abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 mei 2007 @ 09:10:38 #1
26341 Mariposa
Telt af...
pi_49323739
Het vorige topic: Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat (#31)
Welkom in het "Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat" - topic. Wanneer je net begint met "proberen" zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF
Cryo\\\'s

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Annemiek78:
Rustpauze

Chesna:
Clomid is niet aangeslagen. 2 januari beginnen met Duphaston om een bloeding op te wekken. 5 dagen na begin bloeding naar ziekenhuis. En beginnen met spuiten van pregyl.

Diaan73:
PCO, behandeling: 6 maanden Clomid. Inmiddels 6 rondjes met Clomid gehad, en nu besloten om even wat rustmaandjes te hebben. Inmiddels ogenschijnlijk een normale cyclus. NOD 09 mei. Eind mei trouwen en daarna weer een keer naar de gyn.

Jose81:
Eerste ronde met Clomid gehad. Volgende cyclus naar het ziekenhuis om 'gevolgd' te worden.

Marie79: Bezig met een cyclus zonder clomid, daarna eentje met en eind mei weer terug naar de gyn.

NieTTus:
Eileiders verwijderd in 2004. September 2006 eerste ivf poging, mislukt. Februari 2007 ivf 2 mislukt. 6 cryo's verdeeld over 2 rietjes, dus nog 2 cryo pogingen voor de boeg. Momenteel: rust tot zeker eind augustus..

Ticootje:
Bezig in de MMM vanaf feb 2006. Vanaf juni 2006 IVF/ICSI traject.
1e ICSCI poging sept/okt 2006 mislukt
1e Cryo december 2006 mislukt
2e Cryo Januari 2007 mislukt
2e ICSI poging jan/feb 2007 mislukt
3e Cryo mrt/apr 2007 mislukt
4e Cryo apr/mei 2007 mislukt
Nog 4 cryo's in de vriezer. 2 april dag 1 van de cyclus, vanaf dag 12 testen voor ovulatie. Cryo's worden 4 dagen na de ovulatie teruggeplaatst.
Deze cyclus bloeduitslagen van RIF-test....

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zo maar even een nieuwe aangemaakt

Door enorme drukte en extreme vermoeidheid, soms lig ik er al tussen 8-9 in, heb ik al 2 weken niet meekunnen lezen.

Ik hoop dat het met iedereen verder goed gaat. Hier heb ik denk ik nieuwe ontwikkelingen. Al die tijd nog steeds niet ongesteld geweest. Maar donderdag begon ik opeens steken links boven mijn linkerlies te voelen. Vrijdag hetzelfde en kwam er ook nog, dat hoop ik dan, veel en ander slijm bij. Dus ik denk/hoop dat ik over 2 weken meer weet
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  zondag 13 mei 2007 @ 10:30:33 #2
26341 Mariposa
Telt af...
pi_49324416
Logician, ik wilde je nog even sterkte wensen. Ik vind het heel naar wat je afgelopen week hebt meegemaakt. En hoop dat je het een plekje kunt geven

Rottdog, hoe voel jij je eigenlijk? Ik denk dat je NOD komende week toch komt?

Jose, heel vervelend dat die Clomid niet doet wat het zou moeten doen. Sterkte meissie het is ook zo'n gedoe.

Sombie, wat vervelend dat jullie toch weer verder de MMM in moeten. Ik hoop dat de samenlevingstest een positieve uitslag heeft.

Ticootje, het lijkt me toch wel schrikken hoor als er iets uit zo'n test komt. Hopelijk is extra foliumzuur en B6 het extra zetje voor jullie.
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_49325402
Ik wil jullie allemaal heel veel sterkte en succes wensen. Ik hoop dat jullie snel een kindje in jullie armen mogen houden
Soms als ik hier lees voel ik me best l*llig.. wij gingen er nog geeneens voor en nu ben ik plotseling toch zwanger..terwijl de meeste van jullie al zo lang bezig zijn..
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_49325831
Sorry, ik had niet door dat ik het topic sloot! Bedankt voor het openen van een nieuw topic, Mariposa.

Je cyclus verloopt wel heel mysterieus he, Mariposa? Ik weet je geschiedenis niet precies maar heb je dat altijd al gehad? Het lijkt me heel frustrerend als je niet weet waar je aan toe bent met je lijf.

En Rottdog, ik ben ook benieuwd hoe het met je is.

Diaan, hoe staat het er bij jou voor?

Wat ik me nog afvroeg, Jose: is er wel een kans dat je deze maand zwanger bent geraakt, of kan dat niet als je zo'n late eisprong hebt?
  Moderator zondag 13 mei 2007 @ 12:57:50 #5
5428 crew  miss_sly
pi_49327507
Mariposa, wat vervelend dat je zo moe bent. Komt dat door je medicatie? Is daar nog wat in veranderd?
De symptomen lijken dus op een eisprong, nu...wat vreemd laat! Dus ook jij drukke dagen, net als Tally

Tally, goed aan het oefenen?

sombie, ik heb je niet helemaal gevolgd, want je staat net als ik niet in de OP Maar nu dus een samenlevingstest? Hoop dat alles goed blijkt!

Jose, het is niet prettig maar voordeel van het volgen met echo's is dat je precies weet wat er gaande is in je lichaam. En als het dan de volgende keer lukt, hebben jullie je kindje vanaf follikel gezien

Ticootje, hopelijk zijn die twee preparaten net dat zetje dat jullie nodig hebben! Ik duim voor jullie.

Diaan, hoe is het daar?

Annemiek en NieTTus, als jullie lezen, doe even vertellen hoe het met jullie gaat?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 13 mei 2007 @ 16:38:55 #6
26341 Mariposa
Telt af...
pi_49335126
Geeft toch niet sombie kan iedereen overkomen. Ik zat eerst heel goed de topicslijst door te lopen, wel drie! keer, of ik misschien toch kippig was

Tja, mijn lichaam is soms wel een heel groot vraagteken en de ene keer kan ik daar wat beter mee omgaan dan de andere keer. En dan heb ik het niet alleen over mijn cyclus, want in principe ligt mijn probleem niet daar, maar ook over de rest van mijn lichamelijke toestand.
Dat met die cyclus is nu voor het eerst, dat het zo lang duurt. Maar goed ik moet maar af wachten.

En de vermoeidheid komt nu door een combinatie van dingen. De medicatie heeft als bijwerking vermoeidheid, ik slaap de laatste weken slechter en we hebben veel afspraken, waardoor ik niet op tijd kan rusten.
De medicatie is een maand geleden voor het laatst veranderd, toen heb ik er een plaspil bijgekregen, omdat mijn bloeddruk onverklaarbaar hoog bleef. Ik denk dat een en ander wel met elkaar te maken heeft, maar zeker weten doe je dat niet.

En toch loop ik ook wel te twijfelen zo'n late eisprong is inderdaad wel vreemd. Maar 2 weken terug had ik die vreemde kleur afscheiding en 2 keer wat oud bloedverlies, misschien was ik toen toch wel ongesteld en is de eispring eigenlijk heel mooi op tijd

Nou ja, het scheelt dat ik me voor het eerst sinds tijden, toch nog, echt goed in mijn vel voel
  zondag 13 mei 2007 @ 18:44:49 #7
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_49338996
Hmm hier gaat het niet goed. Ik ben gisteren ongi geworden.... Nieuwe NOD komt nog....
Make love, not war ☮
pi_49342051
Diaan, wat klote!!

Miss Sly, het gaat hier eigenlijk prima! Hoofdzakelijk ben ik aan het genieten. Vorige week ben ik tante geworden van een 2e meisje, en vooral na het bezoek van vanmiddag, ben ik helemaal in de wolken. Met de 2 jarige heerlijk zitten zingen e.d., en met de net een week oude dame flesje gegeven en heerlijk zitten tutten. Maar anderzijds wel zeker dat gevoel (en angst): zal het ons ooit lukken?!

Sowieso een rare dag, moederdag. Mijn mams is 2.5 jaar geleden vrij plotseling overleden, dus altijd een rare dag. Met broertje (12) naar de plek geweest waar ze is uitgestrooid. Was mooi, maar wel weer emotioneel.

S_oepstengel, dat is iets wat ik graag iedereen wil duidelijk maken: JIJ kan er niets aan doen dat het bij jou snel ging (of zelfs onverwachts) en dat het bij ons niet zomaar vanzelf gaat. Dus voel je daar alsjeblieft niet schuldig over! Ik wens je een heel voorspoedige zwangerschap toe!!

Ticoo, ik hoop zo dat dat gaat helpen!! En stiekem hou ik het in mijn achterhoofd hier 2 ivf-en niet gelukt, maar dat hoeft niet direct een hechtingsprobleem te zijn. Maar wie weet! Succes meis!

Geen tijd (en puf) om alles na te lezen en verder op iedereen te reageren; dus andere meiden: ik denk aan jullie!!
~Geluk, is beseffen dat het geluk in je zit~
  zondag 13 mei 2007 @ 20:32:59 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49342165
NieTTus

En Diaan uiteraard ook, maar ik had je in het andere topic al gehad.
  zondag 13 mei 2007 @ 21:45:56 #10
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49344765
Niettus, je moet gewoon de hoop niet opgeven...

In totaal mag je tot 6 pogingen gaan + alle cryo's = +-18 terugplaatspogingen.... (voor mij dan) Er gaat er dan echt wel 1 aanslaan hoor....
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 13 mei 2007 @ 22:12:08 #11
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_49345769
Mariposa hopelijk hebben jullie raak geschoten

Diaan

NIettus

Hier een paar dagen vrij veel offline geweest ben gezegend met een gehoorgang ontsteking wat erg pijnlijk is dan toch liever het HSG onderzoek

We gaan idd deze week afwachten morgen is dag 28 dus ga uit van zaterdag/zondag meestal rond de 33/34 dagen.
Natuurlijk hopen we niet dat D-day losbarst maar we zien het wel.
  maandag 14 mei 2007 @ 08:07:08 #12
26341 Mariposa
Telt af...
pi_49352659
Rottdog, ik hoop dat jullie niet verder de molen in hoeven

NieTTus, gefeliciteerd met je nieuwe nichtje. Zeker in het begin als ze zo klein zijn zal dat gevoel en die angst misschien extra op de voorgrond zijn. Ik denk dat het heel normaal is. Had er zelf bij mijn neefjes, zeker de laatste, ook wel last van. Voorlopig zou ik toch zoveel mogelijk van haar genieten en na de zomer met goede moed, voor zover dat gaat, verder gaan. Op het moment kan je er weinig aan doen. Aan de andere kant vertel dat je gevoel maar
In ieder geval sterkte
  Moderator maandag 14 mei 2007 @ 08:20:22 #13
5428 crew  miss_sly
pi_49352780
NieTTus, wat fijn om te horen dat het goed met je gaat!
Ik heb ook heerlijk met mijn neefjes rondgesjouwd en gespeeld gisteren. De oudste, tevens mijn petekind, is 2,5 en een heerlijke wildebras en een ontzettend leuk kind. Die zei gisteravond bij het in bad gaan tegen mijn zusje dat hij miss_sly zo schattig vond

Diaan, wat rot weer

Rottdog, spannende dagen! is de ontsteking weer over?
  maandag 14 mei 2007 @ 08:53:05 #14
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49353157
Ik had het wel even moeilijk bij de geboorte van mijn nichtje. Ik wil al best lang heel erg graag een kindje.

Op het moment dat we dus echt te horen kregen dat we het ICSI traject in gingen vond ik het gewoon niet meer prettig om met het kind in mn handen te zitten. Ondanks dat mijn (ex) tante mij steeds de baby gaf, in haar ogen als troostend, maar ik gaf haar dan snel door aan een ander. Ik kan er trouwens nog steeds slecht mee omgaan hoor. Geef mij maar gewoon geen baby in mn armen (behalve mijn eigen). Ook aankondigingen van zwangerschappen daar moet ik altijd even 3x slikken, soms helpt dat wel eens.
Peuters en kleuters vind ik geen probleem...
  maandag 14 mei 2007 @ 17:48:41 #15
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_49371862
quote:
Op zondag 13 mei 2007 11:50 schreef sombie het volgende:
Wat ik me nog afvroeg, Jose: is er wel een kans dat je deze maand zwanger bent geraakt, of kan dat niet als je zo'n late eisprong hebt?
Ja, je kunt wel zwanger raken bij een late eisprong, alleen weet je niet goed wanneer je ongeveer moet klussen, omdat je dus niet weet wanneer je je eisprong kunt verwachten. Maar de kans dat ik zwanger ben is nu 0,0%, want ik ben zwaar ongesteld. Toen ik vrijdag een klein beetje gekleurd slijm ontdekte, wist ik al hoe laat het was.
Maaaaar: die teleurstelling is nu allang weer voorbij! Ik heb vanaf nu een dubbele dosering Clomid (jaja, het is doorgegaan! ).. hopelijk doet dat wel wat!

Och, Diaan, wat klote zeg... stiekem hoop je toch dat het raak is als je overtijd bent... balen!!

Mariposa, wat lijkt het me toch lastig als je niet van je lichaam op aan kan. Jij wacht nu eigenlijk nog steeds op duidelijkheid... ik hoop dat je dat toch nog snel krijgt...
**Life is e@sier with your eyes closed**
  dinsdag 15 mei 2007 @ 09:54:58 #16
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49392540
Ik moet natuurlijk weer testen...

Vanmorgen:
Ik met test naar de wc (op mn werk). ik heb al een toiteltasje meegenomen om te vervoeren. Dan lijkt het alsof ik mn makeup ga bijwerken...
Maar goed ik die test erin, foutmelding.... kutkutkut....

Dus maar wachten op de 3e ochtendplas, en alsnog getest... Maar ik weet nu niet of het nog zo betrouwbaar is. Maar goed ik verwacht morgen pas een positieve test...

Stress op je werk...
  woensdag 16 mei 2007 @ 12:09:00 #17
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49437243
Vandaag ging alles goed, en ook nog eens een posi test.

Dus ik mag zondag weer bellen of de ontdooiing is gelukt. Dan is zondag middag de terugplaatsing.
  Moderator woensdag 16 mei 2007 @ 12:23:35 #18
5428 crew  miss_sly
pi_49437776
Spannend Ticootje!
En nu maar hopen dat de extra foliumzuur en Bzoveel vitamines gaan helpen!
  woensdag 16 mei 2007 @ 13:12:10 #19
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49439444
Ja dat hoop ik ook. Het is zo'n gedoe. De vitamines moet ik sowieso blijven slikken tot (volgens mij) na de zwangerschap (als die er komt) En het zijn 4 pillen per dag over de dag verspreid. Dus het is gewoon helemaal niets.
pi_49464061
Collega vertelt me vandaag met lood in haar schoenen dat ze zwanger is.
*PATS*
Ik voel me alsof ik een klap in mijn gezicht krijg, maar slaag er toch in enthousiast te reageren en haar te feliciteren. Als ze vertelt dat ze vandaag de eerste echo had en hoe bijzonder dat was begin ik te grienen.

Vijf minuten in de keuken staan snotteren en toen mijn happy-face weer opgezet omdat ik een afsrpaak had. Niet veel later die dag komt er een klant naar me toe: "Het verhaal gaat dat jij zwanger bent? Klopt dat?" *PATS nummer 2*

Dat gerucht gaat al een paar maanden, vraag me niet waar het vandaan komt, maar het blijft pijnlijk en vandaag kon ik het er echt niet bij hebben.

Vrijdag weer een eierecho, halve dosis dit keer, dus het zal me benieuwen. Ik heb een slecht voorgevoel over dit alles. Wat een KUTKUTKUTZOOI!
Hardloper.
IG @webkim
  donderdag 17 mei 2007 @ 08:38:31 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49470933
He shit Kim... Daar zit je dan echt niet op te wachten nee...
pi_49471002
José, fijn dat de Clomiddosering hoger geworden is. Ik hoop heel erg dat dit zijn werk gaat doen.

Ticootje, wat gaat het weer snel. Ook voor jou hoop ik dat de foliumzuur en de vitaminen hun werk gaan doen. En ja, 4x per dag pillen moeten innemen is ook 10x niets. Helaas kan ik daar ook over meepraten. Moet jij het ook op vaste tijden innemen, of mag je er iets 'losser' meeomgaan? Ik moet al om 7.00 en dan om 11.00, 15.00 en 19.00. Vooral de ochtend dosering moet er op tijd in

Kim, wat ontactisch allemaal zeg. En helemaal als zo'n klant daarmee op je af komt. Waar bemoeit die zich mee.
Hopelijk komt er vrijdag toch goed nieuws met die echo.
pi_49474509
Nee ik hoef gelukkig niet op vaste tijden in te nemen...

Dat zal voor mij echt een ramp zijn..
pi_49474833
Kim, wat is dat kl*te zeg!! Ik kan me helemaal voorstellen dat je hebt staan janken.. dat heb ik ook gedaan toen mijn broer vertelde dat zijn vriendin (waar hij al wel 4 weken mee had) zwanger was. Ik kreeg toen ook zo'n klap in mijn gezicht en heb het toen aan de telefoon ook niet droog kunnen houden. Het doet ook gewoon allemaal heel veel pijn...sterkte....

Ticoo, spannend dus weer voor jou...!! We gaan weer voor je duimen...

Tally, hoe is het nu met jou?? Enige kans dat het raak is??

Ik zit inmiddels op dag 6, dus straks gaan er weer 2 Clomidjes naar binnen... en ook morgen nog. Ik zou gevolgd worden deze ronde, maar dat kan niet doorgaan i.v.m mijn werk. Ik zei tegen de assistente: 'maandag is dag 10, dus vanaf dan moet ik ongeveer gevolgd worden'. Zei ze "kan je om 11 uur?", "Nee, want ik sta voor de klas en ik kan niet zomaar weg".. zegt ze "ja, dat is echt een rotberoep als je steeds naar het ziekenhuis moet...is er dan geen vervanging?" ik "Nee, de vervangingspoule is uitgeput en ik kan de klas ook niet alleen laten.. ik weet dat het lastig is, maar heb je geen plek aan het einde van de dag?". Nee, had ze ook niet. Ik stelde toen voor om gewoon op woensdag dan te gaan, want dan ben ik 's middags vrij. Nee, kon ook niet: alles zat vol. Nou ja, dan maar niet. Nu moet ik van haar temperaturen (wat ik al mááááánden doe) en ovulatietesten kopen.

Niet echt handig dit zo...Stom gedoe..., maar ja.. wat niet kan, kan niet.
pi_49476118
Ovulatietesten zijn best weel heel erg betrouwbaar hoor. ik heb de digitale van cb, en tot nu toe (al 5 pogingen) iedere keer een piek gedetecteerd. Dus dat is een goede optie.
pi_49478884
Het probleem van ovulatietesten is dat je niet zeker weet of je ook een eisprong hebt. Als er geen follikel op springen staat (en dat is nu juist bij PCO vaak het probleem), springt er niets, ook al is die LH piek er wel. Vervelend Jose, dat het niet op een andere manier kan. Wat zijn ze daar dan weinig flexibel zeg...
mooi he, alles
pi_49484254
Oh ja, daar had ik nog niet aan gedacht...

In mijn geval maakt het niet zoveel uit of het nu wel of niet springt... Het gaat om de terugplaatsing.
pi_49488262
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 14:37 schreef phileine het volgende:
Het probleem van ovulatietesten is dat je niet zeker weet of je ook een eisprong hebt. Als er geen follikel op springen staat (en dat is nu juist bij PCO vaak het probleem), springt er niets, ook al is die LH piek er wel. Vervelend Jose, dat het niet op een andere manier kan. Wat zijn ze daar dan weinig flexibel zeg...
ik heb geen PCO... dus dat is dan wel een 'geluk' bij een ongeluk misschien. Ik heb wel een eisprong, maar die komt gewoon te laat.

Ze zijn inderdaad niet erg flexibel hier . Het is gewoon irritant, maar het leek wel alsof ze niet begrepen dat ik echt niet weg kon... ik kan die kinderen (groep 3/4) toch niet alleen laten?! Ppff.. maar ach, zo komen we er ook wel... dat moet gewoon
pi_49488734
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 12:34 schreef Jose81 het volgende:

Tally, hoe is het nu met jou?? Enige kans dat het raak is??
Ja.. Die kans zit er in.. Ik heb vrijdag mn eisprong gevoelt (geloof ik)..
Morgen naar het ziekenhuis om bloed te prikken.. Dan gaan ze kijken of het zeker mijn eisprong was
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_49488854
Spannend!! Hopelijk heb je inderdaad je eisprong gehad en hebben die zwemmertjes hun werk goed gedaan!!
pi_49488873
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 20:08 schreef Jose81 het volgende:
Spannend!! Hopelijk heb je inderdaad je eisprong gehad en hebben die zwemmertjes hun werk goed gedaan!!
Dat zal ik denk ik pas echt rond mn verjaardag weten
  donderdag 17 mei 2007 @ 23:37:20 #32
61800 Rottdog
pi_49496801
3 dagen eerder dan verwacht zijn hier de duivels gearriveerd

Ticootje spannend zondag

He verdikkie Kim

Jose wat een gedoe zo zeg

Tally we gaan duimen
  vrijdag 18 mei 2007 @ 08:40:55 #33
114177 Diaan73
pi_49502054
Rottdog, that sucks hele dikke knuffel van mij het is denk ik wel beter dan veeeeel te laat, zoals je onlangs had

Ook voor de anderen hier even een hele dikke knuffel... en heel veel succes!!
Make love, not war ☮
pi_49504992
Nou ik was net in het ziekenhuis..
Alles gesloten
Ik vragen: Nee hoor mevrouw dat moet een vergissing zijn geweest..
Alles is dicht..
Ik de assistente van de huisarts gebeld. Ja wij weten niet wat het ziekenhuis met u heeft afgesproken dus ja kunnen we weinig aan doen..
Ben ik naar een prikpunt gegaan van Saltro (artsenlab) en daar mn beklacht gedaan..
Ik kon daar wel geprikt worden maar nu krijg ik morgen niet de uitslag..
Daar moet ik maandag voor bellen en dan weten ze nog niet zeker of ze dan de uitslag hebben..
Ik janken als een klein kind toen ik weer in de auto zat
Gooi ik de deur van de auto dicht zit mn hand er tussen..
Echt mijn dag vandaag
  vrijdag 18 mei 2007 @ 12:43:49 #35
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_49507756
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 11:23 schreef Tally het volgende:
Nou ik was net in het ziekenhuis..
Alles gesloten
Ik vragen: Nee hoor mevrouw dat moet een vergissing zijn geweest..
Alles is dicht..
Ik de assistente van de huisarts gebeld. Ja wij weten niet wat het ziekenhuis met u heeft afgesproken dus ja kunnen we weinig aan doen..
Ben ik naar een prikpunt gegaan van Saltro (artsenlab) en daar mn beklacht gedaan..
Ik kon daar wel geprikt worden maar nu krijg ik morgen niet de uitslag..
Daar moet ik maandag voor bellen en dan weten ze nog niet zeker of ze dan de uitslag hebben..
Ik janken als een klein kind toen ik weer in de auto zat
Gooi ik de deur van de auto dicht zit mn hand er tussen..
Echt mijn dag vandaag
Sorry Tally... ik moest wel een beetje lachen, hoor ... hand tussen de deur... oh oh, het zit je ook niet mee...

maar wel raar dat ze je naar het ziekenhuis laten komen, als alles dicht is... Dat hebben ze vast niet in de gaten gehad toen ze het tegen je zeiden... stelletje mutsen...

Rottdog, balen dat je weer ongi bent geworden... maar beter iets te vroeg dan véél te laat!

Miss Sly, hoe is het met jou??
  Moderator vrijdag 18 mei 2007 @ 13:05:07 #36
5428 crew  miss_sly
pi_49508335
Jeetje, Tally, wat een narigheid! Gelukkig wel kunnen prikken, dus die uitslag komt er iig. Ach, en we gaan natuurlijk hopen dat je dat verdraaide ziekenhuis niet meer hoeft te zien, omdat het deze keer gelukt is

Rottdog, wat rot dat je ongesteld bent.

Josee, in jouw baan lijkt het me inderdaad vrij lastig om regelmatig op ziekenhuisbezoek te moeten. En dat ze daar dan niet een heel klein beetje flexibel in kunnen zijn, zeg Op zich kun je met die ovulatietesten waarschijnlijk ook wel zien hoe en wat, maar het is toch jammer dat het niet via de echo's kan. Geeft toch een fijner gevoel

Met mij gaat het goed. Heb de temperatuurlijsten naar het ziekenhuis gefaxt voor het endo-overleg van as maandag waarin we worden besproken. volgende week vrijdag de nieuwe afspraak en dan zal er wel wat beslist worden mbt het te volgen traject (clomid of spuiten). Daar ga ik dus pas mee beginnen als ik terug ben van de vakantie. Maar goed, lijkt me wel fijn om te weten wat we gaan doen en dat er eindelijk schot in gaat komen
  vrijdag 18 mei 2007 @ 13:15:52 #37
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_49508632
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 13:05 schreef miss_sly het volgende:
Josee, in jouw baan lijkt het me inderdaad vrij lastig om regelmatig op ziekenhuisbezoek te moeten. En dat ze daar dan niet een heel klein beetje flexibel in kunnen zijn, zeg Op zich kun je met die ovulatietesten waarschijnlijk ook wel zien hoe en wat, maar het is toch jammer dat het niet via de echo's kan. Geeft toch een fijner gevoel

Met mij gaat het goed. Heb de temperatuurlijsten naar het ziekenhuis gefaxt voor het endo-overleg van as maandag waarin we worden besproken. volgende week vrijdag de nieuwe afspraak en dan zal er wel wat beslist worden mbt het te volgen traject (clomid of spuiten). Daar ga ik dus pas mee beginnen als ik terug ben van de vakantie. Maar goed, lijkt me wel fijn om te weten wat we gaan doen en dat er eindelijk schot in gaat komen
Wat fijn dat er nu inderdaad schot in de zaak lijkt te komen! Ben heel benieuwd wat ze voor je in petto hebben!! Hopelijk begin je ook eerst met Clomid en hopelijk is dat ook al gelijk genoeg.. dan hoef je nooit aan die spuiten te beginnen...

Tja, echo's vind ik ook fijner... maar we zien het wel. Ik heb eigenlijk helemaal geen zin om die ovulatietesten te kopen, omdat ik het ook wel in mijn temperatuur kan zien... misschien dat ik dat de volgende ronde wel doe (ovulatietesten)... Bovendien klussen we gewoon weer om de dag, vanaf dag 10, dus dan vind ik dat die testen ook zo weinig nut hebben...

ik vroeg me trouwens af wat jouw signature betekende, Miss Sly, die "Homo sapiens non urinat in ventum", dus ik ging het even opzoeken.. en... haha
  vrijdag 18 mei 2007 @ 13:21:08 #38
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_49508786
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 20:09 schreef Tally het volgende:
Dat zal ik denk ik pas echt rond mn verjaardag weten
Misschien dus wel een errug leuk verjaardagscadeautje voor jou!!
  vrijdag 18 mei 2007 @ 13:32:32 #39
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49509125
De ondertitel, wat betekend dat??

Ik denk : Mensen plassen niet in huis...

edit: laat maar, dat van het plassen had ik goed, haha
  Moderator vrijdag 18 mei 2007 @ 13:34:13 #40
5428 crew  miss_sly
pi_49509170
Ik zag hem een keer hier in Amsterdam op een gebouw staan, en ik vond hem zo leuk
  vrijdag 18 mei 2007 @ 13:51:44 #41
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_49509771
Ja, issie ook Ik lag helemaal in een deuk
pi_49518782
Zes eitjes per kant. Kleintjes nog, dus de dosis GonalF gaat weer omhoog. En dan ergens volgende week vermoedelijk De Punctie.
*stresserdiestress*
Hardloper.
IG @webkim
  vrijdag 18 mei 2007 @ 23:19:07 #43
61800 Rottdog
pi_49528032
Misschien heel dubbel maar vond het eigenlijk helemaal niet zo erg om ongi te worden deze maand. Zit hem nl in het feit dat ik een dag of 5 voor de eisprong ingespoten ben geweest met dat contrastvloeistof, ik weet niet of zoiets effecten met zich meebrengt. Deze ongi voelde dus niet echt wrang voor me.

Tssskkk Tallie wat een rarigheid.

Miss_sly eindelijk wat duidelijkheden en wat schot in de zaak fijn.

Wow 12 eieren Webkim
  zaterdag 19 mei 2007 @ 00:11:12 #44
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_49530073
Webkim, hopelijk doet die GonalF z'n werk en groeien de eitjes snel wat groter...!!
  zaterdag 19 mei 2007 @ 19:33:37 #45
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49549104
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 19:07 schreef Webkim het volgende:
Zes eitjes per kant. Kleintjes nog, dus de dosis GonalF gaat weer omhoog. En dan ergens volgende week vermoedelijk De Punctie.
*stresserdiestress*
Op welke dag zit je nu??
Ik had de punctie op dag 10, ik spoot trouwens menopur, maar het doet hetzelfde.

De punctie, tja, succes!! Ja je moet er toch even doorheen, nu je bent begonnen kan je al niet meer terug. Ik ga er niet om liegen, het doet wel echt veel pijn. Krijg je pijnstilling?? En zo ja, welke. Ik heb de eerste punctie een lichte seductie gehad met pijnstillers. Maar dat was echt niet te houden. De 2e punctie kreeg ik morfine, en daarop is het prima te doen, het wordt nooit een hobby, maar het is te doen.

Morgen moet ik weer bellen naar het lab. Dan weten ze of de ontdooiing gelukt is. Ik vind het wel spannend want we hadden "nog" maar 4 embryo's in de vriezer. Ik hoop ook dat het eindelijk eens raak is, want ik wil eigenlijk niet nog een 3e keer een volledige behandeling.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 19:59:06 #46
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49549891
Rottdog...

Tally, wat vreemd joh!
  zondag 20 mei 2007 @ 13:12:15 #47
26341 Mariposa
Telt af...
pi_49566682
Hee José, wat vervelend die inflexibiliteit. Misschien dat je dat ook met de gyneacoloog kan bespreken. Van mijn interniste mocht ik als het echt niet anders kon voor het officiele spreekuur of daarna langs komen. Misschien zijn ze bereid dat ook voor jou te doen, als je de situatie uitlegt?

Tally, wat een dag heb je gehad zeg! En wat een prutsers

Rottdog aan de ene kant is het ook heel jammer dat je nu 3 dagen eerder ongesteld geworden bent, maar ik snap je 'opgeluchtheid' ook wel hoor. Ik ben inmiddels dus ook eindelijk ongesteld geworden, maar ik ben er ook wel 'blij' mee, ik denk dat het nu binnen weer goed opgeschoond wordt. Dus we gaan gewoon voor komende maand. Hopelijk gaat het bij jullie ook goed

Zo Miss sly eindelijk gaat er wat gebeuren komende week. Ik hoop dat ze met een goed plan voor na jullie vakantie komen

Kim 12 eitjes dat ziet er goed uit. Alvast wat om ze aan te moedigen. Ik hoop dat het volgende week meevalt!

Ticootje weet je al wat? Worden ze eigenlijk al vandaag teruggeplaatst of morgen? (Ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat de ontdooïing goed gegaan is )
  zondag 20 mei 2007 @ 14:00:05 #48
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49568452
Ja ik ben net terug, vandaag ga ik gewoon rustig aan doen (met dit weer). Ik heb er 2 terug gekregen, alleen waren ze niet heel erg mooi. Ik heb wel gelijk geregeld dat als het nu niet lukt dat ik gelijk door kan gaan met de volgende poging. Deze week krijg ik alle papieren toegezonden.

Nu maar weer een paar daagjes wachten, ik hoop op het beste!
pi_49571896
Ticootje,we duimen voor je,sterkte

Groetjes,Minoes
  zondag 20 mei 2007 @ 15:31:39 #50
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49572009
*mee duimt...
  zondag 20 mei 2007 @ 16:37:29 #51
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_49574720
spannend Ticoo... wel balen dat ze niet heel erg mooi waren... hopelijk gaat het goed!!!
  zondag 20 mei 2007 @ 18:01:25 #52
393 phileine
española
pi_49578004
oe Ticootje, weer een onschatbaar vrachtje in je buik. Maakt toch niet uit of ze mooi zijn joh, plastisch chirurgie kan heel veel oplossen later . Nee serieus, ik hoop echt zo enorm van harte voor je dat er minimaal eentje blijft zitten.

Mariposa, gelukkig toch ongesteld. Hoef je in ieder geval ook niet daarvoor ook aan de pillen. Nu is het allemaal mooi schoon, vol goede moed aan de tweede ronde?
mooi he, alles
  maandag 21 mei 2007 @ 12:28:08 #53
26341 Mariposa
Telt af...
pi_49602483
Ticoo de duimen draaien ook hier weer voor je!

phileine, ik probeer altijd vol goede moed te blijven, dus ook deze keer weer. Al is dit alweer de 5de ronde We gaan in ieder geval ons best doen
  maandag 21 mei 2007 @ 12:32:48 #54
103793 kozakken
Living the life
pi_49602635
Spannend weer hier. Sterkte allemaal!

Logican, hoe gaat het nu met je? Kun je het een plek geven?
  maandag 21 mei 2007 @ 14:40:22 #55
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49607419
Nieuwe OP:

Ticootje:
Uit bloeduitslagen blijkt dat er een stukje uit het DNA mist. DNA bestaat uit 2 strengen, 1 streng daarvan is niet compleet. Vitamine B6 en een hoge dosering foliumzuur moeten dit probleem oplossen.
Bezig vanaf feb 2006. Vanaf juni 2006 IVF/ICSI traject.
1e ICSCI poging sept/okt 2006 mislukt
1e Cryo december 2006 mislukt
2e Cryo Januari 2007 mislukt
2e ICSI poging jan/feb 2007 mislukt
3e Cryo mrt/apr 2007 mislukt
4e Cryo apr/mei 2007 mislukt
5e Cryo mei 2007; 2 embryo's teruggeplaatst. Kwaliteit van de embryo's was niet heel goed. Verwachtte NOD 30 mei.
pi_49608390
Spannend weer, Ticootje! Ik hoop dat dit de laatste wordt in het rijtje. Het lijstje is lang genoeg, lijkt me.

Mariposa, eindelijk duidelijkheid, dat lijkt me fijn. Deze maand is het natuurlijk gewoon raak, ja toch?

Miss-Sly, lekker dat je bijna weet hoe of wat verder. Fijn vooruitzicht.
Niettus .

Balen hoor, Rottdog, liever te vroeg dan te laat en gelukkig voel je je er niet zo rot door deze keer. Nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Jose, balen he, dat ze zo inflexibel zijn. Ik sta ook voor de klas dus het is voor mij ook een gedoe. Weten ze bij jou op school dat je hiermee bezig bent? Bij mij niet en dat wil ik nog even zo houden. Nu moet ik morgen voor een samenlevingstest, terwijl ik vandaag vrij ben, maar ja dan heeft de gynaecoloog geen spreekuur... Het gaat om een consult van 10 minuten. Dan heb ik nog het geluk dat ik morgen wat andere taken heb waardoor ik niet de hele dag voor de klas sta. Maar dan nog moet ik een acceptabele reden verzinnen om er even tussenuit te glippen. En eigenlijk vind ik het zo vervelend; het voelt zo oneerlijk. Aan de andere kant weet ik niet of ik er wel aan toe ben om het te vertellen.

Ben je nog met die ovulatietesten aan de gang gegaan, Jose? Ik hebt er ook over zitten denken om die te gebruiken.
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 14:37 schreef phileine het volgende:
Het probleem van ovulatietesten is dat je niet zeker weet of je ook een eisprong hebt. Als er geen follikel op springen staat (en dat is nu juist bij PCO vaak het probleem), springt er niets, ook al is die LH piek er wel.
Hoe zit dat dan met die bloedtesten, Phileine, weet jij dat? Kan het daar ook zo zijn dat het eruitziet of je een eisprong hebt gehad maar dat het eigenlijk niet zo is?

Zo, verder weet ik even niet meer wat ik gelezen heb. Dus voor iedereen die ik niet heb genoemd .
  maandag 21 mei 2007 @ 15:55:09 #57
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49610184
Ja bloedtesten kunnen ook zien of het een mooie sprong was.
pi_49611857
Ik heb dus een bloedtest gehad.. En ik heb een prachtige eisprong gehad volgens de assistente.
De waarde van de progestron moest boven de 20 zijn om een eisprong te hebben gehad..
En mijn waarde zat op 41,8.. Dus voorlopig hoef ik hier niet te posten voor ik iets weet..
Mijn NOD is 26 mei... Maar ik moet dan nog even wachten voor ik mag testen van het ziekenhuis
  maandag 21 mei 2007 @ 17:05:11 #59
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_49612970
quote:
Op maandag 21 mei 2007 15:07 schreef sombie het volgende:

Jose, balen he, dat ze zo inflexibel zijn. Ik sta ook voor de klas dus het is voor mij ook een gedoe. Weten ze bij jou op school dat je hiermee bezig bent? Bij mij niet en dat wil ik nog even zo houden. Nu moet ik morgen voor een samenlevingstest, terwijl ik vandaag vrij ben, maar ja dan heeft de gynaecoloog geen spreekuur... Het gaat om een consult van 10 minuten. Dan heb ik nog het geluk dat ik morgen wat andere taken heb waardoor ik niet de hele dag voor de klas sta. Maar dan nog moet ik een acceptabele reden verzinnen om er even tussenuit te glippen. En eigenlijk vind ik het zo vervelend; het voelt zo oneerlijk. Aan de andere kant weet ik niet of ik er wel aan toe ben om het te vertellen.
Ben je nog met die ovulatietesten aan de gang gegaan, Jose? Ik hebt er ook over zitten denken om die te gebruiken.
Goh, wat leuk dat jij ook voor je klas staat, Sombie! Bij mij op school weten ze er wel van... één van mijn collega's (de linkerhand /secretaresse van de directeur, die dus ook alle vervangingen regelt enzo) is zelf via IVF zwanger geraakt jaren geleden, dus die heeft alle begrip voor mijn situatie. Maar ik kan niet elke keer 'even' naar het ziekenhuis... ik ga dat niet eens vragen, omdat ik weet dat er geen vervanging is... en het is ook echt geen doen... want dan moet ik misschien wel 2 of 3 keer even weg deze week voor het volgen van de follikel... ik ben dan steeds een uur (of langer, want meestal loopt het wel enorm uit) weg...

Ik ben niet aan de ovulatietesten gegaan. Ik wil het eerst even afwachten op deze manier. ik vind het nog wel een goed idee om misschien een bloedtest te laten doen, op het moment dat ik denk dat mijn eisprong is geweest... dat dan maar in plaats van die echo's.

Ik wacht het allemaal wel af. Ik zit momenteel op dag 10 (dus alle Clomidjes zijn weer lang en breed ingenomen deze ronde) en had dus eigenlijk vandaag een echo moeten laten maken...

Tally, spannend, zeg! Wat een mooie bloeduitslag... ik hoop dat ik dat ook zal krijgen na deze ronde met Clomid...
pi_49613170
Tuurlijk wel Jose Daar is het voor

Ik mag kiezen bedacht ik me net..
Ze vertelde me dat ik volgende week mocht langskomen om een test te doen zodat het me geen geld zou kosten..
Of ik moest nog even wachten met de zelftest..
Mn schoonzusje kan niet wachten en vind dat ik volgende week moet gaan..
Ik twijfel nog.. Lijkt me namelijk ook wel leuk om te testen op ons weekendje weg..
Als het negatief is vergeet je het misschien wel makkelijker in een andere omgeving

Ik twijfel nog even door.. En vraagt wat mn man wil
  Moderator maandag 21 mei 2007 @ 18:25:02 #61
5428 crew  miss_sly
pi_49615650
Spannende dagen, Tally!

Ticootje, ik hoop dat het deze keer helemaal goed komt. Zoals al gezegd: het lijstje is wel lang genoeg nu, er moet maar eens een einde aan komen!

Ik heb een beetje rare gevoelens bij mijn werkgevers. Het zijn 2 directeur-eigenaars waar ik werk. Een van hen vroeg me vorige week of wij geen kinderen willen, en omdat ik niet van liegen hou, heb ik verteld dat we ermee bezig zijn. Hij reageerde wel positief, maar goed, je weet natuurlijk niet helemaal zeker of hij dat ook meende.
De andere heb ik zelf nog niets verteld (is er niet van gekomen) maar die zal het zeker wel gehoord hebben. Die heeft nu al 2 keer gemiept: een keer dat ik vaak te laat ben (ja, paar minuutjes over 9, omdat het verkeer in Amsterdam niet altijd echt goed in te schatten is, en precies op tijd komen dus erg lastig is) en vandaag omdat ik eerder wegging omdat ik ook erg vroeg was begonnen (had mijn om 6 uur op schiphol afgezet en ben meteen gaan werken. Heb dus ipv 9-18 uur van 6.30-16.15 uur gewerkt.). Hij zei dat het maar lastig was met de telefoon, want dat er toch altijd wel iemand tussen 9-18 uur op kantoor moet zijn...ik twijfel nu een beetje of hij dat zegt omdat hij weet waar we mee bezig zijn en dat niet handig vindt, of dat het gewoon toeval is. Misschien als ik hem morgen ofzo even tref, dat ik het gewoon maar vraag...vind zijn opmerkingen sowieso niet prettig, dus daar wil ik wel even over babbelen, maar ik wil wel even weten of hij een extra reden heeft voor zijn gevoel om dit op te merken.

Of zie ik gewoon spoken?
  maandag 21 mei 2007 @ 18:51:21 #62
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_49616449
hmm.. moeilijk, Miss_Sly! Aan de ene kant is het wel heel toevallig dat ze nu meer op je 'letten', maar het kunnen heel goed alsnog gewoon spoken zijn. Moppert hij niet vaker, maar valt het je misschien nu extra op?

Tally, lastig...! Ik zou -als ik jou was- het zo snel mogelijk willen weten denk ik en dus de (gratis) test in het ziekenhuis doen... maar aan de andere kant is het ook wel leuk het samen met manlief te doen...

Je hebt zelf niet zoiets van 'ik wacht het wel af'? En heb je momenteel al misschien wat vreemde klachtjes??

En had jij ook tijdens en na het gebruik van Clomid steekjes in je buik?? Ik heb dat namelijk wel af en toe en die steken zijn best vervelend... maar ach, ik mag niet klagen... heb verder (behalve dus die steekjes en opvliegers) nergens last van..
pi_49616613
Ik weet niet of je spoken ziet, miss_sly, maar ik zou me er ook vervelend over voelen. Dus ik zou er zeker over willen praten. Ben benieuwd wat hij zegt.

Op mijn werk weet ik dat er in principe wel vervanging geregeld kan worden maar ik twijfel of ik wel wil vertellen waar we mee bezig zijn. Ik geloof wel dat mijn directeur begrip zal hebben maar het kan toch beinvloeden hoe ik word ingezet volgend jaar. Misschien ook wel niet hoor, maar daar ben ik gewoon bang voor.
Ik heb morgen het laatste onderzoek en dan volgende week als het goed is een gesprek over hoe we nu verdergaan. Daar kan ook uitkomen dat we het nog een halfjaartje zelf gaan proberen. Als we wel een behandeling gaan doen, ga ik het wel vertellen. Het voelt nu al zo naar dat ik, voor mijn gevoel, niet eerlijk ben.
pi_49616654
Ik heb wel wat vreemde klachtjes ja.. Geen zin in eten.. Gisteravond werd ik opeens misselijk
Pijnlijke borsten.. En voor mn tepels doen pijn.. Jank echt ontzettend veel.. En overal om..
Hormonale buien Boos om niets.. Of janken om niets.. Of opeens heel lief
Maar wel elke keer die krampjes alsof je elk moment ongesteld kan worden

Zelf heb ik inderdaad zoiets van ik wacht wel.. Maar volgens mij wil mn man het zo snel mogelijk weten..
Dus ik bel volgende week het ziekenhuis met de vraag wat voor test ze willen doen en of het dan die week al kan..

Ik had ook steken van de Clomid ja.. Soms zijn die inderdaad best pijnlijk.. En opvliegers
Praat me er niet van..
  maandag 21 mei 2007 @ 19:09:20 #65
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_49617074
Sombie, vorige week hebben we op school de formatie te horen gekregen voor komend schooljaar. En de week ervoor had ik net die ene collega gemaild hoe het ervoor stond met onze kinderwens. Zij heeft dat mailtje toen doorgestuurd naar de directeur.. dus toen ik op gesprek kwam, begon de directeur er inderdaad over. Maar hij KAN daar eigenlijk geen rekening mee houden en zet mij (en dat zal bij jou neem ik aan ook zo zijn) gewoon voor 100% in voor komend jaar. Ik zei ook regen mijn directeur toen hij over mijn verhaal begon "ja, zo staat het er inderdaad voor... maar zoals je weet gaat het bij ons niet vanzelfsprekend, dus voor hetzelfde geld, duurt het nog een jaar of misschien wel 3 jaar voordat ik een keer zwanger ben". Probeer je er niet te druk om te maken. Wie weet valt het bij jullie allemaal wel mee, en hoef je malle molen niet eens verder in.. dan hoef je het op school ook niet te vertellen dat zou fijn zijn!!

Tally, oeeeehh!! Klinkt wel hoopvol!!! Ik ga heeeel hard voor je duimen!! En ik vind het wel fijn om te horen dat jij ook van die steken had...ik vroeg me al af of het erbij hoorde, het stond niet in de bijsluiter, dus ik vroeg me af het jou ook bekend voorkwam.
pi_49617253
miss_sly, gewoon even over praten denk ik, of je nu wel of geen spoken ziet, je blijft je er anders rot over voelen. En het zijn inderdaad sowieso geen prettige opmerkingen. Beter om daar dan samen in een gesprek wat duidelijkheid over te scheppen.

Tally, klinkt spannend!

sombie, antwoord over doe bloedtesten heb je inmiddels al , daaraan kan je inderdaad ook echt zien of er een eisprong is geweest, omdat zo'n eisprong zelf weer de aanmaak van bepaalde hormonen triggert. Ik weet niet precies hoe het bij jou zit, maar als je een mooie regelmatige cyclus hebt, dan is de kans wel groot dat je gewoon een eisprong hebt maandelijks en dan zijn die ovulatietesten (of persona) wel een goede indicatie. Het is vooral bij mensen met PCO en/of erg onregelmatige/lange cycli dat zo'n ovulatietest vals positief kan zijn.
mooi he, alles
pi_49619473
Wat lijkt me dat maf, dat je je zo anders kan voelen door die Clomid. Het klinkt bij jou wel spannend, Tally!

Wij krijgen deze week de formatie te horen. Maar inderdaad, misschien hoeven we uiteindelijk niet eens de mmm in dus dat wil ik liever even afwachten voor ik iets vertel.

Phileine, zo'n bloedonderzoek heb ik inmiddels ook al gehad. Daaruit bleek dat ik een eisprong had gehad maar nu dacht ik ineens: misschien kan dat ook wel een vals positieve uitslag geven. Misschien wel een heel dom idee maar ik heb er echt geen klap verstand van.
Mijn cyclus is trouwens heel regelmatig, 28 dagen. Na een jetlag was mijn cyclus anders dan anders maar inmiddels word ik alweer bijna op mijn oude, vertrouwde woensdag ongesteld. (Het was direct na die jetlag zaterdag. Grappig, zoals mijn lijf toch weer de oude routine lijkt te gaan herstellen.)
Tot nu is echt alles goed dus ik ben heel benieuwd wat er uit die samenlevingstest komt morgen. Ik vind nu wel dubbel zo vreemd om vanavond te gaan vrijen hoor. Het idee dat er morgen iemand in gaat staan turen naar die zwemmers... Maf gewoon.
  maandag 21 mei 2007 @ 22:28:53 #68
61800 Rottdog
pi_49626219
Hopelijk slaan ze je volgende week over Tico

Sombie denk wel dat een bloedtest zoiets wel opmerkt.

Tally hopelijk is het gewoon lekker raak kwa klachten zou ik misschien toch zelf een huistest doen lekker eigenwijs

Geen idee wat je ervan moet denken Miss_sly en anders gewoon vragen of dat er mee te maken heeft.

Jose was je daar eigenlijk wel mee eens dat je collega zo je meel doorstuurd

Is ook maf seks op commando zeg maar hopelijk trek je je daar niet teveel van aan.

Maandag heb ik weer een afspraak ben benieuwd wat eruit gaat komen.
pi_49626340
Daar was ik inderdaad ook verbaasd over, dat je collega die mail door heeft gestuurd. Zou ik niet fijn vinden.
pi_49634408
quote:
Op maandag 21 mei 2007 22:28 schreef Rottdog het volgende:
Tally hopelijk is het gewoon lekker raak kwa klachten zou ik misschien toch zelf een huistest doen lekker eigenwijs

Is ook maf seks op commando zeg maar hopelijk trek je je daar niet teveel van aan.

Maandag heb ik weer een afspraak ben benieuwd wat eruit gaat komen.
-stop maar met hopen.. volgens mij ben ik net ongesteld geworden -

Het is ook vreemd als je bij de gyn hoor: Ik hoop dat je vrijdag en zaterdag niets te doen hebt want je moet aan de slag.. Als ze dan ook nog gaat vertellen hoe vaak het best
Nog net niet in welk standje en hoelang..

Ik laat Hyves maar even voor wat het is.. Oude schoolvriendinnen die zwanger zijn.. En mijn neef en nichtje zijn zwanger.. Mn neef heeft er lang op moeten wachten en daar vind ik het aan de ene kant wel leuk voor.. Maar toch.. Ik wil ook
Hoezo jaloers..

[ Bericht 7% gewijzigd door Tally op 22-05-2007 09:31:52 ]
  dinsdag 22 mei 2007 @ 10:07:46 #71
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_49635475
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 09:19 schreef Tally het volgende:

[..]
Het is ook vreemd als je bij de gyn hoor: Ik hoop dat je vrijdag en zaterdag niets te doen hebt want je moet aan de slag.. Als ze dan ook nog gaat vertellen hoe vaak het best
Nog net niet in welk standje en hoelang..
onze gyn zei, terwijl hij de follikels aan het meten was met behulp van de dildocam "zo, die staat op springen hoor, je mag vanavond al aan de slag" - geloof me, keihard lachen terwijl je zo'n camera in je ding hebt is geen goed plan

Veel succes weer dames!!
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  dinsdag 22 mei 2007 @ 10:13:17 #72
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49635610
Tally, wat naar... en nu?
pi_49636092
Weet ik niet.. Ben beetje overstuur..
Baas meteen verteld wat er aan de hand is..
Mooi.. Hij begreep me volkomen..
Vond al dat ik te lang wachtte met kinderen (het gespreksonderwerp is wel eens voorbij gekomen)..
Even uithuilen en naar het ziekenhuis bellen..

Ik zit nu op CD 26.. Beetje vroeg.. Maar ja.. Even bellen zo..
  dinsdag 22 mei 2007 @ 10:32:33 #74
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49636197
Tally, het kan zijn dat hormonen je cyclus veranderen en dat je je anders voelt. Huil maar even uit hoor, dat kan geen kwaad. Hoelang ben je nu bezig?? en wat doe je allemaal? Want je staat niet in de OP... dus ik weet niet zo goed of je nu met clomid bezig bent of iui of, weet ik veel...

Is er in ieder geval al uitslag waarom je niet gewoon zwanger wordt?
  dinsdag 22 mei 2007 @ 10:43:57 #75
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_49636518
Oh bah Tally, dat is balen.. sterkte
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_49639861
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 10:32 schreef Ticootje het volgende:
Tally, het kan zijn dat hormonen je cyclus veranderen en dat je je anders voelt. Huil maar even uit hoor, dat kan geen kwaad. Hoelang ben je nu bezig?? en wat doe je allemaal? Want je staat niet in de OP... dus ik weet niet zo goed of je nu met clomid bezig bent of iui of, weet ik veel...

Is er in ieder geval al uitslag waarom je niet gewoon zwanger wordt?
Vanaf december 2005 bezig.. Eerst 11 maanden zelf geprobeerd..
En november 2006 naar de dokter gestapt.. Ik heb PCO..
26 april begon mijn eerste menstruatie na gebruik van provera..
En daarna aan de clomid.. Vandaag dus ongesteld geworden..

Gyn gebeld.. Zat een plaatsvervangende assistente.. Ik word vanmiddag teruggebeld door de assistente zelf..
Zal donderdag wel weer aan de Clomid moeten beginnen..
  dinsdag 22 mei 2007 @ 12:27:58 #77
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49640249
Tally, ik duim voor je. Misschien de volgende ronde wel..
pi_49646416
Tally meid, wat onwijs balen maar geef de moed niet op. Volgens de bloedtest had je een eisprong, is dus ook positief nieuws. Volgens mijn gyn ben ik zeg maar eerder een uitzondering dat ik in 1 keer zwanger ben en is het dood normaal dat er een keer of 5-6 met clomid moet worden geklust voor er resultaat is. We blijven voor je duimen meid en uithuilen mag, boos zijn mag ook. Is niet meer dan normaal.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 19:50:48 #79
61800 Rottdog
  dinsdag 22 mei 2007 @ 19:55:26 #80
114177 Diaan73
pi_49658068
Tally wat een rotnieuws zeg. Heel veel sterkte en een dikke knuffel En maar op naar de volgende ronde... helaas.
Make love, not war ☮
pi_49658923
Tally wat een rotnieuws
Ik denk aan jou hoor
  Moderator dinsdag 22 mei 2007 @ 20:17:47 #82
5428 crew  miss_sly
pi_49659076
Tally
  dinsdag 22 mei 2007 @ 20:20:33 #83
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_49659224
shit Tally... klote!!! inderdaad wel snel dat je op dag 26 ongi bent geworden... Maar het is inderdaad wel erg mooi dat je wel een eisprong hebt gehad... Betekent dat die Clomid wel goed werkt voor jou! Probeer de moed erin te houden. Ik ben nu ook met de tweede ronde Clomid bezig... en jij ook bijna, dus deze ronde raken wij allebei gewoon lekker zwanger! Dat zou erg leuk/toevallig zijn.

Hopelijk geldt dit natuurlijk ook voor de andere meiden hier... we moeten hier gewoon allemaal snel weg. We zijn hier allemaal al veel te lang...

Rottdog//Sombie, ik was ook inderdaad niet zo blij dat die mail doorgestuurd was. Toen mijn directeur erover begon, wist ik dan ook niet zo snel waar hij het over had. Ik dacht "huh?? Hoe weet jij dat dan?!", maar daar kwam ik dus al snel achter. Maar verder maak ik me er niet zo druk om... het is wel belangrijk dat hij ook weet wat er speelt.... maar dat het achter mijn rug om door is gestuurd vind ik ook wel een beetje raar ja. Ze had het ook even kunnen vragen.

Sombie, hoe was de samenlevingstest?? Ik ben het ook helemaal met jullie eens... het is ook raar om op commando te sexen en dat er dan ook nog eens word gekeken wat het resultaat daarvan is... hhmm... Maar wel erg leuk om zoveel zwemmers te zien na die opmerking van onze huisarts (die toen zei dat het zaad zo zwak was... ze zat er zo ver naast, dat ik alleen maar kon lachen toen in die zwemmertjes onder de microscoop bezig zag). Maar Sombie, ik ben heel benieuwd hoe het was... vertel!!
  Jubileum moderator dinsdag 22 mei 2007 @ 20:20:58 #84
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_49659240
Tally wat vervelend
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 22 mei 2007 @ 21:16:08 #85
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_49661945
Ik meld me hier ook even...

Tally, shit zeg dat je ongesteld bent geworden

Wij zijn ondertussen een stapje verder in de mmm... vandaag heeft de gyn ons op de wachtlijst voor iui gezet. Over een maand of drie zijn we ws. aan de beurt.
Het stomme is, de gyn had een puntenlijstje en aan de hand daarvan kwamen we op 60% kans om zwanger te raken komend jaar, maar waarom is het afgelopen jaren dan niet gebeurd? Ja, wel 2x (laatste keer augustus '05) maar dus niet gebleven... Hopelijk lukt het binnen de drie maanden nog spontaan
18-11-2008 Maarten Alexander
  dinsdag 22 mei 2007 @ 21:19:43 #86
114177 Diaan73
pi_49662160
Zow Marie dat is ineens een hele stap verder zeg... hopelijk is het niet nodig.....
Make love, not war ☮
  dinsdag 22 mei 2007 @ 21:23:36 #87
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_49662369
Dat hoop ik ook echt... er is gewoon géén reden te vinden waarom ik niet zwanger zou kunnen worden, behalve de iets late eisprong... Maar ja, het is nog steeds niet gebeurd en ik ben het 'gewoon proberen' zat. Wat dat betreft ben ik wel blij dat we iui gaan doen!
  dinsdag 22 mei 2007 @ 22:01:38 #88
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_49664525
Marie, wat rot dat je verder moet met je behandelingen. Hopelijk komt het inderdaad niet zover...
Ik kan me wel goed voorstellen dat je het zelf maar aanmodderen zat bent en dat je toch wel 'blij' bent dat er nu in elk geval 'iets' gebeurt...!!
pi_49667720
Tally, wat ontzettend rot! Ben je nog teruggebeld?

Marie, ik hoop heel erg dat de iui niet nodig blijkt maar ik kan me heel goed voorstellen dat je het gehad hebt met 'gewoon proberen'.

Jose, lief dat je ernaar vraagt. De test was ronduit k*t. Van tevoren had ik gebeld wanneer we moesten vrijen en de tijd van de afspraak genoemd. "O, dat kan gewoon de avond van tevoren", zei de assistente. Nou, mooi niet dus! Er zat te veel tijd tussen het vrijen en het onderzoek; ze kon niets meer zien! Bovendien zit ik nog te vroeg in mijn cyclus waardoor het slijm niet goed is.
Ik heb me dus voor niets druk gemaakt over hoe ik het moest regelen op mijn werk, ben weer voor niets de hele dag bezig met al die gevoelens die hierbij horen (verdriet, verlangen, angst). Ik sta zo versteld dat iemand zo makkelijk de verkeerde informatie geeft.

Nu moet ik morgen voor een echo zodat we kunnen zien wanneer ik tegen mijn eisprong aan zit. Dan kunnen we op het juiste moment vrijen en dan de test doen. Maar het kon dan weer niet zo geregeld worden dat ik na schooltijd voor het onderzoek kan komen. Daar komt nog eens bij dat de uitspraken daar ook zo vreselijk uitlopen.

Uiteindelijk heb ik het vandaag wel aan mijn directeur verteld. Ik kreeg alweer buikpijn over hoe ik het nu weer moest aanpakken met dat onderzoek. Dus ik heb maar gewoon verteld hoe het zit en hij reageerde heel fijn. Dat ik echt een last van mijn schouders. Hij vertelde ook dat iemand die hij kent naar een academisch ziekenhuis gaat en dat ze daar wel altijd snel geholpen wordt. Ik overweeg nu over te stappen naar dat ziekenhuis maar ik weet eigenlijk of dat wel zomaar kan.
  woensdag 23 mei 2007 @ 08:30:49 #90
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49673897
Marie, een late eisprong kan betekenen dat de tijd tussen de eisprong en ongesteld worden erg kort is en dat een embryo dus te weinig tijd heeft om te nestelen. Ik ben heel blij voor jullie dat jullie nu een stapje verder zijn. Als dit het enige probleem is dan is dat met iui en pregnyl wel op te lossen. Pregnyl wordt vaker voor vrouwen gebruikt met een korte 2e helft van de cyclus.

Maar wat ik me wel een beetje afvraag, waarom pas over 3 maanden? Is daar een wachtlijst voor? Ik wilde zo snel mogelijk beginnen toen de diagnose uiteindelijk kwam.
En 60% kans op een zwangerschap is best veel hoor.
  woensdag 23 mei 2007 @ 08:32:50 #91
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49673923
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:00 schreef sombie het volgende:
Tally, wat ontzettend rot! Ben je nog teruggebeld?

Marie, ik hoop heel erg dat de iui niet nodig blijkt maar ik kan me heel goed voorstellen dat je het gehad hebt met 'gewoon proberen'.

Jose, lief dat je ernaar vraagt. De test was ronduit k*t. Van tevoren had ik gebeld wanneer we moesten vrijen en de tijd van de afspraak genoemd. "O, dat kan gewoon de avond van tevoren", zei de assistente. Nou, mooi niet dus! Er zat te veel tijd tussen het vrijen en het onderzoek; ze kon niets meer zien! Bovendien zit ik nog te vroeg in mijn cyclus waardoor het slijm niet goed is.
Ik heb me dus voor niets druk gemaakt over hoe ik het moest regelen op mijn werk, ben weer voor niets de hele dag bezig met al die gevoelens die hierbij horen (verdriet, verlangen, angst). Ik sta zo versteld dat iemand zo makkelijk de verkeerde informatie geeft.

Nu moet ik morgen voor een echo zodat we kunnen zien wanneer ik tegen mijn eisprong aan zit. Dan kunnen we op het juiste moment vrijen en dan de test doen. Maar het kon dan weer niet zo geregeld worden dat ik na schooltijd voor het onderzoek kan komen. Daar komt nog eens bij dat de uitspraken daar ook zo vreselijk uitlopen.

Uiteindelijk heb ik het vandaag wel aan mijn directeur verteld. Ik kreeg alweer buikpijn over hoe ik het nu weer moest aanpakken met dat onderzoek. Dus ik heb maar gewoon verteld hoe het zit en hij reageerde heel fijn. Dat ik echt een last van mijn schouders. Hij vertelde ook dat iemand die hij kent naar een academisch ziekenhuis gaat en dat ze daar wel altijd snel geholpen wordt. Ik overweeg nu over te stappen naar dat ziekenhuis maar ik weet eigenlijk of dat wel zomaar kan.
Volgens mij kan je heel makkelijk overstappen. Gewoon het ziekenhuis bellen, afdeling gyn. En je situatie uitleggen en een afspraak maken.
  woensdag 23 mei 2007 @ 08:37:11 #92
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49673989
Tally

Marie toch een stapje verder... Hopelijk lukt het nog voor die 3 maanden, maar goed, anders maar 'gewoon' met de IUI hoor!

Ik vergeet vast tig dingen, maar het is wat druk hier, zowel irl als in mijn hoofd.
pi_49674070
Ja ik ben teruggebeld..
We beginnen weer met de clomid..
Donderdag/vrijdag beginnen.. Maar de ongesteldheid breek niet door..
Ik blijf maar een beetje bloed houden bij het afvegen..
Er staat een afspraak voor volgende week donderdag in het ziekenhuis voor een echo..
  woensdag 23 mei 2007 @ 09:07:42 #94
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49674561
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 08:42 schreef Tally het volgende:
Ja ik ben teruggebeld..
We beginnen weer met de clomid..
Donderdag/vrijdag beginnen.. Maar de ongesteldheid breek niet door..
Ik blijf maar een beetje bloed houden bij het afvegen..
Er staat een afspraak voor volgende week donderdag in het ziekenhuis voor een echo..
Gooi er even een testje tegenaan... Dan weet je het zeker.

Ik wordt altijd ongesteld van zwangerschapstesten.
pi_49674710
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 09:07 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Gooi er even een testje tegenaan... Dan weet je het zeker.

Ik wordt altijd ongesteld van zwangerschapstesten.
Ja misschien wel een handige..
Al heb ik zooooooooo veel ongesteldheidskrampen dat ik er echt krom van loop..
Eens kijken of ik vanavond een testje kan halen..
  woensdag 23 mei 2007 @ 09:17:26 #96
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49674753
Het kan natuurlijk spanning zijn dat het niet zo doorbreekt "wat nou als"...

Het kunnen de hormonen zijn...

Het kan innestelling zijn.. dus ...

Is het rood bloed?
pi_49674793
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 09:17 schreef Ticootje het volgende:
Het kan natuurlijk spanning zijn dat het niet zo doorbreekt "wat nou als"...

Het kunnen de hormonen zijn...

Het kan innestelling zijn.. dus ...

Is het rood bloed?
Gisterochtend was het bruine afscheiding.. In de middag heb ik wat helder rood bloed gehad..
Gisteravond weer bruine afscheiding.. En nu is het rosig als ik het afveegt..
Dus ik denk wel ongesteld te zijn.. Ik heb het ook zo uitgelegd aan de assistente van de gyn..
En die geeft aan dat ik donderdag/vrijdag met de clomid weer moet beginnen..
  woensdag 23 mei 2007 @ 10:33:49 #98
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_49676744
@ Ticootje, we staan idd op de wachtlijst en die is zo'n 3 maanden. Op zich komt het wel goed uit, want over ong. 3 maanden gaan we trouwen en dan hebben we tijdens de voorbereidingen van het huwelijk geen 'zorgen' om de iui.
  woensdag 23 mei 2007 @ 11:58:34 #99
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49679930
Oh dat is wel lekker marie. Wij zijn ook pas echt met ivf begonnen na het huwelijk.
  woensdag 23 mei 2007 @ 18:50:44 #100
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_49695592
Of Sombie, wat klote dat je voor niks bent op komen draven . Het kan inderdaad zo zijn dat ze niks zien als je te vroeg in je cyclus komt... Echt balen!! Op welke dag liet je die test eigenlijk doen?

Wel fijn dat je directeur zo reageerde... ik kan me heel goed voorstellen dat er een last van je schouder is gevallen! Het is toch fijn dat mensen die je dagelijks ziet, er (gedeeltelijk) van weten en je hierin kunnen steunen...

Tally... ik hoop voor je dat je snel duidelijkheid krijgt...!
pi_49696517
Tally, wat rot dat het zo onduidelijk is. Ik hoop dat je snel meer weet.

Jose, het grootste probleem was niet dat ik te vroeg in mijn cyclus zat (dag 13) maar dat er meer dan 10 uur zat tussen het vrijen en de test. En dat kwam doordat ze tegen mij hadden gezegd dat ik de avond van tevoren moest vrijen maar dat hadden we dus die ochtend moeten doen.
Vandaag voor de echo geweest en nu bleek dat mijn eisprong al is geweest en dan waarschijnlijk tussen gistermiddag en vanmiddag. Maar gisteren hebben we niet gevreeen want mocht niet van de gyn ivm het onderzoek. Ik baal er vreselijk van. De komende twee maanden ben ik er niet rond mijn vruchtbare dagen dus dan kunnen we het onderzoek ook niet doen.

Mijn directeur is echt super. Dat wist ik eigenlijk al maar dat is nu gewoon weer eens bevestigd.

Dat overstappen ga ik inderdaad maar eens uitzoeken. Zitten jullie allemaal in een academisch ziekenhuis?

[ Bericht 0% gewijzigd door sombie op 23-05-2007 19:19:18 (woordje vergeten) ]
pi_49696580
O ja, en blijkbaar waren mijn temperatuurcurves niet goed want toen zag het eruit alsof ik mijn eisprong rond de 16e had. Die ga ik dan nog maar eens doen.
  woensdag 23 mei 2007 @ 19:31:47 #103
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_49697189
Sombie, ik kan alleen maar zeggen: wat kunnen ziekenhuizen toch verschillend reageren!! Ik ben een paar maanden terug ook voor die samenlevingstest gegaan op dag 12. Wij mochten ook gewoon de avond van te voren vrijen, maar het mocht ook in de ochtend. Wij hebben het toen gewoon 's avonds laat gedaan en er zat bij ons denk ik ongeveer 10 uur tussen het ziekenhuis en het vrijen. Ik heb toen wel heel veel zwemmertjes kunnen zien... Ik was overigens wel véél te vroeg in mijn cyclus, want ik kwam dus op dag 12 en die cyclus duurde 36 dagen... ik had dus eigenlijk een dag of 10 later moeten komen. Dat zou ook gebeurd zijn, als de test 'negatief' zou zijn... dan zou ik nog een keer terug moeten komen.

Ik zeg je dit niet om je bang te maken, hoor!! Zo wil ik ook helemaal niet overkomen en ik wil je ook niet onnodig bezorgd maken... ik wil je gewoon graag mijn ervaring vertellen. Bovendien is elk lichaam anders...

Het zaad van je man is toch ook al eerder onderzocht en dat was toch goed (meen ik me nog te herinneren)?

Ik zit niet bij een academisch ziekenhuis. Ik ga naar ziekenhuis de Gelderse Vallei in Ede.

Wel goed dat je je temp weer gaat bijhouden. Daar kunnen ze toch wel veel uithalen... ... tenminste...meestal wel (in mijn geval haalden ze eruit dat mijn eisprong dus niet regelmatig is en dat is ook al waardevolle info).
pi_49706101
10 uur was inderdaad de grens. Mijn afspraak was laat die ochtend waardoor er meer dan 12 uur tussen zat. Nou ja, gedane zaken nemen geen keer, maar ik blijf het stom vinden van die assistente.
Heel misschien was die ene keer vrijen net genoeg en anders over twee maanden weer verder met het onderzoek.

Je maakt me niet bezorgd, hoor. Mijn cyclus is sowieso heel anders dan de jouwe zo te lezen. Hoe is het nu bij jou met die dubbele dosis Clomid? Dan moet je cyclus ook korter worden, toch?

En hoe is het met jou, Ticootje? Hou je het een beetje uit? Dat afwachten is altijd zo naar he?
  donderdag 24 mei 2007 @ 08:04:56 #105
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49713020
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:16 schreef sombie het volgende:
Tally, wat rot dat het zo onduidelijk is. Ik hoop dat je snel meer weet.

Jose, het grootste probleem was niet dat ik te vroeg in mijn cyclus zat (dag 13) maar dat er meer dan 10 uur zat tussen het vrijen en de test. En dat kwam doordat ze tegen mij hadden gezegd dat ik de avond van tevoren moest vrijen maar dat hadden we dus die ochtend moeten doen.
Vandaag voor de echo geweest en nu bleek dat mijn eisprong al is geweest en dan waarschijnlijk tussen gistermiddag en vanmiddag. Maar gisteren hebben we niet gevreeen want mocht niet van de gyn ivm het onderzoek. Ik baal er vreselijk van. De komende twee maanden ben ik er niet rond mijn vruchtbare dagen dus dan kunnen we het onderzoek ook niet doen.

Mijn directeur is echt super. Dat wist ik eigenlijk al maar dat is nu gewoon weer eens bevestigd.

Dat overstappen ga ik inderdaad maar eens uitzoeken. Zitten jullie allemaal in een academisch ziekenhuis?
Sombie, ik word geholpen in Voorburg in het diaconessehuis, Reinier de graaff groep. Ik heb totaal geen moeilijkheden met afspraken. Ik kan echt aangeven wanneer ik wel en niet kan/wil. Zo wil ik liever niet al te veel van mijn werk afwezig zijn omdat mijn baas niets weet, en dat wil ik graag zo houden. Ik maak meestal afspraken vroeg in de ochtend. Meestal ben ik de eerste of de tweede van de dag en sta ik om 8 uur weer buiten. Het komt ook vaak voor dat een afspraak in het weekend valt. Zo heb ik de laatste paar pogingen afspraken gehad op de zondag. Omdat ik op zondag eerst iets anders te doen heb staan die afspraken gewoon in het begin van de middag.
Verder kent de hele afdeling mij nu ondertussen en dat is ook wel prettig.
  donderdag 24 mei 2007 @ 08:07:08 #106
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49713050
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 22:54 schreef sombie het volgende:

En hoe is het met jou, Ticootje? Hou je het een beetje uit? Dat afwachten is altijd zo naar he?
Ach dat is al lang niet meer zo spannend...
  donderdag 24 mei 2007 @ 20:07:21 #107
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_49737547
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 22:54 schreef sombie het volgende:
10 uur was inderdaad de grens. Mijn afspraak was laat die ochtend waardoor er meer dan 12 uur tussen zat. Nou ja, gedane zaken nemen geen keer, maar ik blijf het stom vinden van die assistente.
Heel misschien was die ene keer vrijen net genoeg en anders over twee maanden weer verder met het onderzoek.

Je maakt me niet bezorgd, hoor. Mijn cyclus is sowieso heel anders dan de jouwe zo te lezen. Hoe is het nu bij jou met die dubbele dosis Clomid? Dan moet je cyclus ook korter worden, toch?
Ja, inderdaad.. alleen dat scheelt al enorm (onze cyclussen). Wat ik zeg is op mij van toepassing en heeft niks met jou te maken. Hopelijk is die ene keer net genoeg geweest en zat je erg in de buurt van je eisprong. Wie weet!! Zou leuk voor je zijn!!

Die dubbele dosis Clomid... Ik heb erg last (gehad) van opvliegers, met name wanneer ik op de bank lig of op bed (dus in rust)... vooral 's morgens als de wekker is gegaan. Man, ik drijf zowat mijn bed uit. Ik ben de hele week dan ook al erg vroeg op mijn werk... het is nog nooit gebeurd dat ik er al om 7.30 uur ben... maar deze week ben ik elke dag rond die tijd wel op school aangekomen. Zo zie je maar: het heeft ook z'n voordelen: ik hoef mezelf niet uit bed te takelen, ik spring er uit mezelf wel uit
Verder heb ik last gehad van steken in mijn buik. Maar de afgelopen 2 dagen heb ik die niet meer gehad.

Ik ben dus heel benieuwd hoe het nu verder gaat deze cyclus. In mijn geval is het inderdaad de bedoeling dat mijn cyclus wat korter word. Vorige ronde had ik m'n eisprong waarschijnljik op dag 21, dus ik hoop dat 'ie nu eerder komt. Van mezelf heb ik ook wel een eisprong, maar die komt te laat... vandaar dat ik aan de Clomid zit.

We wachten rustig af..
  Moderator vrijdag 25 mei 2007 @ 12:06:44 #108
5428 crew  miss_sly
pi_49758394
Net terug uit het ziekenhuis.

We zijn besproken in het gyn. overleg afgelopen maandag. Op de correcte manier (bloed en echo) is definitief vastgesteld dat ik PCO heb. Da's niets nieuws, eigenlijk, maar goed.
Omdat mijn behandelingen met clomid zo lang geleden zijn, willen ze eigenlijk eerst nog max. 3 clomidbehandelingen gaan doen: 1x 50 mg, 1x 100 mg en 1x 150 mg. Dat willen ze monitoren en afmaken met een IUI als er een eisprong is.

Echter.....het sperma was niet overtuigend goed. De twee uitslagen lagen redelijk ver uit elkaar. De ene uitslag is wel geschikt voor IUI, de andere uitslag zit op het randje. Dus willen ze het sperma nog een keer onderzoeken, maar nu echt heel goed. Speciale behandeling, opwekken in het ziekenhuis, niet thuis, op afspraak. Die afspraak is gezet voor na onze vakantie. De vervolgafspraak voor de uitslag is gezet op 12 juli. Indien de uitslag "geschikt voor IUI" is, gaan we starten met de clomid, of ga ik meedoen met het Coffee-onderzoek. Als de uitslag "niet-geschikt voor IUI" is, wordt verder onderzocht hoe of wat, en moeten we misschien door voor IVF of zelfs ICSI.

Dus, even afwachten maar weer....
Nou ja, over 2 weken lekker op vakantie, we gaan nu ook maar kaartjes halen voor Awakenings en verder maar andere leuke dingen gaan doen
  vrijdag 25 mei 2007 @ 12:12:50 #109
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49758622
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 12:06 schreef miss_sly het volgende:
Net terug uit het ziekenhuis.

We zijn besproken in het gyn. overleg afgelopen maandag. Op de correcte manier (bloed en echo) is definitief vastgesteld dat ik PCO heb. Da's niets nieuws, eigenlijk, maar goed.
Omdat mijn behandelingen met clomid zo lang geleden zijn, willen ze eigenlijk eerst nog max. 3 clomidbehandelingen gaan doen: 1x 50 mg, 1x 100 mg en 1x 150 mg. Dat willen ze monitoren en afmaken met een IUI als er een eisprong is.

Echter.....het sperma was niet overtuigend goed. De twee uitslagen lagen redelijk ver uit elkaar. De ene uitslag is wel geschikt voor IUI, de andere uitslag zit op het randje. Dus willen ze het sperma nog een keer onderzoeken, maar nu echt heel goed. Speciale behandeling, opwekken in het ziekenhuis, niet thuis, op afspraak. Die afspraak is gezet voor na onze vakantie. De vervolgafspraak voor de uitslag is gezet op 12 juli. Indien de uitslag "geschikt voor IUI" is, gaan we starten met de clomid, of ga ik meedoen met het Coffee-onderzoek. Als de uitslag "niet-geschikt voor IUI" is, wordt verder onderzocht hoe of wat, en moeten we misschien door voor IVF of zelfs ICSI.

Dus, even afwachten maar weer....
Nou ja, over 2 weken lekker op vakantie, we gaan nu ook maar kaartjes halen voor Awakenings en verder maar andere leuke dingen gaan doen
Toch wel vervelend nieuws. Maar als de sperma op het randje van IUI zit, dan is het nog best wel heel goed voor IVF. ISCI is echt een hele slechte zaadkwaliteit, dan heb ik het over minder dan 1 miljoen zaadcellen. Een normale man heeft 140 miljoen zaadcellen.
Aan de behandelingen IVF en ISCI zitten voor jou persoonlijk geen verschillen, de ISCI methode is gewoon een lab-kunstje.

Ik ga duimen dat het toch IUI wordt, moment van testen doet heel veel. Koorts, vrijpartijen te kort voor de test, te warm, te koud, te lang wachten met naar het lab, te lang geen sex, hete douche of bad, saunabezoek. Het is van zoveel factoren afhankelijk.
  Moderator vrijdag 25 mei 2007 @ 12:50:03 #110
5428 crew  miss_sly
pi_49759907
Tja, beetje vervelend nieuws, maar vooral omdat ze daar nu pas mee komen en er dus weer vertraging is. Het sperma is in december en januari getest, dus deze derde test had ook wel in de afgelopen 4 maanden kunnen plaatsvinden als ze dat eerder hadden bedacht.

Mijn had 70 en 50 miljoen zaadcellen, na bewerking voor IUI hou je ongeveer een kwart over, en met 70 miljoen zit je dan op het randje en met 50 miljoen eronder, zoals hij het uitlegde. Inderdaad zal ICSI niet aan de orde zijn, waarschijnlijk, maar hij sloot het ook niet bij voorbaat uit.

Het voordeel van meedoen aan het Coffee onderzoek is dat de monitoring nog beter is, maar ook flexibeler. De onderzoekers in kwestie hebben maar een aantal patienten, en vaak zijn ze dus flexibeler met het maken van afspraken omdat ze geen hele rij patienten hoeven te zien.
Tweede voordeel kan zijn dat als ik meteen met het recombinant fsh mag spuiten de kans op goede resultaten sneller is. Als we niet met het onderzoek meedoen, moeten ze gewoon eerst de cycli met clomid afhandelen, omdat dat volgens protocol is.

Hoe dan ook gaan we dus minstens clomid met monitoring en IUI doen. Dat laatste vind ik ook wel fijn, want ik heb niet het gevoel dat we echt tijd hebben om met clomid gewoon zelf nog een aantal cycli te kijken of het lukken wil.

Nou ja, we zien wel weer. We gaan verder met afwachten en maken het ons in de tussentijd maar zo leuk mogelijk
pi_49763283
Dinsdagochtend punctie.
Ieks!
Hardloper.
IG @webkim
  vrijdag 25 mei 2007 @ 14:17:26 #112
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49763383
Heb je iets meegekregen?? En wat voor pijnstilling krijg je?

Ik kreeg de eerste keer valium mee naar huis, zo zou ik nog wat slapen. (valium werkt alleen niet bij mij, maar dat konden ze niet weten)

Hoelaat mag je?
pi_49764280
Slaapspul voor de avond tevoren.
Een tranquilizer en een zetpil voor de ochtend zelf.
En daar krijg ik dan een infuusje met pijnstilling.

Om 09:00 uur ben ik aan de beurt. Zie ertegenop. Heb weer zoveel eitjes dat zelfs de echo's nu en dan pijnlijk waren.
Hardloper.
IG @webkim
  vrijdag 25 mei 2007 @ 15:49:19 #114
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49766926
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 14:37 schreef Webkim het volgende:
Slaapspul voor de avond tevoren.
Een tranquilizer en een zetpil voor de ochtend zelf.
En daar krijg ik dan een infuusje met pijnstilling.

Om 09:00 uur ben ik aan de beurt. Zie ertegenop. Heb weer zoveel eitjes dat zelfs de echo's nu en dan pijnlijk waren.
Ja, dat kan wel. In je stokken zit normaal maar 1 ei per keer, nu zijn dat er een stuk meer.

Nou heel veel succes... Het komt wel goed hoor Je moet jezelf niet al te zenuwachtig maken. (Moet ik zeggen, de eerste keer kwam ik al met grote tranen binnen, toen was er nog niets gebeurd.)
  zaterdag 26 mei 2007 @ 16:44:47 #115
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_49794373
Miss_Sly, wel heftig hoor, wat je te horen hebt gekregen...! Maar wel goed dat er nu echt een concreet plan voor jullie is...!! Fijn ook dat je IUI gaat krijgen rond je eisprong... hopelijk geeft dat al een mooi resultaat!!

Tally hoe staat het er nu voor bij jou? Is je menstruatie al doorgezet en zo ja ook alweer aan een nieuwe ronde Clomid begonnen?

Ik heb net naar een film gekeken op RTL 4 (Danielle Steels: Mixed Blessings). Ging over 3 stellen die ook (gedeeltelijk) een kinderwens hadden. Bij het eerste stel wilde de man wel, maar de vrouw niet. De man bleek later onvruchtbaar te zijn. Het tweede stel ging na een jaar voor onderzoek naar de gyn en kregen te horen dat de eierstokken verkleefd waren, ws na een infectie door het spiraaltje. Kinderen krijgen was voor hun een kans van 1 op 10.000.. ze hebben toen een kind geadopteerd en een paar weken later bleek ze toch zelf zwanger. Het derde stel was al wat ouder (eind 40/begin 50) en besloot toch voor kinderen te gaan: 1e keer miskraam, 2e keer een tweeling waarvan 1 kindje overleed.

Ik heb die film bijna ademloos gekeken... en besefte me maar weer dat het helemaal niet zo 'normaal' is om 'zomaar' zwanger te raken en kinderen te krijgen. Er zijn zoveel mensen die hier mee te maken hebben en waarbij het allemaal niet zo vanzelfsprekend is...

Ik merkte trouwens nog maar weer eens extra dat ik aan de Clomid zit: het was een emotionele toestand hier tijdens die film..

[ Bericht 5% gewijzigd door Jose81 op 26-05-2007 17:07:35 ]
pi_49795327
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 16:44 schreef Jose81 het volgende:
Tally hoe staat het er nu voor bij jou? Is je menstruatie al doorgezet en zo ja ook alweer aan een nieuwe ronde Clomid begonnen?
Ja nieuwe ronde.. Gister mee begonnen..
Dus de opvliegers zijn er weer

De menstruatie heeft hevig doorgezegd.. Zei toevallig net nog tegen lief: Dat een vrouw niet dood bloed van zoveel bloed verlies
Maar ja.. Nog 3 dagen ..
Volgende week donderdag een echo.. En dan een weekendje Berlijn..

Vandaag mn trouwdag.. En gister kreeg ik te horen dat 2 vrienden van mn man vader worden..
En dat kon ik even niet hebben.. Dus ben niet meegegaan om het te "vieren"...
Ik was nogal overstuur.. Kut clomid
  zaterdag 26 mei 2007 @ 17:43:56 #117
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_49795732
Tally, klote altijd, he.. om te horen dat een ander wel papa of mama wordt, maar jij niet. Ik ken dat ook hoor... mijn buurvrouw is van de week bevallen en gister stond ik in de tuin, hoor ik de kleine huilen. Ik wilde het gewoon niet horen.

Gefeliciteerd met je trouwdag..! En hopelijk gaan jullie daar in Berlijn wonderen verrichten
  zondag 27 mei 2007 @ 11:04:31 #118
26341 Mariposa
Telt af...
pi_49813053
Zo meiden, af en toe staat mijn mond open, van de dingen die jullie meemaken. In ieder geval bij deze steek ik jullie allemaal een hart onder de riem (Ik ben de laatste tijd zo druk geweest, dat ik het even niet meer bij kon houden) Sorry dat ik niet op ieders verhaal kan reageren

Tally, nog gefeliciteerd met jullie trouwdag gisteren. Ik hoop dat jullie deze komende ronde wat meer geluk hebben. En je gevoelens, die zijn heel herkenbaar

Webkim alvast veel succes voor dinsdag, ik hoop dat die pijnstilling zijn werk gaat doen.

Toch nog onverwacht nieuws voor jullie Miss sly, jammer zeg dat dit weer voor vertraging gaat zorgen. Wel fijn dat jullie gemonitord gaan worden.
pi_49852879
* Webkim is doodnerveus.

Heb afgelopen nacht ook minstens 100 keer gedroomd dat ik ongesteld werd.
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 28 mei 2007 @ 15:13:56 #120
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49853317
Ik kan het me voorstellen Webkim... Hopelijk gaat het allemaal goed, en is er een mooie oogst morgen!

Miss_sly! Ik heb helemaal over je verhaal heen gelezen.
Vervelend dat het nu weer vertraging op loopt, maar wel 'fijn' dat jullie nu iig serieus genomen worden en dat er actie gaat komen. Dat wachten en trutten met clomid en weer wachten etc. etc. heeft nu wel lang genoeg geduurd.
pi_49857932
quote:
Op maandag 28 mei 2007 14:58 schreef Webkim het volgende:
* Webkim is doodnerveus.

Heb afgelopen nacht ook minstens 100 keer gedroomd dat ik ongesteld werd.
wens je alle sterkte mop zal aan je denken
ik krijg woensdag mijn eerste ego dan afwachten waneer ik a een vlokken test of b een
vruchtwaterpunctie moet
pi_49859950
Hallo, hoe is het met iedereen? Ik ben toch stiekem weer aan het hopen, terwijl de kans deze maand zo klein is. Maar ja, het gaat vanzelf. Nog anderhalve week wachten.

Jose, hoe ver ben je nu in je cyclus?

Wat rot van de vertraging, miss_sly. Ik vind het inderdaad ook raar dat ze dat nu niet eerder bedacht hebben.

Morgenochtend is het dus zover, webkim. Ik kan me voorstellen dat je er tegenop ziet. Wel prettig dat je pijnstilling hebt gekregen. Succes, ik duim voor je.

Nog gefeliciteerd met je trouwdag, Tally. Ik hoop dat Berlijn vruchtbaar blijkt voor jullie.

Mariposa, ik hoop dat jullie je oma in Spanje leuk nieuws kunnen geven! Dat was jij toch, die naar Spanje en daar misschien moet gaan testen?

En hoe is het met de anderen, Ticootje en Chesna bijvoorbeeld? Heb ik over jullie berichten heengelezen?

[ Bericht 3% gewijzigd door sombie op 28-05-2007 18:56:07 ]
pi_49876730
* Webkim gaat naar het ziekenhuis.
Ik probeer me vanmiddag nog ff te melden hier.
Hardloper.
IG @webkim
  dinsdag 29 mei 2007 @ 08:43:44 #124
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49877189
Veel succes, ik denk aan je.

Als morgen de ongi doorbreekt dan begin ik morgen ook meteen aan een nieuwe ivf behandeling. Alle medicijnen liggen al klaar bij de apotheek, dus zodra ze doorbreken ga ik ze halen.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 12:41:17 #125
61800 Rottdog
pi_49884379
Hopelijk is het meegevallen Kim.

Spannend dus Ticoo.

De HSG foto was goed er waren geen onduidelijkheden maar nu blijkt het progesteron gehalte bij de laatste bloedtest niet goed te zijn. Zo heb ik deze cyclus ook geen eitje want er zit niets en het is zo'n beetje een paar dagen voor mijn "eisprong". Moeten nu een tempcurve bij gaan houden en hebben over een maand weer een afspraak. Eigenlijk best wel een grote domper had nl zelf altijd gedacht dat de rest goed was omdat het niet eerder in een gesprek naar boven was gekomen.
pi_49884495
Dat is prut rottdog. raar dat ze dat idd niet eerder gezegd hebben.
pi_49884656
Vreemd dat ze dat niet eerder hebben gezegd, Rottdog. Een tegenvaller. Had je nog niet eerder je temperatuur bijgehouden?

Hoe is het gegaan, webkim? Ik hoop dat het meeviel.

Spannend, Tico.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 15:19:25 #128
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49890151
webkim, hoe gaat het nu? Is het je meegevallen? Wat was de score?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 17:03:33 #129
114177 Diaan73
pi_49894430
Rottdog, dat is een tegenvaller zeg. Balen zeg... dikke knuffel
Make love, not war ☮
pi_49897207
Kunnnen jullie je nog herinneren dat onze vorige icsi afgebroken werd wegens dreigende overstimulatie?
Ik had toen twintig eitjes per kant.

Vandaag was, na een pijnlijke punctie omdat ik zo vol zat, de totaalscore negentien!

Op zichzelf heel mooi natuurlijk, maar alle aangeprikte eiblaasjes gaan zich de komende dagen weer met vocht vullen. Daardoor worden mijn eierstokken weer topzwaar én ze groeien ook nog wat door door de Pregnyl van zondag. Daarom moet ik nu een weekje platliggen. Onverhoedse bewegingen kunnen namelijk de eierstokken om hun as doen draaien en als ik er een knak ben ik -em kwijt. Kalm aan dus voor mij en heel heel heel veel water drinken.

Donderdagochtend is er een extra echo ingelast. Als mijn binnenste dan wat rustiger is krijg ik twee embryo's terug, maar er is ook een reeële kans dat dat nu niet kan en we tot na de zomerstop van de ivf-poli moeten wachten.

* Webkim zucht even.
Hardloper.
IG @webkim
pi_49897519
Jeetje Webkim dat is niet misselijk zeg, 19 eitjes die zich weer gaan vullen met vocht en het risico dat je een eierstok kwijt kan raken wanneer je onverwachte beweging maakt. Lekker rustig aan doen, ook al is het balen natuurlijk, weekje plat is nog te overzien. En hopelijk kunnen ze toch nog embryo's terug plaatsen.
pi_49898549
Dat is heftig Webkim, rustig aan doen! Na de vorige punctie bij mij (eerste keer maar 4 eitjes, deze keer 12) heb ik ook nog wat dagen last gehad. Maar 19 eitjes, goed hoor! Hou goed rust, veel drinken..(maar geloof dat meer als 3 liter water op een dag niet noodzakelijk is...) Ik hoop van harte dat je eind van de week 2 emmy's terug krijgt! Hou je taai!

Ticoo, als het morgen doorbreekt, is het nog niet doorgebroken dan? Waarom denk je dat dat gaat gebeuren?? (kan er niets over terugvinden??)

Rottdog, dat is zeker een domper... Vooral als het eerder helemaal niet ter sprake is gekomen! Blegh!

Miss Sly, Tally, Jose, Mariposa, Sombie, Diaan
Denk aan jullie! Lees zo nu en dan wel mee, maar post ff niet zoveel..

Prive loopt alles heerlijk momenteel, zakelijk ook. Over 3 weken zit ik met manlief en beste din 15 dagen all inclusive in een super de luxe hotel en daarna gaan we weer een poging wagen.

5 juni ga ik al naar de gyn, evaluatie en voorbespreken voor de cryo terugplaatsingen. Ze willen hier eigenlijk niet 2 emmy's terug, maar mijn cryo's zijn per 3 ingevroren, dus ik WIL er minimaal 2 terug.

Tevens heb ik de laatste tijd weer constant last van mijn buik, alsof ik de hele maand ongesteld moet worden. Vorige week mijn eisprong dat was NIET fijn...

Laatste keer dat ik dat had, waren mijn eileiders zo opgezwollen en gevuld met vocht en zijn deels verwijderd. Echter met de vorige folikelmetingen was 1 eileiderstukje weer samengekleeft en weer vol met vocht ik heb het vermoeden dat die weer aan mijn baarmoeder verkleeft is (of er is meer aan de hand, dat gevoel heb ik wel steeds, dus nu maar weer even naar laten kijken)...

In de vakantie ga ik definitief stoppen met roken, tijdens de vorige pogingen heb ik hier en daar nog wel eens wat gerookt, maar ik ga nu alle negatieve dingen uitsluiten..(ze zeggen dat als je rookt bij ivf (maakt niet uit hoeveel of hoe weinig) dat dat je kansen halveert..) Dus op vakantie stoppen met roken, en ik wil nog gaan kijken bij een homeopaat of accupuntuur... Heeft hier iemand ervaring met zwanger worden (en dan voornamelijk ivf) + alternatieve geneeswijzen??
  dinsdag 29 mei 2007 @ 18:58:55 #133
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49898656
NieTTus, dapper voornemen!

Rottdog

Webkim, jeumig, 19!!! Wow, doe rustig aan de komende dagen, ik ga duimen dat het goed blijft gaan.
pi_49899959
Jullie zijn lief.
En ik verveel me.
Hardloper.
IG @webkim
  dinsdag 29 mei 2007 @ 19:30:16 #135
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_49899960
quote:
Op maandag 28 mei 2007 18:49 schreef sombie het volgende:
Hallo, hoe is het met iedereen? Ik ben toch stiekem weer aan het hopen, terwijl de kans deze maand zo klein is. Maar ja, het gaat vanzelf. Nog anderhalve week wachten.

Jose, hoe ver ben je nu in je cyclus?
Sombie, het is heel logisch dat je toch stiekem hoopt. Je bent er toch steeds mee bezig in je hoofd en je hoopt maar dat het gewoon lekker raak is...

Ik zit nu op dag 18. Ik heb denk ik vandaag mijn eisprong gehad. Als dat zo is, is ie met 100 mg Clomid 3 dagen eerder gekomen dan de vorige keer. Het zal wel weer niks worden deze maand... maar ook ik blijf stiekem hopen. We hebben wel geklust, daar zal het niet aan liggen... Zo langzamerhand durf ik niet meer te hopen. Op de één of andere manier schakel je die 'hoop' uit en denk je alleen nog maar 'het zal toch wel weer niks worden'... alleen maar om jezelf in bescherming te nemen...

NieTTus!! Hee, leuk weer wat van je te horen! Zo te horen gaat het wel lekker met je... lekker op vakantie... Helaas blijft die medische malle molen op de achtergrond ook mee draaien. Wat een gedoe toch allemaal. Ik hoop voor je dat het stoppen met roken goed uit zal pakken en dat het je lukt natuurlijk...!!

Ik heb trouwens ook gekeken voor accupunctuur, maar ik krijg het niet vergoed en het kost aardig wat om zelf te betalen. Misschien volgend jaar (mocht het dan nog steeds niet raak zijn:@ ) even mijn verzekering aanpassen...

Webkim. poe, wat een gedoe allemaal. 19 eitjes is wel een hele mooie score toch? Ik heb er niet zoveel verstand van, maar ik kan me voorstellen dat zo'n aantal mooi is!! Mogelijkheden genoeg... toch?
Maarre... rustig aan dus...!!!

Trouwens: vraagje... als je in een nacht één of twee uur minder slaapt, kun je dat toch ook terug zien in je temp (1 of 2 tienden lager)? Je moet toch ook elke nacht ongeveer even lang slapen?? Ik schrijf het altijd braaf op op de temperatuurlijsten, maar de gyn lijkt er toch niet naar te kijken... wie weet hoe dit precies zit?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 19:30:58 #136
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_49899983
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 19:30 schreef Webkim het volgende:
Jullie zijn lief.
En ik verveel me.
als je dat vervelen maar wel liggend doet
pi_49900226
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 19:30 schreef Jose81 het volgende:

[..]

als je dat vervelen maar wel liggend doet
Heb goddank een flapjap te leen
Hardloper.
IG @webkim
  dinsdag 29 mei 2007 @ 19:48:00 #138
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_49900751
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 19:36 schreef Webkim het volgende:
Heb goddank een flapjap te leen
Tja dat scheelt inderdaad... je zou maar eens een hele monitor met toebehoren op je schoot moeten nemen...
pi_49914975
Da's heftig, Webkim, 19 eitjes die zich gaan vullen met vocht... Doe inderdaad maar heel rustig aan!

Leuk weer van je te horen, Niettus. Super dat je wilt gaan stoppen met roken. Dat van je eileiders klinkt eng. Wanneer ga je daarnaar laten kijken?

Jose, elke keer denk ik weer dat ik niet durf te hopen maar in die laatste twee weken groeit de hoop toch elke keer weer.
Lekker dat je eisprong deze keer eerder is. Is dag 18 vroeg genoeg? Wie weet, is het deze maand gewoon gelukt. Ik duim in ieder geval voor je.
  woensdag 30 mei 2007 @ 09:15:19 #140
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49916372
webkim, wat gevaarlijk dat ze je met pregnyl laten spuiten zeg!! Pregnyl maakt de kans op overstimulatie juist groter. Drink heel veel water he!

En niettus, ik heb wel goede evrhalen gehoord over accupunctuur.
  woensdag 30 mei 2007 @ 09:33:08 #141
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_49916801
oe, Webkim.. Heftig hoor! Niet alleen het knakken van je eierstok is een risico, maar ook het dikker worden van je bloed (omdat het vocht eruit wordt gehaald om je eiblaasjes te vullen).
Veel rust en veel water!

Tico, volgens mij heeft ze alleen afgelopen zondag pregnyl geprikt voor de punctie. Ik zie nergens dat ze het nu nog als onderhoudsdosis zou moeten spuiten.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 30 mei 2007 @ 09:34:35 #142
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49916826
Sjit verkeerd begrepen.. Ik dachtd at ze met pregnyl nog moest spuiten.

Welke hormonen gebruik je nu webkim?
pi_49920957
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 09:34 schreef Ticootje het volgende:
Sjit verkeerd begrepen.. Ik dachtd at ze met pregnyl nog moest spuiten.

Welke hormonen gebruik je nu webkim?
Nu nog twee weken lang twee maal daags 2 Progestan-parels om te voorkomen dat ik ongesteld word.
Morgen hoor ik of de embryo's terug mogen.

En had ik al gezegd DAT IK ME VERVEEL?

Niks op tv, niemand op msn, iedereen aan het werk, geen zin om te lezen. Gewoon algeheel blegh. Kan niet wachten op de echo van morgenvroeg.
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 30 mei 2007 @ 11:39:59 #144
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49921123
Ja... de progestan.... gore troepzooi.
pi_49921159
Gister mn laatste clomidtabletje gehad.. en donderdag om half12 de echo...
  woensdag 30 mei 2007 @ 11:43:29 #146
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49921277
Suc6 tally. Dat is overmorgen al..
pi_49921341
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 11:43 schreef Ticootje het volgende:
Suc6 tally. Dat is overmorgen al..
Morgen
  woensdag 30 mei 2007 @ 11:47:29 #148
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49921432
Oh het is woensdag....

Ik ben echt zo suf. Ik ben een paar dagen laat naar bed gegaan, ik ben echt vreselijk moe. Ik doe nu al 3 dagen s' middags even bijslapen...
pi_49921512
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 11:40 schreef Tally het volgende:
Gister mn laatste clomidtabletje gehad.. en donderdag om half12 de echo...
Echo - o -o - o!

Ik zal aan je denken morgenmiddag!
Hardloper.
IG @webkim
pi_49921552
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 11:49 schreef Webkim het volgende:

[..]

Echo - o -o - o!

Ik zal aan je denken morgenmiddag!
Is goed.. Doe ik aan jou als ik daar wijdbeens ligt
  woensdag 30 mei 2007 @ 12:00:47 #151
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49921993
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 11:50 schreef Tally het volgende:

[..]

Wat romantisch
pi_49922047
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 12:00 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wat romantisch
Ach misschien gaat het beter dan
  woensdag 30 mei 2007 @ 12:02:32 #153
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49922070
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 12:01 schreef Tally het volgende:

[..]

Ach misschien gaat het beter dan
Ik denk echt helemaal nergen aan als de spot er weer eens op staat. Verstand op nul
pi_49922134
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 12:02 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik denk echt helemaal nergen aan als de spot er weer eens op staat. Verstand op nul
Boven de stoel hangt een poster..
Een poster met van die zoek de gezegdes plaatjes..
Daar kijk ik altijd naar..
Wanneer ze een baarmoederonderzoek doen dan heb ik mn ogen dicht..
Want dan ga ik kapot van de pijn..
pi_49922398
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 11:50 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik mag al om 9 uur.
En ja, heel eh... romantisch inderdaad.

(Tand)Artsen zouden veel vaker iets leuks op de muur en/of het plafond moeten hangen. En het dat nog eens regelmatig vervangen ook! Want Tally, je heb vast alle gezegdes al wel gevonden toch?
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 30 mei 2007 @ 12:14:04 #156
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49922420
Krijg je om 9 uur je vruchtjes terug?
pi_49922514
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 12:13 schreef Webkim het volgende:

[..]

Ik mag al om 9 uur.
En ja, heel eh... romantisch inderdaad.

(Tand)Artsen zouden veel vaker iets leuks op de muur en/of het plafond moeten hangen. En het dat nog eens regelmatig vervangen ook! Want Tally, je heb vast alle gezegdes al wel gevonden toch?
Wel veel ja.. Maar de tekening is net te klein om het goed te zien
pi_49922542
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 12:14 schreef Ticootje het volgende:
Krijg je om 9 uur je vruchtjes terug?
Nee. Ze kijken of m'n eierstokken niet te hard zijn doorgegroeid of dat de blaasjes niet te vol zitten ofzoiets.
Als alles in orde is worden ze donderdagmiddag of vrijdag teruggeplaatst.
Maar er is dus een heel reeële kans dat dat niet gebeurt.

Ik liep net al tegen Lief te foeteren: "Het zijn toch ONZE embryo's? Dan moeten WIJ toch weten wat we ermee doen? Al steek ik ze in mijn &**^(!!!"

Gewoon zo frustrerend dat deze poging misschien ook wel afgebroken wordt en dan nog zo kort voor het einde ook.

(Lezen hier trouwens ivf artsen / verpleegkundigen mee, vroeg ik me net af)
Hardloper.
IG @webkim
pi_49922612
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 12:18 schreef Webkim het volgende:

[..]

Nee. Ze kijken of m'n eierstokken niet te hard zijn doorgegroeid of dat de blaasjes niet te vol zitten ofzoiets.
Als alles in orde is worden ze donderdagmiddag of vrijdag teruggeplaatst.
Maar er is dus een heel reeële kans dat dat niet gebeurt.

Ik liep net al tegen Lief te foeteren: "Het zijn toch ONZE embryo's? Dan moeten WIJ toch weten wat we ermee doen? Al steek ik ze in mijn &**^(!!!"

Gewoon zo frustrerend dat deze poging misschien ook wel afgebroken wordt en dan nog zo kort voor het einde ook.

(Lezen hier trouwens ivf artsen / verpleegkundigen mee, vroeg ik me net af)
Ja maar als het geen of weinig kans van slagen heeft is het toch zonde om te gebruiken..
Misschien kan je ze later beter of harder nodig hebben.. Dan is het toch alleen maar goed dat ze het controleren..

Al kan ik je frustraties begrijpen
  woensdag 30 mei 2007 @ 12:20:59 #160
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49922620
Kim ik kan je frustratie begrijpen hoor. Maar het is natuurlijk ook je gezondheid. Maar ik begrijp je heel goed hoor.
Maar ondanks dat het jouw embryo's zijn, je hebt er weinig over te vertellen. Zo mag je ze bijvoorbeeld niet doneren aan stellen die beiden onvruchtbaar zijn. Iets wat ik dus wel zou overwegen als het zou mogen.
pi_49922718
Tja. Maar als het NU niet kan is er die verduvelde zomerstop. En over invriezen waren ze niet heel positief.
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 30 mei 2007 @ 12:45:23 #162
3011 E.T.
pi_49923423
Dat zou wel heel zuur zijn, als ze niet ingevroren kunnen worden..
De hel van de punctie, een verrotte nasleep en dan ook nog geen embryo's

Ik hoop maar gewoon dat je morgenmiddag 2 embryootjes mee naar huis neemt
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 30 mei 2007 @ 13:21:03 #163
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49924682
Maar je hebt straks heel veel mebryo's, die gaan ze toch wel invriezen???
  Moderator woensdag 30 mei 2007 @ 13:38:31 #164
5428 crew  miss_sly
pi_49925396
Webkim, wat een gedoe allemaal
Sterkte met je vervelen en hopelijk komt het toch helemaal in orde met deze poging
  woensdag 30 mei 2007 @ 14:25:11 #165
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49927112
pfff ik heb echt geen zin meer in wachten..
  Moderator woensdag 30 mei 2007 @ 14:27:58 #166
5428 crew  miss_sly
pi_49927197
Ach, Ticootje, kan het me helemaal voorstellen
  woensdag 30 mei 2007 @ 14:29:28 #167
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_49927235
Sombie... ook al is de hoop klein en durf je bijna niet te hopen... toch hoop je. Dat weet ik ook van mezelf. Stiekem hoop je, ook al is het soms tegen beter weten in...

Ik heb eigenlijk geen idee of dag 18 een 'goed' moment van eisprong is tijdens Clomid. Ik dacht dat de marge ergens tussen de 12-18 dagen lag, dus dan zou ik nog net op tijd zijn, zeg maar.

Poeh Webkim... wat een gedoe. Hopelijk valt het morgen gewoon hartstikke mee.. ik ga in ieder geval heel hard voor je duimen!

Tally, zit jij nu nog aan de 50mg Clomid of heb je ook een hogere dosering gekregen? Spannend weer, die echo!!
  Moderator woensdag 30 mei 2007 @ 14:36:02 #168
5428 crew  miss_sly
pi_49927449
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 18:56 schreef NieTTus het volgende:
Prive loopt alles heerlijk momenteel, zakelijk ook. Over 3 weken zit ik met manlief en beste din 15 dagen all inclusive in een super de luxe hotel en daarna gaan we weer een poging wagen.

5 juni ga ik al naar de gyn, evaluatie en voorbespreken voor de cryo terugplaatsingen. Ze willen hier eigenlijk niet 2 emmy's terug, maar mijn cryo's zijn per 3 ingevroren, dus ik WIL er minimaal 2 terug.

Tevens heb ik de laatste tijd weer constant last van mijn buik, alsof ik de hele maand ongesteld moet worden. Vorige week mijn eisprong dat was NIET fijn...

Laatste keer dat ik dat had, waren mijn eileiders zo opgezwollen en gevuld met vocht en zijn deels verwijderd. Echter met de vorige folikelmetingen was 1 eileiderstukje weer samengekleeft en weer vol met vocht ik heb het vermoeden dat die weer aan mijn baarmoeder verkleeft is (of er is meer aan de hand, dat gevoel heb ik wel steeds, dus nu maar weer even naar laten kijken)...

In de vakantie ga ik definitief stoppen met roken, tijdens de vorige pogingen heb ik hier en daar nog wel eens wat gerookt, maar ik ga nu alle negatieve dingen uitsluiten..(ze zeggen dat als je rookt bij ivf (maakt niet uit hoeveel of hoe weinig) dat dat je kansen halveert..) Dus op vakantie stoppen met roken, en ik wil nog gaan kijken bij een homeopaat of accupuntuur... Heeft hier iemand ervaring met zwanger worden (en dan voornamelijk ivf) + alternatieve geneeswijzen??
Ik denk ook aan jou en vind het fijn als je soms even wat laat horen

Heerlijk vooruitzicht, die vakantie! Wij gaan volgende week 8 dagen, ook naar zo'n resort. Heb er helemaal zin in! En na de vakantie ga ik ook definitief stoppen met roken. Dat is ook iets waar mijn erg streng in is: als we echt aan de slag gaan in het ziekenhuis, moet er gestopt worden. Hij zeurt er nooit over, doet niet moeilijk, maar in dit geval is hij wel streng. Dus dat wordt stoppen

Wat naar dat je weer zo'n last van je buik krijgt...kan dat nou ook nadelige gevolgen hebben voor de behandeling?
pi_49927495
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:29 schreef Jose81 het volgende:
Tally, zit jij nu nog aan de 50mg Clomid of heb je ook een hogere dosering gekregen? Spannend weer, die echo!!
Omdat de 50mg deden wat ze hoorde te doen moest ik gewoon weer de 50 mg nemen..
  woensdag 30 mei 2007 @ 14:54:43 #170
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_49928080
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:37 schreef Tally het volgende:
Omdat de 50mg deden wat ze hoorde te doen moest ik gewoon weer de 50 mg nemen..
aaah, oke... da's logisch ik hoop dat het ook deze maand weer doet wat het moet doen!
  Moderator woensdag 30 mei 2007 @ 15:08:50 #171
5428 crew  miss_sly
pi_49928598
Even een voor alle meiden hier, bezig of juist even niet, maar allemaal 'geduldig' wachten
pi_49928774
Ook voor jou miss_sly

Ja ik hoop dat het deze maand ook weer gewoon zn werk doet..
Ik zie het morgen..
Zal vanavond eens vragen aan lief of hij zin heeft om mee te gaan..
Anders ga ik weer alleen
  woensdag 30 mei 2007 @ 15:17:02 #173
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49928886
Waarom zou hij niet meegaan Tally. Bij ons werd het heel erg op prijs gesteld als de partner meekwam.
  Moderator woensdag 30 mei 2007 @ 15:18:50 #174
5428 crew  miss_sly
pi_49928942
Ik weet niet of het ziekenhuis het op prijs stelt, maar ik vind het wel fijn als mijn meegaat!
  woensdag 30 mei 2007 @ 15:19:39 #175
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49928961
Bij ons stond het duidelijk in de informatie die we kregen. Een kind is iets waar je samen voor gaat. Tot nu toe is ook altijd meegeweest.
pi_49929014
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 15:17 schreef Ticootje het volgende:
Waarom zou hij niet meegaan Tally. Bij ons werd het heel erg op prijs gesteld als de partner meekwam.
Omdat een echo ongeveer 5 minuten duurt en mijn man dan 2 uur onderweg is..
Het ziekenhuis ligt om de hoek van mn werk (daar voor gekozen)..
En ik vind het ook niet erg om alleen te gaan.. De gesprekken waarbij er iets echt verteld word of een beslissing gemaakt moet worden dan is hij er altijd bij..
Bij deze echo's vind IK het niet zo belangrijk
pi_49929202
In al mijn verveling zat ik me af te vragen hoe lang lief en ik al bezig zijn met project Mini. Voor mijn gevoel al echt een hele tijd, dus ik besloot het eens na te zoeken. Gelukkig is daar mijn posthistorie op Fok.

(Als dit in een apart topic zou moeten, geef even een gil, dan doe ik dat.)

Volgens een post uit april 2005 ben ik op 13-03-2005 met de pil gestopt: Zie ( Wachten op het tweede streepje deel 60 )
quote:
Eindelijk zijn deze de la in.

We gaan ervoor. 13 Maart slikte ik de laatste pil en nu zit ik op hete kolen.

Ik zie o-ver-al baby's en zwangere vrouwen. Op straat, op tv, in tijdschriften. Ik weet wel dat het een jaar kan duren voor je zwanger wordt, zeker als je niet gericht rond je eisprong vrijt. We gaan niks forceren; we laten het op zijn beloop en dan zien we wel wanneer het raak is.

Maar eigenlijk kan ik niet wachten tot De Dag Van Het Streepje!
Toen er na een jaar nog steeds niks gebeurd was besloten we maar eens naar de huisarts te gaan. We zijn aan het dokteren sinds februari 2006: Zie ( Wachten op het tweede streepje - deel 77 )
quote:
We zijn de MMM ingedoken. Al een paar weken terug, maar ik had nog geen zin het hier te melden want dan zou het zo echt voelen en ik ben er helemaal niet blij mee, al dat gedokter.
Hoe dan ook, na onderzoek blijkt dat zijn zaadjes niet zo ijverig zijn als hij zelf. Ze zwemmen niet best.

En bij mij laatste echo bleek dat ik binnen mijn puinhoop-cyclus TWEE eitjes tegelijk groei :-) En er zijn twee tweelingen in mijn familie, oh help... Deze week vrijen op doktsersadvies, zodat ze de volgende ochtend een schraapje kunnen maken voor de samenlevingstest. Maar misschien is dat niet eens meer nodig en nemen zijn zaadjes morgen zo een spurt dat ik zwanger raak van TWEE kindjes tegelijk.

Ohboy, ohboy, ohboy...
In maart 2006 maak ik de overstap van WOHTS naar déze topicreeks: Zie: ( Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat (#16) )
quote:
Al met al wordt het tijd dat ik de overstap van Wachten op het tweede streepje naar hier ga maken.
Lief en ik zijn vaste klanten geworden op de fertiliteitspoli van het plaatselijke ziekenhuis.

Hij blijkt niet genoeg zwemmertjes te hebben. Bij de samenlevingstesten deze week was er de eerste keer niets te zien, maar vandaag was er plots één Van den Hoogenbandje onder de microsccop.
En hoewel we al zwaar waren voorbereid op IVF of ICSI als volgende station is er plots weer een heeeel klein sprankje hoop dat inseminnatie ook nog 'gewoon' kan werken voor ons.

Het is wel een rottijd zo. De romantiek van het papa&mama-willen-worden is er wel af. We hadden natuurlijk gedacht net als iedereen een kindje te krijgen. Zo'n scenario waar ik op een morgen in mijn badjas rondloop, mijn ontbijt niet binnen kan houden en vijf minuten later glunderend met een positieve test uit de badkamer kom hollen. Maar nu blijkt dat we geen kindje kunnen krijgen, maar er een moeten proberen te 'maken'. Da's toch een klap en het zorgt voor een boel spanning.

Lief trekt het zich aan dat zijn zaadjes niet zo actief zijn. En ik ben een doemdenker en wordt niet lekker bij het idee dat het misschien wel niet zal lukken, want wat zijn nou drie pogingen...

Overal om me heen word ik omringd door roze wolken en zwangere vrouwen. Doet pijn. En wat ook zo jammer is, is dat ik nu TWEE eitjes groei. Mijn eisprong zou morgen of overmorgen moeten zijn, maar Lief is in het buitenland. Dus nu missen we weer een kansje. Pfff. Over obsessief gesproken.

Afijn, dat is in het kort mijn verhaal tot dusver en ik zou het fijn vinden als ik hier vaker m'n hart mag komen luchten.
Oktober 2006. We krijgen te horen dat icsi de enige optie is: Zie: ( Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat (#22) )
quote:
Uitslag van de zoveelste en laatste zaadanalyse van De Man:

wij moeten beginnen op het eindstation: ICSI. Als we een uk willen de enige optie.

* elle_driver huilt even tranen uit hoofd bij het idee hoe heftig dat gaat zijn. En dan ook nog eens de reeële kans dat het gewoon NIET gaat lukken. Ach ja, het is niet alsof moeder worden mijn enige vaste toekomstwens was sinds kleinsafaan...

Wel dus. Damn!
En hoe dat ging besloot ik onder mijn eigen naam met de wereld te delen:
http://www.webkim.nl/pivot/search.php Gebruik de zoekterm 'project' om de Project mini-Kim verhaaltjes te lezen.

Al met al een hele reis al, op weg naar een mini. En morgen wil ik wel eens goed nieuws.
Had ik al gezegd dat ik dit een heel fijn topic vind en dat het een heel leuk idee is dat mijn eitjes en zijn zaadjes nu ergens in een warm bakje liggen te delen tot ze meercellig zijn?

(Oh, mag ik in de OP?)
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 30 mei 2007 @ 15:53:51 #178
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49930169
Webkim, we zijn nu ongeveer evenlang bezig. Wij zijn bezig vanaf juni 2005. In september 2006 is onze eerste ICSI gestart....

Bij jou zit er wel veel tijd tussen zelf proberen en eerste ICSI...
  woensdag 30 mei 2007 @ 15:57:14 #179
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_49930301
Webkim, wat een kloteverhaal... ik wist jouw verhaal niet precies, maar nu begrijp ik wat beter hoe jij hier in dit topic binnen bent komen wandelen... en met welke 'bagage'.

En wat zijn je gevoelens die je beschrijft toch herkenbaar. Ik denk voor iedereen hier helaas. Wat ik me nog wel afvroeg: wat is nu precies mis bij jou? Of ligt het grootste probleem bij de slechte zaadjes van je man?
pi_49930329
Tuurlijk mag je in de OP Webkim..
Als je even een verhaaltje tikt die ik daarin kan zetten?
(of lees ik er overheen?)
  Moderator woensdag 30 mei 2007 @ 16:16:10 #181
5428 crew  miss_sly
pi_49930910
Ow ja, ik vergat nog helemaal te vertellen dat ik gisteren een fijn gesprek heb gehad met die directeur waarvan ik dacht dat hij het maar niets vond dat ik met kinderen bezig was. En guess what: dat was helemaal niet waar
Hij vindt het heel leuk, vindt het ook prima als ik naar het ziekenhuis moet, is vlakbij zei hij zelf, dus daar ben je zo.

Ik voel me helemaal opgelucht, het is helemaal out in the open en ze vinden het nog eens geen probleem ook maar hopen alleen maar voor ons dat het snel lukt
pi_49930934
Tally en Ticootje: ik kwam jullie namen ook heel vaak tegen bij het terugzoeken van mijn oude posts. Wat wandelen we hier al lang rond he...
Jose: bij mij is alles in orde. Het zijn de niet-zwemmers van lief die IUI en IVF voor ons uitlsuiten. Vandaar dat we begonnen zijn met ICSI.
MissSly: fijn om ook nu en dan positief nieuws te lezen hier! Mooi dat er zo goed gereageerd is. Kindjes maken is uiteindelijk ook gewoon iets moois. Al gaat het bij ons hier nogal omslachtig.
Hardloper.
IG @webkim
pi_49931023
Sinds december 2005 bezig.. Maar in het ziekenhuis pas sinds december 2006..
Dus zolang ben ik in principe niet bezig Vergeleken met sommige hier
pi_49931225
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 15:21 schreef Tally het volgende:

[..]

Omdat een echo ongeveer 5 minuten duurt en mijn man dan 2 uur onderweg is..
Het ziekenhuis ligt om de hoek van mn werk (daar voor gekozen)..
En ik vind het ook niet erg om alleen te gaan.. De gesprekken waarbij er iets echt verteld word of een beslissing gemaakt moet worden dan is hij er altijd bij..
Bij deze echo's vind IK het niet zo belangrijk
Dat doen wij hetzelfde, Tally. Mijn vriend gaat niet bij alle onderzoeken mee. Dat kost hem zo veel tijd en geregel terwijl ik het echt niet erg vind om alleen te gaan voor een echo of samenlevingstest. Als een onderzoek naar verwachting pijnlijk is of bij echte info of beslissingen, is hij er wel.
  Moderator woensdag 30 mei 2007 @ 16:32:12 #185
5428 crew  miss_sly
pi_49931538
Ik hoorde in het ziekenhuis dat de vorige keer dat ik in het ziekenhuis bezig was (met mijn ex) in de zomer 1997 tot die ene korte zwangerschap had geleid.
Daarna heb ik mijn kinderwens eigenlijk in de ijskast gezet, hoewel ik mezelf voorhield dat ik het helemaal had opgegeven en daar vrede mee had. Dat blijkt toch ietsje anders
pi_49931650
Of dag 18 nu ideaal is of niet, ik hoop gewoon dat het raak is, Jose.

Wat een fijne reactie van je baas, miss-sly! Dat geeft een lekker gevoel he?

Morgen een echo, Tally, ben benieuwd.

Veel sterkte met rust houden, Webkim. Jullie zijn inderdaad al een tijd bezig. Wij zijn sinds januari 2006 bezig. Niet zo lang vergeleken bij de meesten hier. Mijn huisarts heeft vrij snel zelf wat onderzoeken gedaan en me toen doorgestuurd.
pi_49931693
Zo zie je maar, miss_sly, dat je jezelf soms voor de gek houdt he? Op zich wel hoopvol dat het een keer gelukt is, toch? Of zeg ik nu iets heel raars?
  Moderator woensdag 30 mei 2007 @ 16:41:14 #188
5428 crew  miss_sly
pi_49931895
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 16:36 schreef sombie het volgende:
Zo zie je maar, miss_sly, dat je jezelf soms voor de gek houdt he? Op zich wel hoopvol dat het een keer gelukt is, toch? Of zeg ik nu iets heel raars?
Nee hoor, je zegt niets raars
Na 2,5 jaar dokteren was er tenminste iets wat op follikelgroei leek, en dat was op zich al een succes. Dat de zwangerschap maar zo kort was, was natuurlijk heel verdrietig, maar er is geen reden om aan te nemen dat er iets structureels fout zit, behalve de PCO.
pi_49932208
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 16:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee hoor, je zegt niets raars
Na 2,5 jaar dokteren was er tenminste iets wat op follikelgroei leek, en dat was op zich al een succes. Dat de zwangerschap maar zo kort was, was natuurlijk heel verdrietig, maar er is geen reden om aan te nemen dat er iets structureels fout zit, behalve de PCO.
Bij mij lijkt het er ook op dat alles (op de PCO na) normaal werkt..
De medicijnen doen goed hun werk.. Dus alleen nog blijven plakken
pi_49932368
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 16:49 schreef Tally het volgende:

[..]

Bij mij lijkt het er ook op dat alles (op de PCO na) normaal werkt..
De medicijnen doen goed hun werk.. Dus alleen nog blijven plakken
Hardloper.
IG @webkim
pi_49932533
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 16:54 schreef Webkim het volgende:

[..]

[afbeelding]
Juist ja.. Ik verwacht (als ik kijk naar de vorige week) mn eisprong zo rond mn verjaardag..

We hebben (samen met de gyn) nog eens na zitten tellen maar dit keer was ik dus precies op dag 28 ongesteld geworden.. Aan de ene kant mooi dat het een mooie cyclus brengt van 28 dagen..
Aan de andere kant kut dat het dit keer niet gelukt was..
Mja.. We kunnen weer klussen
pi_49932760
Verjaardagsklussen Tally!
Wel erg netjes, die 28.
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 30 mei 2007 @ 17:59:12 #193
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49934579
WebKim... ik dacht 'huh???? Waarom herinner ik me haar dan niet...'
Tot een van je quotes, je vorige nick... duh!

Oh, en voor de OP moet je idd even een iets korter verhaaltje dan die 'nostalgie' post maken.
Kijk maar in de OP voor voorbeeldjes.

Miss_Sly, wat een leuke reactie van je baas!
pi_49934764
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk ook aan jou en vind het fijn als je soms even wat laat horen

Heerlijk vooruitzicht, die vakantie! Wij gaan volgende week 8 dagen, ook naar zo'n resort. Heb er helemaal zin in! En na de vakantie ga ik ook definitief stoppen met roken. Dat is ook iets waar mijn erg streng in is: als we echt aan de slag gaan in het ziekenhuis, moet er gestopt worden. Hij zeurt er nooit over, doet niet moeilijk, maar in dit geval is hij wel streng. Dus dat wordt stoppen

Wat naar dat je weer zo'n last van je buik krijgt...kan dat nou ook nadelige gevolgen hebben voor de behandeling?
ik zou met liefde wel meer willen posten hoor, maar ik sta even stil op dit moment en behalve wat gemopper hier en daar met "ik wil ooooohoooooook" heb ik op dit gebied niet zoveel te melden, dus zou hier alleen maar vulling zijn, en vind het hier druk zat de laatste tijd! (hop, wordt weer tijd voor wat zwangeren!)

Voor zover ik weet kunnen die eileiders (op veel klachten na) geen kwaad. Ze zijn afgeklemt, dus al zit er weer vocht in, het kan nu niet de baarmoeder in. Dus dat scheelt (want anders zou het de embryo's kunnen wegspoelen oid). Maar constant het gevoel alsof je ongi moet worden is niet fijn (en volgens mij ook niet normaal!)

Jij ook stoppen met roken!! Heb je al een idee hoe je dat gaat doen? Bij de vorige pogingen ben ik steeds semi gestopt, dan weer een poos, maar tegen het einde van de wachtweken kon ik mezelf écht niet meer inhouden... Daarom wil ik nu echt vooraf gestopt zijn... Maar ik zie er wel tegenop! Wellicht dat de combi met acupunctuur .. Hier is het andersom, manlief wil niet echt.. Maar ik vind: ik doe er alles aan om zwanger te worden, dan moet hij dat ook doen! Maar denk dat dat helemaal goed gaat komen

Volgende week al lekker weg, lekker van genieten dame!! Helemaal los en vooral met roken, dan ben je het eind van de vakantie gewoon zat en stop je vanzelf

Ticooooooooooooo in mijn vorige post vroeg ik: waarom denk je dat je aan de volgende volwaardige poging moet beginnen? Ben je al ongi? Ikke niet snap, en kan er niets over terugvinden! Je hebt toch weer een terugplaatsing gehad??
  woensdag 30 mei 2007 @ 18:07:19 #195
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49934836
*reclame*
Als je acupunctuur overweegt zou ik je aan willen raden om voor laser-therapie te gaan. Werkt volgens de acupunctuur principes en heeft voor zowel E.T. als mij echt wonderen gedaan.
*einde reclame*
pi_49935132
dank voor deze reclame!

Ik heb een homepaat en een acupuncturist gemaild, die laatste doet zowel acupunctuur als idd laser dinges!! Kennis van mijn man (en dan spreek je wel weer over 1 zo'n verhaal) konden ook niet zwanger worden, bleek zij een bepaalde parasiet/bacterie in haar darmen te hebben die innesteling bijna niet mogelijk maakte... Middeltje van de homeopaat erbij en de maand erop was ze al zwanger!

Nu ken ik dat persoon zelf niet, dus lastig te oordelen. Maar laser/acupunctuur of homeopaat kunnen geen kwaad, dus baadt het niet schaadt het niet
  woensdag 30 mei 2007 @ 18:52:19 #197
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_49936425
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 16:19 schreef Tally het volgende:
Sinds december 2005 bezig.. Maar in het ziekenhuis pas sinds december 2006..
Dus zolang ben ik in principe niet bezig Vergeleken met sommige hier
ik precies even lang! Na ons trouwen (december 2005), ben ik gestopt met de pil... en sinds afgelopen januari bezig in het ziekenhuis.

Ooh, oke, Webkim. Ik dacht namelijk dat het bij jou ook niet zo wilde, maar gelukkig is bij jou alles oké!

Als ik naar het ziekenhuis moet, gaat Michiel ook niet altijd mee. Voor kleine onderzoekjes vind ik dat niet nodig (echo's enzo), maar bij de grotere onderzoeken is hij wel altijd meegegaan. Achteraf had ik het wel leuk gevonden als hij erbij was geweest bij de samenlevingstest, zodat hij zijn eigen oogst kon bewonderen ... nu heb ik die zwemmers alleen gezien en kon ik het hem alleen maar vertellen... Maar dat was natuurlijk ook wel weer leuk om te doen.
pi_49936859
Ik heb geen samenlevingstest gehad.. Waar is die precies voor?
  woensdag 30 mei 2007 @ 19:15:42 #199
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49937286
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 18:05 schreef NieTTus het volgende:

Ticooooooooooooo in mijn vorige post vroeg ik: waarom denk je dat je aan de volgende volwaardige poging moet beginnen? Ben je al ongi? Ikke niet snap, en kan er niets over terugvinden! Je hebt toch weer een terugplaatsing gehad??
sorry

Nee ben nog niet ongi, ben nu officieel 1 dag overtijd.

ssstt
pi_49937327
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 19:04 schreef Tally het volgende:
Ik heb geen samenlevingstest gehad.. Waar is die precies voor?
Je moet verplicht klussen en dan maken ze een ochtend later een schraapje van je slijmvlies om te kijken of dat de zaadcellen niet afstoot. Dat kan namelijk ook nog.

Zie ook hier.
Hardloper.
IG @webkim
pi_49937348
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 19:16 schreef Webkim het volgende:

[..]

Je moet verplicht klussen en dan maken ze een ochtend later een schraapje van je slijmvlies om te kijken of dat de zaadcellen niet afstoot. Dat kan namelijk ook nog.
Op die manier.. En wanneer kijken ze dat na?
Zal ik daar morgen eens om vragen
pi_49938412
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 19:15 schreef Ticootje het volgende:

[..]
Nee ben nog niet ongi, ben nu officieel 1 dag overtijd.

ssstt
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 30 mei 2007 @ 19:42:37 #203
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_49938476
Niettuske, een dikke kus voor u.

Ik moet zo huilen van jullie verhalen. Gemeen voelt het. Die verrotte onzekerheid, het wachten, stomme zomerstops. Bah.
Ik duim en wens voor jullie de allermooiste plakkers.
Het voelt zo niet-eerlijk om hier te posten maar ik ldenk aan jullie
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  woensdag 30 mei 2007 @ 20:24:18 #204
3011 E.T.
pi_49940247
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 19:42 schreef Lishe het volgende:
Het voelt zo niet-eerlijk om hier te posten maar ik ldenk aan jullie
Raar is dat he?
Hoewel ik wel het voorbeeld ben dat ICSI wel degelijk kan lukken en hele mooie kindjes levert, voelt het wrang.. het is mij gelukt en ik gun het jullie ook zo
Ik hoop alleen maar dat alle moeite snel vergeten is voor jullie

Ow ja.. idd al bijna 1,5 jaar rookvrij door laser-therapie! Zonder enige moeite; ik had nog een pakje thuis liggen en dat heeft nog een maand boven op de kast gelegen.. daarna heb ik 'm maar aan een vriendin gegeven
pi_49940377
Als er een frummeltje uit komt is het helemaal geen moeite
En als ik zeker weet dat ik er voor beloont word zou ik de gekste dingen er voor doen..
Alleen weet je het niet zeker
Maar moeite is het niet als je later in de ogen van je poppetje kan kijken
  woensdag 30 mei 2007 @ 20:47:46 #206
3011 E.T.
pi_49941322
En dat is echt zo
pi_49941672
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 19:15 schreef Ticootje het volgende:
ssstt
Ik zeg dan even héél zachtjes dat ik ontzettend voor je duim.... sssshhht...

Lieve dames, weet dat er 'achter de schermen' van dit topic door velen ontzettend voor jullie gehoopt en geduimd wordt
pi_49953507
Goeiemorgen ladies!
Tally, succes vanmiddag!
Ticootje: en? en? nog geen ?
Ik ben zo douchen en weg. Mijn buik is minder opgezet dan gister dus ik heb stiekem hoop op een terugplaatsing.
Hardloper.
IG @webkim
  donderdag 31 mei 2007 @ 07:49:50 #209
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49953638
Nog niets hier...

Webkim, ik denk dat het nog een beetje vrieg is voor een terugplaatsing..
  donderdag 31 mei 2007 @ 08:07:07 #210
114177 Diaan73
pi_49953770
Ow TIcootje wat spannend.... dat is nog niet eerder gebeurd, of wel? Ik duim voor je!!
Make love, not war ☮
  donderdag 31 mei 2007 @ 08:09:16 #211
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49953785
Nee diaan, dit is geheel nieuw. Ik ben echt zo zenuwachtig. Bij elk krampje schrik ik. Ik check 100 x per dag of het al gecheckt is....

Ik heb nu zoveel hoop, het zal een flinke domper worden als het toch niet raak is.
pi_49953927
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 07:49 schreef Ticootje het volgende:
Nog niets hier...

Webkim, ik denk dat het nog een beetje vrieg is voor een terugplaatsing..
Te vroeg? Godbewaarme!
Heb er al een maand prikken, een Pregnylshot en een punctie opzitten. Het is precies op tijd voor een terugplaatsing!
Hardloper.
IG @webkim
  donderdag 31 mei 2007 @ 08:23:19 #213
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49953958
Haha, ja ongeduld!

Je hebt dinsdag je punctie gehad... Eigenlijk zou het wel kunnen, ander plaatsen ze waarschijnlijk morgen terug.

Bij mij zat er altijd 3 dagen tussen.

Denk aan je volle blaas!
pi_49954099
Tiocootje, ik lees hier altijd mee, maar plaats nooit iets. Maar vond dit aanleiding op te posten, ik duim voor je en zou het dan toch stiekem

Webkim, ook jij succes zometeen, als je al niet al weg bent !
Pluk de dag voordat je in een vaas eindigt !
  donderdag 31 mei 2007 @ 08:36:19 #215
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49954157
Wat leuk dat er zoveel mensen eigenlijk meelezen..

Heel lief dat jullie allemaal aan me denken. Ik hoop dat het werkt.
  Moderator donderdag 31 mei 2007 @ 09:22:16 #216
5428 crew  miss_sly
pi_49955113
Ticootje, kan me voorstellen dat je helemaal bloednerveus bent
Ik hoop dat je gauw kunt verhuizen naar een ander topic!
  donderdag 31 mei 2007 @ 09:27:14 #217
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49955273
Ticootje, spannend joh!

Tally, succes vanmiddag en Webkim, hopelijk goed nieuws vandaag of morgen!
pi_49955497
Groen licht voor de terugplaatsing.
Moet wel kalm aan blijven doen en de kans op overstimulatie bij een zwangerschap is er, maar we hebben dat allemaal uitvoerig besproken en het gaat dooooooor!
Hardloper.
IG @webkim
  Moderator donderdag 31 mei 2007 @ 09:47:04 #219
5428 crew  miss_sly
pi_49955795
Webkim, goed nieuws hoef je niet te wachten tot na de zomerstop

Tally, de echo vanmiddag, toch? Hopen op een mooi ei
  donderdag 31 mei 2007 @ 09:48:05 #220
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49955827
Webkim wanneer is de terugplaatsing??
pi_49955872
Webkim gefeliciteerd.. Wat tof!!

Ticootje.. Spannend!!!

Hoop ik ook miss_sly.. Moet er om 11:50 zijn Dacht half 12
Maar ach..
  donderdag 31 mei 2007 @ 09:52:25 #222
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49955954
Goed nieuws Webkim!
Wanneer gaat het gebeuren dan? Vandaag of morgen?
pi_49959153
Op naar het ziekenhuis
  donderdag 31 mei 2007 @ 12:03:08 #224
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49960173
suc6 tally met je ei.

Oh en ik heb even op babybrabbel gekeken, als het raak is.... dan ben ik in februari aan de beurt.

[ Bericht 72% gewijzigd door Ticootje op 31-05-2007 12:26:24 ]
pi_49961157
Ik heb twee emmy's in mijn buik!!!

Tally, hoe is het jou vergaan?
Hardloper.
IG @webkim
  donderdag 31 mei 2007 @ 12:46:26 #226
61800 Rottdog
pi_49961578
Hopelijk is het gewoon zo Ticoo

Tube superglue geeft aan Webkim Succes
pi_49962056
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 12:34 schreef Webkim het volgende:

kim ik ga voor je duimen en duimen en duimen veel sucses
pi_49962160
quote:
Helemaal tof voor je!
Variety is the spice of life
  donderdag 31 mei 2007 @ 13:06:58 #229
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49962185
quote:

*duimen gaat...
  donderdag 31 mei 2007 @ 13:10:54 #230
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49962337
webkim!!! Dat is goed nieuws zeg!

Hoeveel emmy's heb je nu nog in de vriezer?

Ik hoop dat ze blijven plakken. Misschien kunnen we samen wel naar het andere topic...
pi_49962874
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 12:03 schreef Ticootje het volgende:
suc6 tally met je ei.
Welk ei..
Zitten er zat maar is niets gebeurt..
Ik mag dinsdag weer terug..
Ja misschien is het gewoon nog te vroeg zei de gyn..
Mja.. Verleden keer zag je al een groot verschil..
Vdorrie..
  donderdag 31 mei 2007 @ 13:32:39 #232
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49962943
  Moderator donderdag 31 mei 2007 @ 13:37:58 #233
5428 crew  miss_sly
pi_49963120
Webkim, goed nieuws

Tally, wat een domper maar wie weet, misschien dinsdag beter!

Ticootje...hoe lang ben je nu over tijd?
pi_49963379
Ja wie weet..
  donderdag 31 mei 2007 @ 13:47:17 #235
61800 Rottdog
  donderdag 31 mei 2007 @ 13:55:50 #236
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49963704
Tally, oh wat sjit. Nou hopen dan maar dat het te vroeg was...

Miss_ sly. 1 dag... vandaag is dag 2... om 5 uur vanmiddag zit ik officieel op 2 dagen.
pi_49963865
Owh en ik heb het nagevraagd van de samenlevingstest..
Ziekenhuis Overvecht (mesos en Antonius) doen niet aan deze test..
Het verschil van een vrouw met een positieve of negatieve test is zo klein..
Zij hebben beide even veel kans om zwanger te raken.. Dus heeft de test weinig zin..
Mijn baarmoederslijm is in het begin getest op helderheid en zuurgraad en weet ik veel wat dat zij een samenlevingstest niet nuttig vinden..
Daarbij komt dat het niet echt een leuke test voor arts en patient is (je MOET vrijen en dat soort dingen) dat ze het gewoon liever niet doen..
pi_49965805
Tally: potverdorie..!
Ticootje: samen verhuizen lijkt me leuk ja. Who knows...

Al bedacht wanneer je gaat testen?
Hardloper.
IG @webkim
  donderdag 31 mei 2007 @ 15:03:00 #239
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49965865
Wanneer mag jij testen?? Ik mag zondag... Maar als het goed is kan ik nu ook al testen, maar ik denk niet dat ik dat durf.
  donderdag 31 mei 2007 @ 15:20:03 #240
3011 E.T.
pi_49966367
Webkim
en nu fijn op de bank liggen, heel heel veel water drinken en een beetje fokken! Sterkte met het doorkomen van de komende twee weken!

Tally, wat een tegenvaller
pi_49966537
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 15:03 schreef Ticootje het volgende:
Wanneer mag jij testen?? Ik mag zondag... Maar als het goed is kan ik nu ook al testen, maar ik denk niet dat ik dat durf.
Ik mag pas 14 juni.
Hardloper.
IG @webkim
pi_49966586
Ja ik ben boos.. maar waarop
  donderdag 31 mei 2007 @ 15:34:15 #243
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49966871
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 15:24 schreef Webkim het volgende:

[..]

Ik mag pas 14 juni.
dat is wel ver weg he? Maar als je die datum haalt zonder bloed, heb je volgens mij al vrij veel zekerheid.
  donderdag 31 mei 2007 @ 15:34:34 #244
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49966887
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 15:26 schreef Tally het volgende:
Ja ik ben boos.. maar waarop
Op je lichaam...
pi_49971654
Ik lees het topic door en schiet van zenuwachtige spanning naar een juichstemming naar een baalgevoel.

Ticootje, wat spannend! Ik duim voor je.

Kim, wat super, 2 emmy's! Vasthouden hoor!

Tally, echt balen. Kan me voorstellen dat je boos bent. Ik hoop dat dat ei er toch snel is.
  donderdag 31 mei 2007 @ 22:20:56 #246
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49981447
ik heb een test in huis gehaald... en nog niet ongi, dus dat deel is gelukt.

Ik heb wel steeds het gevoel dat ik ongi wordt, maar het is alleen maar vloeien...niets bruins.

Mijn borsten doen nu toch wel pijn, hobbels in de wegen moet ik echt vermijden. En ik heb ook bh's die iets minder ondersteuning bieden die moet ik niet dragen.

Officieel 2 dagen overtijd! Dit is me nog niet overkomen, de gyn zal heel tevreden zijn. Ze wilde in ieder geval al eens bereiken dat ik overtijd zou raken. Ik hoop nu natuurlijk op 9 maanden overtijd.

Ik mag zondag testen, maar volgens mij kan ik al testen. Maar nu het erop aan komt durf ik gewoon niet.
  donderdag 31 mei 2007 @ 23:13:33 #247
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_49983596
Aah, Tally, wat klote joh!! Shit!! Hopelijk krijg je dinsdag beter nieuws!

Webkim wat goed, die twee emmy's!! Fijn dat het vandaag toch nog door is gegaan!!

Ticoo... ja maakt het wel heeeeel spannend!!!! Ik heb morgen een trouwerij en als ik overmorgen hier weer terug kom, wil ik hier een mooie positieve test van je zien!!!
  donderdag 31 mei 2007 @ 23:42:31 #248
165383 BettyR
Prehistorisch plaatje
pi_49984755
Lees al een tijdje mee hier en Ticootje, ik ben echt aan het duimen voor je hoor! En ook voor alle andere dames, dat jullie maar snel mama-to-be mogen zijn.
History is the "know thyself" of humanity, the self-consciousness of mankind - Johann Gustav Droysen.
pi_49989443
Ik hoop het zo voor je, Ticootje! Kan me voorstellen dat je het spannend vindt maar denk je dat het volhoudt tot zondag?
  vrijdag 1 juni 2007 @ 07:49:09 #250
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49989663
Ik hoop het wel ja. Vanacht had ik gedroomd dat ik met mijn eigenwijze kop toch vroeger ging testen...

pff. Ik vind dit eigenlijk maar niets die onzekerheid.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 09:17:04 #251
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_49991016
O Tico, ik lees het nu pas. Wat spannend!!

Ook voor Webkim!

Voor alle andere wachtenden,
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_49993186
En Ticootje, wat heb jij de komende dagen allemaal aan afleiding gepland? Het lijkt dan ineens lang te duren he, tot zondag...
Ik kan me er wat bij voorstellen: ik zit NU al op hete kolen.

Wanneer kan je eigenlijk op zijn vroegst ongesteld worden na een terugplaatsing als de innesteling niet is gelukt?
Hardloper.
IG @webkim
  vrijdag 1 juni 2007 @ 10:35:05 #253
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49993292
Webkim, ik werd altijd rond dag 26 ongi bij de volledige behandeling.
Op zn vroegst volgens mij na 8 dagen na tp.

Ik denk dat ik morgen ga testen. Als het dan toch niet zo is, dan kan ik in ieder geval mijn medicijnen ophalen. Want als ik zondag ongi zou worden dan heb ik toch een probleem.

Verder denk ik wel dat de kans groot is dat het nu raak is hoor.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 11:24:20 #254
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49994746
ticootje spannend hoor
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 1 juni 2007 @ 13:11:33 #255
61800 Rottdog
pi_49998120
Ticoo het moet gewoon
  vrijdag 1 juni 2007 @ 13:24:59 #256
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49998510
Dat vind ik ook hoor!!!
  vrijdag 1 juni 2007 @ 14:29:50 #257
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_50000931
Ticcotje, spannend hoor. Ik duim voor je.

De rest van de dames wil ik een hart onder de riem steken.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
  Moderator vrijdag 1 juni 2007 @ 14:38:11 #258
5428 crew  miss_sly
pi_50001184
Ticootje, het klinkt zo goed! Ik hoop het zo voor jullie!
  vrijdag 1 juni 2007 @ 19:21:17 #259
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_50010190
Ik kon het echt niet laten, en ik heb er gewoon een goedkope test tegenaan gegooit...

Ik ben zwanger!!!! Eindelijk! 2 strepen, duidelijk zelfs.

Ik kan het moeilijk geloven, morgen ochtend wil ik nog een keer testen en zondag voor het echie. Maar het is natuurlijk gewoon raak....
  Moderator vrijdag 1 juni 2007 @ 19:22:29 #260
5428 crew  miss_sly
pi_50010215
Ticootje!! wat geweldig!!
Heeeeeel erg gefeliciteerd!!

wat een geweldig nieuws!!
  vrijdag 1 juni 2007 @ 19:25:13 #261
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_50010301
Ik ben echt zo blij!
  Moderator vrijdag 1 juni 2007 @ 19:26:37 #262
5428 crew  miss_sly
pi_50010352
Ticootje, ik heb gewoon de tranen in mijn ogen

Eindelijk vertrekt er weer eens iemand uit dit topic! Heeeeeerlijk
  vrijdag 1 juni 2007 @ 19:45:59 #263
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_50010949
  Jubileum moderator vrijdag 1 juni 2007 @ 19:46:42 #264
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_50010969
Jaaaa Ticootje wat geweldig!!!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_50011512
Ticooooooo!!!
Ik ben heel heel heel blij voor je!
Hardloper.
IG @webkim
pi_50012258
TICOOTJE

Ook hier nog even van harte meid, super hoor!! Eindelijk jullie engelengeduld beloont. Super zwangerschap gewenst voor jou en je vent.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 20:36:25 #267
3011 E.T.
pi_50012784
Ticootje wat goed
  vrijdag 1 juni 2007 @ 21:40:50 #268
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_50015410
  vrijdag 1 juni 2007 @ 21:46:10 #269
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_50015768
Ticootje, geweldig !! Van harte gefeliciteerd!!
... ♥ ik mis je ♥
  vrijdag 1 juni 2007 @ 21:56:44 #270
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_50016279
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 19:21 schreef Ticootje het volgende:
Ik kon het echt niet laten, en ik heb er gewoon een goedkope test tegenaan gegooit...

Ik ben zwanger!!!! Eindelijk! 2 strepen, duidelijk zelfs.

Ik kan het moeilijk geloven, morgen ochtend wil ik nog een keer testen en zondag voor het echie. Maar het is natuurlijk gewoon raak....
Helemaal raak! van harte
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  vrijdag 1 juni 2007 @ 21:56:58 #271
114177 Diaan73
pi_50016293
Ticootje wat geweldig nieuws zeg!! van harte gefeliciteerd
Make love, not war ☮
  vrijdag 1 juni 2007 @ 21:58:10 #272
165383 BettyR
Prehistorisch plaatje
pi_50016346
Wow Ticootje! Wat geweldig gaaf!
History is the "know thyself" of humanity, the self-consciousness of mankind - Johann Gustav Droysen.
pi_50016573
O, Ticootje, wat geweldig! Ik ben zo blij voor je (heb gewoon tranen in mijn ogen, maf he?), echt super.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 22:42:19 #274
61800 Rottdog
pi_50018042
Whoehaaaaaaaaaaaa super Ticoo gefeli helemaal super

En nu wegwezen hier
  vrijdag 1 juni 2007 @ 22:46:15 #275
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_50018209
Ticootje! Gefeliciteerd!
pi_50022876
* Webkim kan niet slapen.
Nog 12 dagen...
Hardloper.
IG @webkim
  zaterdag 2 juni 2007 @ 07:08:53 #277
103793 kozakken
Living the life
pi_50026654
Ticootje
  zaterdag 2 juni 2007 @ 09:57:26 #278
26341 Mariposa
Telt af...
pi_50027466
Ticoo Je bent zwanger , wat gaaf!
quote:
Op maandag 28 mei 2007 18:49 schreef sombie het volgende:
Mariposa, ik hoop dat jullie je oma in Spanje leuk nieuws kunnen geven! Dat was jij toch, die naar Spanje en daar misschien moet gaan testen?
Ja, dat was ik. Maar ik durf er eigenlijk niet meer op te hopen. Maar goed, maar even weer wat geduld tevoorschijn toveren
Misschien komt er voor jullie over een week toch die verrassing, ik hoop tenminste van wel

Rottdogg, wat een tegenvaller zeg. Kunnen ze iets aan die progesteron gehalte doen?

Webkim, wat een eitjes! En 2 emmy terug! Blijven plakken hoor! Zijn er eigenlijk nog emmy's ingevroren?

Wat relaxed NieTTus, zon vakantie in het verschiet Wel jammer dat je zo'n last van je buik hebt. Is het al iets minder geworden?

Dat van je 'hoop' uitschakelen herken ik ook hoor Jose, dat is ook hier in volle gang, zoals ik al hierboven schreef. Maar misschien dat er ook voor jullie een verrassing in het verschiet ligt. Wat betreft je temp. vraag ik heb geen idee.

Miss sly, gelukkig dat je begripvolle bazen hebt, dat scheelt al een boel in 'zorgen' maken.

Tally wat een domper, hopelijk dinsdag beter nieuws
pi_50027594
Zou het kwaad kunnnen als ik per ongeluk twéé keer de ochtenddosis Progestan heb gedaan?
Hardloper.
IG @webkim
  zaterdag 2 juni 2007 @ 10:33:42 #280
26341 Mariposa
Telt af...
pi_50027898
Geen idee, misschien even de weekendapotheek bellen?
pi_50027960
Ik heb 2 maal daags 2 voorgeschreven gekregen, maar heel veel ziekenhuizen hanteren 3 maal daags 2.
Dus heel erg veel zorgen maak ik me niet.
Hardloper.
IG @webkim
pi_50028328
Ticootje! Van harte gefeliciteerd!
  zaterdag 2 juni 2007 @ 12:07:44 #283
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_50029447
wat zegt de bijsluiter??

En kijk even op internet..
  zaterdag 2 juni 2007 @ 12:16:30 #284
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_50029627
ticootje en ticooman wat fijn, super geweldig ! jullie veel te lange wachten beloond
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zaterdag 2 juni 2007 @ 16:06:24 #285
61183 leonieke
Dan toch?
pi_50042162
Spannend Webkim!! Ik ga voor je duimen!

Ticootje, hier ook nogmaals feli!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 23:24:29 #287
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_50046099
Hee Ticoo, wat goed .. ik had wel verwacht je te kunnen feliciteren!! Leuk nieuws! Heel erg gefeliciteerd dat het nu eindelijk raak is... en geniet er maar dubbel zoveel van!!Jullie verdienen het!!
  zaterdag 2 juni 2007 @ 23:45:15 #288
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_50046742
Héé Tico! Van harte gefeliciteerd hoor
en vandaag ook getest?
pi_50052655
Goeiemorgen allemaal!
It's me again, na wéér een heul onrustige korte slapeloze nacht.
Hardloper.
IG @webkim
  zondag 3 juni 2007 @ 07:43:57 #290
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_50052931
Nou, na 2 testen geloof ik het wel hoor...

Webkim, je kan op zn vroegst pas na 8 dagen ongi worden, niet eerder. Dus de eerste week na tp hoef je je nog nergens zorgen om te maken.
pi_50053849
Wat heb ik dan voor menstruatiepijnachtige krampen?
Hardloper.
IG @webkim
  zondag 3 juni 2007 @ 10:42:06 #292
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_50053893
Dat kan van alles zijn. Er zit iets in je buik nu, je hebt allerlei medicijnen gebruikt de afgelopen zijn. Het hoeft nog niks te zeggen dus.
En die krampen kunnen zelfs duiden op een zwangerschap.
pi_50054117
Hadden ze me niet even kunnen vertellen dat dit zó zenuwslopend zou zijn?

Ohja, dat hebben ze wel 20x gedaan. En dan was er nog het wereldwijde internetweb. En dan tóch nog denken Bij míj zal dat wel meevallen, want ik ben zo nuchter en met beide benen op de grond en alles'
Hardloper.
IG @webkim
  zondag 3 juni 2007 @ 10:59:29 #294
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_50054183
Erg hè!
Ik moet wel een klein beetje grinniken om je gehyper, maar ik weet ook dat er niks aan te doen is om het tegen te gaan.
Ik had daar al last van in de 2e helft van mijn cyclus en dan was dat nog gewoon allemaal op de natuurlijke manier, laat staan dat je zeker weet dat er 2 emmy's in je buik zitten en de vraag nu is of ze blijven plakken.

Maar geneer je niet en leef je uit hier hoor! Daar is het forum voor!
pi_50054522
én mijn weblog
*sluikreclame maakt*
Hardloper.
IG @webkim
  † In Memoriam † zondag 3 juni 2007 @ 11:56:43 #296
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_50055419
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 12:03 schreef Ticootje het volgende:
Oh en ik heb even op babybrabbel gekeken, als het raak is.... dan ben ik in februari aan de beurt.
En dat wordt me toch een mooi februarikindje Lieve Ticootje wat een heerlijk nieuws. Ik hoop dat je snel uit deze onzekere periode kan stappen en volop kan genieten van het wondertje in je buik

De rest van de meiden hier heel veel sterkte met wachten. Wachten op de volgende behandeling, wachten op uitslagen van testen, wachten tot de follikels groot genoeg zijn, wachten op die ene spannende datum dat je eventueel mag testen. Naast alle emotionele, lichamelijke, hormonale achtbaanmomenten is het helaas heel veel wachten in de medische malle molen. Konden we de tijd maar even vooruit draaien om te zien wat er in de toekomst voor jullie in het verschiet zit. Dat maakt het zoveel makkelijker om hierdoorheen te komen. Als je nou zeker wist dat alle moeite en spanning zou leiden tot een kindje dan zou je elke dag wel een half uur op je kop willen staan. Ik wens jullie alle succes en geluk van de wereld en ik hoop zo dat het voor jullie allemaal hier wordt beloond!
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  Moderator zondag 3 juni 2007 @ 12:33:34 #297
5428 crew  miss_sly
pi_50056359
Slaapmeisje, wat een lieve, wijze woorden
Inderdaad, als ik vooruit kon kijken en weten dat het goed kwam, ging ik deze periode fluitend door, net als de andere meiden waarschijnlijk.

Ow ja, mijn beste vriendinnetje was hier vorige week en die vertelde dat ze 3 stellen kent die naar de Dominicaanse Republik op vakantie gingen en zwanger terugkwamen! Wij vertrekken donderdag en dat is toevallig ook nog eens dag 14 van mijn cyclus. Wij gaan dus erg ons best doen om de reeks voor te zetten
  zondag 3 juni 2007 @ 13:21:09 #298
61183 leonieke
Dan toch?
pi_50057756
quote:
Op zondag 3 juni 2007 12:33 schreef miss_sly het volgende:
Slaapmeisje, wat een lieve, wijze woorden
Inderdaad, als ik vooruit kon kijken en weten dat het goed kwam, ging ik deze periode fluitend door, net als de andere meiden waarschijnlijk.

Ow ja, mijn beste vriendinnetje was hier vorige week en die vertelde dat ze 3 stellen kent die naar de Dominicaanse Republik op vakantie gingen en zwanger terugkwamen! Wij vertrekken donderdag en dat is toevallig ook nog eens dag 14 van mijn cyclus. Wij gaan dus erg ons best doen om de reeks voor te zetten
hmz... we hebben nog geen huwelijksreis geboekt
  Moderator zondag 3 juni 2007 @ 13:32:22 #299
5428 crew  miss_sly
pi_50058148
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:21 schreef leonieke het volgende:

[..]

hmz... we hebben nog geen huwelijksreis geboekt
Ik zal je zsm laten weten of het een aanrader is...en mee rdan een opzicht
  zondag 3 juni 2007 @ 13:33:44 #300
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_50058187
Het is iig een goed voornemen miss_sly! Zou leuk zijn als het idd uit zou komen!
pi_50059010
Wij wilden er ook heen, maar als je zwanger bent mag je de aanbevolen hepatitis a vaccinatie niet. Dus we hebben niet kunnen boeken. Om diezelfde reden is ook Zuid-Afrika, waar je naast hepatitis ook een gele koorts vacinatie moet hebben niet doorgegaan.
Maar ach, met een zwangerbuik ben ik op West-Terschelling ook gelukkig. Of in een tentje in het gemeenteperk.
Hardloper.
IG @webkim
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')