Ik ben nu begonnen met de provera.. Deze slik ik tot volgende week dinsdag..quote:Op maandag 16 april 2007 20:25 schreef Jose81 het volgende:
Tally, wanneer moet je met Clomid beginnen? Daar ben je nu toch nog niet mee begonnen?
Ticootje, voor jou wordt het ook weer spannend, dus...!! Ik ga weer heel hard voor je duimen!!!!![]()
Haha, is 'ie inmiddels al gekomen??quote:Op dinsdag 17 april 2007 07:55 schreef Ticootje het volgende:
Ik wacht op mn plas...
Ik heb afgelopen zaterdag de laatste Clomid genomen en heb nergens last van (gehad)... alleen van die hitte aanvallen af en toe (met name 's nachts).. maar dat kan ook wel door het weer komen, dus daar gaan we dan maar vanuit.quote:Op dinsdag 17 april 2007 07:55 schreef miss_sly het volgende:
Jose, hoe is het met je? Nog steeds geen last van de Clomid? Of is de periode dat je dat slikt al voorbij? En hoe is het met je stem?
Ah, oke! Ik dacht altijd dat met Provera de menstruatie heel snel zou komen (binnen een dag of 3 ofzo)! Alweer wat geleerdquote:Op dinsdag 17 april 2007 11:03 schreef Tally het volgende:
Ik ben nu begonnen met de provera.. Deze slik ik tot volgende week dinsdag..
Dan binnen een week word ik ongesteld (als het goed is) en dan op CD3 begin ik met de clomid
Dus duurt nog wel een week tot 2 weken voor ik daar mee beging
In de bijsluiter staat dan 3 tot 7 dagen na de laatste tablet de ongesteldheid zou moeten komen..quote:Op dinsdag 17 april 2007 14:37 schreef Jose81 het volgende:
Ah, oke! Ik dacht altijd dat met Provera de menstruatie heel snel zou komen (binnen een dag of 3 ofzo)! Alweer wat geleerd. Word jij uit jezelf niet ongesteld of maar eens in de paar maanden, ofzo (of ben ik nou heel dom dat ik dat vraag)?
Dat valt nogal mee! fijn hoor! die opvliegers zijn niet fijn, maar als het niet erger wordt dan dat...quote:Op dinsdag 17 april 2007 14:37 schreef Jose81 het volgende:
[..]
Haha, is 'ie inmiddels al gekomen??![]()
![]()
[..]
Ik heb afgelopen zaterdag de laatste Clomid genomen en heb nergens last van (gehad)... alleen van die hitte aanvallen af en toe (met name 's nachts).. maar dat kan ook wel door het weer komen, dus daar gaan we dan maar vanuit.![]()
LIjkt me erg naar, inderdaad. Hoe doen de kindjes het? houden ze ene beetje rekening met hun arme juf?quote:Met mijn stem (lief dat je het vraagt) gaat het niet zo heel lekker op het moment. Het praten in een volle en drukke klas kinderen, is best nog wel heftig. Mijn stem klinkt nog 'zacht' vergeleken met hoe 'ie zou moeten zijn. Maar ja, we doen het er maar mee. Ik baal er wel van. Ik hoop in mei weer 100% aan het werk te gaan... nu werk ik nog halve dagen.
![]()
Gisteren bloed laten prikken, maandag weer. 25 mei afspraak en dan ook de uitslagen.quote:Maar hoe is het nu met jou? Heb je al wat bloeduitslagen binnen en is je temperatuur nog steeds hoog?
[..]
Klinkt wel hoopvol! Ik heb dat in december en de afgelopen maand gehad, een hoge temperatuur... Ik snap heel goed dat je stiekem hoopt dat het misschien wel raak is... dat zou helemaal goed zijn!!quote:Op dinsdag 17 april 2007 15:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat valt nogal mee! fijn hoor! die opvliegers zijn niet fijn, maar als het niet erger wordt dan dat...
En nu maar hopen dat de Clomid goed zijn werk doet! Jullie moeten nu zelf aan de slag, geen IUI ofzo?
[..]
Nee, geen IUI nog. We moeten nu eerst 3 maanden Clomid proberen.. in juni moet ik weer terug naar de gyn. Ik ben dus heel benieuwd... en ik moet zeggen dat ik het ook wel spannend vind! Vorige maand(en) kon ik het goed van me afzetten, en was ik alleen met zwanger zijn bezig rondom de mogelijk NOD... maar omdat die altijd zo onregelmatig is, ging ik nooit ergens vanuit. Maar nu ik 'echt' bezig ben, vind ik het dus stiekem wel heel spannend en ben ik er veel meer mee bezig. Ik wacht maar op dag 14, waarop de eisprong ongeveer zou moeten komen nu... nog 4 dagen, haha...
![]()
LIjkt me erg naar, inderdaad. Hoe doen de kindjes het? houden ze ene beetje rekening met hun arme juf?
[..]
De kindjes zijn onwijs druk, daar staat mijn groepje bekend om. Vorig jaar was dat ook al zo.. gelukkig weet ik ze wel altijd redelijk te 'temmen' en zijn er altijd wel een paar die rekening houden met de juf.. haha. Deze week is mijn stagiaire voor het laatst... en die is dus al sinds november elke dag in de klas om mij te ondersteunen... pooeeh, wat zal ik haar missen...!
![]()
Gisteren bloed laten prikken, maandag weer. 25 mei afspraak en dan ook de uitslagen.
En ja, de temp is nog steeds hoog...sinds vorige week maandag twee maal 36,7 geweest, de rest alle dagen hoger nog. Terwijl ik normaal 36,3 heb. Snap er helemaal niets van en probeer uit alle macht gedachten als "wie weet..." uit te bannen. Indien volgende week zaterdag nog steeds hoog en geen menstruatie, zal ik een keertje testen...
Als ik vorige week maandag mijn eisprong heb gehaad, was dat op cd7/8...beetje erg snel he?quote:Op dinsdag 17 april 2007 15:29 schreef Jose81 het volgende:
[..]
Klinkt wel hoopvol! Ik heb dat in december en de afgelopen maand gehad, een hoge temperatuur... Ik snap heel goed dat je stiekem hoopt dat het misschien wel raak is... dat zou helemaal goed zijn!!Maar kan het niet zijn dat je rond vorige week maandag je eisprong hebt gehad? Dan zou de temperatuur moeten stijgen (doet ie bij mij overigens ook bijna nooit, hoor)...
Volgens mij wel. Vooral FSH, want dat heeft te maken met de ovulatie, en die zou ergens tussen CD14 en CD21 plaatsvinden. Stomme is dat, afgaande op de temperatuur (vanochtend weer 36,9) deze prikken op de verkeerde momenten plaatsvinden (omgerekend dus juist CD21 en CD28) en dus eigenlijk nog steeds niets zegt. Hoop dus niet dat ze dit weer opnieuw willen doen de volgende ronde.quote:En waarvoor heb (en moet je nog) bloed laten prikken? FSH, progesteron, oestradiol en oestrogeen?
Ow, ik heb het nog steeds niet helemaal doorquote:Op woensdag 18 april 2007 10:21 schreef Ticootje het volgende:
nee, vandaag moet ik een posi test piesen. Dan is zondag de terugplaatsing..
Van geen ovulatie naar ene ovulatie op CD8 vind ik wel wat vreemd. Dat ik al anderhalve week dan iets onder de leden heb of dat het komt door twee warme dagen afgelopen weekend lijkt me niet, eerslijk gezegd. Maar ik ga er ook niet vanuit dat ik zwanger ben ofzo, hoor. Zou te zot zijn dat die ene keer in jaren dat ik ene ovulatie heb, ik ook nog eens meteen zwanger zou worden...ik zou ervoor tekenen, maar geloof het nietquote:Op woensdag 18 april 2007 12:04 schreef Mariposa het volgende:
Miss Sly, vreemd van je temperatuur, maar op zich zou het wel kunnen dat je al op CD 8 een eisprong krijgt. Niet iedereen valt binnen de 'normen'. Aan de andere kant, om maar eens ontnuchterend te zijn, kanje misschien ook iets onder de leden hebben of speelt het warme weer ook een rol. Hopelijk komt er iets uit de bloedtesten.
Ik had hier al geschreven, dat ik vanochtend er een testje aan gewaagd had. Maar dat hij binnen de 10 minuten geen streep gaf, maar later wel een heel ienieminie-lijntje. Volgens mij buuv, was dat een goede lijn. Maar volgens de bijsluiter zou het dan niet geldig meer zij ivm de tijd.quote:Op woensdag 18 april 2007 14:16 schreef Ticootje het volgende:
Mariposa, wat bedoel je met een vaag testje????
Tjonge, wat klote dat je er zo'n last van hebt!! Dat lijkt me echt balen... het klinkt best heftig... Spannend wel, wanneer je menstruatie nu komt! Hopelijk kun je snel met Clomid beginnen. Misschien dat het je een beetje helpt als ik zeg dat ik daar echt helemaal geen last van heb (gehad) -ookal is elk lichaam anders-.quote:Op dinsdag 17 april 2007 14:44 schreef Tally het volgende:
In de bijsluiter staat dan 3 tot 7 dagen na de laatste tablet de ongesteldheid zou moeten komen..En ik word inderdaad weinig ongesteld.. Na het stoppen van de pil/nuvaring een paar maanden wel onregelmatig) en dan weer een hele poos niet.. Daarom moeten we het opwekken om met de Clomid te kunnen gaan beginnen
Ik merk wel (gister helemaal) dat ik erg opvliegerig benEn ik bij bijna niets al onder de stressvlekken zit.. Dan zitten mn borsten, hals en gezicht onder de rode vlekken.. Ook die buikpijn is soms niet te harden..En mn humeur gaat met stappen achteruit..
Nee, dat zou inderdaad wel erg vroeg zijn, een eisprong op dag 7 of 8... Over het bloedprikken: dat is bij mij ook een paar keer op het verkeerde moment gegaan. Vooral het bloedprikken na de eisprong... ppff.. elke keer als ik kwam, was 'ie nog niet geweest. Dus dat heeft ervoor gezorgd dat ik daarvoor 3 keer geprikt ben (gelukkig heb ik geen angst voor naalden, ofzo...quote:Op woensdag 18 april 2007 10:04 schreef miss_sly het volgende:
Als ik vorige week maandag mijn eisprong heb gehaad, was dat op cd7/8...beetje erg snel he?
Ik verwacht er dus niets van, rationeel, maar emotioneel lukt dat nog niet zo
[..]
Volgens mij wel. Vooral FSH, want dat heeft te maken met de ovulatie, en die zou ergens tussen CD14 en CD21 plaatsvinden. Stomme is dat, afgaande op de temperatuur (vanochtend weer 36,9) deze prikken op de verkeerde momenten plaatsvinden (omgerekend dus juist CD21 en CD28) en dus eigenlijk nog steeds niets zegt. Hoop dus niet dat ze dit weer opnieuw willen doen de volgende ronde.
Een vaag streepje? Hhmm.. spannend wel... maar probeer jezelf nog niet gek te maken.quote:Op woensdag 18 april 2007 12:04 schreef Mariposa het volgende:
José, wanneer verwacht je je NOD dan? Hopelijk werkt de Clomid nu goed!
Ik ben trouwens nu denk ik een dag overtijd. En heb een vaag testje gehad. Ik hoop dat ik morgen toch iets meer weet
Ik wil je niet ontmoedigen, maar dat heb ik ook een aantal keren gehad, en ik was toch echt niet zwanger (toen tot mijn opluchting). Vaak verschijnt er tóch een lijn na een tijdje, maar het moet toch echt binnen de tijd zijn die gesteld wordt op de bijsluiter. Iquote:Op woensdag 18 april 2007 15:08 schreef Mariposa het volgende:
[..]
Ik had hier al geschreven, dat ik vanochtend er een testje aan gewaagd had. Maar dat hij binnen de 10 minuten geen streep gaf, maar later wel een heel ienieminie-lijntje. Volgens mij buuv, was dat een goede lijn. Maar volgens de bijsluiter zou het dan niet geldig meer zij ivm de tijd.
Bedankt voor je reactie, het is 'fijn' om ook deze kant te horen. Ik heb nu voor mezelf besloten/vastgesteld, dat ik er eik wel nuchter onder sta en wel kijk wat er gaat gebeuren. Het ken vriezen, het ken dooien. Maar ik hoop natuurlijk dat ik toch wel over een paar dagen een mooie extra streep kan showen.quote:Op woensdag 18 april 2007 21:56 schreef Vivi het volgende:
Ik wil je niet ontmoedigen, maar dat heb ik ook een aantal keren gehad, en ik was toch echt niet zwanger (toen tot mijn opluchting). Vaak verschijnt er tóch een lijn na een tijdje, maar het moet toch echt binnen de tijd zijn die gesteld wordt op de bijsluiter. I
Ik heb toen ook eens nagevraagd hoe het zat met dat HCG, omdat ik dacht net zoals jij dat het zonder niet kon gebeuren, maar dat bleek er dus niks mee te maken te hebben, ben alleen ff vergeten waarom niet
k hoop voor jou dat jij de uitzondering bent
quote:Op vrijdag 20 april 2007 07:52 schreef Ticootje het volgende:
Mariposa... kom eens vertellen..
quote:Op donderdag 19 april 2007 21:12 schreef Mariposa het volgende:
Helaas bleef de test blanco. Misschien te vroeg met testen, mischien wordt ik ongesteld. Ik weet het gewoon niet. Dus het wordt weer verder afwachten. Geduld is een schone zaakAlleen ik heb het niet echt
Dit is mijn eerste poging.. en ik was afgevallen.. al 5 kilo na even beginnen met lijnen..quote:Op vrijdag 20 april 2007 12:49 schreef Ticootje het volgende:
Tally, dat is een van de vervelende dingen van hormoon gebruik. Ik ben met 2 volledige pogingen bijna 10 kilo aangekomen.
Nu maar weer de vraag hoe ik het er weer af krijg. Ik denk dat ik nu otch even niets gebruik toch maar eens ga lijnen. Ook ik moet er nu dus aan geloven.
Ik ken het hoor, ik was ook 5 kilo afgevallen, maar die zitten er ook alweer keihard aan.quote:Op vrijdag 20 april 2007 13:03 schreef Tally het volgende:
[..]
Dit is mijn eerste poging.. en ik was afgevallen.. al 5 kilo na even beginnen met lijnen..
Maar die zitten er nu allang weer aan.. Zelfs een halve kilo meer..
Daarom weeg ik me maar niet meergewoon weglopen voor het "probleem" maar anders raak ik echt depressief
Ik ben nog steeds bezig met afvallen en lijnenmja.. es kijken hoelang ik dat nog kan volhouden als ik alleen maar aankom..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |