Ja, je kunt wel zwanger raken bij een late eisprong, alleen weet je niet goed wanneer je ongeveer moet klussen, omdat je dus niet weet wanneer je je eisprong kunt verwachten. Maar de kans dat ik zwanger ben is nu 0,0%, want ik ben zwaar ongesteld. Toen ik vrijdag een klein beetje gekleurd slijm ontdekte, wist ik al hoe laat het was.quote:Op zondag 13 mei 2007 11:50 schreef sombie het volgende:
Wat ik me nog afvroeg, Jose: is er wel een kans dat je deze maand zwanger bent geraakt, of kan dat niet als je zo'n late eisprong hebt?
ik heb geen PCO... dus dat is dan wel een 'geluk' bij een ongeluk misschien. Ik heb wel een eisprong, maar die komt gewoon te laat.quote:Op donderdag 17 mei 2007 14:37 schreef phileine het volgende:
Het probleem van ovulatietesten is dat je niet zeker weet of je ook een eisprong hebt. Als er geen follikel op springen staat (en dat is nu juist bij PCO vaak het probleem), springt er niets, ook al is die LH piek er wel. Vervelend Jose, dat het niet op een andere manier kan. Wat zijn ze daar dan weinig flexibel zeg...
Ja.. Die kans zit er in.. Ik heb vrijdag mn eisprong gevoelt (geloof ik)..quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:34 schreef Jose81 het volgende:
Tally, hoe is het nu met jou?? Enige kans dat het raak is??![]()
Dat zal ik denk ik pas echt rond mn verjaardag wetenquote:Op donderdag 17 mei 2007 20:08 schreef Jose81 het volgende:
Spannend!! Hopelijk heb je inderdaad je eisprong gehad en hebben die zwemmertjes hun werk goed gedaan!!![]()
Sorry Tally... ik moest wel een beetje lachen, hoorquote:Op vrijdag 18 mei 2007 11:23 schreef Tally het volgende:
Nou ik was net in het ziekenhuis..
Alles gesloten
Ik vragen: Nee hoor mevrouw dat moet een vergissing zijn geweest..
Alles is dicht..
Ik de assistente van de huisarts gebeld. Ja wij weten niet wat het ziekenhuis met u heeft afgesproken dus ja kunnen we weinig aan doen..
Ben ik naar een prikpunt gegaan van Saltro (artsenlab) en daar mn beklacht gedaan..
Ik kon daar wel geprikt worden maar nu krijg ik morgen niet de uitslag..
Daar moet ik maandag voor bellen en dan weten ze nog niet zeker of ze dan de uitslag hebben..
Ik janken als een klein kind toen ik weer in de auto zat
Gooi ik de deur van de auto dicht zit mn hand er tussen..
Echt mijn dag vandaag
Wat fijn dat er nu inderdaad schot in de zaak lijkt te komen! Ben heel benieuwd wat ze voor je in petto hebben!! Hopelijk begin je ook eerst met Clomid en hopelijk is dat ook al gelijk genoeg.. dan hoef je nooit aan die spuiten te beginnen...quote:Op vrijdag 18 mei 2007 13:05 schreef miss_sly het volgende:
Josee, in jouw baan lijkt het me inderdaad vrij lastig om regelmatig op ziekenhuisbezoek te moeten. En dat ze daar dan niet een heel klein beetje flexibel in kunnen zijn, zegOp zich kun je met die ovulatietesten waarschijnlijk ook wel zien hoe en wat, maar het is toch jammer dat het niet via de echo's kan. Geeft toch een fijner gevoel
Met mij gaat het goed. Heb de temperatuurlijsten naar het ziekenhuis gefaxt voor het endo-overleg van as maandag waarin we worden besproken. volgende week vrijdag de nieuwe afspraak en dan zal er wel wat beslist worden mbt het te volgen traject (clomid of spuiten). Daar ga ik dus pas mee beginnen als ik terug ben van de vakantie. Maar goed, lijkt me wel fijn om te weten wat we gaan doen en dat er eindelijk schot in gaat komen
Misschien dus wel een errug leuk verjaardagscadeautje voor jou!!quote:Op donderdag 17 mei 2007 20:09 schreef Tally het volgende:
Dat zal ik denk ik pas echt rond mn verjaardag weten
Op welke dag zit je nu??quote:Op vrijdag 18 mei 2007 19:07 schreef Webkim het volgende:
Zes eitjes per kant. Kleintjes nog, dus de dosis GonalF gaat weer omhoog. En dan ergens volgende week vermoedelijk De Punctie.
*stresserdiestress*
Hoe zit dat dan met die bloedtesten, Phileine, weet jij dat? Kan het daar ook zo zijn dat het eruitziet of je een eisprong hebt gehad maar dat het eigenlijk niet zo is?quote:Op donderdag 17 mei 2007 14:37 schreef phileine het volgende:
Het probleem van ovulatietesten is dat je niet zeker weet of je ook een eisprong hebt. Als er geen follikel op springen staat (en dat is nu juist bij PCO vaak het probleem), springt er niets, ook al is die LH piek er wel.
Goh, wat leuk dat jij ook voor je klas staat, Sombie! Bij mij op school weten ze er wel van... één van mijn collega's (de linkerhand /secretaresse van de directeur, die dus ook alle vervangingen regelt enzo) is zelf via IVF zwanger geraakt jaren geleden, dus die heeft alle begrip voor mijn situatie. Maar ik kan niet elke keer 'even' naar het ziekenhuis... ik ga dat niet eens vragen, omdat ik weet dat er geen vervanging is... en het is ook echt geen doen... want dan moet ik misschien wel 2 of 3 keer even weg deze week voor het volgen van de follikel... ik ben dan steeds een uur (of langer, want meestal loopt het wel enorm uit) weg...quote:Op maandag 21 mei 2007 15:07 schreef sombie het volgende:
Jose, balen he, dat ze zo inflexibel zijn. Ik sta ook voor de klas dus het is voor mij ook een gedoe. Weten ze bij jou op school dat je hiermee bezig bent? Bij mij niet en dat wil ik nog even zo houden. Nu moet ik morgen voor een samenlevingstest, terwijl ik vandaag vrij ben, maar ja dan heeft de gynaecoloog geen spreekuur... Het gaat om een consult van 10 minuten. Dan heb ik nog het geluk dat ik morgen wat andere taken heb waardoor ik niet de hele dag voor de klas sta. Maar dan nog moet ik een acceptabele reden verzinnen om er even tussenuit te glippen. En eigenlijk vind ik het zo vervelend; het voelt zo oneerlijk. Aan de andere kant weet ik niet of ik er wel aan toe ben om het te vertellen.
Ben je nog met die ovulatietesten aan de gang gegaan, Jose? Ik hebt er ook over zitten denken om die te gebruiken.
-stop maar met hopen.. volgens mij ben ik net ongesteld gewordenquote:Op maandag 21 mei 2007 22:28 schreef Rottdog het volgende:
Tally hopelijk is het gewoon lekker raakkwa klachten zou ik misschien toch zelf een huistest doen lekker eigenwijs
Is ook maf seks op commando zeg maar hopelijk trek je je daar niet teveel van aan.
Maandag heb ik weer een afspraak ben benieuwd wat eruit gaat komen.
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 09:19 schreef Tally het volgende:
[..]
Het is ook vreemd als je bij de gyn hoor: Ik hoop dat je vrijdag en zaterdag niets te doen hebt want je moet aan de slag.. Als ze dan ook nog gaat vertellen hoe vaak het best
Nog net niet in welk standjeen hoelang..
Vanaf december 2005 bezig.. Eerst 11 maanden zelf geprobeerd..quote:Op dinsdag 22 mei 2007 10:32 schreef Ticootje het volgende:
Tally, het kan zijn dat hormonen je cyclus veranderen en dat je je anders voelt. Huil maar even uit hoor, dat kan geen kwaad. Hoelang ben je nu bezig?? en wat doe je allemaal? Want je staat niet in de OP... dus ik weet niet zo goed of je nu met clomid bezig bent of iui of, weet ik veel...
Is er in ieder geval al uitslag waarom je niet gewoon zwanger wordt?
Volgens mij kan je heel makkelijk overstappen. Gewoon het ziekenhuis bellen, afdeling gyn. En je situatie uitleggen en een afspraak maken.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:00 schreef sombie het volgende:
Tally, wat ontzettend rot! Ben je nog teruggebeld?
Marie, ik hoop heel erg dat de iui niet nodig blijkt maar ik kan me heel goed voorstellen dat je het gehad hebt met 'gewoon proberen'.
Jose, lief dat je ernaar vraagt. De test was ronduit k*t. Van tevoren had ik gebeld wanneer we moesten vrijen en de tijd van de afspraak genoemd. "O, dat kan gewoon de avond van tevoren", zei de assistente. Nou, mooi niet dus! Er zat te veel tijd tussen het vrijen en het onderzoek; ze kon niets meer zien! Bovendien zit ik nog te vroeg in mijn cyclus waardoor het slijm niet goed is.
Ik heb me dus voor niets druk gemaakt over hoe ik het moest regelen op mijn werk, ben weer voor niets de hele dag bezig met al die gevoelens die hierbij horen (verdriet, verlangen, angst). Ik sta zo versteld dat iemand zo makkelijk de verkeerde informatie geeft.
Nu moet ik morgen voor een echo zodat we kunnen zien wanneer ik tegen mijn eisprong aan zit. Dan kunnen we op het juiste moment vrijen en dan de test doen. Maar het kon dan weer niet zo geregeld worden dat ik na schooltijd voor het onderzoek kan komen. Daar komt nog eens bij dat de uitspraken daar ook zo vreselijk uitlopen.
Uiteindelijk heb ik het vandaag wel aan mijn directeur verteld. Ik kreeg alweer buikpijn over hoe ik het nu weer moest aanpakken met dat onderzoek. Dus ik heb maar gewoon verteld hoe het zit en hij reageerde heel fijn. Dat ik echt een last van mijn schouders. Hij vertelde ook dat iemand die hij kent naar een academisch ziekenhuis gaat en dat ze daar wel altijd snel geholpen wordt. Ik overweeg nu over te stappen naar dat ziekenhuis maar ik weet eigenlijk of dat wel zomaar kan.
Gooi er even een testje tegenaan... Dan weet je het zeker.quote:Op woensdag 23 mei 2007 08:42 schreef Tally het volgende:
Ja ik ben teruggebeld..
We beginnen weer met de clomid..
Donderdag/vrijdag beginnen.. Maar de ongesteldheid breek niet door..
Ik blijf maar een beetje bloed houden bij het afvegen..
Er staat een afspraak voor volgende week donderdag in het ziekenhuis voor een echo..
Ja misschien wel een handige..quote:Op woensdag 23 mei 2007 09:07 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Gooi er even een testje tegenaan... Dan weet je het zeker.
Ik wordt altijd ongesteld van zwangerschapstesten.
Gisterochtend was het bruine afscheiding.. In de middag heb ik wat helder rood bloed gehad..quote:Op woensdag 23 mei 2007 09:17 schreef Ticootje het volgende:
Het kan natuurlijk spanning zijn dat het niet zo doorbreekt "wat nou als"...
Het kunnen de hormonen zijn...
Het kan innestelling zijn.. dus ...
Is het rood bloed?
Sombie, ik word geholpen in Voorburg in het diaconessehuis, Reinier de graaff groep. Ik heb totaal geen moeilijkheden met afspraken. Ik kan echt aangeven wanneer ik wel en niet kan/wil. Zo wil ik liever niet al te veel van mijn werk afwezig zijn omdat mijn baas niets weet, en dat wil ik graag zo houden. Ik maak meestal afspraken vroeg in de ochtend. Meestal ben ik de eerste of de tweede van de dag en sta ik om 8 uur weer buiten. Het komt ook vaak voor dat een afspraak in het weekend valt. Zo heb ik de laatste paar pogingen afspraken gehad op de zondag. Omdat ik op zondag eerst iets anders te doen heb staan die afspraken gewoon in het begin van de middag.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:16 schreef sombie het volgende:
Tally, wat rot dat het zo onduidelijk is. Ik hoop dat je snel meer weet.
Jose, het grootste probleem was niet dat ik te vroeg in mijn cyclus zat (dag 13) maar dat er meer dan 10 uur zat tussen het vrijen en de test. En dat kwam doordat ze tegen mij hadden gezegd dat ik de avond van tevoren moest vrijen maar dat hadden we dus die ochtend moeten doen.
Vandaag voor de echo geweest en nu bleek dat mijn eisprong al is geweest en dan waarschijnlijk tussen gistermiddag en vanmiddag. Maar gisteren hebben we niet gevreeen want mocht niet van de gyn ivm het onderzoek. Ik baal er vreselijk van. De komende twee maanden ben ik er niet rond mijn vruchtbare dagen dus dan kunnen we het onderzoek ook niet doen.
Mijn directeur is echt super. Dat wist ik eigenlijk al maar dat is nu gewoon weer eens bevestigd.
Dat overstappen ga ik inderdaad maar eens uitzoeken. Zitten jullie allemaal in een academisch ziekenhuis?
Ach dat is al lang niet meer zo spannend...quote:Op woensdag 23 mei 2007 22:54 schreef sombie het volgende:
En hoe is het met jou, Ticootje? Hou je het een beetje uit? Dat afwachten is altijd zo naar he?
Ja, inderdaad.. alleen dat scheelt al enorm (onze cyclussen). Wat ik zeg is op mij van toepassing en heeft niks met jou te maken. Hopelijk is die ene keer net genoeg geweest en zat je erg in de buurt van je eisprong. Wie weet!! Zou leuk voor je zijn!!quote:Op woensdag 23 mei 2007 22:54 schreef sombie het volgende:
10 uur was inderdaad de grens. Mijn afspraak was laat die ochtend waardoor er meer dan 12 uur tussen zat. Nou ja, gedane zaken nemen geen keer, maar ik blijf het stom vinden van die assistente.
Heel misschien was die ene keer vrijen net genoeg en anders over twee maanden weer verder met het onderzoek.
Je maakt me niet bezorgd, hoor.Mijn cyclus is sowieso heel anders dan de jouwe zo te lezen. Hoe is het nu bij jou met die dubbele dosis Clomid? Dan moet je cyclus ook korter worden, toch?
Toch wel vervelend nieuws. Maar als de sperma op het randje van IUI zit, dan is het nog best wel heel goed voor IVF. ISCI is echt een hele slechte zaadkwaliteit, dan heb ik het over minder dan 1 miljoen zaadcellen. Een normale man heeft 140 miljoen zaadcellen.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 12:06 schreef miss_sly het volgende:
Net terug uit het ziekenhuis.
We zijn besproken in het gyn. overleg afgelopen maandag. Op de correcte manier (bloed en echo) is definitief vastgesteld dat ik PCO heb. Da's niets nieuws, eigenlijk, maar goed.
Omdat mijn behandelingen met clomid zo lang geleden zijn, willen ze eigenlijk eerst nog max. 3 clomidbehandelingen gaan doen: 1x 50 mg, 1x 100 mg en 1x 150 mg. Dat willen ze monitoren en afmaken met een IUI als er een eisprong is.
Echter.....het sperma was niet overtuigend goed. De twee uitslagen lagen redelijk ver uit elkaar. De ene uitslag is wel geschikt voor IUI, de andere uitslag zit op het randje. Dus willen ze het sperma nog een keer onderzoeken, maar nu echt heel goed. Speciale behandeling, opwekken in het ziekenhuis, niet thuis, op afspraak. Die afspraak is gezet voor na onze vakantie. De vervolgafspraak voor de uitslag is gezet op 12 juli. Indien de uitslag "geschikt voor IUI" is, gaan we starten met de clomid, of ga ik meedoen met het Coffee-onderzoek. Als de uitslag "niet-geschikt voor IUI" is, wordtverder onderzocht hoe of wat, en moeten we misschien door voor IVF of zelfs ICSI.
Dus, even afwachten maar weer....
Nou ja, over 2 weken lekker op vakantie, we gaan nu ook maar kaartjes halen voor Awakenings en verder maar andere leuke dingen gaan doen
Ja, dat kan wel. In je stokken zit normaal maar 1 ei per keer, nu zijn dat er een stuk meer.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:37 schreef Webkim het volgende:
Slaapspul voor de avond tevoren.
Een tranquilizer en een zetpil voor de ochtend zelf.
En daar krijg ik dan een infuusje met pijnstilling.
Om 09:00 uur ben ik aan de beurt. Zie ertegenop. Heb weer zoveel eitjes dat zelfs de echo's nu en dan pijnlijk waren.
Ja nieuwe ronde.. Gister mee begonnen..quote:Op zaterdag 26 mei 2007 16:44 schreef Jose81 het volgende:
Tally hoe staat het er nu voor bij jou? Is je menstruatie al doorgezet en zo ja ook alweer aan een nieuwe ronde Clomid begonnen?
wens je alle sterkte mop zal aan je denkenquote:Op maandag 28 mei 2007 14:58 schreef Webkim het volgende:
* Webkim is doodnerveus.
Heb afgelopen nacht ook minstens 100 keer gedroomd dat ik ongesteld werd.![]()
Sombie, het is heel logisch dat je toch stiekem hoopt. Je bent er toch steeds mee bezig in je hoofd en je hoopt maar dat het gewoon lekker raak is...quote:Op maandag 28 mei 2007 18:49 schreef sombie het volgende:
Hallo, hoe is het met iedereen? Ik ben toch stiekem weer aan het hopen, terwijl de kans deze maand zo klein is. Maar ja, het gaat vanzelf. Nog anderhalve week wachten.
Jose, hoe ver ben je nu in je cyclus?
