Define dat eerste alsjeblieft, ik zie niet hoe ik op élk detail let bij mijn 'wensenlijstje' als ik kijk naar het niveau van mijn eventuele partner. Vind je dat al een beláchelijk criterium? Op elke slak zout?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 12:40 schreef dawg het volgende:
Hoe meer ik van jou lees, hoe meer je op mij overkomt als een zeurderig typeje wat op elke slak zout legt.
[..]
Wat is dit voor een suffe uitspraak? Geen tijd.
Jouw ervaring is natuurlijk geen maatstaf, en als je "geen tijd" hebt om het per individu te bekijken en/of beoordelen, vind ik je inderdaad bekrompen.
Niet alleen in dit topic. Ik noem even je discussie met Grrrrrr in een ander topic, over een gedachtegang die hij plaatste, welke jij walgelijk vond. Bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 12:49 schreef Taurus het volgende:
[..]
Define dat eerste alsjeblieft, ik zie niet hoe ik op élk detail let bij mijn 'wensenlijstje' als ik kijk naar het niveau van mijn eventuele partner. Vind je dat al een beláchelijk criterium? Op elke slak zout?
Nu neem jij het nogal letterlijk. Wat ik bedoel is dat bijvoorbeeld opleiding geen fuck zegt over een klik, niveau, en wat al nog meer. Ik zeg ook nergens dat je dan dus maar met elke man in de kroeg een praatje moet maken.quote:Die 'suffe' uitspraak (een mening is wat mij betreft nooit suf, dat terzijde) is om geen discussie te starten over waarom ik onopgeleide mannen bij voorbaat al liever geen kans wil geven. Simpelweg geen tijd voor inderdaad. Je moet niet elke zin uit m'n betoog er uit halen en letterlijk nemen, tuurlijk ontmoet ik ze, tuurlijk praat ik met ze, en interesseer ik me voor ze, 'geen tijd voor' is in deze zin bij wijze van spreken. Geestelijk geen tijd voor om me daar in te storten als in verder interesseren of datenmaar als we het dan toch zo letterlijk gaan nemen: ik ga toch niet in een kroeg of op feestjes of bij vrienden aan íedere vent aandacht besteden omdat dat mogelijk wel iets zou kunnen worden? Je selecteert sowieso al, bewust of onbewust. Is gewoon realistisch hoor wat ik nu zeg, volgens mij, en ik durf zelfs wel te beweren dat dat wel degelijk een algemene 'maatstaf' is
En op grond van die 'selectie' kun je dus wél bepaalde aantrekkelijkheden die jij zoekt in iemand opstellen. Dat is het enige wat ik zeg met m'n vorige stuk. Ik begrijp niet hoe je daar zo over kunt vallen.
Ik ben de nuance zelve, geloof me. Ik vind toch echt dat jij de bedoeling van mijn teksten verkeerd interpreteert. Of dat aan mijn manier van uitdrukken ligt of aan jouw manier van interpreteren laat ik daarbij dan maar in het midden, kan evengoed my bad zijn.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 13:02 schreef dawg het volgende:
[..]
Niet alleen in dit topic. Ik noem even je discussie met Grrrrrr in een ander topic, over een gedachtegang die hij plaatste, welke jij walgelijk vond. Bijvoorbeeld.
[..]
Nu neem jij het nogal letterlijk. Wat ik bedoel is dat bijvoorbeeld opleiding geen fuck zegt over een klik, niveau, en wat al nog meer. Ik zeg ook nergens dat je dan dus maar met elke man in de kroeg een praatje moet maken.
Ik zeg, dat wat mij betreft, mensen best eens een wat meer open blik naar anderen toe mogen hebben. Alles wordt altijd zo in extremen uitgedrukt, iemand heeft MBO? Wat een dommerik. Iemand zuipt op zaterdag graag de nodige biertjes? Wat oppervlakkig als je daar je weekend mee vult. Etc etc.
Nuance is een mooi iets.
En over maatsstaven gesproken, geen enkele ex van mij leek op een andere ex. Verschillend persoon, met verschillende eigenschappen, eigenaardigheden, en aantrekkelijkheden. Dat iemand bijvoorbeeld goed verzorgd dient te zijn noem ik geen eis/wens, dat noem ik vanzelfsprekend.
Hmmmm.. *overweegt internetdate*quote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:10 schreef dawg het volgende:
Ze moet vrouwelijk zijn, en vrouwelijkheid uitstralen. Voor de rest ligt het gewoon aan de persoon in kwestie.
quote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:26 schreef nozem het volgende:
Wat is er in godsnaam mis met het zoeken naar een partner met op z'n minst hetzelfde denkniveau?
Ik prefereer ook vrouwen met academisch denkniveau. Maakt mij dat bekrompen of anderszins kort-door-de-bocht?
Ik ben het helaas met taurus eens...quote:
Waarom nou weer helaas..quote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:48 schreef kless het volgende:
[..]
Ik ben het helaas met taurus eens...
==> *niet dat ik niet van andere mensen kan houden, maar het praat gewoon hèèèèèèl wat makkelijker en ideeen zijn beter en makkelijker overdraagbaar enzo... ofzo*
==> *letwel, das mijn tekortkoming dat ik het niet zo simpel kan vertellen uitleggen overdragen.
In de tijd dat ik dingen voor haar kan denken kan zij dingen voor mij doen enzo daar niet van.
voorbeeld :
Ik vind mn zussie een schat van een meid maar met zo iemand samen wonen... kan ook nog zelfs... maar dan moet ik mn portie intelectueele uitdagingen ergens anders vandaan halen. En dat zo ik graag in mn werderhelft terugvinden. Ofzoiets.
Om dat ik het zie als een tekortkoming van mezelf dat ik zo slecht ben in het makkelijk zeggen en duidelijk van moeilijke dingen.quote:
een beetje wel ja. wat voor opleiding iemand gedaan heeft zegt niet noodzakelijkerwijs iets over de smartsquote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:26 schreef nozem het volgende:
Wat is er in godsnaam mis met het zoeken naar een partner met op z'n minst hetzelfde denkniveau?
Ik prefereer ook vrouwen met academisch denkniveau. Maakt mij dat bekrompen of anderszins kort-door-de-bocht?
Niet wat voor maar wel uberhaupt óf er 'n opleiding is gedaan en het niveau van de opleiding. Dat zegt sowieso wat over de 'smarts', dat is een feit, althans, dat kán 'n feit zijn, er zijn uitzonderingen maar het valt toch wel te veralgemeniseren. Maar wat ook een feit is is dat er uiteraard wel mensen zijn de nooit een opleiding hebben gedaan maar wel bovengemiddeld intelligent zijn, alleen zijn die toch in de minderheid vrees ik, dit valt dus weer niet te veralgemeniseren. En bovendien is en blijft het vaak toch zoeken in je eigen kringetje, en naast dat het niveau gelijk is is ook de levenshouding gelijk wanneer men beiden studeert of net is afgestudeerd. Toch prettig.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 16:45 schreef simmu het volgende:
[..]
een beetje wel ja. wat voor opleiding iemand gedaan heeft zegt niet noodzakelijkerwijs iets over de smarts
mwah; het klinkt ietsje anders dan wat je nu zegt........quote:Op vrijdag 22 juni 2007 16:50 schreef Taurus het volgende:
[..]
Niet wat voor maar wel uberhaupt óf er 'n opleiding is gedaan en het niveau van de opleiding. Dat zegt sowieso wat over de 'smarts', dat is een feit, althans, dat kán 'n feit zijn, er zijn uitzonderingen maar het valt toch wel te veralgemeniseren. Maar wat ook een feit is is dat er uiteraard wel mensen zijn de nooit een opleiding hebben gedaan maar wel bovengemiddeld intelligent zijn, alleen zijn die toch in de minderheid vrees ik, dit valt dus weer niet te veralgemeniseren. En bovendien is en blijft het vaak toch zoeken in je eigen kringetje, en naast dat het niveau gelijk is is ook de levenshouding gelijk wanneer men beiden studeert of net is afgestudeerd. Toch prettig.
Ik prefereer hetzelfde opleidingsniveau als waar ik me mee bezig hou, of in ieder geval wat er bij in de buurt komt. Omdat ik opleidingsniveau gelijk stel aan bepaalde capaciteiten van mensen, en gesprekken die ik op een bepaald niveau wil voeren. Ik begrijp alsnog niet wat daar mis mee is. Interesses kunnen verschillen, maar ik vind gesprekken met iemand die mijn visie op zaken kan begrijpen interessanter dan gesprekken met mensen waarmee ik niet op 1 lijn kom, die simpelweg niet begrijpen wat ik bedoel te zeggen.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 16:56 schreef PBateman1978 het volgende:
Zoeken naar iemand met een minimaal opleidings-niveau zegt in mijn ogen ook veel over het denk-niveau van de zoeker, en inderdaad is die nogal bekrompen.
Wat klinkt anders, druk ik me verkeerd uit? Ik ben het volledig met je eens dat het raar is als mensen tegen je zeggen dat je 'maar' HBO hebt. Ik mis dan ook even waarom je reactie een reactie op mij is. Ben je het nu met me eens, maar zou jij het anders zeggen, of ervaar je mijn mening als 'storend en kortzichtig'?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 16:58 schreef simmu het volgende:
[..]
mwah; het klinkt ietsje anders dan wat je nu zegt........
nu ben ik zelf net HBO bedrijfswiskunde afgestudeerd (woensdag een 8 gehaald voor mijn afstuderen) en mijn partner is aio. we hebben elkaar ontmoet op de uni. je wil niet weten hoeveel commentaar ik van sommigen in de kennisenkring krijg dat ik 'maar' hbo heb, terwijl ik dus gestopt was met de uni (overigens bleef ik bij de uni hangen op 3 bachelorvakjes en vond ik er weinig tot niks aan)
ik ervaar die arrogantie als storend en kortzichtig
laten we het erop houden dat je nogal arrogant en ongenuanceerd overkomt.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 00:12 schreef Taurus het volgende:
[..]
Wat klinkt anders, druk ik me verkeerd uit? Ik ben het volledig met je eens dat het raar is als mensen tegen je zeggen dat je 'maar' HBO hebt. Ik mis dan ook even waarom je reactie een reactie op mij is. Ben je het nu met me eens, maar zou jij het anders zeggen, of ervaar je mijn mening als 'storend en kortzichtig'?
Het zoeken op zich zegt al iets over het denk-niveau van de zoeker.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 16:56 schreef PBateman1978 het volgende:
Zoeken naar iemand met een minimaal opleidings-niveau zegt in mijn ogen ook veel over het denk-niveau van de zoeker, en inderdaad is die nogal bekrompen.
dank je heldquote:Op zaterdag 23 juni 2007 17:17 schreef Friek_ het volgende:
Ik vind trouwens dames die wat gevulder zijn stukken aantrekkelijker dan maatje 36. Niet mijn ding.
Ik sabel niemand neer. Ik prefereer slechts - en let wel, ik heb het over een eventuele relatie, dwz waar je je leven mee deelt - iemand die op het zelfde niveau als ik zich interesseert voor dingen. Dat is niet arrogant, dat is reeel en bovendien is dat mijn persoonlijke voorkeur, ik heb daar uiteraard alle recht op. Ik impliceer daarmee niet béter te zijn (= arrogantie), ik impliceer daar mee van een ander niveau te zijn, op een ander niveau te denken en op een ander niveau kijk op verschillende situaties te hebben. En dat niveau zie ik graag terug in mijn partner.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 09:53 schreef simmu het volgende:
[..]
laten we het erop houden dat je nogal arrogant en ongenuanceerd overkomt.
je hebt het over 'je eigen opleidingsniveau', maar er zijn dus zat mensen die b.v. onderscheid maken tussen HBO en uni. ik kan best begrijpen dat je als 22 jarige student(e) (ongeacht welke opleiding) weinig trek heb in een 16 jarige bier/breezer drinkend figuur. maar om als 22 jarige student (die dus zelf slechts vwo ofzo heeft) bijvoorbeeld een 23 jarige, weet ik veel, taxichauffeur direct neer te sabelen (want ik heb geen tijd om die in overweging te nemen) getuigt in mijn blik van verregaande arrogantie. ik weet niet wat voor opleiding je doet, maar dan kan je die lijn ook doortrekken naar 'geen vrijetijdskundestudenten'
ben je alpha, beta of gamma trouwens?
geen alpha: dan stakker.
en als hij er niet uitziet?quote:Op zondag 24 juni 2007 01:15 schreef Spacehamster het volgende:
Wat ik in mannen zoek is heel eenvoudig:
Iemand die zijn leven wil wijden aan mij te vertroetelen!
Dat is alles wat ik vraag.
Ik moet toegeven dat ik ook eerst zo dacht, maar op een gegeven moment loopt die gedachtegang nogal stuk als je iemand tegenkomt die daaraan voorbij gaat. Als iemand je emoties weet te raken, je mens laat voelen en je 'heel' maakt, wat doet in hemelsnaam die muzieksmaak, dat opleidingsniveau of sociale status er nog toe? Uiteindelijk zijn dat niet de dingen die er toe doen, dat lijkt slechts op het eerste gezicht zo.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 12:34 schreef Taurus het volgende:
[..]
Nee, zo bedoel ik het niet. Dat wensenlijstje slaat nergens op, maar het is wel zo dat als ik mensen ontmoet of flirt met iemand met de insteek daar iets interessants achter te zoeken, en diegene vertelt dat hij fulltime in de horeca werkt, nooit een opleiding heeft afgerond of iets dergelijks of uberhaupt niet al te snugger op me over komt, dan vind ik 't prima en gezellig om met die persoon te praten, maar mijn verdere interesse wekt hij niet. (afgeschreven, zo gezegd)
Ach, het is allemaal subjectief, niet? Er zijn ook mensen die minder waarde hechten aan het fysieke aspect van een relatie. En zo vind ik muzieksmaak absoluut niets te maken hebben met opleidingsniveau. Opleidingsniveau is geen kwestie van smaak of karakter. Maar nogmaals; ik neem opleiding gewoon even als 'meetlat'. Ik bedoel eerder te zeggen dat ik iemand van mijn niveau gewenst vind. Ik acht de kans erg klein dat ik straks geraakt wordt door iemand met wie ik geen diepzinnig woord kan wisselen. En nu niet direct allemaal uit de pan gaan 'alsof je met laagopgeleiden geen goed diepzinnig woord kan wisselen' o.i.d., ik generaliseer en veralgemeniseer hier even door opleidingsniveau te noemen, anders wordt het zo'n uitgerelativeerde discussie waarbij elke gevoeligheid of uitzondering even helemaal politiek correct vertaalt moet worden.quote:Op zondag 24 juni 2007 16:31 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik moet toegeven dat ik ook eerst zo dacht, maar op een gegeven moment loopt die gedachtegang nogal stuk als je iemand tegenkomt die daaraan voorbij gaat. Als iemand je emoties weet te raken, je mens laat voelen en je 'heel' maakt, wat doet in hemelsnaam die muzieksmaak, dat opleidingsniveau of sociale status er nog toe? Uiteindelijk zijn dat niet de dingen die er toe doen, dat lijkt slechts op het eerste gezicht zo.
Persoonlijk denk ik dat mensen hier een heleboel 'eisen' stellen, maar die allemaal nogal in het water vallen als er bijv. geen seksuele aantrekkingskracht is. Iemand kan nog zo interessant, intelligent, smaakvol of wat dan ook zijn, als we niet bevredigd worden in fundamentele (bijna 'dierlijke') behoeften, dan kun je vaarwel zeggen tegen een (potentiele) relatie.
Tsja, als je het zo stelt ga ik er onderhand mee eens zijn. Als je intellectueel (in de zin van verstand) niet op één lijn ligt is er ook niet veel aan. Maar goed, het opleidingsniveau is inderdaad wel een 'indicatie' van iemands intelligentie.quote:Op zondag 24 juni 2007 16:44 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ach, het is allemaal subjectief, niet? Er zijn ook mensen die minder waarde hechten aan het fysieke aspect van een relatie. En zo vind ik muzieksmaak absoluut niets te maken hebben met opleidingsniveau. Opleidingsniveau is geen kwestie van smaak of karakter. Maar nogmaals; ik neem opleiding gewoon even als 'meetlat'. Ik bedoel eerder te zeggen dat ik iemand van mijn niveau gewenst vind. Ik acht de kans erg klein dat ik straks geraakt wordt door iemand met wie ik geen diepzinnig woord kan wisselen. En nu niet direct allemaal uit de pan gaan 'alsof je met laagopgeleiden geen goed diepzinnig woord kan wisselen' o.i.d., ik generaliseer en veralgemeniseer hier even door opleidingsniveau te noemen, anders wordt het zo'n uitgerelativeerde discussie waarbij elke gevoeligheid of uitzondering even helemaal politiek correct vertaalt moet worden.
En natuurlijk is dit onder voorbehoud. Dit hele topic is onder voorbehoud, er wordt hier gewoon gevraagd wat aantrekkelijk is naar jouw mening aan een man of aan een vrouw. Niet 'met wat voor persoon eindig jij later' of 'wat is voor jou een duidelijke 'ja' en een duidelijke 'no way'. Puur 'wat vind jij aantrekkelijk'. Daar zeg ik o.a. intelligentie. (en dat heb ik vertaald in opleiding). Niets meer en niets minder.
beetje defensief?quote:Op zaterdag 23 juni 2007 19:25 schreef Taurus het volgende:
[..]
<<KNIP>>
Je laatste vraag en opmerking snap ik overigens niet, als jij het over arrogantie of nuanceren hebt. Maar ik studeer geschiedenis. (??)
Hier, dit:quote:Op zondag 24 juni 2007 18:08 schreef simmu het volgende:
[..]
beetje defensief?
[foktaal]
maarruh om eens in jouw taal te spreken: als techneut zeg ik: geen beta, dan doe je geen echte opleiding
pffff, beetje gaan lullen over niveau, en dan blijkt ze geschiedenis te doen.......
niks mis met geschiedenis, maar ga niet over niveau lullen als je geen stelsel differentiaalvergelijkingen op kan lossen, of kan proggen
[/foktaal]
en weer terug in mijn eigen taal: je discussieerd raar. enerzijds verdedig je jezelf door te zeggen dat je mensen (z)onder jouw 'niveau' best een kans geeft, waarna je vertelt daar niet aan te beginnen omdat het toch geen kans heeft, en dus je tijd verdoet. van mij mag je hoor, zal mij een zorg zijn, maar als je niveau claimt te hebben, gedraag jezelf dan daarnaar. ik denk dat je jezelf een beetje tekort doet. je blijft niet eeuwig die opleiding doen weet je. hoe ga je dan bepalen of iemand het 'gewenste' niveau heeft?![]()
Is werkelijk het énige wat ik constant probeer duidelijk te maken. Ik mag dat misschien wat omslachtig uitdrukken, of 'raar discussieren' zoals jij het noemt, maar jij interpreteert raar, want ik kan me wederom totaal niet vinden in jouw interpretatie van mijn meningquote:Op zondag 24 juni 2007 17:39 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Tsja, als je het zo stelt ga ik er onderhand mee eens zijn. Als je intellectueel (in de zin van verstand) niet op één lijn ligt is er ook niet veel aan. Maar goed, het opleidingsniveau is inderdaad wel een 'indicatie' van iemands intelligentie.
Hey dat ben ik!quote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:45 schreef Batsnek het volgende:
-verlegenheid ( tijdens het praten af en toe wegkijken of ergens aan beginnen te frunniken is echt heel geil )
-mooie dromerige ogen; ogen die knijpen tot spleetjes als ze lacht en die vluchtig wegkijken als je d'r iets te lang aankijkt.
-beetje warrig, impulsief en moet vooral GEEN 'vaste' avondjes hebben
-Geen grote tieten
-Beetje stemmingswisselingen zijn best leuk van uitdagend plagerig, naar verlegen en onzeker.
-niet sletterig
-beetje alternatief is oke ( ze moet wel een eigen smaak hebben, en niet alleen maar standaardmeuk willen dragen, en vooral ook naar GOEDE muziek luisteren. )
-iets creatiefs; tekenen/muziek/breien/maakt niet uit wat
-uiteraad moet ze me niet willen veranderen; geen geruzie over drugs, vrienden of huisinrichting
-Beetje myserieus is wel leuk, moet niet doorslaan naar ondoorgrondelijk.
-Willen praten over persoonlijke problemen, of dingen uit het verleden die veel indruk gemaakt hebben kan soms heel aantrekkelijk zijn
-uiterlijk is niet heel belangrijk, maar ze moet wel gewoon echt een uniek persoon zijn; iemand die je mooi vind zoals je het onchtenddauw op grasprietjes mooi kan vinden.
-ze moet uiteraad haar eigen leven blijven houden, naar vriendinnen willen gaan en niet gaan lopen bellen waar ik blijf als ik zeg dat ik bij vrienden ben.
Ik snap je punt wel, en ben het er ook ten dele mee eens, maar ik mis bij jou alleen het nuanceverschil wat tussen opleiding en intellect bestaat.quote:Op zondag 24 juni 2007 19:00 schreef Taurus het volgende:
[..]
Hier, dit:
[..]
Is werkelijk het énige wat ik constant probeer duidelijk te maken. Ik mag dat misschien wat omslachtig uitdrukken, of 'raar discussieren' zoals jij het noemt, maar jij interpreteert raar, want ik kan me wederom totaal niet vinden in jouw interpretatie van mijn meningNog een bescheiden poging: ik geef het een kans als in: ik zeg niet tegen iemand met wie ik in gesprek kom: "geen opleiding (lees: niet mijn niveau)? Wegwezen dan". Ik acht de kans alleen klein (en dat is wat anders dan geen kans geven) dat ik daar een klik mee vind.
Dat mag. Dat is alleen een andere discussie. Daarnaast vind ik dat niet een 'nuanceverschil'. Ik ben niet ongenuanceerd. Nuanceren is niet iets rechtlullen wat krom is. De link tussen opleiding en intellect is een feit, uitzonderingen daar gelaten.quote:Op zondag 24 juni 2007 22:39 schreef dawg het volgende:
[..]
Ik snap je punt wel, en ben het er ook ten dele mee eens, maar ik mis bij jou alleen het nuanceverschil wat tussen opleiding en intellect bestaat.
Ha ik voldoe aan alle eisenquote:Op dinsdag 19 juni 2007 09:35 schreef frien het volgende:
Met andere woorden: waar val je op?
Om het spits af te bijten:
Mannen die:
- gitaar spelen![]()
- veel oogcontact zoeken![]()
- veel lachen![]()
- van dieren/kinderen houden![]()
- waarde hechten aan het eigen uiterlijk![]()
- een beetje stout/spannend zijn![]()
- een toekomstvisie hebben![]()
Kan zo snel niet meer bedenken, maar lijstje kan nog groeien...
Wat je goed kan en wat je leuk vind om te doen kan heel verschillend zijn.quote:Op zondag 24 juni 2007 23:00 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dat mag. Dat is alleen een andere discussie. Daarnaast vind ik dat niet een 'nuanceverschil'. Ik ben niet ongenuanceerd. Nuanceren is niet iets rechtlullen wat krom is. De link tussen opleiding en intellect is een feit, uitzonderingen daar gelaten.
Kennelijk ben je dus wel ongenuanceerd, getuige het feit dat velen zo 'heftig' op jou reageren, en je wel goed uit je woorden komt.quote:Op zondag 24 juni 2007 23:00 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dat mag. Dat is alleen een andere discussie. Daarnaast vind ik dat niet een 'nuanceverschil'. Ik ben niet ongenuanceerd. Nuanceren is niet iets rechtlullen wat krom is. De link tussen opleiding en intellect is een feit, uitzonderingen daar gelaten.
dit is een mooi voorbeeld van wat ik bedoel met 'vage stellingen'. je kan ook zeggen: de link tussen moord en het sterven van de vermoordde is een feit, uitzonderingen daar gelaten. druk jezelf dan goed uit.quote:De link tussen opleiding en intellect is een feit, uitzonderingen daar gelaten.
Je eerste alinea snap ik niets van. Vage stellingen? Wat ik zei is niet eens een stelling, wat mij betreft. Er is geen discussie over mogelijk, bedoel ik. Verder zie ik niet waar ik lelijk doe tegen jou, of in elk geval niet lelijker dan jij tegen mij. Jij zegt dat ik raar discussieer, ik vind dat jij raar interpreteert. Want ik vind niet dat ik mezelf tegen spreek o.i.d., of waar je me ook van betichtte. Jij noemt mijn manier van praten 'foktaal', of in ieder geval blijkbaar bekrompen geklets of iets in die richting, daar mag ik toch wel iets op terug zeggen? Waar doe ik dan lelijk?quote:Op maandag 25 juni 2007 11:25 schreef simmu het volgende:
[..]
dit is een mooi voorbeeld van wat ik bedoel met 'vage stellingen'. je kan ook zeggen: de link tussen moord en het sterven van de vermoordde is een feit, uitzonderingen daar gelaten. druk jezelf dan goed uit.
je kan wel lelijk doen tegen mij, maar ik ontvang alleen maar wat jij tiept! wel een mooi voorbeeld van een trekje wat ik niet waardeer in mensen: ze zeggen iets, dat komt niet lekker over, en in plaats van dan zelf nadenken over waar het dan over gaat gewoon verder discussieren om het gelijk maar te halen.
en ja: ik vind dit alles nogal arrogant. het onderscheid tussen wel/geen opleiding en de daaruit volgende discussies zijn vervelend, en geven me vaak het gevoel dat je geluk hebt als je enigszins uit de voeten kan met onderwijs. je zal maar dislectisch en briljant zijn, dan heb je pech! kan je constant te horen krijgen dat je minder bent (blijkbaar) en niet goed genoeg voor iemand *met* een opleiding.
hoe zou jij het ervaren als jij als geschiedenis student verliefd wordt op een afgstudeerd wiskundige, en die zegt dan: 'oh sorry, jij bent maar student geschiedenis. ik doe het niet met alpha's want die zijn sneu, en daar kan ik mijn tijd niet aan verdoen'?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |