De Democratische meerderheid in het congres is inderdaad een groot probleem. Diebold had al veel eerder aangepakt moeten worden.quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:54 schreef Resonancer het volgende:
Wat n keuzes. Terwijl je maar 1 keus hebt.
[afbeelding]
Ron Paul doet het juist zo goed omdat zijn ideën nu alleen in een internet-echokamer van gelijk gezinden rondgaan die vervolgens de stem-1000-keer scripts erbij pakken als er een poll ergens verschijnt.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 19:06 schreef Klopkoek het volgende:
Valt me ook op dat Ron Paul wordt genegeerd. Wat zou daar achter zitten?
Imo zou Murdoch juist beregeil moeten worden van Ron Pauls ideën....
Ik ben er voor 80% zeker van dat het een Clinton/Obama combinatie wordt voor de Democraten. De enige die roet in het eten kan gooien is Obama zelf, die zich IMHO iets te veel met de Cindy Sheehan / Michael Moore ultra's inlaat en daarmee gematigde Amerikanen afschrikt. John - 2 Americas - Edwards staat in z'n nek te hijgen, en is een goed alternatief. Maarrrrr, als Hilary DE kandidaat voor de Democraten blijkt te zijn, dan zal Gore meedoen. En als Gore meedoet, dan zou Hillary het wel eens niet kunnen halen.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:18 schreef iruub het volgende:
Als de democraten slim zijn dan zorgen ze voor een ticket: Clinton/ Obama. Succes verzekert voor de komende 8 jaar en je spreekt alle bevolkingsgroepen in de USA aan. Intellect en jeugdigheid samen!![]()
Heeft Gore zo'n aversie tegen Hillary? Dat ie dan perse wel mee wil doen?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:43 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik ben er voor 80% zeker van dat het een Clinton/Obama combinatie wordt voor de Democraten. De enige die roet in het eten kan gooien is Obama zelf, die zich IMHO iets te veel met de Cindy Sheehan / Michael Moore ultra's inlaat en daarmee gematigde Amerikanen afschrikt. John - 2 Americas - Edwards staat in z'n nek te hijgen, en is een goed alternatief. Maarrrrr, als Hilary DE kandidaat voor de Democraten blijkt te zijn, dan zal Gore meedoen. En als Gore meedoet, dan zou Hillary het wel eens niet kunnen halen.
Ik weet het niet. Beetje vreemde zaak, maar blijkbaar heeft hij zich laten ontvallen dat hij van plan is om zich kandidaat te stellen als Hillary de front-runner is. Dit is een gerucht dat ik helaas niet op het web terug kan vinden.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 00:01 schreef Klopkoek het volgende:
Heeft Gore zo'n aversie tegen Hillary? Dat ie dan perse wel mee wil doen?
Ik denk niet dat Gore meedoet. Die heeft het al eens geprobeerd, en zit al lang en breed te genieten van een enorm lekker inkomen in het bedrijfsleven. De eerste Primaries zijn in al in Januari, en Super Tuesday is op 5 Feb. 2008. Dat betekend dus dat ie zich toch echt VOOR ergens in December (filing deadline, zodat ze de ballots nog kunnen drukken) in de strijd moet gooien, en ik geloof niet dat hij dat gaat doen.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:43 schreef Lyrebird het volgende:
Maarrrrr, als Hilary DE kandidaat voor de Democraten blijkt te zijn, dan zal Gore meedoen. En als Gore meedoet, dan zou Hillary het wel eens niet kunnen halen.
Wat een lariekoek. Er zijn spontaan honderden support groups ontstaan verspreidt over de VS. Dat kan je niet met machines doen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 12:29 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Ron Paul doet het juist zo goed omdat zijn ideën nu alleen in een internet-echokamer van gelijk gezinden rondgaan die vervolgens de stem-1000-keer scripts erbij pakken als er een poll ergens verschijnt.
Mocht Ron Paul in een serieus debat terecht komen is bij binnen de korste keren bekend als de kandidaad die terug wil naar de goudstandaard, pro-genocide is (H.R.180) en verder nog veel meer idiote plannen heeft.
Alsof het daarom zou gaan? Alsof de politici daarop worden geselecteerd.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 04:03 schreef popolon het volgende:
De vraag: Obama heeft geen ervaring ?
Cheney en Rumsfeld hebben de meeste ervaring ooit, heeft dat de wereld (of VS) iets positiefs opgeleverd?
