abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52100456
quote:
Detox gaat floppen.
Denk het niet hoor maar ik gok niet op iets vernieuwends van hem, commerciëel gezien lijkt het me haast onmogelijk dat ie flopt hij is de "mentor" van 50 cent en eminem en als je kijkt hoeveel aanhang die gasten hebben zal Dre ook wel goed verkopen.
quote:
Ok je hebt gelijk, hij is een overhypte MC bedoel ik. Zijn skills zijn niet zo speciaal in mijn opinie. Top 20 jazeker, top 5 neuh niet eens in de buurt komend.
Mja ik vind hem wel gruwelijk flowen hoor, en freestylen kan hij ook zeker wel, maar ik vind z'n teksten nou ook niet poëtische hoogstandjes ofzo, maar toch wat hij doet doet ie goed. Top 20 MC is hij zeker maar ik heb geen lijstje ofzo daarvoor
quote:
Voor de rest was het natuurlijk een plagerige post van mij. Hey hij staat in mijn top 20. Maar ik denk niet dat het erg is dat hij er nu niet bij zit.
ja dat had ik wel door, en ik vindt het ook niet erg dat ie er niet bij zit. Staat al genoeg uit NY in

Trouwens waar zijn alle 2pac liefhebbers die vond ik er toch als snel uit liggen, gek dat niemand daar moord en brand over schreeuwt. Ik had hem toch wel ergens in de laatste ronde verwacht.
"Nait slecht mien jong"
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 17:43:28 #202
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_52100550
2Pac sucked als een MC!!!!

Ja hij spit gevoel als geen ander, maar als MC is het gewoon niet echt goed. Leuk Multies af en toe maar voor de rest mweeh. Sorry als ik iemand nu op zijn 'ZOMG Wat zeg je 2pac is god/GOAT/profeet enz. enz.' pik trap. Maar het is de koude waarheid.
Op al deze posts is de no-homo clausule van toepassing.
The beaver is still fucked up, but fucked up with a yellow-black kind of feeling to it.
Omcircel koosnaam naar keuze: Razzy, Razz, Para, Kaizer Soze, Pablo.
pi_52100780
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 17:43 schreef Paramnesia het volgende:

Ja hij spit gevoel als geen ander, maar als MC is het gewoon niet echt goed. Leuk Multies af en toe maar voor de rest mweeh. Sorry als ik iemand nu op zijn 'ZOMG Wat zeg je 2pac is god/GOAT/profeet enz. enz.' pik trap. Maar het is de koude waarheid.
Helemaal mee eens
"Nait slecht mien jong"
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 17:58:20 #204
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_52100798
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 14:23 schreef nipeng het volgende:
Hoe vinden jullie het tournament lopen?
Sowieso leuk natuurlijk, en hulde voor het rekenen
En het loopt qua uitslagen redelijk zoals ik had verwacht.

En wat betreft Jay-Z; ik vind zijn hele stijl vervelend. Zijn stem, flow... Nee ik zie niet wat hem zo'n bijzondere rapper zou moeten maken. En dat baseer ik dan op Reasonable Doubt die ik redelijk tot goed vind en reken ik de rotzooi van de laatste jaren niet eens mee.
pi_52100807
Eens , hij heeft wel aardig war goede nummer , maar ook veel crap (2pac)

Jay z zijn stijl trek ik ook niet , hoe die soms met zijn stem doet te irritant , 1e album van em heb ik niet vaak geluistert , het klonk wel goed maar IMO geen classic
pi_52100848
http://www.youtube.com/watch?v=pu4UG8uLHZ8 .

Voor Reasonable Doubt was hij okay.
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 18:04:37 #207
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_52100925
Ach ja dat half-geile fluisterende toontje van Jay-Z is idd wat minder. Toen hij nog snel rapte zoals Chris bij zn post toen was idd cool.
The beaver is still fucked up, but fucked up with a yellow-black kind of feeling to it.
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 18:09:12 #208
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_52101020
http://www.youtube.com/watch?v=0uGL6cnpowc

En deze man had er gewoon nog in moeten zitten.
pi_52101285
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 18:09 schreef Paramnesia het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=0uGL6cnpowc

En deze man had er gewoon nog in moeten zitten.
Ja man, hoe die man kan kon flowen, het nummer Twinz (Deep Cover '98) dat is gewoon ziek.

[ Bericht 2% gewijzigd door Duvekoater op 04-08-2007 18:32:52 ]
"Nait slecht mien jong"
pi_52101317
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 18:21 schreef Duvekoater het volgende:

[..]

Ja man, hoe die man kan flowen, hett nummer Twinz (Deep Cover '98) dat is gewoon ziek.
Jammer dat hij na elke line naar adem loopt te happen .
pi_52101351
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 17:43 schreef Paramnesia het volgende:

Niet alles komt op mc skills aan (en hij was niet eens zo slecht). Zijn muziek heeft wel veel betekent voor veel mensen, maar die kom je doorgaans niet op internetfora als deze tegen, daarom zal ie hier ook wel snel eruit gegaan zijn. Ben zelf ook niet de grootste fan, maar dat hij sucked als mc zou ik niet willen zeggen.
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 18:26:56 #212
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_52101373
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 18:23 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

vind je het gek met die snelheid (en die dikte) maar als MC puur tekstueel een van de beste samen met deze:

http://www.youtube.com/watch?v=I80ZVcYPuek

Top 5 beide
pi_52101397
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 18:00 schreef Chriz2k het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=pu4UG8uLHZ8 .

Voor Reasonable Doubt was hij okay.
Wat is hier zoveel beter aan dan z'n Reasonable Doubt tracks?
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 18:39:36 #214
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_52101616
ach ik trek de stem van jay-z gewoon niet en bij de latere albums de producties ook niet, netzo als dat bijvoorbeeld geld voor eminem , hij mag best goede teksten hebben enzo.

en tsja Big Pun , opzich heeft hij best een aantal toffe tracks gemaakt , maar zoveel zijn het er nou ook weer niet.
pi_52101663
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 18:23 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Pun had een geweldige breath control anders, ik durf te wedden dat ie ook regelmatig op de didgeridoo speelde gewoon in een keer door blazen. Maar is mij niet opgevallen dat ie naar adem hapt.
"Nait slecht mien jong"
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 18:44:51 #216
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_52101711
Nou ja bij dat ene nummer wel, nu het gezegd is. Na iedere zin slllhhhhhhh. Was het maar nooit gezegd
pi_52101719
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 18:41 schreef Duvekoater het volgende:

[..]

Pun had een geweldige breath control anders, ik durf te wedden dat ie ook regelmatig op de didgeridoo speelde gewoon in een keer door blazen. Maar is mij niet opgevallen dat ie naar adem hapt.
Idd, gewoon goede mc met goede tracks. Vond het alleen wel weer jammer toen ik hoorde hoe vaak ie z'n vrouw in elkaar sloeg.
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 18:47:20 #218
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_52101757
Misschien niet ontopic maar koopt er nog wel eens iemand een album, dus gewoon kopen ipv downen.

Want iemand vroeg mij of ik Curtis of Graduation ging kopen (zelfde releasedatum) en ik moest tot mijn schande bekennen dat ik ze wss allebei zou downen
pi_52101819
Ik koop vooral 12"es, of als ik per se een album track (of meerdere) wil kunnen draaien een lp. (maar dit kan beter in hiphop central geloof ik!)

on topic: lil wayne had van mij ook wel verder mogen komen!
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 18:50:11 #220
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_52101824
ik koop zo nu en dan nog wel wat hiphop , niet zoveel meer als voorheen en ik moet lks ookwel gelijk geven dat het wat NY hiphop betrefd wel erg expirementeel of teveel gelikt begint te worden en ik ben nooit echt een liefhebber geweest van de south/westcoast hiphop op wat uitzonderingen na.
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 18:55:33 #221
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_52101921
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 18:47 schreef Paramnesia het volgende:
Misschien niet ontopic maar koopt er nog wel eens iemand een album, dus gewoon kopen ipv downen.
Jazeker, zie signature. Dit jaar heb ik er al weer ruim 100 aangeschaft.
Wel steeds minder hiphop, gewoon omdat ik het genre steeds minder interessant vind worden.
pi_52101927
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 18:44 schreef Paramnesia het volgende:
Nou ja bij dat ene nummer wel, nu het gezegd is. Na iedere zin slllhhhhhhh. Was het maar nooit gezegd
Ik kan hem nu even niet luisteren maar verwar je hem niet met Fat Joe die doet ook mee op dat nummer heh ? naja boeit ook niet blijft een vet nummer.
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 18:45 schreef le_knightclub_soda het volgende:

[..]

Idd, gewoon goede mc met goede tracks. Vond het alleen wel weer jammer toen ik hoorde hoe vaak ie z'n vrouw in elkaar sloeg.
ja dat maakt het wel weer wat minder waarom zeg je dat nou weer nu moet ik hem boycotten
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 18:47 schreef Paramnesia het volgende:

Want iemand vroeg mij of ik Curtis of Graduation ging kopen (zelfde releasedatum) en ik moest tot mijn schande bekennen dat ik ze wss allebei zou downen
Ik koop niet snel nieuwe albums, wel van nederlandse artiesten trouwens maar, ik luister sowieso vrij weinig naar nieuwe muziek de laatste tijd, als het dan iets nieuws is dan heel vaak underground muziek en dat is hier amper te krijgen dus ik download het meestal. Ik koop wel eens albums via bol als ik hem echt graag wil hebben, laatst nog Liquid Swords en Only Built 4 Cuban Linx, ik begin het nu wel leuk te vinden om een echte collectie op te bouwen, vond ik vroeger niet zo boeiend maar zo'n cd in t kastje is wel mooi eigenlijk.
"Nait slecht mien jong"
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 19:00:53 #223
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_52102025
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 18:45 schreef le_knightclub_soda het volgende:

[..]

Ach ja soms hebben ze het wel verdient. . En tuurlijk verwar ik hem niet met Fat Joe . Als mij dat zou gebeuren dan ben ik al half dement hoor.
pi_52102132
Dat nummer is niet meer luisterbaar als je het eenmaal weet inderdaad .
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 19:10:00 #225
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_52102197
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 19:06 schreef Chriz2k het volgende:
Dat nummer is niet meer luisterbaar als je het eenmaal weet inderdaad .
Bedankt dan maar
pi_52114151
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 18:50 schreef le_knightclub_soda het volgende:
on topic: lil wayne had van mij ook wel verder mogen komen!
Op basis waar van? ik moet eerlijk toegeven dat ik niet echt naar hem geluisterd heb. Toen ik hem in die Beyonce clip voorbij zag komen had ik al weer een slecht gevoel dus verder geen tijd in gestoken Ik had wel ergens gelezen dat hij zijn flow perfect aanpaste aan de beats zodat het een geheel vormde, bij de orginele crunk muziek deden ze dat ook geloof ik. Maar ik weet er niet veel van.
"Nait slecht mien jong"
pi_52119643
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 10:34 schreef Duvekoater het volgende:

[..]

Op basis waar van? ik moet eerlijk toegeven dat ik niet echt naar hem geluisterd heb. Toen ik hem in die Beyonce clip voorbij zag komen had ik al weer een slecht gevoel dus verder geen tijd in gestoken Ik had wel ergens gelezen dat hij zijn flow perfect aanpaste aan de beats zodat het een geheel vormde, bij de orginele crunk muziek deden ze dat ook geloof ik. Maar ik weet er niet veel van.
Zodat er ook wat nieuwere mc's in het lijstje staan ipv alleen de usual suspects (ook al is wayne al best lang bezig). Hij flowt gewoon goed, heeft veel swagger, goeie lyrics en brengt genoeg vette tracks uit of maakt andere tracks vetter, zoals deze: http://www.youtube.com/watch?v=Uh5b0Yw_-kQ (over jay-z over z'n eigen track killen gesproken )

