boutquote:Nederlander komt om in Uruzgan
Uitgegeven: 15 juni 2007 15:20
Laatst gewijzigd: 15 juni 2007 15:41
AMSTERDAM - Bij de zelfmoordaanslag in de Afghaanse provincie Uruzgan is vrijdag een 20-jarige Nederlandse militair om het leven gekomen. Drie Nederlandse militairen raakten gewond. Hun toestand is stabiel.
ANP
Dat heeft Commandant der Strijdkrachten generaal Dick Berlijn vrijdag gezegd tijdens een persconferentie. Ook vijf Afghaanse kinderen vonden de dood.
De explosie betrof een zelfmoordaanslag op een konvooi van de Navo. De aanslagpleger was in de provinciehoofdstad Tarin Kowt in een met explosieven geladen auto op het konvooi ingereden en liet het voertuig daar exploderen. Berlijn sprak van een "laffe aanslag".
Families
Niet alle families van de betrokken militairen zijn nog ingelicht. Defensie heeft hen nog niet kunnen bereiken. Berlijn betreurt dat zeer.
Dit keer is afgeweken van de standaardprocedure om het nieuws pas te brengen als de familie is ingelicht. Berichtgeving van de internationale media dwong ons hiervan af te wijken, aldus Berlijn.
Geweld
De militair is de tweede Nederlander die in Afghanistan omkomt door geweld. Vier Nederlanders kwamen door ongelukken om het leven; één pleegde zelfmoord.
(c) NU.nl/ANP
Alweer?quote:
De andere was wel eerder he... eerlijk is eerlijk.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 15:55 schreef Party_P het volgende:
Ow er is al een topic over. Ach..deze is duidelijker, met nieuwsberichtje
Door een zelfmoordaanslag..quote:Op vrijdag 15 juni 2007 16:03 schreef Prosac het volgende:
Doos van het NOS Journaal
"Hoe heeft dit kunnen gebeuren"
Lijkt mij een parlementaire enquete wel waardquote:Op vrijdag 15 juni 2007 16:12 schreef wise het volgende:
moet er nu geen uitgebreid onderzoek komen?
Je houdt het toch tot nu hebben we gewoon veel geluk gehadquote:Op vrijdag 15 juni 2007 15:51 schreef Party_P het volgende:
[..]
bout
Er zullen nu vast heel wat gedoe om ontstaan, dat de nederlanders er weg moeten, maar...het is oorlog.
quote:Ik ben ok al over de helf dus vanaf nu is het aftellen geblazen. Ben blij als ik weer terug ben.
Misschien omdat zij in de meer grotere risicogebieden zitten, hetgeen Nederland voor paste?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 16:02 schreef bijdehand het volgende:
bij de amerikanen gaan er elke dag wel meer dood dan nederlanders in een jaar![]()
Inderdaad, hierbij gecondoleerd naar de desbetreffdende families. Echt waar, mijn diepste waardering voor de moed die de soldaten hebbben getoond. Maar goed, dit maakt het tragische verlies voor de achtergebleven familieleden natuurlijk niet minder...quote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:53 schreef BolleSmurf het volgende:
RIP en sterkte aan de familie en bekenden de komende tijd.
Nederland heeft het overgenomen van Amerikanen en Uruzgan werd vooraf gezien als de gevaarlijkste provincie wbt de uitbreiding naar het zuidenquote:Op vrijdag 15 juni 2007 22:18 schreef Demophon het volgende:
[..]
Misschien omdat zij in de meer grotere risicogebieden zitten, hetgeen Nederland voor paste?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |