Twee jaar zelfsquote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:11 schreef Sjobber het volgende:
Dus eigenlijk wel raar, dat jij na een jaar glad roeien, nog niet in de 2- mag zitten.
Lekkerquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 23:11 schreef De_Brok het volgende:
Phocas is lekker bezig160 aanmeldingen, dat is de max, dus er is al een wachtlijst!
Nu maar hopen op veel wedstro's...
ssr had 202 nieuwe leden... Maar ik heb een vraagje; ik ga 3 keer per week fitnessen, en ga dan een enkele keer op de ergometer. Ik wil mijn tijden gaan aanscherpen. Nu zit ik op z'n snelst op 7:20. Hoe moet ik dit aanpakken? Welke tijden en afstanden moet ik aanhouden op een normale training? 2k's, korter of langer? En op welke 500m tijd moet ik dan trainen?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 13:26 schreef WanEnOonlie het volgende:
Wij hebben trouwens (naar mijn weten) 140 nieuwe leden. Daarmee behoren we nu (semi-officieel) tot de grote vijf. Sterker nog, we hadden er maar twintig minder dan twee van de vier grootste gezelligheidsverenigingen (voor de kenners: Quintus en SSR). Niet slecht
Heb je al eens leren ergometeren?quote:Op zaterdag 1 september 2007 22:11 schreef isos het volgende:
[..]
ssr had 202 nieuwe leden... Maar ik heb een vraagje; ik ga 3 keer per week fitnessen, en ga dan een enkele keer op de ergometer. Ik wil mijn tijden gaan aanscherpen. Nu zit ik op z'n snelst op 7:20. Hoe moet ik dit aanpakken? Welke tijden en afstanden moet ik aanhouden op een normale training? 2k's, korter of langer? En op welke 500m tijd moet ik dan trainen?
Wij moesten dit jaar bij de meeste ergotrainingen 3x20 minuten en dan met de hartslag onder de 170. Komt er bij mij op neer dat je je klokje ongeveer op 2:00 per 500m houdt.quote:Op zaterdag 1 september 2007 23:08 schreef ocf81 het volgende:
Mij is ooit het volgende verteld: om hard te kunnen gaan moet je een goede conditie hebben. Die kweek je door onder je omslagpunt (ca. 150-160 bpm voor het gros van de mensen) voor langere tijd aaneengesloten te trainen. Basically moet je dan 30 minuten of langer gaan ergometren. Dis is omdat je eerst je suikervoorraad flink moet aanspreken, je kunt dit ziek als een soort vat. Als je dan herstelt gaat je lichaam het vat als het ware iets groter maken. Als je boven dat omsalgpunt gaat trainen breek je eigenlijk conditie af, maar het kan wel nuttig zijn om (haal)snelheid te trainen.
Misschien sla je daar net de spijker op zijn kop. In de niet olympische nummers zijn de medailles misschien net een fractie makkelijker te verdienen. Hoewel ik er verder mijn mond over houd, want het lukt mij vaak niet eens een taart te verdienen bij een row.quote:Op maandag 3 september 2007 13:54 schreef cryforhelp het volgende:
Wel opvallend dat de successen hoofdzakelijk door lichte ploegen behaald zijn. Jammer dat er alleen zo weinig kwalificaties mee te verdienen waren.
zorgt voor het aanliggen van de luchtstroming rond zijn bakkes en daarmee een lagere luchtweerstand. dit wordt de standaard voor roeiers.quote:Op maandag 3 september 2007 16:28 schreef WanEnOonlie het volgende:
Mooie sik + snor ook van Jaap
Nou meneer Roos, ik zal je eens een geheimpje verklappen. Per snel zal het reglement worden gewijzigd en zullen de "nieuwe" mensen die glad halen een apart examen moeten doen voor 2-quote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:11 schreef Sjobber het volgende:
Wel raar eigenlijk. Bij ons als je glad mag roeien wat voornamelijk voor de 4+ is, dan mag je ook al in de 2- gaan zitten.
Alleen voor de 2- is dan nog een ander 'diploma' te halen en dat is nog onbegeleid uitgaan in dat ding. En daarvoor moet je samen met je partner 45 roeiuren in de 2- hebben doorgebracht.
Dus eigenlijk wel raar, dat jij na een jaar glad roeien, nog niet in de 2- mag zitten.
En oh, de 2x is idd een vet nummer
dankjewel, ik had mooi wel mijn stip met stip behaald.quote:Op dinsdag 4 september 2007 22:41 schreef De_Brok het volgende:
[..]
Nou meneer Roos, ik zal je eens een geheimpje verklappen. Per snel zal het reglement worden gewijzigd en zullen de "nieuwe" mensen die glad halen een apart examen moeten doen voor 2-
En @Yestuuur: bedankt voor je ontzettend fijne, constructieve inbreng![]()
Ik doe het zelf inderdaad met uitademen vanaf de inpik, maar volgens mij werkt dat sowieso niet meer zo goed boven tempo 30quote:Op vrijdag 7 september 2007 07:45 schreef nogeenmaarten het volgende:
Experimentereert er wel eens iemand met de ademhaling in relatie tot haalfase?
In de skiff merkte ik dat ik altijd precies begin met inademen bij de inpik. Tijdens de recover begin ik met uitademen. Uiteraard kent iedereen het verhaal dat je bij kracht zetten beter kan uitademen dan inademen en dat heb ik geprobeerd, maar het voelt onnatuurlijk en eigenlijk krijg ik het niet goed voor elkaar. Wordt hier op getraind? Ga je er harder door?
Afgezien dat ik geen zin en tijd heb voor een jaartje wedstrijdroeien stond dit jaar bij de 'eisen' voor de dames 2008 wedstrijd acht als een van de puntjes "Jong (liefst van 1988 of jonger)". Haha moest met mijn bouwjaar 1984 toen wel slikken, ik word oud!quote:Op donderdag 6 september 2007 17:17 schreef cryforhelp het volgende:
Mijn plan om m'n 4e jaar door te komen is om te gaan wedstrijd roeien. Duurt nog even voor de selectie en de indoor-circuit trainingen weer beginnen.
Dan vul je een formulier op waarin naar je gewicht en je lengte wordt gevraagd. Daarnaast staan er nog wat vragen over sportverleden, wil je gaan wedstrijdroeien? Wil je in commissie? Wil je wedstrijdstuur worden? En dan doe je mee met de 'loting'.quote:Keroppi wat ik nog steeds niet helemaal snap is die introductie van jullie: Stel ik ben een argeloze sjaars zonder roeiervaring, en ik zou me ergens aanmelden, wat gebeurt er dan? Wordt ik beoordeeld op mooiheid ofzo?
Ik mis iets: waarvoor wordt geloot? Uberhaupt voor toelating tot Orca en Triton??quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |