Je bedoelt de beste organisatie aan Republikeinse kant?quote:Op zondag 8 juli 2007 19:15 schreef Klopkoek het volgende:
Waarop baseer je dat Romney de beste organisatie heeft?
Dat baseer ik dus niet uit een betrouwbare bron maar uit gesprekken die ik heb gehad tijdens mijn reis door europa, en ja ik weet ook wel dat mensen die gaan reizen vaak sowieso geen republikein zijn want dan waren de republikeinen misschien iets meer open-minded geweest.quote:Op zondag 8 juli 2007 15:52 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
En dat basseer je op wat? Heb je uberhaupt de poll gezien die ik postte?
Ik heb het niet over Hilalry, ik heb het over je bewering dat een neger geen kans zou hebben maar een vrouw wel. De meeste polls geven aan dat ze liever een zwarte man hebben dan een blanke vrouw, ongeacht partij.quote:Op zondag 8 juli 2007 19:29 schreef VrAnKiE het volgende:
[..]
Dat baseer ik dus niet uit een betrouwbare bron maar uit gesprekken die ik heb gehad tijdens mijn reis door europa, en ja ik weet ook wel dat mensen die gaan reizen vaak sowieso geen republikein zijn want dan waren de republikeinen misschien iets meer open-minded geweest.
En 30 jaar daarvoor hadden ze ook 'n familie die de zaakjes bepaalden (de Kennedy's). Maar die zijn, geheel in stijl, allemaal op aparte manieren aan hun einde gekomen...quote:
Ja fijner voor America (en de wereld) dan nu. Alle oorlogen die de VS voert worden nu gefinancierd door leningen vanuit China en elders. En dat is geld dat gewoon terug betaald moet worden.quote:Op zondag 8 juli 2007 18:25 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Fijn, dat gaat leuk worden, met isolationisten.
24, en reken dan maar op 28.quote:Op zondag 8 juli 2007 20:20 schreef onlogisch het volgende:
Als Hillary Clinton kandidaat wordt en uiteindelijk gekozen wordt, hebben ze daar in de VS 20 jaar lang 2 families gehad (Bush' & Clinton's) die de zaakjes bepaalden/bepalen...
Al met al geen gezonde situatie lijkt me
De eerste Kennedy JFK is in opdracht van de CIA overhoop geschoten, om de strijd tegen het dominoeffect van het communisme te kunnen voeren in Vietnam, en de andere zijn daarna allemaal "verongelukt" om bewijzen te voorkomenquote:Op zondag 8 juli 2007 20:41 schreef gronk het volgende:
[..]
En 30 jaar daarvoor hadden ze ook 'n familie die de zaakjes bepaalden (de Kennedy's). Maar die zijn, geheel in stijl, allemaal op aparte manieren aan hun einde gekomen...
Oh je bedoelt meer ontwikkeld dan NL waar men al gaat zeuren als er iemand die naast een NL paspoort een ander paspoort heeft in het kabinet komt (Arnold is als niet amerikaan toch maar governeur geworden!)quote:Op zondag 8 juli 2007 14:13 schreef VrAnKiE het volgende:
De meeste amerikanen die ik gesproken heb denken dat het hillary gaat worden... Amerikanen willen echt niet nog een republikein LOLz0rz Oh en amerikanen willen helemaal geen neger als president daar zijn ze nog niet 'klaar' voor (lees: te onderontwikkeld)
Ook Robert kreeg de kogel, al was hij zo vrij als een vogel.quote:Op zondag 8 juli 2007 20:47 schreef henkway het volgende:
[..]
De eerste Kennedy JFK is in opdracht van de CIA overhoop geschoten, om de strijd tegen het dominoeffect van het communisme te kunnen voeren in Vietnam, en de andere zijn daarna allemaal "verongelukt" om bewijzen te voorkomen
Laat me raden, jij bent voor de republikeinen?quote:Op maandag 9 juli 2007 02:57 schreef StefanP het volgende:
Fiascos als die idiote Amnestie regeling, leugens als het zogenaamd tegen zullen gaan van corruptie, pork en earmarks die niet nagekomen worden en dergelijke hebben hopelijk veel mensen er toch weer van overtuigd dat democraten een stel achterlijke, wereldvreemde, hypocriete idioten zijn.
Ik dacht altijd dat Gulliani de boel ook aardig op de rails had, hoewel zijn vriendjes natuurlijk omstredener zijn.quote:Op zondag 8 juli 2007 19:20 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Je bedoelt de beste organisatie aan Republikeinse kant?
Romney is een CEO. Zijn sterke punt is dat hij een goede organisatie uit de grond kan stampen. Hij heeft niet alleen hele goede mensen om zich heen verzameld, hij heeft ontzettend veel goede connectie's uit de tijd dat hij gouverneur van Massachusetts was en voorzitter van het gouverneursplatform. Een hele belangrijke troef zijn de vijf zonen van Romney die met hem mee op campagne gaan. Daarmee heeft hij vijf hulpsinterklazen die zwaar werk kunnen verzetten. Nou gaat het hier om een Republikein, dus misschien is sinterklaas de verkeerde metafoor, maar je snapt waar ik naar toe wil.
Juist, ik ben bang dat als er een republikein terug komt dat de oorlogen niet zullen stoppen.quote:Op maandag 9 juli 2007 11:37 schreef Hexagon het volgende:
Misschien zijn niet alle republikeinen zo verschrikkelijk als Bush en zijn neoconservatieve kornuiten.
Maar ik kan niet zeggen dat de andere republikeinen veel hebben ondernomen tegen het wanbeleid en alle andere fratsen van die regering. Eerder vormden ze een soort beschermende muur waarachter Bush en zijn corrupte kliek lekker hun gang konden gaan om de VS richting de afgrond te duwen. Zeker toen het goed ging. Sinds ze met Bush mee de afgrond in dreigen te verdwijnen worden er enkelen wakker om hun zetel te behouden.
Als het dan toch een republikein moet worden (Giulliani lijkt me op zich een beste kerel) dan hoop ik dat ze het zonder congresmeerderheid moeten gaan doen. Dan kan hij in ieder geval niet door een hoop republikeinse ja-knikkers worden beschermd.
De oorlogen stoppen sowieso niet. Er is altijd wel wat, kijk maar naar Clinton.quote:Op maandag 9 juli 2007 12:53 schreef henkway het volgende:
[..]
Juist, ik ben bang dat als er een republikein terug komt dat de oorlogen niet zullen stoppen.
Nou daar stikt het van in nederland en in de USA ook, want er wordt mede dank zij internet meer vreemd gegaan dan ooit tevoren.quote:Op maandag 9 juli 2007 14:55 schreef JohnDope het volgende:
Hillary Clinton kon niet eens haar eigen man onder de duim houden, laat staan een land vol Lunatics.
Het gaat natuurlijk niet om het vreemd gaan wiseguy. Het gaat erom dat Hillary tegen Bill had gezegd dat hij openkaart op televisie moest spelen.quote:Op maandag 9 juli 2007 15:04 schreef henkway het volgende:
[..]
Nou daar stikt het van in nederland en in de USA ook, want er wordt mede dank zij internet meer vreemd gegaan dan ooit tevoren.
Sarkozy die deed niet anders en Berlusconi ook
Dus dat vind ik geen reden, voor veel vrouwen zal het juist heel herkenbaar zijn.
Dat viel dus Bill aan te rekenen, niet Hilary, die zal wel gezegd hebben, ik zei het toch tegen je!!quote:Op maandag 9 juli 2007 15:07 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk niet om het vreemd gaan wiseguy. Het gaat erom dat Hillary tegen Bill had gezegd dat hij openkaart op televisie moest spelen.
Maar eigenwijze Bill wilde niet naar de erg wijze raad van zijn vrouw luisteren en ging vervolgens zitten liegen op televisie.
Dus als Bill niet naar de wijze raad van zijn vrouw wilt luisteren, dan doet het volk dat ook niet.
Het punt is dus alleen, dat Bill niet luisterde, dus dan zal het volk, dat bestaat uit het merendeel Lunatics, ook niet naar haar luisterenquote:Op maandag 9 juli 2007 15:09 schreef henkway het volgende:
[..]
Dat viel dus Bill aan te rekenen, niet Hilary, die zal wel gezegd hebben, ik zei het toch tegen je!!
Je moet eerlijk zijn, Bill!!
Punt is dat in de US Bill gestraft wordt, terwijl het in Frankrijk als een deugd wordt gezien en er niet gelogen hoeft te worden.quote:Op maandag 9 juli 2007 15:11 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het punt is dus alleen, dat Bill niet luisterde, dus dan zal het volk, dat bestaat uit het merendeel Lunatics, ook niet naar haar luisteren
Hillary is dus geen leider, zij wordt geleid.![]()
Clinton was toch geen oorlog begonnen of heb ik iets gemist.quote:Op maandag 9 juli 2007 13:18 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
De oorlogen stoppen sowieso niet. Er is altijd wel wat, kijk maar naar Clinton.
Het punt is, dat Bill keihard tegen zijn eigen volk op televisie heeft zitten liegen, waar de leugen over gaat doet er dan in principe niet toe.quote:Op maandag 9 juli 2007 15:24 schreef henkway het volgende:
[..]
Punt is dat in de US Bill gestraft wordt, terwijl het in Frankrijk als een deugd wordt gezien en er niet gelogen hoeft te worden.
Lol. Elke politicus liegt. Als we ze daar op moeten gaan afrekenen kunnen we beter de hele politiek opdoeken en weer in dorpsgemeenschappen van 100-1000 mensen gaan wonen waar de sociale controle maximaal is.quote:Op maandag 9 juli 2007 15:25 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het punt is, dat Bill keihard tegen zijn eigen volk op televisie heeft zitten liegen, waar de leugen over gaat doet er dan in principe niet toe.
De vraag is, waar heeft meneer nog meer over lopen liegen.....
Dat klopt, maar als ze betrapt worden, zijn de sjaak.quote:
Ja om dat de US zo dom straft, laat de man plezier hebben, trouwens hij is niet verkiesbaar.quote:Op maandag 9 juli 2007 15:25 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het punt is, dat Bill keihard tegen zijn eigen volk op televisie heeft zitten liegen, waar de leugen over gaat doet er dan in principe niet toe.
De vraag is, waar heeft meneer nog meer over lopen liegen.....
Hij mag best plezier hebben, maar hij moet niet tegen zijn volk voor de camera gaan liegen. Dat is zowat de grootste zonde die een politicus kan begaan.quote:Op maandag 9 juli 2007 15:31 schreef henkway het volgende:
[..]
Ja om dat de US zo dom straft, laat de man plezier hebben, trouwens hij is niet verkiesbaar.
Zijn vrouw is kandidaat.
En hoeveel US vrouwen weten dat hun man vreemd gaat, en hoeveel mannen liegen zich helemaal suf, nou???
Nee je kan nooit vreemd gaan van de man het de vrouw aanrekenen, ik denk dat veel vrouwen met haar meedenken en op haar zullen stemmen.quote:Op maandag 9 juli 2007 16:01 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Hij mag best plezier hebben, maar hij moet niet tegen zijn volk voor de camera gaan liegen. Dat is zowat de grootste zonde die een politicus kan begaan.
En dat heeft Hillary meerdere malen tegen Bill gezegd, alleen ze had zelfs geen grip op haar eigen man en daarom ging Bill eigenwijs zitten liegen op televisie.
Als Hillary een dominanter karakter had gehad (en dat heeft een leider nodig), dan was het nooit zo ver gekomen![]()
You don't get it huh son.quote:Op maandag 9 juli 2007 16:04 schreef henkway het volgende:
[..]
Nee je kan nooit vreemd gaan van de man het de vrouw aanrekenen, ik denk dat veel vrouwen met haar meedenken en op haar zullen stemmen.
Wat we nodig hebben is geen oorlogen meer en daar kan zij voor zorgen
Kennelijk... Operation Desert Fox en de Kosovo oorlog zijn nieuwe dingen voor je?quote:Op maandag 9 juli 2007 15:25 schreef henkway het volgende:
[..]
Clinton was toch geen oorlog begonnen of heb ik iets gemist.
O dus wat Bill deed mag nu opeens wel , nu is het de schuld van de vrouw.quote:Op maandag 9 juli 2007 16:07 schreef JohnDope het volgende:
[..]
You don't get it huh son.
Het gaat niet over het vreemd gaan.
Ik zou het wel even voor je herschrijven, wie weet begrijp je het wel... My God.quote:Op maandag 9 juli 2007 16:12 schreef henkway het volgende:
[..]
O dus wat Bill deed mag nu opeens wel , nu is het de schuld van de vrouw.
Ja ik snap het .
Heb je dat ook thuis al verteld>??![]()
Moet je zeggen, het is jouw schuld dat ik geregeld vreemd ga.
Kijk eens aanquote:Op maandag 9 juli 2007 16:01 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Hij mag best plezier hebben (vreemd gaan), maar hij moet niet tegen zijn volk voor de camera gaan liegen. Dat is zowat de grootste (dood) zonde die een politicus kan begaan.
En dat heeft Hillary meerdere malen tegen Bill gezegd (dat Bill open kaart op televisie moet spelen over zijn 'vreemd gaan' en dat Bill dus niet moet gaan liegen), alleen ze had zelfs geen grip op haar eigen man (want Bill wilde die wijze raad mbt openkaart spelen op televisie niet aannemen) en daarom ging Bill (tegen alle wijze adviezen van zijn onderdanige vrouw in) eigenwijs zitten liegen op televisie.
Als Hillary een dominanter karakter had gehad (en dat heeft een leider nodig) dan had Bill zeker weten geluisterd naar de wijze raad van zijn wijze vrouw en dan was het nooit zo ver gekomen,want dan had Bill meteen de waarheid op televisie verteld![]()
Dan heb je ook nog Bloomberg, die heeft geld zat.quote:Op maandag 9 juli 2007 17:25 schreef Hexagon het volgende:
Overigens heeft die Giulliani nog best aardige kaarten voor een republikein
Hij hoort in ieder geval niet bij de boevenbende Bush en ook niet tot de laffe corrupte ja-knikkers in het congres die hen de hand boven het hoofd hielden.
Guiliani wil af en toe nog wel eens vrouwelijker zijn dan Clinton.quote:Op zondag 8 juli 2007 13:23 schreef Martijn_77 het volgende:
Ik denk Guiliani van wege het optreden rond 11 september en vanwege het feit dat Hillary een vrouw is en dat veel van de red necks het niet zien zitten om door een vrouw bestuurd te worden.
Republivisionisme.quote:Op maandag 9 juli 2007 02:57 schreef StefanP het volgende:
Na de grote clown Bush, wiens neocon-politiek door de meeste mensen verward wordt met republikeinen en waardoor de laatstgenoemden in een slecht daglicht komen te staan
Ik verwacht dat Hillary veel vrouwelijke kiezers zal trekken, die nooit gestemd eerder hebbenquote:Op maandag 9 juli 2007 18:37 schreef Monidique het volgende:
[..]
Guiliani wil af en toe nog wel eens vrouwelijker zijn dan Clinton.
quote:Op maandag 9 juli 2007 18:40 schreef Monidique het volgende:
[..]
Republivisionisme.
De Republikeinen hadden zes jaar lang geen kritiek op hun geliefde leider en stemde met vrijwel alles in. Kritiek op Bush was kritiek op Amerika, op de troepen, etcetera. En nu, o, als Bush de clown blijkt die hij is en nog maar twintig of dertig procent van de Amerikanen hem steunt, dan is het opeens dat Bush zomaar per ongeluk zonder aanleiding verward wordt met de Republikeinen, arme slachtoffers van Bush en de media..
Idd, pas nu door Bush zijn streken hun eigen zetels beginnen te wankelen zijn ze ineens toch niet zo blij met hem.quote:Op maandag 9 juli 2007 18:40 schreef Monidique het volgende:
[..]
Republivisionisme.
De Republikeinen hadden zes jaar lang geen kritiek op hun geliefde leider en stemde met vrijwel alles in. Kritiek op Bush was kritiek op Amerika, op de troepen, etcetera. En nu, o, als Bush de clown blijkt die hij is en nog maar twintig of dertig procent van de Amerikanen hem steunt, dan is het opeens dat Bush zomaar per ongeluk zonder aanleiding verward wordt met de Republikeinen, arme slachtoffers van Bush en de media..
Al Gore gaat niet meedoen. Bovendien is Al Gore met zijn pro-groen acties net een klein tikkeltje te "groen" geworden voor de meeste Amerikanen. Overigens doe ik wel mee met zijn spaarlampen campagne, en heb ik de meeste lampen in mijn huis vervangen door spaarlampen....quote:Op zondag 8 juli 2007 13:43 schreef marcb1974 het volgende:
Ik denk niet dat het Clinton zal worden. Obama maakt nu een beter kans en als Gore mee gaat doen wordt het nog allemaal anders.
Ik weet het nog niet. Bush is een Republikein, maar de Republikeinse partij laat Bush steeds meer vallen. Als er een fatsoenlijke Republikein op staat met een goed stel hersens en charisma, dan zou het best kunnen dat ze toch winnen.quote:In de eigenlijk verkiezingen hebben de democraten een voorsprong na de rampzalige 'Bush'jaren.
Hoezo? Ondanks dat zijn stem niet te koop is lijdt hij er financieel gezien niet onder.quote:
http://blogs.abcnews.com/(...)ron-paul-tops-m.htmlquote:ABC News' George Stephanopoulos Reports: Though often regarded as a longshot candidate for president, Republican Ron Paul tells ABC News that he has an impressive $2.4 million in cash on hand after raising an equal amount during the second quarter, putting him ahead of one-time Republican frontrunner John McCain, who reported this week he has only $2 million in the bank.
Dat zegt natuurlijk meer over Hillary.quote:Op maandag 9 juli 2007 18:37 schreef Monidique het volgende:
[..]
Guiliani wil af en toe nog wel eens vrouwelijker zijn dan Clinton.
Wat is er zo goed aan Gore dan?, tis gewoon een Bush kloon met aandacht voor millieu.quote:Op maandag 9 juli 2007 18:41 schreef Byte_Me het volgende:
Al Gore
alleen moet ie geen milieudiktator worden. die docu van hem lijkt mij een beetje overdreven.
Ik bedoel dat ik niet verwacht dat hij president gaat worden als hij anti-corporaties is. Die corporaties hebben een nogal grote vinger in de pap namelijk.quote:Op maandag 9 juli 2007 20:17 schreef Parabol het volgende:
[..]
Hoezo? Ondanks dat zijn stem niet te koop is lijdt hij er financieel gezien niet onder.
[..]
http://blogs.abcnews.com/(...)ron-paul-tops-m.html
http://politicalticker.bl(...)im-holy-sites-first/quote:Colorado Rep. Tom Tancredo’s campaign stood by his assertion that bombing holy Muslim sites would serve as a good “deterrent” to prevent Islamic fundamentalists from attacking the United States, his spokeswoman said Friday.
“This shows that we mean business,” said Bay Buchanan, a senior Tancredo adviser. “There’s no more effective deterrent than that. But he is open-minded and willing to embrace other options. This is just a means to deter them from attacking us.”
Ik denk niet dat wij het eens worden.quote:Op maandag 6 augustus 2007 18:07 schreef Monidique het volgende:
Obama en Clinton zijn natuurlijk gewoon ontzettend gematigd, zelfs soms neigend naar de Republikeinse zijde, en hun meningen komen overeen met een groot gedeelte van de bevolking, wat toch wel een belangrijk meetpunt van gematigdheid is. Ik voorspel dat geen Republikein zal winnen. We bewaren 'm maar: "Ik voorspel dat de Republikeinen wederom zullen winnen."
't Is eerder een warmonger, en die hebben we de laatste zeven jaar al aan 't zwabberende roer gehad.quote:Op maandag 6 augustus 2007 18:17 schreef ethiraseth het volgende:
Tancredo is een grappig figuur:
[..]
http://politicalticker.bl(...)im-holy-sites-first/
Tja, wat zullen we hiervan eens zeggen.
![]()
Dacht Osama bin Laden ook. Misschien als-ie wat heilige torens van de Amerikanen zou vernietigen, dan trokken ze zich wel terug uit islamitische landen.quote:Op maandag 6 augustus 2007 18:17 schreef ethiraseth het volgende:
Tancredo is een grappig figuur:
[..]
http://politicalticker.bl(...)im-holy-sites-first/
Tja, wat zullen we hiervan eens zeggen.
![]()
Een sociaal hart die ook de mindere kanten van de menselijke natuur kent. Alhoewel ook hij uit een goede familie komt. Ook bij de presidentsverkiezingen is de American Dream een dream.quote:Op maandag 6 augustus 2007 21:02 schreef Lyrebird het volgende:
Wat maakt John Edwards een geschikte presidentskandidaat?
Hij is "All American", en representatief voor een zeer groot deel van de Amerikanen. Hij komt uit een arbeidersfamilie, en uit relatief arme ouders en moest vechten voor elke cent om zijn universiteit te betalen. Niet zoals de Bushes en de Kennedy's die uit een rijke familie kwamen bijvoorbeeld. Zijn vader werkte in een fabriek, zijn moeder was postsorteerder. Hij was de eerste van de familie die naar een universiteit ging.quote:Op maandag 6 augustus 2007 21:02 schreef Lyrebird het volgende:
Wat maakt John Edwards een geschikte presidentskandidaat?
Hmm, dacht dat hij ook uit een goed nest kwam. Dat hij veel ellende heeft meegemaakt wist ik dan weer wel, en zoiets heeft altijd een streepje voor bij mij. Niet perse uit medelijden trouwens. Ik denk dat iemand dan ook meer levenservaring en wijsheid heeft.quote:Op maandag 6 augustus 2007 21:18 schreef maartena het volgende:
[..]
Hij is "All American", en representatief voor een zeer groot deel van de Amerikanen. Hij komt uit een arbeidersfamilie, en uit relatief arme ouders en moest vechten voor elke cent om zijn universiteit te betalen. Niet zoals de Bushes en de Kennedy's die uit een rijke familie kwamen bijvoorbeeld. Zijn vader werkte in een fabriek, zijn moeder was postsorteerder. Hij was de eerste van de familie die naar een universiteit ging.
In de Amerikaanse presidentsverkiezingen is het "where he comes from" minstens net zo belangrijk dan de politieke standpunten van de man, en John Edwards is iemand die dicht bij het volk staat, en hij trekt door zijn "southern heritage" veel stemmen uit (zuidelijke) staten die normaal veelal republikeins stemmen.
En de waarheid is ook hard: Er zijn nog steeds veel mensen die liever geen vrouw, en geen zwarte als presidentskandidaat willen zien, en dan kom je toch uit bij OF de republikein, OF John Edwards.
Qua politieke standpunten is hij niet TE liberaal en niet TE conservatief, en ook daarmee valt hij dus in het straatje van veel Amerikanen.
Een ander puntje wat hem in ieder geval enigszins terughoudend maakt bij het sturen van soldaten zonder enorm goede reden: Hij verloor zijn zoon op 16 jarige leeftijd aan een auto-ongeluk. Hij weet dus donders goed wat het is om een kind te verliezen, en zal dus niet zomaar jonge mannen op het oorlogspad sturen zonder dat daar een verdomt goede reden voor is.
Als hij de nominatie mocht winnen, dan overweeg ik zeker om op hem te stemmen.
quote:Presidential candidate John Edwards tells every audience that his “father worked in a mill.” It’s right there on his MySpace page: “My dad was a millworker.” Google “john edwards mill worker” and you’ll find lots of journalists and reference sites reporting that as fact. Washington Post columnist Eugene Robinson upped the ante, declaring that “Edwards grew up poor.”
But is Edwards’s story true? Not quite, according to Boston Globe reporter Patrick Healy, who actually visited his home town back in 2003. Healy found:
On the campaign trail today, the senator regularly describes himself as the son of a mill worker but rarely if ever notes that his father was part of management. “They weren’t quite as humble as Edwards makes it sound,” says Pat Smith of Robbins. “Wallace was a very important man at the mill. … They weren’t rich, but they weren’t struggling poor.”
“John was more middle class than most of us,” says Bill Garner, a high school friend and college roommate.
Dat Ron Paul zich zou overschreeuwen vind ik overdreven. En waarom zou het niet de juiste podium zijn om zijn meningen te verkondigen. Daar staat hij toch voor?quote:Op maandag 6 augustus 2007 18:01 schreef Lyrebird het volgende:
Brownback, Hunter en Tommy Thompson waren onzichtbaar, terwijl Ron Paul zichzelf leek te overschreeuwen. Ik denk dat Paul als geweten van de Republikeinen best wel wat te zeggen heeft, maar dit was niet het juiste podium. Tancredo kwam niet altijd goed uit z'n woorden. Huckabee was wat mij betreft de openbaring van de avond. Die man is een begenadigd spreker en hij heeft originele ideeen. Als Fred Thompson niet meedoet, dan zie ik Huckabee als de nummer 3.
Ondanks dat Ron Paul een bijna klassieke paleoconservatief (dat is conservatiever dan conservatief) is, zou hij met zijn oproep tot isolatiotionisme meer thuis zijn geweest bij de Democraten dan bij de Republikeinen. Zijn argumenten voor een terugtrekking uit Irak lijken zo van Daily Kos of Counterpunch te zijn gehaald. Geen serieuze discussiepartner voor de 8 andere Republikeinse presidentskandidaten.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 08:56 schreef xman het volgende:
Dat Ron Paul zich zou overschreeuwen vind ik overdreven. En waarom zou het niet de juiste podium zijn om zijn meningen te verkondigen. Daar staat hij toch voor?
Ik vond zijn optreden echt president waardig.
Isolationisme is toch een klassiek thema van paleoconservatieven?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:18 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ondanks dat Ron Paul een bijna klassieke paleoconservatief (dat is conservatiever dan conservatief) is, zou hij met zijn oproep tot isolatiotionisme meer thuis zijn geweest bij de Democraten dan bij de Republikeinen. Zijn argumenten voor een terugtrekking uit Irak lijken zo van Daily Kos of Counterpunch te zijn gehaald. Geen serieuze discussiepartner voor de 8 andere Republikeinse presidentskandidaten.
In 1988 was hij presidentskandidaat voor de libertarische partij. Je kunt hem inderdaad in dat hokje plaatsen. Hij is zeer zeker minder moraliserend dan de meeste andere kandidaten.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:28 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Isolationisme is toch een klassiek thema van paleoconservatieven?
Is Ron Paul trouwens niet meer een liberaal/libertariër dan een moraliserende conservatief?
Ja de paleoconservatieven zien zichzelf vaak als de klassieke conservatieven.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:18 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ondanks dat Ron Paul een bijna klassieke paleoconservatief (dat is conservatiever dan conservatief) is, zou hij met zijn oproep tot isolatiotionisme meer thuis zijn geweest bij de Democraten dan bij de Republikeinen. Zijn argumenten voor een terugtrekking uit Irak lijken zo van Daily Kos of Counterpunch te zijn gehaald. Geen serieuze discussiepartner voor de 8 andere Republikeinse presidentskandidaten.
De democraten hebben gewoon goedgekeurd dat deze bill er ook doorheen komt. Nou dat is dus tegen alle meningen van hun kiezers in natuurlijk. Hoe kun je zoiets toevertrouwen aan een administration die zovaak gelogen heeft en ook veel steken heeft laten vallen in zaken zoals die van Kathrina en laatst nog de Roberto Gonzales affaire.quote:U.S. President George W. Bush pushed for approval by Congress on Saturday of the temporary expansion of his power to conduct electronic surveillance without a court order.
Bush hailed the Senate for passing the bill, denounced as excessive by civil liberties groups, which would allow eavesdropping on communications between U.S. residents and people abroad. He urged the House of Representatives to provide needed concurrence before lawmakers begin a monthlong recess.
Zijn aanhang onder de jongere bevolking zal niet boven de vijf of tien procent liggen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 18:49 schreef xman het volgende:
Dat terwijl iemand als Ron Paul een grote aanhang heeft onder de jongere bevolking in de VS en veel aanhang heeft aldaar, zie je dat niet terug in de berichtgeving van de 'Oude media'.
Nou dat weet ik nog zo niet.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 19:10 schreef Monidique het volgende:
[..]
Zijn aanhang onder de jongere bevolking zal niet boven de vijf of tien procent liggen.
Dat zijn IMHO allemaal Democraten die voor Paul stemmen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 19:17 schreef xman het volgende:
[..]
Nou dat weet ik nog zo niet.
Heb je de reacties op de laatste ABC pol gezien?
[afbeelding]
Trouwens wat nog niet is, kan nog komen. Clinton had in de begin van z'n campagne ook een popularity rating van 4%. Hij heeft het uiteindelijk toch gewonnen.
Het is een anonieme internetpoll, dat zegt niets over de gehele bevolking.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 19:17 schreef xman het volgende:
[..]
Nou dat weet ik nog zo niet.
Heb je de reacties op de laatste ABC pol gezien?
[afbeelding]
Trouwens wat nog niet is, kan nog komen. Clinton had in de begin van z'n campagne ook een popularity rating van 4%. Hij heeft het uiteindelijk toch gewonnen.
De republikeinen hebben veel aanhang verloren. Vooral met de overheersing van Neoconservatistische opvattingen in de partij. Maar dat betekend niet dat ze hierdoor Democraat zijn geworden.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 19:28 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat zijn IMHO allemaal Democraten die voor Paul stemmen.
Nee dat zegt ook niets over de gehele bevolking, maar wel over de (verborgen) aanhang die er is voor Ron Paul.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 19:54 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het is een anonieme internetpoll, dat zegt niets over de gehele bevolking.
Ook niet.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 19:59 schreef xman het volgende:
[..]
Nee dat zegt ook niets over de gehele bevolking, maar wel over de (verborgen) aanhang die er is voor Ron Paul.
Als dat het niet doet, dan doet dit het misschien wel (vooral vanaf 0:49):quote:
Wat is een neocon?quote:Op maandag 9 juli 2007 07:38 schreef StefanP het volgende:
Bush is geen republikein, zoals ik al schreef, maar een neocon. Helaas hebben de republikeinen ook veel verbruid bij conservatieven waardoor de ogen van velen open zijn gegaan en ze niet meer blind op GOP stemmen, maar kijken naar de standpunten van kandidaten. Die hele amnestieregeling was een fiasco van jewelste voor de GOP.
Gore komt niet terug, die vindt het veel te leuk om de wereld rond te reizen als messiah van het milieu.
Hillary Clinton heeft niets behalve dat ze de achternaam van Bill heeft. Zelf stelt ze niets voor en dat weten veel kiezers hopelijk ook. Een stem op Hillary is echt geen stem op Bill.
http://news.yahoo.com/s/ap/20070808/ap_on_el_pr/romney_iowaquote:Republican presidential hopeful Mitt Romney on Wednesday defended his five sons' decision not to enlist in the military, saying they're showing their support for the country by "helping me get elected."
(...)
"My sons are all adults and they've made decisions about their careers and they've chosen not to serve in the military and active duty and I respect their decision in that regard."
He added: "One of the ways my sons are showing support for our nation is helping me get elected because they think I'd be a great president.
(...)
The woman who asked the question, Rachel Griffiths, 41, of Milan, Ill., identified herself as a member of Quad City Progressive Action for the Common Good, as well as the sister of an Army major who had served in Iraq.
"Of course not," Griffiths said when asked if she was satisfied with Romney's answer. "He told me the way his son shows support for our military and our nation is to buy a Winnebago and ride across Iowa and help him get elected."
Nou ja, behalve die hond, hè, ook al zo'n schandaal. Nee, dat het een daadwerkelijk aantoonbare flip-flopper is, in tegenstelling tot toentertijd Kerry, is waarschijnlijk Het Schandaal. Maar ach, die Republikeinen hebben allemaal hun schandalen, voor de voorverkiezingen maakt het niet uit en voor de hardcore 28% ook niet in de verkiezingen.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:05 schreef Lyrebird het volgende:
Als dat het schandaal van Romney is, dan heeft hij weinig te vrezen.
Het zijn de Republikeinen die zo graag Risk willen spelen maar als hun eigen kroost eropuitgestuurd wordt geldt die regel opeens nietquote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:05 schreef Lyrebird het volgende:
Als dat het schandaal van Romney is, dan heeft hij weinig te vrezen.
Kerry was geen aantoonbare flipflopper?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:15 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nou ja, behalve die hond, hè, ook al zo'n schandaal. Nee, dat het een daadwerkelijk aantoonbare flip-flopper is, in tegenstelling tot toentertijd Kerry, is waarschijnlijk Het Schandaal. Maar ach, die Republikeinen hebben allemaal hun schandalen, voor de voorverkiezingen maakt het niet uit en voor de hardcore 28% ook niet in de verkiezingen.
Neuh, niet echt. Het was allemaal vrij overdreven.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:39 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Kerry was geen aantoonbare flipflopper?
http://www.nysun.com/article/60377?page_no=2quote:Senator Brownback of Kansas, the third-place finisher, declared as he often does in his stump speech: "All for Jesus. All for Jesus. All for Jesus. All for Jesus."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |