abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 juli 2007 @ 10:37:25 #151
8185 Boomrups
Kabbelt rustig voort
pi_51317438
Robin van Keeken die in het Beginnelingen 4+ veld start om een boordblik op te halen? Redelijk genânt. Zelfs Mark Emke vond het een hele rare actie...
Think of how stupid the average person is...and then realise that half of them is even more stupid than that!
pi_51321618
Ja dat is een beetje hetzelfde als die M18 8+ die in het DB8+ startte. Volgens de regels mag het allemaal, of het zo sportief is tegenover de andere ploegen is een 2e. vooral op de NSRF, als iedereen probeert dat laatste blik van het jaar te pakken te krijgen.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 13:29:48 #153
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_51322720
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 09:22 schreef -Banaan- het volgende:
Hey Wan, wat hoorde ik nou? Iemand zei dat jullie acht tot aan luzern bij elkaar zou blijven en dat er daarna weer een nieuwe selectie begonnen zou worden met de afvallers van de 4- er ook bij, is dat een roddel of echt waar?
Nee dat is (vooralsnog) keiharde realiteit. Susannah heeft een aantal weken terug besloten dat (volgens eigen zeggen "als er geen goede 2- uit de vier overblijvers komt") onze hele acht na Luzern opgeheven wordt, ongeacht de resultaten in Amsterdam en Luzern. De vier overblijvers vormen in dat geval de basis voor een nieuwe acht, en de andere vier mensen die voor de acht in aanmerking komen worden door mevrouw Chayes zelf bepaald/gekozen/vereerd met een uitnodiging. Dat gebeurt dan op basis van vermogen, inpasbaarheid.

De door de bond zo geprevaleerde development wordt op die manier vakkundig de nek omgedraaid -- al staat nog steeds niets vast. Wil daarom ook nog niet volledig mijn gal spuwen hier, maar ik kan je garanderen dat vrijwel alle roeiers die hiermee gedupeerd zijn en/of mee in aanraking komen not amused zijn. Om over coaches maar te zwijgen.

Mag ik vragen van wie je dit verhaal gehoord hebt? Niet dat het een verschrikkelijk geheim was ofzo
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  dinsdag 10 juli 2007 @ 13:32:57 #154
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_51322837
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 10:37 schreef Boomrups het volgende:
Robin van Keeken die in het Beginnelingen 4+ veld start om een boordblik op te halen? Redelijk genânt. Zelfs Mark Emke vond het een hele rare actie...
Ach, ik til daar niet zo zwaar aan. Robin wordt bij selecties de dupe van een toproeier die besluit toch nog maar een graantje mee te pikken. Dan is het niet heel raar dat je er een leuk weekend van wil maken.

Bovendien: zo'n fantastische boordroeier is hij niet, laat staan het feit dat hij nog niet zo lang wedstrijdroeit. Iedereen sprak er ook al schande van toen Jaap Schouten een paar jaar terug LB1x startte op de Varsity "want daar hoorde hij toch niet in thuis". Alsof dat wat boeit, zeker op de Varsity. Ik zie dit als eenzelfde situatie, en niet speciaal omdat hij van Njord is ofzo.

Vind trouwens ook dat Mark Emke er niks over te zeggen heeft: die stuurt roeiers naar een World Cup die daar niks te zoeken hebben (de 2- van Blink/Lubbers in A'dam bijvoorbeeld, of Sander Smulders in de 4+ in Luzern).
  dinsdag 10 juli 2007 @ 13:33:57 #155
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_51322869
Overigens nog een toevoeginkje (en ik heb geen zin in een edit): Robin en Jaap speculeren al het hele jaar om beginneling te starten. Jaap is dat namelijk ook nog steeds.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 14:44:25 #156
8185 Boomrups
Kabbelt rustig voort
pi_51325226
Onzin. Als je een roeier bent met de ervaring en status als Robin van Keeken dan ga je niet het seizoenseinde van beginnelingenroeiers verprutsen door op de NSRF een blik voor hun neus weg te kapen. Van Keeken wist toen hij in dat viertje stapte dat hij daar nieuweling zou worden. Zeker op de NSRF is dat extra zuur. Dat Varsity-verhaal met Jaap Schouten vind ik net wat anders.

Hij had een man moeten zijn en minstens in het nieuwelingenveld of liever nog in het overgangsveld een strijd moeten aangaan die niet van tevoren vaststond.
Think of how stupid the average person is...and then realise that half of them is even more stupid than that!
  dinsdag 10 juli 2007 @ 15:30:23 #157
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_51326637
Juist die zekerheid garandeert toch een leuk(er) weekend? Ik praat niks goed - bent het zelfs voor het overgrote deel eens met je mening- maar ik begrijp zijn keuze wel.

De discussie over 'eerlijkheid' (zo van: "Iedereen moet kunnen blikken") is op NLroei ook al een keer gevoerd. Wat dat betreft ben ik het niet met je eens, aangezien de roeisport per definitie niet eerlijk is. De beste wint, punt uit. Daar heeft statuur e.d. niks mee te maken.
pi_51328499
De beste wint ja, maar of het dan iets is om trots op te zijn is een 2 natuurlijk. Net als dat de acht van Okeanos alle 2k wedstrijden wint, maar wel met veel meer trainingsarbeid dan een "normale" eerstejaarsploeg.
Proteus-Eretes EJL2007: http://www.ejl2007.nl
  dinsdag 10 juli 2007 @ 18:46:26 #159
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_51333401
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 16:25 schreef -Banaan- het volgende:
De beste wint ja, maar of het dan iets is om trots op te zijn is een 2 natuurlijk. Net als dat de acht van Okeanos alle 2k wedstrijden wint, maar wel met veel meer trainingsarbeid dan een "normale" eerstejaarsploeg.
Daar zie ik de oneerlijkheid niet van in hoor. Als de andere achten ook zo veel hadden getraind hadden ze het die okeanos 8 veel moeilijker kunnen maken. Dat is gewoon een keuze van de coaches/roeiers. Er zijn toch geen regels over hoe vaak je per week mag trainen?
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
  dinsdag 10 juli 2007 @ 20:10:40 #160
8185 Boomrups
Kabbelt rustig voort
pi_51336520
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 18:46 schreef Pluizel het volgende:

[..]

Daar zie ik de oneerlijkheid niet van in hoor. Als de andere achten ook zo veel hadden getraind hadden ze het die okeanos 8 veel moeilijker kunnen maken. Dat is gewoon een keuze van de coaches/roeiers. Er zijn toch geen regels over hoe vaak je per week mag trainen?
Oh, die Okeanos 8 vindt ik ook verschrikkelijk oneerlijk. Okeanos doet namelijk iets wat buiten de macht van andere verenigingen ligt: je neemt een tv-station in de arm die voor geld en aandacht zorgt. Met dat geld en aandacht worden er fysiek talent en topcoaches aangetrokken die vervolgens het hele veld aan gort roeien. Er is geen enkele vereniging die dat trucje (nog een keer) kan doen. Wat mij betreft is het Eerstejaarsklassement dit jaar door Tien en Okeanos gekocht.
pi_51337175
Zo, sommige Heeren uit onze ploeg hebben zelfs nog een productieve maandag gehad: de Zwaar 2007 Experience staat op YouTube: http://nl.youtube.com/watch?v=CoVyTJUu-uc
  dinsdag 10 juli 2007 @ 21:18:58 #162
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_51338941
Whahaha, in dat filmpje, die blauwe boot die voorbij dendert rechts ben ik
pi_51348041
Laten we nou niet in een discussie verzanden over de trainingsfrequentie bij wedstrijdroeiers. Bij club-boten is het gezeik al erg genoeg, wedstrijdroeien is volledig open.

En mooi filmpje thrawn, wel mooi dat er staat zwaar2007 blikt, en dat je in het shot daarna een boot meer dan een lengte voor ziet liggen
  woensdag 11 juli 2007 @ 03:28:33 #164
185006 Dodona
Coach EJL'13, EJZ'11
pi_51349506
Ik vind het wel zonde. De nummer 2 van het B4+-veld was namelijk een compoboot van Amphitrite die nog even een serieuze wedstrijd wilde starten na het seizoen gedomineerd te hebben.
Ze verbeteren hun pr met 6s, maar winnen niet omdat er m.i. een roeier meeroeit die er niet thuishoort.

Ben er dit weekend ook achtergekomen waarom wedstrijdploegen zo'n belang hechten aan lotingen.
Andere voorwedstrijd en de finale was in de pocket.

Einde van het seizoen...ff rust...en dan maar eens kijken wat het volgend jaar wordt
Reach for what you wanna do - 2Pac
  woensdag 11 juli 2007 @ 06:54:49 #165
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_51350131
Jongens, kom op, niet zo enorm triest doen. Er bestaat niet zoiets als "niet thuishoren". Als hij er werkelijk waar niet thuis had gehoord dan had hij al de nieuwelingen status gehad.
pi_51350291
Juist! Dat argument ziet iedereen maar even over het hoofd!? Status is status.
pi_51382216
"Wie het eerst de vreugdekreet slaakt, heeft tijdens de race flink verzaakt"

Wie heeft dat blauwe ding eigenlijk gebouwd Wan? Ziet er qua vorm uit als een Empacher, maar kan me niet voorstellen dat ze die blauw hebben geverfd.

[ Bericht 24% gewijzigd door cryforhelp op 12-07-2007 01:03:11 ]
pi_51384371
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 00:56 schreef cryforhelp het volgende:
"Wie het eerst de vreugdekreet slaakt, heeft tijdens de race flink verzaakt"

Wie heeft dat blauwe ding eigenlijk gebouwd Wan? Ziet er qua vorm uit als een Empacher, maar kan me niet voorstellen dat ze die blauw hebben geverfd.
Volgens mij is dat een Nereus-Empacher die geschilderd is in de bedrijfskleuren van AkzoNobel, en tijdelijk is uitgeleend aan de bond. Heb er aan het begin van het jaar Nereus EJL volgens mij ook in zien roeien, hoewel ze er naar mijn weten meerdere in die kleur hebben.
pi_51384379
Maar... ik meen daar slachtkalf ook in te hebben zien roeien tijdens de OCT? In zo een blauwe 8, of heb ik het mis?

Man, na 4 weken nauwelijks in een skiff te hebben gezeten, heb ik nu na een kleine 11 km al 4 blaren
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_51384821
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 05:09 schreef Thrawn het volgende:

[..]

Volgens mij is dat een Nereus-Empacher die geschilderd is in de bedrijfskleuren van AkzoNobel, en tijdelijk is uitgeleend aan de bond. Heb er aan het begin van het jaar Nereus EJL volgens mij ook in zien roeien, hoewel ze er naar mijn weten meerdere in die kleur hebben.
En dat de blauwe verf er lekker dik opzit bleek wel uit weging van de boot op de wereldbeker Amsterdam.
Het ding was enige kilo' s boven het minimum gewicht, waarna Rob is gaan shoppen bij verschillende andere verenigingen om een andere boot mee naar Luzern te krijgen.
De acht waar Wan nu in Luzern zal varen is het topschip van Skoll
Dan weten we meteen ook hoe zwaar dat ding is.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_51403089
Is inderdaad een Empacher met blauwe verf. Je bent erg goed op de hoogte Pullup! Groeten hier vanuit Luzern in het hotel waar het prima vertoeven is. Roeien op de Rotsee is erg gaaf en belangrijk, ben alleen een beetje ziekjes - overblijfsel van iets op Njord (Jacobine is ook niet helemaal lekker) of stress door scriptie - en m'n tas is nog steeds niet aangekomen. We zijn gisteren (!) in het begin van de middag geland. Ook zou de tas hier (volgens zowel luchtvaartmaatschappij en hotel) hier om vier uur al zijn. Saillant detail: Jolmers tas was ook niet aangekomen in Zurich (leuke ervaring na een eerste keer vliegen ) maar die is er dus al wel. Godver

Overigens ben ik al weer bijna beter hoor, slechts snipverkouden. We gaan het allemaal zien morgen (op de weging.... verkoudheid helpt niet als je af moet vallen )
  donderdag 12 juli 2007 @ 21:12:03 #173
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_51407838
Over ruim een uurtje naar Luzern!

Wan, succes!
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
pi_51408568
Ha zie je morgen! Wij vertrekken om 4u 's ochtends, ik heb er zin in
pi_51408584
-

[ Bericht 99% gewijzigd door -Banaan- op 12-07-2007 21:32:12 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: