quote:
------------------------------------------
Roland Garros kan dit jaar genieten van een optimale bezetting. Op de inschrijvingslijst voor het Franse grandslamtoernooi staan bij de mannen bijna alle spelers uit de top-100.
Ook bijna alle speelsters uit de top van de WTA-lijst zich ingeschreven voor de Open Franse Tenniskampioenschappen. De rest van de tabel wordt aangevuld met twaalf kwalificatiespeelsters en acht wildcards.
Bij de mannen staat eveneens bijna de hele top-100 op de hoofdtabel en krijgen Justin Gimelstob, Nicolas Kiefer, Igor Andreev en Martin Verkerk dankzij een beschermd klassement een rechtstreeks ticket voor de eerste ronde. De rest van de tabel wordt ingenomen door zestien kwalificatiespelers en acht wildcards.
Zal Federer onsterfelijk worden?
A triumph for the world number 1 in Paris would have an enormous effect on his \\\"aura\\\". It would lift the man from Basle into another dimension, that of the select band of champions who have left their permanent imprint on the history of sport, figures such as Pele, Michael Jordan and Mohammed Ali.
Behaalt Nadal een historische zege?
Rafael Nadal will head to Roland Garros with a third consecutive title firmly in his sights. Only Bjorn Borg has achieved this feat in the past, while plenty of other players have tried and failed…
By the time he arrives in Paris, Rafael Nadal will be stepping into some very illustrious tennis shoes – namely of all those former greats who fell just short of winning three consecutive French Open titles. It takes someone really special to win 21 matches in a row on such a tiring surface as clay, and indeed only Bjorn Borg has ever managed it at Roland Garros.
Krijgen we weer marathonsessies?
In his third round match in 2006, the Majorcan was on court for 4 hours and 53 minutes before finally getting the better of local hero Paul-Henri Mathieu.
En wie gaat er winnen bij de vrouwen?
Nederlandse deelnemers
- Krajicek en Verkerk in het hoofdtournooi
- Sluiter, Haasse, Van Scheppingen en Tamaela in de kwalificaties
Prijzengeld
- In 2007, the winners of the two singles tournaments will each receive a record sum of one million euros. \\\"Its a magnificent reward both for the men and women,\\\" declared Amelie Mauresmo. \\\"Its also a powerful indicator of the healthy state of French tennis today.\\\"
- Incidentally, a male or female player eliminated in the first round of the competition proper will pick up 14,290 euro\\\"
Hardste service 2006
- Andy Roddick 232 km/u
Winnaars afgelopen jaren
- 2003: Ferrero / Henin-Hardenne
- 2004: Gaudio / Myskina
- 2005: Nadal / Henin-Hardenne
- 2006: Nadal / Henin-Hardenne
Links
- Officiele site Roland Garros
- Hier zijn roland garros tv streams te vinden
- NOS Stream
nog meer streams
- Google Maps
- Laatste updates & nieuws RG
- Highlight Finale 2006 YouTube
Overige tennis topics:
Martin Verkerk
De fok! tennisgame
Federer fantopic
Red Juan z\'n tennismanager
Voorjaarscompetitie
Het centrale tennistopic
Vorige delen
Roland Garros - Parijs 2007
Roland Garros 2007 #2: Regen regen en nog eens regen
Roland Garros 2007 #3: we moeten verder zonder martin :(
Roland Garros #4 - Dag 4 van Roland Garros
[Tournament] De fok!-spt tennisgame
De OP vind je hier
De gene die een deel sluit, opent ook het volgende deel
Let\'s go
quote:Op dinsdag 5 juni 2007 14:09 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Nu zit de commentator op Sporza reclame te maken voor tickets op de zwarte markt als Henin de finale moest spelen![]()
![]()
Bokito zelf zit nochtans wel in de tribune hoorquote:Op dinsdag 5 juni 2007 15:09 schreef mitt het volgende:
kan je verder wel ff normaal doen, Joost
Dat je dr niet mag oke, maar houdt het wel leuk.
Ah, over Richard mag je dat soort dingen wel zeggen jaquote:Op dinsdag 5 juni 2007 15:12 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Bokito zelf zit nochtans wel in de tribune hoor![]()
(hij brak gisteren zelfs nog uit en viel de Belgische journalisten bijna aan die de training van Serena probeerden te filmen)
Maar wat een fantastische tennisster ...quote:Op dinsdag 5 juni 2007 15:18 schreef suus21 het volgende:
ik snap niet dat jullie voor die tietloze suske en wiske zijn
Wordt het ergens uitgezonden?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 15:54 schreef Tim86 het volgende:
service van Canas is echt op WTA niveau momenteel
En toch 3-2 voor, wat een held.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 15:54 schreef Tim86 het volgende:
service van Canas is echt op WTA niveau momenteel
tv zenders niet...allemaal federerquote:
Ik ben toch een aparte daarin, maar hoop dat ze er allebei al voor de finale uitliggen.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:09 schreef morgane het volgende:
Inderdaad!! 4-4 tegen Federer is echt knap. Ik hoop wel dat Federer wint eigenlijk, finale Nadal-Federer zou toch wel weer 't mooist zijn!
quote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:12 schreef Zwansen het volgende:
Die kutHenin. Ze is lelijk, heeft geen tieten en praat slecht Nederlands.
Serena is ook lelijk, praat ook geen Nederlands maar heeft tenminste wel tieten.
3-0quote:
Veel onnodige fouten dus?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:31 schreef Ambrosius het volgende:
Vreemd dat het 5-5 is bij Canas-Davydenko als je kijkt naar het aantal UE: 30-3 voor Davy.
Wat een foutenfestival moet dat zijn danquote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:31 schreef Ambrosius het volgende:
Vreemd dat het 5-5 is bij Canas-Davydenko als je kijkt naar het aantal UE: 30-3 voor Davy.
quote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:10 schreef Mindlight het volgende:
Ik ben toch een aparte daarin, maar hoop dat ze er allebei al voor de finale uitliggen.
Word een lange wedstrijdquote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:42 schreef Ambrosius het volgende:
7-5 Davydenko in 76 (!) minuten.
Kom op Davy?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:49 schreef TheGeneral het volgende:
Kom op Davy!!
Das toch altijd wel een beetje typisch Federer.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:50 schreef FJD het volgende:
Ik heb t idee dat Federer het wel mooi vindt op t gravel. Weinig beleving, weinig passie, weinig inspanning, weinig wil om te winnen.
quote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:50 schreef Mindlight het volgende:
Kom op Davy?Nee joh, Canas-Robredo is toch een veel mooiere halve finale?
johquote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:55 schreef mitt het volgende:
Federer gaat snel breaken, gok ik zo.
idd jammer eigenlijk.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:00 schreef borisz het volgende:
Federer gaat nu weer normaal doen
Robredo ook een stuk minder.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:00 schreef borisz het volgende:
Federer gaat nu weer normaal doen
Kun je zo even langskomen in dit topic? Bij voorbaat dank.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:05 schreef sanni het volgende:
teveel maar daar heeft hij volgens mij dikke schijt aan, en terecht! [afbeelding]
Volgens mij haperen de statistieken weer eens.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:33 schreef Ambrosius het volgende:
6-4 Davydenko, 2-0.
Davydenko 52 UE, Canas 6![]()
.
Nogal jaquote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:53 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Haha, daar gaat je Robredo - Canas...
Klopt toch gewoon? Zou wel eindelijk een spannende wedstrijd voor Federer opleveren.quote:
Absoluut, vind ik ook.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 18:07 schreef TheGeneral het volgende:
Ik moet zeggen, Davy staat goed te spelen.
Sharapova tegen Ivanovic.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 18:09 schreef Guusie het volgende:
hmm ik wil die wedstrijd van sharapova nu wel zien tegen die serviese dame.. ik vond haar goed spelen tegen nummertje drie (ze is wel met een beetje geluk door want die voelde zich niet zo lekker)
(btw.. ik weet al die rare namen niet.. hopelijk volgt iemand mij!)
ja! jes! dank!quote:Op dinsdag 5 juni 2007 18:15 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Sharapova tegen Ivanovic.
Nummertje 3 is Kuznetsova![]()
Ja, inderdaad.quote:
De SF van de vrouwen zijn neem ik aan donderdag. Zaterdag finale, als ik de vorige jaren goed herinner.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 18:21 schreef Guusie het volgende:
weet iemand wanneer die gespeeld word? Kan het ff nie vinden!
Nja op een iets minder niveau zaten er ook mooie potten tussen natuurlijk. (waarvan ik ook lang niet alles gezien heb)quote:Op dinsdag 5 juni 2007 18:46 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, inderdaad.Een halve finale Federer-Canas had me echt super geleken. Nu moet hij tegen Donkey (al vind ik hem dus meer op ET lijken).
Ik vind Roland Garros tot nu toe trouwens behoorlijk saai.Alleen Hewitt-Gaudio was echt spannend vond ik.
Hopelijk maakt de finale tussen federer en nadal alles goedquote:Op dinsdag 5 juni 2007 18:46 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik vind Roland Garros tot nu toe trouwens behoorlijk saai.![]()
Zie http://www.rolandgarros.com/en_FR/about/schedule.html.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 18:48 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
De SF van de vrouwen zijn neem ik aan donderdag. Zaterdag finale, als ik de vorige jaren goed herinner.
quote:Op dinsdag 5 juni 2007 18:53 schreef Vaud het volgende:
[..]
Hopelijk maakt de finale tussen federer en nadal alles goed![]()
Droom wedstrijd als Federer in de 5de set met 14-12 wint ofzo.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 18:53 schreef Vaud het volgende:
[..]
Hopelijk maakt de finale tussen federer en nadal alles goed![]()
Andreev wint van Djokovic én Nadalquote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:05 schreef masterforlive het volgende:
Mijn gedachte:
Mannen finale : federer- andreev
Vrouwen finale: Henin- Ivanovic
Las het topic net door en kwam dit nog tegenquote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:42 schreef Zwansen het volgende:
Federer, overschatte tennisser is het ook.
ja Nadal heeft niet meer die onoverwinnelijkheid en djokovic heeft nou ook nog niet zo'n grote indruk op me gemaakt en andreev wel. Vooral in de partij tegen Mathieuquote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:21 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Andreev wint van Djokovic én Nadal?
Ik zou het al een hele prestatie van m vinden als hij Djoko eruit tennist, maar dat zou nog wel kunnen. Maar tegen Nadal? Geen kans.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:30 schreef masterforlive het volgende:
[..]
ja Nadal heeft niet meer die onoverwinnelijkheid en djokovic heeft nou ook nog niet zo'n grote indruk op me gemaakt en andreev wel. Vooral in de partij tegen Mathieu
quote:Op dinsdag 5 juni 2007 23:03 schreef Ambrosius het volgende:
Zometeen bij het sportjournaal een stukje met o.a. een zingende Federer.
Een stukje van France Television veronderstel ik? (in dat kleine kamertje met die jukebox)quote:Op dinsdag 5 juni 2007 23:03 schreef Ambrosius het volgende:
Zometeen bij het sportjournaal een stukje met o.a. een zingende Federer.
Jaquote:Op dinsdag 5 juni 2007 23:13 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Een stukje van France Television veronderstel ik? (in dat kleine kamertje met die jukebox)
Zijn er zeker meer, France 2, 3 en 4 doen dit al jaren. De naam van die twee kerels ontglipt me alleen even.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 23:20 schreef S-Two het volgende:
Geniaal ja, vooral die van Serena. Dit was hun top 4, er zijn dus nog meer, iemand enig idee waar je die kunt zien?
Zij is echt heel mooi jaquote:
Geweldigquote:
Schrik voor het zwarte gat noemen ze zoiets ...quote:Op woensdag 6 juni 2007 00:26 schreef Zwansen het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=DlSgHsNLG5A&mode=related&search=
Op 10 seconden....
Hier wordt Henin echter minder graag aan herinnerd :quote:Op dinsdag 5 juni 2007 23:36 schreef Heero87 het volgende:
Hier eentje met Clijsters en Henin een aantal jaren geleden.
http://www.youtube.com/watch?v=oqfOJAzkEa0
sinds wanneer ken samson frans ?quote:Op woensdag 6 juni 2007 00:57 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Hier wordt Henin echter minder graag aan herinnerd :
http://www.youtube.com/watch?v=eTb8FlrFrio
![]()
Samson is jaren "gedubd" op de RTBF geweest. En sinds kort maken ze hun eigen reeksen , trouwens.quote:Op woensdag 6 juni 2007 02:25 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
sinds wanneer ken samson frans ?
Federer
De grapjes vind ik anders wel grappigquote:Op woensdag 6 juni 2007 00:57 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Hier wordt Henin echter minder graag aan herinnerd :
http://www.youtube.com/watch?v=eTb8FlrFrio
![]()
Ana valt tegen.quote:Op woensdag 6 juni 2007 02:17 schreef wimderon het volgende:
http://ma-tvideo.france3.fr/channel/iLyROoaft3OF.html
Hier staan volgens volgens mij alle filmpjes.
Aanrader is Kuznetsova![]()
![]()
http://ma-tvideo.france3.fr/player/?csig=iLyROoaft3OF&sig=iLyROoaft4GM#a_playlist
Die zijn van France Television, dat Roland Garros in Frankrijk op het scherm brengt. Daar hebben ze een rubriekje "Un jour ā Roland", dat tussen de wedstrijden en tennisuitzendingen door gebracht wordt. (Veel Fransen zeggen vaak "Roland" in plaats van Roland Garros)quote:Op woensdag 6 juni 2007 10:15 schreef Mirri het volgende:
fucking hilarisch die filmpjes![]()
Hoe komen ze op het idee, wanneer is het opgenomen?
Die is wel erg tof jaquote:Op woensdag 6 juni 2007 10:09 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ana valt tegen.
Deze daarentegen: http://ma-tvideo.france3.fr/player/?csig=iLyROoaft3OF&sig=iLyROoaft4AY#a_playlist
Toch maakt Djokovic al het hele toernooi een vermoeide indruk op me. Ik denk dat als hij 1 of 2-0 in sets achter komt het snel kan gaan.quote:Op woensdag 6 juni 2007 12:50 schreef -Vaduz- het volgende:
Dit kan inderdaad een lange worden zo.
Geweldige rally's idd.quote:Op woensdag 6 juni 2007 12:55 schreef BVO het volgende:
Leuke partij zo.
Uhh ik vind dat meer van Andreev uitkomen. Het enige wat Djokovic nu (goed) doet is verspreid over de baan alle ballen terugspelen en Andreev maakt die fouten wel voor hem.quote:Op woensdag 6 juni 2007 13:05 schreef -Vaduz- het volgende:
Djoko heeft geen zin om lang op de baan te staan lijkt het nu.
quote:Op woensdag 6 juni 2007 13:44 schreef TheGeneral het volgende:
haha het geluid staat nog aan...
Ging over Henri LeConte denk ik, die staat op Lenglen. Op Sporza maakten ze er ook nog een opmerking over.quote:Op woensdag 6 juni 2007 13:47 schreef Tim86 het volgende:
haha dat gesprek was briljant..over die dikke
In fases speelde hij erg goed tegen Verdasco, en nu is het ook niet slecht of zo. Maar ik snap wat je bedoelt ja, het is niet een 100% Djokovic die we tot nu toe hebben gezien.quote:Op woensdag 6 juni 2007 13:49 schreef mitt het volgende:
Ik zou een halve finale plaats van Djokovic een waanzinnige prestatie vinden, gezien zijn spel in het toernooi.
zelfs Verkerk had Roddick hier uitgeschakeldquote:Op woensdag 6 juni 2007 13:57 schreef Cyberia18 het volgende:
Die Andreev mag van mij wel optyfen, hij schakelde Roddick uit![]()
Roddickquote:Op woensdag 6 juni 2007 13:57 schreef Cyberia18 het volgende:
Die Andreev mag van mij wel optyfen, hij schakelde Roddick uit![]()
Verkerk, onze houthakkerquote:Op woensdag 6 juni 2007 13:58 schreef Tim86 het volgende:
[..]
zelfs Verkerk had Roddick hier uitgeschakeld![]()
oh dat heb ik dan gemist..wat zeiden ze dan erover net?quote:Op woensdag 6 juni 2007 14:02 schreef Mindlight het volgende:
Haha Jan is er toch op gewezen dat z'n Mic nog open stond
Vooruit, ben het met je eens. Roddick op gravel is bagger inderdaadquote:Op woensdag 6 juni 2007 14:03 schreef Mindlight het volgende:
[..]
Nee Roddick en gravel is een lekkere combi![]()
Ohh ze hadden het erover dat ze hadden verwacht dat die ..............lic nog in beeld zou komen, en Jan terloops "ja m'n microfoon stond net al even openquote:Op woensdag 6 juni 2007 14:03 schreef Tim86 het volgende:
[..]
oh dat heb ik dan gemist..wat zeiden ze dan erover net?
Ja, ik erger me er ook dood aan. Vooral dat ze het volhouden tot twee tienden voor de service geslagen wordt.quote:Op woensdag 6 juni 2007 14:07 schreef Litton-Lane het volgende:
Ben ik den enige die moewordt van al die effecten/ dubbele beelden tussen door met de camera.
Als die dan nog mooi waren, maar daar ontbreekt ook nog aan...
Voor de rest vermaak ik me prima met de wedstrijden!
Ja inderdaad. Laat dan ondertussen wat interessants zien ofzo..quote:Op woensdag 6 juni 2007 14:09 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ja, ik erger me er ook dood aan. Vooral dat ze het volhouden tot twee tienden voor de service geslagen wordt.
Er zijn ook al dagen geweest dat iedere mooie vrouw op de tribune in beeld is geweest, dat is beterquote:Op woensdag 6 juni 2007 14:13 schreef Litton-Lane het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Laat dan ondertussen wat interessants zien ofzo..
Van de vrouwen?quote:Op woensdag 6 juni 2007 14:23 schreef Guusie het volgende:
nu weet ik nog niet hoelaat die semi final word gespeeld, ik kan nog op dag 12 drukken verdomme!!! iemand heellpppp
Ach ze trainen vaak met elkaar, kennen elkaar goed. Misschien weet Moya iets over Nadal wat de rest niet weet. Misschien weet hij door dat trainen zijn zwakke plekken. Wie weet.quote:Op woensdag 6 juni 2007 14:58 schreef Ambrosius het volgende:
Moya slaat IEDERE bal op de backhand van Nadal, dat wordt wel erg doorzichtig lijkt me.
dat zegt wat over het niveau van al die nietszeggende tennissers van dit moment..Djoko heeft ook wel een goede loting dit jaar.quote:Op woensdag 6 juni 2007 13:51 schreef Mindlight het volgende:
[..]
In fases speelde hij erg goed tegen Verdasco, en nu is het ook niet slecht of zo. Maar ik snap wat je bedoelt ja, het is niet een 100% Djokovic die we tot nu toe hebben gezien.
Dat moet dan maar tegen Nadal/Moya.
De pilletjes waren op denk ik.quote:Op woensdag 6 juni 2007 15:06 schreef Tim86 het volgende:
vooral de Argentijnen vallen tegen..de Chela's en calleri's zijn leuke outsiders normaal..
die voiden ze meestal..quote:Op woensdag 6 juni 2007 15:08 schreef Mindlight het volgende:
Leuk ook als ze bij unibet live wedden niet op zitten te letten en 6,5 euro quotering zetten dat Moya in game 3 zijn service houdt., en 1.10 euro op een break.
Heb hem gewoon uitbetaald gekregen, maar durfde niet meer dan 4 euro in te zetten (helaas achteraf gezien)quote:
Damn dan mis ik het dusquote:Op woensdag 6 juni 2007 15:12 schreef Ambrosius het volgende:
Programma morgen:
14.00: Ivanovic - Sharapova
Aansluitend: Henin - Jankovic
Klopt maar ook wel weer logisch aangezien elke keer als Moya een backhand slaat deze in het net vliegt.quote:Op woensdag 6 juni 2007 15:58 schreef TheGeneral het volgende:
Tsjonge jonge Moya loopt elke keer om zijn backhand heen... Hij laat die andere hoek dus helemaal open. Nadal legt hem elke keer daar rustig neer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |