Was nog niet opgelost, dacht ik.quote:Op maandag 25 juni 2007 10:18 schreef UIO_AMS het volgende:
Een vriendin van me zoekt de naam van een serie uit de jaren '80 (denkt ze) die altijd eindigde met de opmerking:
Zal [dit of dat] gebeuren, zal [zus en zo] plaatsvinden? (Vrije interpretatie)
We zullen zien, we zullen zien. (Waarbij de tweede 'we zullen zien' langzamer en met een lagere intonatie wordt uitgesproken.)
Ze zegt nee.quote:
je vriendin moet gewoon zwijgen en ja knikkenquote:
Klopt, want het is iig geen Familie Knotsquote:Op maandag 2 juli 2007 13:57 schreef milagro het volgende:
de tijd doet rare dingen met je geheugen soms .
ik zou het niet weten, joh, ik keek het nooitquote:Op maandag 2 juli 2007 13:59 schreef Mark het volgende:
[..]
Klopt, want het is iig geen Familie Knots
quote:Op donderdag 21 juni 2007 15:15 schreef IsaacD het volgende:
Goed deze tekenfilm komt (als het goed is) uit de jaren 80, maar kan ook begin jaren 90 zijn. Het is als ik mij het goed herinner in manga/anime style en heette in de Nederlandse versie iets met "astronauten" of zoiets dergelijks, maar dat weet ik niet meer 100% zeker. Er kwamen als het goed is robots in voor (zoals elke zichzelf respecterende mangafilm). Een aantal personen hadden een soort robo suits waar ze in konden. Als ik me niet vergis waren er 3 suits; een blauwe, een groene en een roze. Ik geloof dat de hoofdpersoon ook een tatoo van een zon op z'n borst had die ook weer special powers had...
O ja: in het begin van de film werd de auto van de hoofdpersoon aan barrels gereden door iemand die 'm een nieuwe beloofde. Volgende scene was dat hij een speelgoed model van zijn oude auto kreeg...
Vaag, ik weet het, maar ik hoop dat iemand toch een idee heeft waar ik het over heb.
k kan ook op internet de film niet meer vinden; iemand suggesties voor de titel (evt. de originele Engelse)?
Damn, waar is die tijd gebleven.quote:Op maandag 2 juli 2007 13:57 schreef milagro het volgende:
[..]
je vriendin moet gewoon zwijgen en ja knikken
de tijd doet rare dingen met je geheugen soms .
Hamelen , toen was ze nog niet geboren dus dat kan niet, Oebele, toen waren haar ouders nog niet geboren, dus klaar, Knots it is
Gompiequote:Op maandag 2 juli 2007 21:57 schreef chatter het volgende:
[..]
Damn, waar is die tijd gebleven.
En dan ook nog "De kijkdoos" met "Gompiiiiieeeeee".
![]()
Ik vind het nog steeds jammer, dat die programma's er niet meer zijn.quote:
Daar hadden wij singletjes (=vinylen CD's) van, kan me Bim, Bam en Bom en de blauwe Diepzee nog voor de geest halen (qua titel dan)quote:Op maandag 2 juli 2007 22:23 schreef chatter het volgende:
En dan had je ook nog de avonturen van Bim, Bam en Bom.
[zang mode]
Bim, Bam en Bom, dat zijn 3 dappere knapen.
Bim, Bam en Bom, die houden niet van slapen,
want ze zijn voortdurend in touw
Bim, Bam en Bom van Biotex Blauw.
[/zang mode]
Risking It Allquote:Op dinsdag 3 juli 2007 13:02 schreef De_Ananas het volgende:
Gisteren kwam er op Nederland 2 volgens mij zo'n programma over van die mensen die een nieuw bedrijf begonnen en er hard voor moesten werken. Fast food revolution ofzo. Nu kan ik het echter niet meer terugvinden in de gids/internet![]()
Het was een serie van de BBC en ik wil hem graag zien
Jesus Camp wsquote:Op vrijdag 6 juli 2007 10:41 schreef PaulusP het volgende:
Ik zag laatst dus een stukje op televisie over mensen (ouderen maar ook kinderen) die met borden aan het protseteren waren tegen homo's en vooral pro jezus en god. Een jongetje van een jaar of 10 kreeg toen een beker frisdrank vanuit een auto naar z'n harses gesmeten. De jongen werd vervolgens flink toegesproken om er kracht uit te halen ed. Heel ziek allemaal. De mensen leefden in een soort sekte en de jonge kinderen werden echt gehersenspoeld.
Echt kut dat ik niet meer weet wat er allemaal gezegd werd.
Ik kan me ook herinneren dat er meisjes bladeren aan het opruimen in een tuin.
Weet iemand de naam van docu of programma?
Thnx alvast!
Daar heb ik de trailer van bekeken en dat was hem niet...quote:
Ben er achter. Was even speuren maar dan heb je ook wat...quote:Op vrijdag 6 juli 2007 11:24 schreef PaulusP het volgende:
[..]
Daar heb ik de trailer van bekeken en dat was hem niet...
is die man niet Ramsey Nasr?quote:Op vrijdag 6 juli 2007 17:34 schreef zuiderbuur het volgende:
Hallo,
een tijd geleden zag ik een film over een Arabisch meisje in Nederland dat meegesleurd werd in het fundamentalisme en uiteindelijk klaargestoomd werd tot zelfmoordterroriste.
Toen ik het dit jaar zag, was het al een herhaling, omdat de film toen net een prijs gewonnen had.
Het personage in de film zei van Palestijnse origine te zijn, maar de actrice is in werkelijkheid van Marokkaanse origine.
Ook was er een ander personage in de film, een volwassen man, die van gemengde oorsprong was (half Libanees, geloof ik) en zowel Nederlands als Arabisch sprak.
Ik kan de titel maar niet vinden.
Ik vrees van niet:quote:
oh ik dacht dat hij een paar jaar terug of zo in een film gespeeld had, een tv film, geeb bioscoopfilmquote:Op vrijdag 6 juli 2007 18:00 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Ik vrees van niet:
http://www.imdb.com/title/tt0437075/ lijkt geen enkele film te tonen die in aanmerking komt.
Ik dacht even dat de titel iets met "offer" of zo was, maar dat lijkt niet te kloppen (er is wel een Nederlandse film "Het offer", maar die is veel te oud).
Het meisje is Maryam Hassouni en dan moet de film wel Offers (2005) zijn, want daar heeft ze een Emmy voor gekregen.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 19:35 schreef Frollo het volgende:
Volgens mij heet die actrice Miryam Masouri of zoiets. Even zoeken, brb.
quote:Op vrijdag 6 juli 2007 19:37 schreef Frollo het volgende:
[..]
Het meisje is Maryam Hassouni en dan moet de film wel Offers (2005) zijn, want daar heeft ze een Emmy voor gekregen.
Inderdaad, lullig.quote:Aha, IMDb vindt alleen titels waar echt alleen het woord 'offer' in zit. Daarom vindt hij 'Offers' niet en bijvoorbeeld 'Kristoffers hus' ook niet. Wat een lompe zoekengine.
Behoorlijk stom ja.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 19:40 schreef zuiderbuur het volgende:
Beetje lullig van IMDB dat hij bij "Offer" me dit niet toont
Het is een tv-film én van de publieke omroep, dus je zou het op uitzendinggemist kunnen proberen. Ben wel benieuwd of ik gelijk heb, dus laat het weten als je hem daar vindt?quote:Helaas, mijn veel te angelsaksische filmverhuurder heeft 'm niet.![]()
![]()
Ik heb het geprobeerd, maar als ik op titel zoek vind ik toch niets. Is het wel gebruikelijk om films daar te plaatsen? Ik moet toegeven dat ik die site nog niet zo vaak gebruikt hebquote:Op vrijdag 6 juli 2007 19:43 schreef Frollo het volgende:
Het is een tv-film én van de publieke omroep, dus je zou het op uitzendinggemist kunnen proberen. Ben wel benieuwd of ik gelijk heb, dus laat het weten als je hem daar vindt?
Willy's en Marjetten!quote:Op zaterdag 7 juli 2007 23:44 schreef RandomReader het volgende:
Wie weet nog ergens dat ene filmpje te vinden uit Belgie, waarin op een bruiloft tussen Saskia (en Bjorn dacht ik) de ex van haar kwam draaien en uit jaloezie die mensen allemaal stuk voor stuk liep te fucken?
Iemand enig idee?
Alsnog bedankt!quote:Op zaterdag 7 juli 2007 23:48 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Willy's en Marjetten!![]()
Veel plezier.![]()
http://www.youtube.com/watch?v=KDrl9y3yBbY
Ik heb wel al eens een versie gevonden op youtube met veel betere kwaliteit, maar die vind ik even niet meer.quote:
The Wonder Years misschien.quote:Op zondag 8 juli 2007 20:47 schreef Koala22 het volgende:
Ok, daar ga ik: Deze serie valt ons twee hier op de bank al ruim de hele dag lastig, dus ik hoop dat iemand het weet.
Het gaat om een serie die een paar jaar terug in het weekend werd uitgezonden ná de cartoons maar voor de grote mensen series. Het ging over een stel tieners, volgens mij in de jaren 70. Naar wat ik me herinner waren er twee of drie jongens van een jaar of 15 die rondjes reden op hun fietsen en naar school gingen. Een van die kerels had een zus. Die zat weer in een groepje vrienden waarvan éen kerel haar vriendje was. Volgens mij speelde ze drums. Ze waren nogal alternatief en het ging voornamelijk om hun tiener-perikelen. Wie o wie heeft enig idee hoe deze serie heette en/of heeft tips om verder te zoeken. Ik kom er niet uit!
Bvd.
Misschien, maar misschien ook niet, was Wonder Years niet eerder eind jaren zestig?quote:
Weet je de zender nog?quote:Het gaat om een serie die een paar jaar terug in het weekend werd uitgezonden ná de cartoons maar voor de grote mensen series.
Als het er drie waren kan het niet de Wonder Years zijn, bij mijn weten was die "Kevin" niet zo sociaal en had hij eigenlijk enkel Paul.quote:Het ging over een stel tieners, volgens mij in de jaren 70. Naar wat ik me herinner waren er twee of drie jongens van een jaar of 15 die rondjes reden op hun fietsen en naar school gingen. Een van die kerels had een zus.
Het doet me een klein beetje denken aan "That 70's show".quote:Op zondag 8 juli 2007 20:47 schreef Koala22 het volgende:
Ok, daar ga ik: Deze serie valt ons twee hier op de bank al ruim de hele dag lastig, dus ik hoop dat iemand het weet.
Het gaat om een serie die een paar jaar terug in het weekend werd uitgezonden ná de cartoons maar voor de grote mensen series. Het ging over een stel tieners, volgens mij in de jaren 70. Naar wat ik me herinner waren er twee of drie jongens van een jaar of 15 die rondjes reden op hun fietsen en naar school gingen. Een van die kerels had een zus. Die zat weer in een groepje vrienden waarvan éen kerel haar vriendje was. Volgens mij speelde ze drums. Ze waren nogal alternatief en het ging voornamelijk om hun tiener-perikelen. Wie o wie heeft enig idee hoe deze serie heette en/of heeft tips om verder te zoeken. Ik kom er niet uit!
Bvd.
Dat zal wel Japans geweest zijn dan? Je hebt het ondertiteld( in het Nederlands) gezien?Het was geen animatie?quote:Op maandag 9 juli 2007 23:32 schreef Walvisje het volgende:
Al een paar dagen probeer ik de naam van een serie uit eind jaren 70 of begin jaren 80 te vinden. Ik kan maar niet op de naam komen. Het gaat om Japanse / Chinese krijgers, waarin vooral heel bloederige gevechten voor komen. De serie werd uitgezonden in de orginele taal. Verder weet ik er niet zo heel veel meer van, ik was nog maar een klein meisje.
Bvd.
Ja maar dat was dus heel nietquote:Op maandag 9 juli 2007 23:35 schreef Croupouque het volgende:
[..]
Het doet me een klein beetje denken aan "That 70's show".
Misschien Shogun?quote:Op maandag 9 juli 2007 23:32 schreef Walvisje het volgende:
Al een paar dagen probeer ik de naam van een serie uit eind jaren 70 of begin jaren 80 te vinden. Ik kan maar niet op de naam komen. Het gaat om Japanse / Chinese krijgers, waarin vooral heel bloederige gevechten voor komen. De serie werd uitgezonden in de orginele taal. Verder weet ik er niet zo heel veel meer van, ik was nog maar een klein meisje.
Bvd.
Dat zal volgens mijn Lin Chung, de rebellen van Liang Shang Po zijn geweest.quote:Op maandag 9 juli 2007 23:32 schreef Walvisje het volgende:
Bvd.
Quick Changequote:Op woensdag 11 juli 2007 01:08 schreef appelsjap het volgende:
Een film, gaat over een clown die een bank berooft, samen met een vrouw en een andere man. Hij gaat weg door alsof te doen dat ie gegijzelt was, en al het geld heeft ie aan zn buik geplakt..
Hoor het graag, ben dr al een tijdje naar op zoek.
was dat niet een episode van V?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 23:59 schreef Zhenar het volgende:
Ik zoek een film.
Ik heb hem in de jaren 80 gezien (of ik keek een stukje mee met mijn ouders geloof ik). Het ging volgens mij over ruimtewezens of robots die op aarde waren. Ze zagen er uit als mensen. En eentje was verliefd op een aardvrouw. En op het einde zwemt hij naar haar toe, maar dan gaat hij roesten of kapot ofzo![]()
Ik vond het heel zielig![]()
Heeft iemand een idee? Ik niet namelijk![]()
Het eerste wat in mn opkomt is 'het liegebeest', maar dat zal het wel niet zijnquote:Op dinsdag 10 juli 2007 17:56 schreef zuiderbuur het volgende:
Lang, laaang geleden (begin jaren negentig) zag ik in het Frans een tekenfilm (waar ik toen amper iets van begreep). Het zou kunnen dat het op de openbare Franstalige Belgische omroep was.
Het was iets middeleeuws met veel magie. Het zou kunnen dat er een zekere "Adam" mee gemoeid was, en ik denk dat een soort roze worm (zo groot als een hand ongeveer) een van zijn kompanen was. Die "Adam" was blond.
Er waren een hele hoop monsters die "slecht" waren (en nogal dom). Hun leider was een soort rood ET-achtig ding. In de begingeneriek van elke aflevering kon je die monsters met een soort aardbol in hun handen zien spelen. Zij stonden onder leiding van een boosaardige vrouw.
Er was veel met kristallen te doen. Die boze vrouw had geloof ik een paard dat in een soort grote zwarte spin kon veranderen en dan over dat kristal kroop, en dat had die kerel (die volgens mij "Adam" heette) niet zo graag, dan voelde hij zich slecht. Die was trouwens zelf ook vaak op zoek naar kristallen, maar dan iets kleinere en smallere.
Iemand enig idee? Ik zoek nu al een tijdje.![]()
Dat zou wel iets van V kunnen zijn ja!quote:Op woensdag 11 juli 2007 07:55 schreef milagro het volgende:
[..]
was dat niet een episode van V?
Blade Runner anders?
(geen idee meer of daar een android in verliefd wordt)
androids die flieft worden![]()
![]()
Neen, Liegebeest is niet geanimeerd.quote:Op woensdag 11 juli 2007 23:57 schreef kvd het volgende:
[..]
Het eerste wat in mn opkomt is 'het liegebeest', maar dat zal het wel niet zijn
http://users.skynet.be/Timo/jeugdsentiment/poppen/liegebeest.htm
Het zou heel goed kunnen dat het deze serie is. Ik kan helaas bijna geen info over de serie vinden op het net. Shogun was het in ieder geval niet. Deze serie heb ik al op dvd. Het was echt een hele bloederige toestand. Afgehakte hoofden en ledematen enzo. Het was wel een heel goed verhaal en men droeg prachtige kostuums.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:28 schreef chatter het volgende:
[..]
Dat zal volgens mijn Lin Chung, de rebellen van Liang Shang Po zijn geweest.
Dat was een Chinese serie, over rebellen, die streden tegen de Chinese heerser en zijn leger.
Geniale serie waar ik met plezier naar gekeken heb.
Die mogen ze best eens een keertje herhalen.
bedankt! gelukkig bestaan dr nog slimme mensenquote:Op woensdag 11 juli 2007 07:35 schreef milagro het volgende:
[..]
Quick Change
(google : film, bank robbery, clown)
Thanx Milagroquote:Op donderdag 12 juli 2007 13:48 schreef milagro het volgende:
Merry Xmas, Mr. Lawrence
Thin Red Line is het ook niet, hè, dat begint met indiaantjes, sort ofquote:Op donderdag 12 juli 2007 13:54 schreef Bokido het volgende:
[..]
Thanx Milagro![]()
Maar heb 'm net ff op www.imdb.com zitten bekijken, maar volgens mij is dit 'm niet. Gaat echt over een indianenstam die ze leren het tegen de Japanners op te nemen ... Maar thanks voor de moeite.
Nee, want die kom ik ook steeds als eerste bij Google tegenquote:Op donderdag 12 juli 2007 13:57 schreef milagro het volgende:
[..]
Thin Red Line is het ook niet, hè, dat begint met indiaantjes, sort of
Freaks and Geeks misschien?quote:Op zondag 8 juli 2007 20:47 schreef Koala22 het volgende:
Bvd.
Ok, ik help nog maar 1 keer, daarna moet je zelf GOOGLE gaan leren gebruiken.quote:Op donderdag 12 juli 2007 07:25 schreef Walvisje het volgende:
[..]
Het zou heel goed kunnen dat het deze serie is. Ik kan helaas bijna geen info over de serie vinden op het net. Shogun was het in ieder geval niet. Deze serie heb ik al op dvd. Het was echt een hele bloederige toestand. Afgehakte hoofden en ledematen enzo. Het was wel een heel goed verhaal en men droeg prachtige kostuums.
Da's deze: Kung Fu Hustlequote:Op maandag 16 juli 2007 22:35 schreef Electro-Worm het volgende:
Ik ben opzoek naar een chineze martial arts film.
Het is een beetje humoristisch.
Da's een jonge man en hij wordt uiteindelijk master in martial arts.
Er is zo'n schurk vrijgelaten die echt heel gevaarlijk was ofzo en zijn stijl was in een kikker veranderen ( kikker beweging)
Die jonge man doet uiteindelijk zo'n Hand beweging waardoor die vijand verslagen wordt, de schurk vraagt als laatst om zijn meester te worden.
Er is ook een scene met een tante met een hele harde schreeuw, en die man kan the drunken master ofzo.
En 2 mensen met een gitaar waar messen uit komen.
Iemand?
Iemandquote:Op donderdag 12 juli 2007 00:37 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Neen, Liegebeest is niet geanimeerd.![]()
Ik denk dat die boze vrouw zelf nog onder een boze heer stond.
En die goeierd kende ergens een ouwe (bebaarde?) man die hem hielp (een tovenaar eventueel)
Dead like me.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 22:15 schreef MouzurX het volgende:
Hoe heette die serie ook alweer met een meisje die al 18+ was ofzo maar er toch wel jong uitzag en die dan mensen die dood zijn gegaan naar de hemel moest helpen, en dan waren er een stuk of 5 mensen ofzo die dan ook dat werk hadden.
quote:Op maandag 16 juli 2007 15:50 schreef Burdie het volgende:
Wie helpt mij aan de titel van een film? Het betreft een horrorfilm en het speelt zich af in een afgelegen huis in het bos. Alle spiegels zijn bedekt, want in het donker kan je in spiegels of spiegelende oppervlakken het beeld zien van een meisje die huilt (?).
Wat blijkt, er heeft ooit een scéance plaatsgevonden in de schuur bij het huisje, waarbij iemand is verdwenen. De enige manier om dit meisje weer terug te halen, is om de scéance met precies dezelfde mensen weer af te maken, maar dat is natuurlijk doodeng.
Het is echt lang geleden dat ik deze film heb gezien (ik gok dat ik 10 jaar was ofzo, dus het zou een film moeten zijn van rond 1990). Volgens mij heb ik het hier ook al ooit (in mijn 6 jaar fok-carriere) eerder gevraagd, maar ik kan het me niet meer herinneren.
Wie helpt me?![]()
.
Ik kan 'm niet vinden. Iemand?quote:Op maandag 16 juli 2007 16:02 schreef milagro het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Category:1990s_horror_films![]()
Watcher in the Woods wellicht? Is wel uit 1980.quote:
Dat zal hem wel zijn.quote:Op woensdag 18 juli 2007 23:38 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Watcher in the Woods wellicht? Is wel uit 1980.
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Watcher_in_the_Woods
Ja, dat was ook voor mij... ik zei al dat ik het eerder had gevraagdquote:Op donderdag 19 juli 2007 08:46 schreef victorinox het volgende:
[..]
Dat zal hem wel zijn.
Ik had hem een paar jaar terug al gevonden voor iemand, maar kon nu niet meer op de titel komen.![]()
Ik zoek de titel van een serie/film/programma deel 11
correctie: bankberovers + bewakers zijn werknemers van het bedrijf blijkt op het best verrassende einde..quote:Op vrijdag 20 juli 2007 08:19 schreef Roppenzo het volgende:
man is werk beu.. komt op het idee om zijn werk (bank) te beroven...
samen met collega's.. kan me herrineren dat op het einde een grote schietpartij ontstaat en dat ze freaky clown-maskers? op hebben.. vervolgens komen er bewakers en die zijn dan de echte bankberovers oid...
dacht dat de film "a day at the office " heette maar dat schijnt toch niet zo te zijn... thriller/comedy achtig..
http://www.imdb.com/title/tt0283003/quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:28 schreef Maisnon het volgende:
Film.
Man moet afkicken voor een klus, bindt zich vast aan z'n bed voor paar weken met handboeien, verteld meisje die hij in huis heeft gehaald om hem vooral niet los te maken.
Vrouw is prostituee?
Dat zijn de clues, succes
"La colline aux mille enfants" en "Au revoir les enfants" komen in me op, maar het eerste gaat over een school waar joodse kinderen verborgen worden, en het tweede schetst de jeugd van de regisseur die zelf een joodse vriend verloor. Zal het wel niet zijn, zeker?quote:Op zondag 22 juli 2007 11:06 schreef Doff het volgende:
Ik ben op zoek naar een Franse film over de Tweede Wereldoorlog. Het speelt zich naar verluid af in een dorp waar de nazi's binnenvallen. De regisseur heeft een groot deel van zijn familie verloren in de oorlog. Iemand enig idee? Ik heb zelf gegoogled maar kan het niet vinden.
Die tweede sowieso niet, de eerste denk ik ook niet. M'n moeder was ermee in de weer en ik werd benieuwd naar de titell, maar die wist ze niet meer. In elk geval bedanktquote:Op zondag 22 juli 2007 18:38 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
"La colline aux mille enfants" en "Au revoir les enfants" komen in me op, maar het eerste gaat over een school waar joodse kinderen verborgen worden, en het tweede schetst de jeugd van de regisseur die zelf een joodse vriend verloor. Zal het wel niet zijn, zeker?![]()
Hoe oud? Wat voor soort WW2 film? Kleur of zwartwit?quote:Op zondag 22 juli 2007 11:06 schreef Doff het volgende:
Ik ben op zoek naar een Franse film over de Tweede Wereldoorlog. Het speelt zich naar verluid af in een dorp waar de nazi's binnenvallen. De regisseur heeft een groot deel van zijn familie verloren in de oorlog. Iemand enig idee? Ik heb zelf gegoogled maar kan het niet vinden.
1: http://www.imdb.com/title/tt0101452/ (is komedie, maar zit een scene in waarin twee jongen via hun mond het vel van hun hoofd oprekken en je ziet dan een robot hoofd)quote:Op maandag 23 juli 2007 02:37 schreef donroyco het volgende:
Drie films eigenlijk:
1. horror, zo was het voor me begin jaren 90, de tijd dat ik ongeveer 6-7 jaar was... ik kon er nachten niet van slapen: twee jongens die eigenlijk van binnen robot zijn trekken in de bewuste scène waardoor ik niet kon slapen hun vel zo eraf of hijsen het omhoog...
2. een Maori-film, een soort documentaire van een jaar of vijf tot tien geleden over het leven van Maori's in een bepaalde wijk/stad, de beelden werden volgens mij gewoon gefilmd als een documentaire en niet als een film (duidelijk hè...)
3. film van dit jaar of vorig jaar, in ieder geval gereleased vertelt het verhaal van een man die naar het ziekenhuis moet voor een onschuldige operatie. Daar blijkt dat er complicaties opgetreden zijn en dat de man langer in het ziekenhuis moet blijven, hetgeen hij niet wil. Hij komt erachter dat het ziekenhuis een hele andere functie heeft dan zieken verzorgen... beetje psychische thriller en nogal vaag opgezet... hoofdrolspeler heeft bruin haar en blauwe ogen... that's all I can remember
Mucios gracias
Deze:http://www.imdb.com/title/tt0452702/quote:Op zondag 22 juli 2007 16:22 schreef lamers het volgende:
Zoek een film die hier nog niet uit is. Het gaat over een koppel die vastgehouden worden in een kamer. Volgens mij waren ze ook op vakantie. Iemand een idee?
Jawoll de eerste was het. Danke Schönquote:Op maandag 23 juli 2007 03:17 schreef Tweek het volgende:
[..]
Deze:http://www.imdb.com/title/tt0452702/
Anders misschien deze, maar denk toch de eerste:
http://www.imdb.com/title/tt0470705/
May I thank you....quote:Op maandag 23 juli 2007 03:12 schreef Tweek het volgende:
[..]
1: http://www.imdb.com/title/tt0101452/ (is komedie, maar zit een scene in waarin twee jongen via hun mond het vel van hun hoofd oprekken en je ziet dan een robot hoofd)
2: http://www.imdb.com/title/tt0110729/
3: http://www.imdb.com/title/tt0822858/
Toch bedankt voor het helpen zoekenquote:Op maandag 23 juli 2007 16:00 schreef Digipack het volgende:
Met de eerste kan ik je niet helpen, maar dit
2. een Maori-film, een soort documentaire van een jaar of vijf tot tien geleden over het leven van Maori's in een bepaalde wijk/stad, de beelden werden volgens mij gewoon gefilmd als een documentaire en niet als een film (duidelijk hè ...)
is denk ik Once Were Warriors
en dit
3. film van dit jaar of vorig jaar, in ieder geval gereleased vertelt het verhaal van een man die naar het ziekenhuis moet voor een onschuldige operatie. Daar blijkt dat er complicaties opgetreden zijn en dat de man langer in het ziekenhuis moet blijven, hetgeen hij niet wil. Hij komt erachter dat het ziekenhuis een hele andere functie heeft dan zieken verzorgen... beetje psychische thriller en nogal vaag opgezet... hoofdrolspeler heeft bruin haar en blauwe ogen... that's all I can remember
lijkt me Sublime.
Edit: Laat maar. Toch eens leren tot het einde van het topic te lezen...![]()
heeft dan echt niemand een idee??????quote:Op woensdag 18 juli 2007 20:21 schreef frenzy2003 het volgende:
ik ben me ervan bewust dat dit niet helemaal het juiste topic is,maar ik heb een vraagje. gisteravond heb ik een uitzending gemist op veronica,iets over poker. ik kan niet op de website van veronica vinden hoe ik deze uitzending alsnog kan kijken. heeft iemand enig idee waar ik veronica uitzendingen kan terug kijken?
mail Veronica dan gewoon even, heb je zo antwoord.quote:Op maandag 23 juli 2007 18:51 schreef frenzy2003 het volgende:
[..]
heeft dan echt niemand een idee??????
Was het een Engelstalige buitenlandse productie of van Veronica zelf? In het eerste geval zal je het niet op uitzendinggemist vinden en kan je het niet zomaar zonder kosten zien. Dus dan wordt het downloaden indien mogelijk of als het op DVD is uitgebracht zou je dat ook kunnen doen..quote:Op maandag 23 juli 2007 18:51 schreef frenzy2003 het volgende:
[..]
heeft dan echt niemand een idee??????
kga dat wel ff doen.quote:Op maandag 23 juli 2007 19:36 schreef milagro het volgende:
[..]
mail Veronica dan gewoon even, heb je zo antwoord.
je kan hem natuurlijk ... uhm... "lenen" , hè...kuch ende fluitfluitquote:Op maandag 23 juli 2007 21:58 schreef frenzy2003 het volgende:
[..]
kga dat wel ff doen.
@sampoo,ik denk dat jij het erg ver zoekt,maar tis niet echt een serie die je snel op tv zal zien. tis gewoon een aflevering van poker nations. zijn iets van 7 uitzendingen ofzo,is een heel toernooi. dat zal dus niet op dvd komen.
Lacombe Lucien ?quote:Op zondag 22 juli 2007 11:06 schreef Doff het volgende:
Heel erg bedankt. Wanneer was deze uitzending?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 22:02 schreef milagro het volgende:
http://cgi.omroep.nl/cgi-(...)Denemarken_WM_bb.wmv
geen idee, mag je lekker zelf uitzoekenquote:Op dinsdag 24 juli 2007 22:09 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Heel erg bedankt. Wanneer was deze uitzending?![]()
Wellicht zoek je Peter Bolhuis, die heeft er wel iets van weg.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 22:37 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik zoek een acteur. Een Nederlandse, vrij nors van uiterlijk. Hij doet denken aan Jack Wouterse. Volgens mij heeft hij ook in het Klokhuis gespeeld, het is geen groots acteur.
Is er misschien ook een site waar allerlei Nederlandse acteurs opstaan met foto?
Hij doet me echt denken aan een slanke Jack Wouterse:
[afbeelding]
Was in het vorige topic al beantwoord:quote:Op woensdag 25 juli 2007 19:30 schreef Snok het volgende:
ik zoek een tekenfilmserie.. heb die in de telekids tijd gezien denk ik.. weet er bijna niks meer van af maar ben heel benieuwd! het zijn een soort superhelden die het kwaad bestrijden.. en 1 personage is een rode tomaat of rode skippybal ofzo.. dat is het enige wat ik nog weet maar het was wel heel stoer![]()
iemand?
Komt me vaag bekend voor, hoorde je er niet telkens dat liedje 'Happy days are here again' in?quote:Op woensdag 25 juli 2007 22:59 schreef milia het volgende:
Een hele tijd geleden was er hier al eens een vraag (met gelukkig ook een antwoord) over een amerikaanse film/ serie over een gezonken schip waar de schepelingen dankzij een lucht bubbel oid gewoon doorleefden. Op een gegeven moment werd het wrak ontdekt en de rest weet ik niet zo goed meer. Wat ik nog wel weet is een scene dat er een patrijspoort in beeld was met een gezicht erachter. Het moet minstens 20 jaar oud zijn en ik zou hem graag nog eens zien. Ik heb me suf gezocht, ook op google maar ik kom er niet uit.............Kan iemand me misschien helpen
![]()
Zelfs dat weet ik niet meerquote:Op woensdag 25 juli 2007 23:04 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Komt me vaag bekend voor, hoorde je er niet telkens dat liedje 'Happy days are here again' in?
WoW !!quote:Op woensdag 25 juli 2007 23:18 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Gevonden!![]()
Het is Goliath Awaits.
Ik heb er al een in bestelling, toch een rare titel voor zo'n film héquote:Op woensdag 25 juli 2007 23:27 schreef milia het volgende:
[..]
WoW !!Wat snel!! Ik ga maar eens ff kijken of dat nog te krijgen is!!
Veel bedankjes van mij!!![]()
quote:Op woensdag 25 juli 2007 23:36 schreef milia het volgende:
Ik heb er al een in bestelling, toch een rare titel voor zo'n film hé![]()
Over welke tekst heb je het trouwes? Die ik zojuist heb geschreven of niet?quote:Op vrijdag 27 juli 2007 19:10 schreef milagro het volgende:
dat klinkt als een aflevering uit een politieserie of zoiets, heel bekend iig, behalve dan dat ik niet weet welke serie het betreft
en dan is het volgens jou niet eens een aflevering ve serie, maar een losstaande film.
houd dan gewoon je smoel, milagro en ga afwassen of zo
uuh ja ik reageer direct onder jou, anders had ik wel de post erboven of een andere daarboven gequotequote:Op vrijdag 27 juli 2007 19:14 schreef Xls het volgende:
[..]
Over welke tekst heb je het trouwes? Die ik zojuist heb geschreven of niet?
Ja, oke. Maar op Film 1 of Film 2 komen geloof ik geen series.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 19:24 schreef milagro het volgende:
[..]
uuh ja ik reageer direct onder jou, anders had ik wel de post erboven of een andere daarboven gequote
maar het is natuurlijk een beetje een uitgekauwd plot (ws ook wel gebaseerd deels op waarheid), en ws meer dan eens gebruikt, in verschillende series of films, vandaar dat ik het herken
Zeg maar waar ik moet zoeken...Ik heb geprobeerd de gids van enkele dagen terug te vinden op Google, maar ik heb niks gevonden.......quote:Op vrijdag 27 juli 2007 19:33 schreef Patch het volgende:
Als je toch ongeveer weet welke dag en welk tijdstip dan kan je toch op hun websites het toch uitvogelen of niet?
Dingen die in het vervolg helpen als je naar een titel vraagt:quote:Op vrijdag 27 juli 2007 19:06 schreef Xls het volgende:
Ik zoek een titel van een film, welke een aantal dagen terug te zien was op Film 1 of Film 2.
De film begint dat een man een vrouw ontmoet. De vrouw doet alsof de man haar liefde van het leven is en de 2 gaan naar een hotelkamer. Enkele minuten daarna wordt de man door een "overvaller" neergeslagen en de vrouw wordt door de overvaller "verkracht"....
Omdat de man getrouwd was en "vreemdging", dreigt de "overvaller" de man....De man moet geld betalen aan de "overvaller"..........etc....
Weet iemand wat de titel van deze film is?
http://www.moviegoods.com/find.asp?str1=Reincarnation&opt1=DE&showform=Nquote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:48 schreef Rocho het volgende:
Ik heb een jaar of 15 geleden een film gezien, ik ga er vanuit dat ie ook stamt uit eind jaren 80 of begin jaren 90.
Een man gaat dood, volgens mij door een aanrijding. Hij komt in een soort afterlife terecht waar de keuze gemaakt wordt door een jury of een ziel genoeg ontwikkeld is om naar een volgende niveau te gaan. Als de ziel niet genoeg ontwikkeld is, dan reincarneert de ziel. In de omgeving waar hij is kan je dan ook bv. kijken wat je vorige incarnaties waren. Hij komt tevens een vrouw tegen, waar ie verliefd op wordt. Deze vrouw wordt doorgelaten naar een volgend leven en hij wordt terug gestuurd naar aarde omdat ie bang is, ofzo. Een van de laatste scenes was iets dat hij van de ene trein (richting aarde) springt naar de trein waar 't meisje in zit.
Ik heb gezocht naar dingen als reincarnatie enzo, maar 'k kan 't niet vinden... heeft iemand een idee?
Frequency.quote:Op zondag 29 juli 2007 20:17 schreef Pro_Shifty het volgende:
oke ik wil weten hoe deze film heet
ik heb hem een keer gezien op veronica een paar jaar geleden
beschrijving:
een man van ongeveer 25 jaar (heete john volgens mij)
ging in het ouderlijk huis waar hij woonde de zolder opruimen, en komt daar een oude radio tegen.
hij gaat proberen die radio aan de gang te krijgen. wat hem lukt. en hij krijgt een man aan de lijn.
(...)
Daar stond ie niet tussen.. toen gezocht op afterlife en daar was ie welquote:Op vrijdag 27 juli 2007 23:39 schreef milagro het volgende:
[..]
http://www.moviegoods.com/find.asp?str1=Reincarnation&opt1=DE&showform=N
succes
Defending your life met Albert Brooks en Meryl Streep uit 1991. Redelijk goed verhaal wel.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:48 schreef Rocho het volgende:
Ik heb een jaar of 15 geleden een film gezien, ik ga er vanuit dat ie ook stamt uit eind jaren 80 of begin jaren 90.
Een man gaat dood, volgens mij door een aanrijding. Hij komt in een soort afterlife terecht waar de keuze gemaakt wordt door een jury of een ziel genoeg ontwikkeld is om naar een volgende niveau te gaan. Als de ziel niet genoeg ontwikkeld is, dan reincarneert de ziel. In de omgeving waar hij is kan je dan ook bv. kijken wat je vorige incarnaties waren. Hij komt tevens een vrouw tegen, waar ie verliefd op wordt. Deze vrouw wordt doorgelaten naar een volgend leven en hij wordt terug gestuurd naar aarde omdat ie bang is, ofzo. Een van de laatste scenes was iets dat hij van de ene trein (richting aarde) springt naar de trein waar 't meisje in zit.
Ik heb gezocht naar dingen als reincarnatie enzo, maar 'k kan 't niet vinden... heeft iemand een idee?
dat zal Murphy's War wel zijn.quote:Op zondag 29 juli 2007 23:29 schreef UIO_AMS het volgende:
Dan heb ik er nog wel één: zo'n 15 tot 20 jaar terug (schat ik, kan ook langer zijn) heb ik een film gezien over de strijd tussen een kapitein van een onderzeeër en een man op een boot met een hijskraan. Het eindigt als volgt: De man op de boot weet een torpedo te ontwijken en deze komt ongeëxplodeerd op een strand te liggen. Met de hijskraan takelt hij de torpedo van het strand en vaart op één of andere manier de onderzeeër klem in ondiep water. Vervolgens dropt hij de torpedo op de onderzeeër die ontploft, maar hij kan zelf niet op tijd wegkomen en de hijskraan valt door de explosie bovenop hem.
De film is in kleur en speelt zich af in tropische wateren en iets zegt me dat het ten tijde van WOII moet zijn. De strijd tussen beide mannen is zeer beklemmend en ik weet nog dat ik het als kleine jongen zeer onder de indruk hiervan was. Iemand enig idee?
Dat is hem. Ik zocht telkens met submarine als keyword, maar dat leverde vreemd genoeg nooit iets op. Had dus moeten zoeken op Crane, torpedo of U-boat. Mijn dank is groot!quote:Op maandag 30 juli 2007 11:19 schreef latislos het volgende:
dat zal Murphy's War wel zijn.
http://www.imdb.com/title/tt0067458/
Ik had ook gezocht op submarine, maar dacht, laat ik het nog eens proberen met u-boatquote:Op maandag 30 juli 2007 11:52 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Dat is hem. Ik zocht telkens met submarine als keyword, maar dat leverde vreemd genoeg nooit iets op. Had dus moeten zoeken op Crane, torpedo of U-boat. Mijn dank is groot!
Ik ken het niet. Maar het zou deze film kunnen zijn. Herken je de acteurs?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 16:03 schreef sapjes het volgende:
Wat ik me nog kan herinneren is dat je eerst gewoon een film zit te kijken en dat de camera dan opeens uitzoomed en je de acteurs op een set ziet staan. Dan Lopen de acteurs van de filmset af en gaan ze hun eigen weg... Als je dan denkt de acteurs in het echte leven te zien wordt er weer uitgezoomd en staan ze weer op een set... En volgens mij ging dit nog een tijdje op deze manier door; een soort recursieve filmset waar je nooit weet wat echt is en niet dus...
Wie weet welke film dit is ?
Thanks! ^_^
Hoodwinked?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 01:13 schreef bijdehand het volgende:
Ik zoek de titel van een film die over Roodkapje ging en toen ging ze naar oma, en de wolf lag in het bed en toen kwam de oma uit de kast en er kwam een vent met een bijl binnengevallen. Later werden Roodkapje, de gek, de wolf en oma ondervraagd door een politiekikker. Enig idee welke film dit is?
Drawn Togetherquote:Op woensdag 1 augustus 2007 01:26 schreef tomttt het volgende:
Ik ben op zoek naar een tekenfilmserie over bekende tekenfilmkarakters (parodie) die bij elkaar in een huis wonen. Zo woont er volgens mij een soort Betty Boop met anorexia en een homofiele superheld. De tekenfilmserie is niet oud en volgens mij nooit in Nederland op tv geweest.
quote:
Bedanktquote:
quote:Er was een vrouw (niet jong maar ook zeker niet oud) die werkte in een huis of zo van een alleenstaande man, en zij moest de poetsvrouw laten binnenkomen. Dat was een kleine zwarte vrouw die erop stond dat ze altijd langs de voordeur binnenging en zich nooit op haar knieën wou poetsen.
En geniaal dat de juiste films/series daarmee gevonden natuurlijk!quote:Een hele tijd geleden was er hier al eens een vraag (met gelukkig ook een antwoord) over een amerikaanse film/ serie over een gezonken schip waar de schepelingen dankzij een lucht bubbel oid gewoon doorleefden. Op een gegeven moment werd het wrak ontdekt en de rest weet ik niet zo goed meer. Wat ik nog wel weet is een scene dat er een patrijspoort in beeld was met een gezicht erachter.
Tja, moest ik meer weten, dan zou ik het heus wel eraan toevoegen hoor.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 23:59 schreef c0ckgr1nder het volgende:
Geniaal hoe plots in dit topic gereduceerd worden tot iets belachelijks![]()
[..]
[..]
En geniaal dat de juiste films/series daarmee gevonden natuurlijk!
Edit: quoten, een vak an sich.
quote:Er was een vrouw (niet jong maar ook zeker niet oud) die werkte in een huis of zo van een alleenstaande man, en zij moest de poetsvrouw laten binnenkomen. Dat was een kleine zwarte vrouw die erop stond dat ze altijd langs de voordeur binnenging en zich nooit op haar knieën wou poetsen.
Dat is precies wat er gebeurt helemaal op het einde van "Afscheid", de allerlaatste aflevering van "Buiten de Zone", maar ik vraag me of dat zelfs ooit in Nederland is uitgezonden.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 16:03 schreef sapjes het volgende:
Wat ik me nog kan herinneren is dat je eerst gewoon een film zit te kijken en dat de camera dan opeens uitzoomed en je de acteurs op een set ziet staan. Dan Lopen de acteurs van de filmset af en gaan ze hun eigen weg... Als je dan denkt de acteurs in het echte leven te zien wordt er weer uitgezoomd en staan ze weer op een set... En volgens mij ging dit nog een tijdje op deze manier door; een soort recursieve filmset waar je nooit weet wat echt is en niet dus...
Thanks! ^_^
deze : http://www.imdb.com/title/tt0366292/ ?quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 18:32 schreef Bizznitch het volgende:
Ik zoek de naam van een japanse horror, daarin krijgen meisjes SMS-jes of MMS-jes en later sterven ze dan. en wat ze ook doen, een andere telefoon nemen of de telefoon uitzetten of slopen, ze ontvangen die smsjes..
ok vage uitleg maar dit moet wel duidelijk zijn als iemand em heeft gezien, ik wil em nog een keer kijken maar weet de titel niet meer.
Dat zou em best eens kunnen zijnquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 18:39 schreef milagro het volgende:
[..]
deze : http://www.imdb.com/title/tt0366292/ ?
Dat was hem, dankjequote:Op zaterdag 4 augustus 2007 19:38 schreef starla het volgende:
Fort Boyard
http://nl.wikipedia.org/wiki/Fort_Boyard
Iemand??quote:Op dinsdag 31 juli 2007 16:23 schreef AssyriskaFF het volgende:
Ik zoek een film van ruim 10 jaar geleden. Kan zelfs ouder zijn. Hij kwam altijd op RTL 4 en het is een waargebeurd verhaal. Gaat over een vader die zijn zonen kwijtraakt (voogdijzaak ofzo). Sommigen in een tehuis andere bij pleeggezinenn. Maar ze zijn allen niet gelukkig. Een paar komen dan bij de vader terug. Eentje komt hij in het ziekenhuis tegen omdat hij een groot ongeluk heeft gehad. Meer dingen schieten mij niet te binnen. Iemand een idee?
Het is waarschijnlijk Head above water maar dat is toch geen comedyquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:24 schreef TubewayDigital het volgende:
Gezocht: Film
Cameron Diaz was 1 van de hoofdpersonen
Voor 2000
Weinig andere hoofdrolspelers.
De lokatie waar de film zich afspeelde was een vakantiehuisje gelegen aan een groot meer.
Cameron Diaz vermoord iemand alleen dat blijkt de verkeerde te zijn.
Nee het is echt Head above water maar volgens IMDB is dat Comedy / Thriller. Comedy ?? Dat herinner ik me niet. Lekker misleidendquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:26 schreef Mark het volgende:
The Last Supper?
En hoppa: http://www.imdb.com/title/tt0080801/quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 19:56 schreef Allanon666 het volgende:
ok ik zoek een film, volgens mij al behoorlijk oud. Wat ik me ervan kan herinneren is dat er een flesje coca cola uit een vliegtuig boven Afrika viel. Niemand van de primitieve inboorlingen weet precies wat het is. Meer kan ik me er niet van herinneren behalve dat ik er toen heb dubbel gelegen. en dat er een vervolg op kwam
Was volgens mij een keer een 'Zomergastenfilm'.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:14 schreef chatter het volgende:
[..]
En hoppa: http://www.imdb.com/title/tt0080801/
"The Gods Must Be Crazy"
![]()
Geen idee, maar deze beide films heb ik jaren geleden al eens op tv gezien.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 21:02 schreef starla het volgende:
[..]
Was volgens mij een keer een 'Zomergastenfilm'.
dogville volgens mij ?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 16:03 schreef sapjes het volgende:
Thanks! ^_^
The Gods Must Be Crazy. Ontzettend grappig. Deel 2 is nog wel aardig, de rest (er zijn er een stuk of 5) kun je overslaan. Die zijn ook van andere regisseurs.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 19:56 schreef Allanon666 het volgende:
ok ik zoek een film, volgens mij al behoorlijk oud. Wat ik me ervan kan herinneren is dat er een flesje coca cola uit een vliegtuig boven Afrika viel. Niemand van de primitieve inboorlingen weet precies wat het is. Meer kan ik me er niet van herinneren behalve dat ik er toen heb dubbel gelegen. en dat er een vervolg op kwam
thanks a lot m8quote:Op woensdag 8 augustus 2007 09:09 schreef chatter het volgende:
[..]
Geen idee, maar deze beide films heb ik jaren geleden al eens op tv gezien.
Verder was Google heel aardig voor me (search= coca cola bottle+africa+bushman) en de titel was gelijk al te zien.
No problemo.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 10:30 schreef Allanon666 het volgende:
[..]
thanks a lot m8![]()
![]()
Mijn zoekopdracht (coca cola bottle + africa + movie) was niet zo succesvol. Ik ga kijken of ik het ergens kan vinden
Dat moet de tekenfilm zijn van Kleine Nemo / Little Nemo: Adventures in Slumberlandquote:Op woensdag 8 augustus 2007 19:30 schreef Louterman het volgende:
Hallo, ik ben op zoek naar film, zoals de meeste hier.
Het is een jeugdfilm, en het gaat over een jongetje dat bij de, volgens mij, kerstman komt. Het verhaal start in het dorp van het jongetje waar de kermis of het circus komt o.i.d.. HIj wordt dan 's nachts door een of ander schip gehaald en vliegt naar de kerstman. Ik herrinner mij sowieso een stukje dat ze op een klein treintje zitten en door het huis van die man rijden, er loopt een hele baan door het hele huis.
Op een gegeven moment moeten ze ook iets zoeken denk ik en dan moeten ze door de 'kwade wereld'.
Heel vaag allemaal, maar ik hoop dat jullie er wat mee kunnen.
zOMFG ! Dat moet 'm zijn !!quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
De aflevering X-Cops?
Nogal een wilde gok eigenlijk.
Battle Royale (of een sequel ervan) komt in me op, maar je zei dat het een Amerikaanse film was.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 18:52 schreef MeneerMuis het volgende:
Iemand enig idee wat de titel is van deze film?![]()
Absoluut geen Battle Royale, hoewel die ook vet cool is (gisteren toevallig nog gezien)quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:23 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Battle Royale (of een sequel ervan) komt in me op, maar je zei dat het een Amerikaanse film was.![]()
En volgens mij waren het 7 jongelui, die meegingen het huis in.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:22 schreef zuiderbuur het volgende:
Ik zoek een film waarvan ik een aantal jaar geleden een kort stukje op de televisie zag (uit het begin?)
Het was iets met een professor/docente (ouder dan de studenten, maar zeker niet te oud om niet met één van hen een relatie te beginnen, wat er volgens mij ook dik in zat) die dia's aan het tonen was van één of ander groot huis dat alleen stond in een bos, en uit luchtfoto's bleek dat dat eigenlijk aan het "groeien" was, er bleven nieuwe kamers, vleugels, ... verschijnen.
De film was in het Engels, en heel waarschijnlijk Amerikaans ( anders Brits..)
Kan iemand me helpen?
Is dat niet Rose Red?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 20:38 schreef chatter het volgende:
[..]
En volgens mij waren het 7 jongelui, die meegingen het huis in.
