abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52233921
Het gaat tog om de muziek niet wat ze hebben bereikt
pi_52233962
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 16:12 schreef nipeng het volgende:

[..]

Nou gewoon, ik ben niet gelovig.

Ik heb gewoon niks met Eric B en Rakim, ik had laatst een album van ze gedownload Paid in Full als t goed is. Maar kon me dr niet echt in vinden moet het misschien wat vaker luisteren. ATCQ vind ik daarentegen wel geweldig ben sowieso al fan van jazz hip hop dus dat maakt voor mij de keus wat makkelijker.
"Nait slecht mien jong"
pi_52236119
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 15:34 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik snap het echt niet. Hoe halen mensen het in hun botte kop om ATCQ te stemmen ten faveure van God en Allah?
ATCQ is echt een overhypte groep die weliswaar goed materiaal hebben afgeleverd, maar niet legendarisch zijn.
Er zitten hier nou eenmaal veel 80's babies en die hebben meer met spul dat in hun jeugd populair was en aansluit bij hun belevingswereld (opgroeien in de 90's dus).
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 15:40 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Je moet in je stem ook kijken wat de act voor hip hop heeft betekend.
Je moet in je stem alleen kijken wat je zelf van die act vindt. Begrijp met niet verkeerd, ik heb veel respect voor die Eric B & Rakim shit en draai nog steeds graag de Follow the Leader 12" in sets als ik de kans krijg, maar over het algemeen heb ik gewoon meer met ATCQ.
quote:
Wat ATCQ voor hip hop heeft betekend? Verhoering!
ATCQ voor verhoering gezorgd van hiphop, het moet niet gekker worden met die hiphopfans op fok.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 21:49:30 #254
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_52240350
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 15:34 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
ATCQ is echt een overhypte groep die weliswaar goed materiaal hebben afgeleverd, maar niet legendarisch zijn.
Ik kan goed begrijpen dat je Eric B & Rakim toffer of zelfs invloedrijker vind. Maar dit meen je toch niet serieus?
pi_52246168
Nu de Beastie Boys eruit zijn is dat hele tournament niet meer geloofwaardig!

Mja, helaas dus. Al hoor ik wel vaak dat ze niet zozeer onder de hiphop categorie te scharen zijn, omdat ze meer dan hiphop hebben. Ben benieuwd wat de mensen hier van vinden.
pi_52246280
Wel jammer dat Nas kansloos is tegen over Wu-Tang, die met z'n negenen (?!) zijn.
I drink a lot of coffee before I go to sleep. It makes me dream faster.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 01:25:42 #257
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_52246434
Helemaal gemist.

Ik ben van de oude hiphop: Public Enemy, EPMD, NWA, Stetsasonic en dat soort dingen.

Wat ik tegenwoordig hoor is toch echt heel erg matig.

Veel bands die meededen schaar ik trouwens niet onder hiphop maar die discussie is vast al voorbij gekomen. (Run DMC, Beasties etc.)
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 01:26:40 #258
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_52246448
Run DMC/Beasties is gewoon hiphop hoor
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 01:29:04 #259
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_52246482
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 01:26 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Run DMC is gewoon hiphop hoor
Rap. Maar vooruit, hiphop dan. Ook een van mijn favo's uit de 80's trouwens.

Die rare weg die Ice-T is ingeslagen toen met Body Count vond ik eigenlijk best lekker. Toen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 08:43:20 #260
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_52248729
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 13:49 schreef Duvekoater het volgende:
Nas toch door
Run DMC - Public Enemy Heb met beide niks, tot nu toe nog nooit de tijd genomen om naar een van beide te luisteren, en omdat ik Flavor Flav zo'n koele dude vind ga ik voor PE )
Flavor Flav vind ik juist fakking irritant, de enige storende faktor bij PE.
pi_52249325
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 21:49 schreef Mar10Segovia het volgende:

[..]

Ik kan goed begrijpen dat je Eric B & Rakim toffer of zelfs invloedrijker vind. Maar dit meen je toch niet serieus?
Natuurlijk overdrijf ik het schromelijk, maar ik vind het gewoon schandalig dat Eric B en Rakim afgedroogd worden door ATCQ.
Voor mij is het hetzelfde als in een voetbal tournament Bergkamp dik zou winnen tegen Cruijff. Kijk ze zijn in mijn ogen allebei goed. ATCQ mag best winnen, maar zo afgetekend vind ik raar.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_52254320
pi_52259746
quote:
Ik kan geen frans, maar het ziet er al lekker kansloos uit met die scootertjes enzo
pi_52259836
Dat is de NWA/Public Enemy-stijl van nu...
Helaas ziet niemand dat in en gaat iedereen verbolgen reageren als een marokkaanse rapper wat zegt over een politicus.
NWA en PE waren ook niet echt subtiel en toch worden die nu wel als baanbrekend gezien. NWA en PE kwamen voor zichzelf op omdat ze onderdrukt werden in Amerika.
De marokkanen komen voor zichzelf op omdat ze onderdrukt worden in Frankrijk en Nederland.
Ik vind het liedje goed klinken.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 16:10:44 #265
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_52260894
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 15:35 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Dat is de NWA/Public Enemy-stijl van nu...
Helaas ziet niemand dat in en gaat iedereen verbolgen reageren als een marokkaanse rapper wat zegt over een politicus.
NWA en PE waren ook niet echt subtiel en toch worden die nu wel als baanbrekend gezien. NWA en PE kwamen voor zichzelf op omdat ze onderdrukt werden in Amerika.
De marokkanen komen voor zichzelf op omdat ze onderdrukt worden in Frankrijk en Nederland.
Ik vind het liedje goed klinken.
Het verschil is dat er hier in nld allerlei (gesubsideerde) mogenlijkheden aan te leren zijn om wel een redelijke tot goede baan te krijgen, dat was in de ghettos niet het geval, ook de achtergrond van de desbetreffende rappers (amerikaanse slaven en de nederlandse gastarbeiders) vallen volgensmij niet echt met elkaar te vergelijken. Ik weet niet hoe dat in frankrijk zit.

En Public Enemy brengt nog steeds albums met ong het zelfde verhaal(textueel gezien dan) uit , dus de public enemy van nu is de public enemy van nu

Harder Than You Think

[ Bericht 3% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 10-08-2007 16:25:25 ]
pi_52261374
Het is wel te vergelijken. Iedereen kn nog zo hard schreeuwen dat iedereen gelijke kansen heeft, maar als jij in de onderste regionen vann de maatschappij zit en Abdullah heet is heet een stuk moeilijker om die kansen te grijpen.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 16:32:43 #267
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_52261448
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 16:30 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Het is wel te vergelijken. Iedereen kn nog zo hard schreeuwen dat iedereen gelijke kansen heeft, maar als jij in de onderste regionen vann de maatschappij zit en Abdullah heet is heet een stuk moeilijker om die kansen te grijpen.
Je hebt iig de kans om je opleidingen af te maken zodat je mensen kan overtuigen met argumenten ipv goedkoop of bedreigend gescheld.
pi_52261518
Die kans hadden de boys in the ghetto ook.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 16:36:57 #269
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_52261567
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 16:35 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Die kans hadden de boys in the ghetto ook.
Als jij goede cijfers haalt dan kan je hier in nederland op een goede HBO/Uni terecht , daar konden die gasten in de ghetto's in de jaren 80 wel naar fluiten hoor.
pi_52270562
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 08:43 schreef cosmick het volgende:

[..]

Flavor Flav vind ik juist fakking irritant, de enige storende faktor bij PE.
mja was ook niet serieus, alhoewel ik hem wel tof vond in die real life soap met al die celebs in dat huis ik ben voor PE gegaan omdat ze altijd een goeie boodschap hadden en ik vind maatschappij kritische hip hop altijd wel aanstekelijk. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik echt veel te weinig weet van die oudere acts om een fatsoenlijk onderbouwde reden te geven. Ik moet nog veeeeeel hip hop luisteren
"Nait slecht mien jong"
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 22:25:46 #271
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_52270798
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 22:17 schreef Duvekoater het volgende:
[..]
mja was ook niet serieus, alhoewel ik hem wel tof vond in die real life soap met al die celebs in dat huis ik ben voor PE gegaan omdat ze altijd een goeie boodschap hadden en ik vind maatschappij kritische hip hop altijd wel aanstekelijk. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik echt veel te weinig weet van die oudere acts om een fatsoenlijk onderbouwde reden te geven. Ik moet nog veeeeeel hip hop luisteren
Beats en producties van PE vond ik ook erg goed; heb ze nog live gezien eind jaren 80.

Nou wel tof dat je iig wilt verdiepen in de oude hiphop. Mikey D (van The LA Posse) heeft een verzamelcd uit heeft met ook veel niet eerder uitgebracht materiaal. Zeker een aanrader.

Check eens wat afleveringen van www.wefunkradio.com. Veel oude en nieuwe hiphop met funk. Erg goed.
pi_52273934
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 16:36 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Als jij goede cijfers haalt dan kan je hier in nederland op een goede HBO/Uni terecht , daar konden die gasten in de ghetto's in de jaren 80 wel naar fluiten hoor.
*steunt. Hier in Europa is het veel makkelijker om wat meer omhoog te komen dan in de US.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 04:20:51 #273
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_52277345
Night of the living baseheads. That's the shit Parodiuzz.

Hiphop will never be like that.
pi_52278006
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 22:25 schreef cosmick het volgende:

[..]

Beats en producties van PE vond ik ook erg goed; heb ze nog live gezien eind jaren 80.

Nou wel tof dat je iig wilt verdiepen in de oude hiphop. Mikey D (van The LA Posse) heeft een verzamelcd uit heeft met ook veel niet eerder uitgebracht materiaal. Zeker een aanrader.

Check eens wat afleveringen van www.wefunkradio.com. Veel oude en nieuwe hiphop met funk. Erg goed.
van Wefunk heb ik jaren geleden nog wat gedownload, maar toen vond ik de straatremixes van lange frans toch wat leuker en ik wil me zeker verdiepen in de oude acts, maar er is zo ontiegelijk veel als ik nou 10 jaar eerder was geboren
"Nait slecht mien jong"
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 11:49:11 #275
82589 S-Two
barba macacu
pi_52280192
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 09:18 schreef Duvekoater het volgende:

[..]

van Wefunk heb ik jaren geleden nog wat gedownload, maar toen vond ik de straatremixes van lange frans toch wat leuker en ik wil me zeker verdiepen in de oude acts, maar er is zo ontiegelijk veel als ik nou 10 jaar eerder was geboren
Dat heb ik dus ook . Er komt tegenwoordig ook wel toffe shit uit, die ik zo nu en dan check. En dan heb ik gewoon weinig tijd om me ook nog te verdiepen in die oude shit.
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')