abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52308418
quote:
Ik vind het juist best kunnen. Neem bijvoorbeeld een Cuban Lynx... Volgens mij is dat album gewoon door RZA geproduceerd en staat het album vol met gastbijdragen van anderen uit de Clan. En dat is met bijvoorbeeld Liquid Swords niet veel anders. Het zijn nauwelijks solo-albums.
Maar he, je moet het zelf weten
Daar heb je wel gelijk in maar zijn toch solo albums, als die allemaal meedoen kunnen we ze wel direct uitroepen tot winnaar imo ik heb toch wat meer met Nas vooral zijn teksten vind ik heerlijk dat is voor mij toch gewoon kunst en dat heeft Illmatic vandaag even bevestigd en straks nog even Stillmatic luisteren op de terugweg naar huis

even naar discussietopic gezet anders hebben we in toernooitopic weer een discussie en dat mag natuurlijk niet
"Nait slecht mien jong"
pi_52313125
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 00:16 schreef Fiama het volgende:

[..]

*steunt. Hier in Europa is het veel makkelijker om wat meer omhoog te komen dan in de US.
Als je uit een achterbuurt in een grote stad in Frankrijk komt is het wel redelijk te vergelijken met de US denk ik.
pi_52313332
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 01:12 schreef Fiama het volgende:
Nu de Beastie Boys eruit zijn is dat hele tournament niet meer geloofwaardig!

Mja, helaas dus. Al hoor ik wel vaak dat ze niet zozeer onder de hiphop categorie te scharen zijn, omdat ze meer dan hiphop hebben. Ben benieuwd wat de mensen hier van vinden.
Ze hebben genoeg hiphop dingen gedaan, dus op zich horen ze wel in dit toernooi thuis, bovendien hebben ze geholpen hiphop aansprekelijker te maken voor de blanke markt, wat de opbrengsten voor de scene een stuk groter gemaakt heeft. Zelf heb ik er alleen niet al te veel mee eigenlijk, dus ik zou niet zo snel op ze stemmen.
pi_52313385
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 17:49 schreef Duvekoater het volgende:

[..]

Daar heb je wel gelijk in maar zijn toch solo albums, als die allemaal meedoen kunnen we ze wel direct uitroepen tot winnaar imo ik heb toch wat meer met Nas vooral zijn teksten vind ik heerlijk dat is voor mij toch gewoon kunst en dat heeft Illmatic vandaag even bevestigd en straks nog even Stillmatic luisteren op de terugweg naar huis

even naar discussietopic gezet anders hebben we in toernooitopic weer een discussie en dat mag natuurlijk niet
Eerlijkgezegd twijfel ik ook wel veel over of je Cuban Linx en Liquid Swords etc ook moet meetellen, het gaat tenslotte om de act Wu-Tang, dan hadden alle members eigenlijk ook niet apart genomineerd moeten worden. Maar zelf ga ik op basis van hun debuutalbum al voor Wu-Tang boven Nas.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 22:20:41 #280
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_52373281
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 21:28 schreef Duvekoater het volgende:
Beasties = Commerciele punk/rap
Sjezus man, no way.

Ga jij me maar snel eens verdiepen in de rijke hiphop historie van deze heren.
pi_52377004
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 21:28 schreef Duvekoater het volgende:
Beasties = Commerciele punk/rap
Je snapt het nog niet blijkbaar
pi_52380307
Nouja Beasties begonnen als een hardcore punkband ja toch, en ze gebruiken echt veel rock/punk invloeden in hun muziek dacht ik, de overstap naar een hip hop groep was mede tot stand gekomen door Rick Rubin en Def Jam, lekker scoren met 3 blanke rappers en het is nog gelukt ook ze zijn een mainstream groep die veel commerciele successen hebben gehad dus om ze nou een commerciele punk/rap groep te noemen vind ik niet zo gek hoor
"Nait slecht mien jong"
  woensdag 15 augustus 2007 @ 08:29:44 #283
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_52380687
Beastie Boys maken geen standaard hiphop nee. Maar dat maakt ze juist een exceptionele act vind ik. Ik heb ze daarom in ieder geval erg hoog zitten en het is toch wel een van m'n favoriete groepen, ook buiten het genre.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 08:33:51 #284
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_52380725
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 07:33 schreef Duvekoater het volgende:
Nouja Beasties begonnen als een hardcore punkband ja toch, en ze gebruiken echt veel rock/punk invloeden in hun muziek dacht ik, de overstap naar een hip hop groep was mede tot stand gekomen door Rick Rubin en Def Jam, lekker scoren met 3 blanke rappers en het is nog gelukt ook ze zijn een mainstream groep die veel commerciele successen hebben gehad dus om ze nou een commerciele punk/rap groep te noemen vind ik niet zo gek hoor
Nee, het is bullshit. Kennelijk heb je je alleen maar "verdiept" in "Fight For Your Right"? Op "Licence to ill" vind ik sowieso classcis staan, al zijn ze daarna alleen meer origineler en beter geworden imo.

En bovendien, hun laatste hits "Intergalactic" en "Check it out" zijn niet echt commercieel te noemen, wel?

Die gasten diggen zelf naar samples, maken hun beats, schrijven hun teksten en maken zelf ook nog eens vette funk.

Ik vind het zeker een van de meest invloedrijke, orginele en interessante hiphop-acts met, als ik de video's en dvd's zo zie, een fucking geweldige liveshow (Mixmaster Mike!!!!).

Beastie Boys hebben hun eigen unieke stijl ontwikkeld in de laatste, ruim 20 jaar en zijn wel degelijk hiphop.
pi_52381105
Beatsies hebben juist ook een hip jazz invloeden. Heeft niemand hier dan naar hun inrtrumentale albums geluisterd. Geen punk in te vinden.
Vind het sowieso geen punk. Het is gewoon hard afentoe. Maar dat is bij PE ook die maak toch ook geen punk rap?
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_52381152
Intergalactic was toch echt wel commercieel succes die stond toch dik in de top 10 indertijd? dat vond ik een vet nummer boeit verder ook niet maar, bedankt voor een fatsoenlijke uitleg waarom Beasties er wel bij horen, ik hoor alleen maar mensen schreeuwen dat ze zo goed zijn maar waarom hoor ik nooit.
Tuurlijk zijn ze hip hop, ze waren een van de grondleggers van de muziek en heb ook wel degelijk respect voor ze maar denk wel dat ze in het begin op de markt gezet zijn als de blanke rappers die grof geld moesten verdienen, dat ze snel een andere kant op gingen vind ik dan wel weer goed van die gasten.
"Nait slecht mien jong"
  woensdag 15 augustus 2007 @ 09:14:00 #287
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_52381173
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 09:10 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Vind het sowieso geen punk. Het is gewoon hard afentoe.
Voor Licence To Ill, begin jaren 80, maakten ze wel punk.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 09:44:44 #288
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_52381675
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 09:13 schreef Duvekoater het volgende:
maar waarom hoor ik nooit.
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 08:33 schreef cosmick het volgende:
Ik vind het zeker een van de meest invloedrijke, orginele en interessante hiphop-acts met, als ik de video's en dvd's zo zie, een fucking geweldige liveshow (Mixmaster Mike!!!!).
Wat wil je dan? Wiskundige formules die bewijzen dat ze goed zijn? Het blijft gewoon een kwestie van smaak man...
Hoe dan ook, de heer Cosmick verwoordt in mijn ogen prima waarom hij het goed vindt. En daar kan ik het alleen maar mee eens zijn.
pi_52381997
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 09:44 schreef Mar10Segovia het volgende:

Wat wil je dan? Wiskundige formules die bewijzen dat ze goed zijn? Het blijft gewoon een kwestie van smaak man...
Mwah ik neem aan als je een mening hebt om iets of iemand goed te vinden dat je dan ook wel wat redenen op kan noemen waarom, of niet? als jij dat met wiskundige formules wil doen mag dat van mij, ik geloof dat dit een forum is dus meningen van anderen zijn wel leuk om te horen ipv alleen "Ik vind ze keigaaf!!!"
"Nait slecht mien jong"
pi_52382448
Beastie Boys hebben naar mijn mening een heel eigen geluid gecreëerd. Ik vind hun eerste album, ondanks de klassiekers, nog hun minste album. Ze zijn met de loop van de jaren veel professioneler en volwassener geworden. Bovendien weten ze een goede mix te vinden tussen instrumentaal en hiphop, wat ze ook vrij origineel maakt in het genre.
pi_52382456
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 09:14 schreef cosmick het volgende:

[..]

Voor Licence To Ill, begin jaren 80, maakten ze wel punk.
Maar na License to Ill maaktye ze geen punk en is hun muziek juist meer jazzy geworden.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_52382910
Sabotage kan ook wel onder punk vallen en zo even uit m'n hoofd sowieso Heart Attack Man, punk is er dus altijd nog wel in terug te vinden, maar dat maakt ze zo goed. Er zitten veel verschillende stijlen in hun muziek!
pi_52382993
ok ik ga maar eens wat van de beasties downloaden, laatste wat ik hoorde was Through the 5 Burrows maar die stemmen vond ik nog steeds superirritant. Misschien dat ik ze nu wel kan waarderen vond Nas ook 3x niks paar jaar geleden dus je weet maar nooit, nog aanraders? of is alles van ze goed.
"Nait slecht mien jong"
pi_52383492
Als je de stemmen niet digt...hmm ik vind de stemmen van Beastie Boys wel vrij toonaangevend.

License to Ill: daar ken je de meeste wel van denk ik
Paul's Boutique: Egg Man, To all the girls, B-boy bouillabaisse
Check your head: So What'cha Want, Stand Together
Ill Communication: Sure Shot, Root Down, Sabotage, Get it Together (met Q-tip), Alright Hear This, Flute Loop, Do It
Hello Nasty: Super Disco Breakin', The Move, Remote Control, Body Movin', Intergalactic, Three MC's and one DJ
To the 5 boroughs, tja die vond je kut, maar misschien An open letter to NYC, Triple Trouble, Ch-Check it out.

Ik moet wel zeggen dat complete cd's van ze meer tot hun recht komen dan losse nummers, al kan dat ook heel goed. Bovendien zijn dit een beetje de meer hiphop nummers (ze hebben nog wel meer hiphop) maar de meer jazz/funk/rock georienteerde heb ik achterwege gelaten.
pi_52384081
Mja die stemmen ze verdraaien ze volgens mij helemaal, echt beetje een whiney geluid komt eruit kan het niet goed uitleggen, zijn wel toonaangevend dat klopt, je herkent ze meteen en ik ga maar eens Ill Communications checken dat lijkt me wel wat. Sabotage en een track met Q-Tip mijn aandacht heb je

/edit ik ben geen hip hop purist ofzo hoor die alleen maar "echte" hip hop wil luisteren ik vind crossover muziek zeker dope Jazz Hip Hop is een van mn favoriete stijlen en met rock erbij vind ik ook altijd wel leuk die opmerking dat het rap/punk was maakte ik alleen om een reactie los te krijgen je moet wat als je niks te doen hebt op je werk.
"Nait slecht mien jong"
  woensdag 15 augustus 2007 @ 11:43:38 #296
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_52384584
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 11:26 schreef Duvekoater het volgende:
die opmerking dat het rap/punk was maakte ik alleen om een reactie los te krijgen je moet wat als je niks te doen hebt op je werk.
Right .
pi_52385816
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 11:43 schreef cosmick het volgende:

[..]

Right .
nee toch niet daarom stond er ook een bij de opmerking natuurlijk
"Nait slecht mien jong"
pi_52386107
Ach, tis goed dat je het uitprobeert!
pi_52386706
Ik ben het wel met duvekoater eens, zo geweldig zijn de beasties nou ook weer niet imo, lekker toegankelijke hiphop voor mensen die normaal niet van hiphop houden, maar ik zou ze zelf nooit boven Nas verkiezen.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 13:08:18 #300
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_52386971
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 12:57 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Ik ben het wel met duvekoater eens, zo geweldig zijn de beasties nou ook weer niet imo, lekker toegankelijke hiphop voor mensen die normaal niet van hiphop houden
Lekkere toegankelijke hiphop voor mensen die helemaal niet van hiphop houden? .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')