Eén van de studenten had een nicht bij zich, die net als de rest van de jongelui een speciale gave had.
Er bleek in het verleden van het huis iemand te zijn overleden en de vrouwe des huizes, of haar dochter, bleef als het ware spoken in het huis.
Op het laatst van de film zag je enorme stukken steen door de lucht heen vliegen en de resterende jongelui waren het huis uitgevlucht, vlak voordat het huis helemaal kapot ging.
Ik heb deze film een tijd geleden gezien, maar ik heb even geen idee meer wat de titel was.
Hij was wel enorm spannend, echt een film om op het puntje van je stoel te zitten.
*kuch* mini-serie * kuch*quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 20:55 schreef chatter het volgende:
Ja, het is Rose Red.
Ik hem hem net ook gevonden.
De een na onderste: http://www.paranormalwatch.com/category/movies/
Damn, die film was echt goed.
Bedankt.quote:
"It", ook van Stephen King, heeft hetzelfde effect op mensen, is ook een mini-serie, terwijl veel mensen denken dat het een film isquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:32 schreef chatter het volgende:
Mini-serie zeg je.
Ok, dat wist ik niet meer.
Ik had het gevoel hem in 1 keer te hebben gezien, maar daar kan ik me ook in vergist hebben.
Maar wel goed dat jij het ook wist.
Lijkt verdacht veel op Ghostbusters...quote:Op woensdag 15 augustus 2007 10:24 schreef starla het volgende:
Waarschijnlijk een veel te vage beschrijving, maar meer weet ik echt niet en het is superlang geleden:
Als kind keek ik een keer later op de avond een film die ging over een landhuis (kan ook hotel zijn), waar op zolder of in een zaal een groen spook zat. Ik was erg klein, de film was denk ik zo'n 15 jaar geleden op TV, misschien zelf iets langer, maar ik vond hem niet echt heel eng. Kreeg wel een paar keer kippenvel, maar het leek mij geen echte horrorfilm. Het meest markante van die film is toch wel dat groene spook.
Als iemand het weet zou ik het knap vinden, heb al op imdb gezocht op 'mansion' 'ghost' e.d. maar niets gevonden. Denk trouwens ook dat het een TV film is.
Bij voorbaat dank!
Klopt, is wel een paar keer in zn geheel uitgezonden, vandaar dat men denkt dat het een film is. It vind ik trouwens samen met The Stand zn beste miniserie. Rose Red vond ik heel erg tegenvallen net als The Perfect Storm en The Langoliers. De Boeken zijn trouwens vele malen beter.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 07:37 schreef Patch het volgende:
[..]
"It", ook van Stephen King, heeft hetzelfde effect op mensen, is ook een mini-serie, terwijl veel mensen denken dat het een film is
Storm of Century zul je bedoelen neem ik aanquote:Op woensdag 15 augustus 2007 13:32 schreef Allanon666 het volgende:
[..]
Klopt, is wel een paar keer in zn geheel uitgezonden, vandaar dat men denkt dat het een film is. It vind ik trouwens samen met The Stand zn beste miniserie. Rose Red vond ik heel erg tegenvallen net als The Perfect Storm en The Langoliers. De Boeken zijn trouwens vele malen beter.
quote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:04 schreef Patch het volgende:
[..]
Storm of Century zul je bedoelen neem ik aan
Bedankt, maar neen, het is absoluut geen ghostbusters.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 10:37 schreef Patch het volgende:
[..]
Lijkt verdacht veel op Ghostbusters...
[afbeelding]
http://www.youtube.com/watch?v=xBWqEV6NZMU
Kan ik me voorstellen.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 18:03 schreef Patch het volgende:
Jammer...
Want:
hotel - zaal - groen spook - niet echt heel eng = Ghostbusters bij mij
Darren Brown?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 22:24 schreef RoelRoel het volgende:
Ik zoek al een tijdje de naam van het programma of van de man waar het over gaat.
Het was een programma een hele tijd geleden op RTL 5 met een man die zogenaamd kon gedachtelezen. Maar in tegenstelling tot mensen als Char legde hij daarna uit hoe hij dat deed ipv er misbruik van te maken.
In een bepaalde aflevering moesten bijvoorbeeld grote reclamemensen een campagne verzinnen die hij van te voren al voorspelt bleek te hebben.
Samariaquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 22:46 schreef Ame_thyst het volgende:
Kan niet op de naam komen van een Chinese of Japanse. (denk Chinese film)
Titel begint dacht ik met een S.
Gaat over 2 vriendinnen (tieners) waarbij de een de andere overhaalt om extra geld te gaan verdienen als prostituee. Op een dag komen ze politie tegen en springt een van de meisje tijdens het vluchten uit een raam en naar het ziekenhuis moet . Haar laatste wens is de man met wie ze het laatst sex heeft gehad nog eens te zien. Dus gaat haar vriendin naar die man toe. Deze wil alleen maar meegaan als hij ook eerst sex met haar heeft gehad. Terug aangekomen blijk haar vriendin al gestorven te zijn.
Het verhaal gaat verder hoe haar vader er achter komt dat zijn dochter prostitutie bedrijft en haar klanten in elkaar slaat.
Film is totaal niet erotisch al klink dat misschien wel, gaat vooral over de relaties en beslissing die gemaakt worden. Erg indrukwekkend.
Iemand enig idee wat de titel van deze film is? Heb me al rot gezocht.
Dat is hij! Hartelijk dank!quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 22:53 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Samaria![]()
(Het is Zuid-Koreaans, daar komen ook nog veel goeie Aziatische films vandaan)
Geen van beide, dat zijn gewon allemaal al vragen die ik al heel lang meesleep. Vaak gaat het om films waarvan ik nooit de titel geweten heb en nu dus ook niet.quote:Op zondag 19 augustus 2007 09:57 schreef milagro het volgende:
kijk je nu zo onbewust tv, zuiderbuur, of heb je een zeer matig geheugen, je post hier zo vaak met vragen namelijk
Die is gaaf.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 14:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
Koyaanisqatsi?
en de naam van de regieseur weet je ook niet meer??quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 13:53 schreef iruub het volgende:
Joe, mischien is de vraag al eerder gesteld en langsgekomen dus excuses bij voorbaat maar ik zag vd week een trailer op het internet over een film die eigenlijk niets laat zien. De naam benik kwijt en hij staat pas voor eind dit jaar? volgend jaar gesceduled en er wordt heb ik begrepen op het internet in allerlei nieuwsgroepen al behoorlijk over geroddeld en alleen een naam van de regisseur wordt genoemd en een link met de opzet van de Blair Witch Project. Hij schijnt zelfs nogal vrij realitisch te zijn. Wie oh wie weet wat ik bedoel? Dank alvast voor de aangedragen oplossing.![]()
Jij bedoelt deze: 1.18.08quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 13:53 schreef iruub het volgende:
Joe, mischien is de vraag al eerder gesteld en langsgekomen dus excuses bij voorbaat maar ik zag vd week een trailer op het internet over een film die eigenlijk niets laat zien. De naam benik kwijt en hij staat pas voor eind dit jaar? volgend jaar gesceduled en er wordt heb ik begrepen op het internet in allerlei nieuwsgroepen al behoorlijk over geroddeld en alleen een naam van de regisseur wordt genoemd en een link met de opzet van de Blair Witch Project. Hij schijnt zelfs nogal vrij realitisch te zijn. Wie oh wie weet wat ik bedoel? Dank alvast voor de aangedragen oplossing.![]()
quote:Op maandag 25 juni 2007 10:18 schreef UIO_AMS het volgende:
Een vriendin van me zoekt de naam van een serie uit de jaren '80 (denkt ze) die altijd eindigde met de opmerking:
Zal [dit of dat] gebeuren, zal [zus en zo] plaatsvinden? (Vrije interpretatie)
We zullen zien, we zullen zien. (Waarbij de tweede 'we zullen zien' langzamer en met een lagere intonatie wordt uitgesproken.)
quote:Op maandag 2 juli 2007 13:37 schreef SaintOfKillers het volgende:
Was nog niet opgelost, dacht ik.
quote:
Ha, we hebben hem.quote:
quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 15:52 schreef Frollo het volgende:
Bollo, Bries en bondgenoten was het toch?
Dat bedoel ik ook.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 15:52 schreef Frollo het volgende:
Bollo, Bries en bondgenoten was het toch?
http://www.kindertv.net/index.php?option=com_content&task=view&id=2291&Itemid=356quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 21:21 schreef Mark het volgende:
Zou ik moeten kennen qua leeftijd, maar het zegt me helemaal niets
Het verhaal doet me denken aan Serial Mom. Maar dat is een Amerikaanse film.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:42 schreef ivetje het volgende:
Ik zoek een film-titel :
Gaat over een gezin in engeland volgens mij. Ze zoeken een soort nanny en er komt een oudere vrouw oppassen. Uiteindelijk blijkt dit de moeder te zijn van de vrouw des huizes (als ik me niet vergis), alleen deze nanny heeft een aantal mensen vermoord enzo. En daar blijft ze mee doorgaan. Ze vermoord iedereen waaraan het gezin een "hekel" heeft zeg maar. De buurman met een blaffend hondje, een schoolgenootje van haar kleinzoon. Aan het eind van de film is er ook nog iets met de vijver in de tuin.
Iemand enig idee
Die is het nietquote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:48 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Het verhaal doet me denken aan Serial Mom. Maar dat is een Amerikaanse film.
klinkt ook een beetje als Keeping Mum... met Rowan Atkinson...quote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:42 schreef ivetje het volgende:
Ik zoek een film-titel :
Gaat over een gezin in engeland volgens mij. Ze zoeken een soort nanny en er komt een oudere vrouw oppassen. Uiteindelijk blijkt dit de moeder te zijn van de vrouw des huizes (als ik me niet vergis), alleen deze nanny heeft een aantal mensen vermoord enzo. En daar blijft ze mee doorgaan. Ze vermoord iedereen waaraan het gezin een "hekel" heeft zeg maar. De buurman met een blaffend hondje, een schoolgenootje van haar kleinzoon. Aan het eind van de film is er ook nog iets met de vijver in de tuin.
Iemand enig idee
Die is hetquote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:25 schreef Patch het volgende:
[..]
klinkt ook een beetje als Keeping Mum... met Rowan Atkinson...
quote:Het gaat over een gast die op een eiland komt en dat eiland zit vol met beroemdheden waarvan de buitenwereld denkt dat ze dood zijn. Maar hij wil daar weg dus gaat hij trainen om lang zen adem in te houden etc. Hij ligt in zen badkuip met een peuk er naast rechtopstaand en laat die helemaal op branden etc. En dan moet hij ook nog langs de onderwater mijnen / lasers
verrek, gaat die film daarover?quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 16:39 schreef SaintOfKillers het volgende:
Double Team met Jan-Kloot Van Damme en Dennis Rodman.
Van de andere kan van de lijn krijg ik een "Nee, gek!", maar volgensmij twijfelt 'ie nog.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 16:39 schreef SaintOfKillers het volgende:
Double Team met Jan-Kloot Van Damme en Dennis Rodman.
De link doet het ook niet.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:52 schreef Rouser het volgende:
Hotlinking mag kennelijk niet![]()
Het linkje is: http://img62.imageshack.us/img62/7629/film2jb9.jpg Iemand?
Die Fetten Jahren sind vorbei , met die acteur van Goodbye Lenin!quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 19:47 schreef labello het volgende:
Ik zoek de titel van een redelijk recente (twee jaar geleden ofzo?) film, volgens mij Duits, over een groepje jongeren dat inbreekt in rijkeluishuizen, ik geloof als er niemand thuis is en dan de boel op z'n kop zetten. Kan iemand hier wat mee?
Was die dit topic niet al eens voorbij gekomen?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 20:08 schreef bijdehand het volgende:
Ik zoek een film waarin verschillende mensen in een hotel terechtkomen. Van een man wordt z'n vrouw overreden dus hij gaat met dat kind naar het hotel, en een vrouw d'r auto is kapot (dacht ik) en de wegen zijn afgesloten. Er wordt elke keer iemand vermoord en verschillende gasten gaan op zoek naar de dader. Later blijkt dat een man dit alles verzonnen heeft. Enig idee?
Door welk scenario heb je nu wél een afbeelding van die film, maar weet je niet de titel?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:49 schreef Rouser het volgende:
Ik weet niet meer wat de titel van deze film is. Kan iemand me helpen?
Heb hem ooit wel eens gezien maar hoe deze heet weet ik niet meer. Ik dacht zelf aan iets met Jason Statham (degene op de stoel) maar na zoeken op imdb ben ik er nog niet uit![]()
Het gaat geloof ik over een psychiatrische patient en de vrouw rechts in het vest probeert hem geloof ik nog wel te helpen maar meer weet ik er niet meer van. Iemand?
[afbeelding]
Dat plaatje komt 100% zeker uit Twelve Monkeys.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:49 schreef Rouser het volgende:
Ik weet niet meer wat de titel van deze film is. Kan iemand me helpen?
Heb hem ooit wel eens gezien maar hoe deze heet weet ik niet meer. Ik dacht zelf aan iets met Jason Statham (degene op de stoel) maar na zoeken op imdb ben ik er nog niet uit![]()
Het gaat geloof ik over een psychiatrische patient en de vrouw rechts in het vest probeert hem geloof ik nog wel te helpen maar meer weet ik er niet meer van. Iemand?
[afbeelding]
Goeie vraag.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 20:15 schreef starla het volgende:
[..]
Door welk scenario heb je nu wél een afbeelding van die film, maar weet je niet de titel?
Jaaaaa dankjewel!!quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 20:11 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Die Fetten Jahren sind vorbei , met die acteur van Goodbye Lenin!
Een aanrader.![]()
Dank je wel. Ik kom aan het plaatje door een vriend van me. Die kwam ermee en toen zijn we gaan zoeken. Zal eens vragen hoe hij eraan is gekomen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 20:15 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Dat plaatje komt 100% zeker uit Twelve Monkeys.
En waar de herhaling te vinden is?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:06 schreef Aventura het volgende:
Keek laatst naar 101tv. Dat is het digitale themakanaal van BNN. Op een gegeven moment zag ik drie naakte meiden een aerobicsles doen. Je zag alles! Bij de grondoefeningen keek je zo hun gleuven in. Alles zag je zitten, piercings etc. Vond het best wel shocking...Weet iemand uit welk BNN-programma dit komt? En wat hiervan de bedoeling is?
quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:09 schreef Croupouque het volgende:
[..]
En waar de herhaling te vinden is?
die man op de stoel is overigens Bruce Willisquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 20:50 schreef Rouser het volgende:
[..]
Dank je wel. Ik kom aan het plaatje door een vriend van me. Die kwam ermee en toen zijn we gaan zoeken. Zal eens vragen hoe hij eraan is gekomen.
En vooral : die dame rechts is Madeleine Stowe.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 09:04 schreef milagro het volgende:
[..]
die man op de stoel is overigens Bruce Willis![]()
Dat is Identity, met John Cusack. Ik vond hem zelf erg goed, maar ik ben dan ook een Cusack-liefhebber..quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 20:08 schreef bijdehand het volgende:
Ik zoek een film waarin verschillende mensen in een hotel terechtkomen. Van een man wordt z'n vrouw overreden dus hij gaat met dat kind naar het hotel, en een vrouw d'r auto is kapot (dacht ik) en de wegen zijn afgesloten. Er wordt elke keer iemand vermoord en verschillende gasten gaan op zoek naar de dader. Later blijkt dat een man dit alles verzonnen heeft. Enig idee?
Nee, ik had 'm vroeger een keer gezien, en vond het een goede film, en nu wil ik 'm op dvd, maar wist de titel nietquote:Op donderdag 30 augustus 2007 14:49 schreef Adjeuj het volgende:
[..]
Dat is Identity, met John Cusack. Ik vond hem zelf erg goed, maar ik ben dan ook een Cusack-liefhebber..
Wat trouwens vreemd is, aangezien de persoon in jouw avatar (John McGinley) daar ook in speelt. Toeval ?
Niks te dankenquote:Op donderdag 30 augustus 2007 18:53 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nee, ik had 'm vroeger een keer gezien, en vond het een goede film, en nu wil ik 'm op dvd, maar wist de titel nietDat John erin speelt maakt me niet zoveel uit
GRAAG GEDAANquote:
dat doet altijd goed...quote:
Heeft iemand het telefoonnummer van Koala22?quote:Op zondag 8 juli 2007 20:47 schreef Koala22 het volgende:
Bvd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |