Wat romantischquote:Op woensdag 30 mei 2007 11:50 schreef Tally het volgende:
[..]
Is goed.. Doe ik aan jou als ik daar wijdbeens ligt
Ach misschien gaat het beter danquote:
Ik denk echt helemaal nergen aan als de spot er weer eens op staat. Verstand op nulquote:
Boven de stoel hangt een poster..quote:Op woensdag 30 mei 2007 12:02 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik denk echt helemaal nergen aan als de spot er weer eens op staat. Verstand op nul
Ik mag al om 9 uur.quote:Op woensdag 30 mei 2007 11:50 schreef Tally het volgende:
[..]
Is goed.. Doe ik aan jou als ik daar wijdbeens ligt
Wel veel ja.. Maar de tekening is net te klein om het goed te zienquote:Op woensdag 30 mei 2007 12:13 schreef Webkim het volgende:
[..]
Ik mag al om 9 uur.
En ja, heel eh... romantisch inderdaad.![]()
(Tand)Artsen zouden veel vaker iets leuks op de muur en/of het plafond moeten hangen. En het dat nog eens regelmatig vervangen ook! Want Tally, je heb vast alle gezegdes al wel gevonden toch?
Nee. Ze kijken of m'n eierstokken niet te hard zijn doorgegroeid of dat de blaasjes niet te vol zitten ofzoiets.quote:Op woensdag 30 mei 2007 12:14 schreef Ticootje het volgende:
Krijg je om 9 uur je vruchtjes terug?
Ja maar als het geen of weinig kans van slagen heeft is het toch zonde om te gebruiken..quote:Op woensdag 30 mei 2007 12:18 schreef Webkim het volgende:
[..]
Nee. Ze kijken of m'n eierstokken niet te hard zijn doorgegroeid of dat de blaasjes niet te vol zitten ofzoiets.
Als alles in orde is worden ze donderdagmiddag of vrijdag teruggeplaatst.
Maar er is dus een heel reeële kans dat dat niet gebeurt.
Ik liep net al tegen Lief te foeteren: "Het zijn toch ONZE embryo's? Dan moeten WIJ toch weten wat we ermee doen? Al steek ik ze in mijn &**^(!!!"
Gewoon zo frustrerend dat deze poging misschien ook wel afgebroken wordt en dan nog zo kort voor het einde ook.
(Lezen hier trouwens ivf artsen / verpleegkundigen mee, vroeg ik me net af)
Ik denk ook aan jou en vind het fijn als je soms even wat laat horenquote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:56 schreef NieTTus het volgende:
Prive loopt alles heerlijk momenteel, zakelijk ook. Over 3 weken zit ik met manlief en beste din 15 dagen all inclusive in een super de luxe hotel en daarna gaan we weer een poging wagen.
5 juni ga ik al naar de gyn, evaluatie en voorbespreken voor de cryo terugplaatsingen. Ze willen hier eigenlijk niet 2 emmy's terug, maar mijn cryo's zijn per 3 ingevroren, dus ik WIL er minimaal 2 terug.
Tevens heb ik de laatste tijd weer constant last van mijn buik, alsof ik de hele maand ongesteld moet worden. Vorige week mijn eisprongdat was NIET fijn...
![]()
Laatste keer dat ik dat had, waren mijn eileiders zo opgezwollen en gevuld met vocht en zijn deels verwijderd. Echter met de vorige folikelmetingen was 1 eileiderstukje weer samengekleeft en weer vol met vochtik heb het vermoeden dat die weer aan mijn baarmoeder verkleeft is (of er is meer aan de hand, dat gevoel heb ik wel steeds, dus nu maar weer even naar laten kijken)...
In de vakantie ga ik definitief stoppen met roken, tijdens de vorige pogingen heb ik hier en daar nog wel eens wat gerookt, maar ik ga nu alle negatieve dingen uitsluiten..(ze zeggen dat als je rookt bij ivf (maakt niet uit hoeveel of hoe weinig) dat dat je kansen halveert..) Dus op vakantie stoppen met roken, en ik wil nog gaan kijken bij een homeopaat of accupuntuur... Heeft hier iemand ervaring met zwanger worden (en dan voornamelijk ivf) + alternatieve geneeswijzen??
Omdat de 50mg deden wat ze hoorde te doen moest ik gewoon weer de 50 mg nemen..quote:Op woensdag 30 mei 2007 14:29 schreef Jose81 het volgende:
Tally, zit jij nu nog aan de 50mg Clomid of heb je ook een hogere dosering gekregen? Spannend weer, die echo!!![]()
aaah, oke... da's logischquote:Op woensdag 30 mei 2007 14:37 schreef Tally het volgende:
Omdat de 50mg deden wat ze hoorde te doen moest ik gewoon weer de 50 mg nemen..
Omdat een echo ongeveer 5 minuten duurt en mijn man dan 2 uur onderweg is..quote:Op woensdag 30 mei 2007 15:17 schreef Ticootje het volgende:
Waarom zou hij niet meegaan Tally. Bij ons werd het heel erg op prijs gesteld als de partner meekwam.
Toen er na een jaar nog steeds niks gebeurd was besloten we maar eens naar de huisarts te gaan. We zijn aan het dokteren sinds februari 2006: Zie ( Wachten op het tweede streepje - deel 77 )quote:Eindelijk zijn deze de la in.
We gaan ervoor. 13 Maart slikte ik de laatste pil en nu zit ik op hete kolen.
Ik zie o-ver-al baby's en zwangere vrouwen. Op straat, op tv, in tijdschriften. Ik weet wel dat het een jaar kan duren voor je zwanger wordt, zeker als je niet gericht rond je eisprong vrijt. We gaan niks forceren; we laten het op zijn beloop en dan zien we wel wanneer het raak is.
Maar eigenlijk kan ik niet wachten tot De Dag Van Het Streepje!
In maart 2006 maak ik de overstap van WOHTS naar déze topicreeks: Zie: ( Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat (#16) )quote:We zijn de MMM ingedoken. Al een paar weken terug, maar ik had nog geen zin het hier te melden want dan zou het zo echt voelen en ik ben er helemaal niet blij mee, al dat gedokter.
Hoe dan ook, na onderzoek blijkt dat zijn zaadjes niet zo ijverig zijn als hij zelf. Ze zwemmen niet best.
En bij mij laatste echo bleek dat ik binnen mijn puinhoop-cyclus TWEE eitjes tegelijk groei :-) En er zijn twee tweelingen in mijn familie, oh help... Deze week vrijen op doktsersadvies, zodat ze de volgende ochtend een schraapje kunnen maken voor de samenlevingstest. Maar misschien is dat niet eens meer nodig en nemen zijn zaadjes morgen zo een spurt dat ik zwanger raak van TWEE kindjes tegelijk.
Ohboy, ohboy, ohboy...
Oktober 2006. We krijgen te horen dat icsi de enige optie is: Zie: ( Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat (#22) )quote:Al met al wordt het tijd dat ik de overstap van Wachten op het tweede streepje naar hier ga maken.
Lief en ik zijn vaste klanten geworden op de fertiliteitspoli van het plaatselijke ziekenhuis.
Hij blijkt niet genoeg zwemmertjes te hebben. Bij de samenlevingstesten deze week was er de eerste keer niets te zien, maar vandaag was er plots één Van den Hoogenbandje onder de microsccop.
En hoewel we al zwaar waren voorbereid op IVF of ICSI als volgende station is er plots weer een heeeel klein sprankje hoop dat inseminnatie ook nog 'gewoon' kan werken voor ons.
Het is wel een rottijd zo. De romantiek van het papa&mama-willen-worden is er wel af. We hadden natuurlijk gedacht net als iedereen een kindje te krijgen. Zo'n scenario waar ik op een morgen in mijn badjas rondloop, mijn ontbijt niet binnen kan houden en vijf minuten later glunderend met een positieve test uit de badkamer kom hollen. Maar nu blijkt dat we geen kindje kunnen krijgen, maar er een moeten proberen te 'maken'. Da's toch een klap en het zorgt voor een boel spanning.
Lief trekt het zich aan dat zijn zaadjes niet zo actief zijn. En ik ben een doemdenker en wordt niet lekker bij het idee dat het misschien wel niet zal lukken, want wat zijn nou drie pogingen...
Overal om me heen word ik omringd door roze wolken en zwangere vrouwen. Doet pijn. En wat ook zo jammer is, is dat ik nu TWEE eitjes groei. Mijn eisprong zou morgen of overmorgen moeten zijn, maar Lief is in het buitenland. Dus nu missen we weer een kansje. Pfff. Over obsessief gesproken.
Afijn, dat is in het kort mijn verhaal tot dusver en ik zou het fijn vinden als ik hier vaker m'n hart mag komen luchten.
En hoe dat ging besloot ik onder mijn eigen naam met de wereld te delen:quote:Uitslag van de zoveelste en laatste zaadanalyse van De Man:
wij moeten beginnen op het eindstation: ICSI. Als we een uk willen de enige optie.
* elle_driver huilt even tranen uit hoofd bij het idee hoe heftig dat gaat zijn. En dan ook nog eens de reeële kans dat het gewoon NIET gaat lukken. Ach ja, het is niet alsof moeder worden mijn enige vaste toekomstwens was sinds kleinsafaan...
Wel dus. Damn!
Dat doen wij hetzelfde, Tally. Mijn vriend gaat niet bij alle onderzoeken mee. Dat kost hem zo veel tijd en geregel terwijl ik het echt niet erg vind om alleen te gaan voor een echo of samenlevingstest. Als een onderzoek naar verwachting pijnlijk is of bij echte info of beslissingen, is hij er wel.quote:Op woensdag 30 mei 2007 15:21 schreef Tally het volgende:
[..]
Omdat een echo ongeveer 5 minuten duurt en mijn man dan 2 uur onderweg is..
Het ziekenhuis ligt om de hoek van mn werk (daar voor gekozen)..
En ik vind het ook niet erg om alleen te gaan.. De gesprekken waarbij er iets echt verteld word of een beslissing gemaakt moet worden dan is hij er altijd bij..
Bij deze echo's vind IK het niet zo belangrijk
Nee hoor, je zegt niets raarsquote:Op woensdag 30 mei 2007 16:36 schreef sombie het volgende:
Zo zie je maar, miss_sly, dat je jezelf soms voor de gek houdt he? Op zich wel hoopvol dat het een keer gelukt is, toch? Of zeg ik nu iets heel raars?
Bij mij lijkt het er ook op dat alles (op de PCO na) normaal werkt..quote:Op woensdag 30 mei 2007 16:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee hoor, je zegt niets raars
Na 2,5 jaar dokteren was er tenminste iets wat op follikelgroei leek, en dat was op zich al een succes. Dat de zwangerschap maar zo kort was, was natuurlijk heel verdrietig, maar er is geen reden om aan te nemen dat er iets structureels fout zit, behalve de PCO.
quote:Op woensdag 30 mei 2007 16:49 schreef Tally het volgende:
[..]
Bij mij lijkt het er ook op dat alles (op de PCO na) normaal werkt..
De medicijnen doen goed hun werk.. Dus alleen nog blijven plakken
Juist ja.. Ik verwacht (als ik kijk naar de vorige week) mn eisprong zo rond mn verjaardag..quote:
quote:Op woensdag 30 mei 2007 14:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk ook aan jou en vind het fijn als je soms even wat laat horen
Heerlijk vooruitzicht, die vakantie! Wij gaan volgende week 8 dagen, ook naar zo'n resort. Heb er helemaal zin in! En na de vakantie ga ik ook definitief stoppen met roken. Dat is ook iets waar mijnerg streng in is: als we echt aan de slag gaan in het ziekenhuis, moet er gestopt worden. Hij zeurt er nooit over, doet niet moeilijk, maar in dit geval is hij wel streng. Dus dat wordt stoppen
Wat naar dat je weer zo'n last van je buik krijgt...kan dat nou ook nadelige gevolgen hebben voor de behandeling?
ik precies even lang! Na ons trouwen (december 2005), ben ik gestopt met de pil... en sinds afgelopen januari bezig in het ziekenhuis.quote:Op woensdag 30 mei 2007 16:19 schreef Tally het volgende:
Sinds december 2005 bezig.. Maar in het ziekenhuis pas sinds december 2006..
Dus zolang ben ik in principe niet bezigVergeleken met sommige hier
sorryquote:Op woensdag 30 mei 2007 18:05 schreef NieTTus het volgende:
Ticooooooooooooo in mijn vorige post vroeg ik: waarom denk je dat je aan de volgende volwaardige poging moet beginnen? Ben je al ongi? Ikke niet snap, en kan er niets over terugvinden! Je hebt toch weer een terugplaatsing gehad??
Je moet verplicht klussen en dan maken ze een ochtend later een schraapje van je slijmvlies om te kijken of dat de zaadcellen niet afstoot. Dat kan namelijk ook nog.quote:Op woensdag 30 mei 2007 19:04 schreef Tally het volgende:
Ik heb geen samenlevingstest gehad.. Waar is die precies voor?
Op die manier.. En wanneer kijken ze dat na?quote:Op woensdag 30 mei 2007 19:16 schreef Webkim het volgende:
[..]
Je moet verplicht klussen en dan maken ze een ochtend later een schraapje van je slijmvlies om te kijken of dat de zaadcellen niet afstoot. Dat kan namelijk ook nog.
quote:Op woensdag 30 mei 2007 19:15 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee ben nog niet ongi, ben nu officieel 1 dag overtijd.![]()
ssstt![]()
Raar is dat he?quote:Op woensdag 30 mei 2007 19:42 schreef Lishe het volgende:
Het voelt zo niet-eerlijk om hier te posten maar ik ldenk aan jullie
Ik zeg dan even héél zachtjes dat ik ontzettend voor je duim.... sssshhht...quote:
Te vroeg? Godbewaarme!quote:Op donderdag 31 mei 2007 07:49 schreef Ticootje het volgende:
Nog niets hier...
Webkim, ik denk dat het nog een beetje vrieg is voor een terugplaatsing..
kim ik ga voor je duimen en duimen en duimen veel sucsesquote:Op donderdag 31 mei 2007 12:34 schreef Webkim het volgende:
Ik heb twee emmy's in mijn buik!!!
Tally, hoe is het jou vergaan?
quote:Op donderdag 31 mei 2007 12:34 schreef Webkim het volgende:
Ik heb twee emmy's in mijn buik!!!
Tally, hoe is het jou vergaan?
Welk ei..quote:Op donderdag 31 mei 2007 12:03 schreef Ticootje het volgende:
suc6 tally met je ei.
Ik mag pas 14 juni.quote:Op donderdag 31 mei 2007 15:03 schreef Ticootje het volgende:
Wanneer mag jij testen?? Ik mag zondag... Maar als het goed is kan ik nu ook al testen, maar ik denk niet dat ik dat durf.
dat is wel ver weg he? Maar als je die datum haalt zonder bloed, heb je volgens mij al vrij veel zekerheid.quote:
Op je lichaam...quote:
Helemaal raak! van hartequote:Op vrijdag 1 juni 2007 19:21 schreef Ticootje het volgende:
Ik kon het echt niet laten, en ik heb er gewoon een goedkope test tegenaan gegooit...
Ik ben zwanger!!!! Eindelijk! 2 strepen, duidelijk zelfs.
Ik kan het moeilijk geloven, morgen ochtend wil ik nog een keer testen en zondag voor het echie. Maar het is natuurlijk gewoon raak....
Ja, dat was ik. Maar ik durf er eigenlijk niet meer op te hopen. Maar goed, maar even weer wat geduld tevoorschijn toverenquote:Op maandag 28 mei 2007 18:49 schreef sombie het volgende:
Mariposa, ik hoop dat jullie je oma in Spanje leuk nieuws kunnen geven! Dat was jij toch, die naar Spanje en daar misschien moet gaan testen?
En dat wordt me toch een mooi februarikindjequote:Op donderdag 31 mei 2007 12:03 schreef Ticootje het volgende:
Oh en ik heb even op babybrabbel gekeken, als het raak is.... dan ben ik in februari aan de beurt.
hmz... we hebben nog geen huwelijksreis geboektquote:Op zondag 3 juni 2007 12:33 schreef miss_sly het volgende:
Slaapmeisje, wat een lieve, wijze woorden
Inderdaad, als ik vooruit kon kijken en weten dat het goed kwam, ging ik deze periode fluitend door, net als de andere meiden waarschijnlijk.
Ow ja, mijn beste vriendinnetje was hier vorige week en die vertelde dat ze 3 stellen kent die naar de Dominicaanse Republik op vakantie gingen en zwanger terugkwamen! Wij vertrekken donderdag en dat is toevallig ook nog eens dag 14 van mijn cyclus. Wij gaan dus erg ons best doen om de reeks voor te zetten
Ik zal je zsm laten weten of het een aanrader is...en mee rdan een opzichtquote:Op zondag 3 juni 2007 13:21 schreef leonieke het volgende:
[..]
hmz... we hebben nog geen huwelijksreis geboekt![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |