abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48380748
Het vorige topic: Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat (#30)
Welkom in het "Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat" - topic. Wanneer je net begint met "proberen" zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF
Cryo\'s

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Annemiek78:
Rustpauze

Chesna:
Clomid is niet aangeslagen. 2 januari beginnen met Duphaston om een bloeding op te wekken. 5 dagen na begin bloeding naar ziekenhuis. En beginnen met spuiten van pregyl.

Diaan73:
PCO, behandeling: 6 maanden Clomid. Inmiddels 6 rondjes met Clomid gehad, en nu besloten om even wat rustmaandjes te hebben. Inmiddels ogenschijnlijk een normale cyclus. NOD 09 mei. Eind mei trouwen en daarna weer een keer naar de gyn.

Jose81:
Eerste ronde met Clomid gehad. Volgende cyclus naar het ziekenhuis om 'gevolgd' te worden.

Marie79: Bezig met een cyclus zonder clomid, daarna eentje met en eind mei weer terug naar de gyn.

NieTTus:
Eileiders verwijderd in 2004. September 2006 eerste ivf poging, mislukt. Februari 2007 ivf 2 mislukt. 6 cryo's verdeeld over 2 rietjes, dus nog 2 cryo pogingen voor de boeg. Momenteel: rust tot zeker eind augustus..

Ticootje:
Bezig in de MMM vanaf feb 2006. Vanaf juni 2006 IVF/ICSI traject.
1e ICSCI poging sept/okt 2006 mislukt
1e Cryo december 2006 mislukt
2e Cryo Januari 2007 mislukt
2e ICSI poging jan/feb 2007 mislukt
3e Cryo mrt/apr 2007 mislukt
4e Cryo apr/mei 2007 mislukt
Nog 4 cryo's in de vriezer. 2 april dag 1 van de cyclus, vanaf dag 12 testen voor ovulatie. Cryo's worden 4 dagen na de ovulatie teruggeplaatst.
Deze cyclus bloeduitslagen van RIF-test....

----------------------------------------------------------------

Op wat buikpijn en een opgeblazen gevoel na weinig

[ Bericht 46% gewijzigd door BE op 06-05-2007 09:06:06 ]
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  Moderator maandag 16 april 2007 @ 14:28:38 #2
5428 crew  miss_sly
pi_48381246
Begonnen met de provera dus?
Sterkte ermee, en ik hoop dat het hierbij blijft en je vrijwel geen last van bijwerkingen krijgt
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_48381293
Ja zaterdagochtend
Nog 7 dagen te gaan..
pi_48381355
Opgeblazen gevoel is vervelend maar overkomelijk. Hopelijk vallen de bijwerkingen mee.
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_48385148
tvp
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 16 april 2007 @ 18:02:57 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_48387421
Ik heb de OP er even in gezet.

Sterkte met de medicijnen Tally.
pi_48392473
Tally, wanneer moet je met Clomid beginnen? Daar ben je nu toch nog niet mee begonnen?

Ticootje, voor jou wordt het ook weer spannend, dus...!! Ik ga weer heel hard voor je duimen!!!!
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_48406065
Ik wacht op mn plas...
  Moderator dinsdag 17 april 2007 @ 07:55:45 #9
5428 crew  miss_sly
pi_48406071
Jose, hoe is het met je? Nog steeds geen last van de Clomid? Of is de periode dat je dat slikt al voorbij? En hoe is het met je stem?
pi_48410647
quote:
Op maandag 16 april 2007 20:25 schreef Jose81 het volgende:
Tally, wanneer moet je met Clomid beginnen? Daar ben je nu toch nog niet mee begonnen?

Ticootje, voor jou wordt het ook weer spannend, dus...!! Ik ga weer heel hard voor je duimen!!!!
Ik ben nu begonnen met de provera.. Deze slik ik tot volgende week dinsdag..
Dan binnen een week word ik ongesteld (als het goed is) en dan op CD3 begin ik met de clomid
Dus duurt nog wel een week tot 2 weken voor ik daar mee beging
pi_48418557
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 07:55 schreef Ticootje het volgende:
Ik wacht op mn plas...
Haha, is 'ie inmiddels al gekomen??
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 07:55 schreef miss_sly het volgende:
Jose, hoe is het met je? Nog steeds geen last van de Clomid? Of is de periode dat je dat slikt al voorbij? En hoe is het met je stem?
Ik heb afgelopen zaterdag de laatste Clomid genomen en heb nergens last van (gehad)... alleen van die hitte aanvallen af en toe (met name 's nachts).. maar dat kan ook wel door het weer komen, dus daar gaan we dan maar vanuit.

Met mijn stem (lief dat je het vraagt ) gaat het niet zo heel lekker op het moment. Het praten in een volle en drukke klas kinderen, is best nog wel heftig. Mijn stem klinkt nog 'zacht' vergeleken met hoe 'ie zou moeten zijn. Maar ja, we doen het er maar mee. Ik baal er wel van. Ik hoop in mei weer 100% aan het werk te gaan... nu werk ik nog halve dagen.

Maar hoe is het nu met jou? Heb je al wat bloeduitslagen binnen en is je temperatuur nog steeds hoog?
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 11:03 schreef Tally het volgende:

Ik ben nu begonnen met de provera.. Deze slik ik tot volgende week dinsdag..
Dan binnen een week word ik ongesteld (als het goed is) en dan op CD3 begin ik met de clomid
Dus duurt nog wel een week tot 2 weken voor ik daar mee beging
Ah, oke! Ik dacht altijd dat met Provera de menstruatie heel snel zou komen (binnen een dag of 3 ofzo)! Alweer wat geleerd . Word jij uit jezelf niet ongesteld of maar eens in de paar maanden, ofzo (of ben ik nou heel dom dat ik dat vraag)?
pi_48418870
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 14:37 schreef Jose81 het volgende:
Ah, oke! Ik dacht altijd dat met Provera de menstruatie heel snel zou komen (binnen een dag of 3 ofzo)! Alweer wat geleerd . Word jij uit jezelf niet ongesteld of maar eens in de paar maanden, ofzo (of ben ik nou heel dom dat ik dat vraag)?
In de bijsluiter staat dan 3 tot 7 dagen na de laatste tablet de ongesteldheid zou moeten komen..
En ik word inderdaad weinig ongesteld.. Na het stoppen van de pil/nuvaring een paar maanden wel (onregelmatig) en dan weer een hele poos niet..
Daarom moeten we het opwekken om met de Clomid te kunnen gaan beginnen

Ik merk wel (gister helemaal) dat ik erg opvliegerig ben
En ik bij bijna niets al onder de stressvlekken zit.. Dan zitten mn borsten, hals en gezicht onder de rode vlekken.. Ook die buikpijn is soms niet te harden..
En mn humeur gaat met stappen achteruit..
  Moderator dinsdag 17 april 2007 @ 15:05:26 #13
5428 crew  miss_sly
pi_48419905
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 14:37 schreef Jose81 het volgende:

[..]

Haha, is 'ie inmiddels al gekomen??
[..]

Ik heb afgelopen zaterdag de laatste Clomid genomen en heb nergens last van (gehad)... alleen van die hitte aanvallen af en toe (met name 's nachts).. maar dat kan ook wel door het weer komen, dus daar gaan we dan maar vanuit.
Dat valt nogal mee! fijn hoor! die opvliegers zijn niet fijn, maar als het niet erger wordt dan dat...
En nu maar hopen dat de Clomid goed zijn werk doet! Jullie moeten nu zelf aan de slag, geen IUI ofzo?
quote:
Met mijn stem (lief dat je het vraagt ) gaat het niet zo heel lekker op het moment. Het praten in een volle en drukke klas kinderen, is best nog wel heftig. Mijn stem klinkt nog 'zacht' vergeleken met hoe 'ie zou moeten zijn. Maar ja, we doen het er maar mee. Ik baal er wel van. Ik hoop in mei weer 100% aan het werk te gaan... nu werk ik nog halve dagen.
LIjkt me erg naar, inderdaad. Hoe doen de kindjes het? houden ze ene beetje rekening met hun arme juf?
quote:
Maar hoe is het nu met jou? Heb je al wat bloeduitslagen binnen en is je temperatuur nog steeds hoog?
[..]
Gisteren bloed laten prikken, maandag weer. 25 mei afspraak en dan ook de uitslagen.
En ja, de temp is nog steeds hoog...sinds vorige week maandag twee maal 36,7 geweest, de rest alle dagen hoger nog. Terwijl ik normaal 36,3 heb. Snap er helemaal niets van en probeer uit alle macht gedachten als "wie weet..." uit te bannen. Indien volgende week zaterdag nog steeds hoog en geen menstruatie, zal ik een keertje testen...

]
pi_48421074
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 15:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat valt nogal mee! fijn hoor! die opvliegers zijn niet fijn, maar als het niet erger wordt dan dat...
En nu maar hopen dat de Clomid goed zijn werk doet! Jullie moeten nu zelf aan de slag, geen IUI ofzo?
[..]

Nee, geen IUI nog. We moeten nu eerst 3 maanden Clomid proberen.. in juni moet ik weer terug naar de gyn. Ik ben dus heel benieuwd... en ik moet zeggen dat ik het ook wel spannend vind! Vorige maand(en) kon ik het goed van me afzetten, en was ik alleen met zwanger zijn bezig rondom de mogelijk NOD... maar omdat die altijd zo onregelmatig is, ging ik nooit ergens vanuit. Maar nu ik 'echt' bezig ben, vind ik het dus stiekem wel heel spannend en ben ik er veel meer mee bezig . Ik wacht maar op dag 14, waarop de eisprong ongeveer zou moeten komen nu... nog 4 dagen, haha...

LIjkt me erg naar, inderdaad. Hoe doen de kindjes het? houden ze ene beetje rekening met hun arme juf?
[..]

De kindjes zijn onwijs druk, daar staat mijn groepje bekend om. Vorig jaar was dat ook al zo.. gelukkig weet ik ze wel altijd redelijk te 'temmen' en zijn er altijd wel een paar die rekening houden met de juf.. haha . Deze week is mijn stagiaire voor het laatst... en die is dus al sinds november elke dag in de klas om mij te ondersteunen... pooeeh, wat zal ik haar missen...!

Gisteren bloed laten prikken, maandag weer. 25 mei afspraak en dan ook de uitslagen.
En ja, de temp is nog steeds hoog...sinds vorige week maandag twee maal 36,7 geweest, de rest alle dagen hoger nog. Terwijl ik normaal 36,3 heb. Snap er helemaal niets van en probeer uit alle macht gedachten als "wie weet..." uit te bannen. Indien volgende week zaterdag nog steeds hoog en geen menstruatie, zal ik een keertje testen...
Klinkt wel hoopvol! Ik heb dat in december en de afgelopen maand gehad, een hoge temperatuur... Ik snap heel goed dat je stiekem hoopt dat het misschien wel raak is... dat zou helemaal goed zijn!! Maar kan het niet zijn dat je rond vorige week maandag je eisprong hebt gehad? Dan zou de temperatuur moeten stijgen (doet ie bij mij overigens ook bijna nooit, hoor)...

En waarvoor heb (en moet je nog) bloed laten prikken? FSH, progesteron, oestradiol en oestrogeen?
  dinsdag 17 april 2007 @ 20:49:56 #15
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_48434626
Ik had hele erg opvliegers van de Clomid en ook mijn goede humeur was ver te zoeken....

Ticootje heel veel succes
Make love, not war ☮
  dinsdag 17 april 2007 @ 23:41:21 #16
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_48442580
Stiekem de hoop gehad op een zwangerschap zodat ik niet dat nare onderzoek hoefde ondergaan, helaas kan morgen een afspraak gaan maken de rode zee is in alle hevigheid toegeslagen.

Tico veel succes

Tally wat een nare bijwerking van de stuff

Miss_Sly hopelijk heeft de verhoging goede zin in vooruitzicht.
  woensdag 18 april 2007 @ 08:35:05 #17
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_48447586
Shit Rottdog...
pi_48449141
rottdog....ik denk dat we allemaal onszelf voor de gek willen houden hoor.

Succes met de onderzoeken..
  woensdag 18 april 2007 @ 09:38:52 #19
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_48449220
Rottdog balen dat het alsnog is losgebarsten en heel veel sterkte met de onderzoeken
Make love, not war ☮
  Moderator woensdag 18 april 2007 @ 10:04:57 #20
5428 crew  miss_sly
pi_48450176
Rottdog, wat shit Succes met de onderzoeken!

Ticootje, vandaag tp?
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 15:29 schreef Jose81 het volgende:

[..]

Klinkt wel hoopvol! Ik heb dat in december en de afgelopen maand gehad, een hoge temperatuur... Ik snap heel goed dat je stiekem hoopt dat het misschien wel raak is... dat zou helemaal goed zijn!! Maar kan het niet zijn dat je rond vorige week maandag je eisprong hebt gehad? Dan zou de temperatuur moeten stijgen (doet ie bij mij overigens ook bijna nooit, hoor)...
Als ik vorige week maandag mijn eisprong heb gehaad, was dat op cd7/8...beetje erg snel he?
Ik verwacht er dus niets van, rationeel, maar emotioneel lukt dat nog niet zo
quote:
En waarvoor heb (en moet je nog) bloed laten prikken? FSH, progesteron, oestradiol en oestrogeen?
Volgens mij wel. Vooral FSH, want dat heeft te maken met de ovulatie, en die zou ergens tussen CD14 en CD21 plaatsvinden. Stomme is dat, afgaande op de temperatuur (vanochtend weer 36,9) deze prikken op de verkeerde momenten plaatsvinden (omgerekend dus juist CD21 en CD28) en dus eigenlijk nog steeds niets zegt. Hoop dus niet dat ze dit weer opnieuw willen doen de volgende ronde.
pi_48450721
nee, vandaag moet ik een posi test piesen. Dan is zondag de terugplaatsing..
  Moderator woensdag 18 april 2007 @ 10:27:46 #22
5428 crew  miss_sly
pi_48450994
quote:
Op woensdag 18 april 2007 10:21 schreef Ticootje het volgende:
nee, vandaag moet ik een posi test piesen. Dan is zondag de terugplaatsing..
Ow, ik heb het nog steeds niet helemaal door
Succes met de test
pi_48452142
Test was goed!!! Jeee. Zaterdag gaat het ziekenhuis ons bellen, en dan zondag hebben we terugplaatsing.

edit: Ik had het lab aan de telefoon. Dus ik zeg mn naam.
Oh mevrouw....... jeetje nog steeds niet zwanger??!!!
  Moderator woensdag 18 april 2007 @ 11:45:39 #24
5428 crew  miss_sly
pi_48454350
Ow, Ticootje, spannend
Ze kennen je al in het lab...misschien krijg je dan nu een heel erg persoonlijjke behandeling en dan moet het gewoon goed gaan
pi_48455198
José, wanneer verwacht je je NOD dan? Hopelijk werkt de Clomid nu goed!

Rottdogg balen dat je toch ongesteld geworden bent. Alvast veel succes en sterkte voor die vervelende onderzoeken

Miss Sly, vreemd van je temperatuur, maar op zich zou het wel kunnen dat je al op CD 8 een eisprong krijgt. Niet iedereen valt binnen de 'normen'. Aan de andere kant, om maar eens ontnuchterend te zijn, kanje misschien ook iets onder de leden hebben of speelt het warme weer ook een rol. Hopelijk komt er iets uit de bloedtesten.

Ticootje fijn dat je zondag weer een TP krijgt. Jammer dat die labmevrouw je al 'kende'.

Ik ben trouwens nu denk ik een dag overtijd. En heb een vaag testje gehad. Ik hoop dat ik morgen toch iets meer weet
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')