boutquote:Nederlander komt om in Uruzgan
Uitgegeven: 15 juni 2007 15:20
Laatst gewijzigd: 15 juni 2007 15:41
AMSTERDAM - Bij de zelfmoordaanslag in de Afghaanse provincie Uruzgan is vrijdag een 20-jarige Nederlandse militair om het leven gekomen. Drie Nederlandse militairen raakten gewond. Hun toestand is stabiel.
ANP
Dat heeft Commandant der Strijdkrachten generaal Dick Berlijn vrijdag gezegd tijdens een persconferentie. Ook vijf Afghaanse kinderen vonden de dood.
De explosie betrof een zelfmoordaanslag op een konvooi van de Navo. De aanslagpleger was in de provinciehoofdstad Tarin Kowt in een met explosieven geladen auto op het konvooi ingereden en liet het voertuig daar exploderen. Berlijn sprak van een "laffe aanslag".
Families
Niet alle families van de betrokken militairen zijn nog ingelicht. Defensie heeft hen nog niet kunnen bereiken. Berlijn betreurt dat zeer.
Dit keer is afgeweken van de standaardprocedure om het nieuws pas te brengen als de familie is ingelicht. Berichtgeving van de internationale media dwong ons hiervan af te wijken, aldus Berlijn.
Geweld
De militair is de tweede Nederlander die in Afghanistan omkomt door geweld. Vier Nederlanders kwamen door ongelukken om het leven; één pleegde zelfmoord.
(c) NU.nl/ANP
Alweer?quote:
De andere was wel eerder he... eerlijk is eerlijk.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 15:55 schreef Party_P het volgende:
Ow er is al een topic over. Ach..deze is duidelijker, met nieuwsberichtje
Door een zelfmoordaanslag..quote:Op vrijdag 15 juni 2007 16:03 schreef Prosac het volgende:
Doos van het NOS Journaal
"Hoe heeft dit kunnen gebeuren"
Lijkt mij een parlementaire enquete wel waardquote:Op vrijdag 15 juni 2007 16:12 schreef wise het volgende:
moet er nu geen uitgebreid onderzoek komen?
Je houdt het toch tot nu hebben we gewoon veel geluk gehadquote:Op vrijdag 15 juni 2007 15:51 schreef Party_P het volgende:
[..]
bout
Er zullen nu vast heel wat gedoe om ontstaan, dat de nederlanders er weg moeten, maar...het is oorlog.
quote:Ik ben ok al over de helf dus vanaf nu is het aftellen geblazen. Ben blij als ik weer terug ben.
Misschien omdat zij in de meer grotere risicogebieden zitten, hetgeen Nederland voor paste?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 16:02 schreef bijdehand het volgende:
bij de amerikanen gaan er elke dag wel meer dood dan nederlanders in een jaar![]()
Inderdaad, hierbij gecondoleerd naar de desbetreffdende families. Echt waar, mijn diepste waardering voor de moed die de soldaten hebbben getoond. Maar goed, dit maakt het tragische verlies voor de achtergebleven familieleden natuurlijk niet minder...quote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:53 schreef BolleSmurf het volgende:
RIP en sterkte aan de familie en bekenden de komende tijd.
Nederland heeft het overgenomen van Amerikanen en Uruzgan werd vooraf gezien als de gevaarlijkste provincie wbt de uitbreiding naar het zuidenquote:Op vrijdag 15 juni 2007 22:18 schreef Demophon het volgende:
[..]
Misschien omdat zij in de meer grotere risicogebieden zitten, hetgeen Nederland voor paste?![]()
quote:Op vrijdag 15 juni 2007 16:03 schreef Prosac het volgende:
Doos van het NOS Journaal
"Hoe heeft dit kunnen gebeuren"
Hoezo laat dat ander licht op de zaak schijnen?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 10:21 schreef buachaille het volgende:
"Ook haar collega Jaap van Deurzen was in de buurt van de aanslag. Hij schrijft dat omstanders nog probeerden de 20-jarige Timo Smeehuijzen te reanimeren, maar dat dat helaas niet lukte. Van Deurzen: ,,Van de gewonden waren er twee ernstig aan toe.’’"
Zouden die omstanders Afghanen zijn geweest? Dat zou toch weer een heel ander licht op de zaak laten schijnen.
quote:Timo (130)
woensdag, 20:53
Heey lievie ,
ik kon je nie bellen dus doe ik het maar zo . Hopelijk was het weer gezellig op de set, dat zal vast wel. Ik heb een keuze gemaakt vandaag. Wanneer je het kijgt is alleen nog de vraag Je hoeft er niet naar te vragen want meer vertel ik je er nie over,en je kan me toch nie over halen om iets te verklappen . Voor de rest wou ik nog ff zeggen dat je echt het allerliefste meisje bent dat ik ken en dat ik superveel van je . Ik bel je morgen en heb er nu al zin in. Een hele dikke kus van mij.
Ik werd er ook bepaald niet vrolijk vanquote:Op zaterdag 16 juni 2007 13:05 schreef dennisdotcom het volgende:
Ben ik nou zo gevoelig of houdt niemand het meer droog als je de weblog van dat meisje leest?
quote:Op zaterdag 16 juni 2007 11:31 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://mel-valentine.hyves.nl/
Z'n vriendin. Haar reactie.
En het laatste berichtje van die jongen daar:
[..].
"Er is onder druk besloten dat er oorlog is ondanks gebrek aan draagvlak hiervoor"quote:Op vrijdag 15 juni 2007 15:51 schreef Party_P het volgende:
[..]
bout
Er zullen nu vast heel wat gedoe om ontstaan, dat de nederlanders er weg moeten, maar...het is oorlog.
Um, werd deze missie niet aan het volk verkocht als 'opbouw' en zeker 'geen gevechtsmissie'?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 15:51 schreef Party_P het volgende:
[..]
bout
Nog steeds wat?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 14:49 schreef sp3c het volgende:
nog steeds
En blijkt dus duidelijk dat we belazerd zijn en dat we gewoon de puinzooi van de VS lopen op te ruimen.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 14:51 schreef sp3c het volgende:
wordt de missie verkocht als etc. etc.
hoe blijkt dat duidelijk?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 14:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En blijkt dus duidelijk dat we belazerd zijn en dat we gewoon de puinzooi van de VS lopen op te ruimen.
Wijs even aan hoeveel scholen etc er al gebouwd zijn? Is Uruzgan al helemaal voorzien van water? Is er uberhaupt iets gedaan in Uruzgan?quote:
Doordat de VS daar eerst zat, zij toen 50 doden per jaar te verduren kregen, men erover sprak als 'de gevaarlijkste provincie van het land' en ze daarna binnen no-time waren vertrokken.quote:
En geen "stammentwisten", het is een ouderwetsche uit de hand gelopen clanmaatschappij waarbij elke clan dankzij diezelfde Amerikanen rondloopt met Stingers en ander schiettuig.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 14:57 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Doordat de VS daar eerst zat, zij toen 50 doden per jaar te verduren kregen, men erover sprak als 'de gevaarlijkste provincie van het land' en ze daarna binnen no-time waren vertrokken.
Overigens vraag ik me erg af hoe het komt dat het in Afghanistan zo rustig is in vergelijking met Irak want de Afghanen zijn nou niet bepaald een makkelijk volk en vroeger erg verdeeld in kleine stammentwisten.
zomaar een wilde greep uit het nieuws van de site van het ministeriequote:Op zaterdag 16 juni 2007 14:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wijs even aan hoeveel scholen etc er al gebouwd zijn? Is Uruzgan al helemaal voorzien van water? Is er uberhaupt iets gedaan in Uruzgan?
http://www.mindef.nl/miss(...)20070519_moskee.aspxquote:
20-03-2007 12:24
NEDERLANDSE EENHEDEN WEER INGEZET VOOR NOODHULP (VIDEO)
In Uruzgan is vandaag weer hulp geboden als gevolg van de watersnoodsituatie ten zuidwesten van het Nederlandse kamp in Deh Rawod. Militairen en transporthelikopters brachten de bewoners naar hoger gelegen gebieden.
De Nederlandse militairen verleenden hulp aan de inwoners die in de problemen waren geraakt door de hevige regenval van de afgelopen dagen. Hierdoor was de rivier de Helmand op diverse plekken buiten haar oevers getreden.
Voor evacuatie van de mensen zijn, naast vijf pelotons militairen, in totaal drie Nederlandse Cougar-transporthelikopters, twee Australische Chinooks en vijf Amerikaanse Black Hawks ingezet. Zij brachten de mensen naar een verzamelplek aan de oostzijde van de Helmand-rivier, waar ze werden voorzien van onderdak, voedsel en medische hulp. Naast de inzet van de transporthelikopters zijn twee Apaches ingezet om vanuit de lucht voor de veiligheid zorg te dragen.
Inmiddels is de zorg voor de gevluchte bevolking overgenomen door de Afghaanse provinciale autoriteiten. Zij krijgen hierbij ondersteuning van het ‘Afghan Red Crescent’ en het Afghaanse ‘Ministery of Reconstruction and Rural Development’. In totaal zijn ongeveer 600 mensen in veiligheid gebracht.
http://www.mindef.nl/miss(...)en_weer_ingezet.aspx
Van pakweg 1975 tot 1996 sloegen al die stammen elkaar de hersens in en soms werden er bondgenootschappen gesloten. Dat alle mujihideen samen optrokken tegen de Russen is een mythe: er was wel degelijk rivaliteit (die na het verdrijven van de Russen met wapens werd beslecht) en vijandschap (tussen simpel gezegd pro-Russische en anti-Russische Afghaanse clans). Pas echt rustig werd het toen de Taliban iedereen wegvaagde.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 14:59 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
En geen "stammentwisten", het is een ouderwetsche uit de hand gelopen clanmaatschappij waarbij elke clan dankzij diezelfde Amerikanen rondloopt met Stingers en ander schiettuig.
Wc-eend adviseert u... Wc eend.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 15:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
zomaar een wilde greep uit het nieuws van de site van het ministerie
[..]
http://www.mindef.nl/miss(...)20070519_moskee.aspx
http://www.mindef.nl/miss(...)0070517_medisch.aspx
http://www.mindef.nl/miss(...)0070504_donatie.aspx
http://www.mindef.nl/miss(...)20070504_sjoera.aspx
Ook zo objectief. Alsof je cijfers van Ford accepteert om aan te tonen dat Ford de meest betrouwbare auto isquote:Op zaterdag 16 juni 2007 15:11 schreef sp3c het volgende:
guttegut ... jij vraagt of er wat gedaan is in Uruzgan, daar hoort dus ook die noodhulp bij ja.
Anders moet jij is leren een fatsoenlijke vraag te formuleren zodat ik ook weet dat je alleen structurele en geen incidentele steun wil zien.
nog een wilde greep
http://www.mindef.nl/miss(...)20070315_nieuwe.aspx
http://www.mindef.nl/miss(...)speeltoestellen.aspx
http://www.mindef.nl/miss(...)2/20070223_brug.aspx
http://www.mindef.nl/miss(...)ndstwapenopslag.aspx
Ik denk dat niemand in twijfel trekt dat Nederland hard zijn best doet (en zeker de militairen), de vraag is of het wat uit maakt. Heb gehoord dat er van alle kanten veel kritiek is, ook van de VS/Navo.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 15:11 schreef sp3c het volgende:
guttegut ... jij vraagt of er wat gedaan is in Uruzgan, daar hoort dus ook die noodhulp bij ja.
Anders moet jij is leren een fatsoenlijke vraag te formuleren zodat ik ook weet dat je alleen structurele en geen incidentele steun wil zien.
nog een wilde greep
http://www.mindef.nl/miss(...)20070315_nieuwe.aspx
http://www.mindef.nl/miss(...)speeltoestellen.aspx
http://www.mindef.nl/miss(...)2/20070223_brug.aspx
http://www.mindef.nl/miss(...)ndstwapenopslag.aspx
Hoe voorspelbaar weer. Als de berichten je niet aanstaan, val dan de bron maar aan. Geweldige tactiek hoor.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 15:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ook zo objectief. Alsof je cijfers van Ford accepteert om aan te tonen dat Ford de meest betrouwbare auto is
quote:Kameraden halen gesneuvelde militair op
AFGHANISTAN - Een ploeg van zeven tot acht militairen van de Limburgese Jagers uit Oirschot is op weg om hun overleden kameraad Timo Smeehuijzen op te halen. Deze 20-jarige soldaat eerste klasse kwam vrijdag om bij een zelmoordaanslag in Tarin Kowt. Drie andere militairen raakten gewond.
Volgens een woordvoerder van Defensie is het gebruikelijk dat kameraden een gesneuvelde militair ophalen. In het gezelschap is een trompettist, die ter plekke The Last Post zal spelen, en er is een filmploeg om beelden te maken voor de nabestaanden. Ook een maatschappelijk werker reist mee. De verwachting is dat het stoffelijk overschot van Timo niet voor maandag in Nederland aankomt. Defensie is bezig om dit weekeinde nog een condoleanceregister te openen op www.defensie.nl.
Bij de aanslag op het Nederlandse konvooi kwamen ook negen Afghanen, onder wie zeven kinderen, om het leven.
Kun jij mij het nut uitleggen van deze discussie in deze draad? Is het overlijden van deze jongen erger indien NL daar zit op voorwaarden die jou niet aanstaan?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 15:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Wauw. Noodhulp. Ja, dat is natuurlijk precies hetzelfde als ergens heengaan onder het mom van gestructureerde opbouwhulp te gaan verlenen. Zoek eens het verschil op tussen 'structureel' en 'incidenteel'.
ik iig niet, wat een mooie en aandoenlijk lieve tekst van haar....quote:Op zaterdag 16 juni 2007 13:05 schreef dennisdotcom het volgende:
Ben ik nou zo gevoelig of houdt niemand het meer droog als je de weblog van dat meisje leest?
Nee, maar het roept wel de vraag op: waarom zijn we daar ook alweer?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 23:22 schreef DS4 het volgende:
[..]
Kun jij mij het nut uitleggen van deze discussie in deze draad? Is het overlijden van deze jongen erger indien NL daar zit op voorwaarden die jou niet aanstaan?
Om de Afghaanse gemeenschap te helpen met de wederopbouw van hun land?quote:Op zondag 17 juni 2007 01:01 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, maar het roept wel de vraag op: waarom zijn we daar ook alweer?
Nee, maar we zouden er niet heengaan om te vechten, te doden of gedood te worden. En als het toch gebeurt, dan moet je heroverwegen.quote:Op zondag 17 juni 2007 02:32 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Om de Afghaanse gemeenschap te helpen met de wederopbouw van hun land?
Of moeten we zeggen : De tering met jullie, wij zitten toch 11.000km verderop, zoek het maar uit met je kolere zooi?
Ik denk dat dat zelfs voor de Amerikanen geldt.quote:Op zondag 17 juni 2007 03:55 schreef Floripas het volgende:
Nee, maar we zouden er niet heengaan om [...] gedood te worden.
In dat geval, hef het leger dan maar opquote:Op zondag 17 juni 2007 03:55 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, maar we zouden er niet heengaan om te vechten, te doden of gedood te worden. En als het toch gebeurt, dan moet je heroverwegen.
hoe kom je in godsnaam aan die wijsheid???quote:Op zondag 17 juni 2007 03:55 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, maar we zouden er niet heengaan om te vechten, te doden of gedood te worden. En als het toch gebeurt, dan moet je heroverwegen.
WTF, we komen daar niet om bloemetjes te plukken ofzo. Dat er risico's aan verbonden zijn is toch duidelijk.quote:Op zondag 17 juni 2007 03:55 schreef Floripas het volgende:
[..]
Omdat er een aanslag is geweest? Nou, dat lijkt me niet hoor. En verder lijken mij dit soort discussies op een gepaster moment kunnen. Het lijk is nog niet koud en het is al weer politiek bruikbaar. Bah!quote:Op zondag 17 juni 2007 01:01 schreef Floripas het volgende:
Nee, maar het roept wel de vraag op: waarom zijn we daar ook alweer?
Wees blij dat er jongens zijn die daar doorheen prikken en toch het leger ingaan... Zonder legers in de wereld....quote:Op zondag 17 juni 2007 13:42 schreef Aoristus het volgende:
Iedereen die het leger in gaat vraagt zich tegenwoordig hetzelfde af, kan ik uitgezonden worden naar Afghanistan?, zegt de reklame.
Het leger kampt al jaren met grote wervingstekorten. Laat dit dan een goede motivatie zijn om niet het leger in te willen.
Het is nog net geen vreemdelingenlegioen he. Niemand heeft nog weten uit te leggen waarom we Amerika moeten steunen in een vredesmissie/oorlog waar we helemaal niets mee te maken hebben. Dat JSF gedoe is namelijk toch al mislukt.quote:Op zondag 17 juni 2007 14:14 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Wees blij dat er jongens zijn die daar doorheen prikken en toch het leger ingaan... Zonder legers in de wereld....
Hoezo? Je zit hier niet in een rouwregister, maar in NWS. Alle doden die hier worden besproken worden in politieke context geplaatst. Ga nu niet huilerig doen omdat het een keer bij een Nederlandse soldaat gebeurt.quote:Op zondag 17 juni 2007 13:13 schreef DS4 het volgende:
[..]
Omdat er een aanslag is geweest? Nou, dat lijkt me niet hoor. En verder lijken mij dit soort discussies op een gepaster moment kunnen. Het lijk is nog niet koud en het is al weer politiek bruikbaar. Bah!
Zou er nergens oorlog zijn!quote:Op zondag 17 juni 2007 14:14 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Wees blij dat er jongens zijn die daar doorheen prikken en toch het leger ingaan... Zonder legers in de wereld....
De Tweede Kamer, onze democratie, heeft ingestemd met een wederopbouwmissie, onder het mom van "geen oorlog, maar opbouw". Als het toch oorlog is, dan mogen we het daar toch best over hebben?quote:Op zondag 17 juni 2007 12:52 schreef onlogisch het volgende:
[..]
WTF, we komen daar niet om bloemetjes te plukken ofzo. Dat er risico's aan verbonden zijn is toch duidelijk.
Maar jij zegt infeite dus : De tering met die afghanen, we moeten maar weg omdat er mensen zijn die geweld niet schuwen?
Oh ja? Bron?quote:Op zondag 17 juni 2007 11:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
hoe kom je in godsnaam aan die wijsheid???
het was bekend dat er slachtoffers zouden gaan vallen, het was bekend dat er geschoten zou worden en het was zelfs bekend dat die schietpartijen niet altijd door de andere zijde gestart zouden worden.
dat hebben zowel de cds als de mindef kristalhelder uitgelegd tijdens het besluitvormingsproces en de aanloop naar de missie
Ik begrijp dat POL overbodig is geworden.quote:Op zondag 17 juni 2007 14:47 schreef Floripas het volgende:
Je zit hier niet in een rouwregister, maar in NWS. Alle doden die hier worden besproken worden in politieke context geplaatst.
POL en NWS zijn toch ruwweg hetzelfde.quote:
Hij kwam toch om bij een zelfmoordaanslag?quote:Op zondag 17 juni 2007 14:50 schreef Floripas het volgende:
[..]
De Tweede Kamer, onze democratie, heeft ingestemd met een wederopbouwmissie, onder het mom van "geen oorlog, maar opbouw". Als het toch oorlog is, dan mogen we het daar toch best over hebben?
Andere woorden, maar er staat hetzelfde... Ik ben het er overigens niet mee eens, hoewel idd. sommigen niet goed weten waar ze wat moeten plaatsen. Maar er wordt toch wel eens geschoven, dus kennelijk...quote:
Jij acht de kans dat iemand die hem kent hier komt kijken verwaarloosbaar? Hoe dan ook: zijn dood heeft eigenlijk geen enkele politieke lading. Waarom dan toch zijn dood gebruiken voor een politiek standpunt? Alsof je eigenlijk "blij" bent dat het is gebeurd, want "zie je wel". Die smaak krijg ik er van in mijn mond nl.quote:Serieus, dit is een debatplek, niet een condoleanceplek. Tenzij de "weduwe" hier komt posten, maar dan is het een ander verhaal.
Toch wel: Nederland is politiek medeverantwoordelijk voor zijn dood.quote:Op zondag 17 juni 2007 15:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
Andere woorden, maar er staat hetzelfde... Ik ben het er overigens niet mee eens, hoewel idd. sommigen niet goed weten waar ze wat moeten plaatsen. Maar er wordt toch wel eens geschoven, dus kennelijk...
[..]
Jij acht de kans dat iemand die hem kent hier komt kijken verwaarloosbaar? Hoe dan ook: zijn dood heeft eigenlijk geen enkele politieke lading.
Ik ben nooit blij als er iemand doodgaat. Dan schuif je me iets in de schoenen dat ik niet voel.quote:Waarom dan toch zijn dood gebruiken voor een politiek standpunt? Alsof je eigenlijk "blij" bent dat het is gebeurd, want "zie je wel". Die smaak krijg ik er van in mijn mond nl.
Wat een gelul. Het was een zelfmoordaanslag. En ik durf te stellen dat NL daar geen opdracht voor heeft gegeven.quote:Op zondag 17 juni 2007 15:17 schreef Floripas het volgende:
Toch wel: Nederland is politiek medeverantwoordelijk voor zijn dood.
Het stond tussen haken...quote:Ik ben nooit blij als er iemand doodgaat. Dan schuif je me iets in de schoenen dat ik niet voel.
Hij is er in de hoedanigheid van soldaat bij omgekomen - en Nederland heeft hem erheen gestuurd.quote:Op zondag 17 juni 2007 15:36 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat een gelul. Het was een zelfmoordaanslag. En ik durf te stellen dat NL daar geen opdracht voor heeft gegeven.
Dus als in Brussel een NL ambtenaar om komt bij een terroristische aanslag terwijl die ambtenaar in Brussel was gestationeerd...quote:Op zondag 17 juni 2007 15:42 schreef Floripas het volgende:
Hij is er in de hoedanigheid van soldaat bij omgekomen - en Nederland heeft hem erheen gestuurd.
knappe vriendinquote:Op zaterdag 16 juni 2007 23:13 schreef Vivi het volgende:
Knap jong.
Wat is er moeilijk aan om voor die, in mijn ogen onzinnige, discussie naar aanleiding van dit voorval te voeren in een apart draadje in POL?quote:Op zondag 17 juni 2007 19:37 schreef SCH het volgende:
DS4, natuurlijk ish et een politieke discussie. Alleen al om dat de politici zelf direct reageren in de sfeer van: "dit is geen reden om ons terug te trekken".
quote:
De echte veroorzaker van de problemen in Afghanistan is toch echt de voormalige Sovjet-Unie.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 14:59 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
En geen "stammentwisten", het is een ouderwetsche uit de hand gelopen clanmaatschappij waarbij elke clan dankzij diezelfde Amerikanen rondloopt met Stingers en ander schiettuig.
Wat denk jij dan? Dat militairen niet sneuvelen? Mijn god de naiviteit is echt grenzeloos he? Puur theoretisch idealisme gespeend van iedere realiteitszin. Hee, als die regios niet gevaarlijk waren, waren er geen militairen nodig. Du'h.quote:
nope, dat was Carter, die startte de wereldwijde heroïneproblematiek, uiteraard wel om de Russen te dwarsbomen, want olie is olie.quote:Op zondag 17 juni 2007 22:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De echte veroorzaker van de problemen in Afghanistan is toch echt de voormalige Sovjet-Unie.
Nee, de Sovjet-Unie viel het binnen, veroorzaakte de chaos en peerde hem daarna weer, waarna het land in een tribale samenleving verviel.quote:Op zondag 17 juni 2007 22:57 schreef Aoristus het volgende:
[..]
nope, dat was Carter, die startte de wereldwijde heroïneproblematiek, uiteraard wel om de Russen te dwarsbomen, want olie is olie.
Nee de Taliban werdt gesteund door de VS om aanslagen te plegen op de USSR via Tsjetsjenie.quote:Op zondag 17 juni 2007 22:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee, de Sovjet-Unie viel het binnen, veroorzaakte de chaos en peerde hem daarna weer, waarna het land in een tribale samenleving verviel.
De Muhadjedin werd gesteund door de VS. Niet de Taliban, die kwamen weer later pas op.quote:Op zondag 17 juni 2007 23:15 schreef rood_verzet het volgende:
[..]
Nee de Taliban werdt gesteund door de VS om aanslagen te plegen op de USSR via Tsjetsjenie.
quote:Opnieuw Nederlandse dode Afghanistan
AMSTERDAM - Opnieuw is een Nederlandse militair gesneuveld in Afghanistan. Het ministerie van defensie geeft om kwart over twee een persconferentie. LATER MEER
Wat is daar het probleem van? Als ze weten dat het is gebeurd is het nieuws en voor zover ik weet is dat wat kranten doen: nieuws melden.quote:Op maandag 18 juni 2007 14:13 schreef SCH het volgende:
Fijn dat de Telegraaf weer op de zaken vooruitloopt
Misschien dat er wat aan de hand is met één van de gewonden?quote:Op maandag 18 juni 2007 14:13 schreef SCH het volgende:
Hopelijk is het er maar 1. Fijn dat de Telegraaf weer op de zaken vooruitloopt
Simpel: De politiek is "geschokt". De krokodillentranen zijn niet te tellen, er worden kamervragen gesteld over "hoe dit heeft kunnen gebeuren", maar geen hond heeft het lef het voor de hand liggende antwoord te geven: "Door in de eerste plaats al militairen naar Afghanistan te sturen."quote:Op maandag 18 juni 2007 14:44 schreef SCH het volgende:
Het is opvallend dat het om steeds 1 dode gaat. Dat valt nog te handelen voor politiek en defensie.
Het is wachten op een aantal doden in 1 x. Dat zal binnenkort een keer gebeuren en dan ben ik erg benieuwd naar de reacties.
Geen georganiseerde protestmars van bijv. Links?quote:Op maandag 18 juni 2007 14:50 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Simpel: De politiek is "geschokt". De krokodillentranen zijn niet te tellen, er worden kamervragen gesteld over "hoe dit heeft kunnen gebeuren", maar geen hond heeft het lef het voor de hand liggende antwoord te geven: "Door in de eerste plaats al militairen naar Afghanistan te sturen."
En dan volgt er een begrafenisceremonie met veel militair vertoon, nog meer krokodillentranen, ministers die met een uitgestreken hoofd op de voorste rij in de kerk zitten, en dan wordt het stil.
Tot de volgende dode, en dan begint de hele bullshit-poppenkast weer van voren af aan.
Haal die -s maar weg....wat eigenlijk om te janken isquote:Op maandag 18 juni 2007 14:56 schreef Kleffe_Dop het volgende:
en de Howitzers
quote:1999
Woensdag (21 april) vertrekt een vuurmondpeloton van 11 Afdeling Rijdende Artillerie (11 Afdra), bestaande uit 120 mannen en vrouwen, naar Macedonie. Het materieel van deze eenheid bestaat uit vijf 155mm gemechaniseerde houwitsers van het type M-109 en 55 ondersteunende voertuigen, die vanuit Vlissingen zijn verscheept. Het vuurmondpeloton gaat werken binnen een Duitse brigade die zelf niet de beschikking heeft over artillerie.
Waarom zou dat verschil moeten maken? Het risico is bekend,het Nederlandse volk heeft zelf 1642 soldaten uitgezonden dus moeten we rekening houden met 1642 lijkkisten.quote:Op maandag 18 juni 2007 14:44 schreef SCH het volgende:
Het is opvallend dat het om steeds 1 dode gaat. Dat valt nog te handelen voor politiek en defensie.
Het is wachten op een aantal doden in 1 x. Dat zal binnenkort een keer gebeuren en dan ben ik erg benieuwd naar de reacties.
Exact.quote:Op maandag 18 juni 2007 15:02 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Waarom zou dat verschil moeten maken? Het risico is bekend,het Nederlandse volk heeft zelf 1642 soldaten uitgezonden dus moeten we rekening houden met 1642 lijkkisten.
quote:Allaahu Akbar, Alhamdullilah weer een hond minder in Afghanistan. Moge er meer honden van de Tawagheet volgen en moge Allaah 'Aza Wa Jal de Mujahideen voorzien van de overwinning.
Zeer laf om kinderen als schild te gebruiken en vervolgens zo op het nieuws laten overkomen dat de Mujahideen het express hebben gedaan. Moge Allaah Ta'ala de soldaten vernietigen en voorzien van een vernederende dood. Ameen. Barak-Allaahu feeki voor het prachtige stuk, die de twijfels doet wegnemen Alhamdullilah.
Het lijkt hypocriet als je het zo opschrijftquote:Op maandag 18 juni 2007 14:50 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Simpel: De politiek is "geschokt". De krokodillentranen zijn niet te tellen, er worden kamervragen gesteld over "hoe dit heeft kunnen gebeuren", maar geen hond heeft het lef het voor de hand liggende antwoord te geven: "Door in de eerste plaats al militairen naar Afghanistan te sturen."
Eentje maar toch? En dat is een heel ander hulpmiddel natuurlijk.quote:Op maandag 18 juni 2007 15:12 schreef __Saviour__ het volgende:
ze hebben er wel pantserhouwitsers
Toch denk ik dat de discussie dan heel anders is. Als er volgende week een konvooi wordt getroffen en er zijn bijvoorbeeld 8 Nederlandse doden en 12 zwaargewonden. Ik voorspel dat, ik heb er geen oordeel over.quote:Op maandag 18 juni 2007 15:02 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Waarom zou dat verschil moeten maken? Het risico is bekend,het Nederlandse volk heeft zelf 1642 soldaten uitgezonden dus moeten we rekening houden met 1642 lijkkisten.
het gaat goed zo van 0 naar 3 in een maandquote:Op maandag 18 juni 2007 14:20 schreef buachaille het volgende:
Shit, wederom één. De 44-jarige sergeant majoor Leunissen uit Assen.
Misschien zijn we hier nu gevoeliger voor en heb je gelijk dat het verschil gaat uitmaken. Misschien heeft dat ook met de media aandacht te maken. Als vergelijking. In Korea kwamen 123 Nederlanders om van de ongeveer 4000 militairen.quote:Op maandag 18 juni 2007 15:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Toch denk ik dat de discussie dan heel anders is. Als er volgende week een konvooi wordt getroffen en er zijn bijvoorbeeld 8 Nederlandse doden en 12 zwaargewonden. Ik voorspel dat, ik heb er geen oordeel over.
Meerdere volgens mij. Het is natuurlijk geen tank, maar wel een zwaar wapen dat van grote afstand veel schade kan aanrichten.quote:Op maandag 18 juni 2007 15:24 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Eentje maar toch? En dat is een heel ander hulpmiddel natuurlijk.
2quote:Op maandag 18 juni 2007 15:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
het gaat goed zo van 0 naar 3 in een maand![]()
werkt niet fijn in de bergenquote:Op maandag 18 juni 2007 15:04 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Dit is misschien een hele vreemde vraag, maar waarom zijn onze Leopard II's daar niet?
Werkt het niet om die in te zetten bij die gevechten in Chora? Past het niet binnen de 'opbouw' missie?
De Canadezen bijvoorbeeld hebben ook Leopards er naar toe gebracht.
Precies. Maar nu zijn we het niet meer gewend en vooral het verschil in media en communicatie is niet te vergelijken.quote:Op maandag 18 juni 2007 15:29 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Misschien zijn we hier nu gevoeliger voor en heb je gelijk dat het verschil gaat uitmaken. Misschien heeft dat ook met de media aandacht te maken. Als vergelijking. In Korea kwamen 123 Nederlanders om van de ongeveer 4000 militairen.
3 dusquote:Op maandag 18 juni 2007 15:29 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Meerdere volgens mij. Het is natuurlijk geen tank, maar wel een zwaar wapen dat van grote afstand veel schade kan aanrichten.
quote:Defensie heeft besloten het zwaarste type kanon dat Nederland heeft, de Pantserhouwitser 2000, naar de Afghaanse provincie Uruzgan te sturen als extra verdediging tegen mogelijke aanvallen van taliban- of Al Qaida-terroristen. Dat is donderdag bekendgemaakt tijdens de presentatie in Schaarsbergen van de militairen die in augustus hun missie in Uruzgan beginnen.
De houwitser is nog nooit door Nederland ingezet in het buitenland. Defensie stuurt er drie naar Uruzgan: een voor het Nederlandse hoofdkwartier in Tarin Kowt, een voor de tweede basis in Deh Rawood en een als reserve. De houwitser vervangt de 120-mm-mortieren die minder flexibel zijn en minder verder dragen. De Nederlandse landmacht heeft de beschikking over twee afdelingen (14e Afdeling Veldartillerie en 11e Afdeling Rijdende Artillerie ) rijdende artillerie. Beiden zijn gelegerd in ’t Harde en kunnen uitgerust worden met de gemechaniseerde Pantserhouwitsers 2000, welke een vuurbereik heeft van 30 km.
Maar wat vind je dan? Dat er consequenties aan moeten worden verbonden?quote:Op maandag 18 juni 2007 15:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Toch denk ik dat de discussie dan heel anders is. Als er volgende week een konvooi wordt getroffen en er zijn bijvoorbeeld 8 Nederlandse doden en 12 zwaargewonden. Ik voorspel dat, ik heb er geen oordeel over.
Lees mijn reactie daarna. We kunnen nu niet zomaar ineens weg. HEt kan wel gevolgen hebben voor het vervolg.quote:Op maandag 18 juni 2007 15:38 schreef Kjew het volgende:
[..]
Maar wat vind je dan? Dat er consequenties aan moeten worden verbonden?
Het is toch een leger met een hightech arsenaal aan wapens en mogelijkheden? Geen groepje weerloze hulpverleners...
Zeg, waarom zijn onze voortreffelijke Leopard-tanks nog niet die kant opgestuurd? Of is het terrein te onbegaanbaar voor die dingen?quote:
quote:Op zondag 17 juni 2007 15:44 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Tja, zo gaat dat met bezettingstroepen. Daar sneuvelt er wel eens één van. Dit is oorlog. Dan zijn mensenlevens van ondergeschikt belang.
Who's next.
Ik doelde op de hypocrisie van de politiek. Voor militairen is dit (m.i.) inderdaad een risico van het vak. Maar ik vind het werkelijk zum kotzen als er een politieke keuze gemaakt wordt om militairen te sturen, en diezelfde politiek vervolgens 'geschokt' is als er slachtoffers vallen.quote:Op maandag 18 juni 2007 15:24 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Het lijkt hypocriet als je het zo opschrijft
Het is nu eenmaal een beroepsrisico, dat weet je als je de weloverwogen keuze maakt om bij Defensie te willen en ook de familieleden beseffen dat terdege lijkt mij zo.
Je hoopt uiteraard dat *jouw jongens* niets zal overkomen maar je wéét dondersgoed dat er veel risico aan zo´n beroep kleeft.
"Hoe heeft dit kunnen gebeuren?"quote:Op maandag 18 juni 2007 15:57 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Ik doelde op de hypocrisie van de politiek. Voor militairen is dit (m.i.) inderdaad een risico van het vak. Maar ik vind het werkelijk zum kotzen als er een politieke keuze gemaakt wordt om militairen te sturen, en diezelfde politiek vervolgens 'geschokt' is als er slachtoffers vallen.
Inderdaad WALGELIJKquote:Op maandag 18 juni 2007 15:57 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Ik doelde op de hypocrisie van de politiek. Voor militairen is dit (m.i.) inderdaad een risico van het vak. Maar ik vind het werkelijk zum kotzen als er een politieke keuze gemaakt wordt om militairen te sturen, en diezelfde politiek vervolgens 'geschokt' is als er slachtoffers vallen.
Echt, dan ben je wel zo'n schizofrene guppenkop dat je eigenlijk handelingsonbekwaam verklaard moet worden, en veilig opgeborgen in een isoleercel.
Heeft geen zin, doodschieten, dat helpt.quote:Op maandag 18 juni 2007 16:03 schreef Vassili_Z het volgende:
verjagen
Die twee gaan wel vaker hand in hand.quote:Op maandag 18 juni 2007 15:57 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Ik doelde op de hypocrisie van de politiek.
Sinds wanneer?quote:Op maandag 18 juni 2007 16:26 schreef buachaille het volgende:
Aangezien Nederland in oorlog is
Daar geil jij wel op toch, dit soort polarisatie?quote:Op maandag 18 juni 2007 16:26 schreef buachaille het volgende:
Aangezien Nederland in oorlog is met de Taliban-terroristen zouden de personen op de onderstaande site veroordeeld moeten worden voor hoogverraad. http://forums.thabaat.net/showthread.php?t=345
En dan heb ik het met name over moslims Oum Dujanah, moge Allah je maagdenvlies over je kop trekken bitch.
Ik had mijn geld op Russisch gezet.quote:Op maandag 18 juni 2007 16:11 schreef cultheld het volgende:
[..]
Inderdaad WALGELIJK. Als de Canadezen, Britten en Yanks in WO2 net zo hypocriet waren als onze huidige coalitie, dan spraken we nu Duits. Gokje: Nog een paar dodelijke slachtoffers en de Gristelijke PvdA machtsmachine besluit om het Nederlandse leger terug te roepen uit Afghanistan.
ummm, ik verwonder mij er over dat zulke forums wel online blijven, en de forums die erg naar rechtse ideeën ruiken asap uit de lucht worden gehaald.quote:Op maandag 18 juni 2007 16:26 schreef buachaille het volgende:
Aangezien Nederland in oorlog is met de Taliban-terroristen zouden de personen op de onderstaande site veroordeeld moeten worden voor hoogverraad. http://forums.thabaat.net/showthread.php?t=345
En dan heb ik het met name over moslims Oum Dujanah, moge Allah je maagdenvlies over je kop trekken bitch.
Omdat er enige bedrijven uit het westen zijn die graag een gasleiding zouden zien lopen door het prachtige afgaanse land zodat er weer wat extra verdiend kan worden en de aandeelhouders weer blij worden. Met verheven doelen als mensen helpen of terroristen heeft het bitter weinig te maken.quote:Op maandag 18 juni 2007 16:08 schreef IHVK het volgende:
Waarom zijn die soldaten ook alweer in Afghanistan?
En het land vrij houden van die enge baardapen, die het land 1400 jaar terug willen zetten?quote:Op maandag 18 juni 2007 16:36 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Omdat er enige bedrijven uit het westen zijn die graag een gasleiding zouden zien lopen door het prachtige afgaanse land zodat er weer wat extra verdiend kan worden en de aandeelhouders weer blij worden. Met verheven doelen als mensen helpen of terroristen heeft het bitter weinig te maken.
En jij weet het verschil tussen de taliban en de bevolking?quote:Op maandag 18 juni 2007 16:39 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
En het land vrij houden van die enge baardapen, die het land 1400 jaar terug willen zetten?
Neh, het gaat alleen om gas en poen.quote:Op maandag 18 juni 2007 16:39 schreef Het_hupt het volgende:
En het land vrij houden van die enge baardapen, die het land 1400 jaar terug willen zetten?
Bij mij is er eerder sprake van verslapping. "Een effect van het verschijnsel maatschappelijke polarisatie is terrorisme. Als een hele bevolkingsgroep in een kwaad daglicht wordt gesteld en als misdadigers wordt behandeld, vinden terroristische groepen gemakkelijker een voedingsbodem onder die bevolking. Anderzijds, wordt de haat tegen die bevolkingsgroep gevoed door terroristische acties, zelfs als de meerderheid van die bevolkingsgroep de terroristische acties afwijst." Als jij en wiki gelijk hebben dan maak ik me met dit soort opmerkingen schuldig aan het uitlokken van terrorismequote:Op maandag 18 juni 2007 16:32 schreef IHVK het volgende:
[..]
Daar geil jij wel op toch, dit soort polarisatie?
Geloof jij maar fijn in je droom wereld. Als er geen economische motieven zouden zijn, zou er ook geen militair uit het westen te vinden zijn.quote:Op maandag 18 juni 2007 16:39 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Deze dingen zijn iig niet meer aan de orde van de dag onder de huidige regering:quote:Op maandag 18 juni 2007 16:41 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
En jij weet het verschil tussen de taliban en de bevolking?
Site staat zo te zien gehost in de VS, dus je kunt huilebalken wat je wilt, maar daar heeft justitie in NL bar weinig over te zeggen. Net zo min als over stormfront bijvoorbeeld.quote:Op maandag 18 juni 2007 16:34 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
ummm, ik verwonder mij er over dat zulke forums wel online blijven, en de forums die erg naar rechtse ideeën ruiken asap uit de lucht worden gehaald.![]()
Volgens mij was 9/11 de aanleiding, de amerikan zaten dan ook al vrij snel in Afghanistanquote:Op maandag 18 juni 2007 16:45 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Geloof jij maar fijn in je droom wereld. Als er geen economische motieven zouden zijn, zou er ook geen militair uit het westen te vinden zijn.
dat dan weer welquote:Op maandag 18 juni 2007 16:46 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Site staat zo te zien gehost in de VS, dus je kunt huilebalken wat je wilt, maar daar heeft justitie in NL bar weinig over te zeggen. Net zo min als over stormfront bijvoorbeeld.
Neuh, 9/11 was een handig excuus. De belangrijkste motivatie is nog altijd de controle over olie. Hetzij het transport, hetzij de bronnen zelf.quote:Op maandag 18 juni 2007 16:47 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Volgens mij was 9/11 de aanleiding, de amerikan zaten dan ook al vrij snel in Afghanistan
Als dat een reden moet zijn om een land binnen te vallen, waarom valllen we dan Saudie Arabie niet binnen. Die kennen dat soort misstanden ook, plus dat 16 van de 19 kapers van 11 september daar weg kwamen en niet uit Afghanistan. Oh ja, die beleidsmakers zijn dikke maatjes met de Amerikanen. Tja, wie maakt zich dan druk om de lokale bevolkingt.quote:Op maandag 18 juni 2007 16:45 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Deze dingen zijn iig niet meer aan de orde van de dag onder de huidige regering:
Nogmaals grote onzin, 11 september kwam mooi uit, anders hadden ze wel een ander excuss gevonden. zoals ik al zei 16 van de 19 kapers van 11 september kwamen uit SA en niet uit Afghanistan. Hadden we daar toch echt moeten aanvallen, want blijkbaar is SA een groterte terroristen leverancier als Afghanistan.quote:Op maandag 18 juni 2007 16:47 schreef Het_hupt het volgende:
Volgens mij was 9/11 de aanleiding, de amerikan zaten dan ook al vrij snel in Afghanistan
Nee het land ligt nu totaal in puin, in delen heert anarchie en in andere delen is wapengekletter aan de orde van de dag, onder 'leiding' van een regering die nauwelijks een paar vierkante kilometer in Kabul onder controle heeft.quote:Op maandag 18 juni 2007 16:45 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Deze dingen zijn iig niet meer aan de orde van de dag onder de huidige regering:
ik meende dat met Bin Laden wou pakken, en die zat daarquote:Op maandag 18 juni 2007 16:49 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Als dat een reden moet zijn om een land binnen te vallen, waarom valllen we dan Saudie Arabie niet binnen. Die kennen dat soort misstanden ook, plus dat 16 van de 19 kapers van 11 september daar weg kwamen en niet uit Afghanistan. Oh ja, die beleidsmakers zijn dikke maatjes met de Amerikanen. Tja, wie maakt zich dan druk om de lokale bevolkingt.
Wij danken uquote:Op maandag 18 juni 2007 16:50 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Nee het land ligt nu totaal in puin, in delen heert anarchie en in andere delen is wapengekletter aan de orde van de dag, onder 'leiding' van een regering die nauwelijks een paar vierkante kilometer in Kabul onder controle heeft.
En die plaatjes. Tja als jij wilt denken dat we daar om te bevrijden zijn, wie is een ander dan om dat tegen te spreken.
Je hebt helemaal gelijk NS. Het land was voor 2001 in een veel betere staat, de inval vd Sovjet-Unie heeft helemaal niet geleid tot het ineenstorten van het centrale bestuur, de VS (opgejut door Israel uiteraard) zijn in hun eentje verantwoordelijk voor zowel de Taliban als de Muhadjedin en de NAVO-missie daar is een schande.quote:Op maandag 18 juni 2007 16:50 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Nee het land ligt nu totaal in puin, in delen heert anarchie en in andere delen is wapengekletter aan de orde van de dag, onder 'leiding' van een regering die nauwelijks een paar vierkante kilometer in Kabul onder controle heeft.
En die plaatjes. Tja als jij wilt denken dat we daar om te bevrijden zijn, wie is een ander dan om dat tegen te spreken.
Vertel eens dan groot orakel, wat doen we daar?quote:Op maandag 18 juni 2007 16:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk NS. Het land was voor 2001 in een veel betere staat, de inval vd Sovjet-Unie heeft helemaal niet geleid tot het ineenstorten van het centrale bestuur, de VS (opgejut door Israel uiteraard) zijn in hun eentje verantwoordelijk voor zowel de Taliban als de Muhadjedin en de NAVO-missie daar is een schande.
Oh en het is ze alleen te doen om die olie daar. Het izzz de olie!
Ik heb altijd sterk mijn twijfels of Amerika hem wel echt wil pakken, of dat ze hem gewoon maar rond laten lopen omdat ze dan altijd een leuke zondebok hebben.quote:Op maandag 18 juni 2007 16:51 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
ik meende dat met Bin Laden wou pakken, en die zat daar![]()
Zorgen dat er geen vrijhavens op de wereld zijn die als trainingskamp, thuishaven en broedplaats usw gebruikt kunnen worden. Isch log-isch.quote:Op maandag 18 juni 2007 16:54 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Vertel eens dan groot orakel, wat we daar doen?
Niemand zegt dat het land er eerst beter aan toe was. Niemand zegt dat het geen verbeteringen heeft opgeleverd. Maar het is m.i. echt naief om te denken dat de invallen in Afghanistan en Irak er uit pure onbaatzuchtige humanitaire overwegingen gekomen zijn.quote:Op maandag 18 juni 2007 16:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk NS. Het land was voor 2001 in een veel betere staat, de inval vd Sovjet-Unie heeft helemaal niet geleid tot het ineenstorten van het centrale bestuur, de VS (opgejut door Israel uiteraard) zijn in hun eentje verantwoordelijk voor zowel de Taliban als de Muhadjedin en de NAVO-missie daar is een schande.
Oh en het is ze alleen te doen om die olie daar. Het izzz de olie!
Ah nog een echte gelovige van de "war on terror" kerk. Zie je niet zoveel meer tegenwoordig.quote:Op maandag 18 juni 2007 16:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Zorgen dat er geen vrijhavens op de wereld zijn die als trainingskamp, thuishaven en broedplaats usw gebruikt kunnen worden. Isch log-isch.
Nee, het is een schande. al die ongecontroleerde trainingskampen. Als we mensen tot terrorist willen opleiden doen we dat wel in onze achtertuin. Dat is toch veel veiliger als zo'n achtelijk land.quote:Op maandag 18 juni 2007 16:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Zorgen dat er geen vrijhavens op de wereld zijn die als trainingskamp, thuishaven en broedplaats usw gebruikt kunnen worden. Isch log-isch.
Tja, en jij valt onder de "alles-is-de-schuld-van-de-US-kerk"?quote:Op maandag 18 juni 2007 16:57 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ah nog een echte gelovige van de "war on terror" kerk. Zie je niet zoveel meer tegenwoordig.
Nee dan kan je beter de schimmigste der schimmigste websites voor waarheid aanzien en overal Israel en het Zionisme als actor zien he?quote:Op maandag 18 juni 2007 16:57 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ah nog een echte gelovige van de "war on terror" kerk. Zie je niet zoveel meer tegenwoordig.
SA zullen ze nooit aanvallen, daar zijn we immers dikke maatjes mee. Dat die mensen daar stelselmatig onderdrukt worden vergeten we maar even voor de goede orde. Onze westerse oogkleppen. Persoonlijk denk ik dat er in SA een grotere voedingsbodem voor terroristen is als elders in de wereld en die zouden het dus verdienen om als eerste aangepakt te worden.quote:Op maandag 18 juni 2007 16:57 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Tuurlijk is niemand er omdat de Afghanen van die mooie groene ogen hebben.
Maar dat verhaal over die gasleiding is gewoon ook niet waar.
Het hoofddoel is te zorgen dat er geen vrijhavens en thuislanden voor het moslimfundamentalisme ontstaan.
En ja, ik weet dat Saudi-Arabie leverancier nummer 1 is. Maar gezien de pestzooi in Irak lijkt het me erg onverstandig die nu ook aan te pakken.
eigenlijk is er dus nog weinig veranderd?quote:Op maandag 18 juni 2007 16:50 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
bevrijden van wie, de Noordelijke Alliantie?quote:En die plaatjes. Tja als jij wilt denken dat we daar om te bevrijden zijn, wie is een ander dan om dat tegen te spreken.
quote:Op maandag 18 juni 2007 16:26 schreef buachaille het volgende:
Toen was er nog geen twijfel, Sp3c... nu is er gewoon vanuit de Navo al openlijk verzet tegen de Yank z'n bedoelingen.quote:Op maandag 18 juni 2007 17:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
eigenlijk is er dus nog weinig veranderd?
en we zijn tegenwoordig een stuk verder dan een paar vierkante kilometer in Kabul, tuurlijk in Kabul heb je ook nog steeds bomaanslagen ... die heb je in New York City ook, zij het met een wat minder grote regelmaat.
wat zegt dat nu eigenlijk?
[..]
bevrijden van wie, de Noordelijke Alliantie?
Die hebben uiteindelijk de Taliban verslagen, wij ondersteunden dat en dat doen we nog steeds, het gaat alleen wat stapvoets omdat er gewoon te weinig manschappen zijn.
het is ook eigenlijk te gek voor woorden dat er meer (en nog zwaarder bewapende) troepen naar Kosovo waar 3 mensen en 12 geiten wonen zijn gestuurd na Allied Force dan dat er nu (de piek neem ik aan want veel contributies zie ik er niet zo snel bijkomen) in Afghanistan aanwezig is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |