quote:Op vrijdag 15 juni 2007 15:22 schreef Teije het volgende:
DRAMA! SNEL DIE MILITAIREN TERUG NAAR NEDERLAND WANT DIT GAAT ECHT TE VER..
Tevens zijn er 5 Afghaanse kinderen omgekomen.quote:MSTERDAM - Bij een aanslag met een autobom in Uruzgan is vrijdag een 20-jarige Nederlandse militair om het leven gekomen.
ANP
Drie Nederlandse militairen raakten gewond. Volgens de NOS zijn de families van de slachtoffers nog niet ingelicht. Defensie heeft de families nog niet kunnen bereiken, zo meldt de omroep.
Defensie is met het nieuws naar buiten gekomen, omdat het nieuws in de buitenlandse media was uitgelekt.
Dat er ook 5 Afghaanse kinderen zijn omgekomen (volgens TTX) laat zien hoe gruwelijk meedogeloos die Taliban is. Ik neem aan dat ze zo'n bermbom op afstand tot ontploffing brengen en dus het doelwit kunnen zien. Ze hebben dus ook gezien dat die kinderen er om heen stonden. Het is een klotegeloof dat zulke gruwelijkheden kan rechtvaardigen.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 15:32 schreef xFriendx het volgende:
Tja, kut voor die militair (en mede-militairen en familie) maar bij een beroep zoals deze weet je dat de boel niet gezellig en vrolijk is. Je komt niet weer tot leven zoals in een computerspelletje of dat je de volgende ronde weer fijn mee kan doen.
Als onze militairen nou kanonnenvoer blijken te zijn en de één na de ander omkomt en de troepenmacht in 2-3 maanden 75% van de militairen verliest, dan is er wel wat fout ja. Twee militairen in de tijd die zij er zitten en in zo'n omgeving is eigenlijk nog weinig (gelukkig maar).
Het was een zelfmoordaanslag, de dader zat in een auto en bracht deze ter ontploffing met springstof heb ik begrepen.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 15:38 schreef buachaille het volgende:
[..]
Dat er ook 5 Afghaanse kinderen zijn omgekomen (volgens TTX) laat zien hoe gruwelijk meedogeloos die Taliban is. Ik neem aan dat ze zo'n bermbom op afstand tot ontploffing brengen en dus het doelwit kunnen zien. Ze hebben dus ook gezien dat die kinderen er om heen stonden. Het is een klotegeloof dat zulke gruwelijkheden kan rechtvaardigen.![]()
Naam geven ze pas vrij als de familie is ingelicht.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 15:39 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Het was een zelfmoordaanslag, de dader zat in een auto en bracht deze ter ontploffing met springstof heb ik begrepen.
Is de naam al vrij gegeven?
dat 2e valt meestal wel mee hoorquote:Op vrijdag 15 juni 2007 15:39 schreef SlimShady het volgende:
jong, ambitieus, moedig en dan zo snel afgelopen.
Okay, er is ooit eens onderzoek naar gedaan en toen was de conclusie dat hoe minder erg een dader het vindt om zelf om het leven te komen, hoe minder erg hij het vindt om ook onschuldigen mee te nemen.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 15:39 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Het was een zelfmoordaanslag, de dader zat in een auto en bracht deze ter ontploffing met springstof heb ik begrepen.
Is de naam al vrij gegeven?
Welke Aliens en Alien3 heb jij gezien?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 15:48 schreef buachaille het volgende:
[..]
Okay, er is ooit eens onderzoek naar gedaan en toen was de conclusie dat hoe minder erg een dader het vindt om zelf om het leven te komen, hoe minder erg hij het vindt om ook onschuldigen mee te nemen.
Hetzelfde zie je ook een beetje terug in slechte hollywoodfilms (zoals aliens 2 & 3) waarbij op het moment dat de slechterik het leven door van een berg of zo te storten, hij snel nog even het been van de held grijpt.
Familie is inmiddels op de hoogte.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 15:45 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Naam geven ze pas vrij als de familie is ingelicht.
V.quote:Nederlandse militair gesneuveld in Uruzgan
N i e u w bericht, meer informatie en familie nu geïnformeerd
DEN HAAG (ANP) - Bij de zelfmoordaanslag in de Afghaanse provincie Uruzgan is vrijdag een Nederlandse militair (20) gesneuveld. Daarnaast zijn er drie militairen gewond geraakt. Dat gebeurde door een autobom in het centrum van Tarin Kowt, dichtbij de Nederlandse basis. Ook vijf Afghaanse kinderen vonden de dood en dertien Afghanen raakten gewond.
Dat heeft Commandant der Strijdkrachten generaal Dick Berlijn vrijdag bekendgemaakt. Hij sprak van een ,,laffe aanslag''. Defensie heeft nog niet alle families van de betrokken militairen kunnen inlichten. Inmiddels is wel de familie van de omgekomen militair geïnformeerd. Het gaat om een soldaat eerste klasse van het 42e bataljon Limburgse jagers.
Defensie betreurde dat zij de familie niet kon bereiken voordat het nieuws naar buiten werd gebracht, zoals gebruikelijk is. ,,Berichtgeving van de internationale media dwong ons van deze procedure af te wijken, aldus Berlijn.
Minister Eimert van Middelkoop (Defensie) is ,,diep geraakt'' door de gebeurtenis, zei hij. Hij heeft direct het kabinet op de hoogte gesteld toen hij halverwege de ochtend werd geïnformeerd over de aanslag. ,,Het kabinet reageerde geschokt'', zei de minister. Hij sprak zijn oprechte deelneming aan de nabestaanden en de familie uit.
Deze ,laffe aanslag' geeft volgens hem aan met welke tegenstander ISAF te maken heeft in Afghanistan. ,,Ze zijn er op uit om veel slachtoffers te maken.'' Toch doet de aanslag volgens hem niets af aan de vastberadenheid om de Afghaanse bevolking te helpen. ,,De Afghaanse bevolking kon en kan rekenen op onze steun'', aldus de minister.
Weet ik veel, die waarbij dat mens met dat kale hoofd meespeeltquote:Op vrijdag 15 juni 2007 15:50 schreef Disorder het volgende:
[..]
Welke Aliens en Alien3 heb jij gezien?
Ik vond het netjes van je dat je de 5 Afghaanse kinderen er bij vermeldt, maar je laatste zin slaat nergens op. Geen enkel geloof rechtvaardigt geweld/moord.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 15:38 schreef buachaille het volgende:
[..]
Dat er ook 5 Afghaanse kinderen zijn omgekomen (volgens TTX) laat zien hoe gruwelijk meedogeloos die Taliban is. Ik neem aan dat ze zo'n bermbom op afstand tot ontploffing brengen en dus het doelwit kunnen zien. Ze hebben dus ook gezien dat die kinderen er om heen stonden. Het is een klotegeloof dat zulke gruwelijkheden kan rechtvaardigen.![]()
aliens 2 & 3 bestaan helemaal niet eensquote:Op vrijdag 15 juni 2007 15:48 schreef buachaille het volgende:
Hetzelfde zie je ook een beetje terug in slechte hollywoodfilms (zoals aliens 2 & 3)
zijn er nog andere buitenlandse media die er over berichten?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 15:52 schreef buachaille het volgende:
[..]
Weet ik veel, die waarbij dat mens met dat kale hoofd meespeelt![]()
Meer op BBC: http://news.bbc.co.uk/2/hi/south_asia/6755779.stm die meldt dat er tenminste 6 kinderen zijn omgekomen.
Vertrouw je de BBC niet?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 16:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
zijn er nog andere buitenlandse media die er over berichten?
De BBC staat bekend dat men zo af-en-toe gekleurde berichtgeving brengt. Daarmee moet je rekening houden als je erop kijkt, verder is het een supersite daar niet van.quote:
Tsja, soldaten.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 15:21 schreef Sanderrrr het volgende:
Weer een militair (20 jaar) overleden hoorde ik, en drie gewonden. Aanslag op Nederlands konvooi van Kamp Holland.. Iemand meer informatie?
"Hebben ze voor gekozen etc etc" die mensen mogen wegblijven uit dit topic graag.
wel maar ik heb graag meerdere bronnenquote:
Rot jij eens heel snel op uit dit topic achterlijke grafmongool!quote:
Schiet je me anders neer?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 17:19 schreef Heatseeker het volgende:
[..]
Rot jij eens heel snel op uit dit topic achterlijke grafmongool!![]()
Flikker op idioot, ik heb net een collega van 42 BLJ verloren.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 17:35 schreef Baklap het volgende:
[..]
Schiet je me anders neer?![]()
No soldiers no war.
Tsja dan moet je niet het leger in gaan. Nogmaals, no soldiers no war.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 17:42 schreef Heatseeker het volgende:
[..]
Flikker op idioot, ik heb net een collega van 42 BLJ verloren.
En ja ik ken het slachtoffer.
Jou neerschieten is verspilling van munitie.
quote:Op vrijdag 15 juni 2007 15:28 schreef buachaille het volgende:
Klotetaliban, Nederlanders komen juist om de boel op te bouwen.
ripquote:NIEUWS
15-06-2007 15:20
NEDERLANDSE MILITAIR OMGEKOMEN BIJ AANSLAG IN AFGHANISTAN
Defensiemedia - Persconferentie
klik voor vergroting
Bij een zelfmoordaanslag in Tarin Kowt is vanmorgen een Nederlandse militair omgekomen. Het gaat om een 20-jarige soldaat der eerste klasse van het 42ste Bataljon Limburgse Jagers. Ook kwam bij de aanslag een aantal Afghaanse kinderen om het leven. Drie Nederlandse militairen en een aantal Afghaanse burgers raakten gewond. Generaal Dick Berlijn, Commandant der Strijdkrachten, maakte dit vanmiddag tijdens een persbijeenkomst bekend.
Inmiddels zijn de families van de omgekomen en gewonde militairen geïnformeerd.
De gewonde militairen zijn overgebracht naar het hospitaal op Kamp Holland. Hun toestand is stabiel. De Afghaanse gewonden liggen in het hospitaal in Tarin Kowt.
De aanslag vond plaats om 11.05 uur Afghaanse tijd. Een Provinciaal Reconstructie Team werd begeleid door de Quick Reaction Force (QRF). De militairen van de QRF werden in hun YPR-pantservoertuig getroffen toen vanuit een zijstraat een bomauto tegen hen aanreed en tot ontploffing kwam.
Minister Eimert van Middelkoop heeft de Ministerraad op de hoogte gebracht van de aanslag. Het kabinet heeft geschokt gereageerd. Van Middelkoop zei diep geraakt te zijn door de gebeurtenis en betuigde zijn oprechte deelneming aan de familie.
Aan het eind van de middag is ook tijdens de Open Dagen van de luchtmacht het nieuws van de zelfmoordaanslag in Afghanistan bekendgemaakt. Onder de 80.000 mensen die zich op de vliegbasis Volkel bevonden, was het na het bericht indrukwekkend stil.
http://www.mindef.nl/actu(...)landse_militair.aspx
Onder welke steen kom jij vandaan?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 15:54 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
(...) Geen enkel geloof rechtvaardigt geweld/moord.
quote:Op vrijdag 15 juni 2007 18:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
- offtopic -
Prof gaat alvast woorden zoals "onbegrijpelijk" , "onze jongens " (en als het een linkse partij is "onze jongens en vrouwen") tellen.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 15:25 schreef Strolie75 het volgende:
Nee hé? Krijgen we weer de hele avond politici op TV die "geschokt" zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |