abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 3 juli 2007 @ 20:02:11 #251
862 Arcee
Look closer
pi_51105309
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 19:52 schreef DeDaan het volgende:
De evolutie-theorie is al op meerdere wetenschappelijke aspecten onderuitgehaald.
En dus God, die pratende slang en de Ark van Noach bestaan/bestonden echt?

Welke aspecten, trouwens?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 20:02:36 #252
69211 koffiegast
langzinnig
pi_51105328
quote:
Ik geloof in God.

De evolutie-theorie is al op meerdere wetenschappelijke aspecten onderuitgehaald. Kijk eens om je heen, hoe mooi alles is gemaakt, dat kan echt niet door toeval gebeurd zijn, ook niet in 4.6 miljard jaar...
welke aspecten? Je vindt alles te mooi om waar te zijn door automatisme? Je kunt hem idd op 2 manieren zien..het is te mooi dat het in zon lastige situatie tog nog uitgroeit... maar wat als nou er miljoenen jaren pogingen worden gedaan en 1 werkt en blijft bestaan..dan komt het dus... Net zoals onkruid komt het op een manier naar voren... en ook in de meest bizarre omstandigheden kom je leven tegen... diep in de oceaan met heel veel druk... in zeer geconcentreerde zuren of hete dampen die boven de 400 celcius gaan..

'alllemaal zo mooi', maar desondanks is een groot deel van ons universum en dimensies niet bewoonbaar..dat er toevallig 1 plek wel dat heeft dat zijn wij. Gooi eens wat knikkers in een vlakte met wat gaten...je zult zien dat op sommige plekken blijven haken, stel je voor dat 1 van die vakken toebehoort tot de eigenschap 'woonbaar'. Dan is het volgensmij zeer logisch. Wellicht dat je dat niet kunt inbeelden of relevant ziet waarom wij hier zijn/evolutie bestaat. Maja..das een bepaalde blik op de wereld hebben
pi_51105473
quote:
Ik geloof in God.

De evolutie-theorie is al op meerdere wetenschappelijke aspecten onderuitgehaald. Kijk eens om je heen, hoe mooi alles is gemaakt, dat kan echt niet door toeval gebeurd zijn, ook niet in 4.6 miljard jaar...
Ah, vertel. Het wetenschappelijke argument dat alles 'zo mooi' is vind ik namelijk nogal magertjes.
pi_51105944
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 18:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Er word minder euthanasie gepleegt en er word meer aan pallitieve sedatie gedaan. Er worden mensen maanden voor ze een natuurlijke dood zouden sterven al op deze manier behandelt. Een verkapte vorm van euthanasie waar minder ingewikkelde regelgeving aan hangt. Dus je kan je op de borst kloppen dat er minder euthanasie gepleegt word maar het resultaat is hetzelfde. Wat heb je nu bereikt als Christen zijnde?
Euthanasie vind ik eerlijk gezegd ook niet zo'n groot issue. Abortus wel trouwens.
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 18:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik vind het niet van moreel besef getuigen om anderen je manier van leven op te leggen. Iedereen moet zijn eigen weg zoeken. Gelovigen lopen erg vaak superieur te doen, vooral over hun zogenaamde veheven moraliteit. Een bijzonder arrogante levenshouding die niets christelijks heeft.
Nee. Gelovigen doen daar juist niet superieur en arrogant over.
Zoals ik al eerder zei, zoveel gelovigen en kerkgemeenschappen doen zoveel goeds voor de maatschappij maar lopen daar over het algemeen niet mee te koop.
De seculieren in diezelfde maatschappij, zoals ze ook in dit topic zijn, zijn vrijwel alleen maar negatief over geloof en gelovigen.
Stank voor dank zeg maar.

Het doel van mijn posts is niet om ons christenen op de borst te kloppen, maar om een tegengeluid te bieden aan dat zwaar overtrokken negatieve gezeik van de gemiddelde atheïst hier. Ze moesten eens weten...
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 3 juli 2007 @ 20:22:55 #255
862 Arcee
Look closer
pi_51106128
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 17:38 schreef koningdavid het volgende:
Mijn standpunt is dus dat veel gelovigen een belangrijke en ook wel positieve rol hebben in deze wereld. Dat wordt wel eens vergeten, zoals in dit topic.
Daar is ook niks mis mee, alleen dat maakt hun scheppingsverhaaltje uit de Bijbel nog niet tot waarheid.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 20:23:08 #256
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_51106133
quote:
Ik geloof in God.

We hebben net 10 topics evolutie Vs creationisme achter de rug. Er zitten weinig gaten in de evolutie theorie en het enige alternatief dat geboden word is: God heeft alles gemaakt, lees de bijbel en stop met denken.

Maar ik weet zeker dat je genoeg vrijwilligers kan vinden om nog eens 10 ronden over deze materie te discussieren. Ik hoop dat je genoeg biologie en geologie boeken in huis hebt, die zal je nodig hebben.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_51106635
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 20:22 schreef Arcee het volgende:

[..]

Daar is ook niks mis mee, alleen dat maakt hun scheppingsverhaaltje uit de Bijbel nog niet tot waarheid.
Je bedoelt het stuk proza dat, zoals een aantal andere stukken van de bijbel, doordrengt is met symboliek?

GOD kneedde niet letterlijk de Aarde ofzo, Genesis 1 is een theologische verklaring van het ontstaan van de Aarde, niet een wetenschappelijke. Maar dat is mijn bescheiden mening...
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 3 juli 2007 @ 20:38:25 #258
862 Arcee
Look closer
pi_51106757
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 20:35 schreef koningdavid het volgende:
Je bedoelt het stuk proza dat, zoals een aantal andere stukken van de bijbel, doordrengt is met symboliek?
Ja, dat! Dat stuk dat je niet letterlijk moet nemen, maar symbolisch en waarvan je dan zelf naar eigen inzicht mag beslissen welke stukken dat zijn, zodat iedereen er z'n eigen religieuze punt aan kan lullen.
quote:
GOD kneedde niet letterlijk de Aarde ofzo, Genesis 1 is een theologische verklaring van het ontstaan van de Aarde, niet een wetenschappelijke. Maar dat is mijn bescheiden mening...
Het is toch het onfeilbare woord van God?
pi_51107033
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 20:38 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ja, dat! Dat stuk dat je niet letterlijk moet nemen, maar symbolisch en waarvan je dan zelf naar eigen inzicht mag beslissen welke stukken dat zijn, zodat iedereen er z'n eigen religieuze punt aan kan lullen.
[..]

Het is toch het onfeilbare woord van God?
Als iets symbolisch geschreven is, kan het nog wel recht doen aan de waarheid!

Ik vind Genesis 1 overduidelijk een stuk proza. Er worden zelfs literaire figuren (bijv. 7 dagen, een refrein) toegepast.

Misschien is dit ook wel een betere manier van GOD om duidelijk te maken dat hij de 'schepper' is van alles dan dat hij een heel wetenschappelijk blabla verhaal laat opschrijven waar alle mensen van die tijd alleen maar zoiets zouden hebben van: WTF?!?

Ook Genesis 2 zit vol symboliek. 'De boom van kennis van goed en kwaad' staat echt niet letterlijk voor een boom met vruchten, maar het heeft duidelijk een diepere betekenis, nl: 'je moet niet eigen 'god' gaan spelen en zelf bepalen wat goed en slecht is'.

Hoe vertelde God op aarde, Jezus, zijn verhalen om een diepere boodschap over te dragen. Bijna nooit letterlijk, maar vaak met een symbolisch verhaal, een gelijkenis.

Dat is gewoon Gods stijl.
pi_51107286
koningdavid, hoe denk jij dan dat de aarde ontstaan is?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 3 juli 2007 @ 21:01:45 #261
862 Arcee
Look closer
pi_51107656
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 20:45 schreef koningdavid het volgende:
Als iets symbolisch geschreven is, kan het nog wel recht doen aan de waarheid!

Ik vind Genesis 1 overduidelijk een stuk proza. Er worden zelfs literaire figuren (bijv. 7 dagen, een refrein) toegepast.

