abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51153509
Ik ben een ronde verder, maar godverdomme...Ik speel echt nooit meer om 22.00
Ik moest eerst 45 minuten wachten, en toen ging het bliksemen en regenen dus moesten we een half uur de baan af...Ik was zo rammend moe dat ik de bal gewoonweg niet zag (kwam ook al door de veels te felle lichten op de baan) en ik had echt ternauwernood de eerste set met 6-4 gewonnen...Gevochten alsof mijn leven ervan afhing in het begin 2e set, en toen gaf hij het op toen ik na 10x deuce 3-0 maakte...
6-4 6-0 uitslag...Je wilt niet weten hoe blij ik nu ben...Vroeger had ik deze wedstrijd weggeven, maar gelukkig kon ik van zijn niet lopende service profiteren en maakte ik niet onwijs domme fouten...

Op naar de kwartfinale..Dagje rust nu gelukkig, maar ik moet wel vrijdag na mijn tentamen spelen..Hopen dat ik niet weer moe ben....Maar dat zal wel niet!

Ik ben iig blij...Nu sowieso meer wedstrijden gewonnen dit toernooi dan verloren, en dat was in eerste instantie mijn doel...Lukte eerdere toernooien niet zo vaak....Nu doorstoten!
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  donderdag 5 juli 2007 @ 12:40:49 #127
14389 Daklem
What the deuce?!
pi_51163427
Gisteren is mijn nieuwe racket (Head Flexpoint Prestige midplus) binnen gekomen. Deze heb ik direct laten bespannen met de Head RIP Control snaar. Een vrij dunne snaar voor veel gevoel.

Gisteren even met een vriend van mij wezen tennissen.

Ondanks dat het blad kleiner is dan van mijn vorige racket (Head Liquidmetal Heat) en hij zwaarder is, merk ik er weinig van tijdens het spelen. Er zit wel enorm veel gevoel in. Dat was precies wat ik wou hebben. Spelen met topspin gaat nu zoveel beter en het plaatsen van een bal is nu ook iets gemakkelijker.

Ik had niet verwacht dat het verschil zo groot zou zijn met dit racket. Oftewel, ik ben er enorm blij mee.
World domination is my middle name.
pi_51163562
topspin ben ik ook naar op zoek

dat van dat plaatsen is iets wat ik niet ken. Waarschijnlijk omdat ik mijn hele leven al met kleine bladen speel en dus het verschil met grote bladen niet kan vertellen
pi_51164960
Ik zit er ook aan te denken dat racket aan te schaffen, Daklem.

Ik twijfel alleen nog een beetje tussen de Mid en de Mid Plus.
  donderdag 5 juli 2007 @ 13:42:51 #130
75556 erkel
back from Dagestan
pi_51165699
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 13:22 schreef Chriz2k het volgende:

ff testen, toch

Zou gisteravond mijn eerste partij in het toernooi spelen, een dubbelpartij. Alleen stonden alle banen blank en binnen waren de A-spelers aan het beuken
Weisst
  donderdag 5 juli 2007 @ 16:42:46 #131
14389 Daklem
What the deuce?!
pi_51171824
quote:

Ik speede eerst met een blad van 660cm2. De midplus heeft een oppervlakte van 630cm2. Het scheelt dus niet veel.

De 600cm2 leek mij iets te klein. Vandaar dat ik voor de midplus gekozen heb. En denk dat dit een prima keuze is geweest.

icm met mijn snaar een meer dan prima racket.

Tube:

Je moet eens een dunnere snaar pakken op je racket. Dit heeft enorm veel invloed. Met wat voor snaar speel je nu? Ik heb speciaal gevraagd voor een goede controle snaar ipv een power snaar. Toch heb ik meer dan genoeg power met het racket. Dat valt me niet tegen!
pi_51171990
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 16:42 schreef Daklem het volgende:

[..]

Ik speede eerst met een blad van 660cm2. De midplus heeft een oppervlakte van 630cm2. Het scheelt dus niet veel.
in werkelijkheid is hij 613 cm2. Leg maar eens op een 613 cm2 van een wilson of een 630 cm2 van een ander willekeurig merk.
quote:
Je moet eens een dunnere snaar pakken op je racket. Dit heeft enorm veel invloed. Met wat voor snaar speel je nu? Ik heb speciaal gevraagd voor een goede controle snaar ipv een power snaar. Toch heb ik meer dan genoeg power met het racket. Dat valt me niet tegen!
Das een goeie tip. Ik wil dus meer spin hebben. Een dunnere snaar moet ik dan nemen ?
pi_51172684
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 16:47 schreef TubewayDigital het volgende:

[..]

in werkelijkheid is hij 613 cm2. Leg maar eens op een 613 cm2 van een wilson of een 630 cm2 van een ander willekeurig merk.
[..]

Das een goeie tip. Ik wil dus meer spin hebben. Een dunnere snaar moet ik dan nemen ?
Zal je toch ook je slag moeten aanpassen.
Geen referral hier.
  donderdag 5 juli 2007 @ 17:15:16 #134
14389 Daklem
What the deuce?!
pi_51172885
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 17:09 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Zal je toch ook je slag moeten aanpassen.
Als je met de flexpoint prestige speelt, heb je al denk ik wel de juiste slag in huis om met topspin te slaan. Het is een racket voor lange slag.

Vaak is het net de snaar die het verschil uit kan maken. Maar ik ben het wel met je eens, als je geen slag hebt die topspin genereert, sla je je snaren snel kapot denk ik.
pi_51173542
voorlopig even doormodderen met de Prestige voor mij dan.

Als ik tegen goeie speel < 6 dan kan ik lekker mee spelen. Mooi strak knallen tegen die bal maar toch verliezen omdat zij gewoon beter zijn. Speel ik tegen een 7 dan baal ik dat ik geen spin heb. Ik krijg dan vaak van die kut ballen en ik ben niet goed genoeg om ook DAN met de Prestige een beuk er tegen aan te geven. Ik wilde dat dus pareren met spin maar dat krijg ik niet uit de prestige

Ik wil dus een racket dat wat makkelijker spin geeft.

Ik kan eigenlijk met mijn Prestige alleen hard strak slaan als die ander dat ook doet en zolang ik nog geen 5 ben . . .

[ Bericht 7% gewijzigd door TubewayDigital op 05-07-2007 17:46:38 ]
  donderdag 5 juli 2007 @ 18:08:53 #136
14389 Daklem
What the deuce?!
pi_51174416
Wil je dan een ander racket gaan kopen?
pi_51175966
iig demoen
  donderdag 5 juli 2007 @ 19:14:06 #138
14389 Daklem
What the deuce?!
pi_51176159
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 19:06 schreef TubewayDigital het volgende:
iig demoen
mocht je je midplus weg doen, heb ik wel interesse
pi_51179963
quote:

waar speel je nu mee?
pi_51180359
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 21:11 schreef MarkG het volgende:

[..]

waar speel je nu mee?
Babolat Pure Drive Team
  vrijdag 6 juli 2007 @ 12:03:48 #141
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_51195681
quote:

ik zou voor de Mid Plus gaan. Mede omdat je van een Pure Drive komt. Dat is echt een totaal ander racket. Waarom maak je die overstap? Dik frame dat niet heel stijf is naar een heel erg stijf racket met een heel smal frame. Vriend van mij heeft de omgekeerde overstap gemaakt en is er heel blij mee omdat hij veel makkelijker slaat met de Pure Drive.
Maar goed, dat is voor iedereen anders natuurlijk.

Btw gisteren weer gewonnen in het toernooi
Echt stom, ik verloor de eerste set met 7-6 terwijl ik eigenlijk meer kansen gehad heb en dus op de beslissende punten niet goed genoeg was.

Daarna stond ik met 2-1 voor en brak me snaar. Aangezien dat van de week ook al met me andere 2 rackets gebeurd is, had ik geen racket meer (heb altijd 3 rackets bij me). Ik had nog geen tijd gehad om een racket te bespannen maar ja, ik zat zonder racket.
Dus ik naar de wedstrijdleiding gelopen met de vraag of ze toevallig nog een racket hadden liggen. Niet dus en ik nog een paar mensen vragen maar wilden allemaal niet uitlenen (logisch natuurlijk, maar moest wat proberen). Toen kwam toevallig een oud teamgenoot het park opgelopen met 2 rackets. Hij heeft een Dunlop. (Die van een paar jaar terug met geel en zwart)
Toen heb ik daar de wedstrijd mee uitgespeeld. Het was wel mooi want hij heeft daarna nog 4 games gehaald. Gewonnen met 6-4 6-1

Ik heb nu de 2 vervelende hindernissen genomen. 2 6jes waar ik natuurlijk niet van mag verliezen. Nu tegen een 5e die er wel goed voor staat. Hopelijk gaat dat een beetje. Als ik win maak ik een goeie stap
Wel balen want ik sta nu 5.16667 ofzo en dat ventje van gisteren 6.0688. Kortom, ik krijg er precies een uitslag bij waar ik niets aan heb. Ik heb liever geen resultaat dan dit. Dit werkt alleen maar in mijn nadeel

Ben wel weer moe geworden gisteren. Kan toch merken dat ik minder tennis dan vroeger en dat ik tegenwoordig weer full time werk.
Gisteren heb ik wel beter gespeeld trouwens dan tot nu toe in het seizoen. Kon er soms alweer een versnelling uit gooien. Punten soms ook redelijk opgebouwd en minder onnodige fouten. Vooral minder fouten door gewoon beter voor de bal te gaan staan en beter te bewegen.
Het meest irritante van veel fouten vond ik tot nu toe dat ik echt een belachelijke beweging maakte met me lichaam waardoor de bal niet fatsoenlijk van me racket kwam. je kent het wel, achterover hangen, lichaam helemaal meedraaien met de beweging, etc. Dat was veel minder nu dus dat was wel positief
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 6 juli 2007 @ 13:54:36 #142
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_51199434
Wat betekent het als een racket mid plus is?
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  vrijdag 6 juli 2007 @ 15:02:09 #143
14389 Daklem
What the deuce?!
pi_51201755
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 13:54 schreef GoodGawd het volgende:
Wat betekent het als een racket mid plus is?
Bij de head prestige rackets heb je een mid en een midplus. Het verschil is in bladgrootte. De mid heeft 600cm2 oppervlakte, en de midplus 630cm2 (volgens de specificaties van Head.com)
pi_51203253
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 15:02 schreef Daklem het volgende:

[..]

Bij de head prestige rackets heb je een mid en een midplus. Het verschil is in bladgrootte. De mid heeft 600cm2 oppervlakte, en de midplus 630cm2 (volgens de specificaties van Head.com)
maar die specs van Head wijken dus enigzins af van wat andere fabrikanten doen
lekker handig
pi_51207029
Ik moet straks de kwartfinale spelen in windkracht 10
Echt ziek...Wat voor tactieken raden jullie me aan? Gewoon weinig risico nemen en de bal inhouden?
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_51207390
Naar buiten spelen met een marge .
Geen referral hier.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 20:16:54 #147
117813 Mr-Sander
Check m'n signature
pi_51212658
Vakantie! En dat betekent: toernooien spelen! Als 4e geplaatst JE 14. Morgen om 17.30 tegen, i.i.g. een achtje. Mijn tegenstander komt uit de wedstrijd die morgen nog gespeeld moet worden. Wordt denk ik een eitje
-link verwijderd, niet terugplaatsen-
  vrijdag 6 juli 2007 @ 21:10:57 #148
75556 erkel
back from Dagestan
pi_51214309
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 17:26 schreef Norrage het volgende:
Echt ziek...Wat voor tactieken raden jullie me aan? Gewoon weinig risico nemen en de bal inhouden?
Goed op je techniek blijven letten, want anders krijgt de wind teveel vat op je ballen.

Vandaag de uitgestelde wedstrijd van woensdag gespeeld...en gewonnen 7-5 6-1. We moesten binnen spelen, want buiten was het natuurlijk weer drama met het weer. Maar binnen dubbelen vind ik eigenlijk wel lekker en helemaal als je service loopt, zoals bij mij vandaag

We moesten tegen 2 jongens spelen die bij het toernooi in een tentje slapen en één van die jongens was ook nog eens van de organisatie. Dat betekende dat hij de boel moest afsluiten 's ochtends Die had dus niet zoveel geslapen en dat was ook te merken. Tweede set gaven ze helemaal weg
Weisst
  vrijdag 6 juli 2007 @ 22:15:38 #149
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_51216371
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 17:26 schreef Norrage het volgende:
Rekening houden met de wind Lekker strak over het net slaan en geen pis balletjes.
Tenzij je wind tegen hebt dan kan een drop shot vlak voor het net aardig effectief zijn.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_51216741
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 22:15 schreef GoodGawd het volgende:

[..]

Rekening houden met de wind Lekker strak over het net slaan en geen pis balletjes.
Tenzij je wind tegen hebt dan kan een drop shot vlak voor het net aardig effectief zijn.
Achter het net mag ik hopen.
Geen referral hier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')