abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 mei 2007 @ 16:37:29 #51
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_49574720
spannend Ticoo... wel balen dat ze niet heel erg mooi waren... hopelijk gaat het goed!!!
**Life is e@sier with your eyes closed**
  zondag 20 mei 2007 @ 18:01:25 #52
393 phileine
española
pi_49578004
oe Ticootje, weer een onschatbaar vrachtje in je buik. Maakt toch niet uit of ze mooi zijn joh, plastisch chirurgie kan heel veel oplossen later . Nee serieus, ik hoop echt zo enorm van harte voor je dat er minimaal eentje blijft zitten.

Mariposa, gelukkig toch ongesteld. Hoef je in ieder geval ook niet daarvoor ook aan de pillen. Nu is het allemaal mooi schoon, vol goede moed aan de tweede ronde?
mooi he, alles
  maandag 21 mei 2007 @ 12:28:08 #53
26341 Mariposa
Telt af...
pi_49602483
Ticoo de duimen draaien ook hier weer voor je!

phileine, ik probeer altijd vol goede moed te blijven, dus ook deze keer weer. Al is dit alweer de 5de ronde We gaan in ieder geval ons best doen
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  maandag 21 mei 2007 @ 12:32:48 #54
103793 kozakken
Living the life
pi_49602635
Spannend weer hier. Sterkte allemaal!

Logican, hoe gaat het nu met je? Kun je het een plek geven?
  maandag 21 mei 2007 @ 14:40:22 #55
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49607419
Nieuwe OP:

Ticootje:
Uit bloeduitslagen blijkt dat er een stukje uit het DNA mist. DNA bestaat uit 2 strengen, 1 streng daarvan is niet compleet. Vitamine B6 en een hoge dosering foliumzuur moeten dit probleem oplossen.
Bezig vanaf feb 2006. Vanaf juni 2006 IVF/ICSI traject.
1e ICSCI poging sept/okt 2006 mislukt
1e Cryo december 2006 mislukt
2e Cryo Januari 2007 mislukt
2e ICSI poging jan/feb 2007 mislukt
3e Cryo mrt/apr 2007 mislukt
4e Cryo apr/mei 2007 mislukt
5e Cryo mei 2007; 2 embryo's teruggeplaatst. Kwaliteit van de embryo's was niet heel goed. Verwachtte NOD 30 mei.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_49608390
Spannend weer, Ticootje! Ik hoop dat dit de laatste wordt in het rijtje. Het lijstje is lang genoeg, lijkt me.

Mariposa, eindelijk duidelijkheid, dat lijkt me fijn. Deze maand is het natuurlijk gewoon raak, ja toch?

Miss-Sly, lekker dat je bijna weet hoe of wat verder. Fijn vooruitzicht.
Niettus .

Balen hoor, Rottdog, liever te vroeg dan te laat en gelukkig voel je je er niet zo rot door deze keer. Nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Jose, balen he, dat ze zo inflexibel zijn. Ik sta ook voor de klas dus het is voor mij ook een gedoe. Weten ze bij jou op school dat je hiermee bezig bent? Bij mij niet en dat wil ik nog even zo houden. Nu moet ik morgen voor een samenlevingstest, terwijl ik vandaag vrij ben, maar ja dan heeft de gynaecoloog geen spreekuur... Het gaat om een consult van 10 minuten. Dan heb ik nog het geluk dat ik morgen wat andere taken heb waardoor ik niet de hele dag voor de klas sta. Maar dan nog moet ik een acceptabele reden verzinnen om er even tussenuit te glippen. En eigenlijk vind ik het zo vervelend; het voelt zo oneerlijk. Aan de andere kant weet ik niet of ik er wel aan toe ben om het te vertellen.

Ben je nog met die ovulatietesten aan de gang gegaan, Jose? Ik hebt er ook over zitten denken om die te gebruiken.
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 14:37 schreef phileine het volgende:
Het probleem van ovulatietesten is dat je niet zeker weet of je ook een eisprong hebt. Als er geen follikel op springen staat (en dat is nu juist bij PCO vaak het probleem), springt er niets, ook al is die LH piek er wel.
Hoe zit dat dan met die bloedtesten, Phileine, weet jij dat? Kan het daar ook zo zijn dat het eruitziet of je een eisprong hebt gehad maar dat het eigenlijk niet zo is?

Zo, verder weet ik even niet meer wat ik gelezen heb. Dus voor iedereen die ik niet heb genoemd .
  maandag 21 mei 2007 @ 15:55:09 #57
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49610184
Ja bloedtesten kunnen ook zien of het een mooie sprong was.
pi_49611857
Ik heb dus een bloedtest gehad.. En ik heb een prachtige eisprong gehad volgens de assistente.
De waarde van de progestron moest boven de 20 zijn om een eisprong te hebben gehad..
En mijn waarde zat op 41,8.. Dus voorlopig hoef ik hier niet te posten voor ik iets weet..
Mijn NOD is 26 mei... Maar ik moet dan nog even wachten voor ik mag testen van het ziekenhuis
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  maandag 21 mei 2007 @ 17:05:11 #59
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_49612970
quote:
Op maandag 21 mei 2007 15:07 schreef sombie het volgende:

Jose, balen he, dat ze zo inflexibel zijn. Ik sta ook voor de klas dus het is voor mij ook een gedoe. Weten ze bij jou op school dat je hiermee bezig bent? Bij mij niet en dat wil ik nog even zo houden. Nu moet ik morgen voor een samenlevingstest, terwijl ik vandaag vrij ben, maar ja dan heeft de gynaecoloog geen spreekuur... Het gaat om een consult van 10 minuten. Dan heb ik nog het geluk dat ik morgen wat andere taken heb waardoor ik niet de hele dag voor de klas sta. Maar dan nog moet ik een acceptabele reden verzinnen om er even tussenuit te glippen. En eigenlijk vind ik het zo vervelend; het voelt zo oneerlijk. Aan de andere kant weet ik niet of ik er wel aan toe ben om het te vertellen.
Ben je nog met die ovulatietesten aan de gang gegaan, Jose? Ik hebt er ook over zitten denken om die te gebruiken.
Goh, wat leuk dat jij ook voor je klas staat, Sombie! Bij mij op school weten ze er wel van... één van mijn collega's (de linkerhand /secretaresse van de directeur, die dus ook alle vervangingen regelt enzo) is zelf via IVF zwanger geraakt jaren geleden, dus die heeft alle begrip voor mijn situatie. Maar ik kan niet elke keer 'even' naar het ziekenhuis... ik ga dat niet eens vragen, omdat ik weet dat er geen vervanging is... en het is ook echt geen doen... want dan moet ik misschien wel 2 of 3 keer even weg deze week voor het volgen van de follikel... ik ben dan steeds een uur (of langer, want meestal loopt het wel enorm uit) weg...

Ik ben niet aan de ovulatietesten gegaan. Ik wil het eerst even afwachten op deze manier. ik vind het nog wel een goed idee om misschien een bloedtest te laten doen, op het moment dat ik denk dat mijn eisprong is geweest... dat dan maar in plaats van die echo's.

Ik wacht het allemaal wel af. Ik zit momenteel op dag 10 (dus alle Clomidjes zijn weer lang en breed ingenomen deze ronde) en had dus eigenlijk vandaag een echo moeten laten maken...

Tally, spannend, zeg! Wat een mooie bloeduitslag... ik hoop dat ik dat ook zal krijgen na deze ronde met Clomid...
pi_49613170
Tuurlijk wel Jose Daar is het voor

Ik mag kiezen bedacht ik me net..
Ze vertelde me dat ik volgende week mocht langskomen om een test te doen zodat het me geen geld zou kosten..
Of ik moest nog even wachten met de zelftest..
Mn schoonzusje kan niet wachten en vind dat ik volgende week moet gaan..
Ik twijfel nog.. Lijkt me namelijk ook wel leuk om te testen op ons weekendje weg..
Als het negatief is vergeet je het misschien wel makkelijker in een andere omgeving

Ik twijfel nog even door.. En vraagt wat mn man wil
  Moderator maandag 21 mei 2007 @ 18:25:02 #61
5428 crew  miss_sly
pi_49615650
Spannende dagen, Tally!

Ticootje, ik hoop dat het deze keer helemaal goed komt. Zoals al gezegd: het lijstje is wel lang genoeg nu, er moet maar eens een einde aan komen!

Ik heb een beetje rare gevoelens bij mijn werkgevers. Het zijn 2 directeur-eigenaars waar ik werk. Een van hen vroeg me vorige week of wij geen kinderen willen, en omdat ik niet van liegen hou, heb ik verteld dat we ermee bezig zijn. Hij reageerde wel positief, maar goed, je weet natuurlijk niet helemaal zeker of hij dat ook meende.
De andere heb ik zelf nog niets verteld (is er niet van gekomen) maar die zal het zeker wel gehoord hebben. Die heeft nu al 2 keer gemiept: een keer dat ik vaak te laat ben (ja, paar minuutjes over 9, omdat het verkeer in Amsterdam niet altijd echt goed in te schatten is, en precies op tijd komen dus erg lastig is) en vandaag omdat ik eerder wegging omdat ik ook erg vroeg was begonnen (had mijn om 6 uur op schiphol afgezet en ben meteen gaan werken. Heb dus ipv 9-18 uur van 6.30-16.15 uur gewerkt.). Hij zei dat het maar lastig was met de telefoon, want dat er toch altijd wel iemand tussen 9-18 uur op kantoor moet zijn...ik twijfel nu een beetje of hij dat zegt omdat hij weet waar we mee bezig zijn en dat niet handig vindt, of dat het gewoon toeval is. Misschien als ik hem morgen ofzo even tref, dat ik het gewoon maar vraag...vind zijn opmerkingen sowieso niet prettig, dus daar wil ik wel even over babbelen, maar ik wil wel even weten of hij een extra reden heeft voor zijn gevoel om dit op te merken.

Of zie ik gewoon spoken?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 21 mei 2007 @ 18:51:21 #62
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_49616449
hmm.. moeilijk, Miss_Sly! Aan de ene kant is het wel heel toevallig dat ze nu meer op je 'letten', maar het kunnen heel goed alsnog gewoon spoken zijn. Moppert hij niet vaker, maar valt het je misschien nu extra op?

Tally, lastig...! Ik zou -als ik jou was- het zo snel mogelijk willen weten denk ik en dus de (gratis) test in het ziekenhuis doen... maar aan de andere kant is het ook wel leuk het samen met manlief te doen...

Je hebt zelf niet zoiets van 'ik wacht het wel af'? En heb je momenteel al misschien wat vreemde klachtjes??

En had jij ook tijdens en na het gebruik van Clomid steekjes in je buik?? Ik heb dat namelijk wel af en toe en die steken zijn best vervelend... maar ach, ik mag niet klagen... heb verder (behalve dus die steekjes en opvliegers) nergens last van..
pi_49616613
Ik weet niet of je spoken ziet, miss_sly, maar ik zou me er ook vervelend over voelen. Dus ik zou er zeker over willen praten. Ben benieuwd wat hij zegt.

Op mijn werk weet ik dat er in principe wel vervanging geregeld kan worden maar ik twijfel of ik wel wil vertellen waar we mee bezig zijn. Ik geloof wel dat mijn directeur begrip zal hebben maar het kan toch beinvloeden hoe ik word ingezet volgend jaar. Misschien ook wel niet hoor, maar daar ben ik gewoon bang voor.
Ik heb morgen het laatste onderzoek en dan volgende week als het goed is een gesprek over hoe we nu verdergaan. Daar kan ook uitkomen dat we het nog een halfjaartje zelf gaan proberen. Als we wel een behandeling gaan doen, ga ik het wel vertellen. Het voelt nu al zo naar dat ik, voor mijn gevoel, niet eerlijk ben.
pi_49616654
Ik heb wel wat vreemde klachtjes ja.. Geen zin in eten.. Gisteravond werd ik opeens misselijk
Pijnlijke borsten.. En voor mn tepels doen pijn.. Jank echt ontzettend veel.. En overal om..
Hormonale buien Boos om niets.. Of janken om niets.. Of opeens heel lief
Maar wel elke keer die krampjes alsof je elk moment ongesteld kan worden

Zelf heb ik inderdaad zoiets van ik wacht wel.. Maar volgens mij wil mn man het zo snel mogelijk weten..
Dus ik bel volgende week het ziekenhuis met de vraag wat voor test ze willen doen en of het dan die week al kan..

Ik had ook steken van de Clomid ja.. Soms zijn die inderdaad best pijnlijk.. En opvliegers
Praat me er niet van..
  maandag 21 mei 2007 @ 19:09:20 #65
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_49617074
Sombie, vorige week hebben we op school de formatie te horen gekregen voor komend schooljaar. En de week ervoor had ik net die ene collega gemaild hoe het ervoor stond met onze kinderwens. Zij heeft dat mailtje toen doorgestuurd naar de directeur.. dus toen ik op gesprek kwam, begon de directeur er inderdaad over. Maar hij KAN daar eigenlijk geen rekening mee houden en zet mij (en dat zal bij jou neem ik aan ook zo zijn) gewoon voor 100% in voor komend jaar. Ik zei ook regen mijn directeur toen hij over mijn verhaal begon "ja, zo staat het er inderdaad voor... maar zoals je weet gaat het bij ons niet vanzelfsprekend, dus voor hetzelfde geld, duurt het nog een jaar of misschien wel 3 jaar voordat ik een keer zwanger ben". Probeer je er niet te druk om te maken. Wie weet valt het bij jullie allemaal wel mee, en hoef je malle molen niet eens verder in.. dan hoef je het op school ook niet te vertellen dat zou fijn zijn!!

Tally, oeeeehh!! Klinkt wel hoopvol!!! Ik ga heeeel hard voor je duimen!! En ik vind het wel fijn om te horen dat jij ook van die steken had...ik vroeg me al af of het erbij hoorde, het stond niet in de bijsluiter, dus ik vroeg me af het jou ook bekend voorkwam.
pi_49617253
miss_sly, gewoon even over praten denk ik, of je nu wel of geen spoken ziet, je blijft je er anders rot over voelen. En het zijn inderdaad sowieso geen prettige opmerkingen. Beter om daar dan samen in een gesprek wat duidelijkheid over te scheppen.

Tally, klinkt spannend!

sombie, antwoord over doe bloedtesten heb je inmiddels al , daaraan kan je inderdaad ook echt zien of er een eisprong is geweest, omdat zo'n eisprong zelf weer de aanmaak van bepaalde hormonen triggert. Ik weet niet precies hoe het bij jou zit, maar als je een mooie regelmatige cyclus hebt, dan is de kans wel groot dat je gewoon een eisprong hebt maandelijks en dan zijn die ovulatietesten (of persona) wel een goede indicatie. Het is vooral bij mensen met PCO en/of erg onregelmatige/lange cycli dat zo'n ovulatietest vals positief kan zijn.
mooi he, alles
pi_49619473
Wat lijkt me dat maf, dat je je zo anders kan voelen door die Clomid. Het klinkt bij jou wel spannend, Tally!

Wij krijgen deze week de formatie te horen. Maar inderdaad, misschien hoeven we uiteindelijk niet eens de mmm in dus dat wil ik liever even afwachten voor ik iets vertel.

Phileine, zo'n bloedonderzoek heb ik inmiddels ook al gehad. Daaruit bleek dat ik een eisprong had gehad maar nu dacht ik ineens: misschien kan dat ook wel een vals positieve uitslag geven. Misschien wel een heel dom idee maar ik heb er echt geen klap verstand van.
Mijn cyclus is trouwens heel regelmatig, 28 dagen. Na een jetlag was mijn cyclus anders dan anders maar inmiddels word ik alweer bijna op mijn oude, vertrouwde woensdag ongesteld. (Het was direct na die jetlag zaterdag. Grappig, zoals mijn lijf toch weer de oude routine lijkt te gaan herstellen.)
Tot nu is echt alles goed dus ik ben heel benieuwd wat er uit die samenlevingstest komt morgen. Ik vind nu wel dubbel zo vreemd om vanavond te gaan vrijen hoor. Het idee dat er morgen iemand in gaat staan turen naar die zwemmers... Maf gewoon.
  maandag 21 mei 2007 @ 22:28:53 #68
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_49626219
Hopelijk slaan ze je volgende week over Tico

Sombie denk wel dat een bloedtest zoiets wel opmerkt.

Tally hopelijk is het gewoon lekker raak kwa klachten zou ik misschien toch zelf een huistest doen lekker eigenwijs

Geen idee wat je ervan moet denken Miss_sly en anders gewoon vragen of dat er mee te maken heeft.

Jose was je daar eigenlijk wel mee eens dat je collega zo je meel doorstuurd

Is ook maf seks op commando zeg maar hopelijk trek je je daar niet teveel van aan.

Maandag heb ik weer een afspraak ben benieuwd wat eruit gaat komen.
pi_49626340
Daar was ik inderdaad ook verbaasd over, dat je collega die mail door heeft gestuurd. Zou ik niet fijn vinden.
pi_49634408
quote:
Op maandag 21 mei 2007 22:28 schreef Rottdog het volgende:
Tally hopelijk is het gewoon lekker raak kwa klachten zou ik misschien toch zelf een huistest doen lekker eigenwijs

Is ook maf seks op commando zeg maar hopelijk trek je je daar niet teveel van aan.

Maandag heb ik weer een afspraak ben benieuwd wat eruit gaat komen.
-stop maar met hopen.. volgens mij ben ik net ongesteld geworden -

Het is ook vreemd als je bij de gyn hoor: Ik hoop dat je vrijdag en zaterdag niets te doen hebt want je moet aan de slag.. Als ze dan ook nog gaat vertellen hoe vaak het best
Nog net niet in welk standje en hoelang..

Ik laat Hyves maar even voor wat het is.. Oude schoolvriendinnen die zwanger zijn.. En mijn neef en nichtje zijn zwanger.. Mn neef heeft er lang op moeten wachten en daar vind ik het aan de ene kant wel leuk voor.. Maar toch.. Ik wil ook
Hoezo jaloers..

[ Bericht 7% gewijzigd door Tally op 22-05-2007 09:31:52 ]
  dinsdag 22 mei 2007 @ 10:07:46 #71
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_49635475
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 09:19 schreef Tally het volgende:

[..]
Het is ook vreemd als je bij de gyn hoor: Ik hoop dat je vrijdag en zaterdag niets te doen hebt want je moet aan de slag.. Als ze dan ook nog gaat vertellen hoe vaak het best
Nog net niet in welk standje en hoelang..
onze gyn zei, terwijl hij de follikels aan het meten was met behulp van de dildocam "zo, die staat op springen hoor, je mag vanavond al aan de slag" - geloof me, keihard lachen terwijl je zo'n camera in je ding hebt is geen goed plan

Veel succes weer dames!!
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  dinsdag 22 mei 2007 @ 10:13:17 #72
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49635610
Tally, wat naar... en nu?
pi_49636092
Weet ik niet.. Ben beetje overstuur..
Baas meteen verteld wat er aan de hand is..
Mooi.. Hij begreep me volkomen..
Vond al dat ik te lang wachtte met kinderen (het gespreksonderwerp is wel eens voorbij gekomen)..
Even uithuilen en naar het ziekenhuis bellen..

Ik zit nu op CD 26.. Beetje vroeg.. Maar ja.. Even bellen zo..
  dinsdag 22 mei 2007 @ 10:32:33 #74
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49636197
Tally, het kan zijn dat hormonen je cyclus veranderen en dat je je anders voelt. Huil maar even uit hoor, dat kan geen kwaad. Hoelang ben je nu bezig?? en wat doe je allemaal? Want je staat niet in de OP... dus ik weet niet zo goed of je nu met clomid bezig bent of iui of, weet ik veel...

Is er in ieder geval al uitslag waarom je niet gewoon zwanger wordt?
  dinsdag 22 mei 2007 @ 10:43:57 #75
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_49636518
Oh bah Tally, dat is balen.. sterkte
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_49639861
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 10:32 schreef Ticootje het volgende:
Tally, het kan zijn dat hormonen je cyclus veranderen en dat je je anders voelt. Huil maar even uit hoor, dat kan geen kwaad. Hoelang ben je nu bezig?? en wat doe je allemaal? Want je staat niet in de OP... dus ik weet niet zo goed of je nu met clomid bezig bent of iui of, weet ik veel...

Is er in ieder geval al uitslag waarom je niet gewoon zwanger wordt?
Vanaf december 2005 bezig.. Eerst 11 maanden zelf geprobeerd..
En november 2006 naar de dokter gestapt.. Ik heb PCO..
26 april begon mijn eerste menstruatie na gebruik van provera..
En daarna aan de clomid.. Vandaag dus ongesteld geworden..

Gyn gebeld.. Zat een plaatsvervangende assistente.. Ik word vanmiddag teruggebeld door de assistente zelf..
Zal donderdag wel weer aan de Clomid moeten beginnen..
  dinsdag 22 mei 2007 @ 12:27:58 #77
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49640249
Tally, ik duim voor je. Misschien de volgende ronde wel..
pi_49646416
Tally meid, wat onwijs balen maar geef de moed niet op. Volgens de bloedtest had je een eisprong, is dus ook positief nieuws. Volgens mijn gyn ben ik zeg maar eerder een uitzondering dat ik in 1 keer zwanger ben en is het dood normaal dat er een keer of 5-6 met clomid moet worden geklust voor er resultaat is. We blijven voor je duimen meid en uithuilen mag, boos zijn mag ook. Is niet meer dan normaal.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 19:50:48 #79
61800 Rottdog
May all your dreams come true
  dinsdag 22 mei 2007 @ 19:55:26 #80
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_49658068
Tally wat een rotnieuws zeg. Heel veel sterkte en een dikke knuffel En maar op naar de volgende ronde... helaas.
Make love, not war ☮
pi_49658923
Tally wat een rotnieuws
Ik denk aan jou hoor
  Moderator dinsdag 22 mei 2007 @ 20:17:47 #82
5428 crew  miss_sly
pi_49659076
Tally
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 22 mei 2007 @ 20:20:33 #83
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_49659224
shit Tally... klote!!! inderdaad wel snel dat je op dag 26 ongi bent geworden... Maar het is inderdaad wel erg mooi dat je wel een eisprong hebt gehad... Betekent dat die Clomid wel goed werkt voor jou! Probeer de moed erin te houden. Ik ben nu ook met de tweede ronde Clomid bezig... en jij ook bijna, dus deze ronde raken wij allebei gewoon lekker zwanger! Dat zou erg leuk/toevallig zijn.

Hopelijk geldt dit natuurlijk ook voor de andere meiden hier... we moeten hier gewoon allemaal snel weg. We zijn hier allemaal al veel te lang...

Rottdog//Sombie, ik was ook inderdaad niet zo blij dat die mail doorgestuurd was. Toen mijn directeur erover begon, wist ik dan ook niet zo snel waar hij het over had. Ik dacht "huh?? Hoe weet jij dat dan?!", maar daar kwam ik dus al snel achter. Maar verder maak ik me er niet zo druk om... het is wel belangrijk dat hij ook weet wat er speelt.... maar dat het achter mijn rug om door is gestuurd vind ik ook wel een beetje raar ja. Ze had het ook even kunnen vragen.

Sombie, hoe was de samenlevingstest?? Ik ben het ook helemaal met jullie eens... het is ook raar om op commando te sexen en dat er dan ook nog eens word gekeken wat het resultaat daarvan is... hhmm... Maar wel erg leuk om zoveel zwemmers te zien na die opmerking van onze huisarts (die toen zei dat het zaad zo zwak was... ze zat er zo ver naast, dat ik alleen maar kon lachen toen in die zwemmertjes onder de microscoop bezig zag). Maar Sombie, ik ben heel benieuwd hoe het was... vertel!!
  Jubileum moderator dinsdag 22 mei 2007 @ 20:20:58 #84
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_49659240
Tally wat vervelend
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 22 mei 2007 @ 21:16:08 #85
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_49661945
Ik meld me hier ook even...

Tally, shit zeg dat je ongesteld bent geworden

Wij zijn ondertussen een stapje verder in de mmm... vandaag heeft de gyn ons op de wachtlijst voor iui gezet. Over een maand of drie zijn we ws. aan de beurt.
Het stomme is, de gyn had een puntenlijstje en aan de hand daarvan kwamen we op 60% kans om zwanger te raken komend jaar, maar waarom is het afgelopen jaren dan niet gebeurd? Ja, wel 2x (laatste keer augustus '05) maar dus niet gebleven... Hopelijk lukt het binnen de drie maanden nog spontaan
18-11-2008 Maarten Alexander
  dinsdag 22 mei 2007 @ 21:19:43 #86
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_49662160
Zow Marie dat is ineens een hele stap verder zeg... hopelijk is het niet nodig.....
Make love, not war ☮
  dinsdag 22 mei 2007 @ 21:23:36 #87
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_49662369
Dat hoop ik ook echt... er is gewoon géén reden te vinden waarom ik niet zwanger zou kunnen worden, behalve de iets late eisprong... Maar ja, het is nog steeds niet gebeurd en ik ben het 'gewoon proberen' zat. Wat dat betreft ben ik wel blij dat we iui gaan doen!
  dinsdag 22 mei 2007 @ 22:01:38 #88
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_49664525
Marie, wat rot dat je verder moet met je behandelingen. Hopelijk komt het inderdaad niet zover...
Ik kan me wel goed voorstellen dat je het zelf maar aanmodderen zat bent en dat je toch wel 'blij' bent dat er nu in elk geval 'iets' gebeurt...!!
pi_49667720
Tally, wat ontzettend rot! Ben je nog teruggebeld?

Marie, ik hoop heel erg dat de iui niet nodig blijkt maar ik kan me heel goed voorstellen dat je het gehad hebt met 'gewoon proberen'.

Jose, lief dat je ernaar vraagt. De test was ronduit k*t. Van tevoren had ik gebeld wanneer we moesten vrijen en de tijd van de afspraak genoemd. "O, dat kan gewoon de avond van tevoren", zei de assistente. Nou, mooi niet dus! Er zat te veel tijd tussen het vrijen en het onderzoek; ze kon niets meer zien! Bovendien zit ik nog te vroeg in mijn cyclus waardoor het slijm niet goed is.
Ik heb me dus voor niets druk gemaakt over hoe ik het moest regelen op mijn werk, ben weer voor niets de hele dag bezig met al die gevoelens die hierbij horen (verdriet, verlangen, angst). Ik sta zo versteld dat iemand zo makkelijk de verkeerde informatie geeft.

Nu moet ik morgen voor een echo zodat we kunnen zien wanneer ik tegen mijn eisprong aan zit. Dan kunnen we op het juiste moment vrijen en dan de test doen. Maar het kon dan weer niet zo geregeld worden dat ik na schooltijd voor het onderzoek kan komen. Daar komt nog eens bij dat de uitspraken daar ook zo vreselijk uitlopen.

Uiteindelijk heb ik het vandaag wel aan mijn directeur verteld. Ik kreeg alweer buikpijn over hoe ik het nu weer moest aanpakken met dat onderzoek. Dus ik heb maar gewoon verteld hoe het zit en hij reageerde heel fijn. Dat ik echt een last van mijn schouders. Hij vertelde ook dat iemand die hij kent naar een academisch ziekenhuis gaat en dat ze daar wel altijd snel geholpen wordt. Ik overweeg nu over te stappen naar dat ziekenhuis maar ik weet eigenlijk of dat wel zomaar kan.
  woensdag 23 mei 2007 @ 08:30:49 #90
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49673897
Marie, een late eisprong kan betekenen dat de tijd tussen de eisprong en ongesteld worden erg kort is en dat een embryo dus te weinig tijd heeft om te nestelen. Ik ben heel blij voor jullie dat jullie nu een stapje verder zijn. Als dit het enige probleem is dan is dat met iui en pregnyl wel op te lossen. Pregnyl wordt vaker voor vrouwen gebruikt met een korte 2e helft van de cyclus.

Maar wat ik me wel een beetje afvraag, waarom pas over 3 maanden? Is daar een wachtlijst voor? Ik wilde zo snel mogelijk beginnen toen de diagnose uiteindelijk kwam.
En 60% kans op een zwangerschap is best veel hoor.
  woensdag 23 mei 2007 @ 08:32:50 #91
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49673923
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:00 schreef sombie het volgende:
Tally, wat ontzettend rot! Ben je nog teruggebeld?

Marie, ik hoop heel erg dat de iui niet nodig blijkt maar ik kan me heel goed voorstellen dat je het gehad hebt met 'gewoon proberen'.

Jose, lief dat je ernaar vraagt. De test was ronduit k*t. Van tevoren had ik gebeld wanneer we moesten vrijen en de tijd van de afspraak genoemd. "O, dat kan gewoon de avond van tevoren", zei de assistente. Nou, mooi niet dus! Er zat te veel tijd tussen het vrijen en het onderzoek; ze kon niets meer zien! Bovendien zit ik nog te vroeg in mijn cyclus waardoor het slijm niet goed is.
Ik heb me dus voor niets druk gemaakt over hoe ik het moest regelen op mijn werk, ben weer voor niets de hele dag bezig met al die gevoelens die hierbij horen (verdriet, verlangen, angst). Ik sta zo versteld dat iemand zo makkelijk de verkeerde informatie geeft.

Nu moet ik morgen voor een echo zodat we kunnen zien wanneer ik tegen mijn eisprong aan zit. Dan kunnen we op het juiste moment vrijen en dan de test doen. Maar het kon dan weer niet zo geregeld worden dat ik na schooltijd voor het onderzoek kan komen. Daar komt nog eens bij dat de uitspraken daar ook zo vreselijk uitlopen.

Uiteindelijk heb ik het vandaag wel aan mijn directeur verteld. Ik kreeg alweer buikpijn over hoe ik het nu weer moest aanpakken met dat onderzoek. Dus ik heb maar gewoon verteld hoe het zit en hij reageerde heel fijn. Dat ik echt een last van mijn schouders. Hij vertelde ook dat iemand die hij kent naar een academisch ziekenhuis gaat en dat ze daar wel altijd snel geholpen wordt. Ik overweeg nu over te stappen naar dat ziekenhuis maar ik weet eigenlijk of dat wel zomaar kan.
Volgens mij kan je heel makkelijk overstappen. Gewoon het ziekenhuis bellen, afdeling gyn. En je situatie uitleggen en een afspraak maken.
  woensdag 23 mei 2007 @ 08:37:11 #92
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49673989
Tally

Marie toch een stapje verder... Hopelijk lukt het nog voor die 3 maanden, maar goed, anders maar 'gewoon' met de IUI hoor!

Ik vergeet vast tig dingen, maar het is wat druk hier, zowel irl als in mijn hoofd.
pi_49674070
Ja ik ben teruggebeld..
We beginnen weer met de clomid..
Donderdag/vrijdag beginnen.. Maar de ongesteldheid breek niet door..
Ik blijf maar een beetje bloed houden bij het afvegen..
Er staat een afspraak voor volgende week donderdag in het ziekenhuis voor een echo..
  woensdag 23 mei 2007 @ 09:07:42 #94
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49674561
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 08:42 schreef Tally het volgende:
Ja ik ben teruggebeld..
We beginnen weer met de clomid..
Donderdag/vrijdag beginnen.. Maar de ongesteldheid breek niet door..
Ik blijf maar een beetje bloed houden bij het afvegen..
Er staat een afspraak voor volgende week donderdag in het ziekenhuis voor een echo..
Gooi er even een testje tegenaan... Dan weet je het zeker.

Ik wordt altijd ongesteld van zwangerschapstesten.
pi_49674710
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 09:07 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Gooi er even een testje tegenaan... Dan weet je het zeker.

Ik wordt altijd ongesteld van zwangerschapstesten.
Ja misschien wel een handige..
Al heb ik zooooooooo veel ongesteldheidskrampen dat ik er echt krom van loop..
Eens kijken of ik vanavond een testje kan halen..
  woensdag 23 mei 2007 @ 09:17:26 #96
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49674753
Het kan natuurlijk spanning zijn dat het niet zo doorbreekt "wat nou als"...

Het kunnen de hormonen zijn...

Het kan innestelling zijn.. dus ...

Is het rood bloed?
pi_49674793
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 09:17 schreef Ticootje het volgende:
Het kan natuurlijk spanning zijn dat het niet zo doorbreekt "wat nou als"...

Het kunnen de hormonen zijn...

Het kan innestelling zijn.. dus ...

Is het rood bloed?
Gisterochtend was het bruine afscheiding.. In de middag heb ik wat helder rood bloed gehad..
Gisteravond weer bruine afscheiding.. En nu is het rosig als ik het afveegt..
Dus ik denk wel ongesteld te zijn.. Ik heb het ook zo uitgelegd aan de assistente van de gyn..
En die geeft aan dat ik donderdag/vrijdag met de clomid weer moet beginnen..
  woensdag 23 mei 2007 @ 10:33:49 #98
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_49676744
@ Ticootje, we staan idd op de wachtlijst en die is zo'n 3 maanden. Op zich komt het wel goed uit, want over ong. 3 maanden gaan we trouwen en dan hebben we tijdens de voorbereidingen van het huwelijk geen 'zorgen' om de iui.
  woensdag 23 mei 2007 @ 11:58:34 #99
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49679930
Oh dat is wel lekker marie. Wij zijn ook pas echt met ivf begonnen na het huwelijk.
  woensdag 23 mei 2007 @ 18:50:44 #100
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_49695592
Of Sombie, wat klote dat je voor niks bent op komen draven . Het kan inderdaad zo zijn dat ze niks zien als je te vroeg in je cyclus komt... Echt balen!! Op welke dag liet je die test eigenlijk doen?

Wel fijn dat je directeur zo reageerde... ik kan me heel goed voorstellen dat er een last van je schouder is gevallen! Het is toch fijn dat mensen die je dagelijks ziet, er (gedeeltelijk) van weten en je hierin kunnen steunen...

Tally... ik hoop voor je dat je snel duidelijkheid krijgt...!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')