abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 juni 2007 @ 21:15:27 #226
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50215532
Wat doen jullie om jullie kinderen nog op een leuke manier te verschonen? Want het wordt steeds lastiger om hem te laten liggen, Kendahl gaat steeds zitten. Zittend kan ik hem geen luier omdoen en staan kan hij nog niet... Iemand? Tips?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_50215767
als je hem iets heel interessants in de handen geeft misschien???
Truc werkt bij ons op de creche over het algemeen heel goed
(moet wel iets zijn waar ze anders niet mee spelen, bij ons staat bijv een klein tractortje bij de commode. Doen ze haast een moord voor)
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  donderdag 7 juni 2007 @ 21:23:03 #228
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50215870
Klinkt misschien gemeen, maar dwingen was bij Fleur de enige optie. En als dat niet hielp dan ging ze op de grond en liep ik boos weg. Ik probeerde er altijd iets leuks van de maken. Zelf een beetje laten helpen. Maar niet meewerken kon dan weleens een beetje 'pijn' opleveren. En dan gaf ze snel toe en ging lief liggen.

Maud wil in bad alleen nog maar op d'r buik liggen. Ze voelt het water aan d'r kontje en draait dan net zo lang tot ze op d'r buik ligt, zo mooi.
pi_50216614
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 21:15 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Wat doen jullie om jullie kinderen nog op een leuke manier te verschonen? Want het wordt steeds lastiger om hem te laten liggen, Kendahl gaat steeds zitten. Zittend kan ik hem geen luier omdoen en staan kan hij nog niet... Iemand? Tips?
Ik geef Mikael altijd iets wat ie alleen vast mag houden tijdens het verschonen. Hij vind dat altijd heel wat. Helemaal trots houdt ie het dan vast met zo'n bekkie erbij van: Ohoh die mag ik eigenlijk niet. En als ik er dan ook nog een spelletje van maak en net doe of ik het wil pakken en steeds zeg oh die mag jij niet, begint ie helemaal te giebelen en nog steviger vasthouden.
En als dat bij dat ene ding niet meer werkt dan pak ik iets anders.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  donderdag 7 juni 2007 @ 22:37:32 #230
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50218993
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 21:41 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Ik geef Mikael altijd iets wat ie alleen vast mag houden tijdens het verschonen. Hij vind dat altijd heel wat. Helemaal trots houdt ie het dan vast met zo'n bekkie erbij van: Ohoh die mag ik eigenlijk niet. En als ik er dan ook nog een spelletje van maak en net doe of ik het wil pakken en steeds zeg oh die mag jij niet, begint ie helemaal te giebelen en nog steviger vasthouden.
En als dat bij dat ene ding niet meer werkt dan pak ik iets anders.
We hebben alles nu wel zo'n beetje gehad, vrees ik.... Soms rijm ik er uit mijn hoofd een liedje bij of ik "eet een voetje" op. Tja, we moeten er even doorheen denk'.
pi_50219737
en iets boven Kendahl hangen een mobiel of zo?
mama van 3 kids!
  donderdag 7 juni 2007 @ 22:56:56 #232
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_50219911
bij Saskia was 't altijd m'n linkerelleboog op haar borstkas.

Idd een rottijd om doorheen te moeten
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 08:14:31 #233
1762 YPPY
Yppiaans
pi_50226581
Lekker, Ronja op haar eigen kamer. Fijn dat ze zo snel gewend is.

Anna eet ook pindakaas, vindt ze erg lekker. Ze krijgt een speeltje tijdens het verschonen, meestal werkt dat redelijk.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_50226979
Inderdaad, in de houdgreep op die leeftijd PV
Variety is the spice of life
pi_50226988
Ooh, ik zíe een Anna
Variety is the spice of life
  vrijdag 8 juni 2007 @ 08:44:47 #236
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_50227036
Ik laat Brent tegenwoordig op zijn buik draaien, druk de luier op zijn billen en draai hem dan snel om. Soms werkt het... soms ook niet...
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  vrijdag 8 juni 2007 @ 09:34:17 #237
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50228311
Haha, lastige kinders tijdens verschonen, niet veel aan te doen. Hier twee gehad (en Emma nog steeds) en er valt gewoon niets aan te doen, de ene keer gaat het beter dan de andere en het is vooral gewoon 'in bedwang houden' en veel spieren in je handen trainen ...
Maar bij sommige kinders helpt dat afleiden wel goed. In ieder geval succes!

Hier een meisje wat héééél slecht dronk de afgelopen dagen en gisteravond helemaal niets meer wilde, toen zijn we even naar de huisartsenpost geweest, ze was gelukkig nog niet uitgedroogd dus ze deden niets, maar de arts daar gaf de tip om de melk te verdunnen (ze is ook erg verkouden) . Daar had ik stom genoeg nog niet aan gedacht, en dat werkt dus tot nu toe wel redelijk. Vanochtend is er zelfs 150 ml op gegaan, en dat is de eerste keer in een week ofzo. In twee keer gegeven, maar hij ging op!

Maar normaalgesproken moet ik het er bijna in dwingen, en dat werkt ook niet omdat ze het dan uit haar mondje laat lopen. Verder is ze gewoon heeeel vrolijk en schattig, maar zodra je met een fles komt....
Fruithapjes at ze gisteren ook heel slecht, maar de dagen ervoor juist weer wél redelijk. Wilde ik eigenlijk nog lang niet mee beginnen (ze is 5 maanden) maar je moet wat he.

Maar wie weet werkt het gewoon om dunnere voeding te geven! Ik deed er ook regelmatig nutriton in omdat ze redelijk veel spuugde, maar nu heb ik dat niet gedaan en ze dronk héél goed voor haar doen.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 11:04:14 #238
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50230979
Vanmorgen was het echt een drama: brullen! Ik moet niet zo bang zijn om hem pijn te doen, maar ik kan het niet helpen. Daardoor lukt het, denk ik, gewoon niet. Op dit moment lukt het nog het beste met twee mensen, mja.... ik ben vaak alleen.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 12:00:27 #239
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50232907
PV, ik geef Thies altijd een stuk papier tijdens het verschonen. Vindt hij reuze interessant!
Hopelijk blijft dat zo....

En Suzanna, drinkt Julia nog steeds melk met roosvicee? Of heb je dat afgebouwd?
En ik ben heel benieuwd hoe het bij juliie met 'de nieuwe aanpak' gaat? Maar mss hoort dat in het moedertopic.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 13:10:12 #240
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_50235412
PV, lastig. Hier gaat het eigenlijk nog wel prima, dus ik kan je niet helpen. MIsschien is op de grond verschonen een optie, kan hij in ieder geval niet op de grond dutsen (daar zou ik dan weer bang voor zijn).

Ennuh, mama's van grote kleine babytjes, er komt een meeting aan he Ik wil ze allemaal wel (nog) eens zien!!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 8 juni 2007 @ 16:15:43 #241
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50242440
Nou, ze drinkt wéér zo vreselijk slecht, we maken ons er toch wel veel zorgen over omdat het gewoon echt niet goed is met dit warme weer. Zowiezo niet, en nu nog extra.
Julia krijgt het af en toe mét en af en toe zonder limonade. Ligt eraan of ik denk dat ze het niet drinkt zónder en dan doe ik er wat bij. Maar nu helpt dat echt niet, maakt niet uit wat je aanbiedt, ze hoeft het állemaal niet.
Vanochtend heeft ze minstens 150 ml op, halfslapend in haar bedje gegeven (ze wil niet op de arm gevoed worden). Maar daarna weinig tot niets meer, en vanochten was rond zeven uur.... Sindsdien twee keer iets van 20/30 tot 50 ml, tussendoor elke keer geprobeerd.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 16:25:32 #242
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50242800
En een waterijsje (fruitsap met water) suzanne. Is dat nog een optie. En evt. uit een gewone beker of haar een antilek beker met water geven. Dan kan ze zelf spelen en hopelijk komt er dan ook nog wat binnen.

Heel veel sterkte...hoe is het met de plasluiers? Is ze nog voldoende allert? Heeft ze last van tandjes. Helpt het om eerst een beetje dentinox op de kibbels te smeren en dan de fles aan te bieden?

Hoe weet ik dat mijn kind uitdroogt?

Je kind maakt minder luiers nat dan anders.
Je kind plast minder en de kleur van de plas is donkerder.
Je kind heeft droge lippen en hoofdpijn.
Je kind is suf en reageert niet goed.
Als je de huid van je kind tussen je vingers houdt, veert deze niet meteen terug.

(ja ergens van een site geplukt)

Maud wil erg graag helpen met alles, zit Julia ook in die fase? Misschien dat je ze dan op die manier aan het drinken krijgt. Door het haar te laten doen of erbij te helpen.

[ Bericht 33% gewijzigd door chacama op 08-06-2007 16:47:13 (lijstje) ]
  vrijdag 8 juni 2007 @ 19:04:02 #243
108648 cattie
lieve moeder
pi_50248210
Suzanna, wat lastig! Sterkte ermee.

PV, een bekend probleem, Ive doet het ook. Ik gebruik maar gewoon kracht, dat is het enige wat helpt.

Ive was vanavond erg lastig. Hij wilde niet echt eten, niet drinken, niet spelen, alleen in badje, dat was wel goed. Het is nu net vreselijk begonnen met onweren, dus hopelijk is het straks niet zo broeierig meer. Ive ligt nu in zijn bedje, maar ik twijfel of hij nu kan/wil slapen, het gaat zo hard tekeer buiten!
  vrijdag 8 juni 2007 @ 19:13:27 #244
1762 YPPY
Yppiaans
pi_50248578
Die meeting vind ik terug PM, dus die sla ik over. Ik ben momenteel niet op mijn best bij zo'n grote groep vreemden.

Vervelend Suzanna, zeker met het warme weer.

Vanochtend waren we bij het cb en Anna mag in een fietsstoeltje. Vanmiddag hebben we mijn fiets opgehaald en er zit nu al een dubbele standaard op. Nu nog een fietsstoeltje.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  vrijdag 8 juni 2007 @ 19:14:28 #245
108648 cattie
lieve moeder
pi_50248613
Wat leuk dat Anna in het fietsstoeltje mag! Ive vindt het heerlijk.
Hij is trouwens gewoon in slaap gevallen, ondanks het onweer.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 19:17:48 #246
1762 YPPY
Yppiaans
pi_50248752
Anna is ook al een kwartier stil, ze was ook wel erg moe.

We zijn nu nog aan het twijfelen wat we meenemen op vakantie (volgende week). We hebben een wandelwagen, maar die kan alleen op de achterbank in de auto. In de kofferbak gaat niet. Neemt erg veel ruimte in beslag dus. Anna mag daar wel in, op de ligstand en eventjes zitten tussendoor (ook vanochtend gevraagd). Ik vind het alleen zo veel ruimte meenemen. Nu twijfel ik of ik het zal redden met de draagdoek, dat we die de hele vakantie gebruiken. Die past tenminste in een tas.
*OUD heilige*
  vrijdag 8 juni 2007 @ 19:44:06 #247
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50249691
Yppy, heb je niet toevallig een buggy die je helemaal in ligstand kunt zetten. Ik heb die nl. wel en als ik met de renault 5 op pad ga, neem ik naast de draagdoek ook die buggy mee.

Ook Maud is ondanks onweer gaan slapen.

En super dat Anna in het zitje mag.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 19:49:40 #248
108648 cattie
lieve moeder
pi_50249904
Uhhhm, misschien een hele rare vraag, maar waarom mag Anna maar even zitten tussendoor in de wandelwagen? Ik dacht dat vanaf een maand of 8 a 9 baby's al wel in de zitstand mochten.. (Ive zit al sinds hij 8 maanden is in de wandelwagen, hij en ik hebben er nooit problemen mee gehad.)
pi_50250503
Wij hebben sinds kort ook een 5 standenbuggy van Marktplaats (¤ 12.50). Ideaal! . Eva kan er lekker in rondkijken, als ze moe is hangen we er een dekentje over en gaat ze in de ligstand, en het ding past in de auto, én aan de fiets!
Misschien kan je nog zoiets op korte termijn vinden Yppy. Ik heb niet veel ervaring met een draagdoek, maar het lijkt me zo wárm als het warm is. Of valt dat mee?

Hier geen regen, maar wel een harde wind, dus we hebben alles maar even tegen elkaar open gezet, zodat Eva tenminste 'koel' kan slapen. Ik zie wel een beetje op tegen de zomer in ons eigen huis (we zijn nu op ons vakantieadres) want onze bovenverdieping is zo heet! Ik vind het zo zielig voor Eva. Nou ja, nu houdt ze het prima vol. Vandaag alleen de pamper aan in de tuin, en ze heeft nog een half uur liggen spetteren in een zwembadje. Heerlijk vond ze het!
Eva en Maria
  vrijdag 8 juni 2007 @ 20:45:16 #250
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50251814
Linda__ misschien toch even de reclame in de gaten houden voor een airco. WIj hebben die twee jaar terug gekocht, omdat het bij ons boven ook zo ontzettend heet is. Ding op de overloop en een koel bovenverdieping was het resultaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')