abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49191131
Was het rustig, maar schijn bedriegt, op 23 mei 2006 werden Manolo saiz en Dr. Fuentes opgepakt.
De rest is historie.

Het vervolg lees je in dit deel..
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_49191332
Klotezooi allemaal, dit maakt de sport kapot .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_49191513
Uit vorige topic:
quote:
Ik las trouwens ook ergens dat de opa van Bettini 'Luigi' zou heten, dan weten we ook wie classicomano (luigi) zou zijn

Onmogelijk btw aangezien Bettini deel heeft genomen aan de giro 2006. Bettini staat namelijk niet op de lijst die Fuentes aan zijn courier heeft gefaxt voor de giro 2006.

[ Bericht 2% gewijzigd door Biggs. op 09-05-2007 17:27:59 ]
pi_49191632
Het was ook niet echt serieus bedoelt

Het was meer om aan te geven wat voor schitterende belachelijke theorien je hoort over hotels die Caesar heten, opa´s, honden etc. Was er vorig jaar ook niet een verhaal dat het geboortedorp van Pereiro een beschermheilige had, die leek op 1 van de codes van de lijst?
  woensdag 9 mei 2007 @ 17:23:10 #5
37178 GekkeHenkie
Ik ontken alles !!
pi_49191740
Blijft leuk natuurlijk... raden welke sporter bij welke codenaam hoort
.
pi_49191755
Ik wist dat het niet echt serieus was. Vandaar die

Die theorieen zijn inderdaad belachelijk. Zo kan iedereen wel aan deze zaak gelinkt worden. Dat gespeculeer is echter onvermijdelijk (en ook wel een beetje leuk).
pi_49191980
Wat we hier doen, blijft toch gokken met die namen. Om op basis daarvan mensen aan bomen op te knopen...
  woensdag 9 mei 2007 @ 17:37:23 #8
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_49192222
Ik wil andere sporters hebben verdomme! Dan kan ik eindelijk tegen al die voetbalvrienden van me zeggen dat die lui ook keihard aan de dope zitten
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_49192847
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 17:37 schreef -skippybal- het volgende:
Ik wil andere sporters hebben verdomme! Dan kan ik eindelijk tegen al die voetbalvrienden van me zeggen dat die lui ook keihard aan de dope zitten
Ik heb al namen van voetballers en atleten gelezen (en daarmee doel ik niet op speculatie dat Nadal en Alonso er mogelijk/waarschijnlijk bijzitten), alleen niet bevestigd, net als bijna alle wielrenners die we hier noemen.
pi_49193729
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 17:55 schreef wimderon het volgende:

[..]

Ik heb al namen van voetballers en atleten gelezen (en daarmee doel ik niet op speculatie dat Nadal en Alonso er mogelijk/waarschijnlijk bijzitten), alleen niet bevestigd, net als bijna alle wielrenners die we hier noemen.
kom op! Speculeren.
pi_49193961
quote:
Selon une info du journal "De Morgen", Manzano vient de citer plusieurs noms de sportifs, non-cyclistes, clients du docteur Fuentès.

Il s'agit des Espagnols, Abel Anton, deux fois champion du monde de marathon, de Alberto Garcia (cross country) et de Reyes Estevez, champion d'Europe de 1500m.
Ken er geen 1 van eigenlijk, maar ik volg de atletiek ook totaal niet.
  woensdag 9 mei 2007 @ 19:49:14 #12
40566 Ericr
Livewrong
pi_49196849
Niet? Dat zijn Spaanse iconen. Anton en Fiz hing altijd al een dopinggeur aan, de overmacht die Spanje opeens had op de marathon was zeer opvallend. Fiz zal er niet bij staan, sinds 2000 niet veel meer laten zien. Leeftijd speelt natuurlijk ook een rol.

Reyes Estevez is 1 van de weinige Europeanen die zich staande kon houden oFiz p de 1.500m.
  woensdag 9 mei 2007 @ 19:50:23 #13
40566 Ericr
Livewrong
pi_49196898
quote:
Yes, I am Zapatero and Il Presidente," said Italian Michele Scarponi yesterday during a two-hour hearing with Italian Olympic Committee (CONI) anti-doping prosecutor Ettore Torri. The 27 year-old rider had been linked with Doctor Eufemiano Fuentes, and yesterday confirmed his code name and other secrets. "They are nicknames that they gave to me," he confirmed, according to La Gazzetta dello Sport.

The ten pages that Scarponi agreed to sign as part of his confession are being kept a secret by Torri and his assistant Franco Cosenza. The reason is speculated to be that the contents have names of other riders not yet known to the public.

"They are afraid to talk," explained Torri. "They are afraid to be cast aside."

Torri explained that he was content with what Scarponi and Ivan Basso revealed. "They recalled the grave mistakes that were made." Scarponi's admission followed two days after Basso agreed to cooperate with CONI's investigation.

"He was able to detail the 'system' of doping and how the riders come into contact with this web of easygoing doctors, teams without scruples and traffickers."

The details given by Scarponi were prepared by his lawyers. He is expected to appear before CONI in the coming days.
http://www.cyclingnews.com/news.php?id=news/2007/may07/may09news2

Nu de rest van de namen nog.
pi_49197032
Inderdaad die 3 atleten die hierboven genoemd worden, die heeft Manzano bij Fuentes gezien. Hij heeft ook topvoetballers gezien maar die durft hij niet te noemen.

Twee namen die ik tegenkwam:
El Manos Pequeñas - Barthez
Alibaba - Zidane
  woensdag 9 mei 2007 @ 21:10:21 #15
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_49200573
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 19:53 schreef wimderon het volgende:
Twee namen die ik tegenkwam:
El Manos Pequeñas - Barthez
Alibaba - Zidane
Sjeuzus, een keepert. Wat heeft die nou weer aan bloedtransfusie? Sowieso snap ik het van een voetballer niet dat ie aan de dope gaat. Met een beetje gerichte conditietraining kunnen die gasten hetzelfde, zo niet meer bereiken.
pi_49201529
Ik heb Cesar intussen ook al geidentificeerd:
quote:
Ik ben Cesar De Sutter. Ik woon in Evergem in de Reibroekstraat. Ik heb 1 gans. Ik heb 3 broers en 1 zus. Ik wil wielrenner worden. Ik heb al een echte koersfiets.
http://juf.cindy.willems.in.evergem.be/Dit%20is%20onze%20klas/5642/default.aspx?_vs=0_N

Wat Cesar de Sutter vergeet te melden is dat hij ook al een echte dokter heeft.
  woensdag 9 mei 2007 @ 22:00:46 #17
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_49203285
Een gans, da's weer eens wat anders dan een hond. Denk wel dat het hem is ja.
  woensdag 9 mei 2007 @ 22:43:12 #18
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_49205661
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 21:28 schreef Ereinion het volgende:
[..]

http://juf.cindy.willems.(...)default.aspx?_vs=0_N

Goed speurwerk.
Tranquillo
pi_49209275
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 22:00 schreef Trainspotter het volgende:
Een gans, da's weer eens wat anders dan een hond. Denk wel dat het hem is ja.
Is er een link met Gans de Clercq
pi_49210744
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 00:04 schreef wimderon het volgende:

[..]

Is er een link met Gans de Clercq
Gans De Clercq familie bedoel je!
pi_49218638
quote:
Scarponi legt systeem van Fuentes bloot

Volgens de Italiaanse sportkrant La Gazzetta dello Sport heeft Michele Scarponi voor het CONI 'het volledige dopingsysteem van Fuentes in twee uur blootgelegd'. 'Hij legde uit hoe een renner in contact kwam met managers, artsen en handlangers in het dopingweb', zegt Ettore Torri, de dopingjager van het Italiaanse olympische comité (Coni). (bhe)
  donderdag 10 mei 2007 @ 11:41:50 #22
40566 Ericr
Livewrong
pi_49219143
Viva Scarponi, benieuwd of er ook ploegleiders uit de hoed komen rollen.
pi_49226026
eerst dit:
quote:
Vuelta a España organizers lament slow progress in Operación Puerto

The Vuelta a España organizers are frustrated with the relative lack of progress in the Operación Puerto case in Spain according to Reuters. They noted the contrast with how other countries are taking more expedient action against the implicated cyclists.

In March, the Spanish government shelved the OP case without bringing charges to any implicated Spanish cyclists. The judge ruled there was not enough evidence to press charges for endangering public health. Since doping itself was not punishable under Spanish law at the time the case broke last summer, the judicial system focused instead on doping providers. However, Spanish prosecutors have applied for a re-opening of the case.

Ignacio Ayuso, director general Unipublic, the organizers of the Vuelta, has asked more cyclists to follow Basso's example and come forward admitting their Operación Puerto involvement.

"We need more brave cyclists who will collaborate with the justice system," Ayuso said to Reuters. "To move things forward we need them to testify and to answer a simple question: 'Is it your blood in the bags found by Spain's Civil Guard?' If they deny it the prosecutor should ask that they back their statement by comparing some of their blood with that held in the bags."

Tour of Spain director Victor Cordero explained that implicated cyclists are facing more pressure in countries other than Spain. "Jan Ullrich has retired. Ivan Basso will complete at least a one-year ban... Outside Spain they feel more threatened," Cordero said to Spanish paper AS. "They look here, where it all originated, and the cyclists continue to race protected by the presumption of innocence. It is very difficult to explain that nothing is happening here."

But outside of their home country, Spanish cyclists may face charges elsewhere. "You can't rule out that some day in France, or in other places, they will bring charges against Spanish cyclists implicated in Puerto, for taking part in races in these different countries," said Cordero.

Although there may be no formal judicial resolution regarding implicated Spanish cyclists in time for the Vuelta in September, Ayuso said that the race will apply the ProTour ethical code to its race which means invited teams will not be allowed to enter any cyclists implicated in Operación Puerto.
en als reactie daarop:
quote:
Spanish riders seek Puerto deal
By Susan Westemeyer

The thirty-some Spanish cyclists involved in Operación Puerto have begun negotiating with the Spanish Cycling Federation (RFEC) for a deal which would allow them to confess and return to the peloton in time for the 2008 Vuelta a España, the Spanish newspaper El País has reported. The group of riders, represented by ex-cyclist Pipe Gómez, has made a complete turnaround on its previously announced position.

The first meeting occurred Wednesday evening, a few hours after the organizer of the Vuelta announced that he does not want any riders named in Operación Puerto to ride in its race.

The first attempt at negotiating a deal failed, the paper said, because the riders demanded that the federation set aside the ProTour code of ethics requirement that sanctioned riders not be allowed to ride for a ProTour team for two years. "But that is not up to us, and you know it," federation president Fulgencio Sánchez told them. "The code of ethics is a pact between the teams and the organizers of the ProTour and they are the ones to enforce it."
pi_49226468
quote:
Brillant suggestion in Dutch newspaper de Volkskrant: Introduce the "constructors price" for doctors
Under the title "En de constructeursprijs gaat naar wielerarts ... " (and the constructorsprice goes to cyclingdoctor .... " Hans van Driel wrote a brillant column (in my opinion)
About their influence is speculated, whispered and gossiped. But by a lack of concrete information others received the honour of victories. But now it becomes clearer what really happened. With the help of Justice in Spain Italy and Germany. It are the cycling-doctors who are making the champions. They have the unconditional support and confidence of riders and managers. They are making the riders till testpersons and the cycling-events to their laboratory.
For example: The "official" winners of the Tour de France in 1996 and 1997 were Bjarne Riis and Jan Ullrich. But according to the book of ex-Telecom soigneur Jef d’Hont, the "constructors price"in these years was for the German doctors Andreas Schmid and Lothar Heinrich.
In the most recent years a small group of doctors were candidates for this price
Michele Ferrari, with Miguel Indurain (Spa) and Lance Armstrong (Usa)
Francesco Conconi, with Marco Pantani
Luigi Cecchini with Jan Ullrich.
And since last year is Eufemiano Fuentes, the King of the cycling doctors.
Dozens of riders came to the doping clinic of the Spaniard, as it seems that his capacities to make champions were beyond all doubts. And Fuentes had a better position than the Telecom doctors in 1996. Amongst his clients he had 2 candidates for the victory in the Tour de France 2006; Jan Ullrich and Ivan Basso. It must be that this has stimulated his fantasy. Could he detemine the final winner?
Who should pay most for a Tour victory. What should happen if he told Basso, that also Ullrich was one of his clients or vice versa. But Fuentes did not receive the constructors price for the victory of the Tour de France 2006, because - as known - this Tour still has no winner !!
But thanks to the publicity around Fuentes, cyclingdoctors should not be angry that their knowledge, which is highly appreciated in the cycling world, will stay unnoted.
It is hardly relevant to which team a rider belongs, the cycling doctor - or the possible chance from one doctor to another - that is interesting.
So Tom Boonen belongs to the team of doctor Yvan van Mol, who was also the teamdoctor of Johan Museeuw for many years.
And Thomas Dekker has not chosen for Dion van Bommel, the teamdoctor of Rabobank, but the winner of the Tour de Romandie is accompagnied by the controversial cycling doctor Luigi Cecchini. under his supervision he trains together with a.o. Tyler Hamilton, who just returned after a suspension of 2 years for blooddoping.
But perhaps, cyclingdoctors are given nowadays so much praise, that they perhaps are thinking back longingly to anonimity.
Because, those who are aiming too much to the "constructors price" are taking a big risk.
Prison !
pi_49227196
Dat van die spaanse renner is wel heel interessant. Zou mooi zijn als dat door zou gaan, en we in 1 keer meer dan 30 namen+codes zouden kennen.
  donderdag 10 mei 2007 @ 18:38:12 #26
40566 Ericr
Livewrong
pi_49235795
Ben ook wel benieuwd wie die 30 rijders zijn. Maar als ik de UCI was zou ik geen deals sluiten, dat is ook niet fair t.o.v. eerder geschortste renners voor andere vergrijpen.
  donderdag 10 mei 2007 @ 19:17:14 #27
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_49237089
Zijn dat dan niet gewoon de Spaanse renners waarvan we al langer weten dat ze betrokken zijn bij het schandaal, dus al die mannen van Kelme en Liberty Seguros en zo?
  donderdag 10 mei 2007 @ 20:25:11 #28
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_49239690
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 11:41 schreef Ericr het volgende:
Viva Scarponi, benieuwd of er ook ploegleiders uit de hoed komen rollen.
200 namen, en saiz en fuentes zijn de enige niet sporters die er mee te maken hebben. Dat kan haast niet.
Lefevre, ooit doping gebruikt.
Breukink, verkeerd gegeten, dodelijk voor je prestaties natuurlijk.
?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  donderdag 10 mei 2007 @ 20:34:55 #29
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_49240240
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 18:38 schreef Ericr het volgende:
Ben ook wel benieuwd wie die 30 rijders zijn. Maar als ik de UCI was zou ik geen deals sluiten, dat is ook niet fair t.o.v. eerder geschortste renners voor andere vergrijpen.
mee eens.

eigenlijk moeten ze iemand standaard voor 4 jaar schorsen ofzo. En als je weer wordt betrapt levenslang. Toch onvolstelbaar als basso over een jaartje weer rondrijd?
vanaf 2004 fuentes betalen en pas in 2006 doping willen gebruiken, maar ik ben een eervol man en heb nooit gebruikt. Heeft hij 2 jaar voor lul aan die man betaalt?

en een hamilton, nooit meer laten rijden.

Overigens moeten ze dat met alle sporters doen, zwaar straffen in verband met doping.
Welke grote ronde is de laatste jaren nu gewonnen zonder dat diegene met doping is betrapt geweest of later is betrapt?
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_49240551
Even bij lezen vanavond .
pi_49241481
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 20:34 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Overigens moeten ze dat met alle sporters doen, zwaar straffen in verband met doping.
Welke grote ronde is de laatste jaren nu gewonnen zonder dat diegene met doping is betrapt geweest of later is betrapt?
De laatste grote ronde om precies te zijn. Overigens staat de erelijst van de Vuelta de laatste jaren ook vol met dubieuze figuren
  donderdag 10 mei 2007 @ 22:15:12 #32
40566 Ericr
Livewrong
pi_49246179
Dat Vino niet gepakt is zegt niet dat hij geen doping heeft gebruikt. Wielrennen is qua sport zover dat iedere goede prestatie nu gelinked wordt aan doping. Sponsors trekken zich al terug of denken na over verlenging van contracten. Als er niet snel een echte oplossing komt is binnen 2 jaar de sport totaal naar de klote.
pi_49248947
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 22:15 schreef Ericr het volgende:
Dat Vino niet gepakt is zegt niet dat hij geen doping heeft gebruikt. Wielrennen is qua sport zover dat iedere goede prestatie nu gelinked wordt aan doping. Sponsors trekken zich al terug of denken na over verlenging van contracten. Als er niet snel een echte oplossing komt is binnen 2 jaar de sport totaal naar de klote.
Dat zeg ik ook niet. Ik denk zelfs dat een grote ronde winnen bijna onmogelijk is zonder doping. Dat is ook een beetje het probleem. Misschien is die sport wel te zwaar en is de toevlucht tot doping de enige manier om te winnen. Moeten we Basso en co daarom nu eigenlijk echt kwalijk gaan nemen dat ze een grote ronde wilden winnen? Eerder een doorsnee wielrenner met flinke ambitie die dit als enige optie zag om een grote ronde te winnen, maar in tegenstelling tot anderen de pech heeft gehad dat hij gepakt is.

Van mij mogen ze wel even goed kijken naar die dopinglijst en bepaalde producten gedogen. Alleen als het om producten gaat die echt levensbedreigend zijn in combinatie met het beoefenen van een sport moeten ze die producten verbieden.
pi_49249017
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 23:02 schreef Biggs. het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet. Ik denk zelfs dat een grote ronde winnen bijna onmogelijk is zonder doping. Dat is ook een beetje het probleem. Misschien is die sport wel te zwaar en is de toevlucht tot doping de enige manier om te winnen. Moeten we Basso en co daarom nu eigenlijk echt kwalijk gaan nemen dat ze een grote ronde wilden winnen? Eerder een doorsnee wielrenner met flinke ambitie die dit als enige optie zag om een grote ronde te winnen, maar in tegenstelling tot anderen de pech heeft gehad dat hij gepakt is.

Van mij mogen ze wel even goed kijken naar die dopinglijst en bepaalde producten gedogen. Alleen als het om producten gaat die echt levensbedreigend zijn in combinatie met het beoefenen van een sport moeten ze die producten verbieden.
Het kan best zonder doping, alleen gaat het dan wat langzamer.
pi_49256840
quote:
De Italiaan Michele Scarponi houdt niet echt aangename herinneringen over aan zijn bekentenissen in de zaak-Fuentes. Deze week gaf de renner van Acqua & Sapone zijn betrokkenheid in het Spaanse dopingschandaal toe aan het Italiaans olympisch comité (CONI). Naast zijn eigen bekentenissen, die tien pagina’s lang waren, zou Scarponi ook namen van andere renners genoemd hebben, waarvan hij wist dat ze klant waren van Fuentes. En juist dat laatste wordt de Italiaan niet in dank afgenomen.

Procureur Ettore Torri, hoofd van de antidopingcel van het CONI, houdt over de onthullingen van Scarponi voorlopig nog de lippen op elkaar. Wel wou hij kwijt dat Scarponi bekende dat hij de renner was die met de codenamen ‘Zapatero’ en ‘Presidente’ door het leven ging. “Koosnaampjes die hij in Spanje kreeg.” Scarponi zou uitvoerig bericht hebben hoe hij in contact kwam met de Spaanse arts, maar ook hoe hij door zijn omgeving het hoofd gek werd gemaakt met beloftes over riante contracten. De Italiaan beweerde daar bij dat de betrokken renners er vooral onder druk van ploegleiders en dealers naar toe werden gebracht.
Hulde. Ben benieuwd welke namen genoemd zijn.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 08:54:32 #36
40566 Ericr
Livewrong
pi_49257200
Grote schoonmaak onder ploegleiders dan maar als dit waar is. Op zich klinkt het wel geloofwaardig, geloofwaardiger dan renners die op eigen houtje zich volledig volproppen met doping.
pi_49258792
Landis: strafvermindering bij informatie Armstrong
11 mei 2007

MIAMI (ANP) - Het Amerikaanse antidopingbureau USADA heeft Floyd Landis strafvermindering aangeboden in ruil voor belastende informatie over zevenvoudig Tourwinnaar Lance Armstrong. De Amerikaanse wielrenner heeft dit donderdag gezegd.

,,In het eerste gesprek tussen USADA en mijn advocaat werd verteld dat ik een lagere straf zou kunnen krijgen als ik ze iets zou geven waarmee ze Armstrong zouden kunnen belasten'', aldus Landis.

Landis is er niet op ingegaan. ,,Ik geloof niet dat zo'n belachelijk aanbod een antwoord verdient'', stelt hij. ,,Ik word al ten onrechte beschuldigd en deze zaak heeft helemaal niks met Armstrong te maken.''

Landis volgde Armstrong vorig jaar op als winnaar van de Tour, maar vlak na de zege kwam naar buiten dat hij positief had gereageerd bij een dopingtest. Hij probeert sindsdien zijn onschuld te bewijzen.

Absolute onzin

Volgens Landis heeft algemeen council Travis Tygart namens USADA het voorstel gedaan. Tygart liet in een reactie weten niet inhoudelijk op de zaak te kunnen ingaan. ,,Maar als meneer Landis voorbij wil gaan aan de regels wil ik graag zeggen dat dit absolute onzin is, iets anders kan ik er niet van maken'', aldus Tygart.

Landis moet op 14 mei voor een hoorzitting voor de arbitragecommissie van het USADA verschijnen. Hij wil een aantal getuigen oproepen om hem te helpen zijn onschuld te bewijzen. De verwachting is dat de zitting tien dagen zal duren. Landis verwacht niet dat het aanbod van USADA hierbij zal worden besproken.

vrijdag 11 mei 2007 @ 10:16:00 #38
165624 Jodelaar
Wintersporter! uit ZH 079
pi_49259112
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 08:26 schreef Biggs. het volgende:

[..]

Hulde. Ben benieuwd welke namen genoemd zijn.
Jan Ullrich (waarvan het Duitse gerecht zeker is van zijn betrokkenheid), José Enrique Gutiérrez (codetaal: ‘send food to the Buffalo’), Angel Vicioso, Roberto Heras, Marcos Antonio Serrano, Tyler Hamilton, Jörg Jaksche, David Extebarria, Isidro Nozal,… zijn weer enkele andere namen gevallen. Mario Cipollini (genoemd door Manzano) en Eddy Mazzoleni

En Cecchini is onder aandacht gebracht.
quote:

Scarponi = ‘Zapatero’ en ‘Presidente’

De Italiaan Michele Scarponi houdt niet echt aangename herinneringen over aan zijn bekentenissen in de zaak-Fuentes. Deze week gaf de renner van Acqua & Sapone zijn betrokkenheid in het Spaanse dopingschandaal toe aan het Italiaans olympisch comité (CONI). Naast zijn eigen bekentenissen, die tien pagina’s lang waren, zou Scarponi ook namen van andere renners genoemd hebben, waarvan hij wist dat ze klant waren van Fuentes. En juist dat laatste wordt de Italiaan niet in dank afgenomen.

Procureur Ettore Torri, hoofd van de antidopingcel van het CONI, houdt over de onthullingen van Scarponi voorlopig nog de lippen op elkaar. Wel wou hij kwijt dat Scarponi bekende dat hij de renner was die met de codenamen ‘Zapatero’ en ‘Presidente’ door het leven ging. “Koosnaampjes die hij in Spanje kreeg.” Scarponi zou uitvoerig bericht hebben hoe hij in contact kwam met de Spaanse arts, maar ook hoe hij door zijn omgeving het hoofd gek werd gemaakt met beloftes over riante contracten. De Italiaan beweerde daar bij dat de betrokken renners er vooral onder druk van ploegleiders en dealers naar toe werden gebracht.

Scarponi met Basso in de Giro van 2005

Daarnaast zou Scarponi ook namen van betrokkenen genoemd hebben, al wil niemand daar echt iets over loslaten. “Ze hebben schrik om daar over te praten”, zegt Torri. “Ze hebben schrik dat het peloton hen zal laten vallen. Al vrezen de meeste vooral dat er erge dingen met hen zal gebeuren.”

Nieuwe namen?

Ondertussen blijft het ‘gissen’ naar de andere betrokken renners in het schandaal. Naast de traditionele namen die reeds genoemd werden zoals Jan Ullrich (waarvan het Duitse gerecht zeker is van zijn betrokkenheid), José Enrique Gutiérrez (codetaal: ‘send food to the Buffalo’), Angel Vicioso, Roberto Heras, Marcos Antonio Serrano, Tyler Hamilton, Jörg Jaksche, David Extebarria, Isidro Nozal,… zijn weer enkele andere namen gevallen. Mario Cipollini (genoemd door Manzano) en Eddy Mazzoleni (gelinkt aan codenaam MZD).

Cecchini opnieuw in vieze papieren

Daarnaast zijn de Italiaanse speurders bijna zeker van hun zaak dat de wonderdokter Luigi Cecchini het Italiaanse deel van het Fuentes-luik zou controleren. De bal ging aan het rollen in 2001. Toen werd Cecchini beschuldigd van de handel in dopingproducten, nadat het gerecht tijdens de Ronde van Spanje zijn telefoongesprekken had afgeluisterd met de ploegarts van Kelme. Zijn naam: Eufemiano Fuentes.

Cecchini vroeg in september van dat jaar aan de arts om naar Madrid te gaan om ‘datgene waar hij weet van heeft klaar te maken in geval dat nodig is’. Datgene is voor Cecchini’s klant Angel Luis Casero. Uiteindelijk sloot de Italiaanse justitie de zaak. Die vond het ongeloofwaardig dat Fuentes zijn medewerking zou hebben verleend om een renner uit zijn eigen ploeg (Oscar Sevilla) te laten verliezen ten koste van Casero. Verder ontbraken ook concrete bewijzen.

In mei 2006 komt er weer een link tussen beide heren aan het licht. In het onderzoek naar de dopingzaak rond Fuentes wordt ook weer de relatie tussen Fuentes en de Italiaanse trainer Luigi Cecchini belicht. Fuentes erkent dat Cecchini ‘een vriend’ is.

Enkele namen van renners die Cecchini begeleidt/begeleidde: Michele Bartoli, Rolf Sörensen, Fabian Cancellara, Thomas Dekker, Angel Luis Casero, Bjarne Riis, Bo Hamburger, Ivan Basso, Jan Ullrich en Tyler Hamilton. De laatste zes werden al herhaaldelijke malen geconfronteerd met dopingverdachtmakingen.
Kan me niet voorstellen dan Cipo gedopeerd was trouwens. Ik wordt wel steeds banger dat Thomas ook gewoon zwaar gedopeerd is.. Ik geloof wel dat hij zo verstandig is om het niet zelf te doen, maar als dokters resultaten willen......
Ski, Schnee & Schnaps!
pi_49259796
Als ze niks kunnen vinden dan proberen ze nu wel renners andere renners te laten noemen zoals Landis met Amstrong, beetje een heksenjacht op die manier
pi_49260046
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 10:16 schreef Jodelaar het volgende:

[..]

Jan Ullrich (waarvan het Duitse gerecht zeker is van zijn betrokkenheid), José Enrique Gutiérrez (codetaal: ‘send food to the Buffalo’), Angel Vicioso, Roberto Heras, Marcos Antonio Serrano, Tyler Hamilton, Jörg Jaksche, David Extebarria, Isidro Nozal,… zijn weer enkele andere namen gevallen. Mario Cipollini (genoemd door Manzano) en Eddy Mazzoleni

En Cecchini is onder aandacht gebracht.
[..]

Kan me niet voorstellen dan Cipo gedopeerd was trouwens. Ik wordt wel steeds banger dat Thomas ook gewoon zwaar gedopeerd is.. Ik geloof wel dat hij zo verstandig is om het niet zelf te doen, maar als dokters resultaten willen......
Denk dat Cipo zijn kuurtje kreeg onder de zonnebank ... verder is Sorensen ook geen onbekende in de dopingwereld, hij wordt ook nadrukkelijk genoemd in het boek over Pantani.
Laten we idd hopen dat Thomas er niks mee te maken heeft
pi_49261360
quote:
Cecchini vroeg in september van dat jaar aan de arts om naar Madrid te gaan om ‘datgene waar hij weet van heeft klaar te maken in geval dat nodig is’. Datgene is voor Cecchini’s klant Angel Luis Casero. Uiteindelijk sloot de Italiaanse justitie de zaak. Die vond het ongeloofwaardig dat Fuentes zijn medewerking zou hebben verleend om een renner uit zijn eigen ploeg (Oscar Sevilla) te laten verliezen ten koste van Casero. Verder ontbraken ook concrete bewijzen.
Met geld kan alles . Naief.
pi_49261557
Dekker lijkt me ambitieus genoeg om aan de pillen te zitten. Aan de andere kant: z'n prestatie curve is sindsdien niet echt anders gaan lopen.

En (aangenomen dat ze bij Rabo niet aan stelselmatig doping doen) was die overstap naar Cecchini zo opzichtig dat Breukink er echt bovenop zal zitten. Mag ik hopen.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 11:44:42 #43
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_49261651
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 11:41 schreef thijsdetweede het volgende:

En (aangenomen dat ze bij Rabo niet aan stelselmatig doping doen) was die overstap naar Cecchini zo opzichtig dat Breukink er echt bovenop zal zitten. Mag ik hopen.
Lijkt me ook ja. Vooral nadat de bank gezegd had na het Tour-schandaal dat áls er een Rabo bij zat, ze direct zouden stoppen met geld pompen.
En dat is dan niet alleen slecht voor de PT en de CT ploeg, maar ook voor zo'n beetje alle wieleropleidingen in het land...
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  vrijdag 11 mei 2007 @ 12:44:13 #44
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_49263610
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 10:51 schreef Botterboy het volgende:

[..]

Denk dat Cipo zijn kuurtje kreeg onder de zonnebank ... verder is Sorensen ook geen onbekende in de dopingwereld, hij wordt ook nadrukkelijk genoemd in het boek over Pantani.
Laten we idd hopen dat Thomas er niks mee te maken heeft
Cipo werd op zijn oude dag (toch al 35) toch nog wereldkampioen en won eindelijk die Milaan-San Remo die hij zo graag wilde winnen. Plots.

Natuurlijk lijkende groeicurves betekenen ook niets meer, voor zover ik kon inschatten leken Basso en Valverde ook "normaal" te evolueren, net als Virenque vroeger.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 12:55:48 #45
67640 SaintOfKillers
pi_49264069
quote:
De AIGCP (Internationale Vereniging van Profploegen) is door het Spaanse gerecht gisteren aanvaard als burgerlijke partij in de Operación Puerto. Deze actie van het Spaanse gerechtelijke apparaat kan misschien voor dé doorbraak zorgen in deze materie die nu al bijna een jaar de wielersport zwaar verlamd.

Voorzitter Patrick Lefevere: 'Het betekent dat we inzage krijgen in het dossier indien we morgen (vandaag, red) beroep aantekenen tegen het sluiten van deze zaak door onderzoeksrechter Antonio Serrano. Dan kunnen we op een dag namen noemen.' Meteen hebben de ploegen ook een juridische stok achter de deur als een betrokken renner naar de rechter stapt omdat hij op non-actief gezet werd.

De Vereniging van ProTourploegen (IPCT) overweegt een boycot van alle aangesloten ProTourploegen aan de Spaanse ProTouwedstrijden indien de namen in de zaak-Puerto niet bekend zijn tegen 1 augustus. (hc)
Quickstep heeft blijkbaar een andere dokter.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 13:00:03 #46
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_49264251
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 12:55 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

lefevre
And that is the news.''
  vrijdag 11 mei 2007 @ 13:02:12 #47
67640 SaintOfKillers
pi_49264333
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 13:00 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

lefevre
Het is een hypocriete zak, maar hij probeert tenminste de anderen een mes in de rug te steken, het is een begin.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 13:04:43 #48
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_49264452
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 13:02 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Het is een hypocriete zak, maar hij probeert tenminste de anderen een mes in de rug te steken, het is een begin.

Dat is waar, de anderen proberen niet eens een mes in iemands rug te zetten. Wat een mietjes

waarschijnlijk snapte hij ook niet waarom museeuw nou steeds over bijen praten. zou hij ook killerbees hebben gehad?
And that is the news.''
pi_49267904
Laatst kwam T-Mobile met het verhaal dat Gonchar de Giro niet zou rijden doordat hij verkouden was, natuurlijk compleet ongeloofwaardig, dat iemand een week voor zijn belangrijkste wedstrijd afzegt omdat hij een snotneus heeft. Even later kwam het verhaal dat hij tendinites in zijn knie had, dat kon nog, met zijn verzet, maar nu dus de echte reden:
quote:
Honchar stopped by team for 30 days

Serhiy Honchar will not ride for 30 days, following questionable results from blood tests taken at Liège-Bastogne-Liège and the Tour de Romandie, T-Mobile Team has announced.

The blood test results are all within UCI limits and no doping violation has taken place, the team emphasized on its website, t-mobile-team.com. The 36 year-old Ukrainian will now undergo follow-up tests and a medical evaluation.
pi_49268024
Ik wil toch even de hoed afnemen voor t-mobile.
pi_49268398
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 14:29 schreef Biggs. het volgende:
Ik wil toch even de hoed afnemen voor t-mobile.
Ben het helemaal met je eens
  vrijdag 11 mei 2007 @ 14:38:50 #52
40566 Ericr
Livewrong
pi_49268454
T-Mobile is inderdaad goed bezig, beter dan de kop in het zand mentaliteit bij Discovery of andere ploegen waar besmette renners aan de bak komen.
pi_49269257
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 12:55 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Alsof de spaanse ploegen de Vuelta over gaan slaan. Of Euskatel San Sebastian.

Wie zitten er trouwens ook weer in dat bestuurtje van protour ploegen? Lefevere, de Rooy en wie nog meer? Wel interessant om te zien dat dat de ploegen zijn die redelijk buiten schot blijven/een andere dokter hebben/roomscher zijn dan de paus.
pi_49269926
Tja, eerlijk is het niet nee. De mensen die Fuentes als arts hadden zijn nu grote schoften, oplichters. De renners die toevallig een andere arts hebben zijn helden, die bejubeld worden. Maar zo gaat het natuurlijk al jaren. Pantani was ook de redder van de Tour van '98, terwijl die toch ook niet echt clean reed toen.
pi_49270029
Maar het zijn vaak wel dezelfde ploegen die slecht in het nieuws komen, ook als ze van arts zijn gewisseld. Rabobank is al die jaren slechts in het nieuws gekomen door een te hoge hemotocriet waarde bij E. Dekker en een positieve EPO test van Sutherland. Correct me if I'm wrong
  vrijdag 11 mei 2007 @ 15:42:50 #56
11102 knep
Mountainfreak
pi_49271085
Zeg gebruiken jullie ook?
pi_49271661
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 15:16 schreef Botterboy het volgende:
Maar het zijn vaak wel dezelfde ploegen die slecht in het nieuws komen, ook als ze van arts zijn gewisseld. Rabobank is al die jaren slechts in het nieuws gekomen door een te hoge hemotocriet waarde bij E. Dekker en een positieve EPO test van Sutherland. Correct me if I'm wrong
Dekker zit bij Cecchini. Menchov en Flecha worden door sommigen genoemd in verband met Fuentes. Horillo die positief test door van astmamedicijn te wisselen.

Maar dit is grotendeels speculatie en in vergelijking met de meeste andere ploegen is het inderdaad niks.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 16:15:18 #58
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_49272442
Landis: 'Strafvermindering in ruil voor bewijzen tegen Armstrong'

LOS ANGELES - De Amerikaanse wielrenner Floyd Landis heeft donderdag verteld dat hij strafvermindering kon krijgen als hij het Amerikaanse antidopingbureau USADA informatie zou aanreiken die zijn landgenoot Lance Armstrong in de problemen zou brengen.
Landis won vorig jaar de Tour de France, maar enkele dagen later bleek dat hij na de 17e etappe betrapt was op het gebruik van testosteron. Landis houdt nog steeds vol dat hij onschuldig is.

'De strafvermindering werd voorgesteld tijdens een gesprek tussen het USADA en mijn advocaat', aldus Landis. 'Ik geloof niet dat zo'n aanbod een antwoord verdient. Het is al erg genoeg dat ik ten onrechte beschuldigd word van dopinggebruik. Armstrong heeft met deze zaak niets te maken.'

Landis verschijnt vanaf maandag voor de tuchtraad van het USADA. Als hij schuldig bevonden wordt, riskeert hij een schorsing van twee jaar. De renner verzocht het USADA om de hoorzittingen openbaar te laten verlopen. Hij zegt dat hij niets te verbergen heeft.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_49272677
Nog wat meer over Landis:
quote:
According to USAToday.com, he was offered "the lightest possible sentence," that being "as little as one month."

He also released a lengthy statement summarizing his arguments for his hearing, which is scheduled to start next week, and announced that he intends to file an ethics complaint against World Anti-Doping Agency (WADA) President Dick Pound.

Tygert told ESPN that he is not allowed to comment on ongoing cases, but that "if Mr. Landis wants to waive the rule and allow USADA to comment, I will be more than happy to comment on his nonsense."
Het is duidelijk wat de strategie van de advocaten is, zoveel mogelijk twijfel zaaien over USADA, het lab dat de tests heeft uitgevoerd, en het WADA. Dat allemaal om de aandacht af te leiden van het feit dat hij de vorige tour 6 keer positief was op testosteron, wanneer komt Landis met een verklaring voor dat?
  vrijdag 11 mei 2007 @ 16:20:55 #60
pi_49272695
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 11:41 schreef thijsdetweede het volgende:
Dekker lijkt me ambitieus genoeg om aan de pillen te zitten. Aan de andere kant: z'n prestatie curve is sindsdien niet echt anders gaan lopen.

Breukink er bovenop zitten ? Zou hij zelf al bekomen zijn van zijn bedorven kip intrapelid bij PDM destijds ?
  vrijdag 11 mei 2007 @ 16:23:09 #61
pi_49272785
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 16:20 schreef Ereinion het volgende:
Nog wat meer over Landis:
[..]

Het is duidelijk wat de strategie van de advocaten is, zoveel mogelijk twijfel zaaien over USADA, het lab dat de tests heeft uitgevoerd, en het WADA. Dat allemaal om de aandacht af te leiden van het feit dat hij de vorige tour 6 keer positief was op testosteron, wanneer komt Landis met een verklaring voor dat?
Natuurlijk is dat zo. En in de VS spelen ze het al helemaal als een zaak van de "Frenchies" die de arme Amerikaanse toppers willen pakken.

Maar in de VS snappen ze volgens mij ook het begrip "doping" niet eens zo goed, denk ik.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 16:33:12 #62
67640 SaintOfKillers
pi_49273162
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 15:16 schreef Botterboy het volgende:
Degenen die in verband worden gebracht met bloeddoping zijn meestal ronderenners of ploegen die daar een doel van maken, dat blijven meestal dezelfde ploegen. Spanje is het rondjesland bij uitstek en ook de spil van het hele gebeuren.

Rabo is geen specifieke rondeploeg en het zal wel geen toeval zijn dat, mochten er al Rabo's bij betrokken zijn, dat het net Dekker en Menchov (de beste ronderenner en de grote hoop) zouden zijn, dat lijken toch de waarschijnlijkste klanten.
pi_49273382
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 16:20 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Breukink er bovenop zitten ? Zou hij zelf al bekomen zijn van zijn bedorven kip intrapelid bij PDM destijds ?
Sja, in die tijd werd er sowieso ietwat liberaler met doping omgegaan. Iedereen wist toch dat Hinault, Zoetemelk, Rooks of Delgado wel wat hulpmiddelen gebruikte? Net zoals het flauw is om Riis' epo gebruik van voor het verbod te veroordelen.

En ja, ik vind het ook heel aannemelijk dat de Rabo's gewoon ergens anders vandaan pakken, en dat TD alleen maar van constructeur is gewisseld. Maar stel dat Posthuma en Freire schoon rond rijden, denk ik wel dat Breukink Dekker dit jaar bij iedere koers even diep in de neusgaten heeft gekeken.
pi_49274090
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 16:39 schreef thijsdetweede het volgende:

ik wel dat Breukink Dekker dit jaar bij iedere koers even diep in de neusgaten heeft gekeken.
en jij gelooft dat . Als je het puur bekijkt welke ploegen er in opspraak zijn geraakt dan is Rabobank een van die ploegen die buiten wat 50+ van Erik Dekker en die administratieve fout bij Horillo niet in opspraak is geweest vanwege gestructureerd doping gebruik. Hetgeen kan betekenen dat ze het goed aanpakken of dat ze echt clean rijden
  vrijdag 11 mei 2007 @ 17:05:35 #65
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_49274247
quote:
Basso zou naam Cecchini hebben genoemd

ROME - De wielrenners Ivan Basso en Michele Scarponi zouden volgens de Italiaanse krant La Repubblica de Italiaanse dokter/trainer Luigi Cecchini hebben aangewezen als de man die hen in verband heeft gebracht met de Spaanse dopingarts Eufemiano Fuentes.

Cecchini is momenteel de persoonlijke trainer van de Nederlander Thomas Dekker.

De antidopingcommissie van het Italiaans olympisch comité (CONI) heeft Basso en Scarponi meermalen verhoord. De twee zouden de naam van een Italiaanse arts hebben genoemd, volgens La Repubblica die van Cecchini.

Ullrich

Deze Italiaan werkte in het verleden ook samen met de Duitser Jan Ullrich, die net als Basso en Scarponi verdachte is in 'Operacion Puerto', de grote bloeddopingzaak rondom de Spaanse arts Fuentes.
Bron
And that is the news.''
  vrijdag 11 mei 2007 @ 17:26:18 #66
40566 Ericr
Livewrong
pi_49275004
Als dat doorzet heeft de Rabobank maar 1 keuze, Thomas Dekker niet meer bij Cecchini laten komen. Daar gaat het grootste talent van de laatste jaren
pi_49275017
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 17:01 schreef Bartoli het volgende:

[..]

en jij gelooft dat . Als je het puur bekijkt welke ploegen er in opspraak zijn geraakt dan is Rabobank een van die ploegen die buiten wat 50+ van Erik Dekker en die administratieve fout bij Horillo niet in opspraak is geweest vanwege gestructureerd doping gebruik. Hetgeen kan betekenen dat ze het goed aanpakken of dat ze echt clean rijden
Ik geloof wat?
  vrijdag 11 mei 2007 @ 17:27:47 #68
pi_49275067
Zou Dekker nog niet héél nerveus aan het worden zijn ?
  vrijdag 11 mei 2007 @ 17:30:08 #69
40566 Ericr
Livewrong
pi_49275157
Ik denk dat er zo'n 100+ renners nerveus aan het worden zijn. 6.000 pagina's kunnen nog leuk materiaal opleveren en heel wat spijtoptanten. Ullrich houdt dan voorlopig zijn mond dicht, maar wacht maar tot ze daar over gaan tot vervolging. Als de eerste twee na Ullrich al een boekje opendoen zal de rest vanzelf volgen. De beerput lijkt toch eindelijk open te gaan.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 17:34:06 #70
pi_49275318
Nog een geluk dat ze bij de UCI geen 6000 pagina"s kunnen lezen. Aldus McQuaid ...
  vrijdag 11 mei 2007 @ 17:36:06 #71
40566 Ericr
Livewrong
pi_49275384
En toch zijn ze het van plan, eerst alles vertalen en daarna de gevolgtrekking. Probleem ligt er in dat Spaanse juridische documenten vertalen gewoon erg veel tijd gaat kosten.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 17:49:57 #72
165624 Jodelaar
Wintersporter! uit ZH 079
pi_49275880
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 17:27 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Zou Dekker nog niet héél nerveus aan het worden zijn ?
Alsof Boonen lekker puur is.. Waarom zou Dekker doping hebben gebruikt? Beetje nationalistisch ingesteld?
Ski, Schnee & Schnaps!
  vrijdag 11 mei 2007 @ 17:53:22 #73
40566 Ericr
Livewrong
pi_49276032
Cecchini >> Dekker, dat is niet zo moeilijk. Boonen wordt misschien door een andere dottore geprepareerd, maar die staat niet in de schijnwerpers. Als ze Cecchini gaan onderzoeken kan Dekker ook het haasje zijn.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 18:17:25 #74
pi_49276819
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 17:49 schreef Jodelaar het volgende:

[..]

Alsof Boonen lekker puur is.. Waarom zou Dekker doping hebben gebruikt? Beetje nationalistisch ingesteld?
Zeg ik ergens dat Boonen zuiver op de graat zou zijn ? Ik heb er geen idee van. Alleen weet ik dat Dekker bij Checchini zit en die niet zuiver op de graat is en nu bijna "hangt" , dus als ik Dekker was zou ik daar toch wel nerveus van beginnen worden ... In het beste geval zoals het er nu naaruit ziet is hij al minstens zijn "preperatore" kwijt en mag hij een andere zoeken ... (en dan is het nog maar de vraag of die topresultaten nog komen , of hoelang ze wegblijven daardoor)

En dat heeft niks met nationalisme te maken, je hoort mij toch ook niet zeggen dat Museeuw zuiver reed

[ Bericht 10% gewijzigd door Joost-mag-het-weten op 11-05-2007 18:23:13 ]
pi_49277135
Ik zou als Dekker zijnde alleen nerveus worden als hij een bezoekje heeft gebracht aan Fuentes, maar als hij dat heeft gedaan, is hij al een stuk langer zenuwachtig.
pi_49277155
Merk op dat het - naief gedacht - lang niet vast staat dat TD net als Basso naar Fuentes is geleid door Cecchini. Hij is daar in de voorbereiding van 2006 begonnen, het lijkt me redelijk dat je eerst met fietsen begint en daarna gaat bijspuiten. Tegen de tijd dat de intekenlijsten bij Dekker langs zouden gaan komen, hing Fuentes al.
pi_49277206
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 18:28 schreef Ereinion het volgende:
Ik zou als Dekker zijnde alleen nerveus worden als hij een bezoekje heeft gebracht aan Fuentes, maar als hij dat heeft gedaan, is hij al een stuk langer zenuwachtig.
Dekker mag nu wel zenuwachtig gaan worden als Cecchini hem een andere dokter heeft aangeraden dan Fuentes, natuurlijk.
pi_49277212
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 18:29 schreef thijsdetweede het volgende:
Merk op dat het - naief gedacht - lang niet vast staat dat TD net als Basso naar Fuentes is geleid door Cecchini. Hij is daar in de voorbereiding van 2006 begonnen, het lijkt me redelijk dat je eerst met fietsen begint en daarna gaat bijspuiten. Tegen de tijd dat de intekenlijsten bij Dekker langs zouden gaan komen, hing Fuentes al.
Klopt, waardoor TD de tour mistte
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 18:38:14 #79
pi_49277361
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 18:29 schreef thijsdetweede het volgende:
De vraag is of men alleen de connectie Checchini-Fuentes gaat onderzoeken natuurlijk of men de hele beerput op tafel wil gooien daar ...
  vrijdag 11 mei 2007 @ 18:43:39 #80
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_49277492
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 18:31 schreef Gitanki het volgende:

[..]

Klopt, waardoor TD de tour mistte
Zou nog best waar kunnen zijn ook
Tranquillo
pi_49277509
Mwah, als ze toch op de koffie zijn in Lucca, denk ik dat ze daar ook wel even de hondenbrokjes zullen testen ja. Wat overigens het moment is dat je de rest van dit seizoen wel op kan gaan doeken.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 18:48:17 #82
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_49277610
Vinden jullie het heel erg dat ik het tegenwoordig een beetje moeilijk heb om te geloven wat ene Basso zegt?
LastFM
pi_49278543
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 18:48 schreef -skippybal- het volgende:
Vinden jullie het heel erg dat ik het tegenwoordig een beetje moeilijk heb om te geloven wat ene Basso zegt?
Neehoor, die man denkt gewoon dat als hij toegeeft de hele wereld gelijk alles gelooft wat hij zegt. Ik stel eigenlijk alleen nog maar meer vraagtekens bij wat hij zegt en ik hoop dat elke onderzoeker dat ook doet.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_49278898
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 17:26 schreef thijsdetweede het volgende:

[..]

Ik geloof wat?
wat ik gequote had van je mbt tot in elkaars ogen kijken
pi_49278926
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 18:48 schreef -skippybal- het volgende:
ik geloof er ook veel niet van als het om zijn eigen persoontje gaat
pi_49283433
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 21:28 schreef Ereinion het volgende:
[..]

http://juf.cindy.willems.(...)default.aspx?_vs=0_N

Doping, je kunt er als renner niet vroeg genoeg mee beginnen....
pi_49283550
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 17:26 schreef Ericr het volgende:
Als dat doorzet heeft de Rabobank maar 1 keuze, Thomas Dekker niet meer bij Cecchini laten komen. Daar gaat het grootste talent van de laatste jaren
Bij z'n contract heeft Dekker toch afgedwongen dat hij met Cecchini mag blijven werken?

Dekker moet pas nerveus worden als hij dingen geslikt en gespoten heeft die verboden zijn. En als je het lijstje met klanten van Cecchini leest dan moet je daar wel voor vrezen.
pi_49295041
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 21:52 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Doping, je kunt er als renner niet vroeg genoeg mee beginnen....
Gewoon medicijnen voro zijn gans, daar moeten we geen ophef over gaan maken toch?
pi_49295200
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 10:59 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Gewoon medicijnen voro zijn gans, daar moeten we geen ophef over gaan maken toch?
, hahahahha stel dat die jongen dat leest voelt hij zich nu wel genaaid
pi_49296484
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 10:59 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Inderdaad, aangezien ganzen ook prima waakhonden zijn..
pi_49296567
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 12:15 schreef Gitanki het volgende:

[..]

die eigenaar zit of zat vast op verdenking van poging tot doodslag, prima waakhond ja
  zaterdag 12 mei 2007 @ 12:24:02 #92
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_49296742
LastFM
  zaterdag 12 mei 2007 @ 14:45:53 #93
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_49300011
quote:
Michael Rasmussen er ved at være træt af inkonsekvens angående Operacion Puerto. Den danske Rabobank-rytter mener, at sagen har trukket for langt ud, og at forskellige regler landende imellem er skyld i manglende handling. Rasmssen langer specielt ud efter det spanske forbund, som ifølge ham, bevidst sidder på en tikkende bombe.
Wie kan er Deens dan?

-EDIT-

Oh Google dus een beetje...
quote:
Michael Rasmussen is known that være tired of inconsistency regarding Operacion Puerto. The danish Rabobank rytter intends , that the question has pulled by far afield , and that various regulations the countries between is blame to lacking action. Rasmssen fetch especially forth after that spanish alliance , that according to him , consciously sits at a tikkende bomb.
Gelijk heeft 'ie!
LastFM
pi_49300083
jep.

[ Bericht 56% gewijzigd door Gitanki op 12-05-2007 14:50:28 (vorige post was niet nodig, dan maar zo :P) ]
pi_49300201
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 12:15 schreef Gitanki het volgende:

[..]

Dat VDB dat niet wist, daarom istie dus gepakt.
pi_49321030
quote:
UCI-baas haalt hard uit naar Basso
Uitgegeven: 12 mei 2007 22:55
Laatst gewijzigd: 12 mei 2007 22:55

LA MADDALENA - Voorzitter Pat McQuaid van de internationale wielrenunie UCI heeft zaterdag keihard uitgehaald naar de Italiaanse wielrenner Ivan Basso wegens diens betrokkenheid bij Operacion Puerto.

Italiaanse media speculeren over een gereduceerde straf voor Basso omdat hij meewerkt aan het onderzoek naar het omvangrijke dopingschandaal in Spanje.

Volgens McQuaid kan het niet zo zijn dat Basso strafvermindering krijgt. "Basso heeft deze week zijn schuld toegegeven, maar de afgelopen maanden heeft hij tegen iedereen van de wielerfamilie gelogen; tegen de media, de sponsors en zelfs toen hij overstapte naar een nieuw team. Hij loog gewoon tegen zijn nieuwe teammaten. Hij verdient geen strafvermindering. De regels daarvoor duidelijk. Dan moet hij specifieke informatie geven, met namen. Dat hebben we nog niet gezien."
Hij wordt nu bijna als held gezien in Italië, ook een beetje overdreven inderdaad .
  zondag 13 mei 2007 @ 09:24:08 #97
132605 kawotski
Il Dottore
pi_49323813
quote:
Op zondag 13 mei 2007 01:32 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:

[..]

Hij wordt nu bijna als held gezien in Italië, ook een beetje overdreven inderdaad .
aan de ene kant zeg ik , hij heeft niet gebruikt, was hooguit de intentie, aan de andere kant had ie dit een jaar geleden ook wel kunnen bekennen, dan had ie de tour van 2008 kunnen rijden. Niet dat ie daarvoor zou worden uitgenodigd, want elke buitenlander die de Fransen kunnen weren zullen ze niet nalaten..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_49323984
quote:
Op zondag 13 mei 2007 09:24 schreef kawotski het volgende:

[..]

aan de ene kant zeg ik , hij heeft niet gebruikt, was hooguit de intentie, aan de andere kant had ie dit een jaar geleden ook wel kunnen bekennen, dan had ie de tour van 2008 kunnen rijden. Niet dat ie daarvoor zou worden uitgenodigd, want elke buitenlander die de Fransen kunnen weren zullen ze niet nalaten..
Ik geloof niet dat Basso alleen de intentie had gehad, maar dat hij ook daadwerkelijk doping heeft gepakt. Het is niet zo dat ik nu opeens alles geloof wat Basso zegt.
  zondag 13 mei 2007 @ 10:48:54 #99
67640 SaintOfKillers
pi_49324661
Dat zullen ze waarschijnlijk allemaal gaan beweren, dat ze nog nooit gebruikt hebben en dat ze enkel de intentie hadden. Eigenlijk zouden zulke flagrante leugens moeten leiden tot strafverhoging.
pi_49325429
Waar is de echte doping gebleven ?
Een goeie fles champagne nuttigen aan de voet van een berg om de pijn te verzachten en in een roes omhoog te fietsen?
Of nog erger: de bidon met bier en suiker ????
Mag dit eigenlijk nog steeds ? Of valt dit ook onder de doping wet ?

[ Bericht 1% gewijzigd door CurtlyAmbrose op 13-05-2007 11:40:56 ]
pi_49326198
quote:
Jaksche in het nauw, netwerk ontdekt?

Tot nu toe was de exacte rol van de Duitser Jörg Jaksche in de zaak-Fuentes vrij onduidelijk. De renner maakte natuurlijk deel uit van Liberty Seguros, de ploeg van Manolo Saiz die met zekerheid gespot was aan het kabinet van dokter-Fuentes. Daarnaast vonden de speurders ook de bijnaam van ‘Jorge’ in de kabinetten van de Spaanse arts terug. De speurders legden de link met de Duitser, aangezien ze over dezelfde voornaam beschikken. Maar concrete bewijzen werden niet gevonden. Jaksche, zelf ontkende elke betrokkenheid.

Nu melden enkele Spaanse media dat er in de Madrileense praktijk van Fuentes een bezwarend document werd gevonden tegen Jaksche. Zo vond de Spaanse politie ‘Document 24’, waarop medische analyses zouden staan van Jörg Jaksche. Die zou de Duitser ondergaan hebben met het oog op de Tour van 2006.

Jaksche werd net voor de start van de Giro van dit jaar op non-actief gezet door zijn ploeg Tinkoff Credit Systems. Jaksche werd samen met Tyler Hamilton geschorst vanwege hun mogelijke betrokkenheid in de zaak-Fuentes.

Fuentes’ praktijk in Duitsland bekend?

Toen de zaak losbarste in mei/april van 2006 kon geen enkele renner, die in behandeling was bij Fuentes, nog terecht in zijn praktijk in Madrid. Daar had Fuentes bijgenaamd 'de Duivelskunstenaar van Gran Canaria' iets op gevonden. In telefoongesprekken die de Spaanse Guardia Civil onderschepte, bezweert Fuentes dat bange renners terecht kunnen in een Duitse kliniek. Daar, in Duitsland zal het netwerk waartoe Fuentes behoort, ‘zonder gevaar’ zijn activiteiten doorzetten. Over welke praktijk het zou gaan, wist men niet. Het enige wat de politie vermoedde was dat het om een kliniek in Zuid-Duitsland zo gaan, in een provinciestad die misschien in het stroomgebied van de Rijn ligt.

In het gevonden ‘Document 24’ staan naast de analyses van Jaksche ook de contactgegevens van een kliniek in Neurenberg, waar de olympische sportarts Rainer Müller-Hörner het voor het zeggen heeft. De Spaanse politie vermoedt nu dat het om die kliniek zou gaan waar Fuentes zijn praktijken verder zette.

Grootschalig netwerk?

Via Müller-Hörner zou Fuentes aan een nieuw ‘designer-epo’ geraakt zijn, een epo die niet met de gangbare tests is op te sporen. Verder ontdekten de Spaanse politie dat de Duitse kliniek deel uitmaakt van een netwerk van minimaal vier Europese ‘dopingcellen’. De Duitsers leveren aan de rest van het netwerk de designer-epo, op voorwaarde dat de epo niet wordt doorverkocht aan de andere organisaties in het dopinglandschap.

Alles wijst er op dat er momenteel drie grote takken in het netwerk zijn. Een in Spanje -dat onder leiding staat/stond van Fuentes-, een in Duitsland -waarvan de speurders vermoeden dat Müller-Hörner er voor iets tussen zit- en een Italiaanse afsplitsing. Die Italiaanse tak zou geleid worden door de Italiaanse dokter/trainer Luigi Cecchini. Dat zouden Ivan Basso en Michele Scarponi bekend hebben aan het Italiaans olympisch comité. Over de vierde dopingcel zijn de speurders het niet eens. De ene denkt aan een Franse piste, de ander zoekt het nog meer naar het noorden.

Onlangs lieten Patrick Lefevere, voorzitter van de vereniging van alle professionele ploegen, en Pat Pat McQuaid, voorzitter van de Internationale Wielerunie UCI, weten dat ze hun bezorgdheid uiten over de geruchtenmolen die haar werk doet. Zo zou Fuentes weer actief zijn in het peloton.

[ Bericht 0% gewijzigd door Biggs. op 13-05-2007 12:25:06 ]
pi_49328494
quote:
Op zondag 13 mei 2007 11:33 schreef CurtlyAmbrose het volgende:
Waar is de echte doping gebleven ?
Een goeie fles champagne nuttigen aan de voet van een berg om de pijn te verzachten en in een roes omhoog te fietsen?
Of nog erger: de bidon met bier en suiker ????
Mag dit eigenlijk nog steeds ? Of valt dit ook onder de doping wet ?
Nou, volgens Landis lag zijn hoge testosterongehalte aan het bier dat hij de dag van te voren had gedronken. Dus blijkbaar is bier ook gewoon pure dope!
pi_49328578
Gisteren was Jens Voigt te gast bij Aktuelle Sportstudio op de ZDF. Het interview staat nog niet online, echter ik vond wel dit filmpje:
http://www.zdf.de/ZDFmediathek/inhalt/23/0,4070,5272535-5,00.html
pi_49339296
quote:
McQuaid also said UCI lawyers are digging through an additional 6000 pages of documents accumulated by Spanish authorities. An initial review by a UCI attorney indicated there are not additional names expected to be implicated in the damaging affair/
Lijkt erop dat die eerdere verhalen van nog eens 50 renners die betrokken zouden zijn niet kloppen.
  maandag 14 mei 2007 @ 01:34:57 #105
pi_49351211
Sepp Blatter wil weten wie in dossier Puerto staat

MONTREAL - Sepp Blatter, de voorzitter van de internationale voetbalfederatie (FIFA), eiste zondag om te weten 'wie in het dossier Puerto staat'. Blatter deed dat bij zijn eerste bijeenkomst van de raad van het werelddopingsagentschap (WADA).
'We willen het weten. Het is belangrijk voor de sport en voor het voetbal', aldus Blatter, die voor de eerste keer in het beslissingsorgaan van het WADA zetelde.

Javier Lissavetsky, vertegenwoordiger van de hoge raad voor de Spaanse sport, antwoordde aan Blatter dat de raad 'alles wil verduidelijken en een volledig juridisch en gerechtelijk onderzoek wil doen'. Hij zei wel dat men de scheiding van machten in de Spaanse democratie moet respecteren.
De heropening van het Puerto-dossier werd geklasseerd nadat het Madrileens parket geen gevolg aan het dossier gaf. Het dossier is nog niet effectief heropend. Het proces liep vertraging op na een verzoek van het WADA om zich burgelijke partij te stellen.

Operatie Puerto ontdekte in mei 2006 een dopingnetwerk in het wielrennen, maar er zouden ook Spaanse voetballers vernoemd worden in het netwerk rond dokter Eufemiano Fuentes.
pi_49352643
Ook enkele voetballers zullen het dus wel warm beginnen te krijgen.
Welke Spaanse topclub presteert er ook alweer heel slecht sinds de heropening van het dossier?
pi_49354531
quote:
Op maandag 14 mei 2007 08:05 schreef Biggs. het volgende:
Ook enkele voetballers zullen het dus wel warm beginnen te krijgen.
Welke Spaanse topclub presteert er ook alweer heel slecht sinds de heropening van het dossier?
pi_49367948
http://www.tuttobiciweb.it/main.php?page=news&cmd=cerca_d&id=10929

tuttobici meldt dat de guardia civil besvestigd heeft dat valv-piti idd Valverde is als ik dat goed begrijp. Geheel onverwacht is het niet in ieder geval
pi_49368222
quote:
Op maandag 14 mei 2007 15:57 schreef Bartoli het volgende:
http://www.tuttobiciweb.it/main.php?page=news&cmd=cerca_d&id=10929

tuttobici meldt dat de guardia civil besvestigd heeft dat valv-piti idd Valverde is als ik dat goed begrijp. Geheel onverwacht is het niet in ieder geval
Een bron binnen de Guardia Civil zou dat bevestigd hebben aan l'Equipe. Nog even afwachten dus wat dit op zal leveren.
pi_49368277
De definitieve ondergang van Valverde
pi_49369784
It's about time.
  maandag 14 mei 2007 @ 16:51:43 #112
40566 Ericr
Livewrong
pi_49369894
Eigenlijk te treurig voor woorden als het zo is, een hele rits renners die niet betrokken waren bij Fuentes en co hebben belangrijke wedstrijden gemist en Valv (Pitti) mag gewoon nog maanden rondrijden en grote prijzen wegkapen of meedoen voor de prijzen.
  maandag 14 mei 2007 @ 16:54:00 #113
67640 SaintOfKillers
pi_49369989
Samuel Sanchez wint de Pro-Tour .

Jan Modaal reageert met "Wie "
pi_49370090
quote:
Op maandag 14 mei 2007 16:51 schreef Ericr het volgende:
Eigenlijk te treurig voor woorden als het zo is, een hele rits renners die niet betrokken waren bij Fuentes en co hebben belangrijke wedstrijden gemist en Valv (Pitti) mag gewoon nog maanden rondrijden en grote prijzen wegkapen of meedoen voor de prijzen.
Inderdaad, ik ben benieuwd of de Spaanse (b)(h)onden hier ook voor gestraft worden (mocht uitkomen dat ze hem beschermden).

Vino (voorbehoudend dat hij ook niet eens gepakt wordt, heeft ie de Vuelta van een nieuwe farce gered)
pi_49370676
quote:
Op maandag 14 mei 2007 16:56 schreef Gitanki het volgende:

[..]

Inderdaad, ik ben benieuwd of de Spaanse (b)(h)onden hier ook voor gestraft worden (mocht uitkomen dat ze hem beschermden).

Vino (voorbehoudend dat hij ook niet eens gepakt wordt, heeft ie de Vuelta van een nieuwe farce gered)
Vorig jaar werd er in een hotel waar Fuentes renners dopeerde een kaartje gevonden met drie codes erop: Vino, Popo en Ivan May. Niet te vroeg juichen dus
pi_49371420
quote:
Op maandag 14 mei 2007 17:13 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Vorig jaar werd er in een hotel waar Fuentes renners dopeerde een kaartje gevonden met drie codes erop: Vino, Popo en Ivan May. Niet te vroeg juichen dus
Volgens mij zit Mayo al zo lang aan dat spul dat het niet meer werkt bij hem

Of hebben ze het hier over Ivan Mayoz
pi_49371489
quote:
Op maandag 14 mei 2007 17:36 schreef wimderon het volgende:

[..]

Volgens mij zit Mayo al zo lang aan dat spul dat het niet meer werkt bij hem
Waarschijnlijk heeft die alle doktoren al eens gezien
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 14 mei 2007 @ 23:08:17 #118
862 Arcee
Look closer
pi_49384836
Interessant gesprek met Smeets bij Knevel en Kneuvel op 1.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 14 mei 2007 @ 23:34:56 #119
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_49385998
http://www.wieleruitslagen.be/nieuws/nieuws.php?subaction=showfull&id=1179169439&archive=&start_from=&ucat=1

Het wachten is nog steeds op de onttroning van Armstrong. Ga maar na: zijn voormalige directe belagers (Olano, Züllle, Basso, Ullrich, Pantani, Beloki(?) etc.) zijn allemaal betrapt, dan is het erg moeilijk te geloven dat hij een supermens is. Eigenlijk wel jammer dat we nu in dit achterdochtige tijdperk leven
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_49388927
quote:
Op maandag 14 mei 2007 23:34 schreef Klopkoek het volgende:
http://www.wieleruitslagen.be/nieuws/nieuws.php?subaction=showfull&id=1179169439&archive=&start_from=&ucat=1

Het wachten is nog steeds op de onttroning van Armstrong. Ga maar na: zijn voormalige directe belagers (Olano, Züllle, Basso, Ullrich, Pantani, Beloki(?) etc.) zijn allemaal betrapt, dan is het erg moeilijk te geloven dat hij een supermens is. Eigenlijk wel jammer dat we nu in dit achterdochtige tijdperk leven
Klöden en Vino nog niet en natuurlijk Boogerd die hem de Amstel door de neus boorde
pi_49390802
quote:
Op maandag 14 mei 2007 23:34 schreef Klopkoek het volgende:

Er zijn dan ook sporen van EPO gevonden in de stalen van Armstrong uit de tour van 1999. Tsja.. er konden geen regelementaire gevolgen aan worden gegeven, maar in ieder geval genoeg reden om niet meer zo naief te doen.
pi_49402718
quote:
Petacchi also mentioned someone that he considers like a "second father" who has also helped him a lot and deserves the dedication for this Giro stage win. However, he maintained that this person wants to remain anonymous, although many of the assembled media suspected it to be Dr Luigi Cecchini who is now under investigation for the Italian arm of Operación Puerto. The Tuscan coach was quoted in Milan daily newspaper Il Giornale as having only five riders under his wings now: Damiano Cunego, Petacchi and three others that he wouldn't name.
pi_49403247
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 15:08 schreef wimderon het volgende:

[..]

dat is toch algemeen bekend dat Petacchi een klant was/is van Luigi, net zoals TD dat ook is
  dinsdag 15 mei 2007 @ 15:44:26 #124
pi_49404323
En Landis zou bij het IOC het ontslag van Dick Pound als hoofd van het WADA geeist hebben ...
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 15 mei 2007 @ 16:11:53 #125
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_49405640
en dossier wordt weer 3000 pagina's groter
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_49407975
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 15:21 schreef Bartoli het volgende:

[..]

dat is toch algemeen bekend dat Petacchi een klant was/is van Luigi, net zoals TD dat ook is
Ja maar moet hij hem dan zo nadrukkelijk bedanken? Kan me niet voorstellen dat zijn trainingsschema's 2x zo goed zijn geworden de afgelopen maand
  dinsdag 15 mei 2007 @ 17:47:54 #127
pi_49409357
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 17:10 schreef wimderon het volgende:

[..]

Ja maar moet hij hem dan zo nadrukkelijk bedanken? Kan me niet voorstellen dat zijn trainingsschema's 2x zo goed zijn geworden de afgelopen maand
Misschien uit schrik dat Checchini dingen rond hem zou noemen bij zijn verhoor ?
pi_49409768
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 17:10 schreef wimderon het volgende:

[..]

Als hij het over een 'second father' heeft zal dat niet zijn om zijn trainings schema's. Waarom zou je niet iemand mogen bedanken met wie je meerdere keren per week aan tafel schuift, of op trainingstochten gaat?
  dinsdag 15 mei 2007 @ 18:15:13 #129
pi_49410211
Rasmus Damsgaard, the man who is responsible for Team CSC's antidoping programme has discovered irregularities in two of the CSC riders' blood profiles. The programme, which involves frequent examinations of the riders' blood profiles along with screens for doping products and blood transfusions is designed to detect changes in the riders profile which could indicate illegal practices.

"I can say that much about my preliminary results of the CSC riders, that by far most of their blood profiles show very little variation and are more or less identical to the normal population, but there are some that display deviations, and these we are keeping a close eye on. If something crops up that I don't like, I discuss it with other experts around. I'm never alone on these decisions," Damsgaard told the Jyllands-Posten.

While the names of the riders weren't given, CSC press officer Brian Nygaard told the Danish newspaper, "If Rasmus Damsgaard discovers such results, it is only natural that he takes extra tests, and they have all shown that there is no doping involved. This is what the whole programme is about, to react this way if there is something suspicious, and it shows that Rasmus is doing a good job."
pi_49410438
Hoorde het gister ook al bij "de belg"
pi_49410488
Ik snap niet wat het nut hiervan is. Als tests hebben aangetoond dat die twee renners geen doping hebben gebruikt, waarom dan dit naar buiten brengen? Wordt het wielrennen echt geloofwaardiger als elke keer dat er ook maar iets verdachts gebeurd dat direct in de media komt?
pi_49410568
Inderdaad, een vorkje mee prikken , na een trainingsrit , bij je trainer lijkt me heel normaal.
Een lekker wijntje erbij , heerlijk !
Daar zoek ik echt niks achter hoor.
De man kan gewoon goed koken , anders deden ze dat echt niet :)
Ennnnnnnn....misschien bedoelde Petacci met "second"gewoon : seconden.... ( Italianen en Engels..tsja)
In de wielrennerij gaat het om seconden, ja zelfs splitseconds ( daar istie) om tijdens een sprint te bepalen wanneer je uit het zog van de tegenstander komt ennnnn je laatste jump te plaatsen.
Zijn trainer is gewoon de man die hem dat weer heeft bijgebracht na zijn zware knie blessure.
Hij is als een vader met hem aan de slag gegaan en hem het secondenspel weer aangeleerd .

[ Bericht 1% gewijzigd door CurtlyAmbrose op 15-05-2007 21:31:36 ]
pi_49441860
quote:
Basso in Germany prior to 2006 Giro
Ettore Torri has received evidence from the Bergamo anti-doping investigating attorneys, in association with the German officials, that Ivan Basso was in Germany on the eve of the 2006 Giro d'Italia. The parties are working on a drug trafficking case and, according to La Gazzetta dello Sport, there is evidence to support that Basso was together with Jan Ullrich and Eufemiano Fuentes in a Freiburg hotel before the departure of the three week race which the Italian won.

It is expected that this morning, or tomorrow, that Paolo Ferraro of the Rome Justice department will include Basso's name with Michele Scarponi and Alessandro Kalc for the violation of anti-doping law 376/2000. This action appears to be in response to Basso's non-cooperation in his last visit with Italian Olympic Committee's (CONI) Ettore Torri.

Yesterday, Torri noted to AP, "During the second questioning, he seemed willing to cooperate. ... Then, he was clearly approached not only by his defence lawyers, but sponsors and technical directors who have pushed him to backtrack."

Ferraro is expected to summons a number of foreign riders from Operación Puerto, including José Enrique Gutierrez, second in the 2006 Giro, Santiago Botero, Marcos Serrano, Alberto Contador, Dariusz Baranowski, Sergio Paulinho and Sergio Ribeiro. Fuentes' sister, Yolanda, could also be summons regarding a possible role in transporting blood from Madrid to riders in Italy. Their summons is based on 'crimes committed on Italian soil' related to anti-doping law 376/2000.
Toch Paulinho en Contador?
  woensdag 16 mei 2007 @ 14:14:04 #134
pi_49441880
Eddy Merckx getuigt in de zaak-Landis

di 15/05/07 - Eddy Merckx wordt als getuige opgeroepen in de dopingzaak rond Floyd Landis. Ook Greg LeMond gaat gehoord worden

Floyd Landis won vorig seizoen de Ronde van Frankrijk, maar de Amerikaan vloog tegen de lamp tijdens een dopingcontrole.

In Los Angeles ging maandag de hoorzitting van Landis van start. Op de lijst van getuigen staan meer dan 40 namen.

Eén van hen is Eddy Merckx, die is opgeroepen door de advocaten van Landis.

Merckx kent Landis goed. De Amerikaan was een ploegmakker van zijn zoon Axel, toen die in 2006 voor Phonak fietste (foto).

Ook Greg LeMond, die de Tour drie keer won en een landgenoot van Landis is, komt getuigen. Hij werd wel opgeroepen door de aanklager, het Usada (Amerikaans antidopingagentschap).

Het is nog niet bekend wanneer beide wielergrootheden gaan getuigen. In ieder geval voor volgende week, want dan wordt een punt gezet achter de getuigenissen.

LeMond: "Hopelijk zegt hij de waarheid"
Greg LeMond wordt opgeroepen door aanklager Usada. Toch heeft hij sympathie voor Landis. "Hij is geen slechte gast. Hij is enkel het slachtoffer van een verziekte sport."

"Ik zou willen geloven dat Floyd niks pakte maar ik hoop dat hij de moed heeft om met de waarheid naar buiten te komen." Opmerkelijk is dat het Usada ook Landis zelf als getuige heeft opgeroepen. Bij de andere getuigen zijn 17 mensen van het lab dat Landis' staal onderzocht.
  woensdag 16 mei 2007 @ 14:15:26 #135
pi_49441950
Italiaans Olympisch Comité betreurt druk op Ivan Basso

De antidopingprocureur van het Italiaans Olympisch Comité (Coni), Ettore Torri, heeft verklaard dat hij het betreurt dat er druk zou zijn uitgeoefend op de Italiaanse wielrenner Ivan Basso, die vorige week zijn aandeel toegaf in de bloeddopingzaak rond de Spaanse dokter Eufemiano Fuentes. "De resultaten van de eerste fase (van het onderzoek, nvdr) zijn een beetje minder goed dan we hoopten", aldus Torri op een persconferentie op de zetel van het Coni in Rome.

"Na een eerste volledig negatieve ondervraging heeft Basso zich bij het tweede verhoor bereid verklaard om mee te werken, om ons, weliswaar met veel voorbehoud, namen en concrete elementen te geven", vertelde Torri. "Dat had moeten bevestigd worden tijdens de derde ondervraging, maar dat was niet het geval. Natuurlijk is hij gecontacteerd geweest, niet enkel door zijn advocaten, maar ook door de sponsors en door de sportdirecteurs, die hem hebben aangezet om een stap terug te zetten". Torri betreurde ook dat Basso niet meer zou bereid zijn om mee te werken.

Vorige week gaf de 29-jarige Basso, winnaar van de Giro in 2006, toe dat hij contacten had gehad met Fuentes, en dat hij de intentie had om zich te doperen voor de Tour de France van 2006, maar dat hij nooit werkelijk verboden substanties had gebruikt. (belga/hln)
pi_49456444
http://www.zdf.de/ZDFmedi(...)130-6-wm_dsl,00.html

De reaktie van Voigt op de uitlatingen van Manzano
  woensdag 16 mei 2007 @ 21:30:44 #137
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_49459079
Opnieuw beschuldigingen tegen Landis
Uitgegeven: 16 mei 2007 21:24

LOS ANGELOS - Nog twee urinestalen van Floyd Landis, afgenomen tijdens de Ronde van Frankrijk, zijn positief getest op synthetische testosteron. Dat zei woensdag Cynthia Mongonfu, werkneemster van een Frans laboratorium dat de onderzoeken deed.

Ze deed de uitspraken op de tweede dag van het tribunaal van het USADA, het Amerikaanse antidopingbureau. Drie experts moeten daar oordelen of Landis terecht is aangeklaagd wegens gebruik van verboden middelen.

Mongonfu sprak, voor alle duidelijkheid, niet over de controle na de bewuste 17e etappe. Op die tests werd Landis positief bevonden.

Landis loopt, indien zijn naam niet wordt gezuiverd, een grote kans voor twee jaar te worden geschorst. Hij zou dan ook de eerste zijn die de zege in de Tour moet inleveren.

(c) ANP
And that is the news.''
  woensdag 16 mei 2007 @ 21:55:02 #138
pi_49459995
Het grappige is dat de advocaten van Landis op dat proces nu zelfs claimen dat zelfs als zijn testosteron zo hoog was hij daar geen voordeel uit zou gehaald hebben ...
pi_49470981
Stel dat Landis dus inderdaad schuldig is aan doping...gaat de schorsing dan pas in als de uitspraak definitief is ?
Of telt het afgelopen jaar, waarin hij niet kon koersen vanwege die beschuldigingen, dan ook mee?
In het eerste geval zou hij dus 3 jaar uit koers zijn maar in het tweede geval zou hij nog maar een jaartje aan de kant staan.
Precies genoeg om weer in vorm te komen voor de herintreding .
pi_49471106
Waarom wil de Tour de France-directie nog niet Pereiro als winnaar verklaren, terwijl het ondertussen wel al Landis geschrapt heeft.
pi_49471130
Kwenie. Is dat proces tegen Pereiro al afgesloten dan?
pi_49471139
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 09:26 schreef thijsdetweede het volgende:
Kwenie. Is dat proces tegen Pereiro al afgesloten dan?
Ja.

Alle bezwaren zijn ingetrokken toen Pereiro zijn dossier naar de Franse anti-doping organisatie stuurde.
  donderdag 17 mei 2007 @ 12:05:45 #143
pi_49474057
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 09:23 schreef Leatherface het volgende:
Waarom wil de Tour de France-directie nog niet Pereiro als winnaar verklaren, terwijl het ondertussen wel al Landis geschrapt heeft.
Volgens mij wachten ze de zaak Fuentes af. Niet eens zo vreemd, was de vrouw van Pereiro zelfs geen familie van Fuentes (of omgekeerd) ?
pi_49486495
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 12:05 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Volgens mij wachten ze de zaak Fuentes af. Niet eens zo vreemd, was de vrouw van Pereiro zelfs geen familie van Fuentes (of omgekeerd) ?

Dat zou wel zijn!
  donderdag 17 mei 2007 @ 20:32:07 #145
pi_49489758
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 18:59 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Dat zou wel zijn!
Ik heb even opgezocht wat het is: de "trainer" van Pereiro (en ook van bv Sastre) , ene Luis Pascua Piqueras, was ook de trainer van de vrouw van Fuentes (Cristina Perez) toen die (in haar atletiekcarriere) betrapt werd op doping, terwijl de broer van die Luis de "trainer" van Fuentes zelf was toen die in de jaren '80 een atletiekbelofte was. Begin jaren '90 zouden zowel Luis Pascua Piqueras als Fuentes via Vitalicio het wielrennen in gekomen zijn. Er doen vermoedens de ronde dat Piqueras het zogenaamde "lab van Valencia" runt waar Manzano onlangs over sprak.

Daar ligt nog een hele etterbuil die nog niet opengestoken is blijkbaar ...
pi_49492998
En vergeet niet dat Pereiro en Landis vrienden zijn...
pi_49493290
Ik vind het echt niet leuk meer dat je tegenwoordig bij bijna elke overwinning of fraaie prestatie jezelf moet afvragen of deze wel zuiver tot stand kwam.
  donderdag 17 mei 2007 @ 23:53:20 #148
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_49497333
quote:
Laboranten geven fouten toe in zaak-Landis
Uitgegeven: 17 mei 2007 22:22
Laatst gewijzigd: 17 mei 2007 22:50

LOS ANGELES - Twee laboranten die de urinemonsters van Tourwinnaar Floyd Landis hebben onderzocht, hebben donderdag toegegeven dat in de procedure fouten zijn gemaakt. De analyses toonden een verhoogde testosteronwaarde aan, waardoor de Amerikaanse wielrenner zijn Tourzege dreigt kwijt te raken.

De onderzoeken vonden plaats in het dopinglab nabij Parijs. Cynthia Mongongu (dinsdag en woensdag) en Claire Frelat (donderdag) werden verhoord over de wijze van testen.

Op geen enkel moment werd duidelijk of de 'technische' fouten in de testmethode gevolgen gehad kunnen hebben voor de uitslag van de analyse. De advocaten van Landis beweren van wel.

Vergeten

De bewuste tests werden vorig jaar uitgevoerd na afloop van de zeventiende etappe, de bergrit die Landis op indrukwekkende wijze op zijn naam schreef. Frelat, die de B-staal onderzocht, beschreef donderdag voor een panel van het Amerikaanse antidopingbureau gedetailleerd hoe enkele procedurele verplichtingen werden 'vergeten'.

Landis hangt een tweejarige schorsing boven het hoofd, alsmede het verlies van zijn eindzege in de Tour. Mocht hij schuldig verklaard worden, dan zal hij in beroep gaan bij het sporttribunaal in Lausanne. Bij een vrijspraak zullen de betrokken instanties (WADA, het Amerikaans antidopingbureau en waarschijnlijk de internationale wielerunie UCI) hetzelfde doen.
Bron

Voldoende om landis vrij te spreken? En dan puur op vormfouten. Benieuwd wat de tour directie dan doet.
And that is the news.''
  donderdag 17 mei 2007 @ 23:58:11 #149
67640 SaintOfKillers
pi_49497518
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 22:04 schreef Leatherface het volgende:
Ik vind het echt niet leuk meer dat je tegenwoordig bij bijna elke overwinning of fraaie prestatie jezelf moet afvragen of deze wel zuiver tot stand kwam.
Gewoon steeds* veronderstellen dat het onzuiver is gebeurd, dat maakt het leven veel simpeler.

* behalve bij Rabobank uiteraard
pi_49499068
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 23:58 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

*

* behalve bij Rabobank uiteraard
pi_49502407
http://www.nbcsports.com/sports/1519529/detail.html

wat er allemaal wel niet bij gehaald wordt in die hearing, ongeloofelijk.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 09:58:25 #152
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_49503108
Landis gaat op de smerige Amerikaanse toer
Ik hoop dat 'ie dan ook op z'n Amerikaans aan de schandpaal wordt genageld...
LastFM
pi_49503243
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 09:58 schreef -skippybal- het volgende:
Landis gaat op de smerige Amerikaanse toer
Ik hoop dat 'ie dan ook op z'n Amerikaans aan de schandpaal wordt genageld...
Als het waar is wat Lemond zegt over die bedreigingen van deze week is het wel heel triest. Die manager heeft dat nooit op eigen houtje gedaan, dus Landis moet dan hangen.

Wat zou z'n arme moeder hiervan denken
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
  vrijdag 18 mei 2007 @ 10:08:10 #154
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_49503288
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 10:05 schreef vingerplant het volgende:

[..]

Alles id de wil van God en dus altijd goed
LastFM
pi_49507484
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 10:05 schreef vingerplant het volgende:

[..]

Als het waar is wat Lemond zegt over die bedreigingen van deze week is het wel heel triest. Die manager heeft dat nooit op eigen houtje gedaan, dus Landis moet dan hangen.

mja hoe laag kun je gaan om je gelijk te gaan halen
  vrijdag 18 mei 2007 @ 12:41:48 #156
pi_49507704
Veel te Amerikaans dat proces eigenlijk, procedurefouten, bedreigingen, opvallende namen als getuigen die niks met de zaak te maken hebben, ...

Kan men het niet gewoon eens doodnormaal hebben over "Waren die stalen positief" "ja of nee" en schors die kwast ?
pi_49508322
volgens veloclub wil Oleg Tinkov alweer van Tyler Hamilton af. Ze hebben hem gevraagd om zijn contract in te leveren.

Wat ze gaan doen dan met Jaksche en/of Hondo is me niet bekend.
pi_49508642
Op Velonews staat het iets duidelijker

"I think we're finished with him," Tinkov told VeloNews before the start of Thursday's fifth stage. "I wouldn't like to see him at the races anymore. My idea is not to have him on the team anymore and forget about him and all of his doping scandals."

"If Tyler and Jörg were to start the Giro, we would be the only team with Puerto riders in the Giro," team manager Omar Piscina told VeloNews. "It was a difficult decision to make. We waited for something from the UCI, but nothing came. I think under normal conditions, Tyler could have made a good Giro, but it's a complicated situation."
  vrijdag 18 mei 2007 @ 13:57:45 #159
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_49509947
Maar goed ook dat Hamilton niet mee doet. Anders hadden we niet al die leuke Tinkoff renners in de aanval gehad
LastFM
pi_49510055
In het AD van vandaag ook een stuk over Tinkoff:
quote:
De Giro van de rebellen

Door LÉON DE KORT (AD)

ROTTERDAM/FRASCATI - Oleg Tinkoff raapt allang de kruimels niet meer op, zijn coureurs des te liever. Waar de stoere eigenaar van de in de Giro debuterende wielerploeg als geslaagd zakenman nog louter lonkt naar megadeals, beheerst zijn fietsende duo Pavel Brutt/Mikhail Ignatiev het klassement om de Trofeo Fuga Gilera.

Een rangschikking die past in het rijtje van de meest strijdlustige renner, de sportiefste formatie of de Italiaan van de dag. Voor de Trofeo Fuga Piaggio komen alleen de vrijbuiters van het Giro-peloton in aanmerking; de coureurs die liever vóór de meute uit rijden dan dat ze zich erin laten meevoeren naar de finish.

Brutt en Ignatiev zijn de ware kilometervreters van de wielerkoers: veel in beeld, maar zelden in de prijzen. Tenzij ze hun missie volhouden tot in Milaan, waar de Giro dit jaar eindigt. Daar staat een Gilera, een driewielige, trendy scooter gereed voor degene die de meeste ‘ontsnappingskilometers’ gedurende drie weken heeft laten registreren.

In die ‘oorlog’ maken de tweedejaarsprof Brutt (25) en Ignatiev (22) momenteel de dienst uit. Brutt reed van de pakweg 750 kilometer die er tot en met gisteren (ritzege voor Robert Förster van Gerolsteiner) onder de wielen zijn doorgeschoten, 303 voorop. Door gisteren tussen Teano en Frascati 138 kilometer te hebben geleid, wipte zijn jongere landgenoot Ignatiev weer over hem heen (314 kilometer in ontsnappingen).

Dimitri Konisjev, de oude rot in het wielervak, kan het wel waarderen wat de onervaren Russen uithalen. ,,Ze tonen passie, lef en inzet, en ik neem aan dat de grote directeur daarvan kan genieten. Er zit ook wel een idee achter, soms.

,,Afgelopen zondag ging Brutt ervan tussen, omdat ik hem daartoe opdracht had gegeven. Ik wist dat er op de zondagen veel meer tv-kijkers zijn dan doordeweeks. Nou, dan is het een kleine moeite meneer Tinkoff te plezieren door de aanval te kiezen, nietwaar?’’

De schatrijke wielerfilantroop is tot dusver bijna dagelijks te gast in een van de ploegleiderwagens. Naar het schijnt bemoeit de Rus - die zijn fortuin dankt aan de lancering van een eigen biermerk – zich graag met het technische beleid van zijn team.

Zo zou Tinkoff in de aanloop naar de Ronde van Italië een selectiewedstrijd op Sardinië hebben georganiseerd. Veertien coureurs dienden zich de week voorafgaand aan ‘de koers van het jaar’ op het eiland te melden om aan een tijdrit mee te doen. De beste negen mochten naar de Giro. De vedetten Jörg Jaksche en Tyler Hamilton vielen rap af, omdat ze vanwege vermeende betrokkenheid bij het Spaanse dopingschandaal werden geschorst. Vervolgens sneuvelden er nog drie Russische renners.

,,Een scenario voor een film, zou ik haast zeggen,’’ zo reageerde Rabobank- teamchef Adri van Houwelingen gisteravond. ,,Ik heb dingen gezien die me doen denken aan de wielersport van 25 jaar geleden in België.

,,Je houdt het toch niet meer voor mogelijk dat de eigenaar van een bedrijf dat een ploeg sponsort, ’smorgens in zijn racekleren een stuk van het parkoers aflegt en daarna met dat koerspak nog aan bij de ploegleider instapt.

,,Kijk, het is tegenwoordig gebruikelijk dat je hooggeplaatste personen laat meerijden. De betrokkenheid van Tinkoff, geldschieter en eigenaar, gaat veel verder. Het gevaar is dat hij zomaar kan afknappen op de wielersport, waarna het ineens over en uit is voor zijn team. Die kans is veel kleiner als een multinational zich aan een équipe heeft verbonden.’’

De lijn-Tinkoff is, met andere woorden, duidelijk niet de zijne. ,,Nee, ik vind dat iemand een brevet van onvermogen verdient, wanneer hij aan het begin van het seizoen twee man contracteert (Hamilton en Jaksche, red.) die hij drie maanden verder alweer aan de kant moet zetten,’’ stelt Van Houwelingen.

,,Ook de manier waarop zijn renners zich hier manifesteren, is amateuristisch. Enkele jaren geleden kregen de coureurs van Kelme veel credits omdat ze leven in de brouwerij brachten. We weten allemaal hoe het die ploeg is vergaan.’’
Adri wat is nu amateuristisch aan die aanvallen van Brutt en Ignatiev? ow hij bedoelt zeker dat het professioneel is om als Rabo team constant in de wielen mee te draaien, Van Heeswijk naar voren te brengen (door alleen Van Bon) en dan nog maar roemloos 15e worden
  vrijdag 18 mei 2007 @ 14:06:56 #161
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_49510188
Rabo mocht willen dat ze een man als Ignatiev in deze Giro hadden....
LastFM
  vrijdag 18 mei 2007 @ 14:09:08 #162
pi_49510258
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 13:57 schreef -skippybal- het volgende:
Maar goed ook dat Hamilton niet mee doet. Anders hadden we niet al die leuke Tinkoff renners in de aanval gehad
Aan de andere kant is Hamilton toch de enige van al die "Fuentes-renners" waar ik een beetje anders tegenaan kijkt. Hij is uiteindelijk wel net twee jaar geschorst geweest door die bloeddoping hé ...
  vrijdag 18 mei 2007 @ 14:12:37 #163
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_49510350
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 14:09 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Aan de andere kant is Hamilton toch de enige van al die "Fuentes-renners" waar ik een beetje anders tegenaan kijkt. Hij is uiteindelijk wel net twee jaar geschorst geweest door die bloeddoping hé ...
Yup, maar zo werkt het helaas niet in het wielrennen.
LastFM
  vrijdag 18 mei 2007 @ 14:12:57 #164
pi_49510363
quote:
,,Ik heb dingen gezien die me doen denken aan de wielersport van 25 jaar geleden in België.

,,Je houdt het toch niet meer voor mogelijk dat de eigenaar van een bedrijf dat een ploeg sponsort, ’smorgens in zijn racekleren een stuk van het parkoers aflegt en daarna met dat koerspak nog aan bij de ploegleider instapt.
Maw hetgene dat de wielersport in Vlaanderen groot maakte ? Ik snap absoluut niet wat daar zo vreemd aan is. De grote baas van Mapei was er toch bij elke koers van een beetje betekenis ook bij? Net als Marc Coucke van Omega Pharma nu ?

De ploegen zouden moeten smeken om sponsors die net zo begaan zijn met de sport zelf en waarvoor dit niet puur een numerieke marketingcampagne is ...
  vrijdag 18 mei 2007 @ 14:14:47 #165
pi_49510417
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 14:12 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Yup, maar zo werkt het helaas niet in het wielrennen.
Tjah, ik vind het toch opmerkelijk. Dat je alle andere Fuentes renners weigert is normaal, want ze zijn nooit gestraft geweest. Maar op zich is het toch Hamilton zijn schuld niet dat zijn dopingprogramma van het jaar waarin hij betrapt werd nu pas uitlekte ? Het enige wat je hem in principe kan verwijten is dat hij altijd de lippen stijf op elkaar heeft gehouden. Maar hij heeft wel z'n opgelegde traf uitgezeten.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 15:46:24 #166
pi_49513242
Zozo , nog een nieuwe link tussen Fuentes en Pereiro ...
pi_49513256
In plaats van een Sudoku lossen we dan een Fuentes op in de krant.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 15:48:13 #168
pi_49513296
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 15:46 schreef du_ke het volgende:
Aan de hand van codenamen en aanwijzingen zoeken we dan rennersnamen
  vrijdag 18 mei 2007 @ 15:48:13 #169
132605 kawotski
Il Dottore
pi_49513297
inventief om hondennamen te gebruiken
pi_49513496
Vanmol mengt zich ook maar in de dopingdiscussie
quote:
Yvan Vanmol, ploegdokter bij Quick Step-Innergetic, stelt zich vragen bij de spectaculaire progressie van de Spanjaard Juan José Cobo. "Cobo? Is dit onverklaarbaar? Zijn vooruitgang is toch spectaculair te noemen. Twee jaar geleden reed ik achter hem in de Ronde van Duitsland toen hij op pad was met Bram Tankink. Onze Nederlander reed hem er zo af, terwijl Saunier Duval in het Baskenland nu alle ploegen naar huis fietste. In het hedendaagse wielrennen is het maar normaal dat er daar vragen bij gesteld worden", aldus Vanmol in een interview met Het Nieuwsblad.

Niet alleen Cobo, maar ook het Spaanse wielrennen in het algemeen werd kritisch geanalyseerd door de dokter. Vanmol is er van overtuigd dat het ‘dopingspook’ daar zeker nog niet verdwenen is. "In Spanje is het nog niet gedaan. We spreken nu over Fuentes, maar ik denk dat er verschillende ‘Fuentessen’ zijn. Spanje is het laatste land waar het systematisch gebeurt. Dat komt door de mentaliteit en de straffeloosheid die er altijd heerste bij dit soort daden."

"Neem nu de Vuelta: de eerste week zijn we (de renner van Quick Step, nvdr.) echt competitief. Na de eerste rustdag worden we weggereden en na de tweede rustdag rijden we er volslagen voor spek en bonen bij. Je kan zo zeggen: die 25 renners gaan aan de voet van de laatste col komen en onder elkaar uitmaken wie er wint. Met andere woorden: wij komen gehandicapt aan de start. Met anderhalf been of zo. Dit is heel frustrerend voor onze renners."
pi_49513570
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 15:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Zozo , nog een nieuwe link tussen Fuentes en Pereiro ...
Die hadden we hier toch al
  vrijdag 18 mei 2007 @ 16:03:54 #172
pi_49513737
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 15:54 schreef Biggs. het volgende:
[..]

In hetzelfde jaar van die rit met Tankink was Cobo anders wel al 10de in de Coppa Placci
  vrijdag 18 mei 2007 @ 16:27:47 #173
62913 Blik
The one and Only!
pi_49514419
Ik heb trouwens eens even de etappes van de Tour de France bekeken van komende zomer, ik vind het echt een laffe Tour weer. 3 aankomsten bergop, maar volgens mij geen één van de "Hors Category".

Ben blij dat ik in ieder geval niks ga missen komende zomer als op vakantie ben
pi_49514759
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 16:27 schreef Blik het volgende:
Ik heb trouwens eens even de etappes van de Tour de France bekeken van komende zomer, ik vind het echt een laffe Tour weer. 3 aankomsten bergop, maar volgens mij geen één van de "Hors Category".

2x buitencategorie aankomst, Plateau de Beille, en de Aubisque.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 16:59:10 #175
62913 Blik
The one and Only!
pi_49515342
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 16:39 schreef Ereinion het volgende:

[..]

2x buitencategorie aankomst, Plateau de Beille, en de Aubisque.
Plateau de Beille is maar tot 1780 meter, de top ligt tegen de 2000 meter aan (staat trouwens ook niet als hors category aangegeven op de toursite).
Van de Aubisque heb je gelijk, ik dacht dat die tot boven de 2000 meter was, maar dat is dus niet zo, (staat trouwens ook niet als hors category aangegeven op de toursite)
pi_49516076
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 16:59 schreef Blik het volgende:

[..]

Plateau de Beille is maar tot 1780 meter, de top ligt tegen de 2000 meter aan (staat trouwens ook niet als hors category aangegeven op de toursite).
Van de Aubisque heb je gelijk, ik dacht dat die tot boven de 2000 meter was, maar dat is dus niet zo, (staat trouwens ook niet als hors category aangegeven op de toursite)
Plateau de Beille is HC vanwege het stijgingspercentage. De aubisque wordt toch vaak in combinatie met de tourmalet genomen? En bij mij weten is deze dan altijd 1e categorie.
pi_49516669
En wie het eerst boven is krijgt de grootste spuit doping of wat is de relevantie voor dit topic?
pi_49516868
Om maar weer ontopic te gaan, in het rijtje: waarom zou ik mezelf niet even onnodig verdacht maken?
quote:
PEREIRO STOPT ALS HIJ DNA MOET AFGEVEN
een DNA-test. Wielrennen heeft dan geen
zin meer", zei hij in de Spaanse media.

Pereiro spant een proces aan tegen de
Italiaanse krant Il Giornale. Die
bracht de renner van Caisse d'Epargne
in verband met het dopingschandaal rond
de Spaanse dokter Fuentes. "Ik ken die
niet en heb hem nog nooit gezien."

Pereiro werd vorig jaar tweede in de
Tour. Maar hij kan nog als winnaar uit-
geroepen worden omdat de organisatie de
zege van Landis geschrapt heeft.
Verschrikkelijk inderdaad, zo'n wattenstaafje door je mond. Ik zou ook mijn carriere, reputatie en een salaris van een miljoen per jaar weggooien als iemand mij vroeg een wattenstaafje door mijn mond te halen. Volkomen gelijk heeft hij.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 17:55:30 #179
pi_49517059
Schorsen die hap die een DNA-test weigeren ...
pi_49517586
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 17:55 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Schorsen die hap die een DNA-test weigeren ...
Inderdaad, zijn team zegt zelf dat alle renners een verklaring ondertekend hebben waarin ze verklaren bereid zijn DNA af te staan als dat gevraagd wordt.
pi_49518194
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 16:59 schreef Blik het volgende:

[..]

Bij de aubisque gaan ze dit jaar ook niet tot de top, maar naar een dorpje ergens op driekwart van de klim (zoals ze wel eens deden met La Mongie op de Tourmalet).

En inderdaad, DNA niet afstaan is imo hetzelfde als toegeven gebruikt te hebben,
schuiven we de tourtitel eventjes door naar rechts naar Andreas? beste Andreas, heb jij 'm wel verdiend?
  vrijdag 18 mei 2007 @ 18:47:24 #182
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_49518241
Duitsers verdienen het altijd te winnen.

Uhhhh... Met wielrennen dan
LastFM
pi_49518550
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 15:54 schreef Biggs. het volgende:
[..]

Idd, oprotten die kerel! Ik heb het niet zo op Quickstep met hun grote bek altijd.
pi_49518839
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 18:45 schreef Gitanki het volgende:

[..]

schuiven we de tourtitel eventjes door naar rechts naar Andreas? beste Andreas, heb jij 'm wel verdiend?
Andreas, de boezemvriend van Hijo di Rudico
  vrijdag 18 mei 2007 @ 19:48:55 #185
40566 Ericr
Livewrong
pi_49520292
Dan maar de zege naar Sastre, als CSC-er en Spanjaard zou je toch zeggen dat die wel clean was

Maar ja alles beter dan Cadel Evans die de Tour wint, Cadel wie? Kan me niet eens meer voor de geest halen wanneer die in de Tour van 2006 een seconde op kop heeft gereden.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 19:49:39 #186
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_49520322
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 19:48 schreef Ericr het volgende:

Maar ja alles beter dan Cadel Evans die de Tour wint, Cadel wie? Kan me niet eens meer voor de geest halen wanneer die in de Tour van 2006 een seconde op kop heeft gereden.
Dan ben je zeker z'n tijdrit vergeten
LastFM
pi_49520510
Gewoon Zabel tot winnaar uitroepen. Dan weet je tenminste zeker dat de winnaar clean was.
pi_49520860
quote:
MALIBU - Tourwinnaar Floyd Landis heeft zijn manager Will Geoghegan met onmiddellijke ingang ontslagen.
ARTIKELSchokkende getuigenis van LeMond

Dit gebeurde nadat drievoudig Tourkampioen Greg LeMond verklaard had dat hij deze week is bedreigd door Geoghegan.

LeMond deed zijn beschuldiging tijdens de behandeling van de dopingzaak rond de Amerikaanse wielrenner Floyd Landis in Malibu donderdag.

De ontslagen manager heeft inmiddels via zijn advocaat zijn excuses aan Lemond gemaakt. ‘Ik had nooit mogen bellen. Dat is heel dom geweest. Ik was echter zo boos over het onrecht dat Landis wordt aangedaan. Dat had ik nooit zo mogen laten blijken. Daar heb ik heel veel spijt van.’ Geoghegan is behalve de manager ook een vriend van Landis.

Landis hangt een tweejarige schorsing boven het hoofd, alsmede het verlies van zijn eindzege in de Tour. Mocht hij schuldig worden verklaard, dan zal hij in beroep gaan bij het sporttribunaal in Lausanne. Bij een vrijspraak zullen de betrokken instanties (WADA, het Amerikaans antidopingbureau en waarschijnlijk de internationale wielerunie UCI) hetzelfde doen.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 20:10:58 #189
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_49521129
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 17:47 schreef Ereinion het volgende:
Om maar weer ontopic te gaan, in het rijtje: waarom zou ik mezelf niet even onnodig verdacht maken?
[..]

Verschrikkelijk inderdaad, zo'n wattenstaafje door je mond. Ik zou ook mijn carriere, reputatie en een salaris van een miljoen per jaar weggooien als iemand mij vroeg een wattenstaafje door mijn mond te halen. Volkomen gelijk heeft hij.
Heeft bettini ook niet eens zoiets gezegd?

Lijkt erop dat hij een beetje paniekerig reageert. Als Landis de zege zal worden ontnomen gaat men nog meer achter hem aan. In de zin van aandacht en alles onder de loep nemen.

Overigens is het dom om te zeggen dat je fuentes nog nooit hebt gezien. Ik geloof hier namelijk niks van. Als er ook maar 1 iemand is die verklaard dat hij ze samen heeft gezien, al is het een terras bezoekje (bier is altijd funest), dan heeft hij al over iets met fuentes gelogen. Dan zal niemand je meer geloven. Erg domme uitspraak.
And that is the news.''
  vrijdag 18 mei 2007 @ 20:47:02 #190
pi_49522526
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 18:45 schreef Gitanki het volgende:

Het laatste DDR-product ...
  vrijdag 18 mei 2007 @ 20:48:06 #191
pi_49522569
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 20:10 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Heeft bettini ook niet eens zoiets gezegd?

Lijkt erop dat hij een beetje paniekerig reageert. Als Landis de zege zal worden ontnomen gaat men nog meer achter hem aan. In de zin van aandacht en alles onder de loep nemen.

Overigens is het dom om te zeggen dat je fuentes nog nooit hebt gezien. Ik geloof hier namelijk niks van. Als er ook maar 1 iemand is die verklaard dat hij ze samen heeft gezien, al is het een terras bezoekje (bier is altijd funest), dan heeft hij al over iets met fuentes gelogen. Dan zal niemand je meer geloven. Erg domme uitspraak.
Het is trouwens hoe dan ook héél ongeloofwaardig als je weet dat zijn eigen trainer de ex-trainer van de vrouw van Fuentes is en hij en Fuentes jarenlang samen optrokken ...
  zaterdag 19 mei 2007 @ 09:19:08 #192
127004 maril
Smeetsfan
pi_49534491
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 15:46 schreef du_ke het volgende:
Die vond ik heel leuk.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
  zaterdag 19 mei 2007 @ 11:11:07 #193
132605 kawotski
Il Dottore
pi_49535792
lees net dat de hondennaam uit Galicia niet opgaat. Pereiro zegt dat de naam Urko een berg is in het Baskenland, de hondennaam is Urco.. , zal dus niet lang duren of de jacht wordt geopend op een Bask
pi_49536941
Fuentes kan gewoon niet spellen, schuldig
  zaterdag 19 mei 2007 @ 12:00:59 #195
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_49536964
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 11:11 schreef kawotski het volgende:
lees net dat de hondennaam uit Galicia niet opgaat. Pereiro zegt dat de naam Urko een berg is in het Baskenland, de hondennaam is Urco.. , zal dus niet lang duren of de jacht wordt geopend op een Bask
Urko Eizagirre is zeker te makkelijk
And that is the news.''
pi_49537301
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 11:11 schreef kawotski het volgende:

Hier staat anders Urco met een C (staat bij niveal 4, de U is niet te lezen doordat daar een gat in het papier zat).

Maar dit soort verhalen zou ik niet al te serieus nemen. De advocaat van Scarponi beweerde een tijdje geleden ook triomfantelijk dat Zapatero helemaal niet hetzelfde betekende als Scarponi, maar dat het italiaans voor schoenmaker juist calzolaio is, de enige die in het peloton schoenmaker zou heten zou een duitser zijn. Een week later bekende Scarponi voor het CONI dat hij gepakt had. De advocaat van Basso beweerde weer doodleuk dat zijn hond niet Birillo heette, maar Tarello, dat had hij de dochter van Basso horen zeggen, een kind zou toch niet zich vergissen in de naam van haar eigen hond? Het resultaat is bekend.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 12:22:33 #197
67640 SaintOfKillers
pi_49537466
Ik begrijp het nog steeds niet, dat gedoe met die codenamen. Ofwel gebruik je serieuze codes en geen flauwekul die door de eerste de beste peuter kan ontcijferd worden. Ofwel gebruik je gewoon de echte namen.

Maar dit is echt van dat halfslachtig gedoe.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 12:28:52 #198
40566 Ericr
Livewrong
pi_49537602
Wie is Sansone eigenlijk, niveautje Ullrich en Basso in ieder geval (in 2004).

-- gezocht, Botero dus.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 12:39:16 #199
pi_49537819
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 12:14 schreef Ereinion het volgende:

[..]

[afbeelding]

Hier staat anders Urco met een C (staat bij niveal 4, de U is niet te lezen doordat daar een gat in het papier zat).

Maar dit soort verhalen zou ik niet al te serieus nemen. De advocaat van Scarponi beweerde een tijdje geleden ook triomfantelijk dat Zapatero helemaal niet hetzelfde betekende als Scarponi, maar dat het italiaans voor schoenmaker juist calzolaio is, de enige die in het peloton schoenmaker zou heten zou een duitser zijn. Een week later bekende Scarponi voor het CONI dat hij gepakt had. De advocaat van Basso beweerde weer doodleuk dat zijn hond niet Birillo heette, maar Tarello, dat had hij de dochter van Basso horen zeggen, een kind zou toch niet zich vergissen in de naam van haar eigen hond? Het resultaat is bekend.
Het is vrij duidelijk. Als hij echt niks met Fuentes te maken had en er dus zeker géén bloedzakjes van hem daar liggen dan stem je doodgewoon in met een DNA-test. Meer nog, dan vraag je er allicht zelf zo snel mogelijk om, om je onschuld te bewijzen ...
pi_49537927
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 16:27 schreef Blik het volgende:

Ik denk dat een laffe Tour voor een keertje wel goed zou zijn. Ik hoor vaak van die verhalen van: ''willen de renners gezond blijven, dan moeten ze wel doping gebruiken". Dit zal dan wel voor een deel aan de zwaarte van bijvoorbeeld zo'n Tour liggen.
Opzich wel jammer, ik hou ook wel spectaculaire etappes. Maar in relevantie tot dit topic is het misschien niet eens zo slecht. Alhoewel ik het niet echt een laf parcours zou noemen.
pi_49563501
quote:
Roberto Heras is counting down towards the end of his two-year suspension and hopes to return to professional cycling. According to Sportwereld, he anticipates no problem in finding a place on a Spanish team.

He will be 34 years-old for the 2008 season, but says, "I see absolutely no problem with my condition."

Heras tested positive for EPO during the Vuelta a Espana 2005. He won the race, but was stripped of his title.
quote:
Landis testifies to his innocence under oath
By Philippa Bourke

Floyd Landis vigorously denied the charge that he ever took testosterone or banned substances during his cycling career, which began on dusty mountain trails in Pennsylvania and later saw him ascending the breathtaking climbs of Europe's Alps to a Tour de France win in 2006.

He flatly rejected the claim of Greg LeMond that he had admitted to doping in a heart-to-heart telephone conversation where LeMond, who in confiding his history of child abuse, had revealed what Landis more than once referred to as one of the worst things that could happen to a person.

Referring to LeMond's sexual abuse, Landis said, "It traumatized me," adding that he did not know how to respond. "I apologized .... Again, I apologized," he recalled.

He said when he later talked to LeMond, who spoke of Landis admitting to taking testosterone in the earlier conversation, he told LeMond he did not do so in the earlier call, but LeMond persisted that that was how he recalled the conversation.

Delivered with humility and in a short, staccato-style speech, Landis' testimony laid bare the friction with Lance Armstrong, the trials of competition and injury, and notably, colossal bad management and decision-making at various turns in the saga since learning of his positive doping results in France – right up until his business manager's calls to LeMond three nights ago in Malibu.

More than anything, it was a tale of the fragility of friendships formed on the road and in the intensity of competition. In responding to his own team's attorney Howard Jacobs's final dramatic question about why it was that the arbitration panel should believe him, Landis defended not just his career, but his substance as a man:

"Well they should believe me because people are defined by their principles and how they make their decisions. To me, bicycle racing was rewarding for the pure fact that I was proud of myself when I put the work into it, and I could see results and get something out of it.

"Whatever those results were, as long as I knew that I did the work, that I earned what I got, that was satisfying for me – obviously trying to win - some win more than others - but nevertheless, it's a matter of who I am. And it wouldn't serve any purpose for me to cheat and win the Tour because I wouldn't be proud of it and that's just not what the goal was in the end."

Earlier Saturday, German scientist Wilhelm Schnazer, director of a testing lab in Cologne, testified when called by the US Anti-Doping Agency (USADA). He described how testosterone gel affects a doping test. Schnazer's testimony was given over the phone after the hearing started one hour late this morning.

According to the Associated Press, Schnazer explained how testosterone gel causes one of the four components measured in a doping test to spike when others are unaffected. USADA defines a positive test as any one of the components being above a specified threshold.

Pro cyclist Joe Papp, who is serving his own two-year suspension, effective last Thursday, for a positive test for testosterone during the Tour of Turkey last summer, also testified. He provided accounts of how testosterone gel aided the recovery of cyclists during stage races like the Tour. The testimony directly contradicted opening statements by defense attorneys to the effect that testosterone does not benefit racers in stage races.
  zondag 20 mei 2007 @ 16:06:37 #202
pi_49573388
Het draait om principes volgens Landis. Nee Floyd, het draait om het feit of die stalen positief of niet zijn.

Het blijft opvallend hoe sterk ze in dat proces toch rond alles daarrond willen praten ...
pi_49624510
Tegenstrijdige berichtgeving over Pereiro:
quote:
De Spanjaard Oscar Pereiro (Caisse d'Epargne) verklaarde in de Spaanse krant El Mundo dat hij wél bereid is om een DNA-staal af te staan. Dat in tegenstelling met vorige berichten.

De Spanjaard werd door enkele media beschuldigd van betrokkenheid in de zaak-Fuentes, maar zelf blijft hij dat nog steeds ontkennen. De tweede van de Tour 2006 beweert dat hij Eufemiano Fuentes, de spilfiguur in de Spaanse dopingzaak, nog nooit ontmoet heeft.

Ook de insinuaties mocht Pereiro gelijkstaan aan de codenaam Urko (een mythische hondenfiguur uit de Galicische geschiedenis), slaan volgens Pereiro op niks. "Fout", zegt Pereiro, "die hond heet Urco met C. Urko met K is een berg in Baskenland, in de provincie Gipuzkoa", aldus de Spanjaard.
Ik zou zeggen doe die DNA test maar
  maandag 21 mei 2007 @ 22:01:19 #204
132605 kawotski
Il Dottore
pi_49624911
Hier kan GTST en ONM niet tegenop, vermaak me elke dag weer
  maandag 21 mei 2007 @ 22:44:08 #205
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_49626878
quote:
'Artsen dienden doping bij Telekom toe'
Uitgegeven: 21 mei 2007 22:18

HAMBURG - De artsen Lothar Heinrich en Andreas Schmid hebben bij de Duitse wielerploeg Telekom zelf epo toegediend. Oud-renner Bert Dietz heeft dit maandag in het praatprogramma Beckmann van de Duitse televisiezender ARD verklaard.

"De artsen hebben - wanneer ze zelf aanwezig waren - zelf de epo ingespoten. Wanneer ze er niet waren lieten ze het over aan de verzorgers, zoals Jeff d'Hont", aldus Dietz. Dietz reed tussen 1994 en 1998 aan de zijde van Bjarne Riis en Jan Ullrich bij Telekom.

Vorige maand liet D'Hont in zijn boek al weten dat er bij Telekom sprake was van systematisch gebruik van dope. De artsen Heinrich en Schmid werden daarop voorlopig geschorst door T-Mobile, de opvolger van Telekom.

(c) ANP
And that is the news.''
pi_49640517
quote:
Hondo ziet af van procederen
22 mei 2007

COTTBUS (ANP) - Danilo Hondo ziet af van verdere juridische procedures tegen zijn schorsing wegens doping. De 33-jarige Duitse wielrenner, die in april 2005 positief is bevonden op het stimulerende middel carfedon, is van mening dat er te veel onzekerheden zijn in de zaak.

Hij vocht zijn uitsluiting in een eerdere instantie met succes aan bij de Zwitserse rechter. ,,Ik wacht het einde van mijn schorsing maar gewoon af. Dat is over ruim een half jaar, in januari 2008'', liet Hondo dinsdag in Cottbus weten. De sprinter staat onder contract bij de Italiaans-Russische formatie Tinkoff. Hij zei nog zeker drie of vier jaar te willen doorgaan met wielrennen.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 14:25:10 #207
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_49644652
quote:
Wetenschappers steunen Landis
Uitgegeven: 22 mei 2007 14:03
Laatst gewijzigd: 22 mei 2007 14:04

MALIBU - In de dopingzaak van wielrenner Floyd Landis hebben twee wetenschappers het maandag opgenomen voor de Tourwinnaar van 2006, die testosterongebruik wordt verweten.

De Amerikaan John Amory en zijn Duitse collega Wolfram Meier-Augenstein, erkende specialisten op dit terrein, traden op als 'getuigen decharge'.

Ze spraken op de zevende dag van de zitting in Malibu hun twijfel uit over de in het dopinglaboratorium van Châtenay-Malabry gebruikte onderzoeksmethode, de gevolgde procedure en de duiding van de resultaten.

Nut

Ze voerden bovendien aan dat er geen wetenschappelijk bewijs is voor het nut van toediening van het anabole hormoon op dat bewuste moment tijdens de Tour.

Dinsdag is het de beurt aan de aanklagers om Landis aan een kruisverhoor te onderwerpen over diens positieve test na de zeventiende etappe.
Is het nu zo moeilijk om een 2e lab een onderzoek uit te laten voeren met alle b stalen? Iedereen met zijn neus erop zodat daarover geen gezeur meer komt. Positief, dan schuldig. Negatief, dan onschuldig.
Gezeur over dat het misschien niet eens prestatieverbeterend is. daarom heeft hij het middel wel gekozen. die ene o,o5 kans dat het niet werkt kan je dan altijd aanvoeren als zijnde dat het niet 100% is bewezen dat het middel helpt. Als er iets in zat wat er niet in hoorde dan heb je iedergeval geprobeerd de boel te belazeren. En het staat op de lijst, dat weet hij ook. Stom amerikaans geneuzel zeg

eigenlijk moet je als wielerfans een stichting opzetten en de verliezende partij aanklagen. Miljarden gaan eisen wegens psychisch geleden schade door de hele afaire. En door het in diskrediet brengen van het wielrennen wat je zo aan het hart gaat. Amerika is gek genoeg om er nog geld voor te geven ook.
And that is the news.''
  dinsdag 22 mei 2007 @ 14:37:14 #208
pi_49645115
Het speelt toch geen rol of het nu "nuttig" was om testosteron toe te dienen op dat moment van de Tour? Het gaat erom of dat nu in zijn bloed zat of niet. Of dat nu nuttig is of niet, dan moet je maar tegen het WADA gaan procederen dat ze het van de verboden lijst afhalen. Dat heeft niks met deze zaak te maken.

Maar goed , het is allang duidelijk, ze gaan Landis vrijspreken op dat showproces dus.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 14:38:53 #209
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_49645191
Zijn ze daar soms zo dom dat ze nog niet gehoord hebben van het in Europa o zo hippe bloedtransfusie?
LastFM
  dinsdag 22 mei 2007 @ 14:53:14 #210
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_49645821
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 14:38 schreef -skippybal- het volgende:
Zijn ze daar soms zo dom dat ze nog niet gehoord hebben van het in Europa o zo hippe bloedtransfusie?
CNN presenteerde laatste de thermostaat en de 2knop doortrek WC als een nieuwe technische uitvinding
And that is the news.''
pi_49646383
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 14:37 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

Maar goed , het is allang duidelijk, ze gaan Landis vrijspreken op dat showproces dus.
Daar ben ik ook bang voor
Bah
pi_49646548
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 14:25 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

eigenlijk moet je als wielerfans een stichting opzetten en de verliezende partij aanklagen. Miljarden gaan eisen wegens psychisch geleden schade door de hele afaire. En door het in diskrediet brengen van het wielrennen wat je zo aan het hart gaat. Amerika is gek genoeg om er nog geld voor te geven ook.
Precies en dan Landis even leegpersen tot de laatste cent, kan ie weer bij z'n ouders gaan wonen, zonder electriciteitsrekeningen en andere luxe
pi_49647239
Team Telekom zwaar in de EPO verwikkeld.
Telekom houdt waarschijnljk zelfs op met de fietssport nadat gisteren een vroeger coureur op de televisie het EPO Verleden van team Telekom heeft bloot gelegd.

Bert Dietz liet er geen twijfel over dat van 94 tot 98 ierdereen bij Team TelekomEPO Moest nemen . Dus ook Ulrich toen hij e T d F heeft gewonnen

wat een ramp
het houdt niet op.
pi_49647528
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 15:27 schreef CANARIS het volgende:
Team Telekom zwaar in de EPO verwikkeld.
Telekom houdt waarschijnljk zelfs op met de fietssport nadat gisteren een vroeger coureur op de televisie het EPO Verleden van team Telekom heeft bloot gelegd.

Bert Dietz liet er geen twijfel over dat van 94 tot 98 ierdereen bij Team TelekomEPO Moest nemen . Dus ook Ulrich toen hij e T d F heeft gewonnen

wat een ramp
het houdt niet op.

Dietz heeft gezegd dat renners het op aanvraag konden gebruiken, dus feitelijk weten we niet of iedereen daar elke dag een spuit epo gezet kreeg (op een gegeven moment deden veel renners het zelf volgens Dietz). Als iemand als Zabel zegt dat hij nooit gebruikt heeft geloof ik hem. Overigens heet het team allang T-Mobile, heeft de ploeg een totaal ander management dan toen en zijn ze nu zelfs een van de voorvechters van schone sport...
  dinsdag 22 mei 2007 @ 15:34:35 #215
pi_49647552
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 15:10 schreef Gitanki het volgende:

[..]

Precies en dan Landis even leegpersen tot de laatste cent, kan ie weer bij z'n ouders gaan wonen, zonder electriciteitsrekeningen en andere luxe
Om het trouwens helemaal Amerikaans te maken: zijn moeder zit ook al elke dag op dat proces al glimlachend haar zoon te steunen. Voor de show natuurlijk. Zou ze al uit haar beschermde community gegooid zijn daarvoor ?
pi_49647785
Ach, dat gedoe rond T-Mobile is toch allemaal oude koek. We weten toch zo langzamerhand wel dat midden jaren '90 in (bijna) alle topploegen iedereen aan de EPO zat? Laten ze wat haast maken met de zaak Fuentes, in plaats van zaken van meer dan 10 jaar geleden.
pi_49647903
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 15:34 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dietz heeft gezegd dat renners het op aanvraag konden gebruiken, dus feitelijk weten we niet of iedereen daar elke dag een spuit epo gezet kreeg (op een gegeven moment deden veel renners het zelf volgens Dietz). Als iemand als Zabel zegt dat hij nooit gebruikt heeft geloof ik hem. Overigens heet het team allang T-Mobile, heeft de ploeg een totaal ander management dan toen en zijn ze nu zelfs een van de voorvechters van schone sport...
Ja dank je dekoekoek
Rolf Aldag die in die tijd heeft meegreden?? Telekom heeft al bekend gegeven met Aladg te moeten praten en weet neit of ze hun engenem,ent daarna nog dorzetten

En Dietz heeft iets heel anders gezegd
Dietz heeft letterlijk het volgende gezegd
"Sie haben es angeboten. Aber natürlich in so einer Form, dass jeder wusste: Wenn ich es jetzt nicht nehme, habe ich wahrscheinlich am Jahresende so schlechte Ergebnisse, dass mein Vertrag nicht verlängert wird. Es war schon eindeutig, ja"

Aangesproken op zijn collegens ( Aldag, Ullrich en Zabel) zet hij , dat
niet met zijn vinger op hun gaat wijzen , maar het verstandig zou zijn wanmneer zij ook eindelijke Klartext gaan praten."
Dat is niet meer suggestief , dat is 100% Schuldig !
pi_49652120
quote:
Früherer Telekom-Profi Henn gesteht Doping
Die Affäre um das Team Telekom weitet sich aus: Als zweiter Ex-Profi hat Christian Henn, heute Sportlicher Leiter bei Gerolsteiner, Epo-Doping während seiner aktiven Zeit gestanden. Dies bestätigte Gerolsteiner-Teamchef Hans-Michael Holczer, der Henn behalten will.

Hamburg - Henn sagte dem "Kölner Stadt-Anzeiger", der Doping-Missbrauch habe sich auf die Zeit von 1995 bis zu seinem Karriereende 1999 erstreckt. "Die Zeit war so, sonst hätte man nicht vernünftig mitfahren können. Es ging nur hopp oder top", meinte der heutige Sportliche Leiter beim Team Gerolsteiner. Er bezeichnete die Jahre als "die schlimmste Zeit meines Lebens". Er wollte keine Angaben darüber machen, woher er Epo bekommen und wie er es sich zugeführt hatte.

DDP
Ex-Telekom-Profi Henn: "Es ging nur hopp oder topp."
Die Manipulation sei laut Henn von den Freiburger Mannschaftsärzten Lothar Heinrich und Andreas Schmid vorgenommen worden. Der 42-Jährige Henn ist seit 2001 Sportlicher Leiter beim Team Gerolsteiner. Gestern hatte sich sein ehemaliger Teamkollege Bert Dietz zu früheren Manipulationen bekannt.

Trotz seines Geständnisses soll Henn weiter als Sportlicher Leiter für Gerolsteiner tätig sein. Teamchef Holczer sagte SPIEGEL ONLINE: "Ich gehe davon aus, dass es für ihn im Team keine Konsequenz geben wird. Er hat hier sieben Jahre lang einen einwandfreien Job gemacht. Sollten sich Verfehlungen bei Gerolsteiner herausstellen, kennen wir allerdings keine Toleranz."

Holczer erklärte weiter: "Wenn wir ihn jetzt rausschneißen, nachdem er als einer der Ersten den Mund aufmacht, wäre das ein falsches Zeichen. Genau das erwartet dieses Schweigekartell doch: Wer redet, fliegt raus. So bricht man das Schweigen nie."

Der Vorstand der Universität Freiburg hat die des Dopings beschuldigten Ärzte Heinrich und Schmid heute bis zur Klärung der Vorwürfe freigestellt. Die Maßnahme wurde im Einvernehmen mit beiden Medizinern getroffen, es gelte auch weiter die Unschuldsvermutung, hieß es in einer Erklärung der Universität. Zugleich beendete das Klinikum vorerst sein Engagement für das T-Mobile Team. Es zog seine drei anderen bislang noch für den Radrennstall tätigen Ärzte zurück, da die Basis für eine vertrauensvolle Zusammenarbeit nicht mehr vorhanden sei.

Nach ersten Vorwürfen des ehemaligen belgischen Telekom-Betreuers Jef d'Hont im SPIEGEL hatte das Team T-Mobile im vergangenen Monat bereits seine Team-Ärzte suspendiert, die Uniklinik Freiburg hatte eine unabhängige Untersuchungs- Kommission eingesetzt. Die Staatsanwaltschaft ermittelt gegen die Mediziner. Auch die Rolle des Ex-Profis Rolf Aldag, seit Saisonbeginn als Teamchef an der Spitze der sportlichen Leitung der Bonner Mannschaft, soll laut Frommert intensiv hinterfragt werden: "Wir werden völlig offen mit ihm reden."
nu ook al Henn die bekend, gaat lekker zo
pi_49652837
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 15:39 schreef Ereinion het volgende:
Ach, dat gedoe rond T-Mobile is toch allemaal oude koek. We weten toch zo langzamerhand wel dat midden jaren '90 in (bijna) alle topploegen iedereen aan de EPO zat? Laten ze wat haast maken met de zaak Fuentes, in plaats van zaken van meer dan 10 jaar geleden.
Speelt zich inderdaad 10 jaar geleden af, echter die 2 artsen waren tot voor kort werkzaam voor T-Mobile. Je kunt je dus afvragen of ze niet tot doorgegaan zijn met doping verstrekken.
pi_49653435
Vanmiddag hadden ze een klein verslagje in het sportjournaal met onder meer beelden van Dietz, zal er om 19.00 wel weer inzitten...
  dinsdag 22 mei 2007 @ 18:33:36 #221
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_49654680
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 15:34 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Om het trouwens helemaal Amerikaans te maken: zijn moeder zit ook al elke dag op dat proces al glimlachend haar zoon te steunen. Voor de show natuurlijk. Zou ze al uit haar beschermde community gegooid zijn daarvoor ?
Een moeder die haar zoon steunt? Schandalig!!!
  dinsdag 22 mei 2007 @ 18:51:13 #222
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_49655305
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 18:03 schreef wimderon het volgende:
Vanmiddag hadden ze een klein verslagje in het sportjournaal met onder meer beelden van Dietz, zal er om 19.00 wel weer inzitten...
Klopt, nu .
sig verwijderd door FA
  dinsdag 22 mei 2007 @ 18:52:17 #223
pi_49655341
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 18:33 schreef JelleS het volgende:

[..]

Een moeder die haar zoon steunt? Schandalig!!!
In Amerikaanse processen is het héél gebruikelijk dat de vrouw en/of de moeder van de mogelijke dader vlakbij zitten in de rechtszaal en al glimlachend zich sterk houden en met zo'n houding tonen dat ze vol geloven in de onschuld ervan.

In dit geval hebben ze dat mens daarvoor zelfs uit de vroege middeleeuwen gehaald om in de rechtzaal te zitten knikken bij het horen van verdedigingen waar ze geen snars van begrijpt. ...
pi_49663283
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 15:42 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Ja dank je dekoekoek
Rolf Aldag die in die tijd heeft meegreden?? Telekom heeft al bekend gegeven met Aladg te moeten praten en weet neit of ze hun engenem,ent daarna nog dorzetten

En Dietz heeft iets heel anders gezegd
Dietz heeft letterlijk het volgende gezegd
"Sie haben es angeboten. Aber natürlich in so einer Form, dass jeder wusste: Wenn ich es jetzt nicht nehme, habe ich wahrscheinlich am Jahresende so schlechte Ergebnisse, dass mein Vertrag nicht verlängert wird. Es war schon eindeutig, ja"

Aangesproken op zijn collegens ( Aldag, Ullrich en Zabel) zet hij , dat
niet met zijn vinger op hun gaat wijzen , maar het verstandig zou zijn wanmneer zij ook eindelijke Klartext gaan praten."
Dat is niet meer suggestief , dat is 100% Schuldig !
Hoezo 100% schuldig? Hij zegt dat het de renners aangeboden werd, het lijkt me sterk dat Dietz alle teamgenoten ingespoten heeft zien worden. Als ik me niet vergis heeft D'Hont ook altijd gezegd dat Zabel zowat de enige was die er niets van moest hebben:

Alleen sprinter Erik Zabel zou weigeren prestatiebevorderende middelen tot zich te nemen. "Hij heeft wel eens een kleine dosis epo geprobeerd, maar was er categoriek tegen. Hij zei dat hij het niet nodig had", stelt D'hont. "En kijk, zoveel jaar later is hij de enige die een lange carrière heeft kunnen opbouwen."

En ik ben ook eerder geneigd Zabel te geloven dan Riis als hij zegt niet gebruikt te hebben.

Nu ik toch op Riis kom, kwam dit nog tegen, weet niet of het ooit gepost is hier:
quote:
‘Bjarne Riis kon niet van epo afblijven’

De Belgische oud-wielerverzorger Jef d’Hont beschuldigt in zijn pas verschenen memoires renners van Telekom van doping. „Riis kon zijn vingers nog nauwelijks bewegen. Zijn lichaam was helemaal verkrampt.”

Rotterdam, 4 mei. Bijna was de wielerwereld in juni 1996 opgeschrikt door een grote dopingaffaire bij de Duitse ploeg Telekom. De Belgische oud-verzorger Jef d’Hont vertelt in zijn boek Memoires van een wielerverzorger, waarvan het Belgische weekblad Humo deze week een deel publiceerde, hoe het op het nippertje niet zo ver kwam.

D’Hont, als renner en soigneur meer dan vijftig jaar betrokken bij de wielersport, werkte van 1992 tot en met 1996 bij Team Telekom, de voorloper van T-Mobile. In zijn boek beschuldigt hij zijn vroegere werkgever van het structureel verstrekken van dope aan renners.

Na de Ronde van Zwitserland rijdt d’Hont met een camper vol dopingprodukten die hij had opgehaald bij de universiteit van Freiburg naar huis, schrijft hij. Bij de grens, in het Luxemburgse Martelange, wordt de verzorger aangehouden. De douane opent de auto. „Ik had de hele dopingapotheek van Telekom bij me. Ik was kaputt, ik hing.” Tot een van de douaniers iets anders opmerkte. Er zit geen tolvignet op de auto. Aandacht afgeleid, d’Hont betaalt en mag doorrijden. „Met de bibber in mijn benen. Ik was aan de hel ontsnapt.”

Twee jaar later ontplofte de wielerwereld alsnog. Willy Voet, een Belgische soigneur van de Festina-ploeg, werd vlak voor de Tour aangehouden bij de Franse grens met een ploegwagen vol dope. In zijn boek Prikken en slikken onthulde hij in 1999 de dope-praktijken in het peloton. Vanaf begin jaren negentig was het gebruik van epo en groeihormoon eerder regel dan uitzondering.

Het boek van d’Hont is een variatie op het thema van Voet. De Belg beschrijft hoe ook bij Telekom een dopingsysteem onstond. Via de renners Uwe Ampler en Uwe Raab, beiden daarvoor in dienst van het Nederlandse PDM, komt de ploeg in aanraking met epo. „Nu epo zijn intrede had gedaan in onze ploeg, besloten de dokters van de universiteit van Freiburg om Olaf Ludwig op die manier te prepareren voor het WK [in 1993] in Oslo. Er werd een dopingschema opgesteld voor Ludwig. Hij zou in totaal tien keer duizend eenheden epo ingespoten krijgen.”

Volgens d’Hont werd het dopegebruik daarna verder gestructureerd. „Het eposysteem werd geïnstalleerd binnen de Telekomploeg. De dokters van de universiteit van Freiburg zouden het product rechtstreeks aan de renners bezorgen. Als de dokters niet aanwezig waren, of de renners waren moeilijk te bereiken, dan zouden de verzorgers als tussenpersonen optreden. Ik zou de komende maanden vaak via DHL vanuit Duitsland een pakje ontvangen. De inhoud: enkele epospuiten en een gebruiksaanwijzing.”

D’Hont noemt de toenmalig Telekom-manager Walter Godefroot, nu adviseur van de Astana-ploeg, de spin in het web. „Hij organiseerde het dopingsysteem en financierde het samen met zijn rechterhand Eddy Vandenhecke. De apotheek in Freiburg werd per overschrijving betaald via de ‘bvba Godefroot’ in Drongen. Godefroot liet de renners via twee verzorgers alles tot de laatste cent terugbetalen.”

Ook de toprenners van Telekom in die periode moeten het ontgelden. De Deense kopman Bjarne Riis, nu manager van de CSC-ploeg, dankt volgens d’Hont zijn Tourzege van 1996 voor een groot deel aan epo-gebruik. „Al jaren hoor ik dat Bjarne Riis een bijnaam had in het peloton. ‘Mister Zestig Procent’, omdat zijn hematocrietwaarde na een zware epokuur ooit zestig gehaald zou hebben. Maar het klopt niet. Hij was Mister Vierenzestig Procent. Bjarne Riis was bij momenten een toffe kerel, maar hij kon niet van de epo blijven. Hij overdreef. Het epogebruik was al aanwezig, maar door Riis is de zaak geëscaleerd. Het was gewoon niet mooi meer.”

D’Hont beweert dat hij erbij was toen Riis in de tweede helft van de Tour lachend uitriep: „Jef, Jef, kom eens kijken. Ik heb 64!” Ongevaarlijk was dat niet, bleek in de slotfase van de Tour. „Riis kon nauwelijks nog zijn vingers bewegen. Zijn lichaam was helemaal verkrampt. Het was helemaal ontregeld door alle overdosissen. Te veel epo, te veel groeihormoon, te veel testosteron, te veel bloedverdunners. Zijn bloed was slijmige stroop geworden, zo dik dat hij elk moment kon overlijden aan een hartstilstand. Die krampen in Riis’ handen, dat was zo overdreven. De dokter heeft hem toen tientallen spierontspanners toegediend, en ook flebitisspuiten in zijn buikvlies gegeven, om bloedklonters tegen te gaan en zijn bloedcirculatie te bevorderen. Níets kon hij nog, zo erg was het. Maar goed, het is toen nog goed afgelopen. Riis won de Tour en was de grote held.” Eigenlijk had die Tour moeten worden gewonnen door Jan Ullrich, stelt d’Hont. „Het lichaam van Ullrich, dat was fenomenaal. Eén spiermassa. (...) Ook al stond hij wat te dik, elk spiertje voelde ik tussen mijn vingers glijden.”

In een interview met Der Spiegel zegt d’Hont deze week dat Ullrich, begin dit jaar gestopt wegens betrokkenheid bij het Spaanse bloeddopingschandaal rond arts Eufemiano Fuentes, geen grootgebruiker van epo was. Ook over sprinter Erik Zabel is hij terughoudend. „Hij is een van de zuiverste renners van zijn generatie.”

In het Duitse opinieblad ontkennen betrokkenen de beschuldigingen van d’Hont, die in het wielermilieu Jef Bidon heette en die in 1998 werd veroordeeld wegens zijn rol in de Festina-affaire. Ex-manager Godefroot laat via zijn advocaat weten dat hij niemand heeft aangezet tot het gebruik van verboden middelen. Riis en Ullrich hebben sinds het verschijnen van het boek nog niet gereageerd.
Jef, Jef, kom eens kijken ik heb 64!!!''
pi_49674884
quote:
wo 23/05/07 - Ex-verzorger Jef Dhont is niet verbaasd over de biecht van twee oudgedienden van Telekom. "Er zullen nog verschillende renners volgen." Walter Godefroot blijft intussen bij zijn standpunt. "Ik heb nooit doping georganiseerd of gestimuleerd bij Telekom."
Bert Dietz (foto) en Christian Henn, twee ex-renners van Telekom midden jaren 90, zetten Duitsland de voorbije dagen op hun kop met hun onthullingen. Beiden gaven hun epo-gebruik bij de ploeg toe. (Belga) "Dietz bevestigt mijn verhaal van a tot z", zegt Dhont, die met zijn boek "Memoires van een wielerverzorger" de kat de bel aanbond.

"En er zullen nog verschillende andere renners volgen", denkt de ex-verzorger ook nog in Het Laatste Nieuws. "Dat is maar goed ook, want enkel op die manier geraakt het probleem opgelost."

"Het wordt tijd dat de ploegleiders van nu duidelijkheid scheppen over toen. Ook in België mag er eindelijk eens wat duidelijkheid komen, zonder dat er sancties aan verbonden moeten worden." Godefroot: "Nooit gemoeid met medische afdeling"Walter Godefroot, de voormalige manager van de Telekom-ploeg, blijft bij zijn standpunt: "Ik herhaal: ik heb nooit doping georganiseerd of renners aangezet tot het gebruik ervan."

"Ik weet evenmin dat dokters epo toedienden aan de renners. Met de medische afdeling van de ploeg heb ik me nooit bemoeid. Als grote baas ben je niet altijd op de hoogte van wat er zich binnen het team afspeelt."

Godefroot stelt zich de vraag waarom Dietz nu met het verhaal op de proppen komt. "Is hij gefrustreerd? Zit hij aan de grond? En waar zijn de bewijzen?"
Die Godefroot moet wel heel dom zijn geweest als je dat soort zaken niet weet.
quote:
di 22/05/07 - Floyd Landis werd op zijn proces 90 minuten lang ondervraagd door het Usada. De renner maakte een goeie beurt.
Zondag kreeg Floyd Landis de kans om zijn verhaal uit de doeken te doen. Dinsdag kreeg het Usada de kans om hem het vuur aan de schenen te leggen. (Belga) Het Amerikaanse antidopingagentschap Usada nam ruim de tijd voor het kruisverhoor van Landis. De man die met de gele trui pronkte na de Tour werd anderhalf uur ondervraagd in Malibu.

Het Usada beschuldigt Landis van testosterongebruik in de Tour de France 2006. Maar tijdens de hoorzitting kwam niks naar boven en Landis werd ook niet in moeilijkheden gebracht.

Landis, die zegt onschuldig te zijn, werd ondervraagd door Matthew Barnett, die Landis op geen enkel moment direct de vraag stelde of hij zich had gedopeerd.

Barnett voelde Landis aan de tand over zijn manager, die de bons kreeg na een dreigtelefoon naar Greg LeMond. Landis: "Dat was een zwarte dag, ook voor mij."
Nou ze moeten vooral niet proberen om het hem moeilijk te maken. Klote Amerikanen
pi_49675098
Gisteren in sportjournaal zat Hanegraaf ook te liegen hij begon er zelfs van te stamelen
pi_49675174
Wat ik me nu afvraag: als de uitkomst van het "proces" nu is dat Landis geen doping gebruikt heeft, wat zijn dan de consequenties?
Is het dan zo dat alleen de USADA denkt dat hij clean is en de enige winnaar van de Tour?

De Tour zal zich toch geen hol aantrekken van dit showproces en hem nog steeds niet als winnaar aanwijzen?
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_49675481
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 09:37 schreef Guard het volgende:
Wat ik me nu afvraag: als de uitkomst van het "proces" nu is dat Landis geen doping gebruikt heeft, wat zijn dan de consequenties?
Is het dan zo dat alleen de USADA denkt dat hij clean is en de enige winnaar van de Tour?

De Tour zal zich toch geen hol aantrekken van dit showproces en hem nog steeds niet als winnaar aanwijzen?
De Tour-organisatie zou Landis al geschrapt hebben.
pi_49681017
quote:
Oud-renner Thurau: we hebben allemaal gebruikt
23 mei 2007

LUBECK (ANP) - Volgens de voormalige Duitse renner Dietrich (Didi) Thurau werd in het verleden in het peloton door iedereen verboden middelen gebruikt. De nu 52-jarige oud-coureur heeft dit woensdag gezegd in de Duitse krant Lübecker Nachrichten.

Hij zei dit als reactie op de onthullingen door de voormalig Telekom-renners Bert Dietz en Christian Henn. ,,We hebben vroeger toch allemaal dope gebruikt. Het is niet vijf voor twaalf, maar ver over twaalf.''

Thurau, in 1977 vijftien dagen drager van het geel in de Tour, zegt dat de huisarts de middelen voorschreef en dat hij ze kon ophalen bij de apotheek. Hij heeft in het verleden ook al eens onthuld zijn sport niet 'schoon' beoefend te hebben.

Marcel Wüst, een andere oud-renner, vindt dat coureurs die doping bekennen amnestie moeten krijgen. ,,Het is nu niet meer belangrijk om mensen te straffen voor iets wat ze tien jaar geleden hebben gedaan'', vindt Wüst. ,,Het is belangrijker om de renners en andere sporters van nu te helpen hun sport zuiver te beoefenen.'' Wüst zegt zelf nooit iets te hebben gebruikt. Het is hem ook niet aangeboden.
Wüst reed toch voor Festina
pi_49685205
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 21:40 schreef wimderon het volgende:

Jef, Jef, kom eens kijken ik heb 64!!!''
Jef: "Bjarne, da's hoger dan je IQ"

Nu is het overigens exact een jaar terug, dat de puerto soap begon.
pi_49685388
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 12:26 schreef wimderon het volgende:

[..]

Wüst reed toch voor Festina
En? Ik ken wel meer Festina renners die nooit gebruikt hebben. Er schiet me iets rood/wit gestippeld binnen...
pi_49685573
die rood wit gestippelde franse held? die bedoel je toch niet hoop ik
  woensdag 23 mei 2007 @ 14:23:37 #233
11102 knep
Mountainfreak
pi_49685624
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:17 schreef thijsdetweede het volgende:

[..]

En? Ik ken wel meer Festina renners die nooit gebruikt hebben. Er schiet me iets rood/wit gestippeld binnen...
pi_49685735
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:22 schreef flyck het volgende:
die rood wit gestippelde franse held? die bedoel je toch niet hoop ik
Die eerlijke gozer, wiens kliklaminaat de ware schuldige was.
  woensdag 23 mei 2007 @ 14:54:29 #235
pi_49686861
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 09:34 schreef Bartoli het volgende:
Gisteren in sportjournaal zat Hanegraaf ook te liegen hij begon er zelfs van te stamelen
Ik hoorde ergens dat die Hanegraaf tegenwoordig de manager van T. Dekker is, klopt dat ?
pi_49686920
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:54 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ik hoorde ergens dat die Hanegraaf tegenwoordig de manager van T. Dekker is, klopt dat ?
Klopt.
De man die 'm naar checcini stuurde.
  woensdag 23 mei 2007 @ 23:12:40 #237
132605 kawotski
Il Dottore
pi_49706851
Ik wou net gaan vragen waar Rolf Aldag bleef, aangezien ik m in het voorjaar nogal eens hoorde maar goed ik lees net het laatste nieuws..

quote cyclingpost:

BONN, May 23 (CP) - In an interview with the German newspaper Süddeutsche Zeitung, T-Mobile General Manager Bob Stapleton has revealed that Sports Manager Rolf Aldag will admit to having doped as an active rider. "Rolf had a weak moment," Stapleton said.

After Bert Dietz and Gerolsteiner's sport director Christian Henn, Aldag is the third ex-Telekom pro who admits his involvement with doping practices. These confessions follow the publication of a book by the ex-Telekom soigneur Jef D'hondt, who described organized doping within the team in the mid to late 1990s. D'hondt's allegations against the Telekom team doctors Andreas Schmidt and Lothar Heinrich have already led to their suspension.

Stapleton, however, stressed that he plans to continue working with Rolf Aldag. He thus follows the example of Gerolsteiner's team manager Hans-Michael Holczer, who also wants to continue working with Henn. "It is my intention to continue working with Rolf. He is still the best choice for the job, and he is still in a position to do the job well," Stapleton said.

On Thursday, May 24, T-Mobile has scheduled a press conference, during which Aldag will speak about his now tainted past. Cyclingpost.com will be in attendance.

einde van T-Mobile nadert....
  woensdag 23 mei 2007 @ 23:22:43 #238
132605 kawotski
Il Dottore
pi_49707270
Ook Udo Bölts geeft toe dat ie doping heeft gebruikt
pi_49707906
Het is nu wachten op nieuwe afleveringen van 'Dagboek van een herdershond'
  woensdag 23 mei 2007 @ 23:39:42 #240
pi_49707991
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 23:37 schreef wimderon het volgende:
Het is nu wachten op nieuwe afleveringen van 'Dagboek van een herdershond'
Frank V. is de schrijver van het script ervoor
  woensdag 23 mei 2007 @ 23:41:24 #241
pi_49708052
Landis doorstaat kruisverhoor eenvoudig

di 22/05/07 - Floyd Landis werd op zijn proces 90 minuten lang ondervraagd door het Usada. De renner maakte een goeie beurt.
Zondag kreeg Floyd Landis de kans om zijn verhaal uit de doeken te doen. Dinsdag kreeg het Usada de kans om hem het vuur aan de schenen te leggen.

Het Amerikaanse antidopingagentschap Usada nam ruim de tijd voor het kruisverhoor van Landis. De man die met de gele trui pronkte na de Tour werd anderhalf uur ondervraagd in Malibu.

Het Usada beschuldigt Landis van testosterongebruik in de Tour de France 2006. Maar tijdens de hoorzitting kwam niks naar boven en Landis werd ook niet in moeilijkheden gebracht.

Landis, die zegt onschuldig te zijn, werd ondervraagd door Matthew Barnett, die Landis op geen enkel moment direct de vraag stelde of hij zich had gedopeerd.

Barnett voelde Landis aan de tand over zijn manager, die de bons kreeg na een dreigtelefoon naar Greg LeMond. Landis: "Dat was een zwarte dag, ook voor mij."

Ik snap nog altijd heel dat proces niet. Waarom is een kruisverhoor van Landis eigenlijk zelfs maar nodig ? Het gaat toch gewoon om "zijn die stalen nu positief of negaties" ...
pi_49708091
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 23:41 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

Ik snap nog altijd heel dat proces niet. Waarom is een kruisverhoor van Landis eigenlijk zelfs maar nodig ? Het gaat toch gewoon om "zijn die stalen nu positief of negaties" ...
Lijkt mij ook.
pi_49712990
Wat zou Aldag vanmiddag te melden hebben. Weer een 'doorbraak' ?
That's all folks!
  Moderator donderdag 24 mei 2007 @ 10:26:39 #244
8781 crew  Frutsel
pi_49716043
Vraag me af welke T-Mobilers gaan volgen...

Zabel?
pi_49717279
Zabel lijkt me toch 1 van de laatste, en als sprinter zal die de epo minder nodig gehad hebben
  donderdag 24 mei 2007 @ 12:01:18 #246
124363 Maybach
Date Caesari quae Caesaris
pi_49719143
Zowel Aldag als ook Zabel hebben zojuist EPO gebruik toegegeven.
http://www.zdf.de/ZDFsport/inhalt/3/0,5676,5540547,00.html
as happy as a penguin in a microwave.
  donderdag 24 mei 2007 @ 12:01:39 #247
138747 ScottTracy
zo niet mij
pi_49719154
Zabel ook dus...
Don't cry because it's over. Smile because it happened.
Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
pi_49719166
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 11:06 schreef IJsVogel het volgende:
Zabel lijkt me toch 1 van de laatste, en als sprinter zal die de epo minder nodig gehad hebben
Zabel bekent (zie teletekst)

Wel respect hoor voor de renners die het eerlijk toegeven
Wordt tijd dat het voor eens en altijd wordt opgelost.

[ Bericht 3% gewijzigd door ondersoeker op 24-05-2007 12:03:24 (spelfout) ]
  Moderator / Redactie Sport donderdag 24 mei 2007 @ 12:03:53 #249
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_49719250
Waarom is hier men 10 jaar geleden niet gelijk op gekomen bij dopingcontroles ?
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator donderdag 24 mei 2007 @ 12:05:32 #250
8781 crew  Frutsel
pi_49719304
vooruitziende blik

damn
pi_49719330
Knap van Zabel dat hij dit als actieve renner durft toe te geven

T-Mobile heeft aangegeven door te gaan als sponsor tot 2010, eerlijkheid loont dus
pi_49719436
Zabel

Toch wel eigenlijk omdat Zabel op mij nou juist overkwam als een eerlijk renner
pi_49719452
Pff Zabel ook zeg
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
  donderdag 24 mei 2007 @ 12:11:30 #254
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_49719531
quote:
Zabel bekent dopinggebruik
Uitgegeven: 24 mei 2007 11:48
Laatst gewijzigd: 24 mei 2007 11:53

AMSTERDAM - Wielrenner Erik Zabel heeft donderdag op een persconferentie van zijn oude werkgever T-Mobile (voorheen Telekom) toegegeven dat hij dope heeft gebruikt.

De 36-jarige Duitser vierde in zijn periode bij Team Telekom grote successen in klassiekers en de Ronde van Frankrijk.

Ook zijn oud-collega Rolf Aldag bekende donderdag. Hij beschreef hoe hij vanaf 1995 reed op verboden middelen. Zowel Aldag als Zabel sprak over het middel epo.
(c) www.nu.nl

J.
You bend your words like Uri Geller spoons...
pi_49719550
Respect dat hij het als nog actieve renner toegeeft.

Maar Zabel .
pi_49719587
quote:
Ook Erik Zabel geeft dopinggebruik toe
do 24/05/07 - Erik Zabel (Milram, ex-Telekom) heeft op een persconferentie van T-Mobile toegegeven dat hij voor de Tour van 1996 één keer doping heeft gebruikt.

De bekentenis van Zabel valt helemaal uit de lucht. Omstreeks 11.30u verscheen hij samen met Rolf Aldag, nu ploegleider bij T-Mobile, op een persconferentie van het team.
Aldag nam eerst het woord en ook hij gaf dopinggebruik toe. Niet alleen in 1996, maar ook daarna, zelfs tot 2002.

"Ik wil me verontschuldigen, ik heb gelogen omdat ik er zeker van was dat ik toch niet zou betrapt worden." Aldag behoudt wel zijn functie bij T-Mobile, dat meteen aankondigde dat het tot 2010 doorgaat in de wielersport.
Trillende Zabel: "Een keer en nooit meer"
Na Aldag nam Zabel woord. Met trillende stem begon de Duitse spurter van 36 zijn verhaal.
"Ik heb epo geprobeerd in 1996, net voor de Tour. Maar na een week ben ik er al mee gestopt wegens de bijwerkingen", zei Zabel met de krop in de keel.

"Doping nemen was heel eenvoudig. Je kon nauwelijks gepakt worden. Maar ik kreeg het snel te warm en ik wist ook dat er mensen waren gestorven na dopinggebruik."

"Daarom heb ik tegen Jef D'Hont meteen gezegd dat ik er mee ophield. Het was mijn enige ervaring met doping in heel mijn carrière."
bron: vrtnieuws.net
pi_49719600
Voglens de telegraaf heeft hij het maar een week in de tour gebruikt, maar toch
  donderdag 24 mei 2007 @ 12:14:37 #258
67640 SaintOfKillers
pi_49719645
Benieuwd of dit ongestraft blijft.
  donderdag 24 mei 2007 @ 12:15:36 #259
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_49719673
Ook Zabel aan de dope, wtf doet ie !
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_49719718
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 12:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
De kans dat het maar bij 1 keer is gebleven is niet groot natuurlijk.

Nou nu maar hopen dat de hele beerput nu snel open gaat. Dit moet niet te lang door blijven etteren .
  donderdag 24 mei 2007 @ 12:17:15 #261
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_49719731
Gelukkig was hij geen continu gebruiker, maar toch maar toch
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_49719757
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 12:03 schreef borisz het volgende:
Waarom is hier men 10 jaar geleden niet gelijk op gekomen bij dopingcontroles ?
Omdat ze met bloeddoping de tijd ver vooruit waren.
That's all folks!
  donderdag 24 mei 2007 @ 12:19:09 #263
124363 Maybach
pi_49719807
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 12:15 schreef Falco het volgende:
Gewoon hetzelfde als iedereen blijkbaar.
pi_49719914
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 12:19 schreef Maybach het volgende:

[..]

Gewoon hetzelfde als iedereen blijkbaar.
En toch ga ik straks genieten van een mooie bergetappe in de giro
  donderdag 24 mei 2007 @ 12:24:32 #265
124363 Maybach
pi_49719996
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 12:21 schreef ondersoeker het volgende:

[..]

En toch ga ik straks genieten van een mooie bergetappe in de giro
Ik ook!
pi_49720100
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 12:16 schreef du_ke het volgende:

[..]

De kans dat het maar bij 1 keer is gebleven is niet groot natuurlijk.

Nou nu maar hopen dat de hele beerput nu snel open gaat. Dit moet niet te lang door blijven etteren .
Aha, Zabel maar 1x dus. Dat is ook wat D'Hont heeft gezegd: Zabel heeft het geprobeerd maar moest er niks van hebben. Dit vind ik ook nogal een verschil dan notoir gebruiken als dit blijkt te kloppen.
  donderdag 24 mei 2007 @ 12:30:27 #267
127004 maril
Smeetsfan
pi_49720243
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 12:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
Destijds werd Epo toch nog gedoogd of heb ik dat mis?
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_49720301
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 12:30 schreef maril het volgende:

[..]

Destijds werd Epo toch nog gedoogd of heb ik dat mis?
Het was wel verboden, maar kon niet op gecontroleerd worden.

Jammer dat Ullrich dit moment niet aangrijpt om ook te bekennen, maar hij zal wel de rest van zijn leven bljiven liegen. Dan zie je toch wel het verschil tussen de persoon Ullrich en Zabel.
  donderdag 24 mei 2007 @ 12:33:41 #269
40566 Ericr
Livewrong
pi_49720381
Zabel En zoveel die maar bleven geloven dat Erik toch wel 1 van de cleanste renners was.

Netjes dat hij zijn gebruik nu toegeeft, alleen is nu gewoon iedereen nu verdacht natuurlijk. Als die lieve jongen van een Zabel al aan de dope zat weet je wel hoe laat het is. Maar goed, je rijdt geen zware dopeurs aan gort als je zelf clean bent. Dus kom maar op Michael, beken!
  donderdag 24 mei 2007 @ 12:34:09 #270
11102 knep
Mountainfreak
pi_49720400
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 12:15 schreef Falco het volgende:
Face it, iedereen gebruikt(e) .
pi_49720441
Toch wel jammer dat onze helden van de tour en andere grote koersen nu dus echt allemaal stijf van dope hebben gestaan. Eerst kon je de roddels nog negeren maar het wordt met gemak de keiharde waarheid .

We zijn bedonderd !

Owja, behalve Rabo natuurlijk .
pi_49720504
NOOOOOOOO, mijn wereld stort in

Ullrich en Riis moeten nu toch wel gaan toegeven.
  donderdag 24 mei 2007 @ 12:37:17 #273
40566 Ericr
Livewrong
pi_49720530
De put zal nog wel verder opengaan, zo'n figuur als Riis kan natuurlijk nooit blijven ontkennen als de rest van je ploeg in die tijd gewoon aan de dope zat.
  donderdag 24 mei 2007 @ 12:40:39 #274
124363 Maybach
pi_49720651
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 12:37 schreef Ericr het volgende:
De put zal nog wel verder opengaan, zo'n figuur als Riis kan natuurlijk nooit blijven ontkennen als de rest van je ploeg in die tijd gewoon aan de dope zat.
Daarom vind ik Zabels bekentenis eigenlijk helemaal niet "netjes". Ongeveer zn hele team van destijds is aan het bekennen of heeft al bekend, wat had hij nou nog anders moeten doen?
pi_49720666
Zal CSC hem er dan niet uitpleuren ?
  donderdag 24 mei 2007 @ 12:41:19 #276
67640 SaintOfKillers
pi_49720677
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 12:35 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Toch wel jammer dat onze helden van de tour en andere grote koersen nu dus echt allemaal stijf van dope hebben gestaan. Eerst kon je de roddels nog negeren maar het wordt met gemak de keiharde waarheid .

We zijn bedonderd !
Het is wel weer de wielersport die de klappen ontvangt, wanneer waarschijnlijk alle Olympische medaillewinnaars, Champion's League finalisten, Grand Slam-winnaars en F1-helden van de laatste 10 jaar even veel slikten en spoten.
pi_49720697
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 12:35 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:

We zijn bedonderd !

Owja, behalve Rabo natuurlijk .
Het hele peleton gebruikte, nummer 1 of nummer 10 maakt toch niet uit,
  donderdag 24 mei 2007 @ 12:42:17 #278
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_49720713
Zabel held!!
LastFM
pi_49720717
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 12:41 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Het is wel weer de wielersport die de klappen ontvangt, wanneer waarschijnlijk alle Olympische medaillewinnaars, Champion's League finalisten, Grand Slam-winnaars en F1-helden van de laatste 10 jaar even veel slikten en spoten.
Ja dat is gewoon zwaar kloten. Wielrennen heeft nu eenmaal de naam tegen .
pi_49720734
Overigens al de hele tijd live te volgen op ZDF en ARD...
pi_49720753
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 12:41 schreef IJsVogel het volgende:

[..]

Het hele peleton gebruikte, nummer 1 of nummer 10 maakt toch niet uit,
Maar ik denk niet dat de beste altijd wonnen.
pi_49720843
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 12:41 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Dat is vooral met de zaak Puerto (wat ik ook zwaar belachelijk vind hoor).

Ik denk dat doping toch wel de grootste rol bij wielrennen heeft gespeeld als je het vergelijkt met de andere grote sporten. Misschien is de sport wel gewoon te zwaar.
  donderdag 24 mei 2007 @ 12:47:54 #283
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_49720907
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 12:45 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:

[..]

Dat is vooral met de zaak Puerto (wat ik ook zwaar belachelijk vind hoor).

Ik denk dat doping toch wel de grootste rol bij wielrennen heeft gespeeld als je het vergelijkt met de andere grote sporten. Misschien is de sport wel gewoon te zwaar.
Zoals zo vaak gezegt is, het heeft niks met de zwaarte te maken.
LastFM
pi_49720970
Maar goed, heeft dan echt iedereen in die tijd doping gebruikt? Dat wil ik toch niet geloven
pi_49720973
24.05.2007 - 12:40
Tmobile hat neue genauere Tests auf den Weg gebracht und führt diese an ihren Rennfahrern durch. Zusätzlich gibt es einen Verhaltenskodex bei Tmobile.
Diese Haltung wünscht sich Stapelton für den ganzen Sport

24.05.2007 - 12:39
Dazu müssen alle zusammen arbeiten und dabei geht es nicht nur um den Radsport, sagt Stapelton weiter.

24.05.2007 - 12:38
Stapelton spricht noch einmal über aktuelle Doping Tests, die alle samt nicht wirksam sind.
Es gibt Ungerechtigkeiten zwischen Tests und bei den Häufigkeiten der Tests.
Genau da muss, laut Stapelton, eine Gleichberechtigung hergestellt werden

24.05.2007 - 12:36
Tmobile ist dafür neue Regeln zu schaffen im Peleton, sie wollen nicht die Guten sein und die anderen sind die bösen. Sie wollen keine Saubermänner sein.
Sie wollen gleiche Voraussetzungen für alle schaffen.
pi_49720984
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 12:43 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:

[..]

Maar ik denk niet dat de beste altijd wonnen.
Misschien toen niet al zal het niet veel schelen, de laatste jaren toch wel naar mijn idee
  donderdag 24 mei 2007 @ 12:49:59 #287
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_49720986
Zolang ze Armstrong niet hebben gepakt is dit nog maar het topje van de ijsberg. Ze zouden bij andere sporten ook eens wat strenger moeten zijn, AC Milan lijkt me bijvoorbeeld ook wel zo'n dopingfamillie.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_49721009
Oh en Zabel heeft ook aan de toverdrank van D'Hont gezeten, maar hij hat er nicht gewusst

24.05.2007 - 12:28
Zabel wusste aber wohl nie, was genau in dem Zaubertrunk war.

24.05.2007 - 12:27
Zabel:
Auch ich habe den Zaubertrunk von D Hond benutzt
pi_49721041
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 12:47 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Zoals zo vaak gezegt is, het heeft niks met de zwaarte te maken.
Inderdaad. Zonder doping ga je gewoon wat minder snel.

Misschien dat dit de deur weer openzet voor anderen, die ook gaan bekennen.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_49721170
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 12:50 schreef wimderon het volgende:

Oh en Zabel heeft ook aan de toverdrank van D'Hont gezeten, maar hij hat er nicht gewusst

24.05.2007 - 12:28
Zabel wusste aber wohl nie, was genau in dem Zaubertrunk war.

24.05.2007 - 12:27
Zabel:
Auch ich habe den Zaubertrunk von D Hond benutzt
D'Hont beschrijft ook in zijn boek dat hij maar aan 1 iemand heeft verteld (de dokter van Telekom) wat er in zijn bidon zat, en dat hij dat nooit aan de renners die hem gebruikten heeft verteld.
  donderdag 24 mei 2007 @ 12:55:16 #291
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_49721185
Ik bven trouwens wel benieuwd naar het gemiddelde in de Tour dit jaar...
LastFM
pi_49721242
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 12:55 schreef -skippybal- het volgende:
Dat zal wederom zeer hoog liggen.

De comemrciele belangen zijn niet kleiner geworden hoor.
pi_49721258
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 12:55 schreef -skippybal- het volgende:
Het gemiddelde zegt meer over hoeveel sprintersploegen er zijn dan over hoe hard er in de bergen gereden wordt. Het zou interessanter zijn om bv de tijd op Plateau-de-Beille te vergelijken met de Armstrong jaren.
pi_49721486
De vraag is dus nu... waar blijft Rabobank ?
pi_49721510
Zabel was toch wel één van de laatste van wie je het zou verwachten ... voor hem zouden nog de meesten hun handen in het vuur hebben gestoken, nu voor echt niemand meer.

Gelukkig doen ze dit soort praktijken bij Rabo niet en was de 50+ er van Erik Dekker doordat het bandje te lang en te strak
pi_49721534
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 15:34 schreef wimderon het volgende:

[..]

Ook alweer achterhaalde info
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_49721694
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 13:03 schreef Venga het volgende:
Zabel was toch wel één van de laatste van wie je het zou verwachten ... voor hem zouden nog de meesten hun handen in het vuur hebben gestoken, nu voor echt niemand meer.

Gelukkig doen ze dit soort praktijken bij Rabo niet en was de 50+ er van Erik Dekker doordat het bandje te lang en te strak
Tja een week proberen zal nu ook wel zo een maand kunnen zijn, maar jarenlang zoals anderen heeft ie nog steeds niet gedaan denk ik
  donderdag 24 mei 2007 @ 13:08:39 #298
11102 knep
Mountainfreak
pi_49721713
Ullrich
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 24 mei 2007 @ 13:10:08 #299
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_49721781
Wel heel netjes dat T-Mobile er een persconferentie voor opzet en de boel zo iig naar buiten brengt.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_49721799
overigens voor die , die denken "Dat was in de jaren 90"
Aldag heeft toegegeven tot 2006 te hebben gedoopt.
  donderdag 24 mei 2007 @ 13:12:42 #301
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_49721886
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 13:10 schreef CANARIS het volgende:
overigens voor die , die denken "Dat was in de jaren 90"
Aldag heeft toegegeven tot 2006 te hebben gedoopt.
Het zou natuurlijk ook wel stug zijn als iedereen nu opeens weer clean zou rijden
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')