abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 juli 2007 @ 13:34:13 #1
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
  maandag 2 juli 2007 @ 13:37:05 #2
67640 SaintOfKillers
pi_51056338
quote:
Op maandag 25 juni 2007 10:18 schreef UIO_AMS het volgende:
Een vriendin van me zoekt de naam van een serie uit de jaren '80 (denkt ze) die altijd eindigde met de opmerking:

Zal [dit of dat] gebeuren, zal [zus en zo] plaatsvinden? (Vrije interpretatie)
We zullen zien, we zullen zien. (Waarbij de tweede 'we zullen zien' langzamer en met een lagere intonatie wordt uitgesproken.)
Was nog niet opgelost, dacht ik.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 2 juli 2007 @ 13:39:05 #3
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_51056405
Als die al ooit opgelost wordt
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_51056439
ik zeg Familie Knots
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  Moderator maandag 2 juli 2007 @ 13:46:23 #5
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_51056622
quote:
Op maandag 2 juli 2007 13:40 schreef milagro het volgende:
ik zeg Familie Knots
Ze zegt nee.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_51056989
quote:
Op maandag 2 juli 2007 13:46 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Ze zegt nee.
je vriendin moet gewoon zwijgen en ja knikken

de tijd doet rare dingen met je geheugen soms .

Hamelen , toen was ze nog niet geboren dus dat kan niet, Oebele, toen waren haar ouders nog niet geboren, dus klaar, Knots it is
  maandag 2 juli 2007 @ 13:59:29 #7
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_51057059
quote:
Op maandag 2 juli 2007 13:57 schreef milagro het volgende:
Klopt, want het is iig geen Familie Knots
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Dommage arachide-fromage
pi_51057102
quote:
Op maandag 2 juli 2007 13:59 schreef Mark het volgende:

[..]

Klopt, want het is iig geen Familie Knots
ik zou het niet weten, joh, ik keek het nooit
  maandag 2 juli 2007 @ 14:02:29 #9
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_51057158
Familie Knots had wel een voice-over, maar die zei zeker niet 'Zal dit of dat gebeuren, we zullen zien.'
  maandag 2 juli 2007 @ 14:15:00 #10
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_51057653
Een nederlandse serie?
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  maandag 2 juli 2007 @ 15:04:38 #11
33733 IsaacD
Gevaarlijk exemplarisch
pi_51059517
Deze staat ook nog open...
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 15:15 schreef IsaacD het volgende:
Goed deze tekenfilm komt (als het goed is) uit de jaren 80, maar kan ook begin jaren 90 zijn. Het is als ik mij het goed herinner in manga/anime style en heette in de Nederlandse versie iets met "astronauten" of zoiets dergelijks, maar dat weet ik niet meer 100% zeker. Er kwamen als het goed is robots in voor (zoals elke zichzelf respecterende mangafilm). Een aantal personen hadden een soort robo suits waar ze in konden. Als ik me niet vergis waren er 3 suits; een blauwe, een groene en een roze. Ik geloof dat de hoofdpersoon ook een tatoo van een zon op z'n borst had die ook weer special powers had...

O ja: in het begin van de film werd de auto van de hoofdpersoon aan barrels gereden door iemand die 'm een nieuwe beloofde. Volgende scene was dat hij een speelgoed model van zijn oude auto kreeg...

Vaag, ik weet het, maar ik hoop dat iemand toch een idee heeft waar ik het over heb.
k kan ook op internet de film niet meer vinden; iemand suggesties voor de titel (evt. de originele Engelse)?
Make waaaaaaaaaay for the firetruck!
  maandag 2 juli 2007 @ 20:52:15 #12
141722 X-fi
F.L.A.M.O.D.L.A.P.
pi_51071574
De film gaat over bier, heeeeel veel bier. Een stel (vier of vijf man) vormen een team om de Duitsers aan te gaan wie de meeste bier op kan krijgen! Iemand?
XBOX360 Gamertag: WRNL | WORLDRACING.NL
  maandag 2 juli 2007 @ 20:59:30 #13
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_51071860
  maandag 2 juli 2007 @ 21:05:06 #14
141722 X-fi
F.L.A.M.O.D.L.A.P.
pi_51072148
quote:
Op maandag 2 juli 2007 20:59 schreef Posdnous het volgende:
Beerfest.
Subliem! Dankje wel! Geniale film btw!
XBOX360 Gamertag: WRNL | WORLDRACING.NL
pi_51074596
quote:
Op maandag 2 juli 2007 13:57 schreef milagro het volgende:

[..]

je vriendin moet gewoon zwijgen en ja knikken

Hamelen , toen was ze nog niet geboren dus dat kan niet, Oebele, toen waren haar ouders nog niet geboren, dus klaar, Knots it is
Damn, waar is die tijd gebleven.

En dan ook nog "De kijkdoos" met "Gompiiiiieeeeee".

pi_51074885
quote:
Op maandag 2 juli 2007 21:57 schreef chatter het volgende:

[..]

Damn, waar is die tijd gebleven.

En dan ook nog "De kijkdoos" met "Gompiiiiieeeeee".

Gompie
pi_51075863
quote:
Op maandag 2 juli 2007 22:03 schreef milagro het volgende:

[..]

Gompie
Ik vind het nog steeds jammer, dat die programma's er niet meer zijn.
Wat een heerlijke tv tijd was dat, zeg.

En dan had je ook nog de avonturen van Bim, Bam en Bom.

[zang mode]
Bim, Bam en Bom, dat zijn 3 dappere knapen.
Bim, Bam en Bom, die houden niet van slapen,
want ze zijn voortdurend in touw
Bim, Bam en Bom van Biotex Blauw.
[/zang mode]

Voor de mensen die niet weten wie dat waren, dat waren 3 ferme knapen.

En rikkie en slingertje natuurlijk.
Iedere zaterdag middag pure spanning.

Ja, ik ben oud, maar alleen van lichaam.

Edit:
Coooool, ik heb een website met aan paar van hun verhalen gevonden.
http://members.chello.nl/l.dekker/biotex.html
  dinsdag 3 juli 2007 @ 00:13:19 #18
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_51080355
quote:
Op maandag 2 juli 2007 22:23 schreef chatter het volgende:
En dan had je ook nog de avonturen van Bim, Bam en Bom.

[zang mode]
Bim, Bam en Bom, dat zijn 3 dappere knapen.
Bim, Bam en Bom, die houden niet van slapen,
want ze zijn voortdurend in touw
Bim, Bam en Bom van Biotex Blauw.
[/zang mode]
Daar hadden wij singletjes (=vinylen CD's) van, kan me Bim, Bam en Bom en de blauwe Diepzee nog voor de geest halen (qua titel dan)

Edit: oh, zie dat je een link erbij hebt gezet, tof. Zal eens kijken of ik die plaatjes nog heb
Dommage arachide-fromage
  dinsdag 3 juli 2007 @ 11:00:40 #19
146790 Veletta
Warning! Dangerous PDD patiënt
pi_51086589
Zo'n 5 jaar terug een gave film gezien.
Beetje wazige omschrijving, maar probeer me eens te helpen

Het ging over een echtpaar, die hun zoontje verloor aan verstikking, terwijl zij ernaast stonden ruzie te maken.
Ze verhuizen en blablabla, en die vrouw krijgt goed contact met haar nieuwe buurman. Haar man gaat steeds vreemder doen, en vermoord hun hond (of de hond van de buurman, weet het niet meer).
Later blijkt die vent contact te hebben met hun overleden zoontje, en dan zit die vrouw vast in de kelder die helemaal onderwater loopt..

Iemand een idee?
People who annoy you:
N_GGERS
pi_51090699
Gisteren kwam er op Nederland 2 volgens mij zo'n programma over van die mensen die een nieuw bedrijf begonnen en er hard voor moesten werken. Fast food revolution ofzo. Nu kan ik het echter niet meer terugvinden in de gids/internet

Het was een serie van de BBC en ik wil hem graag zien
pi_51090754
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 13:02 schreef De_Ananas het volgende:
Gisteren kwam er op Nederland 2 volgens mij zo'n programma over van die mensen die een nieuw bedrijf begonnen en er hard voor moesten werken. Fast food revolution ofzo. Nu kan ik het echter niet meer terugvinden in de gids/internet

Het was een serie van de BBC en ik wil hem graag zien
Risking It All
pi_51193368
Ik zag laatst dus een stukje op televisie over mensen (ouderen maar ook kinderen) die met borden aan het protseteren waren tegen homo's en vooral pro jezus en god. Een jongetje van een jaar of 10 kreeg toen een beker frisdrank vanuit een auto naar z'n harses gesmeten. De jongen werd vervolgens flink toegesproken om er kracht uit te halen ed. Heel ziek allemaal. De mensen leefden in een soort sekte en de jonge kinderen werden echt gehersenspoeld.

Echt kut dat ik niet meer weet wat er allemaal gezegd werd.

Ik kan me ook herinneren dat er meisjes bladeren aan het opruimen in een tuin.

Weet iemand de naam van docu of programma?

Thnx alvast!
Ik weet niet wat het is, maar het is me wat...
pi_51194255
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 10:41 schreef PaulusP het volgende:
Ik zag laatst dus een stukje op televisie over mensen (ouderen maar ook kinderen) die met borden aan het protseteren waren tegen homo's en vooral pro jezus en god. Een jongetje van een jaar of 10 kreeg toen een beker frisdrank vanuit een auto naar z'n harses gesmeten. De jongen werd vervolgens flink toegesproken om er kracht uit te halen ed. Heel ziek allemaal. De mensen leefden in een soort sekte en de jonge kinderen werden echt gehersenspoeld.

Echt kut dat ik niet meer weet wat er allemaal gezegd werd.

Ik kan me ook herinneren dat er meisjes bladeren aan het opruimen in een tuin.

Weet iemand de naam van docu of programma?

Thnx alvast!
Jesus Camp ws
pi_51194465
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 11:16 schreef milagro het volgende:

[..]

Jesus Camp ws
Daar heb ik de trailer van bekeken en dat was hem niet...
pi_51196012
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 11:24 schreef PaulusP het volgende:

[..]

Daar heb ik de trailer van bekeken en dat was hem niet...
Ben er achter. Was even speuren maar dan heb je ook wat...

Het gaat om een aflevering van Louis Theroux, The Most Hated Family in America. Aflevering is volledig te zien op Google Video. Echt heel heeeeeel sick!

Hier de link: http://video.google.com/videoplay?docid=-4413388146858417528
pi_51207269
Hallo,

een tijd geleden zag ik een film over een Arabisch meisje in Nederland dat meegesleurd werd in het fundamentalisme en uiteindelijk klaargestoomd werd tot zelfmoordterroriste.
Toen ik het dit jaar zag, was het al een herhaling, omdat de film toen net een prijs gewonnen had.
Het personage in de film zei van Palestijnse origine te zijn, maar de actrice is in werkelijkheid van Marokkaanse origine.
Ook was er een ander personage in de film, een volwassen man, die van gemengde oorsprong was (half Libanees, geloof ik) en zowel Nederlands als Arabisch sprak.

Ik kan de titel maar niet vinden.
pi_51207873
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 17:34 schreef zuiderbuur het volgende:
Hallo,

een tijd geleden zag ik een film over een Arabisch meisje in Nederland dat meegesleurd werd in het fundamentalisme en uiteindelijk klaargestoomd werd tot zelfmoordterroriste.
Toen ik het dit jaar zag, was het al een herhaling, omdat de film toen net een prijs gewonnen had.
Het personage in de film zei van Palestijnse origine te zijn, maar de actrice is in werkelijkheid van Marokkaanse origine.
Ook was er een ander personage in de film, een volwassen man, die van gemengde oorsprong was (half Libanees, geloof ik) en zowel Nederlands als Arabisch sprak.

Ik kan de titel maar niet vinden.
is die man niet Ramsey Nasr?
pi_51208079
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 17:54 schreef milagro het volgende:

[..]

is die man niet Ramsey Nasr?
Ik vrees van niet:
http://www.imdb.com/title/tt0437075/ lijkt geen enkele film te tonen die in aanmerking komt.

Ik dacht even dat de titel iets met "offer" of zo was, maar dat lijkt niet te kloppen (er is wel een Nederlandse film "Het offer", maar die is veel te oud).
pi_51208189
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 18:00 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Ik vrees van niet:
http://www.imdb.com/title/tt0437075/ lijkt geen enkele film te tonen die in aanmerking komt.

Ik dacht even dat de titel iets met "offer" of zo was, maar dat lijkt niet te kloppen (er is wel een Nederlandse film "Het offer", maar die is veel te oud).
oh ik dacht dat hij een paar jaar terug of zo in een film gespeeld had, een tv film, geeb bioscoopfilm
  vrijdag 6 juli 2007 @ 19:35:35 #30
15967 Frollo
pi_51211036
Volgens mij heet die actrice Miryam Masouri of zoiets. Even zoeken, brb.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 19:37:07 #31
15967 Frollo
pi_51211107
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 19:35 schreef Frollo het volgende:
Volgens mij heet die actrice Miryam Masouri of zoiets. Even zoeken, brb.
Het meisje is Maryam Hassouni en dan moet de film wel Offers (2005) zijn, want daar heeft ze een Emmy voor gekregen.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 19:40:40 #32
15967 Frollo
pi_51211228
Aha, ik snap waarom je de titel bijna wist en toch de film niet vond. IMDb vindt alleen titels waar echt alleen het woord 'offer' in zit. Daarom vindt hij 'Offers' niet en bijvoorbeeld 'Kristoffers hus' ook niet. Wat een ongelofelijk lompe zoekengine.
pi_51211237
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 19:37 schreef Frollo het volgende:

[..]

Het meisje is Maryam Hassouni en dan moet de film wel Offers (2005) zijn, want daar heeft ze een Emmy voor gekregen.
Dank je.
quote:
Aha, IMDb vindt alleen titels waar echt alleen het woord 'offer' in zit. Daarom vindt hij 'Offers' niet en bijvoorbeeld 'Kristoffers hus' ook niet. Wat een lompe zoekengine.
Inderdaad, lullig.

Heb enkel het einde gezien de laatste keer ( wel jammer natuurlijk )

Helaas, mijn veel te angelsaksische filmverhuurder heeft 'm niet. Dat wordt wachten tot ie nog eens op Canvas of Ned1-2-3 komt.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 19:43:54 #34
15967 Frollo
pi_51211352
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 19:40 schreef zuiderbuur het volgende:

Beetje lullig van IMDB dat hij bij "Offer" me dit niet toont
Behoorlijk stom ja.
quote:
Helaas, mijn veel te angelsaksische filmverhuurder heeft 'm niet.
Het is een tv-film én van de publieke omroep, dus je zou het op uitzendinggemist kunnen proberen. Ben wel benieuwd of ik gelijk heb, dus laat het weten als je hem daar vindt?
pi_51211772
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 19:43 schreef Frollo het volgende:

Het is een tv-film én van de publieke omroep, dus je zou het op uitzendinggemist kunnen proberen. Ben wel benieuwd of ik gelijk heb, dus laat het weten als je hem daar vindt?
Ik heb het geprobeerd, maar als ik op titel zoek vind ik toch niets. Is het wel gebruikelijk om films daar te plaatsen? Ik moet toegeven dat ik die site nog niet zo vaak gebruikt heb (meestal kijk ik via de site van het programma zelf)
  zaterdag 7 juli 2007 @ 23:44:36 #36
136739 RandomReader
Save the cheerleader, get laid
pi_51247204
Wie weet nog ergens dat ene filmpje te vinden uit Belgie, waarin op een bruiloft tussen Saskia (en Bjorn dacht ik) de ex van haar kwam draaien en uit jaloezie die mensen allemaal stuk voor stuk liep te fucken?

Iemand enig idee ?

Edit: Ik heb m al gevonden!

http://www.youtube.com/watch?v=KDrl9y3yBbY
Ik wil een plaatje posten!
pi_51247299
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 23:44 schreef RandomReader het volgende:
Wie weet nog ergens dat ene filmpje te vinden uit Belgie, waarin op een bruiloft tussen Saskia (en Bjorn dacht ik) de ex van haar kwam draaien en uit jaloezie die mensen allemaal stuk voor stuk liep te fucken?

Iemand enig idee ?
Willy's en Marjetten!
Veel plezier.
  zaterdag 7 juli 2007 @ 23:50:18 #38
136739 RandomReader
Save the cheerleader, get laid
pi_51247353
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 23:48 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Willy's en Marjetten!
Veel plezier.
Alsnog bedankt!
Ik wil een plaatje posten!
pi_51247649
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 23:50 schreef RandomReader het volgende:

[..]

Alsnog bedankt!
Ik heb wel al eens een versie gevonden op youtube met veel betere kwaliteit, maar die vind ik even niet meer.
Persoonlijk vind ik de afleveringen van hun eerste reeks "Neveneffecten" beter, en die staan ook op youtube, dit is de eerste (deze is bijna volledig in het Engels):
http://www.youtube.com/watch?v=Mue5MzMCDYk
  zondag 8 juli 2007 @ 20:47:25 #40
56228 Koala22
Zo fijn, lalalalalalaaa
pi_51269505
Ok, daar ga ik: Deze serie valt ons twee hier op de bank al ruim de hele dag lastig, dus ik hoop dat iemand het weet.

Het gaat om een serie die een paar jaar terug in het weekend werd uitgezonden ná de cartoons maar voor de grote mensen series. Het ging over een stel tieners, volgens mij in de jaren 70. Naar wat ik me herinner waren er twee of drie jongens van een jaar of 15 die rondjes reden op hun fietsen en naar school gingen. Een van die kerels had een zus. Die zat weer in een groepje vrienden waarvan éen kerel haar vriendje was. Volgens mij speelde ze drums. Ze waren nogal alternatief en het ging voornamelijk om hun tiener-perikelen. Wie o wie heeft enig idee hoe deze serie heette en/of heeft tips om verder te zoeken. Ik kom er niet uit!

Bvd.
----Met een hele vriendelijke groet----
  zondag 8 juli 2007 @ 21:54:58 #41
15967 Frollo
pi_51271985
quote:
Op zondag 8 juli 2007 20:47 schreef Koala22 het volgende:
Ok, daar ga ik: Deze serie valt ons twee hier op de bank al ruim de hele dag lastig, dus ik hoop dat iemand het weet.

Het gaat om een serie die een paar jaar terug in het weekend werd uitgezonden ná de cartoons maar voor de grote mensen series. Het ging over een stel tieners, volgens mij in de jaren 70. Naar wat ik me herinner waren er twee of drie jongens van een jaar of 15 die rondjes reden op hun fietsen en naar school gingen. Een van die kerels had een zus. Die zat weer in een groepje vrienden waarvan éen kerel haar vriendje was. Volgens mij speelde ze drums. Ze waren nogal alternatief en het ging voornamelijk om hun tiener-perikelen. Wie o wie heeft enig idee hoe deze serie heette en/of heeft tips om verder te zoeken. Ik kom er niet uit!

Bvd.
The Wonder Years misschien.
pi_51275673
quote:
Op zondag 8 juli 2007 21:54 schreef Frollo het volgende:

[..]

The Wonder Years misschien.
Misschien, maar misschien ook niet, was Wonder Years niet eerder eind jaren zestig?
quote:
Het gaat om een serie die een paar jaar terug in het weekend werd uitgezonden ná de cartoons maar voor de grote mensen series.
Weet je de zender nog?
quote:
Het ging over een stel tieners, volgens mij in de jaren 70. Naar wat ik me herinner waren er twee of drie jongens van een jaar of 15 die rondjes reden op hun fietsen en naar school gingen. Een van die kerels had een zus.
Als het er drie waren kan het niet de Wonder Years zijn, bij mijn weten was die "Kevin" niet zo sociaal en had hij eigenlijk enkel Paul.
  maandag 9 juli 2007 @ 09:13:15 #43
56228 Koala22
Zo fijn, lalalalalalaaa
pi_51281716
Nee het was niet The Wonder Years. Die serie herinner ik me gewoon nog.
Ik gok dat het uitgezonden werd op RTL4. Dat staat me zo bij. Het was niet echt iets voor de publieke omroep.
pi_51309541
Al een paar dagen probeer ik de naam van een serie uit eind jaren 70 of begin jaren 80 te vinden. Ik kan maar niet op de naam komen. Het gaat om Japanse / Chinese krijgers, waarin vooral heel bloederige gevechten voor komen. De serie werd uitgezonden in de orginele taal. Verder weet ik er niet zo heel veel meer van, ik was nog maar een klein meisje.

Bvd.
pi_51309638
quote:

Bvd.
Het doet me een klein beetje denken aan "That 70's show".
pi_51309991
quote:
Op maandag 9 juli 2007 23:32 schreef Walvisje het volgende:
Al een paar dagen probeer ik de naam van een serie uit eind jaren 70 of begin jaren 80 te vinden. Ik kan maar niet op de naam komen. Het gaat om Japanse / Chinese krijgers, waarin vooral heel bloederige gevechten voor komen. De serie werd uitgezonden in de orginele taal. Verder weet ik er niet zo heel veel meer van, ik was nog maar een klein meisje.

Bvd.
Dat zal wel Japans geweest zijn dan? Je hebt het ondertiteld( in het Nederlands) gezien?Het was geen animatie?
  dinsdag 10 juli 2007 @ 01:20:03 #47
56228 Koala22
Zo fijn, lalalalalalaaa
pi_51312275
quote:
Op maandag 9 juli 2007 23:35 schreef Croupouque het volgende:

[..]

Het doet me een klein beetje denken aan "That 70's show".
Ja maar dat was dus heel niet
  dinsdag 10 juli 2007 @ 07:50:51 #48
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_51314759
quote:

Bvd.
Misschien Shogun?
Dommage arachide-fromage
pi_51314768
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 07:50 schreef Mark het volgende:

[..]

Misschien Shogun?
Wakarimasu-ka, Andjin-san?
  dinsdag 10 juli 2007 @ 08:01:26 #50
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_51314815
Euh, ja, wasabi!
Dommage arachide-fromage
pi_51331629
Lang, laaang geleden (begin jaren negentig) zag ik in het Frans een tekenfilm (waar ik toen amper iets van begreep). Het zou kunnen dat het op de openbare Franstalige Belgische omroep was.
Het was iets middeleeuws met veel magie. Het zou kunnen dat er een zekere "Adam" mee gemoeid was, en ik denk dat een soort roze worm (zo groot als een hand ongeveer) een van zijn kompanen was. Die "Adam" was blond.
Er waren een hele hoop monsters die "slecht" waren (en nogal dom). Hun leider was een soort rood ET-achtig ding. In de begingeneriek van elke aflevering kon je die monsters met een soort aardbol in hun handen zien spelen. Zij stonden onder leiding van een boosaardige vrouw.
Er was veel met kristallen te doen. Die boze vrouw had geloof ik een paard dat in een soort grote zwarte spin kon veranderen en dan over dat kristal kroop, en dat had die kerel (die volgens mij "Adam" heette) niet zo graag, dan voelde hij zich slecht. Die was trouwens zelf ook vaak op zoek naar kristallen, maar dan iets kleinere en smallere.
Iemand enig idee? Ik zoek nu al een tijdje.
pi_51332401
Riagg.nl
pi_51339310
quote:

Bvd.
Dat zal volgens mijn Lin Chung, de rebellen van Liang Shang Po zijn geweest.
Dat was een Chinese serie, over rebellen, die streden tegen de Chinese heerser en zijn leger.

Geniale serie waar ik met plezier naar gekeken heb.
Die mogen ze best eens een keertje herhalen.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 23:59:40 #54
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_51345800
Ik zoek een film.
Ik heb hem in de jaren 80 gezien (of ik keek een stukje mee met mijn ouders geloof ik). Het ging volgens mij over ruimtewezens of robots die op aarde waren. Ze zagen er uit als mensen. En eentje was verliefd op een aardvrouw. En op het einde zwemt hij naar haar toe, maar dan gaat hij roesten of kapot ofzo
Ik vond het heel zielig

Heeft iemand een idee? Ik niet namelijk
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
  woensdag 11 juli 2007 @ 01:08:56 #55
167923 appelsjap
All the above
pi_51347438
Een film, gaat over een clown die een bank berooft, samen met een vrouw en een andere man. Hij gaat weg door alsof te doen dat ie gegijzelt was, en al het geld heeft ie aan zn buik geplakt..
Hoor het graag, ben dr al een tijdje naar op zoek.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_51350257
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 01:08 schreef appelsjap het volgende:
Een film, gaat over een clown die een bank berooft, samen met een vrouw en een andere man. Hij gaat weg door alsof te doen dat ie gegijzelt was, en al het geld heeft ie aan zn buik geplakt..
Hoor het graag, ben dr al een tijdje naar op zoek.
Quick Change

(google : film, bank robbery, clown)
pi_51350339
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 23:59 schreef Zhenar het volgende:
Ik zoek een film.
Ik heb hem in de jaren 80 gezien (of ik keek een stukje mee met mijn ouders geloof ik). Het ging volgens mij over ruimtewezens of robots die op aarde waren. Ze zagen er uit als mensen. En eentje was verliefd op een aardvrouw. En op het einde zwemt hij naar haar toe, maar dan gaat hij roesten of kapot ofzo
Ik vond het heel zielig

Heeft iemand een idee? Ik niet namelijk
was dat niet een episode van V?

Blade Runner anders?
(geen idee meer of daar een android in verliefd wordt)
androids die flieft worden
pi_51380710
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 17:56 schreef zuiderbuur het volgende:
Lang, laaang geleden (begin jaren negentig) zag ik in het Frans een tekenfilm (waar ik toen amper iets van begreep). Het zou kunnen dat het op de openbare Franstalige Belgische omroep was.
Het was iets middeleeuws met veel magie. Het zou kunnen dat er een zekere "Adam" mee gemoeid was, en ik denk dat een soort roze worm (zo groot als een hand ongeveer) een van zijn kompanen was. Die "Adam" was blond.
Er waren een hele hoop monsters die "slecht" waren (en nogal dom). Hun leider was een soort rood ET-achtig ding. In de begingeneriek van elke aflevering kon je die monsters met een soort aardbol in hun handen zien spelen. Zij stonden onder leiding van een boosaardige vrouw.
Er was veel met kristallen te doen. Die boze vrouw had geloof ik een paard dat in een soort grote zwarte spin kon veranderen en dan over dat kristal kroop, en dat had die kerel (die volgens mij "Adam" heette) niet zo graag, dan voelde hij zich slecht. Die was trouwens zelf ook vaak op zoek naar kristallen, maar dan iets kleinere en smallere.
Iemand enig idee? Ik zoek nu al een tijdje.
Het eerste wat in mn opkomt is 'het liegebeest', maar dat zal het wel niet zijn
http://users.skynet.be/Timo/jeugdsentiment/poppen/liegebeest.htm
  donderdag 12 juli 2007 @ 00:08:08 #59
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_51381064
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 07:55 schreef milagro het volgende:

[..]

was dat niet een episode van V?

Blade Runner anders?
(geen idee meer of daar een android in verliefd wordt)
androids die flieft worden
Dat zou wel iets van V kunnen zijn ja! Of wacht... is die serie niet jonger?
Was sowieso niet Blade Runner, die film ken ik door en door
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_51381828
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 23:57 schreef kvd het volgende:

[..]

Het eerste wat in mn opkomt is 'het liegebeest', maar dat zal het wel niet zijn
http://users.skynet.be/Timo/jeugdsentiment/poppen/liegebeest.htm
Neen, Liegebeest is niet geanimeerd.
Ik denk dat die boze vrouw zelf nog onder een boze heer stond.
En die goeierd kende ergens een ouwe (bebaarde?) man die hem hielp (een tovenaar eventueel)
pi_51384609
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 21:28 schreef chatter het volgende:

[..]

Dat zal volgens mijn Lin Chung, de rebellen van Liang Shang Po zijn geweest.
Dat was een Chinese serie, over rebellen, die streden tegen de Chinese heerser en zijn leger.

Geniale serie waar ik met plezier naar gekeken heb.
Die mogen ze best eens een keertje herhalen.
Het zou heel goed kunnen dat het deze serie is. Ik kan helaas bijna geen info over de serie vinden op het net. Shogun was het in ieder geval niet. Deze serie heb ik al op dvd. Het was echt een hele bloederige toestand. Afgehakte hoofden en ledematen enzo. Het was wel een heel goed verhaal en men droeg prachtige kostuums.
  donderdag 12 juli 2007 @ 11:34:41 #62
167923 appelsjap
All the above
pi_51389039
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 07:35 schreef milagro het volgende:

[..]

Quick Change

(google : film, bank robbery, clown)
bedankt! gelukkig bestaan dr nog slimme mensen

google, nooit aan gedacht
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_51392592
Ben op zoek naar de volgende film:

Tijdens WOII in de Pacific is er een of andere Amerikaan (Nick Nolte, maar weet dit niet zeker!) die een indianenstam op een of ander eiland wat bezet is door de Japanners leert tegen de Japanners te vechten. Ook is er een hele gemene Japanse commandant. Er wordt hard gevochten. Aan het eind van de oorlog geven de Japanners zich over. Laatste scène is dat die Amerikaan op een boot naar Amerika zit, maar op het laatste moment toch weer besluit terug te zwemmen naar het eiland waar hij al die tijd op heeft gezeten.

Thanx!
pi_51393059
* mien-moeke mee zoekt
pi_51393103
Merry Xmas, Mr. Lawrence
pi_51393297
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 13:48 schreef milagro het volgende:
Merry Xmas, Mr. Lawrence
Thanx Milagro

Maar heb 'm net ff op www.imdb.com zitten bekijken, maar volgens mij is dit 'm niet. Gaat echt over een indianenstam die ze leren het tegen de Japanners op te nemen ... Maar thanks voor de moeite.
pi_51393374
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 13:54 schreef Bokido het volgende:

[..]

Thanx Milagro

Maar heb 'm net ff op www.imdb.com zitten bekijken, maar volgens mij is dit 'm niet. Gaat echt over een indianenstam die ze leren het tegen de Japanners op te nemen ... Maar thanks voor de moeite.
Thin Red Line is het ook niet, hè, dat begint met indiaantjes, sort of
pi_51393483
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 13:57 schreef milagro het volgende:

[..]

Thin Red Line is het ook niet, hè, dat begint met indiaantjes, sort of
Nee, want die kom ik ook steeds als eerste bij Google tegen
pi_51393795
dan is het Wind Talkers
pi_51394122
Hebbes! Het is Farewell To The King! En met Nick Nolte
pi_51397841
quote:

Bvd.
Freaks and Geeks misschien?
I love Fok!...............................for me to poop on!
pi_51411025
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 07:25 schreef Walvisje het volgende:

[..]

Het zou heel goed kunnen dat het deze serie is. Ik kan helaas bijna geen info over de serie vinden op het net. Shogun was het in ieder geval niet. Deze serie heb ik al op dvd. Het was echt een hele bloederige toestand. Afgehakte hoofden en ledematen enzo. Het was wel een heel goed verhaal en men droeg prachtige kostuums.
Ok, ik help nog maar 1 keer, daarna moet je zelf GOOGLE gaan leren gebruiken.

Klik hier maar eens op:
http://www.youtube.com/watch?v=vRcgur38ev8

En ja, je bent me eeuwig dankbaar.

[ Bericht 1% gewijzigd door chatter op 12-07-2007 22:39:33 ]
  maandag 16 juli 2007 @ 15:50:50 #73
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_51524611
Wie helpt mij aan de titel van een film? Het betreft een horrorfilm en het speelt zich af in een afgelegen huis in het bos. Alle spiegels zijn bedekt, want in het donker kan je in spiegels of spiegelende oppervlakken het beeld zien van een meisje die huilt (?).

Wat blijkt, er heeft ooit een scéance plaatsgevonden in de schuur bij het huisje, waarbij iemand is verdwenen. De enige manier om dit meisje weer terug te halen, is om de scéance met precies dezelfde mensen weer af te maken, maar dat is natuurlijk doodeng.

Het is echt lang geleden dat ik deze film heb gezien (ik gok dat ik 10 jaar was ofzo, dus het zou een film moeten zijn van rond 1990). Volgens mij heb ik het hier ook al ooit (in mijn 6 jaar fok-carriere) eerder gevraagd, maar ik kan het me niet meer herinneren .

Wie helpt me? .
KuikenGuppy
  maandag 16 juli 2007 @ 22:35:30 #75
126737 Electro-Worm
Say what 1 more time I dare u!
pi_51539193
Ik ben opzoek naar een chineze martial arts film.
Het is een beetje humoristisch.
Da's een jonge man en hij wordt uiteindelijk master in martial arts.
Er is zo'n schurk vrijgelaten die echt heel gevaarlijk was ofzo en zijn stijl was in een kikker veranderen ( kikker beweging)
Die jonge man doet uiteindelijk zo'n Hand beweging waardoor die vijand verslagen wordt, de schurk vraagt als laatst om zijn meester te worden.
Er is ook een scene met een tante met een hele harde schreeuw, en die man kan the drunken master ofzo.
En 2 mensen met een gitaar waar messen uit komen.

Iemand?
I have had it with these motherfucking snakes on this motherfucking plane!
  maandag 16 juli 2007 @ 23:45:14 #76
178114 Digipack
Daar zitten DVD's in.
pi_51542210
quote:
Op maandag 16 juli 2007 22:35 schreef Electro-Worm het volgende:
Ik ben opzoek naar een chineze martial arts film.
Het is een beetje humoristisch.
Da's een jonge man en hij wordt uiteindelijk master in martial arts.
Er is zo'n schurk vrijgelaten die echt heel gevaarlijk was ofzo en zijn stijl was in een kikker veranderen ( kikker beweging)
Die jonge man doet uiteindelijk zo'n Hand beweging waardoor die vijand verslagen wordt, de schurk vraagt als laatst om zijn meester te worden.
Er is ook een scene met een tante met een hele harde schreeuw, en die man kan the drunken master ofzo.
En 2 mensen met een gitaar waar messen uit komen.

Iemand?
Da's deze: Kung Fu Hustle
pi_51542264
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 00:37 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Neen, Liegebeest is niet geanimeerd.
Ik denk dat die boze vrouw zelf nog onder een boze heer stond.
En die goeierd kende ergens een ouwe (bebaarde?) man die hem hielp (een tovenaar eventueel)
Iemand ?
  dinsdag 17 juli 2007 @ 09:26:27 #78
126737 Electro-Worm
pi_51549050
quote:
Op maandag 16 juli 2007 23:45 schreef Digipack het volgende:

[..]

Da's deze: Kung Fu Hustle
HELD HELD HELD
  dinsdag 17 juli 2007 @ 22:15:35 #79
181126 MouzurX
Misschien?
pi_51574658
Hoe heette die serie ook alweer met een meisje die al 18+ was ofzo maar er toch wel jong uitzag en die dan mensen die dood zijn gegaan naar de hemel moest helpen, en dan waren er een stuk of 5 mensen ofzo die dan ook dat werk hadden.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_51574924
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 22:15 schreef MouzurX het volgende:
Hoe heette die serie ook alweer met een meisje die al 18+ was ofzo maar er toch wel jong uitzag en die dan mensen die dood zijn gegaan naar de hemel moest helpen, en dan waren er een stuk of 5 mensen ofzo die dan ook dat werk hadden.
Dead like me.
pi_51604526
ik ben me ervan bewust dat dit niet helemaal het juiste topic is,maar ik heb een vraagje. gisteravond heb ik een uitzending gemist op veronica,iets over poker. ik kan niet op de website van veronica vinden hoe ik deze uitzending alsnog kan kijken. heeft iemand enig idee waar ik veronica uitzendingen kan terug kijken?
  woensdag 18 juli 2007 @ 20:22:36 #82
181126 MouzurX
Misschien?
pi_51604555
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 22:22 schreef Croupouque het volgende:

[..]

Dead like me.
Ty ( ff downen )
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  woensdag 18 juli 2007 @ 20:24:37 #83
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_51604627
quote:
Op maandag 16 juli 2007 15:50 schreef Burdie het volgende:
Wie helpt mij aan de titel van een film? Het betreft een horrorfilm en het speelt zich af in een afgelegen huis in het bos. Alle spiegels zijn bedekt, want in het donker kan je in spiegels of spiegelende oppervlakken het beeld zien van een meisje die huilt (?).

Wat blijkt, er heeft ooit een scéance plaatsgevonden in de schuur bij het huisje, waarbij iemand is verdwenen. De enige manier om dit meisje weer terug te halen, is om de scéance met precies dezelfde mensen weer af te maken, maar dat is natuurlijk doodeng.

Het is echt lang geleden dat ik deze film heb gezien (ik gok dat ik 10 jaar was ofzo, dus het zou een film moeten zijn van rond 1990). Volgens mij heb ik het hier ook al ooit (in mijn 6 jaar fok-carriere) eerder gevraagd, maar ik kan het me niet meer herinneren .

Wie helpt me? .
quote:
Ik kan 'm niet vinden. Iemand? .
KuikenGuppy
  woensdag 18 juli 2007 @ 23:38:15 #84
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_51611568
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 20:24 schreef Burdie het volgende:

[..]

[..]

Ik kan 'm niet vinden. Iemand? .
Watcher in the Woods wellicht? Is wel uit 1980.

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Watcher_in_the_Woods
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  donderdag 19 juli 2007 @ 08:46:38 #85
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_51617945
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 23:38 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Watcher in the Woods wellicht? Is wel uit 1980.

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Watcher_in_the_Woods
Dat zal hem wel zijn.
Ik had hem een paar jaar terug al gevonden voor iemand, maar kon nu niet meer op de titel komen.

Ik zoek de titel van een serie/film/programma deel 11
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  donderdag 19 juli 2007 @ 09:19:25 #86
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_51618453
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 08:46 schreef victorinox het volgende:

[..]

Dat zal hem wel zijn.
Ik had hem een paar jaar terug al gevonden voor iemand, maar kon nu niet meer op de titel komen.

Ik zoek de titel van een serie/film/programma deel 11
Ja, dat was ook voor mij... ik zei al dat ik het eerder had gevraagd .
Bedankt ! Nu ga ik 't niet meer vergeten!
KuikenGuppy
pi_51650473
man is werk beu.. komt op het idee om zijn werk (bank) te beroven...

samen met collega's.. kan me herrineren dat op het einde een grote schietpartij ontstaat en dat ze freaky clown-maskers? op hebben.. vervolgens komen er bewakers en die zijn dan de echte bankberovers oid...

dacht dat de film "a day at the office " heette maar dat schijnt toch niet zo te zijn... thriller/comedy achtig..
  vrijdag 20 juli 2007 @ 09:44:31 #88
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_51651910
Klinkt als een scene uit Fear and Loathing in Las Vegas. Maar die zal je wel niet bedoelen.
KuikenGuppy
pi_51668575
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 08:19 schreef Roppenzo het volgende:
man is werk beu.. komt op het idee om zijn werk (bank) te beroven...

samen met collega's.. kan me herrineren dat op het einde een grote schietpartij ontstaat en dat ze freaky clown-maskers? op hebben.. vervolgens komen er bewakers en die zijn dan de echte bankberovers oid...

dacht dat de film "a day at the office " heette maar dat schijnt toch niet zo te zijn... thriller/comedy achtig..
correctie: bankberovers + bewakers zijn werknemers van het bedrijf blijkt op het best verrassende einde..

wordt op een gegeven moment dus ook een bwaker neergeschoten door een overvaller maar in het escape- busje blijkt dat allemaal nep te zijn..
  vrijdag 20 juli 2007 @ 18:06:09 #90
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_51668929
Quick Change?
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  vrijdag 20 juli 2007 @ 18:15:00 #91
126737 Electro-Worm
pi_51669117
Ik ben op zoek naar een hele goede kung fu film of een hele goede actie film waarbij je helemaal meedoet (zo'n gevoel ) Iemand?
pi_51679224
Film.
Man moet afkicken voor een klus, bindt zich vast aan z'n bed voor paar weken met handboeien, verteld meisje die hij in huis heeft gehaald om hem vooral niet los te maken.

Vrouw is prostituee?

Dat zijn de clues, succes
pi_51691737
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 23:28 schreef Maisnon het volgende:
Film.
Man moet afkicken voor een klus, bindt zich vast aan z'n bed voor paar weken met handboeien, verteld meisje die hij in huis heeft gehaald om hem vooral niet los te maken.

Vrouw is prostituee?

Dat zijn de clues, succes
http://www.imdb.com/title/tt0283003/

spunn.
pi_51712749
Ik ben op zoek naar een Franse film over de Tweede Wereldoorlog. Het speelt zich naar verluid af in een dorp waar de nazi's binnenvallen. De regisseur heeft een groot deel van zijn familie verloren in de oorlog. Iemand enig idee? Ik heb zelf gegoogled maar kan het niet vinden.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
pi_51721087
Zoek een film die hier nog niet uit is. Het gaat over een koppel die vastgehouden worden in een kamer. Volgens mij waren ze ook op vakantie. Iemand een idee?
pi_51723216
1408?
pi_51725486
quote:
Op zondag 22 juli 2007 11:06 schreef Doff het volgende:
Ik ben op zoek naar een Franse film over de Tweede Wereldoorlog. Het speelt zich naar verluid af in een dorp waar de nazi's binnenvallen. De regisseur heeft een groot deel van zijn familie verloren in de oorlog. Iemand enig idee? Ik heb zelf gegoogled maar kan het niet vinden.
"La colline aux mille enfants" en "Au revoir les enfants" komen in me op, maar het eerste gaat over een school waar joodse kinderen verborgen worden, en het tweede schetst de jeugd van de regisseur die zelf een joodse vriend verloor. Zal het wel niet zijn, zeker?
pi_51725579
quote:
Op zondag 22 juli 2007 18:38 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

"La colline aux mille enfants" en "Au revoir les enfants" komen in me op, maar het eerste gaat over een school waar joodse kinderen verborgen worden, en het tweede schetst de jeugd van de regisseur die zelf een joodse vriend verloor. Zal het wel niet zijn, zeker?
Die tweede sowieso niet, de eerste denk ik ook niet. M'n moeder was ermee in de weer en ik werd benieuwd naar de titell, maar die wist ze niet meer. In elk geval bedankt .
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
pi_51733083
Vandaag vroeg een vriendin aan mij of ik enig idee had wat de titel is van een horrorfilm over een ijscoman die mensen afslacht en mensenvlees in zijn ijsjes stopt. Ja ik weet het, belachelijke film blijkbaar maar ik had gezegd dat ik het wellicht kon achterhalen en ik dacht meteen aan dit topic

edit; nu ik dit zo schrijf kan het best gewoon eens the ice cream man from hell heten ofzo lettend op het genre ik ga toch maar ff googlen eerst
edit2: haha.. meteen bingo met onze enige echte Clint Howard
  maandag 23 juli 2007 @ 02:37:37 #100
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_51737769
Drie films eigenlijk:

1. horror, zo was het voor me begin jaren 90, de tijd dat ik ongeveer 6-7 jaar was... ik kon er nachten niet van slapen: twee jongens die eigenlijk van binnen robot zijn trekken in de bewuste scène waardoor ik niet kon slapen hun vel zo eraf of hijsen het omhoog...
2. een Maori-film, een soort documentaire van een jaar of vijf tot tien geleden over het leven van Maori's in een bepaalde wijk/stad, de beelden werden volgens mij gewoon gefilmd als een documentaire en niet als een film (duidelijk hè ...)
3. film van dit jaar of vorig jaar, in ieder geval gereleased vertelt het verhaal van een man die naar het ziekenhuis moet voor een onschuldige operatie. Daar blijkt dat er complicaties opgetreden zijn en dat de man langer in het ziekenhuis moet blijven, hetgeen hij niet wil. Hij komt erachter dat het ziekenhuis een hele andere functie heeft dan zieken verzorgen... beetje psychische thriller en nogal vaag opgezet... hoofdrolspeler heeft bruin haar en blauwe ogen... that's all I can remember

Mucios gracias
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_51738133
quote:
Hoe oud? Wat voor soort WW2 film? Kleur of zwartwit?
  maandag 23 juli 2007 @ 03:12:16 #102
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_51738218
quote:
Op maandag 23 juli 2007 02:37 schreef donroyco het volgende:
Drie films eigenlijk:

1. horror, zo was het voor me begin jaren 90, de tijd dat ik ongeveer 6-7 jaar was... ik kon er nachten niet van slapen: twee jongens die eigenlijk van binnen robot zijn trekken in de bewuste scène waardoor ik niet kon slapen hun vel zo eraf of hijsen het omhoog...
2. een Maori-film, een soort documentaire van een jaar of vijf tot tien geleden over het leven van Maori's in een bepaalde wijk/stad, de beelden werden volgens mij gewoon gefilmd als een documentaire en niet als een film (duidelijk hè ...)
3. film van dit jaar of vorig jaar, in ieder geval gereleased vertelt het verhaal van een man die naar het ziekenhuis moet voor een onschuldige operatie. Daar blijkt dat er complicaties opgetreden zijn en dat de man langer in het ziekenhuis moet blijven, hetgeen hij niet wil. Hij komt erachter dat het ziekenhuis een hele andere functie heeft dan zieken verzorgen... beetje psychische thriller en nogal vaag opgezet... hoofdrolspeler heeft bruin haar en blauwe ogen... that's all I can remember

Mucios gracias
1: http://www.imdb.com/title/tt0101452/ (is komedie, maar zit een scene in waarin twee jongen via hun mond het vel van hun hoofd oprekken en je ziet dan een robot hoofd)
2: http://www.imdb.com/title/tt0110729/
3: http://www.imdb.com/title/tt0822858/
  maandag 23 juli 2007 @ 03:17:19 #103
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_51738280
quote:
Op zondag 22 juli 2007 16:22 schreef lamers het volgende:
Zoek een film die hier nog niet uit is. Het gaat over een koppel die vastgehouden worden in een kamer. Volgens mij waren ze ook op vakantie. Iemand een idee?
Deze:http://www.imdb.com/title/tt0452702/

Anders misschien deze, maar denk toch de eerste:
http://www.imdb.com/title/tt0470705/
pi_51738755
quote:
Op maandag 23 juli 2007 03:17 schreef Tweek het volgende:

[..]

Deze:http://www.imdb.com/title/tt0452702/

Anders misschien deze, maar denk toch de eerste:
http://www.imdb.com/title/tt0470705/
Jawoll de eerste was het. Danke Schön
  maandag 23 juli 2007 @ 14:57:26 #105
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_51748509
quote:
Op maandag 23 juli 2007 03:12 schreef Tweek het volgende:

[..]

1: http://www.imdb.com/title/tt0101452/ (is komedie, maar zit een scene in waarin twee jongen via hun mond het vel van hun hoofd oprekken en je ziet dan een robot hoofd)
2: http://www.imdb.com/title/tt0110729/
3: http://www.imdb.com/title/tt0822858/
May I thank you....
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  maandag 23 juli 2007 @ 16:00:21 #106
178114 Digipack
Daar zitten DVD's in.
pi_51750775
Met de eerste kan ik je niet helpen, maar dit

is denk ik Once Were Warriors

en dit

lijkt me Sublime.

Edit: Laat maar. Toch eens leren tot het einde van het topic te lezen...
  maandag 23 juli 2007 @ 16:05:42 #107
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_51750995
quote:
Op maandag 23 juli 2007 16:00 schreef Digipack het volgende:
Met de eerste kan ik je niet helpen, maar dit

is denk ik Once Were Warriors

en dit

lijkt me Sublime.

Edit: Laat maar. Toch eens leren tot het einde van het topic te lezen...
Toch bedankt voor het helpen zoeken
pi_51756095
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 20:21 schreef frenzy2003 het volgende:
ik ben me ervan bewust dat dit niet helemaal het juiste topic is,maar ik heb een vraagje. gisteravond heb ik een uitzending gemist op veronica,iets over poker. ik kan niet op de website van veronica vinden hoe ik deze uitzending alsnog kan kijken. heeft iemand enig idee waar ik veronica uitzendingen kan terug kijken?
heeft dan echt niemand een idee??????
pi_51757626
quote:
Op maandag 23 juli 2007 18:51 schreef frenzy2003 het volgende:

[..]

mail Veronica dan gewoon even, heb je zo antwoord.
pi_51759184
quote:
Op maandag 23 juli 2007 18:51 schreef frenzy2003 het volgende:

[..]

Was het een Engelstalige buitenlandse productie of van Veronica zelf? In het eerste geval zal je het niet op uitzendinggemist vinden en kan je het niet zomaar zonder kosten zien. Dus dan wordt het downloaden indien mogelijk of als het op DVD is uitgebracht zou je dat ook kunnen doen..
pi_51763797
quote:
Op maandag 23 juli 2007 19:36 schreef milagro het volgende:

[..]

mail Veronica dan gewoon even, heb je zo antwoord.
kga dat wel ff doen.

@sampoo,ik denk dat jij het erg ver zoekt,maar tis niet echt een serie die je snel op tv zal zien. tis gewoon een aflevering van poker nations. zijn iets van 7 uitzendingen ofzo,is een heel toernooi. dat zal dus niet op dvd komen .
pi_51764011
quote:
Op maandag 23 juli 2007 21:58 schreef frenzy2003 het volgende:

[..]

kga dat wel ff doen.

@sampoo,ik denk dat jij het erg ver zoekt,maar tis niet echt een serie die je snel op tv zal zien. tis gewoon een aflevering van poker nations. zijn iets van 7 uitzendingen ofzo,is een heel toernooi. dat zal dus niet op dvd komen .
je kan hem natuurlijk ... uhm... "lenen" , hè...kuch ende fluitfluit
  dinsdag 24 juli 2007 @ 12:03:43 #113
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_51778737
quote:
Lacombe Lucien ?
  dinsdag 24 juli 2007 @ 16:38:04 #114
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_51787156
tvp
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
pi_51798480
Hallo, een tijd geleden (dit jaar, hoogstens drie maanden geleden)zag ik een reportage (op Ned 1/2/3) over het immigratiebeleid in Denemarken. Ik zou het graag nog eens opnieuw bekijken (met uitzendinggemist), maar ik weet niet meer welk programma het was. Kan iemand me weer op weg helpen? Al heel erg bedankt!
pi_51798992
quote:
Heel erg bedankt. Wanneer was deze uitzending?
pi_51799135
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 22:09 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Heel erg bedankt. Wanneer was deze uitzending?
geen idee, mag je lekker zelf uitzoeken
  dinsdag 24 juli 2007 @ 22:37:05 #119
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_51800335
Ik zoek een acteur. Een Nederlandse, vrij nors van uiterlijk. Hij doet denken aan Jack Wouterse. Volgens mij heeft hij ook in het Klokhuis gespeeld, het is geen groots acteur.

Is er misschien ook een site waar allerlei Nederlandse acteurs opstaan met foto?

Hij doet me echt denken aan een slanke Jack Wouterse:

woensdag 25 juli 2007 @ 06:56:29 #120
22457 Patch
pi_51807423
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 22:37 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik zoek een acteur. Een Nederlandse, vrij nors van uiterlijk. Hij doet denken aan Jack Wouterse. Volgens mij heeft hij ook in het Klokhuis gespeeld, het is geen groots acteur.

Is er misschien ook een site waar allerlei Nederlandse acteurs opstaan met foto?

Hij doet me echt denken aan een slanke Jack Wouterse:

[afbeelding]
Wellicht zoek je Peter Bolhuis, die heeft er wel iets van weg.
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
pi_51828313
ik zoek een tekenfilmserie.. heb die in de telekids tijd gezien denk ik.. weet er bijna niks meer van af maar ben heel benieuwd! het zijn een soort superhelden die het kwaad bestrijden.. en 1 personage is een rode tomaat of rode skippybal ofzo.. dat is het enige wat ik nog weet maar het was wel heel stoer

iemand?
  woensdag 25 juli 2007 @ 19:50:08 #122
22457 Patch
pi_51828943
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 19:30 schreef Snok het volgende:
ik zoek een tekenfilmserie.. heb die in de telekids tijd gezien denk ik.. weet er bijna niks meer van af maar ben heel benieuwd! het zijn een soort superhelden die het kwaad bestrijden.. en 1 personage is een rode tomaat of rode skippybal ofzo.. dat is het enige wat ik nog weet maar het was wel heel stoer

iemand?
Was in het vorige topic al beantwoord:

http://en.wikipedia.org/wiki/Power_Team
pi_51829172
Ik zoek al een tijdje naar een film, waarschijnlijk uit de VSA (of misschien Australisch?). Waarschijnlijk uit de jaren tachtig of negentig.
Er was een vrouw (niet jong maar ook zeker niet oud) die werkte in een huis of zo van een alleenstaande man, en zij moest de poetsvrouw laten binnenkomen. Dat was een kleine zwarte vrouw die erop stond dat ze altijd langs de voordeur binnenging en zich nooit op haar knieën wou poetsen.

typo

[ Bericht 5% gewijzigd door zuiderbuur op 25-07-2007 20:52:01 ]
pi_51835617
Een hele tijd geleden was er hier al eens een vraag (met gelukkig ook een antwoord) over een amerikaanse film/ serie over een gezonken schip waar de schepelingen dankzij een lucht bubbel oid gewoon doorleefden. Op een gegeven moment werd het wrak ontdekt en de rest weet ik niet zo goed meer. Wat ik nog wel weet is een scene dat er een patrijspoort in beeld was met een gezicht erachter. Het moet minstens 20 jaar oud zijn en ik zou hem graag nog eens zien. Ik heb me suf gezocht, ook op google maar ik kom er niet uit............. Kan iemand me misschien helpen
I like it I like it I like it loud ♥
döp dep döp dededöp döp döp
  woensdag 25 juli 2007 @ 23:04:02 #125
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_51835831
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 22:59 schreef milia het volgende:
Een hele tijd geleden was er hier al eens een vraag (met gelukkig ook een antwoord) over een amerikaanse film/ serie over een gezonken schip waar de schepelingen dankzij een lucht bubbel oid gewoon doorleefden. Op een gegeven moment werd het wrak ontdekt en de rest weet ik niet zo goed meer. Wat ik nog wel weet is een scene dat er een patrijspoort in beeld was met een gezicht erachter. Het moet minstens 20 jaar oud zijn en ik zou hem graag nog eens zien. Ik heb me suf gezocht, ook op google maar ik kom er niet uit............. Kan iemand me misschien helpen
Komt me vaag bekend voor, hoorde je er niet telkens dat liedje 'Happy days are here again' in?
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
pi_51835931
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 23:04 schreef Wickedangel het volgende:

[..]

Komt me vaag bekend voor, hoorde je er niet telkens dat liedje 'Happy days are here again' in?
Zelfs dat weet ik niet meer
  woensdag 25 juli 2007 @ 23:18:11 #127
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_51836558
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 23:05 schreef milia het volgende:
Zelfs dat weet ik niet meer
Gevonden!
Het is Goliath Awaits.
pi_51837001
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 23:18 schreef Wickedangel het volgende:

[..]

Gevonden!
Het is Goliath Awaits.
WoW !! Wat snel!! Ik ga maar eens ff kijken of dat nog te krijgen is!!
Veel bedankjes van mij!!
pi_51837405
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 23:27 schreef milia het volgende:

[..]

WoW !! Wat snel!! Ik ga maar eens ff kijken of dat nog te krijgen is!!
Veel bedankjes van mij!!
Ik heb er al een in bestelling, toch een rare titel voor zo'n film hé
  woensdag 25 juli 2007 @ 23:40:44 #130
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_51837639
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 23:36 schreef milia het volgende:
Ik heb er al een in bestelling, toch een rare titel voor zo'n film hé
Je bent er snel bij
Ik kon wat makkelijker zoeken omdat ik me kon herinneren dat Veronica het ooit uitzond. En dat liedje was ook een aanknopingspunt. Maar dat Christopher Lee bijvoorbeeld meedeed, wist ik echt niet meer.
pi_51837961
Nu je Veronica er weer bij haalt idd komt er weer iets meer boven, maar ik ben nog steeds blij met je
pi_51841681
Ik zat mij te bedenken of er een groot deel van de film bestaat waar de camera het gezichtspunt van de hoofdpersoon toont. Dus een beetje een First Person film. Het liefst een voorbeeld waar het voor het eerst werd gebruikt. Ik ken wel oude films waar het in een enkele scene zo is gefilmd maar niet grote delen van de film.

Verder een film die ik al een paar keer heb gezocht maar niet kon vinden. Een Duitstalige film waar zowel de voorgrond als de achtergrond haarscherp werden gefilmd. Dus al het ware zonder "focus". Zag er zeer apart uit en kwam een paar jaar geleden op het kanaal "Arte" meen ik. Het was volgens mij geen nasynchronisatie want het kwam over als een "Duitse" film.
  donderdag 26 juli 2007 @ 01:39:34 #133
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_51841932
Het korte filmpje "Capitaine X" is volledig first person geschoten.

Het filmpje is op youtube te vinden.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_51842109
Bedankt. Jammer dat er geen "movie connections" aanwezig zijn om eventuele andere en oudere pogingen te vinden.
pi_51895322
Ik zoek een titel van een film, welke een aantal dagen terug te zien was op Film 1 of Film 2.

De film begint dat een man een vrouw ontmoet. De vrouw doet alsof de man haar liefde van het leven is en de 2 gaan naar een hotelkamer. Enkele minuten daarna wordt de man door een "overvaller" neergeslagen en de vrouw wordt door de overvaller "verkracht"....
Omdat de man getrouwd was en "vreemdging", dreigt de "overvaller" de man....De man moet geld betalen aan de "overvaller"..........etc....

Weet iemand wat de titel van deze film is?
pi_51895426
dat klinkt als een aflevering uit een politieserie of zoiets, heel bekend iig, behalve dan dat ik niet weet welke serie het betreft

en dan is het volgens jou niet eens een aflevering ve serie, maar een losstaande film.
houd dan gewoon je smoel, milagro en ga afwassen of zo
pi_51895497
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 19:10 schreef milagro het volgende:
dat klinkt als een aflevering uit een politieserie of zoiets, heel bekend iig, behalve dan dat ik niet weet welke serie het betreft

en dan is het volgens jou niet eens een aflevering ve serie, maar een losstaande film.
houd dan gewoon je smoel, milagro en ga afwassen of zo
Over welke tekst heb je het trouwes? Die ik zojuist heb geschreven of niet?
pi_51895784
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 19:14 schreef Xls het volgende:

[..]

Over welke tekst heb je het trouwes? Die ik zojuist heb geschreven of niet?
uuh ja ik reageer direct onder jou, anders had ik wel de post erboven of een andere daarboven gequote

maar het is natuurlijk een beetje een uitgekauwd plot (ws ook wel gebaseerd deels op waarheid), en ws meer dan eens gebruikt, in verschillende series of films, vandaar dat ik het herken
pi_51895948
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 19:24 schreef milagro het volgende:

[..]

uuh ja ik reageer direct onder jou, anders had ik wel de post erboven of een andere daarboven gequote

maar het is natuurlijk een beetje een uitgekauwd plot (ws ook wel gebaseerd deels op waarheid), en ws meer dan eens gebruikt, in verschillende series of films, vandaar dat ik het herken
Ja, oke. Maar op Film 1 of Film 2 komen geloof ik geen series.

Het gaat dus om een film welke enkele dagen geleden daarop te zien was. Ik heb die film gezien maar weet de titel niet meer (10 minuten nadat de film was begonnen, begon ik met het kijken ervan)....Dus ik zoek de titel..
  vrijdag 27 juli 2007 @ 19:33:58 #140
22457 Patch
pi_51896003
Als je toch ongeveer weet welke dag en welk tijdstip dan kan je toch op hun websites het toch uitvogelen of niet?
pi_51896050
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 19:33 schreef Patch het volgende:
Als je toch ongeveer weet welke dag en welk tijdstip dan kan je toch op hun websites het toch uitvogelen of niet?
Zeg maar waar ik moet zoeken...Ik heb geprobeerd de gids van enkele dagen terug te vinden op Google, maar ik heb niks gevonden.......
pi_51899362
Ik heb een jaar of 15 geleden een film gezien, ik ga er vanuit dat ie ook stamt uit eind jaren 80 of begin jaren 90.

Een man gaat dood, volgens mij door een aanrijding. Hij komt in een soort afterlife terecht waar de keuze gemaakt wordt door een jury of een ziel genoeg ontwikkeld is om naar een volgende niveau te gaan. Als de ziel niet genoeg ontwikkeld is, dan reincarneert de ziel. In de omgeving waar hij is kan je dan ook bv. kijken wat je vorige incarnaties waren. Hij komt tevens een vrouw tegen, waar ie verliefd op wordt. Deze vrouw wordt doorgelaten naar een volgend leven en hij wordt terug gestuurd naar aarde omdat ie bang is, ofzo. Een van de laatste scenes was iets dat hij van de ene trein (richting aarde) springt naar de trein waar 't meisje in zit.

Ik heb gezocht naar dingen als reincarnatie enzo, maar 'k kan 't niet vinden... heeft iemand een idee?
  vrijdag 27 juli 2007 @ 22:11:28 #143
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_51900043
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 19:06 schreef Xls het volgende:
Ik zoek een titel van een film, welke een aantal dagen terug te zien was op Film 1 of Film 2.

De film begint dat een man een vrouw ontmoet. De vrouw doet alsof de man haar liefde van het leven is en de 2 gaan naar een hotelkamer. Enkele minuten daarna wordt de man door een "overvaller" neergeslagen en de vrouw wordt door de overvaller "verkracht"....
Omdat de man getrouwd was en "vreemdging", dreigt de "overvaller" de man....De man moet geld betalen aan de "overvaller"..........etc....

Weet iemand wat de titel van deze film is?
Dingen die in het vervolg helpen als je naar een titel vraagt:
De dag waarop het werd uitgezonden.
De hoofdrolspelers, bijvoorbeeld clive owen en jennifer aniston(die moet je toch wel herkend hebben)
iig Derailed
pi_51902554
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 21:48 schreef Rocho het volgende:
Ik heb een jaar of 15 geleden een film gezien, ik ga er vanuit dat ie ook stamt uit eind jaren 80 of begin jaren 90.

Een man gaat dood, volgens mij door een aanrijding. Hij komt in een soort afterlife terecht waar de keuze gemaakt wordt door een jury of een ziel genoeg ontwikkeld is om naar een volgende niveau te gaan. Als de ziel niet genoeg ontwikkeld is, dan reincarneert de ziel. In de omgeving waar hij is kan je dan ook bv. kijken wat je vorige incarnaties waren. Hij komt tevens een vrouw tegen, waar ie verliefd op wordt. Deze vrouw wordt doorgelaten naar een volgend leven en hij wordt terug gestuurd naar aarde omdat ie bang is, ofzo. Een van de laatste scenes was iets dat hij van de ene trein (richting aarde) springt naar de trein waar 't meisje in zit.

Ik heb gezocht naar dingen als reincarnatie enzo, maar 'k kan 't niet vinden... heeft iemand een idee?
http://www.moviegoods.com/find.asp?str1=Reincarnation&opt1=DE&showform=N

succes
pi_51941481
oke ik wil weten hoe deze film heet
ik heb hem een keer gezien op veronica een paar jaar geleden

beschrijving:

een man van ongeveer 25 jaar (heete john volgens mij)
ging in het ouderlijk huis waar hij woonde de zolder opruimen, en komt daar een oude radio tegen.
hij gaat proberen die radio aan de gang te krijgen. wat hem lukt. en hij krijgt een man aan de lijn.

*side note* zijn vader was brandweer man en is omgekomen bij een brand, zijn moeder was dacht ik vermoord door een serie moordenaar (dit weet ik niet zeker)

oke die man die die aan de lijn krijgt bleek zijn vader te zijn die ongeveer 20 jaar terug leefde. precies rond de tijd dat zijn vader dood ging in die brand. john komt erachter dat hij met zijn vader praat, maar zijn vader gelooft hem niet. dus john zegt: welke dag is het vandaag. 5 juli (gewoon een datum) en dan zegt john. die en die personen slaan een home run en deze club wint met 10-9 (dit is gewoon een voorbeeld ik weet de precieze getalle niet)
dus de vader kijkt tv en het blijkt te kloppen wat john zegt.
daarna zegt hij morgen als je een oproep krijgt voor een brand. neem de deur links in plaats van rechts.

volgende dag krijgt de vader een oproep voor een brand en hij neemt de rechter deur en toen dacht hij terug aan john en loopt terug en neemt de linker deur en hij overleeft de brand.

nu is er een tijdje dat ze herinneringen ophalen enzo en dan wordt het bij mij een beetje vaag dus ik zeg dit in grote lijnen.

ze komen op een spoor van de moordenaar van de moeder en nog 10 andere vrouwen.
john zegt dat tegen zijn vader en die gaat er nu voor zorgen dat die moorden niet gepleegd worden.
het lukt hem aardig en bij het einde is het hele gezin weer bij elkaar. oftewel het verleden is veranderd net als de toekomst.

master vette film maar ik weer de naam niet meer

hopelijk kan iemand me met deze film helpen
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
pi_51941596
quote:
Op zondag 29 juli 2007 20:17 schreef Pro_Shifty het volgende:
oke ik wil weten hoe deze film heet
ik heb hem een keer gezien op veronica een paar jaar geleden

beschrijving:

een man van ongeveer 25 jaar (heete john volgens mij)
ging in het ouderlijk huis waar hij woonde de zolder opruimen, en komt daar een oude radio tegen.
hij gaat proberen die radio aan de gang te krijgen. wat hem lukt. en hij krijgt een man aan de lijn.
(...)
Frequency.
pi_51941656
dankje wel
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
pi_51941813
quote:
Daar stond ie niet tussen.. toen gezocht op afterlife en daar was ie wel
Defending Your Life bedoelde ik
pi_51943153
quote:
Op zondag 29 juli 2007 20:20 schreef Croupouque het volgende:

[..]

Frequency.
Die film is echt tof ja! Ga ik ook snel weer eens bekijken
  Moderator zondag 29 juli 2007 @ 23:01:14 #150
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_51946293
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 21:48 schreef Rocho het volgende:

Defending your life met Albert Brooks en Meryl Streep uit 1991. Redelijk goed verhaal wel.

edit
maar dat had je al gezien zie ik net.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator zondag 29 juli 2007 @ 23:29:28 #151
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_51947194
Dan heb ik er nog wel één: zo'n 15 tot 20 jaar terug (schat ik, kan ook langer zijn) heb ik een film gezien over de strijd tussen een kapitein van een onderzeeër en een man op een boot met een hijskraan. Het eindigt als volgt: De man op de boot weet een torpedo te ontwijken en deze komt ongeëxplodeerd op een strand te liggen. Met de hijskraan takelt hij de torpedo van het strand en vaart op één of andere manier de onderzeeër klem in ondiep water. Vervolgens dropt hij de torpedo op de onderzeeër die ontploft, maar hij kan zelf niet op tijd wegkomen en de hijskraan valt door de explosie bovenop hem.

De film is in kleur en speelt zich af in tropische wateren en iets zegt me dat het ten tijde van WOII moet zijn. De strijd tussen beide mannen is zeer beklemmend en ik weet nog dat ik het als kleine jongen zeer onder de indruk hiervan was. Iemand enig idee?
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_51954700
quote:
Op zondag 29 juli 2007 23:29 schreef UIO_AMS het volgende:
Dan heb ik er nog wel één: zo'n 15 tot 20 jaar terug (schat ik, kan ook langer zijn) heb ik een film gezien over de strijd tussen een kapitein van een onderzeeër en een man op een boot met een hijskraan. Het eindigt als volgt: De man op de boot weet een torpedo te ontwijken en deze komt ongeëxplodeerd op een strand te liggen. Met de hijskraan takelt hij de torpedo van het strand en vaart op één of andere manier de onderzeeër klem in ondiep water. Vervolgens dropt hij de torpedo op de onderzeeër die ontploft, maar hij kan zelf niet op tijd wegkomen en de hijskraan valt door de explosie bovenop hem.

De film is in kleur en speelt zich af in tropische wateren en iets zegt me dat het ten tijde van WOII moet zijn. De strijd tussen beide mannen is zeer beklemmend en ik weet nog dat ik het als kleine jongen zeer onder de indruk hiervan was. Iemand enig idee?
dat zal Murphy's War wel zijn.
http://www.imdb.com/title/tt0067458/
  Moderator maandag 30 juli 2007 @ 11:52:29 #153
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_51955581
quote:
Op maandag 30 juli 2007 11:19 schreef latislos het volgende:
dat zal Murphy's War wel zijn.
http://www.imdb.com/title/tt0067458/
Dat is hem. Ik zocht telkens met submarine als keyword, maar dat leverde vreemd genoeg nooit iets op. Had dus moeten zoeken op Crane, torpedo of U-boat. Mijn dank is groot!
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_51960090
quote:
Op maandag 30 juli 2007 11:52 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Dat is hem. Ik zocht telkens met submarine als keyword, maar dat leverde vreemd genoeg nooit iets op. Had dus moeten zoeken op Crane, torpedo of U-boat. Mijn dank is groot!
Ik had ook gezocht op submarine, maar dacht, laat ik het nog eens proberen met u-boat
(crane kwam ik trouwens niet tegen in de keywords bij u-boat )
pi_51975202
/nvm/

Bij het controleren van de spelling van een paar woorden in google vind ik wat ik zocht... doh!
  dinsdag 31 juli 2007 @ 16:03:13 #156
29014 sapjes
100% sapjes
pi_51991980
Wat ik me nog kan herinneren is dat je eerst gewoon een film zit te kijken en dat de camera dan opeens uitzoomed en je de acteurs op een set ziet staan. Dan Lopen de acteurs van de filmset af en gaan ze hun eigen weg... Als je dan denkt de acteurs in het echte leven te zien wordt er weer uitgezoomd en staan ze weer op een set... En volgens mij ging dit nog een tijdje op deze manier door; een soort recursieve filmset waar je nooit weet wat echt is en niet dus...

Wie weet welke film dit is ?

Thanks! ^_^
pi_51992596
Ik zoek een film van ruim 10 jaar geleden. Kan zelfs ouder zijn. Hij kwam altijd op RTL 4 en het is een waargebeurd verhaal. Gaat over een vader die zijn zonen kwijtraakt (voogdijzaak ofzo). Sommigen in een tehuis andere bij pleeggezinenn. Maar ze zijn allen niet gelukkig. Een paar komen dan bij de vader terug. Eentje komt hij in het ziekenhuis tegen omdat hij een groot ongeluk heeft gehad. Meer dingen schieten mij niet te binnen. Iemand een idee?
pi_51994170
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 16:03 schreef sapjes het volgende:
Wat ik me nog kan herinneren is dat je eerst gewoon een film zit te kijken en dat de camera dan opeens uitzoomed en je de acteurs op een set ziet staan. Dan Lopen de acteurs van de filmset af en gaan ze hun eigen weg... Als je dan denkt de acteurs in het echte leven te zien wordt er weer uitgezoomd en staan ze weer op een set... En volgens mij ging dit nog een tijdje op deze manier door; een soort recursieve filmset waar je nooit weet wat echt is en niet dus...

Thanks! ^_^
Ik ken het niet. Maar het zou deze film kunnen zijn. Herken je de acteurs?

pi_52007621
Ik zoek de titel van een film die over Roodkapje ging en toen ging ze naar oma, en de wolf lag in het bed en toen kwam de oma uit de kast en er kwam een vent met een bijl binnengevallen. Later werden Roodkapje, de gek, de wolf en oma ondervraagd door een politiekikker. Enig idee welke film dit is?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_52007698
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 01:13 schreef bijdehand het volgende:
Ik zoek de titel van een film die over Roodkapje ging en toen ging ze naar oma, en de wolf lag in het bed en toen kwam de oma uit de kast en er kwam een vent met een bijl binnengevallen. Later werden Roodkapje, de gek, de wolf en oma ondervraagd door een politiekikker. Enig idee welke film dit is?
Hoodwinked?
  woensdag 1 augustus 2007 @ 01:26:43 #161
176355 tomttt
My brain's on vacation
pi_52007858
Ik ben op zoek naar een tekenfilmserie over bekende tekenfilmkarakters (parodie) die bij elkaar in een huis wonen. Zo woont er volgens mij een soort Betty Boop met anorexia en een homofiele superheld. De tekenfilmserie is niet oud en volgens mij nooit in Nederland op tv geweest.
I saw the apeman, walking on the moon
I saw the apeman, he’s havin’ a bad day
Because Neil Armstrong, took his banana away
  woensdag 1 augustus 2007 @ 01:27:43 #162
176355 tomttt
My brain's on vacation
pi_52007875
Dubbel post
pi_52008544
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 01:26 schreef tomttt het volgende:
Ik ben op zoek naar een tekenfilmserie over bekende tekenfilmkarakters (parodie) die bij elkaar in een huis wonen. Zo woont er volgens mij een soort Betty Boop met anorexia en een homofiele superheld. De tekenfilmserie is niet oud en volgens mij nooit in Nederland op tv geweest.
Drawn Together
pi_52011804
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 01:17 schreef Croupouque het volgende:

[..]

Hoodwinked?

Je bent geweldig!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 2 augustus 2007 @ 19:25:14 #165
176355 tomttt
My brain's on vacation
pi_52052831
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 02:17 schreef Rocho het volgende:

[..]

Drawn Together
Bedankt
pi_52086902
Net kwam ik een fragmentje tegen van Fort alpha en toen ineens herrinerde ik me dat er geloof ik rond dezelfde tijd nog een nederlandse jongerenserie op tv was. Die ging alleen over een soort van 'gang'; een groepje vrienden die altijd op dezelfde plek samen rondhingen. Ik weet verder alleen dat er een gast met blonde dreads in speelde.
Iemand enig idee wat ik bedoel?

Edit: heb hem al vlak nadat ik deze post maakte, herrinerde ik me dat Howard komproe erin speelde en zo kwam ik op "westzijde posse"
pi_52088745
Geniaal hoe plots in dit topic gereduceerd worden tot iets belachelijks
quote:
Er was een vrouw (niet jong maar ook zeker niet oud) die werkte in een huis of zo van een alleenstaande man, en zij moest de poetsvrouw laten binnenkomen. Dat was een kleine zwarte vrouw die erop stond dat ze altijd langs de voordeur binnenging en zich nooit op haar knieën wou poetsen.
quote:
Een hele tijd geleden was er hier al eens een vraag (met gelukkig ook een antwoord) over een amerikaanse film/ serie over een gezonken schip waar de schepelingen dankzij een lucht bubbel oid gewoon doorleefden. Op een gegeven moment werd het wrak ontdekt en de rest weet ik niet zo goed meer. Wat ik nog wel weet is een scene dat er een patrijspoort in beeld was met een gezicht erachter.
En geniaal dat de juiste films/series daarmee gevonden natuurlijk!

Edit: quoten, een vak an sich.
Chinese, Japanese, Dirty knees, look at these!
pi_52089182
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 23:59 schreef c0ckgr1nder het volgende:
Geniaal hoe plots in dit topic gereduceerd worden tot iets belachelijks
[..]

[..]

En geniaal dat de juiste films/series daarmee gevonden natuurlijk!

Edit: quoten, een vak an sich.
Tja, moest ik meer weten, dan zou ik het heus wel eraan toevoegen hoor.
Trouwens, deze weet ik nog altijd niet :
quote:
pi_52089377
quote:

Thanks! ^_^
Dat is precies wat er gebeurt helemaal op het einde van "Afscheid", de allerlaatste aflevering van "Buiten de Zone", maar ik vraag me of dat zelfs ooit in Nederland is uitgezonden.
pi_52089472
Hehe. MIsschien een genre of als welk genre het aanvoelde?
Met film movie black woman clean single man front door en knees (in verschillende combinaties) kan ik er geen kaas van maken.
Chinese, Japanese, Dirty knees, look at these!
pi_52101470
Ik zoek de naam van een japanse horror, daarin krijgen meisjes SMS-jes of MMS-jes en later sterven ze dan. en wat ze ook doen, een andere telefoon nemen of de telefoon uitzetten of slopen, ze ontvangen die smsjes..

ok vage uitleg maar dit moet wel duidelijk zijn als iemand em heeft gezien, ik wil em nog een keer kijken maar weet de titel niet meer .
Don't stop moving baby *wiggle* *wiggle*
pi_52101620
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 18:32 schreef Bizznitch het volgende:
Ik zoek de naam van een japanse horror, daarin krijgen meisjes SMS-jes of MMS-jes en later sterven ze dan. en wat ze ook doen, een andere telefoon nemen of de telefoon uitzetten of slopen, ze ontvangen die smsjes..

ok vage uitleg maar dit moet wel duidelijk zijn als iemand em heeft gezien, ik wil em nog een keer kijken maar weet de titel niet meer .
deze : http://www.imdb.com/title/tt0366292/ ?
pi_52101943
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 18:39 schreef milagro het volgende:

[..]

deze : http://www.imdb.com/title/tt0366292/ ?
Dat zou em best eens kunnen zijn ! thanks .
Don't stop moving baby *wiggle* *wiggle*
pi_52102724
Ik zoek een programma wat uitgezonden is in de jaren 90. Volgens mij kwam het voor of na Jules Unlimited.
Het was een spelprogramma waar teams het tegen elkaar opnamen. Er werd volgens mij van een touw naar beneden gegleden bij een opdracht. De omgeving was bij een soort kasteel/ruine, waar er ook gedoken werd (voor een sleutel volgens mij)

Het klinkt allemaal heel vaag, maar misschien dat iemand er iets in herkend. Ik denk dat het op Nederland 1,2 of 3 is uitgezonden.
pi_52102792
I feel kinda Locrian today
pi_52102843
quote:
Dat was hem, dankje
pi_52106246
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 16:23 schreef AssyriskaFF het volgende:
Ik zoek een film van ruim 10 jaar geleden. Kan zelfs ouder zijn. Hij kwam altijd op RTL 4 en het is een waargebeurd verhaal. Gaat over een vader die zijn zonen kwijtraakt (voogdijzaak ofzo). Sommigen in een tehuis andere bij pleeggezinenn. Maar ze zijn allen niet gelukkig. Een paar komen dan bij de vader terug. Eentje komt hij in het ziekenhuis tegen omdat hij een groot ongeluk heeft gehad. Meer dingen schieten mij niet te binnen. Iemand een idee?
Iemand??
pi_52162611
Gezocht: Film
Cameron Diaz was 1 van de hoofdpersonen
Voor 2000
Weinig andere hoofdrolspelers.
De lokatie waar de film zich afspeelde was een vakantiehuisje gelegen aan een groot meer.
Cameron Diaz vermoord iemand alleen dat blijkt de verkeerde te zijn.
pi_52162664
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 11:24 schreef TubewayDigital het volgende:
Gezocht: Film
Cameron Diaz was 1 van de hoofdpersonen
Voor 2000
Weinig andere hoofdrolspelers.
De lokatie waar de film zich afspeelde was een vakantiehuisje gelegen aan een groot meer.
Cameron Diaz vermoord iemand alleen dat blijkt de verkeerde te zijn.
Het is waarschijnlijk Head above water maar dat is toch geen comedy
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 11:26:49 #180
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_52162680
The Last Supper?
Dommage arachide-fromage
pi_52162774
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 11:26 schreef Mark het volgende:
The Last Supper?
Nee het is echt Head above water maar volgens IMDB is dat Comedy / Thriller. Comedy ?? Dat herinner ik me niet. Lekker misleidend
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 11:30:57 #182
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_52162785
Is inderdaad weinig aan
Dommage arachide-fromage
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 15:11:00 #183
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_52169221
Ik heb een tijd geleden een film gezien en ben de titel vergeten. Wat ik nog weet:
- Stille film; er werd niet in gesproken
- Post-apocalyptische wereld; de wereld was veranderd in een woestijn
- Hoofdpersoon had een gasmasker tegen het zand (dacht ik)

Volgens mij was het een franse film.

Hopelijk kan iemand me helpen...
Wat je vindt, ...
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 16:00:32 #184
67640 SaintOfKillers
pi_52170936
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 18:40:53 #185
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_52174932
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 16:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
Le dernier combat?
Excellent
Wat je vindt, ...
pi_52177281
ok ik zoek een film, volgens mij al behoorlijk oud. Wat ik me ervan kan herinneren is dat er een flesje coca cola uit een vliegtuig boven Afrika viel. Niemand van de primitieve inboorlingen weet precies wat het is. Meer kan ik me er niet van herinneren behalve dat ik er toen heb dubbel gelegen. en dat er een vervolg op kwam
pi_52177905
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 19:56 schreef Allanon666 het volgende:
ok ik zoek een film, volgens mij al behoorlijk oud. Wat ik me ervan kan herinneren is dat er een flesje coca cola uit een vliegtuig boven Afrika viel. Niemand van de primitieve inboorlingen weet precies wat het is. Meer kan ik me er niet van herinneren behalve dat ik er toen heb dubbel gelegen. en dat er een vervolg op kwam
En hoppa: http://www.imdb.com/title/tt0080801/
"The Gods Must Be Crazy"

pi_52179451
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 20:14 schreef chatter het volgende:

[..]

En hoppa: http://www.imdb.com/title/tt0080801/
"The Gods Must Be Crazy"

Was volgens mij een keer een 'Zomergastenfilm'.
pi_52189113
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 21:02 schreef starla het volgende:

[..]

Was volgens mij een keer een 'Zomergastenfilm'.
Geen idee, maar deze beide films heb ik jaren geleden al eens op tv gezien.
Verder was Google heel aardig voor me (search= coca cola bottle+africa+bushman) en de titel was gelijk al te zien.
pi_52189205
quote:

Thanks! ^_^
dogville volgens mij ?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  Moderator woensdag 8 augustus 2007 @ 09:52:30 #191
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_52189977
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 19:56 schreef Allanon666 het volgende:
The Gods Must Be Crazy. Ontzettend grappig. Deel 2 is nog wel aardig, de rest (er zijn er een stuk of 5) kun je overslaan. Die zijn ook van andere regisseurs.

De regisseur jamie Uys gebruikte in ieder geval in deel 2 ook redelijk veel beelden uit zijn bijzonder grappige natuurdocumentaire Animals are beautiful people.

[ Bericht 8% gewijzigd door UIO_AMS op 08-08-2007 10:01:06 ]
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_52190839
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 09:09 schreef chatter het volgende:

[..]

Geen idee, maar deze beide films heb ik jaren geleden al eens op tv gezien.
Verder was Google heel aardig voor me (search= coca cola bottle+africa+bushman) en de titel was gelijk al te zien.
thanks a lot m8

Mijn zoekopdracht (coca cola bottle + africa + movie) was niet zo succesvol . Ik ga kijken of ik het ergens kan vinden
pi_52191355
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 10:30 schreef Allanon666 het volgende:

[..]

thanks a lot m8

Mijn zoekopdracht (coca cola bottle + africa + movie) was niet zo succesvol . Ik ga kijken of ik het ergens kan vinden
No problemo.

En mocht je die film willen kopen, kan je die geloof ik bestellen bij iedere zichzelf respecterende cd/dvd/video zaak.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 13:59:16 #194
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_52196758
Ook ik ben zoekende naar een film. Het is dus niet an inconvenient truth, maar heeft wel enkele overeenkomsten. Het gaat over de manier waarop wij de aarde gebruiken als ik het me goed herinner. Hij heeft een Japans aandoende titel die op het puntje van mijn tong ligt, maar als ik het zeg, komt er Kogamiyata uit en dat heeft dan weer meer met fietsen te maken. Volgens mij is hij ook ooit als 2-luik op DVD verschenen.
De mensen zijn gek geworden
  woensdag 8 augustus 2007 @ 14:01:44 #195
67640 SaintOfKillers
pi_52196816
Koyaanisqatsi?
  woensdag 8 augustus 2007 @ 14:06:32 #196
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_52196952
Juist ja, die. Thanks
De mensen zijn gek geworden
pi_52205817
Hallo, ik ben op zoek naar film, zoals de meeste hier.
Het is een jeugdfilm, en het gaat over een jongetje dat bij de, volgens mij, kerstman komt. Het verhaal start in het dorp van het jongetje waar de kermis of het circus komt o.i.d.. HIj wordt dan 's nachts door een of ander schip gehaald en vliegt naar de kerstman. Ik herrinner mij sowieso een stukje dat ze op een klein treintje zitten en door het huis van die man rijden, er loopt een hele baan door het hele huis.
Op een gegeven moment moeten ze ook iets zoeken denk ik en dan moeten ze door de 'kwade wereld'.

Heel vaag allemaal, maar ik hoop dat jullie er wat mee kunnen.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 21:16:37 #198
22457 Patch
pi_52209442
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 19:30 schreef Louterman het volgende:
Hallo, ik ben op zoek naar film, zoals de meeste hier.
Het is een jeugdfilm, en het gaat over een jongetje dat bij de, volgens mij, kerstman komt. Het verhaal start in het dorp van het jongetje waar de kermis of het circus komt o.i.d.. HIj wordt dan 's nachts door een of ander schip gehaald en vliegt naar de kerstman. Ik herrinner mij sowieso een stukje dat ze op een klein treintje zitten en door het huis van die man rijden, er loopt een hele baan door het hele huis.
Op een gegeven moment moeten ze ook iets zoeken denk ik en dan moeten ze door de 'kwade wereld'.

Heel vaag allemaal, maar ik hoop dat jullie er wat mee kunnen.
Dat moet de tekenfilm zijn van Kleine Nemo / Little Nemo: Adventures in Slumberland
pi_52209620
Super. Dat was de film die ik bedoelde.
pi_52229724
Hallo,
ik zoek een niet zo oude film over een kerel (journalist of detective) die zijn dochter verloren heeft en nu een vrouwelijke en verleidelijke seriemoordenaar achtervolgt. Dat brengt hem op vele plaatsen in de VSA. Hij wordt echter gefascineerd en wijkt in feite van zijn opdracht af (hij helpt haar soms zelfs als ze in de problemen zit, ook al beseft ze dat niet). Op een bepaald moment papt die vrouw met een rijke blinde man aan. Die trapt hij eens in elkaar en roept dat hij een stommeling is en dat ze hem gaat vermoorden. Later schiet hij vanuit een toren op de wagen waarin die blinde man zit samen met de vrouw (ik weet niet waarom?) , waardoor die wagen botst met iets anders en die man sterft.
Uitendelijk vlucht zijn naar Alaska, hij volgt haar. Zij werkt daar als serveuse in een onbenullig gat, en hij komt in contact met haar (zonder dat zij beseft wie hij is of wat hij doet). Uiteindelijk wordt ze achterdochtig en rijdt ze weg, maar haar wagen wijkt af van de weg en breekt door het ijs of zo. Hij had haar gevolgd en trekt haar onmiddellijk uit die auto, en probeert haar te reanimeren, maar dat gaat niet meer.
pi_52230381
Eye of The Beholder
pi_52230512
Ik weet niet of mensen hier X-Files kijken/hebben gekeken, maar opeens kwam het in me op:
Like.. 7 jaar geleden was dr een aflevering op tv van de X-Files waarvan ik alleen het voorstukje gezien heb. En het zag er echt té goed uit, je zag een stukje vanuit de straat op een huis gefilmt.
Er komt een vrouw ofzo uit het huis rennen en schreeuwt 'It's a monster!' oid. Het ziet er allemaal echt heel echt en beangstigend uit..

Iemand enig idee welke aflevering dit is ?
pi_52230747
seizoen 4 aflevering 5

Ja hallo, wat denk je nou, ga lekker zelf zoeken, gek!
  donderdag 9 augustus 2007 @ 15:52:36 #204
67640 SaintOfKillers
pi_52230756
De aflevering X-Cops?

Nogal een wilde gok eigenlijk .
pi_52230850
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 15:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
De aflevering X-Cops?

Nogal een wilde gok eigenlijk .
zOMFG ! Dat moet 'm zijn !!

An investigation into possible Werewolf sightings brings Mulder and Scully to Los Angeles. There they run into a crew filming a 'COPS' episode. While being followed around by the 'COPS' camera crew, Mulder and Scully trail a monster that appears to be able to change into each victim's own worst nightmare.

Thanks so much !
  donderdag 9 augustus 2007 @ 16:07:52 #206
67640 SaintOfKillers
pi_52231242
Het is de tweede hit op google bij de combo X-Files en "it's a monster", dus die had je zelf ook wel kunnen vinden .
pi_52235468
Die aflevering was leuk! Kan ik me ook nog herinneren
pi_52259883
van de week (of die week daarvoor) zou een Netwerk(?) uitzending geweest zijn over het Duitse meisje dat zolang in een kelder zat.
op uitzendgm.nl kan ik de aflevering niet vinden.
weet iemand welke uitzending ik bedoel? misschien een ander programma..
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 15:44:45 #209
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_52260079
Natascha Kampusch is Oostenrijkse. Was volgens mij Netwerk of Nova
Dommage arachide-fromage
pi_52260865
edit gevonden.
netwerk
07-08-2007
pi_52280818
Eind jaren '90 of begin jaren '00 had je een Nederlandse Late Night Show met een Amerikaanse presentator op volgens mij Yorin. Hij woonde in Nederland en kon dus ook gebrekking Nederlands. Misschien was de insteek van de show dat hij NL gewoontes en zo afging, maar dat weet ik niet zeker. Hij ging wel bijvoorbeeld een keer bij hangjongeren langs en dan deden zij een brommerhelm op zijn hoofd en gingen daar wietrook in blazen. Dat kan ik me nog herinneren. Misschien was zijn sidekick een neger?
pi_52280854
Kevin Masters
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:52:22 #213
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_52366244
Ik ben op zoek naar de titel van een film:

Volgens mij een redelijk oude film (Ergens in de jaren 90). Zal vast een vette onvoldoende krijgen op imdb.com. Ooit gekocht in de blokker voor 2 euro

Het speelt zich volgens mij af in Amerika. De film begint met een schoolklas dat nooit wat uitvoerd. Ze hebben geen schoolboeken en zitten alleen maar te kloten in de les. Hun lerares sterft aan een hartaanval en in plaats daarvan wordt een nieuwe leraar tijdelijk opgeroepen.
Deze leraar komt voor het eerst daar op school binnen en weet niet wat hij ziet. Lesgeven lukt niet omdat er geen boeken zijn en de directie wil die leraar ook niet helpen om alles te verbeteren.

Uiteindelijk neemt die leraar ze mee op een schooltrip, en in de schoolbus worden ze allemaal vergiftigd door hun eten. Ze worden daarna allemaal naakt wakker in een ronde kooi van staal die onder elektriciteit staat. Die leraar laat ze op die manier dingen leren, en steeds als ze wat goeds hebben gedaan krijgen ze er iets voor terug (kleding, eten etc etc).

Iemand enig idee wat de titel is van deze film?
World Wrestling Entertainment
pi_52367130
Ik zoek een film waarvan ik een aantal jaar geleden een kort stukje op de televisie zag (uit het begin?)
Het was iets met een professor/docente (ouder dan de studenten, maar zeker niet te oud om niet met één van hen een relatie te beginnen, wat er volgens mij ook dik in zat) die dia's aan het tonen was van één of ander groot huis dat alleen stond in een bos, en uit luchtfoto's bleek dat dat eigenlijk aan het "groeien" was, er bleven nieuwe kamers, vleugels, ... verschijnen.
De film was in het Engels, en heel waarschijnlijk Amerikaans ( anders Brits..)
Kan iemand me helpen?
pi_52367176
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 18:52 schreef MeneerMuis het volgende:

Iemand enig idee wat de titel is van deze film?
Battle Royale (of een sequel ervan) komt in me op, maar je zei dat het een Amerikaanse film was.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 19:44:52 #216
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_52367770
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 19:23 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Battle Royale (of een sequel ervan) komt in me op, maar je zei dat het een Amerikaanse film was.
Absoluut geen Battle Royale, hoewel die ook vet cool is (gisteren toevallig nog gezien)
World Wrestling Entertainment
pi_52369382
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 19:22 schreef zuiderbuur het volgende:
Ik zoek een film waarvan ik een aantal jaar geleden een kort stukje op de televisie zag (uit het begin?)
Het was iets met een professor/docente (ouder dan de studenten, maar zeker niet te oud om niet met één van hen een relatie te beginnen, wat er volgens mij ook dik in zat) die dia's aan het tonen was van één of ander groot huis dat alleen stond in een bos, en uit luchtfoto's bleek dat dat eigenlijk aan het "groeien" was, er bleven nieuwe kamers, vleugels, ... verschijnen.
De film was in het Engels, en heel waarschijnlijk Amerikaans ( anders Brits..)
Kan iemand me helpen?
En volgens mij waren het 7 jongelui, die meegingen het huis in.
Eén van de studenten had een nicht bij zich, die net als de rest van de jongelui een speciale gave had.

Er bleek in het verleden van het huis iemand te zijn overleden en de vrouwe des huizes, of haar dochter, bleef als het ware spoken in het huis.

Op het laatst van de film zag je enorme stukken steen door de lucht heen vliegen en de resterende jongelui waren het huis uitgevlucht, vlak voordat het huis helemaal kapot ging.

Ik heb deze film een tijd geleden gezien, maar ik heb even geen idee meer wat de titel was.
Hij was wel enorm spannend, echt een film om op het puntje van je stoel te zitten.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 20:49:15 #218
22457 Patch
pi_52369737
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 20:38 schreef chatter het volgende:

[..]

En volgens mij waren het 7 jongelui, die meegingen het huis in.
Eén van de studenten had een nicht bij zich, die net als de rest van de jongelui een speciale gave had.

Er bleek in het verleden van het huis iemand te zijn overleden en de vrouwe des huizes, of haar dochter, bleef als het ware spoken in het huis.

Op het laatst van de film zag je enorme stukken steen door de lucht heen vliegen en de resterende jongelui waren het huis uitgevlucht, vlak voordat het huis helemaal kapot ging.

Ik heb deze film een tijd geleden gezien, maar ik heb even geen idee meer wat de titel was.
Hij was wel enorm spannend, echt een film om op het puntje van je stoel te zitten.
Is dat niet Rose Red?
pi_52369945
Ja, het is Rose Red.
Ik hem hem net ook gevonden.
De een na onderste: http://www.paranormalwatch.com/category/movies/

Damn, die film was echt goed.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 21:18:20 #220
22457 Patch
pi_52370803
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 20:55 schreef chatter het volgende:
Ja, het is Rose Red.
Ik hem hem net ook gevonden.
De een na onderste: http://www.paranormalwatch.com/category/movies/

Damn, die film was echt goed.
*kuch* mini-serie * kuch*
pi_52373790
Mini-serie zeg je.
Ok, dat wist ik niet meer.
Ik had het gevoel hem in 1 keer te hebben gezien, maar daar kan ik me ook in vergist hebben.

Maar wel goed dat jij het ook wist.
pi_52379200
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 20:49 schreef Patch het volgende:

[..]

Is dat niet Rose Red?
Bedankt.
Wat gek, twaalf uur geleden zei een vriend van me dat ie naar "Rose Red" gekregen had, die titel zei me niks, en nu lees ik dat dat die film is waar ik al zo lang naar zit te zoeken.
Creepy.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 07:37:44 #223
22457 Patch
pi_52380331
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 22:32 schreef chatter het volgende:
Mini-serie zeg je.
Ok, dat wist ik niet meer.
Ik had het gevoel hem in 1 keer te hebben gezien, maar daar kan ik me ook in vergist hebben.

Maar wel goed dat jij het ook wist.
"It", ook van Stephen King, heeft hetzelfde effect op mensen, is ook een mini-serie, terwijl veel mensen denken dat het een film is
pi_52382490
Waarschijnlijk een veel te vage beschrijving, maar meer weet ik echt niet en het is superlang geleden:

Als kind keek ik een keer later op de avond een film die ging over een landhuis (kan ook hotel zijn), waar op zolder of in een zaal een groen spook zat. Ik was erg klein, de film was denk ik zo'n 15 jaar geleden op TV, misschien zelf iets langer, maar ik vond hem niet echt heel eng. Kreeg wel een paar keer kippenvel, maar het leek mij geen echte horrorfilm. Het meest markante van die film is toch wel dat groene spook.

Als iemand het weet zou ik het knap vinden, heb al op imdb gezocht op 'mansion' 'ghost' e.d. maar niets gevonden. Denk trouwens ook dat het een TV film is.

Bij voorbaat dank!
  woensdag 15 augustus 2007 @ 10:37:23 #225
22457 Patch
pi_52382818
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 10:24 schreef starla het volgende:
Waarschijnlijk een veel te vage beschrijving, maar meer weet ik echt niet en het is superlang geleden:

Als kind keek ik een keer later op de avond een film die ging over een landhuis (kan ook hotel zijn), waar op zolder of in een zaal een groen spook zat. Ik was erg klein, de film was denk ik zo'n 15 jaar geleden op TV, misschien zelf iets langer, maar ik vond hem niet echt heel eng. Kreeg wel een paar keer kippenvel, maar het leek mij geen echte horrorfilm. Het meest markante van die film is toch wel dat groene spook.

Als iemand het weet zou ik het knap vinden, heb al op imdb gezocht op 'mansion' 'ghost' e.d. maar niets gevonden. Denk trouwens ook dat het een TV film is.

Bij voorbaat dank!
Lijkt verdacht veel op Ghostbusters...

http://www.youtube.com/watch?v=xBWqEV6NZMU

[ Bericht 6% gewijzigd door Patch op 15-08-2007 10:51:59 ]
pi_52382826
zat er in Ghost Busters niet een groen spook?
pi_52382924
Bij een groen spook denk ik altijd gelijk aan de Ghostbusters.
Slimer was een groen spook.
pi_52387677
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 07:37 schreef Patch het volgende:

[..]

"It", ook van Stephen King, heeft hetzelfde effect op mensen, is ook een mini-serie, terwijl veel mensen denken dat het een film is
Klopt, is wel een paar keer in zn geheel uitgezonden, vandaar dat men denkt dat het een film is. It vind ik trouwens samen met The Stand zn beste miniserie. Rose Red vond ik heel erg tegenvallen net als The Perfect Storm en The Langoliers. De Boeken zijn trouwens vele malen beter.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 15:04:24 #229
22457 Patch
pi_52390856
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 13:32 schreef Allanon666 het volgende:

[..]

Klopt, is wel een paar keer in zn geheel uitgezonden, vandaar dat men denkt dat het een film is. It vind ik trouwens samen met The Stand zn beste miniserie. Rose Red vond ik heel erg tegenvallen net als The Perfect Storm en The Langoliers. De Boeken zijn trouwens vele malen beter.
Storm of Century zul je bedoelen neem ik aan
pi_52391395
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 15:04 schreef Patch het volgende:

[..]

Storm of Century zul je bedoelen neem ik aan
pi_52396633
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 10:37 schreef Patch het volgende:

[..]

Lijkt verdacht veel op Ghostbusters...

[afbeelding]

http://www.youtube.com/watch?v=xBWqEV6NZMU
Bedankt, maar neen, het is absoluut geen ghostbusters.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 18:03:14 #232
22457 Patch
pi_52396703
Jammer...
Want:
hotel - zaal - groen spook - niet echt heel eng = Ghostbusters bij mij
pi_52396765
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 18:03 schreef Patch het volgende:
Jammer...
Want:
hotel - zaal - groen spook - niet echt heel eng = Ghostbusters bij mij
Kan ik me voorstellen.

De film die ik bedoel is echter geen komedie, maar meer speelfilmachtig. Het spook in deze film is ook 'echter', d.w.z. lijkt op een overleden persoon i.t.t. het spookje uit ghostbusters. Ik ben ook meer overtuigd van het feit dat die film zich afspeelt in een landhuis, (Engels denk ik) i.p.v. hotel. En nu stop ik met afkortingen gebruiken .
pi_52435865
Ik zoek al een tijdje de naam van het programma of van de man waar het over gaat.
Het was een programma een hele tijd geleden op RTL 5 met een man die zogenaamd kon gedachtelezen. Maar in tegenstelling tot mensen als Char legde hij daarna uit hoe hij dat deed ipv er misbruik van te maken.

In een bepaalde aflevering moesten bijvoorbeeld grote reclamemensen een campagne verzinnen die hij van te voren al voorspelt bleek te hebben.
Heeft eindelijk een wii :) Friendcode: 7558 6230 3193 8605
Waarschuwing: Ik post meestal alleen op het forum als ik zwaar over de zeik ben.
pi_52435909
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 22:24 schreef RoelRoel het volgende:
Ik zoek al een tijdje de naam van het programma of van de man waar het over gaat.
Het was een programma een hele tijd geleden op RTL 5 met een man die zogenaamd kon gedachtelezen. Maar in tegenstelling tot mensen als Char legde hij daarna uit hoe hij dat deed ipv er misbruik van te maken.

In een bepaalde aflevering moesten bijvoorbeeld grote reclamemensen een campagne verzinnen die hij van te voren al voorspelt bleek te hebben.
Darren Brown?
  donderdag 16 augustus 2007 @ 22:27:42 #236
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_52435953
Derren Brown Mind Control?
Dommage arachide-fromage
pi_52444655
HI saint of killers bedankt voor je reply!!

Het is inderdaad de film "the emerald forest"

Gracias!!!
the god from which all light emanates
the sun god because of his warmth and compassion for the people who worshipped him
pi_52454364
hou eens op met je gespam

[ Bericht 93% gewijzigd door shmoopy op 17-08-2007 18:36:40 ]
pi_52487748
Kan niet op de naam komen van een Chinese of Japanse. (denk Chinese film)
Titel begint dacht ik met een S.

Gaat over 2 vriendinnen (tieners) waarbij de een de andere overhaalt om extra geld te gaan verdienen als prostituee. Op een dag komen ze politie tegen en springt een van de meisje tijdens het vluchten uit een raam en naar het ziekenhuis moet . Haar laatste wens is de man met wie ze het laatst sex heeft gehad nog eens te zien. Dus gaat haar vriendin naar die man toe. Deze wil alleen maar meegaan als hij ook eerst sex met haar heeft gehad. Terug aangekomen blijk haar vriendin al gestorven te zijn.
Het verhaal gaat verder hoe haar vader er achter komt dat zijn dochter prostitutie bedrijft en haar klanten in elkaar slaat.

Film is totaal niet erotisch al klink dat misschien wel, gaat vooral over de relaties en beslissing die gemaakt worden. Erg indrukwekkend.

Iemand enig idee wat de titel van deze film is? Heb me al rot gezocht.
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_52487902
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 22:46 schreef Ame_thyst het volgende:
Kan niet op de naam komen van een Chinese of Japanse. (denk Chinese film)
Titel begint dacht ik met een S.

Gaat over 2 vriendinnen (tieners) waarbij de een de andere overhaalt om extra geld te gaan verdienen als prostituee. Op een dag komen ze politie tegen en springt een van de meisje tijdens het vluchten uit een raam en naar het ziekenhuis moet . Haar laatste wens is de man met wie ze het laatst sex heeft gehad nog eens te zien. Dus gaat haar vriendin naar die man toe. Deze wil alleen maar meegaan als hij ook eerst sex met haar heeft gehad. Terug aangekomen blijk haar vriendin al gestorven te zijn.
Het verhaal gaat verder hoe haar vader er achter komt dat zijn dochter prostitutie bedrijft en haar klanten in elkaar slaat.

Film is totaal niet erotisch al klink dat misschien wel, gaat vooral over de relaties en beslissing die gemaakt worden. Erg indrukwekkend.

Iemand enig idee wat de titel van deze film is? Heb me al rot gezocht.
Samaria
(Het is Zuid-Koreaans , daar komen ook nog veel goeie Aziatische films vandaan)
pi_52487965
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 22:53 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Samaria
(Het is Zuid-Koreaans , daar komen ook nog veel goeie Aziatische films vandaan)
Dat is hij! Hartelijk dank!
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_52488624
Ik zoek ook al echt heel lang naar een echte k*tfilm die ik lang geleden zag op de Vlaamse openbare omroep. Het was in het Engels en waarschijnlijk Amerikaans, en in kleur. Aan de beeldkwaliteit en zo te zien zag het er een tvfilm uit van begin jaren negentig.

Het was echt een zieke rommelige film, er was daar een vrouw die met haar zoon wou trouwen, en een grootmoeder die met een dwerg ging trouwen (de hele tijd gezeik over incest dus en andere perverse toestanden)
En op het einde was er scène in een achtertuin met een zwembad, waarin ineens een rare kerel met een snor op het gezelschap afstormde (zo een typisch Italiaans personage eigenlijk) die met een glimlach een blinde vrouw frontaal op haar gezicht sloeg, waarna die ineens weer kon zien en dat werd dan als "wonder" gezien.

Ik heb dit ECHT NIET gedroomd.
pi_52494873
kijk je nu zo onbewust tv, zuiderbuur, of heb je een zeer matig geheugen, je post hier zo vaak met vragen namelijk
pi_52497511
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 09:57 schreef milagro het volgende:
kijk je nu zo onbewust tv, zuiderbuur, of heb je een zeer matig geheugen, je post hier zo vaak met vragen namelijk
Geen van beide, dat zijn gewon allemaal al vragen die ik al heel lang meesleep. Vaak gaat het om films waarvan ik nooit de titel geweten heb en nu dus ook niet.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 19 augustus 2007 @ 22:48:47 #245
862 Arcee
Look closer
pi_52514219
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 14:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
Koyaanisqatsi?
Die is gaaf.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 13:53:19 #246
187474 iruub
It is never too late to learn
pi_52558713
Joe, mischien is de vraag al eerder gesteld en langsgekomen dus excuses bij voorbaat maar ik zag vd week een trailer op het internet over een film die eigenlijk niets laat zien. De naam benik kwijt en hij staat pas voor eind dit jaar? volgend jaar gesceduled en er wordt heb ik begrepen op het internet in allerlei nieuwsgroepen al behoorlijk over geroddeld en alleen een naam van de regisseur wordt genoemd en een link met de opzet van de Blair Witch Project. Hij schijnt zelfs nogal vrij realitisch te zijn. Wie oh wie weet wat ik bedoel? Dank alvast voor de aangedragen oplossing.
"A true friend is the greatest of all blessings, and that which we take the least care of all to acquire."
pi_52559982
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 13:53 schreef iruub het volgende:
Joe, mischien is de vraag al eerder gesteld en langsgekomen dus excuses bij voorbaat maar ik zag vd week een trailer op het internet over een film die eigenlijk niets laat zien. De naam benik kwijt en hij staat pas voor eind dit jaar? volgend jaar gesceduled en er wordt heb ik begrepen op het internet in allerlei nieuwsgroepen al behoorlijk over geroddeld en alleen een naam van de regisseur wordt genoemd en een link met de opzet van de Blair Witch Project. Hij schijnt zelfs nogal vrij realitisch te zijn. Wie oh wie weet wat ik bedoel? Dank alvast voor de aangedragen oplossing.
en de naam van de regieseur weet je ook niet meer??

Enige film die bij me opkomt is "28 weeks later", sommige stukken zijn opgenomen met een normale handcamera om een realistische sfeer te creeren.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 15:22:02 #248
178114 Digipack
Daar zitten DVD's in.
pi_52561412
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 13:53 schreef iruub het volgende:
Jij bedoelt deze: 1.18.08
  Moderator dinsdag 21 augustus 2007 @ 15:29:17 #249
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_52561644
quote:
Op maandag 25 juni 2007 10:18 schreef UIO_AMS het volgende:
Een vriendin van me zoekt de naam van een serie uit de jaren '80 (denkt ze) die altijd eindigde met de opmerking:

Zal [dit of dat] gebeuren, zal [zus en zo] plaatsvinden? (Vrije interpretatie)
We zullen zien, we zullen zien. (Waarbij de tweede 'we zullen zien' langzamer en met een lagere intonatie wordt uitgesproken.)
quote:
Op maandag 2 juli 2007 13:37 schreef SaintOfKillers het volgende:
Was nog niet opgelost, dacht ik.
quote:
Op maandag 2 juli 2007 13:39 schreef Mark het volgende:
Als die al ooit opgelost wordt
quote:
Op maandag 2 juli 2007 13:40 schreef milagro het volgende:
ik zeg Familie Knots
Ha, we hebben hem.

Bolle Bries en Bondgenoten
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 15:52:44 #250
15967 Frollo
pi_52562366
Bollo, Bries en bondgenoten was het toch?
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 17:07:37 #251
22457 Patch
pi_52564683
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 15:52 schreef Frollo het volgende:
pi_52565867
Lol, we hadden het pas geleden nog op het werk over oude kinderseries, toen begon iemand over een serie waarin een leeuw, een beer en een vrouw uit de circus ontsnapten. We wisten allemaal welke hij bedoelde maar wisten niet op de naam te komen Kom ik het opeens hier tegen

maarre damn, ik word oud: De serie werd uitgezonden op de Nederlandse televisie bij de NCRV in de periode van 2 november 1983 tot 15 mei 1985 .

Moderator dinsdag 21 augustus 2007 @ 17:55:07 #253
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_52565945
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 15:52 schreef Frollo het volgende:
Dat bedoel ik ook.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:21:26 #254
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_52572365
Zou ik moeten kennen qua leeftijd, maar het zegt me helemaal niets
Dommage arachide-fromage
pi_52584585
Een film over de tweede wereldoorlog. Jongentje in Polen is de hoofdrol, zijn ouders zitten in een concentratiekamp. Hij moet zich verborgen houden zeg maar, en aan het eind van de film wordt hij herenigd met zijn vader.. Duidelijker kan i k het niet maken, vrees ik, want meer herinner ik me niet meer..

Iemand?
pi_52584712
klinkt als het verhaal van Roman Polanski zelf.
pi_52585103
Ik vond ergens een plaatje, en volgens mij is dit de hoofdrolspeler, dat beestje op zijn hand herinner ik me nog:
pfff laat dan ook maar, ik weet het nu toch al en dat plaatje doet irritant

[ Bericht 21% gewijzigd door AllOfTheSameBlood op 22-08-2007 11:58:50 ]
pi_52585460
The Island on Bird Street?
pi_52585631
Jaaa Dankje!
  woensdag 22 augustus 2007 @ 17:45:15 #260
189571 ihugster
The journey is the reward
pi_52595809
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 15:22 schreef Digipack het volgende:

[..]

Jij bedoelt deze: 1.18.08
Jaaaa, thanks die bedoeld ik
"People say that life is the thing, but I prefer reading "
  woensdag 22 augustus 2007 @ 17:47:32 #261
22457 Patch
pi_52595870
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 21:21 schreef Mark het volgende:
Zou ik moeten kennen qua leeftijd, maar het zegt me helemaal niets
http://www.kindertv.net/index.php?option=com_content&task=view&id=2291&Itemid=356
videofragment
  donderdag 23 augustus 2007 @ 11:42:39 #262
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_52616644
Ik zoek een film-titel :

Gaat over een gezin in engeland volgens mij. Ze zoeken een soort nanny en er komt een oudere vrouw oppassen. Uiteindelijk blijkt dit de moeder te zijn van de vrouw des huizes (als ik me niet vergis), alleen deze nanny heeft een aantal mensen vermoord enzo. En daar blijft ze mee doorgaan. Ze vermoord iedereen waaraan het gezin een "hekel" heeft zeg maar. De buurman met een blaffend hondje, een schoolgenootje van haar kleinzoon. Aan het eind van de film is er ook nog iets met de vijver in de tuin.

Iemand enig idee
To infinity…and beyond!
  Moderator donderdag 23 augustus 2007 @ 11:48:09 #263
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_52616819
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 11:42 schreef ivetje het volgende:
Ik zoek een film-titel :

Gaat over een gezin in engeland volgens mij. Ze zoeken een soort nanny en er komt een oudere vrouw oppassen. Uiteindelijk blijkt dit de moeder te zijn van de vrouw des huizes (als ik me niet vergis), alleen deze nanny heeft een aantal mensen vermoord enzo. En daar blijft ze mee doorgaan. Ze vermoord iedereen waaraan het gezin een "hekel" heeft zeg maar. De buurman met een blaffend hondje, een schoolgenootje van haar kleinzoon. Aan het eind van de film is er ook nog iets met de vijver in de tuin.

Iemand enig idee
Het verhaal doet me denken aan Serial Mom. Maar dat is een Amerikaanse film.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 12:10:58 #264
11458 ivetje
pi_52617492
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 11:48 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Het verhaal doet me denken aan Serial Mom. Maar dat is een Amerikaanse film.
Die is het niet Die heb ik thuis liggen...verhaal lijkt er idd wel een beetje op, maar het is echt in engeland en het is niet de moeder die mensen vermoord, maar de nanny. Heb hem tijdje terug op film 1 gezien...weet alleen geen acteurs ofzo die er in meedoen
To infinity…and beyond!
  donderdag 23 augustus 2007 @ 12:25:03 #265
22457 Patch
pi_52617894
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 11:42 schreef ivetje het volgende:
Ik zoek een film-titel :

Iemand enig idee
klinkt ook een beetje als Keeping Mum... met Rowan Atkinson...
  donderdag 23 augustus 2007 @ 12:30:40 #266
11458 ivetje
pi_52618047
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 12:25 schreef Patch het volgende:

[..]

klinkt ook een beetje als Keeping Mum... met Rowan Atkinson...
Die is het Thanx!!

Hoe kon ik rowan vergeten als priester
To infinity…and beyond!
pi_52619032
is Jamie Olivier nog ergens op TV?
in juli begon school diner maar is dat al gestopt na 4 afleveringen?
  donderdag 23 augustus 2007 @ 13:45:58 #268
154446 steve-urkel
Did I Do That??
pi_52620166
erg vreemde vraag, maar ben op zoek naar een flash filmpje.. deze is wel erg bekend.

Gaat over een jochie (een jood), die is opgesloten in een concentratiekamp.. en vliegtuigjes vouwt en zich verder van geen kwaad bewust is.. jochie heeft een naam, waar ik niet op kan komen. Beetje een zwart grijs, geel achtig filmpje..
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:29:02 #269
13987 tomic
Tomic 4 life!
pi_52673756
Bedankt Starla
Het leven is wat je ervan maakt!
pi_52673769
Swordfish

Inderdaad een geniale scene als die bom ontploft en je al die politieagenten en auto's in slomo ziet rondsuizen.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:32:03 #271
13987 tomic
Tomic 4 life!
pi_52673811
Tis idd ook om me HDTV uit te proberen!
Het leven is wat je ervan maakt!
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 16:17:12 #272
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_52676839
Ik krijg net door van een vriend van me of ik dit op Fok! wil zetten, dus bij deze;
quote:
Het gaat over een gast die op een eiland komt en dat eiland zit vol met beroemdheden waarvan de buitenwereld denkt dat ze dood zijn. Maar hij wil daar weg dus gaat hij trainen om lang zen adem in te houden etc. Hij ligt in zen badkuip met een peuk er naast rechtopstaand en laat die helemaal op branden etc. En dan moet hij ook nog langs de onderwater mijnen / lasers
Anyone?
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 16:39:54 #273
67640 SaintOfKillers
pi_52677264
Double Team met Jan-Kloot Van Damme en Dennis Rodman.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 16:50:32 #274
22457 Patch
pi_52677492
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 16:39 schreef SaintOfKillers het volgende:
verrek, gaat die film daarover?
Best een geinig conceptje
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 16:58:23 #275
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_52677639
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 16:39 schreef SaintOfKillers het volgende:
Van de andere kan van de lijn krijg ik een "Nee, gek!", maar volgensmij twijfelt 'ie nog.

edit; Nevermind, imdb is d'r vrij duidelijk over.
Bedankt.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 16:58:59 #276
67640 SaintOfKillers
pi_52677652
Nah, dat eiland was maar een onderdeel van het hele verhaal, daar waren ze snel terug weg.

Dacht ik, zo goed weet ik het niet meer, ik wist alleen dat die scene met die sigaret en dat bad met Van Damme was.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 16:59:43 #277
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_52677667
Zie hierboven. Scene met de sigaret kwam mij ook bekend voor inderdaad.
pi_52691716
Ik heb net het laatste stuk van de originele Assault on Precinct 13 op de BBC gezien en dat deed me denken aan eenzelfde soort film van vroeger maar ik kan er niet meer opkomen hoe hij heet.

Net zoals in Assault krijgt een klein groepje mensen ruzie met een grote groep mensen en loopt het erg uit de hand waardoor ze zich een of twee dagen moeten verschansen in een huis. En de politie komt niet omdat ze een heel weekend staken of zo iets en daardoor wordt het ook zo'n bende.
Dat zegt natuurlijk zo niet veel, maar ik weet nog wel wat andere details zoals dat het huis uit 2 aparte woongedeeltes bestond waarbij de badkamers naast elkaar waren en dat er een doorgeefluik achter het medicijnenkastje of een spiegel was waarmee ze van het ene huis naar het andere huis konden gaan.
En er was ook zo'n MacGuyver type of zo in dat huis, want ze hadden een spijkerbom gemaakt en die laten ontploffen om de belagers tegen te houden.
En aan het einde van de film als alles rustig is zie je weer een rustige stad met daarin een brave burger/politieman ergens lopen en als er dan wordt ingezoomd zie je dat hij littekens van de spijkers heeft.

Een keyword search op nailbomb, house siege of police strike levert niet echt goede resultaten op op IMDB of Google.
En volgens mij komt de film ook uit dezelfde tijd als Assualt, dus eind jaren 70/begin 80.
pi_52759608
Ik weet niet meer wat de titel van deze film is. Kan iemand me helpen?
Heb hem ooit wel eens gezien maar hoe deze heet weet ik niet meer. Ik dacht zelf aan iets met Jason Statham (degene op de stoel) maar na zoeken op imdb ben ik er nog niet uit

Het gaat geloof ik over een psychiatrische patient en de vrouw rechts in het vest probeert hem geloof ik nog wel te helpen maar meer weet ik er niet meer van. Iemand?

[ Bericht 4% gewijzigd door Rouser op 28-08-2007 19:14:57 ]
pi_52759691
Hotlinking mag kennelijk niet
Het linkje is: http://www.rouser.nl/files/pics/film2jb9.jpg Iemand?

[ Bericht 18% gewijzigd door Rouser op 28-08-2007 19:14:15 ]
pi_52760139
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 18:52 schreef Rouser het volgende:
Hotlinking mag kennelijk niet
Het linkje is: http://img62.imageshack.us/img62/7629/film2jb9.jpg Iemand?
De link doet het ook niet.
pi_52761058
Ik zoek de titel van een redelijk recente (twee jaar geleden ofzo?) film, volgens mij Duits, over een groepje jongeren dat inbreekt in rijkeluishuizen, ik geloof als er niemand thuis is en dan de boel op z'n kop zetten. Kan iemand hier wat mee?
brokenbranches | last.fm
No time to be void, or save up on life, you've got to spend it all.
pi_52761615
Ik zoek een film waarin verschillende mensen in een hotel terechtkomen. Van een man wordt z'n vrouw overreden dus hij gaat met dat kind naar het hotel, en een vrouw d'r auto is kapot (dacht ik) en de wegen zijn afgesloten. Er wordt elke keer iemand vermoord en verschillende gasten gaan op zoek naar de dader. Later blijkt dat een man dit alles verzonnen heeft. Enig idee?
pi_52761694
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 19:47 schreef labello het volgende:
Ik zoek de titel van een redelijk recente (twee jaar geleden ofzo?) film, volgens mij Duits, over een groepje jongeren dat inbreekt in rijkeluishuizen, ik geloof als er niemand thuis is en dan de boel op z'n kop zetten. Kan iemand hier wat mee?
Die Fetten Jahren sind vorbei , met die acteur van Goodbye Lenin!
Een aanrader.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 20:12:41 #285
22457 Patch
pi_52761732
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 20:08 schreef bijdehand het volgende:
Ik zoek een film waarin verschillende mensen in een hotel terechtkomen. Van een man wordt z'n vrouw overreden dus hij gaat met dat kind naar het hotel, en een vrouw d'r auto is kapot (dacht ik) en de wegen zijn afgesloten. Er wordt elke keer iemand vermoord en verschillende gasten gaan op zoek naar de dader. Later blijkt dat een man dit alles verzonnen heeft. Enig idee?
Was die dit topic niet al eens voorbij gekomen?
Identity is dat...
pi_52761793
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 18:49 schreef Rouser het volgende:
Heb hem ooit wel eens gezien maar hoe deze heet weet ik niet meer. Ik dacht zelf aan iets met Jason Statham (degene op de stoel) maar na zoeken op imdb ben ik er nog niet uit

Het gaat geloof ik over een psychiatrische patient en de vrouw rechts in het vest probeert hem geloof ik nog wel te helpen maar meer weet ik er niet meer van. Iemand?
[afbeelding]
Door welk scenario heb je nu wél een afbeelding van die film, maar weet je niet de titel?
pi_52761796
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 18:49 schreef Rouser het volgende:

[afbeelding]
Dat plaatje komt 100% zeker uit Twelve Monkeys.
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 20:15 schreef starla het volgende:
[..]
Door welk scenario heb je nu wél een afbeelding van die film, maar weet je niet de titel?
Goeie vraag.
pi_52761815
weeral dubbel, sorry
...
pi_52761925
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 20:11 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Die Fetten Jahren sind vorbei , met die acteur van Goodbye Lenin!
Een aanrader.
Jaaaaa dankjewel!!
brokenbranches | last.fm
No time to be void, or save up on life, you've got to spend it all.
pi_52762804
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 20:15 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Dat plaatje komt 100% zeker uit Twelve Monkeys.
Dank je wel. Ik kom aan het plaatje door een vriend van me. Die kwam ermee en toen zijn we gaan zoeken. Zal eens vragen hoe hij eraan is gekomen.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:06:58 #291
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_52765432
Keek laatst naar 101tv. Dat is het digitale themakanaal van BNN. Op een gegeven moment zag ik drie naakte meiden een aerobicsles doen. Je zag alles! Bij de grondoefeningen keek je zo hun gleuven in. Alles zag je zitten, piercings etc. Vond het best wel shocking...Weet iemand uit welk BNN-programma dit komt? En wat hiervan de bedoeling is?
pi_52765504
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 22:06 schreef Aventura het volgende:
Keek laatst naar 101tv. Dat is het digitale themakanaal van BNN. Op een gegeven moment zag ik drie naakte meiden een aerobicsles doen. Je zag alles! Bij de grondoefeningen keek je zo hun gleuven in. Alles zag je zitten, piercings etc. Vond het best wel shocking...Weet iemand uit welk BNN-programma dit komt? En wat hiervan de bedoeling is?
En waar de herhaling te vinden is?
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:09:53 #293
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_52765536
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 22:09 schreef Croupouque het volgende:

[..]

En waar de herhaling te vinden is?
En of de linker chick nou wel of geen siliconen heeft, ik heb nu een weddenschap lopen
pi_52772812
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 20:50 schreef Rouser het volgende:

[..]

Dank je wel. Ik kom aan het plaatje door een vriend van me. Die kwam ermee en toen zijn we gaan zoeken. Zal eens vragen hoe hij eraan is gekomen.
die man op de stoel is overigens Bruce Willis
pi_52791264
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 09:04 schreef milagro het volgende:

[..]

die man op de stoel is overigens Bruce Willis
En vooral : die dame rechts is Madeleine Stowe.
Dan blijft echter de vraag: hoe komt die vriend aan een plaatje zonder de film te kennen?

Goed, ik heb zelf -opnieuw- een vraag.
Deze zit al jaren in mijn kop (al tien jaar of zo), maar ik heb hem nooit kunnen vinden.
Het was in kleur en zag er als een aflevering uit van een politieserie (film kan ook). Er was een man die alleen op een veld was (van rugby of zo) en die daarop werd achternagezeten door een man op een motorfiets. Wanneer hij uiteindelijk valt, stapt die man van zijn motorfiets (hij heeft lang haar, beetje zoals Herman Brusselmans eigenlijk) Hij stapt op die andere kerel - die bang is- maar in plaats van hem kwaad te doen, gooit hij gewoon een medaille of een ander ereteken naar/op hem. Zonder iets te zeggen rijdt hij dan weer weg.
Nadien wordt die kerel wakker, het was blijkbaar maar een nare droom, en ik denk dat dan de eindgeneriek kwam of zo.

Iemand enig idee?
Dit is Herman Brusselmans trouwens.

pi_52811014
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 20:08 schreef bijdehand het volgende:
Dat is Identity, met John Cusack. Ik vond hem zelf erg goed, maar ik ben dan ook een Cusack-liefhebber..

Wat trouwens vreemd is, aangezien de persoon in jouw avatar (John McGinley) daar ook in speelt. Toeval ?
Why do they call themselves the human race?
Do they think someone's going to win?
pi_52817835
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 14:49 schreef Adjeuj het volgende:

[..]

Dat is Identity, met John Cusack. Ik vond hem zelf erg goed, maar ik ben dan ook een Cusack-liefhebber..

Wat trouwens vreemd is, aangezien de persoon in jouw avatar (John McGinley) daar ook in speelt. Toeval ?
Nee, ik had 'm vroeger een keer gezien, en vond het een goede film, en nu wil ik 'm op dvd, maar wist de titel niet Dat John erin speelt maakt me niet zoveel uit
  donderdag 30 augustus 2007 @ 18:59:47 #298
22457 Patch
pi_52818056
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 18:53 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Nee, ik had 'm vroeger een keer gezien, en vond het een goede film, en nu wil ik 'm op dvd, maar wist de titel niet Dat John erin speelt maakt me niet zoveel uit
Niks te danken
pi_52819459
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 18:59 schreef Patch het volgende:

[..]

Niks te danken
GRAAG GEDAAN
  donderdag 30 augustus 2007 @ 20:05:49 #300
22457 Patch
pi_52819963
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 19:47 schreef bijdehand het volgende:

[..]

GRAAG GEDAAN
dat doet altijd goed...
pi_52823336
quote:

Bvd.
Heeft iemand het telefoonnummer van Koala22?
Wil nu wel eens weten of Freaks and Geeks hetgene is wat hij zoekt.
I love Fok!...............................for me to poop on!
  donderdag 30 augustus 2007 @ 22:23:45 #302
67640 SaintOfKillers
pi_52824785
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')