Heb goddank een flapjap te leenquote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:30 schreef Jose81 het volgende:
[..]
als je dat vervelen maar wel liggend doet![]()
Tja dat scheelt inderdaad... je zou maar eens een hele monitor met toebehoren op je schoot moeten nemen...quote:
Nu nog twee weken lang twee maal daags 2 Progestan-parels om te voorkomen dat ik ongesteld word.quote:Op woensdag 30 mei 2007 09:34 schreef Ticootje het volgende:
Sjit verkeerd begrepen.. Ik dachtd at ze met pregnyl nog moest spuiten.
Welke hormonen gebruik je nu webkim?
Morgenquote:Op woensdag 30 mei 2007 11:43 schreef Ticootje het volgende:
Suc6 tally. Dat is overmorgen al..
Echo - o -o - o!quote:Op woensdag 30 mei 2007 11:40 schreef Tally het volgende:
Gister mn laatste clomidtabletje gehad.. en donderdag om half12 de echo...
Is goed.. Doe ik aan jou als ik daar wijdbeens ligtquote:Op woensdag 30 mei 2007 11:49 schreef Webkim het volgende:
[..]
Echo - o -o - o!![]()
Ik zal aan je denken morgenmiddag!
Wat romantischquote:Op woensdag 30 mei 2007 11:50 schreef Tally het volgende:
[..]
Is goed.. Doe ik aan jou als ik daar wijdbeens ligt
Ach misschien gaat het beter danquote:
Ik denk echt helemaal nergen aan als de spot er weer eens op staat. Verstand op nulquote:
Boven de stoel hangt een poster..quote:Op woensdag 30 mei 2007 12:02 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik denk echt helemaal nergen aan als de spot er weer eens op staat. Verstand op nul
Ik mag al om 9 uur.quote:Op woensdag 30 mei 2007 11:50 schreef Tally het volgende:
[..]
Is goed.. Doe ik aan jou als ik daar wijdbeens ligt
Wel veel ja.. Maar de tekening is net te klein om het goed te zienquote:Op woensdag 30 mei 2007 12:13 schreef Webkim het volgende:
[..]
Ik mag al om 9 uur.
En ja, heel eh... romantisch inderdaad.![]()
(Tand)Artsen zouden veel vaker iets leuks op de muur en/of het plafond moeten hangen. En het dat nog eens regelmatig vervangen ook! Want Tally, je heb vast alle gezegdes al wel gevonden toch?
Nee. Ze kijken of m'n eierstokken niet te hard zijn doorgegroeid of dat de blaasjes niet te vol zitten ofzoiets.quote:Op woensdag 30 mei 2007 12:14 schreef Ticootje het volgende:
Krijg je om 9 uur je vruchtjes terug?
Ja maar als het geen of weinig kans van slagen heeft is het toch zonde om te gebruiken..quote:Op woensdag 30 mei 2007 12:18 schreef Webkim het volgende:
[..]
Nee. Ze kijken of m'n eierstokken niet te hard zijn doorgegroeid of dat de blaasjes niet te vol zitten ofzoiets.
Als alles in orde is worden ze donderdagmiddag of vrijdag teruggeplaatst.
Maar er is dus een heel reeële kans dat dat niet gebeurt.
Ik liep net al tegen Lief te foeteren: "Het zijn toch ONZE embryo's? Dan moeten WIJ toch weten wat we ermee doen? Al steek ik ze in mijn &**^(!!!"
Gewoon zo frustrerend dat deze poging misschien ook wel afgebroken wordt en dan nog zo kort voor het einde ook.
(Lezen hier trouwens ivf artsen / verpleegkundigen mee, vroeg ik me net af)
Ik denk ook aan jou en vind het fijn als je soms even wat laat horenquote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:56 schreef NieTTus het volgende:
Prive loopt alles heerlijk momenteel, zakelijk ook. Over 3 weken zit ik met manlief en beste din 15 dagen all inclusive in een super de luxe hotel en daarna gaan we weer een poging wagen.
5 juni ga ik al naar de gyn, evaluatie en voorbespreken voor de cryo terugplaatsingen. Ze willen hier eigenlijk niet 2 emmy's terug, maar mijn cryo's zijn per 3 ingevroren, dus ik WIL er minimaal 2 terug.
Tevens heb ik de laatste tijd weer constant last van mijn buik, alsof ik de hele maand ongesteld moet worden. Vorige week mijn eisprongdat was NIET fijn...
![]()
Laatste keer dat ik dat had, waren mijn eileiders zo opgezwollen en gevuld met vocht en zijn deels verwijderd. Echter met de vorige folikelmetingen was 1 eileiderstukje weer samengekleeft en weer vol met vochtik heb het vermoeden dat die weer aan mijn baarmoeder verkleeft is (of er is meer aan de hand, dat gevoel heb ik wel steeds, dus nu maar weer even naar laten kijken)...
In de vakantie ga ik definitief stoppen met roken, tijdens de vorige pogingen heb ik hier en daar nog wel eens wat gerookt, maar ik ga nu alle negatieve dingen uitsluiten..(ze zeggen dat als je rookt bij ivf (maakt niet uit hoeveel of hoe weinig) dat dat je kansen halveert..) Dus op vakantie stoppen met roken, en ik wil nog gaan kijken bij een homeopaat of accupuntuur... Heeft hier iemand ervaring met zwanger worden (en dan voornamelijk ivf) + alternatieve geneeswijzen??
Omdat de 50mg deden wat ze hoorde te doen moest ik gewoon weer de 50 mg nemen..quote:Op woensdag 30 mei 2007 14:29 schreef Jose81 het volgende:
Tally, zit jij nu nog aan de 50mg Clomid of heb je ook een hogere dosering gekregen? Spannend weer, die echo!!![]()
aaah, oke... da's logischquote:Op woensdag 30 mei 2007 14:37 schreef Tally het volgende:
Omdat de 50mg deden wat ze hoorde te doen moest ik gewoon weer de 50 mg nemen..
Omdat een echo ongeveer 5 minuten duurt en mijn man dan 2 uur onderweg is..quote:Op woensdag 30 mei 2007 15:17 schreef Ticootje het volgende:
Waarom zou hij niet meegaan Tally. Bij ons werd het heel erg op prijs gesteld als de partner meekwam.
Toen er na een jaar nog steeds niks gebeurd was besloten we maar eens naar de huisarts te gaan. We zijn aan het dokteren sinds februari 2006: Zie ( Wachten op het tweede streepje - deel 77 )quote:Eindelijk zijn deze de la in.
We gaan ervoor. 13 Maart slikte ik de laatste pil en nu zit ik op hete kolen.
Ik zie o-ver-al baby's en zwangere vrouwen. Op straat, op tv, in tijdschriften. Ik weet wel dat het een jaar kan duren voor je zwanger wordt, zeker als je niet gericht rond je eisprong vrijt. We gaan niks forceren; we laten het op zijn beloop en dan zien we wel wanneer het raak is.
Maar eigenlijk kan ik niet wachten tot De Dag Van Het Streepje!
In maart 2006 maak ik de overstap van WOHTS naar déze topicreeks: Zie: ( Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat (#16) )quote:We zijn de MMM ingedoken. Al een paar weken terug, maar ik had nog geen zin het hier te melden want dan zou het zo echt voelen en ik ben er helemaal niet blij mee, al dat gedokter.
Hoe dan ook, na onderzoek blijkt dat zijn zaadjes niet zo ijverig zijn als hij zelf. Ze zwemmen niet best.
En bij mij laatste echo bleek dat ik binnen mijn puinhoop-cyclus TWEE eitjes tegelijk groei :-) En er zijn twee tweelingen in mijn familie, oh help... Deze week vrijen op doktsersadvies, zodat ze de volgende ochtend een schraapje kunnen maken voor de samenlevingstest. Maar misschien is dat niet eens meer nodig en nemen zijn zaadjes morgen zo een spurt dat ik zwanger raak van TWEE kindjes tegelijk.
Ohboy, ohboy, ohboy...
Oktober 2006. We krijgen te horen dat icsi de enige optie is: Zie: ( Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat (#22) )quote:Al met al wordt het tijd dat ik de overstap van Wachten op het tweede streepje naar hier ga maken.
Lief en ik zijn vaste klanten geworden op de fertiliteitspoli van het plaatselijke ziekenhuis.
Hij blijkt niet genoeg zwemmertjes te hebben. Bij de samenlevingstesten deze week was er de eerste keer niets te zien, maar vandaag was er plots één Van den Hoogenbandje onder de microsccop.
En hoewel we al zwaar waren voorbereid op IVF of ICSI als volgende station is er plots weer een heeeel klein sprankje hoop dat inseminnatie ook nog 'gewoon' kan werken voor ons.
Het is wel een rottijd zo. De romantiek van het papa&mama-willen-worden is er wel af. We hadden natuurlijk gedacht net als iedereen een kindje te krijgen. Zo'n scenario waar ik op een morgen in mijn badjas rondloop, mijn ontbijt niet binnen kan houden en vijf minuten later glunderend met een positieve test uit de badkamer kom hollen. Maar nu blijkt dat we geen kindje kunnen krijgen, maar er een moeten proberen te 'maken'. Da's toch een klap en het zorgt voor een boel spanning.
Lief trekt het zich aan dat zijn zaadjes niet zo actief zijn. En ik ben een doemdenker en wordt niet lekker bij het idee dat het misschien wel niet zal lukken, want wat zijn nou drie pogingen...
Overal om me heen word ik omringd door roze wolken en zwangere vrouwen. Doet pijn. En wat ook zo jammer is, is dat ik nu TWEE eitjes groei. Mijn eisprong zou morgen of overmorgen moeten zijn, maar Lief is in het buitenland. Dus nu missen we weer een kansje. Pfff. Over obsessief gesproken.
Afijn, dat is in het kort mijn verhaal tot dusver en ik zou het fijn vinden als ik hier vaker m'n hart mag komen luchten.
En hoe dat ging besloot ik onder mijn eigen naam met de wereld te delen:quote:Uitslag van de zoveelste en laatste zaadanalyse van De Man:
wij moeten beginnen op het eindstation: ICSI. Als we een uk willen de enige optie.
* elle_driver huilt even tranen uit hoofd bij het idee hoe heftig dat gaat zijn. En dan ook nog eens de reeële kans dat het gewoon NIET gaat lukken. Ach ja, het is niet alsof moeder worden mijn enige vaste toekomstwens was sinds kleinsafaan...
Wel dus. Damn!
Dat doen wij hetzelfde, Tally. Mijn vriend gaat niet bij alle onderzoeken mee. Dat kost hem zo veel tijd en geregel terwijl ik het echt niet erg vind om alleen te gaan voor een echo of samenlevingstest. Als een onderzoek naar verwachting pijnlijk is of bij echte info of beslissingen, is hij er wel.quote:Op woensdag 30 mei 2007 15:21 schreef Tally het volgende:
[..]
Omdat een echo ongeveer 5 minuten duurt en mijn man dan 2 uur onderweg is..
Het ziekenhuis ligt om de hoek van mn werk (daar voor gekozen)..
En ik vind het ook niet erg om alleen te gaan.. De gesprekken waarbij er iets echt verteld word of een beslissing gemaakt moet worden dan is hij er altijd bij..
Bij deze echo's vind IK het niet zo belangrijk
Nee hoor, je zegt niets raarsquote:Op woensdag 30 mei 2007 16:36 schreef sombie het volgende:
Zo zie je maar, miss_sly, dat je jezelf soms voor de gek houdt he? Op zich wel hoopvol dat het een keer gelukt is, toch? Of zeg ik nu iets heel raars?
Bij mij lijkt het er ook op dat alles (op de PCO na) normaal werkt..quote:Op woensdag 30 mei 2007 16:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee hoor, je zegt niets raars
Na 2,5 jaar dokteren was er tenminste iets wat op follikelgroei leek, en dat was op zich al een succes. Dat de zwangerschap maar zo kort was, was natuurlijk heel verdrietig, maar er is geen reden om aan te nemen dat er iets structureels fout zit, behalve de PCO.
quote:Op woensdag 30 mei 2007 16:49 schreef Tally het volgende:
[..]
Bij mij lijkt het er ook op dat alles (op de PCO na) normaal werkt..
De medicijnen doen goed hun werk.. Dus alleen nog blijven plakken
Juist ja.. Ik verwacht (als ik kijk naar de vorige week) mn eisprong zo rond mn verjaardag..quote:
quote:Op woensdag 30 mei 2007 14:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk ook aan jou en vind het fijn als je soms even wat laat horen
Heerlijk vooruitzicht, die vakantie! Wij gaan volgende week 8 dagen, ook naar zo'n resort. Heb er helemaal zin in! En na de vakantie ga ik ook definitief stoppen met roken. Dat is ook iets waar mijnerg streng in is: als we echt aan de slag gaan in het ziekenhuis, moet er gestopt worden. Hij zeurt er nooit over, doet niet moeilijk, maar in dit geval is hij wel streng. Dus dat wordt stoppen
Wat naar dat je weer zo'n last van je buik krijgt...kan dat nou ook nadelige gevolgen hebben voor de behandeling?
ik precies even lang! Na ons trouwen (december 2005), ben ik gestopt met de pil... en sinds afgelopen januari bezig in het ziekenhuis.quote:Op woensdag 30 mei 2007 16:19 schreef Tally het volgende:
Sinds december 2005 bezig.. Maar in het ziekenhuis pas sinds december 2006..
Dus zolang ben ik in principe niet bezigVergeleken met sommige hier
sorryquote:Op woensdag 30 mei 2007 18:05 schreef NieTTus het volgende:
Ticooooooooooooo in mijn vorige post vroeg ik: waarom denk je dat je aan de volgende volwaardige poging moet beginnen? Ben je al ongi? Ikke niet snap, en kan er niets over terugvinden! Je hebt toch weer een terugplaatsing gehad??
Je moet verplicht klussen en dan maken ze een ochtend later een schraapje van je slijmvlies om te kijken of dat de zaadcellen niet afstoot. Dat kan namelijk ook nog.quote:Op woensdag 30 mei 2007 19:04 schreef Tally het volgende:
Ik heb geen samenlevingstest gehad.. Waar is die precies voor?
Op die manier.. En wanneer kijken ze dat na?quote:Op woensdag 30 mei 2007 19:16 schreef Webkim het volgende:
[..]
Je moet verplicht klussen en dan maken ze een ochtend later een schraapje van je slijmvlies om te kijken of dat de zaadcellen niet afstoot. Dat kan namelijk ook nog.
quote:Op woensdag 30 mei 2007 19:15 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee ben nog niet ongi, ben nu officieel 1 dag overtijd.![]()
ssstt![]()
Raar is dat he?quote:Op woensdag 30 mei 2007 19:42 schreef Lishe het volgende:
Het voelt zo niet-eerlijk om hier te posten maar ik ldenk aan jullie
Ik zeg dan even héél zachtjes dat ik ontzettend voor je duim.... sssshhht...quote:
Te vroeg? Godbewaarme!quote:Op donderdag 31 mei 2007 07:49 schreef Ticootje het volgende:
Nog niets hier...
Webkim, ik denk dat het nog een beetje vrieg is voor een terugplaatsing..
kim ik ga voor je duimen en duimen en duimen veel sucsesquote:Op donderdag 31 mei 2007 12:34 schreef Webkim het volgende:
Ik heb twee emmy's in mijn buik!!!
Tally, hoe is het jou vergaan?
quote:Op donderdag 31 mei 2007 12:34 schreef Webkim het volgende:
Ik heb twee emmy's in mijn buik!!!
Tally, hoe is het jou vergaan?
Welk ei..quote:Op donderdag 31 mei 2007 12:03 schreef Ticootje het volgende:
suc6 tally met je ei.
Ik mag pas 14 juni.quote:Op donderdag 31 mei 2007 15:03 schreef Ticootje het volgende:
Wanneer mag jij testen?? Ik mag zondag... Maar als het goed is kan ik nu ook al testen, maar ik denk niet dat ik dat durf.
dat is wel ver weg he? Maar als je die datum haalt zonder bloed, heb je volgens mij al vrij veel zekerheid.quote:
Op je lichaam...quote:
Helemaal raak! van hartequote:Op vrijdag 1 juni 2007 19:21 schreef Ticootje het volgende:
Ik kon het echt niet laten, en ik heb er gewoon een goedkope test tegenaan gegooit...
Ik ben zwanger!!!! Eindelijk! 2 strepen, duidelijk zelfs.
Ik kan het moeilijk geloven, morgen ochtend wil ik nog een keer testen en zondag voor het echie. Maar het is natuurlijk gewoon raak....
Ja, dat was ik. Maar ik durf er eigenlijk niet meer op te hopen. Maar goed, maar even weer wat geduld tevoorschijn toverenquote:Op maandag 28 mei 2007 18:49 schreef sombie het volgende:
Mariposa, ik hoop dat jullie je oma in Spanje leuk nieuws kunnen geven! Dat was jij toch, die naar Spanje en daar misschien moet gaan testen?
En dat wordt me toch een mooi februarikindjequote:Op donderdag 31 mei 2007 12:03 schreef Ticootje het volgende:
Oh en ik heb even op babybrabbel gekeken, als het raak is.... dan ben ik in februari aan de beurt.
hmz... we hebben nog geen huwelijksreis geboektquote:Op zondag 3 juni 2007 12:33 schreef miss_sly het volgende:
Slaapmeisje, wat een lieve, wijze woorden
Inderdaad, als ik vooruit kon kijken en weten dat het goed kwam, ging ik deze periode fluitend door, net als de andere meiden waarschijnlijk.
Ow ja, mijn beste vriendinnetje was hier vorige week en die vertelde dat ze 3 stellen kent die naar de Dominicaanse Republik op vakantie gingen en zwanger terugkwamen! Wij vertrekken donderdag en dat is toevallig ook nog eens dag 14 van mijn cyclus. Wij gaan dus erg ons best doen om de reeks voor te zetten
Ik zal je zsm laten weten of het een aanrader is...en mee rdan een opzichtquote:Op zondag 3 juni 2007 13:21 schreef leonieke het volgende:
[..]
hmz... we hebben nog geen huwelijksreis geboekt![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |