quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 14:34 schreef JeroenV het volgende:[..]
mindgames, ff iets tussendoor..
![]()
Jij besteld toch ook wel eens vinyl via ebay? Hoe lang doet het er ongeveer over voor je het krijgt? Ik heb nu wat gekocht, maar vraag me af wanneer ik het kan verwachten.
Dat is elke keer weer een verrassing
![]()
. Ik bestel mijn vinyl via eBay, als het in de Nederlandse winkels niet goedkoper is. Meestal is een nieuwe 7" maar ¤ 2.99 in de winkel, maar LP's zijn vaak boven de 18 euro. Dat ligt er maar aan hoe gelimiteerd hij is en hoe de kwaliteit is. Toch, 250 euro betalen voor 'Five Minutes With Arctic Monkeys' op eBay? Mij niet gezien, zeker niet omdat ik ze in 2005 zag staan voor niet meer dan 20 euro, vaak 10 euro... Misschien had ik er toen 10 in moeten slaan....
![]()
Vaak komt een 7" uit, en wordt hij op dezelfde dag van release nog gedelete. Dan zijn ze dus al uitverkocht, of ze blijven gewoon in de UK. In dat geval bestel ik op eBay. Met een beetje geluk heb je ze alsnog redelijk goedkoop. Let goed op verzendkosten. Soms staat er niets bij over verzendkosten naar Nederland, en vragen ze daar ineens 5 euro meer voor. Van te voren even contact opnemen met de verkoper enzo...
Om een écht antwoord op je vraag te geven
![]()
: Je moet uitgaan van het moment dat ze je betaling binnen hebben. Als je het rechtstreeks van je rekening laat afschrijven - ook via PayPal - kan het wat langer duren. Rechtstreeks via Paypal, dan hebben ze het meteen. Vaak zijn het platenzaken op eBay, dus die versturen vanaf de eerstvolgende werkdag. Soms betaal je iets meer voor de verzendkosten en heb je het binnen 2 dagen! Maar ik moet vaak ook wel zo'n 2 weken wachten op een plaat. Elke keer staat er weer een ander busje van een ander bedrijf voor de deur om de LP te overhandigen... Er leken veel problemen te zijn met post ontvangen vanuit Engeland. Ik had iets besteld op de 1ste van de maand, op de stempel uit Engeland stond iets over de 4de van de maand, en ik kreeg het rond de 16ste van de maand... Conclusie: Je kunt er geen pijl op trekken
![]()
.
Trouwens, ik heb nog nooit problemen gehad met de verzending. Altijd heel stevig verpakt, nooit gebogen platen ofzo... Ik heb altijd een mes én een schaar nodig om de LP tevoorschijn te halen uit de verpakking.
Tot zo ver mijn verhaal. Dank u.