Nee, ik zie Gore ook niet meedoen. Die gaat dat er echt niet voor op het spel zetten.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 03:18 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Gore meedoet. Die heeft het al eens geprobeerd, en zit al lang en breed te genieten van een enorm lekker inkomen in het bedrijfsleven. De eerste Primaries zijn in al in Januari, en Super Tuesday is op 5 Feb. 2008. Dat betekend dus dat ie zich toch echt VOOR ergens in December (filing deadline, zodat ze de ballots nog kunnen drukken) in de strijd moet gooien, en ik geloof niet dat hij dat gaat doen.
Hij is al te laat naar mijn mening.
Als dat zo makkelijk is waarom doen de anderen het dan niet?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 12:29 schreef CeeJee het volgende:
Ron Paul doet het juist zo goed omdat zijn ideën nu alleen in een internet-echokamer van gelijk gezinden rondgaan die vervolgens de stem-1000-keer scripts erbij pakken als er een poll ergens verschijnt.
Terugkeer naar de goudstandaard is bepaald geen idioot plan, dat bewijzen de recente ontwikkelingen maar weer 'ns.quote:Mocht Ron Paul in een serieus debat terecht komen is bij binnen de korste keren bekend als de kandidaad die terug wil naar de goudstandaard, pro-genocide is (H.R.180) en verder nog veel meer idiote plannen heeft.
Hij heeft met alle grote voorverkiezingen meegedaan en veegde keer op keer de anderen van tafel. Zeker wat betreft buitenlandse politiek.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 12:29 schreef CeeJee het volgende:
Mocht Ron Paul in een serieus debat terecht komen is bij binnen de korste keren bekend als de kandidaad die terug wil naar de goudstandaard, pro-genocide is (H.R.180) en verder nog veel meer idiote plannen heeft.
Mwoa, tot nu toe winnen ze in bijna iedere poll, en sommige van die polls hebben het zelde mis gehad. Thompson heeft misschien een bekende kop, maar politiek gezien heeft hij niet echt een indrukwekkend verleden, en veel Republikeinen hameren daar nu al op.quote:Op donderdag 6 september 2007 08:28 schreef Frutsel het volgende:
Thompson dus ook kandidaat voor de republikeinen...
Moet zeggen dat ik mijn hart vasthoudt voor Obama/Clinton... zou ze graag zien hoor als president, maar kan me niet voorstellen dat het lukt.. land is zo leip als wat..
Toch vraag ik me af: Hoe corrupt en ouderwets is het land nog..quote:Op donderdag 6 september 2007 08:32 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Mwoa, tot nu toe winnen ze in bijna iedere poll, en sommige van die polls hebben het zelde mis gehad. Thompson heeft misschien een bekende kop, maar politiek gezien heeft hij niet echt een indrukwekkend verleden, en veel Republikeinen hameren daar nu al op.
De republikeinen hebben een behoorlijk trouwe achterban, maar met de schade aan hun reputatie en zonder goede kandidaat redden ze het in 2008 niet.
Zou voor die Obama natuurlijk wel een gouden greep zijn.quote:Op donderdag 6 september 2007 08:39 schreef Frutsel het volgende:
Obama-Oprah '08 ?
WASHINGTON - Wat begon als grap op internet; bumperstickers met Obama-Oprah '08, lijkt volgens de geruchtenmachine stilaan voor het koppel meer te worden dan alleen een grapje. Dat mediaster Oprah Winfrey de zwarte senator Barack Obama uit Illinois steunt in zijn race voor het presidentschap was bekend, maar de samenwerking is het stadium van een simpele donatie en steunbetuiging ontgroeid.
Volgens Amerikaanse media heeft Oprah haar indrukwekkende landgoed in Montecito, Californië, aangeboden voor het houden van een inzameling voor Obama. Het feestje van zaterdag levert de presidentskandidaat naar schating een slordige 3 miljoen dollar op voor zijn campagnekas. De samenwerking gaat volgens de krant Washington Post van woensdag echter vermoedelijk nog inniger worden.
De talkshowpresentatrice voert gesprekken met het team van Obama over het spelen van een grotere rol in de campagne. Ze zal mogelijk haar gezicht lenen voor de reclamecampagne of anders haar imposante schare fans aansporen de kandidaat te steunen en te helpen. Het gaat daarbij om miljoenen mensen en dus heel wat potentiële kiezers.
„Mijn geld gaat geen verschil uitmaken. Mij waarde voor hem, mijn steun aan hem, is vermoedelijk meer waard dan elke cheque die ik voor hem kan uitschrijven”, liet ze zich recentelijk nog ontvallen in de talkshow van Larry King . Dat Oprah uiteindelijk in het Witte Huis terechtkomt lijkt evenwel niet waarschijnlijk. „Ik ben niet echt een politiek figuur. Ik geloof dat hij (Obama) hoop een nieuwe kans biedt in Amerika dus daarom doe ik mee. Ik denk niet dat ik me er ooit nog een keer in meng.” (Bron: Telegraaf)
Die Gallup poll daarover die ik eerder poste is vrij interessant wat dat betreft: http://www.galluppoll.com/content/?ci=26611&pg=1quote:Op donderdag 6 september 2007 08:38 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Toch vraag ik me af: Hoe corrupt en ouderwets is het land nog..
Volgens mij zijn er nog zat mensen die geen vrouw als president willen en uit frustratie "dan maar op de republikeinen" stemmen. Laat staan dat Obama de kandidaat wordt... een 'zwarte' president.. dat is nog meer een doorn in het oog van velen volgens mij. Zou me niets verbazen dat de republikeinen daar vruchten van plukken![]()
Heb zelf geen idee wie van die twee 'beter' is...
En zo wordt Obama ook niet lief gevonden door een groot gedeelte van de bevolking en zo worden die Republikeinen al helemaal niet lief gevonden door heel grote delen van de bevolking. Ze wordt geschikt bevonden door de Democraten en als er verkiezingen zouden zijn en Clinton was een presidentskandidaat, dan zou ze president worden.quote:Op donderdag 6 september 2007 15:28 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik ken een hoop Amerikanen, en zelfs de meest conservatieve en politiek incorrecte geven aan dat ze geen probleem hebben met op een vrouw stemmen, maar Hillary? No way. Even los van het feit dat ze een vrouw is, wordt ze gewoon niet echt aardig of geschikt gevonden door een groot deel van de bevolking.
Ja dat klopt nadat Kennedy overhoop was geschoten door de republikeinen en de CIA begon de eerste zinloze oorlog en nu zitten we alweer in de volgende zinloze oorlog.quote:Op donderdag 6 september 2007 19:11 schreef Klopkoek het volgende:
Thompson is de man, die gaat de nieuwe president worden. Nog even en de republikeinen zijn 30 jaar achtereenvolgend aan de macht(Clinton was geen Democraat).
Kennedy had zelf al wat stappen genomen richting de oorlog, dus doe nou niet alsof alles de schuld is van de Republikeinen...quote:Op donderdag 6 september 2007 23:07 schreef henkway het volgende:
[..]
Ja dat klopt nadat Kennedy overhoop was geschoten door de republikeinen en de CIA begon de eerste zinloze oorlog en nu zitten we alweer in de volgende zinloze oorlog.
En de republikeinen maar op homojacht ,
Wishful thinking. De Democraten hebben wederom een enorme blunder begaan door geen getalenteerde kandidaten te nomineren die ervaring hebben in de executive branche, zoals voormalig burgemeesters en gouverneurs. Bush mag dan een gehate president zijn en slecht scoren, de cijfers voor de senatoren en het congres zijn nog slechter.quote:Op donderdag 6 september 2007 18:38 schreef Monidique het volgende:
[..]
En zo wordt Obama ook niet lief gevonden door een groot gedeelte van de bevolking en zo worden die Republikeinen al helemaal niet lief gevonden door heel grote delen van de bevolking. Ze wordt geschikt bevonden door de Democraten en als er verkiezingen zouden zijn en Clinton was een presidentskandidaat, dan zou ze president worden.
Clinton was de natuurlijk wel een Democraat, maar wel de meest gematigde Democraat in jaren. Overigens vraag ik me af of hij aan de macht was gekomen als Ross Perot zich niet verkiesbaar had gesteld.quote:Op donderdag 6 september 2007 20:11 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Hoezo was Clinton geen democraat?
Kennedy had adviseurs gestuurd die uiteraard de vietnamezen trainden maar weigerde een fullscale war te beginnen, zes maanden na zijn dood begon de oorlog tegen het communistische monster.quote:Op donderdag 6 september 2007 23:18 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Kennedy had zelf al wat stappen genomen richting de oorlog, dus doe nou niet alsof alles de schuld is van de Republikeinen...
Hij kreeg toch met overweldigende meerderheid een second term.quote:Op donderdag 6 september 2007 23:24 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Clinton was de natuurlijk wel een Democraat, maar wel de meest gematigde Democraat in jaren. Overigens vraag ik me af of hij aan de macht was gekomen als Ross Perot zich niet verkiesbaar had gesteld.
quote:Clinton werd tijdens de verkiezingen van 1996 met een ruime marge herkozen ten koste van de Republikeinse kandidaat Bob Dole. De Republikeinen hielden hun meerderheid in het Congres, maar verloren wel enkele zetels
Wat zei je? "Wishful thinking"?quote:Op donderdag 6 september 2007 23:20 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Wishful thinking. De Democraten hebben wederom een enorme blunder begaan door geen getalenteerde kandidaten te nomineren die ervaring hebben in de executive branche, zoals voormalig burgemeesters en gouverneurs. Bush mag dan een gehate president zijn en slecht scoren, de cijfers voor de senatoren en het congres zijn nog slechter.
De Republikeinen maken gehakt van de Democratische kandidaat. Of het nu Hillary, Obama of Edwards is.
't ging mij om de eerste termijn.quote:Op donderdag 6 september 2007 23:38 schreef henkway het volgende:
[..]
Hij kreeg toch met overweldigende meerderheid een second term.![]()
[..]
We zullen wel zien Monidique, we zullen zien.quote:Op vrijdag 7 september 2007 23:43 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wat zei je? "Wishful thinking"?
Klets, voor het voortbestaan van de US is het goed als er weer een democraat komt.quote:Op vrijdag 7 september 2007 23:48 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
't ging mij om de eerste termijn.
Hillary en Bill?quote:Op vrijdag 7 september 2007 23:51 schreef henkway het volgende:
[..]
Klets, voor het voortbestaan van de US is het goed als er weer een democraat komt.
Dus een koppel Hillary en Bill zou goed zijn.
poosje geen oorlogen meer, prima
Heel juist, en nu begin ik ook onze Arnie te snappen, die bang wordt van die strakke conservatievenquote:Op zaterdag 8 september 2007 01:10 schreef popolon het volgende:
Ah, republikeinen hebben wel democraitsche kandidaten waar ze mee kunnen leven en vice versa. 't Is niet allemaal zo zwart-wit.
Wel moeten we snel van die verschrikkelijk enge neocons af. Dat tuig verpest niet alleen Amerika maar de hele wereld.
Pro Bush = Anti Amerika, je ziet de kreet steeds vaker en steeds meer begint 't te kloppen.
Zie je die kreet in de VS zelf?quote:Op zaterdag 8 september 2007 01:10 schreef popolon het volgende:
Ah, republikeinen hebben wel democraitsche kandidaten waar ze mee kunnen leven en vice versa. 't Is niet allemaal zo zwart-wit.
Wel moeten we snel van die verschrikkelijk enge neocons af. Dat tuig verpest niet alleen Amerika maar de hele wereld.
Pro Bush = Anti Amerika, je ziet de kreet steeds vaker en steeds meer begint 't te kloppen.
Ja hoor, je ziet ze nog veel erger: 'Asses of Evil' met de koppen van Bush, Cheney en Rumsfeld bijv.quote:
Ik heb die sticker hier nog niet gezien. Wel heel veel Obama stickers, wat weinig goeds voor Obama voorspelt, want mijn studentenstadje is niet direct een doorsnede van de Amerikaanse samenleving.quote:Op zaterdag 8 september 2007 15:12 schreef popolon het volgende:
[..]
Ja hoor, je ziet ze nog veel erger: 'Asses of Evil' met de koppen van Bush, Cheney en Rumsfeld bijv.
Dat zijn dan voornamelijk bumperstickers.
Maar goed, dat hangt ook een beetje van het gebied af waar je woont natuurlijk.
Upcoming Debatesquote:Op maandag 10 september 2007 11:29 schreef Frutsel het volgende:
Wat zijn eigenlijk de belangrijkste data's om nu te gaan volgen ?
Die tot mijn verbijstering en teleurstelling tegen abortus is...quote:Op maandag 10 september 2007 11:25 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Ron Paul.
Thxquote:Op maandag 10 september 2007 11:54 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Upcoming Debates
September 17, 2007 - Republican Debate co-sponsored by YouTube.com and CNN.com
September 26, 2007 - NBC News/MSNBC Republican Debatein Hanover, NH
September 27, 2007 - Republican Debate, Baltimore, Maryland, Morgan State University
August 14, 2007 - Democratic Debate, CANCELED. Originally scheduled for Reno, Nevada
September 23, 2007 - Democratic Debate, Detroit, Michigan
October 14, 2007 - Democratic and Republican Debate, Manchester, New Hampshire
October 21, 2007 - Republican Debate Orlando, Florida
November 6, 2007 - Republican Debate Ames, Iowa Iowa State University
Other Important Dates
February 5, 2008 - Super Tuesday, National primaries: 16 states.
May 23-26, 2008 - Libertarian National Convention, Denver, CO
August 25-28, 2008 - Democratic National Convention, Denver, CO
September 1-4, 2008 - Republican National Convention, St. Paul, MIN
November 4, 2008 - 2008 Presidential Election, all 50 states and the District of Columbia.
January 20, 2009 - Inauguration
Maar niet vindt dat een federale overheid daarover hoort te gaan.quote:Op maandag 10 september 2007 11:55 schreef Floripas het volgende:
Die tot mijn verbijstering en teleurstelling tegen abortus is...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |