abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 26 juni 2007 @ 23:13:24 #1
862 Arcee
Look closer
pi_50879736
Of misschien Rice?

Vorig topic: Presidentsverkiezingen USA: Obama, Clinton & Rice?

Giuliani vs. Rice bij de Rooien.

Clinton vs. Obama bij de Blauwen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_50879996
Laat Hillary het maar doen, ze kent de klappen van de zweep. Weten we straks of het eens-maar-nooit-weer is, een vrouw als president van de VS.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 23:21:09 #3
180285 bucketrogue
beroepsluiaard
pi_50880019
Obama plz, Amerika is toe aan een zwarte president, alhoewel daar niet de nadruk op gelegd moet worden. Hij is een groot politiek talent en Amerika is dol op hem, alhoewel sommigen dreigen niet op hem te stemmen vanwege z'n naam. Het blijven toch Amerikanen...

Eigenlijk maakt het me niet zoveel uit, als het maar een Democraat wordt, lijkt me het beste voor de wereldvrede...

Schrijf overigens John Edwards nog niet helemaal af...
"Ain't nothing like a piece of pussy, except maybe the Indy 500." - Bunny, Platoon (1986).
  dinsdag 26 juni 2007 @ 23:22:02 #4
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50880055
Condaleezza Rice Volgens mij de enige vrouw in de politiek die een supermacht kan leiden. Heeft helaas wel mijn favo minister Rumsfeld weggepest.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_50880304
Giuliani, is een echte Amerikaanse "held" en republikein.

In januari 2008 zijn de eerste primaries, tot wanneer kan een kandidaat zich kandidaat stellen? (kan het niet vinden ).
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_50880753
Ron Paul.
pi_50883929
Ik lach me dood als het Clinton vs. Rice wordt. Lage opkomst wordt het dan.
  woensdag 27 juni 2007 @ 01:18:54 #8
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_50883971
Obama, wat mij betreft.
De ideale excuus neger die blanke stemmen trekt.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_50884363
Ron Paul for president!
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_50893529
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 22:35 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik heb lange tijd gedacht dat de VS niet om een Democratische president heenkonden, maar met on-Amerikaanse presidentskandidaten als Hillary Clinton, Barrack Obama en John Edwards zie ik het somber in voor de Democraten. Ze lijken te vergeten dat er geen Europeanen maar Amerikanen in de VS wonen.
Dit is toch wel zo'n onnozele dooddoener...
  woensdag 27 juni 2007 @ 12:15:14 #11
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50893876
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 12:06 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dit is toch wel zo'n onnozele dooddoener...
Amerikanen willen een daadkrachtige cowboy zien in plaats van een negroïde Ahmed Aboutaleb.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_50893882
gogo democrats!
pi_50894086
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 12:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Amerikanen willen een daadkrachtige cowboy zien in plaats van een negroïde Ahmed Aboutaleb.
.
pi_50894284
Het is een beetje fout om billary op 1 te zetten in dit topic.

Want die juffrouw kan niet eens haar eigen man onder de duim houden, laat staan een land vol met Lunatics.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  woensdag 27 juni 2007 @ 12:33:46 #15
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50894572
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 12:25 schreef JohnDope het volgende:
Het is een beetje fout om billary op 1 te zetten in dit topic.

Want die juffrouw kan niet eens haar eigen man onder de duim houden, laat staan een land vol met Lunatics.
Mwa, ze staat bekend als een controlfreak dus dat zal het probleem niet zijn.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_50894801
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 12:33 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Mwa, ze staat bekend als een controlfreak dus dat zal het probleem niet zijn.
Dat klopt ook wel: met haar is de politiestaat dichterbij dan ooit te voren. En ze zei ook tegen Bill na die Lewinsky-affaire dat hij openkaart moest spelen op televisie.

Maar het probleem is dat Bill niet luisterde naar zijn vrouwtje, dus als Bill niet luistert naar de wijze raad van zijn vrouwtje, dan zal het Land vol Lunatics dat ook niet doen.
Wijze raad heeft mevrouw dus, alleen het leiderschap ontbreekt haar.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  woensdag 27 juni 2007 @ 12:44:46 #17
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50895004
Overigens een goed stuk in Time magazine deze week die goed de legacy van JFK nuanceert. Met een beetje verstand gaan we Bush ook zo herinneren, als een warrior for peace: Washington's national-security apparatus had decided there was no living with Castro. During the final months of the Eisenhower Administration, the CIA started planning an invasion of the island, recruiting Cuban exiles who had fled the new regime. Agency officials assured the young President who inherited the invasion plan that it was a "slam dunk," in the words of a future CIA director contemplating another ill-fated U.S. invasion. J.F.K. had deep misgivings, but unwilling to overrule his senior intelligence officials so early in his Administration, he went fatefully ahead with the plan. The doomed Bay of Pigs invasion in April 1961 became the Kennedy Administration's first great trauma.

We now know—from the CIA's internal history of the Bay of Pigs, which was declassified in 2005—that agency officials realized their motley crew of invaders had no chance of victory unless they were reinforced by the U.S. military. But Allen Dulles and Richard Bissell, the top CIA officials, never disclosed this to J.F.K. They clearly thought the young President would cave in the heat of battle, that he would be forced to send in the Marines and Air Force to rescue the beleaguered exiles brigade after it was pinned down on the beaches by Castro's forces. But Kennedy—who was concerned about aggravating the U.S. image in Latin America as a Yanqui bully and also feared a Soviet countermove against West Berlin—had warned agency officials that he would not fully intervene. As the invasion quickly bogged down at the swampy landing site, J.F.K. stunned Dulles and Bissell by standing his ground and refusing to escalate the assault.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_50895566
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 23:21 schreef bucketrogue het volgende:
Obama plz, Amerika is toe aan een zwarte president...
Hoezo?
pi_50895960
Bill clinton wordt de eerste mannelijke first lady!
  woensdag 27 juni 2007 @ 13:49:09 #20
180285 bucketrogue
beroepsluiaard
pi_50897221
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 13:01 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Hoezo?
Vroeger was het ondenkbaar om als zwarte je in de politiek te mengen in de VS, er waren een paar die het probeerden maar niet echt geslaagd zijn (Jesse Jackson bijv.), totdat Bush een paar jaar terug Rice en Powell op belangrijke posten aanstelde. Dat is erg goed gelukt, Amerika heeft "de zwarte" nu aangenomen als volwaardig politicus. Iets wat voor ons niet meer als normaal is, maar in het conservatieve Amerika is dat niet zo vanzelfsprekend.

Barack Obama is ook nog eens een "knuffelneger", zo ziet hij eruit en zo gedraagt hij zich; kortom, Amerika is er klaar voor.
"Ain't nothing like a piece of pussy, except maybe the Indy 500." - Bunny, Platoon (1986).
pi_50897786
Ik vind eigenlijk ook dat die Nederlandse Linkse Huilies hun mening over de Amerikaanse verkiezingen voor zich moeten houden.

Want de meest linkse Democraat is nog rechtser dan de meest rechtse VVD-er. Daar snappen die linkse huilies allemaal niks van.
pi_50897883
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 14:04 schreef JohnDope het volgende:
Ik vind eigenlijk ook dat die Nederlandse Linkse Huilies hun mening over de Amerikaanse verkiezingen voor zich moeten houden.

Want de meest linkse Democraat is nog rechtser dan de meest rechtse VVD-er. Daar snappen die linkse huilies allemaal niks van.
Dat valt imo wel mee. De VS is een federatie van oa 50 staten en als je bijvoorbeeld daar op federaal niveau dingen als universal healthcare gaat pushen ben je redelijk links, ook voor Nederlandse standaarden.
pi_50898076
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 14:08 schreef pingu_ het volgende:

[..]

Dat valt imo wel mee. De VS is een federatie van oa 50 staten en als je bijvoorbeeld daar op federaal niveau dingen als universal healthcare gaat pushen ben je redelijk links, ook voor Nederlandse standaarden.
Ze zijn wel altijd rechtser dan de meest rechtse VVD-er hier is.
pi_50898194
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 14:13 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ze zijn wel altijd rechtser dan de meest rechtse VVD-er hier is.
Dan denk ik dat het niet te vergelijken valt. Op issues als immigratie, belastingen, sociale zekerheid, etc. zijn veel Democraten (en een zooi Republikeinen) "linkser" dan de VVD.
pi_50898240
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 14:16 schreef pingu_ het volgende:

[..]

Dan denk ik dat het niet te vergelijken valt. Op issues als immigratie, belastingen, sociale zekerheid, etc. zijn veel Democraten (en een zooi Republikeinen) "linkser" dan de VVD.
A wel nee joh
  woensdag 27 juni 2007 @ 14:17:52 #26
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50898246
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 14:04 schreef JohnDope het volgende:

Veel Nederlanders zijn alleen maar voor de Democraten omdat zij een einde aan de oorlog in Irak willen maken. Dat is dom en je vraagt om problemen als je over 6 maanden wilt beginnen met terugtrekken.

Die verheerlijking van de Democraten stoort me nogal, men is kennelijk vergeten wat Clinton allemaal heeft uitgespookt.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_50898271
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 14:17 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Die verheerlijking van de Democraten stoort me nogal, men is kennelijk vergeten wat Clinton allemaal heeft uitgespookt.
inderdaad.
pi_50901875
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 13:49 schreef bucketrogue het volgende:

[..]

Vroeger was het ondenkbaar om als zwarte je in de politiek te mengen in de VS, er waren een paar die het probeerden maar niet echt geslaagd zijn (Jesse Jackson bijv.), totdat Bush een paar jaar terug Rice en Powell op belangrijke posten aanstelde. Dat is erg goed gelukt, Amerika heeft "de zwarte" nu aangenomen als volwaardig politicus. Iets wat voor ons niet meer als normaal is, maar in het conservatieve Amerika is dat niet zo vanzelfsprekend.
Iets wat voor ons niet meer dan normaal is?

Hoeveel donkere hooggeplaatste politici hebben wij gehad?
pi_50901922
Trouwens, zowel de republikeinen als de democraten zuigen als je het mij vraagt
pi_50901940
Clinton en Obama, ik gun het ze eigenlijk allebei wel
pi_50902142
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 14:17 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Veel Nederlanders zijn alleen maar voor de Democraten omdat zij een einde aan de oorlog in Irak willen maken. Dat is dom en je vraagt om problemen als je over 6 maanden wilt beginnen met terugtrekken.

Van mij mag 'the religious right' wel weer wat minder invloed krijgen in de VS. Dan hoop je meestal dat de democraten winnen, maar Guiliani is wat dat betreft ook wel een goede keuze. Rice valt ook nog wel mee volgens mij.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_50902185
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 15:55 schreef Monolith het volgende:

[..]

Van mij mag 'the religious right' wel weer wat minder invloed krijgen in de VS. Dan hoop je meestal dat de democraten winnen, maar Guiliani is wat dat betreft ook wel een goede keuze. Rice valt ook nog wel mee volgens mij.
Ik vind alle kandidaten stuk voor stuk al een verbetering tegenover Bush.
  woensdag 27 juni 2007 @ 16:45:41 #33
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50903993
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 15:56 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Ik vind alle kandidaten stuk voor stuk al een verbetering tegenover Bush.
Gulliani loopt echt behoorlijk te zwalken, een soort flip-flop Kerry vermengd met Wouter Bos trekjes. Zo heeft ie vandaag weer met bepaalde bewoordingen uitgehaald naar Bill Clinton die niet strookten met z'n eerdere uitspraken...

Verder heb ik me ook verdiept in Fred Thompson, lijkt me ook nogal een leeghoofdig figuur die zich spiegelt aan de Great Communicator (wat waarschijnlijk een gebrek aan inhoud moet verdoezelen).
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_50904334
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 16:45 schreef Klopkoek het volgende:
Verder heb ik me ook verdiept in Fred Thompson, lijkt me ook nogal een leeghoofdig figuur die zich spiegelt aan de Great Communicator (wat waarschijnlijk een gebrek aan inhoud moet verdoezelen).
Zo dacht ik er tot voor kort ook over, maar het zou mij niet verbazen als Fred Thompson zich juist ontpopt tot de intellectueel van de Republikeinse kandidaten. Ik denk dat hij de beste kaarten heeft, alhoewel ik op dit moment Guiliani de meeste kans geef om de primaries te winnen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 27 juni 2007 @ 17:00:34 #35
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50904560
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 16:55 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Zo dacht ik er tot voor kort ook over, maar het zou mij niet verbazen als Fred Thompson zich juist ontpopt tot de intellectueel van de Republikeinse kandidaten. Ik denk dat hij de beste kaarten heeft, alhoewel ik op dit moment Guiliani de meeste kans geef om de primaries te winnen.
Serieus? Zo moeilijk moet het toch niet zijn om hem als draaikont (zoals bij het Abortusvraagstuk) af te schilderen... Of is dat een truukje waar de Amerikanen geen tweede keer meer intrappen?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_50905588
Volgens mij gaat Mitt Romney bij de Republikeinen winnen.
  woensdag 27 juni 2007 @ 17:30:17 #37
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_50905603
Ik dacht toch echt dat ik hier ooit al een tvp had gepost...
Nog maar ééntje dan
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_50906929
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 17:00 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Serieus? Zo moeilijk moet het toch niet zijn om hem als draaikont (zoals bij het Abortusvraagstuk) af te schilderen... Of is dat een truukje waar de Amerikanen geen tweede keer meer intrappen?
Tja, zo zie ik het persoonlijk ook. Ik ben niet gecharmeerd van Guiliani, maar hij is op dit moment samen met McCain de bekendste kandidaat. McCain is vanwege de oorlog in Irak en zijn immigratievoorstel niet geweldig populair. Guiliani heeft zeker problemen, maar is toch een sterk merk.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 27 juni 2007 @ 18:16:24 #39
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_50907139
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 18:09 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Tja, zo zie ik het persoonlijk ook. Ik ben niet gecharmeerd van Guiliani, maar hij is op dit moment samen met McCain de bekendste kandidaat. McCain is vanwege de oorlog in Irak en zijn immigratievoorstel niet geweldig populair. Guiliani heeft zeker problemen, maar is toch een sterk merk.
Guiliani is vooral sterk tegen de Democraten lijkt me. Als dat zo is en als de Republikeinen dat inzien dan maakt Giuliani zeker een goede kans.
pi_50907231
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 17:29 schreef Luutgaert het volgende:
Volgens mij gaat Mitt Romney bij de Republikeinen winnen.
Van mij mag ie, maar hij komt net iets te kort. Economisch gezien heeft hij het allemaal wel goed in de gaten, kan goed snoeien, zijn presentatie is voorbeeldig, maar hij heeft het net niet. Misschien moet ie nog iets groeien.

Er stond een leuk artikel over Romney in de National Review, en lezers hadden daarna behoorlijk wat commentaar (van conservatieve lezers) op zijn gebrek aan leiderschap. Ze vinden hem te soft. Als Romney door de primaries komt, dan geef ik hem wel een klein kansje. Hij heeft immers een voorbeeldig track record waar veel Democraten nog een puntje aan kunnen zuigen. Zo introduceerde hij universal healthcare in Massachusetts (daar hoor je hem nu niet over, maar dat wordt een troef in de race om het presidentsschap).
  woensdag 27 juni 2007 @ 19:37:55 #41
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50909949
De afgelopen dagen had The Washington Post (jaja, (s)links bolwerk) een serie over Cheney. Vraag me af wat er van waar is. Als ik het zo lees lijkt het wel alsof Cheney op treedt als een soort minister-president.

De serie is hier te zien: http://blog.washingtonpos(...)ush_from_back_stage/
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_50951005
fbp
Life sucks
pi_50951270
fbp
pi_50951272
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 21:19 schreef mr.marcus het volgende:
fbp
Hij is slim!

Vanavond is er weer een debat, acht Democraten zijn op Howard University, en dat is als het goed is via deze site te bekijken: http://www.covenantwithbl(...)Presidential_Forums/
pi_50975175
Gisteren het debat van de Democraten gevolgd op Howard University. Mijn verslag is verre van objectief, want ik draag die Democraten helemaal geen warm hart toe.

De Democraten hebben helemaal niets geleerd van het succes van Bill Clinton, die twee keer de verkiezingen won en het debacle van Gore en Kerry, die beiden niet eens van GWB konden winnen.

Hoe winnen de Democraten de presidentsverkiezingen les 1: ben meer Clinton en minder Gore/Kerry! Met meer Clinton bedoel ik een gematigde Democratische president die best wel wat liberale/linkse trekjes mag hebben, maar die ook tegen de Republikeinse partij zit. Het geheim van de Amerikaanse presidentsverkiezingen is namelijk dat je niet alleen bij je eigen partij stemmen moet oogsten om de verkiezingen te winnen.

Wat zien we: kandidaten die Gore en Kerry links in willen halen! Ik heb de hele avond slechts een uitspraak gehoord die zal resoneren bij Republikeinse kiezers. Later meer daarover.

Iets meer over de kandidaten.

John Edwards zag er niet gezond uit. Die man heeft maagklachten of zo.

Gov. Bill Richardson struikelde soms over de vraagstukken, alhoewel hij best wat zinnigs te zeggen had. Bij HIV/AIDS was hij erg verwarrend.

Kucinich was echt eng. Leek goed te scoren bij het Howard publiek, maar dat publiek is niet representatief voor de VS.

Hillary was degelijk, met een mannelijke stem en een houding alsof ze het slimste meisje van de klas is. Cheap shot, ik weet het, maar haar masker werkt op m'n zenuwen.

Obama was sterk, alhoewel hij zich niet zo gemakkelijk aan kon passen aan het format. Hij is de beste spreker, maar in dit format moest hij korte antwoorden geven en dat ligt 'm minder.

Mike Gravel was de clown van de avond. Hij had best goede punten, maar raakte IMHO de verkeerde snaar.

Chris Dodd en Joe Biden waren allebei degelijk. Van die typische Amerikaanse politici met veel grijs haar. Joe Biden maakte op mij de sterkste indruk, Dodd was te veel een technocraat.

De oplossingen die door de kandidaten worden aangedragen komen neer op de volgende zeer eenvoudige formule: trek de troepen terug uit Irak, schaf de 'tax cuts for the rich' die door GWB zijn geintroduceerd af en met het vrijgekomen geld los je alle problemen op. Zo eenvoudig is het. Want problemen los je op door meer geld uit te geven.

Het klapstuk van de avond zat wat mij betreft bij het HIV/AIDS vraagstuk. Joe Biden zat daar op de Republikeinse lijn omdat hij stelde dat je je niet hoeft te schamen voor een HIV/AIDS test. De andere kandidaten wilden alleen meer geld uitgeven, waarbij Hillary Clinton zich zelf belachelijk maakte (maar wel een donderend applaus oogstte) door te stellen dat als blanke vrouwen net zo hard werden getroffen door HIV/AIDS als zwarte vrouwen nu, dat dan het land te klein zou zijn.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 17:29:39 #47
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50976523
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 16:47 schreef Lyrebird het volgende:
Gisteren het debat van de Democraten gevolgd op Howard University. Mijn verslag is verre van objectief, want ik draag die Democraten helemaal geen warm hart toe.

De Democraten hebben helemaal niets geleerd van het succes van Bill Clinton, die twee keer de verkiezingen won en het debacle van Gore en Kerry, die beiden niet eens van GWB konden winnen.
Aha, je vindt Bush niet zo'n sterke man/president? Waar zaten bij hem z'n zwaktes waardoor van hem best viel te winnen volgens jou?
quote:
Hoe winnen de Democraten de presidentsverkiezingen les 1: ben meer Clinton en minder Gore/Kerry! Met meer Clinton bedoel ik een gematigde Democratische president die best wel wat liberale/linkse trekjes mag hebben, maar die ook tegen de Republikeinse partij zit. Het geheim van de Amerikaanse presidentsverkiezingen is namelijk dat je niet alleen bij je eigen partij stemmen moet oogsten om de verkiezingen te winnen.
Deed Bush dat dan wel? Welke punten waren bij hem aantrekkelijk voor de wat meer linksere kiezer?
quote:
De oplossingen die door de kandidaten worden aangedragen komen neer op de volgende zeer eenvoudige formule: trek de troepen terug uit Irak, schaf de 'tax cuts for the rich' die door GWB zijn geintroduceerd af en met het vrijgekomen geld los je alle problemen op. Zo eenvoudig is het. Want problemen los je op door meer geld uit te geven.
Problemen los je in ieder geval niet op door voor de allerrijksten de belasting te verlagen. Was een tamelijk associale maatregel van Bush, maarja, ik ben dan ook een voorbeeld van het Old-Europe.
quote:
Het klapstuk van de avond zat wat mij betreft bij het HIV/AIDS vraagstuk. Joe Biden zat daar op de Republikeinse lijn omdat hij stelde dat je je niet hoeft te schamen voor een HIV/AIDS test. De andere kandidaten wilden alleen meer geld uitgeven, waarbij Hillary Clinton zich zelf belachelijk maakte (maar wel een donderend applaus oogstte) door te stellen dat als blanke vrouwen net zo hard werden getroffen door HIV/AIDS als zwarte vrouwen nu, dat dan het land te klein zou zijn.
Jij gelooft dat niet zo?

Overigens verbaas ik me er wel over dat Obama naar aanleiding van die Hooggerechtshofzaak (die positieve discriminatie verbiedt) spreekt over een 'stap naar segregatie'. Met dat soort gehuil gaan de Democraten het inderdaad niet redden.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_50977197
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 16:47 schreef Lyrebird het volgende:
Dat soort dingen hoor ik wel vaker. Het zal natuurlijk enorm aanslaan bij de zwarte bevolking, maar hoe zit dat eigenlijk met de rest van de bevolking?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_50981066
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 17:29 schreef Klopkoek het volgende:
Aha, je vindt Bush niet zo'n sterke man/president? Waar zaten bij hem z'n zwaktes waardoor van hem best viel te winnen volgens jou?
Bush is nooit echt populair geweest en een verschrikkelijke debater. Je zit echt met je tenen gekromd te kijken als de man spreekt. Hij heeft best goede dingen gedaan, maar een beetje Democraat had de vloer aangeveegd met zijn geleverde prestatie's.
quote:
Deed Bush dat dan wel? Welke punten waren bij hem aantrekkelijk voor de wat meer linksere kiezer?
Bush is een neocon. Dat is nu een vies woord, maar het woord neocon staat voor een voormalig Democraat die naar de Republikeinen is overgelopen. Het neocon gedrag van Bush is het best herkenbaar in het No child left behind programma en het prescription drug plan voor de oude vandagen. In beide gevallen gaat het om programma's die heel veel geld kosten, en waar zielige mensen veel aan hebben. Deze twee programma's hebben IMHO heel wat Democratische kiezers over de streep getrokken.
quote:
Problemen los je in ieder geval niet op door voor de allerrijksten de belasting te verlagen. Was een tamelijk associale maatregel van Bush, maarja, ik ben dan ook een voorbeeld van het Old-Europe.
De werkelijkheid geeft je ongelijk. Na de tax cut for the rich is de economie gaan groeien als kool, en daar hebben heel wat mensen hun baan aan te danken.
quote:
Jij gelooft dat niet zo?
Doet dat ter zake? Het zou best kunnen, maar we zullen het nooit weten omdat blanke vrouwen minder vaak HIV/AIDS hebben. Hillary bedrijft goedkope politiek over de rug van zwarte vrouwen. Stijlloos.
quote:
Overigens verbaas ik me er wel over dat Obama naar aanleiding van die Hooggerechtshofzaak (die positieve discriminatie verbiedt) spreekt over een 'stap naar segregatie'. Met dat soort gehuil gaan de Democraten het inderdaad niet redden.
Amen.
pi_50983450
Ron Paul is wel een interessante kandidaat als ik zijn site even snel bekijk. Maakt hij nog enige kans of is hij min of meer bij voorbaat al kansloos?

De andere kandidaten zeggen me eigenlijk weinig. Hillary Clinton komt op mij over als een gehaaide tante die weet wat ze wil maar of dat nou allemaal zo zaligmakend is, ik weet het niet. Obama, klinkt als Osama , zegt me helemaal niets maar reppen over een stap naar segregatie vind ik erg zwak en getuige van typisch calimero gedrag. Misschien slaat dat goed aan bij het zwarte deel van Amerika waarbij ik de indruk hebben dat die zich vooral als slachtoffer zien van alles en nog wat.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 19:27:30 #51
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_51008420
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 19:56 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Bush is nooit echt populair geweest en een verschrikkelijke debater. Je zit echt met je tenen gekromd te kijken als de man spreekt. Hij heeft best goede dingen gedaan, maar een beetje Democraat had de vloer aangeveegd met zijn geleverde prestatie's.
Bush spreekt knullig maar weet wel de 'juiste' antwoorden te geven. Illustratief daarvoor was het antwoord op de tijdens een debat gestelde vraag 'welke denker hem het meest heeft geinspireerd'. Het antwoord daarop was veelzeggend 'Jezus, want hij veranderde m'n leven".
quote:
[..]

Bush is een neocon. Dat is nu een vies woord, maar het woord neocon staat voor een voormalig Democraat die naar de Republikeinen is overgelopen. Het neocon gedrag van Bush is het best herkenbaar in het No child left behind programma en het prescription drug plan voor de oude vandagen. In beide gevallen gaat het om programma's die heel veel geld kosten, en waar zielige mensen veel aan hebben. Deze twee programma's hebben IMHO heel wat Democratische kiezers over de streep getrokken.
Das waar, en daarom vond ik persoonlijk de neocons zo slecht nog niet.
quote:
[..]

De werkelijkheid geeft je ongelijk. Na de tax cut for the rich is de economie gaan groeien als kool, en daar hebben heel wat mensen hun baan aan te danken.
Mwa, op die rooskleurige economissche situatie is een boel af te dingen. Zijn economische adviseurs raadden indertijd die belastingverlagingen niet voor niets af. Ook moet je niet vergeten dat de reele inkomen van de middenklasse al sinds eind jaren 80 daalt en dat nog steeds door zet.

O.a. dit artikel belicht dat: http://www.groene.nl/2006(...)strieuml%3Ble_sector

Moet je toch wel bekend in de oren klinken denk ik.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 8 juli 2007 @ 13:19:49 #52
184915 Michelle84
of gewoon Michelle...
pi_51257706
Binnenkort zal waarschijnlijk bekend worden dat dit de twee kandidaten zijn voor het presidentschap.
Wie gaat er winnen? Kom behalve met je voorkeur ook met redelijke argumenten.

Ik denk dat Guiliani de grootste kans maakt. Zeker door zijn handelen na de aanslagen op 11/09. Hillary Clinton mist uitstraling, mist daadkracht. Bovendien probeert ze zowel links als rechts te zijn en dat stellen veel Amerikanen niet op prijs. Daarnaast zullen de Amerikanen doorhebben dat zij niet voor het presidentschap gaat, maar voor de post 'first lady' naast Bill Clinton.
  zondag 8 juli 2007 @ 13:23:00 #53
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_51257775
Ik denk Guiliani van wege het optreden rond 11 september en vanwege het feit dat Hillary een vrouw is en dat veel van de red necks het niet zien zitten om door een vrouw bestuurd te worden.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 8 juli 2007 @ 13:25:49 #54
80268 kLowJow
That's Gay
pi_51257847
quote:
Op zondag 8 juli 2007 13:19 schreef Michelle84 het volgende:
Daarnaast zullen de Amerikanen doorhebben dat zij niet voor het presidentschap gaat, maar voor de post 'first lady' naast Bill Clinton.
Ja, Hillary lijkt me ook echt iemand die nogmaals vrijwillig een stapje terug zou doen ten behoeve van haar man. Zelf heeft ze natuurlijk totaal geen politieke ambities.
pi_51257852
Dan heb ik liever Obama of Thompson...
  zondag 8 juli 2007 @ 13:26:50 #56
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_51257881
Ik hoop dat het Barack Obama wordt i.p.v. Hillary Clinton, al was het maar om eens te zien hoe Amerikanen reageren op een zwarte, niet-Zuidelijke presidentskandidaat. Was het namelijk niet zo dat bijna alle presidenten uit Zuidelijke staten komen? kan het zo snel niet vinden op internet helaas.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  zondag 8 juli 2007 @ 13:27:02 #57
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_51257886
Ik hoop dat Hillary Clinton 't niet wordt (en Obama wel) omdat de polarizering van amerika dan nog een stukje erger wordt. Niet omdat ze zo extreem is, maar omdat er teveel mensen in de USofA zijn die haar en haar clan niet kunnen uitstaan.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  † In Memoriam † zondag 8 juli 2007 @ 13:30:28 #58
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_51257963
quote:
Op zondag 8 juli 2007 13:19 schreef Michelle84 het volgende:
Bovendien probeert ze zowel links als rechts te zijn en dat stellen veel Amerikanen niet op prijs.
Giuliani doet dat ook, met zijn homohuwelijk- en abortusstandpunten.
Carpe Libertatem
pi_51257992
quote:
Op zondag 8 juli 2007 13:26 schreef ethiraseth het volgende:
Ik hoop dat het Barack Obama wordt i.p.v. Hillary Clinton, al was het maar om eens te zien hoe Amerikanen reageren op een zwarte, niet-Zuidelijke presidentskandidaat. Was het namelijk niet zo dat bijna alle presidenten uit Zuidelijke staten komen? kan het zo snel niet vinden op internet helaas.
Dat valt wel mee. New York heeft volgens mij de meeste presidenten voortgebracht.
pi_51258014
quote:
Op zondag 8 juli 2007 13:30 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Giuliani doet dat ook, met zijn homohuwelijk- en abortusstandpunten.
Daarom denk ik niet dat Giuliani het wordt voor de GOP; hij heeft teveel zwakke punten, vooral dat flip-floppen (van standpunt wisselen).
  zondag 8 juli 2007 @ 13:33:50 #61
184915 Michelle84
of gewoon Michelle...
pi_51258059
quote:
Op zondag 8 juli 2007 13:32 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Daarom denk ik niet dat Giuliani het wordt voor de GOP; hij heeft teveel zwakke punten, vooral dat flip-floppen (van standpunt wisselen).
Hij is wel de kandidaat met de meeste zendtijd op Fox News. De andere kandidaten worden amper belicht. Clinton wordt het meest gebashed. Dat is meestal een indicatie.
pi_51258129
quote:
Op zondag 8 juli 2007 13:33 schreef Michelle84 het volgende:

[..]

Hij is wel de kandidaat met de meeste zendtijd op Fox News. De andere kandidaten worden amper belicht. Clinton wordt het meest gebashed. Dat is meestal een indicatie.
Ik vind Clinton echt saai, dus ik hoop dat zij het niet wordt voor de democraten. Bij de republikeinen vind ik ze allemaal wat zwak, hopelijk gebeurt daar nog wat spannends.
pi_51258137
Giuliani dus. De Democraten maken de fout door te denken dat ze opnieuw de Clinton-kaart uitspelen, de kandidering zal ze makkelijk winnen. Daarna wordt ze keihard aangepakt door Giuliani, die fijntjes refereert aan haar stemgedrag in de Senaat en met een flitsende campagne het hart van menig Amerikaan weet te breken.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
  zondag 8 juli 2007 @ 13:37:13 #64
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51258146
iedere potentiële president die geloof als electoraal speerpuntje of speerpunt opwerpt is mijns inziens bezig een hele nare wereldoorlog te creeëren.

doe mij maar iemand die eens gaat nadenken over internal amerika. inplaats van god, 'de almachtige'. ook een beter voorbeeld naar een andere groote geloofsmachine.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_51258160
Volgens een Amerikaanse collega en ik zie het punt wel.. de democraten verslaan zichelf, amerika is niet klaar voor een zwarte of vrouwelijke president, 2 extremen en al de republiekeinen hoeven te doen is een kandidaat hebben die lekker mainstream is.
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
  zondag 8 juli 2007 @ 13:38:51 #66
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_51258195
Obama zal het imo gaan worden ipv Clinton.
  zondag 8 juli 2007 @ 13:39:14 #67
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51258203
quote:
Op zondag 8 juli 2007 13:37 schreef Sjonnjoop het volgende:
Volgens een Amerikaanse collega en ik zie het punt wel.. de democraten verslaan zichelf, amerika is niet klaar voor een zwarte of vrouwelijke president, 2 extremen en al de republiekeinen hoeven te doen is een kandidaat hebben die lekker mainstream* is.
*een achterlijke christen is.
pi_51258221
Een vrouw of zwarte is geen enorm probleem meer, de Gallup pols hebben dat tot nu toe aangewezen in ieder geval. Het zal wel een uitdaging zijn, maar als tegenstanders ze op ras of geslacht gaan aanvallen, zijn het die tegenstanders die verliezen.
  zondag 8 juli 2007 @ 13:42:13 #69
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51258278
we moeten gewoon weer de eeuwenoude afspraak maken, daar heeft geloof een heel negatief aandeel in trouwens, die afspraak luidt:

"als jij mij niet vermoordt, dood ik jou ook niet".
pi_51258287
quote:
Op zondag 8 juli 2007 13:39 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

*een achterlijke christen is.
Als jij hoopt op een openlijke atheist kun je voorlopig blijven doordromen....
pi_51258297
Dit is trouwens een interessante poll: http://www.galluppoll.com/content/?ci=26611&pg=1
  zondag 8 juli 2007 @ 13:43:15 #72
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_51258301
Ik denk niet dat het Clinton zal worden. Obama maakt nu een beter kans en als Gore mee gaat doen wordt het nog allemaal anders.

In de eigenlijk verkiezingen hebben de democraten een voorsprong na de rampzalige 'Bush'jaren.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_51258325
quote:
Op zondag 8 juli 2007 13:38 schreef TimmyAsd het volgende:
Obama zal het imo gaan worden ipv Clinton.
Sympathieke jongen, maar hij gaat het nooit winnen van Hillary's campagneteam. De klassieke fout van de Democraten herhaalt zich, want Barack zou het beter toen tegen Giuliani. Hij is smetvrij en vele malen charismatischer dan Hillary. Maar net als Edwards in 2004 gaat hij het niet redden.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
  zondag 8 juli 2007 @ 13:48:56 #74
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51258432
quote:
Op zondag 8 juli 2007 13:42 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Als jij hoopt op een openlijke atheist kun je voorlopig blijven doordromen....
dus iemand die ongelovig is in de bestaande godsdiensten is een atheïst? neen jonge kerel, ik ben pragmatisch en zie alleen de positieve of negatieve kanten van kuddedieren die vaak niet eens in staat zijn te lezen zoals het er staat, maar er prijs opstellen dat iemand het reciteert, met welke achterelijke visie dan ook.

een atheïst is tegen godsdiensten, dat ben ik niet. ik kijk als toeschouwer hoe sommigen zich in golven idioot gedragen omdat ze in een 'boekgod' geloven.
  zondag 8 juli 2007 @ 13:50:10 #75
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_51258467
Klassieke denkfout: het gaat er niet om wat jij vindt, het gaat erom wat de malloten met stemrecht denken.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  zondag 8 juli 2007 @ 13:52:02 #76
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51258511
quote:
Op zondag 8 juli 2007 13:50 schreef gronk het volgende:
Klassieke denkfout: het gaat er niet om wat jij vindt, het gaat erom wat de malloten met stemrecht denken.
tegen mij?
pi_51258605
quote:
Op zondag 8 juli 2007 13:48 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dus iemand die ongelovig is in de bestaande godsdiensten is een atheïst? neen jonge kerel, ik ben pragmatisch en zie alleen de positieve of negatieve kanten van kuddedieren die vaak niet eens in staat zijn te lezen zoals het er staat, maar er prijs opstellen dat iemand het reciteert, met welke achterelijke visie dan ook.

een atheïst is tegen godsdiensten, dat ben ik niet. ik kijk als toeschouwer hoe sommigen zich in golven idioot gedragen omdat ze in een 'boekgod' geloven.
Ik bedoelde het niet als kritiek op jou, ik geef gewoon aan dat een presidentskandidaat Judeo-Christian in achtergrond moet zijn, en dan vooral protestant, katholiek of joods. Volgens die poll die ik postte zou 5% niet op een zwarte stemmen, 11% niet op een vrouw, 43% niet op een homo en 53% niet op een atheist. En atheist is voor hun een niet-gelovige.
pi_51258662
Ik zou voor Hilary kiezen, maar dat zullen de gemiddelde amerikanen nooit doen, een vrouw als president en dan zou ze de eerste zijn.
Zou geweldig zijn, maar dat kan niet in het hypocriete Amerika.

De vraag die velen zich zullen stellen en die Guiliani moet duidelijk maken, komt er een eind aan die zinloze oorlog van GW Bush en wanneer dan??
  zondag 8 juli 2007 @ 13:58:36 #79
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_51258664
quote:
Op zondag 8 juli 2007 13:52 schreef zoalshetis het volgende:

tegen mij?
  zondag 8 juli 2007 @ 13:59:16 #80
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51258679
quote:
Op zondag 8 juli 2007 13:55 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ik bedoelde het niet als kritiek op jou, ik geef gewoon aan dat een presidentskandidaat Judeo-Christen moet zijn. Volgens die poll die ik poste zou 5% niet op een zwarte stemmen, 11% niet op een vrouwe, 43% niet op een homo en 53% niet op een atheist. En atheist is voor hun een niet-gelovige.
best eng die poll. wel opvallend, slavernij/kkk romantiserend, dat amerika hun zwarte medemens nog hoger inschat dan een vrouw.
  zondag 8 juli 2007 @ 13:59:35 #81
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51258688
quote:
Op zondag 8 juli 2007 13:58 schreef gronk het volgende:

[..]

leg eens uit. puhlease.
pi_51258754
quote:
Op zondag 8 juli 2007 13:43 schreef Evil_Jur het volgende:
Dit is trouwens een interessante poll: http://www.galluppoll.com/content/?ci=26611&pg=1
Guiliani is toch drie keer gescheiden en nu "vrijgezel"??

Overigens als Clinton nog een keer mee mocht doen dan zou hij opnieuw gekozen worden, mogelijk zullen velen daarom toch op Hilary stemmen
pi_51258813
quote:
Op zondag 8 juli 2007 14:02 schreef henkway het volgende:

[..]

Guiliani is toch drie keer gescheiden en nu "vrijgezel"??

Overigens als Clinton nog een keer mee mocht doen dan zou hij opnieuw gekozen worden, mogelijk zullen velen daarom toch op Hilary stemmen
Zou kunnen, deze poll was ook al een paar maanden oud.
pi_51258844
quote:
Op zondag 8 juli 2007 13:59 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

best eng die poll. wel opvallend, slavernij/kkk romantiserend, dat amerika hun zwarte medemens nog hoger inschat dan een vrouw.
Tsja, het is niet alsof wij ooit een vrouw of niet-blanke als MP hebben gehad, dus of we mogen zeuren...
  zondag 8 juli 2007 @ 14:07:53 #85
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51258893
quote:
Op zondag 8 juli 2007 14:05 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Tsja, het is niet alsof wij ooit een vrouw of niet-blanke als MP hebben gehad, dus of we mogen zeuren...
klopt. meestal zijn ze wat te emotioneel en verliezen ze het debat, sommige vrouwen, met veel natuurlijke of ingenomen testosterom, zijn echter in staat om een land te leiden.
pi_51259031
De meeste amerikanen die ik gesproken heb denken dat het hillary gaat worden... Amerikanen willen echt niet nog een republikein LOLz0rz Oh en amerikanen willen helemaal geen neger als president daar zijn ze nog niet 'klaar' voor (lees: te onderontwikkeld)
  zondag 8 juli 2007 @ 14:23:38 #87
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51259265
quote:
Op zondag 8 juli 2007 14:13 schreef VrAnKiE het volgende:
De meeste amerikanen die ik gesproken heb denken dat het hillary gaat worden... Amerikanen willen echt niet nog een republikein LOLz0rz Oh en amerikanen willen helemaal geen neger als president daar zijn ze nog niet 'klaar' voor (lees: te onderontwikkeld)
liever een neger dan een vrouw. een homo is helemaal niet aan de orde. maar ik denk dan ook dat er maar weinig niet prematuur afgeschoten homomp's wereldwijd zijn.

ik geloof dat alleen de koning van marokko er openlijk voor uitkomt.
  zondag 8 juli 2007 @ 14:56:51 #88
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_51260083
quote:
Op zondag 8 juli 2007 14:23 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

liever een neger dan een vrouw. een homo is helemaal niet aan de orde. maar ik denk dan ook dat er maar weinig niet prematuur afgeschoten homomp's wereldwijd zijn.

ik geloof dat alleen de koning van marokko er openlijk voor uitkomt.
Hmm ik weet het niet zowel de democraten als de republikeinen hebben "rare"kandidaten deze keer
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_51261199
Van mij mag het Hillary worden, al denk ik wel dat er van die extreme types (van het soort dat ook begrafenissen van militairen verstoren omdat ze vechten voor een land waar homo's in wonen) zijn die dan achterlijke dingen gaan doen. Zelfde trouwens bij Obama. Dat zou in een vrije democratie echter nooit een reden moeten zijn om niet verkiesbaar te zijn.

Beetje een probleempje van beide kandidaten is misschien dat ze alletwee te veel in het midden zitten. Net als dat bepaalde groepen thuis bleven omdat ze Kerry niet links genoeg vonden, kan dat nu weer gebeuren. Ik denk namelijk dat, als er al conservatieve groepen zijn die Bush' bloed kunnen drinken omdat hij te links is ( ), ze dit met Guiliani nog sterker zouden hebben (want gescheiden en redelijk tolerant voor een republikein).
pi_51261395
quote:
En dat basseer je op wat? Heb je uberhaupt de poll gezien die ik postte?
  zondag 8 juli 2007 @ 15:55:32 #91
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_51261483
Als het tussen deze 2 gaat dan het liefst Clinton. De republikeinen mogen wat mij betreft een jaartje of 20 in de oppositie brommen
pi_51261727
quote:
Op zondag 8 juli 2007 15:55 schreef Hexagon het volgende:
Als het tussen deze 2 gaat dan het liefst Clinton. De republikeinen mogen wat mij betreft een jaartje of 20 in de oppositie brommen
Ja ik heb ook het idee dat de republikeinen gestraft zullen worden door de verschrikking van 3500 dode jongens en 350 miljard dollar in het putje.
Bush moet voor de verkiezingen stoppen met IRAK en dat wil hij niet
  zondag 8 juli 2007 @ 16:23:44 #93
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_51262241
De realiteit is dat Nader nooit kan winnen, helaas, dan had het misschien een goede richting op gegaan met de VS, want wees nou eerlijk welk werkelijk verschil is er nou tussen Guilliani en Clinton behalve het geslacht?
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_51262734
quote:
Op zondag 8 juli 2007 16:23 schreef OFfSprngr het volgende:
De realiteit is dat Nader nooit kan winnen, helaas, dan had het misschien een goede richting op gegaan met de VS, want wees nou eerlijk welk werkelijk verschil is er nou tussen Guilliani en Clinton behalve het geslacht?
Je en het gekke is dat NADER weet dat Gore de verkiezingen had gewonnen maar door zijn broer in Florida de das omgedaan.
Maar ik geef Al Gore nog steeds een kans om mee te doen , want hij geeft zelf geen JA of NEE
pi_51262887
Het wordt Ron Paul! Er is al ongelofelijk veel support voor hem. Hij is tegen de oorlog, tegen bemoeienissen van Amerika in het buitenland, anti-corporaties etc.
Ron Paul is wat de V.S. echt nodig heeft:

Zie dit topic: Senator Ron Paul For Prez '08
pi_51263785
quote:
Op zondag 8 juli 2007 16:49 schreef xman het volgende:
Het wordt Ron Paul! Er is al ongelofelijk veel support voor hem. Hij is tegen de oorlog, tegen bemoeienissen van Amerika in het buitenland, anti-corporaties etc.
Die kan het echt schudden.
pi_51265490
Clinton mist naar mijn mening charisma, dat ze populair is bij de democraten komt naar mijn mening alleen maar omdat ze vrouw is en de vrouw is van... Hiermee kan ze misschien de presidentskandidaat worden, maar president zal niet lukken. Ik gok dat Giuliani presidentskandidaat wordt bij de republikeinen en dat hij gaat winnen.
  zondag 8 juli 2007 @ 18:25:14 #98
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_51265585
quote:
Op zondag 8 juli 2007 16:49 schreef xman het volgende:
Ron Paul is wat de V.S. echt nodig heeft:
Fijn, dat gaat leuk worden, met isolationisten.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zondag 8 juli 2007 @ 18:27:39 #99
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_51265655
quote:
Op zondag 8 juli 2007 18:25 schreef PJORourke het volgende:

[..]

en het machtigste leger ter wereld wat bassisen heeft in meer landen dan de VN

[ Bericht 4% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 08-07-2007 18:49:57 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 8 juli 2007 @ 18:47:28 #100
117776 OFfSprngr
pi_51266193
quote:
Op zondag 8 juli 2007 16:43 schreef henkway het volgende:

[..]

Je en het gekke is dat NADER weet dat Gore de verkiezingen had gewonnen maar door zijn broer in Florida de das omgedaan.
Maar ik geef Al Gore nog steeds een kans om mee te doen , want hij geeft zelf geen JA of NEE
Het spoiler argument vindt ik ook altijd zo mooi want wat is nou werkelijk het verschil tussen de Dems en de Reps..
Mooiste nog wel dat het Nader zn schuld is dat er 3000 dode soldaten zijn.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
.
.
pi_51266928
Stand van zaken.

Aan de Democratische kant gaat het gevecht tussen Hillary Clinton, Obama en Edwards. De andere kandidaten hebben een kans, maar missen het geld en de mensen om echt mee te doen om de prijzen. Joker: als blijkt dat Hillary Clinton de grootste kans maakt op de nominatie, dan zal Al Gore zich in de race gaan mengen.

Obama zie ik als de Howard Dean van deze verkiezingen. Mateloos populair in de blogosphere en hij haalt erg veel geld binnen. Clinton is meer de John Kerry, alhoewel zij wel heeft geleerd om een positieve boodschap uit te stralen. Als Obama geen fouten maakt (wat Dean wel deed), dan zou hij best wel eens de nominatie kunnen winnen. Maar Clinton is volgens mij gehaaider en taaier. en ze heeft een betere organisatie.

Bij de Republikeinen zie je iets soortgelijks, met Guiliani en Romney als de frontrunners. McCain raakt een beetje in de vergetelheid en er wordt met smart gewacht op de kandidatuur van Fred Thompson. Romney heeft de beste organisatie, Guiliani de meeste naambekendheid. Ron Paul zit in een lastig hoekje, omdat hij op behoorlijk wat weerstand binnen de Republikeinse partij kan rekenen.

In American Football kun je niet winnen zonder een goede defensie. Defense Wins Championships. Mijn fysische model voor een succesvolle presidentskandidaat bestaat uit een goede defensie, de organisatie achter de kandidaat, en een goede aanval: het charisma en de ideeen van de kandidaat. Als ik die wijsheid hier toepas, dan zijn er dus vier kandidaten: Clinton, Obama, Guiliani en Romney beschikken over de beste organisatie's en ze halen het meeste geld binnen. Gore en Thompson hebben zich nog niet kandidaat gemeld, maar als ze dat wel doen, dan kunnen gevaarlijke outsiders worden.

De allerbeste organisatie's: Clinton en Romney. Als er geen gekke dingen gebeuren, dan voorspel ik dat het gevecht tussen deze twee gaat.
  zondag 8 juli 2007 @ 19:15:51 #102
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_51267017
Waarop baseer je dat Romney de beste organisatie heeft?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_51267130
quote:
Op zondag 8 juli 2007 19:15 schreef Klopkoek het volgende:
Waarop baseer je dat Romney de beste organisatie heeft?
Je bedoelt de beste organisatie aan Republikeinse kant?

Romney is een CEO. Zijn sterke punt is dat hij een goede organisatie uit de grond kan stampen. Hij heeft niet alleen hele goede mensen om zich heen verzameld, hij heeft ontzettend veel goede connectie's uit de tijd dat hij gouverneur van Massachusetts was en voorzitter van het gouverneursplatform. Een hele belangrijke troef zijn de vijf zonen van Romney die met hem mee op campagne gaan. Daarmee heeft hij vijf hulpsinterklazen die zwaar werk kunnen verzetten. Nou gaat het hier om een Republikein, dus misschien is sinterklaas de verkeerde metafoor, maar je snapt waar ik naar toe wil.
pi_51267366
quote:
Op zondag 8 juli 2007 15:52 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

En dat basseer je op wat? Heb je uberhaupt de poll gezien die ik postte?
Dat baseer ik dus niet uit een betrouwbare bron maar uit gesprekken die ik heb gehad tijdens mijn reis door europa, en ja ik weet ook wel dat mensen die gaan reizen vaak sowieso geen republikein zijn want dan waren de republikeinen misschien iets meer open-minded geweest.
  zondag 8 juli 2007 @ 19:33:54 #105
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_51267451
De republikeinen hebben gewoon nog geen goede kandidaat.

't Wachten is op Thompson die het meest populair lijkt maar (nog) niet beschikbaar is.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_51267476
quote:
Op zondag 8 juli 2007 19:29 schreef VrAnKiE het volgende:

[..]

Dat baseer ik dus niet uit een betrouwbare bron maar uit gesprekken die ik heb gehad tijdens mijn reis door europa, en ja ik weet ook wel dat mensen die gaan reizen vaak sowieso geen republikein zijn want dan waren de republikeinen misschien iets meer open-minded geweest.
Ik heb het niet over Hilalry, ik heb het over je bewering dat een neger geen kans zou hebben maar een vrouw wel. De meeste polls geven aan dat ze liever een zwarte man hebben dan een blanke vrouw, ongeacht partij.
  Moderator zondag 8 juli 2007 @ 20:20:07 #107
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_51268655
Als Hillary Clinton kandidaat wordt en uiteindelijk gekozen wordt, hebben ze daar in de VS 20 jaar lang 2 families gehad (Bush' & Clinton's) die de zaakjes bepaalden/bepalen...

Al met al geen gezonde situatie lijkt me
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  zondag 8 juli 2007 @ 20:41:03 #108
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_51269320
quote:
Op zondag 8 juli 2007 20:20 schreef onlogisch het volgende:
En 30 jaar daarvoor hadden ze ook 'n familie die de zaakjes bepaalden (de Kennedy's). Maar die zijn, geheel in stijl, allemaal op aparte manieren aan hun einde gekomen...
pi_51269339
quote:
Op zondag 8 juli 2007 18:25 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ja fijner voor America (en de wereld) dan nu. Alle oorlogen die de VS voert worden nu gefinancierd door leningen vanuit China en elders. En dat is geld dat gewoon terug betaald moet worden.
En ze houden het daar gewoon lekker in stand. Goed voor de leger, de wapenindustrie, de banken en bepaalde corporaties. Ondertussen raakt het land failliet, is de gezondheidszorg slecht, verdwijnen de rechten van burgers.

Republikeinen en Democraten zijn tegenwoordig twee handen op één buik. De congres die een Democratische meerderheid heeft staat Bush geen stro breed in zijn buitenlandbeleid. Er is niemand die wat zegt, terwijl meer dan 50% van de bevolking Bush en Cheney geimpeached wil hebben.

Het is een grote bende daar en het ergste nog is dat Nederland de vruchten hiervan pikt. We zijn afhankelijk van de economie in de VS, als daar iets mee gebeurd dan zijn wij ook het haasje.
  zondag 8 juli 2007 @ 20:43:00 #110
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_51269377
quote:
Op zondag 8 juli 2007 20:20 schreef onlogisch het volgende:
Als Hillary Clinton kandidaat wordt en uiteindelijk gekozen wordt, hebben ze daar in de VS 20 jaar lang 2 families gehad (Bush' & Clinton's) die de zaakjes bepaalden/bepalen...

24, en reken dan maar op 28.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_51269521
quote:
Op zondag 8 juli 2007 20:41 schreef gronk het volgende:

[..]

En 30 jaar daarvoor hadden ze ook 'n familie die de zaakjes bepaalden (de Kennedy's). Maar die zijn, geheel in stijl, allemaal op aparte manieren aan hun einde gekomen...
De eerste Kennedy JFK is in opdracht van de CIA overhoop geschoten, om de strijd tegen het dominoeffect van het communisme te kunnen voeren in Vietnam, en de andere zijn daarna allemaal "verongelukt" om bewijzen te voorkomen
pi_51269543
Dit is trouwens Guiliani's boodschap: http://www.youtube.com/watch?v=W93Q1MNLgAM

En Ron Paul vs Guiliani posiitie over de oorlog. http://www.youtube.com/watch?v=cH3GO-XWGws
pi_51269581
quote:
Oh je bedoelt meer ontwikkeld dan NL waar men al gaat zeuren als er iemand die naast een NL paspoort een ander paspoort heeft in het kabinet komt (Arnold is als niet amerikaan toch maar governeur geworden!)
pi_51269674
quote:
Op zondag 8 juli 2007 20:47 schreef henkway het volgende:

[..]

De eerste Kennedy JFK is in opdracht van de CIA overhoop geschoten, om de strijd tegen het dominoeffect van het communisme te kunnen voeren in Vietnam, en de andere zijn daarna allemaal "verongelukt" om bewijzen te voorkomen
Ook Robert kreeg de kogel, al was hij zo vrij als een vogel.
  maandag 9 juli 2007 @ 02:57:48 #115
46960 StefanP
polemicist
pi_51280379
Obama is een lichtgewicht zonder enige ervaring en Clinton is het omhooggevallen vrouwtje van Bill, wiens eigen prestaties als advocate niet verder reikten dan een handjevol nietszeggende rechtszaken in de jaren 70.

Met zulke malloten als kandidaat mogen we de democraten maar al te dankbaar zijn. Na de grote clown Bush, wiens neocon-politiek door de meeste mensen verward wordt met republikeinen en waardoor de laatstgenoemden in een slecht daglicht komen te staan, zou je verwachten dat de democraten een field day zouden krijgen bij de verkiezingen. Door hun hopeloze kandidaten lijkt het er -godzijdank- op dat dat misschien toch niet het geval zal zijn.

Koppel daaraan het fiasco in het Congres, waar de democratische meerderheid in zowel het Senaat als het Huis tot absoluut niets heeft geleid behalve de laagste approval ratings in de geschiedenis van, wel, approval ratings. Fiascos als die idiote Amnestie regeling, leugens als het zogenaamd tegen zullen gaan van corruptie, pork en earmarks die niet nagekomen worden en dergelijke hebben hopelijk veel mensen er toch weer van overtuigd dat democraten een stel achterlijke, wereldvreemde, hypocriete idioten zijn.

Mijn favoriet is Ron Paul omdat het een man met echte idealen is, met een aantoonbaar consistente stemgeschiedenis in het Congres en met als grootste plus een onverwrikbaar geloof dat de oorspronkelijke Constitution als leidraad genomen dient te worden bij beslissingen; maar het is onrealistisch om te denken dat hij de republikeinse kandidatuur zal verkrijgen aangezien hij meer libertarisch is dan republikeins.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_51280859
quote:
Op maandag 9 juli 2007 02:57 schreef StefanP het volgende:
Fiascos als die idiote Amnestie regeling, leugens als het zogenaamd tegen zullen gaan van corruptie, pork en earmarks die niet nagekomen worden en dergelijke hebben hopelijk veel mensen er toch weer van overtuigd dat democraten een stel achterlijke, wereldvreemde, hypocriete idioten zijn.
Laat me raden, jij bent voor de republikeinen?
Die amnestieregeling was toch een hersenspinsel van Bush?
Het is denk ik beter als er weer een democraat komt, om zeker te zijn dat de oorlogen gestopt worden.
Alleen Ron Paul is tegen de oorlog, de anderen zijn unaniem voor oorlogvoeren. Daar gaat het fout.
En mensen hebben goed herinneringen aan het Clinton tijdperk, zeker overseas
Maar mogelijk komt Al Gore weer terug
  maandag 9 juli 2007 @ 07:38:19 #117
46960 StefanP
polemicist
pi_51280936
Bush is geen republikein, zoals ik al schreef, maar een neocon. Helaas hebben de republikeinen ook veel verbruid bij conservatieven waardoor de ogen van velen open zijn gegaan en ze niet meer blind op GOP stemmen, maar kijken naar de standpunten van kandidaten. Die hele amnestieregeling was een fiasco van jewelste voor de GOP.

Gore komt niet terug, die vindt het veel te leuk om de wereld rond te reizen als messiah van het milieu.

Hillary Clinton heeft niets behalve dat ze de achternaam van Bill heeft. Zelf stelt ze niets voor en dat weten veel kiezers hopelijk ook. Een stem op Hillary is echt geen stem op Bill.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  maandag 9 juli 2007 @ 09:53:15 #118
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_51282402
quote:
Op zondag 8 juli 2007 19:20 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Je bedoelt de beste organisatie aan Republikeinse kant?

Romney is een CEO. Zijn sterke punt is dat hij een goede organisatie uit de grond kan stampen. Hij heeft niet alleen hele goede mensen om zich heen verzameld, hij heeft ontzettend veel goede connectie's uit de tijd dat hij gouverneur van Massachusetts was en voorzitter van het gouverneursplatform. Een hele belangrijke troef zijn de vijf zonen van Romney die met hem mee op campagne gaan. Daarmee heeft hij vijf hulpsinterklazen die zwaar werk kunnen verzetten. Nou gaat het hier om een Republikein, dus misschien is sinterklaas de verkeerde metafoor, maar je snapt waar ik naar toe wil.
Ik dacht altijd dat Gulliani de boel ook aardig op de rails had, hoewel zijn vriendjes natuurlijk omstredener zijn.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 9 juli 2007 @ 11:37:11 #119
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_51285251
Misschien zijn niet alle republikeinen zo verschrikkelijk als Bush en zijn neoconservatieve kornuiten.
Maar ik kan niet zeggen dat de andere republikeinen veel hebben ondernomen tegen het wanbeleid en alle andere fratsen van die regering. Eerder vormden ze een soort beschermende muur waarachter Bush en zijn corrupte kliek lekker hun gang konden gaan om de VS richting de afgrond te duwen. Zeker toen het goed ging. Sinds ze met Bush mee de afgrond in dreigen te verdwijnen worden er enkelen wakker om hun zetel te behouden.
Als het dan toch een republikein moet worden (Giulliani lijkt me op zich een beste kerel) dan hoop ik dat ze het zonder congresmeerderheid moeten gaan doen. Dan kan hij in ieder geval niet door een hoop republikeinse ja-knikkers worden beschermd.
pi_51287825
quote:
Op maandag 9 juli 2007 11:37 schreef Hexagon het volgende:
Misschien zijn niet alle republikeinen zo verschrikkelijk als Bush en zijn neoconservatieve kornuiten.
Maar ik kan niet zeggen dat de andere republikeinen veel hebben ondernomen tegen het wanbeleid en alle andere fratsen van die regering. Eerder vormden ze een soort beschermende muur waarachter Bush en zijn corrupte kliek lekker hun gang konden gaan om de VS richting de afgrond te duwen. Zeker toen het goed ging. Sinds ze met Bush mee de afgrond in dreigen te verdwijnen worden er enkelen wakker om hun zetel te behouden.
Als het dan toch een republikein moet worden (Giulliani lijkt me op zich een beste kerel) dan hoop ik dat ze het zonder congresmeerderheid moeten gaan doen. Dan kan hij in ieder geval niet door een hoop republikeinse ja-knikkers worden beschermd.
Juist, ik ben bang dat als er een republikein terug komt dat de oorlogen niet zullen stoppen.
pi_51288614
quote:
Op maandag 9 juli 2007 12:53 schreef henkway het volgende:

[..]

Juist, ik ben bang dat als er een republikein terug komt dat de oorlogen niet zullen stoppen.
De oorlogen stoppen sowieso niet. Er is altijd wel wat, kijk maar naar Clinton.
pi_51291880
Hillary Clinton kon niet eens haar eigen man onder de duim houden, laat staan een land vol Lunatics.

Met Hillary wordt het dus niks

Verder maakt het natuurlijk niet uit of er een Republikein of Demofag wint, er zal niks veranderen.
Daarom maakt het mij niet uit wie er wint, als diegene maar mooie televisie oplevert.
pi_51292160
quote:
Op maandag 9 juli 2007 14:55 schreef JohnDope het volgende:
Hillary Clinton kon niet eens haar eigen man onder de duim houden, laat staan een land vol Lunatics.
Nou daar stikt het van in nederland en in de USA ook, want er wordt mede dank zij internet meer vreemd gegaan dan ooit tevoren.

Sarkozy die deed niet anders en Berlusconi ook, misschien Balkenende niet, maar die zal in het buitenland ook wel een vraag hebben gehad van de liftboy of er soms nachtgezelschap gewenst was, tenminste ik denk dat alle liftboys daar een bijverdienste aan hebben.

Dus dat vind ik geen reden, voor veel vrouwen zal het juist heel herkenbaar zijn.
pi_51292240
quote:
Op maandag 9 juli 2007 15:04 schreef henkway het volgende:

[..]

Nou daar stikt het van in nederland en in de USA ook, want er wordt mede dank zij internet meer vreemd gegaan dan ooit tevoren.
Sarkozy die deed niet anders en Berlusconi ook
Dus dat vind ik geen reden, voor veel vrouwen zal het juist heel herkenbaar zijn.
Het gaat natuurlijk niet om het vreemd gaan wiseguy. Het gaat erom dat Hillary tegen Bill had gezegd dat hij openkaart op televisie moest spelen.

Maar eigenwijze Bill wilde niet naar de erg wijze raad van zijn vrouw luisteren en ging vervolgens zitten liegen op televisie.

Dus als Bill niet eens open staat voor de wijze raad van zijn vrouw, dan staat het volk daar ook niet open voor.
pi_51292294
quote:
Op maandag 9 juli 2007 15:07 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Het gaat natuurlijk niet om het vreemd gaan wiseguy. Het gaat erom dat Hillary tegen Bill had gezegd dat hij openkaart op televisie moest spelen.

Maar eigenwijze Bill wilde niet naar de erg wijze raad van zijn vrouw luisteren en ging vervolgens zitten liegen op televisie.

Dus als Bill niet naar de wijze raad van zijn vrouw wilt luisteren, dan doet het volk dat ook niet.
Dat viel dus Bill aan te rekenen, niet Hilary, die zal wel gezegd hebben, ik zei het toch tegen je!!
Je moet eerlijk zijn, Bill!!

Jij denk dat het Amerikaanse volk net zo eigenwijs is als Bil.

[ Bericht 2% gewijzigd door henkway op 09-07-2007 15:22:24 ]
pi_51292353
quote:
Op maandag 9 juli 2007 15:09 schreef henkway het volgende:

[..]

Dat viel dus Bill aan te rekenen, niet Hilary, die zal wel gezegd hebben, ik zei het toch tegen je!!
Je moet eerlijk zijn, Bill!!
Het punt is dus alleen, dat Bill niet luisterde, dus dan zal het volk, dat bestaat uit het merendeel Lunatics, ook niet naar haar luisteren

Hillary is dus geen leider, zij wordt geleid.
pi_51292782
quote:
Op maandag 9 juli 2007 15:11 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Het punt is dus alleen, dat Bill niet luisterde, dus dan zal het volk, dat bestaat uit het merendeel Lunatics, ook niet naar haar luisteren

Hillary is dus geen leider, zij wordt geleid.
Punt is dat in de US Bill gestraft wordt, terwijl het in Frankrijk als een deugd wordt gezien en er niet gelogen hoeft te worden.
pi_51292843
quote:
Op maandag 9 juli 2007 13:18 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

De oorlogen stoppen sowieso niet. Er is altijd wel wat, kijk maar naar Clinton.
Clinton was toch geen oorlog begonnen of heb ik iets gemist.
pi_51292851
quote:
Op maandag 9 juli 2007 15:24 schreef henkway het volgende:

[..]

Punt is dat in de US Bill gestraft wordt, terwijl het in Frankrijk als een deugd wordt gezien en er niet gelogen hoeft te worden.
Het punt is, dat Bill keihard tegen zijn eigen volk op televisie heeft zitten liegen, waar de leugen over gaat doet er dan in principe niet toe.
De vraag is, waar heeft meneer nog meer over lopen liegen.....
  maandag 9 juli 2007 @ 15:27:45 #130
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_51292930
quote:
Op maandag 9 juli 2007 15:25 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Het punt is, dat Bill keihard tegen zijn eigen volk op televisie heeft zitten liegen, waar de leugen over gaat doet er dan in principe niet toe.
Lol. Elke politicus liegt. Als we ze daar op moeten gaan afrekenen kunnen we beter de hele politiek opdoeken en weer in dorpsgemeenschappen van 100-1000 mensen gaan wonen waar de sociale controle maximaal is.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_51292964
quote:
Op maandag 9 juli 2007 15:27 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Lol. Elke politicus liegt.
Dat klopt, maar als ze betrapt worden, zijn de sjaak.
pi_51293116
quote:
Op maandag 9 juli 2007 15:25 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ja om dat de US zo dom straft, laat de man plezier hebben, trouwens hij is niet verkiesbaar.
Zijn vrouw is kandidaat.
En hoeveel US vrouwen weten dat hun man vreemd gaat, en hoeveel mannen liegen zich helemaal suf, nou???
pi_51294119
quote:
Op maandag 9 juli 2007 15:31 schreef henkway het volgende:

[..]

Ja om dat de US zo dom straft, laat de man plezier hebben, trouwens hij is niet verkiesbaar.
Zijn vrouw is kandidaat.
En hoeveel US vrouwen weten dat hun man vreemd gaat, en hoeveel mannen liegen zich helemaal suf, nou???
Hij mag best plezier hebben, maar hij moet niet tegen zijn volk voor de camera gaan liegen. Dat is zowat de grootste zonde die een politicus kan begaan.
En dat heeft Hillary meerdere malen tegen Bill gezegd, alleen ze had zelfs geen grip op haar eigen man en daarom ging Bill eigenwijs zitten liegen op televisie.
Als Hillary een dominanter karakter had gehad (en dat heeft een leider nodig), dan was het nooit zo ver gekomen
pi_51294252
quote:
Op maandag 9 juli 2007 16:01 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Hij mag best plezier hebben, maar hij moet niet tegen zijn volk voor de camera gaan liegen. Dat is zowat de grootste zonde die een politicus kan begaan.
En dat heeft Hillary meerdere malen tegen Bill gezegd, alleen ze had zelfs geen grip op haar eigen man en daarom ging Bill eigenwijs zitten liegen op televisie.
Als Hillary een dominanter karakter had gehad (en dat heeft een leider nodig), dan was het nooit zo ver gekomen
Nee je kan nooit vreemd gaan van de man het de vrouw aanrekenen, ik denk dat veel vrouwen met haar meedenken en op haar zullen stemmen.
Wat we nodig hebben is geen oorlogen meer en daar kan zij voor zorgen
pi_51294336
quote:
Op maandag 9 juli 2007 16:04 schreef henkway het volgende:

[..]

Nee je kan nooit vreemd gaan van de man het de vrouw aanrekenen, ik denk dat veel vrouwen met haar meedenken en op haar zullen stemmen.
Wat we nodig hebben is geen oorlogen meer en daar kan zij voor zorgen
You don't get it huh son.

Het gaat niet over het vreemd gaan.
pi_51294392
quote:
Op maandag 9 juli 2007 15:25 schreef henkway het volgende:

[..]

Clinton was toch geen oorlog begonnen of heb ik iets gemist.
Kennelijk... Operation Desert Fox en de Kosovo oorlog zijn nieuwe dingen voor je?
pi_51294488
quote:
Op maandag 9 juli 2007 16:07 schreef JohnDope het volgende:

[..]

You don't get it huh son.

Het gaat niet over het vreemd gaan.
O dus wat Bill deed mag nu opeens wel , nu is het de schuld van de vrouw.
Ja ik snap het .
Heb je dat ook thuis al verteld>??
Moet je zeggen, het is jouw schuld dat ik geregeld vreemd ga.
pi_51294666
quote:
Op maandag 9 juli 2007 16:12 schreef henkway het volgende:

[..]

O dus wat Bill deed mag nu opeens wel , nu is het de schuld van de vrouw.
Ja ik snap het .
Heb je dat ook thuis al verteld>??
Moet je zeggen, het is jouw schuld dat ik geregeld vreemd ga.
Ik zou het wel even voor je herschrijven, wie weet begrijp je het wel... My God.
quote:
Op maandag 9 juli 2007 16:01 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Hij mag best plezier hebben (vreemd gaan), maar hij moet niet tegen zijn volk voor de camera gaan liegen. Dat is zowat de grootste (dood) zonde die een politicus kan begaan.

En dat heeft Hillary meerdere malen tegen Bill gezegd (dat Bill open kaart op televisie moet spelen over zijn 'vreemd gaan' en dat Bill dus niet moet gaan liegen), alleen ze had zelfs geen grip op haar eigen man (want Bill wilde die wijze raad mbt openkaart spelen op televisie niet aannemen) en daarom ging Bill (tegen alle wijze adviezen van zijn onderdanige vrouw in) eigenwijs zitten liegen op televisie.

Als Hillary een dominanter karakter had gehad (en dat heeft een leider nodig) dan had Bill zeker weten geluisterd naar de wijze raad van zijn wijze vrouw en dan was het nooit zo ver gekomen,want dan had Bill meteen de waarheid op televisie verteld
Kijk eens aan

[ Bericht 1% gewijzigd door JohnDope op 09-07-2007 16:25:02 ]
  maandag 9 juli 2007 @ 16:31:23 #139
117776 OFfSprngr
pi_51295102
StefanP, niet dat er waarschijnlijk veel goeds uit komt, maar wat is jouw opinie dan over Nader, want op een of andere manier schijn je dus gek nog niet weg te zijn van de corporatistische neo-con plutocratie die Bush aan het op zetten is.
.
.
  maandag 9 juli 2007 @ 17:25:12 #140
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_51297220
Overigens heeft die Giulliani nog best aardige kaarten voor een republikein

Hij hoort in ieder geval niet bij de boevenbende Bush en ook niet tot de laffe corrupte ja-knikkers in het congres die hen de hand boven het hoofd hielden.
pi_51299213
quote:
Op maandag 9 juli 2007 17:25 schreef Hexagon het volgende:
Overigens heeft die Giulliani nog best aardige kaarten voor een republikein

Hij hoort in ieder geval niet bij de boevenbende Bush en ook niet tot de laffe corrupte ja-knikkers in het congres die hen de hand boven het hoofd hielden.
Dan heb je ook nog Bloomberg, die heeft geld zat.
En Al Gore zie ik ook nog meedoen.
Dus het wordt nog druk, maar de republikeinen moeten stoppen met oorlogvoeren, anders zullen ze weer gestraft worden door de kiezer.
pi_51299309
quote:
Op zondag 8 juli 2007 13:23 schreef Martijn_77 het volgende:
Ik denk Guiliani van wege het optreden rond 11 september en vanwege het feit dat Hillary een vrouw is en dat veel van de red necks het niet zien zitten om door een vrouw bestuurd te worden.
Guiliani wil af en toe nog wel eens vrouwelijker zijn dan Clinton.
pi_51299448
quote:
Op maandag 9 juli 2007 02:57 schreef StefanP het volgende:
Na de grote clown Bush, wiens neocon-politiek door de meeste mensen verward wordt met republikeinen en waardoor de laatstgenoemden in een slecht daglicht komen te staan
Republivisionisme.

De Republikeinen hadden zes jaar lang geen kritiek op hun geliefde leider en stemde met vrijwel alles in. Kritiek op Bush was kritiek op Amerika, op de troepen, etcetera. En nu, o, als Bush de clown blijkt die hij is en nog maar twintig of dertig procent van de Amerikanen hem steunt, dan is het opeens dat Bush zomaar per ongeluk zonder aanleiding verward wordt met de Republikeinen, arme slachtoffers van Bush en de media.

.
pi_51299461
Al Gore

alleen moet ie geen milieudiktator worden. die docu van hem lijkt mij een beetje overdreven.
pi_51299484
quote:
Op maandag 9 juli 2007 18:37 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik verwacht dat Hillary veel vrouwelijke kiezers zal trekken, die nooit gestemd eerder hebben

[ Bericht 1% gewijzigd door henkway op 09-07-2007 18:51:25 ]
  maandag 9 juli 2007 @ 18:58:47 #146
46960 StefanP
polemicist
pi_51299956
quote:
Op maandag 9 juli 2007 18:40 schreef Monidique het volgende:

[..]

Republivisionisme.

De Republikeinen hadden zes jaar lang geen kritiek op hun geliefde leider en stemde met vrijwel alles in. Kritiek op Bush was kritiek op Amerika, op de troepen, etcetera. En nu, o, als Bush de clown blijkt die hij is en nog maar twintig of dertig procent van de Amerikanen hem steunt, dan is het opeens dat Bush zomaar per ongeluk zonder aanleiding verward wordt met de Republikeinen, arme slachtoffers van Bush en de media.

.
-Mark Steyn
  maandag 9 juli 2007 @ 18:59:36 #147
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_51299979
quote:
Op maandag 9 juli 2007 18:40 schreef Monidique het volgende:

[..]

Republivisionisme.

.
Idd, pas nu door Bush zijn streken hun eigen zetels beginnen te wankelen zijn ze ineens toch niet zo blij met hem.

Ik denk dat er zeker in de Senaat nog wat rekeningen vereffend gaan worden met zetels die in 2006 niet verkiesbaar waren.
  maandag 9 juli 2007 @ 19:10:47 #148
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_51300383
quote:
Op zondag 8 juli 2007 13:43 schreef marcb1974 het volgende:
Ik denk niet dat het Clinton zal worden. Obama maakt nu een beter kans en als Gore mee gaat doen wordt het nog allemaal anders.
Al Gore gaat niet meedoen. Bovendien is Al Gore met zijn pro-groen acties net een klein tikkeltje te "groen" geworden voor de meeste Amerikanen. Overigens doe ik wel mee met zijn spaarlampen campagne, en heb ik de meeste lampen in mijn huis vervangen door spaarlampen....

Ik denk zelf dat zowel Clinton als Obama iets hebben wat hun tegenwerkt: Clinton is vrouw, en Obama is zwart. (En geboren uit een Nigeriaanse allochtoon, dus niet eens een lange familielijn die teruggaat naar de slaven zoals bij veel zwarte Amerikanen).
quote:
In de eigenlijk verkiezingen hebben de democraten een voorsprong na de rampzalige 'Bush'jaren.
Ik weet het nog niet. Bush is een Republikein, maar de Republikeinse partij laat Bush steeds meer vallen. Als er een fatsoenlijke Republikein op staat met een goed stel hersens en charisma, dan zou het best kunnen dat ze toch winnen.

Fred Thompson is iemand waar ik voorzichtig al naar aan het kijken ben, maar volgens mij wordt ook hij net iets te conservatief.

Ik ben er nog lang niet uit. Ik ben momenteel als "independent" geregistreerd als kiezer.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_51302425
quote:
Op zondag 8 juli 2007 17:21 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Die kan het echt schudden.
Hoezo? Ondanks dat zijn stem niet te koop is lijdt hij er financieel gezien niet onder.
quote:
ABC News' George Stephanopoulos Reports: Though often regarded as a longshot candidate for president, Republican Ron Paul tells ABC News that he has an impressive $2.4 million in cash on hand after raising an equal amount during the second quarter, putting him ahead of one-time Republican frontrunner John McCain, who reported this week he has only $2 million in the bank.
http://blogs.abcnews.com/(...)ron-paul-tops-m.html
pi_51307241
de historie werkte niet goed na de merge
pi_51307690
quote:
Op maandag 9 juli 2007 18:37 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat zegt natuurlijk meer over Hillary.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 03:38:26 #152
117776 OFfSprngr
pi_51313841
quote:
Op maandag 9 juli 2007 18:41 schreef Byte_Me het volgende:
Al Gore

alleen moet ie geen milieudiktator worden. die docu van hem lijkt mij een beetje overdreven.
Wat is er zo goed aan Gore dan?, tis gewoon een Bush kloon met aandacht voor millieu.
.
.
pi_51321596
quote:
Op maandag 9 juli 2007 20:17 schreef Parabol het volgende:

[..]

Hoezo? Ondanks dat zijn stem niet te koop is lijdt hij er financieel gezien niet onder.
[..]

http://blogs.abcnews.com/(...)ron-paul-tops-m.html
Ik bedoel dat ik niet verwacht dat hij president gaat worden als hij anti-corporaties is. Die corporaties hebben een nogal grote vinger in de pap namelijk.

Ik heb net dat filmpje gekeken waarin hij zijn standpunt over de Irak-oorlog uit. Ik vind het geweldig, maar ik denk dat dat ook een extra reden is waarom hij het niet gaat redden. Moet je eens letten op het geweldige applaus wat Guiliani krijgt als hij Pauls standpunt absurd noemt...
pi_51334654
McCain stopt er toch wel mee...
pi_51335698
Die is echt te oud ja.
pi_51335767
Ik denk nog steeds, met wat er nu is, dat het Clinton/Obama vs. Guiliani/??? wordt. Maar ja, alles kan nog veranderen. Bloomberg die aankondigt mee te doen, het goed in de peilingen doet, Al Gore, wat ik niet verwacht, een of andere integere Republikein...
pi_51335927
Ik geef Thompson ook nog steeds een kans op kandidatuur.
  donderdag 12 juli 2007 @ 07:42:12 #158
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_51384667
Arnold Schwarzenegger ftw!
[KNE]-Mod
pi_52145175
Op C-SPAN was gisteren het debat de Republikeinse kandidaten voor het presidentschap te volgen. Hier is mijn verslag te lezen over het voorlaatste debat van de Democratische kandidaten (het CNN / Youtube debat van de Democraten heb ik gemist), en hier dus een verslag van het debat van gisteren.

Op het Republikeinse podium stonden te veel kandidaten: Sam Brownback, Rudy Giuliani, Mike Huckabee, Duncan Hunter, John McCain, Ron Paul, Mitt Romney, Tom Tancredo en Tommy Thompson. Fred Thompson - die boomlange kerel van CSI - was niet aanwezig.

De frontrunner bij de Republikeinen is Giuliani, gevolgd door McCain en Romney. De campagne van McCain ligt op z'n gat en hij lijkt er zelf ook niet meer in te geloven. Romney was erg sterk en Giuliani had het af en toe zichtbaar moeilijk.

Brownback, Hunter en Tommy Thompson waren onzichtbaar, terwijl Ron Paul zichzelf leek te overschreeuwen. Ik denk dat Paul als geweten van de Republikeinen best wel wat te zeggen heeft, maar dit was niet het juiste podium. Tancredo kwam niet altijd goed uit z'n woorden. Huckabee was wat mij betreft de openbaring van de avond. Die man is een begenadigd spreker en hij heeft originele ideeen. Als Fred Thompson niet meedoet, dan zie ik Huckabee als de nummer 3.

Het debat leek dus vooral te gaan tussen Romney en Giuliani, waarbij Romney steevast in de aanval ging en zijn punten erg goed voor het voetlicht bracht. Romney is de Hillary Clinton van de Republikeinen: het slimste jongetje van de klas. Op mij komt dat als gemaakt over. Giuliani is de natuurlijke leider van het stel met zijn verleden als burgemeester van New York. Giuliani had een Wiegel moment toen werd gevraagd of hij kon vertellen van welke fout hij iets cruciaals geleerd had. Op z'n Wiegels zei hij dat de 30 toegewezen seconden te kort waren om over al zijn fouten te praten.

Wat ik kort door de bocht van deze avond geleerd heb, is dat Romney de neo-con van de kandidaten is. Hij zit nog het meeste op de lijn Bush en ik denk niet dat dat een slimme zet is. Hij doet er goed aan om meer afstand van de neocons te nemen. Giuliani is een geweldig politicus, maar ik denk dat zijn verleden hem parten gaat spelen. Huckabee is wat mij betreft de ideale kandidaat, maar ik zit politiek gezien in een extreme hoek, dus ik geef hem weinig kan.

Maar nog even terug naar de Democraten. Mijn voorspelling is dat Clinton en Obama (met Edwards als outsider) naar voren zullen worden geschoven. Dit is het beste wat de Republikeinen kan overkomen. Zowel Obama als Clinton zijn niet gematigd en dat verkleint hun kansen aanzienlijk. Ik voorspel dat de Republikeinen wederom zullen winnen.
pi_52145301
Obama en Clinton zijn natuurlijk gewoon ontzettend gematigd, zelfs soms neigend naar de Republikeinse zijde, en hun meningen komen overeen met een groot gedeelte van de bevolking, wat toch wel een belangrijk meetpunt van gematigdheid is. Ik voorspel dat geen Republikein zal winnen. We bewaren 'm maar: "Ik voorspel dat de Republikeinen wederom zullen winnen."
  maandag 6 augustus 2007 @ 18:17:44 #161
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_52145543
Tancredo is een grappig figuur:
quote:
Colorado Rep. Tom Tancredo’s campaign stood by his assertion that bombing holy Muslim sites would serve as a good “deterrent” to prevent Islamic fundamentalists from attacking the United States, his spokeswoman said Friday.

“This shows that we mean business,” said Bay Buchanan, a senior Tancredo adviser. “There’s no more effective deterrent than that. But he is open-minded and willing to embrace other options. This is just a means to deter them from attacking us.”
http://politicalticker.bl(...)im-holy-sites-first/

Tja, wat zullen we hiervan eens zeggen.
pi_52145991
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 18:07 schreef Monidique het volgende:
Obama en Clinton zijn natuurlijk gewoon ontzettend gematigd, zelfs soms neigend naar de Republikeinse zijde, en hun meningen komen overeen met een groot gedeelte van de bevolking, wat toch wel een belangrijk meetpunt van gematigdheid is. Ik voorspel dat geen Republikein zal winnen. We bewaren 'm maar: "Ik voorspel dat de Republikeinen wederom zullen winnen."
Ik denk niet dat wij het eens worden.
  maandag 6 augustus 2007 @ 18:41:40 #163
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_52146143
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 18:17 schreef ethiraseth het volgende:
[..]

't Is eerder een warmonger, en die hebben we de laatste zeven jaar al aan 't zwabberende roer gehad.

Heb trouwens zaterdag het dem. debat eens even bekeken. Het was niet slecht: Obama spreekt nog steeds erg goed en Hillary deed 't ook niet slecht. De andere kandidaten vond ik toch echt te mager.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_52146736
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 18:17 schreef ethiraseth het volgende:
[..]

Dacht Osama bin Laden ook. Misschien als-ie wat heilige torens van de Amerikanen zou vernietigen, dan trokken ze zich wel terug uit islamitische landen.
  maandag 6 augustus 2007 @ 19:19:27 #165
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52147136
zou het twee-partijenstelsel er voor zorgen dat je veel ongenuanceerdere verkiezingen krijgt met mensen die eigenlijk hetzelfde willen, maar om maar tegengesteld te zijn het anders verwoord.
  maandag 6 augustus 2007 @ 20:25:33 #166
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_52149194
Voor de Republikeinse kandidaat begin ik langzaamaan wat meer respect te krijgen voor Guiliani. Voor de Democraten zou ik het liefste Edwards zien.

Ik ben niet een "Republikein = slecht DUS Democraat = goed" figuur die sowieso zal kiezen voor een persoon van de ene partij of de andere. Ik denk liever na over mijn keuze in plaats van de kiezen "voor de Republikein want ik ben al jaren een Republikein". Mensen die dat doen hoeven verder niet na te denken, en kunnen gewoon afwachten wie de Republikein of Democraat wordt, en kiezen daarvoor. Zeker twee-derde van de stemmers denken zo, en stemmen gewoon op de partij waar ze al 30 jaar voor stemmen bij wijze van spreken. Lekker makkelijk, niet nadenken.

Ik sluit niets uit. Ik heb in de afgelopen verkiezingen voor zowel Democraten als Republikeinen gestemd, omdat ik kijk naar de persoon, waar ze voor staan, en wat hun platform is.

Ik heb mijn keuze nog lang niet gemaakt. Het enige wat ik zeker weet is dat ik niet iemand wil die dezelfde lijn van Bush wil voortzetten, en als blijkt dat de Republikeinse kandidaat dat wil, dan is de kans vrij groot dat ik Democratisch stem.

Hillary? Obama? Het zijn beide zeer intelligente mensen, en beide zeer goed om president te worden. Ik denk zelf dat Obama te weinig ervaring heeft, waar Hillary Clinton natuurlijk al 8 jaar in het Witte Huis heeft gewoond en erg dicht op het vuur zat. En ik denk dat dit tevens de kritiek van veel Amerikanen is: BILL Clinton zal als "first husband" heel dicht bij de hete kolen zitten en ik denk dat veel Amerikanen daar bedenkingen bij hebben. Niet dat Hillary slecht is, en Bill is ook een enorm goed politicus, maar er zijn veel Amerikanen die Bill niet meer willen in de politiek, en hoe je het ook went of keert: Een man en vrouw bespreken de belangrijkste zaken in de slaapkamer of aan het ontbijt.

Persoonlijk voel ik veel meer voor Edwards als kandidaat. Echter, ik zou wel graag Obama of Hillary willen zien als VICE-president. Edwards heeft echter wel een persoonlijk probleem: Zijn vrouw heeft borstkanker, en het is niet meer te genezen. Ze heeft nog wel een paar jaartjes, maar als zijn vrouw overlijdt, en er is tegelijkertijd een internationale crisis, dan moet de VP wel in staat zijn de taken van Edwards voor minimaal een week of twee op te nemen. Maar toch, ik zou Edwards graag willen zien als kandidaat. Of wellicht als VP van Obama of Clinton als het niet anders kan.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_52150487
Wat maakt John Edwards een geschikte presidentskandidaat?
  maandag 6 augustus 2007 @ 21:04:28 #168
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_52150560
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 21:02 schreef Lyrebird het volgende:
Een sociaal hart die ook de mindere kanten van de menselijke natuur kent. Alhoewel ook hij uit een goede familie komt. Ook bij de presidentsverkiezingen is de American Dream een dream.
Deuger, Woke & Gutmensch
  † In Memoriam † maandag 6 augustus 2007 @ 21:07:59 #169
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_52150656
Hier het hele debat in stukjes:

http://www.youtube.com/watch?v=XcWHyxAj68o
Carpe Libertatem
  maandag 6 augustus 2007 @ 21:18:47 #170
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_52151001
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 21:02 schreef Lyrebird het volgende:
Hij is "All American", en representatief voor een zeer groot deel van de Amerikanen. Hij komt uit een arbeidersfamilie, en uit relatief arme ouders en moest vechten voor elke cent om zijn universiteit te betalen. Niet zoals de Bushes en de Kennedy's die uit een rijke familie kwamen bijvoorbeeld. Zijn vader werkte in een fabriek, zijn moeder was postsorteerder. Hij was de eerste van de familie die naar een universiteit ging.

In de Amerikaanse presidentsverkiezingen is het "where he comes from" minstens net zo belangrijk dan de politieke standpunten van de man, en John Edwards is iemand die dicht bij het volk staat, en hij trekt door zijn "southern heritage" veel stemmen uit (zuidelijke) staten die normaal veelal republikeins stemmen.

En de waarheid is ook hard: Er zijn nog steeds veel mensen die liever geen vrouw, en geen zwarte als presidentskandidaat willen zien, en dan kom je toch uit bij OF de republikein, OF John Edwards.

Qua politieke standpunten is hij niet TE liberaal en niet TE conservatief, en ook daarmee valt hij dus in het straatje van veel Amerikanen.

Een ander puntje wat hem in ieder geval enigszins terughoudend maakt bij het sturen van soldaten zonder enorm goede reden: Hij verloor zijn zoon op 16 jarige leeftijd aan een auto-ongeluk. Hij weet dus donders goed wat het is om een kind te verliezen, en zal dus niet zomaar jonge mannen op het oorlogspad sturen zonder dat daar een verdomt goede reden voor is.

Als hij de nominatie mocht winnen, dan overweeg ik zeker om op hem te stemmen.
-
  maandag 6 augustus 2007 @ 21:26:33 #171
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_52151291
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 21:18 schreef maartena het volgende:

[..]

Hij is "All American", en representatief voor een zeer groot deel van de Amerikanen. Hij komt uit een arbeidersfamilie, en uit relatief arme ouders en moest vechten voor elke cent om zijn universiteit te betalen. Niet zoals de Bushes en de Kennedy's die uit een rijke familie kwamen bijvoorbeeld. Zijn vader werkte in een fabriek, zijn moeder was postsorteerder. Hij was de eerste van de familie die naar een universiteit ging.

In de Amerikaanse presidentsverkiezingen is het "where he comes from" minstens net zo belangrijk dan de politieke standpunten van de man, en John Edwards is iemand die dicht bij het volk staat, en hij trekt door zijn "southern heritage" veel stemmen uit (zuidelijke) staten die normaal veelal republikeins stemmen.

En de waarheid is ook hard: Er zijn nog steeds veel mensen die liever geen vrouw, en geen zwarte als presidentskandidaat willen zien, en dan kom je toch uit bij OF de republikein, OF John Edwards.

Qua politieke standpunten is hij niet TE liberaal en niet TE conservatief, en ook daarmee valt hij dus in het straatje van veel Amerikanen.

Een ander puntje wat hem in ieder geval enigszins terughoudend maakt bij het sturen van soldaten zonder enorm goede reden: Hij verloor zijn zoon op 16 jarige leeftijd aan een auto-ongeluk. Hij weet dus donders goed wat het is om een kind te verliezen, en zal dus niet zomaar jonge mannen op het oorlogspad sturen zonder dat daar een verdomt goede reden voor is.

Als hij de nominatie mocht winnen, dan overweeg ik zeker om op hem te stemmen.
Hmm, dacht dat hij ook uit een goed nest kwam. Dat hij veel ellende heeft meegemaakt wist ik dan weer wel, en zoiets heeft altijd een streepje voor bij mij. Niet perse uit medelijden trouwens. Ik denk dat iemand dan ook meer levenservaring en wijsheid heeft.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 6 augustus 2007 @ 21:27:34 #172
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_52151325
Tja ik moet dan weer weinig van Edwards hebben, 't is een gevoel meer eigenlijk.
pi_52152878
Hillary creeps me out. Maar John Edwards is een goede tweede.

Dat Edwards ouders relatief arm waren, is een fabeltje.
quote:
Presidential candidate John Edwards tells every audience that his “father worked in a mill.” It’s right there on his MySpace page: “My dad was a millworker.” Google “john edwards mill worker” and you’ll find lots of journalists and reference sites reporting that as fact. Washington Post columnist Eugene Robinson upped the ante, declaring that “Edwards grew up poor.”

But is Edwards’s story true? Not quite, according to Boston Globe reporter Patrick Healy, who actually visited his home town back in 2003. Healy found:

On the campaign trail today, the senator regularly describes himself as the son of a mill worker but rarely if ever notes that his father was part of management. “They weren’t quite as humble as Edwards makes it sound,” says Pat Smith of Robbins. “Wallace was a very important man at the mill. … They weren’t rich, but they weren’t struggling poor.”

“John was more middle class than most of us,” says Bill Garner, a high school friend and college roommate.
pi_52153125
Ik vind het een slijmbal, en hij mist persoonlijkheid. Doe mij Obama dan maar.
pi_52159650
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 18:01 schreef Lyrebird het volgende:

Brownback, Hunter en Tommy Thompson waren onzichtbaar, terwijl Ron Paul zichzelf leek te overschreeuwen. Ik denk dat Paul als geweten van de Republikeinen best wel wat te zeggen heeft, maar dit was niet het juiste podium. Tancredo kwam niet altijd goed uit z'n woorden. Huckabee was wat mij betreft de openbaring van de avond. Die man is een begenadigd spreker en hij heeft originele ideeen. Als Fred Thompson niet meedoet, dan zie ik Huckabee als de nummer 3.
Dat Ron Paul zich zou overschreeuwen vind ik overdreven. En waarom zou het niet de juiste podium zijn om zijn meningen te verkondigen. Daar staat hij toch voor?

Ik vond zijn optreden echt president waardig: http://www.breitbart.tv/?p=3958
pi_52171386
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 08:56 schreef xman het volgende:

Dat Ron Paul zich zou overschreeuwen vind ik overdreven. En waarom zou het niet de juiste podium zijn om zijn meningen te verkondigen. Daar staat hij toch voor?

Ik vond zijn optreden echt president waardig.
Ondanks dat Ron Paul een bijna klassieke paleoconservatief (dat is conservatiever dan conservatief) is, zou hij met zijn oproep tot isolatiotionisme meer thuis zijn geweest bij de Democraten dan bij de Republikeinen. Zijn argumenten voor een terugtrekking uit Irak lijken zo van Daily Kos of Counterpunch te zijn gehaald. Geen serieuze discussiepartner voor de 8 andere Republikeinse presidentskandidaten.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 16:28:28 #177
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_52171742
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 16:18 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ondanks dat Ron Paul een bijna klassieke paleoconservatief (dat is conservatiever dan conservatief) is, zou hij met zijn oproep tot isolatiotionisme meer thuis zijn geweest bij de Democraten dan bij de Republikeinen. Zijn argumenten voor een terugtrekking uit Irak lijken zo van Daily Kos of Counterpunch te zijn gehaald. Geen serieuze discussiepartner voor de 8 andere Republikeinse presidentskandidaten.
Isolationisme is toch een klassiek thema van paleoconservatieven?

Is Ron Paul trouwens niet meer een liberaal/libertariër dan een moraliserende conservatief?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_52171985
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 16:28 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Isolationisme is toch een klassiek thema van paleoconservatieven?

Is Ron Paul trouwens niet meer een liberaal/libertariër dan een moraliserende conservatief?
In 1988 was hij presidentskandidaat voor de libertarische partij. Je kunt hem inderdaad in dat hokje plaatsen. Hij is zeer zeker minder moraliserend dan de meeste andere kandidaten.

Al met al zit hij heel erg dicht tegen Pat Buchanan (paleoconservatief) aan.
pi_52174854
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 16:18 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ja de paleoconservatieven zien zichzelf vaak als de klassieke conservatieven.
Hij is pro-life, dus tegen abortus en heeft nog meer van zulke conservatieve standpunten. Wat ik echt verrassend van hem vind en ook goed vind passen bij de VS is het idee van; laat Washington alsjeblieft nou niet alles willen regelen en laat dat nou meer aan de locale overheden over. Hij zal dus bijvoorbeeld een mening hebben over het trouwen van homo's, maar zou graag de beslissing om ze te laten huwen niet aan Washingon over wiillen laten, maar de staten zelf dit laten uitzoeken.

Hij is sterk voor marktwerking in de gezondheidszorg, maar hij heeft een hekel aan corporaties en overheidsbemoeienis. Kijk maar hoe de pharma bedrijven zich helemaal doodlobien in Washington.

Maarja ik denk dat we de discussie van "Ja hij is isolationistisch, nee hij is meer liberaal" maar moeten laten voor wat het is, want de staat van de VS is nu dat praktisch alle kandidaten hetzelfde zeggen met betrekking tot Buitenlandse politiek. De democraten in Congres hebben de republikeinen geen strobreed in de weg gestaan in de laaste Bills die er nu doorheen zijn gekomen.
We weten bijvoorbeeld dat Obama, Hillary en nog meer Democraten nogsteeds voor zijn in het bemoeien met Buitenlandse aangelegenheden en dan vooral in het midden oosten. Het zal niet veel beter worden in dat opzicht. Ook weten we dat Hillary en nog wat democraten veel geld toegestopt hebben gekregen van de Pharma industrie en er daarom niet echt veel zal veranderen in de situatie aldaar.

Met een approval rate van 25% voor de democratisch geleide Congress zitten die nog lager met hun approval rate dan president Bush zelf. Op zich hebben ze hun kiezers eigenlijk gewoon bedrogen.
Inzake policies als de Spy Bill:
quote:
U.S. President George W. Bush pushed for approval by Congress on Saturday of the temporary expansion of his power to conduct electronic surveillance without a court order.

Bush hailed the Senate for passing the bill, denounced as excessive by civil liberties groups, which would allow eavesdropping on communications between U.S. residents and people abroad. He urged the House of Representatives to provide needed concurrence before lawmakers begin a monthlong recess.
De democraten hebben gewoon goedgekeurd dat deze bill er ook doorheen komt. Nou dat is dus tegen alle meningen van hun kiezers in natuurlijk. Hoe kun je zoiets toevertrouwen aan een administration die zovaak gelogen heeft en ook veel steken heeft laten vallen in zaken zoals die van Kathrina en laatst nog de Roberto Gonzales affaire.

Daarom denk ik dat de partijen niet meer toedoen. Democraten = Republikeinen.
pi_52175115
Het gevaar nogsteeds van deze presidentsverkiezingen is dat de 'Oude media' nog heel veel invloed hebben. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de foto die AP heef uitgestuurd naar alle persdiensten over de ABC debat in IOWA:

Ik weet niet of jullie wat opvallen, maar er mist 1 kandidaat. En dat kan niet zomaar een foutje zijn, maar dit is zeer ernstig. Dat terwijl iemand als Ron Paul een grote aanhang heeft onder de jongere bevolking in de VS en veel aanhang heeft aldaar, zie je dat niet terug in de berichtgeving van de 'Oude media'.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 19:06:43 #181
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_52175583
Valt me ook op dat Ron Paul wordt genegeerd. Wat zou daar achter zitten?

Imo zou Murdoch juist beregeil moeten worden van Ron Pauls ideën....
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 19:09:08 #182
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_52175681
Wees blij. Als die instituties met hun volle gewicht 't net op gaan, dan gaan de 'nieuwe media' heel snel op de oude media lijken.
pi_52175734
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 18:49 schreef xman het volgende:
Dat terwijl iemand als Ron Paul een grote aanhang heeft onder de jongere bevolking in de VS en veel aanhang heeft aldaar, zie je dat niet terug in de berichtgeving van de 'Oude media'.
Zijn aanhang onder de jongere bevolking zal niet boven de vijf of tien procent liggen.
pi_52175986
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 19:10 schreef Monidique het volgende:

[..]

Zijn aanhang onder de jongere bevolking zal niet boven de vijf of tien procent liggen.
Nou dat weet ik nog zo niet.

Heb je de reacties op de laatste ABC pol gezien?

Trouwens wat nog niet is, kan nog komen. Clinton had in de begin van z'n campagne ook een popularity rating van 4%. Hij heeft het uiteindelijk toch gewonnen.
pi_52176365
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 19:17 schreef xman het volgende:

[..]

[afbeelding]

Trouwens wat nog niet is, kan nog komen. Clinton had in de begin van z'n campagne ook een popularity rating van 4%. Hij heeft het uiteindelijk toch gewonnen.
Dat zijn IMHO allemaal Democraten die voor Paul stemmen.
pi_52177228
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 19:17 schreef xman het volgende:

[..]

[afbeelding]

Het is een anonieme internetpoll, dat zegt niets over de gehele bevolking.
pi_52177334
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 19:28 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dat zijn IMHO allemaal Democraten die voor Paul stemmen.
De republikeinen hebben veel aanhang verloren. Vooral met de overheersing van Neoconservatistische opvattingen in de partij. Maar dat betekend niet dat ze hierdoor Democraat zijn geworden.
pi_52177399
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 19:54 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het is een anonieme internetpoll, dat zegt niets over de gehele bevolking.
Nee dat zegt ook niets over de gehele bevolking, maar wel over de (verborgen) aanhang die er is voor Ron Paul.
pi_52177701
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 19:59 schreef xman het volgende:

[..]

Nee dat zegt ook niets over de gehele bevolking, maar wel over de (verborgen) aanhang die er is voor Ron Paul.
Ook niet.
pi_52179666
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 20:08 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ook niet.
Als dat het niet doet, dan doet dit het misschien wel (vooral vanaf 0:49):

http://www.youtube.com/watch?v=yoeoc-E9DXk
  Moderator woensdag 8 augustus 2007 @ 12:21:39 #191
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_52193962
quote:
Op maandag 9 juli 2007 07:38 schreef StefanP het volgende:
Bush is geen republikein, zoals ik al schreef, maar een neocon. Helaas hebben de republikeinen ook veel verbruid bij conservatieven waardoor de ogen van velen open zijn gegaan en ze niet meer blind op GOP stemmen, maar kijken naar de standpunten van kandidaten. Die hele amnestieregeling was een fiasco van jewelste voor de GOP.

Gore komt niet terug, die vindt het veel te leuk om de wereld rond te reizen als messiah van het milieu.

Hillary Clinton heeft niets behalve dat ze de achternaam van Bill heeft. Zelf stelt ze niets voor en dat weten veel kiezers hopelijk ook. Een stem op Hillary is echt geen stem op Bill.
Wat is een neocon?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_52207633
quote:
Republican presidential hopeful Mitt Romney on Wednesday defended his five sons' decision not to enlist in the military, saying they're showing their support for the country by "helping me get elected."

(...)

"My sons are all adults and they've made decisions about their careers and they've chosen not to serve in the military and active duty and I respect their decision in that regard."

He added: "One of the ways my sons are showing support for our nation is helping me get elected because they think I'd be a great president.

(...)

The woman who asked the question, Rachel Griffiths, 41, of Milan, Ill., identified herself as a member of Quad City Progressive Action for the Common Good, as well as the sister of an Army major who had served in Iraq.

"Of course not," Griffiths said when asked if she was satisfied with Romney's answer. "He told me the way his son shows support for our military and our nation is to buy a Winnebago and ride across Iowa and help him get elected."
http://news.yahoo.com/s/ap/20070808/ap_on_el_pr/romney_iowa
pi_52209160
Als dat het schandaal van Romney is, dan heeft hij weinig te vrezen.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 21:13:39 #194
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52209352
wanneer komt de echte democraat uit de hoek en wanneer de republikein? de voorstelling tot nu toe pleased bijna geen enkele amerikaan.
pi_52209410
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 21:05 schreef Lyrebird het volgende:
Nou ja, behalve die hond, hè, ook al zo'n schandaal. Nee, dat het een daadwerkelijk aantoonbare flip-flopper is, in tegenstelling tot toentertijd Kerry, is waarschijnlijk Het Schandaal. Maar ach, die Republikeinen hebben allemaal hun schandalen, voor de voorverkiezingen maakt het niet uit en voor de hardcore 28% ook niet in de verkiezingen.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 21:39:17 #196
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_52210171
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 21:05 schreef Lyrebird het volgende:
Het zijn de Republikeinen die zo graag Risk willen spelen maar als hun eigen kroost eropuitgestuurd wordt geldt die regel opeens niet
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_52210173
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 21:15 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nou ja, behalve die hond, hè, ook al zo'n schandaal. Nee, dat het een daadwerkelijk aantoonbare flip-flopper is, in tegenstelling tot toentertijd Kerry, is waarschijnlijk Het Schandaal. Maar ach, die Republikeinen hebben allemaal hun schandalen, voor de voorverkiezingen maakt het niet uit en voor de hardcore 28% ook niet in de verkiezingen.
Kerry was geen aantoonbare flipflopper?
pi_52210232
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 21:39 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Kerry was geen aantoonbare flipflopper?
Neuh, niet echt. Het was allemaal vrij overdreven.
pi_52345193
quote:
Senator Brownback of Kansas, the third-place finisher, declared as he often does in his stump speech: "All for Jesus. All for Jesus. All for Jesus. All for Jesus."
http://www.nysun.com/article/60377?page_no=2
pi_52345858
Wat n keuzes. Terwijl je maar 1 keus hebt.

We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_52347234
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 22:54 schreef Resonancer het volgende:
Wat n keuzes. Terwijl je maar 1 keus hebt.

[afbeelding]
De Democratische meerderheid in het congres is inderdaad een groot probleem. Diebold had al veel eerder aangepakt moeten worden.
  maandag 13 augustus 2007 @ 23:39:43 #202
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_52347402
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:21 schreef onlogisch het volgende:
Wat is een neocon?
http://en.wikipedia.org/wiki/Neoconservative
-
pi_52355746
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 19:06 schreef Klopkoek het volgende:
Valt me ook op dat Ron Paul wordt genegeerd. Wat zou daar achter zitten?

Imo zou Murdoch juist beregeil moeten worden van Ron Pauls ideën....
Ron Paul doet het juist zo goed omdat zijn ideën nu alleen in een internet-echokamer van gelijk gezinden rondgaan die vervolgens de stem-1000-keer scripts erbij pakken als er een poll ergens verschijnt.

Mocht Ron Paul in een serieus debat terecht komen is bij binnen de korste keren bekend als de kandidaad die terug wil naar de goudstandaard, pro-genocide is (H.R.180) en verder nog veel meer idiote plannen heeft.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 22:18:40 #204
187474 iruub
It is never too late to learn
pi_52405414
Als de democraten slim zijn dan zorgen ze voor een ticket: Clinton/ Obama. Succes verzekert voor de komende 8 jaar en je spreekt alle bevolkingsgroepen in de USA aan. Intellect en jeugdigheid samen!
"A true friend is the greatest of all blessings, and that which we take the least care of all to acquire."
pi_52409082
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 22:18 schreef iruub het volgende:
Als de democraten slim zijn dan zorgen ze voor een ticket: Clinton/ Obama. Succes verzekert voor de komende 8 jaar en je spreekt alle bevolkingsgroepen in de USA aan. Intellect en jeugdigheid samen!
Ik ben er voor 80% zeker van dat het een Clinton/Obama combinatie wordt voor de Democraten. De enige die roet in het eten kan gooien is Obama zelf, die zich IMHO iets te veel met de Cindy Sheehan / Michael Moore ultra's inlaat en daarmee gematigde Amerikanen afschrikt. John - 2 Americas - Edwards staat in z'n nek te hijgen, en is een goed alternatief. Maarrrrr, als Hilary DE kandidaat voor de Democraten blijkt te zijn, dan zal Gore meedoen. En als Gore meedoet, dan zou Hillary het wel eens niet kunnen halen.
pi_52409721
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 23:43 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik ben er voor 80% zeker van dat het een Clinton/Obama combinatie wordt voor de Democraten. De enige die roet in het eten kan gooien is Obama zelf, die zich IMHO iets te veel met de Cindy Sheehan / Michael Moore ultra's inlaat en daarmee gematigde Amerikanen afschrikt. John - 2 Americas - Edwards staat in z'n nek te hijgen, en is een goed alternatief. Maarrrrr, als Hilary DE kandidaat voor de Democraten blijkt te zijn, dan zal Gore meedoen. En als Gore meedoet, dan zou Hillary het wel eens niet kunnen halen.
Heeft Gore zo'n aversie tegen Hillary? Dat ie dan perse wel mee wil doen?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_52412389
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 00:01 schreef Klopkoek het volgende:
Heeft Gore zo'n aversie tegen Hillary? Dat ie dan perse wel mee wil doen?
Ik weet het niet. Beetje vreemde zaak, maar blijkbaar heeft hij zich laten ontvallen dat hij van plan is om zich kandidaat te stellen als Hillary de front-runner is. Dit is een gerucht dat ik helaas niet op het web terug kan vinden.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 03:18:10 #208
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_52412889
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 23:43 schreef Lyrebird het volgende:
Maarrrrr, als Hilary DE kandidaat voor de Democraten blijkt te zijn, dan zal Gore meedoen. En als Gore meedoet, dan zou Hillary het wel eens niet kunnen halen.
Ik denk niet dat Gore meedoet. Die heeft het al eens geprobeerd, en zit al lang en breed te genieten van een enorm lekker inkomen in het bedrijfsleven. De eerste Primaries zijn in al in Januari, en Super Tuesday is op 5 Feb. 2008. Dat betekend dus dat ie zich toch echt VOOR ergens in December (filing deadline, zodat ze de ballots nog kunnen drukken) in de strijd moet gooien, en ik geloof niet dat hij dat gaat doen.

Hij is al te laat naar mijn mening.
-
pi_52439778
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 12:29 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Ron Paul doet het juist zo goed omdat zijn ideën nu alleen in een internet-echokamer van gelijk gezinden rondgaan die vervolgens de stem-1000-keer scripts erbij pakken als er een poll ergens verschijnt.

Mocht Ron Paul in een serieus debat terecht komen is bij binnen de korste keren bekend als de kandidaad die terug wil naar de goudstandaard, pro-genocide is (H.R.180) en verder nog veel meer idiote plannen heeft.
Wat een lariekoek. Er zijn spontaan honderden support groups ontstaan verspreidt over de VS. Dat kan je niet met machines doen.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 04:03:01 #210
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_52640487
De vraag: Obama heeft geen ervaring ?

Cheney en Rumsfeld hebben de meeste ervaring ooit, heeft dat de wereld (of VS) iets positiefs opgeleverd?
pi_52643143
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 04:03 schreef popolon het volgende:
De vraag: Obama heeft geen ervaring ?

Cheney en Rumsfeld hebben de meeste ervaring ooit, heeft dat de wereld (of VS) iets positiefs opgeleverd?
Alsof het daarom zou gaan? Alsof de politici daarop worden geselecteerd.

http://newsmine.org/archi(...)-root-connection.txt

[ Bericht 0% gewijzigd door Resonancer op 24-08-2007 13:22:37 ]
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_52653219
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 03:18 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik denk niet dat Gore meedoet. Die heeft het al eens geprobeerd, en zit al lang en breed te genieten van een enorm lekker inkomen in het bedrijfsleven. De eerste Primaries zijn in al in Januari, en Super Tuesday is op 5 Feb. 2008. Dat betekend dus dat ie zich toch echt VOOR ergens in December (filing deadline, zodat ze de ballots nog kunnen drukken) in de strijd moet gooien, en ik geloof niet dat hij dat gaat doen.

Hij is al te laat naar mijn mening.
Nee, ik zie Gore ook niet meedoen. Die gaat dat er echt niet voor op het spel zetten.
pi_52653425
quote:
Als dat zo makkelijk is waarom doen de anderen het dan niet?
quote:
Terugkeer naar de goudstandaard is bepaald geen idioot plan, dat bewijzen de recente ontwikkelingen maar weer 'ns.
  † In Memoriam † vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:40:06 #214
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_52653783
quote:
Hij heeft met alle grote voorverkiezingen meegedaan en veegde keer op keer de anderen van tafel. Zeker wat betreft buitenlandse politiek.
Carpe Libertatem
pi_52799387
Even leuk filmpje met Ron Paul.
pi_52974654
Thompson dus ook kandidaat voor de republikeinen...

Moet zeggen dat ik mijn hart vasthoudt voor Obama/Clinton... zou ze graag zien hoor als president, maar kan me niet voorstellen dat het lukt.. land is zo leip als wat..
pi_52974691
quote:
Op donderdag 6 september 2007 08:28 schreef Frutsel het volgende:
Thompson dus ook kandidaat voor de republikeinen...

Moet zeggen dat ik mijn hart vasthoudt voor Obama/Clinton... zou ze graag zien hoor als president, maar kan me niet voorstellen dat het lukt.. land is zo leip als wat..
Mwoa, tot nu toe winnen ze in bijna iedere poll, en sommige van die polls hebben het zelde mis gehad. Thompson heeft misschien een bekende kop, maar politiek gezien heeft hij niet echt een indrukwekkend verleden, en veel Republikeinen hameren daar nu al op.

De republikeinen hebben een behoorlijk trouwe achterban, maar met de schade aan hun reputatie en zonder goede kandidaat redden ze het in 2008 niet.
pi_52974713
Ron Paul vind ik overigens veel te oud...
pi_52974737
quote:
Op donderdag 6 september 2007 08:32 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Mwoa, tot nu toe winnen ze in bijna iedere poll, en sommige van die polls hebben het zelde mis gehad. Thompson heeft misschien een bekende kop, maar politiek gezien heeft hij niet echt een indrukwekkend verleden, en veel Republikeinen hameren daar nu al op.

De republikeinen hebben een behoorlijk trouwe achterban, maar met de schade aan hun reputatie en zonder goede kandidaat redden ze het in 2008 niet.
Toch vraag ik me af: Hoe corrupt en ouderwets is het land nog..

Volgens mij zijn er nog zat mensen die geen vrouw als president willen en uit frustratie "dan maar op de republikeinen" stemmen. Laat staan dat Obama de kandidaat wordt... een 'zwarte' president.. dat is nog meer een doorn in het oog van velen volgens mij. Zou me niets verbazen dat de republikeinen daar vruchten van plukken
Heb zelf geen idee wie van die twee 'beter' is...
pi_52974754
Obama-Oprah '08 ?

WASHINGTON - Wat begon als grap op internet; bumperstickers met Obama-Oprah '08, lijkt volgens de geruchtenmachine stilaan voor het koppel meer te worden dan alleen een grapje. Dat mediaster Oprah Winfrey de zwarte senator Barack Obama uit Illinois steunt in zijn race voor het presidentschap was bekend, maar de samenwerking is het stadium van een simpele donatie en steunbetuiging ontgroeid.

Volgens Amerikaanse media heeft Oprah haar indrukwekkende landgoed in Montecito, Californië, aangeboden voor het houden van een inzameling voor Obama. Het feestje van zaterdag levert de presidentskandidaat naar schating een slordige 3 miljoen dollar op voor zijn campagnekas. De samenwerking gaat volgens de krant Washington Post van woensdag echter vermoedelijk nog inniger worden.

De talkshowpresentatrice voert gesprekken met het team van Obama over het spelen van een grotere rol in de campagne. Ze zal mogelijk haar gezicht lenen voor de reclamecampagne of anders haar imposante schare fans aansporen de kandidaat te steunen en te helpen. Het gaat daarbij om miljoenen mensen en dus heel wat potentiële kiezers.

„Mijn geld gaat geen verschil uitmaken. Mij waarde voor hem, mijn steun aan hem, is vermoedelijk meer waard dan elke cheque die ik voor hem kan uitschrijven”, liet ze zich recentelijk nog ontvallen in de talkshow van Larry King . Dat Oprah uiteindelijk in het Witte Huis terechtkomt lijkt evenwel niet waarschijnlijk. „Ik ben niet echt een politiek figuur. Ik geloof dat hij (Obama) hoop een nieuwe kans biedt in Amerika dus daarom doe ik mee. Ik denk niet dat ik me er ooit nog een keer in meng.” (Bron: Telegraaf)
pi_52974806
Acteur Thompson presidentskandidaat VS

(Novum/AP) - Acteur en oud-senator Fred Thompson doet een gooi naar het Amerikaanse presidentschap. Hij heeft zich kandidaat gesteld voor de Republikeinse nominatie en maakt, volgens de peilingen, een goede kans.

Als acteur speelde Thompson onder meer in de tv-serie Law & Order. Thompson maakte zijn kandidatuur bekend in de Tonight Show van Jay Leno. Het geprek met Leno was tevoren opgenomen. "Het gaat nu van start", aldus de 65-jarige Thompson. (Nieuws.nl)
pi_52981345
quote:
Op donderdag 6 september 2007 08:39 schreef Frutsel het volgende:
Obama-Oprah '08 ?

WASHINGTON - Wat begon als grap op internet; bumperstickers met Obama-Oprah '08, lijkt volgens de geruchtenmachine stilaan voor het koppel meer te worden dan alleen een grapje. Dat mediaster Oprah Winfrey de zwarte senator Barack Obama uit Illinois steunt in zijn race voor het presidentschap was bekend, maar de samenwerking is het stadium van een simpele donatie en steunbetuiging ontgroeid.

Volgens Amerikaanse media heeft Oprah haar indrukwekkende landgoed in Montecito, Californië, aangeboden voor het houden van een inzameling voor Obama. Het feestje van zaterdag levert de presidentskandidaat naar schating een slordige 3 miljoen dollar op voor zijn campagnekas. De samenwerking gaat volgens de krant Washington Post van woensdag echter vermoedelijk nog inniger worden.

De talkshowpresentatrice voert gesprekken met het team van Obama over het spelen van een grotere rol in de campagne. Ze zal mogelijk haar gezicht lenen voor de reclamecampagne of anders haar imposante schare fans aansporen de kandidaat te steunen en te helpen. Het gaat daarbij om miljoenen mensen en dus heel wat potentiële kiezers.

„Mijn geld gaat geen verschil uitmaken. Mij waarde voor hem, mijn steun aan hem, is vermoedelijk meer waard dan elke cheque die ik voor hem kan uitschrijven”, liet ze zich recentelijk nog ontvallen in de talkshow van Larry King . Dat Oprah uiteindelijk in het Witte Huis terechtkomt lijkt evenwel niet waarschijnlijk. „Ik ben niet echt een politiek figuur. Ik geloof dat hij (Obama) hoop een nieuwe kans biedt in Amerika dus daarom doe ik mee. Ik denk niet dat ik me er ooit nog een keer in meng.” (Bron: Telegraaf)
Zou voor die Obama natuurlijk wel een gouden greep zijn.
  donderdag 6 september 2007 @ 14:55:55 #223
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_52982919
Oprah
Alsof ze hetzelfde had gedaan als 'ie blank was en precies dezelfde punten had
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_52983706
quote:
Op donderdag 6 september 2007 08:38 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Toch vraag ik me af: Hoe corrupt en ouderwets is het land nog..

Volgens mij zijn er nog zat mensen die geen vrouw als president willen en uit frustratie "dan maar op de republikeinen" stemmen. Laat staan dat Obama de kandidaat wordt... een 'zwarte' president.. dat is nog meer een doorn in het oog van velen volgens mij. Zou me niets verbazen dat de republikeinen daar vruchten van plukken
Heb zelf geen idee wie van die twee 'beter' is...
Die Gallup poll daarover die ik eerder poste is vrij interessant wat dat betreft: http://www.galluppoll.com/content/?ci=26611&pg=1

Het is maar een poll, maar Gallup staat als vrij betrouwbaar bekend, zeker wanneer het op verkiezingen aankomt.

Ik ken een hoop Amerikanen, en zelfs de meest conservatieve en politiek incorrecte geven aan dat ze geen probleem hebben met op een vrouw stemmen, maar Hillary? No way. Even los van het feit dat ze een vrouw is, wordt ze gewoon niet echt aardig of geschikt gevonden door een groot deel van de bevolking.
pi_52987627
quote:
Op donderdag 6 september 2007 15:28 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik ken een hoop Amerikanen, en zelfs de meest conservatieve en politiek incorrecte geven aan dat ze geen probleem hebben met op een vrouw stemmen, maar Hillary? No way. Even los van het feit dat ze een vrouw is, wordt ze gewoon niet echt aardig of geschikt gevonden door een groot deel van de bevolking.
En zo wordt Obama ook niet lief gevonden door een groot gedeelte van de bevolking en zo worden die Republikeinen al helemaal niet lief gevonden door heel grote delen van de bevolking. Ze wordt geschikt bevonden door de Democraten en als er verkiezingen zouden zijn en Clinton was een presidentskandidaat, dan zou ze president worden.
pi_52988353
Thompson is de man, die gaat de nieuwe president worden. Nog even en de republikeinen zijn 30 jaar achtereenvolgend aan de macht (Clinton was geen Democraat).
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 6 september 2007 @ 20:11:37 #227
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_52989015
Hoezo was Clinton geen democraat?
pi_52993701
quote:
Op donderdag 6 september 2007 19:11 schreef Klopkoek het volgende:
Thompson is de man, die gaat de nieuwe president worden. Nog even en de republikeinen zijn 30 jaar achtereenvolgend aan de macht (Clinton was geen Democraat).
Ja dat klopt nadat Kennedy overhoop was geschoten door de republikeinen en de CIA begon de eerste zinloze oorlog en nu zitten we alweer in de volgende zinloze oorlog.
En de republikeinen maar op homojacht ,
pi_52994029
quote:
Op donderdag 6 september 2007 23:07 schreef henkway het volgende:

[..]

Ja dat klopt nadat Kennedy overhoop was geschoten door de republikeinen en de CIA begon de eerste zinloze oorlog en nu zitten we alweer in de volgende zinloze oorlog.
En de republikeinen maar op homojacht ,
Kennedy had zelf al wat stappen genomen richting de oorlog, dus doe nou niet alsof alles de schuld is van de Republikeinen...
pi_52994079
quote:
Op donderdag 6 september 2007 18:38 schreef Monidique het volgende:

[..]

En zo wordt Obama ook niet lief gevonden door een groot gedeelte van de bevolking en zo worden die Republikeinen al helemaal niet lief gevonden door heel grote delen van de bevolking. Ze wordt geschikt bevonden door de Democraten en als er verkiezingen zouden zijn en Clinton was een presidentskandidaat, dan zou ze president worden.
Wishful thinking. De Democraten hebben wederom een enorme blunder begaan door geen getalenteerde kandidaten te nomineren die ervaring hebben in de executive branche, zoals voormalig burgemeesters en gouverneurs. Bush mag dan een gehate president zijn en slecht scoren, de cijfers voor de senatoren en het congres zijn nog slechter.

De Republikeinen maken gehakt van de Democratische kandidaat. Of het nu Hillary, Obama of Edwards is.
pi_52994195
quote:
Op donderdag 6 september 2007 20:11 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Hoezo was Clinton geen democraat?
Clinton was de natuurlijk wel een Democraat, maar wel de meest gematigde Democraat in jaren. Overigens vraag ik me af of hij aan de macht was gekomen als Ross Perot zich niet verkiesbaar had gesteld.
pi_52994226
quote:
Op donderdag 6 september 2007 23:18 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Kennedy had zelf al wat stappen genomen richting de oorlog, dus doe nou niet alsof alles de schuld is van de Republikeinen...
Kennedy had adviseurs gestuurd die uiteraard de vietnamezen trainden maar weigerde een fullscale war te beginnen, zes maanden na zijn dood begon de oorlog tegen het communistische monster.
In 1963 werd kennedy overhoop geschoten en in 1965 was de oorlog een fullscale war met in 1966 de oeverloze bombardementen van alle vietnamezen zuid of noord maakte niet meer uit.

[ Bericht 10% gewijzigd door henkway op 06-09-2007 23:34:39 ]
pi_52994545
quote:
Op donderdag 6 september 2007 23:24 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Clinton was de natuurlijk wel een Democraat, maar wel de meest gematigde Democraat in jaren. Overigens vraag ik me af of hij aan de macht was gekomen als Ross Perot zich niet verkiesbaar had gesteld.
Hij kreeg toch met overweldigende meerderheid een second term.
quote:
Clinton werd tijdens de verkiezingen van 1996 met een ruime marge herkozen ten koste van de Republikeinse kandidaat Bob Dole. De Republikeinen hielden hun meerderheid in het Congres, maar verloren wel enkele zetels
pi_53019831
quote:
Op donderdag 6 september 2007 23:20 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Wishful thinking. De Democraten hebben wederom een enorme blunder begaan door geen getalenteerde kandidaten te nomineren die ervaring hebben in de executive branche, zoals voormalig burgemeesters en gouverneurs. Bush mag dan een gehate president zijn en slecht scoren, de cijfers voor de senatoren en het congres zijn nog slechter.

De Republikeinen maken gehakt van de Democratische kandidaat. Of het nu Hillary, Obama of Edwards is.
Wat zei je? "Wishful thinking"?
pi_53019997
quote:
Op donderdag 6 september 2007 23:38 schreef henkway het volgende:

[..]

Hij kreeg toch met overweldigende meerderheid een second term.
[..]
't ging mij om de eerste termijn.
pi_53020020
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 23:43 schreef Monidique het volgende:

[..]

Wat zei je? "Wishful thinking"?
We zullen wel zien Monidique, we zullen zien.
pi_53020065
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 23:48 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

't ging mij om de eerste termijn.
Klets, voor het voortbestaan van de US is het goed als er weer een democraat komt.
Dus een koppel Hillary en Bill zou goed zijn.
Maar ik geef Obama met Oprah ook een goede kans

poosje geen oorlogen meer, prima
Die softe rondneuker guiliani zal het niet worden en die Thompson is een voortzetting van het Bush beleid.
pi_53020159
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 23:51 schreef henkway het volgende:

[..]

Klets, voor het voortbestaan van de US is het goed als er weer een democraat komt.
Dus een koppel Hillary en Bill zou goed zijn.

poosje geen oorlogen meer, prima
Hillary en Bill? Nee, Bill heeft zijn kruit verschoten, die komt niet meer in aanmerking voor het vice-presidentsschap.
  zaterdag 8 september 2007 @ 01:10:52 #239
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_53021817
Ah, republikeinen hebben wel democraitsche kandidaten waar ze mee kunnen leven en vice versa. 't Is niet allemaal zo zwart-wit.

Wel moeten we snel van die verschrikkelijk enge neocons af. Dat tuig verpest niet alleen Amerika maar de hele wereld.

Pro Bush = Anti Amerika, je ziet de kreet steeds vaker en steeds meer begint 't te kloppen.
pi_53022259
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 01:10 schreef popolon het volgende:
Ah, republikeinen hebben wel democraitsche kandidaten waar ze mee kunnen leven en vice versa. 't Is niet allemaal zo zwart-wit.

Wel moeten we snel van die verschrikkelijk enge neocons af. Dat tuig verpest niet alleen Amerika maar de hele wereld.

Pro Bush = Anti Amerika, je ziet de kreet steeds vaker en steeds meer begint 't te kloppen.
Heel juist, en nu begin ik ook onze Arnie te snappen, die bang wordt van die strakke conservatieven
pi_53024603
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 01:10 schreef popolon het volgende:

Zie je die kreet in de VS zelf?
I´m back.
  zaterdag 8 september 2007 @ 15:12:20 #242
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_53029751
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 10:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zie je die kreet in de VS zelf?
Ja hoor, je ziet ze nog veel erger: 'Asses of Evil' met de koppen van Bush, Cheney en Rumsfeld bijv.

Dat zijn dan voornamelijk bumperstickers.

Maar goed, dat hangt ook een beetje van het gebied af waar je woont natuurlijk.
pi_53033256
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 15:12 schreef popolon het volgende:

[..]

Ja hoor, je ziet ze nog veel erger: 'Asses of Evil' met de koppen van Bush, Cheney en Rumsfeld bijv.

Dat zijn dan voornamelijk bumperstickers.

Maar goed, dat hangt ook een beetje van het gebied af waar je woont natuurlijk.
Ik heb die sticker hier nog niet gezien. Wel heel veel Obama stickers, wat weinig goeds voor Obama voorspelt, want mijn studentenstadje is niet direct een doorsnede van de Amerikaanse samenleving.
pi_53069262
Deze hier al langsgekomen?

Who would the world elect?

Als het aan de wereld lag ging de strijd tussen Barack Obama en Ron Paul.
  Moderator maandag 10 september 2007 @ 11:29:10 #245
8781 crew  Frutsel
pi_53069345
Wat zijn eigenlijk de belangrijkste data's om nu te gaan volgen ?
pi_53069913
quote:
Op maandag 10 september 2007 11:29 schreef Frutsel het volgende:
Wat zijn eigenlijk de belangrijkste data's om nu te gaan volgen ?
Upcoming Debates
September 17, 2007 - Republican Debate co-sponsored by YouTube.com and CNN.com
September 26, 2007 - NBC News/MSNBC Republican Debatein Hanover, NH
September 27, 2007 - Republican Debate, Baltimore, Maryland, Morgan State University
August 14, 2007 - Democratic Debate, CANCELED. Originally scheduled for Reno, Nevada
September 23, 2007 - Democratic Debate, Detroit, Michigan
October 14, 2007 - Democratic and Republican Debate, Manchester, New Hampshire
October 21, 2007 - Republican Debate Orlando, Florida
November 6, 2007 - Republican Debate Ames, Iowa Iowa State University

Other Important Dates
February 5, 2008 - Super Tuesday, National primaries: 16 states.
May 23-26, 2008 - Libertarian National Convention, Denver, CO
August 25-28, 2008 - Democratic National Convention, Denver, CO
September 1-4, 2008 - Republican National Convention, St. Paul, MIN
November 4, 2008 - 2008 Presidential Election, all 50 states and the District of Columbia.
January 20, 2009 - Inauguration
  maandag 10 september 2007 @ 11:55:57 #247
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53069941
quote:
Op maandag 10 september 2007 11:25 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Ron Paul.
Die tot mijn verbijstering en teleurstelling tegen abortus is...
  maandag 10 september 2007 @ 11:58:48 #248
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53070016
John Stewart in een hilarische analyse van het republikeinse debat: klik
  Moderator maandag 10 september 2007 @ 12:01:47 #249
8781 crew  Frutsel
pi_53070073
quote:
Op maandag 10 september 2007 11:54 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Upcoming Debates
September 17, 2007 - Republican Debate co-sponsored by YouTube.com and CNN.com
September 26, 2007 - NBC News/MSNBC Republican Debatein Hanover, NH
September 27, 2007 - Republican Debate, Baltimore, Maryland, Morgan State University
August 14, 2007 - Democratic Debate, CANCELED. Originally scheduled for Reno, Nevada
September 23, 2007 - Democratic Debate, Detroit, Michigan
October 14, 2007 - Democratic and Republican Debate, Manchester, New Hampshire
October 21, 2007 - Republican Debate Orlando, Florida
November 6, 2007 - Republican Debate Ames, Iowa Iowa State University

Other Important Dates
February 5, 2008 - Super Tuesday, National primaries: 16 states.
May 23-26, 2008 - Libertarian National Convention, Denver, CO
August 25-28, 2008 - Democratic National Convention, Denver, CO
September 1-4, 2008 - Republican National Convention, St. Paul, MIN
November 4, 2008 - 2008 Presidential Election, all 50 states and the District of Columbia.
January 20, 2009 - Inauguration
Thx
Ah, Super Tuesday, die datum zocht ik voornamelijk!
Misschien iets voor de OP?
pi_53070111
quote:
Op maandag 10 september 2007 11:55 schreef Floripas het volgende:
Die tot mijn verbijstering en teleurstelling tegen abortus is...
Maar niet vindt dat een federale overheid daarover hoort te gaan.

Overigens heb ik zelf ook nog altijd een dubbel gevoel bij Ron Paul. Tenslotte gebruikt hij de doodlopende weg van de democratie om aan de macht te komen. Ook hij zal de corrumperende valkuilen die dat met zich meebrengt niet kunnen omzeilen. Maar het is wel een verademing om een politicus te zien die wél kaas heeft gegeten van economie. En leuk om te zien dat zijn boodschap steeds meer weerklank vindt.

Ook goed om Flori weer te zien trouwens! Nog geen tien minuten binnen en de discussie gaat alweer over porno
pi_53070177
Zou de VS eigenlijk wel klaar zijn voor een vrouw of een zwarte als president ? Ik ben namelijk bang van niet. Geloof eerlijk gezegd niet dat Barack of Hillary een kans maken.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  maandag 10 september 2007 @ 12:07:13 #252
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53070182
quote:
Op maandag 10 september 2007 12:03 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Overigens heb ik zelf ook nog altijd een dubbel gevoel bij Ron Paul. Tenslotte gebruikt hij de doodlopende weg van de democratie om aan de macht te komen. Ook hij zal de corrumperende valkuilen die dat met zich meebrengt niet kunnen omzeilen. Maar het is wel een verademing om een politicus te zien die wél kaas heeft gegeten van economie. En leuk om te zien dat zijn boodschap steeds meer weerklank vindt.

Ook goed om Flori weer te zien trouwens! Nog geen tien minuten binnen en de discussie gaat alweer over porno
Heh, whatchagonnado.

Ron Paul is wel conservatief, hij is ook geen voorstander van immigratie. Of je nu vindt dat de overheid er al dan niet iets mee moet, wil je wel iemand met zulke normen en waarden op die plek?

Daarom ben ik nog steeds voor Mike Gravel
pi_53070328
Met dat abortus standpunt van Ron Paul valt wel te leven. Interessante kandidaat. Hoe is zijn populariteit eigenlijk in Amerika?
  maandag 10 september 2007 @ 12:17:08 #254
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53070380
quote:
Op maandag 10 september 2007 12:15 schreef MrX1982 het volgende:
Met dat abortus standpunt van Ron Paul valt wel te leven. Interessante kandidaat. Hoe is zijn populariteit eigenlijk in Amerika?
Dat hangt er erg vanaf wie je 't vraagt. Internet loopt weg met 'm, maar als je met een clipboard voor de WalMart gaat staan komt hij op nog geen procent.
  maandag 10 september 2007 @ 12:20:40 #255
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53070456
quote:
Op maandag 10 september 2007 12:03 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Wacht eens even.
Hij vindt dat, omdat de plaatselijke wetten dan juist worden aangescherpt zodat er minder kinderen worden geaborteerd:
http://www.ronpaul2008.com/issues/life-and-liberty/

Ik word hier toch een beetje naar van.
pi_53075609
A nationwide poll conducted last week by Grassfire.org of 39,000 conservative activists amongst a registered network of over 1,000,000 members netted some surprising results.

Fred Thompson 28%
Mitt Romney 14%
Ron Paul 13%
Newt Gingrich 12%
Rudy Giuliani 11%
Mike Huckabee 7%
Tom Tancredo 6%
John McCain 4%
Duncan Hunter 3%
Sam Brownback 2%
  maandag 10 september 2007 @ 17:05:35 #257
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53075690
Fred Thompson 28%?
Gek, ik vind hem er niet uitspringen. Heb jij een verklaring?
  maandag 10 september 2007 @ 17:08:35 #258
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53075767
quote:
Op maandag 10 september 2007 17:05 schreef Floripas het volgende:
Fred Thompson 28%?
Gek, ik vind hem er niet uitspringen. Heb jij een verklaring?
Tja, acteur, bekend gezicht, het blijft natuurlijk wel Amerika. Echt verklaren kan ik het ook niet, misschien dat onze users ter plaatse er wat meer over kunnen zeggen? Lyrebird, kom er maar in...
pi_53075781
Hij is de enige conservatieve kandidaat tussen de front runners. Moet zeggen dat ik Gingrich een betere conservatieve kandidaat vind, maar die heeft zichzelf niet verkiesbaar gesteld.
  maandag 10 september 2007 @ 17:10:31 #261
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_53075793
Acteur, senator, komt rustig over.

Hij is nog te conservatief in mijn ogen maar wil veel dingen ook door de staat zelf laten beslissen (abortus. homohuwelijk etc.) Dat vind ik dan weer goed.

Het blijft wel een 'my way or the highway' persoon, da's weer jammer.
pi_53075862
quote:
Op maandag 10 september 2007 17:10 schreef popolon het volgende:
Het blijft wel een 'my way or the highway' persoon, da's weer jammer.
Zo ben ik ook, dus ik mag dat wel.

National Review is niet zo van 'm gecharmeerd:
quote:
Is He for Real?
Assessing non-non-candidate Fred Thompson

BYRON YORK

Philadelphia
It’s late July, and even though he’s been on the non-campaign trail for five months, Fred Thompson has yet to appear on the same dais with any other Republican presidential candidate. That’s about to change here at the Marriott Downtown, where both Thompson, the former senator from Tennessee, and Mike Huckabee, the former governor of Arkansas, are scheduled to address the annual meeting of the American Legislative Exchange Council, better known as ALEC. Its members aren’t just any voters; they are state senators and representatives and other plugged-in politicos, mostly conservatives, from around the country. They’re good people to know: If you’re a Republican running for something, it never hurts to be tight with the top officials in Georgia, or Virginia, or Missouri. They’re all here today, and a lot of them have been waiting for months to get their first up-close look at Thompson.

The event, a lunch in a hall packed almost beyond capacity, isn’t really a contest, but it is a contrast. At this point in the campaign, Huckabee has performed well in three GOP debates and has polished his stump speech in hundreds of appearances. A man who has famously gone from obesity to running marathons, he’s in top shape, on his game. He gives a speech that is tight, well-constructed, and impassioned, all from one scribbled notecard. By the time he’s finished, the ALEC members are on their feet.

After a break, Thompson enters to great applause; the crowd is clearly ready to love him. But this, as it turns out, is not his day. He’s just flown in overnight from San Diego, where he appeared at one of Sean Hannity’s Freedom Concerts, and he appears a bit tired. Then, instead of delivering a rousing declaration of principles, he launches into a dry treatise on federalism. It’s an important topic to these state officials, who agree with every word Thompson has to say about keeping the federal government out of state affairs. But it’s just not what they expected, or were hoping to hear. To make things worse, the teleprompter goes on the blink for Thompson’s speech, forcing him to put on his reading glasses and spend a lot of time peering at his text. And finally, when Thompson works a crowded rope-line after the speech, he becomes so overheated that when he ditches his suit coat he reveals a shirt soaked completely through, looking much the worse for wear. Huckabee, for his part, is shaking hands and posing for pictures on the other side of the room, coat on, looking cool.

When it’s all over, most observers agree that the former governor has run rings around the former senator. “The consensus of the crowd was that Huckabee wowed ’em,” John Wiles, a state senator from Georgia, tells me. “Thompson’s speech was a disappointment.”

“I thought Thompson really blew a good opportunity,” says Bill Howell, who is speaker of the Virginia House of Delegates. “In my mind, Huckabee is right on, has a great delivery, is very articulate — all the things Thompson wasn’t.” Others are a bit more diplomatic — they say the speeches were just too different to compare — but they often add that they think Mike Huckabee is quite a speaker.

Thompson’s Philadelphia stop is perhaps a small preview of his campaign to come. After much build-up, people came to see him with high expectations. Huckabee, having been in the race for months, was ready to rumble. And Thompson found himself under an intense — indeed, a literally hot — spotlight. Put it all together, and his appearance brought with it a high potential for disappointing, or at least underwhelming, the crowd.

Until now, Thompson, the former star of TV’s Law & Order, has conducted an unconventional and brilliant campaign of “testing the waters,” using the Internet, radio, and a few TV and personal appearances to attract an enthusiastic following among Republicans looking for an alternative to the current field of presidential candidates. But soon his campaign-to-be — he’ll formally declare next month — will become more traditional. After Labor Day, voters will begin to pay serious attention to the candidates, and Thompson will be up against not just Huckabee but Rudy Giuliani, Mitt Romney, and his old colleague John McCain. Unlike his opponents, who will be cruising in high gear — they’ve been running hard for months now — Thompson will be learning on the fly, with a newly hired staff that is already having trouble working together and a candidate who hasn’t run a serious campaign since his first election to the Senate in 1994. Most important, he’ll have to convince Republican voters that he’s truly different from the rest, that he’s the real conservative in the race and, underneath the TV-star polish, not just another senator who wants to become president. It’s an enormous gamble, even for a man who has undeniable appeal to the GOP base. These days, Fred Thompson is a man with no room for error.

CREATING THE BUZZ
The McLean Family Restaurant is a popular storefront — simple food, plain setting, folksy atmosphere — not far from Thompson’s home and campaign offices in McLean, Va. Since it’s in a well-to-do suburb of Washington, a lot of politicians pass through — you wouldn’t be surprised to spot Newt Gingrich or Patrick Leahy there — and, one morning in August, Thompson joins me in a back booth to discuss the enormous effort of trying to get a presidential campaign going in the space of a few months.

Most candidates take years to decide that they want to run for president, he explains. He first started hearing from supporters perhaps nine months ago, after then-Sen. Bill Frist abandoned his run for president. (Thompson says he would not have considered running had his fellow Tennessean stayed in the race.) “I had a bunch of people from Tennessee want to fly up, a group of my old friends and supporters, to talk to me about it,” Thompson tells me. He was flattered but not interested. “I asked them not to [come],” Thompson says. “It was going to be to encourage me to get in, and I didn’t think I would.”

He meant it. Tennessee congressman Zach Wamp, a friend, called Thompson last December, a few days after Frist’s announcement, to gauge Thompson’s interest. “It wasn’t even on his radar screen,” Wamp tells me. “He said his new child had just been born, his career was fantastic, and he was finally making some money. The answer was no.”

At some point in the next few months, though, Thompson’s mind began to change. Polls regularly showed that Republican voters weren’t happy with their choices in the GOP race. Everyone knew the problem: Giuliani is too liberal on social issues, Romney is a flip-flopper, McCain — well, a lot of conservatives don’t like him and never will. Thompson tells me he didn’t size up the field when making his decision to explore a race — “My focus certainly has not been, ‘Aha, this is a weak field, this is an opportunity for a nice young man like myself’” — but he did realize that he didn’t see the perfect candidate out there. “Clearly, if I saw someone who I said, ‘This is the right person for these times who can win,’ and it was clear to me, I probably would have been thinking totally differently.”

In January and February, Thompson started seriously thinking about a run, and while he was hearing encouragement from supporters around the country, he set about raising his profile to create more support. Along with his wife, Jeri, who played a key role in the effort, and three friends — Mark Corallo, a former Justice Department spokesman; David Bossie, a former top congressional investigator who now runs the group Citizens United; and Ed McFadden, another former Justice official, all of whom worked free of charge and in their spare time — Thompson devised the strategy that made him the talk of the conservative world.

First, the group paid a lot of attention to the conservative web. Jeri Thompson got in touch with National Review Online to ask if the website would be interested in publishing transcripts of Thompson’s radio commentaries. (It was, and NRO published the commentaries semi-regularly until it became clear that Thompson was running.) Then they reached out to sympathetic bloggers. For example, in late January Erick Erickson, the Georgia political consultant who runs the blog Redstate, posted an article headlined “They All Suck,” in which he denounced the Republican presidential field, “from the lecherous adulterer to the egomaniacal nut job to the flip-flopping opportunist with the perfect hair.” A few weeks later, Erickson tells me, “I got a call from a friend of mine who is also a friend of Fred’s. He said, ‘I hear you’re uninspired by other candidates. What do you think of Fred Thompson?’” Word of Thompson began to appear on Redstate, and Erickson soon heard from colleagues in the blogosphere. “I’ve had several other people say they had similar experiences — people calling them up and saying, ‘I hear you’re not excited by the other candidates, what do you think of Fred Thompson?’” Erickson says. “And all of a sudden they were enveloped in the campaign, networking back and forth with each other. It all happened very quickly.”

The friend who called Erickson was Ed McFadden, who was also in close contact with The American Spectator’s website, where pro-Thompson postings began to appear. In web-speak, Thompson had gone viral, at least in conservative circles. The buzz reached a climax in early March, when the possibility of a Thompson candidacy dominated the annual Conservative Political Action Conference, or CPAC, in Washington. Carl Cameron, chief political correspondent for Fox News, picked up on it and reported that Thompson was “seriously considering” a run for president. A week later, Thompson appeared on Fox News Sunday and confirmed all the talk. “I’m giving some thought to it,” he told host Chris Wallace. “[I’m] going to leave the door open.”

“The response was substantial,” Thompson tells me, with a bit of dry understatement. “So I thought more about it, and the response continued to be substantial, so over a period of time, I decided that I was going to put myself in a position to do it.” Still more buzz followed when Thompson filled in for radio commentator Paul Harvey in March, and later, when Thompson filmed a response to filmmaker Michael Moore’s movie Sicko. Featuring Thompson in his office, an unlit cigar in his mouth, the video was brief — all of 38 seconds — and just as biting as Moore himself. In the space of a few days, Thompson racked up up more than two million views on websites like Breitbart.tv and YouTube. “We learned that rapid response, along with a conservative message and a bit of humor, delivered via video, can be a very helpful tool when you’re trying to put together a campaign for president very late with a limited ability to raise money,” says one insider. “It was an enormous boost for his potential candidacy.”

By summer, Thompson was riding high in the polls without having engaged in any of the rigors of traditional campaigning. He had come up with a brilliant strategy, one that might well be studied closely in future elections. But it left one question unanswered: What would a Thompson candidacy be about?

IS HE DIFFERENT?
Americans like executive experience when it comes to choosing a president; every occupant of the White House since John F. Kennedy has been either a governor or a vice president before taking office. The senators and former senators who run for president know this, so they usually tout their experience by portraying themselves as can-do guys, making things happen in Congress — just like real executives.

Not Fred Thompson. During his years in the Senate from 1994 to 2003, it was well known that he wasn’t terribly fond of the work. He still isn’t. During our meeting in McLean, when I ask him to tell me about his two or three most significant accomplishments in the Senate, he quickly shoots back: “You mean besides leaving the Senate?”

After a laugh, he continues. “I came to the Senate in order to help balance the budget, cut taxes, make Congress live under the laws that everybody else had to live under, start to rebuild and improve our defense, and reform welfare. I was involved in all that, and I think I was the leader in some of it.” While those are big accomplishments, they are group accomplishments, and Thompson’s claim is pretty modest, at least for a presidential candidate; 50 other Republican senators from that era could say something similar.

Thompson also points out that he played a leading role in passing the bill creating the Department of Homeland Security, although he concedes that that may or may not have been the best way to address post-9/11 concerns. And he defends his role as a big booster of the McCain-Feingold campaign-finance law; he was the one who pushed, successfully, to raise what used to be the $1,000 limit on so-called “hard money” contributions. Whatever flak he has taken from conservatives who hated McCain-Feingold, Thompson tells me, “That bill would have been a lot worse if it hadn’t been for me, because we would be where we are today, only with $1,000 limits.”

That’s not exactly the stuff of campaign commercials. Rather than his Senate record, Thompson will likely base his campaign on his belief that he can succeed in enacting a conservative agenda where other candidates would fail. And for the conservative voters who make up the Republican primary electorate, four issues — Iraq and national security; the Supreme Court; taxes and the economy; and abortion and gay marriage — will be critical.

On Iraq, Thompson, like all the other Republican candidates, supports giving the troop surge time to succeed. “We should not be competing with each other to see who can put up the white flag first,” he tells me. “It makes us look weak and divided and gives encouragement to the enemy.”

Still, Thompson doesn’t hesitate to show his unhappiness with George W. Bush’s conduct of the war in 2004, 2005, and 2006. “The strategy for a long time was just to kind of hold our own and hunker down while we trained the Iraqis to take care of themselves and for the government to get on its feet,” he tells me. “Hindsight is 20/20, and I guess there’s a case to be made for that, but there’s not a case to be made for it year after year after year when the situation continues to get worse.” When I ask Thompson about a statement last January by White House spokesman Tony Snow that American troops had “their hands tied behind their backs” by restrictive rules of engagement prior to the surge, he shakes his head. “The first thing I thought,” he says, “was why in the devil were they ever fighting with their hands tied behind their backs?”

Now, even if American troops are on the right track, Thompson can’t say how long the battle will go on. Calls for a quick American withdrawal from Iraq, he says, “reflect a lack of understanding that we are in a historic global conflict with people who look upon this as a war that’s been going on for centuries, and they’re plenty willing for it to go on for more centuries.” On the campaign trail, he’ll tell voters we’re in the fight for a long, long time.

The Supreme Court, and judicial issues in general, are Thompson’s strong suit. Not only does he have the background — the Watergate investigation, the Senate Judiciary Committee, private practice, and the job of guiding John Roberts through his confirmation hearings — he also knows the conservative legal stars who would likely be candidates for the Court in coming years. But he won’t name names, beyond the men already there. “I like Roberts and Alito and Scalia and Thomas,” he tells me. “We’re in a heck of a lot better shape because of Roberts and Alito, and one more gain would put us in even better shape.” Should he become president, Thompson would undoubtedly try to nominate that elusive fifth conservative.

On the economy, Thompson supports extending the Bush tax cuts, but he hasn’t, as some have claimed, signed on to the “Fair Tax” proposal that would replace income taxes with a consumption tax. “I believe in a progressive tax system,” Thompson tells me. “But we’ve got 40 percent of Americans now paying the entire tax bill, or 99 percent of it, and five percent are paying over half the taxes in America. That’s pretty progressive, and it shouldn’t be more so.”

At virtually every public appearance, Thompson pushes the idea of entitlement reform. In a talk with donors before his Philadelphia speech, and again with me in McLean, he stresses the coming bankruptcy of Social Security. As president, he would try to reform the system. Since George W. Bush failed to do that — at perhaps his strongest moment as president, immediately after his 2004 election victory, and with 55 Republican votes in the Senate — I ask Thompson why he thinks he can succeed. “I think that’s leadership that can only come from the top,” he tells me. “What’s happened in the past is interesting and relevant, but not in any way determinative of the future.”

On abortion, Thompson has a solid pro-life Senate voting record. But he was hurt recently when the Los Angeles Times reported that in 1991 he lobbied on behalf of the National Family Planning and Reproductive Health Association, which was seeking to change the rule against abortion counseling at clinics that receive federal money. Later stories showed that Thompson billed for nearly 20 hours of work on the project.

A Thompson spokesman first denied that Thompson had ever lobbied on behalf of the association. Then the campaign began to backtrack. Now, Thompson, who admits he mishandled the controversy, says he doesn’t remember what happened. “Clearly, I did some work for them,” he tells me. “I don’t remember what I did, but clearly I did something, so I was representing a pro-choice group.”

As for abortion itself, Thompson says he’s always been against it, but his feelings have deepened since seeing sonograms of his daughter Hayden, now three. “Although my votes remain the same, and my administration would remain the same as they otherwise would in terms of being pro-life, as a person, as a human being, I do have a deeper understanding and feeling than in times past.”

On gay marriage, Thompson is opposed, but he believes states should be free to recognize civil unions. “If people want to make arrangements and understandings with each other, there’s nothing the government should do to interfere with that, as far as I’m concerned,” he tells me. But the issue should be left to the states, which “ought to have the right to make whatever different laws on civil unions that they want to make, or not have them at all.”

Altogether, there’s no doubt that Thompson is a solid conservative who would govern as one. But it’s hard to claim that his positions are terribly different from those of the other conservatives running for the Republican presidential nomination. Instead, what Thompson is betting on — he said so explicitly in his discussion of Social Security — is that he will be a more effective leader than the other guys, and that he will be more able to convince ordinary Americans to support his initiatives. But first he has to convince them to vote for him.

THE COMING CAMPAIGN
In the spring, Thompson brought in pollster John McLaughlin for advice on the state of the GOP race. McLaughlin had felt there was a gap in the field ever since his favored conservative candidate, former Virginia senator George Allen, dropped out of the race. He told Thompson conditions were right for a new candidate. “You could see where, among voters who were supporting Rudy and McCain, support was soft,” McLaughlin tells me. “The actual voters were to the right of the candidates they were voting for. Six out of ten of Rudy’s and McCain’s supporters were conservatives, and three out of ten were very conservative.”

McLaughlin became part of a group of advisers that has grown from the original team of Thompson, his wife, and three friends to the proportions of a formal campaign. Thompson has hired a new campaign chief, a communications director, a spokesman, issue people, advance people — lots of staff, although their number is still significantly smaller than other campaigns. With that growth has come what insiders call growing pains. In July, the campaign parted ways with Tom Collamore, a Thompson friend who ran the effort in its early days. Other staffers departed as well, as Randy Enwright, a respected GOP operative from Florida, was brought in to run the effort. Thompson calls it nothing unusual for a new campaign. “It’s not a wholesale shakeup,” he tells me. “Hell, I may do that another time or two before it’s over with.”

The changes came amid rumors that Jeri Thompson was really running things, and that her presence caused friction among the staff. There’s no doubt she has been a powerful force in the effort from the beginning: “We started literally from the kitchen table a few months ago,” Thompson says. But during our conversation Thompson tells me she has always acted at his behest. “She did what I asked her to do.”

The criticism is sure to accelerate in coming months, as Republican opponents who mostly steered clear of Thompson during the summer will include him in the normal rough-and-tumble of the campaign. Things are already getting tough in private conversations. “He is a conceptual candidate,” sniffs one insider from a rival campaign. “Sure, he can point to how he voted on motions to recommit, but this campaign is going to be about the future, and he hasn’t really laid out any positions beyond rhetorical talking points.”

“It’s a non-non-campaign, and maybe there’s more media fabrication about it than anything else,” says an official from another camp. And from yet another: “The whole thing got out of hand. Everyone thought it was going to be easy and fun, and it’s not going to work. Campaigns are really, really hard, even when you’re doing everything right and have the fire in the belly. You can’t do it on the back of an envelope at the last minute.”

Is Thompson ready? Despite the claims that he’s not a hard charger, he seems to be going pretty fast these days. He’s been working out and slimming down (at McLean Family Restaurant, he ordered a vegetarian omelet with EggBeaters). He looks good, but at some point his health and motivation will become issues. In April, he revealed that he has non-Hodgkins lymphoma, a slow-moving cancer that his doctors say is in remission; beyond that, he says, his health is good. And then there is his age. Thompson will be 66 on Inauguration Day 2009. Only two presidents — Ronald Reagan, who turned out pretty well, and William Henry Harrison, who didn’t — were older when they took office. “My cards are on the table,” Thompson tells me when I asked about his age. “People are free to judge for themselves.”

In the end, the verdict on Thompson will depend on whether he can convince voters that he really is different from the other, more established GOP candidates, and that he has the best chance of defeating Hillary Clinton or Barack Obama in November 2008. Thompson is an impressive man, sly-smart with varied life experiences, and he has convinced himself he can do it his way. Whether his plan can survive contact with the real world of the campaign trail is another question.
  maandag 10 september 2007 @ 17:20:18 #263
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_53075996
quote:
Op maandag 10 september 2007 17:14 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Zo ben ik ook, dus ik mag dat wel.
Dat is Bush ook, dovemans oren zijn het.

Als een democratie zou je je moeten openstellen voor geluiden uit de samenleving, zeker als deze luider en luider worden.

Ik heb niks tegen standvastige mensen maar koppig en oostindisch doof is daarentegen iets wat we in de VS niet meer nodig hebben, en dat is Bush, en zo zou Thompson kunnen worden.
pi_53076361
quote:
Op maandag 10 september 2007 17:20 schreef popolon het volgende:

[..]

Dat is Bush ook, dovemans oren zijn het.

Als een democratie zou je je moeten openstellen voor geluiden uit de samenleving, zeker als deze luider en luider worden.

Ik heb niks tegen standvastige mensen maar koppig en oostindisch doof is daarentegen iets wat we in de VS niet meer nodig hebben, en dat is Bush, en zo zou Thompson kunnen worden.
Daar ben ik het niet mee eens. Reagan stond ook alleen met z'n kruistocht tegen het 'Evil Empire'. Soms moet je tegen de stroom inzwemmen als je goede ideeen hebt. Dan zijn dovemans oren best handig.

Het Nederlandse kabinet daarentegen reserveerde 100 dagen om te luisteren naar de samenleving. Daar hebben we prachtwijken voor teruggekregen.
  maandag 10 september 2007 @ 17:47:07 #265
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_53076603
quote:
Op maandag 10 september 2007 17:36 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens. Reagan stond ook alleen met z'n kruistocht tegen het 'Evil Empire'. Soms moet je tegen de stroom inzwemmen als je goede ideeen hebt. Dan zijn dovemans oren best handig.

Het Nederlandse kabinet daarentegen reserveerde 100 dagen om te luisteren naar de samenleving. Daar hebben we prachtwijken voor teruggekregen.
In Reagan's tijd had je tenminste een duidelijke vijand, je wist waar 'ie was. Die tijden van zulke 'oorlogen' zijn helaas, ja dat klinkt raar, voorbij. Ik mag toch hopen dat je GW's prestaties niet gaat vergelijken met Reagan's, dan komt RR er met gemak bovenuit.

Waarom je nu met de Nederlandse regering op de proppen komt weet ik niet, misschien om het andere uiterste aan te geven? Waar zeg ik dat ik dat goedkeur? Bij mij is het niet allemaal of zwart l of wit namelijk.

Voet bij stuk houden, kritiek wegwuiven en je eigen bevolking negeren en verwaarlozen is geen goede eigenschap Lyrebird, dat weet jij ook wel.

Een standvastig persoon is totaal iets anders dan een idioot met oogkleppen op.
  maandag 10 september 2007 @ 18:09:59 #266
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53077063
quote:
Op maandag 10 september 2007 17:36 schreef Lyrebird het volgende:

Klein punt: moet je wel goede ideeen hebben.
pi_53077713
quote:
Op maandag 10 september 2007 18:09 schreef gronk het volgende:

[..]

Klein punt: moet je wel goede ideeen hebben.
Klopt. En die mis ik bij Bush.
pi_53077785
quote:
Op maandag 10 september 2007 18:39 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Klopt. En die mis ik bij Bush.
Joh.
pi_53077820
quote:
Op maandag 10 september 2007 17:47 schreef popolon het volgende:
In Reagan's tijd had je tenminste een duidelijke vijand, je wist waar 'ie was. Die tijden van zulke 'oorlogen' zijn helaas, ja dat klinkt raar, voorbij. Ik mag toch hopen dat je GW's prestaties niet gaat vergelijken met Reagan's, dan komt RR er met gemak bovenuit.
Nee, doe ik zeker niet. Reagan was een vele betere president dan Bush.
quote:
Waarom je nu met de Nederlandse regering op de proppen komt weet ik niet, misschien om het andere uiterste aan te geven? Waar zeg ik dat ik dat goedkeur? Bij mij is het niet allemaal of zwart l of wit namelijk.
Andere uiterste.
quote:
Voet bij stuk houden, kritiek wegwuiven en je eigen bevolking negeren en verwaarlozen is geen goede eigenschap Lyrebird, dat weet jij ook wel.

Een standvastig persoon is totaal iets anders dan een idioot met oogkleppen op.
Ik denk niet dat Bush zijn eigen volk verwaarloosd heeft. Verre van dat. De overheidsuitgaven zijn onder zijn bewind gigantisch gestegen en een te groot deel is naar No child left behind en Medicare/Medicaid gegaan.
  maandag 10 september 2007 @ 19:05:28 #270
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_53078332
quote:
Op maandag 10 september 2007 18:43 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Nee, doe ik zeker niet. Reagan was een vele betere president dan Bush.
[..]

Andere uiterste.
[..]

Ik denk niet dat Bush zijn eigen volk verwaarloosd heeft. Verre van dat. De overheidsuitgaven zijn onder zijn bewind gigantisch gestegen en een te groot deel is naar No child left behind en Medicare/Medicaid gegaan.
En de 'war on terror' die je niet kunt winnen en Iraq om er maar een paar geldverslindende zaken te noemen. New Orleans is nog steeds een grote rotzooi, het is behelpen met de infrastructuur op vele plekken, veel mensen kunnen geen ziektekosten meer betalen etc. Verwaarlozen? Ja, zo kun je het toch wel noemen.

Ik denk ik help je even met een kleine aanvulling.
pi_53078812
Thompson heeft een verleden als lobbyist op K-street. Zo iemand zou ik dus sowieso als Amerikaan niet kiezen. Echt, hij lijkt me nog corrupter dan Dick Cheney. Dan nog liever Edwards (maar ik ben dan ook iemand van het 'verkeerde' continent).
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_53081259
quote:
Op maandag 10 september 2007 19:26 schreef Klopkoek het volgende:
Thompson heeft een verleden als lobbyist op K-street.
Thompson heeft een verleden als terroristenvriend, Y).
pi_53081265
quote:
Op maandag 10 september 2007 19:26 schreef Klopkoek het volgende:
Thompson heeft een verleden als lobbyist op K-street.
Thompson heeft een verleden als terroristenvriend, .
pi_53082855
quote:
Op maandag 10 september 2007 21:12 schreef Monidique het volgende:

[..]

Thompson heeft een verleden als terroristenvriend, .
Bron? Argumentatie?

Kan me nauwelijks voorstellen dat hij een nóg grotere terroristenvriend als jouw favoriet Ron Paul is.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_53083331
quote:
Op maandag 10 september 2007 22:07 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Bron? Argumentatie?

Kan me nauwelijks voorstellen dat hij een nóg grotere terroristenvriend als jouw favoriet Ron Paul is.
O, Klopkoekje toch, is het weer zover? Die week weer? Mijn favoriet Ron Paul? De grootste terroristenvriend? Argumentatie?

Maar goed:
quote:
A little over three years after Pan Am Flight 103 blew up over Lockerbie, Scotland, Fred D. Thompson provided advice to a colleague about one of his law firm’s new clients: The man representing the two Libyan intelligence officials charged in the terrorist bombing.
http://www.msnbc.msn.com/id/20678003/
pi_53618862
Did you know that Ron Paul placed second at the Values Voters Debate, and has won EVERY debate outside of that one???

Did you know that Ron Paul is the most searched term on Google, including Paris Hilton???

Did you know that Ron Paul has won more straw polls than all of the other candidates???

Did you know that Ron Paul just raised one million dollars online in just 7 days???

Did you know that Ron Paul has more money coming from military veterans than any other candidate???

Did you know that Ron Paul is the only Republican who is against the Iraq War and voted against it???

Did you know that Ron Paul has more youtube channel subscribers than all presidential candidates combined???

Did you know that Ron Paul voted against the Patriot Act???

Did you know that Ron Paul has never voted to raise taxes???

Did you know that Ron Paul has never voted against the 2nd Amendment???

Did you know that Ron Paul delivered over 4000 babies as a doctor???

Did you know that Ron Paul has served 10 terms as a congressman with a stellar and consistent record???

Did you know that hundreds of songs and thousands of videos are online for the good Doctor???
  † In Memoriam † maandag 1 oktober 2007 @ 15:51:45 #277
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_53619488
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 15:26 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Carpe Libertatem
pi_53625482
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 15:26 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Did you know that Ron Paul placed second at the Values Voters Debate, and has won EVERY debate outside of that one???

Did you know that Ron Paul is the most searched term on Google, including Paris Hilton???

Did you know that Ron Paul has won more straw polls than all of the other candidates???

Did you know that Ron Paul just raised one million dollars online in just 7 days???

Did you know that Ron Paul has more money coming from military veterans than any other candidate???

Did you know that Ron Paul is the only Republican who is against the Iraq War and voted against it???

Did you know that Ron Paul has more youtube channel subscribers than all presidential candidates combined???

Did you know that Ron Paul voted against the Patriot Act???

Did you know that Ron Paul has never voted to raise taxes???

Did you know that Ron Paul has never voted against the 2nd Amendment???

Did you know that Ron Paul has served 10 terms as a congressman with a stellar and consistent record???

Did you know that hundreds of songs and thousands of videos are online for the good Doctor???
Hij is echt een van de meest aantrekkelijke kandidaten voor mij, maar kom op, de man is al 72!
pi_53675245
"The Ron Paul 2008 presidential campaign raised $5,080,000 during the third quarter of 2007. That is an impressive 114 percent increase from the second quarter.

Ron Paul's 114 percent increase is in stark contrast to the decrease suffered by Mitt Romney, Rudy Giuliani, and John McCain. Romney's fundraising was down 29 percent. Giuliani was down 40 percent. McCain was down 55 percent."
pi_53675378
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 19:50 schreef henkway het volgende:
geef de republikeinen geen enkele kans meer, na het IRAK debacle
Dat is precies waarom Ron Paul de enige republikein is die in staat mag worden geacht Hillary of Obama te verslaan. Die opvatting lijkt ook in Amerika steeds meer gehoor te vinden.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 19:56:06 #282
66825 Reya
Fier Wallon
pi_53675466
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 19:47 schreef HenriOsewoudt het volgende:
"The Ron Paul 2008 presidential campaign raised $5,080,000 during the third quarter of 2007. That is an impressive 114 percent increase from the second quarter.

Ron Paul's 114 percent increase is in stark contrast to the decrease suffered by Mitt Romney, Rudy Giuliani, and John McCain. Romney's fundraising was down 29 percent. Giuliani was down 40 percent. McCain was down 55 percent."
Ja, maar vermoedelijk is het nog altijd een peuleschil ivm de totale fondsen die de drie andere genoemde kandidaten tot hun beschikking hebben.
pi_53675694
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 19:52 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Dat is precies waarom Ron Paul de enige republikein is die in staat mag worden geacht Hillary of Obama te verslaan. Die opvatting lijkt ook in Amerika steeds meer gehoor te vinden.
Bbbron?
pi_53682921
Ja, maar daar lijkt het niet te gaan over die opvatting die groeiende is dat hij de enige is de een Democraat kan verslaan, sterker nog: "Giuliani leads Republicans in national polls of the November 2008 election race. Paul still registers in single digits in those polls, but routinely scores much higher in Internet surveys and snap polls taken after debates."
  donderdag 4 oktober 2007 @ 01:07:31 #286
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_53683990
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 19:52 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Die heb ik gemist dan. Ik zou er niet al te snel op rekenen.
pi_53685253
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 19:50 schreef henkway het volgende:
geef de republikeinen geen enkele kans meer, na het IRAK debacle

http://nl.youtube.com/watch?v=a30rJQbDDno
Want al die brave Democraten zoals Hillary stemden tegen natuurlijk, en de rest moest er ook niets van hebben

http://nl.youtube.com/watch?v=FNgaVtVaiJE
  donderdag 4 oktober 2007 @ 08:59:51 #288
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53685733
De democraten wilden toch een speciale 'irak-belasting' invoeren? LIjkt mij 't stomste wat ze kunnen doen, maar goed...
pi_53686114
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 00:01 schreef Monidique het volgende:
Ja, maar daar lijkt het niet te gaan over die opvatting die groeiende is dat hij de enige is de een Democraat kan verslaan,
Ik reageerde niet op je post. Aanwijzingen over die opvatting vind je vooralsnog vooral in de blogosphere zoals hier en hier maar ook hier.

Maar lees ook de woorden van Newt Gingrich bijvoorbeeld:
"I believe for any Republican to win in 2008 they have to […] offer a dramatic, bold change. If we nominate somebody who has not done that, they get to be the nominee but there is very, very little likelihood that they can win.”

[ Bericht 1% gewijzigd door HenriOsewoudt op 04-10-2007 09:32:39 ]
pi_53687573
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 19:47 schreef HenriOsewoudt het volgende:

LOL! HenriO, je laat je weer meeslepen door je Libertarische vrienden die er wel vaker een handje in hebben om statistieken op een amateuristische manier te misbruiken.

Het gaat hier om relatieve veranderingen, niet om een absolute ranglijst. Als je naar het totaalplaatje kijkt, dan loopt jouw grote vriend Paul gigantisch achter op Romney en Guiliani. Hij maakt geen enkele kans.
pi_53687720
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 10:44 schreef Lyrebird het volgende:
LOL! HenriO, je laat je weer meeslepen door je Libertarische vrienden die er wel vaker een handje in hebben om statistieken op een amateuristische manier te misbruiken.

Het gaat hier om relatieve veranderingen, niet om een absolute ranglijst. Als je naar het totaalplaatje kijkt, dan loopt jouw grote vriend Paul gigantisch achter op Romney en Guiliani. Hij maakt geen enkele kans.
Ik kan de totaalcijfers van het derde kwartaal nog nergens vinden maar uit dit overzicht blijkt al dat 5 miljoen dollar toch echt serious money is. Alleen Hillary en Obama hebben significant veel meer te besteden. Het feit dat de 5 miljoen van Paul opzien baart blijkt ook uit de aandacht die hij ineens van de MSM krijgt, zoals gisteren op ABC.
  donderdag 4 oktober 2007 @ 11:01:47 #292
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_53687984
http://www.cnn.com/ELECTION/2008/money/gop.html

Als dat staatje bijgewerkt zou worden, dan zou hij op de 4e plek komen qua funds... wel idd aanzienlijk minder dan de drie erboven, dat wel.
pi_53688028
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 11:01 schreef ExtraWaskracht het volgende:
http://www.cnn.com/ELECTION/2008/money/gop.html

Als dat staatje bijgewerkt zou worden, dan zou hij op de 4e plek komen qua funds... wel idd aanzienlijk minder dan de drie erboven, dat wel.
Waarschijnlijk vierde, Fred Thompson is in dat overzicht nog niet opgenomen. De cijfers zijn nog niet bekend maar verwacht wordt dat Giuliani en Romney rond de 10 miljoen en Thompson rond de 8 miljoen heeft binnengehaald het laatste kwartaal.

<edit>
Dit overzicht bedoel ik. Duidelijker omdat het ook de gespendeerde bedragen, cash on hand en schulden (!) van de diverse kandidaten toont.
pi_53690354
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 11:03 schreef HenriOsewoudt het volgende:

Dit overzicht bedoel ik. Duidelijker omdat het ook de gespendeerde bedragen, cash on hand en schulden (!) van de diverse kandidaten toont.
Interessant overzicht! De staten New York en Californie domineren bij de donatie's en het overgrote deel gaat naar de Democraten. Het wordt tijd dat er een comprehensive campaign finance reform komt.
pi_53825400
thanks
pi_53825447
VS

Acherlijk kutland.

Irak aanvallen ok, maar een dam en brug bouwen ho maar !!!
pi_53825558
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 22:50 schreef Jihadjoestinkt het volgende:
VS

Acherlijk kutland.

Irak aanvallen ok, maar een dam en brug bouwen ho maar !!!
MBO?
pi_53825624
Gewoon niet op letten: Jihadjoe is een kutser
pi_53825633
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 22:55 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

MBO?
Nee

Zelf oorlogen beginnen kunnen ze wel, maar de dingen in orde krijgen in eigen land lukt ze niet. Kijk naar New Orleans, Bush kwam pas enkele dagen na de orkaan pas kijken !!!!

Belachelijk toch !!!!
pi_53825744
Ik vind Thompson toch wat tegenvallen tot nu toe...

Vervolg: Aanloop naar de Amerikaanse presidentsverkiezingen [Deel 3]

[ Bericht 61% gewijzigd door Evil_Jur op 09-10-2007 23:10:38 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')