abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51052734
quote:
Op maandag 2 juli 2007 01:33 schreef Jihad-Joe het volgende:
Mijn definitie van "God" is althans theorie:

Degene die de Big Bang heeft geïnitiëerd, met allerlei materie, tijdskrommingen, dimensies en allerlei andere fenomenen, die wij nog niet hebben waargenomen, van dien. <- here it ends.
However.. wat was er voor "God"? Wie of wat heeft God gemaakt?

Een entiteit die menselijke gevoelens heeft? I doubt it.
Ik geloof niet in een god maar áls er een is dan is dit inderdaad wat ik denk dat "god" zou zijn. Zo'n geloof heet volgens mij deisme, trouwens.
  maandag 2 juli 2007 @ 13:50:38 #202
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_51056769
quote:
Op maandag 2 juli 2007 11:36 schreef archgallo het volgende:

[..]

Ik geloof niet in een god maar áls er een is dan is dit inderdaad wat ik denk dat "god" zou zijn. Zo'n geloof heet volgens mij deisme, trouwens.
Deïsme is het idee dat er wel een god bestaat en mogelijk ook een hiernamaals, maar dat deze god zich niet (meer) bemoeit met ons planeetje na de creatie ervan, dat god is weggegaan of zelfs niet meer bestaat/dood is gegaan.
pi_51057513
quote:
Op maandag 2 juli 2007 13:50 schreef StupidByNature het volgende:

[..]

Deïsme is het idee dat er wel een god bestaat en mogelijk ook een hiernamaals, maar dat deze god zich niet (meer) bemoeit met ons planeetje na de creatie ervan, dat god is weggegaan of zelfs niet meer bestaat/dood is gegaan.
Hmm, is dat dan "een god" of God (als in de christelijke/moslim/joodse God)?
pi_51057784
quote:
Op maandag 2 juli 2007 11:36 schreef archgallo het volgende:

[..]

Heet gewoon theisme.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_51059735
quote:
Op maandag 2 juli 2007 14:18 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Heet gewoon theisme.
Theisme is iets anders dan deisme. De theist gelooft dat "God" zich nog steeds met ons bemoeid, de deist niet.
  maandag 2 juli 2007 @ 15:56:07 #206
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_51061159
quote:
Op maandag 2 juli 2007 14:11 schreef archgallo het volgende:

[..]

Hmm, is dat dan "een god" of God (als in de christelijke/moslim/joodse God)?
"gewoon" een god. In ieder geval een niet-trancendente god.
pi_51061474
quote:
Op maandag 2 juli 2007 15:56 schreef StupidByNature het volgende:

[..]

"gewoon" een god. In ieder geval een niet-trancendente god.
Okee, dat komt dan het dichtst in de buurt van wat ik me als god voorstel, áls het zou bestaan. Ik kan me niet voorstellen dat een wezen dat het universum schept zich druk kan maken om het feit dat ik stoute gedachtes heb over die ene buurvrouw of dat ik op zondag werk.
  maandag 2 juli 2007 @ 16:12:31 #208
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_51061711
quote:
Op maandag 2 juli 2007 15:56 schreef StupidByNature het volgende:

[..]

"gewoon" een god. In ieder geval een niet-transcendente god.
Oeps, niet helemaal correct. Deïsten geloven [normaal gesproken] wel in een almachtige, alwetende en overal aanwezig zijnde god (meerdere goden mag ook) en dus ook in een transcendente god. Deze god heeft echter geen naam en zou in principe van elke religie kunnen komen of zelfs een totaal andere zijn. Ook stelt de deïst de reden op de eerste plaats, en gelooft ook niet in wonderen etc. Hij stelt dat de creatie van god te zien is in de natuur en zo kan worden bewezen (deze laatste in combi met het vooropstellen van reden vind ik de meest vreemde gedachtegang van de deïst).
pi_51061729
quote:
Op maandag 2 juli 2007 16:12 schreef StupidByNature het volgende:

[..]

Oeps, niet helemaal correct. Deïsten geloven [normaal gesproken] wel in een almachtige, alwetende en overal aanwezig zijnde god (meerdere goden mag ook) en dus ook in een transcendente god.
Okay, dank je wel.
  maandag 2 juli 2007 @ 16:14:38 #210
59251 Zwartkijken
helemaal niet zwartgallig
pi_51061770
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 09:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Voor alle Atheïsten onder ons, wanneer is het duidelijk dat Hij (Het Spagettimonster, Allah, Jahweh, of hoe je hem ook noemen wilt) wel bestaat.
Als hij alle gelovigen in één keer tot zich neemt middels spontane zelfontbranding, en daarna nooit meer iets van zich laat zien of horen. Dan zou er bij mij wel een dankgebedje af kunnen vanwege de Grote Schoonmaak Der Idioten.
CYNIC: A blackguard whose faulty vision sees things as they are, not as they ought to be. Hence the custom among the Scythians of plucking out a cynic's eyes to improve his vision.
--Ambrose Bierce, The devil's dictionary.
  maandag 2 juli 2007 @ 16:47:37 #211
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_51062774
quote:
Op maandag 2 juli 2007 16:14 schreef Zwartkijken het volgende:

[..]

Als hij alle gelovigen in één keer tot zich neemt middels spontane zelfontbranding, en daarna nooit meer iets van zich laat zien of horen. Dan zou er bij mij wel een dankgebedje af kunnen vanwege de Grote Schoonmaak Der Idioten.
Haleluja!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 2 juli 2007 @ 17:09:12 #212
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_51063419
quote:

[..]

Props voor hem dan.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_51063687
quote:

[..]

Is goed, dan kijken wij vanuit de hemel toe hoe de aarde naar de klote gaat.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
  maandag 2 juli 2007 @ 17:23:39 #214
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_51063925
quote:
Op maandag 2 juli 2007 17:16 schreef koningdavid het volgende:

[..]

De aarde is nu anders ook aardig op weg hoor .
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_51064288
quote:

[..]

- mensen verdoen geen tijd meer met bidden
- mensen gaan af op feiten en bewijzen, in plaats van waanbeelden.
- mensen moorden elkaar niet meer uit vanwege hun verschillende imaginaire vriendjes

Toch vreemd, ik zie alleen maar voordelen aan een wereld zonder religie en zijn dwazen.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_51064506
quote:
Op maandag 2 juli 2007 17:33 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

- mensen verdoen geen tijd meer met bidden
- mensen gaan af op feiten en bewijzen, in plaats van waanbeelden.
- mensen moorden elkaar niet meer uit vanwege hun verschillende imaginaire vriendjes

Toch vreemd, ik zie alleen maar voordelen aan een wereld zonder religie en zijn dwazen.
Ik kan ook wat nadelen noemen hoor:
- miljoenen kerken zullen genoodzaakt zijn te stoppen met diaconie en opbouwwerk
- Ongelooflijk veel goede doelen zullen ophouden te bestaan
- Het tekort aan vrijwilligerswerk wordt nog groter
- Mensen voeren hoe dan ook oorlog, religie is maar een van de drijfveren. De meest bloedige oorlogen hadden niks met religie te maken, maar meer met politieke ideologiën of geo-strategie.
Er is geen hoger moreel-besef dat een tegenwicht kan bieden aan deze oorlogen.
  † In Memoriam † maandag 2 juli 2007 @ 18:00:12 #217
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_51065042
misschien hebben alle mensen die "the lord" hebben gezien een pact met hem afgesproken om niet te vertellen dat ze hem zagen, maar het wel moeten doorgeven dat ze the lord moeten 'aanraken'. als ze zich hieraan niet houden sterven ze
:')
pi_51066324
Alsof religie iets met G'd te maken heeft, iemand die het waard heeft zal dat ontdekken
pi_51069030
Ik geloof zelf niet in God, maar het is wel apart om te zien dat sommige mensen door geloof beter in hun vel zitten etc, ik heb daarom groot respect voor mensen die wel erin geloven.
Mij krijg je overtuigd als er iets bovennatuurlijks gebeurd en dat het echt bewijzen kan worden
Of ja, ik weet het zelf niet precies.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 2 juli 2007 @ 20:53:12 #220
862 Arcee
Look closer
pi_51071615
quote:
Op maandag 2 juli 2007 17:40 schreef koningdavid het volgende:
Gelukkig niet, ligt eindelijk de weg open voor abortus, euthanasie, inentingen, voorbehoedsmiddelen en stamcelonderzoek en wordt het niet langer tegengehouden door mensen die hun moreel besef uit een eeuwenoud boek halen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_51084866
Ik ga in God geloven als ik een wonder voor mijn neus zie plaatsvinden. Een Echt Wonder(tm) natuurlijk. En dat hoeft maar iets belachelijks kleins te zijn. Een vingertopje dat voor mijn ogen aangroeit, een klein sneetje dat zich voor mijn ogen dicht, mezelf eventjes laten zweven... iets kleins.

Gelovigen zeggen altijd dat atheisten toch nooit God zullen aannemen, maar hierboven bewijs ik het tegendeel. Zo'n klein wondertje en ik ben om. Zo simpel is het.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_51085090
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 09:49 schreef Knipoogje het volgende:
Ik ga in God geloven als ik een wonder voor mijn neus zie plaatsvinden. Een Echt Wonder(tm) natuurlijk. En dat hoeft maar iets belachelijks kleins te zijn. Een vingertopje dat voor mijn ogen aangroeit, een klein sneetje dat zich voor mijn ogen dicht, mezelf eventjes laten zweven... iets kleins.

Gelovigen zeggen altijd dat atheisten toch nooit God zullen aannemen, maar hierboven bewijs ik het tegendeel. Zo'n klein wondertje en ik ben om. Zo simpel is het.
En als dat wondertje nou door gebedsgenezer Oeba Doeba wordt gedaan met behulp van een goocheltruuk? Zonder dat je in de gaten hebt dat het om een goocheltruuk gaat? Want laten we wel wezen, we zijn allemaal heel makkelijk voor de gek te houden...
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_51085162
Als Hij me de hel in slingert, roep ik nog: 'en toch bestaat U niet hoor en dit gebeurt ook niet echt!'
The real is always way ahead of what we can imagine.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 11:06:26 #224
92222 lionsguy18
sportbeest
pi_51086770
Dom volk hier op FOK.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
  dinsdag 3 juli 2007 @ 11:13:18 #225
pi_51086968
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 11:06 schreef lionsguy18 het volgende:
Dom volk hier op FOK.
Ja, wat doe je hier nog?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_51087063
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 11:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ja, wat doe je hier nog?
Ons er van proberen te overtuigen dat zijn imaginaire vriendje echt bestaat. En als we dat niet doen, komt dat vriendje ons in elkaar slaan na schooltijd .
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_51092742
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 11:16 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Ons er van proberen te overtuigen dat zijn imaginaire vriendje echt bestaat. En als we dat niet doen, komt dat vriendje ons in elkaar slaan na schooltijd .
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
pi_51092973
quote:
Dom volk hier op FOK.
Je beledigt nu alweer mensen zonder enige aanleiding. Of is de aanleiding dat ze een andere visie dan jij hebben? Anyhoo, ik vind dat jij een schande voor je geloof bent love thy neighbour, turn the other cheek, weinig van gezien hier.
pi_51093105
quote:
Dom volk hier op FOK.
Er wordt hier zeker wel es ongenuanceerd gereageerd op Fok als het religie betreft. Dat jij hier vervolgens ook in meegaat, is dan weer kortzichtig van je. Ik zie jou namelijk ook erg weinig inhoudelijk reageren, jij lijkt de religietopics hier ook te gebruiken om je frustraties te spuien.

Maar 't is goedkoper dan een psych, dat moet ik je nageven.
pi_51093187
quote:
Dom volk hier op FOK.
"U zult uw naaste liefhebben."
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
  dinsdag 3 juli 2007 @ 14:16:18 #231
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_51093248
quote:
Dom volk hier op FOK.
Ha, Strijder van God.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 14:22:47 #232
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_51093460
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 10:26 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik zou dan een semi-grappige opmerking maken in de trant van "Ah, joh, toe nou, 1tje extra merken ze daar binnen toch niet?"
of - alla dokter Katz-:

"owww... ehh..right. ehm.. maybe i can do some community work or something?"
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
  dinsdag 3 juli 2007 @ 14:27:40 #233
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_51093602
quote:

[..]

ahhh.. het grote Balkon , verdieping 700, geheel en al in het leven geroepen om de onderdrukte lammetjes op aarde een vals geloof in rechtvaardigheid te geven.

let me get this straight: jij denkt serieus dat als je doodgaat, je zogenaamde "ziel" uit je lichaam opstijgt, zich meld bij een onstoffelijk deurtje op een kilometertje of 8 boven zeespiegel en dat je daar wordt ontvangen in een all-inclusive vakantie resort tot het einde der tijden? en dat lijkt je echt aannemelijker dan het concept dat je simpelweg niet meer bestaat als je dood bent?
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
  dinsdag 3 juli 2007 @ 15:15:29 #234
95765 Jihad-Joe
Anti-Flitspalen Jihad!
pi_51095286
quote:
Dom volk hier op FOK.
"God" heeft ons gemaakt om hem/haar/het te bekritiseren samen met de creaties die hij/zij/het heeft gemaakt. Dit maakt ons nuchter.
Volgens mij ben jij sinds kleins af aan geïndoctrineerd door je ouders om naar de kerk te gaan. Jouw zelfbesef van eigen bestaan en ontwikkeling bestaat is zodanig gedecimeerd, dat je alleen volgens het boekje leeft net als een hond die door z'n baasje is afgetraind.

Ik ben niet bang om na m'n leven naar de hel te gaan, noch zal het mij schelen of ik zelfs naar de hemel ga. Al is het einde van mijn leven gewoon het pure einde van m'n zelfbewustzijn, zelfs daar ben ik niet bang voor. Jouw "God" heeft mij de keuze gegeven om te kiezen.. en dat heb ik bewust gedaan.

Als jouw God besluit dat ik door deze keuzes de hel in ga... dan denk ik.. tja.. geen wonder dat er mensen kiezen om Atheïst te worden.

Agnosme FTW.
4
regels
zijn
te kort
  dinsdag 3 juli 2007 @ 16:14:28 #235
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_51097332
quote:
Op maandag 2 juli 2007 17:40 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Ik kan ook wat nadelen noemen hoor:
- miljoenen kerken zullen genoodzaakt zijn te stoppen met diaconie en opbouwwerk
- Ongelooflijk veel goede doelen zullen ophouden te bestaan
- Het tekort aan vrijwilligerswerk wordt nog groter
Ik zie niet in waarom. Het zit nu eenmaal in de natuur van de mens om voor zijn zwakkere soortgenoten te zorgen. Dat heeft niets met religie te maken. Enkele goede doelen zullen verdwijnen en er zullen nieuwe voor in de plaats komen.
quote:
- Mensen voeren hoe dan ook oorlog, religie is maar een van de drijfveren. De meest bloedige oorlogen hadden niks met religie te maken, maar meer met politieke ideologiën of geo-strategie.
De mens heeft van nature een moreel besef. Het is niet alsof niet-gelovigen het verschil niet weten tussen goed en fout.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  dinsdag 3 juli 2007 @ 16:18:58 #236
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_51097516
Tsunami's die die volledige volkeren verwoesten, aardbevingen, vulkaanuitbarstingen, grote hongersnoden waar gigantisch veel mensen sterven, zuigelingensterfte terwijl het kind nog niet eens heeft KUNNEN geloven. Allemaal leed dat NIETS met de keuze van de mens te maken heeft en waar een god als uit de bijbel wat aan zou kunnen doen.

Sterker nog, hij heeft ervoor gezorgd als hij zou bestaan, dat dat leed plaatsvindt. En voor wat? Om ons te testen? Wat heeft een test voor zin als je er dood bij blijft? Als hij zou bestaan zou het een erg wrede god zijn, waarom zou je zoiets aanbidden?
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_51097730
- Enige reden waarom ik het laat staan is omdat er zinnige reacties op zijn gekomen en een edit na de andere zou het topic niet meer kloppen. -

Het is wel gezien en genote.
pi_51098102
Het is altijd hetzelfde, mensen verlenen menselijke eigenschappen aan hun godsbeeld.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 16:59:28 #239
15967 Frollo
pi_51098959
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 16:33 schreef k3vil het volgende:
Het is altijd hetzelfde, mensen verlenen menselijke eigenschappen aan hun godsbeeld.
En omgekeerd kennen mensen een goddelijke inspiratie toe aan volkomen normale eigenschappen, zoals de zorg voor zwakkeren en een moreel besef.
pi_51099116
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 09:58 schreef onemangang het volgende:
En als dat wondertje nou door gebedsgenezer Oeba Doeba wordt gedaan met behulp van een goocheltruuk? Zonder dat je in de gaten hebt dat het om een goocheltruuk gaat? Want laten we wel wezen, we zijn allemaal heel makkelijk voor de gek te houden...
We hebben het dan ook over een Echt Wonder(tm), niet over een situatie die eventueel verklaard kan worden als zijnde een goocheltruuk. Enfin, je weet wat ik bedoel.
beter een knipoog dan een blauw oog
  dinsdag 3 juli 2007 @ 17:06:02 #241
15967 Frollo
pi_51099168
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 17:04 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

We hebben het dan ook over een Echt Wonder(tm), niet over een situatie die eventueel verklaard kan worden als zijnde een goocheltruuk. Enfin, je weet wat ik bedoel.
Zoals ik al eerder zei: de tijd stilzetten vind ik persoonlijk vrij overtuigend en moet voor onze almachtige vrind toch een makkie zijn?
pi_51099196
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 17:06 schreef Frollo het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder zei: de tijd stilzetten vind ik persoonlijk vrij overtuigend en moet voor onze almachtige vrind toch een makkie zijn?
Dat doet ie constant, jammer genoeg merkt niemand het omdat de tijd stilstaat
pi_51100203
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 16:14 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom. Het zit nu eenmaal in de natuur van de mens om voor zijn zwakkere soortgenoten te zorgen. Dat heeft niets met religie te maken. Enkele goede doelen zullen verdwijnen en er zullen nieuwe voor in de plaats komen.
'Enkele' goede doelen? Je hebt duidelijk geen idee waarover je praat.

Kijk, tuurlijk kunnen ook ongelovigen goed werk doen, waar zeg ik dat dit niet gebeurt? Het is alleen zo dat er verschrikkelijk veel gelovigen heel veel goed werk doen. Vrijwel elke kerk ter wereld heeft verschillende liefdadigheidsprojecten lopen voor eigen gemeenteleden, maar ook voor de mensen op straat of in verre landen.

De ongelovige medemens beseft dit vaak niet. Past perfect in het licht anti-religieuze sfeertje dat Nederland zich sinds de ontzuiling heeft aangemeten al dan niet onder leiding van de (linkse) media.
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 16:14 schreef DionysuZ het volgende:
De mens heeft van nature een moreel besef. Het is niet alsof niet-gelovigen het verschil niet weten tussen goed en fout.
Zeg ik ook niet. Ik durf alleen best te beweren dat veel christenen wel iets 'moreler' leven en, ook historisch gezien, die moraliteit in sommige situaties positief laten gelden.

Mijn standpunt is dus dat veel gelovigen een belangrijke en ook wel positieve rol hebben in deze wereld. Dat wordt wel eens vergeten, zoals in dit topic.
pi_51100644
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 17:38 schreef koningdavid het volgende:
Zeg ik ook niet. Ik durf alleen best te beweren dat veel christenen wel iets 'moreler' leven en, ook historisch gezien, die moraliteit in sommige situaties positief laten gelden.
Volgens de eigen moraal ja die niet vanzelfsprekend met die van de maatschappij overeenkomt. Zie ook de vele heikele agendapunten zoals abortus en euthanasie.
quote:
Mijn standpunt is dus dat veel gelovigen een belangrijke en ook wel positieve rol hebben in deze wereld. Dat wordt wel eens vergeten, zoals in dit topic.
Mijn standpunt is dus dat atheïsten wellicht een belangrijkere en positievere rol hebben in de wereld. Dat wordt ook vaak vergeten, zoals in dit topic
pi_51101012
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 17:49 schreef JeRa het volgende:

[..]

Volgens de eigen moraal ja die niet vanzelfsprekend met die van de maatschappij overeenkomt. Zie ook de vele heikele agendapunten zoals abortus en euthanasie.
Mwah, weer van die mooie 'symboolargumenten' die altijd weer naar voren komen.

Volgens mij hebben wij nu een grotendeels christelijke regering, en volgens mij is zowel euthanasie als abortus nog toegestaan. Al is het gelukkig niet meer zo eenvoudig en vrijblijvend als eerst.

Dat veel christenen voor zichzelf zich voornemen voorzichtiger om te gaan met ongeboren leven en niet elk 'foutje' weg laten aborteren lijkt mij eerder een positieve zaak.
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 17:49 schreef JeRa het volgende:
Mijn standpunt is dus dat atheïsten wellicht een belangrijkere en positievere rol hebben in de wereld. Dat wordt ook vaak vergeten, zoals in dit topic
Wij verschillen hierover heel erg van mening denk ik. Alleen jouw mening is heersend in het seculiere Staphorst dat Nederland heet, daarom verbaast het me dat je zegt dat jouw mening 'ook wordt vergeten'.

Christenen worden vaak afgezeken door atheïsten, ik maak het zo vaak mee. Omgekeerd gebeurt het veel minder.
Misschien toch weer iets van dat moreel besef he?
pi_51101533
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 16:59 schreef Frollo het volgende:

[..]

En omgekeerd kennen mensen een goddelijke inspiratie toe aan volkomen normale eigenschappen, zoals de zorg voor zwakkeren en een moreel besef.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 18:22:07 #247
pi_51101662
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 18:00 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Mwah, weer van die mooie 'symboolargumenten' die altijd weer naar voren komen.

Volgens mij hebben wij nu een grotendeels christelijke regering, en volgens mij is zowel euthanasie als abortus nog toegestaan. Al is het gelukkig niet meer zo eenvoudig en vrijblijvend als eerst.

Christenen worden vaak afgezeken door atheïsten, ik maak het zo vaak mee. Omgekeerd gebeurt het veel minder.
Misschien toch weer iets van dat moreel besef he?
Er word minder euthanasie gepleegt en er word meer aan pallitieve sedatie gedaan. Er worden mensen maanden voor ze een natuurlijke dood zouden sterven al op deze manier behandelt. Een verkapte vorm van euthanasie waar minder ingewikkelde regelgeving aan hangt. Dus je kan je op de borst kloppen dat er minder euthanasie gepleegt word maar het resultaat is hetzelfde. Wat heb je nu bereikt als Christen zijnde?

Ik vind het niet van moreel besef getuigen om anderen je manier van leven op te leggen. Iedereen moet zijn eigen weg zoeken. Gelovigen lopen erg vaak superieur te doen, vooral over hun zogenaamde veheven moraliteit. Een bijzonder arrogante levenshouding die niets christelijks heeft.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 18:24:50 #248
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_51101755
Dat is simpelweg niet mogelijk in die context (@ op)
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_51104947
Ik geloof in God.

De evolutie-theorie is al op meerdere wetenschappelijke aspecten onderuitgehaald. Kijk eens om je heen, hoe mooi alles is gemaakt, dat kan echt niet door toeval gebeurd zijn, ook niet in 4.6 miljard jaar...
  dinsdag 3 juli 2007 @ 19:54:19 #250
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_51105006
Op welke wetenschappelijke aspecten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')