abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Milf donderdag 31 mei 2007 @ 16:16:36 #1
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_49968389
Vorig deel: Het grote kleine babietjes topic deel 112

Babietjes

20 juni 2006: Sarah, dochter van CrazyMoon
20 juni 2006: Cas Anthony, zoon van Dutchie
22 juni 2006: Damiën, zoon van Vamperotica
23 juni 2006: Iris, dochter van LadyS
30 juni 2006: Dirk Daniel Fransiscus, zoon van nanalune en jojoja
5 juli 2006: Ive Lucas Tone, zoon van cattie
8 juli 2006: Kendahl Ro, zoon van Paradijsvogeltje
13 juli 2006: Ezra Sebastian, zoon van Belana en Kbot2000
***18 juli 2006: Jetske Julia, dochter van Sjak en Schanulleke ***
04 augustus 2006: Mikael, zoon van MeNicole en ke2v2in
09 augustus 2006: Ronja Megan Camille, dochter van owlet
14 augustus 2006: Romme Harmjan, zoon van kozakken
18 augustus 2006: Myrddin Kaylah Agnes, dochter van Misticle_lightning
*** 19 augustus 2006: Anna, dochter van Yppy en Jarno ***
25 augustus 2006, Raúl, zoon van Dylan Dog (papa)
02 september 2006: Storm, zoon van Sugar
04 september 2006: Ryan, zoon van Inky05 en martinweb.nl
05 september: Dylan & Sennah, zoon en dochter van Eliminator20 en Baloetjuh
12 september 2006: Fani, dochter van rameijer
21 september 2006: Tristan, zoon van mjammetje
26 september 2006: Eva, dochter van linda856763
01 oktober 2006: Lis Mae, dochter van snoopy
02 oktober 2006: Simon, zoon van PM-girl
10 oktober 2006: Thies, zoon van Moonah
15 oktober 2006, Fons, zoon van Bass-Miss
01 november 2006: Kyllian Robin Jayden, zoon van Meimeltje en morpheus_at_work
02 november 2006: Brent, zoon van Neuk en Arma_Angelus
07 november 2006: Kaithlynn, dochter van Mibos
07 november 2006: Lotte, dochter van ik80
12 november 2006: Renzo, zoon van sweaty
16 november 2006: Maud Janne Jacqueline, dochter van chacama
24 november 2006: Nune, dochter van Mwanatabu
16 december 2006: Jenna, dochter van Stiekumerd
16 december 2006: Juliette, dochter van poemojn
25 december 2006: Julia Rebecca, dochter van Suzanna
30 decem ber 2006: Senni, dochter van oYo
4 januari 2007: Charlie Livina, dochter van pinkelmeisje
*** 5 januari 2007: Tijn Willem, zoon van E.T. en Swetsenegger***
17 januari 2007: Dana, dochter van Nikky
28 januari 2007: Jay Dean, zoon van Vivi
30 januari 2007: Quinten Mitchell, zoon van Beefcake en Shaolin
03 februari 2007: Milo Merlijn, zoon van Slaapmeisje en Klaasvaker
14 februari 2007: Jayden, zoon van Fendy en Awakie
***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
25 februari 2007: Elise Laetitia, dochter van Sidney en Watje5
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX
12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby\'s***

Ik zag dat er geen nieuwe is geopend.

Gefeliciteerd Romijn. Ik zie dat jij vandaag jarig bent!!

[ Bericht 0% gewijzigd door Lois op 06-06-2007 10:17:13 ]
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  donderdag 31 mei 2007 @ 16:27:33 #2
144006 chacama
Ondernemend!
pi_49968781
Dank je Nikky.

voor Romijn

Evenstar..dat wist ik dus niet (wel van de gaviscon, maar van die andere troep had ik dat wel gedacht, iets van domperidon). Maar, goed. Dan is ze in elk geval beschermd tegen al het zuur. EN ze draagt tegenwoordig een plastic slab in combinatie met een stoffen. De plastieke beschermd d'r kleren buik/nek en de stoffen absorbeert. En met wisseld maizena en balneum-creme hebben we de zuurte-uitslag redelijk onder controle.

[ Bericht 20% gewijzigd door chacama op 31-05-2007 16:57:06 (aanvulling) ]
  donderdag 31 mei 2007 @ 17:35:11 #3
19529 Fendy
True Spirit
pi_49971239
.
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
  donderdag 31 mei 2007 @ 20:37:34 #4
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_49977340
oeps... ik gooide hem dicht. Sorry, niet gezien..!
Romijn gefelicitaaaart!

Kendahl over zo'n 5 weken ook alweer een jaar....
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  donderdag 31 mei 2007 @ 21:04:21 #5
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_49978374
Huh, Romijn al 1????? Gefeliciteerd met je miniman Martineke!

(edit: te moe om de juiste moeders aan de kindjes te matchen, ik was al zo verbaasd!)

Maar niet minder gefeliciteerd Martineke!

[ Bericht 38% gewijzigd door PM-girl op 31-05-2007 21:17:28 (Te moe) ]
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_49978665
Psst Romijn is van Martineke. Romme is van Kozakken
grá mo chroí
pi_49979235
Zó, maar eens een tvp ofzo. Ik merk wel dat ik het ontwent ben om te reageren...

Martineke en Romijn, gefeliciteerd!

Ik zit zo dat lijstje eens te bekijken. Storm is maar net iets ouder dan Eva, en die staat al! . En Fons is iets jonger en die zit al! Eva doet geen van beide. Ik weet dat het appels en peren met elkaar vergelijken is, maar soms ben ik opeens wel wat bezorgd of we haar wel voldoende stimuleren. Maar ja, hoe weet ik wat voldoende, en wat normaal is? 't Blijft gissen, dat moederschap.

Maar het gaat heel goed met Eva. Sinds een week krijgt ze yoghurt na haar groentehap (tot die tijd kreeg ze nog een klein flesje, om de overgang niet zo groot te maken). Ze vindt het, na een eerst heel zuur bekkie heel lekker. Tot grote verbazing van A., die yoghurt alleen te pruimen vindt met de halve suikerpot erin. Ik maak alle hapjes zelf, en heb laatst via Marktplaats 'Opperdepop' (kookboek van de AH) aangeschaft. Leuk hoor, zij vindt het erg lekker, en ik vindt het leuk om te koken.

Vandaag waren haar neefjes er, en die víndt ze leuk! Eentje logeert nu bij ons, dus dat is een leuke verrassing voor haar als ze wakker wordt. En verder is het zo'n tevreden en vrolijk meissie. Ik geloof dat ze het ook allemaal wel best vindt, waarom zou ze gaan zitten en lopen als ze het nu ook leuk heeft. We wachten wel af....
Eva en Maria
  donderdag 31 mei 2007 @ 21:28:18 #8
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49979279
Hmz, Dean wil 's avonds nog steeds niet slapen maar overal bij zitten met zijn snuit

Nu kreeg ik gisteren 2 vrienden te eten en dan wil je toch een beetje ontspannen tafelen, wat te doen?! Nou, wippertje in de box, box aan de tafel geschoven en meneer wilde zich graag in het gesprek mengen, als ie even de aandacht niet kreeg ging hij grommen (?!) totdat we naar hem keken en vervolgens begon ie een monoloog te briebelen, ons beurtelings aankijkend alsof hij de troonrede voorlas

En als we dan weer even verder wilden met ons eigen gesprek zeg maar, " GRRRRRRR!!! "

Het ontbrak er nog maar aan dat ie een mossel in zijn mond stak

Weet iemand trouwens hoe het met Slaapmeisje gaat?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  donderdag 31 mei 2007 @ 21:30:38 #9
94046 PM-girl
pi_49979370
Vivi, Simon gromt (en gilt) hier de hele dag door. Het liefst met zijn handen strak uitgestoken als ware het een leeuw
*
  donderdag 31 mei 2007 @ 21:40:32 #10
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49979762
Haha, ja we noemen Dean ook al Bokito als ie zo'n aanval heeft
  Milf donderdag 31 mei 2007 @ 22:36:20 #11
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_49982061
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 21:40 schreef Vivi het volgende:
Haha, ja we noemen Dean ook al Bokito als ie zo'n aanval heeft
!
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  donderdag 31 mei 2007 @ 22:39:09 #12
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_49982172
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 17:35 schreef Fendy het volgende:
.
Fendymen! Joehoe!
  donderdag 31 mei 2007 @ 22:42:33 #13
19529 Fendy
True Spirit
pi_49982339
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 22:39 schreef renzell het volgende:

[..]

Fendymen! Joehoe!
Renzellbeep
Je hebt gelijk Fen.
pi_49983464
Dean pittig mannetje zo te horen.
mama van 3 kids!
  vrijdag 1 juni 2007 @ 08:35:32 #15
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49990241
Nog gefeliciteerd Romijn. En Finn ook al bijna. Gisteren kregen we de 1 jaar editie van ouders van nu.

Linda, Anna staat ook nog niet. Alleen twee keertjes in de tummytub als ze half over de rand hangt. Meteen daarna gaat ze flink spetteren en ben ik dus kletsnat. Zitten doet ze een beetje, maar echt stevig nog niet. We hebben iig tijd genoeg om op zoek te gaan naar een fietsstoeltje. Anna is meer met kijken bezig en het maken van geluidjes. Ze pikt wel snel iets op. De ene baby is sneller bij het ene en de andere baby weer bij iets anders.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 1 juni 2007 @ 08:44:53 #16
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_49990376
xxxkarinxxx: om nog even terug te komen op je opmerking uit het ZW&G topic: Anna lijkt inderdaad een beetje op Meike! Is jouw partner ook donker? De mijne wel, nl.

Ik begin nu een beetje te wennen aan zo'n kleine frummel om me heen, maar heb af en toe wel van die aanvallen van: ojee, hoe gaan we het allemaal rooien; zou ik ooit nog meer dan 3 aaneengesloten uren kunnen slapen; blijft ze gezond....
Maar ik zal de enige niet zijn?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 08:47:14 #17
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49990428
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 08:44 schreef Memmel het volgende:
xxxkarinxxx: om nog even terug te komen op je opmerking uit het ZW&G topic: Anna lijkt inderdaad een beetje op Meike! Is jouw partner ook donker? De mijne wel, nl.

Ik begin nu een beetje te wennen aan zo'n kleine frummel om me heen, maar heb af en toe wel van die aanvallen van: ojee, hoe gaan we het allemaal rooien; zou ik ooit nog meer dan 3 aaneengesloten uren kunnen slapen; blijft ze gezond....
Jawel, je bent de enige.
pi_49990539
Linda, Ronja staat ook niet hoor. En gaat ook niet uit zichzelf zitten en praat ook niet bewust.
Ieder kind is anders en ik zou me geen zorgen maken over stimulatie. Zolang een kind niet in een prikkelloze, aandachtsloze en liefdeloze omgeving is komt het wel goed met die ontwikkeling, ze kunnen het uiteindelijk allemaal zelf.
pi_49991185
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 08:35 schreef YPPY het volgende:
Nog gefeliciteerd Romijn. En Finn ook al bijna. Gisteren kregen we de 1 jaar editie van ouders van nu.

Linda, Anna staat ook nog niet. Alleen twee keertjes in de tummytub als ze half over de rand hangt. Meteen daarna gaat ze flink spetteren en ben ik dus kletsnat. Zitten doet ze een beetje, maar echt stevig nog niet. We hebben iig tijd genoeg om op zoek te gaan naar een fietsstoeltje. Anna is meer met kijken bezig en het maken van geluidjes. Ze pikt wel snel iets op. De ene baby is sneller bij het ene en de andere baby weer bij iets anders.
Ha, wij gaan denk ik vandaag even proberen met Eva te fietsen. Op de fiets van schoonzus. Als het goed gaat, mogen we haar voorstoeltje hebben (plus twee bevestigingssetjes, zodat we kunnen wisselen van fiets )

Memmel, welkom! En wat Vivi zegt
Eva en Maria
pi_49991186
quote:

memmel je bent niet de enig dat zullen wel veel meer nieuwe mama's hebben.
wij hadden het ook maar die gedachten zijn nu verdwenen wbt zou ze gezond zijn en hoe hgaan we het doen enz. het eten is even de paar eerste weken daarna mag je iets langer slapen als het van Anna mag.
mama van 3 kids!
pi_49995787
Romijn al weer een jaar!

Memmel welkom!
Het slapen gaat met de tijd wel beter en die zorgen worden ook minder als je ziet dat het goed gaat.

Dean, pittig ventje!

Damian heeft eindelijk een vast ritme overdag, heerlijk.
Rond 8 uur 's ochtends wakker tot half 1. Slaapt dan van half 1 tot half 6.
En van half 6 tot 9 wakker en dan slaapt hij weer van 9 tot 8 uur 's ochtends.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 12:00:10 #22
94046 PM-girl
pi_49995919
Aah, nog zo'n langslaper! Hier nog een, die slaapt soms van twaalf tot vier! (terwijl ik voorheen gewend was aan slaapjes van hooguit ruim een uur!)

Memmel, het hoort erbij, die zorgen!
*
pi_49996025
Linda, mijn dochter stond pas met 13 maanden en lopen (los dan) pas met 17 maanden. Maak je niet druk dus
Variety is the spice of life
  vrijdag 1 juni 2007 @ 12:03:51 #24
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49996030
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 11:55 schreef appelsap het volgende:
Romijn al weer een jaar!

Memmel welkom!
Het slapen gaat met de tijd wel beter en die zorgen worden ook minder als je ziet dat het goed gaat.

Dean, pittig ventje!

Damian heeft eindelijk een vast ritme overdag, heerlijk.
Rond 8 uur 's ochtends wakker tot half 1. Slaapt dan van half 1 tot half 6.
Heerlijk zeg! Dean doet alleen hazeslaapjes, ik ben al blij als ik snel snel kan douchen en dan is ie al weer wakker!
  vrijdag 1 juni 2007 @ 12:07:38 #25
19529 Fendy
True Spirit
pi_49996120
Gekke Jayden was vanmorgen wakker om 8 uur, flesje erin en daarna doorgeslapen tot half 12.

Luiwammes...
Je hebt gelijk Fen.
pi_49996894
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 12:03 schreef Vivi het volgende:

[..]

Heerlijk zeg! Dean doet alleen hazeslaapjes, ik ben al blij als ik snel snel kan douchen en dan is ie al weer wakker!
Mij hoor je ook niet klagen.
Damian had dat in het begin ook, lastig is dat en zo vermoeiend.
Slaapt hij 's nachts nou wel goed?
pi_49997264
Romijn al weer 1 jaar!! nog van harte gefeliciteerd!!

Sarah staat 2e op de lijst.. nog 3 weekjes.. het gaat zo snel.. maar ik heb er zooooooo'n zin in!
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_49997556
hier nog steeds druk bezig met regelmaat en rust creeeren voor de kleine dame

Gaat best goed! EN ik hou vol!
Net nog even naar een verjaardag geweest van een vriendin, een paar huizen verderop...past eigenlijk niet in mijn regelmaat schema maar goed. Ik wou alleen zeker weten dat ze wakker was, en geen honger oid. En het ging goed, een poosje in de maxi cosi en op schoot gezeten. Na een tijd begon ze toch moe te worden..... (de visite daar: nou laat haar toch lekker op je arm slapen, of in dat bakkie) maar ik wil dat ze alleen in haar bedje slaapt en verder nergens. Dus ik heb haar eventjes nog wakker gehouden, en ben toen snel weer naar huis gegaan, en Meike meteen naar bed gebracht. En daar ligt ze nu al een uur....
Ze vonden mij een strenge mama dat ze alleen in bed mag slapen.....nou dat kan wel zo zijn, maar ik ben net begonnen met dit schema en ik heb geen zin om er vanaf te wijken. Straks is al mijn inspanning voor niks! (en ik vind het al zo moeilijk)

Romijn 1 jaar!! gefeli!!
En Sarah al bijna.....is vast heel speciaal zo'n eerste verjaardag!

Oh Appelsap....Damian slaapt wel lang zeg smiddags! Jeetje wat een weelde, en dan ook nog doorslapen snachts. Fantastisch hoor!!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_49997686
quote:

heej memmel, ja mijn partner is idd wel een donker typje....
oke, ff snel een picje dan
en weer weg....hij heeft nu lang genoeg met zijn hoofdje in dit topic gestaan

[ Bericht 7% gewijzigd door XXXKarinXXX op 01-06-2007 22:30:16 ]
pi_49997976
Karin zou ik ook doen hoor, je moet natuurlijk wel merken of het effect heeft.
Damian slaapt ook alleen maar in bed, werkt hier heel goed.
Naar bed is slapen en dat weet hij ook. Hij gaat altijd heel vrolijk naar bed als hij moe is!
Hij valt nog wel eens in de maxi-cosi of kinderwagen in slaap maar dan leg ik hem meteen in bed als we thuis zijn.
Ik vind Meike ook wel wat weg hebben van je partner! Lieve foto hoor.
pi_50011087
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 12:03 schreef nebelung het volgende:
Linda, mijn dochter stond pas met 13 maanden en lopen (los dan) pas met 17 maanden. Maak je niet druk dus
Neuh, relax enzo! . Ik vroeg het me eigenlijk meer af, en ik constateer maar weer eens dat ik er nog zo weinig van weet. 'k Weet helemaal niet wat normaal is, en gemiddeld (en ons CB is daar ook niet echt een hulp in) maar ik zal het gemiddelde van Eva wel volgen.

Goed bezig Karin! Hopelijk heeft het snel een blijvend effect. Wij zijn van nature al een beetje van de rust en regelmaat, maar Eva is gelukkig zo makkelijk dat we er ook best eens van afwijken. Vandaag hebben we een leuk historisch stadje bezocht. Eva mee. Als ze moe is, leggen we de buggy plat, dekentje erover (als een soort tentje, zodat ze niets meer ziet) en dan slaapt ze zo een uur ofzo. Het zal voor de omstanders er wel wat gek uitzien . En daarna hebben we fijn op een terrasje gegeten. Eva's hapje en flesje werden ook opgewarmd, en ze lag daarna heerlijk te spelen terwijl wij aten. Het spijt me voor jullie allen, maar ze is écht de liefste!
Eva en Maria
  vrijdag 1 juni 2007 @ 20:40:35 #32
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50012938
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 19:50 schreef Linda__ het volgende:
Het spijt me voor jullie allen, maar ze is écht de liefste!
Puh.
Maar wat slim, van dat 'tentje'! Die ga ik onthouden!

Karin, fijn dat het zo goed gaat. En knap dat je zo gemotiveerd bent. Wij waren in het begin ook 'streng' hoor, qua thuis in bedje slapen. En de eerste tijd heb ik me zelf best wel wat ontzegd omdat ik de regelmaat wilde aanhouden. Toen eea eenmaal wat geconsolideerd was, zijn we wat flexibeler geworden. Maar nog steeds probeer ik Thies zo veel mogelijk in zijn eigen bedje te laten slapen. Af en toe een slaapje in de wandelwagen, of soms in de auto. Slaap blijft toch zijn 'zwakke' punt, dus daar heb ik veel voor over. Ik plan zo veel mogelijk er omheen en dat lukt prima!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 20:45:46 #33
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_50013140
Moonah, zo'n tentje bouw je ook heel makkelijk met een wieghoeslakentje (op zo'n saaie mcLaren-buggy).

Saskia hebben wij ook altijd goed in bed laten slapen en nog steeds zijn we heel strikt in het avond-ritueel. Tijn is naadloos in dat ritueel meegegaan trouwens.
Resultaat is wel dat 's avonds slapen gaan geen enkel probleem is voor allebei, zolang we dat ritueel maar aanhouden. Saskia is ondertussen oud genoeg om te snappen dat het wel eens af kan wijken als we dat uitleggen, maar probeer Tijn niet in bed te krijgen zonder te douchen... Hij hangt nog heel erg aan het douchen-fles-tiet-slapen. En daarna slaapt ie ook als bewusteloos
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 20:55:24 #34
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50013530
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 20:45 schreef E.T. het volgende:
Moonah, zo'n tentje bouw je ook heel makkelijk met een wieghoeslakentje (op zo'n saaie mcLaren-buggy).
Gheghe!

Om de reden die jij noemt bij Tijn hebben wij expres geen badje bij het slaapritueel gedaan. het lijkt me lastig daaraan gebonden te zijn.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 21:01:38 #35
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50013781
Oh jongens, Storm is weer zo knap! Hij kan zwaaien én tegelijk "dah dah" zeggen! Heel enthousiast en héél vaak achter elkaar!

* Sugar is erg trots.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 1 juni 2007 @ 21:06:50 #36
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50013970
Hihi! Die Storm! (En zijn mama.... ... ).
  vrijdag 1 juni 2007 @ 21:10:50 #37
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50014124
Ja, maar Moonah, hij is echt geweldig!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 1 juni 2007 @ 21:15:26 #38
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50014302
Ja, weet ik wel! Je hebt een lekker menneke!
Maar remember..... Eva is de leukste hoor....

En Thies is ook best leuk en slim en knap en lief hoor.....
pi_50014373
Hoe moet ik dat nou weer zien te overtreffen?
Oh ja, wacht! Lis kan met 2 handjes zwaaien
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 1 juni 2007 @ 21:32:27 #40
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50014999
Jeuheu!!!! Lisje!!!!!

Doet ze dat écht? Wat cuuuute!
pi_50015105
ja echt En het is werkelijk waar te schattig
  vrijdag 1 juni 2007 @ 21:49:04 #42
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_50015921
Brent kan 2 dingen tegelijk. Drinken en Poepen! Of eten en poepen... Maakt hem eigenlijk niet uit. Ik schaar mijn kind dus ook onder de wonderkinderen hier!
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  vrijdag 1 juni 2007 @ 21:50:39 #43
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50015987
Lis
Brent
Alle wonderbabies
  vrijdag 1 juni 2007 @ 21:51:00 #44
19529 Fendy
True Spirit
pi_50015999
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 21:49 schreef Neuk het volgende:
Brent kan 2 dingen tegelijk. Drinken en Poepen! Of eten en poepen... Maakt hem eigenlijk niet uit. Ik schaar mijn kind dus ook onder de wonderkinderen hier!
Hell yeah, Jayden kan dat ook. Scheten laten en drinken, of scheten laten en lachen. Ik voorzie een gouden toekomst met deze niet alledaagse talenten
Je hebt gelijk Fen.
pi_50016079
Hoogbegaafd zeg ik!
  vrijdag 1 juni 2007 @ 22:10:31 #46
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_50016846
Maar... wat ik me dus afvroeg... darmpjes werken blijkbaar harder als ze te drinken krijgen? Iig wel toen hij nog een baby-baby was en de borst kreeg maar ook als ze wat ouder zijn is dat dus nog zo (tijdens zijn groentehap standaard!)? Niet zo leuk want af en toe haal ik em uit de bumbo en dan heeft ie daar zo strak in gezeten dat het toch hoog op zijn rug gedrukt is.
Iedere golf van de zee,
pi_50016920
Eh, Morris vindt eten blijkbaar nog steeds een ontspannen bezigheid
Als je begrijpt wat ik bedoel
  vrijdag 1 juni 2007 @ 22:17:58 #48
3011 E.T.
pi_50017125
Zuigen werkt ontspannend op de darmen. Vandaar dat in het begin bij krampjes een speen ook wel wat verlichting kan brengen.

Tijn is ook een wonderkind
Hij zwaait :w Als je naar hem zwaait, probeert ie je na te doen en tilt ook z'n arm op. Ziet er echt te komisch uit (waardoor ik hard moet lachen en hij dus ook; zo'n vrolijk mannetje )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 22:40:39 #49
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_50017983
Ja E.T. eigenlijk wist ik dat ook wel... Maar dat het ook bij normaal eten van de lepel gebeurt verbaasde me later associëren ze rust en kalmte misschien met een speen? Zo gauw ik em 's avonds in bed de stop er in druk doet ie zijn hoofd opzij en oogjes toe. Zo zoet!

Mooi he, dat ze zo hard om je moeten lachen als jij lol om hem hebt Hier dito. Lieve gekke babies!
Iedere golf van de zee,
pi_50020494
Fons kan zijn handjes in de lucht steken, kusjes geven , acheruit kruipen, vooruit billenschuiven, met zijn eten naar ons hoofd smijten, ,zitten,... maar hij heeft nog steeds geen tanden...
pi_50022241
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 22:17 schreef E.T. het volgende:
Zuigen werkt ontspannend op de darmen.
Als er aan mij gezogen wordt, werkt dat ook op mijn darmen Hoe vaak ik Quinten niet even weg moet leggen omdat ik dan naar de wc moet rennen

Quinten is ook een wonderkind hoor, hij kan erg goed pfffrrrt zeggen en tegelijkertijd kwijlbelletjes blazen
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  zaterdag 2 juni 2007 @ 07:08:04 #52
103793 kozakken
Living the life
pi_50026652
Mijn wonderkind heeft al wel 7 tanden en weet nu net hoe hij moet teigeren.
En hij kan heel goed lachen
  zaterdag 2 juni 2007 @ 07:28:59 #53
24188 Belana
kloon van belana
pi_50026682
wat een wonderkinderen hier
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 2 juni 2007 @ 09:05:39 #54
108648 cattie
lieve moeder
pi_50027040
Voor alle wonderkinderen!
Ive trekt zich nu vaak op tot staan en is de katten aan het stalken! (Achterna kruipen enz.)
  zaterdag 2 juni 2007 @ 09:23:46 #55
3011 E.T.
pi_50027175
Idd Beef dat gebeurt hier ook regelmatig en dat is best een verademing als je normaal erg luie darmen hebt
  zaterdag 2 juni 2007 @ 09:31:38 #56
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_50027233
Lotte kan papa en mama 's nachts heel goed wakker houden....
(bestaat er ook iets van een 7 maanden dip? of is dit normaal bij een verkoudheid pfffff, uiteindelijk heeft ze bij ons in bed nog een uurtje geslapen)
Oh en ze kan hele mooie poepluiers maken! Ik ga er nu even een verschonen.
pi_50028002
Hihi, dat poepen en eten is héél herkenbaar... Soms wordt het dan opeens een beetje warm rond haar kontje (we hebben ook weer wat vaker lekkerij de laatste tijd, ik denk dat het tijd wordt voor een grotere luiermaat)

Ik juich even mee voor alle wonderkinderen
Eva en Maria
  zaterdag 2 juni 2007 @ 10:42:19 #58
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50028042
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 10:40 schreef Linda__ het volgende:
Ik juich even mee voor alle wonderkinderen
Nah, ondertussen vind je Eva tóch de liefste....
  zaterdag 2 juni 2007 @ 11:45:11 #59
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50028987
Kijk ik hier ook weer eens, word ik gewoon supervrolijk van alle fantastische wonderkindjes hier!! Ik heb er ook eentje... ze zegt 'DADA'!!!!
  zaterdag 2 juni 2007 @ 12:37:33 #60
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50030013
Allemaal zo herkenbaar. (dat van dat poepen ook overigens) en dus juich ik ook

En Maud kan ook al heel goed pfrttt doen. Nu spuugt ze zichzelf niet alleen maar onder, maar druipt ze ook nog van het kwijl. En een lol dat ze dan heeft. Zo'n lief en guitig koppie heeft ze. En dat zelfs om 6 uur 's ochtends.

Is het raar dat Maud wel de avondvoeding (late) eruit gooit en niet de nachtvoeding. Ik vind het een beetje vreemd, maar zolang de bv 's nachts nog uitkomst bied, maak ik me geen zorgen. Ach, ze doet toch al bijna niets volgens het 'boekje' dus waarom dit wel.
pi_50031044
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 10:42 schreef Moonah het volgende:

Nah, ondertussen vind je Eva tóch de liefste....
En de stinkendste! We hadden weer lekkage zonet, en het was géén plasje...
Ik ga zometeen maar gelijk een nieuw pak grotere luiers halen. We dachten economisch te doen en ons aangebroken pak nog even op te maken, maar daar zijn we nu wel van terug gekomen...

Wat leuk Suzanna! Het lijkt me zo leuk als Eva écht gaat praten... Nu komt er per ongeluk wel eens wat uit wat op 'mama' lijkt en dan duiken we als aasgieren erop af om te horen of dat het écht was... Eva kijkt dan heel verbaasd en houdt gelijk haar mond

Chacama, ik heb geen idee over dat spugen. Gelukkig kun je er redelijk relaxt over zijn
Eva en Maria
  zaterdag 2 juni 2007 @ 13:36:58 #62
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50031275
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 13:25 schreef Linda__ het volgende:

[..]

-knip-

Chacama, ik heb geen idee over dat spugen. Gelukkig kun je er redelijk relaxt over zijn
Ok, oeps. Kijk dat krijg je als je spugen en eruit gooien in een stukje tekst gebruikt. Ik bedoelde dat ze hem niet meer wil. Ze begint heel boos te huilen als we d'r wakker maken voor de laatste fles en als ik ze dan toch maar in bed leg (zonder veel te hebben gedronken) is ze tevreden en gaat lekker slapen. Maar ze wordt dan wel rond half 2 wakker voor een nachtvoeding. Ik was toch in de veronderstelling dat de nachtvoeding er eerst afgaat en dan pas de late fles.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 13:42:17 #63
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50031379
Tandje # 2 komt sinds gisteren door. Ik liep met hem in de stad en hij begint te schreeuwen, niet huilen: schreeuwen. Met armen maaien in het niets en op zijn handen bijten. Dus toen hebben we samen een ijsje gegeten
pi_50034761
Meike zegt buhbuh....knap he

Ik ben wel heel trots op mijn kleine meisje...ze gaat nu al slapen zonder te huilen!!
Speentje erin, en madam ligt nog even te kijken, en slaapt dan heerlijk!!
Wel na 45 min wakker, meestal wil ze de speen wel, en dan slaapt ze nog een uur verder!!

*trots is*
pi_50034886
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 13:36 schreef chacama het volgende:

[..]

Ok, oeps. Kijk dat krijg je als je spugen en eruit gooien in een stukje tekst gebruikt. Ik bedoelde dat ze hem niet meer wil. Ze begint heel boos te huilen als we d'r wakker maken voor de laatste fles en als ik ze dan toch maar in bed leg (zonder veel te hebben gedronken) is ze tevreden en gaat lekker slapen. Maar ze wordt dan wel rond half 2 wakker voor een nachtvoeding. Ik was toch in de veronderstelling dat de nachtvoeding er eerst afgaat en dan pas de late fles.
Ah, nu je het zegt, ja, zo kan ik het ook lezen . Mja, ook daar kan ik niets zinnigs over zeggen...
Eva en Maria
  zaterdag 2 juni 2007 @ 17:10:02 #66
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50035667
Ik heb net een CDbox met klassieke muziek voor baby's besteld. Lijkt me erg leuk!
http://www.kleintjesklassiek.nl/ Er staan ook samples op die site.

Merken jullie trouwens ook dat je kind al een duidelijke voorkeur heeft voor links of rechts?
Ik denk dat Thies linkshandig wordt/is. Hij gebruikt die hand veel meer om te grijpen en eten.
pi_50035678
Fons zegt: ''Pfapfa" als hij 'smorgens zijn papa ziet.
pi_50035708
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 17:10 schreef Bass-Miss het volgende:
De M omt er alleen maar uit als hij iets beu is. ''Mmmmmmmm!!Mmmmmm!'' Dat is hier het net-voor-het janken-geluid.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 17:12:03 #69
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50035714
Haha die Fons! Geen tanden, maar wél kletsen!
pi_50036310
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 17:10 schreef Moonah het volgende:
Merken jullie trouwens ook dat je kind al een duidelijke voorkeur heeft voor links of rechts?
Ik denk dat Thies linkshandig wordt/is. Hij gebruikt die hand veel meer om te grijpen en eten.
Dylan had ook een voorkeur voor links, greep ook alles met links vast als baby. Nu lijkt hij toch rechts te zijn, en soms ook nog links. Geen pijl op te trekken dat kind

Fons
  zaterdag 2 juni 2007 @ 17:37:44 #71
108648 cattie
lieve moeder
pi_50036315
Moonah, Ive lijkt ook een voorkeur voor links te hebben. Maar volgens mij kan het nog alle kanten op.

Wat leuk dat Fons papa zegt!

Ive drinkt nu trouwens erg goed uit een tuitbeker. Hij heeft dan wel eens in zijn ene hand de tuitbeker en dan in de andere een cracker en wisselt eten en drinken af. Zo leuk om te zien en zo knap al!
pi_50036422
Euhm, hij zegt dan wel ''Pfapfa'' en geen mama, maar hij steekt toch dikwijls zijn armpjes naar mij uit als hij bij papa op de arm zit...

Eigenlijk is hij enorm eenkennig de laatste tijd, als iemand anders dan wij hem oppakken zet hij meteen zijn keel open. (Behalve bij Hendrik zijn neef, ...waarom weten wij ook niet. )
Hopelijk gaat dat snel over. Ik vind het vooral lastig dat ik wel eens commentaar krijg dat we hem zo gemaakt hebben, omdat hij veel in de draagdoek zit en overal met ons mee gaat en zo...
Tja, dan is hij maar een moederskindje...
  zaterdag 2 juni 2007 @ 18:27:27 #73
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_50037700
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 12:37 schreef chacama het volgende:
Allemaal zo herkenbaar. (dat van dat poepen ook overigens) en dus juich ik ook

En Maud kan ook al heel goed pfrttt doen. Nu spuugt ze zichzelf niet alleen maar onder, maar druipt ze ook nog van het kwijl. En een lol dat ze dan heeft. Zo'n lief en guitig koppie heeft ze. En dat zelfs om 6 uur 's ochtends.
Doe's foto van 6 uur 's ochtends dan! En ook een van jouw blije hoofd van 6 uur erbij!

Beef, ik heb ook geen idee welke hand hij gaat gebruiken. De fysio zegt dat het tot nu toe te maken heeft met voorkeurshouding. Volgens haar is dat nog niet te zeggen op 7 maand. Hij doet met rechts dingen makkelijker maar dat heeft ook te maken met dat zijn spiertjes meer ontwikkeld zijn aan die kant.
Iedere golf van de zee,
  zaterdag 2 juni 2007 @ 20:57:44 #74
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_50041925
Memmel! Welkom met je mooie meisje!!!

nav Z&G topic
Iedere golf van de zee,
  zondag 3 juni 2007 @ 06:59:46 #75
24188 Belana
kloon van belana
pi_50052894
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 16:21 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Meike zegt buhbuh....knap he

Ik ben wel heel trots op mijn kleine meisje...ze gaat nu al slapen zonder te huilen!!
Speentje erin, en madam ligt nog even te kijken, en slaapt dan heerlijk!!
Wel na 45 min wakker, meestal wil ze de speen wel, en dan slaapt ze nog een uur verder!!

*trots is*
heej wat goed zeg! het werkt dus he! lekker meid!
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 17:10 schreef Moonah het volgende:

Ik geloof dat kinderen de eerste jaren dubbelhandig zijn, dat het pas met een paar jaar duidelijk is of ze links of rechts zijn. Het is mij bij Liam ook nog steeds onduidelijk bijvoorbeeld, hoewel ik altijd een voorkeur voor links heb gezien.
stormy waters...
sailin'
  zondag 3 juni 2007 @ 07:41:47 #76
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50052928
Ja, heel fijn inderdaad dat het best goed gaat, Karin!

En ik was nog helemaal vergeten te zeggen dat ik het leuk vind dat Eva en Linda hier weer zijn! Gezeliig!

Storm was gisteravond heel onrustig en dat is wel bijzonder. Had ie 39.1. Arm ding.
  zondag 3 juni 2007 @ 08:03:26 #77
141023 ik80
pi_50052958
Arme Storm dat is niet leuk. Lotte was vannacht ook onrustig. Huilen huilen huilen. Ze had 37.2 dat is toch lichte verhoging?
Ze is ook zo verkouden.
Kan een reactie op brood ook zo zijn? en dan alleen 's nachts, of zou het gewoon door de verkoudheid/doorkomende tandjes komen?
  zondag 3 juni 2007 @ 08:08:17 #78
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50052969
Ik80, zielig dat ze verkouden is. 37,2 is een normale temperatuur, alles van 36.5 tot 37.5 is normaal, wat hoger is verhoging. Ik denk tot 38,5 ofzo, daarboven noem je het koorts, denk ik.
  zondag 3 juni 2007 @ 08:27:28 #79
24188 Belana
kloon van belana
pi_50052984
ach, koortsige verkouden kindjes zijn zo zielig. beterschap!
stormy waters...
sailin'
  zondag 3 juni 2007 @ 08:30:56 #80
108648 cattie
lieve moeder
pi_50052989
Goedemorgen vroege vogels!
Ive was om 7 uur wakker, maar heeft vanaf 8 uur 's avonds aan 1 stuk geslapen! Woeiiii!

Beterschap Storm en Lotte! Verkouden zijn is niet leuk. Ive is ook wat verkouden, maar behalve een enorme hoeveelheid snot heeft hij er geen last van gelukkig.

[ Bericht 2% gewijzigd door cattie op 03-06-2007 08:47:27 ]
  zondag 3 juni 2007 @ 08:41:23 #81
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_50053013
Goedemorgen, ik wil even melden dat ik trots ben op mijn meisje! Nadat het de eerste 2 nachten doorhalen was van half een tot half vijf (ze bleek honger te hebben....), slaapt ze nu van half twaalf tot half vier en dan weer tot half acht! Mams en paps zijn weer helemaal bijgeslapen!

Wel heeft ze last van een beetje een ontstoken oogje, ik maak het nu steeds goed schoon met gekookt water en watje. Iemand nog ervaring/tips?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  zondag 3 juni 2007 @ 08:48:32 #82
108648 cattie
lieve moeder
pi_50053029
Memmel, wat fijn dat Anna, 4 uur achter elkaar heeft geslapen. Hoe gaat het trouwens nu met de borstvoeding?

Qua oogje: volgens mij is dat het enige wat je kunt doen.
  zondag 3 juni 2007 @ 08:59:17 #83
24188 Belana
kloon van belana
pi_50053057
memmel, ik zou steriele gaasjes gebruiken, met watjes kunnen er pluisjes in de oogjes komen
stormy waters...
sailin'
pi_50053136
quote:
Op zondag 3 juni 2007 07:41 schreef Sugar het volgende:
En ik was nog helemaal vergeten te zeggen dat ik het leuk vind dat Eva en Linda hier weer zijn! Gezeliig!
Inderdaad! Welkom terug

Dylan was van de week ook ziek, inene koorts (39,4) en spugen. Er zal wel iets heersen weer, ik heb het meer gehoord. Beterschap voor Storm

Wat een goede doorslaapkindjes hier Quinten doet lekker mee hoor, die slaapt nu nog steeds Hij slaapt meestal een klokje rond, dus ik verwacht hem zo rond een uur of 10

Quinten is door de fysio doorverwezen naar een chiropractor. Heeft iemand hier ervaring met een baby bij de chiropractor? Ik ben zo benieuwd wat zo iemand nou doet met dat kleine lichaampje
pi_50053150
quote:
Op zondag 3 juni 2007 08:41 schreef Memmel het volgende:
Wel heeft ze last van een beetje een ontstoken oogje, ik maak het nu steeds goed schoon met gekookt water en watje. Iemand nog ervaring/tips?
Ik heb ook wel eens gehoord dat je het met slappe thee kan doen, maar welke thee weet ik eigenlijk niet meer.

Edit: Kamillethee!
  zondag 3 juni 2007 @ 09:35:46 #86
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_50053241
Bedankt voor de tips! Zal idd steriele gaasjes gebruiken.

Wb borstvoeding: Anna viel heel erg af, na 2 dagen zat ze al meer dan 10% onder haar geboortegewicht. En bij mij ging het ook niet goed, ze lag goed aan de borst, maar de blaren zaten erop. Vooraf had ik al gezegd dat als het niet zou gaan, ik ook geen problemen met flesvoeding zou hebben. We hebben toen besloten om over te gaan op flesvoeding. Voor mij een stuk minder gestress, voor Anna fijner en ook voor papa ineens een belevenis erbij!
  zondag 3 juni 2007 @ 09:37:12 #87
3011 E.T.
pi_50053255
Memmel, als je bv geeft kun je een druppeltje melk in 't ooghoekje druppelen (BV werkt trouwens ook goed ipv zoutoplossing bij verstopte neus).

Ik zie dat dat niet het geval is
  zondag 3 juni 2007 @ 09:52:58 #88
108648 cattie
lieve moeder
pi_50053356
Memmel, wat jammer dat de bv niet goed ging, maar fijn dat flesvoeding goed bevalt bij jullie.

Beefcake, Ive is naar een chiropractor geweest toen hij een week of vier was. Zo iemand voelt het hoofdje, nekje, rugje, heupjes en dergelijke. Bij Ive zat het bovenste werveltje niet goed en met een klein tikje heeft de chiropractor die weer goed gezet. En toen was Ive direct van zijn voorkeurshouding af! Omdat bij baby's alles nog soepel is enzo hoeven ze helemaal niet zoveel kracht te gebruiken als bij volwassenen. Mijn chiropractor moet bij mij weleens zijn hele gewiicht in de strijd gooien.
pi_50053406
Ha Cattie, ik dacht inderdaad dat ik van jou al eens wat gehoord had over de chiropractor, maar wist niet meer of het ook met Ive was. Klinkt goed, dat ze bij kleintjes niet teveel geweld hoeven te gebruiken! Quinten gaat voor zijn overstrekking, ik ben benieuwd hoe het zal gaan.
  zondag 3 juni 2007 @ 10:00:53 #90
108648 cattie
lieve moeder
pi_50053437
Succes! Wanneer gaan jullie? Ik ben erg tevreden over de chiropractors die ik ken. Hopelijk helpt het Quinten ook goed.
pi_50053647
quote:
Op zondag 3 juni 2007 10:00 schreef cattie het volgende:
Succes! Wanneer gaan jullie? Ik ben erg tevreden over de chiropractors die ik ken. Hopelijk helpt het Quinten ook goed.
Bedankt!
Ik weet nog niet wanneer we moeten De fysio had hem gebeld en hij zou mij weer bellen voor een afspraak, maar ik heb nog niets gehoord. Ik ga morgen zelf maar even bellen, ik wil wel zo snel mogelijk gaan.
  † In Memoriam † zondag 3 juni 2007 @ 11:08:01 #92
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_50054390
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 17:10 schreef Bass-Miss het volgende:
Jij komt toch uit Belgie Bass-Miss? Misschien kijkt Fons teveel naar de Pfaffs?
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † zondag 3 juni 2007 @ 11:13:16 #93
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_50054498
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 21:28 schreef Vivi het volgende:
Weet iemand trouwens hoe het met Slaapmeisje gaat?
Ik ben even in mijn schulp gekropen omdat ik nog erg weinig energie heb. Ik lees wel wat topics, maar ben meestal al vergeten wat ik las en dat reageert zo lastig.

Milo is vorig weekend ziek geweest (koorts) en afgelopen week was hij aan de diarree. Gelukkig gaat het nu weer goed met ons tevreden filosoofje O ja, en hij is vandaag precies 4 maanden
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  zondag 3 juni 2007 @ 12:34:23 #94
167723 sanni
Acima de seu
pi_50056383
kortom kinderen hebben vraagt heel veel van jezelf ...
pi_50064237
quote:
Op zondag 3 juni 2007 09:18 schreef beefcake het volgende:

[..]

Inderdaad! Welkom terug

Dylan was van de week ook ziek, inene koorts (39,4) en spugen. Er zal wel iets heersen weer, ik heb het meer gehoord. Beterschap voor Storm

Wat een goede doorslaapkindjes hier Quinten doet lekker mee hoor, die slaapt nu nog steeds Hij slaapt meestal een klokje rond, dus ik verwacht hem zo rond een uur of 10

Quinten is door de fysio doorverwezen naar een chiropractor. Heeft iemand hier ervaring met een baby bij de chiropractor? Ik ben zo benieuwd wat zo iemand nou doet met dat kleine lichaampje
Ik ben met Eva naar de chiropractor geweest. Niets aan de hand, maar omdat ik daar 'vaste klant' ben kreeg ik voor Eva een gratis checkup. Het was wel grappig, alle reflexen werden nog eens getest (die had ik nog niet allemaal gezien, omdat ze dat in het ziekenhuis al deden voor ik van de uitslaapkamer af was) en allemaal bewegingen werden getest. Eva zat een beetje verbaasd te kijken. Eén bekkenwerveltje zat niet helemaal lekker, bleek, maar Eva had daar geen last van gehad tot dan toe. Eén tikje en het was oké. -wat Cattie ook zegt dus

Eva is ook ziek! Gisteren kwam haar hapje plus yoghurt in een golf er weer uit, en vanochtend wekte ze ons maar niet. Lag ze om half negen nog te knorren . De ochtendfles ging als een speer erin... en met net zo'n vaart er weer uit . Dus nu krijgt ze maar even alleen een beetje banaan, een soepstengeltje, wat waterigere melk, en dat gaat wel oké, tot nu toe houdt ze het binnen, en ze slaapt voortdurend. Ze is opeens weer zo'n hulpeloos babietje wat nog wel eens stil in mijn armen wil liggen. normaal wil ze altijd rechtop, en kijken, en grijpen, en kraaien

Beterschap ook voor de andere zieken!

En we zijn vanochtend op kraambezoek geweest bij een vriendin. Eva kán gewoon niet zo klein geweest zijn, maar het moet wel, want het kindje droeg Eva's oude kleertjes en het paste precies! Eva zelf vond het zo leuk, zodra ze het kindje zag straalden haar oogjes en begon ze heel hard te kraaien en te zwaaien.
Eva en Maria
  zondag 3 juni 2007 @ 17:17:39 #96
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50064539
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 17:43 schreef Bass-Miss het volgende:
Eigenlijk is hij enorm eenkennig de laatste tijd, als iemand anders dan wij hem oppakken zet hij meteen zijn keel open. (Behalve bij Hendrik zijn neef, ...waarom weten wij ook niet. )
Hopelijk gaat dat snel over. Ik vind het vooral lastig dat ik wel eens commentaar krijg dat we hem zo gemaakt hebben, omdat hij veel in de draagdoek zit en overal met ons mee gaat en zo...
Tja, dan is hij maar een moederskindje...
Heeft niets met 'zelf zo gemaakt' te maken volgens mij. Zeker niet als je de deur uit komt en dus ook bij andere mensen over de vloer komt. Het is volgens mij juist een goed teken dat hij een tijdje eenkennig is (goede band tussen ouders en kind, jullie zijn de belangrijkste personen in z'n leven), moet alleen niet superlang gaan duren (bij sommige kindjes komt het op een gegeven moment écht omdat ze alleen maar thuis zijn en bijna nooit ergens anders).
Een heel extreem voorbeeld... een kindje op de peuterspeelzaal bij Noa huilde élke keer, bijna de hele tijd lang. Moeders heeft haar er volgens mij nu vanaf gehaald omdat het gewoon niet ging. Ze was eigenlijk nog steeds eenkennig! Haar moeder vertelde me ook dat ze eigenlijk bijna nooit bij andere mensen kwam en dus weinig tot niet met andere kindjes had samengespeeld. Maar zolang het niet zo erg wordt, geen probleem hoor ... juist goed, lekker veel aandacht van paps en mams. Heerlijk toch?
pi_50069616
Wij komen met hem idd juist wel overal. Hij zit zelfs mee op het podium als we moeten optreden.
Maar het is wel waar dat ik hem nooit (zelden) achter laat bij anderen. En hem meteen weer bij me neem als hij weent.
Vanop mijn arm lacht hij trouwens wel makkelijk naar iedereen, maar probeer hem niet te pakken...
Ik hoop er dus ook maar op dat hij op die manier genoeg vertrouwen kweekt voor later, als hij er zelf aan toe is.
En bij problemen naar ons toe komt dan.
pi_50069930
Ach, als je weer eens commentaar krijgt kan je mooi vertellen dat er steeds meer bewijs komt dat kinderen die veel gedragen zijn zich juist sneller en beter sociaal ontwikkelen. Autistische baby's kunnen er bijvoorbeeld veel baat bij hebben omdat ze constant het sociale gedrag van de moeder of vader meemaken.
Het is een voor het kind heel veilige (want op ooghoogte en veilig bij moeder of vader) manier van kennis maken met de wereld.
En practisch elk kind, of het nou in een draagdoek zit of niet, is eenkenning tijdens bepaalde fases.
  zondag 3 juni 2007 @ 20:48:58 #99
94046 PM-girl
pi_50070735
Inderdaad, staat ook in Oei ik groei, en wederom gaat Simon precies volgens het boekje!
*
pi_50073836
Gisteravond was het even schrikken hier. Voordat ik Pien ging voeden om 03 uur moest ze in 1x heel hard niezen. Er kwam snot uit haar neus, behoorlijk wat slijm uit haar mond. Ze leek het even erg benauwd te hebben, liep rood aan en nadat ik flink op haar rug geklopt had...begon ze weer te ademen....pff ben erg geschrokken.

Nu weet ik eigenlijk niet wat ik kan doen om dit te voorkomen. Vaker laten boeren ? Langer mee zitten na een voeding ? Vaker pauze tijdens het drinken ? Kan je dat snot ook weghalen op de 1 of andere manier ?

Ze lijkt niet verkouden of zoiets, ze drinkt goed, temperatuur is ok, geen rode oogjes etc etc.
pi_50074060
Ach gut, arm Pientje. Ik denk dat het van het niezen kwam toch? Lijkt me niks te maken hebben verder met boertjes of zo. Met niezen kan er een hoop slijm los komen.
  zondag 3 juni 2007 @ 22:32:53 #102
3011 E.T.
pi_50074061
Snot weghalen lukt niet zo makkelijk, maar met zo'n neuspeertje heb ik na genoeg oefening wel aardige resultaten.
Een paar druppels bv in het neusje geven vaak eenzelfde effect als neusspray (sommigen halen zelfs een pipetflesje bij de apotheek hiervoor).
  maandag 4 juni 2007 @ 09:20:26 #103
141023 ik80
pi_50082847
Pfff Lotte heeft gelukkig de nacht doorgeslapen zonder te huilen. En als ze al zou huilen hoor je haar bijna niet, ze is schor, ahh echt zielig.
Zometeen naar het consultatiebureau. Ben benieuwd hoeveel ze nu weegt.
Snot, tja Lotte loopt nu ook leeg. Kan er ongeveer wel een bakje onder hangen hahaha
pi_50085119
K_P, meike had dat in het begin ook heel erg, de eerste week vooral. Je schrikt je helemaal rot! Weet nog heel goed dat ik zelf helemaal over de toeren was ervan! En mijn vriend erbij..... wij dachten echt dat ze erin bleef.
Ze zeiden toen tegen mij dat het nog van de bevalling kwam....vruchtwater ingeslikt oid
Maar weet niet of dat echt zo was hoor
Bij Meike gebeurde het steeds tijdens het verschonen, en dan pakten we haar snel op, en legden haar op onze arm, op haar buikje, zodat het slijm goed weg kan. En daarna flink troosten, want ze was er zelf meestal ook helemaal van ondersteboven.
Maar hier ging het na een dikke week over....
  maandag 4 juni 2007 @ 12:12:42 #105
108648 cattie
lieve moeder
pi_50087346
Voor alle mensen uit Haarlem en omgeving:
De sirene om 11.45 uur was Ive die zijn prikjes kreeg... Meneer was even niet zo blij. Verder was alles goed met Ive, hij is weer flink gegroeid. Hij is nu 76,5 cm en 10 kg.
De verpleegkundige keek wel even vreemd op toen ze hoorde dat Ive nog borstvoeding krijgt! En qua voeding kunnen we de fles van 3 uur vervangen door een flesje diksap of thee. In de hoop dat hij dan ook wat meer groente gaat eten. Ik ga het binnenkort wel even proberen.
  maandag 4 juni 2007 @ 12:53:04 #106
3011 E.T.
pi_50088494
En de mensen die in Capelle op zoek naar die krolse kat die ze denken te horen...

Dat is Tijn die z'n stembanden al een paar dagen aan het testen is
Je stem kan tenslotte hard en zacht... en hard is zoooo leuk
  maandag 4 juni 2007 @ 13:24:00 #107
108648 cattie
lieve moeder
pi_50089452
Hahaha, Tijn, dat moet je ook goed uittesten!
E.T., hebben jullie al oordopjes gekocht?
pi_50089967
haha die Tijn. leuk toch dat ontdekken.

kp schrikken zeg.
mama van 3 kids!
pi_50091588
Spetteren in een opblaasbadje is
Een slok water binnen krijgen is

We hebben een beetje lauw water in een opblaasbadje gedaan, en Eva heeft daar lekker ingelegen, spetteren met de voetjes, spelen met een badeendje. Ze vond het geweldig! Na een poosje ook op de buik, ook leuk, tot ze ff haar hoofd liet zakken en wat water dronk. Dat was minder leuk. Teken om er uit te gaan, ze werd ook wat koud en rimpelig .

Eva gilt ook vaak zo hoog en hard mogelijk. Er zit hier in de buurt een papegaai in de tuin en we hebben af en toe de indruk dat ie Eva al nadoet
Eva en Maria
  maandag 4 juni 2007 @ 16:36:01 #110
141023 ik80
pi_50095235
Lotte en ik zijn net terug van het Cb, gewicht was niet zo goed, ze is een beetje stil blijven staan. Lengte wel in orde. En ze doet motorisch gezien alles wat ze moet doen, en alles wat ze nog niet moet doen ook (kruipen met buik omhoog o.a)
Ze eet genoeg, waarschijnlijk stopt ze alle energie in het bewegen. Over een maandje eff extra wegen.
En het huilen 's nachts kon ze ook niet verklaren, hoop dat het bij 2 nachten blijft en nu over is.
pi_50097295
dank voor reacties. Het was inderdaad ff schrikken, maar heb er nu wel weer vertrouwen in. Vreselijk dat dit soort dingen er bij horen....
pi_50098721
Oh, KP, ik lees het nu pas! Eng zeg! Wat jij noemt hebben we nog niet meegemaakt. Wel eens dat Eva zo verschrikkelijk moet hoesten dat ik er bang van wordt, haar uit haar bedje ruk, en dan kijkt ze heel verbaasd waar al die drukte om is. . Het vertrouwen groeit ook
Eva en Maria
pi_50102658
morgen weer met Meike naar het cb....prikjestijd.....niet zo'n zin in, gek he
Ben wel benieuwd hoe ze weer gegroeid is
pi_50104202
Volgens mij groeit ze onwijs, Karin. Als ik de foto's zo bekijk. Voelen ze zich eigenlijk een beetje hangerig na zo'n prik ?
pi_50104424
Meike is de vorige keer 1,5 week van slag geweest, koortsig, darmen van slag en daarna spruw!
Maar dat is wel extreem geloof ik
Het verschilt nogal van kind tot kind hoe ze reageren, de ene heeft er meer last van als de ander
Maar ik vind het nu al erg voor je dat jij straks met 2 tegelijk moet komen voor de prikken!
Ik vind het voor eentje al zo zielig!

Mijn vriend lijkt ziek te worden, superslechte timing nu Meike de prikken moet hebben
Dan zijn ze extra vatbaar....
pi_50105290
Volgens mij ben ik sowieso vreselijk de l*l als ze ziek zijn...................
  dinsdag 5 juni 2007 @ 09:42:53 #117
94046 PM-girl
pi_50118645
KP, daar kun je best eens gelijk in hebben!

Simon is ook naar het cb geweest, 9,2 kilo, 70,5 cm nu. Alles perfect, geen gezeur nu over de late voeding, want het is immers bijna zomer en dan is drinken belangrijk! En zoals het hoort, gaf Simon daar een rol-, grom-, lach- en babbelshow weg!
*
  dinsdag 5 juni 2007 @ 09:44:33 #118
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50118688
Ghehe! The SimonShow!
Wij gaan dadelijk ook, ben benieuwd hoeveel Thies gegroeid is op zijn nieuwe voeding.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 10:07:54 #119
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_50119193
Hebben jullie gisteren ook die docu gezien over dat arme kind wat werd geboren zonder gezicht? bah, ik was er naar van
pi_50122081
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 10:07 schreef Vivi het volgende:
Hebben jullie gisteren ook die docu gezien over dat arme kind wat werd geboren zonder gezicht? bah, ik was er naar van
Toen ik 2 jaar terug net een miskraam had gehad heb ik ook naar zoiets zitten kijken (misschien wel dezelfde). In het begin vertelde een dokter dat de zwangerschap eigenlijk een miskraam had moeten worden. Kevin en ik keken elkaar aan en hadden allebei zoiets van Phffff
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_50123161
Wij zijn ook weer naar het bureau geweest...
Wat weer een complimenten voor ons meissie
Ze was prima gegroeid, 5700 gr en 60,5 cm
Precies over het lijntje van de curve, echt gemiddeld dus.
Toen de arts haar van me overnam ging Meike ook maar ff een showtje weggeven, ze ging meteen op haar beentjes staan en stappen...gekkie
"heeft je moeder je al verteld dat je nog maar 3maand bent"
En toen ze haar vanuit rugligging omhoog trok aan de armpjes keek mevrouw eens mooi in het rond! "wat is ze sterk!!!" " die komt er wel hoor!"
Helaas is de spruw nog niet over! Mochten wel ff afw88 of het vanzelf overging
(ze heeft net sinds vanmo weer een plekje)
En de prikjes gingen veel beter als de vorige keer, nu zat ze op mijn schoot, ze huilde wel toen de prikken erin gingen, maar was snel te troosten. Ik had een fles meegenomen, die dronk ze heerlijk op, toen heb ik haar aangekleed en meegenomen naar huis, waar ze meteen doorkon naar bed.
Wel advies gehad om preventief zetpilletje te geven, 2 uur na de prik en 6 a 7 uur later weer eentje. Hopelijk heeft ze dan minder last als de vorige keer, want toen was ze 1,5 week van slag!
En dikke complimenten over de manier hoe we haar regelmaat en slapen nu aanpakken!
  dinsdag 5 juni 2007 @ 13:44:15 #122
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50125808
Leuk, alle babies naar het cb vandaag! De mijne ook straks! Ik hoop dat ie ook een wervelende storm show laat zien, net als Simon en Meike.
pi_50126388
Dat klinkt allemaal goed hier ! Fijn dat het prikken meeviel, Karin. Lijkt me helemaal niets zo'n brullend kind.

Ik heb die docu niet gezien...hoe is dat dan afgelopen met dat kindje ?

Ook wij zijn naar de kinderarts geweest. Floor woog bij geboorte 2200 en nu 2960.Pien woog bij geboorte 2355 en nu 2870, dus die moedermelk gaat als een tiet, laat maar zeggen. Nachtvoeding hoeft niet meer, dat wil zeggen, we hoeven geen wekker meer te zetten. We wachten gewoon af wanneer nummer 1 zich meldt en dan krijgen ze allebei hun voeding.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 14:17:05 #124
640 snoopy
peanuts
pi_50126923
Simon Meike Pien Floor en alvast een voor Storm
  dinsdag 5 juni 2007 @ 14:27:47 #125
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50127246
En Ken's dérde tandje komt door Bovenin, een hoektandje.

edit: Oja, had ik al verteld dat Kendahl zichzelf tot staande kan trekken? Het gebeurt steeds vaker
pi_50127520
Wat groeien de kindjes weer goed!
Jammer dat Lotte qua gewicht wat minder ging.

Kendahl wat goed!
  dinsdag 5 juni 2007 @ 14:37:41 #127
108648 cattie
lieve moeder
pi_50127552
Wat een goede berichten allemaal! Simon, Meike, Pien en Floor goed gegroeid en Kendahl is ook al zo goed bezig!

Met Ive gaat het wat minder. Hij heeft last van de prikken van gisteren (verhoging en erg huilerig) dus heb ik hem opgehaald van het kdv. Hij ligt nu lekker te slapen.
pi_50127581
Ive beterschap, die prikken zijn ook helemaal niet fijn.
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 10:07 schreef Vivi het volgende:
Hoe moet ik me dat voorstellen?
Gewoon egale huid, zonder mond, neus ogen...?
  dinsdag 5 juni 2007 @ 15:07:30 #129
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50128465
Nah, ik zal Thies zijn CB-score ook maar even posten.
Lengte 72 cm, gewicht 9,345 kg. Ze gaan nog steeds mooi gelijk op he PM!?
Gaan jullie nu ook nog even voor ons Thieske juichen?

PV, dát is bijzonder, dat Ken als derde tandje een hoektandje krijgt!
Thies zit inmiddels op 5. Ziet er zo schattig uit! Hij heeft bovenin een spleetje, net als papa.

Lieve Ive... Beterschap vent!
  dinsdag 5 juni 2007 @ 15:09:04 #130
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50128515
Thies
  dinsdag 5 juni 2007 @ 15:10:27 #131
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50128562
Tnx!
  dinsdag 5 juni 2007 @ 15:12:07 #132
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_50128612
quote:
Op maandag 4 juni 2007 12:53 schreef E.T. het volgende:
En de mensen die in Capelle op zoek naar die krolse kat die ze denken te horen...

Dat is Tijn die z'n stembanden al een paar dagen aan het testen is
Je stem kan tenslotte hard en zacht... en hard is zoooo leuk
Whehehe, ik zei net tegen mijn vriend; "het is net of ik met een aap over de winkelstraat loop" zo hard heeft dean de gilleritus de afgelopen twee dagen
  dinsdag 5 juni 2007 @ 15:12:13 #133
640 snoopy
peanuts
pi_50128615
Thies

Ive, beterschap

Lis heeft ook een derde tandje. Het zit bovenin, rechts van een nog door te komen voortand. Het ziet er heel grappig uit
  dinsdag 5 juni 2007 @ 15:12:19 #134
94046 PM-girl
pi_50128618
Thies

KP, wat fijn dat je meiden het zo goed doen!!

Alle andere superbabys
*
  dinsdag 5 juni 2007 @ 15:13:01 #135
94046 PM-girl
pi_50128648
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 15:12 schreef Vivi het volgende:

[..]

Whehehe, ik zei net tegen mijn vriend; "het is net of ik met een aap over de winkelstraat loop" zo hard heeft dean de gilleritus de afgelopen twee dagen -------> en de komende maaaaaanden
*
  dinsdag 5 juni 2007 @ 15:14:59 #136
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_50128717
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 14:01 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Dat klinkt allemaal goed hier ! Fijn dat het prikken meeviel, Karin. Lijkt me helemaal niets zo'n brullend kind.

Ik heb die docu niet gezien...hoe is dat dan afgelopen met dat kindje ?
http://www.julianawetmore.net/
  dinsdag 5 juni 2007 @ 15:15:48 #137
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_50128743
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 15:13 schreef PM-girl het volgende:

[..]
Hihi, ach, ik vind het wel leuk, als ie zo enthousiast is, ik gil gewoon gezellig mee
  dinsdag 5 juni 2007 @ 15:16:53 #138
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_50128775
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 15:07 schreef Moonah het volgende:
Nah, ik zal Thies zijn CB-score ook maar even posten.
Lengte 72 cm, gewicht 9,345 kg. Ze gaan nog steeds mooi gelijk op he PM!?
Gaan jullie nu ook nog even voor ons Thieske juichen?

PV, dát is bijzonder, dat Ken als derde tandje een hoektandje krijgt!
Thies zit inmiddels op 5. Ziet er zo schattig uit! Hij heeft bovenin een spleetje, net als papa.

Lieve Ive... Beterschap vent!
*Vivi juicht en Dean gilt voor Thies*
  dinsdag 5 juni 2007 @ 15:18:36 #139
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50128837
Oh, dat gillen is echt geweldig!
En net wat PM zegt, maaaanden dus!

En dank voor het gejuich!

Vief, waarom juich je niet mee voor mijn zoon?
Oeps, te snel....

Braaaaaf Vief!
  dinsdag 5 juni 2007 @ 15:18:49 #140
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_50128845
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 11:44 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Toen ik 2 jaar terug net een miskraam had gehad heb ik ook naar zoiets zitten kijken (misschien wel dezelfde). In het begin vertelde een dokter dat de zwangerschap eigenlijk een miskraam had moeten worden. Kevin en ik keken elkaar aan en hadden allebei zoiets van Phffff
Ja, je moet er echt niet aan denken, dan tel je je zegeningen weer eens extra als je je mooie gave mannetje nog een nachtkus gaat geven. Dat arme kind ook..
  dinsdag 5 juni 2007 @ 15:19:58 #141
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_50128882
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 15:18 schreef Moonah het volgende:
Oh, dat gillen is echt geweldig!
En net wat PM zegt, maaaanden dus!

En dank voor het gejuich!

Vief, waarom juich je niet mee voor mijn zoon?
Oeps, te snel....

Braaaaaf Vief!
Zie boven
  dinsdag 5 juni 2007 @ 15:21:00 #142
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_50128903
Ik lees vaak een post en dan reageer ik en dan lees ik pas de rest van de "bladzijde"
  dinsdag 5 juni 2007 @ 15:21:26 #143
94046 PM-girl
pi_50128918
Net weer de groeicurve van WHO bijgewerkt. Typisch, volgens de CB-curve dook hij nu onder het gemiddelde als ik me niet vergis, terwijl hij bij de WHO nog erboven zit. (is dat nu een bv-curve of algemene baby-curve?)
Volgende keer eens een printje meenemen, kijken waar de verschillen zitten!
*
  dinsdag 5 juni 2007 @ 15:23:36 #144
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50128994
Thiesje
Alle andere minisuperbabes en minisuperhunks

Kendahl probeert me echt uit Hahahaha! Gisteren wilde hij met de prullenbak aan de gang en zei ik 'nee'. Toen stopte hij direct en ging verder met iets anders. Vandaag probeerde hij het weer en deze keer hield hij niet op en peilde mijn reactie. Bengeltjeboeff!
  dinsdag 5 juni 2007 @ 15:27:10 #145
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50129114
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 15:23 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Bengeltjeboeff!
Oeeeeh! Dat klinkt lief!
Zei jij laatst niet ook "Bollewangenhapsnoet"?

Ja PV, consequent zijn begint nu echt he...!
  dinsdag 5 juni 2007 @ 15:29:02 #146
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50129180
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 15:27 schreef Moonah het volgende:

[..]

Oeeeeh! Dat klinkt lief!
Zei jij laatst niet ook "Bollewangenhapsnoet"?

Ja PV, consequent zijn begint nu echt he...!
Ja, dat was ik
Maar ik vind het ook heerlijk om hem duidelijkheid te geven in zijn leventje. Dat hebben we allemaal nodig en die kleintjes nog meer. In het onderwijs zeggen ze het ook vaak: 'hoe harder je tegen ze "schreeuwt", hoe liever ze je vinden.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 15:30:10 #147
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_50129220
"Ze roepen om aandacht, maar ze schreeuwen om grenzen" hoorde ik laatst ergens
Vond ik ook wel een goeie.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 15:36:18 #148
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50129407
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 15:30 schreef Vivi het volgende:
"Ze roepen om aandacht, maar ze schreeuwen om grenzen" hoorde ik laatst ergens
Vond ik ook wel een goeie.
pi_50132179
O jongens, wanneer begint het dat je een kind kunt verwennen? Eva zit geloof ik in een sprongetje, en ze moet nogal eens brullen/gillen/etc tussen de slaapjes door. Op één of andere manier lost een soepstengel dat altijd op . Dus huilt ze van de trek en dan geeft het niet, of geef ik nu troost-eten en voed ik haar op met een rare kijk op eten (je voelt je rot -> eten!). Woei, lastig hoor!
Nu ligt ze ook te brullen! Maar ze is bekaf, dus na een beetje troost van mama laat ik haar gewoon maar liggen. We zijn vandaag naar de Hoge Veluwe geweest, fietsen. Iets te veel indrukken voor ons Evaatje denk ik. Manlief ligt in de kamer ernaast te . Lang leve oordoppen!

Verder juich ik voor alle goede berichten en een voor zieke Ive.!
Eva en Maria
  dinsdag 5 juni 2007 @ 17:27:00 #150
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50133073
Beterschap voor Ive!

Storm is gewoon lichter dan die beren van een Simon en Thies! Die zijn toch veeeeeeeeeeeeeeel jonger? Storm weegt 8930 gram nu en is 70 cm. En vlot!

Én het viel de kinderarts meteen op dat hij een klein beetje loenst, hihi. Ze heeft geprobeerd te kijken of het echt wat is, maar hij was nogal druk en had geen geduld voor kijken naar lampjes. Nu hebben we een doorverwijzing, maar ik kan er echt nauwelijks iets van lezen. Dat zal toch gewoon naar een oogarts zijn, niet? Hihi, anders bel ik nog wel.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 17:41:38 #151
108648 cattie
lieve moeder
pi_50133410
PM, de groeicurve van www.borstvoeding.com is een algemene als ik het goed heb, dus van fles en borstvoedingskindjes.
Met Thies gaat het ook al zo goed!
En met Storm ook, en dat hij een snelle jongen was, dat had ik al wel in de gaten!

Met Ive gaat het wel oke. Een beetje verhoging en een beetje hangerig, niets ergs gelukkig.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 17:43:26 #152
141023 ik80
pi_50133459
hebben jullie dat nou ook?
Dat die nubu lepeltjes niet meer schoon willen worden?
de voorkant blijft vies.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 17:57:46 #153
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50133913
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 17:43 schreef ik80 het volgende:
hebben jullie dat nou ook?
Dat die nubu lepeltjes niet meer schoon willen worden?
de voorkant blijft vies.
Ja Niets aan te doen, gehehehe!
pi_50135681
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 17:27 schreef Sugar het volgende:
Beterschap voor Ive!

Storm is gewoon lichter dan die beren van een Simon en Thies! Die zijn toch veeeeeeeeeeeeeeel jonger? Storm weegt 8930 gram nu en is 70 cm. En vlot!

Én het viel de kinderarts meteen op dat hij een klein beetje loenst, hihi. Ze heeft geprobeerd te kijken of het echt wat is, maar hij was nogal druk en had geen geduld voor kijken naar lampjes. Nu hebben we een doorverwijzing, maar ik kan er echt nauwelijks iets van lezen. Dat zal toch gewoon naar een oogarts zijn, niet? Hihi, anders bel ik nog wel.
Sugar, je moet zélf naar de oogarts!
Eva en Maria
  dinsdag 5 juni 2007 @ 19:02:23 #155
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50135968
  dinsdag 5 juni 2007 @ 20:31:18 #156
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50139676
Allemaal goed nieuws hier (nou, ja Ive beterschap natuurlijk)

En hier ook goed nieuws:

we hebben de eerste tand bij Maud.
En ze is echt druk bezig met doorslapen. En dat begint voor mij inmiddels ook te wennen
pi_50143380
Oh, wat heerlijk Chacama!
Oh, ik heb zoveel bewondering voor alle papa's en mama's die nog eruit moeten 's nachts! Wij hoefden vanaf 8 weken al niet meer, en ik mis het ook bepaald niet . Eva is tot nu toe ook nog nooit uit zichzelf wakker geworden 's nachts. [insert afklopsmilie]
Eva en Maria
pi_50144273
Oh Linda, dat is wel luxe hoor!!

Chacama, dus Maud heeft nu ook een tandje....welkom bij de tandenclub
Meike blijft voorlopig bij de tandlozen (dacht dat ze al een tandje kreeg btw, bleek een keratinepareltje te zijn)

Maar nog meer goed nieuws:

Meike kan draaien van de rug naar de buik!! Gister bij oma demonstreerde ze het 2 keer! Ik heb het zelf nog niet gezien, maar ben morgen vrij, dus ik leg de videocamera vast in de aanslag! jemig ik wist wel dat ze al vanalles wil wat nog niet bij haar leeftijd hoort, maar met 3 maandjes omdraaien....ik vind het knap

Tot nu toe heeft ze ook nog weinig last van de prikken, drinkt goed en is vrolijk! Alleen wat meer slapen als anders

Pien Floor Ken Storm Simon Thies
(hopelijk ben ik niemand vergeten van de feliciteerclub)

En Ive beterschap
  dinsdag 5 juni 2007 @ 22:49:51 #159
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_50145998
Ik geloof dat Brent Simon en Thies heeft ingehaald met zijn bijna 10 kilootjes en >70cm
Iedere golf van de zee,
  woensdag 6 juni 2007 @ 07:08:51 #160
1762 YPPY
Yppiaans
pi_50151967
Wat een grote en knappe kindjes.
Vrijdag gaan wij wegen, zal ws dan ongeveer 7 kilo zijn.

Lekker vlot dat Meike dat al kan.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  woensdag 6 juni 2007 @ 08:57:20 #161
94046 PM-girl
pi_50152913
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 22:49 schreef Neuk het volgende:
Ik geloof dat Brent Simon en Thies heeft ingehaald met zijn bijna 10 kilootjes en >70cm
Nah, jouw kind mag dan wel zwaarder zijn, de mijne is langer
*
  woensdag 6 juni 2007 @ 08:57:42 #162
94046 PM-girl
pi_50152919
Wat knap van Meike, al terugrollen. Dit moet Simon nog steeds eens leren!
*
  woensdag 6 juni 2007 @ 09:40:23 #163
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_50153916
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 08:57 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Nah, jouw kind mag dan wel zwaarder zijn, de mijne is langer
Hoe lang dan?

Brent is zo'n 72-74
Iedere golf van de zee,
pi_50154854
Bleh over hoe zwaar de kleintjes zijn gesproken. Mika is nog steeds niet aangekomen. Hij is nog steeds 8,5 kilo. Snap er niks van. Als je kijkt hoeveel hij eet Wel weer in de lengte gegroeid, hij is nu 78 cm. Zegt ze op het cb zo mooi ja de lengte heeft ie niet nodig hij moet reserves opbouwen Ja en wat kan ik daar dan aan doen, hem in een hokje stoppen zodat ie niet in de lengte groeit. Nee mevrouw das kindermishandeling Domme doos
Liefde
  woensdag 6 juni 2007 @ 10:49:58 #165
94046 PM-girl
pi_50155874
Inderdaad Nicole

Neuk, ik had even over het > tekentje heen gelezen Hij is 70,5 cm. (maar toen we zelf zijn been uitrekten was het echt wel 73 cm!)
*
pi_50155897
Hij heeft wel een mooi bol koppie op je avatar, Nicole! Laat ze lekker zeuren, wat kun je er aan doen... Als hij tevreden is, is het toch oké!?
Ik geloof dat Eva ook ergens in de 70 cm is, en de laatste weging (kleine maand geleden) was ze 8.5 kilo. Heel gemiddeld eigenlijk.
Eva en Maria
  woensdag 6 juni 2007 @ 10:51:54 #167
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50155921
Tssssk!
Brent is gewoon een fatso!
  woensdag 6 juni 2007 @ 10:52:41 #168
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50155946
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 10:49 schreef PM-girl het volgende:
toen we zelf zijn been uitrekten
Dat klinkt gemeen!
  woensdag 6 juni 2007 @ 10:59:56 #169
94046 PM-girl
pi_50156182
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 10:52 schreef Moonah het volgende:

[..]

Dat klinkt gemeen!
Zijn we ook Jij zult de langste 8 maanden oude baby van FOK worden
Nee serieus, vraag me echt af hoe ze meten, want hij lag er nog in en toen ik hem dus langs die lat bekeek, met gestrekt been, was hij echt wel langer!
*
  woensdag 6 juni 2007 @ 12:37:39 #170
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50159643
Bij ons kriebelen ze achter in de boven beentjes en dan strekken ze vanzelf en duwen de lat dus zo op zijn plek.

Maar ik moet wel zeggen dat ookal is de ene groter dan de ander (of zwaarer) jullie hebben allemaaaaaaaal hele lieve beebies

Hier een update van de dietiste:
- Zolang Maud nog bv krijgt, ga ik op een nog strenger dieet. Dit betekent dat alle melkproducten, soja-producten en ei-producten uit mijn dieet geschrapt worden.
De dietiste heeft namelijk het vermoeden dat de constante rochel (en het vele hikken) toch ook een vorm van allergie is. Om te zien mijn dieet daar invloed op heeft, gaan we dit dus proberen.

Ze mag verder gaan beginnen met de introductie van groente. We beginnen met courgette en daarna waarschijnlijk iets van worteltjes of sperciebonen. Als ze drie groentes goed heeft, dan gaan we ook aan fruit beginnen.

Verder mag ze rijst. Ik was nl. zelf al begonnen met rijstwafeltjes en aangezien ze daar niet op reageert, mag ze nu ook nutrix en bij de groente straks ook echte rijst. Haar schema wordt dan ongeveer zo.

7.00 bv
7.30 pap (nutrix met KV)
10.00 introductie nieuwe groente of fruit
11.00 kv
15.00 kv (later ook evt fruit)
18.00 groente met rijst
19.00 bv
en evt ergens in de nacht nog een slok bv
pi_50160285
Sorry, ik moét gewoon even patsen. .

.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 6 juni 2007 @ 13:05:37 #172
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_50160541
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 10:51 schreef Moonah het volgende:
Tssssk!
Brent is gewoon een fatso!
Je maakt me heel verdrietig...
Hij krijgt trouwens minder te eten dan menig baby hier van 6-7-8 maand, geloof ik.

Jarno ze is om
Iedere golf van de zee,
  woensdag 6 juni 2007 @ 13:12:47 #173
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50160772
Neuk, allemaal gezonde reserves

Jarno wat is ze en die twee tandjes zo gaaf.
pi_50161059
Wat is Anna toch een snoepje!
  woensdag 6 juni 2007 @ 13:34:49 #175
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50161546
Anna is zeker een mooierd!

Maar jongens, ziet nu niémand dat mijn baby gewoon onderzocht moet gaan worden vanwege de stand van zijn oogjes?!
pi_50161569
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 13:05 schreef Neuk het volgende:

[..]

Je maakt me heel verdrietig...
Ik liep vorig weekend met Fons in Antwerpen.
Zegt ineens een bejaarde vrouw: "Amai! Zo nen dikzak!"
pi_50161733
Och Sugartje toch

Tuulk wel! Maak je je er zorgen over dan? heel erg kan het niet zijn toch? T was me op foto's iig nog nooit opgevallen

En als iemand zegt dat je kind dik is .....dat lijkt me echt vet $%%&^ volgens mij wil je zo iemand wel voor zijn kop rammen Babyvet hoort er gewoon bij!!!
  woensdag 6 juni 2007 @ 13:45:14 #178
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50161910
Dat heet toch gewoon Hollands glorie

Sugar . Tuurlijk had ik het gelezen, had het alleen niet gezien (sorry, die is flauw).
  woensdag 6 juni 2007 @ 13:45:52 #179
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50161939
Nee, echt zorgen maak ik me er niet om. Ik vraag me wel af wat ze nou kunnen doen aan scheel kijken.
  woensdag 6 juni 2007 @ 13:47:24 #180
56471 pinquit
oh my lama!
pi_50161995
ooohh anna!!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 6 juni 2007 @ 13:48:59 #181
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_50162058
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 13:45 schreef Sugar het volgende:
Nee, echt zorgen maak ik me er niet om. Ik vraag me wel af wat ze nou kunnen doen aan scheel kijken.
Afplakken bijv. Het zou een lui oogje kunnen zijn (Brent heeft het waarschijnlijk ook maar ze kijken er pas grondig naar als babies een maand of 9 zijn. Dan moeten ze goed kunnen focussen.)
Iedere golf van de zee,
pi_50162084
Is het soms niet zo dat ze dan 1 oogje afplakken met een pleister?
Maar weet niet of ze dat bij zulke kleintjes ook al doen hoor

En dat is natuurlijk ook op de zaken vooruit lopen
Het valt vast reuze mee
pi_50162109
Hoi Neuk, 2 zielen 1 gedachte geloof ik
  woensdag 6 juni 2007 @ 13:50:43 #184
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_50162121
Suug, het was mij vanaf het begin opgevallen, maar de meeste babietjes kijken wel een beetje scheel als ze nog heel klein zijn.

Ik weet niet precies wat ze eraan kunnen doen, hangt er vanaf wat er precies. Er zijn verschillende dingen volgens mij. Eentje is bijvoorbeeld een spiertje losmaken zodat het oog wat meer kan ontspannen, maar dan moet het maar net daaraan liggen dus. Mss is dit wel iets heel anders.
Ik weet niet of ze ook met stikkers/afplakken hier iets mee kunnen.

Even afwachten wat de oogarts zegt dus. Ben benieuwd.
  woensdag 6 juni 2007 @ 13:51:35 #185
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_50162140
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 13:50 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Hoi Neuk, 2 zielen 1 gedachte geloof ik

Ik heb zelf van alles en nog wattes aan 1 van mijn ogen dus vandaar dat ze er bij Brent extra alert op zijn (alhoewel het niet erfelijk is).
Iedere golf van de zee,
  Jubileum moderator woensdag 6 juni 2007 @ 13:52:55 #186
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_50162184
Voor het uberhaupt tot enige operatie komt, iets wat ze echt alleen maar doen als het heeeeel erg is, gaan ze toch eerst afplakken. Dat doet ze alleen als het een afwijking is vanaf een bepaald aantal graden.
Eerst maar afwachten joh wat de orthoptist of oogarts zegt, misschien valt het allemaal best mee.

Anna!! Leuke foto´s Jarno!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 6 juni 2007 @ 13:53:19 #187
56471 pinquit
oh my lama!
pi_50162200
quote:
Continu scheel kijken is afwijkend en moet verder worden onderzocht door een oogarts of orthoptist (een orthoptist is iemand die gespecialiseerd is in het onderzoeken en behandelen -door bril of oefeningen- van afwijkingen in de oogstand of het scherpzien, en samen werkt met een oogarts). Regelmatig scheelzien na de leeftijd van 6 maanden is niet normaal. Kinderen die dit doen zullen ook -via de huisarts of het consultatiebureau- worden verwezen naar een oogarts of orthoptist.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_50162201
Mijn ogen zijn ook niet echt top (echt niet eigenlijk)
Ik heb contactlenzen, en heb ik die niet in dan knal ik nog net niet tegen de muren omhoog haha
Maar ik hoop maar dat Meike dit niet van mij erft!!
  woensdag 6 juni 2007 @ 13:56:59 #189
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_50162322
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 13:52 schreef Lois het volgende:
Voor het uberhaupt tot enige operatie komt, iets wat ze echt alleen maar doen als het heeeeel erg is, gaan ze toch eerst afplakken. Dat doet ze alleen als het een afwijking is vanaf een bepaald aantal graden.
Eerst maar afwachten joh wat de orthoptist of oogarts zegt, misschien valt het allemaal best mee.

Anna!! Leuke foto´s Jarno!
Ja he, dat dacht ik ook, dan moet het oog zo ongeveer naar binnen gedraaid staan, dus dat gaat in Storm's geval niet op.
Maar afplakken kan wel dus.
  Jubileum moderator woensdag 6 juni 2007 @ 14:00:27 #190
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_50162430
Eva is 1 maal geopereerd, moet mogelijk nog minstens 1 keer maar Storms oogje staat daarbij vergeleken hartstikke goed hoor.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 6 juni 2007 @ 14:01:17 #191
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50162454
Bedankt voor alle info al! Ik denk niet dat het erg heftig kan zijn, het is eigenlijk maar een klein beetje scheel kijken wat 'ie doet. We gaan half juli naar de oogarts.
pi_50162579
oh annaatje!
pi_50162682
Nummer 3 dan ook maar, ons fotomodelletje in de dop:

.

(was er eigenlijk geen kinderfototopic oid?)
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  woensdag 6 juni 2007 @ 14:10:28 #195
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_50162766
Kinderfototopic deel 107

Crossposten mag!

Wat een mooi grietje!
pi_50164367
Meike wat goed!

Anna.
  woensdag 6 juni 2007 @ 15:07:30 #197
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50165111
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 13:35 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Ik liep vorig weekend met Fons in Antwerpen.
Zegt ineens een bejaarde vrouw: "Amai! Zo nen dikzak!"

Niets van aantrekken! Fons rulesZ!!

Graaf Dracula zijn vierde tandje kwam vandaag tevoorschijn! Ook een hoektandje dus...
't Arme kind heeft er wel last van. Gelukkig is er Dentinox en ijs.
  woensdag 6 juni 2007 @ 16:43:23 #198
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50172090
Wat wonderlijk PV, dat Kendahl hoektandjes krijgt. Eerst twee in het midden onder, en twee in het midden boven is toch 'normaal'? Jammer dat ie er last van heeft.
Eva heeft er nu ook vier, gelukkig zonder noemenswaardige last (alleen een week vn te voren een beetje luieruitslag en véél poepluiers!)
Anna is een knapperd! Ik ga zo snel in het fototopic kijken of er nog meer te zien is

Sugar, ik had het ook niet zo goed gelezen, maar het lijkt me wel vervelend, zoiets.

Eva is een eigenwijze! Tot voor kort dronk ze wel wat verdund sap of diksap uit een flesje, maar sinds een paar dagen wil ze niets meer behalve melk uit dat flesje. Maar halverwege de middag krijgt ze geen melk meer. Water is ook goed, maar niet uit de fles! Dus drinkt ze water uit een glas, of (als we op stap zijn) uit onze halve-liter-spa-flesje. En dat gaat heel goed, er loopt bijna niets langs. Ik denk ook dat we de tuitbeker maar overslaan, ze sabbelt toch het liefst aan de achterkant van dat ding.
Eva en Maria
  woensdag 6 juni 2007 @ 18:43:08 #200
19529 Fendy
True Spirit
pi_50172251
Jayden - 3 maanden -> 7600 gram -> 64 centimeter.

Ook best flink denk ik toch?
Je hebt gelijk Fen.
  woensdag 6 juni 2007 @ 18:49:22 #201
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50172443
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 16:43 schreef chacama het volgende:
foto PV!!!
Ik zal eens vragen of belsen voor mij wil knutselen, voor in mijn fotoboek
pi_50177384
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 18:43 schreef Fendy het volgende:
Jayden - 3 maanden -> 7600 gram -> 64 centimeter.

Ook best flink denk ik toch?
het is flink maar hoe ziet hij eruit? goed of echt van die lekkere rolletjes?
en als hij te vreden is is het toch ook goed.

die van mij 5 maand- 7560 gr. - 61,7cm moest op dieeet van het cb.
volgens de ha moest ik haar wat meer eten geven want ze huilde van de honger zei ze tegen mij.
ik ging naar de ha vanwege dat ze aan de borst en aan de fles huilde met tranen. bij het cb zeiden ze ow is niks hup en werd weer het kamertje eruit gezet.
mama van 3 kids!
  woensdag 6 juni 2007 @ 20:50:04 #203
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50177504
Jeetje popples wat raar. Daar zou ik ook van worden.

Hopelijk nu inmiddels wel meer duidelijkheid.
pi_50177644
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 20:50 schreef chacama het volgende:
Jeetje popples wat raar. Daar zou ik ook van worden.

Hopelijk nu inmiddels wel meer duidelijkheid.
ik doe gewoon wat mijn gevoel me in geeft. bij de ha had ik ook zoiets nou fijn weer geen stap verder want een baby huilt niet zomaar met tranen en slaan en trappend en afzetten.
we zijn wel begonnen met vast voedsel maar goed beter dan de hele dag een huilend kind dat chaggie is.
mama van 3 kids!
pi_50177674
Heel apart Popples dat van het CB.....

Maandag was ik met Jenna geweest. Bijna 6 maanden en 66 cm lang en ze weeg 6675 gram. Lang en slank
pi_50177681
Popples, heb je al eens zo'n curve ingevuld? http://www.borstvoeding.com/groeicurve/
Ik vind het zo'n raar verhaal, dat dieet... Hoe zet je een kind van vijf maanden nu op een dieet, en waarop baseren ze dat nu precies...
Eva en Maria
  woensdag 6 juni 2007 @ 20:54:13 #207
108648 cattie
lieve moeder
pi_50177708
PV, wat gaat Kendahl nu opeens snel met zijn tanden!

Popples, wat een stomme reactie van het cb. En ook rot dat het cb en de ha elkaar tegenspreken.

Zei ik een tijdje geleden dat Ive echt door sliep, het gaat nu alweer 4 nachten slecht. Het zal hopelijk ook door de prikjes komen, maar ook voor de prikken had hij alweer wat slechte nachten. De laatste tijd valt hij weer moeilijk in slaap 's avonds of wordt hij na een uur of twee uur slapen opeens hard huilend wakker. Net ook weer. Laten huilen hielp niet, dus ik heb hem maar wat water gegeven (ik wist niets beters te verzinnen) en nu lijkt hij wel weer te gaan slapen. Hopelijk gaat het nu goed en hoef ik niet weer zoals afgelopen nacht 2x een nachtvoeding te geven om hem te kalmeren en te laten slapen.

Ik had zo gehoopt dat hij nu een keer het doorslapen vol zou houden. Voor zichzelf, maar ook voor mezelf.
pi_50178566
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 20:53 schreef Linda__ het volgende:
Popples, heb je al eens zo'n curve ingevuld? http://www.borstvoeding.com/groeicurve/
Ik vind het zo'n raar verhaal, dat dieet... Hoe zet je een kind van vijf maanden nu op een dieet, en waarop baseren ze dat nu precies...
ja het is stom van het cb maar goed ze kunnen me wat ga mijn kind niet uit laten hongeren en de hele dag laten huilen.

ik moest per voeding 1schepje minder doen en ze krijgt nu 4 voedingen.
mama van 3 kids!
pi_50178651
cattie vervelend als ze spoken. zal ik mijn mevrouwtje even laten fluisteren hoe het moet.
mama van 3 kids!
  woensdag 6 juni 2007 @ 21:26:42 #210
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50179154
Popples, heb je verhaal hier inmiddels gelezen.

Cattie, wat naar voor Ive en jou... Vooral dat hij 's nachts weer wakker werd.
Dat van 's avonds heeft Thies nu ook sinds een week ofzo. Hij wordt 6-7-8 keer wakker, tot zijn laatste fles om een uur of 23. Heel sneu, hij is echt paniekerig lijkt wel. Gisteren heb ik hem er zelfs even uitgehaald, maar hij huilde gewoon door. Zo zielig sni-hi-hikkend... Menneke.
In "Oei ik groei" las ik dat dat bij zijn aankomende sprong (die van 37 weken) kan horen. Nachtmerries.
Wellicht hikt Ive ook tegen een sprong aan?
  woensdag 6 juni 2007 @ 21:30:26 #211
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50179306
He, wat zielig voor Ive en Thies én hun ouders. Zo rot als je baby zo uit z'n doen is, ook al realiseer je je soms best dat het waarschijnlijk maar een fase is. Blijft gewoon rot, toch?
Bij Storm was het laatst dus echt koorts, maar ik neem aan dat jullie dat wel gevoeld zouden hebben.

Sterkte ermee.

En Popples, je kunt altijd proberen of ze ook genoeg heeft aan flessen met een schepje minder, toch? Misschien hebben ze het niet zo handig gezegd, want dieet klinkt echt zielig natuurlijk. Maar wie weet voelt ze zich ook goed met die hoeveelheid en dan kan het geen kwaad om te proberen, lijkt mij?
  woensdag 6 juni 2007 @ 21:43:59 #212
108648 cattie
lieve moeder
pi_50179972
Thies ook al.. Agossie, dat doorsnikken, zielig he?
Tja, een sprongetje, het kan. Maar Ive heeft zo vaak dat hij niet goed slaapt. Hij heeft inderdaad nu wel af en toe nachtmerries volgens mij. Ik probeer het positief te zien, hij heeft al wel een paar keer echt supergoed doorgeslapen, nu gaat het iets minder maar het is niet meer zo erg dat hij om de 2 uur wakker wordt 's nachts. Ooit gaat hij vast goed slapen, ooit...
pi_50180539
ow wat lijkt me dat rot om je kind zo snikkend zien wakker te worden.

sugar we hebben het geprobeerd maar ze bleef de hele dag huilen en chaggie. na een week heb je het wel voor gezien. toen ik 4 voedingen van 210 gaf met 7 schepjes ging het goed. hun komen er niet bij zitten als je kindje honger heeft we zullen wel zien wat het ons brengt. volgende meting bij het cb hebben we de kinderarts kijken wat zij zegt.

ik vind so wie so dat wij geen goede cb hebben. de bv heb ik 3.5 maand vol gehouden het enige wat die wijkverpleegkundige zegt is ja heb je toch goed gedaan, de vorige keer zei hij nou dan stop je toch.
1 keer moest ik zo nodig naar kinderfysio en wat blijkt niks aan het handje. en nu dit. wat komt de volgende keer
mama van 3 kids!
  woensdag 6 juni 2007 @ 21:58:36 #214
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50180669
Oh, sorry popples, dat had ik niet gelezen! Dan zou ik het advies ook naast me neerleggen. Je kunt het altijd over een tijd weer proberen.
pi_50181100
ja doen we ook sugar thanks voor het meedenken en reageren

gaat weer lurken hier
mama van 3 kids!
  donderdag 7 juni 2007 @ 09:20:07 #216
24188 Belana
kloon van belana
pi_50191273
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 20:54 schreef cattie het volgende:
PV, wat gaat Kendahl nu opeens snel met zijn tanden!

Popples, wat een stomme reactie van het cb. En ook rot dat het cb en de ha elkaar tegenspreken.

Zei ik een tijdje geleden dat Ive echt door sliep, het gaat nu alweer 4 nachten slecht. Het zal hopelijk ook door de prikjes komen, maar ook voor de prikken had hij alweer wat slechte nachten. De laatste tijd valt hij weer moeilijk in slaap 's avonds of wordt hij na een uur of twee uur slapen opeens hard huilend wakker. Net ook weer. Laten huilen hielp niet, dus ik heb hem maar wat water gegeven (ik wist niets beters te verzinnen) en nu lijkt hij wel weer te gaan slapen. Hopelijk gaat het nu goed en hoef ik niet weer zoals afgelopen nacht 2x een nachtvoeding te geven om hem te kalmeren en te laten slapen.

Ik had zo gehoopt dat hij nu een keer het doorslapen vol zou houden. Voor zichzelf, maar ook voor mezelf.
Ezra is ook weer steeds vroeger wakker, vannacht was het 4 uur en meneer ging echt niet meer slapen zonder een fles ze doen elkaar weer eens na...
Ezra eet ook heel veel momenteel, hij is aan een inhaalslag bezig ofzo
stormy waters...
sailin'
  donderdag 7 juni 2007 @ 09:25:05 #217
108648 cattie
lieve moeder
pi_50191374
Belana, wat fijn dat Ezra goed eet!
Slapen is geen hobby van Ezra en Ive.. Al ging het vannacht bij Ive redelijk goed, om 2 uur werd hij luid huilend wakker, maar voordat mijn man goed en wel in zijn kamer was, sliep Ive alweer. (Waarna mijn man maar snel terug naar bed is geslopen) Om 6 uur werd hij weer wakker en heb ik hem de borst gegeven en daarna heeft hij zelfs tot 8 uur doorgeslapen!
Ive eet trouwens 's ochtens grote hoeveelheden pap. Mijn lieve papventje!
  donderdag 7 juni 2007 @ 09:35:47 #218
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_50191663
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 21:13 schreef Popples het volgende:

[..]

ja het is stom van het cb maar goed ze kunnen me wat ga mijn kind niet uit laten hongeren en de hele dag laten huilen.

ik moest per voeding 1schepje minder doen en ze krijgt nu 4 voedingen.
Misschien lees ik ergens overheen hoor maar ik vroeg iets me af. Geef je voeding voor hongerige babies? Of standaard?
Iedere golf van de zee,
pi_50192087
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 09:35 schreef Neuk het volgende:

[..]

Misschien lees ik ergens overheen hoor maar ik vroeg iets me af. Geef je voeding voor hongerige babies? Of standaard?
standaard maar ik heb er ook over na zitten denken. maar nu dat ze vier flessen krijgt doet ze he goed.
maar ze is bijna een half jaar en dan ga je het so wie so bijna afbouwen.
mama van 3 kids!
  donderdag 7 juni 2007 @ 11:05:24 #220
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50194186
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 09:20 schreef Belana het volgende:

[..]

Ezra is ook weer steeds vroeger wakker, vannacht was het 4 uur en meneer ging echt niet meer slapen zonder een fles ze doen elkaar weer eens na...
Ezra eet ook heel veel momenteel, hij is aan een inhaalslag bezig ofzo
Herkenbaar. Dat hadden wij hier ook een paar weken geleden. Reken er maar op dat hij straks ineens een mijlpaal beleeft
  donderdag 7 juni 2007 @ 11:12:42 #221
24188 Belana
kloon van belana
pi_50194413
Ezra is trouwens dol op broodjes pindakaas dat gaat echt achter elkaar naar binnen
stormy waters...
sailin'
pi_50194638
Wat een slaapperikelen weer.
Ronja is ook nu elke avond weer een stuk wakker. 'snachts gaat het uitstekend (ze slaapt nu niet meer meer bij ons in bed maar gaat gelijk na een voeding terug naar haar eigen kamer) maar 'savonds is ze tussen negen en tien klaarwakker en hongerig.
Zal wel door het weer komen want overdag wil ze weer bijna niets eten. Ach, nu ze nog maar een keer in de nacht komt en wij er eindelijk een beetje aan gewend zijn om haar op haar eigen kamer te leggen zullen die wakkere avonden me een zorg zijn

edit: wat goed van Ezra!
  donderdag 7 juni 2007 @ 11:24:46 #223
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50194775
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 11:12 schreef Belana het volgende:
Ezra is trouwens dol op broodjes pindakaas dat gaat echt achter elkaar naar binnen
Mogen ze dat dan al? Pinda's moeten toch vermeden worden? Of geldt dat enkel voor hele pinda's en pindaolie enzo? overigens niet bemoeierig/betweterig bedoeld. ik vroeg het me al een tijdje af.
  donderdag 7 juni 2007 @ 11:38:03 #224
108648 cattie
lieve moeder
pi_50195180
Pindakaas mag volgens het voedselintroductieschema van www.borstvoeding.com vanaf 9 maanden. Ive eet het ook met veel plezier!

Owlet, wat fijn dat het goed gaat met Ronja op haar eigen kamer!
  donderdag 7 juni 2007 @ 11:59:19 #225
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50195910
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 11:38 schreef cattie het volgende:
Pindakaas mag volgens het voedselintroductieschema van www.borstvoeding.com vanaf 9 maanden. Ive eet het ook met veel plezier!

Owlet, wat fijn dat het goed gaat met Ronja op haar eigen kamer!
Dan kunnen wij het misschien ook wel proberen. Ik denk dat hij het namelijk best wel eens erg lekker zou kunnen vinden.
  donderdag 7 juni 2007 @ 21:15:27 #226
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50215532
Wat doen jullie om jullie kinderen nog op een leuke manier te verschonen? Want het wordt steeds lastiger om hem te laten liggen, Kendahl gaat steeds zitten. Zittend kan ik hem geen luier omdoen en staan kan hij nog niet... Iemand? Tips?
pi_50215767
als je hem iets heel interessants in de handen geeft misschien???
Truc werkt bij ons op de creche over het algemeen heel goed
(moet wel iets zijn waar ze anders niet mee spelen, bij ons staat bijv een klein tractortje bij de commode. Doen ze haast een moord voor)
  donderdag 7 juni 2007 @ 21:23:03 #228
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50215870
Klinkt misschien gemeen, maar dwingen was bij Fleur de enige optie. En als dat niet hielp dan ging ze op de grond en liep ik boos weg. Ik probeerde er altijd iets leuks van de maken. Zelf een beetje laten helpen. Maar niet meewerken kon dan weleens een beetje 'pijn' opleveren. En dan gaf ze snel toe en ging lief liggen.

Maud wil in bad alleen nog maar op d'r buik liggen. Ze voelt het water aan d'r kontje en draait dan net zo lang tot ze op d'r buik ligt, zo mooi.
pi_50216614
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 21:15 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Wat doen jullie om jullie kinderen nog op een leuke manier te verschonen? Want het wordt steeds lastiger om hem te laten liggen, Kendahl gaat steeds zitten. Zittend kan ik hem geen luier omdoen en staan kan hij nog niet... Iemand? Tips?
Ik geef Mikael altijd iets wat ie alleen vast mag houden tijdens het verschonen. Hij vind dat altijd heel wat. Helemaal trots houdt ie het dan vast met zo'n bekkie erbij van: Ohoh die mag ik eigenlijk niet. En als ik er dan ook nog een spelletje van maak en net doe of ik het wil pakken en steeds zeg oh die mag jij niet, begint ie helemaal te giebelen en nog steviger vasthouden.
En als dat bij dat ene ding niet meer werkt dan pak ik iets anders.
Liefde
  donderdag 7 juni 2007 @ 22:37:32 #230
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50218993
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 21:41 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Ik geef Mikael altijd iets wat ie alleen vast mag houden tijdens het verschonen. Hij vind dat altijd heel wat. Helemaal trots houdt ie het dan vast met zo'n bekkie erbij van: Ohoh die mag ik eigenlijk niet. En als ik er dan ook nog een spelletje van maak en net doe of ik het wil pakken en steeds zeg oh die mag jij niet, begint ie helemaal te giebelen en nog steviger vasthouden.
En als dat bij dat ene ding niet meer werkt dan pak ik iets anders.
We hebben alles nu wel zo'n beetje gehad, vrees ik.... Soms rijm ik er uit mijn hoofd een liedje bij of ik "eet een voetje" op. Tja, we moeten er even doorheen denk'.
pi_50219737
en iets boven Kendahl hangen een mobiel of zo?
mama van 3 kids!
  donderdag 7 juni 2007 @ 22:56:56 #232
3011 E.T.
pi_50219911
bij Saskia was 't altijd m'n linkerelleboog op haar borstkas.

Idd een rottijd om doorheen te moeten
  vrijdag 8 juni 2007 @ 08:14:31 #233
1762 YPPY
Yppiaans
pi_50226581
Lekker, Ronja op haar eigen kamer. Fijn dat ze zo snel gewend is.

Anna eet ook pindakaas, vindt ze erg lekker. Ze krijgt een speeltje tijdens het verschonen, meestal werkt dat redelijk.
*OUD heilige*
pi_50226979
Inderdaad, in de houdgreep op die leeftijd PV
pi_50226988
Ooh, ik zíe een Anna
  vrijdag 8 juni 2007 @ 08:44:47 #236
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_50227036
Ik laat Brent tegenwoordig op zijn buik draaien, druk de luier op zijn billen en draai hem dan snel om. Soms werkt het... soms ook niet...
Iedere golf van de zee,
  vrijdag 8 juni 2007 @ 09:34:17 #237
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50228311
Haha, lastige kinders tijdens verschonen, niet veel aan te doen. Hier twee gehad (en Emma nog steeds) en er valt gewoon niets aan te doen, de ene keer gaat het beter dan de andere en het is vooral gewoon 'in bedwang houden' en veel spieren in je handen trainen ...
Maar bij sommige kinders helpt dat afleiden wel goed. In ieder geval succes!

Hier een meisje wat héééél slecht dronk de afgelopen dagen en gisteravond helemaal niets meer wilde, toen zijn we even naar de huisartsenpost geweest, ze was gelukkig nog niet uitgedroogd dus ze deden niets, maar de arts daar gaf de tip om de melk te verdunnen (ze is ook erg verkouden) . Daar had ik stom genoeg nog niet aan gedacht, en dat werkt dus tot nu toe wel redelijk. Vanochtend is er zelfs 150 ml op gegaan, en dat is de eerste keer in een week ofzo. In twee keer gegeven, maar hij ging op!

Maar normaalgesproken moet ik het er bijna in dwingen, en dat werkt ook niet omdat ze het dan uit haar mondje laat lopen. Verder is ze gewoon heeeel vrolijk en schattig, maar zodra je met een fles komt....
Fruithapjes at ze gisteren ook heel slecht, maar de dagen ervoor juist weer wél redelijk. Wilde ik eigenlijk nog lang niet mee beginnen (ze is 5 maanden) maar je moet wat he.

Maar wie weet werkt het gewoon om dunnere voeding te geven! Ik deed er ook regelmatig nutriton in omdat ze redelijk veel spuugde, maar nu heb ik dat niet gedaan en ze dronk héél goed voor haar doen.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 11:04:14 #238
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50230979
Vanmorgen was het echt een drama: brullen! Ik moet niet zo bang zijn om hem pijn te doen, maar ik kan het niet helpen. Daardoor lukt het, denk ik, gewoon niet. Op dit moment lukt het nog het beste met twee mensen, mja.... ik ben vaak alleen.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 12:00:27 #239
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50232907
PV, ik geef Thies altijd een stuk papier tijdens het verschonen. Vindt hij reuze interessant!
Hopelijk blijft dat zo....

En Suzanna, drinkt Julia nog steeds melk met roosvicee? Of heb je dat afgebouwd?
En ik ben heel benieuwd hoe het bij juliie met 'de nieuwe aanpak' gaat? Maar mss hoort dat in het moedertopic.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 13:10:12 #240
94046 PM-girl
pi_50235412
PV, lastig. Hier gaat het eigenlijk nog wel prima, dus ik kan je niet helpen. MIsschien is op de grond verschonen een optie, kan hij in ieder geval niet op de grond dutsen (daar zou ik dan weer bang voor zijn).

Ennuh, mama's van grote kleine babytjes, er komt een meeting aan he Ik wil ze allemaal wel (nog) eens zien!!
*
  vrijdag 8 juni 2007 @ 16:15:43 #241
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50242440
Nou, ze drinkt wéér zo vreselijk slecht, we maken ons er toch wel veel zorgen over omdat het gewoon echt niet goed is met dit warme weer. Zowiezo niet, en nu nog extra.
Julia krijgt het af en toe mét en af en toe zonder limonade. Ligt eraan of ik denk dat ze het niet drinkt zónder en dan doe ik er wat bij. Maar nu helpt dat echt niet, maakt niet uit wat je aanbiedt, ze hoeft het állemaal niet.
Vanochtend heeft ze minstens 150 ml op, halfslapend in haar bedje gegeven (ze wil niet op de arm gevoed worden). Maar daarna weinig tot niets meer, en vanochten was rond zeven uur.... Sindsdien twee keer iets van 20/30 tot 50 ml, tussendoor elke keer geprobeerd.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 16:25:32 #242
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50242800
En een waterijsje (fruitsap met water) suzanne. Is dat nog een optie. En evt. uit een gewone beker of haar een antilek beker met water geven. Dan kan ze zelf spelen en hopelijk komt er dan ook nog wat binnen.

Heel veel sterkte...hoe is het met de plasluiers? Is ze nog voldoende allert? Heeft ze last van tandjes. Helpt het om eerst een beetje dentinox op de kibbels te smeren en dan de fles aan te bieden?

Hoe weet ik dat mijn kind uitdroogt?

Je kind maakt minder luiers nat dan anders.
Je kind plast minder en de kleur van de plas is donkerder.
Je kind heeft droge lippen en hoofdpijn.
Je kind is suf en reageert niet goed.
Als je de huid van je kind tussen je vingers houdt, veert deze niet meteen terug.

(ja ergens van een site geplukt)

Maud wil erg graag helpen met alles, zit Julia ook in die fase? Misschien dat je ze dan op die manier aan het drinken krijgt. Door het haar te laten doen of erbij te helpen.

[ Bericht 33% gewijzigd door chacama op 08-06-2007 16:47:13 (lijstje) ]
  vrijdag 8 juni 2007 @ 19:04:02 #243
108648 cattie
lieve moeder
pi_50248210
Suzanna, wat lastig! Sterkte ermee.

PV, een bekend probleem, Ive doet het ook. Ik gebruik maar gewoon kracht, dat is het enige wat helpt.

Ive was vanavond erg lastig. Hij wilde niet echt eten, niet drinken, niet spelen, alleen in badje, dat was wel goed. Het is nu net vreselijk begonnen met onweren, dus hopelijk is het straks niet zo broeierig meer. Ive ligt nu in zijn bedje, maar ik twijfel of hij nu kan/wil slapen, het gaat zo hard tekeer buiten!
  vrijdag 8 juni 2007 @ 19:13:27 #244
1762 YPPY
Yppiaans
pi_50248578
Die meeting vind ik terug PM, dus die sla ik over. Ik ben momenteel niet op mijn best bij zo'n grote groep vreemden.

Vervelend Suzanna, zeker met het warme weer.

Vanochtend waren we bij het cb en Anna mag in een fietsstoeltje. Vanmiddag hebben we mijn fiets opgehaald en er zit nu al een dubbele standaard op. Nu nog een fietsstoeltje.
*OUD heilige*
  vrijdag 8 juni 2007 @ 19:14:28 #245
108648 cattie
lieve moeder
pi_50248613
Wat leuk dat Anna in het fietsstoeltje mag! Ive vindt het heerlijk.
Hij is trouwens gewoon in slaap gevallen, ondanks het onweer.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 19:17:48 #246
1762 YPPY
Yppiaans
pi_50248752
Anna is ook al een kwartier stil, ze was ook wel erg moe.

We zijn nu nog aan het twijfelen wat we meenemen op vakantie (volgende week). We hebben een wandelwagen, maar die kan alleen op de achterbank in de auto. In de kofferbak gaat niet. Neemt erg veel ruimte in beslag dus. Anna mag daar wel in, op de ligstand en eventjes zitten tussendoor (ook vanochtend gevraagd). Ik vind het alleen zo veel ruimte meenemen. Nu twijfel ik of ik het zal redden met de draagdoek, dat we die de hele vakantie gebruiken. Die past tenminste in een tas.
*OUD heilige*
  vrijdag 8 juni 2007 @ 19:44:06 #247
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50249691
Yppy, heb je niet toevallig een buggy die je helemaal in ligstand kunt zetten. Ik heb die nl. wel en als ik met de renault 5 op pad ga, neem ik naast de draagdoek ook die buggy mee.

Ook Maud is ondanks onweer gaan slapen.

En super dat Anna in het zitje mag.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 19:49:40 #248
108648 cattie
lieve moeder
pi_50249904
Uhhhm, misschien een hele rare vraag, maar waarom mag Anna maar even zitten tussendoor in de wandelwagen? Ik dacht dat vanaf een maand of 8 a 9 baby's al wel in de zitstand mochten.. (Ive zit al sinds hij 8 maanden is in de wandelwagen, hij en ik hebben er nooit problemen mee gehad.)
pi_50250503
Wij hebben sinds kort ook een 5 standenbuggy van Marktplaats (¤ 12.50). Ideaal! . Eva kan er lekker in rondkijken, als ze moe is hangen we er een dekentje over en gaat ze in de ligstand, en het ding past in de auto, én aan de fiets!
Misschien kan je nog zoiets op korte termijn vinden Yppy. Ik heb niet veel ervaring met een draagdoek, maar het lijkt me zo wárm als het warm is. Of valt dat mee?

Hier geen regen, maar wel een harde wind, dus we hebben alles maar even tegen elkaar open gezet, zodat Eva tenminste 'koel' kan slapen. Ik zie wel een beetje op tegen de zomer in ons eigen huis (we zijn nu op ons vakantieadres) want onze bovenverdieping is zo heet! Ik vind het zo zielig voor Eva. Nou ja, nu houdt ze het prima vol. Vandaag alleen de pamper aan in de tuin, en ze heeft nog een half uur liggen spetteren in een zwembadje. Heerlijk vond ze het!
Eva en Maria
  vrijdag 8 juni 2007 @ 20:45:16 #250
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50251814
Linda__ misschien toch even de reclame in de gaten houden voor een airco. WIj hebben die twee jaar terug gekocht, omdat het bij ons boven ook zo ontzettend heet is. Ding op de overloop en een koel bovenverdieping was het resultaat.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 20:52:51 #251
94046 PM-girl
pi_50252035
Lastig met die kindjes he, die hitte. Hier is al het onweer weggebleven, dus nog lekker broeierig. Simon ligt zwetend in zijn bedje.
YPPY, ik vind de buggy wat ruimte betreft ideaal, maar om langere tijd mee te lopen is het nog niet fijn voor Simon. Dan prefereer ik toch de wandelwagen, dat ligt comfortabeler. Het ligt er denk ik aan hoeveel je wil gaan lopen?

Linda, vind jij het niet spannend, met de buggy op de fiets fietsen?
*
  vrijdag 8 juni 2007 @ 20:57:03 #252
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50252171
Wij hebben folie gekocht voor op het raam van Thies zijn kamer. Houdt de zonnewarmte voor 55%buiten. Tenminste, dat beweert het reclamepraatje op basis waarvan ik het spul heb gekocht. Morgen opplakken.
Wij kunnen op de bovenverdieping geen ramen tegen elkaar openzetten. We hebben daar alleen de voorkant van het huis. Bovendien komt er zo veel verkeer langs, die lucht lijkt me niet echt fris. Dat is wel een nadeel van dit huis.
Maar Thies is goed gaan slapen. Ik geef hem met dit weer een nat spuugdoekje mee naar bed. Vindt hij heel fijn.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 22:16:22 #253
1762 YPPY
Yppiaans
pi_50254505
We hebben een wandelwagen die in de ligstand kan, maar die is dus te groot, zelfs opgeklapt.

De wvk zei dat een kwartiertje ofzo wel mag, maar geen lange wandelingen, dat was nog te zwaar zei ze. Anna kan wel zitten, maar ze zit nog niet heel erg stevig.

Een doek is wel warm Linda, maar de afgelopen twee dagen ben ik ook daarmee op pad geweest. Ik kan hem zo knopen, dat er maar 1 laagje op Anna's rug zit. Voor haar is het dan niet zo warm.
*OUD heilige*
  vrijdag 8 juni 2007 @ 22:44:31 #254
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_50255344
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 12:00 schreef Moonah het volgende:
PV, ik geef Thies altijd een stuk papier tijdens het verschonen. Vindt hij reuze interessant!
Hopelijk blijft dat zo....
Misschien moet je tzt overstappen op de "Playboy" Moon...

Drinken jullie kleintjes ook zo veel met dit weer? Dean heeft buiten zijn 5 voedingen zeker 1,5 fles (fles is 210 ml) met vruchtesap aangelengd water op vandaag

(Hij is 4,5 maand).

Met ook nog zijn fruithapje erbij ben ik soms bang dat ie uit elkaar gaat klappen
  vrijdag 8 juni 2007 @ 22:46:42 #255
640 snoopy
peanuts
pi_50255423
Ik heb Lis ook wat extra water gegeven. Dat vindt ze erg lekker. Die kleintjes kunnen enorm zweten
  vrijdag 8 juni 2007 @ 22:47:59 #256
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_50255458
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 22:46 schreef snoopy het volgende:
Ik heb Lis ook wat extra water gegeven. Dat vindt ze erg lekker. Die kleintjes kunnen enorm zweten
Zeker, ik heb 4 keer een schoon rompertje gegeven vandaag
  vrijdag 8 juni 2007 @ 22:53:07 #257
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50255627
Vivi, was het maar waar ...

Ik belde om half vijf vanmiddag toch maar weer naar de huisarts (gisteravond naar de huisartsenpost geweest omdat ze nauwelijks dronk) en ben even langsgeweest, ze zei dat als ze vanaf toen nog 24 uur de helft (of minder) van wat ze normaal drinkt zou drinken, we zowiezo naar het ziekenhuis moeten met haar. Als we het zelf prettiger zouden vinden zou het nu ook al kunnen. Dus ik vroeg wat ze daar dan zouden doen... dan proberen ze daar haar de fles te geven, als dat daar ook niet lukt gaat ze aan de sondevoeding... dus ik heb gezegd dat we het nog éven aankijken, als ze morgen wéér superslecht drinkt (en vannacht ook) dan bellen we wel naar de huisartsenpost.
Pfft, wat is het toch naar als je kindje niet doet wat goed voor dr is...
Ze is gelukkig nog niet uitgedroogd, maar dit duurt zowiezo al veel te lang, het kwakkelen met drinken is al zolang ze de fles ipv borst krijgt, en dat is nu ongeveer een maand, iets meer.

Chacama, helaas wil ze alleen af en toe de fles zelf vasthouden, meestal werkt dat helemaal niet en duwt ze 'm dan alleen maar weg. Ik houd haar handjes vaak vast met één arm terwijl ik haar de fles geef, en dan stribbelt ze onwijs tegen en gaat huilen. Ook een beker heb ik geprobeerd, ik heb limonade ipv melk geprobeerd, een tuitbeker, you name it. Een washandje nog niet geprobeerd, ijsje ook niet, maar ik denk dat ze daar (zeker 's avonds) héél erg van zou schrikken. Koude limonade of een fruithapje uit de koelkast moet ze ook niet.

Ze heeft maar 1 plasluier gehad vandaag, en daar zat maar een klein beetje in...
  vrijdag 8 juni 2007 @ 22:58:57 #258
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_50255814
Oh Suzanna, sorry! Ik had er over heen gelezen, wat naar voor je/jullie, en frustrerend dat je je meisje nog niet kan vertellen dat ze echt echt echt moet drinken

Lijkt me erg eng en zeker met dit weer! Sorry dat ik geen nuttige tips heb
  vrijdag 8 juni 2007 @ 23:03:47 #259
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50255968
Geeft niet joh! Ik lees ook zo vaak ergens overheen... en was ook niet bedoeld dat jij je naar zou voelen... meer mijn gevoel op dat moment.

Ze ligt nu al een tijd te slapen, heb om half tien geprobeerd haar in haar slaap te laten drinken ( lees: gewoon speen erin stoppen terwijl ze ligt te slapen) maar zelfs slapend duwt ze de fles weg, draait ze haar hoofdje opzij en laat duidelijk merken 'ik wil niet'... (ik probeer haar hoofdje dan recht te houden maar dat lukt zelfs niet...)
Maar goed, probeer het zo wel weer, als ik er vannacht 100 ml in krijg ben ik allang blij. Ben alleen bang dat zelfs dat niet gaat lukken, hoe ze nu drinkt is dat niet echt het vooruitzicht...
  vrijdag 8 juni 2007 @ 23:06:18 #260
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_50256060
En fruithapjes wil ze dus ook niet?Ik zat te denken aan iets van watermeloen ofzo? Met veel vocht?
Ik roep maar wat hoor, kan me voorstellen dat je je zorgen maakt om je muppie
  vrijdag 8 juni 2007 @ 23:17:17 #261
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50256473
Heb helaas geen watermeloen in huis... maar anders vind ik dat nog wel een idee. Het is alleen al zó lang bezig dat er iets aan de hand moet zijn... ze is wel verkouden op het moment, maar kan ook gewoon op haar speentje zuigen, dus is niet verstopt ofzo. Keeltje zag er ook gewoon normaal uit.

Oh ja, wat ik alleen maar wil zeggen is... dat met lapmiddeltjes misschien het voor nú wat beter zou kunnen gaan, maar de reden dat ze niet uit een fles wil drinken is gewoon mysterieus. En nogal belangrijk dat ze dat wél goed doet...

Volgende week moeten we in ieder geval met haar naar de kinderarts, want de huisarts vond dit (gelukkig) ook veel te lang duren. Waarschijnlijk is ze afgevallen ipv aangekomen, ze ziet er namelijk niet goed uit.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 23:21:47 #262
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_50256645
Ja, wat je zegt, en dat ze uberhaupt geen dórst heeft met dit weer..
Succes wijffie, ik hoop dat het snel opgelost wordt
  vrijdag 8 juni 2007 @ 23:24:29 #263
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50256747
Sorry als ik iets roep dat je al geprobeerd hebt, maar misschien uit een gewone beker Susanna?

[ Bericht 1% gewijzigd door Leah op 08-06-2007 23:34:38 ]
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 23:33:28 #264
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50257074
Even opletten. Weer het verkeerde knopje
  vrijdag 8 juni 2007 @ 23:38:36 #265
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50257267
Leah, heb ik idd al geprobeerd, maar lief dat je nog even reageert hoor, alle tips zijn meer dan welkom.

Vivi, vind ik al de hele dag raar dat ze geen dorst heeft... het lijkt trouwens af en toe wel of ze wil drinken, als je haar dan wat aanbiedt wordt het na een paar slokjes echt weggeduwd en wordt ze boos als je het blijft proberen.

Gelukkig kan ik even een update geven ... ze heeft namelijk net 100 ml limonade in haar slaap gedronken, achter elkaar. Dat vind ik al heel wat! Het zegt niets voor morgen, maar in ieder geval heeft ze weer aardig wat vocht (voor haar doen dan ) op....
  vrijdag 8 juni 2007 @ 23:38:59 #266
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50257281
En nu ga ik slapen ... (voel me nu ietsje rustiger nu ze wat op heeft...)
  zaterdag 9 juni 2007 @ 02:27:01 #267
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50260870
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 22:44 schreef Vivi het volgende:

[..]

Misschien moet je tzt overstappen op de "Playboy" Moon...
  zaterdag 9 juni 2007 @ 08:28:44 #268
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50262019
Suzanna, wat moeilijk dat Julia zo'n eigenwijze drinker is. Gelukkig had ze wel die 100 ml. op gisteravond, dat is in elk geval iets inderdaad. Succes ermee!
  zaterdag 9 juni 2007 @ 09:09:14 #269
108648 cattie
lieve moeder
pi_50262211
Suzanna, wat lastig! Hoe gaat het nu?

Hoe gaat het eigenlijk met Iris in haar spreidbroek?
pi_50262286
Wat moeilijk, Suzanna! Mijn eerste gedachte was 'limonade? Voor zo'n pukkie???' Maar als ze inderdaad niets drinkt dan moet je op een gegeven moment wel. Vreselijk, lijkt me! Sterkte, hopelijk komt er snel verbetering in.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 09:51:17 #271
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50262538
Ja, ik heb helaas nu geen diksap in huis Owlet... maar zelfs dat had ik anders niet gegeven...opvolgmelk is toch het beste! Vanochtend vroeg heeft ze daar 70 ml van gedronken, maar dat was ook in haar slaap... ze drinkt eigenlijk als ze wakker is bijna niets.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 10:00:37 #272
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50262626
Sterkte Suzanna, met je lieve eigenwijze meidje....
Het lijkt me een heel nare lastige frustrerende situatie.

@ Viefke!
  zaterdag 9 juni 2007 @ 10:25:46 #273
94046 PM-girl
pi_50262989
Suzanna, wat rot zeg. Succes ermee!
*
pi_50263740
jee Suzanna, wat een toestand zeg
Hoe is het nu dan?

Meike is een superkind
Omdat ze zich omdraait kan ze niet meer in de inbakerzak, dus in een gewone slaapzak naar bed....eerste paar keer ging het nog niet zo goed, ze mepte steeds zelf de speen eruit
Maar inmiddels gaat het heel goed! *afklopt onder de tafel* Ze heeft vannacht gewoon doorgeslapen tot 7.20 uur
Toen de fles en weer verder pitten tot 9.30 uur!!
En ze is haar stem aan het ontdekken, af en toe komt er een gilletje.... zo schattig!
pi_50266695
Oei Suzanna, wat lastig. Ik duim voor jullie

Eva drinkt gelukkig wel goed. Melk uit de fles, water uit een glas . En dan lekker met haar tandjes er langs schrapen. Of tandenknarsen, dat vindt ze ook zo leuk!

PM-girl, ik heb nu een keer met de buggy gefietst en het ging prima! Het fietst wel wat zwaarder met 8 kilo voor op en dan nog 5 kilo achterop .
Yppy, ik bedoelde eigenlijk meer: is het niet superwarm voor jou? Ik heb nu soms al het zo heet dat Eva gezellig even op een kleedje mag spelen ipv op mijn schoot. Ze is echt een kruikje.
Chacama, we hebben een airco. Die gaan we misschien ook maar gebruiken, maar het werkt bij ons niet heel goed. Op de gang is wel een goed plan, maar dan moeten we nog even uitvinden waar we de afvoer heen laten gaan.

[ Bericht 5% gewijzigd door Linda__ op 09-06-2007 13:48:29 ]
Eva en Maria
  zaterdag 9 juni 2007 @ 14:04:03 #276
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50268014
Suzanna (ik denk nog even mee). Ze hebben bij de HAP neem ik aan wel in haar oren gekeken? En in haar keel?
Bij oorontsteking is het drinken nl ook vaak drama.
Ow ja, en wat me net te binnen schiet, zou je niet kunnen proberen om van opvolgmelk een ijsje te maken? Misschien dat ze dat wel wil?
Sterkte hoor, ik weet hoe naar het is als je kind niet wil drinken, zeker met dit weer.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 15:28:26 #277
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50270600
Leah, lief dat je meedenkt ... Ze hebben haar idd helemaal gecheckt, oortjes, keeltje, buikje gevoeld, etc. etc. en ze konden niets vinden. De komende week gaan we in ieder geval met haar naar de kinderarts, maar dat duurt dus nog even. Ze drinkt gelukkig wel af en toe toch wat, dus zit aan het minimum voor nu (om niet uit te drogen dan), dat is 250 ml per dag. De huisarts had het uitgerekend aan de hand van het gewicht van 6 kilo, toen ik daar was wist ik niet precies hoeveel ze weegt natuurlijk. Ik ga in ieder geval vragen of ik maandag mag komen wegen op het consultatiebureau, kan me niet voorstellen dat dat niet mag.

Karin, het gaat opzich wel redelijk nu hoor, gelukkig. Ze heeft een hele tijd geslapen (iets van tweeënhalf uur) en dat is lang geleden dat ze dat overdag gedaan heeft. Nu is ze wakker en geeft mijn man haar een flesje. Hopelijk lukt dat... we hebben nu ook meloen in huis, dus als het niet lukt proberen we dat zo even.

Oh ja, ik ga idd even een ijsje proberen te maken van opvolgmelk, vind het wel een idee! Thnx Leah!
  zaterdag 9 juni 2007 @ 21:02:27 #278
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50280367
Linda__ afvoer gaat bij ons naar de zolder.

Suzanna, je verhaal doet me denken aan iemand. Weet niet meer wie, maar die vertelde me dat haar kindje alleen maar slapend dronk. Het was voor haar de enige manier om vocht naar binnen te krijgen. Elke keer als haar kindje ging slapen, ging ze een half uurtje later met een fles er achteraan om haar te laten drinken. Ik hoop niet dat dit voor jou gaat gelden, maar misschien is het wel het proberen waard. Heel veel sterkte, ik hoop dat Julia snel beter drinkt.
pi_50283147
Ronja krijgt haar eerste kies, zo raar! De vier centrale snijtandjes zijn door en we waren aan het wachten op de laterale snijtanden. Maar vanavond voelde ik ineens een puntje, vrij ver naar achter, er passen minstens drie tandjes tussen de snijtand en het puntje.
Even opgezocht en het kan inderdaad het eerste kiesje zijn, de hoektandjes komen meestal pas rond 20 maanden.
Ze ontdekte vandaag ook hoe ze zelf moet gaan zitten en ze heeft zich een keer per ongeluk opgetrokken in de box, om daarna woedend te worden van frustratie omdat ze niet meer naar beneden kon. Wat een sprongen ineens, ze blijft me verbazen!
  zaterdag 9 juni 2007 @ 22:38:04 #280
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50283335
Die Ronja! Pittige tante!
Heeft ze last van het kiesje? Ik heb gehoord dat die pijnlijker zijn dan de tandjes...??

En ik moest even nadenken wat laterale snijtanden zijn, maar ik snappum nu.
Thies heeft al maanden onder twee tandjes, sinds een maand ook boven twee. En de bovenste twee laterale snijtanden zaten er al weken aan te komen. Vanochtend voelde ik de puntjes. Maar het gekke is, ik was zo 'gefixeerd' op die bovenkaak, nu blijkt hij ineens ook al zijn 7e tandje te hebben, in de onderkaak! Die had ik dus even gemist!!!
pi_50283491
Thies al zeven tandjes! Een echt gebitje is het dan
Ik geloof niet dat ze last heeft gehad van het kiesje, ik voelde het per toeval omdat ik weer eens speurde naar de nieuwe snijtandjes en ik heb de afgelopen dagen niets gemerkt van hangerigheid, in tegendeel zelfs.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 22:50:42 #282
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50283771
Haha! Ik zie je al speuren!
Doe ik ook hoor , en zo ontdekte ik dus ook per toeval dat ondertandje.
Maar fijn dat Ronja geen last van heeft gehad van haar kiesje.
Thies had van zijn eerste twee tandjes onwijs veel last. Ik vreesde dus al het ergste. Maar van de rest heeft hij nagenoeg geen last gehad.
Alleen huilt hij de afgelopen paar dagen tijdens het warm eten (groentehap). Dat is wel sneu. Het enige dat we kunnen bedenken is dat hij dan last heeft van zijn tanden...
pi_50283948
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 22:32 schreef owlet het volgende:
De vier centrale snijtandjes zijn door en we waren aan het wachten op de laterale snijtanden.
En ik wachte op de centrale snijtandjes boven bij Lis, maar allebei haar laterale snijtanden zijn al door
En onder alleen haar centrale snijtandjes
  zaterdag 9 juni 2007 @ 23:01:49 #284
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50284157
Haha, dan heeft Lis nú al een fietsenrekje in haar mond als ik het goed begrijp!
pi_50284234
Dat heb jij goed begrepen
pi_50287988
Fons heeft nog steeds zijn vleestanden...
  zondag 10 juni 2007 @ 07:05:34 #287
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50290588
Storm ook, hoor Bass-Miss. Nul tanden nog.
Maria kreeg op haar eerste verjaardag haar eerste tandje en ik verwacht dat haar broertje ook zo'n laatbloeier is.
pi_50291183
Hehe, Fons zijn nichtje ook maar op 11 maanden, dus ik verwacht het ook niet meteen.
  zondag 10 juni 2007 @ 11:25:07 #289
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50292348
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 22:50 schreef Moonah het volgende:
Haha! Ik zie je al speuren!
Doe ik ook hoor , en zo ontdekte ik dus ook per toeval dat ondertandje.
Maar fijn dat Ronja geen last van heeft gehad van haar kiesje.
Thies had van zijn eerste twee tandjes onwijs veel last. Ik vreesde dus al het ergste. Maar van de rest heeft hij nagenoeg geen last gehad.
Alleen huilt hij de afgelopen paar dagen tijdens het warm eten (groentehap). Dat is wel sneu. Het enige dat we kunnen bedenken is dat hij dan last heeft van zijn tanden...
Koud eten doet het hier dan goed. Gisteren hebben we weer samen een ijsje gegeten Ik geef hem ook elke dag zo'n babykoekje om te knagen, dat vindt hij heerlijk.
  zondag 10 juni 2007 @ 11:29:41 #290
108648 cattie
lieve moeder
pi_50292437
Zo, weer veel tandontwikkelingen hier! Ive is weer aan het kwijlen, maar ik heb nog geen nieuw tandje gezien.

Ive trekt zich nu constant over al aan op en schuivelt dan ook langs de bank/tafel/wat dan ook rand heen en weer. Echt al kleine stapjes!
  zondag 10 juni 2007 @ 11:45:00 #291
94046 PM-girl
pi_50292737
Ive !!

Ik heb gisteren een rietjesbeker gekocht en het is een hit! Leuk om te zien hoe hij ontdekte wat hij ermee moest doen!
*
  zondag 10 juni 2007 @ 12:25:36 #292
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50293758
Die stapjes laten hier nog even op zich wachten. Ken gaat steeds huilen wanneer hij op zijn platte voeten staat, volgens mij vindt hij het eng ofzo. In de zin van: 'help! ik sta en wat nu?!'
  zondag 10 juni 2007 @ 12:51:23 #293
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50294539
Chacama, dat zou ik eigenlijk niet eens zo erg vinden als het zo was dat ze alleen slapend zou drinken, maar zelfs in haar slaap weigert ze de fles nog regelmatig. Dat is het rare!
Was er bij haar kindje ook een oorzaak voor? of is die mysterieus? Is het ook overgegaan? je kunt niet eeuwig in de slaap voeden, op een gegeven moment is dat gewoon afgelopen...
  zondag 10 juni 2007 @ 12:51:52 #294
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50294551
PV, is helemaal niet raar hoor, is best wel 'eng' in het begin voor die kleintjes. In ieder geval heeeel spannend!
pi_50299167
Eva krijgt geloof ik een spleetje tussen haar boventanden. Ze zijn net door, maar ze staan een groot stuk uit elkaar . Ik las hier ergens over opvolgmelkijsjes. Goed idee! Dat ga ik ook proberen!

En die rietjesbeker, is dat beter dan een tuitbeker? Eva snapt de tuitbeker niet helemaal, maar drinkt water of iets anders niet uit een fles. Een glas/beker gaat wel, maar geeft wel erg veel gelek. Nu niet zo erg, wat natte kleertjes, maar bij kouder weer is het niet zo handig...
Eva en Maria
  zondag 10 juni 2007 @ 15:51:58 #296
94046 PM-girl
pi_50299297
Een rietjesbeker is makkelijk, hij hoeft niet op de kop om er iets uit te krijgen, want een rietje.Daarbij is het grote verschil dat hij niet lekt, zoals tuitbekers wel doen als ze niet rechtop staan.
In het bv-topic werd hij getipt:

Hij kan mee in de tas/auto/jaszak etc. want het rietje kun je verstoppen en dus afsluiten voor viezigheid.
*
  zondag 10 juni 2007 @ 15:53:08 #297
94046 PM-girl
pi_50299336
Trouwens, over die tandjes wat je schrijft Linda. Ik vroeg me af hoe dat zit, dit is het melkgebit, als iets nu al scheef zou zijn of dus een spleetje, wat zou dat betekenen voor het latere gebit?
*
pi_50304039
linda mijn kleine meid drinkt nu goed uit de rietjesbeker. tuitbeker snapt ze geen snars van.
pm ik heb hem toevallig ook gisteren gekocht haha.
linda zou je anders niet aan je tandarts kunnenvragen over het spleetje.

suzanna wat raar dat julia niet wil drinken. misschien is er iets ben je al eens naar de ha of kinderarts met haar geweest?(misschien heb ik er overheen gelezen dan sorry) sterkte.
mama van 3 kids!
pi_50304735
Zijn er ook baby's die wél iets snappen van een tuitbeker? . Anna moet hem ook niet. De rietjesbeker ook nog niet, maar die is in ieder geval interessant genoeg om te bestuderen ipv weg te meppen. Komt wel goed dus.
pi_50304779
Dat tandenspleetje, ik vind het niet zo'n probleem hoor. Naar de tandarts gaat Eva nog niet (ik vroeg mij laatst af vanaf wanneer we dat moeten doen, om alvast te wennen ofzo ben zelf ook al twee jaar niet meer geweest, heb nooit wat en ik vergeet het altijd
Bovendien, wat willen ze doen. een beugeltje lijkt me iets te vroeg. We wachten eerst maar eens af hoe het zit als de hele tand er is, en sleutelen doen ze maar als ze 12 is ofzo...

Binnenkort dus maar eens op zoek naar een rietjesbeker!
Eva en Maria
pi_50304998
quote:
Op zondag 10 juni 2007 18:53 schreef Linda__ het volgende:
Dat tandenspleetje, ik vind het niet zo'n probleem hoor. Naar de tandarts gaat Eva nog niet (ik vroeg mij laatst af vanaf wanneer we dat moeten doen, om alvast te wennen ofzo ben zelf ook al twee jaar niet meer geweest, heb nooit wat en ik vergeet het altijd
Bovendien, wat willen ze doen. een beugeltje lijkt me iets te vroeg. We wachten eerst maar eens af hoe het zit als de hele tand er is, en sleutelen doen ze maar als ze 12 is ofzo...

Binnenkort dus maar eens op zoek naar een rietjesbeker!
nee maar je kunt vragen wat het kan betekenen voor het latere gebit zoals pm ook al zei.

de rietjesbeker hebben ze gewoon bij de kruidvat. hij is hij en handig.
jarno mijn meisje is 5 maand dus veel kan ze er ook niet van snappen, maar vroeg geleerd is oud gedaan ik heb nu van de avent die handvaten en een jip en janneke tuitbeker van de hema en nu de rietjesbeker en dat is wel een hit de eerste 2 snap ze niks van. volgens mij wil ik te snel gaan.
mama van 3 kids!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')