Lijkt mij ook.quote:Op woensdag 23 mei 2007 23:41 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ik snap nog altijd heel dat proces niet. Waarom is een kruisverhoor van Landis eigenlijk zelfs maar nodig ? Het gaat toch gewoon om "zijn die stalen nu positief of negaties" ...
Zabelquote:Op donderdag 24 mei 2007 11:06 schreef IJsVogel het volgende:
Zabel lijkt me toch 1 van de laatste, en als sprinter zal die de epo minder nodig gehad hebben
(c) www.nu.nlquote:Zabel bekent dopinggebruik
Uitgegeven: 24 mei 2007 11:48
Laatst gewijzigd: 24 mei 2007 11:53
AMSTERDAM - Wielrenner Erik Zabel heeft donderdag op een persconferentie van zijn oude werkgever T-Mobile (voorheen Telekom) toegegeven dat hij dope heeft gebruikt.
De 36-jarige Duitser vierde in zijn periode bij Team Telekom grote successen in klassiekers en de Ronde van Frankrijk.
Ook zijn oud-collega Rolf Aldag bekende donderdag. Hij beschreef hoe hij vanaf 1995 reed op verboden middelen. Zowel Aldag als Zabel sprak over het middel epo.
bron: vrtnieuws.netquote:Ook Erik Zabel geeft dopinggebruik toe
do 24/05/07 - Erik Zabel (Milram, ex-Telekom) heeft op een persconferentie van T-Mobile toegegeven dat hij voor de Tour van 1996 één keer doping heeft gebruikt.
De bekentenis van Zabel valt helemaal uit de lucht. Omstreeks 11.30u verscheen hij samen met Rolf Aldag, nu ploegleider bij T-Mobile, op een persconferentie van het team.
Aldag nam eerst het woord en ook hij gaf dopinggebruik toe. Niet alleen in 1996, maar ook daarna, zelfs tot 2002.
"Ik wil me verontschuldigen, ik heb gelogen omdat ik er zeker van was dat ik toch niet zou betrapt worden." Aldag behoudt wel zijn functie bij T-Mobile, dat meteen aankondigde dat het tot 2010 doorgaat in de wielersport.
Trillende Zabel: "Een keer en nooit meer"
Na Aldag nam Zabel woord. Met trillende stem begon de Duitse spurter van 36 zijn verhaal.
"Ik heb epo geprobeerd in 1996, net voor de Tour. Maar na een week ben ik er al mee gestopt wegens de bijwerkingen", zei Zabel met de krop in de keel.
"Doping nemen was heel eenvoudig. Je kon nauwelijks gepakt worden. Maar ik kreeg het snel te warm en ik wist ook dat er mensen waren gestorven na dopinggebruik."
"Daarom heb ik tegen Jef D'Hont meteen gezegd dat ik er mee ophield. Het was mijn enige ervaring met doping in heel mijn carrière."
De kans dat het maar bij 1 keer is gebleven is niet groot natuurlijk.quote:Op donderdag 24 mei 2007 12:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
Benieuwd of dit ongestraft blijft.
Omdat ze met bloeddoping de tijd ver vooruit waren.quote:Op donderdag 24 mei 2007 12:03 schreef borisz het volgende:
Waarom is hier men 10 jaar geleden niet gelijk op gekomen bij dopingcontroles ?
En toch ga ik straks genieten van een mooie bergetappe in de giroquote:Op donderdag 24 mei 2007 12:19 schreef Maybach het volgende:
[..]
Gewoon hetzelfde als iedereen blijkbaar.
Ik ook!quote:Op donderdag 24 mei 2007 12:21 schreef ondersoeker het volgende:
[..]
En toch ga ik straks genieten van een mooie bergetappe in de giro![]()
Aha, Zabel maar 1x dus. Dat is ook wat D'Hont heeft gezegd: Zabel heeft het geprobeerd maar moest er niks van hebben. Dit vind ik ook nogal een verschil dan notoir gebruiken als dit blijkt te kloppen.quote:Op donderdag 24 mei 2007 12:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
De kans dat het maar bij 1 keer is gebleven is niet groot natuurlijk.
Nou nu maar hopen dat de hele beerput nu snel open gaat. Dit moet niet te lang door blijven etteren.
Destijds werd Epo toch nog gedoogd of heb ik dat mis?quote:Op donderdag 24 mei 2007 12:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
Benieuwd of dit ongestraft blijft.
Het was wel verboden, maar kon niet op gecontroleerd worden.quote:Op donderdag 24 mei 2007 12:30 schreef maril het volgende:
[..]
Destijds werd Epo toch nog gedoogd of heb ik dat mis?
Daarom vind ik Zabels bekentenis eigenlijk helemaal niet "netjes". Ongeveer zn hele team van destijds is aan het bekennen of heeft al bekend, wat had hij nou nog anders moeten doen?quote:Op donderdag 24 mei 2007 12:37 schreef Ericr het volgende:
De put zal nog wel verder opengaan, zo'n figuur als Riis kan natuurlijk nooit blijven ontkennen als de rest van je ploeg in die tijd gewoon aan de dope zat.
Het is wel weer de wielersport die de klappen ontvangt, wanneer waarschijnlijk alle Olympische medaillewinnaars, Champion's League finalisten, Grand Slam-winnaars en F1-helden van de laatste 10 jaar even veel slikten en spoten.quote:Op donderdag 24 mei 2007 12:35 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Toch wel jammer dat onze helden van de tour en andere grote koersen nu dus echt allemaal stijf van dope hebben gestaan. Eerst kon je de roddels nog negeren maar het wordt met gemak de keiharde waarheid.
We zijn bedonderd!
Het hele peleton gebruikte, nummer 1 of nummer 10 maakt toch niet uit,quote:Op donderdag 24 mei 2007 12:35 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Toch wel jammer dat onze helden van de tour en andere grote koersen nu dus echt allemaal stijf van dope hebben gestaan. Eerst kon je de roddels nog negeren maar het wordt met gemak de keiharde waarheid.
We zijn bedonderd!
Owja, behalve Rabo natuurlijk.
Ja dat is gewoon zwaar kloten. Wielrennen heeft nu eenmaal de naam tegenquote:Op donderdag 24 mei 2007 12:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Het is wel weer de wielersport die de klappen ontvangt, wanneer waarschijnlijk alle Olympische medaillewinnaars, Champion's League finalisten, Grand Slam-winnaars en F1-helden van de laatste 10 jaar even veel slikten en spoten.
Maar ik denk niet dat de beste altijd wonnen.quote:Op donderdag 24 mei 2007 12:41 schreef IJsVogel het volgende:
[..]
Het hele peleton gebruikte, nummer 1 of nummer 10 maakt toch niet uit,
Dat is vooral met de zaak Puerto (wat ik ook zwaar belachelijk vind hoor).quote:Op donderdag 24 mei 2007 12:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Het is wel weer de wielersport die de klappen ontvangt, wanneer waarschijnlijk alle Olympische medaillewinnaars, Champion's League finalisten, Grand Slam-winnaars en F1-helden van de laatste 10 jaar even veel slikten en spoten.
Zoals zo vaak gezegt is, het heeft niks met de zwaarte te maken.quote:Op donderdag 24 mei 2007 12:45 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
[..]
Dat is vooral met de zaak Puerto (wat ik ook zwaar belachelijk vind hoor).
Ik denk dat doping toch wel de grootste rol bij wielrennen heeft gespeeld als je het vergelijkt met de andere grote sporten. Misschien is de sport wel gewoon te zwaar.
Misschien toen niet al zal het niet veel schelen, de laatste jaren toch wel naar mijn ideequote:Op donderdag 24 mei 2007 12:43 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
[..]
Maar ik denk niet dat de beste altijd wonnen.
Inderdaad. Zonder doping ga je gewoon wat minder snel.quote:Op donderdag 24 mei 2007 12:47 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Zoals zo vaak gezegt is, het heeft niks met de zwaarte te maken.
D'Hont beschrijft ook in zijn boek dat hij maar aan 1 iemand heeft verteld (de dokter van Telekom) wat er in zijn bidon zat, en dat hij dat nooit aan de renners die hem gebruikten heeft verteld.quote:Op donderdag 24 mei 2007 12:50 schreef wimderon het volgende:
Oh en Zabel heeft ook aan de toverdrank van D'Hont gezeten, maar hij hat er nicht gewusst![]()
24.05.2007 - 12:28
Zabel wusste aber wohl nie, was genau in dem Zaubertrunk war.
24.05.2007 - 12:27
Zabel:
Auch ich habe den Zaubertrunk von D Hond benutzt
Dat zal wederom zeer hoog liggen.quote:Op donderdag 24 mei 2007 12:55 schreef -skippybal- het volgende:
Ik bven trouwens wel benieuwd naar het gemiddelde in de Tour dit jaar...
Het gemiddelde zegt meer over hoeveel sprintersploegen er zijn dan over hoe hard er in de bergen gereden wordt. Het zou interessanter zijn om bv de tijd op Plateau-de-Beille te vergelijken met de Armstrong jaren.quote:Op donderdag 24 mei 2007 12:55 schreef -skippybal- het volgende:
Ik bven trouwens wel benieuwd naar het gemiddelde in de Tour dit jaar...
Ook alweer achterhaalde infoquote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:34 schreef wimderon het volgende:
[..]
![]()
Dietz heeft gezegd dat renners het op aanvraag konden gebruiken, dus feitelijk weten we niet of iedereen daar elke dag een spuit epo gezet kreeg (op een gegeven moment deden veel renners het zelf volgens Dietz). Als iemand als Zabel zegt dat hij nooit gebruikt heeft geloof ik hem. Overigens heet het team allang T-Mobile, heeft de ploeg een totaal ander management dan toen en zijn ze nu zelfs een van de voorvechters van schone sport...
Tja een week proberen zal nu ook wel zo een maand kunnen zijn, maar jarenlang zoals anderen heeft ie nog steeds niet gedaan denk ikquote:Op donderdag 24 mei 2007 13:03 schreef Venga het volgende:
Zabel was toch wel één van de laatste van wie je het zou verwachten ... voor hem zouden nog de meesten hun handen in het vuur hebben gestoken, nu voor echt niemand meer.
Gelukkig doen ze dit soort praktijken bij Rabo niet en was de 50+ er van Erik Dekker doordat het bandje te lang en te strak
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |