dit is wel heel ergquote:Op donderdag 12 juli 2007 15:58 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Subtiel met het voetje over een afdruk gaan.
zegt me niets.quote:Op donderdag 12 juli 2007 16:07 schreef TubewayDigital het volgende:
weten mensen hier wat pippen is ?
quote:Op donderdag 12 juli 2007 16:28 schreef TubewayDigital het volgende:
![]()
soort telefoon competitie. Je krijgt van de KNLTB wat telefoonnummers en dan moet je met hem een afspraak maken en dan moet je van hem winnen en als je in de piramide omhoog klimt is het finale op een club in je district
wel leuk
Nee nee, hij speelt niet vals. Hij is proffesioneelquote:Op donderdag 12 juli 2007 15:55 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Irritant en valsspelend mannetje is dat.
Zoals ik hem van vroeger ken in ieder geval.
Zoiets wordt in de tenniswereld een volley genoemdquote:Op donderdag 12 juli 2007 16:03 schreef TubewayDigital het volgende:
ander onderwerp: met een enkelhandige backhand een bal nemen voordat hij gestuit heeft. Dat is zo mooiMet de Prestige uiteraard
Vroeger 2x aan meegedaan. Je krijgt er wat wedstrijdervaring door en je komt nog eens op een ander park. Het was altijd wel leuk, alleen nooit de Pip-finales bereikt. Wel beide keer 2e ronde behaald.quote:Op donderdag 12 juli 2007 16:07 schreef TubewayDigital het volgende:
weten mensen hier wat pippen is ?
ik heb me vandaag daar ruim over laten informerenquote:Op donderdag 12 juli 2007 13:14 schreef VadeRetro het volgende:
[..]
Ik zou zelf niet zo gauw naar Perry gaan.
Tenzij de verkopers zelf tennissen, weten ze heel weinig over rackets.
Ik denk dat je zelf goed moet weten wat je wilt?
Wil je als beginner af en toe een balletje gaan slaan of wil je echt goed leren tennisen en les nemen?
Hoewel er een heleboel factoren bij rackets een rol spelen, zijn de belangrijkste "power"en "controle".
Power heeft te maken met de energie van de bal. Als de bal in een rally op je afkomt, dan heeft deze bal energie. De energie zit zowel in de massa van de bal, de snelheid en de spin.
Wat moet je racket bij de botsing met de bal met deze energie doen?
Sommige rackets absorberen heel veel van deze energie, anderen geven juist weer veel energie terug.
Deze laatsten hebben veel power. Het wegslaan of terugslaan van de bal gaat makkelijk, ook al heb je niet zo'n goede techniek. Vaak zijn deze rackets ook wat lichter en flexibeler. Het zwaartepunt van het racket ligt vaak dichter bij de top van het racket. Ze zijn "top-heavy". De Hammer-rackets van Wilson zijn hier een voorbeeld van, maar ook de rackets van de Aldi en de Lidl.
Veel ouderen bij ons op de club spelen met dit soort rackets. Ze kunnen een lekker balletje slaan zonder veel moeite. Over het algemeen heeft de bal bij hun rally's niet zoveel snelheid.
Als een racket veel power heeft, kan het echter moeilijk zijn om de energie te beheersen, vooral als je tegenstander de bal ook een flinke mep kan geven. Je kunt dan een gebrek hebben aan controle. De ballen vliegen makkelijk uit of belanden in het net. Verder kan het lichte gewicht van het racket fysieke problemen geven in polsen en elleboog.
Betere spelers geven daarom de voorkeur aan rackets met minder power, maar met meer controle.
De energie van de ballen wordt meer geabsorbeerd door de stijfheid van het racket.
Vaak zijn deze rackets ook wat zwaarder. Het gewicht ligt meer in de richting van de steel. Ze zijn "Top-light"
Het voordeel van controle rackets is dat je de energie van de bal veel beter kunt beheersen. Als je de bal echter veel energie wilt meegeven, dan heb je ook flink wat energie nodig. Een flinke swing van het racket en de nodige kracht om het gewicht van het racket elke keer rond te krijgen. Wil dit goed gaan, dan heb je ook een behoorlijke techniek nodig.
Als je gewoon af en toe een balletje wilt slaan met mensen die er ook niet zoveel van kunnen en heb je geen verdere ambities, neem dan een racket met veel power. Koop er een bij de Aldi voor 35 Euro.
Als je echter meer ambities hebt en goed wilt leren tennisen, dan zou ik een zogenaamde "Tweener" nemen. Deze rackets zitten tussen (beTween) de power rackets en de controle rackets. Je kunt de bal een flinke mep geven, maar je hebt ook een redelijke controle.
Het voordeel hiervan is dat je toch redelijk op je techniek moet letten, maar dat je dan ook snel beloond wordt. Een echt controle racket is te veeleisend voor een beginner. Een echt powerracket laat je te gemakkelijk wegkomen met een slechte techniek, zoals allerlei badminton en squash-slagen en je komt in de problemen wanneer je de bal echt hard wilt raken. (The ball is out!)
Bij internetwinkels wordt vaak een indicatie gegeven van de power/controle verhouding van een racket door een cijfer van 1 tot 10 te geven voor swingstyle. Een laag cijfer geeft aan een racket met veel power, een korte slag geeft de bal al veel snelheid mee. Een hoog cijfer voor swingstyle geeft aan weinig power, je moet flink uithalen om de bal vaart mee te geven
Veel succes!
nee joh, een enkelhandige backhand zoals je hem van de baseline slaat maar dan de bal nemen voordat hij gestuit heeft. Werkt over het algemeen alleen met hoge ballen die halfcourt komenquote:Zoiets wordt in de tenniswereld een volley genoemd
Dan heet het een driving volley, maar ik zou niet weten waarom je zo'n bal zou slaan. Je slaat of gewoon een volley of je wacht de bal af. Je gaat niet ergens in the middle of nowhere een bal uit de lucht nemen. Misschien met de forehand wel eens, maar backhand is risicofactor veels te groot.quote:Op donderdag 12 juli 2007 21:32 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
nee joh, een enkelhandige backhand zoals je hem van de baseline slaat maar dan de bal nemen voordat hij gestuit heeft. Werkt over het algemeen alleen met hoge ballen die halfcourt komen
Laat hem nou maar zelf beslissenquote:Op donderdag 12 juli 2007 21:33 schreef TubewayDigital het volgende:
nogmaals: een 295 gram, 645 cm2 racket voor serieuze beginners
je moet hem ook niet op matchpoint tegen proberen.quote:Op donderdag 12 juli 2007 21:55 schreef erkel het volgende:
[..]
Dan heet het een driving volley, maar ik zou niet weten waarom je zo'n bal zou slaan. Je slaat of gewoon een volley of je wacht de bal af. Je gaat niet ergens in the middle of nowhere een bal uit de lucht nemen. Misschien met de forehand wel eens, maar backhand is risicofactor veels te groot.
Dat hangt natuurlijk van de persoon af. Maar ben nog steeds van mening dat je zo'n bal niet behoort te slaan. Leuk dat je het kan, maar het betekent gewoon dat je te laat bent op weg naar het net of dat je verkeerd gepositioneerd staat.quote:Op donderdag 12 juli 2007 22:12 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
je moet hem ook niet op matchpoint tegen proberen.![]()
Maar als het lukt is het wel een hele mooie bal waarmee je bijna altijd scoort.
ik zal erover ophoudenquote:Op donderdag 12 juli 2007 21:33 schreef TubewayDigital het volgende:
nogmaals: een 295 gram, 645 cm2 racket voor serieuze beginners
je verveelt mij niet met je verhalen hoorquote:Op donderdag 12 juli 2007 22:14 schreef Lakai het volgende:
[..]
ik zal erover ophouden
ik merk dat het zo wordt van: jonge kies nou gewoon iets!!
ik post wel zodra ik het racket heb
ik heb er in ieder geval heeel erg veel zin in!!
Een swinging volley of drive volley. Veel gebruikt door dames. Wel een risicoslag als je het niet te vaak traint, maar als je het goed kunt is het een goed middel om je tegenstander onder druk te zetten. Daarentegen is een gewone volley vaak beter en effectiever, als je in de goede positie staat.quote:Op donderdag 12 juli 2007 21:32 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
nee joh, een enkelhandige backhand zoals je hem van de baseline slaat maar dan de bal nemen voordat hij gestuit heeft. Werkt over het algemeen alleen met hoge ballen die halfcourt komen
330 gram is misschien wel wat veel voor een gewoon racket, maar voor profs is het niet uitzonderlijk veel. Veel profdames spelen officieel misschien met een iets lichter dat racket, dat in de winkel verkocht wordt aan consumenten, maar de rackets zijn meestal op maat gemaakt door bijvoorbeeld gewicht op bepaalde plaatsen toe te voegen (profrackets zijn bijna altijd zwaarder dan gewone consumentenrackets) en soms zijn het zelfs complete paintjobs (rackets van een oudere serie of van een compleet andere fabrikant die overgeschilderd zijn zodat het precies het nieuwste racket uit de serie van de fabrikant lijkt).quote:Op donderdag 12 juli 2007 22:35 schreef TubewayDigital het volgende:
LOL
check http://www.tennisdirectonline.com/ en ga naar Yonex. Het racket van Misa hebben ze er bij gezet. Het is echt redelijk uitzonderlijk dat ze met een 330 gram racket speelt. Dat doet bijna geen enkele top dame.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |