Ik snap er ook geen fluit van.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 23:46 schreef darky13 het volgende:
wat is een hiphop tournament?
quote:Op zaterdag 23 juni 2007 02:06 schreef cosmick het volgende:
Een ding: Snoop Dog, 2Pac en zonder twijfel The Game zijn fuckin' wack. Een slapper dan slap aftreksel van een greep uit bovenstaande tracks. Commerciele schijthonden die het van de bimbo's in hun video's moeten hebben dan de skills die ze in feite zouden moeten bezitten.
Ik kan ook alles voorkauwen als je dat wilt.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 23:51 schreef darky13 het volgende:
beetje mager topic start, vooral van een blauwnickje
Dit gaat zich op artiestenniveau afspelen.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 04:17 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Gaat het nu om tracks of albums? Een album tournament lijkt me persoonlijk interessanter...
Juist.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 23:58 schreef Leia het volgende:
Het topic is ook niet bedoeld om meteen van start te gaan met een tournament volgens mij? Meer als een topic voor suggesties e.d. om daarna een tournament te houden?
Als je wilt kunnen we die later in het jaar houden.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 04:17 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Gaat het nu om tracks of albums? Een album tournament lijkt me persoonlijk interessanter...
Mee eens, soort van. Maar niet echt nodig om van de daken te schreeuwen. Als er maar genoeg mensen mee doen, wat natuurlijk de bedoeling is, worden dergelijke acts toch wel genomineerd. En alleen dan kan het echt van de grond komen denk ik.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 02:06 schreef cosmick het volgende:
Pff.. ik ga later verder. Dit kost zoveel tijd. Een ding: Snoop Dog, 2Pac en zonder twijfel The Game zijn fuckin' wack. Een slapper dan slap aftreksel van een greep uit bovenstaande tracks. Commerciele schijthonden die het van de bimbo's in hun video's moeten hebben dan de skills die ze in feite zouden moeten bezitten.
Je hebt gelijk hoor. Ik liet mijn emoties iets te ver gaan, het was al laat.quote:
Mwah, Nipeng moet het dan gewoon wat beter in de gaten houden.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 12:23 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Lijkt mij wel cool, maar wordt het dan niet onoverzichtelijk?
Minimaal 25, maximaal 100 vind ik beterquote:Op zaterdag 23 juni 2007 13:09 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Klinkt wel als een goed voorstel, alleen 50 is misschien wat aan de hoge kant? (heb nog nooit met zo'n tournament meegedaan, meestal kom ik er pas achter als ze al bij de halve finale zijn ofzo)
Misschien maximaal 25 acts? Beetje quality control.
Ja ok, maar als je poules doet ben je dat al voor een deel kwijt. Er kunnen meerdere per poule doorgaan. En de favorieten die dan niet doorgaan hebben dan gewoon pech gehad.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 16:29 schreef nipeng het volgende:
Ik heb ook zoiets in gedachten. Ik wil alleen iets hebben om de favorieten niet in de eerste fase tegen elkaar uit te laten komen.
Met dit minimum voorkom je wel dat mensen die er geen verstand van hebben kunnen stemmen dus dat vind ik wel een goed plan.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 16:41 schreef nipeng het volgende:
Dat wou ik met de bonuspunten voorkomen
Minimaal 25, maximaal 100. Is dat te doen voor de deelnemers?
goede opzet iig, iets wat ik ook in gedachte had, word het alleen niet teveel werk wat tellen betrefd?quote:Op zaterdag 23 juni 2007 12:57 schreef nipeng het volgende:
Daar kan ik me zeker in vinden, le_knightclub_soda. Even wachten op reacties van de rest.
Voorstel voor de nominatieronde:
- Iedere poster mag max 50 (?) acts nomineren
- iedere keer als een act genoemd wordt krijgt ie een punt
- acts met de minste punten vallen af bij de eerste schifting of zullen loten tegen acts met meer punten (?)
- 10 van de 50 acts mag je "bonuspunt" geven
Let op dit is een voorstel, alles is bespreekbaar.
Ja, de In Control-series bevatten plaatjes met mensen als Craig G, Masta Ace, Biz Markie etc. Maar daarnaast heeft ie ook Frick 'n Frack gedaan, Shanté, LL Cool J (Booming System!!!), "my melody" van Eric B & Rakim enzovoorts enzovoorts.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:33 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Re-entry volgensmij wel (alhoewel dat album zeer tegenviel), in control zijn toch gewoon productie pplaten/tapes van hem, onder zijn naam?
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 20:23 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
MF Doom en MF Doom/ Viktor Vaughn zijn itt nerd/neptunes of kieth/octagon wel dubbel, vik vaughn (en king gheedorah ook overigens) zijn gewone aliases, er komt verder geen medewrking van andere proucer bij kijken. Voor de rest geen aanmerkingen meer, maar ik zoek nog wel ff verder.
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:12 schreef cosmick het volgende:
Ik heb nog wat;
Eric B & Rakim, Rakim & Eric B én Rakim lijken me een beetje overbodig; beter is om Eric B & Rakim te vermelden (geldt dan zowel solo als duo).
En moet er onderscheid gemaakt worden tussen Kool G Rap en Kool G Rap & DJ Polo (geldt ook voor Pete Rock, al dan niet met CL Smooth) ?
Dan kun je Grandmaster Flash en Grandmaster Flash & The Furious Five ook wel samenvoegen.
Melle Mel is trouwens met dubbel L en staat in dit geval idd los van Grandmaster Flash.
Voorts betwijfel ik of acts als Bodycount en Spearhead onder hiphop vallen, maar goed.![]()
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:20 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
volgensmij hebben zowel Rakim , Kool G als Pete Rock ook solo's uitgebracht zonder sidekick , niet dat die allen zo interessant waren, maar ik denk dat je ze wel los van elkaar zou mogen zien(net zo goed als dat bij de individuele wu-tang leden het geval is).
[..]
Melle Mel zou idd een lossen entry verdienen.
[..]
Zou je ook kunnen zeggen van DJ Shadow, N.E.R.D. of Dalek bijvoorbeeld, toch hebben ze wel raakvlakken.
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:26 schreef cosmick het volgende:
[..]
Dan nog staat Eric B & Rakim er dubbel in (ook als Rakim & Eric B).
[..]
NERD is ook geen hiphop evenals Bodycount, ook al rapt Ice T.
Marley Marl heeft trouwens alleen geproduceerd en voor zover ik weet niets solo uitgebracht.
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:27 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
In control vol 1 & 2 dan, of re-entry ?
quote:
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:31 schreef nipeng het volgende:
[..]
Eric B & Rakim, Rakim & Eric B was me niet opgevallen. Zal ik samen voegen.
[..]
Geen idee
[..]
http://www.discogs.com/ar(...)%26+The+Furious+Five
Melle Mel was wel een van de leden van Grandmaster Flash & The Furious Five. Heeft ie ook onder Melle Mel & The Furious five released?
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:33 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Re-entry volgensmij wel (alhoewel dat album zeer tegenviel), in control zijn toch gewoon productie pplaten/tapes van hem, onder zijn naam?
Eric B & Rakim, Rakim & Eric B zijn samengevoegd.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:33 schreef cosmick het volgende:
[..]
Yup. http://www.discogs.com/release/95060.
Daar heeft Flash niet aan meegewerkt iig.
Ja, ik kom er wat laat mee, maar ik vind het opzich wel een discussiepunt. DJ Shadow maakt namelijk wel in zijn eentje muziek, instrumentale hiphop zonder rapperts, net zo als Kid Koala. Marley Marl maakt(e) beats en cuts voor rappers.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:41 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
maar dan zou je shadow er bijvoorbeeld ook uit kunnen tyfen, het enige echte hiphop materiaal wat hij gedaan heeft zijn ook alleen maar een aantal producties van quannum mc's , en zn solo werk is voornamelijk triphop. en zo zou je meteen 50 namen kunnen wegstrepen, vandaar ook die poulefase, denk ik
Antoinettequote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:51 schreef nipeng het volgende:
Ik heb nog een plekje of 5 vrij...
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 23:10 schreef nipeng het volgende:
Aha die hebben we dan gemist. Klote lidwoorden ook. Aangepast.
Die namen hebben meer te maken met hiphop dan een act als Bodycountquote:Op vrijdag 6 juli 2007 10:50 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Vind er een hoop acts tussen staan die ik bij mij thuis niet onder de hip hop catagorie heb staan.
Voorbeelden? US3, Kid Koala, DJ Krush bijvoorbeeld. Vooral Kid Koala is totaal uit zijn genre.
Je bent in de war met DJ Krustquote:Op vrijdag 6 juli 2007 10:58 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Dj Krush is DNB
Mja hmm.. hij gebruikt breakbeats en scratcht.. dus in feite zou je het weer onder triphop of hiphop kunnen scharen.quote:Kid Koala is Beats Ze hebben wel raakvlakken, maar het is geen hip hop.
De eerste albums van deze mannen (met o.a. The Magnificent Jazzy Jeff, A Touch Of Jazz, Just Rock It en He's The DJ I'm The Rapper) worden alom gewaardeerd en zijn zeker serieuze hiphop.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 10:58 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
En waarom Jazzy Jeff met The Fresh Prince?
Inderdaad...quote:
Maar het heeft qua maatschema's en dergelijke geen fuck meer met HipHop te maken. Scratchen is natuurlijk niet alleen voor HipHop acts. Ken ook wel wat "house" acts die scratchen tot kunst hebben verheven. Maar valt de hele Coldcut stal dan in jouw ogen onder HipHop?quote:Op vrijdag 6 juli 2007 11:01 schreef cosmick het volgende:
Mja hmm.. hij gebruikt breakbeats en scratcht.. dus in feite zou je het weer onder triphop of hiphop kunnen scharen.
Coldcut was altijd al een vreemde eend in de bijt idd. Wel hiphopinvloeden, zeker, maar zo'n "bits 'n pieces", wat ik nog wel regelmatig draai... leuke dj-track, maar toch wel hiphop op z'n Coldcuts zegmaarquote:Op vrijdag 6 juli 2007 11:10 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Maar valt de hele Coldcut stal dan in jouw ogen onder HipHop?
Op "Just Rock It" en "He's the dj.." vind ik Fresh Prince goed te pruimen (al weet ik niet of hij het zou trekken zonder de weergaloze cuts van Jeff...). Staan wel aardige nummers op dat nieuwe album.. maar het blijft niet echt hangen bij mij.quote:Het Jazzy Jeff verhaal. Ik ontken ook niet dat ze goede muziek gemaakt hebben, maar ik krijg gewoon jeuk van Fresh Prince... Jazzy Jeff's laatste cd vind ik wel goed overigens
Leg me eens uit waarom neptunes geen hiphop zouden zijn?quote:Op vrijdag 6 juli 2007 11:24 schreef cosmick het volgende:
Gorillaz vind ik ook geen hiphop, ondanks de bijdrage van Del. Neptunes ook niet.
Persoonlijk schaar ik Gorillaz toch wel redelijk onder Hip Hop. Heb het er niet tussen gezet bij mijn 50 acts omdat ik al dacht dat veel mensen dit niet zouden vinden, maar persoonlijk vind ik het veelal (niet alle tracks) een experimentele vorm van Hip Hopquote:Op vrijdag 6 juli 2007 11:24 schreef cosmick het volgende:
Gorillaz vind ik ook geen hiphop, ondanks de bijdrage van Del. Neptunes ook niet.
Misschien wat rechtlijning maar als ik zang hoor, dan houdt het hiphopaspect voor mij op (of het moet gesampeld of gescratcht zijnquote:Op vrijdag 6 juli 2007 17:48 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Persoonlijk schaar ik Gorillaz toch wel redelijk onder Hip Hop. Heb het er niet tussen gezet bij mijn 50 acts omdat ik al dacht dat veel mensen dit niet zouden vinden, maar persoonlijk vind ik het veelal (niet alle tracks) een experimentele vorm van Hip Hop
Goddamn, dat is cool! Is dit nieuwquote:Op vrijdag 6 juli 2007 21:45 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Okay is cool.
Was je trouwens bekend met deze track? Sowieso wel een van de betere hiphop blogs btw.
De grenzen van een genre zijn altijd onduidelijk.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 10:50 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Vind er een hoop acts tussen staan die ik bij mij thuis niet onder de hip hop catagorie heb staan.
Voorbeelden? US3, Kid Koala, DJ Krush bijvoorbeeld. Vooral Kid Koala is totaal uit zijn genre.
Die blog (Cocaineblunts) bevat zaken die niet helemaal passen met de policy. Ik heb de url maar even verwijderd.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 21:45 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Okay is cool.
Was je trouwens bekend met deze track? Sowieso wel een van de betere hiphop blogs btw
Je had 'm zelf kunnen nomineren, slaperdquote:Op zaterdag 7 juli 2007 04:53 schreef HerrFrietsaus het volgende:
Zag ik het nou goed dat er geen Hard Knocks bijzit?? Damn, niggaz must be sleepin'![]()
quote:Op woensdag 25 juli 2007 21:08 schreef Paramnesia het volgende:
What the hell, Big Pun eruit tegen Dr. Dre, jullie zijn helemaal gek geworden. Dre is de beste producer ooit, maar hell no niet een betere rapper dan Big Pun. Kom op Big Pun zou de GOAT kunnen zijn in rappen. Waar is Canibus trouwens, en btw Rakim en Rakim&Eric B apart? Zodat Immortal Technique niet door kan. Oh men
* Paramnesia pakt zn bloeddruk pilletjes
quote:Op woensdag 25 juli 2007 21:14 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Canibus heeft de eerste ronde niet gehaald, de enige reden dat rakim en eric b en rakim los van elkaar staan is omdat er onder beide namen albums geproduceerd heeft. Ik had ook liever gezien dat Immortal Technique door was gegaan, maarja het gros van de users kent "Guess Who's Back" of bepaalde features van hem wel, terwijl Immortal amper in de standaard platenzaak te vinden is.
quote:Op woensdag 25 juli 2007 21:20 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
Is het niet een idee om een keer de beste MC te doen, en dat users dan quotes/youtube stukjes moeten bijdragen om hun punt kracht bij te zetten. Ik had zo mooi kunnen argumenteren met fragmenten. Maar nu is het even vetdrukken klaar.![]()
quote:Op woensdag 25 juli 2007 21:23 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
ik denk dat het dumpen van linkjes/quotes nou niet echt uitmaakt voor de uiteindelijke uitslag, alsof iemand die alleen maar mainstream luistert een clipje van kool kieth helemaal uit gaat kijken bijvoorbeeld.
Te jammer vind ik dat, toen ik 14 was begon ik ook met de cliche's Eminem, Dr Dre enz. En dan ga je verdiepen, je leest wat, de cultuur wordt je eigen. Je ontdekt alle 4 de elementen, realizeert dat er meer is dan GangsterRap. Ontdekt oldschool, ontdekt wat teksten inhouden, metaforen, multi's. Je krijgt KRS-One onder ogen/oren, een vriend vertelt over Rakim Allah, Immortal komt je huiskamer binnen via Internet. Je leert dat Africa Bambaata hiphop is begonnen, je snapt eindelijk de metaforen van Nas.quote:Op woensdag 25 juli 2007 21:23 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
ik denk dat het dumpen van linkjes/quotes nou niet echt uitmaakt voor de uiteindelijke uitslag, alsof iemand die alleen maar mainstream luistert een clipje van kool kieth helemaal uit gaat kijken bijvoorbeeld.
Mwoah ik vind dat nogwel meevallen, KRS-One heeft op i got next na gewoon weinig interessant materiaal uitgebracht (zeker de laatste 7-8 jaar).quote:Op woensdag 25 juli 2007 21:52 schreef Paramnesia het volgende:
Ach ja maar ik zie net 2 mensen Opgezwolle boven KRS-One hebben gekozen. Hiphop is dead.
Dat krijg je nou eenmaal als er allemaal users uit het opgezwolle topic mee gaan doen, en het feit dat ultra bijna 20 jaar geen album meer gemaakt heeft.(ik tel dat recente album maar ff niet meequote:Op woensdag 25 juli 2007 21:52 schreef HerrFrietsaus het volgende:
Opgezwolle door tegen Ultra?? WTF??
Generatiekloofquote:Op woensdag 25 juli 2007 21:59 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Dat krijg je nou eenmaal als er allemaal users uit het opgezwolle topic mee gaan doen, en het feit dat ultra bijna 20 jaar geen album meer gemaakt heeft.(ik tel dat recente album maar ff niet mee)
Word!quote:Op woensdag 25 juli 2007 22:07 schreef cosmick het volgende:
Ongehoord dat Ultra er niet bij staat, maar goed.
achja PE en vooral Flav zijn nog vaak genoeg op TV/in videogames te zien he?quote:Op woensdag 25 juli 2007 22:04 schreef HerrFrietsaus het volgende:
Ultramagnetic mc's zijn legendarisch, schandalig. Het is toch niet: de wat heb je de laatste 3 jaar uitgebracht wat het dopest was verkiezing?? Mja, jammer. Big L er ook al uit. Pff, die poep die PE produceerde na Apocalypse was zeker dope
Eens.. "Critical Beatdown" is wat dat betreft tijdloos.quote:Op woensdag 25 juli 2007 22:04 schreef HerrFrietsaus het volgende:
Ultramagnetic mc's zijn legendarisch, schandalig. Het is toch niet: de wat heb je de laatste 3 jaar uitgebracht wat het dopest was verkiezing??
vind ik nog wel meevalleen hoor, aan de andere kant zijn op dr dre na ook alle leden van aftermath/shady/g-unit weggestemd.quote:Op woensdag 25 juli 2007 22:12 schreef HerrFrietsaus het volgende:
Big L en Lord Finesse er ook al niet meer bij, mja. De hiphopwansmaak award begint het op te lijken
mainstream zegt al genoeg toch? , kan je van een luisteraar van mainstream verwachten dat ze eerst 30 jaar historie gaan wegluisteren voordat ze gaan stemmen?quote:Op woensdag 25 juli 2007 22:19 schreef HerrFrietsaus het volgende:
Ja ok, er zit nog zat dope spul bij, maar het wordt steeds meer mainstreamachtig. Jammer, eigenlijk zouden mensen een smaaktest moeten afleggen voor ze mogen stemmen [afbeelding]
ach als eminem, tribe en twee wat minder bekende acts in de halve finale zouden staan kan je ook wel voorspellen dat tribe er uiteindelijk met de eerste plaats vandoorgaat je hebt sowieso te maken met users die ook stemmen in rondes waar de tegenstander niet zo bekend (bij hun) is dus dat maakt denk ik ook weinig uit en ik moet eerlijk zeggen dat ik het lijstje van nu nou niet zo slecht vind.quote:Op woensdag 25 juli 2007 22:34 schreef HerrFrietsaus het volgende:
Ja, dat maakt de winnaar alleen maar voorspelbaarder voor mij helaas. Niet dat dat een slechte act is, maar ja...
Hier ben ik het dus niet mee eens. Als een act goed is, is ie goed. Zo vind ik Eminem bijvoorbeeld een van de betere MC's die er rondlopen (al ben ik ook niet fan van al zijn werk). Daarentegen luister ik ook al jaaaren naar alle andere (naar jouw genoemde) 'betere' acts. Maar als ik een artiest goed vind, vind ik hem goed, of het nou een best- seller is of een 'underground' artiest die niet eens kan leven van de muziek!quote:Op woensdag 25 juli 2007 21:33 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
Te jammer vind ik dat, toen ik 14 was begon ik ook met de cliche's Eminem, Dr Dre enz. En dan ga je verdiepen, je leest wat, de cultuur wordt je eigen. Je ontdekt alle 4 de elementen, realizeert dat er meer is dan GangsterRap. Ontdekt oldschool, ontdekt wat teksten inhouden, metaforen, multi's. Je krijgt KRS-One onder ogen/oren, een vriend vertelt over Rakim Allah, Immortal komt je huiskamer binnen via Internet. Je leert dat Africa Bambaata hiphop is begonnen, je snapt eindelijk de metaforen van Nas.
Komende users alsjeblieft doe een ding, pak de 2 artiesten die tegen elkaar strijden ga naar youtube en luister van ieder een nummer, en beslis dan. Het duurt misschien 2 uur, die 2 uur zijn de beste van je leven. Ik ben nu 19 en damn ik snap nu pas HipHop echt. Tot zoverre mijn betoog.
Ook ik stem Opgezwolle boven KRS-one! Niet omdat ik geen 'verstand' heb van de 'klassiekers', maar omdat ik Opgezwolle (zoals het er nu voor staat) een dopere act vind dan KRS!quote:Op woensdag 25 juli 2007 21:52 schreef Paramnesia het volgende:
Ach ja maar ik zie net 2 mensen Opgezwolle boven KRS-One hebben gekozen. Hiphop is dead.
Ja idd als een act goed is dan is hij goed, is Eminem goed 100% zeker ook bij mij. Zijn multis zijn onverslaanbaar. Ik zeg niet dat per defenitie mainstream slecht is, ik zeg dat men meer kennis zou mogen hebben zodat een objectieve keuze gamaakt kan worden.quote:Op woensdag 25 juli 2007 23:42 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Hier ben ik het dus niet mee eens. Als een act goed is, is ie goed. Zo vind ik Eminem bijvoorbeeld een van de betere MC's die er rondlopen (al ben ik ook niet fan van al zijn werk). Daarentegen luister ik ook al jaaaren naar alle andere (naar jouw genoemde) 'betere' acts. Maar als ik een artiest goed vind, vind ik hem goed, of het nou een best- seller is of een 'underground' artiest die niet eens kan leven van de muziek!
[..]
Ook ik stem Opgezwolle boven KRS-one! Niet omdat ik geen 'verstand' heb van de 'klassiekers', maar omdat ik Opgezwolle (zoals het er nu voor staat) een dopere act vind dan KRS!
Het is heel simpel: Ice T heeft betere tracks gemaakt dan DAS EFX.quote:Op donderdag 26 juli 2007 09:07 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik vind het onbegrijpelijk dat mensen Ice T verkiezen boven DAS EFX, maar ja dat is een kwestie van smaak.
Dat is het probleem bij deze touranment. Scheer nou niet iedereen over 1 kam. Het komt zo zuur en oud over. Hip Hop moet het niet hebben van puristen. Natuurlijk moet je respect hebben voor je roots, maar zien jullie Ice T nog rappen dat hij een pimp is als hij 60 is, daar waar rock legende Iggy Pop nog op handen gdragen wordt.
Vind jij, maar jij vind Gangstarr ook beter dan Outkast terwijl IMHO Guru alleen solo kan tippen aan Outkast.quote:Op donderdag 26 juli 2007 09:19 schreef cosmick het volgende:
[..]
Het is heel simpel: Ice T heeft betere tracks gemaakt dan DAS EFX.
Outkast zuigt m.i. en is meer pop en hiphop.quote:Op donderdag 26 juli 2007 09:27 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Vind jij, maar jij vind Gangstarr ook beter dan Outkast terwijl IMHO Guru alleen solo kan tippen aan Outkast.
It is all about flavour bwoy.
Als we dat nou eens van elkaar accepteren.
Ze zingen.quote:Op donderdag 26 juli 2007 09:46 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Outkast pop? Hoe kom je daarbij?
Gangstarr sampelt jazz, funk en soul en gooit dit over dope hiphopbeats.quote:Dat hij andere invloeden gebruikt is juist positief. Gangstarr gebruikt toch ook Jazz invloeden....
Vind ik niet nee, meer een crossover.quote:Op donderdag 26 juli 2007 09:55 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
The Roots spelen ook live instrumenten zijn ze dan ook geen hip hop act?
quote:Op donderdag 26 juli 2007 09:07 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Het punt wat ik wil maken is:
Veel hip hop mensen lopen te bitchen over respect voor de grondleggers, maar hoeveel hip hopper van boven de 50 zijn er nou helemaal? Zet dit eens af tegen rock artiesten.
Nemen de hip hop luisteraars het niet allemala te zwaar op? Op een gegeven moment geeft de ene generatie het stokje over aan de andere en vallen de oudgediende af.
Ik ken heel veel mensen die als ze boven de dertig kwamen ineens niet meer naar hip hop luisterden. Het is toch een stroming voor een relatief jong publiek. Uitzonderingen dara gelaten natuurlijk.
quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:36 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Oh my god.
Ik ken mensen die mij al een sell-out vinden, die jou zouden stenigen om deze mening. Je loopt te Ultra's op te hemelen omdat ze zoveel voor hip hop betekenen en bands die hip hop breder maken vind je niks. Beetje raar.
Doet 50 cent ook. En trouwens, heb je wel een teksten van Andre3000 geanalyseerd, hij is een van de meest tekstuele begaafde rappers die er rondlopen. Zeker top 20. Zoals die man kan rijmen respect. Maar als dat geen HipHop is wat is het dan wel. HipHop is diversiteit.quote:
Wat is een hiphop-beat. Ik las nog in dit topic dat iemand breakbeats samplede dus het was geen hiphop maar triphopquote:Gangstarr sampelt jazz, funk en soul en gooit dit over dope hiphopbeats.
Als je zelf gitaar gaat spelen en er ook nog overheen gaat zingen, dan is het toch geen hiphop meer?
Het komt omdat Hiphoppers niet meer geven om hun oude artiesten. Ik heb vrienden die zweren bij rock en daar worden oude artiesten (van Ozzy Ozbourne tot ACDC tot Rolling Stones) nog op handen gedragen, tuurlijk de nieuwe bands zijn populair, maar als ze hun gitaartje pakken dan gaan ze eerst de bekende nummers leren.quote:
Je weet toch, bij wijze van. Voor veel mensen zijn The Roots bijna heilig verklaard.quote:
Toch zijn hier een hoop mensen die zitten te zeuren over het gebrek aan respect voor de oude generatie.quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:58 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
Het komt omdat Hiphoppers niet meer geven om hun oude artiesten.
Hey, ik opperde voor de gein een smaaktest, en eh kom op zeg dit is een groot forum waar je dus ook commentaar mag geven op een ieders smaak.quote:Op donderdag 26 juli 2007 14:25 schreef S-Two het volgende:
Al die mensen die gaan zeiken over sommige acts, en dat mensen die gaan stemmen eerst een smaaktest moeten houden. Maak dan je eigen top100, dan weet je zeker dat jouw act eerste wordt. Kom op zeg, dit is een groot forum, en iedereen mag stemmen.
Natuurlijk. Maar je weet zelf ook wel dat smaken nou eenmaal verschillen.quote:Op donderdag 26 juli 2007 14:51 schreef HerrFrietsaus het volgende:
[..]
Hey, ik opperde voor de gein een smaaktest, en eh kom op zeg dit is een groot forum waar je dus ook commentaar mag geven op een ieders smaak.
Vindt je Gangstarr dan ook beter dan Guru?quote:Op donderdag 26 juli 2007 09:51 schreef cosmick het volgende:
Gangstarr sampelt jazz, funk en soul en gooit dit over dope hiphopbeats.
Als je zelf gitaar gaat spelen en er ook nog overheen gaat zingen, dan is het toch geen hiphop meer?
Yeahquote:Op donderdag 26 juli 2007 15:50 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Vindt je Gangstarr dan ook beter dan Guru?
Zeker weten, de productie van premo doet het hem hier gewoon, ik vind guru's solo platen (op de eerste 2 jazzmatazz albums na) over het algemeen een beetje saai.quote:Op donderdag 26 juli 2007 15:50 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Vindt je Gangstarr dan ook beter dan Guru?
Dus ik mag niet zeggen dat ik Dr. Octagon beter vind dan 50 cent omdat ik boven de 20 ben? Ik zal niet in zinnen als dit is geen hiphop spreken, maar ik houd er wel mijn eigen mening op na die over het algemeen niet bepaald word door de muziek die op de radio/tv te zien/horen is.quote:Op donderdag 26 juli 2007 19:02 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Verder snap ik wel dat iemand op z'n 18e denkt het wiel te hebben uitgevonden qua muzieksmaak omdat ie een Dr Octagon cd heeft gekocht ofzo en dan de drang krijgt om te roepen '50 Cent is te commercieel, dat is geen hiphop!' etc, maar als je boven de 20 bent en nog steeds zo praat is het wel een beetje jammer.
Op mijn 16de kocht ik "Critical Beatdown"..quote:Op donderdag 26 juli 2007 19:02 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Verder snap ik wel dat iemand op z'n 18e denkt het wiel te hebben uitgevonden qua muzieksmaak omdat ie een Dr Octagon cd heeft gekocht ofzo en dan de drang krijgt om te roepen '50 Cent is te commercieel, dat is geen hiphop!' etc, maar als je boven de 20 bent en nog steeds zo praat is het wel een beetje jammer.
Je mag er alles van vinden wat je wil. Alleen het zeuren op commerciele acts wat hier doorgaans gebeurt is zooooooooooooo 1998.quote:Op donderdag 26 juli 2007 19:08 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Dus ik mag niet zeggen dat ik Dr. Octagon beter vind dan 50 cent omdat ik boven de 20 ben? Ik zal niet in zinnen als dit is geen hiphop spreken, maar ik houd er wel mijn eigen mening op na die over het algemeen niet bepaald word door de muziek die op de radio/tv te zien/horen is.
Okay, dat is jouw mening, maar claimen dat Outkast niet onder hiphop valt gaat er bij mij niet zo in. Overigens, wat is er mis met commerciele aspiraties hebben? Genoeg dudes uit de 80's hadden ook commerciele belangen. Las recentelijk nog een interview met Kool Moe Dee over How Ya Like Me Now waarin ie zei dat ie meerdere tracks ervoor had opgenomen puur met als doel een hit te scoren, moet kunnen toch.quote:Op donderdag 26 juli 2007 19:19 schreef cosmick het volgende:
[..]
Op mijn 16de kocht ik "Critical Beatdown"..
Ik ben dus boven de 30 en 50 Cent is niet alleen commecieel maar ook vreselijk slecht. Over een Primo-productie zal ie nog onverstaanbaar gemoppel ten gehore brengen.
Mijn lijst baseer ik op de hiphop die ik de laatste 25 jaar heb gehoord. Tuurlijk speelt de persoonlijke belevenis een rol maar veel albums uit de jaren 80 klinken nog steeds ongelovelijk dope. Het is logisch dat hiphop veranderd. Is alles dan een keer gedaan? Neh. Dope beats kunnen nog steeds gemaakt worden, het sample-aspect is helaas nogal terug gelopen doordat het onbetaalbaar is geworden om samples te clearen. Daardoor worden basslines en melodieen vervangen door syntheseizers. Dan krijg je een andere sound die ik meestal gewoon niet tof vind. Omdat ik zelf veel hiphop gemaakt en gedraaid heb, luister ik meer naar de beats en de cuts, maar de rapper moet daar wel heerlijk overheen glijden.
Ik wil gewoon de oer-hiphop. Beats, cuts, dope grooves en een coole rapper. Geen gezang of gitaargepingel, want dan luister ik wel wat anders.
Wat mij betreft heeft het dus niets met "cool willen doen" te maken dat ik Outkast of i.d. totaal niet interessant vind.
Ik vind de hits van Outkast niet onder hiphop vallen idd, jij wel? Net zoals die Black Eyed Peas-muziek. Geniale producties maar erg commercieel, overal wat van geleend en dat allemaal in een glad jasje gestoken. Er worden nu een keer consessies gedaan om de mainstream aan te spreken en dat komt de muziek nu een keer niet ten goede. Althans de muziek die ik wil horen. Meezingrefreintjes enzo, nah. Ik vind het niets.quote:Op donderdag 26 juli 2007 19:31 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Okay, dat is jouw mening, maar claimen dat Outkast niet onder hiphop valt gaat er bij mij niet zo in. Overigens, wat is er mis met commerciele aspiraties hebben? Genoeg dudes uit de 80's hadden ook commerciele belangen. Las recentelijk nog een interview met Kool Moe Dee over How Ya Like Me Now waarin ie zei dat ie meerdere tracks ervoor had opgenomen puur met als doel een hit te scoren, moet kunnen toch.
Het is ook nergens een aanval ofzo hè? Meningen uitwisselen, that's the dealquote:Op donderdag 26 juli 2007 19:37 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Daarom vind ik het nog wel leuk om er al vanaf HHC topic 20 ofzo over te discussieren met jullie, jammer dat Tony_Montana niet meer meedoet.
Alsof mainstream liefhebbers ook niet zeuren op de underground liefhebbers terwijl het merendeel die platen niet kent of wil kennen, dit terwijl de liefhebber die mainstream plaatjes heus wel geluisterd heeft maar er gewoon een andere mening op nahoud. Je kan wel door blijven discussieren over smaak maar het lost uiteindelijk niks op.quote:Op donderdag 26 juli 2007 19:31 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Je mag er alles van vinden wat je wil. Alleen het zeuren op commerciele acts wat hier doorgaans gebeurt is zooooooooooooo 1998.
Zoals ik eerder al zei klinkt commeciele muziek doorgaans nu een keer minder interessant als je je in de underground verdiept hebt en geldt het, zeker voor hiphop, dat de ruwe kantjes er af zijn om een grote doelgroep aan te spreken.quote:Op donderdag 26 juli 2007 19:50 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Alsof mainstream liefhebbers ook niet zeuren op de underground liefhebbers terwijl het merendeel die platen niet kent of wil kennen, dit terwijl de liefhebber die mainstream plaatjes heus wel geluisterd heeft maar er gewoon een andere mening op nahoud. Je kan wel door blijven discussieren over smaak maar het lost uiteindelijk niks op.
Underground wordt ook overschat. Uiteindelijk willen die undergound groepen ook geld verdienen. het gaat om de oprechtheid. Een Opgezwolle is daarom beter pruimbaar als Ali B. Ik moet bekennen dat ik de eerste cd van Ali best te pruimen vond ik kreeg em samen met die van Raymzter en vond ze beide goed. Daar waar Ali zijn ziel verkocht en alles aangreep om op tv of op de radio te komen, koos Raymzter zijn momenten en verloor hij zijn geloofwaardigheid niet.quote:Op donderdag 26 juli 2007 19:57 schreef cosmick het volgende:
[..]
Zoals ik eerder al zei klinkt commeciele muziek doorgaans nu een keer minder interessant als je je in de underground verdiept hebt en geldt het, zeker voor hiphop, dat de ruwe kantjes er af zijn om een grote doelgroep aan te spreken.
.quote:Op donderdag 26 juli 2007 20:17 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Ik vind de flow van Extince echt te gek, maar ik vind het triest dat hij z'n disjes nodig heeft om z'n shit te promoten
Persoonlijk vind ik dat er altijd progressie in muziek moet zitten (maakt niet uit in welk genre). Vandaar dat ik creatieve acts die genre- opverstijgend bezig zijn juist kan waarderen...quote:Op donderdag 26 juli 2007 19:19 schreef cosmick het volgende:
Ik wil gewoon de oer-hiphop. Beats, cuts, dope grooves en een coole rapper. Geen gezang of gitaargepingel, want dan luister ik wel wat anders.
als het om de MC skills zou gaan, vind ik al helemaal raar dat Big Daddy Kane weggestemd is. en dan kom je alsnog op de zelfde discussie uitquote:Op vrijdag 27 juli 2007 00:50 schreef Paramnesia het volgende:
Maar commercieel of niet. Gaat het niet om de MC-skills, daar beoordeel ik op en impact natuurlijk. Ik wil een goede MC horen, niks minder niks meer. Vandaar dat Eminem imo een top 20 is, en 50 cent niet (hoewel hij meester is in concepten van albums bedenken). Again Andre 3000, laat hem over een strakke, gladde beat rijmen. Als hij rijmt nog steeds een van de beste.
Daarom de pijn bij mij als Big Pun er al uit is of Canibis. De Lox is zeker ook al in een van de eerste ronden eruit gegaan.
Dan vind ik dat al helemaal gelden voor Kool G Rapquote:Op vrijdag 27 juli 2007 00:58 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
als het om de MC skills zou gaan, vind ik al helemaal raar dat Big Daddy Kane weggestemd is. en dan kom je alsnog op de zelfde discussie uit
quote:Op vrijdag 27 juli 2007 13:30 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Oh mijn god, ik heb net 'Hip hop is dood' gehoord van Yes-R..... Die gast...
http://www.youtube.com/watch?v=yczYoaa6bxMquote:Op donderdag 26 juli 2007 20:17 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Underground wordt ook overschat. Uiteindelijk willen die undergound groepen ook geld verdienen. het gaat om de oprechtheid. Een Opgezwolle is daarom beter pruimbaar als Ali B. Ik moet bekennen dat ik de eerste cd van Ali best te pruimen vond ik kreeg em samen met die van Raymzter en vond ze beide goed. Daar waar Ali zijn ziel verkocht en alles aangreep om op tv of op de radio te komen, koos Raymzter zijn momenten en verloor hij zijn geloofwaardigheid niet.
Ik vind de flow van Extince echt te gek, maar ik vind het triest dat hij z'n disjes nodig heeft om z'n shit te promoten.
Ik waardeer de OP, maar vind het hypocriet dat ze met Origineel Amsterdams komen. Datzelfde liedje vind ik dan wel weer dope klinken, maar ik kan me er niet overheen zetten dat notabene de OP er mee komt.
In veel gevallen vinden mensen het gewoon interssant om zich van mainstream af te keren en dat vind ik triest in de mainstream zijn ook est aardig acts bezig, of maken sommige acts ook wel een leuk nummer. Zelfs De Jeugd van Tegenwoordig en The Opposites hebben oke nummers. Ik zweer het je!
Heb je Lijn5 geluisterd met Youssef & Kamal? Stond in de top 5 van slechtste nederhop samengesteld door Y&K. Legendarische uitzending.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 13:53 schreef S-Two het volgende:
[..]
http://www.youtube.com/watch?v=yczYoaa6bxM
Die jongen moet gewoon met Brace en Ali B leuke hippop maken. Daar is ie blijkbaar goed in (anders zou die niet in de top40 staan). Maar dit slaat natuurlijk nergens op neequote:Op vrijdag 27 juli 2007 13:56 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
http://www.youtube.com/watch?v=v8rSqMhkMns
Doe het niet!
Nee, niet gehoord. Ken wel wat nummers van Youssef & Kamal en das wel humorquote:Op vrijdag 27 juli 2007 13:59 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Heb je Lijn5 geluisterd met Youssef & Kamal? Stond in de top 5 van slechtste nederhop samengesteld door Y&K. Legendarische uitzending.
Youssef & Kamal
Die gasten zijn echt lachen. Check op myspace hun nummers. Ik ben alleen bang dat het geen grap is...quote:Op vrijdag 27 juli 2007 14:01 schreef S-Two het volgende:
[..]
Nee, niet gehoord. Ken wel wat nummers van Youssef & Kamal en das wel humor. Die over Jan-Jaap van der Wal en over Negativ
![]()
.
Het zijn toch Nederlanders die Marokkanen na doen? Dus dan lijkt het me sowieso een grap.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 14:02 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Die gasten zijn echt lachen. Check op myspace hun nummers. Ik ben alleen bang dat het geen grap is...
Het is een grap, maar wel toffe uitzending. Sowieso goed programma Lijn 5!quote:Op vrijdag 27 juli 2007 14:02 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Die gasten zijn echt lachen. Check op myspace hun nummers. Ik ben alleen bang dat het geen grap is...
Precies. Ik vind zelf alleen dat er genoeg goeds uitkomt in de mainstream, maar dat is, zoals je al zegt, gewoon een kwestie van smaak. Het is nogal kort door de bocht om te denken dat mensen die minder ophebben met underground rap er ook nooit naar hebben geluisterd. Ik luister zoveel mogelijk van wat uitkomt en van vrijwel alle acts in de nominatielijst heb ik wel minstens een aantal tracks gehoord. Ik vind alleen vooral de laatste jaren de underground echt weinig goeds voortbrengen en erger me steeds meer aan zeikerds als KRS, hoeveel ze ook betekent hebben in het verleden. Als je niet met je tijd meegaat verkoop je geen platen meer, je kan niet eeuwig die begin 90's NY sound behouden, maar dat gaat er bij sommige verzuurde oude mc's en producers niet in.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 13:39 schreef Duvekoater het volgende:
Mja een discussie over underground tegen mainstream vind ik persoonlijk zinloos, het gaat er gewoon om wat ze uitbrengen en dat het gros van de mensen het liefst luisterd naar candyshop crap neemt niet weg dat er in de mainstream ook nog een heleboel dope acts zitten (waaronder Outkast natuulijk).
Maarja in de underground zitten ook natuurlijk slechte acts, het komt toch allemaal neer op smaak en voor mij is het op dit moment echt te triest wat er allemaal door de "mainstream" wordt gemaakt.
Was het maar waar manquote:Op vrijdag 27 juli 2007 17:32 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
je kan niet eeuwig die begin 90's NY sound behouden
Bovendien heb ik sowieso meer respect voor een act als Outkast of de Neptunes die EN goede vooruitstrevende hiphop maken EN een groot publiek aan weet te spreken. Op die manier blijft goede hiphop interessant voor de grote labels en blijft het genre zich vernieuwen. Een credible plaat maken die een klein underground publiek aanspreekt is daarentegen een stuk makkelijker, maar je schiet er imo niet zoveel mee op.
Zo zie ik het wel het liefst natuurlijkquote:Op vrijdag 27 juli 2007 17:32 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Een credible plaat maken die een klein underground publiek aanspreekt is daarentegen een stuk makkelijker, maar je schiet er imo niet zoveel mee op.
Daarom vind ik dus ook een goede vooruitstrevende track maken die een groot publiek aanspreekt knap, een standaard commerciele track met slap refreintje is idd wel behoorlijk makkelijkquote:Op vrijdag 27 juli 2007 18:39 schreef cosmick het volgende:
[..]
Zo zie ik het wel het liefst natuurlijk.
Nou ja, makkelijk om een klein undergroud publiek aan te spreken.. . Als er mensen kristisch zijn, dan zijn het wel de zogenaamde "underground" liefhebbers (ik zie dat juist als hiphopliefhebbers, maar goed).
.
Het is makkelijker om een groot publiek aan te spreken, een cheesy refreintje die blijft hangen is makkelijker imo dan een droge beat maken die zo sterk is, dat ie verder weinig onzin nodig heeft. En als je commercieel bent, dan heb je eerder een grote maatschappij achter je staan, sta je op de MTV-Awards en doet de mij alle promotie incl. dure clip voor je. En de commerciele stations vinden alles al hot als ze zogenaamd iets nieuws horen (dwz beats en samples die 20 jaar geleden al gebruikt werden). De mainstream lijkt alles te vreten, als het "product" maar goed in de markt wordt gezet.
Heb je net Outkast - Wheelz Of Steel via de pm gestuurd, misschien dig je die wel danquote:Maar.. als Andre3000 nu eens een toffe hiphopplaat zou maken zonder onnodige poespas en een goede dj inschakeld kan dat nog best eens heel goed uitpakken.
Ik ook hoor, maar naar mijn idee is die sound nu wel genoeg verkend. Ik vind gewone bebop nog steeds de vetste jazz bijvoorbeeld, maar ik zit niet echt meer te wachten op artiesten van nu die die sound nog een keer over doen.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 18:34 schreef Duvekoater het volgende:
[..]
Was het maar waar manik vind die NY sound zoooo lekker heh
![]()
Thanks, ik zag hetquote:Op vrijdag 27 juli 2007 19:44 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Heb je net Outkast - Wheelz Of Steel via de pm gestuurd, misschien dig je die wel dan![]()
Ken je die niet? OMG...quote:Op vrijdag 27 juli 2007 20:42 schreef cosmick het volgende:
[..]
Thanks, ik zag het. De titel belooft veel goeds
.
Zit niet te zeuren, Laaglawaai, zo freaking fantastisch was het nu ook weer niet.quote:
alsof iedereen alles moet kennenquote:
Waren wel genomineerd. Beide hebben de 1e ronde niet overleefd dacht ik.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:38 schreef Paramnesia het volgende:
shit he en Vanilla Ice en MC Hammer staan er niet eens tussen, wat een fucking schande.
Ik zeg niet dat het freaking fantastisch is, maar wel een van de bekende nummers van Outkast. Ken je 'Two dope boys in a caddilac' ook niet? Heb je Atliens en Southernplayalisticadillacmuzik wel eens geluisterd, of verkies je Gangstarr boven Outkast op basis van hun laatste cd's?quote:Op vrijdag 27 juli 2007 22:26 schreef cosmick het volgende:
[..]
Ziet niet te zeuren, Laaglawaai, zo freaking fantastisch was het nu ook weer niet.
Ook al zou ik op grond van die laatste cd's Gangstarr boven Outkast verkiezen, dan zie ik het probleem nog niet. Alleen al door Gangstarr's 'bust a move' (KEN JE DIE NIET?) of "No More Mr. Nice Guy" zijn ze wat mij betreft legendarisch. Outkast zit gewoon, ook met die eerdere albums, in een ander hoekje.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 10:08 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het freaking fantastisch is, maar wel een van de bekende nummers van Outkast. Ken je 'Two dope boys in a caddilac' ook niet? Heb je Atliens en Southernplayalisticadillacmuzik wel eens geluisterd, of verkies je Gangstarr boven Outkast op basis van hun laatste cd's?
Je bedoelt dan iemand ze ook echt genomineerd heeftquote:Op zaterdag 28 juli 2007 08:59 schreef nipeng het volgende:
[..]
Waren wel genomineerd. Beide hebben de 1e ronde niet overleefd dacht ik.
Lijkt me wel ja.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 17:31 schreef le_knightclub_soda het volgende:
EPMD >>>>> Mos Def
kom op dudes, lijkt me duidelijk toch![]()
Gooi je de volgende ronde zo nog online? Morgne namelijk weer ff op vakantiequote:Op woensdag 1 augustus 2007 22:00 schreef nipeng het volgende:
Zo de uitslag van de 3e KO staat er.
Wie wil er beker(s) shoppen voor de no 1, 2 en 3?
Beastie Boys rocken man. Al ruim 20 jaarquote:Op donderdag 2 augustus 2007 09:46 schreef Duvekoater het volgende:
even een ding heh als Beastie Boys doorgaan ten koste van Nas ga ik mensen opzoeken hoor
![]()
Nas is op basis van Illmatic zeer terecht zover gekomen vind ik. Tegenover hem staat nu een groep die inderdaad al ruim 20 jaar bezig is en niet één slecht album heeft gemaakt. Geen moeilijke keuze voor mijquote:Op donderdag 2 augustus 2007 09:46 schreef Duvekoater het volgende:
even een ding heh als Beastie Boys doorgaan ten koste van Nas ga ik mensen opzoeken hoor
![]()
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 22:30 schreef nipeng het volgende:
Staat er.
Ik vond het de moeilijkste keuzequote:Op donderdag 2 augustus 2007 09:46 schreef Duvekoater het volgende:
![]()
Waarin vind je NWA meer in mijn straatje liggen?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:40 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Cos, kun jij mij uitleggen waarom je Run DMC heb gestemd en niet NWA.
Vind NWA toch meer jouw straatje.
Ik ga wel met je mee dan.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 09:46 schreef Duvekoater het volgende:
![]()
Idd, Nas ondanks z'n vele wisselvallige albums alleen op basis van Illmatic al >>>>>>>> Beastie Boys.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 12:51 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
Ik ga wel met je mee dan.![]()
* Paramnesia pakt zn Ak-47 in
Die kloterige producties met Beyonce en Linkin Park hebben 'm de das omgedaan.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 15:23 schreef Duvekoater het volgende:
Zoals Knightclub_Soda al zei, vreemd dat Jay-Z niet meer meedoet, in mijn boekje toch een van de beste rappers die er is.
en zn Kamelen-hoofdquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 16:03 schreef cosmick het volgende:
[..]
Die kloterige producties met Beyonce en Linkin Park hebben 'm de das omgedaan.
quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 16:25 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
en zn Kamelen-hoofd
en Ether
en dat ie Dame heeft genaaid met Roc-a-Fella
en dat de response op Dipset gewoon slecht was
en dat hij stiekem een enorme Nas-Stan is
en dat z'n laatste album gewoon hard zoog (zeg dat het niet waar is)
en dat het gewoon een overhypte rapper is.
Dat dus![]()
Ja oke, dat is ook wel wat waardquote:en zn Kamelen-hoofd
Hij neukt Beyonce wel dus geef mij ook maar zo'n kamelen-hoofd
Ja maar Ether was beter, lyricaal, teksueel, impact. Nas fileert hem innerlijk. Wat hem dwars zit, waar die mee zit enz enz. And Eminem murderd him on his own shit.quote:en Ether
Mwah ik vond ze toch wel erg aan elkaar gewaagd hoor
Ja klopt, nog steeds een naaistreek, maar je hebt gelijk.quote:en dat ie Dame heeft genaaid met Roc-a-Fella
Heeft niks met rap skills te maken
Maar dat deed ie wel. En het was niet zo goed, het was geen Takeover, het was meer een klein steekje.quote:en dat de response op Dipset gewoon slecht was
Op zo'n trieste bende moet je niet eens reageren als je Jay-Z heet
quote:en dat hij stiekem een enorme Nas-Stan is
Geef hem eens ongelijk![]()
Neuh ik vond het niet eens zo goed maar ben het wel met je eens, maar wat me het meest verbaasde was dat Dr Dre zijn producties gewoon minder warenquote:en dat z'n laatste album gewoon hard zoog (zeg dat het niet waar is)
Is niet waar het was niet goed maar ook niet superslecht, had wel beter verwacht van hem want Black Album was gewoon dope
Ok je hebt gelijk, hij is een overhypte MC bedoel ik. Zijn skills zijn niet zo speciaal in mijn opinie. Top 20 jazeker, top 5 neuh niet eens in de buurt komend.quote:en dat het gewoon een overhypte rapper is.
Kom op zeg Reasonable Doubt is een classic album daarnaast Black Album, In My Lifetime Vol. 1en Blueprint waren ook gewoon vette albums. Ik geef wel toe dat hij behoorlijk wat pauper nummers heeft gemaakt maar daar tegenover staan zoveel goede nummers hij is echt niet gehypt, en alles op eigen kracht gedaan, een eigen platenlabel uit de grond gestampt en z'n eigen muziek gepromoot toen hij net begon, lijkt me sterk dat er in die tijd een enorm management achter zat dat hem aan het hypen was, zoals tegenwoordig gebeurd met de bekende rappertjes.
Denk het niet hoor maar ik gok niet op iets vernieuwends van hem, commerciëel gezien lijkt het me haast onmogelijk dat ie flopt hij is de "mentor" van 50 cent en eminem en als je kijkt hoeveel aanhang die gasten hebben zal Dre ook wel goed verkopen.quote:Detox gaat floppen.
Mja ik vind hem wel gruwelijk flowen hoor, en freestylen kan hij ook zeker wel, maar ik vind z'n teksten nou ook niet poëtische hoogstandjes ofzo, maar toch wat hij doet doet ie goed. Top 20 MC is hij zeker maar ik heb geen lijstje ofzo daarvoorquote:Ok je hebt gelijk, hij is een overhypte MC bedoel ik. Zijn skills zijn niet zo speciaal in mijn opinie. Top 20 jazeker, top 5 neuh niet eens in de buurt komend.
quote:Voor de rest was het natuurlijk een plagerige post van mij. Hey hij staat in mijn top 20. Maar ik denk niet dat het erg is dat hij er nu niet bij zit.
quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 17:43 schreef Paramnesia het volgende:
2Pac sucked als een MC!!!!
Ja hij spit gevoel als geen ander, maar als MC is het gewoon niet echt goed. Leuk Multies af en toe maar voor de rest mweeh. Sorry als ik iemand nu op zijn 'ZOMG Wat zeg je 2pac is god/GOAT/profeet enz. enz.' pik trap. Maar het is de koude waarheid.
Sowieso leuk natuurlijk, en hulde voor het rekenenquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 14:23 schreef nipeng het volgende:
Hoe vinden jullie het tournament lopen?
Ja man, hoe die man kan kon flowen, het nummer Twinz (Deep Cover '98) dat is gewoon ziek.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 18:09 schreef Paramnesia het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=0uGL6cnpowc
En deze man had er gewoon nog in moeten zitten.
Jammer dat hij na elke line naar adem loopt te happenquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 18:21 schreef Duvekoater het volgende:
[..]
Ja man, hoe die man kan flowen, hett nummer Twinz (Deep Cover '98) dat is gewoon ziek.
Niet alles komt op mc skills aan (en hij was niet eens zo slecht). Zijn muziek heeft wel veel betekent voor veel mensen, maar die kom je doorgaans niet op internetfora als deze tegen, daarom zal ie hier ook wel snel eruit gegaan zijn. Ben zelf ook niet de grootste fan, maar dat hij sucked als mc zou ik niet willen zeggen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 17:43 schreef Paramnesia het volgende:
2Pac sucked als een MC!!!!
Ja hij spit gevoel als geen ander, maar als MC is het gewoon niet echt goed. Leuk Multies af en toe maar voor de rest mweeh. Sorry als ik iemand nu op zijn 'ZOMG Wat zeg je 2pac is god/GOAT/profeet enz. enz.' pik trap. Maar het is de koude waarheid.
quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 18:23 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Jammer dat hij na elke line naar adem loopt te happen.
Wat is hier zoveel beter aan dan z'n Reasonable Doubt tracks?quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 18:00 schreef Chriz2k het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=pu4UG8uLHZ8.
Voor Reasonable Doubt was hij okay.
Pun had een geweldige breath control anders, ik durf te wedden dat ie ook regelmatig op de didgeridoo speeldequote:Op zaterdag 4 augustus 2007 18:23 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Jammer dat hij na elke line naar adem loopt te happen.
Idd, gewoon goede mc met goede tracks. Vond het alleen wel weer jammer toen ik hoorde hoe vaak ie z'n vrouw in elkaar sloeg.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 18:41 schreef Duvekoater het volgende:
[..]
Pun had een geweldige breath control anders, ik durf te wedden dat ie ook regelmatig op de didgeridoo speeldegewoon in een keer door blazen. Maar is mij niet opgevallen dat ie naar adem hapt.
Jazeker, zie signature. Dit jaar heb ik er al weer ruim 100 aangeschaft.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 18:47 schreef Paramnesia het volgende:
Misschien niet ontopic maar koopt er nog wel eens iemand een album, dus gewoon kopen ipv downen.
Ik kan hem nu even niet luisteren maar verwar je hem niet met Fat Joe die doet ook mee op dat nummer hehquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 18:44 schreef Paramnesia het volgende:
Nou ja bij dat ene nummer wel, nu het gezegd is. Na iedere zin slllhhhhhhh. Was het maar nooit gezegd
ja dat maakt het wel weer wat minderquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 18:45 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Idd, gewoon goede mc met goede tracks. Vond het alleen wel weer jammer toen ik hoorde hoe vaak ie z'n vrouw in elkaar sloeg.
Ik koop niet snel nieuwe albums, wel van nederlandse artiesten trouwens maar, ik luister sowieso vrij weinig naar nieuwe muziek de laatste tijd, als het dan iets nieuws is dan heel vaak underground muziek en dat is hier amper te krijgen dus ik download het meestal. Ik koop wel eens albums via bol als ik hem echt graag wil hebben, laatst nog Liquid Swords en Only Built 4 Cuban Linx, ik begin het nu wel leuk te vinden om een echte collectie op te bouwen, vond ik vroeger niet zo boeiend maar zo'n cd in t kastje is wel mooi eigenlijk.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 18:47 schreef Paramnesia het volgende:
Misschien niet ontopic maar koopt er nog wel eens iemand een album, dus gewoon kopen ipv downen.
Want iemand vroeg mij of ik Curtis of Graduation ging kopen (zelfde releasedatum) en ik moest tot mijn schande bekennen dat ik ze wss allebei zou downen
Ach ja soms hebben ze het wel verdient.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 18:45 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Idd, gewoon goede mc met goede tracks. Vond het alleen wel weer jammer toen ik hoorde hoe vaak ie z'n vrouw in elkaar sloeg.
Bedankt dan maarquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 19:06 schreef Chriz2k het volgende:
Dat nummer is niet meer luisterbaar als je het eenmaal weet inderdaad.
Op basis waar van? ik moet eerlijk toegeven dat ik niet echt naar hem geluisterd heb. Toen ik hem in die Beyonce clip voorbij zag komen had ik al weer een slecht gevoel dus verder geen tijd in gestokenquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 18:50 schreef le_knightclub_soda het volgende:
on topic: lil wayne had van mij ook wel verder mogen komen!
Zodat er ook wat nieuwere mc's in het lijstje staan ipv alleen de usual suspects (ook al is wayne al best lang bezig). Hij flowt gewoon goed, heeft veel swagger, goeie lyrics en brengt genoeg vette tracks uit of maakt andere tracks vetter, zoals deze: http://www.youtube.com/watch?v=Uh5b0Yw_-kQ (over jay-z over z'n eigen track killen gesprokenquote:Op zondag 5 augustus 2007 10:34 schreef Duvekoater het volgende:
[..]
Op basis waar van? ik moet eerlijk toegeven dat ik niet echt naar hem geluisterd heb. Toen ik hem in die Beyonce clip voorbij zag komen had ik al weer een slecht gevoel dus verder geen tijd in gestokenIk had wel ergens gelezen dat hij zijn flow perfect aanpaste aan de beats zodat het een geheel vormde, bij de orginele crunk muziek deden ze dat ook geloof ik. Maar ik weet er niet veel van.
Geen een, hij heeft nog geen classic gedropt. Pas als dat het geval is al ik hem in overweging nemenquote:Op maandag 6 augustus 2007 17:21 schreef Duvekoater het volgende:
Hey jullie allemaal als echte OG's kunnen mij vast wel vertellen welk album ik eens moet luisteren van Lil Wayneben nu wel benieuwd geworden als mensen zeggen dat z'n teksten wel goed zijn moet ik hem eens luisteren.
Da Drought vol. 3 is wel een goede mixtape om te checken, hier gratis en legaal te luisteren, maar dan moet je wel registreren, hij is ook wel op soulseek enzo te vinden.quote:Op maandag 6 augustus 2007 17:21 schreef Duvekoater het volgende:
Hey jullie allemaal als echte OG's kunnen mij vast wel vertellen welk album ik eens moet luisteren van Lil Wayneben nu wel benieuwd geworden als mensen zeggen dat z'n teksten wel goed zijn moet ik hem eens luisteren.
Nee maar het zit L'il Wayne fans nog steeds dwars als er over gesproken wordtquote:Op maandag 6 augustus 2007 20:36 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Da Drought vol. 3 is wel een goede mixtape om te checken, hier gratis en legaal te luisteren, maar dan moet je wel registreren, hij is ook wel op soulseek enzo te vinden.
Oh en nu nog grapjes gaan maken over die fotoOnder een steen geleefd laatste jaar?
Yo zo'n fanboy ben ik nou ook weer niet hoor, kon zelf ook behoorlijk lachen om die foto destijds en om het commentaar van Clipse erop, neemt niet weg dat ik hem bij de betere rappers van 't moment schaar.quote:Op maandag 6 augustus 2007 20:44 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
Nee maar het zit L'il Wayne fans nog steeds dwars als er over gesproken wordthahah. De nieuwe cover van de XXL gezien, ik zeg niks meer verder
Ja, da's idd beter.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 23:35 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Hiphop Tournament III: The Final Episode
ik denk trouwens dat het handiger voor nipeng is om de discussie verder voort te zetten in het daartoe bestemde topic
Wat is gangstarap.. iets wat later bedacht is. Ik heb er weinig mee hoor. NWA vond ik destijds een wat rauwere versie van hiphop die ook wel leuk was, maar mij nooit kippevel bezorgde ofzo. Nee, ik ben het niet met je eens.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:16 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
@ cosmick, waarom ik NWA meer in je straatje vind passen dan Run?
Omdat jij toch houdt van gangstarap? Een rapper die zijn flow drapeert over vette hip hop beats?
Dat is NWA. Run DMC is toch meer melodisch.
No offence verder hoor. Ik vind Run ook goed, maar dat vond ik gewoon een rare stem van je. Over het algemeen stem je wat meer hardcore.
Ik ben ook meer een beatman hoorquote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:02 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Nah ja, gangsta rap is misschien verkeerd gekozen, maar ik bedoelde meer de hardcore. Wat meer gebasseerd op beats en minder op melodie.
Jij vond namelijk dat Outkast teveel pop was omdat ze gitaartjes en zang gebruikte. Ik vind Run DMC dichter bij Outkast staaan dan NWA.
Ik ging er dus vanuit dat je meer een beats man was. Verkeerd beoordeelt. Kan toch?
Anyways, wat vind jij van de tussenstand ATCQ - Eric B. Rakim?
Vind ik wel meevallen hoor , oke ze hebben een hitje gehad met can i kick it? , maar een album als Midnight Marauders blijft gewoon een classic.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:34 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
ATCQ is echt een overhypte groep die weliswaar goed materiaal hebben afgeleverd, maar niet legendarisch zijn.
ATCQ heeft enorm veel betekend voor de hiphop samen met die hele Rhytm Tongue beweging, het kan zijn dat je niet van jazzy hiphop houd , maar met die Rhytm Tongue hebben ze wel die substroom op de kaart gezet , true het materiaal van Eric b. en Rakim is ook dope , maar de echte grondleggers van de stroming zijn er allemaal al uitgestemd.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:40 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Maar het gaat hier dus niet om het solo materiaal van Rakim, maar om de collabo. Solo zijn ze eral uit gestemd. Ze afrekenen op de solo's van Rakim is onterecht.
Eric B. & Rakim zijn toch echt grondleggers hoor.
Je moet in je stem ook kijken wat de act voor hip hop heeft betekend.
Wat ATCQ voor hip hop heeft betekend? Verhoering!
Left my wallet, Luck of Lucien zijn ook hits geweest en dan nog een handvol top 50 noteringen.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:41 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Vind ik wel meevallen hoor , oke ze hebben een hitje gehad met can i kick it? , maar een album als Midnight Marauders blijft gewoon een classic.
het gaat mij er echt niet om of ze hits gescoord hebben of niet, het gaat erom dat drie van de vijf albums die ze hebben uitgebracht ook in mn persoonlijke favo album lijstjes voorkomt(zelfs als ik andere muzieksoorten die ik ook waarderen kan meereken) bij Eric B & Rakim is dat alleen Paid In Full. Daarnaast heeft Eric B. met een aantal van mn favo nummers weinig te maken , aangezien Marley Marl daar de cuts doet.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:47 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Left my wallet, Luck of Lucien zijn ook hits geweest en dan nog een handvol top 50 noteringen.
Grondleggers van de jazzy hip hop? Dan denk ik toch meer aan Gangstarr.
Nou gewoon, ik ben niet gelovig.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:34 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik snap het echt niet. Hoe halen mensen het in hun botte kop om ATCQ te stemmen ten faveure van God en Allah?
quote:
Er zitten hier nou eenmaal veel 80's babies en die hebben meer met spul dat in hun jeugd populair was en aansluit bij hun belevingswereld (opgroeien in de 90's dus).quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:34 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik snap het echt niet. Hoe halen mensen het in hun botte kop om ATCQ te stemmen ten faveure van God en Allah?
ATCQ is echt een overhypte groep die weliswaar goed materiaal hebben afgeleverd, maar niet legendarisch zijn.
Je moet in je stem alleen kijken wat je zelf van die act vindt. Begrijp met niet verkeerd, ik heb veel respect voor die Eric B & Rakim shit en draai nog steeds graag de Follow the Leader 12" in sets als ik de kans krijg, maar over het algemeen heb ik gewoon meer met ATCQ.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:40 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Je moet in je stem ook kijken wat de act voor hip hop heeft betekend.
quote:Wat ATCQ voor hip hop heeft betekend? Verhoering!
Ik kan goed begrijpen dat je Eric B & Rakim toffer of zelfs invloedrijker vind. Maar dit meen je toch niet serieus?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:34 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Rap.quote:
Flavor Flav vind ik juist fakking irritant, de enige storende faktor bij PE.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:49 schreef Duvekoater het volgende:
Nas toch door![]()
Run DMC - Public Enemy Heb met beide niks, tot nu toe nog nooit de tijd genomen om naar een van beide te luisteren, en omdat ik Flavor Flav zo'n koele dude vind ga ik voor PE)
Natuurlijk overdrijf ik het schromelijk, maar ik vind het gewoon schandalig dat Eric B en Rakim afgedroogd worden door ATCQ.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 21:49 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
Ik kan goed begrijpen dat je Eric B & Rakim toffer of zelfs invloedrijker vind. Maar dit meen je toch niet serieus?
Ik kan geen frans, maar het ziet er al lekker kansloos uit met die scootertjes enzoquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:36 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=KX8J7GrzvKM
Het verschil is dat er hier in nld allerlei (gesubsideerde) mogenlijkheden aan te leren zijn om wel een redelijke tot goede baan te krijgen, dat was in de ghettos niet het geval, ook de achtergrond van de desbetreffende rappers (amerikaanse slaven en de nederlandse gastarbeiders) vallen volgensmij niet echt met elkaar te vergelijken. Ik weet niet hoe dat in frankrijk zit.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:35 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Dat is de NWA/Public Enemy-stijl van nu...
Helaas ziet niemand dat in en gaat iedereen verbolgen reageren als een marokkaanse rapper wat zegt over een politicus.
NWA en PE waren ook niet echt subtiel en toch worden die nu wel als baanbrekend gezien. NWA en PE kwamen voor zichzelf op omdat ze onderdrukt werden in Amerika.
De marokkanen komen voor zichzelf op omdat ze onderdrukt worden in Frankrijk en Nederland.
Ik vind het liedje goed klinken.
Je hebt iig de kans om je opleidingen af te maken zodat je mensen kan overtuigen met argumenten ipv goedkoop of bedreigend gescheld.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:30 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Het is wel te vergelijken. Iedereen kn nog zo hard schreeuwen dat iedereen gelijke kansen heeft, maar als jij in de onderste regionen vann de maatschappij zit en Abdullah heet is heet een stuk moeilijker om die kansen te grijpen.
Als jij goede cijfers haalt dan kan je hier in nederland op een goede HBO/Uni terecht , daar konden die gasten in de ghetto's in de jaren 80 wel naar fluiten hoor.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:35 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Die kans hadden de boys in the ghetto ook.
quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 08:43 schreef cosmick het volgende:
[..]
Flavor Flav vind ik juist fakking irritant, de enige storende faktor bij PE.
Beats en producties van PE vond ik ook erg goed; heb ze nog live gezien eind jaren 80.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 22:17 schreef Duvekoater het volgende:
[..]mja was ook niet serieus, alhoewel ik hem wel tof vond in die real life soap met al die celebs in dat huis
ik ben voor PE gegaan omdat ze altijd een goeie boodschap hadden en ik vind maatschappij kritische hip hop altijd wel aanstekelijk. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik echt veel te weinig weet van die oudere acts om een fatsoenlijk onderbouwde reden te geven. Ik moet nog veeeeeel hip hop luisteren
![]()
*steunt. Hier in Europa is het veel makkelijker om wat meer omhoog te komen dan in de US.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:36 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Als jij goede cijfers haalt dan kan je hier in nederland op een goede HBO/Uni terecht , daar konden die gasten in de ghetto's in de jaren 80 wel naar fluiten hoor.
van Wefunk heb ik jaren geleden nog wat gedownload, maar toen vond ik de straatremixes van lange frans toch wat leukerquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 22:25 schreef cosmick het volgende:
[..]
Beats en producties van PE vond ik ook erg goed; heb ze nog live gezien eind jaren 80.
Nou wel tof dat je iig wilt verdiepen in de oude hiphop. Mikey D (van The LA Posse) heeft een verzamelcd uit heeft met ook veel niet eerder uitgebracht materiaal. Zeker een aanrader.
Check eens wat afleveringen van www.wefunkradio.com. Veel oude en nieuwe hiphop met funk. Erg goed.
Dat heb ik dus ookquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 09:18 schreef Duvekoater het volgende:
[..]
van Wefunk heb ik jaren geleden nog wat gedownload, maar toen vond ik de straatremixes van lange frans toch wat leukeren ik wil me zeker verdiepen in de oude acts, maar er is zo ontiegelijk veel als ik nou 10 jaar eerder was geboren
![]()
Daar heb je wel gelijk in maar zijn toch solo albums, als die allemaal meedoen kunnen we ze wel direct uitroepen tot winnaar imoquote:Ik vind het juist best kunnen. Neem bijvoorbeeld een Cuban Lynx... Volgens mij is dat album gewoon door RZA geproduceerd en staat het album vol met gastbijdragen van anderen uit de Clan. En dat is met bijvoorbeeld Liquid Swords niet veel anders. Het zijn nauwelijks solo-albums.
Maar he, je moet het zelf weten
Als je uit een achterbuurt in een grote stad in Frankrijk komt is het wel redelijk te vergelijken met de US denk ik.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 00:16 schreef Fiama het volgende:
[..]
*steunt. Hier in Europa is het veel makkelijker om wat meer omhoog te komen dan in de US.
Ze hebben genoeg hiphop dingen gedaan, dus op zich horen ze wel in dit toernooi thuis, bovendien hebben ze geholpen hiphop aansprekelijker te maken voor de blanke markt, wat de opbrengsten voor de scene een stuk groter gemaakt heeft. Zelf heb ik er alleen niet al te veel mee eigenlijk, dus ik zou niet zo snel op ze stemmen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 01:12 schreef Fiama het volgende:
Nu de Beastie Boys eruit zijn is dat hele tournament niet meer geloofwaardig!![]()
Mja, helaas dus. Al hoor ik wel vaak dat ze niet zozeer onder de hiphop categorie te scharen zijn, omdat ze meer dan hiphop hebben. Ben benieuwd wat de mensen hier van vinden.
Eerlijkgezegd twijfel ik ook wel veel over of je Cuban Linx en Liquid Swords etc ook moet meetellen, het gaat tenslotte om de act Wu-Tang, dan hadden alle members eigenlijk ook niet apart genomineerd moeten worden. Maar zelf ga ik op basis van hun debuutalbum al voor Wu-Tang boven Nas.quote:Op zondag 12 augustus 2007 17:49 schreef Duvekoater het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk in maar zijn toch solo albums, als die allemaal meedoen kunnen we ze wel direct uitroepen tot winnaar imoik heb toch wat meer met Nas vooral zijn teksten vind ik heerlijk dat is voor mij toch gewoon kunst en dat heeft Illmatic vandaag even bevestigd en straks nog even Stillmatic luisteren op de terugweg naar huis
![]()
even naar discussietopic gezet anders hebben we in toernooitopic weer een discussie en dat mag natuurlijk niet
Sjezus man, no way.quote:
Nee, het is bullshit. Kennelijk heb je je alleen maar "verdiept" in "Fight For Your Right"? Op "Licence to ill" vind ik sowieso classcis staan, al zijn ze daarna alleen meer origineler en beter geworden imo.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 07:33 schreef Duvekoater het volgende:
Nouja Beasties begonnen als een hardcore punkband ja toch, en ze gebruiken echt veel rock/punk invloeden in hun muziek dacht ik, de overstap naar een hip hop groep was mede tot stand gekomen door Rick Rubin en Def Jam, lekker scoren met 3 blanke rappers en het is nog gelukt ook
ze zijn een mainstream groep die veel commerciele successen hebben gehad dus om ze nou een commerciele punk/rap groep te noemen vind ik niet zo gek hoor
![]()
Voor Licence To Ill, begin jaren 80, maakten ze wel punk.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 09:10 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Vind het sowieso geen punk. Het is gewoon hard afentoe.
quote:Op woensdag 15 augustus 2007 09:13 schreef Duvekoater het volgende:
maar waarom hoor ik nooit.
Wat wil je dan? Wiskundige formules die bewijzen dat ze goed zijn? Het blijft gewoon een kwestie van smaak man...quote:Op woensdag 15 augustus 2007 08:33 schreef cosmick het volgende:
Ik vind het zeker een van de meest invloedrijke, orginele en interessante hiphop-acts met, als ik de video's en dvd's zo zie, een fucking geweldige liveshow (Mixmaster Mike!!!!).
Mwah ik neem aan als je een mening hebt om iets of iemand goed te vinden dat je dan ook wel wat redenen op kan noemen waarom, of niet? als jij dat met wiskundige formules wil doen mag dat van mij, ik geloof dat dit een forum is dus meningen van anderen zijn wel leuk om te horen ipv alleen "Ik vind ze keigaaf!!!"quote:Op woensdag 15 augustus 2007 09:44 schreef Mar10Segovia het volgende:
Wat wil je dan? Wiskundige formules die bewijzen dat ze goed zijn? Het blijft gewoon een kwestie van smaak man...
Maar na License to Ill maaktye ze geen punk en is hun muziek juist meer jazzy geworden.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 09:14 schreef cosmick het volgende:
[..]
Voor Licence To Ill, begin jaren 80, maakten ze wel punk.
Rightquote:Op woensdag 15 augustus 2007 11:26 schreef Duvekoater het volgende:
die opmerking dat het rap/punk was maakte ik alleen om een reactie los te krijgen je moet wat als je niks te doen hebt op je werk.
Lekkere toegankelijke hiphop voor mensen die helemaal niet van hiphop houden?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 12:57 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Ik ben het wel met duvekoater eens, zo geweldig zijn de beasties nou ook weer niet imo, lekker toegankelijke hiphop voor mensen die normaal niet van hiphop houden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |