quote:
Er zitten hier nou eenmaal veel 80's babies en die hebben meer met spul dat in hun jeugd populair was en aansluit bij hun belevingswereld (opgroeien in de 90's dus).quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:34 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik snap het echt niet. Hoe halen mensen het in hun botte kop om ATCQ te stemmen ten faveure van God en Allah?
ATCQ is echt een overhypte groep die weliswaar goed materiaal hebben afgeleverd, maar niet legendarisch zijn.
Je moet in je stem alleen kijken wat je zelf van die act vindt. Begrijp met niet verkeerd, ik heb veel respect voor die Eric B & Rakim shit en draai nog steeds graag de Follow the Leader 12" in sets als ik de kans krijg, maar over het algemeen heb ik gewoon meer met ATCQ.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:40 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Je moet in je stem ook kijken wat de act voor hip hop heeft betekend.
quote:Wat ATCQ voor hip hop heeft betekend? Verhoering!
Ik kan goed begrijpen dat je Eric B & Rakim toffer of zelfs invloedrijker vind. Maar dit meen je toch niet serieus?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:34 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
ATCQ is echt een overhypte groep die weliswaar goed materiaal hebben afgeleverd, maar niet legendarisch zijn.
Rap.quote:
Flavor Flav vind ik juist fakking irritant, de enige storende faktor bij PE.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:49 schreef Duvekoater het volgende:
Nas toch door![]()
Run DMC - Public Enemy Heb met beide niks, tot nu toe nog nooit de tijd genomen om naar een van beide te luisteren, en omdat ik Flavor Flav zo'n koele dude vind ga ik voor PE)
Natuurlijk overdrijf ik het schromelijk, maar ik vind het gewoon schandalig dat Eric B en Rakim afgedroogd worden door ATCQ.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 21:49 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
Ik kan goed begrijpen dat je Eric B & Rakim toffer of zelfs invloedrijker vind. Maar dit meen je toch niet serieus?
Ik kan geen frans, maar het ziet er al lekker kansloos uit met die scootertjes enzoquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:36 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=KX8J7GrzvKM
Het verschil is dat er hier in nld allerlei (gesubsideerde) mogenlijkheden aan te leren zijn om wel een redelijke tot goede baan te krijgen, dat was in de ghettos niet het geval, ook de achtergrond van de desbetreffende rappers (amerikaanse slaven en de nederlandse gastarbeiders) vallen volgensmij niet echt met elkaar te vergelijken. Ik weet niet hoe dat in frankrijk zit.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:35 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Dat is de NWA/Public Enemy-stijl van nu...
Helaas ziet niemand dat in en gaat iedereen verbolgen reageren als een marokkaanse rapper wat zegt over een politicus.
NWA en PE waren ook niet echt subtiel en toch worden die nu wel als baanbrekend gezien. NWA en PE kwamen voor zichzelf op omdat ze onderdrukt werden in Amerika.
De marokkanen komen voor zichzelf op omdat ze onderdrukt worden in Frankrijk en Nederland.
Ik vind het liedje goed klinken.
Je hebt iig de kans om je opleidingen af te maken zodat je mensen kan overtuigen met argumenten ipv goedkoop of bedreigend gescheld.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:30 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Het is wel te vergelijken. Iedereen kn nog zo hard schreeuwen dat iedereen gelijke kansen heeft, maar als jij in de onderste regionen vann de maatschappij zit en Abdullah heet is heet een stuk moeilijker om die kansen te grijpen.
Als jij goede cijfers haalt dan kan je hier in nederland op een goede HBO/Uni terecht , daar konden die gasten in de ghetto's in de jaren 80 wel naar fluiten hoor.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:35 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Die kans hadden de boys in the ghetto ook.
quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 08:43 schreef cosmick het volgende:
[..]
Flavor Flav vind ik juist fakking irritant, de enige storende faktor bij PE.
Beats en producties van PE vond ik ook erg goed; heb ze nog live gezien eind jaren 80.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 22:17 schreef Duvekoater het volgende:
[..]mja was ook niet serieus, alhoewel ik hem wel tof vond in die real life soap met al die celebs in dat huis
ik ben voor PE gegaan omdat ze altijd een goeie boodschap hadden en ik vind maatschappij kritische hip hop altijd wel aanstekelijk. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik echt veel te weinig weet van die oudere acts om een fatsoenlijk onderbouwde reden te geven. Ik moet nog veeeeeel hip hop luisteren
![]()
*steunt. Hier in Europa is het veel makkelijker om wat meer omhoog te komen dan in de US.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:36 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Als jij goede cijfers haalt dan kan je hier in nederland op een goede HBO/Uni terecht , daar konden die gasten in de ghetto's in de jaren 80 wel naar fluiten hoor.
van Wefunk heb ik jaren geleden nog wat gedownload, maar toen vond ik de straatremixes van lange frans toch wat leukerquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 22:25 schreef cosmick het volgende:
[..]
Beats en producties van PE vond ik ook erg goed; heb ze nog live gezien eind jaren 80.
Nou wel tof dat je iig wilt verdiepen in de oude hiphop. Mikey D (van The LA Posse) heeft een verzamelcd uit heeft met ook veel niet eerder uitgebracht materiaal. Zeker een aanrader.
Check eens wat afleveringen van www.wefunkradio.com. Veel oude en nieuwe hiphop met funk. Erg goed.
Dat heb ik dus ookquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 09:18 schreef Duvekoater het volgende:
[..]
van Wefunk heb ik jaren geleden nog wat gedownload, maar toen vond ik de straatremixes van lange frans toch wat leukeren ik wil me zeker verdiepen in de oude acts, maar er is zo ontiegelijk veel als ik nou 10 jaar eerder was geboren
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |