Ongeschreven regel in de FOK!-wereld: de persoon die de laatste post maakt, zorgt ook voor een nieuw topic. Overigens moet je nog even wat dingen aanpassen in de OP zodat alles goed werkt (plaatje Moreau bijv.). Hoop dat je dat weet, anders even een PM / mail sturen naar een mod zodat die het even kan aanpassen.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 23:56 schreef cryforhelp het volgende:
Wan maakte geen nieuweUit pure wanhoop heb ik het dus maar gedaan.
![]()
We waren bezig aan de eeuwige licht-zwaar discussie. Zelf ben ik er nog niet uit wat ik ervan vindt. Ondanks dat ik volgend jaar zelf licht ga roeien vind ik het toch een beetje twijfelachtig. Op lager niveau is het natuurlijk prachtig omdat het mensen een mogelijkheid geeft om te roeien. Zonder lichte categorie zou iedereen onder de 1.90 en 85 kg kansloos zijn om mee te komen als wedstrijdroeier.
Maar aan de andere kant is het wel weer zo'n "bijveld" wat dan nét weer niet op tv wordt uitgezonden. Open is toch echt de topsnelheid. Maar je kan ook zeggen, als je alleen een open veld wil hebben om het damesveld af te schaffen. Dat is immers ook voor mensen met een genetische handicap
Kleine verbetering: het was Tim die won op de Hel (qua tijd), Jaap won de Skiffhead (qua tijd) en de Randstad (qua tijd). Het was wederom Tim die Dirk Lippits (qua tijd) eraf petste op de ARB.quote:Op woensdag 27 juni 2007 11:36 schreef Pluizel het volgende:
tvp
Ik heb niet zo heel veel zinnigs te melden over licht/zwaar. Al liggen de uitslagen tegenwoordig steeds dichter bij elkaar (kijk maar naar jaap schouten die alle zware ballen eraf roeide op de hel) blijft het mijns inziens nuttig om de velden gescheiden te houden. Als je de top nou even buiten beschouwing laat, zou het voor bijvoorbeeld beginnelingen helemaal niet meer zo leuk zijn om aan een wedstrijd mee te doen waar geen onderscheid wordt gemaakt tussen licht en zwaar. Zo'n grote zware bal haalt dan veel sneller zijn eerste blikken dan die lichte pikken, puur op kracht. Dat zou er toe kunnen leiden dat je veel minder nieuwe aanvoer van licht talent hebt (demotivatie in de zin van "ja maar daar kan ik toch nooooit tegenop?"), terwijl die misschien wel de potentie hebben om met een paar jaar trainen veel harder te gaan.
Maargoed, ik blijf een vrouw, misschien is het voor een lichte pik wel een ontzettende uitdaging om zo'n zware bal eraf te willen roeien.... u zegt het maar!
orcaslot ga ik niet bijzijn, ik ga me hier in het hoge noorden suf leren voor m'n laatste tentamen voor de "vakantie" *echt vakantie is het niet ivm mega-hertentamen* Ik kom waarschijnlijk nog wel even kijken @ martini, dat is maar een half uurtje fietsen. *maar dan moet het wel een beetje droog zijn dit weekend
*
juist. ik heb niet zo veel met namen van mensen die ik niet persoonlijk ken, zo blijkt maar weer.quote:Op woensdag 27 juni 2007 12:11 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Kleine verbetering: het was Tim die won op de Hel (qua tijd), Jaap won de Skiffhead (qua tijd) en de Randstad (qua tijd). Het was wederom Tim die Dirk Lippits (qua tijd) eraf petste op de ARB.
Ik ben even lang en even zwaar, en op zich wil het nog wel lukken in het Eerstejaars zware veld. Je moet natuurlijk geen 7 dezelfde mensen met je in de boot hebben zitten, maar 1 of 2 is geen probleem.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 17:57 schreef Sjobber het volgende:
Ik met 83kg en 1.83m val dan ook weer net te zwaar uit om licht te zijn, maar in het zware veld zou ik niets voorstellen. Dit mede ook door mijn lengte.
Dus alleen op gewicht beoordelen vind ik dan ook weer zo lomp. Lengte doet er misschien nog wel meer toe dan gewicht.
Omdat op zo'n groots evenement niet op het Merwedekanaal past?quote:Op donderdag 28 juni 2007 01:22 schreef De_Ananas het volgende:
Waarom zijn de Orca wedstirjden trouwens op de Bosbaan?
Oeps, dat was ik maar ik had het niet door (tentamens... tentamens...)quote:Op woensdag 27 juni 2007 12:08 schreef WanEnOonlie het volgende:
Ongeschreven regel in de FOK!-wereld: de persoon die de laatste post maakt, zorgt ook voor een nieuw topic.
quote:Maar over het licht roeien, ik vind het soms wel schokkend als ik hoor over de 'tips en trucs' die uitgehaald worden om op het laatste moment nog op het beoogde gewicht te komen. Natuurlijk zullen er veel spookverhalen zijn, maar wat een vriendin vertelde wat haar ex uitspookte om 'licht te worden' was echt gruwelijk onverantwoord.
Er schijnt een uitspraak te zijn "Waar de topsport begint eindigt de gezondheid" en ik denk dat dit hier wel opgaat...
quote:Op donderdag 28 juni 2007 13:12 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Omdat op zo'n groots evenement niet op het Merwedekanaal past?![]()
Lieve Ananas, er is hier al vaker een opmerking gemaakt over je soms wat onbenullige commentaar. Ik weet niet of je het express doet, of dat het echt zo is dat je hoogste doel binnen je roei-cariere het bemachtigen van een plekje binnen de Barci is...
Nou snap ik waarom 'wij' competitieroeiers soms zo'n slechte naam hebben...
(Vind het altijd niet zo'n geslaagd idee om dit soort dingen te uitgebreid neer te typen omdat je soms mensen 'op ideeen brengt')quote:Op donderdag 28 juni 2007 13:43 schreef -Banaan- het volgende:
Wat voor schokkende dingen hoor jij? Ik vind op gewicht komen is beetje vervelend maar weinig schokkende dingen (zo min mogelijk zout & vezels de paar dagen voor een wedstrijd). Ik ken wel dingen als even in een heet bad liggen, of in je regenpak ergometeren maar dat heb ik nog nooit hoeven doen.
De grootste kans heeft volgens mij Michiel Jonkman (Wanenonlie) in de L4-, maar ik weet niet of dat reeel is. Zou leuk zijn om hier wat inside information te krijgen over de OS.quote:Op donderdag 28 juni 2007 13:59 schreef De_Ananas het volgende:
En zijn er hier roeiers die naar de OS gaan?
Geen Palmquote:Op donderdag 28 juni 2007 15:44 schreef jw3 het volgende:
Ananas, ik moet er ook niet aan denken om zelf wedstrijden te starten, dat laat ik met veel plezier aan anderen over. Als jij komend jaar kunt zorgen dat er gewoon koffie en Palm is op Skoll ben je zeer nuttig bezig.
Beidequote:Op donderdag 28 juni 2007 15:54 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
De grootste kans heeft volgens mij Michiel Jonkman (Wanenonlie) in de L4-, maar ik weet niet of dat reeel is. Zou leuk zijn om hier wat inside information te krijgen over de OS.
Of bedoel je als toeschouwer?
Slachtkalf, die de beker in het hcl8 veld komt ophalen, omdat we die gewonnen hebben (ongeacht uitslag zaterdag). Blauwe Nereus boot, nummer 2quote:Op donderdag 28 juni 2007 15:43 schreef cryforhelp het volgende:
Even een lijstje, wie gaan er naar de orca slot?
cryforhelp: H2-
Sjobber?
Keroppi?
Iemand?
En de martini is natuurlijk ook wel interessant
Heb wel eens gehoord dat het bij ballenverenigingen gebruik was om je medaille van het lintje te trekken. Awel, geruchten.quote:Op donderdag 28 juni 2007 16:16 schreef De_Ananas het volgende:
Maar waar komt dat ''blik trekken'' eigenlijk vandaan?![]()
Geen bondsroeiersquote:Op donderdag 28 juni 2007 15:40 schreef cryforhelp het volgende:
Ik kan je zo al vertellen dat er hier geen bondsroeiers zittenMisschien lurken ze alleen? Dood aan christiaan scheen (de eurosport commentator)! Die prutser weet echt niks en zit dan maar wat weg te zwammen, net door de interessante commentaren heen.
Overigens acht ik de uitspraak "Waar de topsport begint eindigt de gezondheid" volledig waar. Maar dat geldt niet alleen voor lichte pikken. Topsporten is zo'n enorme roofbouw op je lichaam. Vandaar ook dat alleen mensen met een natuurlijk enorm taaie conditie op internationaal niveau mee kunnen komen. Je moet extreem belastbaar zijn. En een heleboel mensen komen er pas achter dat ze niet zo belastbaar zijn wanneer ze overtraind raken.
Ergometeren in regenpak o/, mijn oud-huisgenoot moest dat nog wel eens doen. Hij at dan ook altijd teveel in een week na wedstrijdweekend.
quote:Op donderdag 28 juni 2007 15:54 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
De grootste kans heeft volgens mij Michiel Jonkman (Wanenonlie) in de L4-, maar ik weet niet of dat reeel is. Zou leuk zijn om hier wat inside information te krijgen over de OS.
Of bedoel je als toeschouwer?
Krijg ik als mede fokker korting op het ijs?quote:Op donderdag 28 juni 2007 17:06 schreef Keroppi het volgende:
Keroppi: ervD4+ (plus barmiep en ijsjesschepmiep)
Nounou, ballenverenigingen. Iets meer respect mag wel. Maar goed, ik heb idd ook eens gevraagd naar de herkomst en volgens mij kwam het erop neer dat roeiers hun blik van het koord af mochten trekken dat hun coach dan vasthield. Dan mocht de roeier zelf het blik houden (het getrokken blik dus) en de coach het koord. Dit was dan volgens mij weer compensatie omdat coaches geen blikken krijgen.quote:Op donderdag 28 juni 2007 17:02 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Heb wel eens gehoord dat het bij ballenverenigingen gebruik was om je medaille van het lintje te trekken. Awel, geruchten.
Wat?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:46 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Okee, ik heb de diagnose: hij doet het eromhet is maar spel
Zoals ik zeg, dat doe ik nietquote:Op vrijdag 29 juni 2007 15:08 schreef Keroppi het volgende:
Ik kan best begrijpen dat je als eerstejaars roeier nog niet helemaal bekend bent met het roei-jargon. Maar je hebt de laatste tijd dermate veel dommige opmerkingen gemaakt (kom op, ik durf te wedden dat elke eerstejaars bij ons weet wat boordroeien is, maar goed wij hebben afroeiexamen) dat ik aanneem dat je het doet om hier een beetje de boel te stangen
quote:Op donderdag 28 juni 2007 17:06 schreef Keroppi het volgende:
Orcaslot
cryforhelp: H2-
Sjobber: onver4+ en eventueel erv4+
Keroppi: ervD4+ (plus barmiep en ijsjesschepmiep)
Slachtkalf: HCl8+
wie nog meer?
he ocf, je bent weer uit het "roeien is kut" dal gekropen??quote:
Hmm, neem aan dat je deze reactie op de foto in mijn fotoboek baseert, (:P) en realiseer me nu dat die al 4 jaar oud isquote:Op vrijdag 29 juni 2007 15:58 schreef Slachtkalf het volgende:
eindelijk Keroppi in het echt ontmoeten
![]()
![]()
![]()
![]()
Zullen we samen een ijsje eten?![]()
Hee hee! Mijn eerste ploegnaam vind ik nog steeds heel cool. Lekker stoer! (Onmogelijk om te scanderen maar goed dat zijn manco's waar je halverwege het seizoen tegenaan loopt). En het logo vind ik nog steeds erg leuk.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 17:37 schreef Sjobber het volgende:
Wel erg slechte team namen, Keroppi. Magoed tis jou ploegje en niet die van mij
Niet dat die van ons nou zo geweldig zijn natuurlijk...
Dat zouden er meer mogen doen!quote:Op vrijdag 29 juni 2007 23:43 schreef Keroppi het volgende:
(heb trouwens ooit gezien hoe een meisje haar gezicht stond te poederen en haar mascara aan het bijwerken was voor een wedstrijd...)
Updaten dan, snelquote:en realiseer me nu dat die al 4 jaar oud is
Enig idee waar je eigen cluppie gevestigd is CFH?quote:Thrawn (Euros - Amsterdam)
Net als "Vlot" en "Vaartuig" die je ook vaak voorbij ziet komen...quote:Op vrijdag 29 juni 2007 23:43 schreef Keroppi het volgende:
Zo zijn er meerdere ploegen op "Bootylicious" gekomen, en "Kantje boord" heb ik toch al een keer of 4 geturfd...
Toch niet toen ik zowat stond te huilen hé?quote:Op zaterdag 30 juni 2007 22:48 schreef Sjobber het volgende:
Zowel Slachtkalf als Keroppi gezien, maar jullie niet aangesproken. Sorrie maar of ik zat in de boot of ik had 'haast', dusja. CFH, ik zag wel een Euros 2- maar geen idee of jij daarin zat. Kwam er te laat achter dat ik daar op moest letten.
Hee dat waren wij volgens mij! Met beige jasjes aan, met het logo van Nereus daarop?quote:Op zaterdag 30 juni 2007 23:29 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Toch niet toen ik zowat stond te huilen hé?Nee, onze 2k ging dermate slecht dat ik me er echt heel belabberd onder voelde. Als ik iets doe, dan doe ik het goed, en dit was niet goed...
(oh en persoonlijk haat ik het als ik in het echte leven met mijn nickname wordt aangesproken)
Nouja nog lekker tijdwaarneming gedaan (erg leuk maar een crime om goed in te schatten in welke baan die boten liggen) en aan het einde nog even achter de bar gestaan. De druk van de tap was om te huilen (dan te hard dan weer te zacht) maar over het algemeen wel vermaakt met de mensen. UIteindelijk nog staan kletsen met 3 zeer aangeschoten nereus-jongens die, ondanks dat de tap gesloten was, alles op alles aan het zetten waren om nog bier van ons te ontfutselen.
Nee, ik denk het niet. Want ik zat namelijk niet op 2. Ik zat uberhaubt niet in de boot, want dat mag niet van de dokter, zo hoorde ik vrijdag. Mijn coach viel (uitstekend) in.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 22:48 schreef Sjobber het volgende:
Zowel Slachtkalf als Keroppi gezien, maar jullie niet aangesproken. Sorrie maar of ik zat in de boot of ik had 'haast', dusja. CFH, ik zag wel een Euros 2- maar geen idee of jij daarin zat. Kwam er te laat achter dat ik daar op moest letten.
Dat zou goed kunnen. Als jullie gevraagd hebben waarom we niet naar het Skoll-feest gingen én je kan je mijn antwoord herinneren (quote:Op zondag 1 juli 2007 13:42 schreef Slachtkalf het volgende:
[..]
Hee dat waren wij volgens mij! Met beige jasjes aan, met het logo van Nereus daarop?
Nee ik stond in het eerste baanhokje op de 500mquote:Op zondag 1 juli 2007 16:45 schreef cryforhelp het volgende:
Keroppi, heb jij op de 1000m staan klokken? Dan heb ik je nog gezien, maar wist niet of jij het was.
heb je die race ook gezien? schijnt dat het heel spannend was, zo hoorde ik van één van de jongens uit die boot. Kreeg alleen verder geen tekst en uitleg, dus nou weet ik nog niet hoe de race is verlopen...quote:
Lag echt gelijk tot 50 meter voor het einde en Orca had daar net gewonnenquote:Op zondag 1 juli 2007 18:27 schreef Pluizel het volgende:
[..]
heb je die race ook gezien? schijnt dat het heel spannend was, zo hoorde ik van één van de jongens uit die boot. Kreeg alleen verder geen tekst en uitleg, dus nou weet ik nog niet hoe de race is verlopen...
Weet niet of ze dat hebben, kan het navragen voor jequote:Op zondag 1 juli 2007 20:47 schreef Sjobber het volgende:
Voor Skoll mensen: heeft GdlT nu ook merchandise? Want zo een stropdas vind ik wel rete hip
CFH: die lange boeg of die wat kleinere slag?
Van wat ik van één van de Gdlt'ers hoorde is het gewoon een ploegdas. Als ze nou gewonnen hadden, had ik me voor kunnen stellen dat ze er algemene merchandise van hadden gemaaktquote:Op zondag 1 juli 2007 20:47 schreef Sjobber het volgende:
Voor Skoll mensen: heeft GdlT nu ook merchandise? Want zo een stropdas vind ik wel rete hip
Het is ook een ploegdas jaquote:Op zondag 1 juli 2007 22:07 schreef Pluizel het volgende:
[..]
Van wat ik van één van de Gdlt'ers hoorde is het gewoon een ploegdas. Als ze nou gewonnen hadden, had ik me voor kunnen stellen dat ze er algemene merchandise van hadden gemaakt. Ze zijn iig wel origineel.
haha nee dat is niet zo, er zit wel een verhaal achter maar dat ben ik vergeten. moet ik peter nog maar eens vragen...quote:Op zondag 1 juli 2007 22:09 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Het is ook een ploegdas ja
Ik dacht eerst dat iemand van hen gdlt had maar dat is niet zo volgens mij
De boeg die consequent 3/4 bank op moet rijdenquote:Op zondag 1 juli 2007 20:47 schreef Sjobber het volgende:
Dat is de vooruitgeschoven verkenningspost, binnen nu en 2 jaar moeten minstens 2 van de 3 amsterdamse verenigingen geannexeerd zijn (bron beleidsplan 2007)quote:Op maandag 2 juli 2007 00:08 schreef De_Ananas het volgende:
Hoe kan het eigenlijk dat er een Euros in Enschede én Amsterdam zit? Horen die bij elkaar of...?
Oh die ploeg dacht we maken geen truien maar een stropdas. Tis zo'n witte unit met rode letters erop en natuurlijk dat figuurtje van skoll (wat stelt dat ding eigenlijk voor? ik kom er nog niet echt uit). Ze staan er vast wel ergens mee op de foto op de skoll site oid.quote:Op maandag 2 juli 2007 02:04 schreef cryforhelp het volgende:
[..]
De boeg die consequent 3/4 bank op moet rijden
[..]
Dat is de vooruitgeschoven verkenningspost, binnen nu en 2 jaar moeten minstens 2 van de 3 amsterdamse verenigingen geannexeerd zijn (bron beleidsplan 2007)
Óf ik kan gewoon niet meer aan de startpost editen om een foutje te corrigeren, kies je voorkeursoptie
Wat voor GdIT stropdas is dat trouwens jongens?
Ik ben er ook nog niet uit, maar het heeft nog het meeste weg van een of ander vikingschipquote:Op maandag 2 juli 2007 09:19 schreef Pluizel het volgende:
[..]
Oh die ploeg dacht we maken geen truien maar een stropdas. Tis zo'n witte unit met rode letters erop en natuurlijk dat figuurtje van skoll (wat stelt dat ding eigenlijk voor? ik kom er nog niet echt uit).
jezus dan ben jij echt beeldschoon.quote:Op zondag 1 juli 2007 16:13 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Dat zou goed kunnen. Als jullie gevraagd hebben waarom we niet naar het Skoll-feest gingen én je kan je mijn antwoord herinneren () dan heb ik je biertjes getapt
quote:Op maandag 2 juli 2007 14:41 schreef De_Ananas het volgende:
Dat van dat bier was dan een versiertruc!
Dankjewel voor alle felicitaties. Het was echt een geweldige dag zondag!quote:Op zondag 1 juli 2007 20:47 schreef Sjobber het volgende:
Goed bezig Tim! (je staat trouwens mooi op de foto bij Jorrit op zn cam)
Jammer dat jullie niet ingeschreven staan voor de argosprint. Ik daag jullie graag uit voor de N4+
(Want gerucht ging dat die 8 uit elkaar zou gaan? )
He wat laf! Ik had wel tegen jullie willen starten in de 4+! Of zijn er bij jullie niet genoeg 4+ meer over?quote:Op woensdag 4 juli 2007 12:27 schreef -Banaan- het volgende:
Bijna weer de laatste wedstrijd van het seizoen (voor de meesten dan), gaan er nog bijzondere nummers gestart worden? Wij gaan naast het achten ook meedoen in de LO4- met twee boten, lijkt me wel cool. Ik ben benieuwd hoe dat zal gaan.
Ik had idd ook wel zin om jou & Stef roeiles te gevenquote:Op woensdag 4 juli 2007 16:13 schreef Sjobber het volgende:
Ik denk niet dat ik erbij ga zijn op de NSRF. Moet morgen sowieso nog even langs het bestuur omdat ze nalatig zijn mbt een betaling, dus dan kan ik er nog één laatste keer tegenaan schoppen. Maar veel zal het niet helpen.
Dus is er een wedstro ploeg die een invaller zoekt die graag wil...![]()
Argosprint ben ik er geloof ik wel bij. Al is dat met tegenzin omdat ik weinig zin heb om alleen daarvoor naar A'dam te gaan in een bamibak met flex-feet.
Nee want dan zou ik dat wel typenquote:Op woensdag 4 juli 2007 20:57 schreef jw3 het volgende:
Ananas, je bedoelt natuurlijk taarten
Laf? een 4- is toch veel gaver dan een 4+? Je saurus vriendjes starten wel in de LO4-quote:Op woensdag 4 juli 2007 17:56 schreef De_Brok het volgende:
[..]
He wat laf! Ik had wel tegen jullie willen starten in de 4+! Of zijn er bij jullie niet genoeg 4+ meer over?
Ik meen me een zekere Norb-finale te herinneren vorig jaar toen we jullie in een houten c4+ op 6seconden roeiden...dus anytimequote:Op woensdag 4 juli 2007 19:15 schreef Thrawn het volgende:
[..]
Ik had idd ook wel zin om jou & Stef roeiles te geven
Ik bedoelde meer dat ik wel tegen jullie had willen starten. Veel succes tegen Saurus! 4- is natuurlijk veel gaverquote:Op woensdag 4 juli 2007 21:11 schreef -Banaan- het volgende:
[..]
Laf? een 4- is toch veel gaver dan een 4+? Je saurus vriendjes starten wel in de LO4-
Er was bij de argosprint geen plaats meer voor ons in de voorwedstrijden Ej8+, dus als er eentje uitvalt mogen we meedoen en anders gaan we alleen even trainen op vrijdag. Volgens de site zijn er maar 11 inschrijvingen, maar misschien dat er een andere ploeg eerder was met na-inschrijven dan wij.quote:Op woensdag 4 juli 2007 21:30 schreef Sjobber het volgende:
Thrawn: geen argosprint meer?
Die 15 seconden die we een week later op jullie hadden in het eindklassement van de NARF zijn we al weer vergeten dan? Wij zaten trouwens ook gewoon in een houten C4 toen, de plastieken uitvoering was voor jullie homies van Sixpack.quote:Op woensdag 4 juli 2007 21:30 schreef Dodona het volgende:
[..]
Ik meen me een zekere Norb-finale te herinneren vorig jaar toen we jullie in een houten c4+ op 6seconden roeiden...dus anytime
Natuurlijk is niet iedereen van ons goed (waaronder ikquote:Op woensdag 4 juli 2007 21:30 schreef Sjobber het volgende:
Taarten zijn toch voor C4+ ploegen?
Bij de wat snellere nummers krijg je namelijk meestal gewoon een stukske metaal.
Of 41 veel is... Bij Phocas hebben we er geloof ik 12 of 13 binnen gehaald. En dat is inclusief 3 Ringvaart ploegen.
Ikzelf heb er dit jaar 6 binnen gehaald in zowel de B4+, 4+, 2x als de 1x. Vind dat zelf nogal een aantal, maar dat is meer als individu zijnde. En meestal worden die blikken door een paar goede ploegen bij elkaar gevaren en zijn er een hoop die niets voorstellen. Zo zie ik van de HC4+, D4+, Arie als Patty een grote dominantie van Skoll.
Thrawn: geen argosprint meer?
Het stond eerst op de knrb site als LHSA2+, maar inmiddels staat er gewoon LSA2+. LO4- is inderdaad zondag, gaat leuk worden. We hebben er 1x in geoefend en opzich ging dat wel ok (kon veel slechter), dus ik heb er wel zin in!quote:Op woensdag 4 juli 2007 23:02 schreef cryforhelp het volgende:
Dat is op zondag, die LO4-?
Dan moet ik even kijken, lijkt me wel spectaculair
Het vereist toch wel een bepaalde subtiliteit om rechtdoor te varen in zo'n dingIets wat de meeste 8 roeiers niet hebben.
En wat is de LHAS2+? of bedoel je LSA2+?
Uberhaupt is de overstap van een 8 naar een viertje toch al best een verschil? Zo'n acht die blijft wel recht liggen, bij een vier is je eigen invloed veel groter.quote:Op woensdag 4 juli 2007 23:02 schreef cryforhelp het volgende:
Het vereist toch wel een bepaalde subtiliteit om rechtdoor te varen in zo'n dingIets wat de meeste 8 roeiers niet hebben.
Wij trainen nu een week in 2 viertjes, en die dingen verhouden zich tot een acht als een dikke BMW tot een Kia met caravan. En dan hebben we het nog niet eens over de balans, hoewel je die in een acht ook goed kan verzieken hoor.quote:Op donderdag 5 juli 2007 10:22 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Uberhaupt is de overstap van een 8 naar een viertje toch al best een verschil? Zo'n acht die blijft wel recht liggen, bij een vier is je eigen invloed veel groter.
HAHAHAHAHAHA. Nouja, zo voelden wij dat ook toen we na maanden in een Kia met caravan eindelijk balans hadden en in de 8 gingen! Zo'n dikke BMW is dan echt een eitje om in te roeien! Veel succes met je Kiaquote:Op donderdag 5 juli 2007 17:47 schreef Thrawn het volgende:
[..]
Wij trainen nu een week in 2 viertjes, en die dingen verhouden zich tot een acht als een dikke BMW tot een Kia met caravan. En dan hebben we het nog niet eens over de balans, hoewel je die in een acht ook goed kan verzieken hoor.
We gaan de Argosprint wel starten, dat zal de laatste stuiptrekking van de slag betekenen. Maar het starten van et zware veld is echt kansloos, dus daar beginnen we niet aan. Een overgangsroeier zou geen probleem zijn, dan kunnen we alleen zondag starten, maar SA kan niet omdat daar geen L4+ veld voor is...quote:Op donderdag 5 juli 2007 17:42 schreef Sjobber het volgende:
Wordt dat ook geen argosprint meer voor jullie?
Kan je anders niet gewoon illegaal starten en je bij afloop laten disqualificeren? Dus bijv. met een zware roeier in de boot of iemand met een SA status erin.
Hmm, die 3 (als je het tenminste over joost, menno en erik hebt, want dat zijn de enige 3 lichte skiffeurs op euros met B of N status voor zover ik weet), starten ook al in allerlei combinaties hoor. skiff, 2- en 4- sowieso. Maargoed, je weet idd maar nooit, misschien willen ze nog wel een rondje extra de bosbaan op en af.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 01:01 schreef cryforhelp het volgende:
Ik weet dat er bij Euros op dit moment 3 skiffeurs rondpeddelen met een nieuwelingen of beginnelingen status.
Ik zou je dan ook van harte adviseren om je coaches of wedstrijdcommissaris contact op te laten nemen met de weco van Euros, misschien kan er één bij jullie instappen. Ze staan voor van alles ingeschreven, maar ik weet ook dat dat per dag wisselt, wat ze nou eigenlijk écht gaan starten
Maar succes met het vinden van een invaller dan...
windkracht 6 is niet gaaf. Dan heb je over het algemeen schuimkoppen op het water en dat betekent vaarverbod. Heb je het nieuws niet gezien? Dat marinegedoe in vlissingen? Dat was windkracht 7, ietsje harder dus, maar die mensen waaiden bijna weg!quote:Op vrijdag 6 juli 2007 13:39 schreef Pikhoofd het volgende:
gaat de sprint niet door met windkracht 6 dan?
het einde van z'n roeicarrière? zo oud is ie toch niet? Hij ziet er iig nog best fris en fruitig uitquote:Op zaterdag 7 juli 2007 01:48 schreef cryforhelp het volgende:
Ah, hij is niet afgelast blijkbaar
En over die 3 had ik het inderdaad Pluizel, ze starten de laatste maand echt álles. Enige waar ik ze nog niet op heb kunnen betrappen is de 4x of een 8+, maar ze vermaken zich ermee.
Menno doet ook z'n best om scull of boord overgangs te worden voor het einde van z'n roeicarrière
Nee ik heb ze ook daadwerkelijk zien rondlopen en bij in de kleedkamer gestaan.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 22:14 schreef cryforhelp het volgende:
Ach welnee, zo worden ze maar op tv gebracht, zoals altijd gebeurd met tv.
Niet dat ik ze ken, maar dat is het punt niet.
Waar heb je die tijd gevonden Wan? Er komen maar geen uitslagen online
En dat van het einde heb ik donderdag nog van Menno zelf gehoord. Waar ken jij ze van dan?
Oh ja dan ben jij beter geïnformeerd dan ik. Erik is een goede vriend van me, die ken ik nog van toen we jeugdroeiers waren (nee we roeiden niet bij dezelfde burgervereniging). Via hem heb ik Menno leren kennen, aangezien ik heel vaak ben meegefietst en menno dan in dezelfde heat zat *ik geloof dat na een tijdje de euroïden zelfs zijn gaan wennen aan mijn aanwezigheid, nadat ze in het begin wat vreemd opkeken*. joost ken ik verder niet persoonlijk.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 22:14 schreef cryforhelp het volgende:
Ach welnee, zo worden ze maar op tv gebracht, zoals altijd gebeurd met tv.
Niet dat ik ze ken, maar dat is het punt niet.
Waar heb je die tijd gevonden Wan? Er komen maar geen uitslagen online
En dat van het einde heb ik donderdag nog van Menno zelf gehoord. Waar ken jij ze van dan?
Nee geen LB1x Dat was die andere DDS'er.quote:Op maandag 9 juli 2007 07:47 schreef -Banaan- het volgende:
Proteusers? je LB1x finale?
Gefeliciteerd Wan, eindelijk SA
Zelf ook super cool weekend gehad, vrijdag avond de sprint gewonnen, zaterdag in een echt mooie race skoll verslagen met echt goed roeien (eindelijk blik op de bosbaan) en vandaag echt super mooie race in de LSA8+ finale & LO4-, was echt heel cool!
Nee dat is (vooralsnog) keiharde realiteit. Susannah heeft een aantal weken terug besloten dat (volgens eigen zeggen "als er geen goede 2- uit de vier overblijvers komt") onze hele acht na Luzern opgeheven wordt, ongeacht de resultaten in Amsterdam en Luzern. De vier overblijvers vormen in dat geval de basis voor een nieuwe acht, en de andere vier mensen die voor de acht in aanmerking komen worden door mevrouw Chayes zelf bepaald/gekozen/vereerd met een uitnodiging. Dat gebeurt dan op basis van vermogen, inpasbaarheid.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 09:22 schreef -Banaan- het volgende:
Hey Wan, wat hoorde ik nou? Iemand zei dat jullie acht tot aan luzern bij elkaar zou blijven en dat er daarna weer een nieuwe selectie begonnen zou worden met de afvallers van de 4- er ook bij, is dat een roddel of echt waar?
Ach, ik til daar niet zo zwaar aan. Robin wordt bij selecties de dupe van een toproeier die besluit toch nog maar een graantje mee te pikken. Dan is het niet heel raar dat je er een leuk weekend van wil maken.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:37 schreef Boomrups het volgende:
Robin van Keeken die in het Beginnelingen 4+ veld start om een boordblik op te halen? Redelijk genânt. Zelfs Mark Emke vond het een hele rare actie...
Daar zie ik de oneerlijkheid niet van in hoor. Als de andere achten ook zo veel hadden getraind hadden ze het die okeanos 8 veel moeilijker kunnen maken. Dat is gewoon een keuze van de coaches/roeiers. Er zijn toch geen regels over hoe vaak je per week mag trainen?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:25 schreef -Banaan- het volgende:
De beste wint ja, maar of het dan iets is om trots op te zijn is een 2 natuurlijk. Net als dat de acht van Okeanos alle 2k wedstrijden wint, maar wel met veel meer trainingsarbeid dan een "normale" eerstejaarsploeg.
Oh, die Okeanos 8 vindt ik ook verschrikkelijk oneerlijk. Okeanos doet namelijk iets wat buiten de macht van andere verenigingen ligt: je neemt een tv-station in de arm die voor geld en aandacht zorgt. Met dat geld en aandacht worden er fysiek talent en topcoaches aangetrokken die vervolgens het hele veld aan gort roeien. Er is geen enkele vereniging die dat trucje (nog een keer) kan doen. Wat mij betreft is het Eerstejaarsklassement dit jaar door Tien en Okeanos gekocht.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:46 schreef Pluizel het volgende:
[..]
Daar zie ik de oneerlijkheid niet van in hoor. Als de andere achten ook zo veel hadden getraind hadden ze het die okeanos 8 veel moeilijker kunnen maken. Dat is gewoon een keuze van de coaches/roeiers. Er zijn toch geen regels over hoe vaak je per week mag trainen?
Volgens mij is dat een Nereus-Empacher die geschilderd is in de bedrijfskleuren van AkzoNobel, en tijdelijk is uitgeleend aan de bond. Heb er aan het begin van het jaar Nereus EJL volgens mij ook in zien roeien, hoewel ze er naar mijn weten meerdere in die kleur hebben.quote:Op donderdag 12 juli 2007 00:56 schreef cryforhelp het volgende:
"Wie het eerst de vreugdekreet slaakt, heeft tijdens de race flink verzaakt"
Wie heeft dat blauwe ding eigenlijk gebouwd Wan? Ziet er qua vorm uit als een Empacher, maar kan me niet voorstellen dat ze die blauw hebben geverfd.
En dat de blauwe verf er lekker dik opzit bleek wel uit weging van de boot op de wereldbeker Amsterdam.quote:Op donderdag 12 juli 2007 05:09 schreef Thrawn het volgende:
[..]
Volgens mij is dat een Nereus-Empacher die geschilderd is in de bedrijfskleuren van AkzoNobel, en tijdelijk is uitgeleend aan de bond. Heb er aan het begin van het jaar Nereus EJL volgens mij ook in zien roeien, hoewel ze er naar mijn weten meerdere in die kleur hebben.
Heb net de gouden race van de M4- op de bbc gezien en de bbc kondigde vanacht 12:00 weer een uitzending aan over roeien.quote:Op zondag 15 juli 2007 14:14 schreef cryforhelp het volgende:
Iemand suggesties waar je de rest van de races live kan zien? Volgens mij moet je er bij zo'n site voor betalen
Er is iets gebeurd waar ik al langer weet van had, en helaas is het proces al verder ontwikkeld dan op NLroei staat aangegeven. Er komt in ieder geval geen WK voor mij, ik heb nu vakantie. Verdere uitspraken doe ik er pas na de selectie over; ik wil niemand - onbedoeld - benadelen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:14 schreef De_Brok het volgende:
Wan? Wat is er allemaal gebeurd? Er staan verontrustende artikelen + reacties op nlroei!
Er lijkt me dan ook geen enkele reden om jullie af te krakenquote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:15 schreef WanEnOonlie het volgende:
Ja ach, zo gaat het in roeiend Nederland kennelijk. Ben blij genoeg dat het merendeel van de reacties van wanbeleid spreken in plaats van ons afkraken.
Ik denk dat de zaak iets genuanceerder ligt dan dat.quote:Op zondag 22 juli 2007 07:49 schreef pullup het volgende:
[..]
Er lijkt me dan ook geen enkele reden om jullie af te krakenJullie hebben het gewoon goed gedaan voor een relatief onervaren acht en hadden een eerlijker selectieprocedure verdiend dan deze onderlinge afrekenpartij tussen de twee verantwoordelijke bondscoaches.
Kwilde net vragen of het bij roeien wel voorkomtquote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:27 schreef theSummoner het volgende:
Bij roeien iig geen doping zoals bij de tour (toch?)![]()
Roeien is natuurlijk wel een sport waarbij doping veel effect heeft maar aangezien je er minder mee verdiend en een ''ander'' soort mens er aan meedoet lijkt me niet dat er doping gebruikt wordt. Er zijn wel testen neem ik aan?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:31 schreef nogeenmaarten het volgende:
Weet jij meer?
Ik geloof er geen barst van dat roeiers er een betere moraal op zullen nahouden dan bv fietsers. Kennelijk is er nog niet genoeg te verdienen met roeien.
Hopelijk echter (ik weet het, hopen doe je op de wc) trekt onze edele sport juist het 'goede' soort mensen aan.
Hoe zit dat? Moet je betalen om te mogen wedstrijdroeien, of gaat het om de bekostiging van studievertraging oid?quote:Op donderdag 26 juli 2007 19:25 schreef Thrawn het volgende:
Tegenwoordig is het vooral hardlopen. Moet ook nog fulltime werken, anders kan ik nog een jaar wedstrijdroeien a 1500 Euri niet betalen...
Niet zo moeilijk hoor Onno:quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:06 schreef ocf81 het volgende:
Ik geloof dat het vooral in het wedstrijdfonds (fonds voor inschrijvings- en transportkosten), aanschaf van ploegkleding, verhoogde uitgaven tijdens wedstrijdweekeinden en dat soort zaken gaat zitten.
Thrawn heeft geen bronnen om ondersteuning te zorgen vermoed ik zo.
Jij krijgt dat nu pas te horen, en moet er ook nu pas voor gaan betalen? Dus de vereniging heeft dat ook de hele tijd voorgeschoten, da's best apart zeg...quote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:31 schreef Sjobber het volgende:
Goed sporten is goed voor je lichaam, leef je 3 jaar extra, kan je 3 jaar extra doorwerken.
Heb een paar dagen geleden ook het bedrag te horen gekregen dat ik dit jaar kwijt ben aan het roeien, naast de normale contributie. En nu hoop ik op een rekenfoutje... Damn wat zijn die kosten hoog tegenwoordig...
En dan blijkt dat je al bijna 3x zoveel aan kosten kwijt bent aan het vervoer van die pokke boten.
Volgend jaar maar 4 wedstrijden hoogstens denk ik zo.
Jep, jij dus ook?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 16:41 schreef nogeenmaarten het volgende:
Banaan jij moet rietdijk kennen.
Ja, die ben ik een paar keer tegengekomen idd.quote:Op maandag 6 augustus 2007 10:42 schreef -Banaan- het volgende:
Jep, jij dus ook?
Jeroen de Zwart heeft ons afgelopen jaar gecoached dus die ken ik ook wel. & met Hilckmann hebben we een keer in de boot gezeten tijdens een voorsla sessie.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 10:00 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Ja, die ben ik een paar keer tegengekomen idd.
Jeroen Hilckmann en de Zwart ken je waarschijnlijk ook wel. Klein wereldje.
Ha, de eerste keer was inderdaad klungelen. Ik dacht eerst "nou dat doen we wel even" maar heel denderend ging het nietquote:
Ik denk dat ik skiffen een beetje eenzaam vind (vind juist teamsport zo leuk). Bovendien ken ik na 4 jaar weinig mensen meer die ik zou kunnen benaderen voor coachen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 21:39 schreef Sjobber het volgende:
Mooi dat de progressie merkbaar is. Nog even en je kan Maurice Fabreau nadoen, met zijn truuken filmpje.
Maar voor volgend jaar, wordt het voor jou maar een beetje skiffen? Of staan er nog andere opties open?
ik weet over wat voor jaloezie je spreekt, een soort van, gvd waarom ik niet, maar aan de andere kant wel dat je het haar ongelovelijk gunt.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:29 schreef Pluizel het volgende:
Hmm, met een beetje een steekje van jaloezie keek ik net naar de eerste foto's die binnendruppelen van een vriendinnetje van me die momenteel in peking zit voor het wk-junioren...
In het begin trainden altijd samen, tot zij werd geselecteerd door de bond *ik hoefde toen nog niet zo nodig en ging ook bij lange na niet zo hard* en nu heeft ze het tot peking geschopt! Ben heel trots op haar, maar toch gek dat onze wegen zich na een gezamenlijk begin zo gescheiden hebben... De onvrijwillige regioroeister en de wk-roeister. Ik hoop natuurlijk wel dat ze blik trekt in haar acht
Keroppi, kan je anders niet een partner zoeken voor het 2- of 2x veld? dan ben je nog steeds bezig als een team, maar van minder mensen afhankelijk. is vast ook wel iemand die jullie kan coachen toch?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:10 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Ik denk dat ik skiffen een beetje eenzaam vind (vind juist teamsport zo leuk). Bovendien ken ik na 4 jaar weinig mensen meer die ik zou kunnen benaderen voor coachen.
Ik weet nu wel zeker dat ik niet op onderzoekstage naar Z-Afrika kan () wat betekend dat ik nog kan rondkijken om een nieuw ploegje te starten, maar ik betwijfel het eigenlijk...
Coach is en blijft een lastig punt. De 2- zou nog wel kunnen. Maar dan moet je eerst je diploma oefenboordroeien 3 halen. 2x lijkt me helemaal leuk, maar daar moet je oefeneScullen3 halen, en ik heb pas oefenenScullen2. Lukt me niet echt om de benodigde diploma's op tijd te halen.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 11:51 schreef nanana het volgende:
[..]
Keroppi, kan je anders niet een partner zoeken voor het 2- of 2x veld? dan ben je nog steeds bezig als een team, maar van minder mensen afhankelijk. is vast ook wel iemand die jullie kan coachen toch?
2- is mooi. welke eisen worden er bij julie gesteld voor dat diploma?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 21:57 schreef Keroppi het volgende:
De 2- zou nog wel kunnen. Maar dan moet je eerst je diploma oefenboordroeien 3 halen.
wow, er staan bij jullie best wel eisen aan.....jeetje! is best wel anders bij ons! voor wedstrijden moet bij ons de boeg van ongestuurde nummers in ieder geval afgeroeid zijn voor dat nummer, liefst de slag ook, maar je kan ook starten zonder ervoor afgeroeid te zijn!quote:Op woensdag 15 augustus 2007 21:57 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Coach is en blijft een lastig punt. De 2- zou nog wel kunnen. Maar dan moet je eerst je diploma oefenboordroeien 3 halen. 2x lijkt me helemaal leuk, maar daar moet je oefeneScullen3 halen, en ik heb pas oefenenScullen2. Lukt me niet echt om de benodigde diploma's op tijd te halen.
Maar je hebt gelijk hoor, zijn nog van allerlei opties
Twee jaar zelfsquote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:11 schreef Sjobber het volgende:
Dus eigenlijk wel raar, dat jij na een jaar glad roeien, nog niet in de 2- mag zitten.
Lekkerquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 23:11 schreef De_Brok het volgende:
Phocas is lekker bezig160 aanmeldingen, dat is de max, dus er is al een wachtlijst!
Nu maar hopen op veel wedstro's...
ssr had 202 nieuwe leden... Maar ik heb een vraagje; ik ga 3 keer per week fitnessen, en ga dan een enkele keer op de ergometer. Ik wil mijn tijden gaan aanscherpen. Nu zit ik op z'n snelst op 7:20. Hoe moet ik dit aanpakken? Welke tijden en afstanden moet ik aanhouden op een normale training? 2k's, korter of langer? En op welke 500m tijd moet ik dan trainen?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 13:26 schreef WanEnOonlie het volgende:
Wij hebben trouwens (naar mijn weten) 140 nieuwe leden. Daarmee behoren we nu (semi-officieel) tot de grote vijf. Sterker nog, we hadden er maar twintig minder dan twee van de vier grootste gezelligheidsverenigingen (voor de kenners: Quintus en SSR). Niet slecht
Heb je al eens leren ergometeren?quote:Op zaterdag 1 september 2007 22:11 schreef isos het volgende:
[..]
ssr had 202 nieuwe leden... Maar ik heb een vraagje; ik ga 3 keer per week fitnessen, en ga dan een enkele keer op de ergometer. Ik wil mijn tijden gaan aanscherpen. Nu zit ik op z'n snelst op 7:20. Hoe moet ik dit aanpakken? Welke tijden en afstanden moet ik aanhouden op een normale training? 2k's, korter of langer? En op welke 500m tijd moet ik dan trainen?
Wij moesten dit jaar bij de meeste ergotrainingen 3x20 minuten en dan met de hartslag onder de 170. Komt er bij mij op neer dat je je klokje ongeveer op 2:00 per 500m houdt.quote:Op zaterdag 1 september 2007 23:08 schreef ocf81 het volgende:
Mij is ooit het volgende verteld: om hard te kunnen gaan moet je een goede conditie hebben. Die kweek je door onder je omslagpunt (ca. 150-160 bpm voor het gros van de mensen) voor langere tijd aaneengesloten te trainen. Basically moet je dan 30 minuten of langer gaan ergometren. Dis is omdat je eerst je suikervoorraad flink moet aanspreken, je kunt dit ziek als een soort vat. Als je dan herstelt gaat je lichaam het vat als het ware iets groter maken. Als je boven dat omsalgpunt gaat trainen breek je eigenlijk conditie af, maar het kan wel nuttig zijn om (haal)snelheid te trainen.
Misschien sla je daar net de spijker op zijn kop. In de niet olympische nummers zijn de medailles misschien net een fractie makkelijker te verdienen. Hoewel ik er verder mijn mond over houd, want het lukt mij vaak niet eens een taart te verdienen bij een row.quote:Op maandag 3 september 2007 13:54 schreef cryforhelp het volgende:
Wel opvallend dat de successen hoofdzakelijk door lichte ploegen behaald zijn. Jammer dat er alleen zo weinig kwalificaties mee te verdienen waren.
zorgt voor het aanliggen van de luchtstroming rond zijn bakkes en daarmee een lagere luchtweerstand. dit wordt de standaard voor roeiers.quote:Op maandag 3 september 2007 16:28 schreef WanEnOonlie het volgende:
Mooie sik + snor ook van Jaap
Nou meneer Roos, ik zal je eens een geheimpje verklappen. Per snel zal het reglement worden gewijzigd en zullen de "nieuwe" mensen die glad halen een apart examen moeten doen voor 2-quote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:11 schreef Sjobber het volgende:
Wel raar eigenlijk. Bij ons als je glad mag roeien wat voornamelijk voor de 4+ is, dan mag je ook al in de 2- gaan zitten.
Alleen voor de 2- is dan nog een ander 'diploma' te halen en dat is nog onbegeleid uitgaan in dat ding. En daarvoor moet je samen met je partner 45 roeiuren in de 2- hebben doorgebracht.
Dus eigenlijk wel raar, dat jij na een jaar glad roeien, nog niet in de 2- mag zitten.
En oh, de 2x is idd een vet nummer
dankjewel, ik had mooi wel mijn stip met stip behaald.quote:Op dinsdag 4 september 2007 22:41 schreef De_Brok het volgende:
[..]
Nou meneer Roos, ik zal je eens een geheimpje verklappen. Per snel zal het reglement worden gewijzigd en zullen de "nieuwe" mensen die glad halen een apart examen moeten doen voor 2-
En @Yestuuur: bedankt voor je ontzettend fijne, constructieve inbreng![]()
Ik doe het zelf inderdaad met uitademen vanaf de inpik, maar volgens mij werkt dat sowieso niet meer zo goed boven tempo 30quote:Op vrijdag 7 september 2007 07:45 schreef nogeenmaarten het volgende:
Experimentereert er wel eens iemand met de ademhaling in relatie tot haalfase?
In de skiff merkte ik dat ik altijd precies begin met inademen bij de inpik. Tijdens de recover begin ik met uitademen. Uiteraard kent iedereen het verhaal dat je bij kracht zetten beter kan uitademen dan inademen en dat heb ik geprobeerd, maar het voelt onnatuurlijk en eigenlijk krijg ik het niet goed voor elkaar. Wordt hier op getraind? Ga je er harder door?
Afgezien dat ik geen zin en tijd heb voor een jaartje wedstrijdroeien stond dit jaar bij de 'eisen' voor de dames 2008 wedstrijd acht als een van de puntjes "Jong (liefst van 1988 of jonger)". Haha moest met mijn bouwjaar 1984 toen wel slikken, ik word oud!quote:Op donderdag 6 september 2007 17:17 schreef cryforhelp het volgende:
Mijn plan om m'n 4e jaar door te komen is om te gaan wedstrijd roeien. Duurt nog even voor de selectie en de indoor-circuit trainingen weer beginnen.
Dan vul je een formulier op waarin naar je gewicht en je lengte wordt gevraagd. Daarnaast staan er nog wat vragen over sportverleden, wil je gaan wedstrijdroeien? Wil je in commissie? Wil je wedstrijdstuur worden? En dan doe je mee met de 'loting'.quote:Keroppi wat ik nog steeds niet helemaal snap is die introductie van jullie: Stel ik ben een argeloze sjaars zonder roeiervaring, en ik zou me ergens aanmelden, wat gebeurt er dan? Wordt ik beoordeeld op mooiheid ofzo?
Ik mis iets: waarvoor wordt geloot? Uberhaupt voor toelating tot Orca en Triton??quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |