quote:Ik las trouwens ook ergens dat de opa van Bettini 'Luigi' zou heten, dan weten we ook wie classicomano (luigi) zou zijn
Ik heb al namen van voetballers en atleten gelezen (en daarmee doel ik niet op speculatie dat Nadal en Alonso er mogelijk/waarschijnlijk bijzitten), alleen niet bevestigd, net als bijna alle wielrenners die we hier noemen.quote:Op woensdag 9 mei 2007 17:37 schreef -skippybal- het volgende:
Ik wil andere sporters hebben verdomme! Dan kan ik eindelijk tegen al die voetbalvrienden van me zeggen dat die lui ook keihard aan de dope zitten![]()
kom op! Speculeren.quote:Op woensdag 9 mei 2007 17:55 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik heb al namen van voetballers en atleten gelezen (en daarmee doel ik niet op speculatie dat Nadal en Alonso er mogelijk/waarschijnlijk bijzitten), alleen niet bevestigd, net als bijna alle wielrenners die we hier noemen.
Ken er geen 1 van eigenlijk, maar ik volg de atletiek ook totaal niet.quote:Selon une info du journal "De Morgen", Manzano vient de citer plusieurs noms de sportifs, non-cyclistes, clients du docteur Fuentès.
Il s'agit des Espagnols, Abel Anton, deux fois champion du monde de marathon, de Alberto Garcia (cross country) et de Reyes Estevez, champion d'Europe de 1500m.
http://www.cyclingnews.com/news.php?id=news/2007/may07/may09news2quote:Yes, I am Zapatero and Il Presidente," said Italian Michele Scarponi yesterday during a two-hour hearing with Italian Olympic Committee (CONI) anti-doping prosecutor Ettore Torri. The 27 year-old rider had been linked with Doctor Eufemiano Fuentes, and yesterday confirmed his code name and other secrets. "They are nicknames that they gave to me," he confirmed, according to La Gazzetta dello Sport.
The ten pages that Scarponi agreed to sign as part of his confession are being kept a secret by Torri and his assistant Franco Cosenza. The reason is speculated to be that the contents have names of other riders not yet known to the public.
"They are afraid to talk," explained Torri. "They are afraid to be cast aside."
Torri explained that he was content with what Scarponi and Ivan Basso revealed. "They recalled the grave mistakes that were made." Scarponi's admission followed two days after Basso agreed to cooperate with CONI's investigation.
"He was able to detail the 'system' of doping and how the riders come into contact with this web of easygoing doctors, teams without scruples and traffickers."
The details given by Scarponi were prepared by his lawyers. He is expected to appear before CONI in the coming days.
Sjeuzus, een keepert. Wat heeft die nou weer aan bloedtransfusie? Sowieso snap ik het van een voetballer niet dat ie aan de dope gaat. Met een beetje gerichte conditietraining kunnen die gasten hetzelfde, zo niet meer bereiken.quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:53 schreef wimderon het volgende:
Twee namen die ik tegenkwam:
El Manos Pequeñas - Barthez
Alibaba - Zidane
http://juf.cindy.willems.in.evergem.be/Dit%20is%20onze%20klas/5642/default.aspx?_vs=0_Nquote:Ik ben Cesar De Sutter. Ik woon in Evergem in de Reibroekstraat. Ik heb 1 gans. Ik heb 3 broers en 1 zus. Ik wil wielrenner worden. Ik heb al een echte koersfiets.
Goed speurwerk.quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:28 schreef Ereinion het volgende:
Ik heb Cesar intussen ook al geidentificeerd:
[..]
http://juf.cindy.willems.(...)default.aspx?_vs=0_N
Wat Cesar de Sutter vergeet te melden is dat hij ook al een echte dokter heeft.
Is er een link met Gans de Clercqquote:Op woensdag 9 mei 2007 22:00 schreef Trainspotter het volgende:
Een gans, da's weer eens wat anders dan een hond. Denk wel dat het hem is ja.
quote:Scarponi legt systeem van Fuentes bloot
Volgens de Italiaanse sportkrant La Gazzetta dello Sport heeft Michele Scarponi voor het CONI 'het volledige dopingsysteem van Fuentes in twee uur blootgelegd'. 'Hij legde uit hoe een renner in contact kwam met managers, artsen en handlangers in het dopingweb', zegt Ettore Torri, de dopingjager van het Italiaanse olympische comité (Coni). (bhe)
en als reactie daarop:quote:Vuelta a España organizers lament slow progress in Operación Puerto
The Vuelta a España organizers are frustrated with the relative lack of progress in the Operación Puerto case in Spain according to Reuters. They noted the contrast with how other countries are taking more expedient action against the implicated cyclists.
In March, the Spanish government shelved the OP case without bringing charges to any implicated Spanish cyclists. The judge ruled there was not enough evidence to press charges for endangering public health. Since doping itself was not punishable under Spanish law at the time the case broke last summer, the judicial system focused instead on doping providers. However, Spanish prosecutors have applied for a re-opening of the case.
Ignacio Ayuso, director general Unipublic, the organizers of the Vuelta, has asked more cyclists to follow Basso's example and come forward admitting their Operación Puerto involvement.
"We need more brave cyclists who will collaborate with the justice system," Ayuso said to Reuters. "To move things forward we need them to testify and to answer a simple question: 'Is it your blood in the bags found by Spain's Civil Guard?' If they deny it the prosecutor should ask that they back their statement by comparing some of their blood with that held in the bags."
Tour of Spain director Victor Cordero explained that implicated cyclists are facing more pressure in countries other than Spain. "Jan Ullrich has retired. Ivan Basso will complete at least a one-year ban... Outside Spain they feel more threatened," Cordero said to Spanish paper AS. "They look here, where it all originated, and the cyclists continue to race protected by the presumption of innocence. It is very difficult to explain that nothing is happening here."
But outside of their home country, Spanish cyclists may face charges elsewhere. "You can't rule out that some day in France, or in other places, they will bring charges against Spanish cyclists implicated in Puerto, for taking part in races in these different countries," said Cordero.
Although there may be no formal judicial resolution regarding implicated Spanish cyclists in time for the Vuelta in September, Ayuso said that the race will apply the ProTour ethical code to its race which means invited teams will not be allowed to enter any cyclists implicated in Operación Puerto.
quote:Spanish riders seek Puerto deal
By Susan Westemeyer
The thirty-some Spanish cyclists involved in Operación Puerto have begun negotiating with the Spanish Cycling Federation (RFEC) for a deal which would allow them to confess and return to the peloton in time for the 2008 Vuelta a España, the Spanish newspaper El País has reported. The group of riders, represented by ex-cyclist Pipe Gómez, has made a complete turnaround on its previously announced position.
The first meeting occurred Wednesday evening, a few hours after the organizer of the Vuelta announced that he does not want any riders named in Operación Puerto to ride in its race.
The first attempt at negotiating a deal failed, the paper said, because the riders demanded that the federation set aside the ProTour code of ethics requirement that sanctioned riders not be allowed to ride for a ProTour team for two years. "But that is not up to us, and you know it," federation president Fulgencio Sánchez told them. "The code of ethics is a pact between the teams and the organizers of the ProTour and they are the ones to enforce it."
quote:Brillant suggestion in Dutch newspaper de Volkskrant: Introduce the "constructors price" for doctors
Under the title "En de constructeursprijs gaat naar wielerarts ... " (and the constructorsprice goes to cyclingdoctor .... " Hans van Driel wrote a brillant column (in my opinion)
About their influence is speculated, whispered and gossiped. But by a lack of concrete information others received the honour of victories. But now it becomes clearer what really happened. With the help of Justice in Spain Italy and Germany. It are the cycling-doctors who are making the champions. They have the unconditional support and confidence of riders and managers. They are making the riders till testpersons and the cycling-events to their laboratory.
For example: The "official" winners of the Tour de France in 1996 and 1997 were Bjarne Riis and Jan Ullrich. But according to the book of ex-Telecom soigneur Jef d’Hont, the "constructors price"in these years was for the German doctors Andreas Schmid and Lothar Heinrich.
In the most recent years a small group of doctors were candidates for this price
Michele Ferrari, with Miguel Indurain (Spa) and Lance Armstrong (Usa)
Francesco Conconi, with Marco Pantani
Luigi Cecchini with Jan Ullrich.
And since last year is Eufemiano Fuentes, the King of the cycling doctors.
Dozens of riders came to the doping clinic of the Spaniard, as it seems that his capacities to make champions were beyond all doubts. And Fuentes had a better position than the Telecom doctors in 1996. Amongst his clients he had 2 candidates for the victory in the Tour de France 2006; Jan Ullrich and Ivan Basso. It must be that this has stimulated his fantasy. Could he detemine the final winner?
Who should pay most for a Tour victory. What should happen if he told Basso, that also Ullrich was one of his clients or vice versa. But Fuentes did not receive the constructors price for the victory of the Tour de France 2006, because - as known - this Tour still has no winner !!
But thanks to the publicity around Fuentes, cyclingdoctors should not be angry that their knowledge, which is highly appreciated in the cycling world, will stay unnoted.
It is hardly relevant to which team a rider belongs, the cycling doctor - or the possible chance from one doctor to another - that is interesting.
So Tom Boonen belongs to the team of doctor Yvan van Mol, who was also the teamdoctor of Johan Museeuw for many years.
And Thomas Dekker has not chosen for Dion van Bommel, the teamdoctor of Rabobank, but the winner of the Tour de Romandie is accompagnied by the controversial cycling doctor Luigi Cecchini. under his supervision he trains together with a.o. Tyler Hamilton, who just returned after a suspension of 2 years for blooddoping.
But perhaps, cyclingdoctors are given nowadays so much praise, that they perhaps are thinking back longingly to anonimity.
Because, those who are aiming too much to the "constructors price" are taking a big risk.
Prison !
200 namen, en saiz en fuentes zijn de enige niet sporters die er mee te maken hebben. Dat kan haast niet.quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:41 schreef Ericr het volgende:
Viva Scarponi, benieuwd of er ook ploegleiders uit de hoed komen rollen.
mee eens.quote:Op donderdag 10 mei 2007 18:38 schreef Ericr het volgende:
Ben ook wel benieuwd wie die 30 rijders zijn. Maar als ik de UCI was zou ik geen deals sluiten, dat is ook niet fair t.o.v. eerder geschortste renners voor andere vergrijpen.
De laatste grote ronde om precies te zijn. Overigens staat de erelijst van de Vuelta de laatste jaren ook vol met dubieuze figurenquote:Op donderdag 10 mei 2007 20:34 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Overigens moeten ze dat met alle sporters doen, zwaar straffen in verband met doping.
Welke grote ronde is de laatste jaren nu gewonnen zonder dat diegene met doping is betrapt geweest of later is betrapt?
Dat zeg ik ook niet. Ik denk zelfs dat een grote ronde winnen bijna onmogelijk is zonder doping. Dat is ook een beetje het probleem. Misschien is die sport wel te zwaar en is de toevlucht tot doping de enige manier om te winnen. Moeten we Basso en co daarom nu eigenlijk echt kwalijk gaan nemen dat ze een grote ronde wilden winnen? Eerder een doorsnee wielrenner met flinke ambitie die dit als enige optie zag om een grote ronde te winnen, maar in tegenstelling tot anderen de pech heeft gehad dat hij gepakt is.quote:Op donderdag 10 mei 2007 22:15 schreef Ericr het volgende:
Dat Vino niet gepakt is zegt niet dat hij geen doping heeft gebruikt. Wielrennen is qua sport zover dat iedere goede prestatie nu gelinked wordt aan doping. Sponsors trekken zich al terug of denken na over verlenging van contracten. Als er niet snel een echte oplossing komt is binnen 2 jaar de sport totaal naar de klote.
Het kan best zonder doping, alleen gaat het dan wat langzamer.quote:Op donderdag 10 mei 2007 23:02 schreef Biggs. het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet. Ik denk zelfs dat een grote ronde winnen bijna onmogelijk is zonder doping. Dat is ook een beetje het probleem. Misschien is die sport wel te zwaar en is de toevlucht tot doping de enige manier om te winnen. Moeten we Basso en co daarom nu eigenlijk echt kwalijk gaan nemen dat ze een grote ronde wilden winnen? Eerder een doorsnee wielrenner met flinke ambitie die dit als enige optie zag om een grote ronde te winnen, maar in tegenstelling tot anderen de pech heeft gehad dat hij gepakt is.
Van mij mogen ze wel even goed kijken naar die dopinglijst en bepaalde producten gedogen. Alleen als het om producten gaat die echt levensbedreigend zijn in combinatie met het beoefenen van een sport moeten ze die producten verbieden.
Hulde. Ben benieuwd welke namen genoemd zijn.quote:De Italiaan Michele Scarponi houdt niet echt aangename herinneringen over aan zijn bekentenissen in de zaak-Fuentes. Deze week gaf de renner van Acqua & Sapone zijn betrokkenheid in het Spaanse dopingschandaal toe aan het Italiaans olympisch comité (CONI). Naast zijn eigen bekentenissen, die tien pagina’s lang waren, zou Scarponi ook namen van andere renners genoemd hebben, waarvan hij wist dat ze klant waren van Fuentes. En juist dat laatste wordt de Italiaan niet in dank afgenomen.
Procureur Ettore Torri, hoofd van de antidopingcel van het CONI, houdt over de onthullingen van Scarponi voorlopig nog de lippen op elkaar. Wel wou hij kwijt dat Scarponi bekende dat hij de renner was die met de codenamen ‘Zapatero’ en ‘Presidente’ door het leven ging. “Koosnaampjes die hij in Spanje kreeg.” Scarponi zou uitvoerig bericht hebben hoe hij in contact kwam met de Spaanse arts, maar ook hoe hij door zijn omgeving het hoofd gek werd gemaakt met beloftes over riante contracten. De Italiaan beweerde daar bij dat de betrokken renners er vooral onder druk van ploegleiders en dealers naar toe werden gebracht.
Jan Ullrich (waarvan het Duitse gerecht zeker is van zijn betrokkenheid), José Enrique Gutiérrez (codetaal: ‘send food to the Buffalo’), Angel Vicioso, Roberto Heras, Marcos Antonio Serrano, Tyler Hamilton, Jörg Jaksche, David Extebarria, Isidro Nozal,… zijn weer enkele andere namen gevallen. Mario Cipollini (genoemd door Manzano) en Eddy Mazzoleniquote:Op vrijdag 11 mei 2007 08:26 schreef Biggs. het volgende:
[..]
Hulde. Ben benieuwd welke namen genoemd zijn.
Kan me niet voorstellen dan Cipo gedopeerd was trouwens. Ik wordt wel steeds banger dat Thomas ook gewoon zwaar gedopeerd is.. Ik geloof wel dat hij zo verstandig is om het niet zelf te doen, maar als dokters resultaten willen......quote:
Scarponi = ‘Zapatero’ en ‘Presidente’
De Italiaan Michele Scarponi houdt niet echt aangename herinneringen over aan zijn bekentenissen in de zaak-Fuentes. Deze week gaf de renner van Acqua & Sapone zijn betrokkenheid in het Spaanse dopingschandaal toe aan het Italiaans olympisch comité (CONI). Naast zijn eigen bekentenissen, die tien pagina’s lang waren, zou Scarponi ook namen van andere renners genoemd hebben, waarvan hij wist dat ze klant waren van Fuentes. En juist dat laatste wordt de Italiaan niet in dank afgenomen.
Procureur Ettore Torri, hoofd van de antidopingcel van het CONI, houdt over de onthullingen van Scarponi voorlopig nog de lippen op elkaar. Wel wou hij kwijt dat Scarponi bekende dat hij de renner was die met de codenamen ‘Zapatero’ en ‘Presidente’ door het leven ging. “Koosnaampjes die hij in Spanje kreeg.” Scarponi zou uitvoerig bericht hebben hoe hij in contact kwam met de Spaanse arts, maar ook hoe hij door zijn omgeving het hoofd gek werd gemaakt met beloftes over riante contracten. De Italiaan beweerde daar bij dat de betrokken renners er vooral onder druk van ploegleiders en dealers naar toe werden gebracht.
Scarponi met Basso in de Giro van 2005
Daarnaast zou Scarponi ook namen van betrokkenen genoemd hebben, al wil niemand daar echt iets over loslaten. “Ze hebben schrik om daar over te praten”, zegt Torri. “Ze hebben schrik dat het peloton hen zal laten vallen. Al vrezen de meeste vooral dat er erge dingen met hen zal gebeuren.”
Nieuwe namen?
Ondertussen blijft het ‘gissen’ naar de andere betrokken renners in het schandaal. Naast de traditionele namen die reeds genoemd werden zoals Jan Ullrich (waarvan het Duitse gerecht zeker is van zijn betrokkenheid), José Enrique Gutiérrez (codetaal: ‘send food to the Buffalo’), Angel Vicioso, Roberto Heras, Marcos Antonio Serrano, Tyler Hamilton, Jörg Jaksche, David Extebarria, Isidro Nozal,… zijn weer enkele andere namen gevallen. Mario Cipollini (genoemd door Manzano) en Eddy Mazzoleni (gelinkt aan codenaam MZD).
Cecchini opnieuw in vieze papieren
Daarnaast zijn de Italiaanse speurders bijna zeker van hun zaak dat de wonderdokter Luigi Cecchini het Italiaanse deel van het Fuentes-luik zou controleren. De bal ging aan het rollen in 2001. Toen werd Cecchini beschuldigd van de handel in dopingproducten, nadat het gerecht tijdens de Ronde van Spanje zijn telefoongesprekken had afgeluisterd met de ploegarts van Kelme. Zijn naam: Eufemiano Fuentes.
Cecchini vroeg in september van dat jaar aan de arts om naar Madrid te gaan om ‘datgene waar hij weet van heeft klaar te maken in geval dat nodig is’. Datgene is voor Cecchini’s klant Angel Luis Casero. Uiteindelijk sloot de Italiaanse justitie de zaak. Die vond het ongeloofwaardig dat Fuentes zijn medewerking zou hebben verleend om een renner uit zijn eigen ploeg (Oscar Sevilla) te laten verliezen ten koste van Casero. Verder ontbraken ook concrete bewijzen.
In mei 2006 komt er weer een link tussen beide heren aan het licht. In het onderzoek naar de dopingzaak rond Fuentes wordt ook weer de relatie tussen Fuentes en de Italiaanse trainer Luigi Cecchini belicht. Fuentes erkent dat Cecchini ‘een vriend’ is.
Enkele namen van renners die Cecchini begeleidt/begeleidde: Michele Bartoli, Rolf Sörensen, Fabian Cancellara, Thomas Dekker, Angel Luis Casero, Bjarne Riis, Bo Hamburger, Ivan Basso, Jan Ullrich en Tyler Hamilton. De laatste zes werden al herhaaldelijke malen geconfronteerd met dopingverdachtmakingen.
Denk dat Cipo zijn kuurtje kreeg onder de zonnebankquote:Op vrijdag 11 mei 2007 10:16 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
Jan Ullrich (waarvan het Duitse gerecht zeker is van zijn betrokkenheid), José Enrique Gutiérrez (codetaal: ‘send food to the Buffalo’), Angel Vicioso, Roberto Heras, Marcos Antonio Serrano, Tyler Hamilton, Jörg Jaksche, David Extebarria, Isidro Nozal,… zijn weer enkele andere namen gevallen. Mario Cipollini (genoemd door Manzano) en Eddy Mazzoleni
En Cecchini is onder aandacht gebracht.
[..]
Kan me niet voorstellen dan Cipo gedopeerd was trouwens. Ik wordt wel steeds banger dat Thomas ook gewoon zwaar gedopeerd is.. Ik geloof wel dat hij zo verstandig is om het niet zelf te doen, maar als dokters resultaten willen......
Met geld kan allesquote:Cecchini vroeg in september van dat jaar aan de arts om naar Madrid te gaan om ‘datgene waar hij weet van heeft klaar te maken in geval dat nodig is’. Datgene is voor Cecchini’s klant Angel Luis Casero. Uiteindelijk sloot de Italiaanse justitie de zaak. Die vond het ongeloofwaardig dat Fuentes zijn medewerking zou hebben verleend om een renner uit zijn eigen ploeg (Oscar Sevilla) te laten verliezen ten koste van Casero. Verder ontbraken ook concrete bewijzen.
Lijkt me ook ja. Vooral nadat de bank gezegd had na het Tour-schandaal dat áls er een Rabo bij zat, ze direct zouden stoppen met geld pompen.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 11:41 schreef thijsdetweede het volgende:
En (aangenomen dat ze bij Rabo niet aan stelselmatig doping doen) was die overstap naar Cecchini zo opzichtig dat Breukink er echt bovenop zal zitten. Mag ik hopen.
Cipo werd op zijn oude dag (toch al 35) toch nog wereldkampioen en won eindelijk die Milaan-San Remo die hij zo graag wilde winnen. Plots.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 10:51 schreef Botterboy het volgende:
[..]
Denk dat Cipo zijn kuurtje kreeg onder de zonnebank... verder is Sorensen ook geen onbekende in de dopingwereld, hij wordt ook nadrukkelijk genoemd in het boek over Pantani.
Laten we idd hopen dat Thomas er niks mee te maken heeft
Quickstep heeft blijkbaar een andere dokter.quote:De AIGCP (Internationale Vereniging van Profploegen) is door het Spaanse gerecht gisteren aanvaard als burgerlijke partij in de Operación Puerto. Deze actie van het Spaanse gerechtelijke apparaat kan misschien voor dé doorbraak zorgen in deze materie die nu al bijna een jaar de wielersport zwaar verlamd.
Voorzitter Patrick Lefevere: 'Het betekent dat we inzage krijgen in het dossier indien we morgen (vandaag, red) beroep aantekenen tegen het sluiten van deze zaak door onderzoeksrechter Antonio Serrano. Dan kunnen we op een dag namen noemen.' Meteen hebben de ploegen ook een juridische stok achter de deur als een betrokken renner naar de rechter stapt omdat hij op non-actief gezet werd.
De Vereniging van ProTourploegen (IPCT) overweegt een boycot van alle aangesloten ProTourploegen aan de Spaanse ProTouwedstrijden indien de namen in de zaak-Puerto niet bekend zijn tegen 1 augustus. (hc)
lefevrequote:Op vrijdag 11 mei 2007 12:55 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Quickstep heeft blijkbaar een andere dokter.
Het is een hypocriete zak, maar hij probeert tenminste de anderen een mes in de rug te steken, het is een begin.quote:
quote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Het is een hypocriete zak, maar hij probeert tenminste de anderen een mes in de rug te steken, het is een begin.
quote:Honchar stopped by team for 30 days
Serhiy Honchar will not ride for 30 days, following questionable results from blood tests taken at Liège-Bastogne-Liège and the Tour de Romandie, T-Mobile Team has announced.
The blood test results are all within UCI limits and no doping violation has taken place, the team emphasized on its website, t-mobile-team.com. The 36 year-old Ukrainian will now undergo follow-up tests and a medical evaluation.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |