abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52421989
Wel raar eigenlijk. Bij ons als je glad mag roeien wat voornamelijk voor de 4+ is, dan mag je ook al in de 2- gaan zitten.
Alleen voor de 2- is dan nog een ander 'diploma' te halen en dat is nog onbegeleid uitgaan in dat ding. En daarvoor moet je samen met je partner 45 roeiuren in de 2- hebben doorgebracht.

Dus eigenlijk wel raar, dat jij na een jaar glad roeien, nog niet in de 2- mag zitten.
En oh, de 2x is idd een vet nummer
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
  FOK!fossiel zaterdag 18 augustus 2007 @ 15:26:07 #252
1455 Keroppi
kool kikker
pi_52478291
Even een combinatie antwoord van jullie vragen.

Maarten: voor de 2- moet de boeg minimaal oefenboordroeien 3 hebben. Dat houdt in dat je echt goed roeit en volledige controle over de boot en haal hebt. Even te vergelijking: voor ongecoached in een gladde vier te roeien heb je boordroeien 2 nodig. Bij examens horen ook altijd wat oefeningentjes: noodstop, rondmaken over stuur- en bakboord, startje met 10 halen door, x aantal halen watervrij enz.

Nanana: omdat je voor alles echt een examen moet behalen kost het vaak een hoop tijd. Om scullen 2 te halen moet je bijvoorbeeld toch een stuk of 10 skiff-trainingen gedaan hebben. En zo snel gaat het helaas niet omdat ik van anderen afhankelijk ben qua trainingen, en het aantal mensen die ik goed binnen de vereniging ken is na 3 jaar al erg gedaald.

Dit soort examens zijn trouwens geen formaliteit ofzo, wij zijn bijvoorbeeld een keer niet geslaagd voor boordroeien 2 omdat we nog onvoldoende controle over de boot hadden (en we roeiden echt niet slecht en trainden al best een tijdje in de 4+ toen). Maar ondanks dat het zo'n gedoe is vind ik het wel goed, zowel voor de veiligheid op ons drukke kanaal als voor het materiaal.

Maar goed, we kijken wel waar het schip strandt
Chick on a mission
pi_52525246
Kwestie van initiatief tonen lijkt mij... Veel leden bij ons gaan ook zo ten onder.
Ze vinden roeien wel leuk, maar doordat ze niemand 'goed'kennen gaan ze ook niet iedereen afbellen om te sturen/coachen. Met het gevolg dat je ze ook nooit meer ziet.

Moet zeggen dat ik ook wel zo iemand ben, puur omdat ik het moeilijk vind om mensen een gunst te vragen. Maar het scheelt als je eindelijk onbegeleid uit mag, hoef je niemand meer te bellen enzo.

En ik hoop deze dagen op een beetje mooi weer, zodat er weer lekker veel sjaars bijkomen tijdens de intro
Alleen momenteel is het beetje erg grauw, dus dat is wel balen
  FOK!fossiel maandag 20 augustus 2007 @ 20:11:25 #254
1455 Keroppi
kool kikker
pi_52538206
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 14:11 schreef Sjobber het volgende:

Dus eigenlijk wel raar, dat jij na een jaar glad roeien, nog niet in de 2- mag zitten.
Twee jaar zelfs
Chick on a mission
pi_52547795
Is bij jullie het ronselen der nieuwe slachtoffers alweer begonnen? En spelen jullie daar nog een rol in.

Bij ons gaat het morgen weer beginnen, zelf kom ik af en toe een helpende hand verlenen, maar het ronselen laat ik aan anderen over, die kunnen dat beter .
pi_52548214
Bij ons is de intro voor sommige opleidingen zondag al begonnen.
En dus, de intro leden werving ook.

Het doel was geloof ik om wat meer mensen wedstrijd roei geil te maken zodat onze wedstro afdeling eens kan uitbreiden.
Maar ik zie het wel tijdens de introw wat er allemaal bij komt, gezien ik niets aan de PR doe. Niet mijn ding, dus dan blijf ik daar ook vanaf.

En mij boeit het sowieso weinig wat er allemaal bijkomt. Gezien ik toch niet wil wedstrijdroeien en mijzelf wat meer 'concentreer' op het skiffen. Aangezien ik hier al een tweetal doelen voor gesteld heb.
(Ook al moet ik misschien gaan wedstrijdroeien om ooit nog eens boord te mogen gaan roeien...)
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 12:29:22 #257
185006 Dodona
Coach EJL'13, EJZ'11
pi_52556161
In Nijmegen is het aan volle gang

gister een 50cent per biertje feest gehouden, vandaag weer tijd voor het sportaspect
Reach for what you wanna do - 2Pac
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:40:36 #258
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_52571035
Ik heb de hele week nieuwe leden gewerfd als lid van het aegir promoteam. We komen nog wat zware ballen te kort, maar verder was het een goede keiweek
heb iig al heel wat leuke mensen ontmoet, nu moeten ze nog even leren roeien.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_52572865
Whehe, ik zie het op de aegir site ja: een wachtlijst voor vrouwen, en je zoekt nog meer mannen

Stuur ze maar naar enschede toe, ze zullen hier vereerd en aanbeden worden
  woensdag 22 augustus 2007 @ 17:10:33 #260
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_52594856
Bij ons ook een prima keiweek, ook veel vrouwen, we hebben er zelfs wat moeten weigeren. De steller is stil komen te staan op 240, prima score dus.
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
pi_52611001
Voor mensen die vrouwen afwijzen, wat zijn de verhoudingen waar naar wordt gestreefd? Is dat 50:50, of ligt dat gecompliceerder, ivm 2 wedstrijdvelden voor mannen.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 12:00:38 #262
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_52617190
pff, wat een aantallen. Dat is in Leiden volgens mij echt niet mogelijk
pi_52618628
hoe zwaar is het ideale gewicht van een stuurman eigenlijk?
pi_52619519
55 kg voor mannen, 50 kg voor vrouwen
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_52619588
Wij hebben trouwens (naar mijn weten) 140 nieuwe leden. Daarmee behoren we nu (semi-officieel) tot de grote vijf. Sterker nog, we hadden er maar twintig minder dan twee van de vier grootste gezelligheidsverenigingen (voor de kenners: Quintus en SSR). Niet slecht

Verder vertrek ik a.s. zondag met o.a. Joris Pijs van Gyas in de voiture richting München om de Nederlanders (en in het bijzonder Jacobine en Jaap) aan te moedigen en bier te drinken. Wordt een mooi weekje
pi_52620080
Morgen voor het eerst sinds lang weer roeien
  donderdag 23 augustus 2007 @ 20:04:43 #267
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_52630345
Onze man:vrouw verhouding is nu 40:60, we streven idd naar 50:50. Dit voornamelijk omdat de mannen meer zuipen, en aegir heeft nou eenmaal zuiperds nodig .
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_52634879
Zow... wij schijnen vandaag over de 50 inschrijvingen heen te zijn!
Het streven zal wel net als vorig jaar rond de 140 nieuwe leden liggen. Maar met dit weer (het zonnetje van de middag) moet dat wel te halen zijn.

Morgen voor mij me laatste herkansing. Dus kan ik eindelijk weer eens lekker gaan roeien. Nu alleen maar hopen dat het een beetje goed weer is en dat er lekker veel andere mensjes op het water zijn.

Heb er wel zin in. Vandaag ook al... kijk je naar buiten, mooi zonnetje en bijna vlak water. En dan al die mensen die naar ons botenhuis gaan. Maar dan moet ik weer me studieboek inkijken argh.
Kan niet wachten ^^
pi_52729338
WK gaat aardig tot nu toe:
Sjoerd is door
M8+ door
M4- door
LM4- door
dames acht en marit van eupen naar de herkansingen.

Verder kon ik het niet meer onthouden
pi_52751423
Van Eupen ook door
Wie een kuil graaft voor een ander
is een arbeider.
pi_52856382
Phocas is lekker bezig 160 aanmeldingen, dat is de max, dus er is al een wachtlijst!
Nu maar hopen op veel wedstro's...
pi_52857404
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 23:11 schreef De_Brok het volgende:
Phocas is lekker bezig 160 aanmeldingen, dat is de max, dus er is al een wachtlijst!
Nu maar hopen op veel wedstro's...
Lekker
Euros zit net boven de helft van dat aantal aanmelding, desastreus jaar wat werving betreft De commissie heeft nogal gefaald

WK gaat wat minder, de enigen in de finale zijn de LM1x en de M4-
Zelfs de acht zit in de b-finale, terwijl ze net lekker op stoom leken te komen.

[ Bericht 3% gewijzigd door cryforhelp op 31-08-2007 23:55:56 ]
  zaterdag 1 september 2007 @ 14:16:42 #273
58060 Apoc2003
pi_52866938
LM8+
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
pi_52875328
Jeetje wat valt dat roeien toch tegen.
Weekje fanatiek tv zitten kijken (wk roeien) en een beetje zwemmen doet hem geen goed.
Na elke 5 halen ongeveer al weer laten lopen omdat alles moe is en de zin om door te bijten ook nergens meer te vinden is. En als je dan terug denkt aan die beelden van die skiffeurs daar op het WK dan wil je meteen ook zulke halen neer kunnen zetten...
Dus ik denk teveel geven in elke haal ofzo. Heb het dan ook maar bij 7.5 km gehouden :S

En dan was ik nog wel van plan om morgen een lekkere lange afstand te gaan varen. Dus najah... eens kijken of dat wat wordt dan.
pi_52877462
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 13:26 schreef WanEnOonlie het volgende:
Wij hebben trouwens (naar mijn weten) 140 nieuwe leden. Daarmee behoren we nu (semi-officieel) tot de grote vijf. Sterker nog, we hadden er maar twintig minder dan twee van de vier grootste gezelligheidsverenigingen (voor de kenners: Quintus en SSR). Niet slecht
ssr had 202 nieuwe leden... Maar ik heb een vraagje; ik ga 3 keer per week fitnessen, en ga dan een enkele keer op de ergometer. Ik wil mijn tijden gaan aanscherpen. Nu zit ik op z'n snelst op 7:20. Hoe moet ik dit aanpakken? Welke tijden en afstanden moet ik aanhouden op een normale training? 2k's, korter of langer? En op welke 500m tijd moet ik dan trainen?
pi_52879059
Mij is ooit het volgende verteld: om hard te kunnen gaan moet je een goede conditie hebben. Die kweek je door onder je omslagpunt (ca. 150-160 bpm voor het gros van de mensen) voor langere tijd aaneengesloten te trainen. Basically moet je dan 30 minuten of langer gaan ergometren. Dis is omdat je eerst je suikervoorraad flink moet aanspreken, je kunt dit ziek als een soort vat. Als je dan herstelt gaat je lichaam het vat als het ware iets groter maken. Als je boven dat omsalgpunt gaat trainen breek je eigenlijk conditie af, maar het kan wel nuttig zijn om (haal)snelheid te trainen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2007 23:08:53 ]
pi_52882658
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 22:11 schreef isos het volgende:

[..]

ssr had 202 nieuwe leden... Maar ik heb een vraagje; ik ga 3 keer per week fitnessen, en ga dan een enkele keer op de ergometer. Ik wil mijn tijden gaan aanscherpen. Nu zit ik op z'n snelst op 7:20. Hoe moet ik dit aanpakken? Welke tijden en afstanden moet ik aanhouden op een normale training? 2k's, korter of langer? En op welke 500m tijd moet ik dan trainen?
Heb je al eens leren ergometeren?
Want als je alleen maar bij een fitnesscentrum op zo'n ding hebt gezeten, dan zal je techniek niet opperbest zijn. Zeker in het begin is er heel veel winst te behalen door techniek, óók op een ergometer. Je zit jezelf dan minder in de weg en kan beter druk opbouwen en vasthouden.
  zondag 2 september 2007 @ 13:40:49 #278
58060 Apoc2003
pi_52888940
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 23:08 schreef ocf81 het volgende:
Mij is ooit het volgende verteld: om hard te kunnen gaan moet je een goede conditie hebben. Die kweek je door onder je omslagpunt (ca. 150-160 bpm voor het gros van de mensen) voor langere tijd aaneengesloten te trainen. Basically moet je dan 30 minuten of langer gaan ergometren. Dis is omdat je eerst je suikervoorraad flink moet aanspreken, je kunt dit ziek als een soort vat. Als je dan herstelt gaat je lichaam het vat als het ware iets groter maken. Als je boven dat omsalgpunt gaat trainen breek je eigenlijk conditie af, maar het kan wel nuttig zijn om (haal)snelheid te trainen.
Wij moesten dit jaar bij de meeste ergotrainingen 3x20 minuten en dan met de hartslag onder de 170. Komt er bij mij op neer dat je je klokje ongeveer op 2:00 per 500m houdt.
-Rudyard Kipling
pi_52889109
Goud voor die lichte koningen
is een arbeider.
pi_52913216
Goud voor lichte acht Doet stiekem ook wel beetje pijn, maar het meemaken van dichtbij (was de afgelopen week in München) was toch ook wel erg tof
pi_52915669
Mooi dat je je vermaakt hebt Wan.
Wel opvallend dat de successen hoofdzakelijk door lichte ploegen behaald zijn. Jammer dat er alleen zo weinig kwalificaties mee te verdienen waren.
pi_52916259
quote:
Op maandag 3 september 2007 13:54 schreef cryforhelp het volgende:
Wel opvallend dat de successen hoofdzakelijk door lichte ploegen behaald zijn. Jammer dat er alleen zo weinig kwalificaties mee te verdienen waren.
Misschien sla je daar net de spijker op zijn kop. In de niet olympische nummers zijn de medailles misschien net een fractie makkelijker te verdienen. Hoewel ik er verder mijn mond over houd, want het lukt mij vaak niet eens een taart te verdienen bij een row.

Mooie prestatie van Jaap!
pi_52919446
Mooie sik + snor ook van Jaap
pi_52931365
quote:
Op maandag 3 september 2007 16:28 schreef WanEnOonlie het volgende:
Mooie sik + snor ook van Jaap
zorgt voor het aanliggen van de luchtstroming rond zijn bakkes en daarmee een lagere luchtweerstand. dit wordt de standaard voor roeiers.
pi_52940756
als ik dit topic zou moeten omschrijven. een k gevolgd door dat ding wat je in zee gooit
oneindig...?
dan is dus alle fictie werkelijkheid, en wel op dit moment
pi_52947767
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 14:11 schreef Sjobber het volgende:
Wel raar eigenlijk. Bij ons als je glad mag roeien wat voornamelijk voor de 4+ is, dan mag je ook al in de 2- gaan zitten.
Alleen voor de 2- is dan nog een ander 'diploma' te halen en dat is nog onbegeleid uitgaan in dat ding. En daarvoor moet je samen met je partner 45 roeiuren in de 2- hebben doorgebracht.

En oh, de 2x is idd een vet nummer
Nou meneer Roos, ik zal je eens een geheimpje verklappen. Per snel zal het reglement worden gewijzigd en zullen de "nieuwe" mensen die glad halen een apart examen moeten doen voor 2-

En @Yestuuur: bedankt voor je ontzettend fijne, constructieve inbreng
pi_52951712
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 22:41 schreef De_Brok het volgende:

[..]

Nou meneer Roos, ik zal je eens een geheimpje verklappen. Per snel zal het reglement worden gewijzigd en zullen de "nieuwe" mensen die glad halen een apart examen moeten doen voor 2-

En @Yestuuur: bedankt voor je ontzettend fijne, constructieve inbreng
dankjewel, ik had mooi wel mijn stip met stip behaald.
ik baal er van dat dit topic al eeuwen in my at staat... tergend langzaam, dus ik denk als ik nou ff paar keer reageer schiet het een beetje op met deze shit.
oneindig...?
  FOK!fossiel woensdag 5 september 2007 @ 19:40:37 #288
1455 Keroppi
kool kikker
pi_52965601
Nou... het is nu toch wel zo goed als afgelopen met mijn (oorspronkelijke) ploeg. Eerst waren mijn ploeggenootjes nog van plan een soort van 'slapend lid' te zijn. Maar aangezien de contributie met 30 euro omhoog is gegooid hebben ze allemaal opgezegd.

Ik wil het eerst nog even aanzien, ga van de week wat mensen mailen en anders naar de herindelingsavond (whehe dat klinkt als een kneusjes-avond ) van Orca.
Chick on a mission
pi_52985732
Mijn plan om m'n 4e jaar door te komen is om te gaan wedstrijd roeien. Duurt nog even voor de selectie en de indoor-circuit trainingen weer beginnen.
Dus om te zorgen dat ik daar een beetje mee kan komen (ik heb een terminaal slechte conditie van mezelf) ben ik gisteren gaan ergometeren. Gewoon ED 2x 20 min. Dat ging toch wel zo treurig langzaam dat ik de tijden mooi voor me houd

Morgen maar weer, streeftijd 10 seconden lager en dan zorgen dat ik wél decente halen maak, betere muziek erbij en het moet wel lukken.

Keroppi wat ik nog steeds niet helemaal snap is die introductie van jullie: Stel ik ben een argeloze sjaars zonder roeiervaring, en ik zou me ergens aanmelden, wat gebeurt er dan? Wordt ik beoordeeld op mooiheid ofzo?
pi_52994507
Waarom wedstrijdroeien...
Er zijn opzich genoeg andere mogelijkheden. (ja ik ben niet zo een fan van hét wedstrijdroeien)
Mijn ploegje is ook al uit elkaar gevallen, maar ik probeer mijn tijd door te komen met iets wat mij interesseerd en waar ik mij volledig voor kan geven.
Ik stel dan als doel o.a. de Ringvaart en deze dan skiffend te volbrengen binnen de 9 uur.
En er zijn heel wat trainingen voor nodig om dat voor elkaar te boksen. Gezien ik met 1.83m ook niet een groot lengte voordeel heb.
Maar al train je nog zoveel, een goede of slechte boot kan je maken of breken.

Vind het alleen wel jammer dat ik dan weinig zal gaan boordroeien, want ik mis de snelheid en samenspel van me oude ploeg wel een beetje eigenlijk. Dus hoop hier en daar beetje in te kunnen vallen.
Of misschien ergens eens een project 4tje mee te pikken gedurende het jaar.

En ergometeren... laatst nog op een ergometer gezeten. Hoewel de tijden er wel waren, kreeg ik na een kleine 6 minuten pijn aan me kont. En niet zo een beetje ook, dus sindsdien heb ik dat ding weer gelaten voor wat die is.
pi_52997535
Super mooi wedstrijd roeien... Iedereen moet gewoon doen wat je wil doen. Welke eerstejaars acht wil je komen cryforhelp? Licht?
Proteus-Eretes EJL2007: http://www.ejl2007.nl
pi_52997566
Experimentereert er wel eens iemand met de ademhaling in relatie tot haalfase?
In de skiff merkte ik dat ik altijd precies begin met inademen bij de inpik. Tijdens de recover begin ik met uitademen. Uiteraard kent iedereen het verhaal dat je bij kracht zetten beter kan uitademen dan inademen en dat heb ik geprobeerd, maar het voelt onnatuurlijk en eigenlijk krijg ik het niet goed voor elkaar. Wordt hier op getraind? Ga je er harder door?
pi_53016255
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 07:45 schreef nogeenmaarten het volgende:
Experimentereert er wel eens iemand met de ademhaling in relatie tot haalfase?
In de skiff merkte ik dat ik altijd precies begin met inademen bij de inpik. Tijdens de recover begin ik met uitademen. Uiteraard kent iedereen het verhaal dat je bij kracht zetten beter kan uitademen dan inademen en dat heb ik geprobeerd, maar het voelt onnatuurlijk en eigenlijk krijg ik het niet goed voor elkaar. Wordt hier op getraind? Ga je er harder door?
Ik doe het zelf inderdaad met uitademen vanaf de inpik, maar volgens mij werkt dat sowieso niet meer zo goed boven tempo 30 , dus je moet er niet al teveel aandacht aan besteden.

Banaan; ik heb lange tijd stuurambities gekoesterd. Nu ik in het afgelopen jaar 5 kilo ben aangekomen is dat wel over, maar zwaar gaat het never nooit worden. Afvallen doe ik overigens niet aan dus als ik in de selectie opeens nog een stuk zwaarder wordt, dan ben ik mooi weer weg
pi_53019343
Lichte pikken, GAAF!

PS: ons ploeglied galmde weer lekker door de societeit op het eerste feest met de sjaarsen erbij
  FOK!fossiel zaterdag 8 september 2007 @ 14:11:09 #295
1455 Keroppi
kool kikker
pi_53028730
quote:
Op donderdag 6 september 2007 17:17 schreef cryforhelp het volgende:
Mijn plan om m'n 4e jaar door te komen is om te gaan wedstrijd roeien. Duurt nog even voor de selectie en de indoor-circuit trainingen weer beginnen.
Afgezien dat ik geen zin en tijd heb voor een jaartje wedstrijdroeien stond dit jaar bij de 'eisen' voor de dames 2008 wedstrijd acht als een van de puntjes "Jong (liefst van 1988 of jonger)". Haha moest met mijn bouwjaar 1984 toen wel slikken, ik word oud!
quote:
Keroppi wat ik nog steeds niet helemaal snap is die introductie van jullie: Stel ik ben een argeloze sjaars zonder roeiervaring, en ik zou me ergens aanmelden, wat gebeurt er dan? Wordt ik beoordeeld op mooiheid ofzo?
Dan vul je een formulier op waarin naar je gewicht en je lengte wordt gevraagd. Daarnaast staan er nog wat vragen over sportverleden, wil je gaan wedstrijdroeien? Wil je in commissie? Wil je wedstrijdstuur worden? En dan doe je mee met de 'loting'.

Nou iedereen snapt wel dat die loting geheel fictief is. Op het moment dat jij je formuliertje hebt ingevuld, vult degene die jou heeft ingeschreven een formulier in met een indruk over jou (enthousiast? sportief?). Op basis van die 2 formulieren wordt je wel of niet ingeloot.

Zover ik weet maakt Triton van precies hetzelfde systeem gebruik, en van Histos (de zeilvereniging) begreep ik dat je een smilie op je formulier krijgt als je leuk kan babbelen bij de borrel...

Zelfs zover ik kan beoordelen zitten er bij Triton gemiddeld meer mooie dames, dus of uiterlijk bij hun ook in de beoordeling wordt meegenomen weet ik niet, maar zou kunnen
Chick on a mission
pi_53029783
Ik heb uit goede bron vernomen dat je gezellighiedsfactor en je ergometercore als je ook sportief bezig wilt zijn de voornaamste selectiecriteria zijn bij triton.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2007 15:14:33 ]
pi_53031668
Zo hard gaan hun eerstejaars achten er niet mee...
Proteus-Eretes EJL2007: http://www.ejl2007.nl
pi_53032928
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 14:11 schreef Keroppi het volgende:

[..]
Verhaal
Ik mis iets: waarvoor wordt geloot? Uberhaupt voor toelating tot Orca en Triton??
is een arbeider.
pi_53033471
Heuh bijna vol
oneindig...?
pi_53033480
nog 1
oneindig...?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties