Ja, de In Control-series bevatten plaatjes met mensen als Craig G, Masta Ace, Biz Markie etc. Maar daarnaast heeft ie ook Frick 'n Frack gedaan, Shanté, LL Cool J (Booming System!!!), "my melody" van Eric B & Rakim enzovoorts enzovoorts.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:33 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Re-entry volgensmij wel (alhoewel dat album zeer tegenviel), in control zijn toch gewoon productie pplaten/tapes van hem, onder zijn naam?
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 20:23 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
MF Doom en MF Doom/ Viktor Vaughn zijn itt nerd/neptunes of kieth/octagon wel dubbel, vik vaughn (en king gheedorah ook overigens) zijn gewone aliases, er komt verder geen medewrking van andere proucer bij kijken. Voor de rest geen aanmerkingen meer, maar ik zoek nog wel ff verder.
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:12 schreef cosmick het volgende:
Ik heb nog wat;
Eric B & Rakim, Rakim & Eric B én Rakim lijken me een beetje overbodig; beter is om Eric B & Rakim te vermelden (geldt dan zowel solo als duo).
En moet er onderscheid gemaakt worden tussen Kool G Rap en Kool G Rap & DJ Polo (geldt ook voor Pete Rock, al dan niet met CL Smooth) ?
Dan kun je Grandmaster Flash en Grandmaster Flash & The Furious Five ook wel samenvoegen.
Melle Mel is trouwens met dubbel L en staat in dit geval idd los van Grandmaster Flash.
Voorts betwijfel ik of acts als Bodycount en Spearhead onder hiphop vallen, maar goed.![]()
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:20 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
volgensmij hebben zowel Rakim , Kool G als Pete Rock ook solo's uitgebracht zonder sidekick , niet dat die allen zo interessant waren, maar ik denk dat je ze wel los van elkaar zou mogen zien(net zo goed als dat bij de individuele wu-tang leden het geval is).
[..]
Melle Mel zou idd een lossen entry verdienen.
[..]
Zou je ook kunnen zeggen van DJ Shadow, N.E.R.D. of Dalek bijvoorbeeld, toch hebben ze wel raakvlakken.
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:26 schreef cosmick het volgende:
[..]
Dan nog staat Eric B & Rakim er dubbel in (ook als Rakim & Eric B).
[..]
NERD is ook geen hiphop evenals Bodycount, ook al rapt Ice T.
Marley Marl heeft trouwens alleen geproduceerd en voor zover ik weet niets solo uitgebracht.
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:27 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
In control vol 1 & 2 dan, of re-entry ?
quote:
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:31 schreef nipeng het volgende:
[..]
Eric B & Rakim, Rakim & Eric B was me niet opgevallen. Zal ik samen voegen.
[..]
Geen idee
[..]
http://www.discogs.com/ar(...)%26+The+Furious+Five
Melle Mel was wel een van de leden van Grandmaster Flash & The Furious Five. Heeft ie ook onder Melle Mel & The Furious five released?
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:33 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Re-entry volgensmij wel (alhoewel dat album zeer tegenviel), in control zijn toch gewoon productie pplaten/tapes van hem, onder zijn naam?
Eric B & Rakim, Rakim & Eric B zijn samengevoegd.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:33 schreef cosmick het volgende:
[..]
Yup. http://www.discogs.com/release/95060.
Daar heeft Flash niet aan meegewerkt iig.
Ja, ik kom er wat laat mee, maar ik vind het opzich wel een discussiepunt. DJ Shadow maakt namelijk wel in zijn eentje muziek, instrumentale hiphop zonder rapperts, net zo als Kid Koala. Marley Marl maakt(e) beats en cuts voor rappers.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:41 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
maar dan zou je shadow er bijvoorbeeld ook uit kunnen tyfen, het enige echte hiphop materiaal wat hij gedaan heeft zijn ook alleen maar een aantal producties van quannum mc's , en zn solo werk is voornamelijk triphop. en zo zou je meteen 50 namen kunnen wegstrepen, vandaar ook die poulefase, denk ik
Antoinettequote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:51 schreef nipeng het volgende:
Ik heb nog een plekje of 5 vrij...
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 23:10 schreef nipeng het volgende:
Aha die hebben we dan gemist. Klote lidwoorden ook. Aangepast.
Die namen hebben meer te maken met hiphop dan een act als Bodycountquote:Op vrijdag 6 juli 2007 10:50 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Vind er een hoop acts tussen staan die ik bij mij thuis niet onder de hip hop catagorie heb staan.
Voorbeelden? US3, Kid Koala, DJ Krush bijvoorbeeld. Vooral Kid Koala is totaal uit zijn genre.
Je bent in de war met DJ Krustquote:Op vrijdag 6 juli 2007 10:58 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Dj Krush is DNB
Mja hmm.. hij gebruikt breakbeats en scratcht.. dus in feite zou je het weer onder triphop of hiphop kunnen scharen.quote:Kid Koala is Beats Ze hebben wel raakvlakken, maar het is geen hip hop.
De eerste albums van deze mannen (met o.a. The Magnificent Jazzy Jeff, A Touch Of Jazz, Just Rock It en He's The DJ I'm The Rapper) worden alom gewaardeerd en zijn zeker serieuze hiphop.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 10:58 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
En waarom Jazzy Jeff met The Fresh Prince?
Inderdaad...quote:
Maar het heeft qua maatschema's en dergelijke geen fuck meer met HipHop te maken. Scratchen is natuurlijk niet alleen voor HipHop acts. Ken ook wel wat "house" acts die scratchen tot kunst hebben verheven. Maar valt de hele Coldcut stal dan in jouw ogen onder HipHop?quote:Op vrijdag 6 juli 2007 11:01 schreef cosmick het volgende:
Mja hmm.. hij gebruikt breakbeats en scratcht.. dus in feite zou je het weer onder triphop of hiphop kunnen scharen.
Coldcut was altijd al een vreemde eend in de bijt idd. Wel hiphopinvloeden, zeker, maar zo'n "bits 'n pieces", wat ik nog wel regelmatig draai... leuke dj-track, maar toch wel hiphop op z'n Coldcuts zegmaarquote:Op vrijdag 6 juli 2007 11:10 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Maar valt de hele Coldcut stal dan in jouw ogen onder HipHop?
Op "Just Rock It" en "He's the dj.." vind ik Fresh Prince goed te pruimen (al weet ik niet of hij het zou trekken zonder de weergaloze cuts van Jeff...). Staan wel aardige nummers op dat nieuwe album.. maar het blijft niet echt hangen bij mij.quote:Het Jazzy Jeff verhaal. Ik ontken ook niet dat ze goede muziek gemaakt hebben, maar ik krijg gewoon jeuk van Fresh Prince... Jazzy Jeff's laatste cd vind ik wel goed overigens
Leg me eens uit waarom neptunes geen hiphop zouden zijn?quote:Op vrijdag 6 juli 2007 11:24 schreef cosmick het volgende:
Gorillaz vind ik ook geen hiphop, ondanks de bijdrage van Del. Neptunes ook niet.
Persoonlijk schaar ik Gorillaz toch wel redelijk onder Hip Hop. Heb het er niet tussen gezet bij mijn 50 acts omdat ik al dacht dat veel mensen dit niet zouden vinden, maar persoonlijk vind ik het veelal (niet alle tracks) een experimentele vorm van Hip Hopquote:Op vrijdag 6 juli 2007 11:24 schreef cosmick het volgende:
Gorillaz vind ik ook geen hiphop, ondanks de bijdrage van Del. Neptunes ook niet.
Misschien wat rechtlijning maar als ik zang hoor, dan houdt het hiphopaspect voor mij op (of het moet gesampeld of gescratcht zijnquote:Op vrijdag 6 juli 2007 17:48 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Persoonlijk schaar ik Gorillaz toch wel redelijk onder Hip Hop. Heb het er niet tussen gezet bij mijn 50 acts omdat ik al dacht dat veel mensen dit niet zouden vinden, maar persoonlijk vind ik het veelal (niet alle tracks) een experimentele vorm van Hip Hop
Goddamn, dat is cool! Is dit nieuwquote:Op vrijdag 6 juli 2007 21:45 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Okay is cool.
Was je trouwens bekend met deze track? Sowieso wel een van de betere hiphop blogs btw.
De grenzen van een genre zijn altijd onduidelijk.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 10:50 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Vind er een hoop acts tussen staan die ik bij mij thuis niet onder de hip hop catagorie heb staan.
Voorbeelden? US3, Kid Koala, DJ Krush bijvoorbeeld. Vooral Kid Koala is totaal uit zijn genre.
Die blog (Cocaineblunts) bevat zaken die niet helemaal passen met de policy. Ik heb de url maar even verwijderd.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 21:45 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Okay is cool.
Was je trouwens bekend met deze track? Sowieso wel een van de betere hiphop blogs btw
Je had 'm zelf kunnen nomineren, slaperdquote:Op zaterdag 7 juli 2007 04:53 schreef HerrFrietsaus het volgende:
Zag ik het nou goed dat er geen Hard Knocks bijzit?? Damn, niggaz must be sleepin'![]()
quote:Op woensdag 25 juli 2007 21:08 schreef Paramnesia het volgende:
What the hell, Big Pun eruit tegen Dr. Dre, jullie zijn helemaal gek geworden. Dre is de beste producer ooit, maar hell no niet een betere rapper dan Big Pun. Kom op Big Pun zou de GOAT kunnen zijn in rappen. Waar is Canibus trouwens, en btw Rakim en Rakim&Eric B apart? Zodat Immortal Technique niet door kan. Oh men
* Paramnesia pakt zn bloeddruk pilletjes
quote:Op woensdag 25 juli 2007 21:14 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Canibus heeft de eerste ronde niet gehaald, de enige reden dat rakim en eric b en rakim los van elkaar staan is omdat er onder beide namen albums geproduceerd heeft. Ik had ook liever gezien dat Immortal Technique door was gegaan, maarja het gros van de users kent "Guess Who's Back" of bepaalde features van hem wel, terwijl Immortal amper in de standaard platenzaak te vinden is.
quote:Op woensdag 25 juli 2007 21:20 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
Is het niet een idee om een keer de beste MC te doen, en dat users dan quotes/youtube stukjes moeten bijdragen om hun punt kracht bij te zetten. Ik had zo mooi kunnen argumenteren met fragmenten. Maar nu is het even vetdrukken klaar.![]()
quote:Op woensdag 25 juli 2007 21:23 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
ik denk dat het dumpen van linkjes/quotes nou niet echt uitmaakt voor de uiteindelijke uitslag, alsof iemand die alleen maar mainstream luistert een clipje van kool kieth helemaal uit gaat kijken bijvoorbeeld.
Te jammer vind ik dat, toen ik 14 was begon ik ook met de cliche's Eminem, Dr Dre enz. En dan ga je verdiepen, je leest wat, de cultuur wordt je eigen. Je ontdekt alle 4 de elementen, realizeert dat er meer is dan GangsterRap. Ontdekt oldschool, ontdekt wat teksten inhouden, metaforen, multi's. Je krijgt KRS-One onder ogen/oren, een vriend vertelt over Rakim Allah, Immortal komt je huiskamer binnen via Internet. Je leert dat Africa Bambaata hiphop is begonnen, je snapt eindelijk de metaforen van Nas.quote:Op woensdag 25 juli 2007 21:23 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
ik denk dat het dumpen van linkjes/quotes nou niet echt uitmaakt voor de uiteindelijke uitslag, alsof iemand die alleen maar mainstream luistert een clipje van kool kieth helemaal uit gaat kijken bijvoorbeeld.
Mwoah ik vind dat nogwel meevallen, KRS-One heeft op i got next na gewoon weinig interessant materiaal uitgebracht (zeker de laatste 7-8 jaar).quote:Op woensdag 25 juli 2007 21:52 schreef Paramnesia het volgende:
Ach ja maar ik zie net 2 mensen Opgezwolle boven KRS-One hebben gekozen. Hiphop is dead.
Dat krijg je nou eenmaal als er allemaal users uit het opgezwolle topic mee gaan doen, en het feit dat ultra bijna 20 jaar geen album meer gemaakt heeft.(ik tel dat recente album maar ff niet meequote:Op woensdag 25 juli 2007 21:52 schreef HerrFrietsaus het volgende:
Opgezwolle door tegen Ultra?? WTF??
Generatiekloofquote:Op woensdag 25 juli 2007 21:59 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Dat krijg je nou eenmaal als er allemaal users uit het opgezwolle topic mee gaan doen, en het feit dat ultra bijna 20 jaar geen album meer gemaakt heeft.(ik tel dat recente album maar ff niet mee)
Word!quote:Op woensdag 25 juli 2007 22:07 schreef cosmick het volgende:
Ongehoord dat Ultra er niet bij staat, maar goed.
achja PE en vooral Flav zijn nog vaak genoeg op TV/in videogames te zien he?quote:Op woensdag 25 juli 2007 22:04 schreef HerrFrietsaus het volgende:
Ultramagnetic mc's zijn legendarisch, schandalig. Het is toch niet: de wat heb je de laatste 3 jaar uitgebracht wat het dopest was verkiezing?? Mja, jammer. Big L er ook al uit. Pff, die poep die PE produceerde na Apocalypse was zeker dope
Eens.. "Critical Beatdown" is wat dat betreft tijdloos.quote:Op woensdag 25 juli 2007 22:04 schreef HerrFrietsaus het volgende:
Ultramagnetic mc's zijn legendarisch, schandalig. Het is toch niet: de wat heb je de laatste 3 jaar uitgebracht wat het dopest was verkiezing??
vind ik nog wel meevalleen hoor, aan de andere kant zijn op dr dre na ook alle leden van aftermath/shady/g-unit weggestemd.quote:Op woensdag 25 juli 2007 22:12 schreef HerrFrietsaus het volgende:
Big L en Lord Finesse er ook al niet meer bij, mja. De hiphopwansmaak award begint het op te lijken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |