Je riep mij?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 09:35 schreef frien het volgende:
Met andere woorden: waar val je op?
Om het spits af te bijten:
Mannen die:
- gitaar spelen![]()
- veel oogcontact zoeken![]()
- veel lachen![]()
- van dieren/kinderen houden![]()
- waarde hechten aan het eigen uiterlijk![]()
- een beetje stout/spannend zijn![]()
- een toekomstvisie hebben![]()
Kan zo snel niet meer bedenken, maar lijstje kan nog groeien...
Je kunt er bij deze zeker van zijn dat geen enkele FOK! vrouw nog enige interesse in je toont...quote:Op dinsdag 19 juni 2007 09:48 schreef Isdatzo het volgende:
D'r kut..
duh wat moet je anders met 'n vrouw...
oh ja ze kan afwassen
sorry maar ík hoef het niet te hebben van interesse op internetquote:Op dinsdag 19 juni 2007 09:50 schreef frien het volgende:
[..]
Je kunt er bij deze zeker van zijn dat geen enkele FOK! vrouw nog enige interesse in je toont...![]()
Durf je daar geld op te zetten?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 09:50 schreef frien het volgende:
[..]
Je kunt er bij deze zeker van zijn dat geen enkele FOK! vrouw nog enige interesse in je toont...![]()
Je bent aangenomenquote:Op dinsdag 19 juni 2007 09:48 schreef simmu het volgende:
mannen moeten minstens 1,90 zijn, anders hoeft het niet een trend die ik bij mijn mankeuze bespeur
Valt me op dat je mij beschrijftquote:Op dinsdag 19 juni 2007 09:35 schreef frien het volgende:
Mannen die:
- gitaar spelen![]()
- veel lachen![]()
quote:Op dinsdag 19 juni 2007 09:50 schreef frien het volgende:
[..]
Edit: Je kunt er bij deze zeker van zijn dat geen enkele FOK! vrouw die zichzelf respecteert nog enige interesse in je toont...![]()
laat ik nou precies 1,90 zijnquote:Op dinsdag 19 juni 2007 09:48 schreef simmu het volgende:
mannen moeten minstens 1,90 zijn, anders hoeft het niet een trend die ik bij mijn mankeuze bespeur
quote:Op dinsdag 19 juni 2007 10:03 schreef flyck het volgende:
geen D-cup of meer. dan ben je zowiezo afgeschreven.
idd het neusje dat doet het hem wel vaakquote:Op dinsdag 19 juni 2007 09:56 schreef hugo2409 het volgende:
de neus... (goh als ik het zo zie klinkt het stom maar een neus zit toch in het midden van een gezicht enzo)
en als lichamelijke kenmerken niet mogen
eigenzinnigheid (uit ervaring blijkt dat dat vaak met koppigheid gepaard gaat maar toch tis wel liev) (opzettelijke spelfout)
voor de rest niet extreem veeleisend...
hmm combineren van VB (visual basic?) & assembly jammer genoeg geen kennis van. Maar anaalheid van javaquote:Op dinsdag 19 juni 2007 10:10 schreef simmu het volgende:
aanvulling: naast minstens 1.90: nerdy genoeg om mij te begrijpen als ik begin over de voordelen van het combineren van VB & assembly, of klaag over de anaalheid van java
quote:Op dinsdag 19 juni 2007 10:15 schreef nerox het volgende:
hmm combineren van VB (visual basic?) & assembly jammer genoeg geen kennis van. Maar anaalheid van javawat een K***er programmeer taal is dat zeg.
Ik aan een vriend van me die daar woont. En aan een lekkere geitensateh.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 10:21 schreef nerox het volgende:
@ copycat,
Zou ook kunnen maar ik denk bij java aan programmeren![]()
Hij: "Copycat, ik vind je helemaal geweldig! Je bent mooi, intelligent, interessant en en en... je hebt alles wat ik wil!quote:
quote:Op dinsdag 19 juni 2007 10:29 schreef MUUS het volgende:
[..]
Hij: "Copycat, ik vind je helemaal geweldig! Je bent mooi, intelligent, interessant en en en... je hebt alles wat ik wil!. Welke cup heb je eigenlijk?"
JIj: "Cup E"
Hij: "Dan moet ik je niet meer.."
Men, wat ben ik blij dat mijn liefje er niet zo over denktquote:Op dinsdag 19 juni 2007 10:03 schreef flyck het volgende:
als ze zeggen:
reizen is overrated
uitgaan en sociaal gaan doen is overrated![]()
en drinkfestijnen heb ik een hekel aan
dat ze dan C zegt, kga mijn meetlat er nie tegelegge zen.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 10:29 schreef MUUS het volgende:
[..]
Hij: "Copycat, ik vind je helemaal geweldig! Je bent mooi, intelligent, interessant en en en... je hebt alles wat ik wil!. Welke cup heb je eigenlijk?"
JIj: "Cup D"
Daar ga je niet intrappen.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 10:32 schreef flyck het volgende:
dat ze dan C zegt
quote:Op dinsdag 19 juni 2007 10:29 schreef MUUS het volgende:
Jij: "Cup E"
als je niet in assembly kan proggen ben je niet nerdy genoeg bedoel jequote:Op dinsdag 19 juni 2007 10:17 schreef speknek het volgende:
Als je pro VB en anti Java bent, dan ben je niet nerdy genoeg.
een geheelonthouder die niet drinkt of rookt of blowt, en anderen die dat wel doen veroordelen!quote:Op dinsdag 19 juni 2007 10:20 schreef frien het volgende:
ff on topic mensen...
misschien ook wel leuk te vermelden wat je absoluut niet zoekt...
Hmm doe het zo slecht nog nietquote:Op dinsdag 19 juni 2007 09:35 schreef frien het volgende:
Mannen die:
- gitaar spelen![]()
no check
halve check
- veel lachen![]()
check
check
check
check
check
hahahaquote:
Toch ziet het vaak niet uit als 'n lang persoon danst, ziet er vaak onhandig, sloom uit etc etc...quote:Op dinsdag 19 juni 2007 09:48 schreef simmu het volgende:
joo hiero!! maar laat dat nu telkens de doodschop zijn bij de meiden die ik tegen t lijf loop!quote:Op dinsdag 19 juni 2007 11:23 schreef sweetgirly het volgende:
- mannen die respect voor je hebben/tonen
- mannen die lief zijn, zonder daarbij zoiets te hebben van 'oh jee, dat kan niet, dat gaat tegen mijn mannelijkheid in' , blegh dat laatste.
- mannen die niet doen alsof zij het mannetje (behoren te) zijn, maar gelijkwaardig aan jou blijven, en ondertussen jou in alle facetten (ook daardoor) laten merken dat je vrouwelijk bent en je vrouwelijkheid daardoor des te meer aanwakkeren en/of je vrouwelijk laten voelen daardoor.
Ja,dat vind ik mega-aantrekkelijk en mannelijk.
maar ik vermoed dat in Nl die mannen toch echt wat schaars zijn![]()
Als ik een man zou zijn zou ik afhaken als je IRL ook zo zou praten. Maar goed, smaken verschillen natuurlijkquote:Op dinsdag 19 juni 2007 11:23 schreef sweetgirly het volgende:
mannen die niet doen alsof zij het mannetje (behoren te) zijn, maar gelijkwaardig aan jou blijven, en ondertussen jou in alle facetten (ook daardoor) laten merken dat je vrouwelijk bent en je vrouwelijkheid daardoor des te meer aanwakkeren en/of je vrouwelijk laten voelen daardoor.
Daar heb je dan wel weer enigzins een puntjequote:Op dinsdag 19 juni 2007 11:28 schreef Ripley het volgende:
[..]
Als ik een man zou zijn zou ik afhaken als je IRL ook zo zou praten. Maar goed, smaken verschillen natuurlijk
Nou ik kan echt slecht tegen mannen die pogen zo zgn mannelijk te zijn. Mannen waarvan je bijna merkt dat ze al die 'how do I make everything woman fall in love with me'- websites hebben gelezen enzo. Van die mannen die bot doen, als je liefde nodig hebt, je afketsen als je een lief woord wilt, wel lief doen als je er geen behoefte meer aan hebt, etc etc. Vreselijk, vermoeiend ook nog.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 11:25 schreef Sant het volgende:
joo hiero!! maar laat dat nu telkens de doodschop zijn bij de meiden die ik tegen t lijf loop!
Alsof mij dat wat boeit.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 11:28 schreef Ripley het volgende:
Als ik een man zou zijn zou ik afhaken als je IRL ook zo zou praten. Maar goed, smaken verschillen natuurlijk
Dat hoeft ook niet. Ik wilde alleen melden dat ik allergisch ben voor dergelijk gekwezel. Dus dat zoek ik ook niet in een man - van dat vage gelul. Dan maar liever een botterikquote:
En ik hou niet van botterikken, dus case closed.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 11:39 schreef Ripley het volgende:
Dat hoeft ook niet. Ik wilde alleen melden dat ik allergisch ben voor dergelijk gekwezel. Dus dat zoek ik ook niet in een man - van dat vage gelul. Dan maar liever een botterik![]()
Relaxquote:Op dinsdag 19 juni 2007 11:41 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
En ik hou niet van botterikken, dus case closed.
En waarom gekwezel, zo zie en voel ik dat, mensen verschillen inderdaad, gelukkig!
Oh, en vaag gelul is iets heel anders dan vriendelijkheid hoor. Dat eerste heb ik ook niets mee.
Het is heel simpel, mannen moeten ook niet nep doen.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 11:41 schreef iamthezenmaster het volgende:
ey sweety waar ken je zo'n curcus doen dan...vrouws praten, lezen en schrijven?
ik vind dat het mannen soms te moeilijk gemaakt word....doen we lief dan zijn we homo...doen we ruig dan zijn we apen....sporten we veel dan zijn we patsers...sporten we niet dan zijn we lui...werken we hard dan verwaarlozen we jullie....werken we niet dan zijn we kansloos...
lastig,
Das waar, niksquote:Op dinsdag 19 juni 2007 11:42 schreef Ripley het volgende:
RelaxWat kan jou het schelen dat ik het gekwezel vind. Niets toch, zoals eerder gemeld?
Als je kijkt naar het topic 'goed gedaan vrouwen' zul je wel zien dat hetgeen jij zegt niet zo geliefd is onder uw mederasgenoten.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 11:36 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Nou ik kan echt slecht tegen mannen die pogen zo zgn mannelijk te zijn. Mannen waarvan je bijna merkt dat ze al die 'how do I make everything woman fall in love with me'- websites hebben gelezen enzo. Van die mannen die bot doen, als je liefde nodig hebt, je afketsen als je een lief woord wilt, wel lief doen als je er geen behoefte meer aan hebt, etc etc. Vreselijk, vermoeiend ook nog.
En heel erg vrouwonvriendelijk.
Nee, de Nederlandse man haalt in mij vaak de slechtste kanten naar boven, terwijl mijn beste kanten erop zitten te wachten soms om omhoog geborreld te worden. Zucht.
![]()
Ik wil ook graag iemand die respect voor me heeft en me goed behandeld hoorquote:Op dinsdag 19 juni 2007 11:47 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Het is heel simpel, mannen moeten ook niet nep doen.
En de één vindt stoerheid aantrekkelijk, dat blijkt maar weer, de ander heeft er soms niets mee, dat blijkt ook maar weer. Dus het is maar net waar iemand op valt. En ook dat verschilt, ook dat blijkt maar weer![]()
Mijn ging het erom, en dat is mijn gekwezeldemening, dat ik dus niet hou van mannen die je vrouwelijkheid laten ondermijnen door oa botheid. Laat mij maar lekker vrouwelijk zijn of ik wil mezelf vrouwelijk voelen, en met een man die bot doet, of juist tracht te denken 'nee, help, daar gaat mijn mannelijkheid'.
Opsouten, punt.
Wauw, dat denk ik ook gewoonquote:Op dinsdag 19 juni 2007 09:45 schreef Garisson72 het volgende:
fysiek: ogen...
non-fysiek:
- vrouwen met iets mysterieus;
- vrouwen die heel erg hun eigen 'ding' hebben, qua hobbies en interesses. Dus niet de interesses van de vriend overnemen, omdat ze niets van zichzelf hebben;
- vrouwen met voldoende zelfverzekerdheid om hun onzekerheid te durven tonen.
Kom ik nou in aanmerking? Ik soleer je helemaal gek meidquote:Op dinsdag 19 juni 2007 09:35 schreef frien het volgende:
Mannen die:
- gitaar spelen![]()
- veel lachen![]()
Mag ik jouw vriendje?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 10:22 schreef Nikske het volgende:
Hij
- is avontuurlijk, net als ik gewoon rugzakkie pakken, vluchtje boeken en dan maar zien waar je uitkomt
- is een beetje gek
- is eigenzinnig
- heeft hersens
- kan mij in m'n waarde laten
- is niet jaloers
- heeft een goed gevoel voor humor
- begrijpt het verschil tussen sex en knuffelen
- kan heel romantisch zijn
- begrijpt dat ik hem niet nodig heb, maar dat ik hem wel graag in mijn leven zie
En wat het allerbeste is, ik heb hem al gevonden!
Uhm, ik ken dat topic niet, zal ik later eens lezen.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 11:49 schreef flyck het volgende:
Als je kijkt naar het topic 'goed gedaan vrouwen' zul je wel zien dat hetgeen jij zegt niet zo geliefd is onder uw mederasgenoten.
quote:spijtig maar helaas.
Ook alle andere ervaringen omtrent uw eisen draaiden alleen nog maar negatief uit. Of ze negeren, of ze zien u als een vriendje en niks meer, of ze hebben 1 week interesse tot de eerste de beste stoere krullebol met een overbehaarrde zichtbare reetspleet zijn o zo mannelijkheid komt verkondigen.
quote:maar ik hoop dat jij werkelijk bent zoals je zegt. Dan ga je nog genoeg mannen tegekomen die oprecht geinteresseerd zijn in u en die u zullen behandelen voor hetgeen je waard bent. Je moet dan wel nog eventjes geduld uitoefenen want die mannen worden momenteel als broertje gebruikt bij 1 of andere 'del'.
Haha, die solo wil ik wel horen, hoorquote:Op dinsdag 19 juni 2007 11:53 schreef ThaGuitarmaistro het volgende:
[..]
Kom ik nou in aanmerking? Ik soleer je helemaal gek meid![]()
Het typische vrouwengeleuter wat je moet mijden als de pest.....quote:Op dinsdag 19 juni 2007 11:23 schreef sweetgirly het volgende:
- mannen die respect voor je hebben/tonen
- mannen die lief zijn, zonder daarbij zoiets te hebben van 'oh jee, dat kan niet, dat gaat tegen mijn mannelijkheid in' , blegh dat laatste.
- mannen die niet doen alsof zij het mannetje (behoren te) zijn, maar gelijkwaardig aan jou blijven, en ondertussen jou in alle facetten (ook daardoor) laten merken dat je vrouwelijk bent en je vrouwelijkheid daardoor des te meer aanwakkeren en/of je vrouwelijk laten voelen daardoor.
Ja,dat vind ik mega-aantrekkelijk en mannelijk.
maar ik vermoed dat in Nl die mannen toch echt wat schaars zijn![]()
Ja ok, klonk wel weer wat drama héquote:Op dinsdag 19 juni 2007 11:50 schreef Ripley het volgende:
Ik wil ook graag iemand die respect voor me heeft en me goed behandeld hoorHet ging me meer om de formuleringen "ondermijnen in mijn vrouwelijkheid" en zo
Dat klinkt, in mijn optiek, heel erg als een zelfhulpboek
Nou, als zo'n gast die ik beschrijf ook nog (goed) kan neuken, vind ik het prima hoorquote:Op dinsdag 19 juni 2007 11:57 schreef ThaGuitarmaistro het volgende:
Het typische vrouwengeleuter wat je moet mijden als de pest.....
Dit is de perfecte omschrijving om een goede vriend te worden van de dames![]()
Trouwens, dat wordt dan pas een andere dimensie van het woord neuken.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 12:02 schreef sweetgirly het volgende:
Nou, als zo'n gast die ik beschrijf ook nog (goed) kan neuken, vind ik het prima hoor![]()
![]()
So damn true, meneer de belgquote:Op dinsdag 19 juni 2007 11:49 schreef flyck het volgende:
Maar ik hoop dat jij werkelijk bent zoals je zegt. Dan ga je nog genoeg mannen tegekomen die oprecht geinteresseerd zijn in u en die u zullen behandelen voor hetgeen je waard bent. Je moet dan wel nog eventjes geduld uitoefenen want die mannen worden momenteel als broertje gebruikt bij 1 of andere 'del'.
.quote:
You just hit the Jackpot!!!quote:Op dinsdag 19 juni 2007 12:17 schreef kless het volgende:
Ohjah en als ze zo 1 hebben wil moet je er zelf achteraan gaan.
Want deze heren hebben de moed al opgegeven en durfen niks meer vanwege de "in het verleden behaalde resultaten"
Ik nietquote:Op dinsdag 19 juni 2007 12:54 schreef frien het volgende:
Ik vind een bad guy juist wel spannendop zijn tijd dan...
leg uit danquote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:13 schreef nozem het volgende:
Had ik al gezegd dat ik de stelling: "Vrouwen vallen voor bad guys/klootzakken, lieve/integere mannen blijven hierdoor met lege handen staan" grote nonsens vind?
Sweetgirly legt het aardig uit. Een man die lief/vriendelijk/aardig is, is niet per definitie een doetje. Meegaande doetjes zonder eigen mening zullen bij vrouwen inderdaad weinig klaarspelen. Een man die voor zijn mening staat, zich niet laat betuttelen of koeieneren, niet op alles ja en amen zegt kan ook uitstekend als aardige kerel door het leven gaan. Het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Assertiviteit staat niet gelijk aan hufterigheid. Het valt me op dat er in dit soort topics altijd zo ontzettend zwart-wit gedacht wordt en telkens weer de achterhaalde one-liner: "Vrouwen vallen op klootzakken, lieve mannen zien ze niet staan, wat een klotewereld boehoehoe" van stal wordt gehaald..quote:
quote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:46 schreef nozem het volgende:
[..]
Sweetgirly legt het aardig uit. Een man die lief/vriendelijk/aardig is, is niet per definitie een doetje. Meegaande doetjes zonder eigen mening zullen bij vrouwen inderdaad weinig klaarspelen. Een man die voor zijn mening staat, zich niet laat betuttelen of koeieneren, niet op alles ja en amen zegt kan ook uitstekend als aardige kerel door het leven gaan. Het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Assertiviteit staat niet gelijk aan hufterigheid. Het valt me op dat er in dit soort topics altijd zo ontzettend zwart-wit gedacht wordt en telkens weer de achterhaalde one-liner: "Vrouwen vallen op klootzakken, lieve mannen zien ze niet staan, wat een klotewereld boehoehoe" van stal wordt gehaald..
Het is gewoon niet waar.
Die smiley erbij laat me huiveren.quote:
sangdrax is 1.96quote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:33 schreef Friek_ het volgende:
Wil trouwens ook wel eens in hoeverre de uiteindelijke droomprinsen of droomprinsessen aan deze omschrijvingen voldoen. Ik geloof er nooit zoveel van.
een vrouw misschien?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:31 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Die smiley erbij laat me huiveren.
Ik wil graag een vrouw die me laat voelen alsof ik leef. Geen idee wat daarvoor de precieze ingredienten zijn.
whoohh!! dat ben ik!quote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:25 schreef Liebe het volgende:
Mannen die:
Humor hebben, maar niet de hele tijd grappen lopen te maken,
zelfverzekerd zijn (maar niet té)
niet de hele tijd stoer lopen te doen/stoere praatjes hebben
lief tegen mij zijn
slim zijn
ook hun eigen leven hebben (maar niet met een andere vrouw + 3 kinderen ofzoje snapt wel wat k bedoel)
En qua uiterlijk
een leuk buikje hebben
niet al te overbehaard zijn,
mooie ogen
mooi kapsel
Beetje onderhandelen en schikken voor minder moet ook hier toch mogenlijk zijn?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 17:36 schreef GebakkenEi het volgende:
Overeenkomst in gevoel voor humor.
Welgevormde heupen, niet te dun en een leuke lach.
Ik blijf een veeleisende klootzak.
Ja maar in welke hoedanigheid dan? Hoeveel geld? Hoeveel status? Hoeveel macht? Hoeveel lengte?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 18:04 schreef Mrs.Solis het volgende:
Mannen:
geld
status
macht
lengte (zowel onder als geheel)
Jij kijkt zeker nooit desperate housewives?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 18:15 schreef GebakkenEi het volgende:
[..]
Ja maar in welke hoedanigheid dan? Hoeveel geld? Hoeveel status? Hoeveel macht? Hoeveel lengte?![]()
Vooruit, de heupen mogen ook iets minder welgevormd zijn, maar dan wil ik wel TIETUH! als tegemoetkoming. Het blijft wikken en wegen, maar we komen er welquote:Op dinsdag 19 juni 2007 17:44 schreef kless het volgende:
[..]
Beetje onderhandelen en schikken voor minder moet ook hier toch mogenlijk zijn?![]()
Nee. Wat leert dat me dan? Ik ben bang voor de tv sinds ik op mijn 3e ben aangevallen door een rietkarper. Ja, ik weet het; angsten en fobieën zijn vaak irrationeel.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 18:16 schreef Ripley het volgende:
[..]
Jij kijkt zeker nooit desperate housewives?
Deze kloon imiteert gabrielle solis, een personage uit DHquote:Op dinsdag 19 juni 2007 18:19 schreef GebakkenEi het volgende:
[..]
Nee. Wat leert dat me dan? Ik ben bang voor de tv sinds ik op mijn 3e ben aangevallen door een rietkarper. Ja, ik weet het; angsten en fobieën zijn vaak irrationeel.![]()
Heb je toevallig welgevormde heupen?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 21:02 schreef SnEeUwWiEtJe het volgende:
Donker haar, donkere ogen, eigenlijk gewoon een donker type
Veel mensen rondom hem die hem waarderen
En...
zo'n man die elke vrouw zich top laat voelen!
lol, sorry, maar ik deel hem niet...quote:
Is het niet vooral belangrijk dat je hem zelf waardeert?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 21:02 schreef SnEeUwWiEtJe het volgende:
Veel mensen rondom hem die hem waarderen
quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:07 schreef GebakkenEi het volgende:
[..]
Heb je toevallig welgevormde heupen?
Natuurlijk !quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:56 schreef nozem het volgende:
[..]
Is het niet vooral belangrijk dat je hem zelf waardeert?
Nee, nozem, zo werkt het niet bij vrouwen..
- Een grote penisquote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:12 schreef MUUS het volgende:
Pffff, al die waslijsten.
quote:Op dinsdag 19 juni 2007 21:02 schreef SnEeUwWiEtJe het volgende:
zo'n man die elke vrouw zich top laat voelen!
Dat gaat je niet lukken, bij geen enkele man wrs nietquote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:35 schreef Sense het volgende:
- zeuren over kleine dingetjes en pijntjes, ik ben je moeder niet
Vréselijk. Bij een beginnend keelpijntje meteen onder de wol kruipen en klagelijk roepen om kopjes thee met honing. Ik zorg dan altijd dat ik 's avonds weg benquote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:42 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Dat gaat je niet lukken, bij geen enkele man wrs niet![]()
Het schijnt een aangeboren iets te zijn nl, heb ik laatst gelezen![]()
lolquote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:45 schreef Sense het volgende:
Vréselijk. Bij een beginnend keelpijntje meteen onder de wol kruipen en klagelijk roepen om kopjes thee met honing. Ik zorg dan altijd dat ik 's avonds weg ben![]()
Dat doen vrouwen ook die bevallen..quote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:53 schreef sweetgirly het volgende:
'Ik dacht dat ik doodging', is een veelgehoorde uitspraak als de man griep heeft.
![]()
Het ergste is dat ze stiekem verwachten dat jij net als hun moeder met klamvochtige lappen hun voorhoofd dept, en spontaan kippensoep gaat koken als ze ziek zijn. En dat je dan te horen krijgt "tsja, jij bent nou eenmaal niet het verzorgende type". Woest kan ik daarom worden!quote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:50 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
lol
Ik zeg altijd 100x ja (zielig, erg enzo) en ga dan ondertussen The Gillmore Girlls afkijken ofzo.
En anders hoor ik het gewoon aan, ga naar de supermarkt thee idd, en dingen voor in de soep halen (die de mams dan gaat maken, ook nog, hele meute moet erbij bij een griepje) om vervolgens weer in het patroon van 'ah, ja, gossie' te vervallen of in de keuken te grinnikken om man's 'leed'. Als ik weer terugkom, zet ik mijn zielige gezicht uiteraard weer op (alsof het idd zo erg is, want tja..)
![]()
Zeikerds die mannen.
En vrouwen zouden actrices moeten worden![]()
Lieverd, dít is nou een mug met een olifant vergelijken.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:55 schreef kless het volgende:
Dat doen vrouwen ook die bevallen..
en aan bijde kan je ook echt dood gaan trouwen..
Het erge is we doen het soms ook nog.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:57 schreef Sense het volgende:
Het ergste is dat ze stiekem verwachten dat jij net als hun moeder met klamvochtige lappen hun voorhoofd dept, en spontaan kippensoep gaat koken als ze ziek zijn. En dat je dan te horen krijgt "tsja, jij bent nou eenmaal niet het verzorgende type". Woest kan ik daarom worden!
Maar goed, dat neem je er maar bij he![]()
Oh dat ben ik zo wie zo al, en kansloos, en kansarm.quote:
komt dat van die man? komt dat omdat ie er dan wel is of juist omdat ie er niet is.quote:Op woensdag 20 juni 2007 00:06 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
En als ik fucking depri dan, waar zijn ze dan, juist.
quote:Op woensdag 20 juni 2007 00:11 schreef kless het volgende:
Oh dat ben ik zo wie zo al, en kansloos, en kansarm.
Ontzettend lui, (boekjes lezen forums afstruinen, spelletjes spelen)
Kan vanalles hèèl goed uithanden geven.
En te dom om geld te vragen voor dingen die ik (goed?) kan.
Woont ontzettend goedkoop bij paps en mams in huis.
Aardigheid heeft in huishouden doen![]()
Dus eigenlijk heb ik een zakelijke carriere bitch nodig die sloten met geld binnen haalt zodat ik makkelijk kan gaan huishouden koken enzo...
Daarom ook nogsteeds vrouwloos waarschijnlijk (+het ontbreken van de ballen om er NU iets aan te doen.)
Dat ik slim ben twijfel ik niet aan. maar das net als met m'n verstand, ik ben er te zuinig op ofzo...quote:
Ik was al depri, en dat werd er (allemaal) niet beter op.quote:Op woensdag 20 juni 2007 00:14 schreef kless het volgende:
komt dat van die man? komt dat omdat ie er dan wel is of juist omdat ie er niet is.
bij griep helpt aandacht.
bij depri zijn dan?
En volgens mij zeggen alle mannen dit die werkloos thuis zittenquote:Op woensdag 20 juni 2007 00:21 schreef kless het volgende:
Dat ik slim ben twijfel ik niet aan. maar das net als met m'n verstand, ik ben er te zuinig op ofzo...
Of studeren en dan opeens niet meer aan komt waaien maar er voor gewerkt moet worden en het dààr even (lang) heel moeilijk mee heeft en nogsteeds niet helemaal weet waar dat nou eigenlijk goed voor is...quote:Op woensdag 20 juni 2007 00:35 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
En volgens mij zeggen alle mannen dit die werkloos thuis zitten![]()
Ja sorry, zuinig zijn met geld ok, maar zuinig met je verstand, je bent idd gewoon lui dan.
en vast een levensgenieter pur sang
Dat snap ik en vind ik wel begrijpelijk (herkenbaar zelfs).quote:Op woensdag 20 juni 2007 01:13 schreef kless het volgende:
Of studeren en dan opeens niet meer aan komt waaien maar er voor gewerkt moet worden en het dààr even (lang) heel moeilijk mee heeft en nogsteeds niet helemaal weet waar dat nou eigenlijk goed voor is...
hm, ok. Snapt.quote:pur sang.. euh nou.. dat weet ik niet zo heel zeker... ik kan me voorstellen dat ik door sommige liveevents er opeens een knop ofzo om kan gaan dat ik iets wat meer werklust en arbeits freude krijg voor dingen die iets opleveren.
Ja nee ik ben zeker niet de enige met motivatie,zelfdiscipline,domleren ruzie heeft. (noujah stoppen met roken kan ik dan weer wel en optijd op college verschijnen gaat ook prima.. maar de restquote:Op woensdag 20 juni 2007 01:25 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Dat snap ik en vind ik wel begrijpelijk (herkenbaar zelfs).
[..]
hm, ok. Snapt.
Maar 1 ding snap ik dan niet he (ik was nog niet pitten, want vond dit toch wel vreemd), je studeert, zie ik, op de rug, maar schrijft beide met een ij. Ben ik nou gek, maakt dat niet uit, typfoutje of kom je wellicht uit een ander land (Duitser
). Of gewoon geen zin om goed te typen dat kan ook nog.
En anders gewoon even aansluiten bij het depri-topic![]()
![]()
Ik heb het niet over mijn vriendje ,quote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:20 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
![]()
![]()
Als hij jou maar top laat voelen, dat zou ik zeggen.
Wat kan mij die anderen nou schelen, mezelf nl wel.
Voor de keer jullie je eens nuttig kunnen makenquote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:42 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Dat gaat je niet lukken, bij geen enkele man wrs niet![]()
Het schijnt een aangeboren iets te zijn nl, heb ik laatst gelezen![]()
En waarom laten jullie mij dan nogsteeds vrij en los rondlopen... nou weet ik niet wat ik allemaal misquote:Op woensdag 20 juni 2007 09:15 schreef SnEeUwWiEtJe het volgende:
[..]
Ik heb het niet over mijn vriendje ,
maar over een echte man 'van op afstand'
Zo een die zowel de 'mindere' meisjes kan plezier ( met te praten ) en dus niet alleen aandacht heeft voor groot-blond-..
quote:
Vind ik altijd zo’n enorm vaag iets.quote:Op woensdag 20 juni 2007 11:50 schreef AFX. het volgende:
En natuurlijk als diegene een duidelijk doel heeft in zijn leven. Ik zou nooit op mensen zonder toekomstperspectief kunnen vallen.
Ik wil gewoon niet mijn leven delen met iemand die niet graag werkt, en alleen maar zit en blowt bijvoorbeeld. Ik heb zelf duidelijke visies over mijn toekomst, en om dan met een "lambal" om te gaan werkt enigzins demotiverend.quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:12 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Vind ik altijd zo’n enorm vaag iets.
Mijn ‘doel’ is ieder dag weer zoveel mogelijk genieten, verder niets.
En wat zijn jouw toekomstvisies dan ?quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:47 schreef AFX. het volgende:
[..]
Ik wil gewoon niet mijn leven delen met iemand die niet graag werkt, en alleen maar zit en blowt bijvoorbeeld. Ik heb zelf duidelijke visies over mijn toekomst, en om dan met een "lambal" om te gaan werkt enigzins demotiverend.
Mijn school goed afmaken, een goede leuke en afwisselende relatie, een baan, en proberen mijn droom te verwezelijken.quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:51 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
En wat zijn jouw toekomstvisies dan ?
Ik lees het zo vaak dat mensen op zoek zijn naar iemand die 'weet wat ie wil' of 'ambities' hebben, maar ik ken 40ers die nog steeds niet weten wat ze willen, en dat zijn de meest interessante mensen.
zo standaardquote:Op woensdag 20 juni 2007 12:54 schreef AFX. het volgende:
[..]
Mijn school goed afmaken, een goede leuke en afwisselende relatie, een baan, en proberen mijn droom te verwezelijken.
En het allerbelangrijkste: Gelukkig zijn met wat ik heb, wie ik ben, en het idee hebben dat ik het goed voor elkaar heb.
Ik ken die mensen ook. En er zijn verschillen tussen lamballen en interessante mensen. Ik vind iemand met zelfstandigheid (een eigen huis, auto, baan) alleen een stuk aantrekkelijker dan een werkloze met idealen die niet te realiseren zijn.
Waarom? omdat je dan bij zijn huis en in zijn auto kan stappen en eigen baan?quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:54 schreef AFX. het volgende:
[..]
Mijn school goed afmaken, een goede leuke en afwisselende relatie, een baan, en proberen mijn droom te verwezelijken.
En het allerbelangrijkste: Gelukkig zijn met wat ik heb, wie ik ben, en het idee hebben dat ik het goed voor elkaar heb.
Ik ken die mensen ook. En er zijn verschillen tussen lamballen en interessante mensen. Ik vind iemand met zelfstandigheid (een eigen huis, auto, baan) alleen een stuk aantrekkelijker dan een werkloze met idealen die niet te realiseren zijn.
Neequote:Op woensdag 20 juni 2007 12:59 schreef kless het volgende:
[..]
Waarom? omdat je dan bij zijn huis en in zijn auto kan stappen en eigen baan?
een relatie hebben met iemand die hele andere dromen heeft is toch minstens net zo noodlottig...quote:Op woensdag 20 juni 2007 13:01 schreef AFX. het volgende:
[..]
Nee
Dat hij zijn zaken op orde heeft. Ik wil een stabiel persoon. Zo raar is dat niet. Hoe kun je een relatie starten met iemand die constant geldzorgen heeft, op zijn 26e nog bij zijn ouders woont en daar de hele dag gamed?
Ik heb ook mijn eigen leven, mijn eigen auto en ik woon ook op mezelf. Dus hoef sowieso niet bij hem in de auto te stappen.
Ik studeer omdat ik het leuk vindquote:Op woensdag 20 juni 2007 13:03 schreef kless het volgende:
[..]
een relatie hebben met iemand die hele andere dromen heeft is toch minstens net zo noodlottig...
hele dagen gamen is voorbij
thuis wonen tjah, achteraf had ik misschien meteen uit huis gemoeten.
orde moet je continu maken.
Als iemand precies weet hoe je leven moet... Dr zijn verschillende manieren.
En ik zoek nog die van mij, (student, directeur,opa) directeur en opa moeten nog ... al valt het student zijn zwaargenoeg. Studeren voor....voor wat eigenlijk?
Jupz.. dat was het de eerste 2 jaar, aanwezigheid was genoeg en het kwam allemaal aanwaaien.quote:
Ben ik met je eensquote:Op woensdag 20 juni 2007 12:51 schreef PBateman1978 het volgende:
Ik lees het zo vaak dat mensen op zoek zijn naar iemand die 'weet wat ie wil' of 'ambities' hebben, maar ik ken 40ers die nog steeds niet weten wat ze willen, en dat zijn de meest interessante mensen.
Misschien begrijp ik je wel verkeerd hoor, maar ik kan maar niet snappen waarom mensen percee carriere willen maken bv.
Jij bent tenminste wel eerlijkquote:Op woensdag 20 juni 2007 00:11 schreef kless het volgende:
[..]
Oh dat ben ik zo wie zo al, en kansloos, en kansarm.
Ontzettend lui, (boekjes lezen forums afstruinen, spelletjes spelen)
Kan vanalles hèèl goed uithanden geven.
En te dom om geld te vragen voor dingen die ik (goed?) kan.
Woont ontzettend goedkoop bij paps en mams in huis.
Aardigheid heeft in huishouden doen![]()
Dus eigenlijk heb ik een zakelijke carriere bitch nodig die sloten met geld binnen haalt zodat ik makkelijk kan gaan huishouden koken enzo...
Daarom ook nogsteeds vrouwloos waarschijnlijk (+het ontbreken van de ballen om er NU iets aan te doen.)
euhh euuhhhquote:Op woensdag 20 juni 2007 14:35 schreef jaoka het volgende:
[..]
Jij bent tenminste wel eerlijk![]()
Niet:
Een zeikerd![]()
Iemand die altijd in zelfmedelijden zwelgt
Iemand die status binnen games-groepen belangrijk vindt "Hij heeft die en die processor, dus hij is stoer!!!"
Iemand die voor anderen hard is met opmerkingen, geintjes ed, maar gaat piepen als zijn band lekgestoken is![]()
Iemand die klaagt over allerlei pijntjes
iemand die rond zijn dertigste nog elk jaar van opleiding wisselt (doorgaans gepaard gaande met depressies over 'hoe moet het nog goedkomen met me?')
Wat, dat beetje droom wat ik nog heb ook opgeven?quote:Op woensdag 20 juni 2007 14:54 schreef AFX. het volgende:
Je kan de veranderingen ook gewoon voor lief nemen en je aanpassen
Lol, dat erna was mijn niet-lijstje en sloeg niet op jou. Had misschien wel even duidelijk moeten zeggen: mijn lijstje.quote:Op woensdag 20 juni 2007 14:50 schreef kless het volgende:
[..]
euhh euuhhh
eerlijkheid wordt niet beloont behalve dat je er zelf niet zoveel meer om hoeft te denken wat je nou ookweer gezegt hebt
-zeuren kan ik ook!!!
-zelfmedelijden moa, beetje, het is eerder een soort zelf afzeikerij (dom, want er zijn genoeg andere mensen die het wel voor je willen doen)
-Als het spelletje maar goed draait ben ik al tevreden. En mijn/ons team het naar zn zin heeft en zogoed mogenlijk presteerd en(misshcien daar werk van maken groepen laten doen wat ze willen en goed in kunnen worden??)
-opmerking... bijna altijd posietief bedoeld
-pijn moet je nemen, en verdoven als het je verlamt. (mag bestwel kijken of je er wat aan kan doen hoor)
-moa heel wat bachlor cususjes van een heleboel andere studies geluisterd.
-Goedkomen.. vastwel... maar wat goed is moet ik nog uitvinden.
-Maar woest aantrekkelijk vinden vrouwen het niet bepaald (of althans.. ik merk dat niet)
Ik worstel nu gewoon met mezelf, mn extra kilotjes stoppenmetrokenvetjes, en motivatie om nou toch eindelijk maar die bachlor te gaan halen (wie dat verdomde systeem ook maar heeft ingevoerd, ik ben die "onderwijs verbeteringen" wel zat nu eigenlijk. En dat uitstellen enzo.. och wat een drama.
Je weet al wat het niet moet zijn...quote:Op woensdag 20 juni 2007 15:52 schreef jaoka het volgende:
[..]
Lol, dat erna was mijn niet-lijstje en sloeg niet op jou. Had misschien wel even duidelijk moeten zeggen: mijn lijstje.
Dat van dat studie-hoppen op zich is niet eens zo irritant, maar wel wanneer de heer in kwestie er hele drama's van begint te maken, terwijl het toch echt aan hemzelf ligt.
Ach, je bent zo'n VINEX-mokkelquote:Op woensdag 20 juni 2007 12:54 schreef AFX. het volgende:
[..]
Je bent gedoemd tot die paar vierkante kilometers dat "Nederland" heet.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 09:48 schreef simmu het volgende:
Jouw droomvrouw moet op grote voet leven?quote:Op woensdag 20 juni 2007 17:29 schreef brooklynzoo het volgende:
mooie, goedverzorgde voeten (maat 40-44).
Ik heb serieuze neigingen om AFX te wurgen.quote:Op woensdag 20 juni 2007 11:50 schreef AFX. het volgende:
Iemand die nadenkt, dominant is en niet bang om mij op de plaats te wijzen. *Mompelt nog iets over patsboemklikvuurwerk moment*
En natuurlijk als diegene een duidelijk doel heeft in zijn leven. Ik zou nooit op mensen zonder toekomstperspectief kunnen vallen.
yes, en dan niet in de materiele zin van het woord.quote:Op woensdag 20 juni 2007 17:29 schreef Copycat het volgende:
[..]
Jouw droomvrouw moet op grote voet leven?
quote:Op woensdag 20 juni 2007 17:29 schreef brooklynzoo het volgende:
mooie, goedverzorgde voeten (maat 40-44).
Pedicures rock.
Women with ugly feet need to GO.![]()
quote:Op woensdag 20 juni 2007 17:27 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Je bent gedoemd tot die paar vierkante kilometers dat "Nederland" heet.![]()
Het meisje in haarquote:
Ik ga heul niet in zo'n huis wonenquote:Op woensdag 20 juni 2007 18:32 schreef Crack_david het volgende:
[..]
maak dan eerst je school maar eens af ja![]()
quote:
Wat vre-se-lijk (quote:Op woensdag 20 juni 2007 18:10 schreef Taurus het volgende:
* Humor
* Goede baan
* Goed opgeleid
* Dus goed toekomstperspectief
* Zelfverzekerd
* Galant jegens vrouwen (niet overdreven)
* Sexappeal
* Een verzorgd en sympathiek uiterlijk
Hier komt het wel op neerEn dit graag bij 'n man uiteraard.
Hey zeg, doe eens even relaxed. Ik heb inderdaad geen zaken als 'dat moedervlekje bij 'n mond of neus' of 'de manier waarop 'n vent z'n haar achter z'n oor veegt' o.i.d., 'sorry'quote:Op woensdag 20 juni 2007 21:13 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Wat vre-se-lijk () standaard, heb je ook nog iets bijzonders als voorkeur/smaak, of is het hoe burgerlijker, hoe beter.
![]()
En wat de neuk is een sympathiek uiterlijk...
Pick me pick me!!!! .... ohnee...die andere "wensen" komen niet overeenquote:Op woensdag 20 juni 2007 23:18 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dit zijn inderdaad de algemene zaken, had ik er even bij moeten zetten, maar ik vind aantrekkingskracht verder verscholen in de persoon zelf en dat kan ik helaas niet uittypen. Prachtig he? Klinkt zelfs 'n beetje spiritueel als je je best doet 't zo te interpreteren![]()
En een sympathiek uiterlijk lijkt me simpel, een vriendelijke kop, vrij vertaald. Dus geen doorlopende wenkbrauwen, maar 'n beetje om hoogstaand vind ik altijd leuk, open ogen, geen haakneus en gewoon vriendelijke betrouwbare ogen. Daar. Tevreden?
quote:Op woensdag 20 juni 2007 23:34 schreef kless het volgende:
[..]
Pick me pick me!!!! .... ohnee...die andere "wensen" komen niet overeen![]()
Welkom op Fok!quote:Op woensdag 20 juni 2007 23:48 schreef Taurus het volgende:
[..]Dit is toch geen vraag en aanbod topic? Er wordt nogal beledigd gereageerd op mijn bescheiden wensenlijstje
![]()
Dat snap ik. En dat snap ik dus niet zo.quote:Op woensdag 20 juni 2007 23:54 schreef addictivebeat het volgende:
Is status.
Waar sta je dan wel in de aanbiedingquote:Op woensdag 20 juni 2007 23:48 schreef Taurus het volgende:
[..]Dit is toch geen vraag en aanbod topic? Er wordt nogal beledigd gereageerd op mijn bescheiden wensenlijstje
![]()
Omdat ik dat wat vind zeggen over de ambities van een persoon. En to be honest, ik ben geen risiconemer en ik hou van zekerheid (brr burgerlijkquote:Op woensdag 20 juni 2007 23:50 schreef dawg het volgende:
[..]
Welkom op Fok!
Ik moet trouwens eerlijk bekennen dat ik (ook) niet begrijp wat er aantrekkelijk is aan iemand die een goede baan heeft.
Dus dicipline heb je wel.quote:Op donderdag 21 juni 2007 00:14 schreef Taurus het volgende:
[..]
Omdat ik dat wat vind zeggen over de ambities van een persoon. En to be honest, ik ben geen risiconemer en ik hou van zekerheid (brr burgerlijk) en in tegenstelling tot vele moraalridders hier die nog idealistische droompjes hebben over onverslaanbare vurige liefde met de stalknecht in 'n hooiberg: nee dank je. Mocht ik ooit hopeloos verliefd worden op een kansarme vent, dan is dat maar zo, niets aan te doen, maar als ik hier dan toch mijn eisenlijstje mag presenteren.. Dan prefereer ik inderdaad iemand die een interessante toekomstvisie heeft en niet van plan is die 40 uur per week fulltime werk te besteden aan iets waarin hij geen streven heeft en waar hij geen ambitie voor voelt.
Zo zijn vrouwen. Heeft geen zin om te verder te snappen of wat dan ook. Zelfs vrouwen snappen het niet. Gewoon je voordeel mee doen.quote:Op woensdag 20 juni 2007 23:56 schreef dawg het volgende:
[..]
Dat snap ik. En dat snap ik dus niet zo.
Nee. Maar ik ben ook nog 'n studente, wel in de eindfase, en tuurlijk heb in mijn studie al hele jaren verkloot, maar dat is ook met voordelen gepaard gegaan. Ik heb nog geen tot weinig tegenslagen gehad en alle kansen worden me gegeven, en dat maakt 'n mens misschien niet heel sterk, maar ik ga ook geen tegenslagen voor mezelf creeren, expres, bewust, daar zie ik het nut niet van in. Ik wil m'n kansen optimaal benutten (waar bij ik, tuurlijk, op een gegeven moment ook wel risico loop) en ik wil dat de man waar ik op val dat ook doet. En daar hoort een goede baan IMO bij. Dus niet per se op safe spelen als in 'n saaie kantoorbaan etc., maar je kan ook uitdaging vinden in 'n stabiele baan en een baan met een doel die jíj (niet je werkgever, als je die al hebt) belangrijk vindt te behalen.quote:Op donderdag 21 juni 2007 00:27 schreef kless het volgende:
[..]
Dus dicipline heb je wel.
En speelt ontzettend veel op safe.
Heb je al eens iets goed verkloot of moet dat nog?
Lees dan, ik leg je als vrouw mijn visie daar op net uitvoeoeoerig uit!quote:Op donderdag 21 juni 2007 00:36 schreef addictivebeat het volgende:
[..]
Zo zijn vrouwen. Heeft geen zin om te verder te snappen of wat dan ook. Zelfs vrouwen snappen het niet. Gewoon je voordeel mee doen.
Mja, hier ben ik het grotendeels dan wel weer mee eens, kan me hier ook in vinden. Maar, mijn ambitie ligt dan niet in werk/carriere, en verlang ik ook niet van een vrouw.quote:Op donderdag 21 juni 2007 00:14 schreef Taurus het volgende:
[..]
Omdat ik dat wat vind zeggen over de ambities van een persoon. En to be honest, ik ben geen risiconemer en ik hou van zekerheid (brr burgerlijk) en in tegenstelling tot vele moraalridders hier die nog idealistische droompjes hebben over onverslaanbare vurige liefde met de stalknecht in 'n hooiberg: nee dank je. Mocht ik ooit hopeloos verliefd worden op een kansarme vent, dan is dat maar zo, niets aan te doen, maar als ik hier dan toch mijn eisenlijstje mag presenteren.. Dan prefereer ik inderdaad iemand die een interessante toekomstvisie heeft en niet van plan is die 40 uur per week fulltime werk te besteden aan iets waarin hij geen streven heeft en waar hij geen ambitie voor voelt.
Interessant, dus iemand die een hekel heeft aan zijn werk, en dus 40 uur per week werkt zodat ie geld heeft om na werk-tijd de dingen te doen die ie leuk vind, hoeft niet bij jou aan te kloppen ?quote:Op donderdag 21 juni 2007 00:14 schreef Taurus het volgende:
Dan prefereer ik inderdaad iemand die een interessante toekomstvisie heeft en niet van plan is die 40 uur per week fulltime werk te besteden aan iets waarin hij geen streven heeft en waar hij geen ambitie voor voelt.
Neen. Dat zeg jij goed. Leuke dingen na werk tijd zijn ook belangrijk, maar vereisen niet direct geld en daarnaast is een goedverdienende baan die ook nog interessant is voor jezelf echt niet zo moeilijk, zolang je zelf ook maar eisen stelt aan het leven.quote:Op donderdag 21 juni 2007 10:26 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Interessant, dus iemand die een hekel heeft aan zijn werk, en dus 40 uur per week werkt zodat ie geld heeft om na werk-tijd de dingen te doen die ie leuk vind, hoeft niet bij jou aan te kloppen ?
Dus eigenlijk zoek je iemand die zijn droombaan heeft gerealiseerd ?quote:Op donderdag 21 juni 2007 10:29 schreef Taurus het volgende:
[..]
Neen. Dat zeg jij goed. Leuke dingen na werk tijd zijn ook belangrijk, maar vereisen niet direct geld en daarnaast is een goedverdienende baan die ook nog interessant is voor jezelf echt niet zo moeilijk, zolang je zelf ook maar eisen stelt aan het leven.
Dat hoeft ook niet. Het gaat er om wat ze nu willen, niet wat ze vroeger wilden. En ook gaat het om hun ambities, je idealen hoog stellen, en daar naartoe werken. Iedereen begint enigszins onderaan. Ik vind de baan die een man heeft en de gedrevenheid in die baan ertoe doen bij de 'selectie' van kanshebbersquote:Op donderdag 21 juni 2007 10:33 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zoek je iemand die zijn droombaan heeft gerealiseerd ?
Succes met zoeken dan, persoonlijk denk ik dat er maar heel weinig mensen zijn die doen wat zij vroeger altijd al wilden, wat werk betreft.
Ik wel, maar word er niet rijk vanquote:Op donderdag 21 juni 2007 10:33 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zoek je iemand die zijn droombaan heeft gerealiseerd ?
Succes met zoeken dan, persoonlijk denk ik dat er maar heel weinig mensen zijn die doen wat zij vroeger altijd al wilden, wat werk betreft.
Tsja, ik weet het niet hoor.quote:Op donderdag 21 juni 2007 10:37 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet. Het gaat er om wat ze nu willen, niet wat ze vroeger wilden. En ook gaat het om hun ambities, je idealen hoog stellen, en daar naartoe werken. Iedereen begint enigszins onderaan. Ik vind de baan die een man heeft en de gedrevenheid in die baan ertoe doen bij de 'selectie' van kanshebbersIn mijn hoofd dan.
En natuurlijk moet het overigens ook in mijn visie een interessante baan zijn. Als een fulltime winkelverkoper o.i.d. heel graag een juiste omzet wil behalen en daar ontzettend gedreven in is, vind ik dat alsnog niet interessant. Het is niet heel moraalridderig bedoelt, 'ik zoek de ambitie', ik zoek een interessante man en de baan die die man heeft of voor ogen heeft kan me daar wat over vertellen.
Nouja, ik vind 't wel belangrijk dat je die veertig uur per week aan iets besteed waarbij je een doel hebt en vooral waarbij je het belangrijk vindt wat dat bedrijf doet voor jou of je medemens. Die motivatie en die ehh 'levensvisie' maakt voor mij een man interessant, het is gewoon en en, niet of. Dus niet óf overdag interessante baan en savonds geen passie, maar én overdag een interessante baan (en dus ook passie) en savonds graag passiequote:Op donderdag 21 juni 2007 10:49 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Tsja, ik weet het niet hoor.
Ik heb bv. een kantoorbaan als inkoper, en ik heb verder geen enkele ambitie om ‘de top’ te bereiken hierin.
Als ik op mijn werk kom gaat er een knop om, doe ik wat ik moet doen, en als ik naar huis mag, dan ga ik de dingen doen waar ik een passie voor heb.
Dan zegt die baan toch helemaal niets over mij als persoon ?
Damn right... Ik zou elders veel meer kunnen verdienen voor t zelfde werk, alleenquote:Op donderdag 21 juni 2007 10:37 schreef Pavement het volgende:
Ik wel, maar word er niet rijk van
Lekker in je vel zitten is onbetaalbaar !!!!
Je legt het in ieder geval helder uit.quote:Op donderdag 21 juni 2007 10:56 schreef Taurus het volgende:
[..]
Nouja, ik vind 't wel belangrijk dat je die veertig uur per week aan iets besteed waarbij je een doel hebt en vooral waarbij je het belangrijk vindt wat dat bedrijf doet voor jou of je medemens. Die motivatie en die ehh 'levensvisie' maakt voor mij een man interessant, het is gewoon en en, niet of. Dus niet óf overdag interessante baan en savonds geen passie, maar én overdag een interessante baan (en dus ook passie) en savonds graag passieIk vind het leven te boeiend om het alleen voor mezelf te leven, en als ik puur en alleen die veertig uur per week zou werken om geld te hebben zodat ik savonds en in 't weekend leuke dingen kan doen, dan is dat niet bevredigend voor mij, als zin van het leven. Bijna poetisch.
Maar je bent het er niet mee eens? Althans, jij begrijpt niet dat ik dit zoek, bedoel ik? Gezien je 'in ieder geval'quote:Op donderdag 21 juni 2007 11:08 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Je legt het in ieder geval helder uit.
Nou, ik snap wel wat je bedoelt, maar ik snap niet dat je het zo belangrijk vind.quote:Op donderdag 21 juni 2007 11:33 schreef Taurus het volgende:
[..]
Maar je bent het er niet mee eens? Althans, jij begrijpt niet dat ik dit zoek, bedoel ik? Gezien je 'in ieder geval'
Maar dank je.
Ik begrijp nog steeds niet dat, wanneer iemand het over toekomstvisie, doelen, etc, heeft, dat dan praktisch altijd over werk en carriere gaat.quote:Op donderdag 21 juni 2007 10:56 schreef Taurus het volgende:
[..]
Nouja, ik vind 't wel belangrijk dat je die veertig uur per week aan iets besteed waarbij je een doel hebt en vooral waarbij je het belangrijk vindt wat dat bedrijf doet voor jou of je medemens. Die motivatie en die ehh 'levensvisie' maakt voor mij een man interessant, het is gewoon en en, niet of. Dus niet óf overdag interessante baan en savonds geen passie, maar én overdag een interessante baan (en dus ook passie) en savonds graag passieIk vind het leven te boeiend om het alleen voor mezelf te leven, en als ik puur en alleen die veertig uur per week zou werken om geld te hebben zodat ik savonds en in 't weekend leuke dingen kan doen, dan is dat niet bevredigend voor mij, als zin van het leven. Bijna poetisch.
Je kan er niet onderuit dat werk vaak veertig uur van je week in houdt. Dat is niet niks, het vormt daarmee een essentieel onderdeel van je leven. Je leeft niet om te werken, maar je leeft wel. En bij dat leven hoort werk. En dat werk hoort bij jou, en zegt wat over jou, vind ik. Ik wil gewoon dat dat tijdsbestek besteed wordt aan iets waar je zelf achter staat en waar je zelf ook belang aan hecht, en niet alleen het belang van je werkgever. Het is je passie, omgezet in een beroep waar je ook nog eens geld mee verdient (en je kan niet anders, geld heb je nodig). Doelen zijn voor mij groter dan kinderen, leuke dingen doen met m'n vent en liefde in m'n gezin. Dat zei ik ook in m'n vorige post, ik noem dat leven voor jezelf, en dat wil ik niet. Ik denk veel na over dingen en ik vind 't leuk die gedachten met anderen te delen, en het liefst op grote schaal. Het is best moeilijk om dat te realiseren in de avonduren en in het weekend, en zeker als je thuis komt na een zware werkdag bij een bedrijf of winkel. Met wat ik voor ogen heb, kan dat dus haast niet eens anders.quote:Op donderdag 21 juni 2007 11:39 schreef dawg het volgende:
[..]
Ik begrijp nog steeds niet dat, wanneer iemand het over toekomstvisie, doelen, etc, heeft, dat dan praktisch altijd over werk en carriere gaat.
Ik werk om te leven, ik leef niet om te werken. Die indruk krijg ik de laatste jaren echter wel steeds meer bij mensen.
Niet teveel willen hè(of tenminste, verwachten dat dat ook lukt)quote:Op donderdag 21 juni 2007 11:50 schreef Taurus het volgende:
[..]
Je kan er niet onderuit dat werk vaak veertig uur van je week in houdt. Dat is niet niks, het vormt daarmee een essentieel onderdeel van je leven. Je leeft niet om te werken, maar je leeft wel. En bij dat leven hoort werk. En dat werk hoort bij jou, en zegt wat over jou, vind ik. Ik wil gewoon dat dat tijdsbestek besteed wordt aan iets waar je zelf achter staat en waar je zelf ook belang aan hecht, en niet alleen het belang van je werkgever. Het is je passie, omgezet in een beroep waar je ook nog eens geld mee verdient (en je kan niet anders, geld heb je nodig). Doelen zijn voor mij groter dan kinderen, leuke dingen doen met m'n vent en liefde in m'n gezin. Dat zei ik ook in m'n vorige post, ik noem dat leven voor jezelf, en dat wil ik niet. Ik denk veel na over dingen en ik vind 't leuk die gedachten met anderen te delen, en het liefst op grote schaal. Het is best moeilijk om dat te realiseren in de avonduren en in het weekend, en zeker als je thuis komt na een zware werkdag bij een bedrijf of winkel. Met wat ik voor ogen heb, kan dat dus haast niet eens anders.
Ik zie even niet waar ik twee dingen tegelijk wil.. Als je doelt op 'n leuk leven naast je baan, én 'n leuke baan, dan vind ik de waarschuwing goed bedoelt, maar natuurlijk ga ik voor iets wat ik wil. Of het niet lukt zie ik dan wel.quote:Op donderdag 21 juni 2007 11:53 schreef kless het volgende:
[..]
Niet teveel willen hè(of tenminste, verwachten dat dat ook lukt)
Je kan bijna alles worden/bereiken, maar meestal niet tegelijk.. en als je de ene kiest wil dat andere niet, niemand kan op 2 plekken tegelijk zijn.
Mijn werk is echt niet mijn passie. Mijn passie haal ik uit andere dingen. Verder vind ik je wel erg gefixeerd op werk en carriere, als ik het zo lees.quote:Op donderdag 21 juni 2007 11:50 schreef Taurus het volgende:
[..]
Je kan er niet onderuit dat werk vaak veertig uur van je week in houdt. Dat is niet niks, het vormt daarmee een essentieel onderdeel van je leven. Je leeft niet om te werken, maar je leeft wel. En bij dat leven hoort werk. En dat werk hoort bij jou, en zegt wat over jou, vind ik. Ik wil gewoon dat dat tijdsbestek besteed wordt aan iets waar je zelf achter staat en waar je zelf ook belang aan hecht, en niet alleen het belang van je werkgever. Het is je passie, omgezet in een beroep waar je ook nog eens geld mee verdient (en je kan niet anders, geld heb je nodig). Doelen zijn voor mij groter dan kinderen, leuke dingen doen met m'n vent en liefde in m'n gezin. Dat zei ik ook in m'n vorige post, ik noem dat leven voor jezelf, en dat wil ik niet. Ik denk veel na over dingen en ik vind 't leuk die gedachten met anderen te delen, en het liefst op grote schaal. Het is best moeilijk om dat te realiseren in de avonduren en in het weekend, en zeker als je thuis komt na een zware werkdag bij een bedrijf of winkel. Met wat ik voor ogen heb, kan dat dus haast niet eens anders.
Dat klopt wel, en inderdaad, ieder z'n ding. Ik leg ook uit waarom ik gefixeerd ben op dat werk en carriere. Ik vind dat net zo belangrijk als m'n andere doelen (kinderen, liefde of hobbys e.d.)quote:Op donderdag 21 juni 2007 12:12 schreef dawg het volgende:
[..]
Mijn werk is echt niet mijn passie. Mijn passie haal ik uit andere dingen. Verder vind ik je wel erg gefixeerd op werk en carriere, als ik het zo lees.
Ieder zijn ding.
Ja, dat heb je ook.quote:Op donderdag 21 juni 2007 12:16 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dat klopt wel, en inderdaad, ieder z'n ding. Ik leg ook uit waarom ik gefixeerd ben op dat werk en carriere. Ik vind dat net zo belangrijk als m'n andere doelen (kinderen, liefde of hobbys e.d.)
Je zult als maagd sterven.quote:Op donderdag 21 juni 2007 13:31 schreef oddman het volgende:
EISEN:
- Onorthodoxie
- Hoogbegaafdheid
- Twee X-chromosomen
- Sex-drive
VOORKEUREN (zijn meestal resultante van bovenstaande):
- Kunstzin
- Stijl
- Taille
- Schoonheid
- Kink-factor vergelijkbaar met de mijne (hmmm... lekker cryptisch. Dit is een erg lastige om te checken bij je verse date.)
- Politiek bewustzijn
- Relativeringsvermogen
- Gevoel voor humor: Brits en sarcastisch.
- Tegen een stootje kunnen
etc, etc... maar, 't zijn maar voorkeuren.
Zo 1 heb ik laten lopen omdat ik de ballen niet had...quote:Op donderdag 21 juni 2007 13:31 schreef oddman het volgende:
EISEN:
- Onorthodoxie
- Hoogbegaafdheid
- Twee X-chromosomen
- Sex-drive
VOORKEUREN (zijn meestal resultante van bovenstaande):
- Kunstzin
- Stijl
- Taille -prachtig lijf alleen een kop groter![]()
- Schoonheid- niet de donkere haren met blauwe/groene/grijze ogen die ik zóóó mooi vind
- Kink-factor vergelijkbaar met de mijne (hmmm... lekker cryptisch. Dit is een erg lastige om te checken bij je verse date.)- Politiek bewustzijn
- Relativeringsvermogen
- Gevoel voor humor: Brits en sarcastisch.
- Tegen een stootje kunnen
etc, etc... maar, 't zijn maar voorkeuren.
Burgerlijkheid is de standaard omdat het de makkelijkste weg is die een mens kan volgen.quote:Op woensdag 20 juni 2007 23:18 schreef Taurus het volgende:
[..]
En burgerlijk is zo'n zielig begrip by the wayDe enige mensen die dat begrip gebruiken zijn de mensen die stiekem graag burgerlijk willen zijn, maar dat niet bereiken en zich er dus tegen af zetten door het af te zeiken, terwijl het inderdaad gewoon de standaard is en dat is niet voor niets.
Overdrijf niet zo. Iedereen houdt bewust of onbewust rekening met bepaalde eigenschappen en daarmee verbonden keuzes die de persoon waar je verliefd op wordt heeft gemaakt, dat is gewoon waar je op valt. Daar kun je echt wel 'n patroon in gaan herkennen. Ik vind 't gelul dat je dat helemaal niet in de hand hebt.quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:54 schreef UberMeister het volgende:
Ik wil ook graag zo'n lijstje hebben...Helaas laat ik me leiden door simpele dingen zoals het gevoel dat ik op een bepaald moment heb bij iemand.
Lijkt me wel makkelijk om gewoon ff zo'n checklist af te kunnen vinken, als ze er door heen komt vraag ik of ik haar checklist overleef. Als dat ook zo is hoeven we tenminste niet te praten om gevoelens bij elkaar op te wekken, kunnen we gewoon gelijk neuken![]()
En makkelijk is negatief omdat.... ?quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:38 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Burgerlijkheid is de standaard omdat het de makkelijkste weg is die een mens kan volgen.
quote:Op dinsdag 19 juni 2007 09:38 schreef Stofje het volgende:
De tieten.
Ik oordeel niet over burgerlijkheid, ik zeg slechts dat het de makkelijkste weg is die een mens kan volgen. Dat blijkt ook wel, want de overgrote meerderheid van de mensen leidt een burgerlijk bestaan.quote:Op donderdag 21 juni 2007 16:58 schreef Taurus het volgende:
[..]
En makkelijk is negatief omdat.... ?
Nee, maar ik oordeelde en jij leek me te corrigeren. Terwijl ik vind dat ik hetzelfde zeg als wat ji jzegt over burgerlijkheid, maar ik zie het niet als iets negatiefs. Mijn reactie waarin ik mijn definitie van burgerlijkheid gaf was gericht op iemand die burgerlijkheid wel beschouwde als iets negatiefsquote:Op donderdag 21 juni 2007 23:03 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Ik oordeel niet over burgerlijkheid, ik zeg slechts dat het de makkelijkste weg is die een mens kan volgen. Dat blijkt ook wel, want de overgrote meerderheid van de mensen leidt een burgerlijk bestaan.
Natuurlijk kun je binnen je burgerlijkheden bepaalde doelen stellen en behalen, maar het blijft een tamelijk veilig kader.
Dus al veel inspiratie op gedaan om een checklist te maken en aspiraties om ze allemaal af te kunnen strepen?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 09:25 schreef frien het volgende:
Zozo, veel posts... *is twee dagen weg geweest en bewondert nu de resultaten van het topic*
Mijn mening t.o.v. burgelijkheid:
- mannen die burgelijk zijn kan ik op zich best waarderen, dat belooft namelijk een veilige toekomst, maar ook een saaie, in mijn ogen... is misschien wel beter voor de langere termijn, maar meer de weg die de massa ook volgt en wil mij liever onderscheiden...
- van de andere kant heb ik dus liever iemand die risico's durft te nemen in zijn leven, al pakken die soms misschien niet goed uit... vind een man veel spannender wanneer hij idealen heeft die afwijken van wat de rest van nederland denkt. zo iemand is toch veel interessanter?
Mannen zijn helemaal niet zo moeilijk... of misschien toch wel...eisen en wensen lijstjesquote:Op vrijdag 22 juni 2007 09:47 schreef frien het volgende:
Ben niet alleen veel te weten gekomen over wat andere vrouwen van mannen denken, maar ook wat mannen van vrouwen verwachten en blijkt dat ik toch aardig aan die eisen voldoe
Checklist gaat me een beetje ver, als een man een aantal belangrijke kenmerken bezit die mij aanstaan, ben ik al gauw verkocht. Wil niet te kieskeurig zijn, de ideale man bestaat toch niet. Mijn eigen wensen ga ik iig niet bijstellen, ben daar nog steeds heilig van overtuigd
Wat ik heb gepost is geen checklist hoorquote:Op vrijdag 22 juni 2007 09:47 schreef frien het volgende:
Ben niet alleen veel te weten gekomen over wat andere vrouwen van mannen denken, maar ook wat mannen van vrouwen verwachten en blijkt dat ik toch aardig aan die eisen voldoe
Checklist gaat me een beetje ver, als een man een aantal belangrijke kenmerken bezit die mij aanstaan, ben ik al gauw verkocht. Wil niet te kieskeurig zijn, de ideale man bestaat toch niet. Mijn eigen wensen ga ik iig niet bijstellen, ben daar nog steeds heilig van overtuigd
Dat zou heel bijzonder zijn en daarvoor moet ik terug in de tijdquote:Op donderdag 21 juni 2007 14:03 schreef PDOA het volgende:
Wat hebben vrouwen met gitaarspelende hippies?
[..]
Je zult als maagd sterven.
Ha! Maarr... de vraag is, pas jij ook in mijn verlanglijstje?quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:18 schreef Whoopsydaisy het volgende:
OK, OK.. Mijn wensenlijstje, maar uiteindelijk maakt het me geen bal uit. Spits het maar even toe op mannen.
Een leuke kop. Niet perse ontzettend knap maar wel leuk.
Sexappeal en hij moet wel goed zijn in bed.
Hij moet humor hebben. En ook nog mijn humor.
Hij moet wel ongeveer even intelligent zijn als ik (of even dom, het is maar hoe je het bekijkt)
Hij moet minstens 1.70 zijn (dat ben ik zelf), maar het liefst 1.80 of langer want ik draag vaak hakken.
Hij moet avontuurlijk en spontaan zijn. Weekendjes weg zonder na te denken enzo.
Hij moet mij in mijn waarde kunnen laten. Erg belangrijk dat je mij neemt zoals ik ben en dat je me niet probeert te beperken.
Jaloezie trek ik slecht. Een klein beetje mag wel maar ik moet gewoon met vreemde mannen kunnen praten, hij moet er vanuit gaan dat ik toch niet vreemdga. Ik leer nu eenmaal graag mensen kennen en dat wil ik graag met hem delen. Ik vind het ook geen probleem als hij met een vreemd meisje praat.
Hij moet willen groeien als persoon, in zijn werk, in zijn hobby etc.
Hij moet goed met mijn familie door 1 deur kunnen.
Muzikaliteit is een grote pré, liefst iemand die goed kan zingen.
Uhuh... of je stopt naief te zijn en accepteert gewoon de keiharde werkelijkheidquote:Op donderdag 21 juni 2007 16:56 schreef Taurus het volgende:
[..]
Overdrijf niet zo. Iedereen houdt bewust of onbewust rekening met bepaalde eigenschappen en daarmee verbonden keuzes die de persoon waar je verliefd op wordt heeft gemaakt, dat is gewoon waar je op valt. Daar kun je echt wel 'n patroon in gaan herkennen. Ik vind 't gelul dat je dat helemaal niet in de hand hebt.
als ze der goed uit ziet welquote:Op vrijdag 22 juni 2007 10:22 schreef oddman het volgende:
[..]
Ha! Maarr... de vraag is, pas jij ook in mijn verlanglijstje?
Alles met een kont en tieten en benen en leuke kop enzo is prima neukbaar.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 11:02 schreef UberMeister het volgende:
[..]
Uhuh... of je stopt naief te zijn en accepteert gewoon de keiharde werkelijkheid
Meh, daar doe ik zowiezo niet aan.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 11:43 schreef kless het volgende:
[..]
Maar das iets heel anders dan houden van en samen iets beginnen.
En wat is jouw verlanglijstje?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 10:22 schreef oddman het volgende:
[..]
Ha! Maarr... de vraag is, pas jij ook in mijn verlanglijstje?
En dat vind ik gelul.quote:Op donderdag 21 juni 2007 16:56 schreef Taurus het volgende:
[..]
Overdrijf niet zo. Iedereen houdt bewust of onbewust rekening met bepaalde eigenschappen en daarmee verbonden keuzes die de persoon waar je verliefd op wordt heeft gemaakt, dat is gewoon waar je op valt. Daar kun je echt wel 'n patroon in gaan herkennen. Ik vind 't gelul dat je dat helemaal niet in de hand hebt.
Nee, zo bedoel ik het niet. Dat wensenlijstje slaat nergens op, maar het is wel zo dat als ik mensen ontmoet of flirt met iemand met de insteek daar iets interessants achter te zoeken, en diegene vertelt dat hij fulltime in de horeca werkt, nooit een opleiding heeft afgerond of iets dergelijks of uberhaupt niet al te snugger op me over komt, dan vind ik 't prima en gezellig om met die persoon te praten, maar mijn verdere interesse wekt hij niet. (afgeschreven, zo gezegd)quote:Op vrijdag 22 juni 2007 12:13 schreef dawg het volgende:
[..]
En dat vind ik gelul.
Als het niet klikt, kan iemand nog zo goed aan je wensen/eisenlijstje voldoen, maar dan wordt het toch nooit iets.
..quote:Op vrijdag 22 juni 2007 11:02 schreef UberMeister het volgende:
[..]
Uhuh... of je stopt naief te zijn en accepteert gewoon de keiharde werkelijkheid
Laat maar..quote:Op vrijdag 22 juni 2007 11:50 schreef UberMeister het volgende:
[..]
Meh, daar doe ik zowiezo niet aan.
Wat is dit voor een suffe uitspraak? Geen tijd.quote:(jaja uitzonderingen blabla, daar heb ik geen tijd voor)
Define dat eerste alsjeblieft, ik zie niet hoe ik op élk detail let bij mijn 'wensenlijstje' als ik kijk naar het niveau van mijn eventuele partner. Vind je dat al een beláchelijk criterium? Op elke slak zout?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 12:40 schreef dawg het volgende:
Hoe meer ik van jou lees, hoe meer je op mij overkomt als een zeurderig typeje wat op elke slak zout legt.
[..]
Wat is dit voor een suffe uitspraak? Geen tijd.
Jouw ervaring is natuurlijk geen maatstaf, en als je "geen tijd" hebt om het per individu te bekijken en/of beoordelen, vind ik je inderdaad bekrompen.
Niet alleen in dit topic. Ik noem even je discussie met Grrrrrr in een ander topic, over een gedachtegang die hij plaatste, welke jij walgelijk vond. Bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 12:49 schreef Taurus het volgende:
[..]
Define dat eerste alsjeblieft, ik zie niet hoe ik op élk detail let bij mijn 'wensenlijstje' als ik kijk naar het niveau van mijn eventuele partner. Vind je dat al een beláchelijk criterium? Op elke slak zout?
Nu neem jij het nogal letterlijk. Wat ik bedoel is dat bijvoorbeeld opleiding geen fuck zegt over een klik, niveau, en wat al nog meer. Ik zeg ook nergens dat je dan dus maar met elke man in de kroeg een praatje moet maken.quote:Die 'suffe' uitspraak (een mening is wat mij betreft nooit suf, dat terzijde) is om geen discussie te starten over waarom ik onopgeleide mannen bij voorbaat al liever geen kans wil geven. Simpelweg geen tijd voor inderdaad. Je moet niet elke zin uit m'n betoog er uit halen en letterlijk nemen, tuurlijk ontmoet ik ze, tuurlijk praat ik met ze, en interesseer ik me voor ze, 'geen tijd voor' is in deze zin bij wijze van spreken. Geestelijk geen tijd voor om me daar in te storten als in verder interesseren of datenmaar als we het dan toch zo letterlijk gaan nemen: ik ga toch niet in een kroeg of op feestjes of bij vrienden aan íedere vent aandacht besteden omdat dat mogelijk wel iets zou kunnen worden? Je selecteert sowieso al, bewust of onbewust. Is gewoon realistisch hoor wat ik nu zeg, volgens mij, en ik durf zelfs wel te beweren dat dat wel degelijk een algemene 'maatstaf' is
En op grond van die 'selectie' kun je dus wél bepaalde aantrekkelijkheden die jij zoekt in iemand opstellen. Dat is het enige wat ik zeg met m'n vorige stuk. Ik begrijp niet hoe je daar zo over kunt vallen.
Ik ben de nuance zelve, geloof me. Ik vind toch echt dat jij de bedoeling van mijn teksten verkeerd interpreteert. Of dat aan mijn manier van uitdrukken ligt of aan jouw manier van interpreteren laat ik daarbij dan maar in het midden, kan evengoed my bad zijn.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 13:02 schreef dawg het volgende:
[..]
Niet alleen in dit topic. Ik noem even je discussie met Grrrrrr in een ander topic, over een gedachtegang die hij plaatste, welke jij walgelijk vond. Bijvoorbeeld.
[..]
Nu neem jij het nogal letterlijk. Wat ik bedoel is dat bijvoorbeeld opleiding geen fuck zegt over een klik, niveau, en wat al nog meer. Ik zeg ook nergens dat je dan dus maar met elke man in de kroeg een praatje moet maken.
Ik zeg, dat wat mij betreft, mensen best eens een wat meer open blik naar anderen toe mogen hebben. Alles wordt altijd zo in extremen uitgedrukt, iemand heeft MBO? Wat een dommerik. Iemand zuipt op zaterdag graag de nodige biertjes? Wat oppervlakkig als je daar je weekend mee vult. Etc etc.
Nuance is een mooi iets.
En over maatsstaven gesproken, geen enkele ex van mij leek op een andere ex. Verschillend persoon, met verschillende eigenschappen, eigenaardigheden, en aantrekkelijkheden. Dat iemand bijvoorbeeld goed verzorgd dient te zijn noem ik geen eis/wens, dat noem ik vanzelfsprekend.
Hmmmm.. *overweegt internetdate*quote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:10 schreef dawg het volgende:
Ze moet vrouwelijk zijn, en vrouwelijkheid uitstralen. Voor de rest ligt het gewoon aan de persoon in kwestie.
quote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:26 schreef nozem het volgende:
Wat is er in godsnaam mis met het zoeken naar een partner met op z'n minst hetzelfde denkniveau?
Ik prefereer ook vrouwen met academisch denkniveau. Maakt mij dat bekrompen of anderszins kort-door-de-bocht?
Ik ben het helaas met taurus eens...quote:
Waarom nou weer helaas..quote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:48 schreef kless het volgende:
[..]
Ik ben het helaas met taurus eens...
==> *niet dat ik niet van andere mensen kan houden, maar het praat gewoon hèèèèèèl wat makkelijker en ideeen zijn beter en makkelijker overdraagbaar enzo... ofzo*
==> *letwel, das mijn tekortkoming dat ik het niet zo simpel kan vertellen uitleggen overdragen.
In de tijd dat ik dingen voor haar kan denken kan zij dingen voor mij doen enzo daar niet van.
voorbeeld :
Ik vind mn zussie een schat van een meid maar met zo iemand samen wonen... kan ook nog zelfs... maar dan moet ik mn portie intelectueele uitdagingen ergens anders vandaan halen. En dat zo ik graag in mn werderhelft terugvinden. Ofzoiets.
Om dat ik het zie als een tekortkoming van mezelf dat ik zo slecht ben in het makkelijk zeggen en duidelijk van moeilijke dingen.quote:
een beetje wel ja. wat voor opleiding iemand gedaan heeft zegt niet noodzakelijkerwijs iets over de smartsquote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:26 schreef nozem het volgende:
Wat is er in godsnaam mis met het zoeken naar een partner met op z'n minst hetzelfde denkniveau?
Ik prefereer ook vrouwen met academisch denkniveau. Maakt mij dat bekrompen of anderszins kort-door-de-bocht?
Niet wat voor maar wel uberhaupt óf er 'n opleiding is gedaan en het niveau van de opleiding. Dat zegt sowieso wat over de 'smarts', dat is een feit, althans, dat kán 'n feit zijn, er zijn uitzonderingen maar het valt toch wel te veralgemeniseren. Maar wat ook een feit is is dat er uiteraard wel mensen zijn de nooit een opleiding hebben gedaan maar wel bovengemiddeld intelligent zijn, alleen zijn die toch in de minderheid vrees ik, dit valt dus weer niet te veralgemeniseren. En bovendien is en blijft het vaak toch zoeken in je eigen kringetje, en naast dat het niveau gelijk is is ook de levenshouding gelijk wanneer men beiden studeert of net is afgestudeerd. Toch prettig.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 16:45 schreef simmu het volgende:
[..]
een beetje wel ja. wat voor opleiding iemand gedaan heeft zegt niet noodzakelijkerwijs iets over de smarts
mwah; het klinkt ietsje anders dan wat je nu zegt........quote:Op vrijdag 22 juni 2007 16:50 schreef Taurus het volgende:
[..]
Niet wat voor maar wel uberhaupt óf er 'n opleiding is gedaan en het niveau van de opleiding. Dat zegt sowieso wat over de 'smarts', dat is een feit, althans, dat kán 'n feit zijn, er zijn uitzonderingen maar het valt toch wel te veralgemeniseren. Maar wat ook een feit is is dat er uiteraard wel mensen zijn de nooit een opleiding hebben gedaan maar wel bovengemiddeld intelligent zijn, alleen zijn die toch in de minderheid vrees ik, dit valt dus weer niet te veralgemeniseren. En bovendien is en blijft het vaak toch zoeken in je eigen kringetje, en naast dat het niveau gelijk is is ook de levenshouding gelijk wanneer men beiden studeert of net is afgestudeerd. Toch prettig.
Ik prefereer hetzelfde opleidingsniveau als waar ik me mee bezig hou, of in ieder geval wat er bij in de buurt komt. Omdat ik opleidingsniveau gelijk stel aan bepaalde capaciteiten van mensen, en gesprekken die ik op een bepaald niveau wil voeren. Ik begrijp alsnog niet wat daar mis mee is. Interesses kunnen verschillen, maar ik vind gesprekken met iemand die mijn visie op zaken kan begrijpen interessanter dan gesprekken met mensen waarmee ik niet op 1 lijn kom, die simpelweg niet begrijpen wat ik bedoel te zeggen.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 16:56 schreef PBateman1978 het volgende:
Zoeken naar iemand met een minimaal opleidings-niveau zegt in mijn ogen ook veel over het denk-niveau van de zoeker, en inderdaad is die nogal bekrompen.
Wat klinkt anders, druk ik me verkeerd uit? Ik ben het volledig met je eens dat het raar is als mensen tegen je zeggen dat je 'maar' HBO hebt. Ik mis dan ook even waarom je reactie een reactie op mij is. Ben je het nu met me eens, maar zou jij het anders zeggen, of ervaar je mijn mening als 'storend en kortzichtig'?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 16:58 schreef simmu het volgende:
[..]
mwah; het klinkt ietsje anders dan wat je nu zegt........
nu ben ik zelf net HBO bedrijfswiskunde afgestudeerd (woensdag een 8 gehaald voor mijn afstuderen) en mijn partner is aio. we hebben elkaar ontmoet op de uni. je wil niet weten hoeveel commentaar ik van sommigen in de kennisenkring krijg dat ik 'maar' hbo heb, terwijl ik dus gestopt was met de uni (overigens bleef ik bij de uni hangen op 3 bachelorvakjes en vond ik er weinig tot niks aan)
ik ervaar die arrogantie als storend en kortzichtig
laten we het erop houden dat je nogal arrogant en ongenuanceerd overkomt.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 00:12 schreef Taurus het volgende:
[..]
Wat klinkt anders, druk ik me verkeerd uit? Ik ben het volledig met je eens dat het raar is als mensen tegen je zeggen dat je 'maar' HBO hebt. Ik mis dan ook even waarom je reactie een reactie op mij is. Ben je het nu met me eens, maar zou jij het anders zeggen, of ervaar je mijn mening als 'storend en kortzichtig'?
Het zoeken op zich zegt al iets over het denk-niveau van de zoeker.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 16:56 schreef PBateman1978 het volgende:
Zoeken naar iemand met een minimaal opleidings-niveau zegt in mijn ogen ook veel over het denk-niveau van de zoeker, en inderdaad is die nogal bekrompen.
dank je heldquote:Op zaterdag 23 juni 2007 17:17 schreef Friek_ het volgende:
Ik vind trouwens dames die wat gevulder zijn stukken aantrekkelijker dan maatje 36. Niet mijn ding.
Ik sabel niemand neer. Ik prefereer slechts - en let wel, ik heb het over een eventuele relatie, dwz waar je je leven mee deelt - iemand die op het zelfde niveau als ik zich interesseert voor dingen. Dat is niet arrogant, dat is reeel en bovendien is dat mijn persoonlijke voorkeur, ik heb daar uiteraard alle recht op. Ik impliceer daarmee niet béter te zijn (= arrogantie), ik impliceer daar mee van een ander niveau te zijn, op een ander niveau te denken en op een ander niveau kijk op verschillende situaties te hebben. En dat niveau zie ik graag terug in mijn partner.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 09:53 schreef simmu het volgende:
[..]
laten we het erop houden dat je nogal arrogant en ongenuanceerd overkomt.
je hebt het over 'je eigen opleidingsniveau', maar er zijn dus zat mensen die b.v. onderscheid maken tussen HBO en uni. ik kan best begrijpen dat je als 22 jarige student(e) (ongeacht welke opleiding) weinig trek heb in een 16 jarige bier/breezer drinkend figuur. maar om als 22 jarige student (die dus zelf slechts vwo ofzo heeft) bijvoorbeeld een 23 jarige, weet ik veel, taxichauffeur direct neer te sabelen (want ik heb geen tijd om die in overweging te nemen) getuigt in mijn blik van verregaande arrogantie. ik weet niet wat voor opleiding je doet, maar dan kan je die lijn ook doortrekken naar 'geen vrijetijdskundestudenten'
ben je alpha, beta of gamma trouwens?
geen alpha: dan stakker.
en als hij er niet uitziet?quote:Op zondag 24 juni 2007 01:15 schreef Spacehamster het volgende:
Wat ik in mannen zoek is heel eenvoudig:
Iemand die zijn leven wil wijden aan mij te vertroetelen!
Dat is alles wat ik vraag.
Ik moet toegeven dat ik ook eerst zo dacht, maar op een gegeven moment loopt die gedachtegang nogal stuk als je iemand tegenkomt die daaraan voorbij gaat. Als iemand je emoties weet te raken, je mens laat voelen en je 'heel' maakt, wat doet in hemelsnaam die muzieksmaak, dat opleidingsniveau of sociale status er nog toe? Uiteindelijk zijn dat niet de dingen die er toe doen, dat lijkt slechts op het eerste gezicht zo.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 12:34 schreef Taurus het volgende:
[..]
Nee, zo bedoel ik het niet. Dat wensenlijstje slaat nergens op, maar het is wel zo dat als ik mensen ontmoet of flirt met iemand met de insteek daar iets interessants achter te zoeken, en diegene vertelt dat hij fulltime in de horeca werkt, nooit een opleiding heeft afgerond of iets dergelijks of uberhaupt niet al te snugger op me over komt, dan vind ik 't prima en gezellig om met die persoon te praten, maar mijn verdere interesse wekt hij niet. (afgeschreven, zo gezegd)
Ach, het is allemaal subjectief, niet? Er zijn ook mensen die minder waarde hechten aan het fysieke aspect van een relatie. En zo vind ik muzieksmaak absoluut niets te maken hebben met opleidingsniveau. Opleidingsniveau is geen kwestie van smaak of karakter. Maar nogmaals; ik neem opleiding gewoon even als 'meetlat'. Ik bedoel eerder te zeggen dat ik iemand van mijn niveau gewenst vind. Ik acht de kans erg klein dat ik straks geraakt wordt door iemand met wie ik geen diepzinnig woord kan wisselen. En nu niet direct allemaal uit de pan gaan 'alsof je met laagopgeleiden geen goed diepzinnig woord kan wisselen' o.i.d., ik generaliseer en veralgemeniseer hier even door opleidingsniveau te noemen, anders wordt het zo'n uitgerelativeerde discussie waarbij elke gevoeligheid of uitzondering even helemaal politiek correct vertaalt moet worden.quote:Op zondag 24 juni 2007 16:31 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik moet toegeven dat ik ook eerst zo dacht, maar op een gegeven moment loopt die gedachtegang nogal stuk als je iemand tegenkomt die daaraan voorbij gaat. Als iemand je emoties weet te raken, je mens laat voelen en je 'heel' maakt, wat doet in hemelsnaam die muzieksmaak, dat opleidingsniveau of sociale status er nog toe? Uiteindelijk zijn dat niet de dingen die er toe doen, dat lijkt slechts op het eerste gezicht zo.
Persoonlijk denk ik dat mensen hier een heleboel 'eisen' stellen, maar die allemaal nogal in het water vallen als er bijv. geen seksuele aantrekkingskracht is. Iemand kan nog zo interessant, intelligent, smaakvol of wat dan ook zijn, als we niet bevredigd worden in fundamentele (bijna 'dierlijke') behoeften, dan kun je vaarwel zeggen tegen een (potentiele) relatie.
Tsja, als je het zo stelt ga ik er onderhand mee eens zijn. Als je intellectueel (in de zin van verstand) niet op één lijn ligt is er ook niet veel aan. Maar goed, het opleidingsniveau is inderdaad wel een 'indicatie' van iemands intelligentie.quote:Op zondag 24 juni 2007 16:44 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ach, het is allemaal subjectief, niet? Er zijn ook mensen die minder waarde hechten aan het fysieke aspect van een relatie. En zo vind ik muzieksmaak absoluut niets te maken hebben met opleidingsniveau. Opleidingsniveau is geen kwestie van smaak of karakter. Maar nogmaals; ik neem opleiding gewoon even als 'meetlat'. Ik bedoel eerder te zeggen dat ik iemand van mijn niveau gewenst vind. Ik acht de kans erg klein dat ik straks geraakt wordt door iemand met wie ik geen diepzinnig woord kan wisselen. En nu niet direct allemaal uit de pan gaan 'alsof je met laagopgeleiden geen goed diepzinnig woord kan wisselen' o.i.d., ik generaliseer en veralgemeniseer hier even door opleidingsniveau te noemen, anders wordt het zo'n uitgerelativeerde discussie waarbij elke gevoeligheid of uitzondering even helemaal politiek correct vertaalt moet worden.
En natuurlijk is dit onder voorbehoud. Dit hele topic is onder voorbehoud, er wordt hier gewoon gevraagd wat aantrekkelijk is naar jouw mening aan een man of aan een vrouw. Niet 'met wat voor persoon eindig jij later' of 'wat is voor jou een duidelijke 'ja' en een duidelijke 'no way'. Puur 'wat vind jij aantrekkelijk'. Daar zeg ik o.a. intelligentie. (en dat heb ik vertaald in opleiding). Niets meer en niets minder.
beetje defensief?quote:Op zaterdag 23 juni 2007 19:25 schreef Taurus het volgende:
[..]
<<KNIP>>
Je laatste vraag en opmerking snap ik overigens niet, als jij het over arrogantie of nuanceren hebt. Maar ik studeer geschiedenis. (??)
Hier, dit:quote:Op zondag 24 juni 2007 18:08 schreef simmu het volgende:
[..]
beetje defensief?
[foktaal]
maarruh om eens in jouw taal te spreken: als techneut zeg ik: geen beta, dan doe je geen echte opleiding
pffff, beetje gaan lullen over niveau, en dan blijkt ze geschiedenis te doen.......
niks mis met geschiedenis, maar ga niet over niveau lullen als je geen stelsel differentiaalvergelijkingen op kan lossen, of kan proggen
[/foktaal]
en weer terug in mijn eigen taal: je discussieerd raar. enerzijds verdedig je jezelf door te zeggen dat je mensen (z)onder jouw 'niveau' best een kans geeft, waarna je vertelt daar niet aan te beginnen omdat het toch geen kans heeft, en dus je tijd verdoet. van mij mag je hoor, zal mij een zorg zijn, maar als je niveau claimt te hebben, gedraag jezelf dan daarnaar. ik denk dat je jezelf een beetje tekort doet. je blijft niet eeuwig die opleiding doen weet je. hoe ga je dan bepalen of iemand het 'gewenste' niveau heeft?![]()
Is werkelijk het énige wat ik constant probeer duidelijk te maken. Ik mag dat misschien wat omslachtig uitdrukken, of 'raar discussieren' zoals jij het noemt, maar jij interpreteert raar, want ik kan me wederom totaal niet vinden in jouw interpretatie van mijn meningquote:Op zondag 24 juni 2007 17:39 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Tsja, als je het zo stelt ga ik er onderhand mee eens zijn. Als je intellectueel (in de zin van verstand) niet op één lijn ligt is er ook niet veel aan. Maar goed, het opleidingsniveau is inderdaad wel een 'indicatie' van iemands intelligentie.
Hey dat ben ik!quote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:45 schreef Batsnek het volgende:
-verlegenheid ( tijdens het praten af en toe wegkijken of ergens aan beginnen te frunniken is echt heel geil )
-mooie dromerige ogen; ogen die knijpen tot spleetjes als ze lacht en die vluchtig wegkijken als je d'r iets te lang aankijkt.
-beetje warrig, impulsief en moet vooral GEEN 'vaste' avondjes hebben
-Geen grote tieten
-Beetje stemmingswisselingen zijn best leuk van uitdagend plagerig, naar verlegen en onzeker.
-niet sletterig
-beetje alternatief is oke ( ze moet wel een eigen smaak hebben, en niet alleen maar standaardmeuk willen dragen, en vooral ook naar GOEDE muziek luisteren. )
-iets creatiefs; tekenen/muziek/breien/maakt niet uit wat
-uiteraad moet ze me niet willen veranderen; geen geruzie over drugs, vrienden of huisinrichting
-Beetje myserieus is wel leuk, moet niet doorslaan naar ondoorgrondelijk.
-Willen praten over persoonlijke problemen, of dingen uit het verleden die veel indruk gemaakt hebben kan soms heel aantrekkelijk zijn
-uiterlijk is niet heel belangrijk, maar ze moet wel gewoon echt een uniek persoon zijn; iemand die je mooi vind zoals je het onchtenddauw op grasprietjes mooi kan vinden.
-ze moet uiteraad haar eigen leven blijven houden, naar vriendinnen willen gaan en niet gaan lopen bellen waar ik blijf als ik zeg dat ik bij vrienden ben.
Ik snap je punt wel, en ben het er ook ten dele mee eens, maar ik mis bij jou alleen het nuanceverschil wat tussen opleiding en intellect bestaat.quote:Op zondag 24 juni 2007 19:00 schreef Taurus het volgende:
[..]
Hier, dit:
[..]
Is werkelijk het énige wat ik constant probeer duidelijk te maken. Ik mag dat misschien wat omslachtig uitdrukken, of 'raar discussieren' zoals jij het noemt, maar jij interpreteert raar, want ik kan me wederom totaal niet vinden in jouw interpretatie van mijn meningNog een bescheiden poging: ik geef het een kans als in: ik zeg niet tegen iemand met wie ik in gesprek kom: "geen opleiding (lees: niet mijn niveau)? Wegwezen dan". Ik acht de kans alleen klein (en dat is wat anders dan geen kans geven) dat ik daar een klik mee vind.
Dat mag. Dat is alleen een andere discussie. Daarnaast vind ik dat niet een 'nuanceverschil'. Ik ben niet ongenuanceerd. Nuanceren is niet iets rechtlullen wat krom is. De link tussen opleiding en intellect is een feit, uitzonderingen daar gelaten.quote:Op zondag 24 juni 2007 22:39 schreef dawg het volgende:
[..]
Ik snap je punt wel, en ben het er ook ten dele mee eens, maar ik mis bij jou alleen het nuanceverschil wat tussen opleiding en intellect bestaat.
Ha ik voldoe aan alle eisenquote:Op dinsdag 19 juni 2007 09:35 schreef frien het volgende:
Mannen die:
- gitaar spelen![]()
- veel lachen![]()
Wat je goed kan en wat je leuk vind om te doen kan heel verschillend zijn.quote:Op zondag 24 juni 2007 23:00 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dat mag. Dat is alleen een andere discussie. Daarnaast vind ik dat niet een 'nuanceverschil'. Ik ben niet ongenuanceerd. Nuanceren is niet iets rechtlullen wat krom is. De link tussen opleiding en intellect is een feit, uitzonderingen daar gelaten.
Kennelijk ben je dus wel ongenuanceerd, getuige het feit dat velen zo 'heftig' op jou reageren, en je wel goed uit je woorden komt.quote:Op zondag 24 juni 2007 23:00 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dat mag. Dat is alleen een andere discussie. Daarnaast vind ik dat niet een 'nuanceverschil'. Ik ben niet ongenuanceerd. Nuanceren is niet iets rechtlullen wat krom is. De link tussen opleiding en intellect is een feit, uitzonderingen daar gelaten.
dit is een mooi voorbeeld van wat ik bedoel met 'vage stellingen'. je kan ook zeggen: de link tussen moord en het sterven van de vermoordde is een feit, uitzonderingen daar gelaten. druk jezelf dan goed uit.quote:De link tussen opleiding en intellect is een feit, uitzonderingen daar gelaten.
Je eerste alinea snap ik niets van. Vage stellingen? Wat ik zei is niet eens een stelling, wat mij betreft. Er is geen discussie over mogelijk, bedoel ik. Verder zie ik niet waar ik lelijk doe tegen jou, of in elk geval niet lelijker dan jij tegen mij. Jij zegt dat ik raar discussieer, ik vind dat jij raar interpreteert. Want ik vind niet dat ik mezelf tegen spreek o.i.d., of waar je me ook van betichtte. Jij noemt mijn manier van praten 'foktaal', of in ieder geval blijkbaar bekrompen geklets of iets in die richting, daar mag ik toch wel iets op terug zeggen? Waar doe ik dan lelijk?quote:Op maandag 25 juni 2007 11:25 schreef simmu het volgende:
[..]
dit is een mooi voorbeeld van wat ik bedoel met 'vage stellingen'. je kan ook zeggen: de link tussen moord en het sterven van de vermoordde is een feit, uitzonderingen daar gelaten. druk jezelf dan goed uit.
je kan wel lelijk doen tegen mij, maar ik ontvang alleen maar wat jij tiept! wel een mooi voorbeeld van een trekje wat ik niet waardeer in mensen: ze zeggen iets, dat komt niet lekker over, en in plaats van dan zelf nadenken over waar het dan over gaat gewoon verder discussieren om het gelijk maar te halen.
en ja: ik vind dit alles nogal arrogant. het onderscheid tussen wel/geen opleiding en de daaruit volgende discussies zijn vervelend, en geven me vaak het gevoel dat je geluk hebt als je enigszins uit de voeten kan met onderwijs. je zal maar dislectisch en briljant zijn, dan heb je pech! kan je constant te horen krijgen dat je minder bent (blijkbaar) en niet goed genoeg voor iemand *met* een opleiding.
hoe zou jij het ervaren als jij als geschiedenis student verliefd wordt op een afgstudeerd wiskundige, en die zegt dan: 'oh sorry, jij bent maar student geschiedenis. ik doe het niet met alpha's want die zijn sneu, en daar kan ik mijn tijd niet aan verdoen'?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |