Ik hoop ook binnen een jaar weer op niveau 5 te spelen. Ik heb net 6 lessen gehad en mag in de winter naar niveau 7, en misschien zelfs niveau 6, maar dat ligt aan hoe snel ik vorderingen maak.quote:Op zondag 24 juni 2007 22:25 schreef erkel het volgende:
Ik ga over dik een week voor het eerst in de 4 spelen (ben zelf 5), namelijk in de dubbel. Ik ga spelen met mijn oud-trainer, die een goede 4 isBen benieuwd of ik we een paar rondjes verder kunnen komen.
Hoezo mag? Heb je dat aangevraagd bij de knltb of ga je omhoog qua niveau dmv je prestaties?quote:Op zondag 24 juni 2007 23:07 schreef Daklem het volgende:
[..]
Ik hoop ook binnen een jaar weer op niveau 5 te spelen. Ik heb net 6 lessen gehad en mag in de winter naar niveau 7, en misschien zelfs niveau 6, maar dat ligt aan hoe snel ik vorderingen maak.
Ben weer super blij dat ik weer ben gaan spelen.
Niveau 4 is een mooi niveau
Ik denk een minder stijf racket wat lastiger is te controleren. Dat je wat beter moet kunnen tennissen om daarmee goed overweg te kunnen.quote:Op zondag 24 juni 2007 23:04 schreef TubewayDigital het volgende:
wat is het verband tussen stijfheid van een racket en dikte van het frame. Van die "moeilijke" rackets hebben vaak een heel smal frame. Hoe zit dat ?
Mijn trainer zei dat dat mijn niveau is voor volgend seizoen. Hoe dat precies zit weet ik niet. Zoveel verstand heb ik dr ook niet van.quote:Op zondag 24 juni 2007 23:11 schreef erkel het volgende:
[..]
Hoezo mag? Heb je dat aangevraagd bij de knltb of ga je omhoog qua niveau dmv je prestaties?![]()
Een paar jaar geleden had je het systeem van D2, D1, C2 t/m A1. Ik weet niet of je dit bekend voorkomt? Toen kon je je opwerken qua niveau dmv van toernooien te spelen en daar rondes verder te komen.quote:Op zondag 24 juni 2007 23:14 schreef Daklem het volgende:
[..]
Mijn trainer zei dat dat mijn niveau is voor volgend seizoen. Hoe dat precies zit weet ik niet. Zoveel verstand heb ik dr ook niet van.![]()
ps; als jij dr meer van weet mag je het me graag uitleggen
Ik heb vroeger D1 gespeeld (dat is alweer 10 jaar geleden). Echter was ik daar toen niet zo mee bezig. Ik ga eens rondkijken op die site, en zal morgen eens navragen wat hij hier precies mee bedoeltquote:Op zondag 24 juni 2007 23:35 schreef erkel het volgende:
[..]
Een paar jaar geleden had je het systeem van D2, D1, C2 t/m A1. Ik weet niet of je dit bekend voorkomt? Toen kon je je opwerken qua niveau dmv van toernooien te spelen en daar rondes verder te komen.
Tegenwoordig krijg je punten dmv spelers te verslaan die een gelijkwaardige of hogere rating hebben. Tennisniveau wordt nu uitgedrukt in rating 9 t/m 1. Dus als je een hogere rating wil hebben, moet je spelers verslaan die gelijkwaardig aan je zijn of beter (qua rating). Voor meer info moet je maar hier maar ff kijken: DSS-systeem
Misschien vind je trainer wel dat je op de niveau zit. Ik weet verder niet wat hij daarmee bedoeld.
Ja, tov het vorige systeem wel. Omdat je nu ook punten kan halen tijdens competitie en clubkampioenschappen e.d., komt iedereen wel in de buurt van zijn echte niveau, denk ik.quote:Op zondag 24 juni 2007 23:50 schreef TubewayDigital het volgende:
Denk je dat het nieuwe systeem een verbetering is Erkel ?
Ik heb er 3 rackets gekocht.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 00:49 schreef TubewayDigital het volgende:
Iemand wel eens wat bij tennis-warehouse bestelt ?
Die 345 gram valt eigenlijk best mee. Het racket is Headlight. Ik merk wel dat het zwaarder is dan mijn LM Prestiges (Met name bij de Service), maar heb je hem eenmaal aan het zwaaien, dan gaat de rest vanzelf.quote:Op maandag 25 juni 2007 00:33 schreef TubewayDigital het volgende:
345 gramwow, ik vind 320 gram wat ik nu heb eigenlijk al randje
Kost het echt $50 per zending? Dat vind ik best veel. Je hebt inderdaad de gunstige eur/$ koers maar toch.
Als het waar is wat jij allemaal vertelt (20 euro douane rechtenje maakt een grapje) dan heb ik er weinig aan. Geeft me iets van 15 euro voordeel. Nou wouw.
Maar ze bespannen toch wel voor je?
Sommige zijn voorbespannenquote:Op maandag 25 juni 2007 00:48 schreef TubewayDigital het volgende:
dus voor bespanning moet je ook nog eens etxra betalen? Dat is niet erg want dat moet bij tennis-direct ook maar ik kreeg het idee dat tenniswarehouse het gratis voor je deed.
Buiten, smashcourt is ideaal.quote:Op zondag 24 juni 2007 15:22 schreef Daklem het volgende:
[..]
Enorm frustrerend als het niet lukt!
Speelde je binnen of buiten?
Inderdaad ! + je kan kiezen welke bespanning bij jouw speelstijl het beste past.quote:Op maandag 25 juni 2007 23:04 schreef Norrage het volgende:
Ik zou geen rackets bespannen laten leveren...Je weet nooit hoe lang zo'n bespanning erin heeft gezeten, en hoe goed de bespanning is...Gewoon lekker onbespannen laten leveren en zelf laten bespannen bij iemand waar je vertrouwen in hebt!
Wat slecht van de organisatie! Neem aan dat je niet vrijdag pas hoeft te spelen idd bij een schema van 32quote:Op maandag 25 juni 2007 23:36 schreef Norrage het volgende:
Het is nu maandagavond, en nog steeds heb ik mijn volgende wedstrijd niet doorgebeld gekregen...Dat terwijl ik de hele woensdag en donderdag verhinderd ben (dit ook opgegeven heb uiteraard) en mijn eerste wedstrijd dan een 2e ronde is op vrijdag???(in een schema van 32)
En aangezien ik uiteraard in de HE7 kansen moet hebben om ver te komen, kan dit wel eens een druk schema worden (anders is het wel druk voor mijn tegenstander :/)
Ik verwacht toch morgenochtend nog gebeld te worden om morgen ergens te spelen :/
Staat er op de knltb-site bij het toernooi ook geen telefoonnummer?quote:Op maandag 25 juni 2007 23:52 schreef Norrage het volgende:
Het stomme is dat er op de toernooisite ook geen nummer staat om ze te bellen, anders had ik het wel even gevraagd
Verschil tussen handel gewicht en de hoeveel power die je aan je slagen wilt geven.quote:Op maandag 25 juni 2007 13:54 schreef TubewayDigital het volgende:
hoe is het mogelijk dat ik (een slappe kanarie die nog geen deuk in een pakje boter sla) veel rackets te licht vind? Er zijn mensen die 100 X zo veel beter kunnen tennisen dan ik maar een lichter rakcet hebben dan ik. Zat atp spelers hebben zelfs lichetere rackets dan mijn HEAD van 320 gram.
wedstrijdrackets hebben niet per definitie die specs...quote:Op maandag 25 juni 2007 22:05 schreef TubewayDigital het volgende:
waarom neem je gewoon geen wedstrijd racket:gewicht > 300 gram bladgrootte < 645 cm2
Ik ben zo iemand maar in de HE7 gaat het dan weer stroef dus ga ik in de HE8 spelen. Ja daar win ik makkelijk. Technisch gezien ben ik makkelijk 6 alleen het er bij een serieuze wedstrijd uit laten komen is nog wel eens lastig. Rustig opbouwen van de 8 dus.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 23:52 schreef Norrage het volgende:
En zo is het ook in de 7...dus je moet maar 6 worden denk ik dan :/ Daarom doe ik nu ook vooral HE6 mee...alhoewel dat natuurlijk op hetzelfde neerkomt eigenlijk...daar kom je ook (te) sterke tegenstanders tegen. Maar dan weet je tenminste dat het eerlijk is, en verneuk je je rating niet.
Het is echt zo stom...Ik snap ook niet waarom dat soort spelers dat doen...ze weten echt wel dat ze beter zijn...
zo ben ik dan weer niet maar ik ken ze wel. Die gast is te goed voor de HE7. Kan zwakke 5jes verslaan maar toch kiemt hij het zo uit dat hij net 7 blijft.quote:Op woensdag 27 juni 2007 00:04 schreef TheVulture het volgende:
Ja dat soort figuren verneuken echt de boel... het meest walgelijk zijn die types die op het eind van het seizoen expres potjes laten lopen of verliezen om maar niet een categorie hoger te hoeven spelen![]()
Als je in de drie meespeelt kan je gewoon tennissen, en wil je misschien niet zo snel naar de 2, want daar begint het wel erg zwaar te worden.quote:Op woensdag 27 juni 2007 12:14 schreef TubewayDigital het volgende:
De HE3 is trouwens ook zo'n klasse.
Ik wil alleen winnen omdat je dan tenminste niet na 1 ronde uit een toernooi ligt. Verder kan het me niet bijzonder veel schelen...Uiteraard wil ik alle wedstrijden winnen, maar als ik een toernooi win door alleen maar 8jes met 6-06-0 geveegd te hebben had ik liever één kraker willen spelen in de 1e ronde die ik verloor.quote:Op woensdag 27 juni 2007 12:27 schreef TubewayDigital het volgende:
ik win toch nog altijd liever dan dat ik verlies.
Het is natuurlijk vervelend dat er spelers tussen zitten die te goed zijn voor de categorie waarin ze spelen en dat is soms ook frustrerend, maar aan het eind van het jaar (als je tenminste genoeg wedstrijden hebt gespeeld) is je rating wat je op dat moment waard bent. Als je goed genoeg bent voor een categorie hoger dan wat op je pasje staat, dan wordt je dat echt wel aan het einde van het jaar.quote:Op woensdag 27 juni 2007 13:34 schreef Norrage het volgende:
Het probleem van de HE3 is dat als je 2 wordt je niet meer aan "normale" toernooien mag meedoen en je aan 1 toernooitjes moet gaan meedoen..De kans dat je er dan nonstop in de eerste ronde uitvliegt is té groot
MAar verder qua niveau in de 3 is het altijd wel redelijk goed. Je ziet zelden iemand het toernooi op zijn sloffen winnen, of het moet een 2tje zijn die er net voor gezorgd heeft dat hij geen 2 werd...en dan nog, die spelers zijn dan gewoon geplaatst en dan kan je dat verwachten. In de 7 en zo heb je gewoon 9tjes of 8jes die gewoon veels te goed zijn.
Lijkt wel een beetje op smashcourt dat idee.quote:Op donderdag 28 juni 2007 11:29 schreef TubewayDigital het volgende:
Ik heb vroeger wel eens indoor op kunstgravel gespeelt. Van rubber hadden ze dan allemaal kleine korreltjes gemaakt en dat utigesmeert over een laag tapijt denk ik. Best gaaf.
Misschien French Court? Dat speelt echt zo beroerdquote:Op donderdag 28 juni 2007 11:49 schreef TubewayDigital het volgende:
geen smashcourt. Dit waren relatief grote groene rubberen korrels. Zal die hal eens een bezoekje brengen als het kan
Het vervelende is ook als ik weer opnieuw ga beginnen. Volgens mijn trainer zit ik nu op niveau 7 / 6. Toch moet ik onderaan beginnen hoe vervelend het ook is.quote:Op donderdag 28 juni 2007 22:07 schreef TheVulture het volgende:
De speler die mij afgelopen dinsdag met 6-1 6-0 van de baan mepte heeft trouwens ook zijn tweede pot gewonnen: 6-0 6-1... serieus, wat is de lol ervan om zo laag in te schrijven als je veel beter bent
Je hoeft helemaal niet onderaan te beginnen, als je niveau 6/7 haalt moet je daar gewoon op inschrijven, hoger inschrijven dan je pasje mag en je verneukt ook de lagere categorieën nietquote:Op donderdag 28 juni 2007 22:32 schreef Daklem het volgende:
[..]
Het vervelende is ook als ik weer opnieuw ga beginnen. Volgens mijn trainer zit ik nu op niveau 7 / 6. Toch moet ik onderaan beginnen hoe vervelend het ook is.![]()
Voor een goede speler lijkt het mij ook niet leuk als je telkens met 6-0 6-1 wint. Een beetje tegenstand maakt het juist extra leuk![]()
Ja, en kon nog best aardig tennissen.quote:Op donderdag 28 juni 2007 11:46 schreef TubewayDigital het volgende:
maar toch gewonnen
was het die voetballer
Ik dacht dat dat niet mogelijk was. Dat zou wel fijn zijn als dat kan, en ook wel zo eerlijk.quote:Op donderdag 28 juni 2007 22:46 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Je hoeft helemaal niet onderaan te beginnen, als je niveau 6/7 haalt moet je daar gewoon op inschrijven, hoger inschrijven dan je pasje mag en je verneukt ook de lagere categorieën niet
Ik weet zéker dat het WEL mogelijk is.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 00:27 schreef Daklem het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat niet mogelijk was. Dat zou wel fijn zijn als dat kan, en ook wel zo eerlijk.![]()
Niks moetquote:Op donderdag 28 juni 2007 22:46 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Je hoeft helemaal niet onderaan te beginnen, als je niveau 6/7 haalt moet je daar gewoon op inschrijven, hoger inschrijven dan je pasje mag en je verneukt ook de lagere categorieën niet
quote:Op vrijdag 29 juni 2007 01:20 schreef erkel het volgende:
[..]
Wedstrijden spelen is altijd nog heel wat anders dan leuke ballen slaan tijdens de training.
3/4 posts achter elkaar wordt een beetje irritant.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 13:47 schreef TubewayDigital het volgende:
wat is dit nou weer
lag er vorige week in de 1e ronde uit bij de HE7. Ik vond mijn tegenstande opvallend goed. Mijn tegenstander heeft in de 2e ronde echter ook weer verloren. Van iemand die dus weer beter was. Hoe kan het dat er in de HE7 zulke sterke mensen rond lopen.
Dat heb ik ook wel vaak...maar meer omdat ze dan tegen mij de sterren van de hemel spelen (en dat zelf ook zeggen, dat is niet wat ik denk) en dan daarna verliezen...quote:Op vrijdag 29 juni 2007 13:47 schreef TubewayDigital het volgende:
wat is dit nou weer
lag er vorige week in de 1e ronde uit bij de HE7. Ik vond mijn tegenstande opvallend goed. Mijn tegenstander heeft in de 2e ronde echter ook weer verloren. Van iemand die dus weer beter was. Hoe kan het dat er in de HE7 zulke sterke mensen rond lopen.
Dat zijn inderdaad slopende wedstrijden! Een gefeliciteerd is wel op zijn plaats!quote:Op vrijdag 29 juni 2007 23:45 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Pfff... door het oog van de naald gekropen!![]()
Wedstrijden begonnen bij 2-2 stand, deuce = winnend punt, derde set tiebreak ipv een set, dat soort onzin.
Eerste set verloren, 2-6. Tweede gelukkig wel gewonnen met 6-4. Tiebreak, kwam met 5-2 achter!!!Nog wel gewonnen met 8-6
... Het enige waar ik enigsinds trots op kan zijn, is dat ik de wedstrijd UITEINDELIJK wel naar me toe heb weten te trekken.. maar ppfff.. voelde me serieus meer opgelucht dan blij toen ik gewonnen had.
Zondagochtend weer (halve finale), 09.00 uur. Altijd leuke tijd.
Dankje.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 00:10 schreef Daklem het volgende:
[..]
Dat zijn inderdaad slopende wedstrijden! Een gefeliciteerd is wel op zijn plaats!
pff, zondag 9 uur is wel erg vroeg!![]()
Ja, maar niet onbeperkt.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 07:27 schreef GoodGawd het volgende:
Kan je je grip eigenlijk vergroten?
*Reactie: Tof joh.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 18:20 schreef Norrage het volgende:
Vandaag twee wedstrijden mogen spelen (kwart en halve finale)...
Tijdens de kwart 6-2 6-1 gewonnen tegen een redelijke speler die het nogal vervelend vond dat ik twee keer zo goed speelde als gister (toen had hii kennelijk even zijn tegenstander gechecked)...Maar gister speelde ik 6-0 6-0 dus hoefde me natuurlijk niet van mijn beste kant te laten zien
Maar deze vent was echt naar, en hij dacht volgens mij mij wel even van de baan te gaan timmeren
Ik ben erg blij dat ik nu eindelijk dit soort mensen hard heb kunnen wegzetten. Speelde vandaag echt heerlijk...
Maar goed, nu komt het verhaal. Ik mocht dus tegen deze 4.9 (bij nader inzien, was hij máár 5.6, mijn tegenstander had anders gezegd, nog steeds wel erg sterk voor een HE7 schema...)
Ik heb zelfs een set gepakt tegen hem! En ik had zelfs kunnen winnen. Eerste set won ik in een tiebreak (geniaal) en op 4-4 2e set stond ik 40-15 voor en ik had die game moeten winnen...En aangezien zijn service niet liep was de kans groot dat ik wel 6-4 had kunnen maken...Die set vervolgens 6-4 verloren....De laatste set verloor ik 6-3, maar elke game was deuce en het had net zo goed andersom geweest kunnen zijn....
Ik kwam gewoon net te kort tegen deze speler die vroeger A-speler was...Wegens een gebroken pols had hij 20 jaar niet getennist en was vorig jaar weer begonnne....Ondertussen is hij al hard op weg in ieder geval niveau 5 te worden
P.S. Waarom reageert bijna iedereen op "wedstrijdverslagen" van anderen, maar niet op die van miJ???![]()
![]()
Ik had toch op jouw 'wedstrijdverslag' gereageerd, door te zeggen wat ik er van vond, dat je tegen een veels te hoge speler moest in de 7?quote:Op zaterdag 30 juni 2007 18:20 schreef Norrage het volgende:
P.S. Waarom reageert bijna iedereen op "wedstrijdverslagen" van anderen, maar niet op die van miJ???![]()
![]()
God joh!quote:Op zaterdag 30 juni 2007 18:20 schreef Norrage het volgende:
Vandaag twee wedstrijden mogen spelen (kwart en halve finale)...
Tijdens de kwart 6-2 6-1 gewonnen tegen een redelijke speler die het nogal vervelend vond dat ik twee keer zo goed speelde als gister (toen had hii kennelijk even zijn tegenstander gechecked)...Maar gister speelde ik 6-0 6-0 dus hoefde me natuurlijk niet van mijn beste kant te laten zien
Maar deze vent was echt naar, en hij dacht volgens mij mij wel even van de baan te gaan timmeren
Ik ben erg blij dat ik nu eindelijk dit soort mensen hard heb kunnen wegzetten. Speelde vandaag echt heerlijk...
Maar goed, nu komt het verhaal. Ik mocht dus tegen deze 4.9 (bij nader inzien, was hij máár 5.6, mijn tegenstander had anders gezegd, nog steeds wel erg sterk voor een HE7 schema...)
Ik heb zelfs een set gepakt tegen hem! En ik had zelfs kunnen winnen. Eerste set won ik in een tiebreak (geniaal) en op 4-4 2e set stond ik 40-15 voor en ik had die game moeten winnen...En aangezien zijn service niet liep was de kans groot dat ik wel 6-4 had kunnen maken...Die set vervolgens 6-4 verloren....De laatste set verloor ik 6-3, maar elke game was deuce en het had net zo goed andersom geweest kunnen zijn....
Ik kwam gewoon net te kort tegen deze speler die vroeger A-speler was...Wegens een gebroken pols had hij 20 jaar niet getennist en was vorig jaar weer begonnne....Ondertussen is hij al hard op weg in ieder geval niveau 5 te worden
![]()
Gefeliciteerdquote:Op zondag 1 juli 2007 11:44 schreef Zonnestraaltje het volgende:
* Zonnestraaltje finaleplaats veroverd heeft.
Gewoon lekker gespeeld vanochtend. Tegenstandster was ook prettig om tegen te spelen, ze sloeg lekker door, aanvallend, niet van die pisballen... Ging redelijk gelijk op, was leuke wedstirjd.
6-3 7-6 gewonnen!
quote:Op zondag 1 juli 2007 11:44 schreef Zonnestraaltje het volgende:
* Zonnestraaltje finaleplaats veroverd heeft.
Gewoon lekker gespeeld vanochtend. Tegenstandster was ook prettig om tegen te spelen, ze sloeg lekker door, aanvallend, niet van die pisballen... Ging redelijk gelijk op, was leuke wedstirjd.
6-3 7-6 gewonnen!
Zolang je er plezier in hebt, is het belangrijkstequote:Op maandag 2 juli 2007 11:26 schreef TubewayDigital het volgende:
je hebt een enkel finale gewonnen? heel goed
ik ben al blij als ik de 1e ronde overleef
Volhouden!quote:Op maandag 2 juli 2007 13:36 schreef Norrage het volgende:
Ik ben een ronde verder in de 6, met 6-3 6-0...Er schijnt iets geklikt te zijn bij mij, want ik speel eindelijk ook geniaal tijdens officiele wedstrijden, en niet alleen in oefenpotjes!
Nu eens kijken vanavond...2e ronde 6 tegen een 5.5 jeugdspelertje...Als ik zo speel als gister (en eergister) kan ik iedereen hebben
Dispensatie aanvragen kan niet. Leeftijd gebonden competities werken nou eenmaal zo.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 22:35 schreef GoodGawd het volgende:
Ik heb een vraagje: Ik ben nu 17 maar volgend jaar juni word ik 18. Dit betekent dat ik niet meer met de junioren kan meedoen. Aangezien ik bijna de enige ben die net senior word heb ik geen team genoten meer...ik zou dan met oudere mensen van een jaar of 40 moeten spelen. ( dat lijkt me dus 3x niks).
Nu luid de vraag, kan ik om deze rede dispensatie aanvragen? Anders moet kan ik 1 jaar geen competitie doen en dat vind ik doodzonde.
Ja, ik speel nog op K-swiss. maar ik vind ze niet echt heel fijn spelen. Ik wil over op nikes volgend seizoen.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:50 schreef TubewayDigital het volgende:
hebben jullie speciale gravelschoenen?
Oh waarom is het leuker?quote:Op woensdag 4 juli 2007 10:07 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dispensatie aanvragen kan niet. Leeftijd gebonden competities werken nou eenmaal zo.
Maar je kunt wel met z'n allen volwassen competitie gaan spelen. Mits de club hier accoord mee gaat natuurlijk. Daarnaast is volwassenen competitie ook veel leuker (vond ik).
ff testen, tochquote:Op donderdag 5 juli 2007 13:22 schreef Chriz2k het volgende:
Ik zit er ook aan te denken dat racket aan te schaffen, Daklem.
Ik twijfel alleen nog een beetje tussen de Mid en de Mid Plus.
Ik speede eerst met een blad van 660cm2. De midplus heeft een oppervlakte van 630cm2. Het scheelt dus niet veel.quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:22 schreef Chriz2k het volgende:
in werkelijkheid is hij 613 cm2. Leg maar eens op een 613 cm2 van een wilson of een 630 cm2 van een ander willekeurig merk.quote:Op donderdag 5 juli 2007 16:42 schreef Daklem het volgende:
[..]
Ik speede eerst met een blad van 660cm2. De midplus heeft een oppervlakte van 630cm2. Het scheelt dus niet veel.
Das een goeie tip. Ik wil dus meer spin hebben. Een dunnere snaar moet ik dan nemen ?quote:Je moet eens een dunnere snaar pakken op je racket. Dit heeft enorm veel invloed. Met wat voor snaar speel je nu? Ik heb speciaal gevraagd voor een goede controle snaar ipv een power snaar. Toch heb ik meer dan genoeg power met het racket. Dat valt me niet tegen!
Zal je toch ook je slag moeten aanpassen.quote:Op donderdag 5 juli 2007 16:47 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
in werkelijkheid is hij 613 cm2. Leg maar eens op een 613 cm2 van een wilson of een 630 cm2 van een ander willekeurig merk.
[..]
Das een goeie tip. Ik wil dus meer spin hebben. Een dunnere snaar moet ik dan nemen ?
Als je met de flexpoint prestige speelt, heb je al denk ik wel de juiste slag in huis om met topspin te slaan. Het is een racket voor lange slag.quote:Op donderdag 5 juli 2007 17:09 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Zal je toch ook je slag moeten aanpassen.
mocht je je midplus weg doen, heb ik wel interessequote:Op donderdag 5 juli 2007 19:06 schreef TubewayDigital het volgende:
iig demoen
waar speel je nu mee?quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:22 schreef Chriz2k het volgende:
ik zou voor de Mid Plus gaan. Mede omdat je van een Pure Drive komt. Dat is echt een totaal ander racket. Waarom maak je die overstap? Dik frame dat niet heel stijf is naar een heel erg stijf racket met een heel smal frame. Vriend van mij heeft de omgekeerde overstap gemaakt en is er heel blij mee omdat hij veel makkelijker slaat met de Pure Drive.quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:22 schreef Chriz2k het volgende:
Bij de head prestige rackets heb je een mid en een midplus. Het verschil is in bladgrootte. De mid heeft 600cm2 oppervlakte, en de midplus 630cm2 (volgens de specificaties van Head.com)quote:Op vrijdag 6 juli 2007 13:54 schreef GoodGawd het volgende:
Wat betekent het als een racket mid plus is?
maar die specs van Head wijken dus enigzins af van wat andere fabrikanten doenquote:Op vrijdag 6 juli 2007 15:02 schreef Daklem het volgende:
[..]
Bij de head prestige rackets heb je een mid en een midplus. Het verschil is in bladgrootte. De mid heeft 600cm2 oppervlakte, en de midplus 630cm2 (volgens de specificaties van Head.com)
Goed op je techniek blijven letten, want anders krijgt de wind teveel vat op je ballen.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 17:26 schreef Norrage het volgende:
Ik moet straks de kwartfinale spelen in windkracht 10
Echt ziek...Wat voor tactieken raden jullie me aan? Gewoon weinig risico nemen en de bal inhouden?
Rekening houden met de windquote:Op vrijdag 6 juli 2007 17:26 schreef Norrage het volgende:
Ik moet straks de kwartfinale spelen in windkracht 10
Echt ziek...Wat voor tactieken raden jullie me aan? Gewoon weinig risico nemen en de bal inhouden?
Achter het net mag ik hopen.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:15 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Rekening houden met de windLekker strak over het net slaan en geen pis balletjes.
Tenzij je wind tegen hebt dan kan een drop shot vlak voor het net aardig effectief zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |