abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 juni 2007 @ 18:27:08 #51
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50945565
Tvp idd.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 28 juni 2007 @ 18:32:15 #52
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_50945710
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 18:26 schreef Haushofer het volgende:
Een bepaalde mystieke ervaring Natuurlijk kun je dan als rationalist altijd zeggen dat je brein je voor de gek zit te houden, maar ik denk dat een mystieke ervaring voor veel mensen moeilijk valt te negeren.
Op zich heb die wel gehad, maar 't was wel onder de invloed van enkele hallucinogene middelen.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_50946472
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 18:26 schreef Haushofer het volgende:
Een bepaalde mystieke ervaring Natuurlijk kun je dan als rationalist altijd zeggen dat je brein je voor de gek zit te houden, maar ik denk dat een mystieke ervaring voor veel mensen moeilijk valt te negeren.
Tsja, de één zegt gewoon dat-ie leuk gedroomd heeft of een goede trip heeft gehad van de paddos, en een ander noemt het een mystieke openbaring. Ik vind dat laatste gewoon onnodig vergezocht, en zeker geen bewijs voor het bestaan van wat voor godheid dan ook.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_50947100
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 18:32 schreef Iblis het volgende:

[..]

Op zich heb die wel gehad, maar 't was wel onder de invloed van enkele hallucinogene middelen.
Zijn dat mystieke ervaringen? Ik ben ook wel es ondersteboven geweest van "hallucinogene middelen", maar een mystieke ervaring wil ik het niet noemen. Maar da's per persoon anders, en daarom kun je er als buitenstaander ook moeilijk over oordelen, natuurlijk.
  donderdag 28 juni 2007 @ 19:21:36 #55
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_50947222
Bij mij was 't een ontzettende gelukzaligheid, eenheid in het universum, ook nog het gevoel dat er een groot doel achter alles zat, dat alles zo moest zijn als het was, dat het goed was.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_50947374
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 19:21 schreef Iblis het volgende:
Bij mij was 't een ontzettende gelukzaligheid, eenheid in het universum, ook nog het gevoel dat er een groot doel achter alles zat, dat alles zo moest zijn als het was, dat het goed was.
Nou, dan spreekt God misschien wel via drugs Veel minder werk ook dan zo'n heilige tekst doorspitten
pi_50947514
quote:
Dat is nou illusie op z'n best
Kol haneshama Tehalel Yah
"When I read the Bhagavad Gita and reflect about how God created this universe everything else seems so superfluous". (Einstein)
  donderdag 28 juni 2007 @ 19:43:37 #58
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_50947945
quote:
Ze zouden het door het drinkwater moeten mengen
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  donderdag 28 juni 2007 @ 20:01:29 #59
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_50948595
Drugs zouden verplicht moeten worden, dan raakt iedereen gewend aan die mystieke ervaringen en kunnen we religie gewoon afschaffen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 28 juni 2007 @ 20:43:26 #60
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_50949877
Ik ben al tevreden als ie een been aan laat groeien na gebed door christenen voor een christen.
  donderdag 28 juni 2007 @ 22:21:53 #61
145471 Aangebrande-Phonix
Je vais me coucher
pi_50953320
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 12:32 schreef Frollo het volgende:

[..]

Ja maar hoe?
Als alle mensen op Aarde hun geamputeerde lichaamsdelen terug aangroeien.

Dan misschien..... héél misschien, quasi nihil.
Give a monkey a brain and he'll swear he's the center of the universe ....
pi_50954745
Als ik dood ben en ik sta werkelijk aan zijn hemelpoort dat hij dan aan mij vraagt; "En baal je nu niet dat je in je levende bestaan niet in mij gelooft hebt omdat jij dacht dat ik niet bestond???"

Achja dat zien we dan wel weer...
~Wees meester en vormgever van jezelf!!!~
  donderdag 28 juni 2007 @ 23:14:06 #63
pi_50955257
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 23:00 schreef Enomisk81 het volgende:
Als ik dood ben en ik sta werkelijk aan zijn hemelpoort dat hij dan aan mij vraagt; "En baal je nu niet dat je in je levende bestaan niet in mij gelooft hebt omdat jij dacht dat ik niet bestond???"

Achja dat zien we dan wel weer...
Dan scheld ik hem de huid vol dat ie niet naar beneden gekomen was om ff te zeggen dat ie bestond en dat hij de boom ik kon met z'n ingewikkelde boek en geloof.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 28 juni 2007 @ 23:42:37 #64
862 Arcee
Look closer
pi_50956241
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 09:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Voor alle Atheïsten onder ons, wanneer is het duidelijk dat Hij (Het Spagettimonster, Allah, Jahweh, of hoe je hem ook noemen wilt) wel bestaat.
Nooit. Een atheïst sluit het bestaan van God uit en houdt ook geen rekening met het bestaan van God. Hij kán dus eenvoudig weg niet bestaan.

Echt, hoezo bewijs? Het is gewoon allemaal door mensen bedacht. Dat zie je toch zo?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_50956276
als ie een paar keigave goocheltruukjes doet
Now why wouldn't God just appear to Pharaoh, and say it himself? Because God works in mysterious, inefficient, and breathtakingly cruel ways.
  donderdag 28 juni 2007 @ 23:44:04 #66
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_50956293
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 23:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan scheld ik hem de huid vol dat ie niet naar beneden gekomen was om ff te zeggen dat ie bestond en dat hij de boom ik kon met z'n ingewikkelde boek en geloof.
dan krijg je als antwoord dat de laatste keer dat ie naar beneden kwam en gewoon zei "hoi, hier ben ik dan" hij aan een kruis genageld werd. En ook God stoot zich geen 2 keer aan dezelfde steen
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  donderdag 28 juni 2007 @ 23:45:11 #67
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_50956328
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 23:42 schreef Arcee het volgende:

[..]

Nooit. Een atheïst sluit het bestaan van God uit en houdt ook geen rekening met het bestaan van God. Hij kán dus eenvoudig weg niet bestaan.
Maar de vraag is dus nu net welk bewijs voor een atheist zo overtuigend is dat ie gedwongen wordt de realiteit te erkennen.
quote:
Echt, hoezo bewijs? Het is gewoon allemaal door mensen bedacht. Dat zie je toch zo?
nou nee...
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  donderdag 28 juni 2007 @ 23:50:08 #68
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_50956483
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 23:45 schreef teamlead het volgende:
Maar de vraag is dus nu net welk bewijs voor een atheist zo overtuigend is dat ie gedwongen wordt de realiteit te erkennen.
Ik moest lachen...
Siamo Tutti Antifascisti!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 28 juni 2007 @ 23:52:48 #69
862 Arcee
Look closer
pi_50956551
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 23:45 schreef teamlead het volgende:
Tsja, er zijn tigduizenden bewijzen voor te bedenken, toch? Bewijs = bewijs. Laat maar zien.

Gewoon niet interessant. Als het bewijs er komt, dan gelooft een ahteïst het uiteraard ook. Hij beredeneert sowieso altijd op basis van bewijs.
quote:
nou nee...
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_50956632
nou wel.
ik snap echt 0.0% wat mensen zien in een verhaal dat 2000 jaar geleden is bedacht.
als er toen was bedacht dat je op je hoofd moest staan om te bidden, stond iedereen nu op ze hoofd te bidden, en als ze de bladzijde over het bidden eruit was geschuurd dan stond niemand nu te bidden en kan godt mooi naar als zijn bid mongolen fluiten.

maar om ontopic te blijven.
ik zou in iets geloven als wij feiten hebben gevonden of dat er een reactie 'van boven komt'
en nee daar bedoel ik godje niet mee, want dat is hetzelfde vragen als "wat zou genoeg bewijs zijn dat sinterklaas wel bestaat", die bestaat gewoon niet. en dan kan je wel zeggen, ja ik geloof er in als hij op visitie komt, maar ik denk niet dat sinterklaas ooit op visitie komt. (en godt dus ook niet)
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 28 juni 2007 @ 23:57:10 #71
862 Arcee
Look closer
pi_50956669
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 23:44 schreef teamlead het volgende:
dan krijg je als antwoord dat de laatste keer dat ie naar beneden kwam en gewoon zei "hoi, hier ben ik dan" hij aan een kruis genageld werd. En ook God stoot zich geen 2 keer aan dezelfde steen
Toen kwam-ie als een slapjanus naar beneden die zich in elkaar liet slaan.
  donderdag 28 juni 2007 @ 23:58:58 #72
pi_50956716
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 23:44 schreef teamlead het volgende:

[..]

Dan zal ik hem vertellen dat het Bono wel gelukt is.
  donderdag 28 juni 2007 @ 23:59:47 #73
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_50956741
Ik weet nog wel een leuke: Bewijs dat leven ontworpen is.
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_50956773
kwenie
Misschien 'The secret' leren begrijpen?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_50962447
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 23:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan zal ik hem vertellen dat het Bono wel gelukt is.
Om zich 2x te stoten tegen dezelfde steen?
...men begint immers altijd te moraliseren als de zaken mislopen en men ergert zich over de moraal zolang men haar comfortabel tegenover het recht van meningsuiting en op pluralisme kan stellen. (Benedictus XVI)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')