En ook komt hij met originele tracks als deze: http://www.youtube.com/watch?v=vuyEgvCVYd8
pi_52125206
Lil wayne is inderdaad dope, ik heb vet veel muziek van hem. Er komen ook vet vaak nummers van hem voor in mixtapes de laatste tijd.
  zondag 5 augustus 2007 @ 20:25:31 #229
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_52125379

Damn right I kissed my Daddy - L'il Wayne - We taking over freestyle

zondag 5 augustus 2007 @ 20:33:22 #230
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_52125557
en nu eentje die er wel bij had moeten zitten

http://www.dailymotion.co(...)stylinglong_business

omg, geheel uit het hoofd, een echte freestyle
Nu weet ik weer waarom ik van hiphop hou
  maandag 6 augustus 2007 @ 17:03:11 #231
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_52143723
Erg tof inderdaad.
Common is sowieso een van de betere MC's als je het mij vraagt. Erg jammer dat hij kiest voor te veel lieve/gelikte nummers zoals ook weer op Finding Forever. Maar ook dan blijft zijn muziek beter dan menig andere mainstream act vind ik.
pi_52144207
Hey jullie allemaal als echte OG's kunnen mij vast wel vertellen welk album ik eens moet luisteren van Lil Wayne ben nu wel benieuwd geworden als mensen zeggen dat z'n teksten wel goed zijn moet ik hem eens luisteren.
"Nait slecht mien jong"
  maandag 6 augustus 2007 @ 17:37:19 #233
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_52144580
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 17:21 schreef Duvekoater het volgende:
Hey jullie allemaal als echte OG's kunnen mij vast wel vertellen welk album ik eens moet luisteren van Lil Wayne ben nu wel benieuwd geworden als mensen zeggen dat z'n teksten wel goed zijn moet ik hem eens luisteren.
Geen een, hij heeft nog geen classic gedropt. Pas als dat het geval is al ik hem in overweging nemen .

En heeft hij zijn stijl niet van Gillie da Kid, het zou me niks verbasen als die geruchten nog kloppen ook.
pi_52149567
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 17:21 schreef Duvekoater het volgende:
Da Drought vol. 3 is wel een goede mixtape om te checken, hier gratis en legaal te luisteren, maar dan moet je wel registreren, hij is ook wel op soulseek enzo te vinden.

Oh en nu nog grapjes gaan maken over die foto Onder een steen geleefd laatste jaar?
  maandag 6 augustus 2007 @ 20:44:05 #235
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_52149829
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 20:36 schreef le_knightclub_soda het volgende:

[..]

Da Drought vol. 3 is wel een goede mixtape om te checken, hier gratis en legaal te luisteren, maar dan moet je wel registreren, hij is ook wel op soulseek enzo te vinden.

Oh en nu nog grapjes gaan maken over die foto Onder een steen geleefd laatste jaar?
Nee maar het zit L'il Wayne fans nog steeds dwars als er over gesproken wordt hahah. De nieuwe cover van de XXL gezien, ik zeg niks meer verder
pi_52149902
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 20:44 schreef Paramnesia het volgende:

[..]

Nee maar het zit L'il Wayne fans nog steeds dwars als er over gesproken wordt hahah. De nieuwe cover van de XXL gezien, ik zeg niks meer verder
Yo zo'n fanboy ben ik nou ook weer niet hoor, kon zelf ook behoorlijk lachen om die foto destijds en om het commentaar van Clipse erop, neemt niet weg dat ik hem bij de betere rappers van 't moment schaar.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 23:39:25 #237
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_52214536
Hiphop Tournament III: The Final Episode

duitslag van vorige keer was dus

1.ATCQ
2.Gang Starr
3.KRS-One
4. De La Soul

KRS is er al uit, maar de andere 3 zitten er nog steeds in.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 23:41:38 #238
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_52214623
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 23:35 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Hiphop Tournament III: The Final Episode

ik denk trouwens dat het handiger voor nipeng is om de discussie verder voort te zetten in het daartoe bestemde topic
Ja, da's idd beter.
Leuk om dat topic terug te lezen!!!

En die users; Tony natuurlijk, maar ook Mr_Tear, Dunniecash, Keeper..
pi_52227720
WTF is the deal met ATCQ?
In mijn wereld zijn hun nooit zo hoog eindigen. Hoe kunnen jullie, de hip hop puristen, commerciele rappers afkeuren en toch ATCQ verkiezen boven Eric B & Rakim.
Respect voor the godfathers.
NWA,
Public Enemy
Eric B. & Rakim
KRS One
Allemaal acts die respectloos behandelt worden hier

@ cosmick, waarom ik NWA meer in je straatje vind passen dan Run?
Omdat jij toch houdt van gangstarap? Een rapper die zijn flow drapeert over vette hip hop beats?
Dat is NWA. Run DMC is toch meer melodisch.
No offence verder hoor. Ik vind Run ook goed, maar dat vond ik gewoon een rare stem van je. Over het algemeen stem je wat meer hardcore.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 14:30:48 #240
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_52228228
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 14:16 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
@ cosmick, waarom ik NWA meer in je straatje vind passen dan Run?
Omdat jij toch houdt van gangstarap? Een rapper die zijn flow drapeert over vette hip hop beats?
Dat is NWA. Run DMC is toch meer melodisch.
No offence verder hoor. Ik vind Run ook goed, maar dat vond ik gewoon een rare stem van je. Over het algemeen stem je wat meer hardcore.
Wat is gangstarap.. iets wat later bedacht is. Ik heb er weinig mee hoor. NWA vond ik destijds een wat rauwere versie van hiphop die ook wel leuk was, maar mij nooit kippevel bezorgde ofzo. Nee, ik ben het niet met je eens.

"Een rapper die zijn flow drapeert over vette hiphop beats".. dat is toch standaard in hiphop .

Dit was mijn lijst. Met een sterretje vind ik erg goed. En niets daarvan is zogenaamde 'gangstarap'.

2 Live Crew
3 Times Dope *
3rd Bass
7A3 *
Alliance
Audio Two
Beastie Boys *
Big Daddy Kane *
Biz Markie
Black Rock & Ron *
Boogie Down Productions
Cold Crush Brothers *
Compton Most Wanted
Doug E. Fresh
EPMD
Eric B & Rakim
Gang Starr *
Grandmaster Flash & The Furious Five
Hijack
J.V.C. Force *
Just-Ice *
K9 Posse
Kaos
Kid 'n Play
King Tee
Kool G Rap & DJ Polo *
Lakim Shabazz *
LL Cool J *
Lord Finesse & DJ Mike Smooth *
M Walk Productions *
Main Source *
Masters Of Ceremony *
MC Shy D
Mantronix *
Masta Ace
MC Shan
Nile Kings *
Positively Black *
Priority One *
Public Enemy
Roxanne Shanté
Schoolly D *
Special Ed
Steady B
Stetsasonic
Stezo *
Tuff Crew *
Ultramagnetic MC's *
UTFO
X-Clan
pi_52229202
Nah ja, gangsta rap is misschien verkeerd gekozen, maar ik bedoelde meer de hardcore. Wat meer gebasseerd op beats en minder op melodie.
Jij vond namelijk dat Outkast teveel pop was omdat ze gitaartjes en zang gebruikte. Ik vind Run DMC dichter bij Outkast staaan dan NWA.
Ik ging er dus vanuit dat je meer een beats man was. Verkeerd beoordeelt. Kan toch?
Anyways, wat vind jij van de tussenstand ATCQ - Eric B. Rakim?
  donderdag 9 augustus 2007 @ 15:22:58 #242
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_52229820
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 15:02 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Nah ja, gangsta rap is misschien verkeerd gekozen, maar ik bedoelde meer de hardcore. Wat meer gebasseerd op beats en minder op melodie.
Jij vond namelijk dat Outkast teveel pop was omdat ze gitaartjes en zang gebruikte. Ik vind Run DMC dichter bij Outkast staaan dan NWA.
Ik ging er dus vanuit dat je meer een beats man was. Verkeerd beoordeelt. Kan toch?
Anyways, wat vind jij van de tussenstand ATCQ - Eric B. Rakim?
Ik ben ook meer een beatman hoor . Ik heb altijd muziek gemaakt en gedraaid en let automatisch meer op de beats en muziek. Het mooiste vind ik nog altijd een beat met een toffe loop.. that's enough .

ATCQ/Eric B & Rakim. Sja. Ga de albums van Eric B & Rakim maar eens af.. die hebben zeker mijn stem.
pi_52230171
Ik snap het echt niet. Hoe halen mensen het in hun botte kop om ATCQ te stemmen ten faveure van God en Allah?
ATCQ is echt een overhypte groep die weliswaar goed materiaal hebben afgeleverd, maar niet legendarisch zijn.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 15:37:31 #244
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_52230262
Ach ieder zn eigen smaak he , ik ben zeg maar opgegroeid met de albums van ATCQ en De La Soul en hun eerste 3 albums (eilk alle albums alhoewel ik beats, rhymes & life en the love movement dan wat minder vind , maar dat heb ik ook met het solo materiaal van Rakim) echt wel in mn top 20 van favo hiphop albums staan , zelfde geld voor de la trouwens.
pi_52230337
Maar het gaat hier dus niet om het solo materiaal van Rakim, maar om de collabo. Solo zijn ze eral uit gestemd. Ze afrekenen op de solo's van Rakim is onterecht.
Eric B. & Rakim zijn toch echt grondleggers hoor.
Je moet in je stem ook kijken wat de act voor hip hop heeft betekend.
Wat ATCQ voor hip hop heeft betekend? Verhoering!
  donderdag 9 augustus 2007 @ 15:41:08 #246
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_52230383
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 15:34 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:

ATCQ is echt een overhypte groep die weliswaar goed materiaal hebben afgeleverd, maar niet legendarisch zijn.
Vind ik wel meevallen hoor , oke ze hebben een hitje gehad met can i kick it? , maar een album als Midnight Marauders blijft gewoon een classic.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 15:43:59 #247
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_52230459
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 15:40 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Maar het gaat hier dus niet om het solo materiaal van Rakim, maar om de collabo. Solo zijn ze eral uit gestemd. Ze afrekenen op de solo's van Rakim is onterecht.
Eric B. & Rakim zijn toch echt grondleggers hoor.
Je moet in je stem ook kijken wat de act voor hip hop heeft betekend.
Wat ATCQ voor hip hop heeft betekend? Verhoering!
ATCQ heeft enorm veel betekend voor de hiphop samen met die hele Rhytm Tongue beweging, het kan zijn dat je niet van jazzy hiphop houd , maar met die Rhytm Tongue hebben ze wel die substroom op de kaart gezet , true het materiaal van Eric b. en Rakim is ook dope , maar de echte grondleggers van de stroming zijn er allemaal al uitgestemd.
pi_52230590
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 15:41 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Vind ik wel meevallen hoor , oke ze hebben een hitje gehad met can i kick it? , maar een album als Midnight Marauders blijft gewoon een classic.
Left my wallet, Luck of Lucien zijn ook hits geweest en dan nog een handvol top 50 noteringen.
Grondleggers van de jazzy hip hop? Dan denk ik toch meer aan Gangstarr.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 16:04:27 #249
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_52231137
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 15:47 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:

[..]

Left my wallet, Luck of Lucien zijn ook hits geweest en dan nog een handvol top 50 noteringen.
Grondleggers van de jazzy hip hop? Dan denk ik toch meer aan Gangstarr.
het gaat mij er echt niet om of ze hits gescoord hebben of niet, het gaat erom dat drie van de vijf albums die ze hebben uitgebracht ook in mn persoonlijke favo album lijstjes voorkomt(zelfs als ik andere muzieksoorten die ik ook waarderen kan meereken) bij Eric B & Rakim is dat alleen Paid In Full. Daarnaast heeft Eric B. met een aantal van mn favo nummers weinig te maken , aangezien Marley Marl daar de cuts doet.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 16:12:56 #250
11502 nipeng
The last ride is free
pi_52231397
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 15:34 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik snap het echt niet. Hoe halen mensen het in hun botte kop om ATCQ te stemmen ten faveure van God en Allah?
Nou gewoon, ik ben niet gelovig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')