abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51330306
Net bij die zaak geweest

zeker wel wat meer over de rackets te weten gekomen....al is het nog steeds wat oppervlakkig

maar het zal toch zeker wel rond de 100, 120 euro zitten zo...
Ik doe niet meer aan een signature
  dinsdag 10 juli 2007 @ 18:02:48 #227
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_51331823
quote:
Op maandag 9 juli 2007 23:23 schreef TubewayDigital het volgende:
een van de redenen dat ik deze sport doe is omdat ik zo hoop een vriendinnetje te vinden. Jullie?
Hmmm dat kan ook een reden zijn ja.

Ik doe het gewoon omdat ik tennis leuk vindt. Maar ja, ik doe het al me hele leven zowat (18 jaar ong.) en ik ga de lerarenopleiding doen dus tja, ik moet er wel van houden
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 00:14 schreef TubewayDigital het volgende:
die KNLTB. Al mijn wedstrijden staan er op maar wel helemaal door elkaar gehusseld

Wat kunnen ze daar wel. Als ze niet uitkijken wordt Toernooi.nl de nieuwe bond
Mja doen ze wel vaker. Maar is niet zo belangrijk. Als ze maar de goede rating meegeven.

GVD weer achteruit gegaan terwijl ik 2 van de 4 wedstrijden vorige week gewonnen heb Alleen voor de 2 wedstrijden die ik gewonnen heb krijg ik weer geen punten.
Zucht, moet gewoon weer meer gaan trainen dan komt het allemaal wel weer goed. Maar met dit weer en de huidige andere bezigheden heb ik er gewoon weinig tijd/zin voor/in.

Maar goed, ik ga toch nog wel een beetje trainen want het moet toch lukken om iig in de 4.* uit te komen. Sta momenteel 5.3

Ik schaam me eigenlijk echt dood voor zulke resultaten
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 16:15 schreef TubewayDigital het volgende:

[..]

20 gepasseerd.

ok, 3tjes van de baan vegen, iets te ver gezocht. De groep 3tjes is namelijk groot maar er zitten echt wel 3tjes tussen die na 1 seizoen terugvallen naar de 4.
Je hebt 2 verschillende groepen 3tjes. De jongens die de grote toernooien spelen (vaak wat jongere gasten) en ranglijst toernooien. En je hebt de groep die wat kleinere toernooien spelen.
Er zit een verschil tussen die groepen maar ze worden in tact gehouden door hun onderlinge resultaten. Dat is in de 3 veel meer zo dan bij de lagere speelsterktes.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_51332561
het is toch allemaal nog best ff lastig hoor...
moe ik nou eentje die op zo duur uitkomt kopen....(100E, 120E)
moet ik (omdat ik beginner ben) naar de perry sport om daar een goedkope deal te doen...
Ik doe niet meer aan een signature
pi_51334596
ik zou zeker bij de perry sport gaan kijken. Of anders op marktplaats.

Sport en Fitness > Tennis

Geen familielid of buurman die nog ergens een racket hebben liggen?

V&D heeft ook rackets

[ Bericht 6% gewijzigd door TubewayDigital op 10-07-2007 19:30:07 ]
pi_51335006
Op mijn oude club zitten allemaal leuke dames. Was ik daar nou maar lid gebleven.

edit: kan wel janken echt waar.

POST 2
toch wel leuk. Na x jaar er uitgeweest te zijn opnieuw opgepakt en kon het meteen al een 6 erg moeilijk maken . Hij was erg blij dat hij alsnog won anders was zijn rating finaal naar de knoppen

POST 3
Psychologisch was ik vroeger nogal instabiel. Gaat nu stukken beter gelukkig.

[ Bericht 22% gewijzigd door TubewayDigital op 10-07-2007 19:47:35 ]
  dinsdag 10 juli 2007 @ 20:47:41 #231
117813 Mr-Sander
Check m'n signature
pi_51337812
And we're into quarter finals!

Leuke partij, lekkere rallies, af en toe wel hoge ballen, maar ach. Probleem is echter, mijn slagenarsenaal is redelijk goed. Alleen die ballen durf ik bij bijvoorbeeld een stand van 5-4, 5-5, 6-5 enz. niet te slaan Dan hebben de zenuwen zeg maar de overhand en ja...dan ga je twijfelen enzo. Heel vervelend, maar toch. Ik heb gewonnen en moet nou tegen een 6,5 (6de geplaatst).

7-5 6-3 was de stand overigens.
-link verwijderd, niet terugplaatsen-
pi_51337939
feli
pi_51355815
Ik zit in een schema waar de op een na best geklaseerde een bijna 1 punt slechtere rating heeft dan ik
Ik moet nu wel winnen daar
pi_51356286
Leuk....dan kan je dus totaal geen punten scoren
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_51356545
alleen in de finale
  woensdag 11 juli 2007 @ 12:46:20 #236
117813 Mr-Sander
Check m'n signature
pi_51357118
Da's wel heel simpel dan
pi_51357685
Ach er lopen altijd 9tjes rond die veels te goed zijn en die op je punten uit zijn.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  woensdag 11 juli 2007 @ 14:48:30 #238
75556 erkel
back from Dagestan
pi_51361044
Lekker geld op strijken
Weisst
pi_51366937
Nou ik heb mijn loting gezien... enkelspel-tegenstander een 8.0 als actuele rating... dat wordt dus een zware dobber... in de mixed geef ik mezelf meer kans
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 11 juli 2007 @ 19:49:19 #240
117813 Mr-Sander
Check m'n signature
pi_51371403
Halve finales

Stond 3-0 achter in de eerste set, omdat ik te veel wilde. Daarna wat rustiger aangedaan. Op de stand van 4-3 in mijn voordeel heb ik weer wat aanvalsballen geslagen en dat werkte uiteindelijk weer. Tweede set was een simpele, lekker gebald.

6-3 6-1
pi_51374955
als je 7 bent mag je dan ook in de 8 inschrijven ?
pi_51375935
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 13:05 schreef Norrage het volgende:
Ach er lopen altijd 9tjes rond die veels te goed zijn en die op je punten uit zijn.
they want my soul
pi_51377911
pfff ik heb net een oefenpotje gespeeld om mijn nieuw bespannen racket effe in te spelen.... 6-3 6-3 6-2
met 15! dubbele fouten en toen ben ik gestopt met tellen Ik ben mijn timing compleet kwijt bij het serveren.....
  woensdag 11 juli 2007 @ 22:41:19 #244
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_51378006
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 21:21 schreef TubewayDigital het volgende:
als je 7 bent mag je dan ook in de 8 inschrijven ?
nee natuurlijk niet.
Zou wedstrijdvervalsing zijn he....
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_51387190
wat is het voor racket Vulture ?
pi_51391483
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 10:27 schreef TubewayDigital het volgende:
wat is het voor racket Vulture ?
een Wilson Hammer.. bespanning is 25 kg
pi_51392117
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 18:24 schreef Lakai het volgende:
het is toch allemaal nog best ff lastig hoor...
moe ik nou eentje die op zo duur uitkomt kopen....(100E, 120E)
moet ik (omdat ik beginner ben) naar de perry sport om daar een goedkope deal te doen...
Ik zou zelf niet zo gauw naar Perry gaan.
Tenzij de verkopers zelf tennissen, weten ze heel weinig over rackets.
Ik denk dat je zelf goed moet weten wat je wilt?
Wil je als beginner af en toe een balletje gaan slaan of wil je echt goed leren tennisen en les nemen?
Hoewel er een heleboel factoren bij rackets een rol spelen, zijn de belangrijkste "power"en "controle".

Power heeft te maken met de energie van de bal. Als de bal in een rally op je afkomt, dan heeft deze bal energie. De energie zit zowel in de massa van de bal, de snelheid en de spin.
Wat moet je racket bij de botsing met de bal met deze energie doen?
Sommige rackets absorberen heel veel van deze energie, anderen geven juist weer veel energie terug.
Deze laatsten hebben veel power. Het wegslaan of terugslaan van de bal gaat makkelijk, ook al heb je niet zo'n goede techniek. Vaak zijn deze rackets ook wat lichter en flexibeler. Het zwaartepunt van het racket ligt vaak dichter bij de top van het racket. Ze zijn "top-heavy". De Hammer-rackets van Wilson zijn hier een voorbeeld van, maar ook de rackets van de Aldi en de Lidl.

Veel ouderen bij ons op de club spelen met dit soort rackets. Ze kunnen een lekker balletje slaan zonder veel moeite. Over het algemeen heeft de bal bij hun rally's niet zoveel snelheid.

Als een racket veel power heeft, kan het echter moeilijk zijn om de energie te beheersen, vooral als je tegenstander de bal ook een flinke mep kan geven. Je kunt dan een gebrek hebben aan controle. De ballen vliegen makkelijk uit of belanden in het net. Verder kan het lichte gewicht van het racket fysieke problemen geven in polsen en elleboog.

Betere spelers geven daarom de voorkeur aan rackets met minder power, maar met meer controle.
De energie van de ballen wordt meer geabsorbeerd door de stijfheid van het racket.
Vaak zijn deze rackets ook wat zwaarder. Het gewicht ligt meer in de richting van de steel. Ze zijn "Top-light"
Het voordeel van controle rackets is dat je de energie van de bal veel beter kunt beheersen. Als je de bal echter veel energie wilt meegeven, dan heb je ook flink wat energie nodig. Een flinke swing van het racket en de nodige kracht om het gewicht van het racket elke keer rond te krijgen. Wil dit goed gaan, dan heb je ook een behoorlijke techniek nodig.

Als je gewoon af en toe een balletje wilt slaan met mensen die er ook niet zoveel van kunnen en heb je geen verdere ambities, neem dan een racket met veel power. Koop er een bij de Aldi voor 35 Euro.

Als je echter meer ambities hebt en goed wilt leren tennisen, dan zou ik een zogenaamde "Tweener" nemen. Deze rackets zitten tussen (beTween) de power rackets en de controle rackets. Je kunt de bal een flinke mep geven, maar je hebt ook een redelijke controle.
Het voordeel hiervan is dat je toch redelijk op je techniek moet letten, maar dat je dan ook snel beloond wordt. Een echt controle racket is te veeleisend voor een beginner. Een echt powerracket laat je te gemakkelijk wegkomen met een slechte techniek, zoals allerlei badminton en squash-slagen en je komt in de problemen wanneer je de bal echt hard wilt raken. (The ball is out!)

Bij internetwinkels wordt vaak een indicatie gegeven van de power/controle verhouding van een racket door een cijfer van 1 tot 10 te geven voor swingstyle. Een laag cijfer geeft aan een racket met veel power, een korte slag geeft de bal al veel snelheid mee. Een hoog cijfer voor swingstyle geeft aan weinig power, je moet flink uithalen om de bal vaart mee te geven

Veel succes!
pi_51395311
als we hem nou gewoon een Head Radical of Instinct van 645 cm2 adviseren.

Lijkt mij prima voor hem.
pi_51395407
he, hoi

ik denk ik meld mij even hier

ik ga verhuizen naar arnhem en wil eigenlijk wel weer 's wat sporten.
heb vroeger 7 jaar getennist (tot mijn 14e ongeveer) en vroeg me af of er iemand hier is uit arnhem die mijn tennismaatje (m/v) zou willen worden kan 't niet echt geweldig meer denk ik (ben nu 22) maar als je zelf net begonnen bent ofzo, dan is 't ook wel een equal match

nou ja,
Ja doei.
  donderdag 12 juli 2007 @ 15:05:22 #250
14389 Daklem
What the deuce?!
pi_51395611
Leuk initiatief! Ook erg leuk dat je weer wilt gaan tennissen.

Ik heb ook een hele tijd niet gespeeld, en ben deze zomer weer begonnen. Toch gaat het beter dan ik had verwacht. Ik merk dat je het niet zo snel verleert. Kwestie van oefenen en misschien een keer een aantal lessen nemen. Dan komt het meeste snel weer terug.
World domination is my middle name.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')