Misschien is dit ook wel een betere manier van GOD om duidelijk te maken dat hij de 'schepper' is van alles dan dat hij een heel wetenschappelijk blabla verhaal laat opschrijven waar alle mensen van die tijd alleen maar zoiets zouden hebben van: WTF?!?
Ik denk gewoon dat die mensen van die tijd de bijbel hebben geschreven. Die wisten namelijk van veel dingen nog niet het fijne en dat blijkt ook duidelijk uit hun boek.
pi_51107675
Maarreh.. Als dan toch zoveel 'symbolisch' is in de bijbelverhalen, waarom is dan het hele bestaan van die god niet symbolisch bedoeld voor (bijvoorbeeld) het begin van het universum?
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_51107806
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 20:52 schreef archgallo het volgende:
koningdavid, hoe denk jij dan dat de aarde ontstaan is?
Tsja, ik heb daar nog niet genoeg kennis over opgedaan om dat te kunnen beoordelen. Ik geloof er wel heilig in dat een GOD aan de basis heeft gestaan van het onstaan van het universum. Het kan ook bijna niet anders. Wie kan mij uitleggen hoe het universum uit het 'niets' is ontstaan?
Plaats en tijd kunnen alleen gecreëerd worden door iets dat niet gebonden is aan plaats en tijd, en dus onveranderlijk is. Laat dat nou net de beschrijving zijn van de God van de bijbel.

Ik geloof ook dat ervolutie plaatsvindt, maar in wat voor mate? Ik vind de evolutie-theorie nog een hoog evolutie-psychologie gehalte hebben, wat naar mijn idee soms ten koste gaat van de wetenschappenlijkheid.
Bovendien, wat is nou echt de drijvende kracht achter evolutie? En dan bedoel ik niet overleven, natuurlijke selectie of trial-and-error. Maar wat is de drijvende kracht achter die drang tot overleven?
Dat is een vraagstuk die volgens mij wetenschappenlijk ook nog lastig te verklaren is.

Al met al, mijn kennis van de evolutietheorie en natuurwetenschappen reikt sowieso niet ver genoeg om er echt een waardeoordeel over te vellen. Ik hoop me er in de toekomst nog meer in te verdiepen.

[ Bericht 0% gewijzigd door koningdavid op 03-07-2007 21:13:03 ]
pi_51108034
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 21:02 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Maarreh.. Als dan toch zoveel 'symbolisch' is in de bijbelverhalen, waarom is dan het hele bestaan van die god niet symbolisch bedoeld voor (bijvoorbeeld) het begin van het universum?
Omdat de God van de bijbel 'leeft', praat en duidelijk laat merken een affectie te hebben met zijn schepselen.

Bovendien is een 'deel' van de bijbel symbolisch. Namelijk: die dingen die symbolisch, d.w.z. als proza of gelijkenis geschreven zijn.

Veel dingen zijn feitelijk beschreven, en die geloof ik dan ook heilig.
Zoals bijvoorbeeld de kruisiging en opstanding van Jezus.
pi_51108060
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 21:01 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ik denk gewoon dat die mensen van die tijd de bijbel hebben geschreven. Die wisten namelijk van veel dingen nog niet het fijne en dat blijkt ook duidelijk uit hun boek.
Dat is jouw geloof, ik heb mijn geloof.
pi_51108156
Maar als de Bijbel het woord van God is, waarom dan zo omslachtig? Waarom zijn delen ervan wel letterlijk te nemen en andere delen niet? Hij is alwetend, zou hij dan niet in hadden moeten zien dat dit kon leiden tot problemen?
  dinsdag 3 juli 2007 @ 21:26:41 #267
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_51108749
Staat er ergens een lijstje online van welke Bijbelpassages ik letterlijk moet nemen en welke symbolisch? Zou wel handig wezen.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 21:33:47 #268
pi_51109063
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 21:05 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Tsja, ik heb daar nog niet genoeg kennis over opgedaan om dat te kunnen beoordelen. Ik geloof er wel heilig in dat een GOD aan de basis heeft gestaan van het onstaan van het universum. Het kan ook bijna niet anders. Wie kan mij uitleggen hoe het universum uit het 'niets' is ontstaan?
Plaats en tijd kunnen alleen gecreëerd worden door iets dat niet gebonden is aan plaats en tijd, en dus onveranderlijk is. Laat dat nou net de beschrijving zijn van de God van de bijbel.

Ik geloof ook dat ervolutie plaatsvindt, maar in wat voor mate? Ik vind de evolutie-theorie nog een hoog evolutie-psychologie gehalte hebben, wat naar mijn idee soms ten koste gaat van de wetenschappenlijkheid.
Bovendien, wat is nou echt de drijvende kracht achter evolutie? En dan bedoel ik niet overleven, natuurlijke selectie of trial-and-error. Maar wat is de drijvende kracht achter die drang tot overleven?
Dat is een vraagstuk die volgens mij wetenschappenlijk ook nog lastig te verklaren is.

Al met al, mijn kennis van de evolutietheorie en natuurwetenschappen reikt sowieso niet ver genoeg om er echt een waardeoordeel over te vellen. Ik hoop me er in de toekomst nog meer in te verdiepen.
Wetenschappelijk gezien heeft het leven of het heelal geen doel. Er word dan ook niet gezocht naar een drijvende kracht. Het universum is er en volgt natuurwettenn. Het zelfde geld voor het leven. De vraag die jij stelt is:"waarom?" en dat is geen wetenschappelijke vraag. Dat is religie/filosofie/levensbeschouwing.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 3 juli 2007 @ 21:51:49 #269
862 Arcee
Look closer
pi_51109852
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 21:05 schreef koningdavid het volgende:
Tsja, ik heb daar nog niet genoeg kennis over opgedaan om dat te kunnen beoordelen. Ik geloof er wel heilig in dat een GOD aan de basis heeft gestaan van het onstaan van het universum. Het kan ook bijna niet anders.
Waar komt God dan vandaan?
quote:
Wie kan mij uitleggen hoe het universum uit het 'niets' is ontstaan?
Het feit dat daar nog geen antwoord op is maakt het niet automatisch tot onderdeel van religie. Ik wacht het antwoord op die vraag gewoon af en tot die tijd vul ik het niet in met een God.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 22:03:24 #270
pi_51110350
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 21:51 schreef Arcee het volgende:

[..]

Waar komt God dan vandaan?
[..]

Het feit dat daar nog geen antwoord op is maakt het niet automatisch tot onderdeel van religie. Ik wacht het antwoord op die vraag gewoon af en tot die tijd vul ik het niet in met een God.
Het universum is niet meer dan een quantum fluctuatie. Continu ontstaan deeltjes en anti-deeltjes die elkaar meestal meteen weer elemineren. Dit is niet meer dan de uitwisseling energie <=> materie want die twee zijn in weze hetzelfde.

Quantumtechnisch zou op dezelfde manier een compleet universum kunnen ontstaan. En wie weet word het heelal weer geëlemineert door het anti-heelal over een paar miljard jaar.

Maar als je het echt wilt weten zou ik een goed boek kopen.
pi_51110538
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 21:11 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Omdat de God van de bijbel 'leeft', praat en duidelijk laat merken een affectie te hebben met zijn schepselen.
Gandalf uit Lord of the Rings ook.
quote:
Bovendien is een 'deel' van de bijbel symbolisch. Namelijk: die dingen die symbolisch, d.w.z. als proza of gelijkenis geschreven zijn.
Aha. En hoe bepaal je dan wat er wel of niet symbolisch is?
quote:
Veel dingen zijn feitelijk beschreven, en die geloof ik dan ook heilig.
Zoals bijvoorbeeld de kruisiging en opstanding van Jezus.
Er zijn nog steeds mensen die het Genesis verhaal als een feitelijke beschrijving zien. Hun argumenten opm dat feitelijk te zien, zijn in mijn ogen in niets verschillend als jouw argumenten om bijvoorbeeld de wederopstanding als feitelijk te zien.

Het blijft een beetje pick-and-choose verhaal, waarbij de criteria ook nog eens met de jaren verschuiven, al naargelang welke interpretatie op dat moment goed uitkomt.

Nee, hoog tijd om al die heilige boeken te scharen onder de noemer waar ze thuishoren; mythologie.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 3 juli 2007 @ 22:21:26 #272
862 Arcee
Look closer
pi_51111142
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 22:07 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Nee, hoog tijd om al die heilige boeken te scharen onder de noemer waar ze thuishoren; mythologie.
pi_51114101
quote:
Op maandag 2 juli 2007 17:40 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Ik kan ook wat nadelen noemen hoor:
- miljoenen kerken zullen genoodzaakt zijn te stoppen met diaconie en opbouwwerk
- Ongelooflijk veel goede doelen zullen ophouden te bestaan
- Het tekort aan vrijwilligerswerk wordt nog groter
Hoezo dat dan? Doen ongelovigen al die dingen niet?
quote:
- Mensen voeren hoe dan ook oorlog, religie is maar een van de drijfveren. De meest bloedige oorlogen hadden niks met religie te maken, maar meer met politieke ideologiën of geo-strategie.
Daar zou iets in kunnen zitten. Zouden we even moeten turven. Telt de inval in Irak mee of niet???????
quote:
Er is geen hoger moreel-besef dat een tegenwicht kan bieden aan deze oorlogen.
Ach, laat er hier nou ook een discussie lopen over het boeddhisme.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_51114325
Maar om op de TT terug te komen:
Ik kan me geen bewijs voorstellen, dat voldoende zou zijn.
1) Want als iets wel genoeg bewijs zou zijn, kan ik het dus begrijpen en is het een bewijs naar de menselijke maat. Dus niet overtuigend voor een god.
2) Als god zich door mij zou laten verleiden tot het leveren van een bewijs op bestelling, dan ofwel is hij zich aan het verlagen tot mijn niveau ofwel hij vindt me belangrijk genoeg als gesprekspartner en ben ik dus zelf god.
3) Als het een bewijs is naar godelijke maatstaven, begrijp ik het niet. Dus laat ik me niet overtuigen.
4) Als de wereld opeens zou veranderen in een totaal nieuw universum, zou ik ofwel denken dat ik gek geworden was ofwel me zo snel mogelijk aanpassen.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_51114478
De mensenpopulatie groeit exponentieel. Als hier echt al meer dan 20.000 jaar mensen op de aarde leefde (volgens de evolutie) zou de aarde al lang en breed overbevolkt zijn.

Volgens de bijbel echter was er een grote overstoming die iedereen verwoestte, dat was zo'n 4000 jaar geleden.

Als we de huidige groei van de bevolking nemen en dan terug gaan rekenen, (nu zijn er ongever 6 miljard mensen), komen we ongeveer uit op 4000 jaar geleden...

Grafiekje

[ Bericht 12% gewijzigd door DeDaan op 03-07-2007 23:50:14 ]
  dinsdag 3 juli 2007 @ 23:45:29 #276
69211 koffiegast
langzinnig
pi_51114582
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 23:42 schreef DeDaan het volgende:
De mensenpopulatie groeit exponentieel. Als hier echt al meer dan 20.000 jaar mensen op de aarde leefde (volgens de evolutie) zou de aarde al lang en breed overbevolkt zijn.
HOU OP LOL dude ! Man Omfg.... damn...tering... iemand hou me tegen dit moet een grap zijn!
quote:
Volgens de bijbel echter was er een grote overstoming die iedereen verwoestte, dat was zo'n 4000 jaar geleden.
En die ook van elke andere soort 1 paar nam zodat ze voor nakomelingen zouden zorgen? jupjup uiteraard
quote:
Als we de huidige groei van de bevolking nemen en dan terug gaan rekenen, (nu zijn er ongever 6 miljard mensen), komen we ongeveer uit op 4000 jaar geleden...
Hou op man, doe me dit niet aan je kan niet serieus genomen worden...
pi_51114589
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 23:42 schreef DeDaan het volgende:
De mensenpopulatie groeit exponentieel.
Ehm nee hoor, nu is dat misschien, maar vroeger, toen men wijd verspreid leefde en de gezondheidszorg niet om over naar huis te schrijven was, ging dat zo snel nog niet.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 3 juli 2007 @ 23:51:56 #278
862 Arcee
Look closer
pi_51114780
pi_51114798
quote:
En die ook van elke andere soort 1 paar nam zodat ze voor nakomelingen zouden zorgen? jupjup uiteraard
Volgens jouw theorie ben je een afstammeling van een rots of steen :-P
  dinsdag 3 juli 2007 @ 23:55:15 #280
69211 koffiegast
langzinnig
pi_51114857
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 23:52 schreef DeDaan het volgende:

[..]

uiteraard uiteraard
pi_51114945
Waar kom je dan vandaan? :-)
pi_51115116
http://nl.wikipedia.org/wiki/Horizonprobleem
quote:
Horizonprobleem is een probleem uit de kosmologie, dat niet door de klassieke theorie van oerknal verklaard kan worden.

Het horizonprobleem houdt in, dat niet verklaard kan worden waarom de temperatuur van de kosmische achtergrondstraling uit tegenovergestelde richtingen gelijk is, nl. 2,73K. Vanuit de aarde gezien liggen die uitersten op een afstand van ongeveer 13 miljard lichtjaar, ten opzichte van elkaar is dat 26 miljard lichtjaar. Omdat die afstand te groot is om in de tijd sinds de oerknal door het licht te overbruggen is het een probleem om te verklaren waarom die gebieden op zo'n grote afstand toch eenzelfde temperatuur hebben.
pi_51115503
quote:
zie overleg:

Overleg:Horizonprobleem
Van Wikipedia
Ga naar: navigatie, zoek

Is het horizonprobleem niet allang opgelost door aan te nemen dat de ruimte met de snelheid van het licht wordt uitgebreid, sinds de oerknal??? Pven 12 feb 2006 01:29 (CET)

beeld je eens in dat het heelal dat we nu zien niet altijd zo geweest was, net zoals dat er altijd een 'exponentieele groei aan mensen zouden zijn'
pi_51115504
@DeDaan

Waarom probeer je nu mensen die in de oerknal geloven te overtuigen in een topic dat over God gaat?
quote:

[..]

Volgens jouw theorie kwam de eerste vrouw uit een rib van een man.
pi_51115606
Ja maf, ik weet het.

Maar volgens evolu-isten, zijn wij toch echt afstammelingen van een steen of oersoep ofzoiets...
Klinkt ook niet echt geloofwaardig hè.
  woensdag 4 juli 2007 @ 00:24:52 #286
pi_51115630
quote:
Ben je een kloon van Ali_kannibali?

Lees je eerst even in. Hier: [url=http://forum.fok.nl/topic/1031216]http://forum.fok.nl/topic/1031216[/url][/url]

zuin 10 topics van. Het zou zonde van je tijd zijn als je met dezelfde onzin aankwam.
pi_51115655
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 00:23 schreef DeDaan het volgende:
Ja maf, ik weet het.

Maar volgens evolu-isten, zijn wij toch echt afstammelingen van een steen of oersoep ofzoiets...
Een oersoep ja, geen steen het klinkt misschien niet geloofwaardig, maar dingen als evolutie en de oersoep zijn middels simpele regels (alles gebeurt willekeurig / at random) te simuleren met eenduidige resultaten.
  woensdag 4 juli 2007 @ 00:27:54 #288
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_51115686
Zelfs wetenschappers zeggen dat er een meester-ingenieur geweest moet zijn.
Era Vulgaris
  woensdag 4 juli 2007 @ 00:30:26 #289
pi_51115729
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 00:23 schreef DeDaan het volgende:
Ja maf, ik weet het.

Uit een paar simpele basale elementen, een beetje UV licht en wat electrische lading worden vrij vlot aminozuren gevormd, de eerste bouwstenen van leven. Dit gebeurt niet alleen op aarde, maar zelfs in de stofwolken tussen de sterren. Maar als je het prettiger vind om in een God te geloven dan mag dat natuurlijk.
pi_51115754
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 00:27 schreef Vassili_Z het volgende:
Ik ken genoeg wetenschappers om te zeggen dat je nu ontzettend uit je nek staat te lullen een paar weirdo's misschien, maar de meesten zijn er toch echt over eens dat willekeur de hoofdrol speelt.
  woensdag 4 juli 2007 @ 00:32:04 #291
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_51115765
ja hor evo vs. creatie hebben we al een topic voor hoor.. ergens..
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_51115793
quote:
en die wetenschappers zijn dan...'archeologen, wiskundigen, exacte natuurkunde?'

serieus het begrijpen en voorstellen van op enkel een paar regeltjes en daaruit kunnen concluderen dat veel mogelijk is, leer je niet bij elk wetenschappelijke vak. En sommigen ervan zijn ook gelovig waarbij het er zeg maar niet lijkt te kunnen schieten.

desondanks al dit gespuis dat zus en zo qua evo en wat wel god niet heeft begonnen of wat er begon...
we moeten nog maar een enkele gebeurtenis in ons HUIDIGE bestaan en weliswaar NU merken dat God daar is, iets mythieks wat echt niet kan alle stoppen doorbreekt. Maja dat zie je dus nergens. Dingen zoals 9/11 en dat henkje weer kan lopen zijn niet genoeg/niet goed benoemd tot god's daden. Je kunt alles beoordelen tot god's toedoen. Dus, waar blijft onze ware mirakel ?
pi_51115902
quote:
maar dat wil nog niet zeggen dat er boven de wolken een rare vent zit die een zoon heeft die jezus is waar christenen voor bidden etc. etc.
kom op zulke mensen kan je niet serieus nemen
ik zie god al rond etenstijd kijken of iedereen wel bid.
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
  woensdag 4 juli 2007 @ 00:38:24 #294
pi_51115918
quote:
Ja godsdienstwaanzinnigen die het creationisme hebben uitgevonden om hun geloof te kunnen verenigen met de werkelijkheid. Ondanks dat is er nog steeds een solide basis voor de evoluie theorie. Maar als jullie denken slimmer te zijn, ga je gang. Maar lees eerst die 10 evolutie topics ff door.
  woensdag 4 juli 2007 @ 00:39:11 #295
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_51115933
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 00:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ben je een kloon van Ali_kannibali?
Ali_Kannibali is al tig stappen voor op deze evo-rookie. Die hoef je die basisdingen niet meer uit te leggen. Dit is nog duidelijk iemand die nul komma nul van de evolutietheorie begrepen heeft, al beseft ie het niet. (of misschien is dit Ali die de trol uithangt )
  woensdag 4 juli 2007 @ 00:43:35 #296
pi_51116050
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 00:32 schreef teamlead het volgende:
ja hor evo vs. creatie hebben we al een topic voor hoor.. ergens..
Na deel 10 hebben we een voorlopige pauze ingelast, maar misschien word het tijd voor deel 11?
pi_51116069
quote:
Degene die het horizonprobleem op deze manier stelt, gaat er kennelijk vanuit de de aarde in het centrum van een bol met een straal van 13 miljard lichtjaar ligt. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat de aarde precies in het centrum van het heelal ligt. Dus de vraag op deze manier stellen is niet correct.
pi_51116096
Als god de moeite neemt om zichzelf te laten zien
Op zaterdag 23 juni 2007 18:54 schreef MASD het volgende:
Double-Helix is mijn held vandaag! _O_
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 4 juli 2007 @ 00:49:04 #299
862 Arcee
Look closer
pi_51116199
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 00:18 schreef JeRa het volgende:
Volgens jouw theorie kwam de eerste vrouw uit een rib van een man.
En de eerste man uit een hoopje stof.

Waar zijn überhaupt die diverse stadia voor nodig? God kon toch gewoon 't hele heelal met alles erop en eraan in 1 klap maken? Gewoon *plop* en hij zag dat 't allemaal in 1 keer goed was.
  woensdag 4 juli 2007 @ 00:53:28 #300
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_51116301
quote:

[..]

Bedoel je nu werkelijk dat je denkt dat met evolutie bedoeld wordt:

Dag A:

*POEF* *MAGIE*

Dag B: