Ik hoop ook binnen een jaar weer op niveau 5 te spelen. Ik heb net 6 lessen gehad en mag in de winter naar niveau 7, en misschien zelfs niveau 6, maar dat ligt aan hoe snel ik vorderingen maak.quote:Op zondag 24 juni 2007 22:25 schreef erkel het volgende:
Ik ga over dik een week voor het eerst in de 4 spelen (ben zelf 5), namelijk in de dubbel. Ik ga spelen met mijn oud-trainer, die een goede 4 isBen benieuwd of ik we een paar rondjes verder kunnen komen.
Hoezo mag? Heb je dat aangevraagd bij de knltb of ga je omhoog qua niveau dmv je prestaties?quote:Op zondag 24 juni 2007 23:07 schreef Daklem het volgende:
[..]
Ik hoop ook binnen een jaar weer op niveau 5 te spelen. Ik heb net 6 lessen gehad en mag in de winter naar niveau 7, en misschien zelfs niveau 6, maar dat ligt aan hoe snel ik vorderingen maak.
Ben weer super blij dat ik weer ben gaan spelen.
Niveau 4 is een mooi niveau
Ik denk een minder stijf racket wat lastiger is te controleren. Dat je wat beter moet kunnen tennissen om daarmee goed overweg te kunnen.quote:Op zondag 24 juni 2007 23:04 schreef TubewayDigital het volgende:
wat is het verband tussen stijfheid van een racket en dikte van het frame. Van die "moeilijke" rackets hebben vaak een heel smal frame. Hoe zit dat ?
Mijn trainer zei dat dat mijn niveau is voor volgend seizoen. Hoe dat precies zit weet ik niet. Zoveel verstand heb ik dr ook niet van.quote:Op zondag 24 juni 2007 23:11 schreef erkel het volgende:
[..]
Hoezo mag? Heb je dat aangevraagd bij de knltb of ga je omhoog qua niveau dmv je prestaties?![]()
Een paar jaar geleden had je het systeem van D2, D1, C2 t/m A1. Ik weet niet of je dit bekend voorkomt? Toen kon je je opwerken qua niveau dmv van toernooien te spelen en daar rondes verder te komen.quote:Op zondag 24 juni 2007 23:14 schreef Daklem het volgende:
[..]
Mijn trainer zei dat dat mijn niveau is voor volgend seizoen. Hoe dat precies zit weet ik niet. Zoveel verstand heb ik dr ook niet van.![]()
ps; als jij dr meer van weet mag je het me graag uitleggen
Ik heb vroeger D1 gespeeld (dat is alweer 10 jaar geleden). Echter was ik daar toen niet zo mee bezig. Ik ga eens rondkijken op die site, en zal morgen eens navragen wat hij hier precies mee bedoeltquote:Op zondag 24 juni 2007 23:35 schreef erkel het volgende:
[..]
Een paar jaar geleden had je het systeem van D2, D1, C2 t/m A1. Ik weet niet of je dit bekend voorkomt? Toen kon je je opwerken qua niveau dmv van toernooien te spelen en daar rondes verder te komen.
Tegenwoordig krijg je punten dmv spelers te verslaan die een gelijkwaardige of hogere rating hebben. Tennisniveau wordt nu uitgedrukt in rating 9 t/m 1. Dus als je een hogere rating wil hebben, moet je spelers verslaan die gelijkwaardig aan je zijn of beter (qua rating). Voor meer info moet je maar hier maar ff kijken: DSS-systeem
Misschien vind je trainer wel dat je op de niveau zit. Ik weet verder niet wat hij daarmee bedoeld.
Ja, tov het vorige systeem wel. Omdat je nu ook punten kan halen tijdens competitie en clubkampioenschappen e.d., komt iedereen wel in de buurt van zijn echte niveau, denk ik.quote:Op zondag 24 juni 2007 23:50 schreef TubewayDigital het volgende:
Denk je dat het nieuwe systeem een verbetering is Erkel ?
Ik heb er 3 rackets gekocht.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 00:49 schreef TubewayDigital het volgende:
Iemand wel eens wat bij tennis-warehouse bestelt ?
Die 345 gram valt eigenlijk best mee. Het racket is Headlight. Ik merk wel dat het zwaarder is dan mijn LM Prestiges (Met name bij de Service), maar heb je hem eenmaal aan het zwaaien, dan gaat de rest vanzelf.quote:Op maandag 25 juni 2007 00:33 schreef TubewayDigital het volgende:
345 gramwow, ik vind 320 gram wat ik nu heb eigenlijk al randje
Kost het echt $50 per zending? Dat vind ik best veel. Je hebt inderdaad de gunstige eur/$ koers maar toch.
Als het waar is wat jij allemaal vertelt (20 euro douane rechtenje maakt een grapje) dan heb ik er weinig aan. Geeft me iets van 15 euro voordeel. Nou wouw.
Maar ze bespannen toch wel voor je?
Sommige zijn voorbespannenquote:Op maandag 25 juni 2007 00:48 schreef TubewayDigital het volgende:
dus voor bespanning moet je ook nog eens etxra betalen? Dat is niet erg want dat moet bij tennis-direct ook maar ik kreeg het idee dat tenniswarehouse het gratis voor je deed.
Buiten, smashcourt is ideaal.quote:Op zondag 24 juni 2007 15:22 schreef Daklem het volgende:
[..]
Enorm frustrerend als het niet lukt!
Speelde je binnen of buiten?
Inderdaad ! + je kan kiezen welke bespanning bij jouw speelstijl het beste past.quote:Op maandag 25 juni 2007 23:04 schreef Norrage het volgende:
Ik zou geen rackets bespannen laten leveren...Je weet nooit hoe lang zo'n bespanning erin heeft gezeten, en hoe goed de bespanning is...Gewoon lekker onbespannen laten leveren en zelf laten bespannen bij iemand waar je vertrouwen in hebt!
Wat slecht van de organisatie! Neem aan dat je niet vrijdag pas hoeft te spelen idd bij een schema van 32quote:Op maandag 25 juni 2007 23:36 schreef Norrage het volgende:
Het is nu maandagavond, en nog steeds heb ik mijn volgende wedstrijd niet doorgebeld gekregen...Dat terwijl ik de hele woensdag en donderdag verhinderd ben (dit ook opgegeven heb uiteraard) en mijn eerste wedstrijd dan een 2e ronde is op vrijdag???(in een schema van 32)
En aangezien ik uiteraard in de HE7 kansen moet hebben om ver te komen, kan dit wel eens een druk schema worden (anders is het wel druk voor mijn tegenstander :/)
Ik verwacht toch morgenochtend nog gebeld te worden om morgen ergens te spelen :/
Staat er op de knltb-site bij het toernooi ook geen telefoonnummer?quote:Op maandag 25 juni 2007 23:52 schreef Norrage het volgende:
Het stomme is dat er op de toernooisite ook geen nummer staat om ze te bellen, anders had ik het wel even gevraagd
Verschil tussen handel gewicht en de hoeveel power die je aan je slagen wilt geven.quote:Op maandag 25 juni 2007 13:54 schreef TubewayDigital het volgende:
hoe is het mogelijk dat ik (een slappe kanarie die nog geen deuk in een pakje boter sla) veel rackets te licht vind? Er zijn mensen die 100 X zo veel beter kunnen tennisen dan ik maar een lichter rakcet hebben dan ik. Zat atp spelers hebben zelfs lichetere rackets dan mijn HEAD van 320 gram.
wedstrijdrackets hebben niet per definitie die specs...quote:Op maandag 25 juni 2007 22:05 schreef TubewayDigital het volgende:
waarom neem je gewoon geen wedstrijd racket:gewicht > 300 gram bladgrootte < 645 cm2
Ik ben zo iemand maar in de HE7 gaat het dan weer stroef dus ga ik in de HE8 spelen. Ja daar win ik makkelijk. Technisch gezien ben ik makkelijk 6 alleen het er bij een serieuze wedstrijd uit laten komen is nog wel eens lastig. Rustig opbouwen van de 8 dus.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 23:52 schreef Norrage het volgende:
En zo is het ook in de 7...dus je moet maar 6 worden denk ik dan :/ Daarom doe ik nu ook vooral HE6 mee...alhoewel dat natuurlijk op hetzelfde neerkomt eigenlijk...daar kom je ook (te) sterke tegenstanders tegen. Maar dan weet je tenminste dat het eerlijk is, en verneuk je je rating niet.
Het is echt zo stom...Ik snap ook niet waarom dat soort spelers dat doen...ze weten echt wel dat ze beter zijn...
zo ben ik dan weer niet maar ik ken ze wel. Die gast is te goed voor de HE7. Kan zwakke 5jes verslaan maar toch kiemt hij het zo uit dat hij net 7 blijft.quote:Op woensdag 27 juni 2007 00:04 schreef TheVulture het volgende:
Ja dat soort figuren verneuken echt de boel... het meest walgelijk zijn die types die op het eind van het seizoen expres potjes laten lopen of verliezen om maar niet een categorie hoger te hoeven spelen![]()
Als je in de drie meespeelt kan je gewoon tennissen, en wil je misschien niet zo snel naar de 2, want daar begint het wel erg zwaar te worden.quote:Op woensdag 27 juni 2007 12:14 schreef TubewayDigital het volgende:
De HE3 is trouwens ook zo'n klasse.
Ik wil alleen winnen omdat je dan tenminste niet na 1 ronde uit een toernooi ligt. Verder kan het me niet bijzonder veel schelen...Uiteraard wil ik alle wedstrijden winnen, maar als ik een toernooi win door alleen maar 8jes met 6-06-0 geveegd te hebben had ik liever één kraker willen spelen in de 1e ronde die ik verloor.quote:Op woensdag 27 juni 2007 12:27 schreef TubewayDigital het volgende:
ik win toch nog altijd liever dan dat ik verlies.
Het is natuurlijk vervelend dat er spelers tussen zitten die te goed zijn voor de categorie waarin ze spelen en dat is soms ook frustrerend, maar aan het eind van het jaar (als je tenminste genoeg wedstrijden hebt gespeeld) is je rating wat je op dat moment waard bent. Als je goed genoeg bent voor een categorie hoger dan wat op je pasje staat, dan wordt je dat echt wel aan het einde van het jaar.quote:Op woensdag 27 juni 2007 13:34 schreef Norrage het volgende:
Het probleem van de HE3 is dat als je 2 wordt je niet meer aan "normale" toernooien mag meedoen en je aan 1 toernooitjes moet gaan meedoen..De kans dat je er dan nonstop in de eerste ronde uitvliegt is té groot
MAar verder qua niveau in de 3 is het altijd wel redelijk goed. Je ziet zelden iemand het toernooi op zijn sloffen winnen, of het moet een 2tje zijn die er net voor gezorgd heeft dat hij geen 2 werd...en dan nog, die spelers zijn dan gewoon geplaatst en dan kan je dat verwachten. In de 7 en zo heb je gewoon 9tjes of 8jes die gewoon veels te goed zijn.
Lijkt wel een beetje op smashcourt dat idee.quote:Op donderdag 28 juni 2007 11:29 schreef TubewayDigital het volgende:
Ik heb vroeger wel eens indoor op kunstgravel gespeelt. Van rubber hadden ze dan allemaal kleine korreltjes gemaakt en dat utigesmeert over een laag tapijt denk ik. Best gaaf.
Misschien French Court? Dat speelt echt zo beroerdquote:Op donderdag 28 juni 2007 11:49 schreef TubewayDigital het volgende:
geen smashcourt. Dit waren relatief grote groene rubberen korrels. Zal die hal eens een bezoekje brengen als het kan
Het vervelende is ook als ik weer opnieuw ga beginnen. Volgens mijn trainer zit ik nu op niveau 7 / 6. Toch moet ik onderaan beginnen hoe vervelend het ook is.quote:Op donderdag 28 juni 2007 22:07 schreef TheVulture het volgende:
De speler die mij afgelopen dinsdag met 6-1 6-0 van de baan mepte heeft trouwens ook zijn tweede pot gewonnen: 6-0 6-1... serieus, wat is de lol ervan om zo laag in te schrijven als je veel beter bent
Je hoeft helemaal niet onderaan te beginnen, als je niveau 6/7 haalt moet je daar gewoon op inschrijven, hoger inschrijven dan je pasje mag en je verneukt ook de lagere categorieën nietquote:Op donderdag 28 juni 2007 22:32 schreef Daklem het volgende:
[..]
Het vervelende is ook als ik weer opnieuw ga beginnen. Volgens mijn trainer zit ik nu op niveau 7 / 6. Toch moet ik onderaan beginnen hoe vervelend het ook is.![]()
Voor een goede speler lijkt het mij ook niet leuk als je telkens met 6-0 6-1 wint. Een beetje tegenstand maakt het juist extra leuk![]()
Ja, en kon nog best aardig tennissen.quote:Op donderdag 28 juni 2007 11:46 schreef TubewayDigital het volgende:
maar toch gewonnen
was het die voetballer
Ik dacht dat dat niet mogelijk was. Dat zou wel fijn zijn als dat kan, en ook wel zo eerlijk.quote:Op donderdag 28 juni 2007 22:46 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Je hoeft helemaal niet onderaan te beginnen, als je niveau 6/7 haalt moet je daar gewoon op inschrijven, hoger inschrijven dan je pasje mag en je verneukt ook de lagere categorieën niet
Ik weet zéker dat het WEL mogelijk is.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 00:27 schreef Daklem het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat niet mogelijk was. Dat zou wel fijn zijn als dat kan, en ook wel zo eerlijk.![]()
Niks moetquote:Op donderdag 28 juni 2007 22:46 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Je hoeft helemaal niet onderaan te beginnen, als je niveau 6/7 haalt moet je daar gewoon op inschrijven, hoger inschrijven dan je pasje mag en je verneukt ook de lagere categorieën niet
quote:Op vrijdag 29 juni 2007 01:20 schreef erkel het volgende:
[..]
Wedstrijden spelen is altijd nog heel wat anders dan leuke ballen slaan tijdens de training.
3/4 posts achter elkaar wordt een beetje irritant.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 13:47 schreef TubewayDigital het volgende:
wat is dit nou weer
lag er vorige week in de 1e ronde uit bij de HE7. Ik vond mijn tegenstande opvallend goed. Mijn tegenstander heeft in de 2e ronde echter ook weer verloren. Van iemand die dus weer beter was. Hoe kan het dat er in de HE7 zulke sterke mensen rond lopen.
Dat heb ik ook wel vaak...maar meer omdat ze dan tegen mij de sterren van de hemel spelen (en dat zelf ook zeggen, dat is niet wat ik denk) en dan daarna verliezen...quote:Op vrijdag 29 juni 2007 13:47 schreef TubewayDigital het volgende:
wat is dit nou weer
lag er vorige week in de 1e ronde uit bij de HE7. Ik vond mijn tegenstande opvallend goed. Mijn tegenstander heeft in de 2e ronde echter ook weer verloren. Van iemand die dus weer beter was. Hoe kan het dat er in de HE7 zulke sterke mensen rond lopen.
Dat zijn inderdaad slopende wedstrijden! Een gefeliciteerd is wel op zijn plaats!quote:Op vrijdag 29 juni 2007 23:45 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Pfff... door het oog van de naald gekropen!![]()
Wedstrijden begonnen bij 2-2 stand, deuce = winnend punt, derde set tiebreak ipv een set, dat soort onzin.
Eerste set verloren, 2-6. Tweede gelukkig wel gewonnen met 6-4. Tiebreak, kwam met 5-2 achter!!!Nog wel gewonnen met 8-6
... Het enige waar ik enigsinds trots op kan zijn, is dat ik de wedstrijd UITEINDELIJK wel naar me toe heb weten te trekken.. maar ppfff.. voelde me serieus meer opgelucht dan blij toen ik gewonnen had.
Zondagochtend weer (halve finale), 09.00 uur. Altijd leuke tijd.
Dankje.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 00:10 schreef Daklem het volgende:
[..]
Dat zijn inderdaad slopende wedstrijden! Een gefeliciteerd is wel op zijn plaats!
pff, zondag 9 uur is wel erg vroeg!![]()
Ja, maar niet onbeperkt.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 07:27 schreef GoodGawd het volgende:
Kan je je grip eigenlijk vergroten?
*Reactie: Tof joh.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 18:20 schreef Norrage het volgende:
Vandaag twee wedstrijden mogen spelen (kwart en halve finale)...
Tijdens de kwart 6-2 6-1 gewonnen tegen een redelijke speler die het nogal vervelend vond dat ik twee keer zo goed speelde als gister (toen had hii kennelijk even zijn tegenstander gechecked)...Maar gister speelde ik 6-0 6-0 dus hoefde me natuurlijk niet van mijn beste kant te laten zien
Maar deze vent was echt naar, en hij dacht volgens mij mij wel even van de baan te gaan timmeren
Ik ben erg blij dat ik nu eindelijk dit soort mensen hard heb kunnen wegzetten. Speelde vandaag echt heerlijk...
Maar goed, nu komt het verhaal. Ik mocht dus tegen deze 4.9 (bij nader inzien, was hij máár 5.6, mijn tegenstander had anders gezegd, nog steeds wel erg sterk voor een HE7 schema...)
Ik heb zelfs een set gepakt tegen hem! En ik had zelfs kunnen winnen. Eerste set won ik in een tiebreak (geniaal) en op 4-4 2e set stond ik 40-15 voor en ik had die game moeten winnen...En aangezien zijn service niet liep was de kans groot dat ik wel 6-4 had kunnen maken...Die set vervolgens 6-4 verloren....De laatste set verloor ik 6-3, maar elke game was deuce en het had net zo goed andersom geweest kunnen zijn....
Ik kwam gewoon net te kort tegen deze speler die vroeger A-speler was...Wegens een gebroken pols had hij 20 jaar niet getennist en was vorig jaar weer begonnne....Ondertussen is hij al hard op weg in ieder geval niveau 5 te worden
P.S. Waarom reageert bijna iedereen op "wedstrijdverslagen" van anderen, maar niet op die van miJ???![]()
![]()
Ik had toch op jouw 'wedstrijdverslag' gereageerd, door te zeggen wat ik er van vond, dat je tegen een veels te hoge speler moest in de 7?quote:Op zaterdag 30 juni 2007 18:20 schreef Norrage het volgende:
P.S. Waarom reageert bijna iedereen op "wedstrijdverslagen" van anderen, maar niet op die van miJ???![]()
![]()
God joh!quote:Op zaterdag 30 juni 2007 18:20 schreef Norrage het volgende:
Vandaag twee wedstrijden mogen spelen (kwart en halve finale)...
Tijdens de kwart 6-2 6-1 gewonnen tegen een redelijke speler die het nogal vervelend vond dat ik twee keer zo goed speelde als gister (toen had hii kennelijk even zijn tegenstander gechecked)...Maar gister speelde ik 6-0 6-0 dus hoefde me natuurlijk niet van mijn beste kant te laten zien
Maar deze vent was echt naar, en hij dacht volgens mij mij wel even van de baan te gaan timmeren
Ik ben erg blij dat ik nu eindelijk dit soort mensen hard heb kunnen wegzetten. Speelde vandaag echt heerlijk...
Maar goed, nu komt het verhaal. Ik mocht dus tegen deze 4.9 (bij nader inzien, was hij máár 5.6, mijn tegenstander had anders gezegd, nog steeds wel erg sterk voor een HE7 schema...)
Ik heb zelfs een set gepakt tegen hem! En ik had zelfs kunnen winnen. Eerste set won ik in een tiebreak (geniaal) en op 4-4 2e set stond ik 40-15 voor en ik had die game moeten winnen...En aangezien zijn service niet liep was de kans groot dat ik wel 6-4 had kunnen maken...Die set vervolgens 6-4 verloren....De laatste set verloor ik 6-3, maar elke game was deuce en het had net zo goed andersom geweest kunnen zijn....
Ik kwam gewoon net te kort tegen deze speler die vroeger A-speler was...Wegens een gebroken pols had hij 20 jaar niet getennist en was vorig jaar weer begonnne....Ondertussen is hij al hard op weg in ieder geval niveau 5 te worden
![]()
Gefeliciteerdquote:Op zondag 1 juli 2007 11:44 schreef Zonnestraaltje het volgende:
* Zonnestraaltje finaleplaats veroverd heeft.
Gewoon lekker gespeeld vanochtend. Tegenstandster was ook prettig om tegen te spelen, ze sloeg lekker door, aanvallend, niet van die pisballen... Ging redelijk gelijk op, was leuke wedstirjd.
6-3 7-6 gewonnen!
quote:Op zondag 1 juli 2007 11:44 schreef Zonnestraaltje het volgende:
* Zonnestraaltje finaleplaats veroverd heeft.
Gewoon lekker gespeeld vanochtend. Tegenstandster was ook prettig om tegen te spelen, ze sloeg lekker door, aanvallend, niet van die pisballen... Ging redelijk gelijk op, was leuke wedstirjd.
6-3 7-6 gewonnen!
Zolang je er plezier in hebt, is het belangrijkstequote:Op maandag 2 juli 2007 11:26 schreef TubewayDigital het volgende:
je hebt een enkel finale gewonnen? heel goed
ik ben al blij als ik de 1e ronde overleef
Volhouden!quote:Op maandag 2 juli 2007 13:36 schreef Norrage het volgende:
Ik ben een ronde verder in de 6, met 6-3 6-0...Er schijnt iets geklikt te zijn bij mij, want ik speel eindelijk ook geniaal tijdens officiele wedstrijden, en niet alleen in oefenpotjes!
Nu eens kijken vanavond...2e ronde 6 tegen een 5.5 jeugdspelertje...Als ik zo speel als gister (en eergister) kan ik iedereen hebben
Dispensatie aanvragen kan niet. Leeftijd gebonden competities werken nou eenmaal zo.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 22:35 schreef GoodGawd het volgende:
Ik heb een vraagje: Ik ben nu 17 maar volgend jaar juni word ik 18. Dit betekent dat ik niet meer met de junioren kan meedoen. Aangezien ik bijna de enige ben die net senior word heb ik geen team genoten meer...ik zou dan met oudere mensen van een jaar of 40 moeten spelen. ( dat lijkt me dus 3x niks).
Nu luid de vraag, kan ik om deze rede dispensatie aanvragen? Anders moet kan ik 1 jaar geen competitie doen en dat vind ik doodzonde.
Ja, ik speel nog op K-swiss. maar ik vind ze niet echt heel fijn spelen. Ik wil over op nikes volgend seizoen.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:50 schreef TubewayDigital het volgende:
hebben jullie speciale gravelschoenen?
Oh waarom is het leuker?quote:Op woensdag 4 juli 2007 10:07 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dispensatie aanvragen kan niet. Leeftijd gebonden competities werken nou eenmaal zo.
Maar je kunt wel met z'n allen volwassen competitie gaan spelen. Mits de club hier accoord mee gaat natuurlijk. Daarnaast is volwassenen competitie ook veel leuker (vond ik).
ff testen, tochquote:Op donderdag 5 juli 2007 13:22 schreef Chriz2k het volgende:
Ik zit er ook aan te denken dat racket aan te schaffen, Daklem.
Ik twijfel alleen nog een beetje tussen de Mid en de Mid Plus.
Ik speede eerst met een blad van 660cm2. De midplus heeft een oppervlakte van 630cm2. Het scheelt dus niet veel.quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:22 schreef Chriz2k het volgende:
in werkelijkheid is hij 613 cm2. Leg maar eens op een 613 cm2 van een wilson of een 630 cm2 van een ander willekeurig merk.quote:Op donderdag 5 juli 2007 16:42 schreef Daklem het volgende:
[..]
Ik speede eerst met een blad van 660cm2. De midplus heeft een oppervlakte van 630cm2. Het scheelt dus niet veel.
Das een goeie tip. Ik wil dus meer spin hebben. Een dunnere snaar moet ik dan nemen ?quote:Je moet eens een dunnere snaar pakken op je racket. Dit heeft enorm veel invloed. Met wat voor snaar speel je nu? Ik heb speciaal gevraagd voor een goede controle snaar ipv een power snaar. Toch heb ik meer dan genoeg power met het racket. Dat valt me niet tegen!
Zal je toch ook je slag moeten aanpassen.quote:Op donderdag 5 juli 2007 16:47 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
in werkelijkheid is hij 613 cm2. Leg maar eens op een 613 cm2 van een wilson of een 630 cm2 van een ander willekeurig merk.
[..]
Das een goeie tip. Ik wil dus meer spin hebben. Een dunnere snaar moet ik dan nemen ?
Als je met de flexpoint prestige speelt, heb je al denk ik wel de juiste slag in huis om met topspin te slaan. Het is een racket voor lange slag.quote:Op donderdag 5 juli 2007 17:09 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Zal je toch ook je slag moeten aanpassen.
mocht je je midplus weg doen, heb ik wel interessequote:Op donderdag 5 juli 2007 19:06 schreef TubewayDigital het volgende:
iig demoen
waar speel je nu mee?quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:22 schreef Chriz2k het volgende:
ik zou voor de Mid Plus gaan. Mede omdat je van een Pure Drive komt. Dat is echt een totaal ander racket. Waarom maak je die overstap? Dik frame dat niet heel stijf is naar een heel erg stijf racket met een heel smal frame. Vriend van mij heeft de omgekeerde overstap gemaakt en is er heel blij mee omdat hij veel makkelijker slaat met de Pure Drive.quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:22 schreef Chriz2k het volgende:
Bij de head prestige rackets heb je een mid en een midplus. Het verschil is in bladgrootte. De mid heeft 600cm2 oppervlakte, en de midplus 630cm2 (volgens de specificaties van Head.com)quote:Op vrijdag 6 juli 2007 13:54 schreef GoodGawd het volgende:
Wat betekent het als een racket mid plus is?
maar die specs van Head wijken dus enigzins af van wat andere fabrikanten doenquote:Op vrijdag 6 juli 2007 15:02 schreef Daklem het volgende:
[..]
Bij de head prestige rackets heb je een mid en een midplus. Het verschil is in bladgrootte. De mid heeft 600cm2 oppervlakte, en de midplus 630cm2 (volgens de specificaties van Head.com)
Goed op je techniek blijven letten, want anders krijgt de wind teveel vat op je ballen.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 17:26 schreef Norrage het volgende:
Ik moet straks de kwartfinale spelen in windkracht 10
Echt ziek...Wat voor tactieken raden jullie me aan? Gewoon weinig risico nemen en de bal inhouden?
Rekening houden met de windquote:Op vrijdag 6 juli 2007 17:26 schreef Norrage het volgende:
Ik moet straks de kwartfinale spelen in windkracht 10
Echt ziek...Wat voor tactieken raden jullie me aan? Gewoon weinig risico nemen en de bal inhouden?
Achter het net mag ik hopen.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:15 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Rekening houden met de windLekker strak over het net slaan en geen pis balletjes.
Tenzij je wind tegen hebt dan kan een drop shot vlak voor het net aardig effectief zijn.
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 7 juli 2007 00:54 schreef Norrage het volgende:
Het waaide vreemd genoeg niet zo veel tijdens mijn wedstrijd
Ik heb 6-3 6-3 gewonnen en zit nu in de halve finale!
Ik heb alleen een lichte blessure aan mijn onderrugWoensdagavond waarschijnlijk opgedaan tijdens die veels te koude, natte en bliksemerige wedstrijd....Hopen dat ik morgen (voldoende) hersteld ben.
lees effe het Wimbledon-topic door, daar heb ik het net in gepostquote:Op zaterdag 7 juli 2007 11:54 schreef J.Herrer het volgende:
Ik zag laatst een foto van een Belgische tennisster, die de nieuwe Henin (dacht ik) werd genoemd. Ze zag er in tegenstelling tot die Henin ook nog best lekker uit![]()
Weet iemand wie dat was?
energiedrankjes?quote:Op zaterdag 7 juli 2007 14:07 schreef Mr-Sander het volgende:
Moet vanmiddag om 17.30 dus spelen. Maar erg fit ben ik nietGisteren teruggekomen van een watersportkamp, waar we niet eerder dan 3.00 sliepen (+ 7.00 weer op). Vanacht wel 14 uur geslapen. Denk dat ik straks maar wat ga lopen. Iemand ideeën om wat fitter op de baan te komen?
Ik ga het gewoon proberen! Ga nu naar de tennisvereniging, hopelijk een overwinning!quote:
Beter lelijk winnen dan mooi verliezenquote:Op zondag 8 juli 2007 12:12 schreef TubewayDigital het volgende:
ook gewonnen. 3e set was niet om aan te zien maar dat boeit niet. Sta in de finale.
Je kunt niet zomaar een racket aanwijzen. ga gewoon naar een goede winkel (een speciaalzaak, geen perrysport oid) en laat je daar informeren. Ik kan een racket wel lekker vinden spelen maar jij kan het wel helemaal niets vinden. Meestal kun je zelfs nog wel rackets testen ofzo. Vraag is even hoeveel zin dat heeft als je begint met tennissen. Maar ze kunnen in die winkel iig aangeven wat voor mogelijkheden er zijn en kun je dan kiezen wat je het lekkerste in de hand vindt liggen en wat het je het meest aanspreek.quote:Op zondag 8 juli 2007 14:15 schreef Lakai het volgende:
Hallo!
ik ben van plan om te gaan tennissen
Alleen heb ik nog 0 spullen ervoor!
Nou is mijn vraag met wat voor racket je het beste kan beginnen....
de kleren enzo zijn denk ik niet zo moeilijk om uit te zoeken...of wel?
Zo'n antwoord had ik al een beetje verwachtquote:Op zondag 8 juli 2007 15:56 schreef Komakie het volgende:
[..]
Beter lelijk winnen dan mooi verliezen
[..]
Je kunt niet zomaar een racket aanwijzen. ga gewoon naar een goede winkel (een speciaalzaak, geen perrysport oid) en laat je daar informeren. Ik kan een racket wel lekker vinden spelen maar jij kan het wel helemaal niets vinden. Meestal kun je zelfs nog wel rackets testen ofzo. Vraag is even hoeveel zin dat heeft als je begint met tennissen. Maar ze kunnen in die winkel iig aangeven wat voor mogelijkheden er zijn en kun je dan kiezen wat je het lekkerste in de hand vindt liggen en wat het je het meest aanspreek.
Je spel wordt meestal niet gelijk bepaald door je racket, dus als je net met de sport begint zou ik geen duur racket gaan kopen. Paar seizoenen oud model is prima.quote:Op zondag 8 juli 2007 16:37 schreef Lakai het volgende:
[..]
Zo'n antwoord had ik al een beetje verwacht
Maar is er geen indeling in rackets van beginneling naar gevorderd?
Heeft het bijvoorbeeld voor een beginner zin om een duur rackte te kopen?
Of zal ik niet veel merken van het kwaliteitsverschil...
ja precies....ik wilde ook niet een al t duur racket kopen...quote:Op zondag 8 juli 2007 16:54 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Je spel wordt meestal niet gelijk bepaald door je racket, dus als je net met de sport begint zou ik geen duur racket gaan kopen. Paar seizoenen oud model is prima.
quote:Op zondag 8 juli 2007 17:27 schreef Lakai het volgende:
[..]
ja precies....ik wilde ook niet een al t duur racket kopen...
maar weet iemand toevallig een speciaalzaak in of rond Eindhoven?
Zoals al eerder gezegd heeft dat geen enkele zin nee.quote:Op zondag 8 juli 2007 16:37 schreef Lakai het volgende:
[..]
Zo'n antwoord had ik al een beetje verwacht
Maar is er geen indeling in rackets van beginneling naar gevorderd?
Heeft het bijvoorbeeld voor een beginner zin om een duur rackte te kopen?
Of zal ik niet veel merken van het kwaliteitsverschil...
ik zal eens daar die AKWI gaanquote:Op maandag 9 juli 2007 01:59 schreef Daklem het volgende:
De beste zaak in eindhoven om heen te gaan is AKWI sport op de Tongelresestraat.
Zij weten alles wat jij wil weten.
Nee, voor zover ik weet is het niet duurder. Vroeger kwam ik daar altijd om mijn spullen te halen!quote:Op maandag 9 juli 2007 18:13 schreef Lakai het volgende:
[..]
ik zal eens daar die AKWI gaan
gelijk ook even kijken voor nodige kleren enzo ...
en aanhoren wat zij me te vertellen hebben!
het is bij zo'n zaak natuurlijk wel wat duurder dan ergens anders of valt dat mee?
welk racket? en wat heb je voor bespanning gekozen?quote:Op maandag 9 juli 2007 19:43 schreef TheVulture het volgende:
Zo heb net mijn racket opgehaald, is opnieuw bespannenWoensdag effe inspelen en dan vanaf zaterdag weer een toernooi
Dat van die gripmaat is ook maar wat je lekker vindt. Baseline spelers spelen regelmatig met een dikkere grip dan spelers die veel volleys slaan (dubbelaars enzo)quote:Op maandag 9 juli 2007 18:09 schreef TubewayDigital het volgende:
Je kan in ieder geval je gripmaat goed kiezen. Als je hem normaal vastpakt moeten je middel en ringvinger je .... (naam kwijt) niet raken.
Als het kan een groot blad. 645 cm2 of 660 cm2 lijkt mij prima.
Wilson Hammer, laten bespannen met een gemiddelde kwaliteitssnaar, 25 kg spanningquote:Op maandag 9 juli 2007 19:59 schreef Daklem het volgende:
[..]
welk racket? en wat heb je voor bespanning gekozen?
Internet is over het algemeen goedkoper, maar ik zou voor het advies gaan in een sportwinkel als ik jouw was.quote:Op maandag 9 juli 2007 18:13 schreef Lakai het volgende:
[..]
ik zal eens daar die AKWI gaan
gelijk ook even kijken voor nodige kleren enzo ...
en aanhoren wat zij me te vertellen hebben!
het is bij zo'n zaak natuurlijk wel wat duurder dan ergens anders of valt dat mee?
quote:Op maandag 9 juli 2007 23:23 schreef TubewayDigital het volgende:
een van de redenen dat ik deze sport doe is omdat ik zo hoop een vriendinnetje te vinden. Jullie?
quote:
tips waar ik wat aan hebquote:Op maandag 9 juli 2007 23:29 schreef Norrage het volgende:
Voor meisjes maakt het niet uit wat voor rating je hebt! Als je maar niet met je racket gooit op de baan of scheldkannonades afvuurt!
Dat van dat matchpoint of het van de meisjes proberen te vinden???quote:Op maandag 9 juli 2007 23:29 schreef TubewayDigital het volgende:
en dat allemaal met je nBlade norrage?
Heb jij geen Oversized dan?quote:
Was het je eerste 'toernooi'winst? De eerste van mij staat ook nog in mijn geheugen gegriftquote:Op maandag 9 juli 2007 23:25 schreef Norrage het volgende:
Ik ben nog steeds een beetje aan het nagenieten van mijn toernooiwinst
Naar het toernooischema kijken en zo en ondertussen heb ik al helemaal gedubbelchecked hoe goed mijn finaletegenstander wel niet was
Vooral het matchpoint kan ik wel over blijven denken. Dat was namelijk de geniaalste rally van de wedstrijd
Ik heb er trouwens nog 60 euro mee verdiend! Of had ik dat al verteld?
Niet slecht. Ken een meisje (vaag) die had het gepresteerd om elk jaar een puntje in rating beter te worden. Is nu 4. Technisch niet heel bijzonder maar kon dus best aardig wedstrijdjes spelen.quote:Op maandag 9 juli 2007 23:39 schreef Chriz2k het volgende:
8 jaar.
Dan doe je het echt heel goed inderdaad, hoe oud was ze toen ze begon?quote:Op maandag 9 juli 2007 23:44 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
Niet slecht. Ken een meisje (vaag) die had het gepresteerd om elk jaar een puntje in rating beter te worden. Is nu 4. Technisch niet heel bijzonder maar kon dus best aardig wedstrijdjes spelen.
rond de 15quote:Op maandag 9 juli 2007 23:48 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Dan doe je het echt heel goed inderdaad, hoe oud was ze toen ze begon?
Alle netballen vielen in dat jaar aan de goeie kant of zoquote:Ik begon op mijn 7e en ging op mijn 15e (min of meer per ongeluk) van 6 naar 4 in één jaar.
Wel eens een dubbel gewonnen bij de clubkampioenschappen, en een verliezersronde...maar verder had ik enkel vier tweede plaatsen op mijn palmares.quote:Op maandag 9 juli 2007 23:43 schreef erkel het volgende:
[..]
Was het je eerste 'toernooi'winst? De eerste van mij staat ook nog in mijn geheugen gegriftAllemaal wel eigenlijk
(6)
Haha nee, niet op die manierquote:Op maandag 9 juli 2007 23:49 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
rond de 15
[..]
Alle netballen vielen in dat jaar aan de goeie kant of zo
Ik kon en kan wel goed meekomen in de 4, alleen een toernooiwinst behalen is nog heel lastig.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:29 schreef TubewayDigital het volgende:
je kan inderdaad beter niet te snel stijgen. Voor je ontwikkeling is het beter als het geleidelijk gaat.
Nog even wat bijsleutelen aan de site en verkopen die handel zou ik zeggenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 14:03 schreef Chriz2k het volgende:
Ik train met de maker ervan, het loopt zo goed dat hij op business trips naar Azië moet, heeft volgens mij vooral met livescores voor grote badmintontoernooien te maken.
En je bent nu hoe oud?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 14:03 schreef TubewayDigital het volgende:
ik had nooit moeten stoppen toen ik 14 was![]()
![]()
![]()
![]()
Dan was het nu lachen geweest. 3tjes van de baan vegen. Clubgenoten die aan het zwoegen zijn supporten. Supermooi man
20 gepasseerd.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 14:12 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
En je bent nu hoe oud?
Ik tennis onafgebroken vanaf mijn zesde, hooguit af en toe een winterseizoen overgeslagen, en speel nu op 5 niveau (17 jaar). Kan zeggen dat ik geen enkel talent heb, hooguit een sportlichaam, anders was ik al veel verder geweest.
Hmmm dat kan ook een reden zijn ja.quote:Op maandag 9 juli 2007 23:23 schreef TubewayDigital het volgende:
een van de redenen dat ik deze sport doe is omdat ik zo hoop een vriendinnetje te vinden. Jullie?
Mja doen ze wel vaker. Maar is niet zo belangrijk. Als ze maar de goede rating meegeven.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 00:14 schreef TubewayDigital het volgende:
die KNLTB. Al mijn wedstrijden staan er op maar wel helemaal door elkaar gehusseld
Wat kunnen ze daar wel. Als ze niet uitkijken wordt Toernooi.nl de nieuwe bond
Je hebt 2 verschillende groepen 3tjes. De jongens die de grote toernooien spelen (vaak wat jongere gasten) en ranglijst toernooien. En je hebt de groep die wat kleinere toernooien spelen.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:15 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
20 gepasseerd.
ok, 3tjes van de baan vegen, iets te ver gezocht. De groep 3tjes is namelijk groot maar er zitten echt wel 3tjes tussen die na 1 seizoen terugvallen naar de 4.
they want my soulquote:Op woensdag 11 juli 2007 13:05 schreef Norrage het volgende:
Ach er lopen altijd 9tjes rond die veels te goed zijn en die op je punten uit zijn.
nee natuurlijk niet.quote:Op woensdag 11 juli 2007 21:21 schreef TubewayDigital het volgende:
als je 7 bent mag je dan ook in de 8 inschrijven ?
een Wilson Hammer.. bespanning is 25 kgquote:Op donderdag 12 juli 2007 10:27 schreef TubewayDigital het volgende:
wat is het voor racket Vulture ?
Ik zou zelf niet zo gauw naar Perry gaan.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:24 schreef Lakai het volgende:
het is toch allemaal nog best ff lastig hoor...
moe ik nou eentje die op zo duur uitkomt kopen....(100E, 120E)
moet ik (omdat ik beginner ben) naar de perry sport om daar een goedkope deal te doen...
Lijkt mij een prima advies.quote:Op donderdag 12 juli 2007 14:56 schreef TubewayDigital het volgende:
als we hem nou gewoon een Head Radical of Instinct van 645 cm2 adviseren.
Lijkt mij prima voor hem.
wat moet ik met meisjes?quote:Op donderdag 12 juli 2007 15:16 schreef TubewayDigital het volgende:
Lid worden van een club wil wel eens helpen. Ken helaas geen club met leuke meisjes (laten we eerlijk zijn, bij hockey en tennis zijn het altijd meisjes, geen killerbabes) in Arnhem
2 x Prestige LM MPquote:Op donderdag 12 juli 2007 15:37 schreef TubewayDigital het volgende:
Welke Prestige heb je? De midplus of de mid ?
Gewoon doen! Ik heb nu ook al 4 tennismaatjes. Gaat erg snel hoorquote:Op donderdag 12 juli 2007 15:20 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
wat moet ik met meisjes?
www.tvpresikhaaf.nl gevondenmet stundentenkorting voor 90 euro lid
tos avonden
![]()
denk dat ik dat sowieso maar ga doen
en dan hopen op een tennismaatje
![]()
haha ja, dit gaat over rackets!quote:Op donderdag 12 juli 2007 15:44 schreef motorbloempje het volgende:ik was 14 toen ik stopte met tennis, en toen had je nog gewoon een racket, punt
gaat dit over rackets? uberhaupt?![]()
quote:Op donderdag 12 juli 2007 15:50 schreef TubewayDigital het volgende:
Ik vind gewicht bij het handvat welk fijn ben ik achter gekomen. Voor het betere beukwerk zeg maar
talentje dus!!quote:Op donderdag 12 juli 2007 15:52 schreef TubewayDigital het volgende:
weet je wat irritant is.
Zon klein menneke die nog geen 30 kg weegt, nauwelijks boven mijn middel uit komt en wel al tegen de 4 aan zit.
Ook tijd teveel dus ..quote:Op donderdag 12 juli 2007 15:52 schreef TubewayDigital het volgende:
Spong (zoon van) staat #56 van Nederland. Heeft ook een prestige btw.
Irritant en valsspelend mannetje is dat.quote:Op donderdag 12 juli 2007 15:52 schreef TubewayDigital het volgende:
Spong (zoon van) staat #56 van Nederland. Heeft ook een prestige btw.
versnellen kan ik dan weer niet maar als die ander de bal hard/goed speelt hoef ik alleen maar een slagbeweging te maken om met dubbele snelheid die bal terug te rammenquote:Op donderdag 12 juli 2007 15:52 schreef Daklem het volgende:
[..]
Ik vind het ook heerlijk!
Ik speel nu met de Flexpoint prestige midplus en mooi om te zien is dat je zo snel die bal kunt versnellen.![]()
![]()
ik ben een lief schattig meisje dat niet zo hard slaatquote:Op donderdag 12 juli 2007 15:50 schreef TubewayDigital het volgende:
Ik vind gewicht bij het handvat welk fijn ben ik achter gekomen. Voor het betere beukwerk zeg maar
ken van vroeger ook zo iemand. Echt elke lijnbal in twijfel trekken.quote:Op donderdag 12 juli 2007 15:55 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Irritant en valsspelend mannetje is dat.
Zoals ik hem van vroeger ken in ieder geval.
Subtiel met het voetje over een afdruk gaanquote:Op donderdag 12 juli 2007 15:57 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
ken van vroeger ook zo iemand. Echt elke lijnbal in twijfel trekken.
dit is wel heel ergquote:Op donderdag 12 juli 2007 15:58 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Subtiel met het voetje over een afdruk gaan.
zegt me niets.quote:Op donderdag 12 juli 2007 16:07 schreef TubewayDigital het volgende:
weten mensen hier wat pippen is ?
quote:Op donderdag 12 juli 2007 16:28 schreef TubewayDigital het volgende:
![]()
soort telefoon competitie. Je krijgt van de KNLTB wat telefoonnummers en dan moet je met hem een afspraak maken en dan moet je van hem winnen en als je in de piramide omhoog klimt is het finale op een club in je district
wel leuk
Nee nee, hij speelt niet vals. Hij is proffesioneelquote:Op donderdag 12 juli 2007 15:55 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Irritant en valsspelend mannetje is dat.
Zoals ik hem van vroeger ken in ieder geval.
Zoiets wordt in de tenniswereld een volley genoemdquote:Op donderdag 12 juli 2007 16:03 schreef TubewayDigital het volgende:
ander onderwerp: met een enkelhandige backhand een bal nemen voordat hij gestuit heeft. Dat is zo mooiMet de Prestige uiteraard
Vroeger 2x aan meegedaan. Je krijgt er wat wedstrijdervaring door en je komt nog eens op een ander park. Het was altijd wel leuk, alleen nooit de Pip-finales bereikt. Wel beide keer 2e ronde behaald.quote:Op donderdag 12 juli 2007 16:07 schreef TubewayDigital het volgende:
weten mensen hier wat pippen is ?
ik heb me vandaag daar ruim over laten informerenquote:Op donderdag 12 juli 2007 13:14 schreef VadeRetro het volgende:
[..]
Ik zou zelf niet zo gauw naar Perry gaan.
Tenzij de verkopers zelf tennissen, weten ze heel weinig over rackets.
Ik denk dat je zelf goed moet weten wat je wilt?
Wil je als beginner af en toe een balletje gaan slaan of wil je echt goed leren tennisen en les nemen?
Hoewel er een heleboel factoren bij rackets een rol spelen, zijn de belangrijkste "power"en "controle".
Power heeft te maken met de energie van de bal. Als de bal in een rally op je afkomt, dan heeft deze bal energie. De energie zit zowel in de massa van de bal, de snelheid en de spin.
Wat moet je racket bij de botsing met de bal met deze energie doen?
Sommige rackets absorberen heel veel van deze energie, anderen geven juist weer veel energie terug.
Deze laatsten hebben veel power. Het wegslaan of terugslaan van de bal gaat makkelijk, ook al heb je niet zo'n goede techniek. Vaak zijn deze rackets ook wat lichter en flexibeler. Het zwaartepunt van het racket ligt vaak dichter bij de top van het racket. Ze zijn "top-heavy". De Hammer-rackets van Wilson zijn hier een voorbeeld van, maar ook de rackets van de Aldi en de Lidl.
Veel ouderen bij ons op de club spelen met dit soort rackets. Ze kunnen een lekker balletje slaan zonder veel moeite. Over het algemeen heeft de bal bij hun rally's niet zoveel snelheid.
Als een racket veel power heeft, kan het echter moeilijk zijn om de energie te beheersen, vooral als je tegenstander de bal ook een flinke mep kan geven. Je kunt dan een gebrek hebben aan controle. De ballen vliegen makkelijk uit of belanden in het net. Verder kan het lichte gewicht van het racket fysieke problemen geven in polsen en elleboog.
Betere spelers geven daarom de voorkeur aan rackets met minder power, maar met meer controle.
De energie van de ballen wordt meer geabsorbeerd door de stijfheid van het racket.
Vaak zijn deze rackets ook wat zwaarder. Het gewicht ligt meer in de richting van de steel. Ze zijn "Top-light"
Het voordeel van controle rackets is dat je de energie van de bal veel beter kunt beheersen. Als je de bal echter veel energie wilt meegeven, dan heb je ook flink wat energie nodig. Een flinke swing van het racket en de nodige kracht om het gewicht van het racket elke keer rond te krijgen. Wil dit goed gaan, dan heb je ook een behoorlijke techniek nodig.
Als je gewoon af en toe een balletje wilt slaan met mensen die er ook niet zoveel van kunnen en heb je geen verdere ambities, neem dan een racket met veel power. Koop er een bij de Aldi voor 35 Euro.
Als je echter meer ambities hebt en goed wilt leren tennisen, dan zou ik een zogenaamde "Tweener" nemen. Deze rackets zitten tussen (beTween) de power rackets en de controle rackets. Je kunt de bal een flinke mep geven, maar je hebt ook een redelijke controle.
Het voordeel hiervan is dat je toch redelijk op je techniek moet letten, maar dat je dan ook snel beloond wordt. Een echt controle racket is te veeleisend voor een beginner. Een echt powerracket laat je te gemakkelijk wegkomen met een slechte techniek, zoals allerlei badminton en squash-slagen en je komt in de problemen wanneer je de bal echt hard wilt raken. (The ball is out!)
Bij internetwinkels wordt vaak een indicatie gegeven van de power/controle verhouding van een racket door een cijfer van 1 tot 10 te geven voor swingstyle. Een laag cijfer geeft aan een racket met veel power, een korte slag geeft de bal al veel snelheid mee. Een hoog cijfer voor swingstyle geeft aan weinig power, je moet flink uithalen om de bal vaart mee te geven
Veel succes!
nee joh, een enkelhandige backhand zoals je hem van de baseline slaat maar dan de bal nemen voordat hij gestuit heeft. Werkt over het algemeen alleen met hoge ballen die halfcourt komenquote:Zoiets wordt in de tenniswereld een volley genoemd
Dan heet het een driving volley, maar ik zou niet weten waarom je zo'n bal zou slaan. Je slaat of gewoon een volley of je wacht de bal af. Je gaat niet ergens in the middle of nowhere een bal uit de lucht nemen. Misschien met de forehand wel eens, maar backhand is risicofactor veels te groot.quote:Op donderdag 12 juli 2007 21:32 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
nee joh, een enkelhandige backhand zoals je hem van de baseline slaat maar dan de bal nemen voordat hij gestuit heeft. Werkt over het algemeen alleen met hoge ballen die halfcourt komen
Laat hem nou maar zelf beslissenquote:Op donderdag 12 juli 2007 21:33 schreef TubewayDigital het volgende:
nogmaals: een 295 gram, 645 cm2 racket voor serieuze beginners
je moet hem ook niet op matchpoint tegen proberen.quote:Op donderdag 12 juli 2007 21:55 schreef erkel het volgende:
[..]
Dan heet het een driving volley, maar ik zou niet weten waarom je zo'n bal zou slaan. Je slaat of gewoon een volley of je wacht de bal af. Je gaat niet ergens in the middle of nowhere een bal uit de lucht nemen. Misschien met de forehand wel eens, maar backhand is risicofactor veels te groot.
Dat hangt natuurlijk van de persoon af. Maar ben nog steeds van mening dat je zo'n bal niet behoort te slaan. Leuk dat je het kan, maar het betekent gewoon dat je te laat bent op weg naar het net of dat je verkeerd gepositioneerd staat.quote:Op donderdag 12 juli 2007 22:12 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
je moet hem ook niet op matchpoint tegen proberen.![]()
Maar als het lukt is het wel een hele mooie bal waarmee je bijna altijd scoort.
ik zal erover ophoudenquote:Op donderdag 12 juli 2007 21:33 schreef TubewayDigital het volgende:
nogmaals: een 295 gram, 645 cm2 racket voor serieuze beginners
je verveelt mij niet met je verhalen hoorquote:Op donderdag 12 juli 2007 22:14 schreef Lakai het volgende:
[..]
ik zal erover ophouden
ik merk dat het zo wordt van: jonge kies nou gewoon iets!!
ik post wel zodra ik het racket heb
ik heb er in ieder geval heeel erg veel zin in!!
Een swinging volley of drive volley. Veel gebruikt door dames. Wel een risicoslag als je het niet te vaak traint, maar als je het goed kunt is het een goed middel om je tegenstander onder druk te zetten. Daarentegen is een gewone volley vaak beter en effectiever, als je in de goede positie staat.quote:Op donderdag 12 juli 2007 21:32 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
nee joh, een enkelhandige backhand zoals je hem van de baseline slaat maar dan de bal nemen voordat hij gestuit heeft. Werkt over het algemeen alleen met hoge ballen die halfcourt komen
330 gram is misschien wel wat veel voor een gewoon racket, maar voor profs is het niet uitzonderlijk veel. Veel profdames spelen officieel misschien met een iets lichter dat racket, dat in de winkel verkocht wordt aan consumenten, maar de rackets zijn meestal op maat gemaakt door bijvoorbeeld gewicht op bepaalde plaatsen toe te voegen (profrackets zijn bijna altijd zwaarder dan gewone consumentenrackets) en soms zijn het zelfs complete paintjobs (rackets van een oudere serie of van een compleet andere fabrikant die overgeschilderd zijn zodat het precies het nieuwste racket uit de serie van de fabrikant lijkt).quote:Op donderdag 12 juli 2007 22:35 schreef TubewayDigital het volgende:
LOL
check http://www.tennisdirectonline.com/ en ga naar Yonex. Het racket van Misa hebben ze er bij gezet. Het is echt redelijk uitzonderlijk dat ze met een 330 gram racket speelt. Dat doet bijna geen enkele top dame.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |