Hoe zit dat dan met die bloedtesten, Phileine, weet jij dat? Kan het daar ook zo zijn dat het eruitziet of je een eisprong hebt gehad maar dat het eigenlijk niet zo is?quote:Op donderdag 17 mei 2007 14:37 schreef phileine het volgende:
Het probleem van ovulatietesten is dat je niet zeker weet of je ook een eisprong hebt. Als er geen follikel op springen staat (en dat is nu juist bij PCO vaak het probleem), springt er niets, ook al is die LH piek er wel.
Goh, wat leuk dat jij ook voor je klas staat, Sombie! Bij mij op school weten ze er wel van... één van mijn collega's (de linkerhand /secretaresse van de directeur, die dus ook alle vervangingen regelt enzo) is zelf via IVF zwanger geraakt jaren geleden, dus die heeft alle begrip voor mijn situatie. Maar ik kan niet elke keer 'even' naar het ziekenhuis... ik ga dat niet eens vragen, omdat ik weet dat er geen vervanging is... en het is ook echt geen doen... want dan moet ik misschien wel 2 of 3 keer even weg deze week voor het volgen van de follikel... ik ben dan steeds een uur (of langer, want meestal loopt het wel enorm uit) weg...quote:Op maandag 21 mei 2007 15:07 schreef sombie het volgende:
Jose, balen he, dat ze zo inflexibel zijn. Ik sta ook voor de klas dus het is voor mij ook een gedoe. Weten ze bij jou op school dat je hiermee bezig bent? Bij mij niet en dat wil ik nog even zo houden. Nu moet ik morgen voor een samenlevingstest, terwijl ik vandaag vrij ben, maar ja dan heeft de gynaecoloog geen spreekuur... Het gaat om een consult van 10 minuten. Dan heb ik nog het geluk dat ik morgen wat andere taken heb waardoor ik niet de hele dag voor de klas sta. Maar dan nog moet ik een acceptabele reden verzinnen om er even tussenuit te glippen. En eigenlijk vind ik het zo vervelend; het voelt zo oneerlijk. Aan de andere kant weet ik niet of ik er wel aan toe ben om het te vertellen.
Ben je nog met die ovulatietesten aan de gang gegaan, Jose? Ik hebt er ook over zitten denken om die te gebruiken.
-stop maar met hopen.. volgens mij ben ik net ongesteld gewordenquote:Op maandag 21 mei 2007 22:28 schreef Rottdog het volgende:
Tally hopelijk is het gewoon lekker raakkwa klachten zou ik misschien toch zelf een huistest doen lekker eigenwijs
Is ook maf seks op commando zeg maar hopelijk trek je je daar niet teveel van aan.
Maandag heb ik weer een afspraak ben benieuwd wat eruit gaat komen.
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 09:19 schreef Tally het volgende:
[..]
Het is ook vreemd als je bij de gyn hoor: Ik hoop dat je vrijdag en zaterdag niets te doen hebt want je moet aan de slag.. Als ze dan ook nog gaat vertellen hoe vaak het best
Nog net niet in welk standjeen hoelang..
Vanaf december 2005 bezig.. Eerst 11 maanden zelf geprobeerd..quote:Op dinsdag 22 mei 2007 10:32 schreef Ticootje het volgende:
Tally, het kan zijn dat hormonen je cyclus veranderen en dat je je anders voelt. Huil maar even uit hoor, dat kan geen kwaad. Hoelang ben je nu bezig?? en wat doe je allemaal? Want je staat niet in de OP... dus ik weet niet zo goed of je nu met clomid bezig bent of iui of, weet ik veel...
Is er in ieder geval al uitslag waarom je niet gewoon zwanger wordt?
Volgens mij kan je heel makkelijk overstappen. Gewoon het ziekenhuis bellen, afdeling gyn. En je situatie uitleggen en een afspraak maken.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:00 schreef sombie het volgende:
Tally, wat ontzettend rot! Ben je nog teruggebeld?
Marie, ik hoop heel erg dat de iui niet nodig blijkt maar ik kan me heel goed voorstellen dat je het gehad hebt met 'gewoon proberen'.
Jose, lief dat je ernaar vraagt. De test was ronduit k*t. Van tevoren had ik gebeld wanneer we moesten vrijen en de tijd van de afspraak genoemd. "O, dat kan gewoon de avond van tevoren", zei de assistente. Nou, mooi niet dus! Er zat te veel tijd tussen het vrijen en het onderzoek; ze kon niets meer zien! Bovendien zit ik nog te vroeg in mijn cyclus waardoor het slijm niet goed is.
Ik heb me dus voor niets druk gemaakt over hoe ik het moest regelen op mijn werk, ben weer voor niets de hele dag bezig met al die gevoelens die hierbij horen (verdriet, verlangen, angst). Ik sta zo versteld dat iemand zo makkelijk de verkeerde informatie geeft.
Nu moet ik morgen voor een echo zodat we kunnen zien wanneer ik tegen mijn eisprong aan zit. Dan kunnen we op het juiste moment vrijen en dan de test doen. Maar het kon dan weer niet zo geregeld worden dat ik na schooltijd voor het onderzoek kan komen. Daar komt nog eens bij dat de uitspraken daar ook zo vreselijk uitlopen.
Uiteindelijk heb ik het vandaag wel aan mijn directeur verteld. Ik kreeg alweer buikpijn over hoe ik het nu weer moest aanpakken met dat onderzoek. Dus ik heb maar gewoon verteld hoe het zit en hij reageerde heel fijn. Dat ik echt een last van mijn schouders. Hij vertelde ook dat iemand die hij kent naar een academisch ziekenhuis gaat en dat ze daar wel altijd snel geholpen wordt. Ik overweeg nu over te stappen naar dat ziekenhuis maar ik weet eigenlijk of dat wel zomaar kan.
Gooi er even een testje tegenaan... Dan weet je het zeker.quote:Op woensdag 23 mei 2007 08:42 schreef Tally het volgende:
Ja ik ben teruggebeld..
We beginnen weer met de clomid..
Donderdag/vrijdag beginnen.. Maar de ongesteldheid breek niet door..
Ik blijf maar een beetje bloed houden bij het afvegen..
Er staat een afspraak voor volgende week donderdag in het ziekenhuis voor een echo..
Ja misschien wel een handige..quote:Op woensdag 23 mei 2007 09:07 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Gooi er even een testje tegenaan... Dan weet je het zeker.
Ik wordt altijd ongesteld van zwangerschapstesten.
Gisterochtend was het bruine afscheiding.. In de middag heb ik wat helder rood bloed gehad..quote:Op woensdag 23 mei 2007 09:17 schreef Ticootje het volgende:
Het kan natuurlijk spanning zijn dat het niet zo doorbreekt "wat nou als"...
Het kunnen de hormonen zijn...
Het kan innestelling zijn.. dus ...
Is het rood bloed?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |