abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51408687
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 21:25 schreef TC03 het volgende:

[..]

Show us your special move [afbeelding]
En dan 'Whahahahaahaaa!! '
Tududududuuuuu, tuduuuduuduuu
!
!
Let's Rummikub the night away.
pi_51408718
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 21:34 schreef SnowCockroach het volgende:
Tududududuuuuu, tuduuuduuduuu
pi_51408796
Ik heb nul verstand van instrumenten of weet ik veel wat , maar dit moet toch wel geniaal zijn.
  donderdag 12 juli 2007 @ 22:31:15 #54
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_51410908
Plastic Tramp is ook tof. Had zo op FWN gekund .
2000 light years from home
pi_51411621
Afgelopen maandag voor de 2e keer naar een concert geweest. Na de Melkweg in maart was ik er nu bij in Berlijn in de Columbiahalle. Wederom een GE-WEL-DIG concert. Eigenlijk nog leuker dan in Amsterdam, omdat ik toen het nieuwe album nog niet zo goed kende. Nu wisselden ze beide albums goed af, waarbij het accent (uiteraard) op het nieuwe album lag. Ook speelden ze nog een paar oudere nummers (o.a. Leave Before The Lights Come On). De sfeer was geweldig, echt de hele zaal ging uit z'n dak. Prachtig om heerlijke nummers als Old Yellow Bricks, Teddy Picker en 505 kneiterhard door de speakers te horen knallen terwijl je de hele zaal doorstuitert. Ze speelden echt lang, bijna anderhalf uur. Volgens mij was het in de Melkweg korter. Ze speelden als 'Zugabe' zelfs twee nummers (505 en When The Sun Goes Down).

Wel opvallend dat het bij de (nog) wat minder bekende nummers wat stiller werd. Ook was het concert net niet uitverkocht.

The Coral in het voorprogramma was trouwens wel aardig, maar ik vond ze live niet zo sterk. Aparte figuren zijn dat trouwens, vooral de drummer en de zanger die z'n best deed er zo saai mogelijk uit te zien.

Weet iemand nog een (Duitse) (muziek)site waar ik misschien wat foto's of verslagen/rescensies kan lezen over het concert? Heb al wat gezocht maar kon niks vinden.
AZ LANDSKAMPIOEN 2008-2009
pi_51411834
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 22:47 schreef NAKZ het volgende:
Afgelopen maandag voor de 2e keer naar een concert geweest. Na de Melkweg in maart was ik er nu bij in Berlijn in de Columbiahalle. Wederom een GE-WEL-DIG concert. Eigenlijk nog leuker dan in Amsterdam, omdat ik toen het nieuwe album nog niet zo goed kende. Nu wisselden ze beide albums goed af, waarbij het accent (uiteraard) op het nieuwe album lag. Ook speelden ze nog een paar oudere nummers (o.a. Leave Before The Lights Come On). De sfeer was geweldig, echt de hele zaal ging uit z'n dak. Prachtig om heerlijke nummers als Old Yellow Bricks, Teddy Picker en 505 kneiterhard door de speakers te horen knallen terwijl je de hele zaal doorstuitert. Ze speelden echt lang, bijna anderhalf uur. Volgens mij was het in de Melkweg korter. Ze speelden als 'Zugabe' zelfs twee nummers (505 en When The Sun Goes Down).

Wel opvallend dat het bij de (nog) wat minder bekende nummers wat stiller werd. Ook was het concert net niet uitverkocht.
Klinkt gaaf

Andere setlist dan in Tivoli dus. En dat een concert niet uitverkocht raakt is hier echt niet voor te stellen. Zelfs een middelmatig bandje speelt een Melkweg al snel vol.
pi_51412291
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 22:52 schreef JeroenV het volgende:

[..]

Klinkt gaaf

Andere setlist dan in Tivoli dus. En dat een concert niet uitverkocht raakt is hier echt niet voor te stellen. Zelfs een middelmatig bandje speelt een Melkweg al snel vol.
Hier kon 3500 man in, dus wel iets groter dan de Melkweg, maar toch. Arctic Monkeys krijgt met gemak de HMH een paar keer vol inmiddels. Je kon hier een paar dagen vantevoren nog gewoon op internet bestellen, en ook aan de kassa werden nog kaarten verkocht, al waren dat er niet veel lijkt me.

Aan de kassa bij de Melkweg waren trouwens ook nog een paar kaarten te krijgen toen, maar dat waren er volgens mij maar een paar die later vrijgekomen waren. Het was namelijk al weken vantevoren uitverkocht.
AZ LANDSKAMPIOEN 2008-2009
pi_51434152
Nederlandse persing van de 'Matador' 7 inch is gearriveerd. Exact hetzelfde als Engelse persing.
pi_51434250

Ik kon het niet laten, de collectie moest opnieuw compleet worden gemaakt .
pi_51436753
Wooow gaaaf
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_51436854
Zeker tof
pi_51438026
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 16:25 schreef mindgames het volgende:
[afbeelding]

Ik kon het niet laten, de collectie moest opnieuw compleet worden gemaakt .
Gaaf ja.
Toch vind ik vinyl met alleen de titel enzo op de voorkant een beetje 'saai'. Maar de letters zien er wel mooi uit. Beter dan Brianstorm

Ebay is trouwens ideaal ja, voor als je iets wilt kopen. Ben er nu ook achter
pi_51438349
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 18:27 schreef JeroenV het volgende:
Toch vind ik vinyl met alleen de titel enzo op de voorkant een beetje 'saai'. Maar de letters zien er wel mooi uit. Beter dan Brianstorm
Hoe bedoel je dit? Vind je deze hoes gewoon saai? Of vind je vinyl in het algemeen 'saai' verzorgd? Bij de Arctic Monkeys zijn álle vinyl-releases erg goed verzorgd. Goed dik vinyl. Bij de albums zit er een flink boekwerk bij. Bij de 7" en 10" is zelfs de hoes - waar de plaat zelf in zit - bedrukt. Nu ook weer. En de plaat zelf natuurlijk ook. Ze houden de traditie wel in stand door op elke uitgave een 'vreemde' tekst te citeren. Moet je maar eens kijken. Ook bij de CD-singles. Nog een pluspunt is dat de CD-singles er bijna uit zien als EP's. Niet veel duurder dan een normaal kartonnetje, maar wel véél mooier.
pi_51439252
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 18:41 schreef mindgames het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dit? Vind je deze hoes gewoon saai? Of vind je vinyl in het algemeen 'saai' verzorgd? Bij de Arctic Monkeys zijn álle vinyl-releases erg goed verzorgd. Goed dik vinyl. Bij de albums zit er een flink boekwerk bij. Bij de 7" en 10" is zelfs de hoes - waar de plaat zelf in zit - bedrukt. Nu ook weer. En de plaat zelf natuurlijk ook. Ze houden de traditie wel in stand door op elke uitgave een 'vreemde' tekst te citeren. Moet je maar eens kijken. Ook bij de CD-singles. Nog een pluspunt is dat de CD-singles er bijna uit zien als EP's. Niet veel duurder dan een normaal kartonnetje, maar wel véél mooier.
Gaat mij om de voorkant van de hoes. Ik zal het verklaren aan de hand van When the sun goes down en Brianstorm:

VS

De tweede leeft wat meer, is meer een plaatje, dat vind ik leuker dan alleen de tekst Brianstorm. Nu zijn die letters wel ook foeilelijk, die van Fluorolescent Adolecent zijn wel mooi.
pi_51440533
Oooh ja, dat is iets anders. Heeft meer met het ontwerp te maken, ja. En dat is dan weer een kwestie van smaak. Ik vind het dan wel weer stijlvol dat ze voor elk album vasthouden aan één concept. Voor de singles van het eerste album een wat vage foto, met duidelijk het logo en de titel. Voor de singles van het tweede album steeds die lelijke letters.
pi_51441522
Ik vind die letter van Fluorescent Adolescent nog wel meevallen. Brianstorm was daarentegen om te huilen.
pi_51441642
Klopt, vind ik ook. Brianstorm was echt dramatisch. Van FA is nog wel goed, mooie kleur.
pi_51442112
Ik zal trouwens ook even de hoes van FA in de OP aanpassen. De letters zijn dus blauw. Alleen op het 1-track promo-exemplaar zijn de letters groen. Detail.
pi_51467754
Niet dat iemand in Nederland nog singles koopt, maar zelfs mijn 3 exemplaren van FA hebben niet meegeholpen. ( ) FA stond al een tijdje in de Nederlandse charts, rond de 30/40 ofzo? Dat was alleen gebaseerd op airplay (3FM Megahit enzo). Maar nu de single daadwerkelijk in de winkels staat-ie geeneens meer in de Top 40. Mega Top 100 charts zijn nog niet bijgewerkt. Zal later vanavond wel gebeuren. In Engeland zullen ze hoogstwaarschijnlijk wéér op 2 binnenkomen. Rihanna's 'Umbrella' ella ella ella ey ey ey ey ella ella blijft namelijk op 1.
pi_51480681
Singles kopen vind ik ook een beetje nutteloos als ik het album al heb...
  zondag 15 juli 2007 @ 03:18:57 #71
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_51480694
quote:
Op zondag 15 juli 2007 03:16 schreef Leonos het volgende:
Singles kopen vind ik ook een beetje nutteloos als ik het album al heb...
Lang leve de B-sides.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_51480709
Dat is waar. Maar die kan ik meestal wel op internet vinden
En ik support de band al door optredens en naar de concerten te gaan. Blifjt geen feest natuurlijk.
pi_51481076
Ja, natuurlijk is singles kopen volkomen nutteloos. Alleen in het geval van bands zoals Arctic Monkeys is het aantrekkelijk omdat de vinyl-uitgaven er zo goed uitzien (en zo goed klinken). En dus de CD-singles ook. De B-kanten wil ik gewoon origineel hebben, maar het gaat mij vooral om het vinyl. Ik zal nooit een kartonnen CDS kopen met één of twee nummers, nee.
  Admin zondag 15 juli 2007 @ 04:30:52 #74
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_51481111
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 19:08 schreef mindgames het volgende:
Rihanna's 'Umbrella' ella ella ella ey ey ey ey ella ella blijft namelijk op 1.
Al acht weken, hoorde ik. Ongelofelijk. Nummer 2 voor FA lijkt me echter vreemd. Ze staan er nu 10 weken in en gaan van 32 naar 23. Een nummer 2 voor morgen (vandaag, eigenlijk, de lijst wordt op zondag uitgezonden) lijkt me niet waarschijnlijk.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_51481235
quote:
Op zondag 15 juli 2007 04:30 schreef Breuls het volgende:

[..]

Al acht weken, hoorde ik. Ongelofelijk. Nummer 2 voor FA lijkt me echter vreemd. Ze staan er nu 10 weken in en gaan van 32 naar 23. Een nummer 2 voor morgen (vandaag, eigenlijk, de lijst wordt op zondag uitgezonden) lijkt me niet waarschijnlijk.
Ik heb het eerst over de Nederlandse charts, daarna over de Engelse charts . De single is sinds deze week te koop. Voor die tijd telden alleen de downloads mee. Vandaar dat nummers die nog lang niet uit zijn al in de charts terecht kunnen komen. Of soms juist nummers die al jaren oud zijn, zoals men nu met Muse wil proberen.
  Admin zondag 15 juli 2007 @ 11:48:35 #76
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_51484278
Ah ja, dat is sinds begin dit jaar zo. Daar heeft de Radio One ochtend-DJ nog een leuk geintje mee uitgehaald: http://www.domp3.co.uk/the-chris-moyles-effect/ :
quote:
he and his crew campaigned to have his listeners purchase/download the MP3 of 'Honey To The Bee' by Billie Piper. On January 21st it got in to the Top 20, even though the CD wasn't readily available in the high street shops.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_51485177
Dus eigenlijk zeggen de Britse charts niks meer
  Admin zondag 15 juli 2007 @ 13:08:07 #78
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_51486621
Of juist wel. Het is nu minder release-gestuurd. Als een single weer populair wordt kan-ie gewoon weer in de charts verschijnen.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zondag 15 juli 2007 @ 13:10:53 #79
53267 TC03
pi_51486694
quote:
Op zondag 15 juli 2007 04:46 schreef mindgames het volgende:

[..]

Of soms juist nummers die al jaren oud zijn, zoals men nu met Muse wil proberen.
Wat gaar zeg.
pi_51487712
De charts zijn tegenwoordig sowieso een wassen neus. In Nederland weten de majors dat je met 300 stuks per week een nummer 1-hit kan scoren. Als ze dus weer eens een winnaar van een talentenjacht op TV op nummer 1 moeten zien te krijgen, laten ze gewoon elke week minstens 300 stuks opkopen door bijvoorbeeld warenhuizen of grote platenzaken als de FRS. Als je tussen de aanbiedingsbak voor 50 eurocent kijkt in warenhuizen liggen daar altijd nog stapels en stapels met Starmaker en Jim/Jamai-singles. Toevallig hé . Zodra een winkelier de single inkoopt, telt-ie mee voor de charts.

Daar komt bij dat airplay - vooral in de top 40 - een groot deel van de charts bepaald. Dus als zo'n major vraagt aan hun vriendjes van 538 of ze hun plaat kapot willen draaien voor een grote zak geld... Gegarandeerde hit. Sinds ook downloads meetellen is het weer een beetje meer in balans. Gnarls Barkley's 'Crazy' stond op nummer 1 in Engeland, ver voordat de single in de winkels lag. Leuk toch ? Er zijn wel allemaal aparte regels voor, want dat de AM een tijdje terug met 20 nummers in de charts stonden bleek een foutje van de charts te zijn. En in Nederland gelden daar weer totaal andere regels voor...

Maar goed, FA komt dus hoogstwaarschijnlijk binnen op 2 of zelfs op 3 in Engeland, gebaseerd op downloads én fysieke singles.
  Admin zondag 15 juli 2007 @ 14:29:56 #81
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_51488890
Zoals ik dus al zei staat FA in Engeland al ruim twee maanden in de hitlijst. Van binnenkomen is dus geen sprake.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zondag 15 juli 2007 @ 14:31:56 #82
53267 TC03
pi_51488944
quote:
Op zondag 15 juli 2007 14:29 schreef Breuls het volgende:
Zoals ik dus al zei staat FA in Engeland al ruim twee maanden in de hitlijst. Van binnenkomen is dus geen sprake.
Komt toch door een fout van iTunes?
pi_51489034
quote:
Op zondag 15 juli 2007 14:29 schreef Breuls het volgende:
Ja, dat klopt. Doordat-ie gedownload kan worden vanaf het album. En dan komt-ie inderdaad niet meer binnen... Maar ik vind dat het pas representatief is als de single op alle mogelijke manieren verkocht kan worden .
quote:
Op zondag 15 juli 2007 14:31 schreef TC03 het volgende:
Komt toch door een fout van iTunes?
Nee, het was een fout dat ineens hun volledige reportaire in de charts stond. Ik weet niet precies wat de regels zijn. Maar een single als download mag sowieso meetellen.
  zondag 15 juli 2007 @ 14:36:44 #84
53267 TC03
pi_51489080
quote:
Op zondag 15 juli 2007 14:35 schreef mindgames het volgende:

[..]

Ja, dat klopt. Doordat-ie gedownload kan worden vanaf het album. En dan komt-ie inderdaad niet meer binnen... Maar ik vind dat het pas representatief is als de single op alle mogelijke manieren wordt .
[..]

Nee, het was een fout dat ineens hun volledige reportaire in de charts stond. Ik weet niet precies wat de regels zijn. Maar een single als download mag sowieso meetellen.
Volgens mij was het zo dat iTunes elke download van elk los nummer van FWN ook als single meetelde. Daardoor kocht iedereen die het album kocht ook automatisch 12 singles.
pi_51489283
quote:
Op zondag 15 juli 2007 14:36 schreef TC03 het volgende:

[..]

Volgens mij was het zo dat iTunes elke download van elk los nummer van FWN ook als single meetelde. Daardoor kocht iedereen die het album kocht ook automatisch 12 singles.
Ja, dat is het geweest, denk ik! Maar goed, ik gok op nummer 3. Net onder Fergie en Rihanna ella ella ey ey.
  Admin zondag 15 juli 2007 @ 15:39:09 #86
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_51490808
Nou, de uitzending begint over anderhalf uur, dan weet je het.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_51491016
Inderdaad, haha. Voor mij persoonlijk maakt het geen enkel verschil, hoor .
pi_51497712
quote:
15 July 2007

Fluorescent Adolescent is a new No.1 for Arctic Monkeys. Teenagers by My Chemical Romance is at two, Fergie's Big Girls Don't Cry at three, Bloc Party's Hunting For Witches at four and Rihanna's Umbrella drops to five.
Bron: The Sunday Mail
  Admin zondag 15 juli 2007 @ 19:17:17 #89
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_51497955
Apart. Ik hoor Teenagers momenteel op 9.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_51498067
quote:
Op zondag 15 juli 2007 19:17 schreef Breuls het volgende:
Apart. Ik hoor Teenagers momenteel op 9.
Het is natuurlijk niet zo dat de nummer 1 pas bekend is als de BBC het uitzendt . Mijn nummer 3-gok was bijvoorbeeld gebaseerd op de midweek-charts. AM stonden mijlenver achter op Rihanna en Fergie, echt duizenden exemplaren.

Ach, wat doet het er ook allemaal toe , haha.

edit: Ooooh, ik snap de verwarring.
De BBC zend een nummer uit op 9 terwijl The Daily Mail zegt dat hij op nummer 2 staat
  Admin zondag 15 juli 2007 @ 19:23:13 #91
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_51498103
quote:
Op zondag 15 juli 2007 19:21 schreef mindgames het volgende:

edit: Ooooh, ik snap de verwarring.
De BBC zend een nummer uit op 9 terwijl The Daily Mail zegt dat hij op nummer 3 staat
Juist.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_51498160
Ik luister nu de 'You know I'm no good'-cover, en het klinkt best oké eigenlijk.
I would go along with someone like you
  Admin zondag 15 juli 2007 @ 19:28:52 #93
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_51498255
En FA wordt nu uitgezonden op 5.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_51498257
Nummer 5

edit: Ja, dat zeg ik .
  maandag 16 juli 2007 @ 02:43:30 #95
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_51510688
Die B-sides zijn wel erg tof allemaal eigenlijk . Luister die de laatste tijd vaker dan de albums zelf .
pi_51510709
quote:
Op maandag 16 juli 2007 02:43 schreef Merkie het volgende:
Die B-sides zijn wel erg tof allemaal eigenlijk . Luister die de laatste tijd vaker dan de albums zelf .
Hey, een medestander!
  maandag 16 juli 2007 @ 02:56:08 #97
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_51510816
En Leave Before The Lights Come On is ook zo goed . Vooral dat instrumentale gedeelte rond 3 minuten .
  maandag 16 juli 2007 @ 16:54:37 #98
176623 SnowCockroach
fabeltastisch.
pi_51526669
Ik hoorde pas in een spotje van Net5 hun cover van 'Love Machine' langskomen.
pi_51527860
quote:
Op maandag 16 juli 2007 02:45 schreef mindgames het volgende:

[..]

Hey, een medestander!
Join the club.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_51527939
quote:
Op maandag 16 juli 2007 16:54 schreef SnowCockroach het volgende:
Ik hoorde pas in een spotje van Net5 hun cover van 'Love Machine' langskomen.
Arctic Monkeys word tegenwoordig vaak gebruikt als achtergrond deuntje bij programma's/reclames, the strokes hoor je ook nog wel is voorbij komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')