De Muhadjedin werd gesteund door de VS. Niet de Taliban, die kwamen weer later pas op.quote:Op zondag 17 juni 2007 23:15 schreef rood_verzet het volgende:
[..]
Nee de Taliban werdt gesteund door de VS om aanslagen te plegen op de USSR via Tsjetsjenie.
quote:Opnieuw Nederlandse dode Afghanistan
AMSTERDAM - Opnieuw is een Nederlandse militair gesneuveld in Afghanistan. Het ministerie van defensie geeft om kwart over twee een persconferentie. LATER MEER
Wat is daar het probleem van? Als ze weten dat het is gebeurd is het nieuws en voor zover ik weet is dat wat kranten doen: nieuws melden.quote:Op maandag 18 juni 2007 14:13 schreef SCH het volgende:
Fijn dat de Telegraaf weer op de zaken vooruitloopt
Misschien dat er wat aan de hand is met één van de gewonden?quote:Op maandag 18 juni 2007 14:13 schreef SCH het volgende:
Hopelijk is het er maar 1. Fijn dat de Telegraaf weer op de zaken vooruitloopt
Simpel: De politiek is "geschokt". De krokodillentranen zijn niet te tellen, er worden kamervragen gesteld over "hoe dit heeft kunnen gebeuren", maar geen hond heeft het lef het voor de hand liggende antwoord te geven: "Door in de eerste plaats al militairen naar Afghanistan te sturen."quote:Op maandag 18 juni 2007 14:44 schreef SCH het volgende:
Het is opvallend dat het om steeds 1 dode gaat. Dat valt nog te handelen voor politiek en defensie.
Het is wachten op een aantal doden in 1 x. Dat zal binnenkort een keer gebeuren en dan ben ik erg benieuwd naar de reacties.
Geen georganiseerde protestmars van bijv. Links?quote:Op maandag 18 juni 2007 14:50 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Simpel: De politiek is "geschokt". De krokodillentranen zijn niet te tellen, er worden kamervragen gesteld over "hoe dit heeft kunnen gebeuren", maar geen hond heeft het lef het voor de hand liggende antwoord te geven: "Door in de eerste plaats al militairen naar Afghanistan te sturen."
En dan volgt er een begrafenisceremonie met veel militair vertoon, nog meer krokodillentranen, ministers die met een uitgestreken hoofd op de voorste rij in de kerk zitten, en dan wordt het stil.
Tot de volgende dode, en dan begint de hele bullshit-poppenkast weer van voren af aan.
Haal die -s maar weg....wat eigenlijk om te janken isquote:Op maandag 18 juni 2007 14:56 schreef Kleffe_Dop het volgende:
en de Howitzers
quote:1999
Woensdag (21 april) vertrekt een vuurmondpeloton van 11 Afdeling Rijdende Artillerie (11 Afdra), bestaande uit 120 mannen en vrouwen, naar Macedonie. Het materieel van deze eenheid bestaat uit vijf 155mm gemechaniseerde houwitsers van het type M-109 en 55 ondersteunende voertuigen, die vanuit Vlissingen zijn verscheept. Het vuurmondpeloton gaat werken binnen een Duitse brigade die zelf niet de beschikking heeft over artillerie.
Waarom zou dat verschil moeten maken? Het risico is bekend,het Nederlandse volk heeft zelf 1642 soldaten uitgezonden dus moeten we rekening houden met 1642 lijkkisten.quote:Op maandag 18 juni 2007 14:44 schreef SCH het volgende:
Het is opvallend dat het om steeds 1 dode gaat. Dat valt nog te handelen voor politiek en defensie.
Het is wachten op een aantal doden in 1 x. Dat zal binnenkort een keer gebeuren en dan ben ik erg benieuwd naar de reacties.
Exact.quote:Op maandag 18 juni 2007 15:02 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Waarom zou dat verschil moeten maken? Het risico is bekend,het Nederlandse volk heeft zelf 1642 soldaten uitgezonden dus moeten we rekening houden met 1642 lijkkisten.
quote:Allaahu Akbar, Alhamdullilah weer een hond minder in Afghanistan. Moge er meer honden van de Tawagheet volgen en moge Allaah 'Aza Wa Jal de Mujahideen voorzien van de overwinning.
Zeer laf om kinderen als schild te gebruiken en vervolgens zo op het nieuws laten overkomen dat de Mujahideen het express hebben gedaan. Moge Allaah Ta'ala de soldaten vernietigen en voorzien van een vernederende dood. Ameen. Barak-Allaahu feeki voor het prachtige stuk, die de twijfels doet wegnemen Alhamdullilah.
Het lijkt hypocriet als je het zo opschrijftquote:Op maandag 18 juni 2007 14:50 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Simpel: De politiek is "geschokt". De krokodillentranen zijn niet te tellen, er worden kamervragen gesteld over "hoe dit heeft kunnen gebeuren", maar geen hond heeft het lef het voor de hand liggende antwoord te geven: "Door in de eerste plaats al militairen naar Afghanistan te sturen."
Eentje maar toch? En dat is een heel ander hulpmiddel natuurlijk.quote:Op maandag 18 juni 2007 15:12 schreef __Saviour__ het volgende:
ze hebben er wel pantserhouwitsers
Toch denk ik dat de discussie dan heel anders is. Als er volgende week een konvooi wordt getroffen en er zijn bijvoorbeeld 8 Nederlandse doden en 12 zwaargewonden. Ik voorspel dat, ik heb er geen oordeel over.quote:Op maandag 18 juni 2007 15:02 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Waarom zou dat verschil moeten maken? Het risico is bekend,het Nederlandse volk heeft zelf 1642 soldaten uitgezonden dus moeten we rekening houden met 1642 lijkkisten.
het gaat goed zo van 0 naar 3 in een maandquote:Op maandag 18 juni 2007 14:20 schreef buachaille het volgende:
Shit, wederom één. De 44-jarige sergeant majoor Leunissen uit Assen.
Misschien zijn we hier nu gevoeliger voor en heb je gelijk dat het verschil gaat uitmaken. Misschien heeft dat ook met de media aandacht te maken. Als vergelijking. In Korea kwamen 123 Nederlanders om van de ongeveer 4000 militairen.quote:Op maandag 18 juni 2007 15:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Toch denk ik dat de discussie dan heel anders is. Als er volgende week een konvooi wordt getroffen en er zijn bijvoorbeeld 8 Nederlandse doden en 12 zwaargewonden. Ik voorspel dat, ik heb er geen oordeel over.
Meerdere volgens mij. Het is natuurlijk geen tank, maar wel een zwaar wapen dat van grote afstand veel schade kan aanrichten.quote:Op maandag 18 juni 2007 15:24 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Eentje maar toch? En dat is een heel ander hulpmiddel natuurlijk.
2quote:Op maandag 18 juni 2007 15:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
het gaat goed zo van 0 naar 3 in een maand![]()
werkt niet fijn in de bergenquote:Op maandag 18 juni 2007 15:04 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Dit is misschien een hele vreemde vraag, maar waarom zijn onze Leopard II's daar niet?
Werkt het niet om die in te zetten bij die gevechten in Chora? Past het niet binnen de 'opbouw' missie?
De Canadezen bijvoorbeeld hebben ook Leopards er naar toe gebracht.
Precies. Maar nu zijn we het niet meer gewend en vooral het verschil in media en communicatie is niet te vergelijken.quote:Op maandag 18 juni 2007 15:29 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Misschien zijn we hier nu gevoeliger voor en heb je gelijk dat het verschil gaat uitmaken. Misschien heeft dat ook met de media aandacht te maken. Als vergelijking. In Korea kwamen 123 Nederlanders om van de ongeveer 4000 militairen.
3 dusquote:Op maandag 18 juni 2007 15:29 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Meerdere volgens mij. Het is natuurlijk geen tank, maar wel een zwaar wapen dat van grote afstand veel schade kan aanrichten.
quote:Defensie heeft besloten het zwaarste type kanon dat Nederland heeft, de Pantserhouwitser 2000, naar de Afghaanse provincie Uruzgan te sturen als extra verdediging tegen mogelijke aanvallen van taliban- of Al Qaida-terroristen. Dat is donderdag bekendgemaakt tijdens de presentatie in Schaarsbergen van de militairen die in augustus hun missie in Uruzgan beginnen.
De houwitser is nog nooit door Nederland ingezet in het buitenland. Defensie stuurt er drie naar Uruzgan: een voor het Nederlandse hoofdkwartier in Tarin Kowt, een voor de tweede basis in Deh Rawood en een als reserve. De houwitser vervangt de 120-mm-mortieren die minder flexibel zijn en minder verder dragen. De Nederlandse landmacht heeft de beschikking over twee afdelingen (14e Afdeling Veldartillerie en 11e Afdeling Rijdende Artillerie ) rijdende artillerie. Beiden zijn gelegerd in ’t Harde en kunnen uitgerust worden met de gemechaniseerde Pantserhouwitsers 2000, welke een vuurbereik heeft van 30 km.
Maar wat vind je dan? Dat er consequenties aan moeten worden verbonden?quote:Op maandag 18 juni 2007 15:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Toch denk ik dat de discussie dan heel anders is. Als er volgende week een konvooi wordt getroffen en er zijn bijvoorbeeld 8 Nederlandse doden en 12 zwaargewonden. Ik voorspel dat, ik heb er geen oordeel over.
Lees mijn reactie daarna. We kunnen nu niet zomaar ineens weg. HEt kan wel gevolgen hebben voor het vervolg.quote:Op maandag 18 juni 2007 15:38 schreef Kjew het volgende:
[..]
Maar wat vind je dan? Dat er consequenties aan moeten worden verbonden?
Het is toch een leger met een hightech arsenaal aan wapens en mogelijkheden? Geen groepje weerloze hulpverleners...
Zeg, waarom zijn onze voortreffelijke Leopard-tanks nog niet die kant opgestuurd? Of is het terrein te onbegaanbaar voor die dingen?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |