Is het nog gelukt met de B-sides?quote:Op maandag 9 juli 2007 17:34 schreef jakkop het volgende:
Jaaaa! Mijn 7" single van matador is binnen! *cheer*
quote:Op maandag 9 juli 2007 19:49 schreef jakkop het volgende:
Jep, mindgames gaf een link naar een rar met alles
Nee dat last.fm laat maar.quote:Op maandag 9 juli 2007 20:21 schreef jakkop het volgende:
Kijk even naar de bestandsnaam, en kijk of ze wel op mp3 eindigen. Het kan dat je ze per ongeluk hebt opgeslagen zonder .mp3. (dus arctic monkeys - BB A SS ipv arctic monkeys - BB A SS.mp3)
Maar ik zie de link niet met de problemen op je last.fm
Waar bestel jij vinyl?quote:Op maandag 9 juli 2007 23:13 schreef JeroenV het volgende:
Heb de 7" van When the sun goes down besteld![]()
Ik heb deze besteld bij Velvetmusic.quote:
Bij mij staan ze al op #1.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 20:54 schreef EvilWasp het volgende:
Arctic Monkeys nemen bijna de #1 plek op mijn last.fm in
En daar komen ze voorlopig ook niet vanaf.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:11 schreef SnowCockroach het volgende:
[..]
Bij mij staan ze al op #1.Maar onze musical compatibility is wel Super.
![]()
Bij mij ook verruit met ongeveer 600 plays. De tweede heeft 250 ofzo.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 20:54 schreef EvilWasp het volgende:
Arctic Monkeys nemen bijna de #1 plek op mijn last.fm in
Plaatboef hebben ze ook vinyl singles.quote:
505quote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:12 schreef cappp het volgende:
Het nieuwe album is echt een juweeltje naarmate je het meer luisterd
'but I crumble completely when you cry' bij 505quote:Op woensdag 11 juli 2007 22:47 schreef TC03 het volgende:
[..]
505
This House Is A Circus
Do Me A Favour
Brianstorm
Toch wel mijn favorieten nu. Eerst vond ik 505 en Brianstorm juist stom, gek eigenlijk. Die eerste rifjes van Brianstorm zijn zo heerlijk 'vies'.Tarantino-achtig, als je dat als een kenmerk kan noemen.
Ik was vorige week bij Bullit maar heb niet echt naar de prijzen van vinyl gekeken, volgens bronnen is het rond de 20 euro.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:53 schreef thomasss het volgende:
[..]
Plaatboef hebben ze ook vinyl singles.
Jammer dat je bij Bullit niet kan kijken wat de prijzen zijn...
Idd.quote:Op donderdag 12 juli 2007 00:07 schreef SnowCockroach het volgende:
[..]
'but I crumble completely when you cry' bij 505![]()
Idd.quote:Op donderdag 12 juli 2007 00:07 schreef SnowCockroach het volgende:
[..]
Hoe het opbouwt bij This House Is A Circus tot 1 min 42, en dan 'the more you open your mouth the more you're forcing performance' (bij dat stuk zet ik hem haaard op)en het hele nummer eigenlijk
![]()
Idd.quote:
quote:Op donderdag 12 juli 2007 00:07 schreef SnowCockroach het volgende:
[..]
En tjah Brianstorm, best leuk enzo, maar niet spectaculair.![]()
Vond ik eerst ook, maar later vond ik het wel een leuk stukje eigenlijk.quote:Op donderdag 12 juli 2007 00:07 schreef SnowCockroach het volgende:
[..]
Tempaatiooooon...Greets You Like Your Naughty Friend (al had Dizzee Rascal van mij niet mee hoeven doen)
Balaclava mist eenquote:Op donderdag 12 juli 2007 01:04 schreef Lamzak_ het volgende:
Balaclava en This house is a circus zijn toch wel mijn favorieten
Die hele riff is genoeg omquote:Op donderdag 12 juli 2007 01:08 schreef TC03 het volgende:
[..]
Balaclava mist een [afbeelding]-climax.
quote:Op donderdag 12 juli 2007 06:17 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Die hele riff is genoeg om [afbeelding] op te doen..
Nog nooit gehoord van een MP3-spelerquote:Op donderdag 12 juli 2007 20:57 schreef SnowCockroach het volgende:
Ik vind die tekst van Balaclava zo dolletjes.![]()
And it's wrong wrong wrong but we'll do it anyway because we love a bit of trouble!
Binnenkort ga ik al die B-sides en singles eens op CD zetten zodat ik m'n hele collectie overal kan afspelen.![]()
Natuurlijk wel mallerrd. (waar is die smiley met die gay-wapperhand?quote:Op donderdag 12 juli 2007 21:02 schreef Merkie het volgende:
[..]
Nog nooit gehoord van een MP3-speler [afbeelding]
En dan 'Whahahahaahaaa!!quote:Op donderdag 12 juli 2007 21:25 schreef TC03 het volgende:
[..]
Show us your special move [afbeelding]
quote:Op donderdag 12 juli 2007 21:34 schreef SnowCockroach het volgende:
Tududududuuuuu, tuduuuduuduuu
Klinkt gaafquote:Op donderdag 12 juli 2007 22:47 schreef NAKZ het volgende:
Afgelopen maandag voor de 2e keer naar een concert geweest. Na de Melkweg in maart was ik er nu bij in Berlijn in de Columbiahalle. Wederom een GE-WEL-DIG concert. Eigenlijk nog leuker dan in Amsterdam, omdat ik toen het nieuwe album nog niet zo goed kende. Nu wisselden ze beide albums goed af, waarbij het accent (uiteraard) op het nieuwe album lag. Ook speelden ze nog een paar oudere nummers (o.a. Leave Before The Lights Come On). De sfeer was geweldig, echt de hele zaal ging uit z'n dak. Prachtig om heerlijke nummers als Old Yellow Bricks, Teddy Picker en 505 kneiterhard door de speakers te horen knallen terwijl je de hele zaal doorstuitert. Ze speelden echt lang, bijna anderhalf uur. Volgens mij was het in de Melkweg korter. Ze speelden als 'Zugabe' zelfs twee nummers (505 en When The Sun Goes Down).
Wel opvallend dat het bij de (nog) wat minder bekende nummers wat stiller werd. Ook was het concert net niet uitverkocht.
Hier kon 3500 man in, dus wel iets groter dan de Melkweg, maar toch. Arctic Monkeys krijgt met gemak de HMH een paar keer vol inmiddels. Je kon hier een paar dagen vantevoren nog gewoon op internet bestellen, en ook aan de kassa werden nog kaarten verkocht, al waren dat er niet veel lijkt me.quote:Op donderdag 12 juli 2007 22:52 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Klinkt gaaf
Andere setlist dan in Tivoli dus. En dat een concert niet uitverkocht raakt is hier echt niet voor te stellen. Zelfs een middelmatig bandje speelt een Melkweg al snel vol.
Gaaf ja.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 16:25 schreef mindgames het volgende:
[afbeelding]
Ik kon het niet laten, de collectie moest opnieuw compleet worden gemaakt.
Hoe bedoel je dit? Vind je deze hoes gewoon saai? Of vind je vinyl in het algemeen 'saai' verzorgd? Bij de Arctic Monkeys zijn álle vinyl-releases erg goed verzorgd. Goed dik vinyl. Bij de albums zit er een flink boekwerk bij. Bij de 7" en 10" is zelfs de hoes - waar de plaat zelf in zit - bedrukt. Nu ook weer. En de plaat zelf natuurlijk ook. Ze houden de traditie wel in stand door op elke uitgave een 'vreemde' tekst te citeren. Moet je maar eens kijken. Ook bij de CD-singles. Nog een pluspunt is dat de CD-singles er bijna uit zien als EP's. Niet veel duurder dan een normaal kartonnetje, maar wel véél mooier.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 18:27 schreef JeroenV het volgende:
Toch vind ik vinyl met alleen de titel enzo op de voorkant een beetje 'saai'. Maar de letters zien er wel mooi uit. Beter dan Brianstorm
Gaat mij om de voorkant van de hoes. Ik zal het verklaren aan de hand van When the sun goes down en Brianstorm:quote:Op vrijdag 13 juli 2007 18:41 schreef mindgames het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit? Vind je deze hoes gewoon saai? Of vind je vinyl in het algemeen 'saai' verzorgd? Bij de Arctic Monkeys zijn álle vinyl-releases erg goed verzorgd. Goed dik vinyl. Bij de albums zit er een flink boekwerk bij. Bij de 7" en 10" is zelfs de hoes - waar de plaat zelf in zit - bedrukt. Nu ook weer. En de plaat zelf natuurlijk ook. Ze houden de traditie wel in stand door op elke uitgave een 'vreemde' tekst te citeren. Moet je maar eens kijken. Ook bij de CD-singles. Nog een pluspunt is dat de CD-singles er bijna uit zien als EP's. Niet veel duurder dan een normaal kartonnetje, maar wel véél mooier.
Lang leve de B-sides.quote:Op zondag 15 juli 2007 03:16 schreef Leonos het volgende:
Singles kopen vind ik ook een beetje nutteloos als ik het album al heb...
Al acht weken, hoorde ik. Ongelofelijk. Nummer 2 voor FA lijkt me echter vreemd. Ze staan er nu 10 weken in en gaan van 32 naar 23. Een nummer 2 voor morgen (vandaag, eigenlijk, de lijst wordt op zondag uitgezonden) lijkt me niet waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 19:08 schreef mindgames het volgende:
Rihanna's 'Umbrella' ella ella ella ey ey ey ey ella ella blijft namelijk op 1.
Ik heb het eerst over de Nederlandse charts, daarna over de Engelse chartsquote:Op zondag 15 juli 2007 04:30 schreef Breuls het volgende:
[..]
Al acht weken, hoorde ik. Ongelofelijk. Nummer 2 voor FA lijkt me echter vreemd. Ze staan er nu 10 weken in en gaan van 32 naar 23. Een nummer 2 voor morgen (vandaag, eigenlijk, de lijst wordt op zondag uitgezonden) lijkt me niet waarschijnlijk.
quote:he and his crew campaigned to have his listeners purchase/download the MP3 of 'Honey To The Bee' by Billie Piper. On January 21st it got in to the Top 20, even though the CD wasn't readily available in the high street shops.
Wat gaar zeg.quote:Op zondag 15 juli 2007 04:46 schreef mindgames het volgende:
[..]
Of soms juist nummers die al jaren oud zijn, zoals men nu met Muse wil proberen.
Komt toch door een fout van iTunes?quote:Op zondag 15 juli 2007 14:29 schreef Breuls het volgende:
Zoals ik dus al zei staat FA in Engeland al ruim twee maanden in de hitlijst. Van binnenkomen is dus geen sprake.
Ja, dat klopt. Doordat-ie gedownload kan worden vanaf het album. En dan komt-ie inderdaad niet meer binnen... Maar ik vind dat het pas representatief is als de single op alle mogelijke manieren verkocht kan wordenquote:Op zondag 15 juli 2007 14:29 schreef Breuls het volgende:
Zoals ik dus al zei staat FA in Engeland al ruim twee maanden in de hitlijst. Van binnenkomen is dus geen sprake.
Nee, het was een fout dat ineens hun volledige reportairequote:Op zondag 15 juli 2007 14:31 schreef TC03 het volgende:
Komt toch door een fout van iTunes?
Volgens mij was het zo dat iTunes elke download van elk los nummer van FWN ook als single meetelde. Daardoor kocht iedereen die het album kocht ook automatisch 12 singles.quote:Op zondag 15 juli 2007 14:35 schreef mindgames het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Doordat-ie gedownload kan worden vanaf het album. En dan komt-ie inderdaad niet meer binnen... Maar ik vind dat het pas representatief is als de single op alle mogelijke manieren wordt.
[..]
Nee, het was een fout dat ineens hun volledige reportairein de charts stond. Ik weet niet precies wat de regels zijn. Maar een single als download mag sowieso meetellen.
Ja, dat is het geweest, denk ik! Maar goed, ik gok op nummer 3. Net onder Fergie en Rihanna ella ella ey ey.quote:Op zondag 15 juli 2007 14:36 schreef TC03 het volgende:
[..]
Volgens mij was het zo dat iTunes elke download van elk los nummer van FWN ook als single meetelde. Daardoor kocht iedereen die het album kocht ook automatisch 12 singles.
Bron: The Sunday Mailquote:15 July 2007
Fluorescent Adolescent is a new No.1 for Arctic Monkeys. Teenagers by My Chemical Romance is at two, Fergie's Big Girls Don't Cry at three, Bloc Party's Hunting For Witches at four and Rihanna's Umbrella drops to five.
Het is natuurlijk niet zo dat de nummer 1 pas bekend is als de BBC het uitzendtquote:Op zondag 15 juli 2007 19:17 schreef Breuls het volgende:
Apart. Ik hoor Teenagers momenteel op 9.
Juist.quote:Op zondag 15 juli 2007 19:21 schreef mindgames het volgende:
edit: Ooooh, ik snap de verwarring.
De BBC zend een nummer uit op 9 terwijl The Daily Mail zegt dat hij op nummer 3 staat
Hey, een medestander!quote:Op maandag 16 juli 2007 02:43 schreef Merkie het volgende:
Die B-sides zijn wel erg tof allemaal eigenlijk. Luister die de laatste tijd vaker dan de albums zelf
.
Arctic Monkeys word tegenwoordig vaak gebruikt als achtergrond deuntje bij programma's/reclames, the strokes hoor je ook nog wel is voorbij komen.quote:Op maandag 16 juli 2007 16:54 schreef SnowCockroach het volgende:
Ik hoorde pas in een spotje van Net5 hun cover van 'Love Machine' langskomen.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |