abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 juni 2007 @ 09:57:01 #1
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_50928747
Voor alle Atheïsten onder ons, wanneer is het duidelijk dat Hij (Het Spagettimonster, Allah, Jahweh, of hoe je hem ook noemen wilt) wel bestaat.

Wat moet ie doen of zeggen, wat moet er gebeuren voor je op je knieën gaat en zijn glorieuze oneindigheid eindelijk accepteerd.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 28 juni 2007 @ 09:57:35 #2
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_50928756
tvp
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  donderdag 28 juni 2007 @ 10:02:26 #3
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_50928862
Niets, zal het nooit geloven. Als er iets gebeurt dan kan het net zo goed een hoog ontwikkelde en technologisch geavanceerde levensvorm zijn.
When all else fails, you always have delusion.
pi_50928904
Zodra er iets gebeurt dat zo onwaarschijnlijk lijkt dat het niet met de huidige of toekomstige wetenschap te verklaren is nooit dus.
  Donald Duck held donderdag 28 juni 2007 @ 10:04:33 #5
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_50928913
Als de wens in mijn sig ooit uitkomt.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  donderdag 28 juni 2007 @ 10:04:36 #6
71513 _Liquid_
Pimp maintenance
pi_50928915
Als God een Fok! account aanmaakt.

Hoi Danny
:r Patty Brard :r
  donderdag 28 juni 2007 @ 10:06:42 #7
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_50928966
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 10:02 schreef Mirel het volgende:
Niets, zal het nooit geloven. Als er iets gebeurt dan kan het net zo goed een hoog ontwikkelde en technologisch geavanceerde levensvorm zijn.
dat dus.
pi_50929066
Als hij na mijn dood voor me neus staat en zegt "Zo, dus jij geloofde niet in mij?".
Dan heb je kans dat ik zou toe kunnen geven dat hij bestaat.
pi_50929149
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 10:04 schreef JeRa het volgende:
Zodra er iets gebeurt dat zo onwaarschijnlijk lijkt dat het niet met de huidige of toekomstige wetenschap te verklaren is nooit dus.
Er zijn genoeg dingen die de huidige wetenschap niet kan verklaren, hooguit een beetje gissen. En wat de toekomstige wetenschap zou kunnen verklaren is natuurlijk net zo onduidelijk.
pi_50929225
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 10:12 schreef honderd het volgende:

[..]

Er zijn genoeg dingen die de huidige wetenschap niet kan verklaren, hooguit een beetje gissen. En wat de toekomstige wetenschap zou kunnen verklaren is natuurlijk net zo onduidelijk.
Onzin. Iets dat onduidelijk voor jou is, is niet automagisch ook voor mij onduidelijk
pi_50929423
Als ik niet de Erasmusbrug hoef te gebruiken maar er een pad in de maas zich vormt als ik op de kade sta!
pi_50929508
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 10:21 schreef IJskast het volgende:
Als ik niet de Erasmusbrug hoef te gebruiken maar er een pad in de maas zich vormt als ik op de kade sta!
Geen kunst, als je maar genoeg fietsen meebrengt .
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_50929531
hij mag z'n bakkes wel een keer laten zien
"Isaac Newton invented gravity because some asshole hit him with an apple"
pi_50929558
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 10:10 schreef Scorpie het volgende:
Als hij na mijn dood voor me neus staat en zegt "Zo, dus jij geloofde niet in mij?".
Dan heb je kans dat ik zou toe kunnen geven dat hij bestaat.
Inderdaad; dan is het KUT! had ik nou maar wel geloofd. Daarentegen als hij toch zou bestaan, dan zou hij toch zo barmhartig zijn om toch iedereen wel toe te laten in de hemel....
pi_50929584
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 10:25 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Inderdaad; dan is het KUT! had ik nou maar wel geloofd. Daarentegen als hij toch zou bestaan, dan zou hij toch zo barmhartig zijn om toch iedereen wel toe te laten in de hemel....
Ik zou dan een semi-grappige opmerking maken in de trant van "Ah, joh, toe nou, 1tje extra merken ze daar binnen toch niet?"
pi_50929620
god bestaat niet!

en bestaat hij wel? dan heeft hij de aarde al eeuwenlang verlaten! denk daar maar eens aan!
pi_50929664
Wereldvrede.
Gezien de mens alleen maar oorlog kan voeren moet wereldvrede echt iets zijn wat van hogere hand komt.
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
pi_50930769
Dat bewijs kan imo niet geleverd worden. Nouja, misschien een overleden familielid weer tot leven brengen ofzo....
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  donderdag 28 juni 2007 @ 11:07:06 #19
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_50930807
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 10:29 schreef Jolly_Reaper het volgende:
Wereldvrede.
Gezien de mens alleen maar oorlog kan voeren moet wereldvrede echt iets zijn wat van hogere hand komt.
Een paar dikke vette atoombommen doen ook wonderen hoor.
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_50931010
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 11:07 schreef minkuukel het volgende:

[..]

Een paar dikke vette atoombommen doen ook wonderen hoor.
Klopt. Atoombommen + Mensen = Geen mensen = Vrede.
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
pi_50931725
Ik persoonlijk ben erg gaan twijfelen aan het bestaan van een god. Door persoonlijke gebeurtenissen (dood van een vriend) en door het lezen van verschillende visies op god, zowel door gelovigen als atheïsten.
Persoonlijk vrees ik dat het mn hele leven wel gaat duren, die twijfel. Mijn gevoel geeft dubbele signalen maar mn verstand zegt overduidelijk: Nee, er is geen god. Waarom zou die er zijn?
De mens? Lijkt me niet, waarom heeft ie ons dan uitgerust met bijvoorbeeld een blinde darm? Dan heb ik het nog niet eens over geestelijke onhebbelijkheden van de mens maar waarom is er bijvoorbeeld hooikoorts? Het is alleen maar irritant, je gaat er niet dood aan maar het is gewoon wel lastig, voegt niks toe en leert je ook niks. Kijk, als je heel crux wil zijn kun je zeggen: Aids is een straf van god. Hiermee wil hij de overmaat aan seks in de maatschappij straffen. Maar hooikoorts? Gods wegen zijn ondoorgrondelijk, wordt wel eens gezegd. Maar als hij mij iets wil zeggen, moet ie het wel in duidelijke taal doen. Anders snap ik, en volgens mij de hele mensheid, er ook niks meer van. Wat is nou het nut van een mens straffen zonder dat hij snapt waarom hij gestraft wordt?
Met de argumenten van gelovigen kan ik zo weinig. Ja god is een vader voor de mens, maar wat voor vader gooit zn kinderen (wat wij dan figuurlijk zijn) nou in een brandende plaats voor eeuwig en eeuwig? Ik bedoel dat is dan niet echt een vader waar voor mij de vriendelijkheid van afstraalt. Mijn vader is wel een stuk vriendelijker. Als ik iets doe waar hij het niet helemaal mee eens is, kreeg ik vroeger wel eens een tik, en na een tijdje vertelde ie me wat ik fout gedaan had, en waarom. Nu blijft die tik achterwege maar is het wel zo van: We moeten eens praten…. Klaar, weer wat geleerd!
Moslims hebben het vaak over punten scoren voor Allah. Dan denk ik van, waarom moet je beloond worden voor een goede daad? Is die daad dan op zichzelf niet goed genoeg voor je? Is het gevoel dat het je geeft, het gevoel van, “mooi die oude vrouw is veilig de straat over”, is dat niet genoeg? Nu zijn er vaak dingen waarvan ik me afvraag: Waarom doen Moslims dat, maar dit is voor mij het grootste raadsel. Waarom zo zelfzuchtig? (dit is overigens geen Moslim bash iets, maar het geldt en gold ook voor andere geloven)
“Ja dit leven is een test” Ook zo’n mooi argument. God is toch volmaakt? Waarom dan testen? Is toch helemaal niet nodig? Ja, dat is omdat Adam en Eva de erfzonde begingen, verleid door de duivel als zij waren. Waarom liet god de duivel dan bestaan? Het is een gevallen engel, god is almachtig. Nou vraag ik je, is god dan dus niet volmaakt, immers, een engel (wie heeft die gemaakt dan?) is gevallen.
Het heelal? Waarom is de aarde dan niet groter? Eerst zegt god: Ga heen en vermenigvuldigd. Maar na een tijdje, zoals iedere peuter kan verzinnen, is het vol. Waarom zijn er dan niet binnen ons zonnestelsel geen andere, bewoonbare planeten? Zodat als we ver genoeg geavanceerd zijn, een deel van de mensheid daar naar toe kan? Of waarom zijn er meteorieten in de ruimte? Wat was god’s plan daar achter dan? Zodat hij af en toe er eens een naar beneden kan smijten om te kijken wat er gebeurt? Zoals je als mens zijnde ook wel eens stenen in een vijver gooit?
Alles is zo goed op elkaar aangepast! Kijk alleen al naar hoe perfect alles werkt in ons lichaam! Is dit een argument voor god of voor evolutie? Zijn wij een product van onze omgeving of zijn de omgeving en wij een product van een hogere macht? Mij lijkt het eerste een beter argument. Het schakelt een niet te bewijzen derde variabele uit, en er is indirect bewijs voor (bijvoorbeeld de foetus groei).

Maar ja, toch, zo af en toe, toch……. Je gevoel zegt wel eens anders. Ik zeg ook niet dat Christenen slecht zijn, of Moslims, of welke gelovigen dan ook. Ik ben katholiek opgevoed en ben daar nog steeds blij mee, wat er ook gezegd wordt door en over de kerk, over de paus. Dat is mijn mening en ik ben blij dat ik Nederlander ben waar ik die mening kan hebben.
Overigens mag er best met overtuigend materiaal gekomen worden van beide zijden om mij van mijn twijfels af te helpen. Ik ben echt niet zo arrogant dat mijn standpunt het enige echt ware is.
We are not retreating, we are advancing in another direction. - General Douglas MacArthur
pi_50932865
Niks ik geloof niet in geesten of andere visueel niet waarneembare gedaantes.
En om een volgende vraag dan maar voor te zijn. Ik geloof ook niet in Jezus. Hij zal misschien echt hebben bestaan net zoals jij en ik nu hier op de wereld leven. Maar verder dan dat zal het ook nooit gaan. De bijbel is in mijn ogen gewoon een boek als alle andere boeken. Maar om nu te zeggen alles wat in dat boek staat de waarheid is?
Maar goed ik hoorde laatst al dat het makkelijker is om wel te geloven dan om niet te geloven. Mensen die geloven kunnen alles wat in hun leven afschuiven op god omdat hij dat toch zo gewild heeft. Mensen die niet geloven moeten alles op eigenkracht verwerken.
pi_50933169
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 10:15 schreef JeRa het volgende:

[..]

Onzin. Iets dat onduidelijk voor jou is, is niet automagisch ook voor mij onduidelijk
Wat sneu zeg. Of ben jij nu soms een nieuwe wetenschap in menselijke vorm.
pi_50933319
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 12:13 schreef honderd het volgende:

[..]

Wat sneu zeg. Of ben jij nu soms een nieuwe wetenschap in menselijke vorm.
Waarom sneu, omdat je geen fatsoenlijk weerwoord hebt? Ga liever ontopic. Zeggen dat wat de wetenschap in de toekomst voorspelt onduidelijk is zit op één lijn met het niet kunnen voorspellen of wat ik zeg klopt. Aangezien ik op beide punten een ander standpunt inneem lijkt het me allemaal niet relevant
  donderdag 28 juni 2007 @ 12:27:41 #25
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_50933589
Ik zou in god geloven als hij mij even zijn almacht zou tonen.
Siamo Tutti Antifascisti!
  donderdag 28 juni 2007 @ 12:32:20 #26
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_50933729
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 12:27 schreef wijsneus het volgende:
Ja maar hoe?

Hans Klok en David Copperfield kunnen ook dingen waarvan je zegt: wtf. Dingen als zweven en olifanten laten verdwijnen vind ik daarom nog lang niet geloofwaardig genoeg.

Ik denk dus eerder aan de tijd stilzetten, het WTC weer laten verschijnen (Hij heeft immers nog wat goed te maken ) of Piet Bambergen tot leven wekken.
pi_50934048
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 12:18 schreef JeRa het volgende:

[..]

Waarom sneu, omdat je geen fatsoenlijk weerwoord hebt? Ga liever ontopic. Zeggen dat wat de wetenschap in de toekomst voorspelt onduidelijk is zit op één lijn met het niet kunnen voorspellen of wat ik zeg klopt. Aangezien ik op beide punten een ander standpunt inneem lijkt het me allemaal niet relevant
Ik moest meteen hier aan denken toen ik las wat je zei:
quote:
The physical world is all there is.

Materialistically bound, traditional science assumes that anything that cannot be measured, tested in a laboratory, or probed by the five senses or their technological extensions simply doesn't exist. it's "not real." The consequence: all of reality has been collapsed into physical reality. Spiritual, or what I would call nonphysical, dimensions of reality have been run out of town.
This clashes with the "perennial philosophy," that philosophical consensus spanning ages, religions, traditions, and cultures, which describes different but continuous dimensions of reality. These run from the most dense and least conscious - what we'd call "matter" - to the least dense and most conscious, which we'd call spiritual. Interestingly enough, this extended, multidimensional model of reality is suggested by quantum theorists such as Jack Scarfetti who describes superluminal travel. Other dimensions of reality are used to explain travel that occurs faster than the speed of light - the ultimate of speed limits. Or consider the work of the legendary physicist, David Bohm, with his explicate (physical) and implicate (non-physical) multidimensional model of reality.
This is no mere theory - the 1982 Aspect Experiment in France demonstrated, that two once-connected quantum particles separated by vast distances remained somehow connected. If one particle was changed, the other changed - instantly. Scientists don't know the mechanics of how this faster-than-the-speed-of-light travel can happen, though some theorists suggest that this connection takes place via doorways into higher dimensions.
pi_50934249
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 12:42 schreef honderd het volgende:

[..]

Ik moest meteen hier aan denken toen ik las wat je zei:
[..]
Als je het had begrepen dan wist je ook dat wat ik zei een extensie op dat verhaaltje is.
  donderdag 28 juni 2007 @ 12:59:38 #29
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_50934603
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 12:32 schreef Frollo het volgende:

[..]

Ja maar hoe?

Hans Klok en David Copperfield kunnen ook dingen waarvan je zegt: wtf. Dingen als zweven en olifanten laten verdwijnen vind ik daarom nog lang niet geloofwaardig genoeg.

Ik denk dus eerder aan de tijd stilzetten, het WTC weer laten verschijnen (Hij heeft immers nog wat goed te maken ) of Piet Bambergen tot leven wekken.
Hoezo hoe - hij moet aantonen dat hij almachtig is, hoe maakt me niet uit. Hij is almachtig - laat hem dat zelf lekker bedenken.
  donderdag 28 juni 2007 @ 13:04:15 #30
15967 Frollo
pi_50934743
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 12:59 schreef wijsneus het volgende:

[..]

Hoezo hoe - hij moet aantonen dat hij almachtig is, hoe maakt me niet uit. Hij is almachtig - laat hem dat zelf lekker bedenken.
Ja maar de vraag was wat voor JOU genoeg bewijs zou zijn.
  donderdag 28 juni 2007 @ 13:06:11 #31
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_50934801
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 13:04 schreef Frollo het volgende:

[..]

Ja maar de vraag was wat voor JOU genoeg bewijs zou zijn.
Dat zegt ie toch. God weet wat. Hij niet.
  donderdag 28 juni 2007 @ 13:16:22 #32
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_50935116
Hij moet dus een steen maken die zo zwaar is dat-ie 'm zelf niet kan tillen, en 't dan toch doen.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_50936004
Als je Het zou zien, zou je het dan geloven? Ja
Wat dient men te doen om te kunnen zien?
psalm 34:8 "Taste and see that the LORD is good." Proeven dus. Wat proeven? Mitvot (voorschriften).
Wat is een voorschrift?
"Then came Habbakuk and made the whole Law stand on one fundamental idea." "Behold, as for the proud one, his soul is not right within him; but the righteous will live by his faith."

Wat is de definitie van "faith"? “we shall do and we shall hear (Exodus 24, 7)” Voor dat er een beloning schijnt, doen.
pi_50936216
Als Tupac opstaat, geloof ik het.
  donderdag 28 juni 2007 @ 13:44:12 #35
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_50936282
Het vliegende spaghettimonster is overigens al gesignaleerd.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_50936469
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 13:16 schreef Iblis het volgende:
Hij moet dus een steen maken die zo zwaar is dat-ie 'm zelf niet kan tillen, en 't dan toch doen.
Dus aan de ene kant zou 'ie almachtig zijn omdat 'ie de steen kan tillen, maar aan de andere kant ook weer niet, omdat hij jouw opdracht niet kon voltooien.
  donderdag 28 juni 2007 @ 13:53:20 #37
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_50936654
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 13:48 schreef Jolly_Reaper het volgende:

[..]

Dus aan de ene kant zou 'ie almachtig zijn omdat 'ie de steen kan tillen, maar aan de andere kant ook weer niet, omdat hij jouw opdracht niet kon voltooien.
Idd. En dat tegelijkertijd, dat is pas almacht voorbij de mogelijkheden van de logica.
pi_50937607
Gewoon, heel simpel: tegen iedereen op deze aardbol, tegelijkertijd zeggen: "hallo ik ben God en dit is de reden waarom ik niets van me heb laten horen of ik zo'n klootzak ben:...."
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
  donderdag 28 juni 2007 @ 14:25:47 #39
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_50938005
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 14:16 schreef onemangang het volgende:
Gewoon, heel simpel: tegen iedereen op deze aardbol, tegelijkertijd zeggen: "hallo ik ben God en dit is de reden waarom ik niets van me heb laten horen of ik zo'n klootzak ben:...."
Dus alleen "Hallo, ik ben God" zeggen is niet genoeg Hij moet zich ook nog verantwoorden voor jij gaat geloven?

edit: nouja.. "geloven" is dan niet meer het juiste woord natuurlijk
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
pi_50940730
Als ik hem of de duivel na mijn dood zie. Zoiets?
pi_50940877
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 14:25 schreef teamlead het volgende:

[..]

Dus alleen "Hallo, ik ben God" zeggen is niet genoeg Hij moet zich ook nog verantwoorden voor jij gaat geloven?

edit: nouja.. "geloven" is dan niet meer het juiste woord natuurlijk
Welnu, je hebt geloven en aanbidden. Als God zou bestaan, dan is er nog geen reden om hem te aanbidden. Waarom zou je een wrede nietsonziende dictator aanbidden als deze zich niet kan verantwoorden waarom hij zoveel mensen laat lijden?
  donderdag 28 juni 2007 @ 16:00:59 #42
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_50940983
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 12:27 schreef wijsneus het volgende:

"I refuse to prove that I exist," says God, "for proof denies faith, and without faith I am nothing."

"But," says Man, "the Babel fish is a dead giveaway isn't it? It could not have evolved by chance. It proves that You exist, and so therefore, by Your own arguments, You don't. Q.E.D."

"Oh dear," says God, "I hadn't thought of that," and promptly vanishes in a puff of logic.

[Douglas N. Adams]
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  donderdag 28 juni 2007 @ 16:40:37 #43
103108 KaiN
Itchy Fingers
pi_50942240
quote:
"I refuse to prove that I exist," says God, "for proof denies faith, and without faith I am nothing."
Staat die zin ook in de bijbel?
pi_50942378
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 16:40 schreef KaiN het volgende:

[..]

Staat die zin ook in de bijbel?
De bronvermelding staat er zelfs bij in die post.....
En nee, Douglas N. Adams is niet de auteur van de Bijbel.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_50942573
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 16:44 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Helaas niet nee. Als hij dat wel geschreven had, was het tenminste voor iedereen duidelijk dat het een absurd verhaal is .
  donderdag 28 juni 2007 @ 16:54:03 #46
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_50942664
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 16:51 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Helaas niet nee. Als hij dat wel geschreven had, was het tenminste voor iedereen duidelijk dat het een absurd verhaal is .
Credo quia absurdum
pi_50942740
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 16:54 schreef Iblis het volgende:

[..]

Credo quia absurdum
Rest de vraag waarom iets absurds als bijbelverhalen wel geloofd worden, en verhalen van Tolkien, Adams en Pratchett dan weer niet.
pi_50942782
Anyway, ik kan me werkelijk niets voorstellen wat zou bewijzen dat God zou bestaan. Al is het alleen maar omdat de definitie van God onduidelijk en tegenstrijdig is.
  donderdag 28 juni 2007 @ 16:59:46 #49
15967 Frollo
pi_50942830
Hij moet gewoon voor mijn ogen een universum scheppen, dan wil ik er misschien nog wel aan.
pi_50945550
Een bepaalde mystieke ervaring Natuurlijk kun je dan als rationalist altijd zeggen dat je brein je voor de gek zit te houden, maar ik denk dat een mystieke ervaring voor veel mensen moeilijk valt te negeren.
  donderdag 28 juni 2007 @ 18:27:08 #51
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50945565
Tvp idd.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 28 juni 2007 @ 18:32:15 #52
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_50945710
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 18:26 schreef Haushofer het volgende:
Een bepaalde mystieke ervaring Natuurlijk kun je dan als rationalist altijd zeggen dat je brein je voor de gek zit te houden, maar ik denk dat een mystieke ervaring voor veel mensen moeilijk valt te negeren.
Op zich heb die wel gehad, maar 't was wel onder de invloed van enkele hallucinogene middelen.
pi_50946472
quote:
Tsja, de één zegt gewoon dat-ie leuk gedroomd heeft of een goede trip heeft gehad van de paddos, en een ander noemt het een mystieke openbaring. Ik vind dat laatste gewoon onnodig vergezocht, en zeker geen bewijs voor het bestaan van wat voor godheid dan ook.
pi_50947100
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 18:32 schreef Iblis het volgende:

[..]

Op zich heb die wel gehad, maar 't was wel onder de invloed van enkele hallucinogene middelen.
Zijn dat mystieke ervaringen? Ik ben ook wel es ondersteboven geweest van "hallucinogene middelen", maar een mystieke ervaring wil ik het niet noemen. Maar da's per persoon anders, en daarom kun je er als buitenstaander ook moeilijk over oordelen, natuurlijk.
  donderdag 28 juni 2007 @ 19:21:36 #55
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_50947222
Bij mij was 't een ontzettende gelukzaligheid, eenheid in het universum, ook nog het gevoel dat er een groot doel achter alles zat, dat alles zo moest zijn als het was, dat het goed was.
pi_50947374
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 19:21 schreef Iblis het volgende:
Bij mij was 't een ontzettende gelukzaligheid, eenheid in het universum, ook nog het gevoel dat er een groot doel achter alles zat, dat alles zo moest zijn als het was, dat het goed was.
Nou, dan spreekt God misschien wel via drugs Veel minder werk ook dan zo'n heilige tekst doorspitten
pi_50947514
quote:
Dat is nou illusie op z'n best
Kol haneshama Tehalel Yah
"When I read the Bhagavad Gita and reflect about how God created this universe everything else seems so superfluous". (Einstein)
  donderdag 28 juni 2007 @ 19:43:37 #58
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_50947945
quote:
Ze zouden het door het drinkwater moeten mengen
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  donderdag 28 juni 2007 @ 20:01:29 #59
pi_50948595
Drugs zouden verplicht moeten worden, dan raakt iedereen gewend aan die mystieke ervaringen en kunnen we religie gewoon afschaffen.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  donderdag 28 juni 2007 @ 20:43:26 #60
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_50949877
Ik ben al tevreden als ie een been aan laat groeien na gebed door christenen voor een christen.
  donderdag 28 juni 2007 @ 22:21:53 #61
145471 Aangebrande-Phonix
Je vais me coucher
pi_50953320
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 12:32 schreef Frollo het volgende:

[..]

Ja maar hoe?
Als alle mensen op Aarde hun geamputeerde lichaamsdelen terug aangroeien.

Dan misschien..... héél misschien, quasi nihil.
Give a monkey a brain and he'll swear he's the center of the universe ....
pi_50954745
Als ik dood ben en ik sta werkelijk aan zijn hemelpoort dat hij dan aan mij vraagt; "En baal je nu niet dat je in je levende bestaan niet in mij gelooft hebt omdat jij dacht dat ik niet bestond???"

Achja dat zien we dan wel weer...
~Wees meester en vormgever van jezelf!!!~
  donderdag 28 juni 2007 @ 23:14:06 #63
pi_50955257
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 23:00 schreef Enomisk81 het volgende:
Als ik dood ben en ik sta werkelijk aan zijn hemelpoort dat hij dan aan mij vraagt; "En baal je nu niet dat je in je levende bestaan niet in mij gelooft hebt omdat jij dacht dat ik niet bestond???"

Achja dat zien we dan wel weer...
Dan scheld ik hem de huid vol dat ie niet naar beneden gekomen was om ff te zeggen dat ie bestond en dat hij de boom ik kon met z'n ingewikkelde boek en geloof.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 28 juni 2007 @ 23:42:37 #64
862 Arcee
Look closer
pi_50956241
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 09:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Voor alle Atheïsten onder ons, wanneer is het duidelijk dat Hij (Het Spagettimonster, Allah, Jahweh, of hoe je hem ook noemen wilt) wel bestaat.
Nooit. Een atheïst sluit het bestaan van God uit en houdt ook geen rekening met het bestaan van God. Hij kán dus eenvoudig weg niet bestaan.

Echt, hoezo bewijs? Het is gewoon allemaal door mensen bedacht. Dat zie je toch zo?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_50956276
als ie een paar keigave goocheltruukjes doet
Now why wouldn't God just appear to Pharaoh, and say it himself? Because God works in mysterious, inefficient, and breathtakingly cruel ways.
  donderdag 28 juni 2007 @ 23:44:04 #66
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_50956293
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 23:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan scheld ik hem de huid vol dat ie niet naar beneden gekomen was om ff te zeggen dat ie bestond en dat hij de boom ik kon met z'n ingewikkelde boek en geloof.
dan krijg je als antwoord dat de laatste keer dat ie naar beneden kwam en gewoon zei "hoi, hier ben ik dan" hij aan een kruis genageld werd. En ook God stoot zich geen 2 keer aan dezelfde steen
  donderdag 28 juni 2007 @ 23:45:11 #67
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_50956328
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 23:42 schreef Arcee het volgende:

[..]

Nooit. Een atheïst sluit het bestaan van God uit en houdt ook geen rekening met het bestaan van God. Hij kán dus eenvoudig weg niet bestaan.
Maar de vraag is dus nu net welk bewijs voor een atheist zo overtuigend is dat ie gedwongen wordt de realiteit te erkennen.
quote:
Echt, hoezo bewijs? Het is gewoon allemaal door mensen bedacht. Dat zie je toch zo?
nou nee...
  donderdag 28 juni 2007 @ 23:50:08 #68
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_50956483
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 23:45 schreef teamlead het volgende:
Maar de vraag is dus nu net welk bewijs voor een atheist zo overtuigend is dat ie gedwongen wordt de realiteit te erkennen.
Ik moest lachen...
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 28 juni 2007 @ 23:52:48 #69
862 Arcee
Look closer
pi_50956551
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 23:45 schreef teamlead het volgende:
Tsja, er zijn tigduizenden bewijzen voor te bedenken, toch? Bewijs = bewijs. Laat maar zien.

Gewoon niet interessant. Als het bewijs er komt, dan gelooft een ahteïst het uiteraard ook. Hij beredeneert sowieso altijd op basis van bewijs.
quote:
nou nee...
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_50956632
nou wel.
ik snap echt 0.0% wat mensen zien in een verhaal dat 2000 jaar geleden is bedacht.
als er toen was bedacht dat je op je hoofd moest staan om te bidden, stond iedereen nu op ze hoofd te bidden, en als ze de bladzijde over het bidden eruit was geschuurd dan stond niemand nu te bidden en kan godt mooi naar als zijn bid mongolen fluiten.

maar om ontopic te blijven.
ik zou in iets geloven als wij feiten hebben gevonden of dat er een reactie 'van boven komt'
en nee daar bedoel ik godje niet mee, want dat is hetzelfde vragen als "wat zou genoeg bewijs zijn dat sinterklaas wel bestaat", die bestaat gewoon niet. en dan kan je wel zeggen, ja ik geloof er in als hij op visitie komt, maar ik denk niet dat sinterklaas ooit op visitie komt. (en godt dus ook niet)
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 28 juni 2007 @ 23:57:10 #71
862 Arcee
Look closer
pi_50956669
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 23:44 schreef teamlead het volgende:
dan krijg je als antwoord dat de laatste keer dat ie naar beneden kwam en gewoon zei "hoi, hier ben ik dan" hij aan een kruis genageld werd. En ook God stoot zich geen 2 keer aan dezelfde steen
Toen kwam-ie als een slapjanus naar beneden die zich in elkaar liet slaan.
  donderdag 28 juni 2007 @ 23:58:58 #72
pi_50956716
quote:

[..]

Dan zal ik hem vertellen dat het Bono wel gelukt is.
  donderdag 28 juni 2007 @ 23:59:47 #73
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_50956741
Ik weet nog wel een leuke: Bewijs dat leven ontworpen is.
pi_50956773
kwenie
Misschien 'The secret' leren begrijpen?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_50962447
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 23:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan zal ik hem vertellen dat het Bono wel gelukt is.
Om zich 2x te stoten tegen dezelfde steen?
...men begint immers altijd te moraliseren als de zaken mislopen en men ergert zich over de moraal zolang men haar comfortabel tegenover het recht van meningsuiting en op pluralisme kan stellen. (Benedictus XVI)
pi_50962550
quote:

[..]

Nou, ik weet niet of je de relatie tussen God en zijn lang Israël wat kent, maar ik heb zo het idee dat God zich wel vaker dan 1 keer aan diezelfde steen heeft gestoot
  vrijdag 29 juni 2007 @ 10:51:20 #77
pi_50963019
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 10:24 schreef Dwerfion het volgende:

[..]

Om zich 2x te stoten tegen dezelfde steen?
Om succesvol niet gekruisigd te worden als Jezus
  vrijdag 29 juni 2007 @ 11:19:34 #78
103108 KaiN
Itchy Fingers
pi_50963877
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 16:44 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Ik dacht misschien heeft meneertje Adams het wel gequote. Sorry hoor
pi_50964625
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 23:55 schreef roburt het volgende:
nou wel.
ik snap echt 0.0% wat mensen zien in een verhaal dat 2000 jaar geleden is bedacht.
als er toen was bedacht dat je op je hoofd moest staan om te bidden, stond iedereen nu op ze hoofd te bidden, en als ze de bladzijde over het bidden eruit was geschuurd dan stond niemand nu te bidden en kan godt mooi naar als zijn bid mongolen fluiten.
'De bladzijde over het bidden'? Waar heb je het over? Slaat nergens op wat je nu zegt. En welk verhaal is 2000 jaar geleden bedacht? De oudtestamentische verhalen, die zijn veel ouder dan 2000 jaar hoor?
Verdiep je eens wat meer in het onderwerp voordat je met termen als 'bidmongolen' gaat strooien.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_50968810
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 10:29 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Nou, ik weet niet of je de relatie tussen God en zijn lang Israël wat kent, maar ik heb zo het idee dat God zich wel vaker dan 1 keer aan diezelfde steen heeft gestoot
moe'jUm eens in andere geschriften* bezig zien. Daar doet Hij alles wat Hij doet opnieuw* en opnieuw en opnieuw en opnieuw............

* Die ionen der openbaringen hanteren
* Met slechts verschilletjes door het unieke van het samengestelde
Kol haneshama Tehalel Yah
"When I read the Bhagavad Gita and reflect about how God created this universe everything else seems so superfluous". (Einstein)
pi_50971836
Goddelozen hebben geen toegang tot God.
Ze zijn ziende blind en horende doof.
Voor gelovigen is God aanwezig, die twijfelen niet.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
  vrijdag 29 juni 2007 @ 15:19:11 #82
15967 Frollo
pi_50972004
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 15:14 schreef lionsguy18 het volgende:
Amen.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 15:19:47 #83
pi_50972034
quote:
Gelovigen sluiten zich af voor de werkelijkheid. Ze doen hun ogen dicht en proberen hun angst weg te bidden.

Open je ogen en leef!
pi_50972602
quote:

[..]

Dat is dan wel een beetje zijn eigen schuld, want hij wist het van tevoren al (alwetend). Dus dan had ie het toch beter anders kunnen aanpakken

Ontopic: misschien als ie op de een of andere manier komt uitleggen waarom hij álles heeft doen lijken alsof er geen God is. 'Om jullie te foppen' vind ik overigens geen toereikend antwoord.
Het is overigens een goede vraag hoe hij dit zou moeten doen, aangezien de zintuigen veel te gemakkelijk te misleiden zijn (door iemand anders of door jezelf)...
pi_50972666
quote:

[..]

Dat was toch ook de bedoeling van het hele verhaal? Dat-Ie moest sterven voor onze zonden? God heeft gewoon handig gebruik gemaakt van het opvliegende karakter van de mens
pi_50973726
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 15:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Gelovigen sluiten zich af voor de werkelijkheid. Ze doen hun ogen dicht en proberen hun angst weg te bidden.

Open je ogen en leef!
Vreemd ik ben nooit angstig.
Ben jij soms een psychiater want ik zie alleen maar blije christenen.
De mensen met wanhoop in hun ogen zijn de goddelozen die elke koopzondag in het centrum zijn te vinden. Ik heb wel te doen met al die radeloze mensen en zal voor ze bidden
pi_50973788
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 15:37 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Dat was toch ook de bedoeling van het hele verhaal? Dat-Ie moest sterven voor onze zonden? God heeft gewoon handig gebruik gemaakt van het opvliegende karakter van de mens
Dit is al je zoveelste domme opmerking op rij.
Maar ja leeghoofden zat op FOK.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 16:12:26 #88
pi_50973933
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 16:07 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Vreemd ik ben nooit angstig.
Ben jij soms een psychiater want ik zie alleen maar blije christenen.
De mensen met wanhoop in hun ogen zijn de goddelozen die elke koopzondag in het centrum zijn te vinden. Ik heb wel te doen met al die radeloze mensen en zal voor ze bidden
Die blije christenen met die vastgeroestte glimalach en die vage ogen. Hetzelfde gedrag zie ik bij drugsverslaafden.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 16:13:19 #89
pi_50973965
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 16:09 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

mensenkennis -2
pi_50974164
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 16:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Die blije christenen met die vastgeroestte glimalach en die vage ogen. Hetzelfde gedrag zie ik bij drugsverslaafden.
Niemand heeft een vastgeroeste glimlach, zeker christenen niet.
En drugsverslaafden zijn per definitie goddelozen, dus kijk maar rond in je eigen clubje renegaten.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 16:28:41 #91
pi_50974580
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 16:17 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Niemand heeft een vastgeroeste glimlach, zeker christenen niet.
En drugsverslaafden zijn per definitie goddelozen, dus kijk maar rond in je eigen clubje renegaten.
Ik ken wel een paar christenen die aan de drugs zijn gegaan. Er zijn er zelfs 2 echt junk geworden. Eentje is van z'n geloof gevallen maar die andere gaat nog naar de kerk.
pi_50975237
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 16:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik ken wel een paar christenen die aan de drugs zijn gegaan. Er zijn er zelfs 2 echt junk geworden. Eentje is van z'n geloof gevallen maar die andere gaat nog naar de kerk.
In mijn kerk vind je geen drugsverslaafden, alkoholisten of criminelen.
Die komen zaterdagavond laat onder de tegels uitgekropen.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 16:52:34 #93
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_50975351
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 16:48 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

De kerkgemeente waar ik ooit deel van uitmaakte waren in ieder geval alcoholisten en criminelen. Dat is nu niet direct iets wat iets zegt over wat iemand gelooft.
pi_50975420
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 16:48 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Nee onder gelovigen bestaat dat soort immoreel gedrag inderdaad niet. Dochterlief wacht ook braaf met sex tot ze getrouwd is, hoe ze dan voor het huwelijk al zwanger is, dat is even een raadsel. (of misschien juist niet voor christenen. Die mentaliteit zie je extreem veel in gereformeerde dorpen zoals Staphorst.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_50975730
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 16:54 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee onder gelovigen bestaat dat soort immoreel gedrag inderdaad niet. Dochterlief wacht ook braaf met sex tot ze getrouwd is, hoe ze dan voor het huwelijk al zwanger is, dat is even een raadsel. (of misschien juist niet voor christenen. Die mentaliteit zie je extreem veel in gereformeerde dorpen zoals Staphorst.
Dit soort folklore geldt niet voor de rest van ons land, dus je voorbeeld is een teken van zwakte.
En Alicey moet gewoon haar kop houden met haar onzin.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 17:08:43 #96
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_50975877
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 17:04 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Dit soort folklore geldt niet voor de rest van ons land, dus je voorbeeld is een teken van zwakte.
Oh, we gaan weer op die toer.
pi_50975897
quote:

[..]

Als jij werkelijk een gelovige bent ben jij wel ontzettend hypocriet en afvallig
pi_50976040
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 17:09 schreef JeRa het volgende:

[..]

Als jij werkelijk een gelovige bent ben jij wel ontzettend hypocriet en afvallig
Dan moet je maar eens uitleggen waarom ik afvallig en hypocriet ben.
Iemand duiden zonder uitleg is erg goedkoop. Maar dat zal je ook niet lukken, want ik ben altijd rechtlijnig, eerlijk en konsekwent.
pi_50976055
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 17:08 schreef Alicey het volgende:

[..]

Oh, we gaan weer op die toer.
Ja we gaan op die toer, moet je maar niet van die onzin posten.
pi_50976191
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 17:14 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Dan moet je maar eens uitleggen waarom ik afvallig en hypocriet ben.
Iemand duiden zonder uitleg is erg goedkoop. Maar dat zal je ook niet lukken, want ik ben altijd rechtlijnig, eerlijk en konsekwent.
Onaardig doen tegen mensen die jou niets kwaad hebben gedaan is niet echt vroom hè. Verder beschouw je iedereen die niet onder jouw kopje van 'normaal' valt als goddeloos, en denk je dat je kerk geen van dergelijke mensen bevat. Waar vallen 'hate thy neighbour' en naïeviteit onder?
pi_50976202
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 17:15 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Ja we gaan op die toer, moet je maar niet van die onzin posten.
Als dat een reden zou zijn om hier niet te posten had je jouw account niet eens aan hoeven maken.
pi_50976345
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 16:09 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

quote:

[..]

quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 17:14 schreef lionsguy18 het volgende:

Mooie kerel ben jij toch ook
pi_50976477
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 17:24 schreef Haushofer het volgende:

[..]

[..]

[..]

Mooie kerel ben jij toch ook
Was dat alles?
Ook niet veel.
pi_50976555
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 17:19 schreef JeRa het volgende:

[..]

Onaardig doen tegen mensen die jou niets kwaad hebben gedaan is niet echt vroom hè. Verder beschouw je iedereen die niet onder jouw kopje van 'normaal' valt als goddeloos, en denk je dat je kerk geen van dergelijke mensen bevat. Waar vallen 'hate thy neighbour' en naïeviteit onder?
Ik haat niemand en als mijn opemrkingen niet bevallen dan is dat jouw probleem.
Als ik zie hoe christenen op FOK worden beledigd dan vraagt men om een gepaste reactie.
Niet uit haat of minachting, maar terwille van de waarheid.
Ik ben een christelijke strijder, geen doetje. Ik heb voor niemand begrip die mijn God beledigt.
O, jammer dan slaan de tere goddeloze hartjes op hol omdat je een gepast weerwoord hebt.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 17:32:17 #105
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_50976601
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 17:30 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Als ik zie hoe christenen op FOK worden beledigd dan vraagt men om een gepaste reactie.
Ik ben een christelijke strijder, geen doetje. Ik heb voor niemand begrip die mijn God beledigt.
O, jammer dan slaan de tere goddeloze hartjes op hol omdat je een gepast weerwoord hebt.
Tjeempie, jij bent een engerd.
Now I'm walking on the sunnyside of the street
pi_50976707
Jezus joeg ook de geldwisselaars uit de tempel.
En de Bijbel staat vol van vermaningen aan goddelozen.
Eng he?
pi_50976713
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 17:30 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Een Christelijke strijder? Dat noemen ze ook wel religieus extremisme, en voor zover ik het van jou begrijp heb ook jij het woord van jouw God niet goed begrepen
pi_50976734
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 17:35 schreef lionsguy18 het volgende:
Jezus joeg ook de geldwisselaars uit de tempel.
En de Bijbel staat vol van vermaningen aan goddelozen.
Eng he?
Ik pis in m'n broek...van het lachen.
pi_50976744
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 17:35 schreef JeRa het volgende:

[..]

Een Christelijke strijder? Dat noemen ze ook wel religieus extremisme, en voor zover ik het van jou begrijp heb ook jij het woord van jouw God niet goed begrepen
En wat is het woord van God volgens jou?
pi_50976761
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 17:36 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik pis in m'n broek...van het lachen.
Schone broek aantrekken.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 17:37:01 #111
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_50976762
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 17:36 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

En wat is het woord van God volgens jou?
Procaborxypeptidase. Of Aluminium.
pi_50976774
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 17:37 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Procaborxypeptidase. Of Aluminium.
Doe niet zo belachelijk.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 17:37:49 #113
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_50976786
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 17:37 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Doe niet zo belachelijk.
pi_50976817
Bij mij redt je het niet met idiote woorden.
Je moet inhoudelijk blijven, of weet je te weinig van dit onderwerp af?
pi_50976824
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 17:36 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Schone broek aantrekken.
Kan ik beter even mee wachten tot jij uitgepost bent, denk ik. Maar goed, genoeg offtopic geleuter.
pi_50976849
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 17:39 schreef Monolith het volgende:

[..]

Kan ik beter even mee wachten tot jij uitgepost bent, denk ik. Maar goed, genoeg offtopic geleuter.
Wie ben jij om uit te maken wat geleuter is, jij dom schaap.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 17:40:59 #117
pi_50976880
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 17:37 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Doe niet zo belachelijk.
Weet je zeker dat je niet stiekum moslim wilt worden? Die kunnen nog wel een paar strijders gebruiken.
pi_50976903
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 17:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Weet je zeker dat je niet stiekum moslim wilt worden? Die kunnen nog wel een paar strijders gebruiken.
Nee ik blijf bij een ware God, niet een namaak god.
pi_50976912
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 17:38 schreef lionsguy18 het volgende:
Bij mij redt je het niet met idiote woorden.
Je moet inhoudelijk blijven, of weet je te weinig van dit onderwerp af?
Je brengt je eigen niveau nogal door beneden door andere mensen te beschuldigen van weinig kennis van een onderwerp terwijl je zelf consequent afwijkt van dit topic. Hypocriet dus
  vrijdag 29 juni 2007 @ 17:42:48 #120
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_50976935
Religieuzen met gedragsproblematiek; gotta luv 'em.

Ik gok ODD.
pi_50976970
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 17:42 schreef JeRa het volgende:

[..]

Je brengt je eigen niveau nogal door beneden door andere mensen te beschuldigen van weinig kennis van een onderwerp terwijl je zelf consequent afwijkt van dit topic. Hypocriet dus
Ik reageer op reacties, als die offtopic blijken te zijn, dan is mijn weerwoord ook offtopic.
Mijn de grondtoon blijft hetzelfde, namelijk dat God betstaat en dat goddelozen geen toegang hebben tot godsbewijzen.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 17:45:03 #122
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_50976999
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 17:43 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Ik reageer op reacties, als die offtopic blijken te zijn, dan is mijn weerwoord ook offtopic.
Mijn de grondtoon blijft hetzelfde, namelijk dat God betstaat en dat goddelozen geen toegang hebben tot godsbewijzen.
Maar als je éérst moet geloven voor je godsbewijzen vindt, heb je dan niet nogal last van een confirmation bias?

In dit topic waren we juist opzoek naar dingen die als 'neutraal' godsbewijs kunnen dienen, volgens jou is er dus geen hoop voor de meer kritische ingestelde mens.
pi_50977014
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 17:43 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Jouw 'godsbewijzen' bestaan uit dingen waarin je eerst moet geloven voordat het 'bewezen' kan worden
pi_50977026
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 17:42 schreef Invictus_ het volgende:
Religieuzen met gedragsproblematiek; gotta luv 'em.

Ik gok ODD.
In tegenstelling tot jouw goddeloze omgeving heb ik een gezond lichaam, gezonde geest, succesvol met studie, veel van de wereld gezien dus ruime blikveld en leef volgens de 10 geboden.En doe veel aan sport.
Valt ff tegen he?
pi_50977056
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 17:45 schreef JeRa het volgende:

[..]

Jouw 'godsbewijzen' bestaan uit dingen waarin je eerst moet geloven voordat het 'bewezen' kan worden
Die bewijzen heb jij nodig, maar zelfs bewijzen zullen je niet tot geloof brengen.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 17:47:52 #126
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_50977074
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 17:46 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

In tegenstelling tot jouw goddeloze omgeving heb ik een gezond lichaam, gezonde geest, succesvol met studie, veel van de wereld gezien dus ruime blikveld en leef volgens de 10 geboden.En doe veel aan sport.
Valt ff tegen he?
ODD met narcistische trekken. Mag ook, je roept maar.
pi_50977139
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 17:47 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

ODD met narcistische trekken. Mag ook, je roept maar.
Kijk naar je eigen, ik voel geen behoefte om van jou te vernemen hoe mijn persoonlijkheid in elkaar zit.
Ik krijg dagelijks genoeg feedback van mensen die me werkelijk kennen.

Dus hou op met die geitenwollensokken prietpraat.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 17:51:47 #128
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_50977181
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 17:50 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Kijk naar je eigen, ik voel geen behoefte om van jou te vernemen hoe mijn persoonlijkheid in elkaar zit.

Ach gossie; maar ik wacht nog op inhoudelijke repliek.
pi_50977193
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 17:50 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

"Bij ons redt je het niet met die idiote woorden."
pi_50977215
Ik ben inhoudelijk genoeg geweest.
Van jou heb ik alleen maar op de persoon gerichte offtopic opmerkingen gezien.
pi_50977228
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 17:46 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Die bewijzen heb jij nodig, maar zelfs bewijzen zullen je niet tot geloof brengen.
Nee, gek hè net zoals jij bij je geloof blijft en stug de Bijbel opnieuw blijft interpreteren zodat het blijkt te kloppen met wat wetenschappers hebben ontdekt.
pi_50977244
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 17:53 schreef lionsguy18 het volgende:
Dat wilde ik net tegen jou zeggen.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 17:53:54 #133
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_50977246
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 17:53 schreef lionsguy18 het volgende:
Ik ben inhoudelijk genoeg geweest.
Beter lezen, ik linkte zelfs.
pi_50977272
Wetenschap en Bijbel behoeven in principe niet met elkaar in tegenspraak te zijn.
Een wetenschapper kan voor het goede kiezen, maar ook voor het kwade.
Daar zijn talloze voorbeelden van.
pi_50977292
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 17:53 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Beter lezen, ik linkte zelfs.
Daar heb ik antwoord op gegeven.
pi_50977361
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 17:54 schreef lionsguy18 het volgende:
Wetenschap en Bijbel behoeven in principe niet met elkaar in tegenspraak te zijn.
Een wetenschapper kan voor het goede kiezen, maar ook voor het kwade.
Een wetenschapper die voor 'het goede' kiest zal tegenwoordig worden uitgelachen als er ook maar een willekeurige religieuze verwijzing in zijn verklaring zit. Verder is wetenschap in mijn ogen zo ongelovig als maar kan zijn (voor zover wetenschap zelf al geen geloof is, met al haar axioma's) en ben ik benieuwd hoe jij het kunt veroorloven om in twee dingen tegelijk te geloven. Je gelooft in één God, maar ook in alle wetenschappers die jouw maaltijd hebben opgewarmd of je de televisie hebben gebracht?
  vrijdag 29 juni 2007 @ 17:58:19 #137
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_50977376
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 17:55 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Daar heb ik antwoord op gegeven.
Nee, je hebt op geen enkel punt laten weten hou jij inhoudelijk met die confirmation bias omgaat. Zeggen dat de ander blind is slaat natuurlijk nergens op.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 17:59:25 #138
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_50977402
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 17:54 schreef lionsguy18 het volgende:

Doe maar dan...
pi_50977435
Ik geloof niet in wetenschappers maar sta positief tegenover uitvindingen die positief zijn.
Medicijnen bijvoorbeeld.
En uitvindingen als tv, pc, auto en ga zo maar door vind ik heel positief.
pi_50977477
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 18:00 schreef lionsguy18 het volgende:
Ik geloof niet in wetenschappers maar sta positief tegenover uitvindingen die positief zijn.
Medicijnen bijvoorbeeld.
En uitvindingen als tv, pc, auto en ga zo maar door vind ik heel positief.
Daar kun jij geen gebruik van maken als je niet gelooft in de axioma's, wat je dus kennelijk wel doet
pi_50977481
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 17:59 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Doe maar dan...
Voorbeeld?
Je kan via een kerncentrale atoom ernergie opwekken, maar je kan de grondstoffen ook gebruiken voor het maken van een bom. Het ene is goed het andere slecht.
pi_50977501
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 18:01 schreef JeRa het volgende:

[..]

Daar kun jij geen gebruik van maken als je niet gelooft in de axioma's, wat je dus kennelijk wel doet
Het is heel goed in te passen.
pi_50977549
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 18:02 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Het is heel goed in te passen.
Ja, na honderden reinterpretaties zeker? Vind je het zelf niet een beetje hebberig? Je wilt zo graag een Christen zijn, maar tegelijkertijd eet je van twee walletjes door ook in de wetenschap te geloven.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 18:05:08 #144
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_50977572
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 18:01 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Voorbeeld?
Je kan via een kerncentrale atoom ernergie opwekken, maar je kan de grondstoffen ook gebruiken voor het maken van een bom. Het ene is goed het andere slecht.
Gek genoeg heeft 'wetenschap' niks met die keuze te maken; das politiek. Je kunt moeilijk een wetenschapper veroordelen omdat hij/zij er achter komt dat iets 'boem' zegt. Je kunt niet stellen dat iets niet bestaat omdat je het niet leuk vindt; vise versa overigens.
pi_50977597
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 18:04 schreef JeRa het volgende:

[..]

Ja, na honderden reinterpretaties zeker? Vind je het zelf niet een beetje hebberig? Je wilt zo graag een Christen zijn, maar tegelijkertijd eet je van twee walletjes door ook in de wetenschap te geloven.
Wat een vreemde redenatie hou je er op na.
Wetenschap is zo oud als religie.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 18:07:52 #146
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_50977645
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 18:05 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Wat een vreemde redenatie hou je er op na.
Wetenschap is zo oud als religie.
Erm, de principes wel, de structurele praktische toepassing: neen. Naakt dansen om een protogeitenlijk in de hoop dat het gaat regenen: religie; proberen uit te vinden wat er voor zorgt dat het regent: wetenschap.
pi_50977671
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 18:05 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Gek genoeg heeft 'wetenschap' niks met die keuze te maken; das politiek. Je kunt moeilijk een wetenschapper veroordelen omdat hij/zij er achter komt dat iets 'boem' zegt. Je kunt niet stellen dat iets niet bestaat omdat je het niet leuk vindt; vise versa overigens.
Lees je post nog eens door.
Klopt van geen kant, er zijn duizenden voorbeelden van wetenschap waarin het kwade wordt nagestreefd en niet het goede.
pi_50977699
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 18:07 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Erm, de principes wel, de structurele praktische toepassing: neen. Naakt dansen om een protogeitenlijk in de hoop dat het gaat regenen: religie; proberen uit te vinden wat er voor zorgt dat het regent: wetenschap.
Ja je hebt ook heidense religies die regendansen houden.
Maar die kennen God niet.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 18:10:26 #149
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_50977712
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 18:08 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Lees je post nog eens door.
Klopt van geen kant, er zijn duizenden voorbeelden van wetenschap waarin het kwade wordt nagestreefd en niet het goede.
Voorbeelden graag.

Misschien kan je ook even melden wat jij de filosofie achter wetenschap vindt want volgens mij sta je enorm te smullen van door jezelf gebakken lucht.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 18:11:37 #150
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_50977750
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 18:09 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Ja je hebt ook heidense religies die regendansen houden.
Maar die kennen God niet.
En dat vinden ze ook van jouw religie. Wat heeft die van jouw, en probeer eens iets concreets te formuleren, dat die andere religies niet hebben?
pi_50977776
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 18:10 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Voorbeelden graag.

Misschien kan je ook even melden wat jij de filosofie achter wetenschap vindt want volgens mij sta je enorm te smullen van door jezelf gebakken lucht.
Met iemand met zo'n vooringenomen denkbeeld hoef ik niet langer te discussiëren.
Je toont dat je niet de moeite waard bent maar er uitsluitend op uit bent om mijn geloof te beledigen.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 18:12:58 #152
242 Pinball
Electric Monk
pi_50977788
Als al die domme gelovigen zich eindelijk eens zouden realiseren dat er geen god is. Dat zou voor mij een reden zijn om in alle stilte een dankgebed naar onze lieve heer te sturen.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_50977803
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 18:12 schreef Pinball het volgende:
Als al die domme gelovigen zich eindelijk eens zouden realiseren dat er geen god is. Dat zou voor mij een reden zijn om in alle stilte een dankgebed naar onze lieve heer te sturen.
Het aantal gelovigen stijgt. Ze planten zich voort.
Heb jij ff pech.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 18:15:31 #154
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_50977848
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 18:12 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Met iemand met zo'n vooringenomen denkbeeld hoef ik niet langer te discussiëren.
Je toont dat je niet de moeite waard bent maar er uitsluitend op uit bent om mijn geloof te beledigen.
Tja, je kan ook eens proberen inhoudelijk te reageren op een vraag om inhoudelijke argumenten. De lijn van zielig doen als het er op aan komt begint duidelijk te worden. Deed je al eerder toen je vast liep bij Alicey.

Je hebt weinig doorzettingvermogen voor iemand die het gelijk aan zijn kant ziet. Kom op; toon eens wat inhoudelijke argumenten. De vraag blijft staan.
pi_50977886
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 18:15 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Tja, je kan ook eens proberen inhoudelijk te reageren op een vraag om inhoudelijke argumenten. De lijn van zielig doen als het er op aan komt begint duidelijk te worden. Deed je al eerder toen je vast liep bij Alicey.

Je hebt weinig doorzettingvermogen voor iemand die het gelijk aan zijn kant ziet. Kom op; toon eens wat inhoudelijke argumenten. De vraag blijft staan.
Ik heb van jou nog geen enkel argument gelezen, alleen azijnpisserige reacties op de persoon gespeeld.
pi_50977956
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 13:37 schreef k3vil het volgende:
Als je Het zou zien, zou je het dan geloven? Ja
Wat dient men te doen om te kunnen zien?
psalm 34:8 "Taste and see that the LORD is good." Proeven dus. Wat proeven? Mitvot (voorschriften).
Wat is een voorschrift?
"Then came Habbakuk and made the whole Law stand on one fundamental idea." "Behold, as for the proud one, his soul is not right within him; but the righteous will live by his faith."

Wat is de definitie van "faith"? “we shall do and we shall hear (Exodus 24, 7)” Voor dat er een beloning schijnt, doen.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 18:21:32 #157
pi_50977991
Het is mij duidelijk dat ons welpje genoeg bewijzen voor God heeft. iemand anders nog een mening?
  vrijdag 29 juni 2007 @ 18:22:46 #158
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_50978022
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 18:16 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Ik heb van jou nog geen enkel argument gelezen, alleen azijnpisserige reacties op de persoon gespeeld.
Argumenten voor wat? Volgens mij vroeg ik om voorbeelden van 'wetenschap' die volgens jou tussen goed en kwaad kiest. Je atoom-voorbeeld heb ik al becommentarieerd waarop je in ieder geval geen inhoudelijke repliek hebt gegeven. Ik zie niet hoe ik argumenten kan aandragen als jij weigert inhoudelijk je punt te maken.

Daarnaast vroeg ik om jouw visie op wetenschap daar ik denk dat jij de realiteit nauwelijks raakt.

Kom op, reageer eens op de door jou zo geliefde inhoudelijke manier.

• Voorbeelden van 'wetenschap' die tussen goed en kwaad kiest.
  • Jouw definitie van wetenschap.
  • Now I'm walking on the sunnyside of the street
      vrijdag 29 juni 2007 @ 18:27:03 #159
    242 Pinball
    Electric Monk
    pi_50978125
    quote:
    Op vrijdag 29 juni 2007 18:13 schreef lionsguy18 het volgende:

Heb jij ff pech.
    Kakkerlakken en ratten planten zich ook voort. Daar ging dit topic niet over.
    Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
      vrijdag 29 juni 2007 @ 18:27:25 #160
    44703 ExtraWaskracht
    Laat maar lekker draaien
    pi_50978133
    Jammer dat een topic met opzich een aardige vraag verkloot wordt door godsdienstwaanzinnige lionsguy.
      vrijdag 29 juni 2007 @ 18:31:59 #161
    pi_50978252
    quote:
    Op vrijdag 29 juni 2007 18:20 schreef k3vil het volgende:

[..]

Kan je dat vertalen in Jip en Janneke taal voor de ongelovigen onder ons?
    pi_50978358
    quote:
    Op vrijdag 29 juni 2007 18:13 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Heb jij ff pech.
    Het is een plaag.

Zo'n toon heeft jouw post
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 29 juni 2007 @ 18:37:17 #163
    862 Arcee
    Look closer
    pi_50978403
    quote:
    Ja, hersenen zijn tot mooie dingen in staat. Ze kunnen je zelfs wijs maken dat er een God is.
    pi_50978496
    quote:
    Op vrijdag 29 juni 2007 18:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Kan je dat vertalen in Jip en Janneke taal voor de ongelovigen onder ons?
    het is onzelfzuchtigheid (niet voor jezelf ontvangen, niet voor jezelf geven)

Dat kan je verkrijgen door eerst te handelen zonder de beloning in te zien. Een signaal dat je op de juiste weg bent is wanneer je de vraag krijgt in de zin van: "“What mean you by this service?” Dit is een bewijs dat je de grensen opzoekt van het lichaam, verder dan deze grens zou volgens het lichaam niet genoeg voordeel opleveren, -> voor het lichaam (verlangen).
      vrijdag 29 juni 2007 @ 18:49:05 #165
    pi_50978730
    quote:
    Op vrijdag 29 juni 2007 18:37 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ja, hersenen zijn tot mooie dingen in staat. Ze kunnen je zelfs wijs maken dat er een God is.
    Hij heeft gelijk. Waarom zou je twijfelen? Straks moet je je ongelijk nog toegeven en dan heb je voor niets gestreden.

Ignorance is bliss.
      vrijdag 29 juni 2007 @ 18:56:05 #166
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_50978958
    Om weer een beetje terug on-topic te gaan - Zou voor de meesten niet gelden dat het enige godsbewijs dat als valide wordt aangenomen het "on purpose" (laten) doen van iets dat onmogelijk wordt geacht? Maar zou tegelijkertijd niet alsnog getracht worden dat onmogelijke alsnog te verklaren zodat het mogelijk wordt en God buitenspel gezet wordt?
      vrijdag 29 juni 2007 @ 18:56:34 #167
    pi_50978974
    quote:
    Op vrijdag 29 juni 2007 18:39 schreef k3vil het volgende:

[..]

het is onzelfzuchtigheid (niet voor jezelf ontvangen, niet voor jezelf geven)

Dat kan je verkrijgen door eerst te handelen zonder de beloning in te zien. Een signaal dat je op de juiste weg bent is wanneer je de vraag krijgt in de zin van: "“What mean you by this service?” Dit is een bewijs dat je de grensen opzoekt van het lichaam, verder dan deze grens zou volgens het lichaam niet genoeg voordeel opleveren, -> voor het lichaam (verlangen).
    Als onzelfzuchtigheid hetzelfde is als altruïsme dan is dat geen bewijs voor God voor een hoop mensen. Dieren hebben daar ook last van, het is evolutionair voordelig om voor elkaar te zorgen.

http://www.volkskrant.nl/(...)en_aan_naastenliefde
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 29 juni 2007 @ 18:59:10 #168
    862 Arcee
    Look closer
    pi_50979048
    quote:
    Op vrijdag 29 juni 2007 17:41 schreef lionsguy18 het volgende:
    Nee ik blijf bij een ware God, niet een namaak god.
    Brengt je dat niet het twijfelen dat die moslims ook heilig in hun God geloven net zoals jij in jouw God?
      vrijdag 29 juni 2007 @ 19:03:07 #169
    pi_50979182
    quote:
    Op vrijdag 29 juni 2007 18:56 schreef Alicey het volgende:
    Om weer een beetje terug on-topic te gaan - Zou voor de meesten niet gelden dat het enige godsbewijs dat als valide wordt aangenomen het "on purpose" (laten) doen van iets dat onmogelijk wordt geacht? Maar zou tegelijkertijd niet alsnog getracht worden dat onmogelijke alsnog te verklaren zodat het mogelijk wordt en God buitenspel gezet wordt?
    Zoals de evolutie? Men heeft een theorie en men kan een groot gedeelte van het verhaal invullen en de rest bedenken we er wel bij? Ja dat zou kunnen.

Maar als een God voor mijn neus stond en hij verplaatste een flatgebouw door er naar te kijken, dan zou ik wel even op mijn hoofd krabben. Een duidelijke demonstratie van almacht word toch een probleem om wetenschappelijk te verklaren, vooral omdat we ondertussen al een paar eeuwen met een paar natuurwetten zitten die aardig lijken te kloppen.
    pi_50979200
    quote:
    Op vrijdag 29 juni 2007 18:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als onzelfzuchtigheid hetzelfde is als altruïsme dan is dat geen bewijs voor God voor een hoop mensen. Dieren hebben daar ook last van, het is evolutionair voordelig om voor elkaar te zorgen.

http://www.volkskrant.nl/(...)en_aan_naastenliefde
    Aha, maar het is inderdaad niet het bewijs voor G'd, het is wel de methode tot het onthullen van Zijn Aanwezigheid, en iets waarnemen is iets bewijzen.

Nu de klassieker: "Vanwaar deze moeite? Kan iets niet in eerste instantie verkregen worden als zijnde 'het bestaat'? Nee, want er geldt een wet dat je het een niet kunt onderscheiden zonder zijn tegenpool.

Zo zien we ook in de Torah dat de dagen beginnen met avond en dan ochtend. "Het was avond, het was ochtend dag 1 etc. etc." Men dient de duisternis op zich te nemen, waardoor deze duisternis uiteindelijk de bekleding ("zintuig") is voor Licht. Duisternis is datgene wat ik uitgelegd heb in mijn vorige post.

Een bewijs voor bacterien bestaat ook pas wanneer je zelf door de microscoop kijkt, en niet omdat iedereen het claimt dat het wel of niet bestaat.
      vrijdag 29 juni 2007 @ 19:11:15 #171
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_50979466
    quote:
    Op vrijdag 29 juni 2007 19:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Zoals de evolutie? Men heeft een theorie en men kan een groot gedeelte van het verhaal invullen en de rest bedenken we er wel bij? Ja dat zou kunnen.
    Wat bedoel je hier precies mee?
    quote:
    Maar als een God voor mijn neus stond en hij verplaatste een flatgebouw door er naar te kijken, dan zou ik wel even op mijn hoofd krabben. Een duidelijke demonstratie van almacht word toch een probleem om wetenschappelijk te verklaren, vooral omdat we ondertussen al een paar eeuwen met een paar natuurwetten zitten die aardig lijken te kloppen.
    David Copperfield doet dat soort dingen en toch word slechts door weinigen aangenomen dat hij God is.
      vrijdag 29 juni 2007 @ 19:11:25 #172
    pi_50979472
    quote:
    Op vrijdag 29 juni 2007 19:03 schreef k3vil het volgende:

[..]

Aha, maar het is inderdaad niet het bewijs voor G'd, het is wel de methode tot het onthullen van Zijn Aanwezigheid, en iets waarnemen is iets bewijzen.

Nu de klassieker: "Vanwaar deze moeite? Kan iets niet in eerste instantie verkregen worden als zijnde 'het bestaat'? Nee, want er geldt een wet dat je het een niet kunt onderscheiden zonder zijn tegenpool.

Zo zien we ook in de Torah dat de dagen beginnen met avond en dan ochtend. "Het was avond, het was ochtend dag 1 etc. etc." Men dient de duisternis op zich te nemen, waardoor deze duisternis uiteindelijk de bekleding ("zintuig") is voor Licht. Duisternis is datgene wat ik uitgelegd heb in mijn vorige post.

Een bewijs voor bacterien bestaat ook pas wanneer je zelf door de microscoop kijkt, en niet omdat iedereen het claimt dat het wel of niet bestaat.
    Dan zou ik eerst de tegenpool van een bacterie moeten kennen voor ik de bacterie kan onderscheiden.

Ik geloof niet in de duisternis behalve de ellende die de mens zelf veroorzaakt. Dus die die tegenpool kan ik wel op mijn buik schrijven.
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 29 juni 2007 @ 19:14:14 #173
    862 Arcee
    Look closer
    pi_50979583
    quote:
    Op vrijdag 29 juni 2007 19:03 schreef k3vil het volgende:
    Wordt er in de bijbel gesproken over bacteriën? Volgens mij niet. Logisch ook, want die zijn pas later ontdekt. God had ze best kunnen noemen, maar de gewone mensen die die bijbel geschreven hebben niet.
      vrijdag 29 juni 2007 @ 19:21:54 #174
    pi_50979840
    quote:
    Op vrijdag 29 juni 2007 19:11 schreef Alicey het volgende:

[..]

Wat bedoel je hier precies mee?
    [..]

David Copperfield doet dat soort dingen en toch word slechts door weinigen aangenomen dat hij God is.
    Creationisten vallen de evolutie theorie aan omdat ie nog niet alle details verklaart en omdat een proces van miljarden jaren moeilijk na te doen is. Toch gaan we er vanuit dat ie correct is omdat het een goede verklaring is en omdat er geen alternatief is. Op dezelfde manier zou je een handeling van God voor 90% wetenschappelijk kunnen verklaren en daar (voorlopig) tevreden mee zijn.

David Copperfield heeft het vrijheidsbeeld laten verdwijnen, maar dat was in het donker onder gecontroleerde omstandigheden. Als je overdag terwijl er kris-kras mensen rondwandelen een compleet gebouw laat zweven zou dat toch een andere indruk maken denk ik. Vooral als je het ding kan aanraken en erin kan rondlopen terwijl die zweeft. Maar het is moeilijk iets te bedenken wat iemands almacht aantoont. Onmiddelijk alles doen wat ik vraag is er 1.
      vrijdag 29 juni 2007 @ 19:26:00 #175
    242 Pinball
    Electric Monk
    pi_50979996
    quote:
    Op vrijdag 29 juni 2007 19:14 schreef Arcee het volgende:

Wordt er in de bijbel gesproken over bacteriën? Volgens mij niet. Logisch ook, want die zijn pas later ontdekt. God had ze best kunnen noemen, maar de gewone mensen die die bijbel geschreven hebben niet.
    Geen speld tussen te krijgen.
      vrijdag 29 juni 2007 @ 19:27:09 #176
    36971 Invictus_
    Religieuze Minderheid
    pi_50980037
    Op die fiets: waar zijn de buideldieren in de bijbel? Grappig dat de alwetende god de 'gekozen' bevolking toch vooral lokale weetjes in de maag splitste.
    pi_50980157
    quote:
    Op vrijdag 29 juni 2007 19:14 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ik zie de bijbel als bedachte verhalen van mensen vroeger, waarbij ze verklaringen bedachten over dingen waar vroeger men nog niets over wist. Leuke verhalen, maar niet om alles letterlijk te nemen. Logisch ook, want de mensen van toen, zijn niet meer te vergelijken met de mensen van nu. Waarom nog die oude denkwijze volgen, als er verklaarbare redenen voor simpele dingen als een regenboog zijn? (Overburen geloven dat het iets "goddelijks" is en niet de wetenschappelijke verklaring, omdat zoiets in de bijbel staat. Ik lachte me rot, aangezien het tegendeel allang is bewezen.) Ja, ignorance ignorance. Daar weten gelovigen veel van. Opzich heb ik niets tegen het geloven in een god, maar als je alles letterlijk opvolgt zoals het in de bijbel staat, ben je toch een beetje fantastisch bezig imo.
      vrijdag 29 juni 2007 @ 20:11:36 #178
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_50981585
    quote:
    Op vrijdag 29 juni 2007 19:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Creationisten vallen de evolutie theorie aan omdat ie nog niet alle details verklaart en omdat een proces van miljarden jaren moeilijk na te doen is. Toch gaan we er vanuit dat ie correct is omdat het een goede verklaring is en omdat er geen alternatief is. Op dezelfde manier zou je een handeling van God voor 90% wetenschappelijk kunnen verklaren en daar (voorlopig) tevreden mee zijn.

David Copperfield heeft het vrijheidsbeeld laten verdwijnen, maar dat was in het donker onder gecontroleerde omstandigheden. Als je overdag terwijl er kris-kras mensen rondwandelen een compleet gebouw laat zweven zou dat toch een andere indruk maken denk ik. Vooral als je het ding kan aanraken en erin kan rondlopen terwijl die zweeft. Maar het is moeilijk iets te bedenken wat iemands almacht aantoont. Onmiddelijk alles doen wat ik vraag is er 1.
    Maar wat voor dingen zou je dan vragen? Zou dit nog ethische problemen op kunnen leveren?
      vrijdag 29 juni 2007 @ 20:16:14 #179
    242 Pinball
    Electric Monk
    pi_50981759
    quote:
    Op vrijdag 29 juni 2007 20:11 schreef Alicey het volgende:

Maar wat voor dingen zou je dan vragen? Zou dit nog ethische problemen op kunnen leveren?
    Ik zou vragen om al die reli-idioten van de aardbodem te laten verdwijnen. En voor een almachtige is ethiek ook maar een woord wat anderen wel eens gebruiken.
      vrijdag 29 juni 2007 @ 20:19:01 #180
    pi_50981872
    quote:
    Op vrijdag 29 juni 2007 20:11 schreef Alicey het volgende:

[..]

Een warm ijsje, een lopende dolfijn, mij even op Mars laten rondwandelen.....
      vrijdag 29 juni 2007 @ 20:20:53 #181
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_50981951
    quote:
    Op vrijdag 29 juni 2007 20:16 schreef Pinball het volgende:

[..]

Ik zou vragen om al die reli-idioten van de aardbodem te laten verdwijnen. En voor een almachtige is ethiek ook maar een woord wat anderen wel eens gebruiken.
    Je hebt kunnen. Maar de vraag is natuurlijk ook of de almachtige datgene wat je vraagt zou willen doen. Als je het redelijk persoonlijk houdt is de kans daarop toch het grootst denk ik..
      vrijdag 29 juni 2007 @ 20:21:27 #182
    36971 Invictus_
    Religieuze Minderheid
    pi_50981982
    Ik zou haar vragen uit te leggen waarom ze zo'n moeite doet om niet gezien te worden terwijl ze wel alle eer opeist. Daarnaast zou ik graag uitleg krijgen over het nut van een willekeurige kei.
      vrijdag 29 juni 2007 @ 20:21:37 #183
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_50981992
    quote:
    Op vrijdag 29 juni 2007 20:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Een warm ijsje, een lopende dolfijn, mij even op Mars laten rondwandelen.....
    Dat zijn inderdaad peulenschilletjes voor een almachtige, waar niemand last van heeft.
    pi_50982502
    Wanneer die nogmaals een zoon van hem stuurt die werkelijk wonderen verricht. Ben in afwachting want er staat in de bijbel dat ie opnieuw op aarde al komen..
    Je hebt het recht om hier te zijn en ook al is het wel of niet duidelijk..
      vrijdag 29 juni 2007 @ 21:23:16 #185
    180856 Moondreamer
    Don't Lie To Me
    pi_50983752
    GOD is voor mij het oneindige levenslicht, dus niet in de vorm van een persoon.
    Tussen GOD en ons, zitten de helpers van GOD, die precies weten wat GOD voorstelt.
    Aangezien wij allemaal een ziel van GOD hebben gekregen en die ziel is weer een deel van GOD.
    Wij hebben alleen, door de geschiedenis heen, het contact met onze ziel, en dus ook met GOD, verloren, maar door de speciale tijd, waar we nu inzitten, zoeken we toch weer contact met onze ziel, omdat, wat zich nu allemaal in de wereld afspeelt, gewoon weg niet meer geaccepteerd wordt.
    De weg, die we dus moeten bewandelen voor vrede en liefde, wordt ons in deze tijd weer duidelijk!

Bon Jovi heeft daar, op z'n nieuwe CD een mooi nummer over geschreven : "The Lost Highway"

I finally found my way. Say goodbye to yesterday.
    Hit the gas there aint' no brakes, on this lost highway !
    Quote : "Early" (Brad Pitt) from the motion picture "Kalifornia"
    "De regering stuurt continue mensen naar de maan, ze willen gewoon niet dat wij dat weten"
      zaterdag 30 juni 2007 @ 14:37:50 #186
    82552 Bullet-tooth
    H.K.A.S. Groningen
    pi_51000489
    quote:
    Op vrijdag 29 juni 2007 21:23 schreef Moondreamer het volgende:
    Tussen GOD en ons, zitten de helpers van GOD, die precies weten wat GOD voorstelt.
    Aangezien wij allemaal een ziel van GOD hebben gekregen en die ziel is weer een deel van GOD.
    Wij hebben alleen, door de geschiedenis heen, het contact met onze ziel, en dus ook met GOD, verloren, maar door de speciale tijd, waar we nu inzitten, zoeken we toch weer contact met onze ziel, omdat, wat zich nu allemaal in de wereld afspeelt, gewoon weg niet meer geaccepteerd wordt.
    De weg, die we dus moeten bewandelen voor vrede en liefde, wordt ons in deze tijd weer duidelijk!

Bon Jovi heeft daar, op z'n nieuwe CD een mooi nummer over geschreven : "The Lost Highway"

God bestaat niet hoor.
    Henk Knaagt Aan Schenen
    Hij Kijkt Aapjes Soms
    pi_51000584
    quote:
    GOD is voor mij...blablabla...this lost highway !
    Wat snap je niet aan het woordje 'wél' in de TT? jij gelooft er al in, verkeerd topic dus.
      zaterdag 30 juni 2007 @ 14:48:25 #188
    pi_51000744
    quote:

Ik geloof niet in Bon Jovi. En vind het bestaan van zo'n band juist een bewijst tegen het bestaan van een God.
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 30 juni 2007 @ 20:14:47 #189
    862 Arcee
    Look closer
    pi_51010165
    quote:
    wat zich nu allemaal in de wereld afspeelt, gewoon weg niet meer geaccepteerd wordt.
    Definieer "nu".
      zaterdag 30 juni 2007 @ 20:33:56 #190
    pi_51010768
    quote:
    Op zaterdag 30 juni 2007 20:14 schreef Arcee het volgende:

[..]

Definieer "nu".
    Nou vroeger had je allemaal mooie ziektes en brandstapels en echte ouwerwetsche godsdienstoorlogen. Die zijn er nu helaas niet meer.
    pi_51011768
    Zo. Ik geloof pas in god als men op een voor mij overtuigende manier kan bewijzen dat hij bestaat. Daar hebben we wel een duidelijk teken voor nodig en aangezien we dat al letterlijk sinds mensenheugenis niet gehad hebben, zal dat naar alle waarschijnlijkheid ook nooit komen.
    pi_51012432
    Ik denk dat ik niet snel zou overtuigd worden. Veel van de dingen die boven genoemd zijn zouden namelijk ook door een geavanceerde samenleving kunnen worden gedaan (aliens dus). In een science-fiction serie die ik kijk, Stargate SG-1, doen aliens ook net alsof ze goden zijn en de mensen op andere planeten geloven dat allemaal, omdat de "goden"-aliens zo geavanceerd zijn.
      Donald Duck held zaterdag 30 juni 2007 @ 23:15:21 #193
    46149 __Saviour__
    Superstapelsmoor op Kristel
    pi_51014967
    quote:
    Op zaterdag 30 juni 2007 21:38 schreef archgallo het volgende:
    Ik denk dat ik niet snel zou overtuigd worden. Veel van de dingen die boven genoemd zijn zouden namelijk ook door een geavanceerde samenleving kunnen worden gedaan (aliens dus). In een science-fiction serie die ik kijk, Stargate SG-1, doen aliens ook net alsof ze goden zijn en de mensen op andere planeten geloven dat allemaal, omdat de "goden"-aliens zo geavanceerd zijn.
    Die serie roept ook juist weer een interessante vraag op in de laatste seizoenen. Wat is nou precies een god? De Ori komen er toch heel aardig in de buurt.
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
    ❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
    pi_51018597
    quote:
    Op zaterdag 30 juni 2007 23:15 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Die serie roept ook juist weer een interessante vraag op in de laatste seizoenen. Wat is nou precies een god? De Ori komen er toch heel aardig in de buurt.
    Tja de meeste mensen denken toch aan een wezen die deze wereld heeft gemaakt en voor ons zorgt. Maar ik geloof sowieso niet in de christelijke/moslim/joodse God. Als er al een god is, denk ik dat ie het gehele universum gemaakt heeft (Big Bang) en zich verder niet met de Aarde bemoeit. Een soort superwezen dus. Maar wie zegt dat sommige aliens (als ze al bestaan) niet heel dicht bij de definitie van 'superwezen' komen? Ik vraag me af of wij mensen het verschil wel zouden zien.
      zondag 1 juli 2007 @ 01:47:34 #195
    pi_51018663
    quote:
    Op zondag 1 juli 2007 01:43 schreef archgallo het volgende:

[..]

Tja de meeste mensen denken toch aan een wezen die deze wereld heeft gemaakt en voor ons zorgt. Maar ik geloof sowieso niet in de christelijke/moslim/joodse God. Als er al een god is, denk ik dat ie het gehele universum gemaakt heeft (Big Bang) en zich verder niet met de Aarde bemoeit. Een soort superwezen dus. Maar wie zegt dat sommige aliens (als ze al bestaan) niet heel dicht bij de definitie van 'superwezen' komen? Ik vraag me af of wij mensen het verschil wel zouden zien.
    Ik wel!
    pi_51022169
    Ik denk niet dta god bestaat en tot nu toe vind ik ook nog niet echt tekens dat hij dat wel doet...
    pi_51031833
    quote:
    Op zondag 1 juli 2007 01:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik wel!
    Ja? Hoe wilde je dat dan gaan aanpakken?
      zondag 1 juli 2007 @ 17:37:17 #198
    69211 koffiegast
    langzinnig
    pi_51032305
    quote:
    er is een verschil tussen werkelijk onmogelijk en een beetje je gedachten buigen en realiseren dat je gewoon fout zat qua beredenering en er niets mystieks aanzit..

ik zelf...pas als ie zich laat zien, zijn krachten laat zien en daarbij daadwerkelijk de natuurkrachten verbuigt
      zondag 1 juli 2007 @ 17:42:16 #199
    pi_51032445
    quote:
    Op zondag 1 juli 2007 17:20 schreef archgallo het volgende:

[..]

Ja? Hoe wilde je dat dan gaan aanpakken?
    Ik zou het gewoon vragen!
      maandag 2 juli 2007 @ 01:33:57 #200
    95765 Jihad-Joe
    Anti-Flitspalen Jihad!
    pi_51047026
    Mijn definitie van "God" is althans theorie:

Degene die de Big Bang heeft geïnitiëerd, met allerlei materie, tijdskrommingen, dimensies en allerlei andere fenomenen, die wij nog niet hebben waargenomen, van dien. <- here it ends.
    However.. wat was er voor "God"? Wie of wat heeft God gemaakt?

Een entiteit die menselijke gevoelens heeft? I doubt it.
    4
    regels
    zijn
    te kort
    pi_51052734
    quote:
    Op maandag 2 juli 2007 01:33 schreef Jihad-Joe het volgende:
    Mijn definitie van "God" is althans theorie:

Degene die de Big Bang heeft geïnitiëerd, met allerlei materie, tijdskrommingen, dimensies en allerlei andere fenomenen, die wij nog niet hebben waargenomen, van dien. <- here it ends.
    However.. wat was er voor "God"? Wie of wat heeft God gemaakt?

Een entiteit die menselijke gevoelens heeft? I doubt it.
    Ik geloof niet in een god maar áls er een is dan is dit inderdaad wat ik denk dat "god" zou zijn. Zo'n geloof heet volgens mij deisme, trouwens.
      maandag 2 juli 2007 @ 13:50:38 #202
    147639 StupidByNature
    Ompa Til Du Dør!
    pi_51056769
    quote:
    Op maandag 2 juli 2007 11:36 schreef archgallo het volgende:

[..]

Ik geloof niet in een god maar áls er een is dan is dit inderdaad wat ik denk dat "god" zou zijn. Zo'n geloof heet volgens mij deisme, trouwens.
    Deïsme is het idee dat er wel een god bestaat en mogelijk ook een hiernamaals, maar dat deze god zich niet (meer) bemoeit met ons planeetje na de creatie ervan, dat god is weggegaan of zelfs niet meer bestaat/dood is gegaan.
    pi_51057513
    quote:
    Op maandag 2 juli 2007 13:50 schreef StupidByNature het volgende:

[..]

Deïsme is het idee dat er wel een god bestaat en mogelijk ook een hiernamaals, maar dat deze god zich niet (meer) bemoeit met ons planeetje na de creatie ervan, dat god is weggegaan of zelfs niet meer bestaat/dood is gegaan.
    Hmm, is dat dan "een god" of God (als in de christelijke/moslim/joodse God)?
    pi_51057784
    quote:
    Op maandag 2 juli 2007 11:36 schreef archgallo het volgende:

[..]

Heet gewoon theisme.
    "A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
    pi_51059735
    quote:
    Op maandag 2 juli 2007 14:18 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Heet gewoon theisme.
    Theisme is iets anders dan deisme. De theist gelooft dat "God" zich nog steeds met ons bemoeid, de deist niet.
      maandag 2 juli 2007 @ 15:56:07 #206
    147639 StupidByNature
    Ompa Til Du Dør!
    pi_51061159
    quote:
    Op maandag 2 juli 2007 14:11 schreef archgallo het volgende:

[..]

Hmm, is dat dan "een god" of God (als in de christelijke/moslim/joodse God)?
    "gewoon" een god. In ieder geval een niet-trancendente god.
    pi_51061474
    quote:
    Op maandag 2 juli 2007 15:56 schreef StupidByNature het volgende:

[..]

"gewoon" een god. In ieder geval een niet-trancendente god.
    Okee, dat komt dan het dichtst in de buurt van wat ik me als god voorstel, áls het zou bestaan. Ik kan me niet voorstellen dat een wezen dat het universum schept zich druk kan maken om het feit dat ik stoute gedachtes heb over die ene buurvrouw of dat ik op zondag werk.
      maandag 2 juli 2007 @ 16:12:31 #208
    147639 StupidByNature
    Ompa Til Du Dør!
    pi_51061711
    quote:
    Op maandag 2 juli 2007 15:56 schreef StupidByNature het volgende:

[..]

"gewoon" een god. In ieder geval een niet-transcendente god.
    Oeps, niet helemaal correct. Deïsten geloven [normaal gesproken] wel in een almachtige, alwetende en overal aanwezig zijnde god (meerdere goden mag ook) en dus ook in een transcendente god. Deze god heeft echter geen naam en zou in principe van elke religie kunnen komen of zelfs een totaal andere zijn. Ook stelt de deïst de reden op de eerste plaats, en gelooft ook niet in wonderen etc. Hij stelt dat de creatie van god te zien is in de natuur en zo kan worden bewezen (deze laatste in combi met het vooropstellen van reden vind ik de meest vreemde gedachtegang van de deïst).
    pi_51061729
    quote:
    Op maandag 2 juli 2007 16:12 schreef StupidByNature het volgende:

[..]

Oeps, niet helemaal correct. Deïsten geloven [normaal gesproken] wel in een almachtige, alwetende en overal aanwezig zijnde god (meerdere goden mag ook) en dus ook in een transcendente god.
    Okay, dank je wel.
      maandag 2 juli 2007 @ 16:14:38 #210
    59251 Zwartkijken
    helemaal niet zwartgallig
    pi_51061770
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2007 09:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
    Als hij alle gelovigen in één keer tot zich neemt middels spontane zelfontbranding, en daarna nooit meer iets van zich laat zien of horen. Dan zou er bij mij wel een dankgebedje af kunnen vanwege de Grote Schoonmaak Der Idioten.
    CYNIC: A blackguard whose faulty vision sees things as they are, not as they ought to be. Hence the custom among the Scythians of plucking out a cynic's eyes to improve his vision.
    --Ambrose Bierce, The devil's dictionary.
      maandag 2 juli 2007 @ 16:47:37 #211
    pi_51062774
    quote:
    Op maandag 2 juli 2007 16:14 schreef Zwartkijken het volgende:

[..]

Als hij alle gelovigen in één keer tot zich neemt middels spontane zelfontbranding, en daarna nooit meer iets van zich laat zien of horen. Dan zou er bij mij wel een dankgebedje af kunnen vanwege de Grote Schoonmaak Der Idioten.
    Haleluja!
      maandag 2 juli 2007 @ 17:09:12 #212
    82552 Bullet-tooth
    H.K.A.S. Groningen
    pi_51063419
    quote:

[..]

Props voor hem dan.
    Henk Knaagt Aan Schenen
    Hij Kijkt Aapjes Soms
    pi_51063687
    quote:

[..]

Is goed, dan kijken wij vanuit de hemel toe hoe de aarde naar de klote gaat.
      maandag 2 juli 2007 @ 17:23:39 #214
    82552 Bullet-tooth
    H.K.A.S. Groningen
    pi_51063925
    quote:
    Op maandag 2 juli 2007 17:16 schreef koningdavid het volgende:

[..]

De aarde is nu anders ook aardig op weg hoor .
    Henk Knaagt Aan Schenen
    Hij Kijkt Aapjes Soms
    pi_51064288
    quote:

[..]

- mensen verdoen geen tijd meer met bidden
    - mensen gaan af op feiten en bewijzen, in plaats van waanbeelden.
    - mensen moorden elkaar niet meer uit vanwege hun verschillende imaginaire vriendjes

Toch vreemd, ik zie alleen maar voordelen aan een wereld zonder religie en zijn dwazen.
    pi_51064506
    quote:
    Op maandag 2 juli 2007 17:33 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

- mensen verdoen geen tijd meer met bidden
    - mensen gaan af op feiten en bewijzen, in plaats van waanbeelden.
    - mensen moorden elkaar niet meer uit vanwege hun verschillende imaginaire vriendjes

Toch vreemd, ik zie alleen maar voordelen aan een wereld zonder religie en zijn dwazen.
    Ik kan ook wat nadelen noemen hoor:
    - miljoenen kerken zullen genoodzaakt zijn te stoppen met diaconie en opbouwwerk
    - Ongelooflijk veel goede doelen zullen ophouden te bestaan
    - Het tekort aan vrijwilligerswerk wordt nog groter
    - Mensen voeren hoe dan ook oorlog, religie is maar een van de drijfveren. De meest bloedige oorlogen hadden niks met religie te maken, maar meer met politieke ideologiën of geo-strategie.
    Er is geen hoger moreel-besef dat een tegenwicht kan bieden aan deze oorlogen.
      † In Memoriam † maandag 2 juli 2007 @ 18:00:12 #217
    108371 sinterklaaskapoentje
    Wie komt er alle jaren...
    pi_51065042
    misschien hebben alle mensen die "the lord" hebben gezien een pact met hem afgesproken om niet te vertellen dat ze hem zagen, maar het wel moeten doorgeven dat ze the lord moeten 'aanraken'. als ze zich hieraan niet houden sterven ze
    :')
    pi_51066324
    Alsof religie iets met G'd te maken heeft, iemand die het waard heeft zal dat ontdekken
    pi_51069030
    Ik geloof zelf niet in God, maar het is wel apart om te zien dat sommige mensen door geloof beter in hun vel zitten etc, ik heb daarom groot respect voor mensen die wel erin geloven.
    Mij krijg je overtuigd als er iets bovennatuurlijks gebeurd en dat het echt bewijzen kan worden
    Of ja, ik weet het zelf niet precies.
      FOK!-Schrikkelbaas maandag 2 juli 2007 @ 20:53:12 #220
    862 Arcee
    Look closer
    pi_51071615
    quote:
    Op maandag 2 juli 2007 17:40 schreef koningdavid het volgende:
    Gelukkig niet, ligt eindelijk de weg open voor abortus, euthanasie, inentingen, voorbehoedsmiddelen en stamcelonderzoek en wordt het niet langer tegengehouden door mensen die hun moreel besef uit een eeuwenoud boek halen.
    pi_51084866
    Ik ga in God geloven als ik een wonder voor mijn neus zie plaatsvinden. Een Echt Wonder(tm) natuurlijk. En dat hoeft maar iets belachelijks kleins te zijn. Een vingertopje dat voor mijn ogen aangroeit, een klein sneetje dat zich voor mijn ogen dicht, mezelf eventjes laten zweven... iets kleins.

Gelovigen zeggen altijd dat atheisten toch nooit God zullen aannemen, maar hierboven bewijs ik het tegendeel. Zo'n klein wondertje en ik ben om. Zo simpel is het.
    beter een knipoog dan een blauw oog
    pi_51085090
    quote:
    Op dinsdag 3 juli 2007 09:49 schreef Knipoogje het volgende:
    Ik ga in God geloven als ik een wonder voor mijn neus zie plaatsvinden. Een Echt Wonder(tm) natuurlijk. En dat hoeft maar iets belachelijks kleins te zijn. Een vingertopje dat voor mijn ogen aangroeit, een klein sneetje dat zich voor mijn ogen dicht, mezelf eventjes laten zweven... iets kleins.

Gelovigen zeggen altijd dat atheisten toch nooit God zullen aannemen, maar hierboven bewijs ik het tegendeel. Zo'n klein wondertje en ik ben om. Zo simpel is het.
    En als dat wondertje nou door gebedsgenezer Oeba Doeba wordt gedaan met behulp van een goocheltruuk? Zonder dat je in de gaten hebt dat het om een goocheltruuk gaat? Want laten we wel wezen, we zijn allemaal heel makkelijk voor de gek te houden...
    pi_51085162
    Als Hij me de hel in slingert, roep ik nog: 'en toch bestaat U niet hoor en dit gebeurt ook niet echt!'
    The real is always way ahead of what we can imagine.
      dinsdag 3 juli 2007 @ 11:06:26 #224
    92222 lionsguy18
    sportbeest
    pi_51086770
    Dom volk hier op FOK.
      dinsdag 3 juli 2007 @ 11:13:18 #225
    pi_51086968
    quote:
    Op dinsdag 3 juli 2007 11:06 schreef lionsguy18 het volgende:
    Dom volk hier op FOK.
    Ja, wat doe je hier nog?
    pi_51087063
    quote:
    Op dinsdag 3 juli 2007 11:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ja, wat doe je hier nog?
    Ons er van proberen te overtuigen dat zijn imaginaire vriendje echt bestaat. En als we dat niet doen, komt dat vriendje ons in elkaar slaan na schooltijd .
    pi_51092742
    quote:
    Op dinsdag 3 juli 2007 11:16 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Ons er van proberen te overtuigen dat zijn imaginaire vriendje echt bestaat. En als we dat niet doen, komt dat vriendje ons in elkaar slaan na schooltijd .
    pi_51092973
    quote:
    Dom volk hier op FOK.
    Je beledigt nu alweer mensen zonder enige aanleiding. Of is de aanleiding dat ze een andere visie dan jij hebben? Anyhoo, ik vind dat jij een schande voor je geloof bent love thy neighbour, turn the other cheek, weinig van gezien hier.
    pi_51093105
    quote:
    Dom volk hier op FOK.
    Er wordt hier zeker wel es ongenuanceerd gereageerd op Fok als het religie betreft. Dat jij hier vervolgens ook in meegaat, is dan weer kortzichtig van je. Ik zie jou namelijk ook erg weinig inhoudelijk reageren, jij lijkt de religietopics hier ook te gebruiken om je frustraties te spuien.

Maar 't is goedkoper dan een psych, dat moet ik je nageven.
    pi_51093187
    quote:
    Dom volk hier op FOK.
    "U zult uw naaste liefhebben."
      dinsdag 3 juli 2007 @ 14:16:18 #231
    15967 Frollo
    pi_51093248
    quote:
    Dom volk hier op FOK.
    Ha, Strijder van God.
      dinsdag 3 juli 2007 @ 14:22:47 #232
    7091 punchdrunk
    The occasional acid flashback.
    pi_51093460
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2007 10:26 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik zou dan een semi-grappige opmerking maken in de trant van "Ah, joh, toe nou, 1tje extra merken ze daar binnen toch niet?"
    of - alla dokter Katz-:

"owww... ehh..right. ehm.. maybe i can do some community work or something?"
    If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
      dinsdag 3 juli 2007 @ 14:27:40 #233
    7091 punchdrunk
    The occasional acid flashback.
    pi_51093602
    quote:

[..]

ahhh.. het grote Balkon , verdieping 700, geheel en al in het leven geroepen om de onderdrukte lammetjes op aarde een vals geloof in rechtvaardigheid te geven.

let me get this straight: jij denkt serieus dat als je doodgaat, je zogenaamde "ziel" uit je lichaam opstijgt, zich meld bij een onstoffelijk deurtje op een kilometertje of 8 boven zeespiegel en dat je daar wordt ontvangen in een all-inclusive vakantie resort tot het einde der tijden? en dat lijkt je echt aannemelijker dan het concept dat je simpelweg niet meer bestaat als je dood bent?
    If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
      dinsdag 3 juli 2007 @ 15:15:29 #234
    95765 Jihad-Joe
    Anti-Flitspalen Jihad!
    pi_51095286
    quote:
    Dom volk hier op FOK.
    "God" heeft ons gemaakt om hem/haar/het te bekritiseren samen met de creaties die hij/zij/het heeft gemaakt. Dit maakt ons nuchter.
    Volgens mij ben jij sinds kleins af aan geïndoctrineerd door je ouders om naar de kerk te gaan. Jouw zelfbesef van eigen bestaan en ontwikkeling bestaat is zodanig gedecimeerd, dat je alleen volgens het boekje leeft net als een hond die door z'n baasje is afgetraind.

Ik ben niet bang om na m'n leven naar de hel te gaan, noch zal het mij schelen of ik zelfs naar de hemel ga. Al is het einde van mijn leven gewoon het pure einde van m'n zelfbewustzijn, zelfs daar ben ik niet bang voor. Jouw "God" heeft mij de keuze gegeven om te kiezen.. en dat heb ik bewust gedaan.

Als jouw God besluit dat ik door deze keuzes de hel in ga... dan denk ik.. tja.. geen wonder dat er mensen kiezen om Atheïst te worden.

Agnosme FTW.
    4
    regels
    zijn
    te kort
      dinsdag 3 juli 2007 @ 16:14:28 #235
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_51097332
    quote:

[..]

- miljoenen kerken zullen genoodzaakt zijn te stoppen met diaconie en opbouwwerk
    Ik zie niet in waarom. Het zit nu eenmaal in de natuur van de mens om voor zijn zwakkere soortgenoten te zorgen. Dat heeft niets met religie te maken. Enkele goede doelen zullen verdwijnen en er zullen nieuwe voor in de plaats komen.
    quote:
    - Mensen voeren hoe dan ook oorlog, religie is maar een van de drijfveren. De meest bloedige oorlogen hadden niks met religie te maken, maar meer met politieke ideologiën of geo-strategie.
    De mens heeft van nature een moreel besef. Het is niet alsof niet-gelovigen het verschil niet weten tussen goed en fout.
    □ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
    ■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
    □ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
      dinsdag 3 juli 2007 @ 16:18:58 #236
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_51097516
    Tsunami's die die volledige volkeren verwoesten, aardbevingen, vulkaanuitbarstingen, grote hongersnoden waar gigantisch veel mensen sterven, zuigelingensterfte terwijl het kind nog niet eens heeft KUNNEN geloven. Allemaal leed dat NIETS met de keuze van de mens te maken heeft en waar een god als uit de bijbel wat aan zou kunnen doen.

Sterker nog, hij heeft ervoor gezorgd als hij zou bestaan, dat dat leed plaatsvindt. En voor wat? Om ons te testen? Wat heeft een test voor zin als je er dood bij blijft? Als hij zou bestaan zou het een erg wrede god zijn, waarom zou je zoiets aanbidden?
    □ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
    ■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
    □ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
    pi_51097730
    - Enige reden waarom ik het laat staan is omdat er zinnige reacties op zijn gekomen en een edit na de andere zou het topic niet meer kloppen. -

Het is wel gezien en genote.
    pi_51098102
    Het is altijd hetzelfde, mensen verlenen menselijke eigenschappen aan hun godsbeeld.
      dinsdag 3 juli 2007 @ 16:59:28 #239
    15967 Frollo
    pi_51098959
    quote:
    Op dinsdag 3 juli 2007 16:33 schreef k3vil het volgende:
    Het is altijd hetzelfde, mensen verlenen menselijke eigenschappen aan hun godsbeeld.
    En omgekeerd kennen mensen een goddelijke inspiratie toe aan volkomen normale eigenschappen, zoals de zorg voor zwakkeren en een moreel besef.
    pi_51099116
    quote:
    Op dinsdag 3 juli 2007 09:58 schreef onemangang het volgende:
    En als dat wondertje nou door gebedsgenezer Oeba Doeba wordt gedaan met behulp van een goocheltruuk? Zonder dat je in de gaten hebt dat het om een goocheltruuk gaat? Want laten we wel wezen, we zijn allemaal heel makkelijk voor de gek te houden...
    We hebben het dan ook over een Echt Wonder(tm), niet over een situatie die eventueel verklaard kan worden als zijnde een goocheltruuk. Enfin, je weet wat ik bedoel.
    beter een knipoog dan een blauw oog
      dinsdag 3 juli 2007 @ 17:06:02 #241
    15967 Frollo
    pi_51099168
    quote:
    Op dinsdag 3 juli 2007 17:04 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

We hebben het dan ook over een Echt Wonder(tm), niet over een situatie die eventueel verklaard kan worden als zijnde een goocheltruuk. Enfin, je weet wat ik bedoel.
    Zoals ik al eerder zei: de tijd stilzetten vind ik persoonlijk vrij overtuigend en moet voor onze almachtige vrind toch een makkie zijn?
    pi_51099196
    quote:
    Op dinsdag 3 juli 2007 17:06 schreef Frollo het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder zei: de tijd stilzetten vind ik persoonlijk vrij overtuigend en moet voor onze almachtige vrind toch een makkie zijn?
    Dat doet ie constant, jammer genoeg merkt niemand het omdat de tijd stilstaat
    pi_51100203
    quote:
    Op dinsdag 3 juli 2007 16:14 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom. Het zit nu eenmaal in de natuur van de mens om voor zijn zwakkere soortgenoten te zorgen. Dat heeft niets met religie te maken. Enkele goede doelen zullen verdwijnen en er zullen nieuwe voor in de plaats komen.
    'Enkele' goede doelen? Je hebt duidelijk geen idee waarover je praat.

Kijk, tuurlijk kunnen ook ongelovigen goed werk doen, waar zeg ik dat dit niet gebeurt? Het is alleen zo dat er verschrikkelijk veel gelovigen heel veel goed werk doen. Vrijwel elke kerk ter wereld heeft verschillende liefdadigheidsprojecten lopen voor eigen gemeenteleden, maar ook voor de mensen op straat of in verre landen.

De ongelovige medemens beseft dit vaak niet. Past perfect in het licht anti-religieuze sfeertje dat Nederland zich sinds de ontzuiling heeft aangemeten al dan niet onder leiding van de (linkse) media.
    quote:
    Op dinsdag 3 juli 2007 16:14 schreef DionysuZ het volgende:
    De mens heeft van nature een moreel besef. Het is niet alsof niet-gelovigen het verschil niet weten tussen goed en fout.
    Zeg ik ook niet. Ik durf alleen best te beweren dat veel christenen wel iets 'moreler' leven en, ook historisch gezien, die moraliteit in sommige situaties positief laten gelden.

Mijn standpunt is dus dat veel gelovigen een belangrijke en ook wel positieve rol hebben in deze wereld. Dat wordt wel eens vergeten, zoals in dit topic.
    pi_51100644
    quote:
    Op dinsdag 3 juli 2007 17:38 schreef koningdavid het volgende:
    Zeg ik ook niet. Ik durf alleen best te beweren dat veel christenen wel iets 'moreler' leven en, ook historisch gezien, die moraliteit in sommige situaties positief laten gelden.
    Volgens de eigen moraal ja die niet vanzelfsprekend met die van de maatschappij overeenkomt. Zie ook de vele heikele agendapunten zoals abortus en euthanasie.
    quote:
    Mijn standpunt is dus dat veel gelovigen een belangrijke en ook wel positieve rol hebben in deze wereld. Dat wordt wel eens vergeten, zoals in dit topic.
    Mijn standpunt is dus dat atheïsten wellicht een belangrijkere en positievere rol hebben in de wereld. Dat wordt ook vaak vergeten, zoals in dit topic
    pi_51101012
    quote:
    Op dinsdag 3 juli 2007 17:49 schreef JeRa het volgende:

[..]

Volgens de eigen moraal ja die niet vanzelfsprekend met die van de maatschappij overeenkomt. Zie ook de vele heikele agendapunten zoals abortus en euthanasie.
    Mwah, weer van die mooie 'symboolargumenten' die altijd weer naar voren komen.

Volgens mij hebben wij nu een grotendeels christelijke regering, en volgens mij is zowel euthanasie als abortus nog toegestaan. Al is het gelukkig niet meer zo eenvoudig en vrijblijvend als eerst.

Dat veel christenen voor zichzelf zich voornemen voorzichtiger om te gaan met ongeboren leven en niet elk 'foutje' weg laten aborteren lijkt mij eerder een positieve zaak.
    quote:
    Op dinsdag 3 juli 2007 17:49 schreef JeRa het volgende:
    Mijn standpunt is dus dat atheïsten wellicht een belangrijkere en positievere rol hebben in de wereld. Dat wordt ook vaak vergeten, zoals in dit topic
    Wij verschillen hierover heel erg van mening denk ik. Alleen jouw mening is heersend in het seculiere Staphorst dat Nederland heet, daarom verbaast het me dat je zegt dat jouw mening 'ook wordt vergeten'.

Christenen worden vaak afgezeken door atheïsten, ik maak het zo vaak mee. Omgekeerd gebeurt het veel minder.
    Misschien toch weer iets van dat moreel besef he?
    pi_51101533
    quote:
    Op dinsdag 3 juli 2007 16:59 schreef Frollo het volgende:

[..]

En omgekeerd kennen mensen een goddelijke inspiratie toe aan volkomen normale eigenschappen, zoals de zorg voor zwakkeren en een moreel besef.
      dinsdag 3 juli 2007 @ 18:22:07 #247
    pi_51101662
    quote:
    Op dinsdag 3 juli 2007 18:00 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Mwah, weer van die mooie 'symboolargumenten' die altijd weer naar voren komen.

Volgens mij hebben wij nu een grotendeels christelijke regering, en volgens mij is zowel euthanasie als abortus nog toegestaan. Al is het gelukkig niet meer zo eenvoudig en vrijblijvend als eerst.

Christenen worden vaak afgezeken door atheïsten, ik maak het zo vaak mee. Omgekeerd gebeurt het veel minder.
    Misschien toch weer iets van dat moreel besef he?
    Er word minder euthanasie gepleegt en er word meer aan pallitieve sedatie gedaan. Er worden mensen maanden voor ze een natuurlijke dood zouden sterven al op deze manier behandelt. Een verkapte vorm van euthanasie waar minder ingewikkelde regelgeving aan hangt. Dus je kan je op de borst kloppen dat er minder euthanasie gepleegt word maar het resultaat is hetzelfde. Wat heb je nu bereikt als Christen zijnde?

Ik vind het niet van moreel besef getuigen om anderen je manier van leven op te leggen. Iedereen moet zijn eigen weg zoeken. Gelovigen lopen erg vaak superieur te doen, vooral over hun zogenaamde veheven moraliteit. Een bijzonder arrogante levenshouding die niets christelijks heeft.
      dinsdag 3 juli 2007 @ 18:24:50 #248
    93076 BaajGuardian
    De echte BG, die tof is.
    pi_51101755
    Dat is simpelweg niet mogelijk in die context (@ op)
    Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
    pi_51104947
    Ik geloof in God.

De evolutie-theorie is al op meerdere wetenschappelijke aspecten onderuitgehaald. Kijk eens om je heen, hoe mooi alles is gemaakt, dat kan echt niet door toeval gebeurd zijn, ook niet in 4.6 miljard jaar...
      dinsdag 3 juli 2007 @ 19:54:19 #250
    44703 ExtraWaskracht
    Laat maar lekker draaien
    pi_51105006
    Op welke wetenschappelijke aspecten?
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 3 juli 2007 @ 20:02:11 #251
    862 Arcee
    Look closer
    pi_51105309
    quote:
    Op dinsdag 3 juli 2007 19:52 schreef DeDaan het volgende:
    De evolutie-theorie is al op meerdere wetenschappelijke aspecten onderuitgehaald.
    En dus God, die pratende slang en de Ark van Noach bestaan/bestonden echt?

Welke aspecten, trouwens?
      dinsdag 3 juli 2007 @ 20:02:36 #252
    69211 koffiegast
    langzinnig
    pi_51105328
    quote:
    Ik geloof in God.

De evolutie-theorie is al op meerdere wetenschappelijke aspecten onderuitgehaald. Kijk eens om je heen, hoe mooi alles is gemaakt, dat kan echt niet door toeval gebeurd zijn, ook niet in 4.6 miljard jaar...
    welke aspecten? Je vindt alles te mooi om waar te zijn door automatisme? Je kunt hem idd op 2 manieren zien..het is te mooi dat het in zon lastige situatie tog nog uitgroeit... maar wat als nou er miljoenen jaren pogingen worden gedaan en 1 werkt en blijft bestaan..dan komt het dus... Net zoals onkruid komt het op een manier naar voren... en ook in de meest bizarre omstandigheden kom je leven tegen... diep in de oceaan met heel veel druk... in zeer geconcentreerde zuren of hete dampen die boven de 400 celcius gaan..

'alllemaal zo mooi', maar desondanks is een groot deel van ons universum en dimensies niet bewoonbaar..dat er toevallig 1 plek wel dat heeft dat zijn wij. Gooi eens wat knikkers in een vlakte met wat gaten...je zult zien dat op sommige plekken blijven haken, stel je voor dat 1 van die vakken toebehoort tot de eigenschap 'woonbaar'. Dan is het volgensmij zeer logisch. Wellicht dat je dat niet kunt inbeelden of relevant ziet waarom wij hier zijn/evolutie bestaat. Maja..das een bepaalde blik op de wereld hebben
    pi_51105473
    quote:
    Ik geloof in God.

Ah, vertel. Het wetenschappelijke argument dat alles 'zo mooi' is vind ik namelijk nogal magertjes.
    pi_51105944
    quote:
    Op dinsdag 3 juli 2007 18:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Er word minder euthanasie gepleegt en er word meer aan pallitieve sedatie gedaan. Er worden mensen maanden voor ze een natuurlijke dood zouden sterven al op deze manier behandelt. Een verkapte vorm van euthanasie waar minder ingewikkelde regelgeving aan hangt. Dus je kan je op de borst kloppen dat er minder euthanasie gepleegt word maar het resultaat is hetzelfde. Wat heb je nu bereikt als Christen zijnde?
    Euthanasie vind ik eerlijk gezegd ook niet zo'n groot issue. Abortus wel trouwens.
    quote:
    Op dinsdag 3 juli 2007 18:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
    Ik vind het niet van moreel besef getuigen om anderen je manier van leven op te leggen. Iedereen moet zijn eigen weg zoeken. Gelovigen lopen erg vaak superieur te doen, vooral over hun zogenaamde veheven moraliteit. Een bijzonder arrogante levenshouding die niets christelijks heeft.
    Nee. Gelovigen doen daar juist niet superieur en arrogant over.
    Zoals ik al eerder zei, zoveel gelovigen en kerkgemeenschappen doen zoveel goeds voor de maatschappij maar lopen daar over het algemeen niet mee te koop.
    De seculieren in diezelfde maatschappij, zoals ze ook in dit topic zijn, zijn vrijwel alleen maar negatief over geloof en gelovigen.
    Stank voor dank zeg maar.

Het doel van mijn posts is niet om ons christenen op de borst te kloppen, maar om een tegengeluid te bieden aan dat zwaar overtrokken negatieve gezeik van de gemiddelde atheïst hier. Ze moesten eens weten...
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 3 juli 2007 @ 20:22:55 #255
    862 Arcee
    Look closer
    pi_51106128
    quote:
    Op dinsdag 3 juli 2007 17:38 schreef koningdavid het volgende:
    Daar is ook niks mis mee, alleen dat maakt hun scheppingsverhaaltje uit de Bijbel nog niet tot waarheid.
      dinsdag 3 juli 2007 @ 20:23:08 #256
    pi_51106133
    quote:
    Ik geloof in God.

We hebben net 10 topics evolutie Vs creationisme achter de rug. Er zitten weinig gaten in de evolutie theorie en het enige alternatief dat geboden word is: God heeft alles gemaakt, lees de bijbel en stop met denken.

Maar ik weet zeker dat je genoeg vrijwilligers kan vinden om nog eens 10 ronden over deze materie te discussieren. Ik hoop dat je genoeg biologie en geologie boeken in huis hebt, die zal je nodig hebben.
    pi_51106635
    quote:
    Op dinsdag 3 juli 2007 20:22 schreef Arcee het volgende:

[..]

Daar is ook niks mis mee, alleen dat maakt hun scheppingsverhaaltje uit de Bijbel nog niet tot waarheid.
    Je bedoelt het stuk proza dat, zoals een aantal andere stukken van de bijbel, doordrengt is met symboliek?

GOD kneedde niet letterlijk de Aarde ofzo, Genesis 1 is een theologische verklaring van het ontstaan van de Aarde, niet een wetenschappelijke. Maar dat is mijn bescheiden mening...
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 3 juli 2007 @ 20:38:25 #258
    862 Arcee
    Look closer
    pi_51106757
    quote:
    Op dinsdag 3 juli 2007 20:35 schreef koningdavid het volgende:
    Je bedoelt het stuk proza dat, zoals een aantal andere stukken van de bijbel, doordrengt is met symboliek?
    Ja, dat! Dat stuk dat je niet letterlijk moet nemen, maar symbolisch en waarvan je dan zelf naar eigen inzicht mag beslissen welke stukken dat zijn, zodat iedereen er z'n eigen religieuze punt aan kan lullen.
    quote:
    GOD kneedde niet letterlijk de Aarde ofzo, Genesis 1 is een theologische verklaring van het ontstaan van de Aarde, niet een wetenschappelijke. Maar dat is mijn bescheiden mening...
    Het is toch het onfeilbare woord van God?
    pi_51107033
    quote:
    Op dinsdag 3 juli 2007 20:38 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ja, dat! Dat stuk dat je niet letterlijk moet nemen, maar symbolisch en waarvan je dan zelf naar eigen inzicht mag beslissen welke stukken dat zijn, zodat iedereen er z'n eigen religieuze punt aan kan lullen.
    [..]

Het is toch het onfeilbare woord van God?
    Als iets symbolisch geschreven is, kan het nog wel recht doen aan de waarheid!

Ik vind Genesis 1 overduidelijk een stuk proza. Er worden zelfs literaire figuren (bijv. 7 dagen, een refrein) toegepast.

Misschien is dit ook wel een betere manier van GOD om duidelijk te maken dat hij de 'schepper' is van alles dan dat hij een heel wetenschappelijk blabla verhaal laat opschrijven waar alle mensen van die tijd alleen maar zoiets zouden hebben van: WTF?!?

Ook Genesis 2 zit vol symboliek. 'De boom van kennis van goed en kwaad' staat echt niet letterlijk voor een boom met vruchten, maar het heeft duidelijk een diepere betekenis, nl: 'je moet niet eigen 'god' gaan spelen en zelf bepalen wat goed en slecht is'.

Hoe vertelde God op aarde, Jezus, zijn verhalen om een diepere boodschap over te dragen. Bijna nooit letterlijk, maar vaak met een symbolisch verhaal, een gelijkenis.

Dat is gewoon Gods stijl.
    pi_51107286
    koningdavid, hoe denk jij dan dat de aarde ontstaan is?
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 3 juli 2007 @ 21:01:45 #261
    862 Arcee
    Look closer
    pi_51107656
    quote:
    Op dinsdag 3 juli 2007 20:45 schreef koningdavid het volgende:
    Als iets symbolisch geschreven is, kan het nog wel recht doen aan de waarheid!

Ik vind Genesis 1 overduidelijk een stuk proza. Er worden zelfs literaire figuren (bijv. 7 dagen, een refrein) toegepast.

Misschien is dit ook wel een betere manier van GOD om duidelijk te maken dat hij de 'schepper' is van alles dan dat hij een heel wetenschappelijk blabla verhaal laat opschrijven waar alle mensen van die tijd alleen maar zoiets zouden hebben van: WTF?!?
    Ik denk gewoon dat die mensen van die tijd de bijbel hebben geschreven. Die wisten namelijk van veel dingen nog niet het fijne en dat blijkt ook duidelijk uit hun boek.
    pi_51107675
    Maarreh.. Als dan toch zoveel 'symbolisch' is in de bijbelverhalen, waarom is dan het hele bestaan van die god niet symbolisch bedoeld voor (bijvoorbeeld) het begin van het universum?
    pi_51107806
    quote:
    Op dinsdag 3 juli 2007 20:52 schreef archgallo het volgende:
    koningdavid, hoe denk jij dan dat de aarde ontstaan is?
    Tsja, ik heb daar nog niet genoeg kennis over opgedaan om dat te kunnen beoordelen. Ik geloof er wel heilig in dat een GOD aan de basis heeft gestaan van het onstaan van het universum. Het kan ook bijna niet anders. Wie kan mij uitleggen hoe het universum uit het 'niets' is ontstaan?
    Plaats en tijd kunnen alleen gecreëerd worden door iets dat niet gebonden is aan plaats en tijd, en dus onveranderlijk is. Laat dat nou net de beschrijving zijn van de God van de bijbel.

Ik geloof ook dat ervolutie plaatsvindt, maar in wat voor mate? Ik vind de evolutie-theorie nog een hoog evolutie-psychologie gehalte hebben, wat naar mijn idee soms ten koste gaat van de wetenschappenlijkheid.
    Bovendien, wat is nou echt de drijvende kracht achter evolutie? En dan bedoel ik niet overleven, natuurlijke selectie of trial-and-error. Maar wat is de drijvende kracht achter die drang tot overleven?
    Dat is een vraagstuk die volgens mij wetenschappenlijk ook nog lastig te verklaren is.

Al met al, mijn kennis van de evolutietheorie en natuurwetenschappen reikt sowieso niet ver genoeg om er echt een waardeoordeel over te vellen. Ik hoop me er in de toekomst nog meer in te verdiepen.

[ Bericht 0% gewijzigd door koningdavid op 03-07-2007 21:13:03 ]
    pi_51108034
    quote:
    Op dinsdag 3 juli 2007 21:02 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
    Maarreh.. Als dan toch zoveel 'symbolisch' is in de bijbelverhalen, waarom is dan het hele bestaan van die god niet symbolisch bedoeld voor (bijvoorbeeld) het begin van het universum?
    Omdat de God van de bijbel 'leeft', praat en duidelijk laat merken een affectie te hebben met zijn schepselen.

Bovendien is een 'deel' van de bijbel symbolisch. Namelijk: die dingen die symbolisch, d.w.z. als proza of gelijkenis geschreven zijn.

Veel dingen zijn feitelijk beschreven, en die geloof ik dan ook heilig.
    Zoals bijvoorbeeld de kruisiging en opstanding van Jezus.
    pi_51108060
    quote:
    Op dinsdag 3 juli 2007 21:01 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ik denk gewoon dat die mensen van die tijd de bijbel hebben geschreven. Die wisten namelijk van veel dingen nog niet het fijne en dat blijkt ook duidelijk uit hun boek.
    Dat is jouw geloof, ik heb mijn geloof.
    pi_51108156
    Maar als de Bijbel het woord van God is, waarom dan zo omslachtig? Waarom zijn delen ervan wel letterlijk te nemen en andere delen niet? Hij is alwetend, zou hij dan niet in hadden moeten zien dat dit kon leiden tot problemen?
      dinsdag 3 juli 2007 @ 21:26:41 #267
    15967 Frollo
    pi_51108749
    Staat er ergens een lijstje online van welke Bijbelpassages ik letterlijk moet nemen en welke symbolisch? Zou wel handig wezen.
      dinsdag 3 juli 2007 @ 21:33:47 #268
    pi_51109063
    quote:
    Op dinsdag 3 juli 2007 21:05 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Tsja, ik heb daar nog niet genoeg kennis over opgedaan om dat te kunnen beoordelen. Ik geloof er wel heilig in dat een GOD aan de basis heeft gestaan van het onstaan van het universum. Het kan ook bijna niet anders. Wie kan mij uitleggen hoe het universum uit het 'niets' is ontstaan?
    Plaats en tijd kunnen alleen gecreëerd worden door iets dat niet gebonden is aan plaats en tijd, en dus onveranderlijk is. Laat dat nou net de beschrijving zijn van de God van de bijbel.

Ik geloof ook dat ervolutie plaatsvindt, maar in wat voor mate? Ik vind de evolutie-theorie nog een hoog evolutie-psychologie gehalte hebben, wat naar mijn idee soms ten koste gaat van de wetenschappenlijkheid.
    Bovendien, wat is nou echt de drijvende kracht achter evolutie? En dan bedoel ik niet overleven, natuurlijke selectie of trial-and-error. Maar wat is de drijvende kracht achter die drang tot overleven?
    Dat is een vraagstuk die volgens mij wetenschappenlijk ook nog lastig te verklaren is.

Al met al, mijn kennis van de evolutietheorie en natuurwetenschappen reikt sowieso niet ver genoeg om er echt een waardeoordeel over te vellen. Ik hoop me er in de toekomst nog meer in te verdiepen.
    Wetenschappelijk gezien heeft het leven of het heelal geen doel. Er word dan ook niet gezocht naar een drijvende kracht. Het universum is er en volgt natuurwettenn. Het zelfde geld voor het leven. De vraag die jij stelt is:"waarom?" en dat is geen wetenschappelijke vraag. Dat is religie/filosofie/levensbeschouwing.
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 3 juli 2007 @ 21:51:49 #269
    862 Arcee
    Look closer
    pi_51109852
    quote:
    Op dinsdag 3 juli 2007 21:05 schreef koningdavid het volgende:
    Tsja, ik heb daar nog niet genoeg kennis over opgedaan om dat te kunnen beoordelen. Ik geloof er wel heilig in dat een GOD aan de basis heeft gestaan van het onstaan van het universum. Het kan ook bijna niet anders.
    Waar komt God dan vandaan?
    quote:
    Wie kan mij uitleggen hoe het universum uit het 'niets' is ontstaan?
    Het feit dat daar nog geen antwoord op is maakt het niet automatisch tot onderdeel van religie. Ik wacht het antwoord op die vraag gewoon af en tot die tijd vul ik het niet in met een God.
      dinsdag 3 juli 2007 @ 22:03:24 #270
    pi_51110350
    quote:
    Op dinsdag 3 juli 2007 21:51 schreef Arcee het volgende:

[..]

Waar komt God dan vandaan?
    [..]

Het feit dat daar nog geen antwoord op is maakt het niet automatisch tot onderdeel van religie. Ik wacht het antwoord op die vraag gewoon af en tot die tijd vul ik het niet in met een God.
    Het universum is niet meer dan een quantum fluctuatie. Continu ontstaan deeltjes en anti-deeltjes die elkaar meestal meteen weer elemineren. Dit is niet meer dan de uitwisseling energie <=> materie want die twee zijn in weze hetzelfde.

Quantumtechnisch zou op dezelfde manier een compleet universum kunnen ontstaan. En wie weet word het heelal weer geëlemineert door het anti-heelal over een paar miljard jaar.

Maar als je het echt wilt weten zou ik een goed boek kopen.
    pi_51110538
    quote:
    Op dinsdag 3 juli 2007 21:11 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Omdat de God van de bijbel 'leeft', praat en duidelijk laat merken een affectie te hebben met zijn schepselen.
    Gandalf uit Lord of the Rings ook.
    quote:
    Bovendien is een 'deel' van de bijbel symbolisch. Namelijk: die dingen die symbolisch, d.w.z. als proza of gelijkenis geschreven zijn.
    Aha. En hoe bepaal je dan wat er wel of niet symbolisch is?
    quote:
    Veel dingen zijn feitelijk beschreven, en die geloof ik dan ook heilig.
    Zoals bijvoorbeeld de kruisiging en opstanding van Jezus.
    Er zijn nog steeds mensen die het Genesis verhaal als een feitelijke beschrijving zien. Hun argumenten opm dat feitelijk te zien, zijn in mijn ogen in niets verschillend als jouw argumenten om bijvoorbeeld de wederopstanding als feitelijk te zien.

Het blijft een beetje pick-and-choose verhaal, waarbij de criteria ook nog eens met de jaren verschuiven, al naargelang welke interpretatie op dat moment goed uitkomt.

Nee, hoog tijd om al die heilige boeken te scharen onder de noemer waar ze thuishoren; mythologie.
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 3 juli 2007 @ 22:21:26 #272
    862 Arcee
    Look closer
    pi_51111142
    quote:
    Op dinsdag 3 juli 2007 22:07 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
    Nee, hoog tijd om al die heilige boeken te scharen onder de noemer waar ze thuishoren; mythologie.
    pi_51114101
    quote:

[..]

Hoezo dat dan? Doen ongelovigen al die dingen niet?
    quote:
    Daar zou iets in kunnen zitten. Zouden we even moeten turven. Telt de inval in Irak mee of niet???????
    quote:
    Ach, laat er hier nou ook een discussie lopen over het boeddhisme.
    Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
    Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
    pi_51114325
    Maar om op de TT terug te komen:
    Ik kan me geen bewijs voorstellen, dat voldoende zou zijn.
    1) Want als iets wel genoeg bewijs zou zijn, kan ik het dus begrijpen en is het een bewijs naar de menselijke maat. Dus niet overtuigend voor een god.
    2) Als god zich door mij zou laten verleiden tot het leveren van een bewijs op bestelling, dan ofwel is hij zich aan het verlagen tot mijn niveau ofwel hij vindt me belangrijk genoeg als gesprekspartner en ben ik dus zelf god.
    3) Als het een bewijs is naar godelijke maatstaven, begrijp ik het niet. Dus laat ik me niet overtuigen.
    4) Als de wereld opeens zou veranderen in een totaal nieuw universum, zou ik ofwel denken dat ik gek geworden was ofwel me zo snel mogelijk aanpassen.
    Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
    pi_51114478
    De mensenpopulatie groeit exponentieel. Als hier echt al meer dan 20.000 jaar mensen op de aarde leefde (volgens de evolutie) zou de aarde al lang en breed overbevolkt zijn.

Volgens de bijbel echter was er een grote overstoming die iedereen verwoestte, dat was zo'n 4000 jaar geleden.

Als we de huidige groei van de bevolking nemen en dan terug gaan rekenen, (nu zijn er ongever 6 miljard mensen), komen we ongeveer uit op 4000 jaar geleden...

Grafiekje

[ Bericht 12% gewijzigd door DeDaan op 03-07-2007 23:50:14 ]
      dinsdag 3 juli 2007 @ 23:45:29 #276
    69211 koffiegast
    langzinnig
    pi_51114582
    quote:
    Op dinsdag 3 juli 2007 23:42 schreef DeDaan het volgende:
    De mensenpopulatie groeit exponentieel. Als hier echt al meer dan 20.000 jaar mensen op de aarde leefde (volgens de evolutie) zou de aarde al lang en breed overbevolkt zijn.
    HOU OP LOL dude ! Man Omfg.... damn...tering... iemand hou me tegen dit moet een grap zijn!
    quote:
    Volgens de bijbel echter was er een grote overstoming die iedereen verwoestte, dat was zo'n 4000 jaar geleden.
    En die ook van elke andere soort 1 paar nam zodat ze voor nakomelingen zouden zorgen? jupjup uiteraard
    quote:
    Als we de huidige groei van de bevolking nemen en dan terug gaan rekenen, (nu zijn er ongever 6 miljard mensen), komen we ongeveer uit op 4000 jaar geleden...
    Hou op man, doe me dit niet aan je kan niet serieus genomen worden...
    pi_51114589
    quote:
    Op dinsdag 3 juli 2007 23:42 schreef DeDaan het volgende:
    De mensenpopulatie groeit exponentieel.
    Ehm nee hoor, nu is dat misschien, maar vroeger, toen men wijd verspreid leefde en de gezondheidszorg niet om over naar huis te schrijven was, ging dat zo snel nog niet.
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 3 juli 2007 @ 23:51:56 #278
    862 Arcee
    Look closer
    pi_51114780
    pi_51114798
    quote:
    En die ook van elke andere soort 1 paar nam zodat ze voor nakomelingen zouden zorgen? jupjup uiteraard
    Volgens jouw theorie ben je een afstammeling van een rots of steen :-P
      dinsdag 3 juli 2007 @ 23:55:15 #280
    69211 koffiegast
    langzinnig
    pi_51114857
    quote:
    Op dinsdag 3 juli 2007 23:52 schreef DeDaan het volgende:

[..]

uiteraard uiteraard
    pi_51114945
    Waar kom je dan vandaan? :-)
    pi_51115116
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Horizonprobleem
    quote:
    Horizonprobleem is een probleem uit de kosmologie, dat niet door de klassieke theorie van oerknal verklaard kan worden.

Het horizonprobleem houdt in, dat niet verklaard kan worden waarom de temperatuur van de kosmische achtergrondstraling uit tegenovergestelde richtingen gelijk is, nl. 2,73K. Vanuit de aarde gezien liggen die uitersten op een afstand van ongeveer 13 miljard lichtjaar, ten opzichte van elkaar is dat 26 miljard lichtjaar. Omdat die afstand te groot is om in de tijd sinds de oerknal door het licht te overbruggen is het een probleem om te verklaren waarom die gebieden op zo'n grote afstand toch eenzelfde temperatuur hebben.
    pi_51115503
    quote:
    zie overleg:

Overleg:Horizonprobleem
    Van Wikipedia
    Ga naar: navigatie, zoek

Is het horizonprobleem niet allang opgelost door aan te nemen dat de ruimte met de snelheid van het licht wordt uitgebreid, sinds de oerknal??? Pven 12 feb 2006 01:29 (CET)

beeld je eens in dat het heelal dat we nu zien niet altijd zo geweest was, net zoals dat er altijd een 'exponentieele groei aan mensen zouden zijn'
    pi_51115504
    @DeDaan

Waarom probeer je nu mensen die in de oerknal geloven te overtuigen in een topic dat over God gaat?
    quote:

[..]

Volgens jouw theorie kwam de eerste vrouw uit een rib van een man.
    pi_51115606
    Ja maf, ik weet het.

Maar volgens evolu-isten, zijn wij toch echt afstammelingen van een steen of oersoep ofzoiets...
    Klinkt ook niet echt geloofwaardig hè.
      woensdag 4 juli 2007 @ 00:24:52 #286
    pi_51115630
    quote:
    Ben je een kloon van Ali_kannibali?

Lees je eerst even in. Hier: [url=http://forum.fok.nl/topic/1031216]http://forum.fok.nl/topic/1031216[/url][/url]

zuin 10 topics van. Het zou zonde van je tijd zijn als je met dezelfde onzin aankwam.
    pi_51115655
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 00:23 schreef DeDaan het volgende:
    Ja maf, ik weet het.

Maar volgens evolu-isten, zijn wij toch echt afstammelingen van een steen of oersoep ofzoiets...
    Een oersoep ja, geen steen het klinkt misschien niet geloofwaardig, maar dingen als evolutie en de oersoep zijn middels simpele regels (alles gebeurt willekeurig / at random) te simuleren met eenduidige resultaten.
      woensdag 4 juli 2007 @ 00:27:54 #288
    42306 Vassili_Z
    Low Man's Lyric
    pi_51115686
    Zelfs wetenschappers zeggen dat er een meester-ingenieur geweest moet zijn.
    Era Vulgaris
      woensdag 4 juli 2007 @ 00:30:26 #289
    pi_51115729
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 00:23 schreef DeDaan het volgende:
    Ja maf, ik weet het.

Uit een paar simpele basale elementen, een beetje UV licht en wat electrische lading worden vrij vlot aminozuren gevormd, de eerste bouwstenen van leven. Dit gebeurt niet alleen op aarde, maar zelfs in de stofwolken tussen de sterren. Maar als je het prettiger vind om in een God te geloven dan mag dat natuurlijk.
    pi_51115754
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 00:27 schreef Vassili_Z het volgende:
    Ik ken genoeg wetenschappers om te zeggen dat je nu ontzettend uit je nek staat te lullen een paar weirdo's misschien, maar de meesten zijn er toch echt over eens dat willekeur de hoofdrol speelt.
      woensdag 4 juli 2007 @ 00:32:04 #291
    100297 teamlead
    Nu met Napoleon complex
    pi_51115765
    ja hor evo vs. creatie hebben we al een topic voor hoor.. ergens..
    pi_51115793
    quote:
    en die wetenschappers zijn dan...'archeologen, wiskundigen, exacte natuurkunde?'

serieus het begrijpen en voorstellen van op enkel een paar regeltjes en daaruit kunnen concluderen dat veel mogelijk is, leer je niet bij elk wetenschappelijke vak. En sommigen ervan zijn ook gelovig waarbij het er zeg maar niet lijkt te kunnen schieten.

desondanks al dit gespuis dat zus en zo qua evo en wat wel god niet heeft begonnen of wat er begon...
    we moeten nog maar een enkele gebeurtenis in ons HUIDIGE bestaan en weliswaar NU merken dat God daar is, iets mythieks wat echt niet kan alle stoppen doorbreekt. Maja dat zie je dus nergens. Dingen zoals 9/11 en dat henkje weer kan lopen zijn niet genoeg/niet goed benoemd tot god's daden. Je kunt alles beoordelen tot god's toedoen. Dus, waar blijft onze ware mirakel ?
    pi_51115902
    quote:
    maar dat wil nog niet zeggen dat er boven de wolken een rare vent zit die een zoon heeft die jezus is waar christenen voor bidden etc. etc.
    kom op zulke mensen kan je niet serieus nemen
    ik zie god al rond etenstijd kijken of iedereen wel bid.
      woensdag 4 juli 2007 @ 00:38:24 #294
    pi_51115918
    quote:
    Ja godsdienstwaanzinnigen die het creationisme hebben uitgevonden om hun geloof te kunnen verenigen met de werkelijkheid. Ondanks dat is er nog steeds een solide basis voor de evoluie theorie. Maar als jullie denken slimmer te zijn, ga je gang. Maar lees eerst die 10 evolutie topics ff door.
      woensdag 4 juli 2007 @ 00:39:11 #295
    147639 StupidByNature
    Ompa Til Du Dør!
    pi_51115933
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 00:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ben je een kloon van Ali_kannibali?
    Ali_Kannibali is al tig stappen voor op deze evo-rookie. Die hoef je die basisdingen niet meer uit te leggen. Dit is nog duidelijk iemand die nul komma nul van de evolutietheorie begrepen heeft, al beseft ie het niet. (of misschien is dit Ali die de trol uithangt )
      woensdag 4 juli 2007 @ 00:43:35 #296
    pi_51116050
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 00:32 schreef teamlead het volgende:
    ja hor evo vs. creatie hebben we al een topic voor hoor.. ergens..
    Na deel 10 hebben we een voorlopige pauze ingelast, maar misschien word het tijd voor deel 11?
    pi_51116069
    quote:
    Degene die het horizonprobleem op deze manier stelt, gaat er kennelijk vanuit de de aarde in het centrum van een bol met een straal van 13 miljard lichtjaar ligt. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat de aarde precies in het centrum van het heelal ligt. Dus de vraag op deze manier stellen is niet correct.
    pi_51116096
    Als god de moeite neemt om zichzelf te laten zien
    Op zaterdag 23 juni 2007 18:54 schreef MASD het volgende:
    Double-Helix is mijn held vandaag! _O_
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 4 juli 2007 @ 00:49:04 #299
    862 Arcee
    Look closer
    pi_51116199
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 00:18 schreef JeRa het volgende:
    Volgens jouw theorie kwam de eerste vrouw uit een rib van een man.
    En de eerste man uit een hoopje stof.

Waar zijn überhaupt die diverse stadia voor nodig? God kon toch gewoon 't hele heelal met alles erop en eraan in 1 klap maken? Gewoon *plop* en hij zag dat 't allemaal in 1 keer goed was.
      woensdag 4 juli 2007 @ 00:53:28 #300
    44703 ExtraWaskracht
    Laat maar lekker draaien
    pi_51116301
    quote:

[..]

Bedoel je nu werkelijk dat je denkt dat met evolutie bedoeld wordt:

Dag A:

*POEF* *MAGIE*

Dag B:

?
    pi_51117136
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 00:49 schreef Arcee het volgende:
    Waar zijn überhaupt die diverse stadia voor nodig? God kon toch gewoon 't hele heelal met alles erop en eraan in 1 klap maken? Gewoon *plop* en hij zag dat 't allemaal in 1 keer goed was.
    God schijnt almachtig te zijn. Maar om zo'n klein planeetje als de aarde te voorzien van wat gassen, zand, water en wat flora en fauna moet hij er wel 6 dagen voor uittrekken, en als klap op de vuurpijl de zevende dag nog uitrusten ook. Hij moet aan z'n conditie werken
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')