quote:
------------------------------------------
Roland Garros kan dit jaar genieten van een optimale bezetting. Op de inschrijvingslijst voor het Franse grandslamtoernooi staan bij de mannen bijna alle spelers uit de top-100.
Ook bijna alle speelsters uit de top van de WTA-lijst zich ingeschreven voor de Open Franse Tenniskampioenschappen. De rest van de tabel wordt aangevuld met twaalf kwalificatiespeelsters en acht wildcards.
Bij de mannen staat eveneens bijna de hele top-100 op de hoofdtabel en krijgen Justin Gimelstob, Nicolas Kiefer, Igor Andreev en Martin Verkerk dankzij een beschermd klassement een rechtstreeks ticket voor de eerste ronde. De rest van de tabel wordt ingenomen door zestien kwalificatiespelers en acht wildcards.
Zal Federer onsterfelijk worden?
A triumph for the world number 1 in Paris would have an enormous effect on his \\\"aura\\\". It would lift the man from Basle into another dimension, that of the select band of champions who have left their permanent imprint on the history of sport, figures such as Pele, Michael Jordan and Mohammed Ali.
Behaalt Nadal een historische zege?
Rafael Nadal will head to Roland Garros with a third consecutive title firmly in his sights. Only Bjorn Borg has achieved this feat in the past, while plenty of other players have tried and failed…
By the time he arrives in Paris, Rafael Nadal will be stepping into some very illustrious tennis shoes – namely of all those former greats who fell just short of winning three consecutive French Open titles. It takes someone really special to win 21 matches in a row on such a tiring surface as clay, and indeed only Bjorn Borg has ever managed it at Roland Garros.
Krijgen we weer marathonsessies?
In his third round match in 2006, the Majorcan was on court for 4 hours and 53 minutes before finally getting the better of local hero Paul-Henri Mathieu.
En wie gaat er winnen bij de vrouwen?
Nederlandse deelnemers
- Krajicek en Verkerk in het hoofdtournooi
- Sluiter, Haase, Van Scheppingen en Tamaela in de kwalificaties
Prijzengeld
- In 2007, the winners of the two singles tournaments will each receive a record sum of one million euros. "Its a magnificent reward both for the men and women," declared Amelie Mauresmo. "Its also a powerful indicator of the healthy state of French tennis today."
- Incidentally, a male or female player eliminated in the first round of the competition proper will pick up 14,290 euro"
Hardste service 2006
- Andy Roddick 232 km/u
Winnaars afgelopen jaren
- 2003: Ferrero / Henin-Hardenne
- 2004: Gaudio / Myskina
- 2005: Nadal / Henin-Hardenne
- 2006: Nadal / Henin-Hardenne
Links
- Officiele site Roland Garros
- Hier zijn roland garros tv streams te vinden
- NOS Stream
- nog meer streams
- Google Maps
- Laatste updates & nieuws RG
- Highlight Finale 2006 YouTube
Overige tennis topics:
Martin Verkerk
Misa Krajicek #12, op naar Grand Slams
De fok! tennisgame
Federer fantopic
Red Juan z'n tennismanager
Voorjaarscompetitie
Het centrale tennistopic
Henin vs Verkerk, wie wint?
Vorige delen
Roland Garros - Parijs 2007
Roland Garros 2007 #2: Regen regen en nog eens regen
Roland Garros 2007 #3: we moeten verder zonder martin :(
Roland Garros #4 - Dag 4 van Roland Garros
Roland Garros #5: met morgen op het chatrier Hewitt - Gaudio
Roland Garros #6 - Het kaf wordt van het koren gescheiden
Roland Garros #7 Faites vos jeux ...
Roland Garros #8 - De tweede week is begonnen..
Roland Garros #9 Allez Juju , boe Serena !
Roland Garros #10, finale Federer - Nadal?
Roland Garros #11, Kan Davy stunten?
Roland Garros #13 - Lars is echt de afwas doen
De OP vind je hier
Degene die een deel sluit, opent ook het volgende deel
Let's go
quote:‘Sommige speelsters zijn lesbisch. Mijn Misa is dat gelukkig niet. Dat is een gevaar dat in het circuit loert. Het is gek. Je kunt lesbisch worden. Ongeveer een maand geleden hebben we een wetenschappelijke studie gelezen. Bij mannen, die de gevangenis ingaan, komt dezelfde hoeveelheid homoseksuelen eruit als erin. Bij vrouwen is dat honderd procent meer. Ze zijn er zo gevoelig voor! Ongelooflijk! Wist ik niet. Natuurlijk ben ik er bang voor. En mijn vrouw is nog conservatiever dan ik, ze zou het verschrikkelijk vinden.’
Je denkt dat Nadal over Federer heenloopt?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:11 schreef Vaud het volgende:
Slecht hoor, een beetje zonde van de tijdOp naar Wimbledon dan maar (verwacht hetzelfde in de mannenfinale
)
Is hij dat zeker van Misa ? Die ziet er anders lesbischer dan ooit uit tegenwoordigquote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:10 schreef borisz het volgende:
leuke quote van Petr Kraai in sportweek![]()
[..]
jepquote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:12 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Is hij dat zeker van Misa ? Die ziet er anders lesbischer dan ooit uit tegenwoordig![]()
Ik wil anders wel in haar panda roeren.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:12 schreef Ambrosius het volgende:
Regelrechte pandoering voor Ana.
quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:12 schreef XL het volgende:
mitt, haal even die belg uit de TT..... Dat doet af aan de wedstrijd van morgen.
idemquote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:11 schreef Rikketik het volgende:
4-1, nu lijkt het me nog slechts een formaliteit. Maar goed, we houden hoop...![]()
wil je mijne sluiten ?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:11 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het was enigszins voorspelbaar dat het vrij eenzijdig zou kunnen worden, maar dit wordt toch wel pijnlijk.
Nadal gaat makkelijk winnen vrees ik. Ok het wordt geen 6-1 6-1 6-1, maar Federer maakt te veel fouten. Ik had vanochtend de laatste anderhalve set gezien tussen fed - dav. Daarna meteen nog even de finale austraulie gekeken. Toch een groot verschil Hij is gewoon niet in topvorm en tegen Nadal op gravel moet hij dat echt zijn.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:12 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Je denkt dat Nadal over Federer heenloopt?
Ze kan zo in The Exorcist spelen.quote:
Omdat jij het bent.quote:
Of professioneel natuurlijk.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:15 schreef MiLalaa het volgende:
komt ze weer met een brief hoor. Wat debiel
Ow, was die brief verstuurd tijdens de wedstrijd? Dat vind ik niet kunnenquote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:16 schreef Asskicker14 het volgende:
Ze mag gewoon communiceren d.m.v. een brief.
Waarom dan niet direct met mobiele telefoons?
wat is de volgende stap. De hele leesmap meenemen om tijdens de break de laatste roddels over Paris Hilton te kunnen lezen? Het gaat compleet nergens over en zou verboden moeten wordenquote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:16 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Of professioneel natuurlijk.
Waarom gaat 'ie niet gewoon naast 'r zitten.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:16 schreef Asskicker14 het volgende:
Ze mag gewoon communiceren d.m.v. een brief.
Waarom dan niet direct met mobiele telefoons?
Dacht ik ook, tijdens de wedstrijd. Weet niet zeker. Leek er wel op...quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ow, was die brief verstuurd tijdens de wedstrijd? Dat vind ik niet kunnen.
Die brieven zitten al op voorhand in haar tas. Daarom mag het ook natuurlijk.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ow, was die brief verstuurd tijdens de wedstrijd? Dat vind ik niet kunnen.
1:05quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:13 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
1 uur , kan ze haar record van 1:07 tegen Pierce in de finale breken ...
quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:19 schreef MiLalaa het volgende:
dankzij die briefjes vind ik het helemaal een k*t overwinning
Je mag d'r niet, MiLa?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:19 schreef MiLalaa het volgende:
Ja, als ze die briefjes niet hadquote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:19 schreef MiLalaa het volgende:
Tragisch ja. Ze staat nu gelijk met Eddy Merckxquote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:19 schreef BliksemSchigt het volgende:
Jezus, die belgische verslaggevers.
Ja, zou kunnen. Federer maakt zeker bijna altijd meer fouten dan Nadal (Federer heeft vooral vaak van die afzwaaiers waarin hij de bal het publiek in slaat).quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:14 schreef Vaud het volgende:
[..]
Nadal gaat makkelijk winnen vrees ik. Ok het wordt geen 6-1 6-1 6-1, maar Federer maakt te veel fouten. Ik had vanochtend de laatste anderhalve set gezien tussen fed - dav. Daarna meteen nog even de finale austraulie gekeken. Toch een groot verschil Hij is gewoon niet in topvorm en tegen Nadal op gravel moet hij dat echt zijn.
Ja, want ze had het nog maar 3x gewonnenquote:
mwah ik vind haar gewoon niks aan. En de wedstrijd was toch ook flut. Unforced errors van Ana en geen bijzonder mooi tennis. En dingen die niks met tennis te makenhebben. Kortom k*t wedstrijdquote:
joh wijf doe niet zo serieusquote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:20 schreef erkel het volgende:
Ja, als ze die briefjes niet had![]()
Lul niet zo dom vent
Trots op je landgenote etc, prima. Maar zo overdrijven, mijn godquote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:21 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Tragisch ja. Ze staat nu gelijk met Eddy Merckx. Win dan eerst maar eens minstens 3 GS in één jaar.
Ik snap niet wat men daar tegen kan hebben.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:19 schreef MiLalaa het volgende:
Ja, dus? Dan moet ze het maar weggeven?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:21 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Ja, want ze had het nog maar 3x gewonnen
Maar die Ivanovic heeft me hart gestolen.
Ivanovic realiseerde zich op 1-0 40-15 dat ze voorstond in de finale van een Grand Slam, daarna ging het compleet verkeerd, VEEL TE VEEL fouten..quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:22 schreef TubewayDigital het volgende:
hoe kan dit? Waarom is het zo makkelijk en zo snel gegaan?
Amen.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:23 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik snap niet wat men daar tegen kan hebben.
Henin is hét voorbeeld van de échte kampioene. Iemand die alles doet voor haar sport. Super professioneel en gaat desnoods over lijken om te winnen. Terwijl de tegenstanders bezig zijn met de zoveelste fotoshoot is zij al bezig met het tactische plan van de volgende match. Zo hoort het toch in een prof sport ?
Hij maakt inderdaad altijd meer fouten, maar daar staan normaal altijd meer winners tegenover. Wel is het zo dat dit natuurlijk gravel is, maar toch gisteren had ie gewoon geluk dat ie tegenover chokyquote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:21 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, zou kunnen. Federer maakt zeker bijna altijd meer fouten dan Nadal (Federer heeft vooral vaak van die afzwaaiers waarin hij de bal het publiek in slaat).
Het is je gegund.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:23 schreef SaintOfKillers het volgende:
De overwinning van Henin doet me weinig, maar van de irritatie in dit topic (en het vorige) heb ik met volle teugen genoten. Mijn dank gaat uit naar iedereen die hier aan heeft bijgedragen.
Is waar ja,quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:23 schreef Joost-mag-het-wete... het volgende:
[..]
Henin is hét voorbeeld van de échte kampioene. Iemand die alles doet voor haar sport. Super professioneel en gaat desnoods over lijken om te winnen. Terwijl de tegenstanders bezig zijn met de zoveelste fotoshoot is zij al bezig met het tactische plan van de volgende match. Zo hoort het toch in een prof sport ?
Ik erger me alleen aan het feit dat velen vinden dat Henin het niet gegund is. Alleen omdat Ivanovic een leuk snoetje heeft en leuk ronddartelt op de baan, moet ze winnenquote:
quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:27 schreef Asskicker14 het volgende:
En zijn ze al klaargekomen bij Sporza, of gebeurt dat pas wanneer het Belgische volkslied is afgelopen?
True, true.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:23 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:29 schreef TheGeneral het volgende:
Morgen staat Federer Nadal daar in het frans zijn overwiinnning speech te houden![]()
henin heeft terecht gewonnen hoor, alleen jammer dat het niet spannend was zoals het hele tournooiquote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:28 schreef erkel het volgende:
[..]
Ik erger me alleen aan het feit dat velen vinden dat Henin het niet gegund is. Alleen omdat Ivanovic een leuk snoetje heeft en leuk ronddartelt op de baan, moet ze winnen![]()
En je dan irriteren aan briefjes is helemaal triest.
Nee, en na die foto uit The Exorcist van haar die jij plaatste, kan ze dat nu wel helemaal vergeten.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:27 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Is waar ja,
Hoewel zij waarschijnluijk ook niet echt vaak voor een fotoshoot gevraagd zal worden.
Het zou ook leuk zijn als een ander een keer won.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:28 schreef erkel het volgende:
[..]
Ik erger me alleen aan het feit dat velen vinden dat Henin het niet gegund is. Alleen omdat Ivanovic een leuk snoetje heeft en leuk ronddartelt op de baan, moet ze winnen![]()
Gewoon in het Engels hoor.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:29 schreef TheGeneral het volgende:
Morgen staat Federer daar in het frans zijn overwiinnning speech te houden![]()
het heeft niks met gunnen te maken. Ik vind gewoon dat je in een tennisfinale (en sowieso) je moet bezighouden met tennissen en niet ineens van die rare dingen tevoorschijn moet toveren uit je tas. Heeft ook niks met topsport te maken, net zo min als fotoshoots. En of er dan aanwijzingen op staan of niet, je tactiek kun je ook bedenken zonder briefjes. Dat hoor je gewoon te kunnen.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:28 schreef erkel het volgende:
Ja, je moet toch wat als je nooit wordt uitgenodigd voor zo'n shoot.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:23 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Terwijl de tegenstanders bezig zijn met de zoveelste fotoshoot is zij al bezig met het tactische plan van de volgende match.
Onzin, de beste moet gewoon winnen. Als er iemand echt beter is wordt ze vanzelf wel verslagen.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:30 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Het zou ook leuk zijn als een ander een keer won.
Bwah, ze is gigantisch populair in Frankrijk en België en met een paar kilo schmink, wat vullingen (véél vullingen) en een cursusje photoshop valt overal wel wat van te maken als ze dat zou willen ...quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:27 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Is waar ja,
Hoewel zij waarschijnluijk ook niet echt vaak voor een fotoshoot gevraagd zal worden.
Ben het met je eens. Het is af en toe op het seksistische af hier.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:28 schreef erkel het volgende:
[..]
Daar heb je dan een heel special effects graphics team voor nodig om daar nog wat van te maken.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:33 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Bwah, ze is gigantisch populair in Frankrijk en België en met een paar kilo schmink, wat vullingen (véél vullingen) en een cursusje photoshop valt overal wel wat van te maken als ze dat zou willen ...
Eurosport.quote:
Sinds wanneer spreekt Nadal Frans?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:33 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Dat doet hij echt wel in het Frans.
Het was een grap.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:33 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Dat doet hij echt wel in het Frans.
Zo is dat. Henin laat hier al jaren van het beste graveltennis dat er ooit te zien is geweest zien op RG. Zelfs bij de mannen zie je eigenlijk niemand meer die nog zo precies, die nog met zoveel techniek een bal kan slaan.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:32 schreef Quickie_Butt het volgende:
[..]
Onzin, de beste moet gewoon winnen. Als er iemand echt beter is wordt ze vanzelf wel verslagen.
Ik zeg toch dat Federer gaat winnen.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:34 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Sinds wanneer spreekt Nadal Frans?![]()
No wai!quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:35 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Ik zeg toch dat Federer gaat winnen.![]()
Oh, daar kijk ik nooit naar.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:34 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Het was een grap.Zie mijn posticon.
Tuurlijk moet de beste winnen, maar moet je dan ook meteen voor de beste zijn?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:32 schreef Quickie_Butt het volgende:
[..]
Onzin, de beste moet gewoon winnen. Als er iemand echt beter is wordt ze vanzelf wel verslagen.
Maar als je kijkt naar hoe de concurrentie presteert is het niet zo heel raar om te zeggen denk ik.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:36 schreef BliksemSchigt het volgende:
De favoriete voor Wimbledon.
Gravel en gras, twee hele verschillende ondergronden.
Ze stond er vorig jaar toch ook al in de finale. Wat op die ondergrond al een héél sterke prestatie voor haar was.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:36 schreef BliksemSchigt het volgende:
nee de paaskonijn nou goedquote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:37 schreef Paaskonijn het volgende:
Heeft Henin gewonnen?
Voor mij werkt dat wel zo ja. Ik kijk er vrij objectief naar (ook ik heb wel mijn voorkeuren hoorquote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:36 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Tuurlijk moet de beste winnen, maar moet je dan ook meteen voor de beste zijn?
Neequote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:38 schreef TheDutchMachiavelli het volgende:
[..]
nee de paaskonijn nou goed![]()
171quote:
Ik heb mn liefde buiten het topic gehoudenquote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:38 schreef TheDutchMachiavelli het volgende:
[..]
nee de paaskonijn nou goed![]()
Nee, maria heeft haar geslagen en haar pis was vol met dopingquote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:37 schreef Paaskonijn het volgende:
Heeft Henin gewonnen?
Whahahhahahahquote:Op zaterdag 9 juni 2007 17:02 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Nee, maria heeft haar geslagen en haar pis was vol met doping
Is dit een uitnodiging om me bij een sport mod in te likken ?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 17:00 schreef XL het volgende:
167
Dat heb je verkeerd gezien, sorryquote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:34 schreef Quickie_Butt het volgende:
Zagen jullie trouwens ook Julia Roberts in het publiek zitten of heb ik dat verkeerd gezien
Bij mij mag je altijd inlikken. Ik heb zelf niks te vertellen, maar ik ben goede vriendjes met mitt.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 17:04 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Is dit een uitnodiging om me bij een sport mod in te likken ?![]()
In dat geval, kan ik dus via jou bij Mitt binnedringen ?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 17:07 schreef XL het volgende:
[..]
Bij mij mag je altijd inlikken. Ik heb zelf niks te vertellen, maar ik ben goede vriendjes met mitt.![]()
Je mag een nieuw topic maken en bij mitt mag je likkenquote:Op zaterdag 9 juni 2007 17:10 schreef kleinzusje het volgende:
Jezus, laat me als newbee nou even een topic maken, ik wil het testen
En Federer dan?quote:
Nee, niet echt.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 17:41 schreef Bruce117 het volgende:
Volgens mij niet zo erg dat ik de wedstrijd gemist heb.
Toen was het juist nog best leukquote:Op zaterdag 9 juni 2007 17:25 schreef zjroentje het volgende:
Na 2 games had ik het al gezien. Strontvervelend.
Ja, ik hoopte dat Ana het zou volhouden, zoals Sharapova destijds in de Wimbledon-finale tegen Venus(?) Williams.quote:
Ja, zou mooi zijn.quote:Ik hoop toch zo dat het morgen een legendarische (ook qua spanning) wedstrijd wordt![]()
Zo denken veel Oostblokkers, niet echt veel bijzonders. Het is wel opmerkelijk dat Misa zo uit de publiciteit blijft met haar vriend. Als jonge top 40-ster heb je toch aandacht.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:10 schreef borisz het volgende:
[..]
Wat een achterlijke uitspraak. Zn vrouw zou het verschrikkelijk vinden...quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:10 schreef borisz het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 9 juni 2007 18:57 schreef addictivebeat het volgende:
Ik heb wel vertrouwen in Federer voor morgen. Snap die zorgen niet zo.
quote:Op zaterdag 9 juni 2007 18:57 schreef addictivebeat het volgende:
Ik heb wel vertrouwen in Federer voor morgen. Snap die zorgen niet zo.
suske en wiske.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 18:59 schreef suus21 het volgende:
waarom zat suske en wiske nou die brief te lezen? aanstellerij..
Nee hoor, toen was het suske en/of wiske.quote:
Ja, suske en wiske is leuker.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:51 schreef suus21 het volgende:
nee suske en wiske is leuker, maar waarom zat die daar met die brief?
Ik vind haar JUIST op tante Sidonia lijken. Die andere 2 juist niet.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:53 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, suske en wiske is leuker.Goh, ik zal het eens met je oneens zijn.
![]()
Ze had een brief in een envelop die ze opende tijdens de wissel voordat ze voor de wedstrijd ging erveren. Er stond onder andere met heel grote letters 'Allez!'. Goeie tip.![]()
Vind je trouwens ook niet dat Henin ook nog eens een keer op tante Sidonia lijkt?
Ik begin ook steeds meer aanhanger van de Sidonia-theorie te worden.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:59 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Ik vind haar JUIST op tante Sidonia lijken. Die andere 2 juist niet.
Suske & Wiske en de belachelijke briefquote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:51 schreef suus21 het volgende:
Henin is nummer één van de wereld, stak er weer met kop en schouders bovenuit op dit toernooi, is op dit moment volledig fit (in tegenstelling tot vorig jaar, toen ze ook al de finale op Wimbledon bereikte). En ze bereikte al twee keer de finale op Wimbledon. Wat moet je meer doen om topfavoriete te zijn?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:36 schreef BliksemSchigt het volgende:
Brieven en papiertjes op het terrein is iets wat je eigenlijk steeds vaker ziet. De zusjes Williams hebben zelfs een soort van "dagboek" aangelegd waarin ze met elkaar tactieken uitwisselen en waar ze zelfs aanstippen hoe je bepaalde spelers het meest pijn kan doen.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:51 schreef suus21 het volgende:
Eruit zien als een topmodel allicht.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 21:09 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Henin is nummer één van de wereld, stak er weer met kop en schouders bovenuit op dit toernooi, is op dit moment volledig fit (in tegenstelling tot vorig jaar, toen ze ook al de finale op Wimbledon bereikte). En ze bereikte al twee keer de finale op Wimbledon. Wat moet je meer doen om topfavoriete te zijn?
Don't get your hopes up to high.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 17:42 schreef Vaud het volgende:
Ik hoop toch zo dat het morgen een legendarische (ook qua spanning) wedstrijd wordt![]()
Haha ik had al een paar keer geroepen dat ik denk dat Nadal vrij makkelijk gaat winnen. Maar een beetje hoop kan geen kwaadquote:Op zaterdag 9 juni 2007 21:14 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Don't get your hopes up to high.Als je teveel van een wedstrijd verwacht, kun je alleen maar teleurgesteld worden aan het eind van de rit.
Tenminste, dat gevoel had ik vandaag toch wel een beetje. Ik had op een leukere wedstrijd gehoopt.![]()
Suske & Wiske en het enthousiasmerende epistelquote:
Volgens mij is het niet erg als je het hoopt, alleen als je het verwacht.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 21:14 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Don't get your hopes up to high.Als je teveel van een wedstrijd verwacht, kun je alleen maar teleurgesteld worden aan het eind van de rit.
Tenminste, dat gevoel had ik vandaag toch wel een beetje. Ik had op een leukere wedstrijd gehoopt.![]()
Dat zal hem deugd doen.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 21:18 schreef Leatherface het volgende:
Als Federer morgen wint, mag ie zich wat mij betreft echt de beste ooit noemen.
Ik vind het eigenlijk al een hele prestatie dat hij 2 x achter elkaar in de finale staat.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 21:18 schreef Leatherface het volgende:
Als Federer morgen wint, mag ie zich wat mij betreft echt de beste ooit noemen.
Dat lijkt me beïnvloed door de sympathie voor antipathie tegen resp. Fed en Nadal, want normaal gezien zou je iets als 2/3e Nadal en 1/3e Federer mogen verwachten.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 21:53 schreef Federer-fan het volgende:
Een meerderheid (59%) van de tot nu toe 1.711 stemmers op de website van de ATP (zie de poll rechtsonder aan de homepage) denkt dat Federer morgen wint (en 41% denkt dat Nadal wint). Da's anders dan hier en het wijkt dus ook af van de verwachtingen van de bookmakers.
Maar da's vreemd. Want er wordt niet gevraagd wie ze hopen dat er wint maar wie ze denken dat er wint.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 22:00 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat lijkt me beïnvloed door de sympathie voor antipathie tegen resp. Fed en Nadal, want normaal gezien zou je iets als 2/3e Nadal en 1/3e Federer mogen verwachten.
Als Federer zo speelt zoals in de laatste 2 sets tegen Robredo kan-ie wel winnen van Nadal.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 21:53 schreef Federer-fan het volgende:
Een meerderheid (59%) van de tot nu toe 1.711 stemmers op de website van de ATP (zie de poll rechtsonder aan de homepage) denkt dat Federer morgen wint (en 41% denkt dat Nadal wint). Da's anders dan hier en het wijkt dus ook af van de verwachtingen van de bookmakers.
"Who will win the Roland Garros final?" staat er.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 22:04 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Maar da's vreemd. Want er wordt niet gevraagd wie ze hopen dat er wint maar wie ze denken dat er wint.
Federer geen allure?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 22:54 schreef Zwaardvisch het volgende:
Wedstrijden van Federer tegen Nadal vergelijk ik altijd met de vroegere clashes tussen Agassi en Sampras, maar dat zal ik wel uit moeten leggen.Nadal beschikt over het charisma van een superster, Federer zal altijd de het introverte tennisgenie zonder allure blijven, net als Sampras destijds.
Nadal speelt ook op gras, maar dan in Queens. Maar de bezetting is best goed.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 23:09 schreef morgane het volgende:
Toch jammer dat het een gras-wedstrijd is in Rosmalen, anders was Nadal misschien wel gekomenheeft iemand een idee hoe duur de kaartjes voor een wedstrijd ongeveer zijn? Lijkt me toch leuk om een keer mee te maken.
Hij moet nu toch echt eens in Rotterdam komen hoor. Dan koop ik een kaartje voor elke dag, zodat ik hem niet kan missenquote:Op zaterdag 9 juni 2007 23:09 schreef morgane het volgende:
Toch jammer dat het een gras-wedstrijd is in Rosmalen, anders was Nadal misschien wel gekomenheeft iemand een idee hoe duur de kaartjes voor een wedstrijd ongeveer zijn? Lijkt me toch leuk om een keer mee te maken.
dat is wel jammer jaquote:Op zaterdag 9 juni 2007 23:09 schreef morgane het volgende:
Zeg dat wel! Ik heb de spelerslijst nog eens bekeken en dat viel me helemaal niet tegen.quote:
Die komen jaquote:Op zaterdag 9 juni 2007 23:36 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Trouwens, bedrogen mijn ogen me nou of komen Jankovic en Ivanovic ook naar Rosmalen?
en Hantuchova ookquote:Op zaterdag 9 juni 2007 23:36 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Trouwens, bedrogen mijn ogen me nou of komen Jankovic en Ivanovic ook naar Rosmalen?
Federer heeft zeker wel uitstraling. Hij straalt onoverwinnelijkheid uit, behalve tegen Nadal in het verleden. Verder denk ik niet dat Nadal een carriere a la Agassi uit kan bouwen. Zoals hij speelt hou je dat geen 10 jaar op topniveau uit.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 22:54 schreef Zwaardvisch het volgende:
Wedstrijden van Federer tegen Nadal vergelijk ik altijd met de vroegere clashes tussen Agassi en Sampras, maar dat zal ik wel uit moeten leggen.Nadal beschikt over het charisma van een superster, Federer zal altijd de het introverte tennisgenie zonder allure blijven, net als Sampras destijds. Ook het spel van Federer is vergelijkbaar met dat van Sampras; Sampras was weliswaar serve en volley-specialist, maar ook iemand die slagenwisselingen perfect kon combineren en zijn racket zo ver naar achteren trok dat je nooit wist waar de bal zou komen. Federer heeft die greep ook, en speelt ook meer naar het net toe. Nadal is net als Agassi een powertennisser die het van zijn groundstrokes moet hebben, en de slag van zijn tegenstander probeert te beperken, hij probeert je dus defensief te laten tennissen, want hij is gewend ver van zijn tegenstander te spelen. Natuurlijk zijn zowel Federer als Sampras completere tennissers en kan Federer ook op gravel mee, maar op gravel speelt hij niet zijn natuurlijke spel.
Heb je mijn reactie ook gelezen?quote:Op zondag 10 juni 2007 02:14 schreef wimderon het volgende:
[..]
Federer heeft zeker wel uitstraling. Hij straalt onoverwinnelijkheid uit, behalve tegen Nadal in het verleden. Verder denk ik niet dat Nadal een carriere a la Agassi uit kan bouwen. Zoals hij speelt hou je dat geen 10 jaar op topniveau uit.
Ja, zeker. Da's even schrikken.quote:Op zondag 10 juni 2007 01:45 schreef TheDutchMachiavelli het volgende:
Dat is lekker wakker worden met zoveel info van Dutch![]()
quote:Op zondag 10 juni 2007 09:30 schreef Muzic.nl het volgende:
Nog een uurtje of 6 voordat de eerste punten gemaakt worden![]()
quote:Op zondag 10 juni 2007 00:50 schreef TheDutchMachiavelli het volgende:
quote van rafa's blog van vandaag:
Besides that there was a funny moment when I was asked about my favorite female player and I said that it was Henin. When I said that she was it because of her tennis and only that, all journalist were laughing, thinking about the double sense. I had to make clear that I just referred to the one which seems the most complete playing tennis. NOTHING ELSE!!!![]()
15.00...quote:Op zondag 10 juni 2007 11:17 schreef addictivebeat het volgende:
hoe laat begint het?
Hij zal zich afvragen of hij wel een set weet te pakken vandaag.quote:Op zondag 10 juni 2007 10:41 schreef TheDutchMachiavelli het volgende:
Wat zou er deze ochtend en begin vd middag in Federers hoofd omgaan?
Nee, Federer is daar blij mee. De baan is nu tenminste lekker snel in tegenstelling tot begin van het tournooi toen het supertraag was door alle regen.quote:Op zondag 10 juni 2007 11:20 schreef Piet_Veerman het volgende:
[..]
Hij zal zich afvragen of hij wel een set weet te pakken vandaag.
Erg warm en zonnig vandaag in Parijs, zal Nadal blij mee zijn.![]()
Federer beheerst het baseline spel op het niveau Agassi, Sampras kon redelijk meegaan, maar het was vooral zijn service en service-volley spel waarop hij teerde. Ik vind Agassi geen powertenniser, hij was juist iemand die het spel maakte door de ballen strak naar alle hoeken van het veld te slaan, Nadal vind ik minder vergelijkbaar met zijn top-spin en verdedigende spel.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 22:54 schreef Zwaardvisch het volgende:
Wedstrijden van Federer tegen Nadal vergelijk ik altijd met de vroegere clashes tussen Agassi en Sampras, maar dat zal ik wel uit moeten leggen.Nadal beschikt over het charisma van een superster, Federer zal altijd de het introverte tennisgenie zonder allure blijven, net als Sampras destijds. Ook het spel van Federer is vergelijkbaar met dat van Sampras; Sampras was weliswaar serve en volley-specialist, maar ook iemand die slagenwisselingen perfect kon combineren en zijn racket zo ver naar achteren trok dat je nooit wist waar de bal zou komen. Federer heeft die greep ook, en speelt ook meer naar het net toe. Nadal is net als Agassi een powertennisser die het van zijn groundstrokes moet hebben, en de slag van zijn tegenstander probeert te beperken, hij probeert je dus defensief te laten tennissen, want hij is gewend ver van zijn tegenstander te spelen. Natuurlijk zijn zowel Federer als Sampras completere tennissers en kan Federer ook op gravel mee, maar op gravel speelt hij niet zijn natuurlijke spel.
Nee Nadal is daar blij mee. Zijn topspinballen zullen nu lekker hoog opstuiten.quote:Op zondag 10 juni 2007 11:23 schreef TheDutchMachiavell... het volgende:
[..]
Nee, Federer is daar blij mee. De baan is nu tenminste lekker snel in tegenstelling tot begin van het tournooi toen het supertraag was door alle regen.
Zeker. Ik vind hem juist onoverwinnelijkheid uitstralen. Gewoon pure klasse. En was Federer vroeger zelfs niet een tikkeltje agressiever? Hij had mentaal nogal problemen en schreeuwde het op de baan uit.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 23:02 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Federer geen allure?Hij kan behoorlijk expressief zijn op de baan.
Agassi was best wel beleefd idd . Misschien wat meer humor tijdens de persconferenties.quote:Nadal is een stuk rustiger geworden. Hij ziet er misschien wat 'wilder' uit dan Federer. Maar ze hebben allebei wel wat uitstraling vind ik.
Agassi was volgens mij alleen expressief met zijn kleding en met zijn tennis. Maar je hoorde hem toch niet schelden ofzo. En hij was meestal heel bescheiden vond ik.
Als het een slijtageslag wordt (hallo Herbert) in de hitte is er natuurlijk maar 1 winnaar.quote:Op zondag 10 juni 2007 11:23 schreef TheDutchMachiavelli het volgende:
[..]
Nee, Federer is daar blij mee. De baan is nu tenminste lekker snel in tegenstelling tot begin van het tournooi toen het supertraag was door alle regen.
elk voordeel heb zn nadeelquote:Op zondag 10 juni 2007 11:31 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Nee Nadal is daar blij mee. Zijn topspinballen zullen nu lekker hoog opstuiten.
Ja, maar Nadal moet het hebben van zijn hoog opstuitende ballen. Daar wint hij wedstrijden mee. Tegenstanders zijn dat niet gewend. Als hij die niet had was hij al verslagen.quote:Op zondag 10 juni 2007 11:33 schreef TheDutchMachiavell... het volgende:
[..]
elk voordeel heb zn nadeel
De kampioene? En Serena dan? Die won en meer Grandslams, en tenminste Wimbledon.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:19 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Jah![]()
Dé tenniskampioene van de 21ste eeuw. Haar 6de grand-slam !![]()
![]()
![]()
federer heeft genoeg ervaring dus dat zit wel goedquote:Op zondag 10 juni 2007 10:41 schreef TheDutchMachiavelli het volgende:
Wat zou er deze ochtend en begin vd middag in Federers hoofd omgaan?
Henin won ook goud op de OS , trouwens.quote:Op zondag 10 juni 2007 12:03 schreef Zwansen het volgende:
[..]
De kampioene? En Serena dan? Die won en meer Grandslams, en tenminste Wimbledon. En goud op de OS.
Ik had het al veranderd.quote:Op zondag 10 juni 2007 12:09 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Henin won ook goud op de OS , trouwens.![]()
Ik denk dat Nadal blijer is met warm weer dan Federer. Dan is de baan sneller, waardoor Nadals spin meer doorkomt.quote:Op zondag 10 juni 2007 11:23 schreef TheDutchMachiavelli het volgende:
[..]
Als een gravelbaan sneller is en dus meer op hardcourt en gras lijkt (= snellere banen) dan heeft Federer daar toch voordeel mee? En natuurlijk speelt het ook dat Nadals spin beter doorkomt maar dat weerlegt het eerste feit toch niet?quote:Op zondag 10 juni 2007 12:38 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik denk dat Nadal blijer is met warm weer dan Federer. Dan is de baan sneller, waardoor Nadals spin meer doorkomt.
Nee, want als het droog is springt de bal op gravel juist extra hoog op. Op gras (en volgens mij ook op hardcourt) blijft de bal toch vrij laag, doordat hij doorschiet.quote:Op zondag 10 juni 2007 12:42 schreef TheDutchMachiavelli het volgende:
[..]
Als een gravelbaan sneller is en dus meer op hardcourt en gras lijkt (= snellere banen) dan heeft Federer daar toch voordeel mee?
Hetzelfde geldt voor Nadal op gravel natuurlijk, maar dan nog een tandje beter normaal gesproken.quote:Op zondag 10 juni 2007 12:49 schreef the_legend_killer het volgende:
maar federer kan alles hij verliest als hij zijn dag niet heeft
quote:Op zondag 10 juni 2007 12:44 schreef Gremen het volgende:
Gisteren kon ik niet kijken, maar ik heb blijkbaar weinig gemist.
Vanmiddag gaan we er echt voor zitten
Je gaat niet in op mijn argument dat snel gravel beter is dan langzaam gravel omdat het dan meer op het spel op gras en hardcourt lijkt. Verder heb je helemaal gelijk.quote:Op zondag 10 juni 2007 12:43 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Nee, want als het droog is springt de bal op gravel juist extra hoog op. Op gras (en volgens mij ook op hardcourt) blijft de bal toch vrij laag, doordat hij doorschiet.
Federer heeft nog nooit een best of five op gravel van Nadal gewonnen. Vandaag wordt hij ook weer gek geslagen door de spinballen van Rafa.quote:
Op gras zal het never nooit lijken al is die baan 100 graden celsius. En hardcourt ook verre van..... al kun je daar nog een beetje op glijden, maar dan nog is het niet te vergelijken met gravelquote:Op zondag 10 juni 2007 13:11 schreef TheDutchMachiavelli het volgende:
Je gaat niet in op mijn argument dat snel gravel beter is dan langzaam gravel omdat het dan meer op het spel op gras en hardcourt lijkt. Verder heb je helemaal gelijk.
Het is gewoon een voordeel voor beide, dus we kunnen een weergaloze finale verwachtenquote:Op zondag 10 juni 2007 13:11 schreef TheDutchMachiavelli het volgende:
[..]
Je gaat niet in op mijn argument dat snel gravel beter is dan langzaam gravel omdat het dan meer op het spel op gras en hardcourt lijkt. Verder heb je helemaal gelijk.
Vrees ik ook. Het enige wat mij wel een beetje hoop geeft op een beetje spanning is dat Federer wel steeds een set heeft gepakt op RG tegen Nadal.quote:Op zondag 10 juni 2007 13:21 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Straight sets voor Rafa vanmiddag![]()
Daar had ik ook niks tegen in te brengen.quote:Op zondag 10 juni 2007 13:11 schreef TheDutchMachiavelli het volgende:
[..]
Je gaat niet in op mijn argument dat snel gravel beter is dan langzaam gravel omdat het dan meer op het spel op gras en hardcourt lijkt.
Hoeveel heb je ingezet op Nadal?quote:Op zondag 10 juni 2007 13:18 schreef PierreBetfair het volgende:
Federer heeft nog nooit een best of five op gravel van Nadal gewonnen. Vandaag wordt hij ook weer gek geslagen door de spinballen van Rafa.![]()
BVO..ben je gestopt met wos trouwens? Zie je nooit meer?quote:Op zondag 10 juni 2007 13:31 schreef BVO het volgende:
Straight sets voor Rafa. Binnen 2,5 uur klaar.
daar heeft hij echt wel wat op bedacht hoorquote:Op zondag 10 juni 2007 13:18 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Federer heeft nog nooit een best of five op gravel van Nadal gewonnen. Vandaag wordt hij ook weer gek geslagen door de spinballen van Rafa.![]()
Vast wel, alleen de uitvoering zal wederom mislukkenquote:Op zondag 10 juni 2007 13:37 schreef TubewayDigital het volgende:
daar heeft hij echt wel wat op bedacht hoor
De afgelopen delen was ik er nog hoor, moet alleen de huidige weer even opzoekenquote:Op zondag 10 juni 2007 13:35 schreef Tim86 het volgende:
[..]
BVO..ben je gestopt met wos trouwens? Zie je nooit meer?
quote:Op zondag 10 juni 2007 13:36 schreef Rikketik het volgende:
Vijf sets, 30-28 in de laatste set met Federer als winnaar. Tijdens de vierde set scheurt Nadal uit zijn broek en moet hij verder spelen in z'n onderbroek.
quote:Op zondag 10 juni 2007 14:02 schreef Eppie_NL het volgende:
Vamos Rafa![]()
![]()
![]()
Ik voorspel: 7-5 6-4 6-2 voor Nadal![]()
Notering?quote:
Nee dat is het totaal aantal games.quote:Op zondag 10 juni 2007 14:09 schreef Federer-fan het volgende:
Op Betfair kan je wedden op Federer +3.5 games en op Nadal -3.5 games. Betekent dat eerste dat je wedt dat Federer minimaal 3.5 games wint? En betekent dat tweede dat je wedt dat Nadal maximal 3.5 games verliest?
Nee, dat betekent dat bijv Nadal 35 games pakt en Federer 32.quote:Op zondag 10 juni 2007 14:09 schreef Federer-fan het volgende:
Op Betfair kan je wedden op Federer +3.5 games en op Nadal -3.5 games. Betekent dat eerste dat je wedt dat Federer minimaal 3.5 games wint? En betekent dat tweede dat je wedt dat Nadal maximal 3.5 games verliest?
Whehe, nee.quote:Op zondag 10 juni 2007 14:09 schreef Federer-fan het volgende:
In Den Haag? Waar kan dat?quote:Op zondag 10 juni 2007 14:06 schreef Federer-fan het volgende:
Gaat er nog iemand de wedstrijd ergens in een café in Den Haag kijken en, zo ja, welk?
Waar is Lars trouwens?
Nadal staat nergens op 1.52 ..overal onder de 1.50quote:Op zondag 10 juni 2007 14:09 schreef TheDutchMachiavelli het volgende:
1.52 nu zelfs
Als ik jullie was zou ik 1000 euro inzetten, toch lekker 520 euro verdiend op een zo-middag. Maar helaas, ik zelf mag niet meer gokken van de dokter.
oh oke..dan ben je een beetje low profile geweest denk ikquote:Op zondag 10 juni 2007 13:49 schreef BVO het volgende:
[..]
De afgelopen delen was ik er nog hoor, moet alleen de huidige weer even opzoeken.
De nieuwe staat al klaar zodat iedereen zijn/haar bewondering danwel afschuw over het tennis dat we over een half uurtje (!) krijgen voorgeschoteld kan uitspuwenquote:Op zondag 10 juni 2007 14:26 schreef Ambrosius het volgende:
Dit topic komt nog mooi vol voordat de wedstrijd begint.
Ik denk dat hij vooral blij gaat zijn met z'n eenvoudig verdiende geld.quote:Op zondag 10 juni 2007 14:37 schreef Federer-fan het volgende:
Ik zag net dat iemnand ¤ 100 heeft gewed op Nadal. Maar @ diegene: ga je dan snel layen als je ziet dat Federer vanaf het begin het initiatief heeft? Of wacht je gewoon tot de wedstrijd is afgelopen en doe je verder niets met je weddenschap?
Ik vind het opvallend dat iedereen zo uitgesproken is over wie er gaat winnen. Ik heb echt geen idee.quote:Op zondag 10 juni 2007 14:38 schreef BVO het volgende:
[..]
Ik denk dat hij vooral blij gaat zijn met z'n eenvoudig verdiende geld.
ik ben er ook nog niet zo zeker vanquote:Op zondag 10 juni 2007 14:39 schreef Federer-fan het volgende:
Ik vind het opvallend dat iedereen zo uitgesproken is over wie er gaat winnen. Ik heb echt geen idee.![]()
Ik weet vooral meer wanneer ze bijna klaar zijnquote:Op zondag 10 juni 2007 14:41 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
ik ben er ook nog niet zo zeker vanZodra ze net zijn begonnen, weet ik al meer
das nog knapper! Maar heej, jij hebt er dan ook echt verstand vanquote:Op zondag 10 juni 2007 14:46 schreef S-Two het volgende:
Ik weet vooral meer wanneer ze bijna klaar zijn![]()
Zekerwetenquote:Op zondag 10 juni 2007 14:47 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
das nog knapper! Maar heej, jij hebt er dan ook echt verstand van![]()
Nee, stom is dat. Bij voetbal zitten ze al uren van tevoren voor te beschouwen.quote:
echt he, kijk alle info in deze topics dan alleen al, daar kan je prachtig een 15 minuten durende (ofzo) voorbeschouwing van makenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |