Op zich heb die wel gehad, maar 't was wel onder de invloed van enkele hallucinogene middelen.quote:Op donderdag 28 juni 2007 18:26 schreef Haushofer het volgende:
Een bepaalde mystieke ervaringNatuurlijk kun je dan als rationalist altijd zeggen dat je brein je voor de gek zit te houden, maar ik denk dat een mystieke ervaring voor veel mensen moeilijk valt te negeren.
Tsja, de één zegt gewoon dat-ie leuk gedroomd heeft of een goede trip heeft gehad van de paddos, en een ander noemt het een mystieke openbaring. Ik vind dat laatste gewoon onnodig vergezocht, en zeker geen bewijs voor het bestaan van wat voor godheid dan ook.quote:Op donderdag 28 juni 2007 18:26 schreef Haushofer het volgende:
Een bepaalde mystieke ervaringNatuurlijk kun je dan als rationalist altijd zeggen dat je brein je voor de gek zit te houden, maar ik denk dat een mystieke ervaring voor veel mensen moeilijk valt te negeren.
Zijn dat mystieke ervaringen? Ik ben ook wel es ondersteboven geweest van "hallucinogene middelen", maar een mystieke ervaring wil ik het niet noemen. Maar da's per persoon anders, en daarom kun je er als buitenstaander ook moeilijk over oordelen, natuurlijk.quote:Op donderdag 28 juni 2007 18:32 schreef Iblis het volgende:
[..]
Op zich heb die wel gehad, maar 't was wel onder de invloed van enkele hallucinogene middelen.
Nou, dan spreekt God misschien wel via drugsquote:Op donderdag 28 juni 2007 19:21 schreef Iblis het volgende:
Bij mij was 't een ontzettende gelukzaligheid, eenheid in het universum, ook nog het gevoel dat er een groot doel achter alles zat, dat alles zo moest zijn als het was, dat het goed was.
Dat is nou illusie op z'n bestquote:Op donderdag 28 juni 2007 19:21 schreef Iblis het volgende:
Bij mij was 't een ontzettende gelukzaligheid, eenheid in het universum, ook nog het gevoel dat er een groot doel achter alles zat, dat alles zo moest zijn als het was, dat het goed was.
Ze zouden het door het drinkwater moeten mengenquote:Op donderdag 28 juni 2007 19:21 schreef Iblis het volgende:
Als alle mensen op Aarde hun geamputeerde lichaamsdelen terug aangroeien.quote:
Dan scheld ik hem de huid vol dat ie niet naar beneden gekomen was om ff te zeggen dat ie bestond en dat hij de boom ik kon met z'n ingewikkelde boek en geloof.quote:Op donderdag 28 juni 2007 23:00 schreef Enomisk81 het volgende:
Als ik dood ben en ik sta werkelijk aan zijn hemelpoort dat hij dan aan mij vraagt; "En baal je nu niet dat je in je levende bestaan niet in mij gelooft hebt omdat jij dacht dat ik niet bestond???"
Achja dat zien we dan wel weer...
Nooit. Een atheïst sluit het bestaan van God uit en houdt ook geen rekening met het bestaan van God. Hij kán dus eenvoudig weg niet bestaan.quote:Op donderdag 28 juni 2007 09:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Voor alle Atheïsten onder ons, wanneer is het duidelijk dat Hij (Het Spagettimonster, Allah, Jahweh, of hoe je hem ook noemen wilt) wel bestaat.
dan krijg je als antwoord dat de laatste keer dat ie naar beneden kwam en gewoon zei "hoi, hier ben ik dan" hij aan een kruis genageld werd. En ook God stoot zich geen 2 keer aan dezelfde steenquote:Op donderdag 28 juni 2007 23:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan scheld ik hem de huid vol dat ie niet naar beneden gekomen was om ff te zeggen dat ie bestond en dat hij de boom ik kon met z'n ingewikkelde boek en geloof.
Maar de vraag is dus nu net welk bewijs voor een atheist zo overtuigend is dat ie gedwongen wordt de realiteit te erkennen.quote:Op donderdag 28 juni 2007 23:42 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nooit. Een atheïst sluit het bestaan van God uit en houdt ook geen rekening met het bestaan van God. Hij kán dus eenvoudig weg niet bestaan.
quote:Echt, hoezo bewijs? Het is gewoon allemaal door mensen bedacht. Dat zie je toch zo?
Ik moest lachen...quote:Op donderdag 28 juni 2007 23:45 schreef teamlead het volgende:
Maar de vraag is dus nu net welk bewijs voor een atheist zo overtuigend is dat ie gedwongen wordt de realiteit te erkennen.
Tsja, er zijn tigduizenden bewijzen voor te bedenken, toch? Bewijs = bewijs. Laat maar zien.quote:Op donderdag 28 juni 2007 23:45 schreef teamlead het volgende:
Maar de vraag is dus nu net welk bewijs voor een atheist zo overtuigend is dat ie gedwongen wordt de realiteit te erkennen.
quote:nou nee...
Toen kwam-ie als een slapjanus naar beneden die zich in elkaar liet slaan.quote:Op donderdag 28 juni 2007 23:44 schreef teamlead het volgende:
dan krijg je als antwoord dat de laatste keer dat ie naar beneden kwam en gewoon zei "hoi, hier ben ik dan" hij aan een kruis genageld werd. En ook God stoot zich geen 2 keer aan dezelfde steen
Dan zal ik hem vertellen dat het Bono wel gelukt is.quote:Op donderdag 28 juni 2007 23:44 schreef teamlead het volgende:
[..]
dan krijg je als antwoord dat de laatste keer dat ie naar beneden kwam en gewoon zei "hoi, hier ben ik dan" hij aan een kruis genageld werd. En ook God stoot zich geen 2 keer aan dezelfde steen
Om zich 2x te stoten tegen dezelfde steen?quote:Op donderdag 28 juni 2007 23:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan zal ik hem vertellen dat het Bono wel gelukt is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |