quote:
Er zitten hier nou eenmaal veel 80's babies en die hebben meer met spul dat in hun jeugd populair was en aansluit bij hun belevingswereld (opgroeien in de 90's dus).quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:34 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik snap het echt niet. Hoe halen mensen het in hun botte kop om ATCQ te stemmen ten faveure van God en Allah?
ATCQ is echt een overhypte groep die weliswaar goed materiaal hebben afgeleverd, maar niet legendarisch zijn.
Je moet in je stem alleen kijken wat je zelf van die act vindt. Begrijp met niet verkeerd, ik heb veel respect voor die Eric B & Rakim shit en draai nog steeds graag de Follow the Leader 12" in sets als ik de kans krijg, maar over het algemeen heb ik gewoon meer met ATCQ.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:40 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Je moet in je stem ook kijken wat de act voor hip hop heeft betekend.
quote:Wat ATCQ voor hip hop heeft betekend? Verhoering!
Ik kan goed begrijpen dat je Eric B & Rakim toffer of zelfs invloedrijker vind. Maar dit meen je toch niet serieus?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:34 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
ATCQ is echt een overhypte groep die weliswaar goed materiaal hebben afgeleverd, maar niet legendarisch zijn.
Rap.quote:
Flavor Flav vind ik juist fakking irritant, de enige storende faktor bij PE.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:49 schreef Duvekoater het volgende:
Nas toch door![]()
Run DMC - Public Enemy Heb met beide niks, tot nu toe nog nooit de tijd genomen om naar een van beide te luisteren, en omdat ik Flavor Flav zo'n koele dude vind ga ik voor PE)
Natuurlijk overdrijf ik het schromelijk, maar ik vind het gewoon schandalig dat Eric B en Rakim afgedroogd worden door ATCQ.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 21:49 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
Ik kan goed begrijpen dat je Eric B & Rakim toffer of zelfs invloedrijker vind. Maar dit meen je toch niet serieus?
Ik kan geen frans, maar het ziet er al lekker kansloos uit met die scootertjes enzoquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:36 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=KX8J7GrzvKM
Het verschil is dat er hier in nld allerlei (gesubsideerde) mogenlijkheden aan te leren zijn om wel een redelijke tot goede baan te krijgen, dat was in de ghettos niet het geval, ook de achtergrond van de desbetreffende rappers (amerikaanse slaven en de nederlandse gastarbeiders) vallen volgensmij niet echt met elkaar te vergelijken. Ik weet niet hoe dat in frankrijk zit.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:35 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Dat is de NWA/Public Enemy-stijl van nu...
Helaas ziet niemand dat in en gaat iedereen verbolgen reageren als een marokkaanse rapper wat zegt over een politicus.
NWA en PE waren ook niet echt subtiel en toch worden die nu wel als baanbrekend gezien. NWA en PE kwamen voor zichzelf op omdat ze onderdrukt werden in Amerika.
De marokkanen komen voor zichzelf op omdat ze onderdrukt worden in Frankrijk en Nederland.
Ik vind het liedje goed klinken.
Je hebt iig de kans om je opleidingen af te maken zodat je mensen kan overtuigen met argumenten ipv goedkoop of bedreigend gescheld.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:30 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Het is wel te vergelijken. Iedereen kn nog zo hard schreeuwen dat iedereen gelijke kansen heeft, maar als jij in de onderste regionen vann de maatschappij zit en Abdullah heet is heet een stuk moeilijker om die kansen te grijpen.
Als jij goede cijfers haalt dan kan je hier in nederland op een goede HBO/Uni terecht , daar konden die gasten in de ghetto's in de jaren 80 wel naar fluiten hoor.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:35 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Die kans hadden de boys in the ghetto ook.
quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 08:43 schreef cosmick het volgende:
[..]
Flavor Flav vind ik juist fakking irritant, de enige storende faktor bij PE.
Beats en producties van PE vond ik ook erg goed; heb ze nog live gezien eind jaren 80.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 22:17 schreef Duvekoater het volgende:
[..]mja was ook niet serieus, alhoewel ik hem wel tof vond in die real life soap met al die celebs in dat huis
ik ben voor PE gegaan omdat ze altijd een goeie boodschap hadden en ik vind maatschappij kritische hip hop altijd wel aanstekelijk. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik echt veel te weinig weet van die oudere acts om een fatsoenlijk onderbouwde reden te geven. Ik moet nog veeeeeel hip hop luisteren
![]()
*steunt. Hier in Europa is het veel makkelijker om wat meer omhoog te komen dan in de US.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:36 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Als jij goede cijfers haalt dan kan je hier in nederland op een goede HBO/Uni terecht , daar konden die gasten in de ghetto's in de jaren 80 wel naar fluiten hoor.
van Wefunk heb ik jaren geleden nog wat gedownload, maar toen vond ik de straatremixes van lange frans toch wat leukerquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 22:25 schreef cosmick het volgende:
[..]
Beats en producties van PE vond ik ook erg goed; heb ze nog live gezien eind jaren 80.
Nou wel tof dat je iig wilt verdiepen in de oude hiphop. Mikey D (van The LA Posse) heeft een verzamelcd uit heeft met ook veel niet eerder uitgebracht materiaal. Zeker een aanrader.
Check eens wat afleveringen van www.wefunkradio.com. Veel oude en nieuwe hiphop met funk. Erg goed.
Dat heb ik dus ookquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 09:18 schreef Duvekoater het volgende:
[..]
van Wefunk heb ik jaren geleden nog wat gedownload, maar toen vond ik de straatremixes van lange frans toch wat leukeren ik wil me zeker verdiepen in de oude acts, maar er is zo ontiegelijk veel als ik nou 10 jaar eerder was geboren
![]()
Daar heb je wel gelijk in maar zijn toch solo albums, als die allemaal meedoen kunnen we ze wel direct uitroepen tot winnaar imoquote:Ik vind het juist best kunnen. Neem bijvoorbeeld een Cuban Lynx... Volgens mij is dat album gewoon door RZA geproduceerd en staat het album vol met gastbijdragen van anderen uit de Clan. En dat is met bijvoorbeeld Liquid Swords niet veel anders. Het zijn nauwelijks solo-albums.
Maar he, je moet het zelf weten
Als je uit een achterbuurt in een grote stad in Frankrijk komt is het wel redelijk te vergelijken met de US denk ik.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 00:16 schreef Fiama het volgende:
[..]
*steunt. Hier in Europa is het veel makkelijker om wat meer omhoog te komen dan in de US.
Ze hebben genoeg hiphop dingen gedaan, dus op zich horen ze wel in dit toernooi thuis, bovendien hebben ze geholpen hiphop aansprekelijker te maken voor de blanke markt, wat de opbrengsten voor de scene een stuk groter gemaakt heeft. Zelf heb ik er alleen niet al te veel mee eigenlijk, dus ik zou niet zo snel op ze stemmen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 01:12 schreef Fiama het volgende:
Nu de Beastie Boys eruit zijn is dat hele tournament niet meer geloofwaardig!![]()
Mja, helaas dus. Al hoor ik wel vaak dat ze niet zozeer onder de hiphop categorie te scharen zijn, omdat ze meer dan hiphop hebben. Ben benieuwd wat de mensen hier van vinden.
Eerlijkgezegd twijfel ik ook wel veel over of je Cuban Linx en Liquid Swords etc ook moet meetellen, het gaat tenslotte om de act Wu-Tang, dan hadden alle members eigenlijk ook niet apart genomineerd moeten worden. Maar zelf ga ik op basis van hun debuutalbum al voor Wu-Tang boven Nas.quote:Op zondag 12 augustus 2007 17:49 schreef Duvekoater het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk in maar zijn toch solo albums, als die allemaal meedoen kunnen we ze wel direct uitroepen tot winnaar imoik heb toch wat meer met Nas vooral zijn teksten vind ik heerlijk dat is voor mij toch gewoon kunst en dat heeft Illmatic vandaag even bevestigd en straks nog even Stillmatic luisteren op de terugweg naar huis
![]()
even naar discussietopic gezet anders hebben we in toernooitopic weer een discussie en dat mag natuurlijk niet
Sjezus man, no way.quote:
Nee, het is bullshit. Kennelijk heb je je alleen maar "verdiept" in "Fight For Your Right"? Op "Licence to ill" vind ik sowieso classcis staan, al zijn ze daarna alleen meer origineler en beter geworden imo.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 07:33 schreef Duvekoater het volgende:
Nouja Beasties begonnen als een hardcore punkband ja toch, en ze gebruiken echt veel rock/punk invloeden in hun muziek dacht ik, de overstap naar een hip hop groep was mede tot stand gekomen door Rick Rubin en Def Jam, lekker scoren met 3 blanke rappers en het is nog gelukt ook
ze zijn een mainstream groep die veel commerciele successen hebben gehad dus om ze nou een commerciele punk/rap groep te noemen vind ik niet zo gek hoor
![]()
Voor Licence To Ill, begin jaren 80, maakten ze wel punk.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 09:10 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Vind het sowieso geen punk. Het is gewoon hard afentoe.
quote:Op woensdag 15 augustus 2007 09:13 schreef Duvekoater het volgende:
maar waarom hoor ik nooit.
Wat wil je dan? Wiskundige formules die bewijzen dat ze goed zijn? Het blijft gewoon een kwestie van smaak man...quote:Op woensdag 15 augustus 2007 08:33 schreef cosmick het volgende:
Ik vind het zeker een van de meest invloedrijke, orginele en interessante hiphop-acts met, als ik de video's en dvd's zo zie, een fucking geweldige liveshow (Mixmaster Mike!!!!).
Mwah ik neem aan als je een mening hebt om iets of iemand goed te vinden dat je dan ook wel wat redenen op kan noemen waarom, of niet? als jij dat met wiskundige formules wil doen mag dat van mij, ik geloof dat dit een forum is dus meningen van anderen zijn wel leuk om te horen ipv alleen "Ik vind ze keigaaf!!!"quote:Op woensdag 15 augustus 2007 09:44 schreef Mar10Segovia het volgende:
Wat wil je dan? Wiskundige formules die bewijzen dat ze goed zijn? Het blijft gewoon een kwestie van smaak man...
Maar na License to Ill maaktye ze geen punk en is hun muziek juist meer jazzy geworden.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 09:14 schreef cosmick het volgende:
[..]
Voor Licence To Ill, begin jaren 80, maakten ze wel punk.
Rightquote:Op woensdag 15 augustus 2007 11:26 schreef Duvekoater het volgende:
die opmerking dat het rap/punk was maakte ik alleen om een reactie los te krijgen je moet wat als je niks te doen hebt op je werk.
Lekkere toegankelijke hiphop voor mensen die helemaal niet van hiphop houden?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 12:57 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Ik ben het wel met duvekoater eens, zo geweldig zijn de beasties nou ook weer niet imo, lekker toegankelijke hiphop voor mensen die normaal niet van hiphop houden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |