goldhorn | woensdag 27 juni 2007 @ 11:09 |
![]() Geschiedenis Alles begint in 1810 wanneer Jean-Pierre en Jean-Frederic Peugeot een fabriek in Sous-Cratets beginnen waar staal wordt geproduceerd en bewerkt. Tot 1885 kent de Societe Peugeot Freres Aines een grote ontwikkeling en maakt een naam als fabrikant van allerlei gereedschappen op diverse Europese markten, maar ook in Amerika, Turkije en Egypte. In 1885 maakt Peugeot zijn entree op de vervoermiddelenmarkt: Armand Peugeot neemt dan het initiatief rijwielen te gaan bouwen. Vier jaar later wordt een driewieler met een Serpolet stoommachine op de wereldtentoonstelling van Parijs gepresenteerd. Deze driewieler is geschikt voor het vervoer van twee personen. De eerste Peugeot auto wordt in 1890 gebouwd. Hij heeft vier wielen, een carrosserie van Peugeot en een Daimler motor. In 1891 komt de productie van Peugeot auto's op gang en het aantal modellen wordt uitgebreid. Armand Peugeot krijgt niet de steun van zijn familie en moet zelf het autoavontuur bekostigen. Pas in 1916 zullen de beide Peugeot firma's weer bij elkaar komen. In 1892 begint de lange geschiedenis van het merk in de autosport. In 1892 wint Peugeot ex-aequo met Panhard de toen zeer bekende race Parijs - Rouen, terwijl in 1913 de Grand-Prix van Amerika, die gereden wordt over 500 miles in Indianapolis Motor Speedway door Jules Goux met een Peugeot L 76 wordt gewonnen. In 1910 komt de Societe Anonyme des Automobiles Peugeot tot stand en in 1911 wordt de nieuwe fabriek van Sochaux bij Montbeliard gebouwd. Deze fabriek bestaat nog steeds en wordt als de bakermat van Peugeot beschouwd wat de autoproductie betreft. Na de Tweede Wereldoorlog maakt het bedrijf snel naam met de bouw van luxe personenauto's zoals de 203, 403, 404 en 504. Dit is ook de periode waarin Peugeot actief meedoet in de rallysport. Met name in safari-rally's weet Peugeot goed te scoren. Daardoor weten de laatste twee modellen uit te groeien tot bekende modellen uit de Automobielhistorie. Na de 504 heeft Peugeot zich met modellen als de 604, 305, 505 steeds verder ontwikkeld. De grote aanzet tot commercieel succes blijkt echter niet de luxe Franse limousine, maar de 205. De 205 was Peugeots laatste strohalm, qua financien zat de autofabrikant behoorlijk aan de grond. Deze compacte auto wordt in 1983 geintroduceerd en blijkt een succesnummer te zijn, de slagzin van de 205 is niet voor niets 205, een sterk nummer geworden. Het succes van dit type heeft ervoor gezorgd dat Peugeot zich nog verder is gaan richten op de groeiende markt voor compacte auto's. Er kan rustig gesteld worden dat de 205 het begin is van Peugeots zegetocht. De Peugeot 405 (1987 - 1996) is in 1988 auto van het jaar geworden en goed verkocht. Opvolger 406 is ook een goed gewaardeerde auto. De 205 is uiteindelijk geproduceerd tot 1998 (!). De opvolger van de 205, de 206, is sinds enige jaren de best verkochte auto van Nederland. Tevens is het de best verkochte auto van Europa. De Peugeot 307 is in 2002 aan de haal gegaan met de auto van het jaar-titel, deze auto is ook een verkooptopper gebleken. BRON Een paar van de mooie modellen (tenminste volgens mij) Peugeot 205 1.9 GT Peugeot 402 Eclipse ![]() Peugeot 405 ![]() Peugeot 404 Peugeot 204 Cabrio ![]() Peugeot 203 ![]() en natuurlijk mijn eigenste auto Peugeot 307 break/SW [ Bericht 2% gewijzigd door goldhorn op 27-06-2007 12:01:22 (irritante fortunecity-plaatjes.....) ] | |
LENUS | woensdag 27 juni 2007 @ 11:13 |
Ik heb ongeveer een half jaar in een peugeot 206 quicksilver gereden. Man, man, man, man wat een drama was dat. De electronica was om de week stuk. Qua comfort, rijprestaties, design was het wel smullen geblazen.![]() | |
Tjabbo | woensdag 27 juni 2007 @ 11:15 |
deeltje 1 nog wel. Je bent wat van plan. | |
goldhorn | woensdag 27 juni 2007 @ 11:16 |
Ik rij nu zelf 2 jaar een 307 break en heb gelukkig (afkloppen) nog weinig problemen met de auto gehad. Het enige is dat de overloop van de brandstof tank lek is en dat over 2 weken mijn tank dus vervangen moet worden. Verder vind ik het een heerlijke auto, veel comfort voor een relatief lage prijs. | |
Tjabbo | woensdag 27 juni 2007 @ 11:19 |
^heb je geluk mee. mijn pa had er 1 die in een jaar tijd meer dan de helft van die tijd bij de dealer stond. niet normaal.na 12000km de versnellingsbak kapot ![]() Daarna nog 2x startmotor, startonderbreker, schokbrekers, ophanging en velgen vernieuwd :x Peugeot is het ultieme bewijs dat voor veel mensen de vorm bóven de betrouwbaarheid gaat. | |
MrFl0ppY | woensdag 27 juni 2007 @ 11:20 |
Hier thuis ook altijd Peugeot fan geweest, paar 405'n gehad, daarna 306 en nu een 307SW automaat 2.0l. benzine. De 306 vond ik niet zo sterk maar de 307 is erg fijn. Tevens hebben we hier nooit last gehad van electronica problemen what so ever. Wel vind ik bij de oude modellen het geluid van de motor erg hard binnen in de auto. | |
goldhorn | woensdag 27 juni 2007 @ 11:20 |
quote:je weet maar nooit. Misschien blijft het bij deeltje 1, misschien komt er een vervolg. Ik weet uit persoonlijk sfeer dat er veel liefhebbers zijn van peugeot. Vooral de oudere modellen vallen bij veel mensen in de smaak. Peugeot 304 ![]() Peugeot 403 ![]() [b] Peugeot 104 {/b} ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door goldhorn op 27-06-2007 11:39:28 (plaatje aangepast) ] | |
MrFl0ppY | woensdag 27 juni 2007 @ 11:21 |
ohja het zitcomfort is subliem | |
goldhorn | woensdag 27 juni 2007 @ 11:23 |
Alfa heeft in het verleden ook slechte techniek gehad en daar zijn ook liefhebbers genoeg van. Ik weet ondertussen uit ervaring dat het niet verstandig is om van peugeot (franse auto's in het algemeen) de eerste serie van een model te nemen. Daar zitten vaak een hele zooi kinderziektes in. En peugeot kan ook technisch goeie auto's maken. De 205 is daar een goed voorbeeld van. De bakkies blijven maar rijden. | |
Darkomen | woensdag 27 juni 2007 @ 11:30 |
*405 rijder/bestuurslid 405club meld zich ![]() maarruh, goldhorn, fok is daar hier toch echt geen site voor. En bij elke fabrikant zitten in de eerste series van het model problemen. Wij hebben ook een 206cc uit de eerste serie, nooit problemen mee gehad. | |
rudedeltadude | woensdag 27 juni 2007 @ 11:34 |
206 rijder en liefhebber meld zich ![]() | |
AQuila360 | woensdag 27 juni 2007 @ 11:36 |
quote:Ik heb ook een 206 en dat is ook al zon gekut met de electronica ![]() | |
Twanstra | woensdag 27 juni 2007 @ 11:37 |
![]() Ik doe mee met twee peugeot's mijn 605 (links) en 604 (rechts) | |
goldhorn | woensdag 27 juni 2007 @ 11:38 |
oooh, schitterend die 604.. en nog met origineel frans kenteken?? | |
Twanstra | woensdag 27 juni 2007 @ 11:41 |
quote:Oude foto, tegenwoordig gewoon op Nederlands kenteken. | |
BID112 | woensdag 27 juni 2007 @ 11:44 |
![]() ![]() Peugeot 309 rijder meld zich! (Jaja ik weet het, de 309 is een beetje het zwaarte schaap van Peugeot maar toch ![]() | |
Darkomen | woensdag 27 juni 2007 @ 11:46 |
neee joh!! de 309 heeft gewoon karakter ![]() Liever een 306-gti16 dan een 205 met een (gejatte) 405-mi16 motor ![]() | |
Twanstra | woensdag 27 juni 2007 @ 11:47 |
quote:Ik vind, talbot rijders zijn ook welkom hier! ![]() ![]() | |
goldhorn | woensdag 27 juni 2007 @ 11:47 |
de Peugeot 309 zou ook eerst onder de merknaam Talbot Arizona op de markt komen. Er werd echter besloten om de naam Talbot niet langer te gebruiken en toen is de Peugeot 309 gekomen. | |
Quannum | woensdag 27 juni 2007 @ 11:56 |
Afgelopen zondag mijn 306 1.9 dt (waarschijnlijk) total loss gereden. ![]() Ik heb (had) hem nu 5 jaar en eigenlijk nooit echt serieuze problemen mee gehad. Motortje van mijn elektrische ruit en dak ooit eens moeten vervangen, that's it. En die zetels: supercomfortabel en in zwart leer! ![]() | |
Xtreem | woensdag 27 juni 2007 @ 11:58 |
quote:M'n schoonpa heeft net een 307SW... Wel geil, zo'n enorm glazen dak ![]() Met z'n vorige 307 break, 0 problemen..... | |
Borkydude | woensdag 27 juni 2007 @ 12:41 |
![]() | |
mstr | woensdag 27 juni 2007 @ 12:51 |
Mag ik hier ook zijn met m'n Speedfight? ![]() | |
rival | woensdag 27 juni 2007 @ 12:56 |
ik vind het schakelen in een peugeot echt waardeloos (met sportief rijden) | |
Keiichi | woensdag 27 juni 2007 @ 13:07 |
Ik ga waarschijnlijk zaterdag een Peugeot 206 1.4hdi kopen ![]() Heeft iemand ervaringen met deze auto? ![]() ![]() | |
Twanstra | woensdag 27 juni 2007 @ 14:09 |
quote:True, maar de meederheid is ook niet bedoeld om snel te gaan, lekker rustig en stil ![]() | |
SuN-CRuSHeR | woensdag 27 juni 2007 @ 14:12 |
Heb een 205 CTi gehad, was mooi bakkie! | |
Pronk | woensdag 27 juni 2007 @ 14:15 |
Ik heb afgelopen maandag een nieuwe Peugeot 107 gekocht, volgende week kan ik de auto ophalen! ![]() | |
MrFl0ppY | woensdag 27 juni 2007 @ 14:17 |
quote:juist niet vind ik persoonlijk. Ook de koppeling werkt erg lekker. Heb wel eens in een volvo (s40) gereden maar dat was echt drama | |
goldhorn | woensdag 27 juni 2007 @ 14:22 |
quote:Een peugeot is een peugeot... Of het nou een auto is, een scooter of een pepermolen. quote: Bron: wikipedia (zie link in OP) | |
rena | woensdag 27 juni 2007 @ 14:54 |
Peugeot ![]() ![]() ![]() ![]() Mijn vader heeft ook een paar oldtimers, een 404, 404 cabrio en een 201. En nog wat, maar die staan niet thuis geloof ik. Hij doet er ook echt dingen mee, oldtimerritten en zo maken, het is niet dat ze in de schuur staan te verrotten zoals bij sommige mensen die het zonde vinden ![]() Mijn moeder en broer hebben allebei een 207 en die dingen rijden ook heerlijk ![]() | |
lurf_doctor | woensdag 27 juni 2007 @ 14:57 |
Berijder 306 meldt zich | |
goldhorn | woensdag 27 juni 2007 @ 15:29 |
Nog wat leuke plaatjes van een aantal proto types van peugeot.... Wat hebben ze daar altijd gave modellen tussen zitten... ![]() | |
eer-ik | woensdag 27 juni 2007 @ 15:53 |
quote:Heb je pech mee gehad. Peugeotje 307 SW van m'n pa heeft 4 ton gereden in 5 jaar en nergens problemen mee ![]() Ok, hij zegt sinds een week of 2 dat de motor overhit is als je 'm net aanzet. Maar zodra de motor warm is, heeft ie daar geen last meer van ![]() | |
Keiichi | woensdag 27 juni 2007 @ 16:01 |
quote:4 Ton is netjes ![]() ![]() Alleen weet ik er nog geen afstand van te doen, hij staat bij mij voor op de stoep nog ![]() ![]() | |
eer-ik | woensdag 27 juni 2007 @ 16:04 |
quote:Ja, de 206 is zo'n kutauto, dat er ruim 6 miljoen van gemaakt zijn ![]() Tuurlijk zijn er negatieve ervaringen, maar die zijn er met elk merk wel. | |
Shenkie | woensdag 27 juni 2007 @ 16:08 |
Hier meldt zich nog een Peugeot liefhebber ![]() 504 coupé ![]() 306 cabrio ![]() 406 coupé ![]() De in eigen huis ontworpen 407 coupé mag er overigens ook zijn ![]() ![]() Verder ben ik ook helemaal gek van de snelle kleine Peugeotjes. Zeker dè oer GTI (nee, dat is geen Golf ![]() Hier thuis hebben we ook al vele Peugeot's versleten: 305 309 605 307 Break en de huidige 307 SW | |
rena | woensdag 27 juni 2007 @ 16:15 |
Ik heb de eer gehad een keer een middagje in de 407 coupé te mogen rijden, en mijn god wat is dat een fijne en prachtige auto ![]() ![]() | |
goldhorn | woensdag 27 juni 2007 @ 16:17 |
idd, helemaal vergeten... de 306 is nog steeds mijn favoriete cabrio... zowel open als dicht is het een schitterende auto | |
goldhorn | woensdag 27 juni 2007 @ 16:25 |
En nog wat leuke rally/race autootjes... 205 ![]() 206 ![]() 207 ![]() 306 ![]() 405 ![]() 406 ![]() 908 ![]() | |
Twanstra | woensdag 27 juni 2007 @ 16:36 |
Die dakar 405 is een 605 ![]() | |
eer-ik | woensdag 27 juni 2007 @ 16:38 |
vergeet je de mooiste racewagen niet van hun?![]() ![]() ![]() http://youtube.com/watch?v=vINm4ORLorE | |
goldhorn | woensdag 27 juni 2007 @ 16:45 |
voor zover ik weet is er van de 605 nooit een rally versie geweest. ik ben er toch redelijk zeker van de die dakar 405 ook echt een 405 is klik hier om er nog meer te zien | |
Ingetje79 | woensdag 27 juni 2007 @ 16:54 |
![]() TVP met mijn mooie Peugje ![]() | |
-Muse- | woensdag 27 juni 2007 @ 16:57 |
*205 1.9 Gti meld zich! Ik zal binnenkort eens foto's maken. Er staat een fotoshoot geplanned samen met een Nissan 200sx S14a ![]() | |
-Muse- | woensdag 27 juni 2007 @ 17:07 |
quote:Daarvoor moet je de oudere Peugeots hebben, raar maar waar, deze schakelen beter ![]() | |
Lausteen | woensdag 27 juni 2007 @ 17:09 |
quote: ![]() Mn pa heeft een 206 1.4 Phase I, vind het een relaxte bak hoor. Rijdt en stuurt heerlijk, en ziet er mooi uit. Jammere is alleen dat de 1.4 echt niet overhoudt en de enorm lange schakelwegen. Problemen heeft ie er niet echt mee, maar ALS er wat mis mee is dan is het ook iets onmogelijks. Verder ooit in een 309 gereden, man wat een rijcomfort vergeleken met mijn Japanner uit hetzelfde jaar. Mn baas had ooit 3 205en, maar die waren wel goed brak ![]() ![]() ![]() maar doe mij toch maar een Citroen ![]() | |
Shenkie | woensdag 27 juni 2007 @ 17:11 |
quote:Klopt goldhorn, het is zeker te weten een 405, hebben hier thuis meer dan 10 jaar een 605 gereden, dus ik kan beamen dat het geen 605 is ![]() | |
goldhorn | woensdag 27 juni 2007 @ 17:18 |
tis heel misschien een 406, maar volgens mij hebben die smallere koplampen.. | |
Darkomen | woensdag 27 juni 2007 @ 18:38 |
605 zijn ook rally wagens geweest. Maar de beroemde dakar zijn toch echt de 205 en de 405 ![]() | |
Maranelloot | woensdag 27 juni 2007 @ 18:45 |
Peugeot liefhebber meldt zich ![]() Persoonlijk ben ik helemaal gek van de Rallye modellen. Lekker basic, geen overbodige luxe. Daarnaast vind ik uiteraard de Gti modellen, met name de 205 Gti en 306 Gti, erg gaaf. Mijn 106 1.6 Rallye: ![]() | |
eer-ik | woensdag 27 juni 2007 @ 18:46 |
106 Rallye vind ik ook echt een topbak ![]() Heb nog eens een keer in een phase 1 rallye proefrit gemaakt, maar die moest teveel kosten ![]() | |
Ingetje79 | woensdag 27 juni 2007 @ 19:03 |
Voor de 406 Coupe hadden we een 306 2.0 HDI. Ook echt een superbakkie, zal es kijken of daar nog pics van zijn. ![]() Gevonden! Wat een schatje he? ![]() En ik vind ze juist lekker pittig schakelen (ja, oke, vrouw he? ![]() [ Bericht 30% gewijzigd door Ingetje79 op 27-06-2007 22:29:57 ] | |
Borkydude | donderdag 28 juni 2007 @ 12:43 |
Ik krijg echt een harde piemel van dit topic ![]() | |
goldhorn | donderdag 28 juni 2007 @ 13:05 |
de 306 is echt een mooie auto.... | |
eer-ik | donderdag 28 juni 2007 @ 13:17 |
quote:alleen vind ik 'm 5deurs mooier... ![]() | |
Borkydude | donderdag 28 juni 2007 @ 13:27 |
![]() 206 RC ![]() Beter dan een orgasme ![]() | |
rena | donderdag 28 juni 2007 @ 13:30 |
quote:O dus jij bent die vent die met auto's neukt ![]() ![]() | |
Borkydude | donderdag 28 juni 2007 @ 13:31 |
quote:In de uitlaat ![]() | |
rena | donderdag 28 juni 2007 @ 13:32 |
quote:Vet geil ![]() ![]() | |
Borkydude | donderdag 28 juni 2007 @ 13:33 |
quote:Ja man, dikke roetpiemel ![]() | |
El_Liberaliste | donderdag 28 juni 2007 @ 17:26 |
Peugeot is best oke ![]() Net als de andere twee bekende Franse merken ![]() | |
LeXX | donderdag 28 juni 2007 @ 17:32 |
Ik heb een 206 XS 2.0 HDi ![]() ![]() | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 28 juni 2007 @ 18:15 |
Peugeot ![]() ex 404 eigenaar hier ![]() opzoek naar een 404 SL dus als iemand nog een mooie weet staan hoor ik dat graag ![]() | |
sefer | vrijdag 29 juni 2007 @ 14:17 |
We hebben zelf een 404 cabriolet hier staan,![]() maar dan in het wit :p en ik was zelf een paar jaar eigenaresse van een 106 rallye MK1, maar toen ik verhuisde naar de binnenstad moest ik hem helaas wegdoen ![]() | |
GizartFRL | vrijdag 29 juni 2007 @ 19:17 |
![]() ![]() Mijn recenste ervaring met Peugeot: Onverwoestbare diesel? Mwa.... Nou, die van mij niet. 405 1.9 GRD at 140km/h op snelweg. 1 keer inhouden en paar pluimpjes. Naar rechterbaan laten zakken naar 100. In een keer een grote witte wolk achter maar. Waar hoort dit?: ![]() Nou, daar zat ie: ![]() En daar hoort ie niet te komen: ![]() Het citroenblok waar de afgebroken klep op ligt is het vervangingsblok voor mijn 405. Zo blijf je in ieder geval bezig. | |
Alexxxxx | vrijdag 29 juni 2007 @ 21:37 |
Ik heb een 104 in verkleedkleren. En ooit komt er een 205 bestel. 309 is ook gaaf. | |
GizartFRL | vrijdag 29 juni 2007 @ 22:01 |
quote:205 F Heb je het beste van Pug en Cit. ![]() ![]() | |
goldhorn | zaterdag 30 juni 2007 @ 10:39 |
nog een paar autootjes voor de toekomst... Ik geloof dat ze bijna allemaal gepland staan voor 2008. Peugeot 308 ![]() Ik vind het design een beetje teveel lijken op de 206/7/307.. Ze hadden van mij wel weer iets spannenders mogen maken. Peugeot 4007 ![]() Hier ben ik nog niet helemaal overuit wat ik er van vind. Peugeot 608 ![]() Hele vette bak... | |
nevetS | zaterdag 30 juni 2007 @ 12:34 |
tvp heb altijd moeite om dit soort topics bij te benen, maar ga mijn best doen. Hier mijn Peugje, die gisteren faliekant is afgekeurd bij de APK, op ongeveer alles wat de wielen aan de rest vasthoudt. Hoera vakantie. ![]() ![]() | |
detulp050 | zaterdag 30 juni 2007 @ 12:45 |
Zal hier later een foto zetten van mijn Peugeot. Om eerlijk te zijn ben ik altijd erg gecharmeerd geweest van Citroën, maar heb recent gekozen voor de 306 in plaats van de Xsara. Ik zal later laten zien waarom ![]() | |
Pietverdriet | zaterdag 30 juni 2007 @ 13:40 |
* Pietverdriet rijdt heel blij in zijn 407 :-) | |
Jill-RMC | zondag 1 juli 2007 @ 22:23 |
Mijn eerste auto! Peugeot 205 1.4 XR uit 1987 ![]() 12 dagen later: ![]() ![]() Toen ben ik overgestapt op een blauwe Renault Clio, nadat die onder mn reet uit elkaar viel en ik het verschrikkelijk vond rijden, ging ik eigenlijk op zoek naar een leuk sportief Opel Corsaatje......totdat ik deze te koop zag staan: ![]() 2 uur later stond mn handtekening onder het koopcontract van deze Peugeot 106 1.4. XS ![]() Hier rij ik nu al zo'n 1,5 jaar in. Het rijdt heerlijk, alleen het is wel al een auto op leeftijd dus de kosten mogen er zijn (distributieriem, uitlaat, koppaking), maarja hij is het wel waard. Heeft me al meerdere malen naar Duitsland en terug gekregen. Vorig jaar grote tour naar Oslo en terug binnen een weekend. Naar Denemarken. Maar ook ritjes wat dichterbij zoals naar België enzo. Zowel in de stad als op de snelweg kan ie flink meekomen en hoewel ik m echt afbeul vooral in de stad qua optrekken en doortrekken in de versnellingen, heeft ie me nog nooit in de steek gelaten. Op het moment ben ben ik al heeel stiekem aan het kijken naar een 206 GTI of RC uitvoering die er (bij een vast contract op mijn werk) zo eind van het jaar waarschijnlijk gaat komen. Ja het Peugeot virus is er toch langzaam ingeslopen.....ik en iets Frans wie had dat gedacht ![]() | |
freak1 | maandag 2 juli 2007 @ 08:04 |
*meldt* heb net een nieuwe peugeot 407 gekocht ![]() 2.0 diesel, premium versie, zwart metallic lak .. nog maar 3 maandjes wachten ![]() ![]() wat een heerlijke auto, lekkere 6 bak erin, superrelaxed rijden | |
Ingetje79 | maandag 2 juli 2007 @ 09:16 |
quote: ![]() Wat een schitterende bak! ![]() | |
eer-ik | maandag 2 juli 2007 @ 14:57 |
quote:Maar je hebt wel echt een toffe wagen. | |
Pietverdriet | maandag 2 juli 2007 @ 16:33 |
quote:Heee, die heb ik in Zilver. ![]() | |
freak1 | dinsdag 3 juli 2007 @ 09:29 |
quote:ook de 2 liter? vond hem eigenlijk niet echt aanmerkelijk sneller dan de 1.6, heb het vooral om de 6 bak gedaan.. diesel btw. | |
LeXX | dinsdag 3 juli 2007 @ 10:42 |
Peugeot maakt vrij tamme diesels in verhouding tot bijvoorbeeld de TDI'tjes van VAG. Voordeel is wel dat ze erg betrouwbaar zijn. ![]() | |
Pietverdriet | dinsdag 3 juli 2007 @ 17:13 |
quote:Jep, en recent in een 1,6 gereden en had daar de indruk van dat ie de power op de betere plek had zitten, hoewel ie minder pk en Nm heeft. Iemand trouwens een idee van een mooie Ipod oplossing? | |
Alexxxxx | dinsdag 3 juli 2007 @ 21:26 |
Merk en type: Peugeot 504 cabrio Eigenaar: onbekend Land van herkomst: Nederland Locatie: Heerenveen Datum: 10 juni 2007 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: foto genomen bij Vroem; bouwjaar 1982 | |
The_Verve | dinsdag 3 juli 2007 @ 22:41 |
Ik blijf de 205 GTi een geweldige auto vinden. Momenteel rijd ik een 306 naar tevredeheid, maar ik blijf een zwak voor de 205 houden. Ik zal ook vast nog wel eens een 205 GTi 1.9 aanschaffen. Mijn eerste auto was al een 205 (XE, 1.1) en de 306 is mijn tweede auto. Daarnaast wil ik volgende zomer een 306 cabrio aanschaffen voor de mooie dagen. Prachtige auto. ![]() (verkapte tvp) | |
jwstoop | dinsdag 3 juli 2007 @ 23:34 |
*MELDT*! ![]() Erfenis, Peugeot 405 1.9i GRX met Mi16 bumpers en 205 gti velgen (upgrades zelf gedaan) ![]() En die booskijkers heeft ie intussen niet meer ![]() | |
nevetS | woensdag 4 juli 2007 @ 00:28 |
Bumpers en velgen staan er goed bij, staat meteen een stuk stoerder zonder sjonnie te worden.quote:Klopt, ben er ook nog steeds heel blij mee. Voor iedereen met een oude peugeot, de beste onderdelenleverancier is toch echt Evert Jonkhart in Hilversum. De man is allang met pensioen en heeft het bedrijf overgedragen aan zijn zoon (ook Evert). Zijn zoon heeft niks met het oude spul maar hij doet 't voor de hobby nog steeds. Sowieso een mooie plek om eens te kijken, verborgen in een binnenplaats van een klein woonwijkje en er staat van alles moois en ook van alles verrots. Ik ga er woensdag heen voor een subframe, rechtsachterdraagarm, twee wiellagers, een stuurhoes, binnenspiegel, lichtschakelaar en een fuseekogel. Je raad het al, precies waar mijn auto op is afgekeurd. Daarnaast afgekeurd op kentekenverlichting en stadslicht (gewoon nieuwe lampjes en inmiddels dan ook gemaakt), en de achterwielen zijn niet origineel, waardoor ze nu licht aanlopen tegen de veren, ga dus ook een extra origineel wiel halen en die samen met het reservewiel er voor de keuring opzetten. Moet ook opschieten, want de apk verloopt de 19e en de 23e ga ik met het bakkie naar la France. ![]() Wat eerder in het topic gezegd is is trouwens volledig waar. Oude Peugeots schakelen sneller en sportiever dan nieuwe. Mijn 304 heeft een 305 blok met vierbak en 94pk. Levert zijn topkoppel bij 3000 en topvermogen bij 5000 (!) toeren. Gaat als de brandweer, met een top van 170, wat eerder bij de 160 ligt, en het blijft leuk de meeste sjonniebakken eruit te trekken. ![]() | |
Keiichi | woensdag 4 juli 2007 @ 06:58 |
Ik wou gisteren een Peugeot 206 kopen die ik op het oog had. Maar onderhoudsgegevens ontbraken ![]() Zouden vandaag contact met me opnemen als ze de NAP gegevens hadden en misschien nog achter een onderhoudshistory konden komen. | |
freak1 | woensdag 4 juli 2007 @ 07:42 |
quote:ik zoek ook nog een beetje chiptune ervaringen, als de auto straks is ingereden, twijfel ik toch of ik m laat chippen, meteen plus 40 pk :/ | |
Maranelloot | woensdag 4 juli 2007 @ 08:09 |
quote:Zéér mooie wagen is dat, zeker één van mijn favoriete Peugeot klassiekers! | |
highway101 | woensdag 4 juli 2007 @ 08:31 |
Ik ben een tevreden 306 eigenaar ![]() Fijne auto, stuk meer comfort dan mijn vorige Japanner. Vergt wel wat meer onderhoud dan de Toyota. Ik heb de 1.4 uitvoering van 1995. Niet echt snel helaas, maar wel lekker door de bochten enzo. ![]() Ook geen bergauto! Op de E25 achter Luik ging het maar 80km/h omhoog ![]() | |
Darkomen | woensdag 4 juli 2007 @ 12:14 |
quote:Zonde dat je de booskijkers eraf gehaald hebt ![]() Heb ej ze nog? ![]() Greets BTBW | |
goldhorn | donderdag 5 juli 2007 @ 09:43 |
Weet iemand toevallig hoe het zit met een trekhaak bij een 307 break/sw. Als ik die eronder zet/laat zetten, moet er dan waat aangepast worden aan de achterbumper, of komt de trekhaak hier gewoon onderdoor? (Ik mag van mijn leasemaatschappij het alleen zelf bekostigen als de bumper niet aangepast hoeft te worden. Anders wordt het via de leasemaatschappij in mijn leasebedrag opgenomen. En da kost me veel meer geld uiteindelijk.) | |
Borkydude | donderdag 5 juli 2007 @ 09:51 |
Wat is het verschil tussen de break en de SW? ![]() | |
goldhorn | donderdag 5 juli 2007 @ 09:55 |
de SW heeft een panoramisch dak en 'zilveren' dakdragers en strips. (bij de break zijn deze zwart) Verder is er geen verschil. | |
Keiichi | donderdag 5 juli 2007 @ 09:55 |
![]() Hij is van mij ![]() ![]() ![]() | |
Strolie75 | donderdag 5 juli 2007 @ 09:57 |
tvp. Binnenkort een nieuwe leaseauto uitzoeken. Het wordt vermoedelijk een 207 ![]() | |
goldhorn | donderdag 5 juli 2007 @ 10:08 |
leuke auto, de 207. Ben benieuwd wanneer de 207 SW Outdoor gaat komen. En of ze hem echt ongewijzigd (wat ze verkondigde op de autoRAI) uitbrengen. plaatje: ![]() | |
Shenkie | donderdag 5 juli 2007 @ 10:44 |
quote:Idd heeft de 307 SW een panoramisch dak en zilverkleurige dakrails en strips, maar ook de stoelen zijn in de SW iets anders, mijns insziens wat prettiger ook. | |
goldhorn | donderdag 5 juli 2007 @ 10:54 |
Voor zover ik weet zijn de stoelen in zowel de break als de sw hetzelfde. Wel een verschil dat ik nog heb kunnen vinden, is dat in de break een achterbank zit, en in de sw schijnen dit drie 'losse' stoelen te zijn. | |
Shenkie | donderdag 5 juli 2007 @ 11:05 |
quote:Misschien heb ik het bij hetverkeerde eind en zijn dezelfde stoelen uit de SW ook als optie beschikbaar in de Break, maar ik heb beide gereden en er zat wel verschil tussen, zo had bijvoorbeeld de SW ook armsteunen. | |
goldhorn | donderdag 5 juli 2007 @ 11:19 |
ik rij een break en heb de armsteunen ook. Maar dat was idd volgens mij een optie. Volgens peugeot is de break in de markt gezet als grootvolumewagen en de SW meer als ruimte-auto of MPV (dus meer voor personenvervoer). [ Bericht 0% gewijzigd door goldhorn op 05-07-2007 11:20:19 (leer toch eens een keer typen) ] | |
TSPO | donderdag 5 juli 2007 @ 11:28 |
quote:Dit wordt 'm definitief ![]() Edit: meldt zich trouwens ook als peugeot rijder. Een zwarte 207 1.4XS 16v 3 deurs. Niet erg pittig maar rijdt heerlijk, als een blok op de weg. In 6 maanden 20.000km gereden en vertrek er over een paar weken mee naar Italie. Kijken hoe die het daar doet. | |
rudedeltadude | donderdag 5 juli 2007 @ 12:01 |
quote:Als ik jou was zou ik die GTI nog eens goed overdenken. Ik heb een paar keer in zo'n ding gereden, en wat me opvalt aan die bak: Rechtdoor gaat ie prima, maar geef geen gas in de bochten, dan wil ie alleen maar rechtdoor... | |
Antal | donderdag 5 juli 2007 @ 13:44 |
Nog een liefhebber / fan hier. Ik heb er al 3 206'jes opzitten te weten: 1e 206 xs 1.4 (1 v.d. allereerste in NL, heb er 6 maanden op moeten wachten..) (nieuw) 2e 206 xs 1.6 16v quiksilver (oude ingeruild) (ook nieuw) 3e 206 1.6 SW quiksilver (2e hands 22.000 op de teller, in friesland opgehaald, woon zelf in Amersfoort) Mijn volgende wordt ZEER waarschijnlijk de 207 SW, ik wil dan wel de 150 pk versie, met de BMW 1.6 motor. Maar ik wacht ff tot ze er 2e hands zijn want nieuw kopen doe ik niet meer. Antal | |
Xtr3mE | donderdag 5 juli 2007 @ 14:02 |
106 XSi 1.6 phase 1 ![]() ![]() | |
The_Verve | donderdag 5 juli 2007 @ 16:00 |
quote:Mooier dan de phase 2... ![]() | |
Borkydude | donderdag 5 juli 2007 @ 17:01 |
Phase 1 is idd mooier, in nieuwstaat dan. Het is echter jammer dat de Phase 2's de enigen zijn waarvan enkele exemplaren nog toonbaar zijn. | |
kokos | vrijdag 6 juli 2007 @ 03:30 |
quote:Ik heb die ook! Uit 1992, sinds vandaag ![]() Wat zijn de verschillen tussen phase 1 en 2? quote:Wikipedia, zijn dat alle verschillen? | |
Reza-impreza | vrijdag 6 juli 2007 @ 08:44 |
Waarom zie ik hier nog nergens de : 504? en de stoere: 505 ? ![]() | |
Pronk | vrijdag 6 juli 2007 @ 10:48 |
Sinds gisteravond ben ik samen met mijn vriendinnetje in het bezit van deze nieuwe Peugeot 107 XS. ![]() ![]() | |
Reza-impreza | vrijdag 6 juli 2007 @ 10:58 |
quote:gefeliciteerd , mooie kleur ook . Lekker is dat hè , een nieuwe auto | |
SuN-CRuSHeR | vrijdag 6 juli 2007 @ 11:38 |
Dat was de mijne! Een 1.6CTi uit '88. Verkocht omdat ik wat meer kms ging maken en daarom wat betrouwbaarders en comfortabelers wilde (460 2.0i sports-line). | |
Pronk | vrijdag 6 juli 2007 @ 12:03 |
quote:Thx. Ja, dat is echt geweldig. Vooral het moment van wegrijden bij de dealer zal ik me nog heel lang blijven herinneren. ![]() Ik hoop ook dat die heerlijke nieuwe geur nog even in de auto blijft hangen, maar waarschijnlijk is dat na een paar dagen al wel weg. ![]() | |
El_Liberaliste | vrijdag 6 juli 2007 @ 12:24 |
quote:Onze Citroën C4 ruikt na 1,5 jaar nog steeds nieuw, terwijl de Passat van een kennis na een paar maanden niet meer nieuw rook. Verschilt per auto ![]() | |
Pronk | vrijdag 6 juli 2007 @ 12:31 |
quote:Hmm, het zal dan ook wel aan de gebruikers liggen. Ik doe wel voorzichtig en hoop dat de auto nog een tijdje zo blijft ruiken. ![]() | |
Goochie | vrijdag 6 juli 2007 @ 14:23 |
Er is in mijn optiek, maar 1 echte Peugeot geweest en dat is de 205 GTI 1.9![]() ![]() | |
Reza-impreza | vrijdag 6 juli 2007 @ 15:08 |
quote:niet te veel winden laten met de ramen dicht , dan blijft het nog lang fris | |
goldhorn | vrijdag 6 juli 2007 @ 15:15 |
je hebt geloof ik ook spuitbussen met het 'nieuwheids' luchtje.. | |
Darkomen | vrijdag 6 juli 2007 @ 18:37 |
quote:Zijn zeker mooie wagentjes, maar wil je snelheid, luxe en comfort....405 MI/T 16 :p | |
Reza-impreza | vrijdag 6 juli 2007 @ 18:39 |
quote:'jahaha 'new car sent' die kreeg je vroeger bij die tellsell supershine autowas | |
-Muse- | vrijdag 6 juli 2007 @ 20:03 |
quote: ![]() ![]() | |
-Muse- | vrijdag 6 juli 2007 @ 20:04 |
quote:Of je sloopt de lederen bekleding uit de Mi16 en zet die in je 205 ![]() ![]() | |
Xtr3mE | vrijdag 6 juli 2007 @ 20:42 |
quote:de 106 XSI 1.6 was het topmodel van phase 1 (1992-1996) phase 2 kent geen XSI meer maar een GTI 1.6 (of ben ik nu dom aan het lullen ![]() | |
Maranelloot | zaterdag 7 juli 2007 @ 11:22 |
Er is geen XSI meer bij de fase 2 (wel XS, maar die was in 1.1 en 1.4 leverbaar, geen snelle versies dus). Bij de fase 1 waren de snelle modellen: - XSI (1.4 en 1.6, die laatste kom je niet zovaak tegen, de zeldzaamste is de Le Mans uitvoering met extra luxe) - 1.3 Rallye Bij de fase 2 waren de snelle modellen: - GTI 1.6 16v - Sport 1.6 16v (basicly een beetje uitgeklede GTI, interieur uit de Rallye maar ook weer niet zo kaal) - Rallye 1.6 8v Mocht je een Sport willen kopen ooit, let wel op dat er ook 1.1 en 1.4 Sport modellen zijn, met dezelfde uiterlijke kenmerken als de 16v Sport/Gti, maar uiteraard langzamer. | |
kokos | zaterdag 7 juli 2007 @ 11:24 |
quote:Oh ja, ik heb een 1.4 XSi uit 01/'92. Ik heb alleen de krik tot nu toe nog niet gevonden, kun je me vertellen of die aanwezig is? | |
Maranelloot | zaterdag 7 juli 2007 @ 11:27 |
Weet ik niet zeker, maar mogelijk zit die in het hart van het reservewiel. | |
Jalu | zaterdag 7 juli 2007 @ 16:11 |
quote:Hmm, ik rij in een Xantia HDi (110pk), met een Peugeot motor zoals je weet (eigenlijk is het gewoon een 406 met andere koets en Citroën hydrauliek) en die is toch echt niet tam hoor. Alleen gebruikt PSA wat relaxtere versnellingsbakverhoudingen dan VW heb ik de indruk, waardoor het allemaal wat minder sportief maar meer comfortabel aanvoelt. | |
Jalu | zaterdag 7 juli 2007 @ 16:11 |
quote:Dat is een hele mooie! | |
LeXX | zaterdag 7 juli 2007 @ 20:09 |
quote:Tam, dat valt inderdaad wel mee, maar ze zijn niet erg gretig en fel zoals je soms wel eens bij andere merken ziet. Het is inderdaad meer comfort dan sportiviteit waarop de motor en bak afgesteld zijn. Grootste pluspunt van mijn dieseltje in elk geval (2.0 HDi 66kw) is de soepelheid en mooie loop. Fijne auto voor de lange afstanden ![]() | |
Jalu | zaterdag 7 juli 2007 @ 20:23 |
quote:Klopt, is mijn ervaring ook met de HDi(in de Xantia ligt ook de 2.0 HDi, in mijn geval dus de 80kW versie): fijne stille soepele dieselmotor, en nog zuinig ook, ik rij gemiddeld 1:17,5. (de auto weegt bijna 1350 kg...) Dat een Xantia nog comfortabeler is dan een Peugeot zal ik in dit topic maar niet al te hard roepen denk ik ![]() | |
Lucifer_Doosje | zaterdag 7 juli 2007 @ 20:37 |
* trotse eigenaar is van een 206 ![]() | |
goldhorn | woensdag 11 juli 2007 @ 12:56 |
Aangezien de vakanties weer begonnen zijn nog een paar plaatjes van diverse peugeot campers 807 soms gaat het iets minder goed op vakantie.... ![]() Peugeot uit 1960 ![]() Peugeot J7 ![]() | |
eer-ik | woensdag 11 juli 2007 @ 12:58 |
die uit 1960 is echt tof ![]() | |
Turbo_Diesel | woensdag 11 juli 2007 @ 14:14 |
De auto van mijn vader. Ik vind de 406 Break een van de mooiste stations ![]() | |
goldhorn | zondag 15 juli 2007 @ 23:19 |
nog een paar leuke plaatjes om dit topic toch een beetje aan de gang te houden ![]() 1938 peugeot darlmat 402 ![]() Peugeot 206 WRC 2002 ![]() Peugeot 407 Elixir ![]() Peugeot 607 Feline ![]() Peugeot ??? ![]() 1936 Peugeot 402 Andreau ![]() 2003 Peugeot Hoggar ![]() | |
Darkomen | maandag 16 juli 2007 @ 09:17 |
Die Darlmat ![]() Nog wat mooie modellen: 607 pescarolo ![]() ![]() 908 ![]() ![]() | |
Twanstra | maandag 16 juli 2007 @ 09:38 |
quote:Als 605 bezitter is die 908 toch wel het mooist, (trouwens die 402 (die geel met zwart) is ook schitterend). | |
TSPO | maandag 16 juli 2007 @ 09:43 |
M'n 207 staat na 20.000 km voor de 1e keer bij de garage, kijken hoe 'ie er vanaf komt. | |
j0rrit | maandag 16 juli 2007 @ 10:42 |
quote:Net een Seat Toledo, maar dan iets platter. ![]() ![]() | |
Darkomen | maandag 16 juli 2007 @ 15:16 |
quote:Op de BMW nieren onder de neus na ben ik het met je eens ![]() 605 is ook nog steeds een super wagen. Ik rij een 405 | |
Crashcat | maandag 16 juli 2007 @ 15:35 |
407 Silhouette![]() ![]() 206CC Parotech ![]() ![]() Moi ![]() 2.0 17" KW schroefset Supersprint demper Green Twister filter [ Bericht 40% gewijzigd door Crashcat op 16-07-2007 15:46:36 ] | |
goldhorn | maandag 16 juli 2007 @ 15:56 |
Een aantal klassiekers van Peugeot 1979 Peugeot 604 SL ![]() 1966 Peugeot CD ![]() 19?? Peugeot 203 ![]() En nog een paar concepts van Peugeot Peugeot 7007 ![]() Peugeot H2O ![]() | |
Bigfoot414 | woensdag 18 juli 2007 @ 16:24 |
Deze ga ik zaterdag ophalen ![]() | |
eer-ik | woensdag 18 juli 2007 @ 16:31 |
die 7007 ![]() | |
goldhorn | woensdag 18 juli 2007 @ 18:55 |
quote:Leuke auto.... Heb er ook een tijdje in 1 gereden, en vond het heerlijk rijden.... | |
GizartFRL | woensdag 18 juli 2007 @ 19:01 |
quote:Bouwjaar in de MP advertentie klopt niet overigens. | |
Twanstra | woensdag 18 juli 2007 @ 20:38 |
quote:OMFG, Die heb ik ook gehad! Rijd echt heerlijk......en wit is gewoon cool op die bak! ![]() | |
Bigfoot414 | woensdag 18 juli 2007 @ 21:32 |
Nee de advertentie klopt niet helemaal, maar ik weet dat ie goed verzorgd is. Bij mn neef staat ie in de weg, dus mag ik em hebben ![]() | |
nevetS | donderdag 19 juli 2007 @ 11:17 |
Goede auto's die 405 types, en mócht er dan wat kapot gaan is 't ook een eitje om te maken.quote:Dat is nu dus allemaal opgelost, en het was nogal een waslijst, nondeju! 1. Het Subframe was verrot. 2. De draagbalk rechtsachter was verrot. 3. De kentekenverlichting werkte niet. 4. Het stadslicht werkte niet. 5. De aanjager werkte niet. 6. De ruitensproeier kon niet aangezet worden. 7. De remslang voor de remschijf linksvoor was getordeerd. 8. De stuurhoes linksvoor was gescheurd. 9. De fuseekogel linksvoor had speling. 10. Het fuseekogelrubber rechtsvoor was gescheurd. 11. De binnenspiegel was gebarsten. 12. De voorwiellagers moesten beide vervangen worden. 13. De achterbanden waren te breed en raakten de schokdempers. Zoals je leest staat het nu allemaal in verleden tijd, morgen half elf herkeuring! ![]() | |
goldhorn | donderdag 19 juli 2007 @ 11:42 |
das idd een redelijke waslijst.... Succes morgen | |
patje74 | vrijdag 20 juli 2007 @ 00:13 |
quote:Maar dat is oorspronkelijk dan ook een Talbot, de vermeende opvolger van de Horizon. Als waren die toch ook best comfortabel? | |
RaZZle | vrijdag 20 juli 2007 @ 09:52 |
![]() ![]() Dit is de mijne: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door RaZZle op 20-07-2007 14:18:46 ] | |
Bigfoot414 | vrijdag 20 juli 2007 @ 10:15 |
quote:Daarom ben ik ook zo blij dat ik de 405 van mn tante kan overnemen. Ik heb al niet zo'n beste rug en veel Aziatische wagens vind ik ronduit kut qua zitcomfort. | |
nevetS | vrijdag 20 juli 2007 @ 12:07 |
quote:Merci, en dat is ook gelukt. Weer een jaar erbij ![]() | |
Darkomen | vrijdag 20 juli 2007 @ 13:19 |
quote:Dan zit je zeker goed in de 405, ik heb ook altijd last van mn rug, maar mn 405 stoelen zitten altijd goed, perfecte steun, en meestal gaat mn rugpijn ook weg. je hebt de 405 club al gevonden zie ik ;-) | |
Bigfoot414 | vrijdag 20 juli 2007 @ 13:47 |
Ja, ondanks dat ik officieel nog geen eigenaar ben ![]() | |
JK1982 | vrijdag 20 juli 2007 @ 18:07 |
Hey leuk, een Peugeot-topic! ![]() Ik ga morgen kijken naar een 306 cabrio uit 96 met 65k op de klok. Wat zijn nou specifieke punten waar ik op zou moeten letten? | |
Pietverdriet | vrijdag 20 juli 2007 @ 18:10 |
quote:Talbot was toch de opvolger van Simca? * Pietverdriet heeft nog een simca gereden. | |
blup | vrijdag 20 juli 2007 @ 18:44 |
Ik heb een tijdje een 206 1.6 16v gereden, was echt 'n heerlijke auto met alle denkbare opties op cruisecontrol na. Alles mooi met zwart-leer bekleed, kuipstoeltjes, elec ramen, elec automatisch inklapbare buitenspiegels, etc) Weet niet meer hoe die uitvoering precies heet... Heb m nu moeten inruilen voor een 1.4HDi, wat een traag schijthok is dat zeg, start 9 van de 10x niet ivm met teveel lucht in de dieselleiding. | |
goldhorn | zondag 22 juli 2007 @ 05:07 |
een helel late toevoeging aan dit tipco..... (een dvriendin maakat meer kapott dna drank kan goedcc makenenm ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
dawg | zondag 22 juli 2007 @ 11:45 |
Ik ga volgende week mijn Peugeot 206xs 1.6 16v ophalen, uit eind 2002. Mijn eerste Peugeot, ik ben benieuwd. ![]() | |
Bigfoot414 | maandag 23 juli 2007 @ 09:56 |
Gisteren mn eerste serieuze testrit gemaakt met de 405. Met een maat van me naar Antwerpen gereden via Eindhoven en via Zundert met een tussenstop in Tilburg terug naar Den Bosch. Ik kan 1 ding zeggen: wat een heerlijke wagen is dit ![]() Genoeg power (1.6 injectie motor, 90 pk) Veel ruimte, lekkere stoelen: 1 van de weinige auto's waar ik geen rugpijn van krijg. Wel jammer dat ie nogal dorst heeft (1:10/12), maar wel een tankinhoud van 70 liter ![]() Hij is ook een beetje lawaaiig, met name windgeruis hoor je erg goed, maar de motor bijna niet. Net een stofzuiger ![]() Schakelen gaat ook wat moeizaam af en toe, zal wel een beetje olie bij moeten. En mn linker portierraam kan niet open. Mechaniek van het elektrisch raam is kaputt. Nu zit er een stukkie hout tussen het raam en de deur. Als je dat eruit haalt flikkert het raam naar beneden ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Bigfoot414 op 23-07-2007 10:28:31 ] | |
Fc_k | maandag 23 juli 2007 @ 16:30 |
Hoi, ik heb een vraagje, ik wil namelijk graag een peugeot 206 kopen en heb er nu één gevonden die betaalbaar is voor mij. Zou iemand mij kunnen vertellen of het niet 'te goedkoop' is. (Tis namelijk de goedkoopste die er stond :s zou er iets mis aan zijn?) http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=44bxcihfgnh | |
goldhorn | maandag 23 juli 2007 @ 17:49 |
Ziet er best goed uit, wat ik zo uit de foto's kan halen. Ik zou gewoon eens gaan kijken, proefritje maken, enz... (verder heb ik weinig verstand van zaken waar je bij deze auto op zou moeten letten.) | |
rena | maandag 23 juli 2007 @ 17:50 |
Hij heeft behoorlijk wat km's op de teller, maar ik vind hem er netjes uitzien voor de rest! Ik zou ook inderdaad even langsgaan bij de dealer en zo. Zie ik nou goed dat ze het Peugeot logo en zo er af hebben gehaald? Wat lelijk ![]() | |
no_comment | dinsdag 24 juli 2007 @ 13:54 |
Geniaal topic dit | |
kokos | dinsdag 24 juli 2007 @ 15:52 |
Ben in de afgelopen twee weken naar zuid-Frankrijk en weer terug gereden met mijn 106je ![]() | |
goldhorn | dinsdag 24 juli 2007 @ 16:12 |
quote:Kilometers valt nog best mee, het is tenslotte een diesel, die kunnen wel wat hebben. (waar zie jij het peugeot logo ontbreken?) | |
Antal | dinsdag 24 juli 2007 @ 16:44 |
Op de achterkant. daar hoort 'peugeot' te staan. Dit valt onder 'tuning / styling'.. ![]() | |
LeXX | dinsdag 24 juli 2007 @ 16:51 |
quote:De oer-diesel die hierin ligt, staat als erg betrouwbaar te boek. Mits hij netjes warm wordt gereden, is hij bijna niet stuk te krijgen (geef overigens geen garanties ![]() Let wel op de standaard kwalen die een 206 heeft of kan hebben, en kijk eens hoe het stuur eruit ziet (een hoes eromheen?). Ook ivm het ontbreken van de logo's zou je kunnen vragen of het een tuning-auto is geweest die is teruggebouwd naar het origineel... Zit er ook een NAP bij? Succes met de aankoop! ![]() | |
goldhorn | dinsdag 24 juli 2007 @ 19:13 |
quote:aah, op die manier... ik zat echt naar de logo's (de leeuw) te kijken, en die zag ik allemaal... maar nu snap ik hem... | |
TSPO | maandag 30 juli 2007 @ 17:04 |
![]() ![]() ![]() ![]() Vormgeving De 308 RC Z concept car wordt gezien als de reïncarnatie van het begrip rijplezier volgens Peugeot. Het betreft een 2+2 zits coupé met een evenwichtige, moderne vormgeving en praktische gebruiksmogelijkheden. De auto is licht van gewicht dankzij het gebruik van aluminium voor bijvoorbeeld de beide dakbogen, door een achterruit van polycarbonaat en door de vele carrosseriedelen van koolstofvezel. De nieuwe 308 is de ideale basis voor deze concept car. De auto biedt een aantal belangrijke voordelen: - een opvallende styling met een eigenzinnig karakter; - eenvoudig te realiseren door zo veel mogelijk gebruik te maken van de bestaande onderdelen van de 308 hatchback, - de sterke eigenschappen van de hatchback (onderstel, uitrusting, design enz.) komen bij deze coupé zelfs nog beter tot hun recht. De aerodynamische lijnen zorgen voor een bijzonder gunstige luchtweerstand (SCx slechts 0,65) waardoor de auto bijzonder zuinig met zijn brandstof omspringt. Daardoor is ook de CO2-uitstoot heel beperkt en wordt het milieu ontzien. Het sportieve karakter en de uitstekende rijeigenschappen dankt de 308 RC Z concept car aan zijn evenwichtige afmetingen: - de lengte bedraagt 4,276 m (gelijk aan de hatchback), - de breedte is 1,840 m (25 mm meer dan de hatchback) en - de auto is 1,320 m hoog. Mechaniek Voor de aandrijving van de 308 RC Z concept car wordt gebruik gemaakt van een 1,6 l THP-motor, één uit de nieuwe serie motoren die het resultaat is van de samenwerking tussen PSA Peugeot Citroën en BMW Group. Het gaat in dit geval om de EP6DTS-motor met een vermogen van 128 kW (= 175 pk) die standaard in de 207 RC zit. Speciaal voor de 308 RC Z concept werd deze 1,6 l THP op een aantal punten aangepast waardoor het vermogen steeg naar 160 kW (= 218 pk). Door het enorme koppel van 280 Nm dat al bij zeer lage toerentallen beschikbaar is (zelfs 300 Nm bij overboost) heeft de motor een bijzonder soepel karakter. Opmerkelijke cijfers die zorgen voor sportieve prestaties. De speciale “Twin-Scroll” turbo zorgt voor een maximale laaddruk en dankzij de directe benzine-inspuiting kan precies de juiste mengselsamenstelling worden verkregen voor een volledige verbranding en een maximaal motorrendement. Deze motor is gekoppeld aan een volledig nieuwe, handgeschakelde zes-versnellingsbak. Dit geheel maakt de 308 RC Z tot een auto met een opmerkelijke balans tussen prestatie- en verbruikscijfers. De topsnelheid van 235 km/h wordt bereikt in de 6e versnelling en de sprint van 0 tot 100 km/h vergt slechts 7,0 s. Snel inhalen is geen punt: acceleratie van 80 tot 120 km/h in de 5e duurt maar 7,5 s. Het brandstofverbruik blijft alleszins redelijk met 6,7 l/100 km bij gecombineerd gebruik en de CO2-uitstoot bedraagt slechts 160 g/km. | |
TSPO | maandag 30 juli 2007 @ 17:07 |
308 RC is een beetje raar ding. De concept 908 RC mag er meer wezen vind ik. ![]() | |
Pietverdriet | maandag 30 juli 2007 @ 18:50 |
quote:Wil ik hebben, wil ik hebben. | |
JK1982 | dinsdag 31 juli 2007 @ 00:03 |
quote:Kom je daar om 10 uur, de dag van tevoren heb je dat afgesproken, is de auto net een half uur eerder verkocht!! Dan heb je net een uur in de auto gezeten ![]() Meneer kon ons wel een bakje koffie aanbieden. Flikker.. Heb nu een *Kuch* Xantia *Kuch* uit 94 gekocht om even een tijdje in te sturen. Ook een erg fijne auto! ![]() | |
eer-ik | dinsdag 31 juli 2007 @ 00:08 |
![]() Deze zou ik graag een keer in het echt willen zien, vind dat echt een tof ding ![]() | |
_Drake_ | dinsdag 31 juli 2007 @ 09:22 |
Ah, deze hoor hier ook thuis ![]() ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door _Drake_ op 31-07-2007 11:27:07 ] | |
goldhorn | dinsdag 31 juli 2007 @ 10:56 |
Ziet er goed uit _Drake_... ![]() Gewoon mooi sportief, en niet zo overdreven opgeleukt.. (die mustang erachter is ook leuk trouwens.) ![]() | |
Borkydude | dinsdag 31 juli 2007 @ 11:22 |
Zo zie je maar wat meegespoten bumpers en wat leuke velgjes met een auto doen. ![]() | |
_Drake_ | dinsdag 31 juli 2007 @ 11:29 |
precies, dat was mijn idee ook ermee, gewoon netjes subtiel houden, waarschijnlijk gaat hij nog een stukje omlaag maar dat heeft meer een technisch probleem aan de voorkant te maken (rebound verhogen, en de druk op de dempers omlaag halen) | |
Borkydude | dinsdag 31 juli 2007 @ 11:31 |
quote:Subtiel spoilertje zit er al op, idd verlagen, maar meer er niet aan doen ![]() Zo rij je sportief, maar ben je geen kampsjaak. | |
_Drake_ | dinsdag 31 juli 2007 @ 11:59 |
hij is overgens al lager dan standaard, maar 25mm kan je niet echt verlagen noemen, stiekem wilde ik hem ook niet echt veel lager hebben. | |
Borkydude | dinsdag 31 juli 2007 @ 12:09 |
De lak is ook mooi, opnieuw gespoten? | |
du_ke | dinsdag 31 juli 2007 @ 12:22 |
Peugeot ![]() Ik rijd momenteel in een 107 waar ze op 1 of andere manier 5 deuren in hebben kunnen proppen maar met goed fatsoen een kratje bier in de kofferbak proppen lukt niet ![]() | |
Borkydude | dinsdag 31 juli 2007 @ 12:27 |
quote:Ik herken het ![]() | |
_Drake_ | dinsdag 31 juli 2007 @ 12:28 |
quote:nee, hij heeft echt wel zijn plekjes maar zijn geheel ziet hij er nog netjes uit ![]() | |
du_ke | dinsdag 31 juli 2007 @ 12:35 |
quote:Ja hoe krijgen ze het voor elkaar inderdaad ![]() Maar verder een prima wagentje dat lekker rijdt. Al valt het comfort voor de langere afstanden wat tegen. Rijd nu ruim een uur heen en een uur terug per dag en dat is net te doen. Maar het verbruik van 1 op ruim 20 is wel prima ![]() | |
Borkydude | dinsdag 31 juli 2007 @ 12:40 |
quote:Wat vind je van de koppeling? | |
du_ke | dinsdag 31 juli 2007 @ 12:49 |
quote:Tja heb hiervoor jarenlang maar erg weinig gereden dus ben niet veel gewend. Heb wel het idee dat naar de 1 of 2 schakelen soms een beetje lastig gaat. | |
-Muse- | dinsdag 31 juli 2007 @ 12:54 |
quote:Dat is echt typisch peugeot probleem ![]() | |
_Drake_ | dinsdag 31 juli 2007 @ 12:58 |
Klopt maar de bak is een jap dus daar zou het niet aan mogen liggen ![]() | |
goldhorn | dinsdag 31 juli 2007 @ 13:01 |
Ik heb bij mijn peugeot (307) dat de achteruit problemen geeft, daar moet ik dan de koppeling iets op laten komen voordat die volledig in de versnelling schiet (heb dit probleem ook gehad bij de mitsubishi colt van mijn moeder, maar ja die is dan ook al bijna 20 jaar oud.) de auto, niet mijn moeder ![]() | |
dawg | woensdag 1 augustus 2007 @ 15:13 |
quote:Ik heb hem inmiddels, en hij rijdt echt heerlijk. Voorheen had ik een Saxo VTS 1.4, maar dan is dit toch wel een stukje beter nog. En die zittingen, nog wat meer sportzittingen als diegene in de Saxo, en zitten nog fijner. En hij is natuurlijk sneller. ![]() Vrijdag mijn audio nog overbouwen, en klaar is dawg. ![]() | |
nevetS | donderdag 9 augustus 2007 @ 14:57 |
Net terug met de 304 uit Frankrijk, iets meer dan 3000 probleemloze kilometers. In twee dagen heen, rondtouren en in één dag terug. Hele weg 140 op de linkerbaan, en dat 11 uur lang. ![]() | |
Borkydude | donderdag 9 augustus 2007 @ 15:03 |
quote:Was dat te merken in hun rijgedrag tegenover jou? ![]() | |
kokos | donderdag 9 augustus 2007 @ 15:22 |
quote:Lekker irritant | |
nevetS | donderdag 9 augustus 2007 @ 21:55 |
quote:Fransen rijden over het algemeen erg netjes, ruimte maken als je in wil voegen en dergelijke. Misschien werd ik positief gediscrimineerd. quote:Inderdaad irritant zo'n goed overwogen post. Tuurlijk ging ik alleen naar links als ik inhaalde en wachtte even als er iets veel snellers aan kan zetten. Maar dat stond er natuurlijk niet, dus kon het ook nooit zo zijn. | |
Bigfoot414 | vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:33 |
Fransen rijden best netjes, maar niet als je in Parijs bent ![]() | |
goldhorn | vrijdag 10 augustus 2007 @ 15:00 |
quote:En dan zijn er nog mensen die zeggen dat franse auto's onbetrouwbaar zijn ![]() | |
nevetS | zaterdag 11 augustus 2007 @ 14:05 |
quote:Allemaal leugens! ![]() ![]() | |
205_Lacoste | zaterdag 11 augustus 2007 @ 14:12 |
Peugeot liefhebber (helaas niet meer in het bezit van het beestje) meldt zich! 205 blijft een super model. Zijn heel wat mooie uitvoeringen. De 1.9GTI velgen zijn ook nog steeds tijdloos! ![]() En natuurlijk de meest briljante rallywagen ever ![]() ![]() | |
zwelgh | zaterdag 11 augustus 2007 @ 19:52 |
Ah, een Peugeot topic, leuk! Hier de mijne:![]() ![]() Peugeot 309 1.6i GLX 90pk uit 1992, met nu zo'n 55000 km op de teller! Op een paar kleine krasjes na is ie als nieuw. Hij rijdt lekker, heerlijk comfort, vooral de vering ![]() Verder heb ik voor mijn vorige werk regelmatig in een 206 1.6 gereden, lekker pittig bakje. Als de 309 weg gaat dan misschien een 206 aanschaffen. Op vakantie in zuid Spanje een week in een 207 1.6 gereden, maar dat was niets. Wel een mooie auto, maar hij kwam geen berg op... | |
GizartFRL | zaterdag 11 augustus 2007 @ 21:43 |
quote:De 51-FK-ST ![]() Monsterauto. Van 120.000 naar 183.000 km 1 keer accu stuk. altijd starten. Liep zelfs op 1 cylinder ( daarna de bougie/kabels/verdelerkap vervangen). Zonde dat ie weg is. ![]() | |
205_Lacoste | zaterdag 11 augustus 2007 @ 21:53 |
quote:Achteraf bezien had ik 'm weer terug moeten kopen van je. Helaas niet gedaan. Toch leuk dat je elke keer in dit soort topics toch weer tegenkom ![]() | |
GizartFRL | zaterdag 11 augustus 2007 @ 22:13 |
Peugeot blijft aantrekkelijk he. Krijg er volgende week weer 1 of 2 bij. Sloper en gezinsauto. Sloper is een 205 GTI met voorschade, gezinsauto misschien een 309 of 405 station. | |
goldhorn | woensdag 22 augustus 2007 @ 12:33 |
205 GTI blijven mooie wagens... | |
kokos | woensdag 22 augustus 2007 @ 13:26 |
Mijn 106 XSi zit in de prak ![]() | |
GizartFRL | woensdag 22 augustus 2007 @ 13:34 |
quote:Ai! Nog te redden? | |
GizartFRL | woensdag 22 augustus 2007 @ 13:34 |
Oftewel: PICS! | |
goldhorn | woensdag 22 augustus 2007 @ 13:36 |
idd, heb je pics... Alleen je auto in de prak?? verder geen menselijke schade? Vervelend, overstekende bomen ![]() | |
Antal | woensdag 22 augustus 2007 @ 13:42 |
Rijd er al iemand hier met de nieuwe 1.6 THP 150Pk motor ? en zo ja , bevalt dat ? | |
907 | woensdag 22 augustus 2007 @ 14:26 |
Alleen omdat ik hem zo mooi vind ![]() quote:bron Pica`s: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
205_Lacoste | woensdag 22 augustus 2007 @ 14:35 |
Briljante wagen 907, die 907 ![]() | |
907 | woensdag 22 augustus 2007 @ 15:36 |
Het grappige van de 907 vind ik dat je de zuigers gewoon recht onder de voorruit ziet bewegen ![]() | |
Pietverdriet | woensdag 22 augustus 2007 @ 15:42 |
quote:Je kan door de inlaatkelken de zuigers zien bewegen? | |
Twanstra | woensdag 22 augustus 2007 @ 15:43 |
quote:Eh.......ik mag hopen van niet. Wat je wel ziet is de lucht die in het inlaatspruitstuk gezogen word. | |
Antal | woensdag 22 augustus 2007 @ 15:43 |
talk about drool: ![]() 308 coupe RC Z ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Pietverdriet | woensdag 22 augustus 2007 @ 15:44 |
quote:Ik zou hem zo willen hebben. Maar dan wel met die dieselmotor die ze ook bij lemans ingezet hebben, niets leuker dan diesel in een sportwagen te gooien en daar ook mee weg te rijden bij de pomp. ![]() | |
Pietverdriet | woensdag 22 augustus 2007 @ 15:46 |
quote:Is dat serieus een auto die ze uit gaan brengen? Dat wordt mijn volgende lease auto!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
205_Lacoste | woensdag 22 augustus 2007 @ 15:48 |
quote:Mr Smartypants... waar zitten de kleppen dan, en de nokkenas? ![]() | |
907 | woensdag 22 augustus 2007 @ 16:05 |
Kut .... ![]() ![]() | |
205_Lacoste | woensdag 22 augustus 2007 @ 16:07 |
quote:Nee, je bent qua technische autokennis compleet door de mand gezakt. ![]() Hier kun je zien hoe de 'trompetjes' bovenop de motor liggen voor de luchtinlaat. | |
kokos | woensdag 22 augustus 2007 @ 16:07 |
quote:Denk het niet hele voorkantje zit in elkaar. | |
907 | woensdag 22 augustus 2007 @ 16:07 |
Maarre die 308 ... ![]() Kan ik een username change aanvragen? ![]() | |
907 | woensdag 22 augustus 2007 @ 16:26 |
quote:Wat vind je trouwens overdone aan het stuur? ![]() | |
205_Lacoste | woensdag 22 augustus 2007 @ 16:50 |
quote:Mag wat mij betreft minder spacy. Aan de andere kant moet ik wel toegeven dat ik het niet heel goed kan zien op de foto, waardoor ik mijn mening bij zou moeten stellen als ik het in het echt zie. Ik houd van stijlvol, en een interieur moet niet te schreeuwerig zijn. | |
GizartFRL | woensdag 22 augustus 2007 @ 18:59 |
quote:Mwa, soep heet en opdienen. Schermpjes en front kosten nieuw niet zoveel. Motorkapjes zijn overal wel te vinden. Koplampen en knipperlichten en een bumpertje ook niet zo duur. Maareuh foto's? Dan kan ik het een beetje in schatten. | |
kokos | woensdag 22 augustus 2007 @ 19:32 |
http://xs.to/xs.php?h=xs118&d=07343&f=DSC00306.JPG http://xs.to/xs.php?h=xs118&d=07343&f=Photo-0011.jpg http://xs.to/xs.php?h=xs118&d=07343&f=Photo-0012.jpg Ik heb ook nog een filmpje waar het redelijk duidelijk op te zien is maar die kon ik niet uploaden. Je zou me er wel mee helpen als je een schatting van de kosten kan maken | |
GizartFRL | woensdag 22 augustus 2007 @ 19:43 |
quote:Ay, lelijke schade. Hoop dat de snuit nog recht is. Kijk even op www.hartsant.nl Staan prijzen op ex btw en ze leveren niet aan particulieren, maar mocht je wat nodig hebben, dan zou ik dat wel voor je kunnen bestellen via mijn werk. | |
kokos | woensdag 22 augustus 2007 @ 20:01 |
quote:HmmM!!! Relaxed ![]() | |
205_Lacoste | woensdag 22 augustus 2007 @ 20:19 |
quote:Je krijgt genoeg terug om de schade te laten repareren, en als dat minder dan de dagwaarde is dan krijg je dat geld. In het andere geval is het total loss en krijg je de dagwaarde. Gezien de schade zou het me niet verbazen als je meer dan 500 euro krijgt hoor! Ik had een keer een stepje van mijn motor afgebroken bij een ongeluk, daar kreeg ik al 80 euro voor (prijs inclusief montage). Het materiaal + de arbeidskosten van dit geintje zien er stukken duurder uit. | |
kokos | woensdag 22 augustus 2007 @ 20:24 |
quote:Denk niet dat de auto het nog waard is. Het is mijn eerste auto, heb hem nog geen twee maand. Ben er mee naar Zuid-Frankrijk geweest en rij je op een stukkie wat je elke dag rijdt. Pats Boem. | |
205_Lacoste | woensdag 22 augustus 2007 @ 20:41 |
quote:Ik zou geen genoegen nemen met een te laag bedrag mocht hij total loss verklaard worden! Tweedehands auto's zijn nog vrij prijzig tegenwoordig, en op marktplaats is genoeg referentiemateriaal te vinden. Jouw auto is uit '91 heb ik gezien, valt nog te overzien dus. Zonde hoor, Xsi is best een leuke motor om vlot mee vooruit te komen. | |
Crashcat | donderdag 23 augustus 2007 @ 02:22 |
Kom er net pas achter dat de 206CC van Parotech te koop was geweest via de Franse Ebay gedurende de Paris Tuning Show. Uiteindelijk heeft de winnaar er 28.050 euro voor geboden. ![]() | |
goldhorn | donderdag 23 augustus 2007 @ 09:32 |
hmm, niet helemaal mijn stijl die 206CC van Parotech... En zeker niet voor 28.000 euro... Geef mij maar die 308 Coupe RC.... Das meer mijn stijl... | |
eer-ik | donderdag 23 augustus 2007 @ 09:39 |
quote:die vind ik ook een stuk mooier idd. Effe een andere bumper, met meer de oude grill van peugeot, zoals op het 1e model 307 zat ofzo, dan is ie top ![]() | |
goldhorn | donderdag 23 augustus 2007 @ 09:48 |
![]() ![]() Die voorkant is idd veel beter dan die nieuwe... Vooral de mistlampen vind ik heel raar staan. ff voor de duidelijkheid: 'Oud' model: ![]() 'Nieuw' model: ![]() | |
eer-ik | donderdag 23 augustus 2007 @ 10:23 |
quote:Wij ook thuis. Ik zelf niet, maar vaders ![]() Veel subtieler grilletje, niet die grote bakkes die er nu op zit ![]() | |
goldhorn | donderdag 23 augustus 2007 @ 10:27 |
Ik was heel blij dat ik nog net een van de laatste van de oude serie kon krijgen..... Idd, veel subtieler..... | |
eer-ik | donderdag 23 augustus 2007 @ 10:29 |
quote:welk model heb je? Wij hebben hier een full option SW staan ![]() Heerlijk karretje. En itt iedereen altijd zegt, nooit problemen mee ![]() | |
goldhorn | donderdag 23 augustus 2007 @ 10:35 |
307 Break 2.0 HDi XS Premium.... Bijna full-option, heb alleen geen lederen bekleding (vind ik verschrikkelijk), geen licht metalen velgen (vond ik een beetje zonde van het geld) en een goedkoper model van de radio... Ik heb hem nou 2 jaar/70.000km, en alleen de tank is vervangen, omdat de overloop lek was. (maar dat kan ook door mijn rijstijl komen...) Verder een heerlijke auto... | |
eer-ik | donderdag 23 augustus 2007 @ 10:37 |
quote:ohja, tank was bij m'n pa ook aan puin. Dat was dan het enige ![]() ook de 2.0 HDi erin liggen ![]() Pa heeft er ruim 4k mee gereden inmiddels. ![]() | |
goldhorn | donderdag 23 augustus 2007 @ 10:40 |
na 4k al de tank aan puin?? das best snel (of ik heb er ruim 60k mee gereden zonder het te weten ![]() dit is mijn karretje trouwens (hier in hongarije gelijk de eerst 3500-4000 km op de teller gezet) ![]() | |
eer-ik | donderdag 23 augustus 2007 @ 10:47 |
quote:ik bedoel eigenlijk stiekem ook 400k ![]() Sorry. ![]() 4 k is wel erg weinig. | |
eer-ik | donderdag 23 augustus 2007 @ 10:47 |
heb jij trouwens ook een wisselaar erin zitten? | |
goldhorn | donderdag 23 augustus 2007 @ 10:53 |
nope, ik heb echt de meest simpele radio die er in kan zitten... Kan zelfs geen mp3 aan... Dus heel mijn auto ligt vol met cd's ... | |
eer-ik | donderdag 23 augustus 2007 @ 11:04 |
quote:Dat gaat bij ons niet, als je de navigatie ook wil gebruiken. die maakt gebruik van de onboard cd speler, dus je moet de wisselaar gebruiken. Maar die gaf op een gegeven moment geen cd's meer terug ![]() | |
goldhorn | donderdag 23 augustus 2007 @ 11:08 |
dat heb ik bij mijn radio/cd-speler ook. Als de auto in de zon heeft gestaan/de radio bloedje heet is, dan wil die zo nu en dan de cd niet los laten. Dan moet ik bijna een dag wachten tot alles is afgekoeld voordat ik de cd er weer uit krijg... denk dat ik binnenkort maar es ff langs de dealer ga omdat uit te laten zoeken.... | |
eer-ik | donderdag 23 augustus 2007 @ 11:16 |
quote:pretty fuckin' irritating, that is ![]() Maar ach, het is verholpen inmiddels ![]() | |
goldhorn | donderdag 23 augustus 2007 @ 14:14 |
Gewoon zorgen dat je er een goeie cd in hebt zitten, die je niet snel zat wordt ![]() | |
Xtr3mE | donderdag 23 augustus 2007 @ 17:36 |
Ik heb een vraag: kan ik op mijn 106 15 inch velgen met ET 28 (steek is gewoon van peugeot, 4 x 108) zetten zonder verdere aanpassingen (spoorverbreders e.d.) ? | |
Jill-RMC | donderdag 23 augustus 2007 @ 18:39 |
quote:Ik vind het nieuwe model 307 en ook de nieuwe 207 echt een verschrikkelijk lelijke voorkant hebben. Die nieuwe kleur groen/blauw die ze nu hebben is dan wel weer echt ontzettend stoer. | |
eer-ik | donderdag 23 augustus 2007 @ 19:08 |
quote:mwah, ik luister toch vaker naar de radio ![]() | |
kokos | donderdag 23 augustus 2007 @ 20:58 |
quote:Ja, ik heb lang gezocht naar een mooie XSi. Kan ik ergens de dagwaarde vinden? Morgen hoor ik meer en zal ik het verloop wel even posten ![]() | |
Quannum | donderdag 23 augustus 2007 @ 21:40 |
Mijn 306 1.9 dT is nu al een paar weken geleden naar de sloper gebracht ( ![]() Peugeot 206 1.6i 16v Quiksilver ¤6500 6/2003, 81000 km, Benzine, 3-deurs, Zilver Metaalkleur 110 pk Link naar advertentie Het lijkt mij wel een goede wagen met een redelijke mileage, dus mijn vraag is: iemand ervaring met dit model én motor? | |
Jill-RMC | donderdag 23 augustus 2007 @ 21:51 |
Das niet duur. Ow zie dat het een Belgische is...vandaar de prijs. Evil Nederland met zn aso prijzen. | |
Quannum | donderdag 23 augustus 2007 @ 22:15 |
Idd niet zo duur. ![]() Ik heb ondertussen al wat info gevonden over de 1.6 16v, het lijkt me wel een toffe motor. Geen GTI, maar een tweeliter kan ik voorlopig niet betalen (door de Belgische belastingen en zo). Dus de 1.6 lijkt me wel een goed compromis. En zó veel zie je hem blijkbaar ook niet. Ik ga nog even dit topic doornemen: 206 1.6 16v of de GTI? | |
Antal | donderdag 23 augustus 2007 @ 22:24 |
quote:Ik heb zelf 2 jaar lang dit model gereden.. eerst een 1.4 versie en daarna de 1.6 , die is toch wel een stuk pittiger, trekt goed door tot 160-170 ![]() Verder heeft ie natuurlijk zijn uiterlijk en uitvoering mee ! zit er airco in ? Ik heb nu een quicksilver SW met climate control , erg makkelijk. Verder lekker motortje, wel beetje rumoerig (wind ruis + motor en banden 'dat ligt dan weer aan het type banden') , wegligging is super.. Ben er heel tevreden mee geweest altijd, Ik heb dus nu de SW uitvoering ivm klein grut ![]() Oh ja en je kan er best zuinig - > 1 op 14 a 15 mee rijden... Maar natuurlijk ook 1 op 8,.. ![]() | |
Quannum | donderdag 23 augustus 2007 @ 22:31 |
quote:Wat lawaai vind ik niet zo erg. Maar de SW-versie kan je natuurlijk niet echt vergelijken met de driedeurs. Ook qua gewicht en zo. Climacontrol zit er blijkbaar niet bij, maar dat is niet erg want ik ben niet echt een fan van airco. ![]() (Over)morgen maar eens telefoneren, I'll keep you updated. ![]() | |
Crashcat | donderdag 23 augustus 2007 @ 22:34 |
quote:Ik heb een 206CC, vandaar ![]() Bovendien is een nieuwe CC ook tegen de 27.000 euro. Maar die 308 ziet er ook wel goed uit. | |
Alexxxxx | donderdag 23 augustus 2007 @ 22:34 |
Weet iemand hier in het noorden nog een mooie en goedkope 205 bestel met dieselblokje te koop te staan? | |
Xtr3mE | donderdag 23 augustus 2007 @ 22:43 |
die 205 diesel met turbo bestel bakken zijn retesnel ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 23 augustus 2007 @ 22:51 |
is het btw de bekende 1.9 diesel? ![]() ![]() Dat blok komt ook in mn Lada Niva namelijk ![]() | |
205_Lacoste | donderdag 23 augustus 2007 @ 22:56 |
quote:Had de 205 zelf niet alleen maar 1.8 dieselmotoren (ook met turbo inderdaad). | |
_Drake_ | donderdag 23 augustus 2007 @ 22:57 |
ja de xu diesel ![]() | |
205_Lacoste | donderdag 23 augustus 2007 @ 23:04 |
quote:Stond me ook bij, maar ik kon 'm dus niet vinden op autoweek (al is dat niet leidinggevend...). ![]() Maar goed, die heeft maar 47kW... niet om over naar huis te schrijven. | |
GizartFRL | vrijdag 24 augustus 2007 @ 09:55 |
Diesels in de 205: 1.8D 1.9D 1.8Dturbo Heb zelf een 1.8 gehad van 200.000 naar 330.000 gereden. En een tijdje een 1.8 DTI gehad, met intercooler van een BX. Kon goed met de GTI's meekomen. ![]() | |
GizartFRL | vrijdag 24 augustus 2007 @ 09:55 |
quote:Moet je even op Terberg zoeken, staat 1 in Jutrijp en nog een ergens anders op MP. Heb je net wat meer ruimte. | |
Xtr3mE | vrijdag 24 augustus 2007 @ 10:05 |
er is ook een snellere 205 diesel mét turbo (weet niet precies meer hoe die heet) maar zijn van die lelijke 205 met een vierkante bak achterop. hebben iets van 130-150 pk met veel veel koppel ![]() http://videos.streetfire.(...)9e8-992d0124efc3.htm | |
Pronk | vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:43 |
Ik had laatst een discussie met iemand over hoe je Peugeot 1007 uit moet spreken. - Peugeot duizendzeven (dit lijkt me niet) Ik twijfel eigenlijk tussen deze twee: - Peugeot één-nul-nul-zeven - Peugeot tien-nul-zeven Hoe spreek ik het nu goed uit? | |
Xtr3mE | vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:45 |
Peugeot één-nul-nul-zeven bedoeling was eerst om 007 te noemen maar dat mocht niet ivm james bond rechten of whatever | |
Pronk | vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:53 |
quote:Aha, THX! | |
Darkomen | vrijdag 24 augustus 2007 @ 17:26 |
quote:Verschilt per land, de belgen zouden zeker duizendzeven zeggen, doen ze nu ook voor de tweehonderd en vijf, of de vierhonderd en vijf | |
Maranelloot | vrijdag 24 augustus 2007 @ 18:12 |
1007 spreek ik vooral uit als 'teveel geld voor je waar' ![]() Vorig jaar heb ik eens zo'n auto meegekregen als leenauto bij de Peugeot garage. Het rijdt op zich niet eens zo verkeerd overigens, de wegligging was best redelijk en de 1.6 6v die ik had meegekregen was vlot genoeg om fatsoenlijk mee te komen met het verkeer... De schuifdeuren vond ik eerder irritant dan handig: je moet ze alleen elektrisch (met een druk op de knop) open en dicht doen, met de hand kan wel, maar gaat veel te zwaar. Als je stopt en de knop indrukt, duurt het te lang voordat hij open is (je zit echt te wachten tot de deur open is). Ook het sluiten duurt net zo lang, dus voor je wegloopt (ik loop niet weg voordat ik zeker weet dat de deuren dicht zijn) gaat er wat tijd overeen. Daar komt nog bij dat de deuren op het exemplaar wat ik bij had (nota bene een demo auto vol bestickerd van de garage) regelmatig dienst weigerden... Wilden ze niet automatisch open of dicht en moest ik ze dus met de hand open en dicht doen (en dat werkt veel te zwaar). Deze ergernis gecombineerd met de prijs (voor hetzelfde geld heb je een 206/207) zijn voor mij redenen genoeg om hem zeker niet aan te raden, tenminste niet aan jonge of mid-aged mensen. Voor oude mensen is het wellicht nog wat, maar die gaan begrijpelijkerwijs veel eerder voor de veel goedkopere Agila/WagonR+... | |
kokos | zondag 26 augustus 2007 @ 18:25 |
quote:Krijg 1250 euro terug! Nu opzoek naar een nieuwe XSi waarschijnlijk of iets vergelijkbaars. Heb zitten kijken op internet naar 205 GTi. Zijn er erg veel die nog al goedkoop zijn >2000 . Mijn vraag ik waarom? Waar op te letten? Of iemand een beter idee voor de opvolger van mijn 1.4XSi? [ Bericht 15% gewijzigd door kokos op 26-08-2007 18:32:15 ] | |
Darkomen | zondag 26 augustus 2007 @ 18:38 |
quote:Ga eens langs op de www.peugeotgticlub.nl of www.205gti.nl , zij kunnen je alles vertellen over die gti's Staan er ook vaak te koop | |
GizartFRL | zondag 26 augustus 2007 @ 18:40 |
quote:Daar ligt een snel 2.1 Turbodieselblok in uit een XM voor zover ik weet. Is helaas niet standaard zo geleverd. Staat ook een filmpje van hem op op streetfire tegen een Impreza. Dit type heet Multivan overigens ![]() | |
invine | zondag 26 augustus 2007 @ 19:23 |
quote:ik zeg ook duizend zeven, maar noem de rest wel twee nul vijf etc. | |
emileuitapeldoorn | zondag 26 augustus 2007 @ 19:35 |
meldt 405 uit 93 Ik zeg een nul nul zeven voor een peugoet 1007 | |
invine | zondag 26 augustus 2007 @ 20:24 |
*is op zoek naar een 205 gti ![]() | |
GizartFRL | zondag 26 augustus 2007 @ 20:48 |
quote:*heeft er 3. ![]() Eentje kopen? | |
Alexxxxx | zondag 26 augustus 2007 @ 20:50 |
Merk en type: Peugeot 205 Eigenaar: onbekend Land van herkomst: Nederland Locatie: Hallum Datum: 25 augustus 2007 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: foto genomen bij Autocross Hallum 2007 | |
invine | zondag 26 augustus 2007 @ 21:04 |
quote:over half jaar misschien ![]() | |
kokos | zondag 26 augustus 2007 @ 21:07 |
quote:Ik heb wel intresse? Gegevens? Foto's? | |
GizartFRL | zondag 26 augustus 2007 @ 21:10 |
Peugeot 205 1.9 GTI 122PK Bouwjaar 1992 Apk verlopen sinds 23-6-06 Km stand: +/- 277.000 km Kleur M0TW antraciet metallic. Auto is uiteraard voorzien van de standaard GTI accesoires zoals: Elektrische ruiten, Centrale vergrendeling, Halflederen. Lederen stuurwiel, Getint glas. Tevens is deze auto uitgerust met een Webasto schuifkanteldak welke niet lekt. Recent opgelost: Vloeistof lekkage, waterpomp en koelvloeistofbuis bij rechtervoorwiel vervangen. Liep op 3 cylinders, bougiekabels, bobine, rotor en bougies vervangen. 2 voorbanden gemonteerd ipv de te hoge banden. Nieuwe SIEM mistlampen ipv de rode roosters aan de voorkant. Uiteraard heeft deze auto ook minpunten Pookknop zit los. Normale gebruikerssporen. Vraagprijs 1100 ![]() ![]() ![]() ![]() Kan eventueel een nieuwe APK op de auto krijgen. | |
kokos | zondag 26 augustus 2007 @ 21:15 |
Iets te veel KM voor mij. | |
GizartFRL | zondag 26 augustus 2007 @ 21:36 |
Oeh, verbruik op de vorige tank was 1:13.26 ![]() 504 km op 38 liter Deze rijdt trouwens erg goed voor een auto met bijna 3 ton op de teller. Is grijs kenteken geweest, vandaar de hoge stand. | |
kokos | maandag 27 augustus 2007 @ 01:17 |
Kan ik ergens een lijst vinden van alle 106 XSi versies en de opties daar bij? Zag ergens een 106je met een elektrisch schuifdak en wil graag weten welke versie dat was. | |
Darkomen | maandag 27 augustus 2007 @ 09:04 |
quote:Al lid van de www.peugeot405club.nl ? ![]() GizartFRL is een bekende in de peugeot wereld, dus daar koop je iig een goede GTI!! [ Bericht 11% gewijzigd door Darkomen op 27-08-2007 09:10:54 ] | |
eer-ik | maandag 27 augustus 2007 @ 09:14 |
quote:had 'm ook wel even mogen schoonmaken voordat ie op internet ging ![]() | |
Pronk | maandag 27 augustus 2007 @ 11:29 |
quote:Ik heb zelf dan ook 'gewoon' een 107. Das zeker wel veel waar voor me geld. ![]() | |
_Drake_ | maandag 27 augustus 2007 @ 11:38 |
quote:Die is van Rudy ![]() | |
kokos | maandag 27 augustus 2007 @ 12:59 |
quote:Ah dat weetje nooit natuurlijk he. Ook al wordt de auto zo goed onderhouden, kan altijd wat gebeuren. Maare ik zal er even overdenken. Waar staat de auto? Wegenbelasting? Verzekering p maand? | |
Darkomen | maandag 27 augustus 2007 @ 14:42 |
Er is altijd wel wat met een oude auto, | |
invine | maandag 27 augustus 2007 @ 15:24 |
quote:mooi! maar vind de km stand wat hoog maar verder waarom rode mistlampen? en nieuwe banden door hoge stoeprand hoe zit het dan met de stand van de velgen? | |
GizartFRL | maandag 27 augustus 2007 @ 20:47 |
Wegenbelasting is in FRL iets van 45 euro per kwartaal. Verzekering iets van 30 euro per maand. Voorbanden waren 195/65/15, zit nu weer de standaard 185/55/15 onder. Op de plek waar op de foto's in de voorbumper de rood gespoten roostertjes zitten zijn nu weer originele mistlampen van Siem gemonteerd ( dure hobbie, maar lijkt een stuk beter). | |
kokos | maandag 27 augustus 2007 @ 23:09 |
GTi, ik ben achttien jaar is dat geen probleem? | |
Twanstra | dinsdag 28 augustus 2007 @ 09:01 |
quote:Voor je verzekering wel denk ik........dat word verzekeren op je ouders naam...... | |
pjay | dinsdag 28 augustus 2007 @ 13:33 |
quote:Je krik ligt warschijnlijk in het reserve wiel, onder de kofferbak. Ik heb trouwens ook een XSI 1.4 Ph1, zodra die gespoten is, post ik 'm ook even | |
kokos | dinsdag 28 augustus 2007 @ 13:53 |
quote:Dan gaat het over. quote:Wees er zuinig op, de mijne zit alweer in de prak. | |
goldhorn | woensdag 29 augustus 2007 @ 11:50 |
is verzekeren als 18-jarige sowieso niet prijzig? Ik weet niet of het verschil tussen een XSI 1.4 of een GTI dan zo groot is.... | |
leolinedance | woensdag 29 augustus 2007 @ 12:07 |
ex 306 1.8 XT Comfort rijder meldt zich. Wát een fijne wagen was dat.. ![]() | |
goldhorn | woensdag 29 augustus 2007 @ 12:29 |
En we gaan verder in deeltje 2 [ Bericht 58% gewijzigd door goldhorn op 29-08-2007 12:34:54 (url deel 2 toegevoegd) ] |