abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 juli 2007 @ 18:16:56 #201
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_51755085
Natuurlijk zijn er nuances, maar het komt er vrij aardig in de buurt.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_51787229
Erg kut voor je Wanenonlie.

Uiteraard " Vrouwen zijn niet te vertrouwen", maar allicht heeft ze een punt. Een sparringsessie heeft dat misverstand toch snel uit de weg.
pi_51787255
Banaan jij moet rietdijk kennen.
pi_51790447
Bij roeien iig geen doping zoals bij de tour (toch?)
Wie een kuil graaft voor een ander
is een arbeider.
pi_51790517
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 18:27 schreef theSummoner het volgende:
Bij roeien iig geen doping zoals bij de tour (toch?)
Kwilde net vragen of het bij roeien wel voorkomt
pi_51790590
Weet jij meer?

Ik geloof er geen barst van dat roeiers er een betere moraal op zullen nahouden dan bv fietsers. Kennelijk is er nog niet genoeg te verdienen met roeien.

Hopelijk echter (ik weet het, hopen doe je op de wc) trekt onze edele sport juist het 'goede' soort mensen aan.
pi_51791065
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 18:31 schreef nogeenmaarten het volgende:
Weet jij meer?

Ik geloof er geen barst van dat roeiers er een betere moraal op zullen nahouden dan bv fietsers. Kennelijk is er nog niet genoeg te verdienen met roeien.

Hopelijk echter (ik weet het, hopen doe je op de wc) trekt onze edele sport juist het 'goede' soort mensen aan.
Roeien is natuurlijk wel een sport waarbij doping veel effect heeft maar aangezien je er minder mee verdiend en een ''ander'' soort mens er aan meedoet lijkt me niet dat er doping gebruikt wordt. Er zijn wel testen neem ik aan?
pi_51808747
Er wordt zeker getest, maar ik heb nog nooit gehoord dat er iemand is betrapt.
pi_51809410
las je het verhaal van Diederik de Boorder hoort dan denk ik toch snel dat bij de chinezen er vanalles door de vingers gezien wordt. (het toepassen van traditionele chinese geneeskunst is ook wel maf, maar dat is nog wel binnen de limiet)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-07-2007 10:09:22 ]
pi_51810855
Vorig jaar nog is de wit russische W4x betrapt en is hun wk-goud afgenomen. Dus het komt zeker wel voor helaas, en er wordt ook op getest.
De chinezen worden algemeen verdacht, maar zonder het minste bewijs, dus er wordt niks aan gedaan.
pi_51814832
En wat dacht je van het verhaal van een roeier uit de italiaanse dubbelvier van de OS2000. Positief, echter de test was niet officieel. NL had zilver die spelen Italie goud............
pi_51844328
Of bijvoorbeeld de slag van de China D2x die in 2000 vlak voor de spelen is betrapt en niet naar Australie hoefde te komen.
De Chinezen waren in 1999 op de WK nog goed voor zilver achter de Duitsen maar eindigden voor de Nederlandse D2x.
The rain of your insults does not reach the umbrella of my indifference
pi_51861497
Al dat gelul over doping. Er moet gewoon meer geroeit worden.
Ik zie nu hoogstens elke dag maar 4 man op het water, zonde.

Waaronder ikzelf...
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_51862837
Naja roeien....

Tegenwoordig is het vooral hardlopen. Moet ook nog fulltime werken, anders kan ik nog een jaar wedstrijdroeien a 1500 Euri niet betalen...
pi_51872244
Ik ben vooral aan t uitrusten @ the moment. Roeien heb ik pas 1 x gedaan sidns uittraining. Een lekker baantje toeren in een 2-. Als ik het 2e seizoen inga heb ik nog genoeg tijd om te roeien!
pi_51880283
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:25 schreef Thrawn het volgende:
Tegenwoordig is het vooral hardlopen. Moet ook nog fulltime werken, anders kan ik nog een jaar wedstrijdroeien a 1500 Euri niet betalen...
Hoe zit dat? Moet je betalen om te mogen wedstrijdroeien, of gaat het om de bekostiging van studievertraging oid?
pi_51882506
Ik geloof dat het vooral in het wedstrijdfonds (fonds voor inschrijvings- en transportkosten), aanschaf van ploegkleding, verhoogde uitgaven tijdens wedstrijdweekeinden en dat soort zaken gaat zitten.

Thrawn heeft geen bronnen om ondersteuning te zorgen vermoed ik zo.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2007 12:09:20 ]
pi_51890104
Er staat over de kosten van wedstijdroeien een artikel op de EYK site: www.ey.nl/eyk
pi_51891272
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 12:06 schreef ocf81 het volgende:
Ik geloof dat het vooral in het wedstrijdfonds (fonds voor inschrijvings- en transportkosten), aanschaf van ploegkleding, verhoogde uitgaven tijdens wedstrijdweekeinden en dat soort zaken gaat zitten.

Thrawn heeft geen bronnen om ondersteuning te zorgen vermoed ik zo.
Niet zo moeilijk hoor Onno:

Kosten aan Vereniging: 12x 85=: 1020 Euro. Hierin gaan onder meer zitten: Thermokleding, botentransport, overnachtingen, botenfonds en alle andere dingen die via de vereniging betaald worden. Hieronder valt niet de kroegrekening
Ploegkosten: ongeveer 250 euro per persoon. Hieronder vallen dingen als vreetkisten voor het wedstrijdweekend, brandstofkosten als we met de auto gaan en allerlei zooi die verder door de hele ploeg betaald moet worden.
Ploegjas + andere kleding die niet via de verenigingsrekening gaat: 200 euro

Zo zit ik al op 1470 Euri, en dan heb ik dingen als een veranderd eetpatroon nog niet eens meegerekend, hoewel me dat in mijn geval denk ik wel geld opgeleverd heeft omdat ik van allerlei dure en lekkere dingen overgestapt ben naar aan half bruinbrood per dag.

De kosten van mijn studievertraging hebben we het dan al helemaal niet over, maar dat heb je uiteraard volledig zelf in de hand.
pi_51896552
Tim, het is gewoon wat het roeien kost, en zo veel is 1500 nou ook weer niet.

BTW je gaat pas vanaf december 85 betalen en als je slechts een kledingset koopt ben je daar in oktober ook weer vanaf. Dat scheelt weer ¤190 in je berekening

Studievertraging door (semi-) topsport. Een beetje handig redenaarweet er vast wel een mooi verhaal van te maken

[ Bericht 43% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2007 20:08:36 ]
pi_51898968
Goed sporten is goed voor je lichaam, leef je 3 jaar extra, kan je 3 jaar extra doorwerken.

Heb een paar dagen geleden ook het bedrag te horen gekregen dat ik dit jaar kwijt ben aan het roeien, naast de normale contributie. En nu hoop ik op een rekenfoutje... Damn wat zijn die kosten hoog tegenwoordig...
En dan blijkt dat je al bijna 3x zoveel aan kosten kwijt bent aan het vervoer van die pokke boten.
Volgend jaar maar 4 wedstrijden hoogstens denk ik zo.

Maar Brok... dat kan je wel zeggen he... maar je hebt echt geen idee van hoe mooi vlak dat water 's avonds en in de ochtend wel niet is... en dan met zo een mooi zonnetje erbij... heerlijk!
Misschien is dat ook meteen weer het vervelende als je aan het kanaal woont, dat het zo naar je roept en je dus ook elke dag op dat water moet zitten van je geweten... Als ik dat vlakke water alleen al zie zeg.
pi_51908116
Je hebt vast geen idee hoe blij ik was dat het seizoen erop zat. Ik moet er nu niet aan denken om weer iedere dag op t water te zitten. Ik begin nu weer een beetje zin te krijgen om na t weekend weer een keer te gaan. Bovendien heb ik de schurft aan skiffen, dus dat doe ik sowieso niet voor m'n lol.
pi_51924480
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 21:31 schreef Sjobber het volgende:
Goed sporten is goed voor je lichaam, leef je 3 jaar extra, kan je 3 jaar extra doorwerken.

Heb een paar dagen geleden ook het bedrag te horen gekregen dat ik dit jaar kwijt ben aan het roeien, naast de normale contributie. En nu hoop ik op een rekenfoutje... Damn wat zijn die kosten hoog tegenwoordig...
En dan blijkt dat je al bijna 3x zoveel aan kosten kwijt bent aan het vervoer van die pokke boten.
Volgend jaar maar 4 wedstrijden hoogstens denk ik zo.
Jij krijgt dat nu pas te horen, en moet er ook nu pas voor gaan betalen? Dus de vereniging heeft dat ook de hele tijd voorgeschoten, da's best apart zeg...
pi_51928670
Denk dat dat komt omdat ik een toerroeier ben. En dus niet aan een vast aantal wedstrijden voldoe zoals een wedstro of een compo roeier die voor een bokaal gaat.
Oftewel; aan het begin van het jaar weet men nog niet wat ik allemaal wil starten en weet men dus ook nog niet wat voor kosten ik ga maken.

Dus ja, eigenlijk schieten ze het me voor...
Misschien ook makkelijker voor de administratie om 1 grote rekening te sturen ipv na elke wedstrijd een kosten formulier op te maken.
Maar betalen moet ik toch...
pi_51930266
In de NRC stond een lijstje van 10 sporten waar het meest gecontroleerd wordt op doping, roeien stond er ook bij.
pi_52047767
)@(*#%&^¤-vissers

een of andere proleet van een visser vond het vandaag nodig om mij de huid vol te schelden en mij te bedreigen omdat ik niet aan de kant wou gaan voor hem toen er een binnenvaartschip in aantocht was. Persoonlijk vindt ik dat ik redelijk makkelijk ben met vissers: als er geen grote kans is dat er schepen varen ga ik meestal wel in het midden varen, mits ik de vissers op tijd zie natuurlijk. Als er echter een schip aan kan komen ben ik voorzichtig en zal ik sneller dicht onder de wal varen, mede omdat ik toch niet graag onder een binnenvaartschip verdwijn. Na mijn training ben ik maar eens gaan vragen aan de visser of hij wist dat wat ik deed zo moest vanwege de scheepvaartregels, daar was meneer niet zo van onder de indruk. Hij wist volgens hemzelf ook wat de regels waren, hij claimde zelf schipper geweest te zijn, en dat ik als klein onderkruipsel der samenleving toch niks kon weten over de regels van de scheepvaart. Toen ik hem vroeg hoe hij kon bewijzen dat ik niet in het bezit was van een groot vaarbewijs klapte hij even dicht, maar gooide het weldra over een andere boeg: ik hield me niet aan de regels, opmerkelijk, want ik had eerder al aangegeven op de hoogte te zijn van de regels, dus ook dit argument ging linea recta de vuilnishoop op. Toen was ik maar een etter van een student, en had ik misschien wel niets fout gedaan volgens de regels, maar was ik toch degene die zijn gedrag moest veranderen aangezien roeiers in het algemeen altijd alle regels aan hun laars lappen. (gek toch dat als je je aan de regels houdt je daar voor moet boeten)

Arg vissers, proleten van de onderste plank zeg ik je.

zo, even stoom afgeblazen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-08-2007 17:17:11 ]
pi_52049989
Haha, doet me denken aan een keer dat ik aan een andere skiffeur vroeg wie er het eerst van ons zou gaan aanleggen. Vervolgens hoorde een visser dat en moest hij maar even verhaal komen halen bij mij waarom ik zo stond te 'schreeuwen' want het zou de vissen wegjagen. Is die lijpo 150 meter gaan 'hard'lopen, vervolgens voor hem verboden terrein gaan betreden om vervolgens af te druipen omdat hij dik een kop kleiner was en toen niets meer in te brengen had

Das de enige keer dat ik mot heb gehad met zo een visser. De meesten zijn wel vriendelijk bij ons. Maar wij kunnen dan ook wat meer ruimte voor ze maken dan jullie daarin Twente.

Wat ik soms wel irritant vind, is dat ze soms met een huge ass lange hengel het liefst zo laag mogelijk over het water willen hangen en dan zelf op een afstandje achter een bosje gaan zitten kijken.
En dat je dan vervolgens op puur geluk nog net dat ding weet te ontwijken, want die dingen zie je echt niet!
pi_52050230
Gelukkig vissen ze amper in de Amstel, lekker dood water
  donderdag 2 augustus 2007 @ 19:25:37 #229
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_52052841
Vissers, ik ga ook altijd braaf aan de kant, maar soms zie je ze idd niet, en hoor je ineens geschreeuw van de kant. Als er echt viswedstrijden zijn werden we bij amycus altijd wel gewaarschuwd (in groningen zitten ze gelukkig nooit) maar ik ben wel eens bekogeld met stenen, niet erg lief. Gelukkig werd ik altijd gecoacht door grote sterke man die vervolgens die vissers terecht wees en kon ik zonder verder levensgevaar verderroeien. En gelukkig kunnen vissers niet mikken.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_52091441
Aaah, hulde ocf, hopen dat we daarmee de noodzakelijke terechtwijzing van de vissers voor dit jaar weer hebben gehad.

Zelf heb ik allang botte lak aan alle vissers, indien mogelijk. Maar als zij met een schurftig lange hengel gaan zitten die over de helft van het kanaal gaat dan kunnen ze echt doodgaan. Gaan ze maar mooi aan de andere kant zitten :/
Net als mensen die net achter een bocht gaan zitten aan de binnenkant, écht, die jongens mógen scheepvaartverkeer niet eens de weg versperren.
pi_52098007
Volgens mij moeten ze zelfs hun hengels inhalen als ze het volgens de regeltjes willen spelen!
Bij Phocas hebben we er gelukkig weinig last van, maar bij Thyro wel een keer een flinke scheldpartij gehad met een visser die ons van alles en nog wat toeriep.
  FOK!fossiel zaterdag 4 augustus 2007 @ 17:45:16 #232
1455 Keroppi
kool kikker
pi_52100578
Woehoe ik ga morgen voor het eerst (op een keer een beetje peddelen) skiffen

Zin in!
Chick on a mission
pi_52101277
succes, en neem droge kleren mee
pi_52124206
hoe ging het keroppi? je hebt er wel een goede dag voor uitgekozen !
pi_52134404
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 16:41 schreef nogeenmaarten het volgende:
Banaan jij moet rietdijk kennen.
Jep, jij dus ook?
Proteus-Eretes EJL2007: http://www.ejl2007.nl
pi_52160674
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 10:42 schreef -Banaan- het volgende:
Jep, jij dus ook?
Ja, die ben ik een paar keer tegengekomen idd.
Jeroen Hilckmann en de Zwart ken je waarschijnlijk ook wel. Klein wereldje.
pi_52160896
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 10:00 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

Ja, die ben ik een paar keer tegengekomen idd.
Jeroen Hilckmann en de Zwart ken je waarschijnlijk ook wel. Klein wereldje.
Jeroen de Zwart heeft ons afgelopen jaar gecoached dus die ken ik ook wel. & met Hilckmann hebben we een keer in de boot gezeten tijdens een voorsla sessie.
Proteus-Eretes EJL2007: http://www.ejl2007.nl
  FOK!fossiel dinsdag 7 augustus 2007 @ 18:33:33 #238
1455 Keroppi
kool kikker
pi_52174785
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 18:21 schreef Thrawn het volgende:
succes, en neem droge kleren mee
Ha, de eerste keer was inderdaad klungelen. Ik dacht eerst "nou dat doen we wel even" maar heel denderend ging het niet De training maar even afgesloten met een lesje 'uit de boot vallen en er weer in klimmen'. Dus eerst moedwillig omgeslagen (flinke haal maken en dan je riemen achter je rug gooien, omslaan gegarandeerd ) en vervolgens er weer in anderhalve poging in geklommen.

Gisteren weer geweest, ging al stukken beter! Je merkt dan dat je toch wat aan je 'roeibasis' hebt, ondanks dat ik tot nu toe enkel aan boordroeien heb gedaan. Wederom nog een keer geoefend met in de boot klauteren (en gelukt) en nu zit ik dus onder de blauwe plekken, schrammen en meer van dat moois
Chick on a mission
pi_52180583
Mooi dat de progressie merkbaar is. Nog even en je kan Maurice Fabreau nadoen, met zijn truuken filmpje.
Maar voor volgend jaar, wordt het voor jou maar een beetje skiffen? Of staan er nog andere opties open?
pi_52181403
Volgend seizoen voor mij voornamelijk skiffen .
Aangezien ik de langste en snelste van de vereniging ben van mijn leeftijd (J18-veld).
Word men eerste echte siezoen, het eerste seizoen heb ik alleen vanaf noverber gedraaid, dus toen niet echt het winterseizoen meegepakt, wat eigenlijk wel essentieel is om nog harder te knallen.

Ik heb er echt al héél veel zin in
  FOK!fossiel woensdag 8 augustus 2007 @ 22:10:22 #241
1455 Keroppi
kool kikker
pi_52211261
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 21:39 schreef Sjobber het volgende:
Mooi dat de progressie merkbaar is. Nog even en je kan Maurice Fabreau nadoen, met zijn truuken filmpje.
Maar voor volgend jaar, wordt het voor jou maar een beetje skiffen? Of staan er nog andere opties open?
Ik denk dat ik skiffen een beetje eenzaam vind (vind juist teamsport zo leuk). Bovendien ken ik na 4 jaar weinig mensen meer die ik zou kunnen benaderen voor coachen.
Ik weet nu wel zeker dat ik niet op onderzoekstage naar Z-Afrika kan ( ) wat betekend dat ik nog kan rondkijken om een nieuw ploegje te starten, maar ik betwijfel het eigenlijk...
Chick on a mission
  donderdag 9 augustus 2007 @ 16:29:36 #242
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_52231856
Hmm, met een beetje een steekje van jaloezie keek ik net naar de eerste foto's die binnendruppelen van een vriendinnetje van me die momenteel in peking zit voor het wk-junioren...
In het begin trainden altijd samen, tot zij werd geselecteerd door de bond *ik hoefde toen nog niet zo nodig en ging ook bij lange na niet zo hard* en nu heeft ze het tot peking geschopt! Ben heel trots op haar, maar toch gek dat onze wegen zich na een gezamenlijk begin zo gescheiden hebben... De onvrijwillige regioroeister en de wk-roeister. Ik hoop natuurlijk wel dat ze blik trekt in haar acht
pi_52287801
2- is geweldig! Vorige week begonnen met leren boordroeien en bij gebrek aan c-materiaal gelijk in de 2-. In het begin een beetje wankel alsof je weer voor het eerst in een skiff zit, maar vandaag voor de tweede keer een printje gedaan van 30 halen en dat was super!
Volgend jaar de Head mogelijk in een 8 in plaats van in de 4*
pi_52292247
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 16:29 schreef Pluizel het volgende:
Hmm, met een beetje een steekje van jaloezie keek ik net naar de eerste foto's die binnendruppelen van een vriendinnetje van me die momenteel in peking zit voor het wk-junioren...
In het begin trainden altijd samen, tot zij werd geselecteerd door de bond *ik hoefde toen nog niet zo nodig en ging ook bij lange na niet zo hard* en nu heeft ze het tot peking geschopt! Ben heel trots op haar, maar toch gek dat onze wegen zich na een gezamenlijk begin zo gescheiden hebben... De onvrijwillige regioroeister en de wk-roeister. Ik hoop natuurlijk wel dat ze blik trekt in haar acht
ik weet over wat voor jaloezie je spreekt, een soort van, gvd waarom ik niet, maar aan de andere kant wel dat je het haar ongelovelijk gunt.
pi_52384829
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 22:10 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Ik denk dat ik skiffen een beetje eenzaam vind (vind juist teamsport zo leuk). Bovendien ken ik na 4 jaar weinig mensen meer die ik zou kunnen benaderen voor coachen.
Ik weet nu wel zeker dat ik niet op onderzoekstage naar Z-Afrika kan ( ) wat betekend dat ik nog kan rondkijken om een nieuw ploegje te starten, maar ik betwijfel het eigenlijk...
Keroppi, kan je anders niet een partner zoeken voor het 2- of 2x veld? dan ben je nog steeds bezig als een team, maar van minder mensen afhankelijk. is vast ook wel iemand die jullie kan coachen toch?
  woensdag 15 augustus 2007 @ 15:45:25 #246
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_52392238
Jaaaa, volgend jaar clubachten! We hebben een ploeg gevonden om mee te combineren én een goeie coach Eindelijk weer in een acht.... jeuj!
pi_52401573
Zooo, goed geregeld pluizel, veel plezier!

Als voormalig clubachter wens ik je heel veel plezier toe, en maak je niet druk over een meningsverschilletje af en toe, dat hoort erbij. Gewoon altijd blijven trainen
  FOK!fossiel woensdag 15 augustus 2007 @ 21:57:16 #248
1455 Keroppi
kool kikker
pi_52404329
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 11:51 schreef nanana het volgende:

[..]

Keroppi, kan je anders niet een partner zoeken voor het 2- of 2x veld? dan ben je nog steeds bezig als een team, maar van minder mensen afhankelijk. is vast ook wel iemand die jullie kan coachen toch?
Coach is en blijft een lastig punt. De 2- zou nog wel kunnen. Maar dan moet je eerst je diploma oefenboordroeien 3 halen. 2x lijkt me helemaal leuk, maar daar moet je oefeneScullen3 halen, en ik heb pas oefenenScullen2. Lukt me niet echt om de benodigde diploma's op tijd te halen.

Maar je hebt gelijk hoor, zijn nog van allerlei opties
Chick on a mission
pi_52413591
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 21:57 schreef Keroppi het volgende:
De 2- zou nog wel kunnen. Maar dan moet je eerst je diploma oefenboordroeien 3 halen.
2- is mooi. welke eisen worden er bij julie gesteld voor dat diploma?
pi_52419632
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 21:57 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Coach is en blijft een lastig punt. De 2- zou nog wel kunnen. Maar dan moet je eerst je diploma oefenboordroeien 3 halen. 2x lijkt me helemaal leuk, maar daar moet je oefeneScullen3 halen, en ik heb pas oefenenScullen2. Lukt me niet echt om de benodigde diploma's op tijd te halen.

Maar je hebt gelijk hoor, zijn nog van allerlei opties
wow, er staan bij jullie best wel eisen aan.....jeetje! is best wel anders bij ons! voor wedstrijden moet bij ons de boeg van ongestuurde nummers in ieder geval afgeroeid zijn voor dat nummer, liefst de slag ook, maar je kan ook starten zonder ervoor afgeroeid te zijn!

waarom zou je ze niet op tijd kunnen halen? staat er een bepaalde tijd voor dat je moet oefenen voor je mag afroeien of wat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')