abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 juni 2007 @ 18:49:22 #201
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50172443
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 16:43 schreef chacama het volgende:
foto PV!!!
Ik zal eens vragen of belsen voor mij wil knutselen, voor in mijn fotoboek
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_50177384
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 18:43 schreef Fendy het volgende:
Jayden - 3 maanden -> 7600 gram -> 64 centimeter.

Ook best flink denk ik toch?
het is flink maar hoe ziet hij eruit? goed of echt van die lekkere rolletjes?
en als hij te vreden is is het toch ook goed.

die van mij 5 maand- 7560 gr. - 61,7cm moest op dieeet van het cb.
volgens de ha moest ik haar wat meer eten geven want ze huilde van de honger zei ze tegen mij.
ik ging naar de ha vanwege dat ze aan de borst en aan de fles huilde met tranen. bij het cb zeiden ze ow is niks hup en werd weer het kamertje eruit gezet.
mama van 3 kids!
  woensdag 6 juni 2007 @ 20:50:04 #203
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50177504
Jeetje popples wat raar. Daar zou ik ook van worden.

Hopelijk nu inmiddels wel meer duidelijkheid.
pi_50177644
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 20:50 schreef chacama het volgende:
Jeetje popples wat raar. Daar zou ik ook van worden.

Hopelijk nu inmiddels wel meer duidelijkheid.
ik doe gewoon wat mijn gevoel me in geeft. bij de ha had ik ook zoiets nou fijn weer geen stap verder want een baby huilt niet zomaar met tranen en slaan en trappend en afzetten.
we zijn wel begonnen met vast voedsel maar goed beter dan de hele dag een huilend kind dat chaggie is.
mama van 3 kids!
pi_50177674
Heel apart Popples dat van het CB.....

Maandag was ik met Jenna geweest. Bijna 6 maanden en 66 cm lang en ze weeg 6675 gram. Lang en slank
pi_50177681
Popples, heb je al eens zo'n curve ingevuld? http://www.borstvoeding.com/groeicurve/
Ik vind het zo'n raar verhaal, dat dieet... Hoe zet je een kind van vijf maanden nu op een dieet, en waarop baseren ze dat nu precies...
Eva en Maria
  woensdag 6 juni 2007 @ 20:54:13 #207
108648 cattie
lieve moeder
pi_50177708
PV, wat gaat Kendahl nu opeens snel met zijn tanden!

Popples, wat een stomme reactie van het cb. En ook rot dat het cb en de ha elkaar tegenspreken.

Zei ik een tijdje geleden dat Ive echt door sliep, het gaat nu alweer 4 nachten slecht. Het zal hopelijk ook door de prikjes komen, maar ook voor de prikken had hij alweer wat slechte nachten. De laatste tijd valt hij weer moeilijk in slaap 's avonds of wordt hij na een uur of twee uur slapen opeens hard huilend wakker. Net ook weer. Laten huilen hielp niet, dus ik heb hem maar wat water gegeven (ik wist niets beters te verzinnen) en nu lijkt hij wel weer te gaan slapen. Hopelijk gaat het nu goed en hoef ik niet weer zoals afgelopen nacht 2x een nachtvoeding te geven om hem te kalmeren en te laten slapen.

Ik had zo gehoopt dat hij nu een keer het doorslapen vol zou houden. Voor zichzelf, maar ook voor mezelf.
pi_50178566
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 20:53 schreef Linda__ het volgende:
Popples, heb je al eens zo'n curve ingevuld? http://www.borstvoeding.com/groeicurve/
Ik vind het zo'n raar verhaal, dat dieet... Hoe zet je een kind van vijf maanden nu op een dieet, en waarop baseren ze dat nu precies...
ja het is stom van het cb maar goed ze kunnen me wat ga mijn kind niet uit laten hongeren en de hele dag laten huilen.

ik moest per voeding 1schepje minder doen en ze krijgt nu 4 voedingen.
mama van 3 kids!
pi_50178651
cattie vervelend als ze spoken. zal ik mijn mevrouwtje even laten fluisteren hoe het moet.
mama van 3 kids!
  woensdag 6 juni 2007 @ 21:26:42 #210
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50179154
Popples, heb je verhaal hier inmiddels gelezen.

Cattie, wat naar voor Ive en jou... Vooral dat hij 's nachts weer wakker werd.
Dat van 's avonds heeft Thies nu ook sinds een week ofzo. Hij wordt 6-7-8 keer wakker, tot zijn laatste fles om een uur of 23. Heel sneu, hij is echt paniekerig lijkt wel. Gisteren heb ik hem er zelfs even uitgehaald, maar hij huilde gewoon door. Zo zielig sni-hi-hikkend... Menneke.
In "Oei ik groei" las ik dat dat bij zijn aankomende sprong (die van 37 weken) kan horen. Nachtmerries.
Wellicht hikt Ive ook tegen een sprong aan?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 6 juni 2007 @ 21:30:26 #211
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50179306
He, wat zielig voor Ive en Thies én hun ouders. Zo rot als je baby zo uit z'n doen is, ook al realiseer je je soms best dat het waarschijnlijk maar een fase is. Blijft gewoon rot, toch?
Bij Storm was het laatst dus echt koorts, maar ik neem aan dat jullie dat wel gevoeld zouden hebben.

Sterkte ermee.

En Popples, je kunt altijd proberen of ze ook genoeg heeft aan flessen met een schepje minder, toch? Misschien hebben ze het niet zo handig gezegd, want dieet klinkt echt zielig natuurlijk. Maar wie weet voelt ze zich ook goed met die hoeveelheid en dan kan het geen kwaad om te proberen, lijkt mij?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 6 juni 2007 @ 21:43:59 #212
108648 cattie
lieve moeder
pi_50179972
Thies ook al.. Agossie, dat doorsnikken, zielig he?
Tja, een sprongetje, het kan. Maar Ive heeft zo vaak dat hij niet goed slaapt. Hij heeft inderdaad nu wel af en toe nachtmerries volgens mij. Ik probeer het positief te zien, hij heeft al wel een paar keer echt supergoed doorgeslapen, nu gaat het iets minder maar het is niet meer zo erg dat hij om de 2 uur wakker wordt 's nachts. Ooit gaat hij vast goed slapen, ooit...
pi_50180539
ow wat lijkt me dat rot om je kind zo snikkend zien wakker te worden.

sugar we hebben het geprobeerd maar ze bleef de hele dag huilen en chaggie. na een week heb je het wel voor gezien. toen ik 4 voedingen van 210 gaf met 7 schepjes ging het goed. hun komen er niet bij zitten als je kindje honger heeft we zullen wel zien wat het ons brengt. volgende meting bij het cb hebben we de kinderarts kijken wat zij zegt.

ik vind so wie so dat wij geen goede cb hebben. de bv heb ik 3.5 maand vol gehouden het enige wat die wijkverpleegkundige zegt is ja heb je toch goed gedaan, de vorige keer zei hij nou dan stop je toch.
1 keer moest ik zo nodig naar kinderfysio en wat blijkt niks aan het handje. en nu dit. wat komt de volgende keer
mama van 3 kids!
  woensdag 6 juni 2007 @ 21:58:36 #214
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50180669
Oh, sorry popples, dat had ik niet gelezen! Dan zou ik het advies ook naast me neerleggen. Je kunt het altijd over een tijd weer proberen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_50181100
ja doen we ook sugar thanks voor het meedenken en reageren

gaat weer lurken hier
mama van 3 kids!
  donderdag 7 juni 2007 @ 09:20:07 #216
24188 Belana
kloon van belana
pi_50191273
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 20:54 schreef cattie het volgende:
PV, wat gaat Kendahl nu opeens snel met zijn tanden!

Popples, wat een stomme reactie van het cb. En ook rot dat het cb en de ha elkaar tegenspreken.

Zei ik een tijdje geleden dat Ive echt door sliep, het gaat nu alweer 4 nachten slecht. Het zal hopelijk ook door de prikjes komen, maar ook voor de prikken had hij alweer wat slechte nachten. De laatste tijd valt hij weer moeilijk in slaap 's avonds of wordt hij na een uur of twee uur slapen opeens hard huilend wakker. Net ook weer. Laten huilen hielp niet, dus ik heb hem maar wat water gegeven (ik wist niets beters te verzinnen) en nu lijkt hij wel weer te gaan slapen. Hopelijk gaat het nu goed en hoef ik niet weer zoals afgelopen nacht 2x een nachtvoeding te geven om hem te kalmeren en te laten slapen.

Ik had zo gehoopt dat hij nu een keer het doorslapen vol zou houden. Voor zichzelf, maar ook voor mezelf.
Ezra is ook weer steeds vroeger wakker, vannacht was het 4 uur en meneer ging echt niet meer slapen zonder een fles ze doen elkaar weer eens na...
Ezra eet ook heel veel momenteel, hij is aan een inhaalslag bezig ofzo
stormy waters...
sailin'
  donderdag 7 juni 2007 @ 09:25:05 #217
108648 cattie
lieve moeder
pi_50191374
Belana, wat fijn dat Ezra goed eet!
Slapen is geen hobby van Ezra en Ive.. Al ging het vannacht bij Ive redelijk goed, om 2 uur werd hij luid huilend wakker, maar voordat mijn man goed en wel in zijn kamer was, sliep Ive alweer. (Waarna mijn man maar snel terug naar bed is geslopen) Om 6 uur werd hij weer wakker en heb ik hem de borst gegeven en daarna heeft hij zelfs tot 8 uur doorgeslapen!
Ive eet trouwens 's ochtens grote hoeveelheden pap. Mijn lieve papventje!
  donderdag 7 juni 2007 @ 09:35:47 #218
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_50191663
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 21:13 schreef Popples het volgende:

[..]

ja het is stom van het cb maar goed ze kunnen me wat ga mijn kind niet uit laten hongeren en de hele dag laten huilen.

ik moest per voeding 1schepje minder doen en ze krijgt nu 4 voedingen.
Misschien lees ik ergens overheen hoor maar ik vroeg iets me af. Geef je voeding voor hongerige babies? Of standaard?
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_50192087
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 09:35 schreef Neuk het volgende:

[..]

Misschien lees ik ergens overheen hoor maar ik vroeg iets me af. Geef je voeding voor hongerige babies? Of standaard?
standaard maar ik heb er ook over na zitten denken. maar nu dat ze vier flessen krijgt doet ze he goed.
maar ze is bijna een half jaar en dan ga je het so wie so bijna afbouwen.
mama van 3 kids!
  donderdag 7 juni 2007 @ 11:05:24 #220
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50194186
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 09:20 schreef Belana het volgende:

[..]

Ezra is ook weer steeds vroeger wakker, vannacht was het 4 uur en meneer ging echt niet meer slapen zonder een fles ze doen elkaar weer eens na...
Ezra eet ook heel veel momenteel, hij is aan een inhaalslag bezig ofzo
Herkenbaar. Dat hadden wij hier ook een paar weken geleden. Reken er maar op dat hij straks ineens een mijlpaal beleeft
  donderdag 7 juni 2007 @ 11:12:42 #221
24188 Belana
kloon van belana
pi_50194413
Ezra is trouwens dol op broodjes pindakaas dat gaat echt achter elkaar naar binnen
stormy waters...
sailin'
pi_50194638
Wat een slaapperikelen weer.
Ronja is ook nu elke avond weer een stuk wakker. 'snachts gaat het uitstekend (ze slaapt nu niet meer meer bij ons in bed maar gaat gelijk na een voeding terug naar haar eigen kamer) maar 'savonds is ze tussen negen en tien klaarwakker en hongerig.
Zal wel door het weer komen want overdag wil ze weer bijna niets eten. Ach, nu ze nog maar een keer in de nacht komt en wij er eindelijk een beetje aan gewend zijn om haar op haar eigen kamer te leggen zullen die wakkere avonden me een zorg zijn

edit: wat goed van Ezra!
  donderdag 7 juni 2007 @ 11:24:46 #223
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50194775
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 11:12 schreef Belana het volgende:
Ezra is trouwens dol op broodjes pindakaas dat gaat echt achter elkaar naar binnen
Mogen ze dat dan al? Pinda's moeten toch vermeden worden? Of geldt dat enkel voor hele pinda's en pindaolie enzo? overigens niet bemoeierig/betweterig bedoeld. ik vroeg het me al een tijdje af.
  donderdag 7 juni 2007 @ 11:38:03 #224
108648 cattie
lieve moeder
pi_50195180
Pindakaas mag volgens het voedselintroductieschema van www.borstvoeding.com vanaf 9 maanden. Ive eet het ook met veel plezier!

Owlet, wat fijn dat het goed gaat met Ronja op haar eigen kamer!
  donderdag 7 juni 2007 @ 11:59:19 #225
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50195910
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 11:38 schreef cattie het volgende:
Pindakaas mag volgens het voedselintroductieschema van www.borstvoeding.com vanaf 9 maanden. Ive eet het ook met veel plezier!

Owlet, wat fijn dat het goed gaat met Ronja op haar eigen kamer!
Dan kunnen wij het misschien ook wel proberen. Ik denk dat hij het namelijk best wel eens erg lekker zou kunnen vinden.
  donderdag 7 juni 2007 @ 21:15:27 #226
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50215532
Wat doen jullie om jullie kinderen nog op een leuke manier te verschonen? Want het wordt steeds lastiger om hem te laten liggen, Kendahl gaat steeds zitten. Zittend kan ik hem geen luier omdoen en staan kan hij nog niet... Iemand? Tips?
pi_50215767
als je hem iets heel interessants in de handen geeft misschien???
Truc werkt bij ons op de creche over het algemeen heel goed
(moet wel iets zijn waar ze anders niet mee spelen, bij ons staat bijv een klein tractortje bij de commode. Doen ze haast een moord voor)
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  donderdag 7 juni 2007 @ 21:23:03 #228
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50215870
Klinkt misschien gemeen, maar dwingen was bij Fleur de enige optie. En als dat niet hielp dan ging ze op de grond en liep ik boos weg. Ik probeerde er altijd iets leuks van de maken. Zelf een beetje laten helpen. Maar niet meewerken kon dan weleens een beetje 'pijn' opleveren. En dan gaf ze snel toe en ging lief liggen.

Maud wil in bad alleen nog maar op d'r buik liggen. Ze voelt het water aan d'r kontje en draait dan net zo lang tot ze op d'r buik ligt, zo mooi.
pi_50216614
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 21:15 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Wat doen jullie om jullie kinderen nog op een leuke manier te verschonen? Want het wordt steeds lastiger om hem te laten liggen, Kendahl gaat steeds zitten. Zittend kan ik hem geen luier omdoen en staan kan hij nog niet... Iemand? Tips?
Ik geef Mikael altijd iets wat ie alleen vast mag houden tijdens het verschonen. Hij vind dat altijd heel wat. Helemaal trots houdt ie het dan vast met zo'n bekkie erbij van: Ohoh die mag ik eigenlijk niet. En als ik er dan ook nog een spelletje van maak en net doe of ik het wil pakken en steeds zeg oh die mag jij niet, begint ie helemaal te giebelen en nog steviger vasthouden.
En als dat bij dat ene ding niet meer werkt dan pak ik iets anders.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  donderdag 7 juni 2007 @ 22:37:32 #230
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50218993
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 21:41 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Ik geef Mikael altijd iets wat ie alleen vast mag houden tijdens het verschonen. Hij vind dat altijd heel wat. Helemaal trots houdt ie het dan vast met zo'n bekkie erbij van: Ohoh die mag ik eigenlijk niet. En als ik er dan ook nog een spelletje van maak en net doe of ik het wil pakken en steeds zeg oh die mag jij niet, begint ie helemaal te giebelen en nog steviger vasthouden.
En als dat bij dat ene ding niet meer werkt dan pak ik iets anders.
We hebben alles nu wel zo'n beetje gehad, vrees ik.... Soms rijm ik er uit mijn hoofd een liedje bij of ik "eet een voetje" op. Tja, we moeten er even doorheen denk'.
pi_50219737
en iets boven Kendahl hangen een mobiel of zo?
mama van 3 kids!
  donderdag 7 juni 2007 @ 22:56:56 #232
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_50219911
bij Saskia was 't altijd m'n linkerelleboog op haar borstkas.

Idd een rottijd om doorheen te moeten
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 08:14:31 #233
1762 YPPY
Yppiaans
pi_50226581
Lekker, Ronja op haar eigen kamer. Fijn dat ze zo snel gewend is.

Anna eet ook pindakaas, vindt ze erg lekker. Ze krijgt een speeltje tijdens het verschonen, meestal werkt dat redelijk.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_50226979
Inderdaad, in de houdgreep op die leeftijd PV
Variety is the spice of life
pi_50226988
Ooh, ik zíe een Anna
Variety is the spice of life
  vrijdag 8 juni 2007 @ 08:44:47 #236
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_50227036
Ik laat Brent tegenwoordig op zijn buik draaien, druk de luier op zijn billen en draai hem dan snel om. Soms werkt het... soms ook niet...
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  vrijdag 8 juni 2007 @ 09:34:17 #237
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50228311
Haha, lastige kinders tijdens verschonen, niet veel aan te doen. Hier twee gehad (en Emma nog steeds) en er valt gewoon niets aan te doen, de ene keer gaat het beter dan de andere en het is vooral gewoon 'in bedwang houden' en veel spieren in je handen trainen ...
Maar bij sommige kinders helpt dat afleiden wel goed. In ieder geval succes!

Hier een meisje wat héééél slecht dronk de afgelopen dagen en gisteravond helemaal niets meer wilde, toen zijn we even naar de huisartsenpost geweest, ze was gelukkig nog niet uitgedroogd dus ze deden niets, maar de arts daar gaf de tip om de melk te verdunnen (ze is ook erg verkouden) . Daar had ik stom genoeg nog niet aan gedacht, en dat werkt dus tot nu toe wel redelijk. Vanochtend is er zelfs 150 ml op gegaan, en dat is de eerste keer in een week ofzo. In twee keer gegeven, maar hij ging op!

Maar normaalgesproken moet ik het er bijna in dwingen, en dat werkt ook niet omdat ze het dan uit haar mondje laat lopen. Verder is ze gewoon heeeel vrolijk en schattig, maar zodra je met een fles komt....
Fruithapjes at ze gisteren ook heel slecht, maar de dagen ervoor juist weer wél redelijk. Wilde ik eigenlijk nog lang niet mee beginnen (ze is 5 maanden) maar je moet wat he.

Maar wie weet werkt het gewoon om dunnere voeding te geven! Ik deed er ook regelmatig nutriton in omdat ze redelijk veel spuugde, maar nu heb ik dat niet gedaan en ze dronk héél goed voor haar doen.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 11:04:14 #238
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50230979
Vanmorgen was het echt een drama: brullen! Ik moet niet zo bang zijn om hem pijn te doen, maar ik kan het niet helpen. Daardoor lukt het, denk ik, gewoon niet. Op dit moment lukt het nog het beste met twee mensen, mja.... ik ben vaak alleen.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 12:00:27 #239
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50232907
PV, ik geef Thies altijd een stuk papier tijdens het verschonen. Vindt hij reuze interessant!
Hopelijk blijft dat zo....

En Suzanna, drinkt Julia nog steeds melk met roosvicee? Of heb je dat afgebouwd?
En ik ben heel benieuwd hoe het bij juliie met 'de nieuwe aanpak' gaat? Maar mss hoort dat in het moedertopic.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 13:10:12 #240
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_50235412
PV, lastig. Hier gaat het eigenlijk nog wel prima, dus ik kan je niet helpen. MIsschien is op de grond verschonen een optie, kan hij in ieder geval niet op de grond dutsen (daar zou ik dan weer bang voor zijn).

Ennuh, mama's van grote kleine babytjes, er komt een meeting aan he Ik wil ze allemaal wel (nog) eens zien!!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 8 juni 2007 @ 16:15:43 #241
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50242440
Nou, ze drinkt wéér zo vreselijk slecht, we maken ons er toch wel veel zorgen over omdat het gewoon echt niet goed is met dit warme weer. Zowiezo niet, en nu nog extra.
Julia krijgt het af en toe mét en af en toe zonder limonade. Ligt eraan of ik denk dat ze het niet drinkt zónder en dan doe ik er wat bij. Maar nu helpt dat echt niet, maakt niet uit wat je aanbiedt, ze hoeft het állemaal niet.
Vanochtend heeft ze minstens 150 ml op, halfslapend in haar bedje gegeven (ze wil niet op de arm gevoed worden). Maar daarna weinig tot niets meer, en vanochten was rond zeven uur.... Sindsdien twee keer iets van 20/30 tot 50 ml, tussendoor elke keer geprobeerd.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 16:25:32 #242
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50242800
En een waterijsje (fruitsap met water) suzanne. Is dat nog een optie. En evt. uit een gewone beker of haar een antilek beker met water geven. Dan kan ze zelf spelen en hopelijk komt er dan ook nog wat binnen.

Heel veel sterkte...hoe is het met de plasluiers? Is ze nog voldoende allert? Heeft ze last van tandjes. Helpt het om eerst een beetje dentinox op de kibbels te smeren en dan de fles aan te bieden?

Hoe weet ik dat mijn kind uitdroogt?

Je kind maakt minder luiers nat dan anders.
Je kind plast minder en de kleur van de plas is donkerder.
Je kind heeft droge lippen en hoofdpijn.
Je kind is suf en reageert niet goed.
Als je de huid van je kind tussen je vingers houdt, veert deze niet meteen terug.

(ja ergens van een site geplukt)

Maud wil erg graag helpen met alles, zit Julia ook in die fase? Misschien dat je ze dan op die manier aan het drinken krijgt. Door het haar te laten doen of erbij te helpen.

[ Bericht 33% gewijzigd door chacama op 08-06-2007 16:47:13 (lijstje) ]
  vrijdag 8 juni 2007 @ 19:04:02 #243
108648 cattie
lieve moeder
pi_50248210
Suzanna, wat lastig! Sterkte ermee.

PV, een bekend probleem, Ive doet het ook. Ik gebruik maar gewoon kracht, dat is het enige wat helpt.

Ive was vanavond erg lastig. Hij wilde niet echt eten, niet drinken, niet spelen, alleen in badje, dat was wel goed. Het is nu net vreselijk begonnen met onweren, dus hopelijk is het straks niet zo broeierig meer. Ive ligt nu in zijn bedje, maar ik twijfel of hij nu kan/wil slapen, het gaat zo hard tekeer buiten!
  vrijdag 8 juni 2007 @ 19:13:27 #244
1762 YPPY
Yppiaans
pi_50248578
Die meeting vind ik terug PM, dus die sla ik over. Ik ben momenteel niet op mijn best bij zo'n grote groep vreemden.

Vervelend Suzanna, zeker met het warme weer.

Vanochtend waren we bij het cb en Anna mag in een fietsstoeltje. Vanmiddag hebben we mijn fiets opgehaald en er zit nu al een dubbele standaard op. Nu nog een fietsstoeltje.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  vrijdag 8 juni 2007 @ 19:14:28 #245
108648 cattie
lieve moeder
pi_50248613
Wat leuk dat Anna in het fietsstoeltje mag! Ive vindt het heerlijk.
Hij is trouwens gewoon in slaap gevallen, ondanks het onweer.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 19:17:48 #246
1762 YPPY
Yppiaans
pi_50248752
Anna is ook al een kwartier stil, ze was ook wel erg moe.

We zijn nu nog aan het twijfelen wat we meenemen op vakantie (volgende week). We hebben een wandelwagen, maar die kan alleen op de achterbank in de auto. In de kofferbak gaat niet. Neemt erg veel ruimte in beslag dus. Anna mag daar wel in, op de ligstand en eventjes zitten tussendoor (ook vanochtend gevraagd). Ik vind het alleen zo veel ruimte meenemen. Nu twijfel ik of ik het zal redden met de draagdoek, dat we die de hele vakantie gebruiken. Die past tenminste in een tas.
*OUD heilige*
  vrijdag 8 juni 2007 @ 19:44:06 #247
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50249691
Yppy, heb je niet toevallig een buggy die je helemaal in ligstand kunt zetten. Ik heb die nl. wel en als ik met de renault 5 op pad ga, neem ik naast de draagdoek ook die buggy mee.

Ook Maud is ondanks onweer gaan slapen.

En super dat Anna in het zitje mag.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 19:49:40 #248
108648 cattie
lieve moeder
pi_50249904
Uhhhm, misschien een hele rare vraag, maar waarom mag Anna maar even zitten tussendoor in de wandelwagen? Ik dacht dat vanaf een maand of 8 a 9 baby's al wel in de zitstand mochten.. (Ive zit al sinds hij 8 maanden is in de wandelwagen, hij en ik hebben er nooit problemen mee gehad.)
pi_50250503
Wij hebben sinds kort ook een 5 standenbuggy van Marktplaats (¤ 12.50). Ideaal! . Eva kan er lekker in rondkijken, als ze moe is hangen we er een dekentje over en gaat ze in de ligstand, en het ding past in de auto, én aan de fiets!
Misschien kan je nog zoiets op korte termijn vinden Yppy. Ik heb niet veel ervaring met een draagdoek, maar het lijkt me zo wárm als het warm is. Of valt dat mee?

Hier geen regen, maar wel een harde wind, dus we hebben alles maar even tegen elkaar open gezet, zodat Eva tenminste 'koel' kan slapen. Ik zie wel een beetje op tegen de zomer in ons eigen huis (we zijn nu op ons vakantieadres) want onze bovenverdieping is zo heet! Ik vind het zo zielig voor Eva. Nou ja, nu houdt ze het prima vol. Vandaag alleen de pamper aan in de tuin, en ze heeft nog een half uur liggen spetteren in een zwembadje. Heerlijk vond ze het!
Eva en Maria
  vrijdag 8 juni 2007 @ 20:45:16 #250
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50251814
Linda__ misschien toch even de reclame in de gaten houden voor een airco. WIj hebben die twee jaar terug gekocht, omdat het bij ons boven ook zo ontzettend heet is. Ding op de overloop en een koel bovenverdieping was het resultaat.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 20:52:51 #251
94046 PM-girl
pi_50252035
Lastig met die kindjes he, die hitte. Hier is al het onweer weggebleven, dus nog lekker broeierig. Simon ligt zwetend in zijn bedje.
YPPY, ik vind de buggy wat ruimte betreft ideaal, maar om langere tijd mee te lopen is het nog niet fijn voor Simon. Dan prefereer ik toch de wandelwagen, dat ligt comfortabeler. Het ligt er denk ik aan hoeveel je wil gaan lopen?

Linda, vind jij het niet spannend, met de buggy op de fiets fietsen?
*
  vrijdag 8 juni 2007 @ 20:57:03 #252
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50252171
Wij hebben folie gekocht voor op het raam van Thies zijn kamer. Houdt de zonnewarmte voor 55%buiten. Tenminste, dat beweert het reclamepraatje op basis waarvan ik het spul heb gekocht. Morgen opplakken.
Wij kunnen op de bovenverdieping geen ramen tegen elkaar openzetten. We hebben daar alleen de voorkant van het huis. Bovendien komt er zo veel verkeer langs, die lucht lijkt me niet echt fris. Dat is wel een nadeel van dit huis.
Maar Thies is goed gaan slapen. Ik geef hem met dit weer een nat spuugdoekje mee naar bed. Vindt hij heel fijn.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 22:16:22 #253
1762 YPPY
Yppiaans
pi_50254505
We hebben een wandelwagen die in de ligstand kan, maar die is dus te groot, zelfs opgeklapt.

De wvk zei dat een kwartiertje ofzo wel mag, maar geen lange wandelingen, dat was nog te zwaar zei ze. Anna kan wel zitten, maar ze zit nog niet heel erg stevig.

Een doek is wel warm Linda, maar de afgelopen twee dagen ben ik ook daarmee op pad geweest. Ik kan hem zo knopen, dat er maar 1 laagje op Anna's rug zit. Voor haar is het dan niet zo warm.
*OUD heilige*
  vrijdag 8 juni 2007 @ 22:44:31 #254
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_50255344
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 12:00 schreef Moonah het volgende:
PV, ik geef Thies altijd een stuk papier tijdens het verschonen. Vindt hij reuze interessant!
Hopelijk blijft dat zo....
Misschien moet je tzt overstappen op de "Playboy" Moon...

Drinken jullie kleintjes ook zo veel met dit weer? Dean heeft buiten zijn 5 voedingen zeker 1,5 fles (fles is 210 ml) met vruchtesap aangelengd water op vandaag

(Hij is 4,5 maand).

Met ook nog zijn fruithapje erbij ben ik soms bang dat ie uit elkaar gaat klappen
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 22:46:42 #255
640 snoopy
peanuts
pi_50255423
Ik heb Lis ook wat extra water gegeven. Dat vindt ze erg lekker. Die kleintjes kunnen enorm zweten
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 8 juni 2007 @ 22:47:59 #256
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_50255458
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 22:46 schreef snoopy het volgende:
Ik heb Lis ook wat extra water gegeven. Dat vindt ze erg lekker. Die kleintjes kunnen enorm zweten
Zeker, ik heb 4 keer een schoon rompertje gegeven vandaag
  vrijdag 8 juni 2007 @ 22:53:07 #257
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50255627
Vivi, was het maar waar ...

Ik belde om half vijf vanmiddag toch maar weer naar de huisarts (gisteravond naar de huisartsenpost geweest omdat ze nauwelijks dronk) en ben even langsgeweest, ze zei dat als ze vanaf toen nog 24 uur de helft (of minder) van wat ze normaal drinkt zou drinken, we zowiezo naar het ziekenhuis moeten met haar. Als we het zelf prettiger zouden vinden zou het nu ook al kunnen. Dus ik vroeg wat ze daar dan zouden doen... dan proberen ze daar haar de fles te geven, als dat daar ook niet lukt gaat ze aan de sondevoeding... dus ik heb gezegd dat we het nog éven aankijken, als ze morgen wéér superslecht drinkt (en vannacht ook) dan bellen we wel naar de huisartsenpost.
Pfft, wat is het toch naar als je kindje niet doet wat goed voor dr is...
Ze is gelukkig nog niet uitgedroogd, maar dit duurt zowiezo al veel te lang, het kwakkelen met drinken is al zolang ze de fles ipv borst krijgt, en dat is nu ongeveer een maand, iets meer.

Chacama, helaas wil ze alleen af en toe de fles zelf vasthouden, meestal werkt dat helemaal niet en duwt ze 'm dan alleen maar weg. Ik houd haar handjes vaak vast met één arm terwijl ik haar de fles geef, en dan stribbelt ze onwijs tegen en gaat huilen. Ook een beker heb ik geprobeerd, ik heb limonade ipv melk geprobeerd, een tuitbeker, you name it. Een washandje nog niet geprobeerd, ijsje ook niet, maar ik denk dat ze daar (zeker 's avonds) héél erg van zou schrikken. Koude limonade of een fruithapje uit de koelkast moet ze ook niet.

Ze heeft maar 1 plasluier gehad vandaag, en daar zat maar een klein beetje in...
  vrijdag 8 juni 2007 @ 22:58:57 #258
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_50255814
Oh Suzanna, sorry! Ik had er over heen gelezen, wat naar voor je/jullie, en frustrerend dat je je meisje nog niet kan vertellen dat ze echt echt echt moet drinken

Lijkt me erg eng en zeker met dit weer! Sorry dat ik geen nuttige tips heb
  vrijdag 8 juni 2007 @ 23:03:47 #259
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50255968
Geeft niet joh! Ik lees ook zo vaak ergens overheen... en was ook niet bedoeld dat jij je naar zou voelen... meer mijn gevoel op dat moment.

Ze ligt nu al een tijd te slapen, heb om half tien geprobeerd haar in haar slaap te laten drinken ( lees: gewoon speen erin stoppen terwijl ze ligt te slapen) maar zelfs slapend duwt ze de fles weg, draait ze haar hoofdje opzij en laat duidelijk merken 'ik wil niet'... (ik probeer haar hoofdje dan recht te houden maar dat lukt zelfs niet...)
Maar goed, probeer het zo wel weer, als ik er vannacht 100 ml in krijg ben ik allang blij. Ben alleen bang dat zelfs dat niet gaat lukken, hoe ze nu drinkt is dat niet echt het vooruitzicht...
  vrijdag 8 juni 2007 @ 23:06:18 #260
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_50256060
En fruithapjes wil ze dus ook niet?Ik zat te denken aan iets van watermeloen ofzo? Met veel vocht?
Ik roep maar wat hoor, kan me voorstellen dat je je zorgen maakt om je muppie
  vrijdag 8 juni 2007 @ 23:17:17 #261
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50256473
Heb helaas geen watermeloen in huis... maar anders vind ik dat nog wel een idee. Het is alleen al zó lang bezig dat er iets aan de hand moet zijn... ze is wel verkouden op het moment, maar kan ook gewoon op haar speentje zuigen, dus is niet verstopt ofzo. Keeltje zag er ook gewoon normaal uit.

Oh ja, wat ik alleen maar wil zeggen is... dat met lapmiddeltjes misschien het voor nú wat beter zou kunnen gaan, maar de reden dat ze niet uit een fles wil drinken is gewoon mysterieus. En nogal belangrijk dat ze dat wél goed doet...

Volgende week moeten we in ieder geval met haar naar de kinderarts, want de huisarts vond dit (gelukkig) ook veel te lang duren. Waarschijnlijk is ze afgevallen ipv aangekomen, ze ziet er namelijk niet goed uit.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 23:21:47 #262
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_50256645
Ja, wat je zegt, en dat ze uberhaupt geen dórst heeft met dit weer..
Succes wijffie, ik hoop dat het snel opgelost wordt
  vrijdag 8 juni 2007 @ 23:24:29 #263
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50256747
Sorry als ik iets roep dat je al geprobeerd hebt, maar misschien uit een gewone beker Susanna?

[ Bericht 1% gewijzigd door Leah op 08-06-2007 23:34:38 ]
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 23:33:28 #264
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50257074
Even opletten. Weer het verkeerde knopje
  vrijdag 8 juni 2007 @ 23:38:36 #265
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50257267
Leah, heb ik idd al geprobeerd, maar lief dat je nog even reageert hoor, alle tips zijn meer dan welkom.

Vivi, vind ik al de hele dag raar dat ze geen dorst heeft... het lijkt trouwens af en toe wel of ze wil drinken, als je haar dan wat aanbiedt wordt het na een paar slokjes echt weggeduwd en wordt ze boos als je het blijft proberen.

Gelukkig kan ik even een update geven ... ze heeft namelijk net 100 ml limonade in haar slaap gedronken, achter elkaar. Dat vind ik al heel wat! Het zegt niets voor morgen, maar in ieder geval heeft ze weer aardig wat vocht (voor haar doen dan ) op....
  vrijdag 8 juni 2007 @ 23:38:59 #266
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50257281
En nu ga ik slapen ... (voel me nu ietsje rustiger nu ze wat op heeft...)
  zaterdag 9 juni 2007 @ 02:27:01 #267
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50260870
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 22:44 schreef Vivi het volgende:

[..]

Misschien moet je tzt overstappen op de "Playboy" Moon...
  zaterdag 9 juni 2007 @ 08:28:44 #268
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50262019
Suzanna, wat moeilijk dat Julia zo'n eigenwijze drinker is. Gelukkig had ze wel die 100 ml. op gisteravond, dat is in elk geval iets inderdaad. Succes ermee!
  zaterdag 9 juni 2007 @ 09:09:14 #269
108648 cattie
lieve moeder
pi_50262211
Suzanna, wat lastig! Hoe gaat het nu?

Hoe gaat het eigenlijk met Iris in haar spreidbroek?
pi_50262286
Wat moeilijk, Suzanna! Mijn eerste gedachte was 'limonade? Voor zo'n pukkie???' Maar als ze inderdaad niets drinkt dan moet je op een gegeven moment wel. Vreselijk, lijkt me! Sterkte, hopelijk komt er snel verbetering in.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 09:51:17 #271
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50262538
Ja, ik heb helaas nu geen diksap in huis Owlet... maar zelfs dat had ik anders niet gegeven...opvolgmelk is toch het beste! Vanochtend vroeg heeft ze daar 70 ml van gedronken, maar dat was ook in haar slaap... ze drinkt eigenlijk als ze wakker is bijna niets.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 10:00:37 #272
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50262626
Sterkte Suzanna, met je lieve eigenwijze meidje....
Het lijkt me een heel nare lastige frustrerende situatie.

@ Viefke!
  zaterdag 9 juni 2007 @ 10:25:46 #273
94046 PM-girl
pi_50262989
Suzanna, wat rot zeg. Succes ermee!
*
pi_50263740
jee Suzanna, wat een toestand zeg
Hoe is het nu dan?

Meike is een superkind
Omdat ze zich omdraait kan ze niet meer in de inbakerzak, dus in een gewone slaapzak naar bed....eerste paar keer ging het nog niet zo goed, ze mepte steeds zelf de speen eruit
Maar inmiddels gaat het heel goed! *afklopt onder de tafel* Ze heeft vannacht gewoon doorgeslapen tot 7.20 uur
Toen de fles en weer verder pitten tot 9.30 uur!!
En ze is haar stem aan het ontdekken, af en toe komt er een gilletje.... zo schattig!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_50266695
Oei Suzanna, wat lastig. Ik duim voor jullie

Eva drinkt gelukkig wel goed. Melk uit de fles, water uit een glas . En dan lekker met haar tandjes er langs schrapen. Of tandenknarsen, dat vindt ze ook zo leuk!

PM-girl, ik heb nu een keer met de buggy gefietst en het ging prima! Het fietst wel wat zwaarder met 8 kilo voor op en dan nog 5 kilo achterop .
Yppy, ik bedoelde eigenlijk meer: is het niet superwarm voor jou? Ik heb nu soms al het zo heet dat Eva gezellig even op een kleedje mag spelen ipv op mijn schoot. Ze is echt een kruikje.
Chacama, we hebben een airco. Die gaan we misschien ook maar gebruiken, maar het werkt bij ons niet heel goed. Op de gang is wel een goed plan, maar dan moeten we nog even uitvinden waar we de afvoer heen laten gaan.

[ Bericht 5% gewijzigd door Linda__ op 09-06-2007 13:48:29 ]
Eva en Maria
  zaterdag 9 juni 2007 @ 14:04:03 #276
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50268014
Suzanna (ik denk nog even mee). Ze hebben bij de HAP neem ik aan wel in haar oren gekeken? En in haar keel?
Bij oorontsteking is het drinken nl ook vaak drama.
Ow ja, en wat me net te binnen schiet, zou je niet kunnen proberen om van opvolgmelk een ijsje te maken? Misschien dat ze dat wel wil?
Sterkte hoor, ik weet hoe naar het is als je kind niet wil drinken, zeker met dit weer.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 15:28:26 #277
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50270600
Leah, lief dat je meedenkt ... Ze hebben haar idd helemaal gecheckt, oortjes, keeltje, buikje gevoeld, etc. etc. en ze konden niets vinden. De komende week gaan we in ieder geval met haar naar de kinderarts, maar dat duurt dus nog even. Ze drinkt gelukkig wel af en toe toch wat, dus zit aan het minimum voor nu (om niet uit te drogen dan), dat is 250 ml per dag. De huisarts had het uitgerekend aan de hand van het gewicht van 6 kilo, toen ik daar was wist ik niet precies hoeveel ze weegt natuurlijk. Ik ga in ieder geval vragen of ik maandag mag komen wegen op het consultatiebureau, kan me niet voorstellen dat dat niet mag.

Karin, het gaat opzich wel redelijk nu hoor, gelukkig. Ze heeft een hele tijd geslapen (iets van tweeënhalf uur) en dat is lang geleden dat ze dat overdag gedaan heeft. Nu is ze wakker en geeft mijn man haar een flesje. Hopelijk lukt dat... we hebben nu ook meloen in huis, dus als het niet lukt proberen we dat zo even.

Oh ja, ik ga idd even een ijsje proberen te maken van opvolgmelk, vind het wel een idee! Thnx Leah!
  zaterdag 9 juni 2007 @ 21:02:27 #278
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50280367
Linda__ afvoer gaat bij ons naar de zolder.

Suzanna, je verhaal doet me denken aan iemand. Weet niet meer wie, maar die vertelde me dat haar kindje alleen maar slapend dronk. Het was voor haar de enige manier om vocht naar binnen te krijgen. Elke keer als haar kindje ging slapen, ging ze een half uurtje later met een fles er achteraan om haar te laten drinken. Ik hoop niet dat dit voor jou gaat gelden, maar misschien is het wel het proberen waard. Heel veel sterkte, ik hoop dat Julia snel beter drinkt.
pi_50283147
Ronja krijgt haar eerste kies, zo raar! De vier centrale snijtandjes zijn door en we waren aan het wachten op de laterale snijtanden. Maar vanavond voelde ik ineens een puntje, vrij ver naar achter, er passen minstens drie tandjes tussen de snijtand en het puntje.
Even opgezocht en het kan inderdaad het eerste kiesje zijn, de hoektandjes komen meestal pas rond 20 maanden.
Ze ontdekte vandaag ook hoe ze zelf moet gaan zitten en ze heeft zich een keer per ongeluk opgetrokken in de box, om daarna woedend te worden van frustratie omdat ze niet meer naar beneden kon. Wat een sprongen ineens, ze blijft me verbazen!
  zaterdag 9 juni 2007 @ 22:38:04 #280
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50283335
Die Ronja! Pittige tante!
Heeft ze last van het kiesje? Ik heb gehoord dat die pijnlijker zijn dan de tandjes...??

En ik moest even nadenken wat laterale snijtanden zijn, maar ik snappum nu.
Thies heeft al maanden onder twee tandjes, sinds een maand ook boven twee. En de bovenste twee laterale snijtanden zaten er al weken aan te komen. Vanochtend voelde ik de puntjes. Maar het gekke is, ik was zo 'gefixeerd' op die bovenkaak, nu blijkt hij ineens ook al zijn 7e tandje te hebben, in de onderkaak! Die had ik dus even gemist!!!
pi_50283491
Thies al zeven tandjes! Een echt gebitje is het dan
Ik geloof niet dat ze last heeft gehad van het kiesje, ik voelde het per toeval omdat ik weer eens speurde naar de nieuwe snijtandjes en ik heb de afgelopen dagen niets gemerkt van hangerigheid, in tegendeel zelfs.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 22:50:42 #282
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50283771
Haha! Ik zie je al speuren!
Doe ik ook hoor , en zo ontdekte ik dus ook per toeval dat ondertandje.
Maar fijn dat Ronja geen last van heeft gehad van haar kiesje.
Thies had van zijn eerste twee tandjes onwijs veel last. Ik vreesde dus al het ergste. Maar van de rest heeft hij nagenoeg geen last gehad.
Alleen huilt hij de afgelopen paar dagen tijdens het warm eten (groentehap). Dat is wel sneu. Het enige dat we kunnen bedenken is dat hij dan last heeft van zijn tanden...
pi_50283948
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 22:32 schreef owlet het volgende:
De vier centrale snijtandjes zijn door en we waren aan het wachten op de laterale snijtanden.
En ik wachte op de centrale snijtandjes boven bij Lis, maar allebei haar laterale snijtanden zijn al door
En onder alleen haar centrale snijtandjes
  zaterdag 9 juni 2007 @ 23:01:49 #284
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50284157
Haha, dan heeft Lis nú al een fietsenrekje in haar mond als ik het goed begrijp!
pi_50284234
Dat heb jij goed begrepen
pi_50287988
Fons heeft nog steeds zijn vleestanden...
  zondag 10 juni 2007 @ 07:05:34 #287
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50290588
Storm ook, hoor Bass-Miss. Nul tanden nog.
Maria kreeg op haar eerste verjaardag haar eerste tandje en ik verwacht dat haar broertje ook zo'n laatbloeier is.
pi_50291183
Hehe, Fons zijn nichtje ook maar op 11 maanden, dus ik verwacht het ook niet meteen.
  zondag 10 juni 2007 @ 11:25:07 #289
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50292348
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 22:50 schreef Moonah het volgende:
Haha! Ik zie je al speuren!
Doe ik ook hoor , en zo ontdekte ik dus ook per toeval dat ondertandje.
Maar fijn dat Ronja geen last van heeft gehad van haar kiesje.
Thies had van zijn eerste twee tandjes onwijs veel last. Ik vreesde dus al het ergste. Maar van de rest heeft hij nagenoeg geen last gehad.
Alleen huilt hij de afgelopen paar dagen tijdens het warm eten (groentehap). Dat is wel sneu. Het enige dat we kunnen bedenken is dat hij dan last heeft van zijn tanden...
Koud eten doet het hier dan goed. Gisteren hebben we weer samen een ijsje gegeten Ik geef hem ook elke dag zo'n babykoekje om te knagen, dat vindt hij heerlijk.
  zondag 10 juni 2007 @ 11:29:41 #290
108648 cattie
lieve moeder
pi_50292437
Zo, weer veel tandontwikkelingen hier! Ive is weer aan het kwijlen, maar ik heb nog geen nieuw tandje gezien.

Ive trekt zich nu constant over al aan op en schuivelt dan ook langs de bank/tafel/wat dan ook rand heen en weer. Echt al kleine stapjes!
  zondag 10 juni 2007 @ 11:45:00 #291
94046 PM-girl
pi_50292737
Ive !!

Ik heb gisteren een rietjesbeker gekocht en het is een hit! Leuk om te zien hoe hij ontdekte wat hij ermee moest doen!
*
  zondag 10 juni 2007 @ 12:25:36 #292
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50293758
Die stapjes laten hier nog even op zich wachten. Ken gaat steeds huilen wanneer hij op zijn platte voeten staat, volgens mij vindt hij het eng ofzo. In de zin van: 'help! ik sta en wat nu?!'
  zondag 10 juni 2007 @ 12:51:23 #293
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50294539
Chacama, dat zou ik eigenlijk niet eens zo erg vinden als het zo was dat ze alleen slapend zou drinken, maar zelfs in haar slaap weigert ze de fles nog regelmatig. Dat is het rare!
Was er bij haar kindje ook een oorzaak voor? of is die mysterieus? Is het ook overgegaan? je kunt niet eeuwig in de slaap voeden, op een gegeven moment is dat gewoon afgelopen...
  zondag 10 juni 2007 @ 12:51:52 #294
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50294551
PV, is helemaal niet raar hoor, is best wel 'eng' in het begin voor die kleintjes. In ieder geval heeeel spannend!
pi_50299167
Eva krijgt geloof ik een spleetje tussen haar boventanden. Ze zijn net door, maar ze staan een groot stuk uit elkaar . Ik las hier ergens over opvolgmelkijsjes. Goed idee! Dat ga ik ook proberen!

En die rietjesbeker, is dat beter dan een tuitbeker? Eva snapt de tuitbeker niet helemaal, maar drinkt water of iets anders niet uit een fles. Een glas/beker gaat wel, maar geeft wel erg veel gelek. Nu niet zo erg, wat natte kleertjes, maar bij kouder weer is het niet zo handig...
Eva en Maria
  zondag 10 juni 2007 @ 15:51:58 #296
94046 PM-girl
pi_50299297
Een rietjesbeker is makkelijk, hij hoeft niet op de kop om er iets uit te krijgen, want een rietje.Daarbij is het grote verschil dat hij niet lekt, zoals tuitbekers wel doen als ze niet rechtop staan.
In het bv-topic werd hij getipt:

Hij kan mee in de tas/auto/jaszak etc. want het rietje kun je verstoppen en dus afsluiten voor viezigheid.
*
  zondag 10 juni 2007 @ 15:53:08 #297
94046 PM-girl
pi_50299336
Trouwens, over die tandjes wat je schrijft Linda. Ik vroeg me af hoe dat zit, dit is het melkgebit, als iets nu al scheef zou zijn of dus een spleetje, wat zou dat betekenen voor het latere gebit?
*
pi_50304039
linda mijn kleine meid drinkt nu goed uit de rietjesbeker. tuitbeker snapt ze geen snars van.
pm ik heb hem toevallig ook gisteren gekocht haha.
linda zou je anders niet aan je tandarts kunnenvragen over het spleetje.

suzanna wat raar dat julia niet wil drinken. misschien is er iets ben je al eens naar de ha of kinderarts met haar geweest?(misschien heb ik er overheen gelezen dan sorry) sterkte.
mama van 3 kids!
pi_50304735
Zijn er ook baby's die wél iets snappen van een tuitbeker? . Anna moet hem ook niet. De rietjesbeker ook nog niet, maar die is in ieder geval interessant genoeg om te bestuderen ipv weg te meppen. Komt wel goed dus.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_50304779
Dat tandenspleetje, ik vind het niet zo'n probleem hoor. Naar de tandarts gaat Eva nog niet (ik vroeg mij laatst af vanaf wanneer we dat moeten doen, om alvast te wennen ofzo ben zelf ook al twee jaar niet meer geweest, heb nooit wat en ik vergeet het altijd
Bovendien, wat willen ze doen. een beugeltje lijkt me iets te vroeg. We wachten eerst maar eens af hoe het zit als de hele tand er is, en sleutelen doen ze maar als ze 12 is ofzo...

Binnenkort dus maar eens op zoek naar een rietjesbeker!
Eva en Maria
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')