abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49326198
quote:
Jaksche in het nauw, netwerk ontdekt?

Tot nu toe was de exacte rol van de Duitser Jörg Jaksche in de zaak-Fuentes vrij onduidelijk. De renner maakte natuurlijk deel uit van Liberty Seguros, de ploeg van Manolo Saiz die met zekerheid gespot was aan het kabinet van dokter-Fuentes. Daarnaast vonden de speurders ook de bijnaam van ‘Jorge’ in de kabinetten van de Spaanse arts terug. De speurders legden de link met de Duitser, aangezien ze over dezelfde voornaam beschikken. Maar concrete bewijzen werden niet gevonden. Jaksche, zelf ontkende elke betrokkenheid.

Nu melden enkele Spaanse media dat er in de Madrileense praktijk van Fuentes een bezwarend document werd gevonden tegen Jaksche. Zo vond de Spaanse politie ‘Document 24’, waarop medische analyses zouden staan van Jörg Jaksche. Die zou de Duitser ondergaan hebben met het oog op de Tour van 2006.

Jaksche werd net voor de start van de Giro van dit jaar op non-actief gezet door zijn ploeg Tinkoff Credit Systems. Jaksche werd samen met Tyler Hamilton geschorst vanwege hun mogelijke betrokkenheid in de zaak-Fuentes.

Fuentes’ praktijk in Duitsland bekend?

Toen de zaak losbarste in mei/april van 2006 kon geen enkele renner, die in behandeling was bij Fuentes, nog terecht in zijn praktijk in Madrid. Daar had Fuentes bijgenaamd 'de Duivelskunstenaar van Gran Canaria' iets op gevonden. In telefoongesprekken die de Spaanse Guardia Civil onderschepte, bezweert Fuentes dat bange renners terecht kunnen in een Duitse kliniek. Daar, in Duitsland zal het netwerk waartoe Fuentes behoort, ‘zonder gevaar’ zijn activiteiten doorzetten. Over welke praktijk het zou gaan, wist men niet. Het enige wat de politie vermoedde was dat het om een kliniek in Zuid-Duitsland zo gaan, in een provinciestad die misschien in het stroomgebied van de Rijn ligt.

In het gevonden ‘Document 24’ staan naast de analyses van Jaksche ook de contactgegevens van een kliniek in Neurenberg, waar de olympische sportarts Rainer Müller-Hörner het voor het zeggen heeft. De Spaanse politie vermoedt nu dat het om die kliniek zou gaan waar Fuentes zijn praktijken verder zette.

Grootschalig netwerk?

Via Müller-Hörner zou Fuentes aan een nieuw ‘designer-epo’ geraakt zijn, een epo die niet met de gangbare tests is op te sporen. Verder ontdekten de Spaanse politie dat de Duitse kliniek deel uitmaakt van een netwerk van minimaal vier Europese ‘dopingcellen’. De Duitsers leveren aan de rest van het netwerk de designer-epo, op voorwaarde dat de epo niet wordt doorverkocht aan de andere organisaties in het dopinglandschap.

Alles wijst er op dat er momenteel drie grote takken in het netwerk zijn. Een in Spanje -dat onder leiding staat/stond van Fuentes-, een in Duitsland -waarvan de speurders vermoeden dat Müller-Hörner er voor iets tussen zit- en een Italiaanse afsplitsing. Die Italiaanse tak zou geleid worden door de Italiaanse dokter/trainer Luigi Cecchini. Dat zouden Ivan Basso en Michele Scarponi bekend hebben aan het Italiaans olympisch comité. Over de vierde dopingcel zijn de speurders het niet eens. De ene denkt aan een Franse piste, de ander zoekt het nog meer naar het noorden.

Onlangs lieten Patrick Lefevere, voorzitter van de vereniging van alle professionele ploegen, en Pat Pat McQuaid, voorzitter van de Internationale Wielerunie UCI, weten dat ze hun bezorgdheid uiten over de geruchtenmolen die haar werk doet. Zo zou Fuentes weer actief zijn in het peloton.

[ Bericht 0% gewijzigd door Biggs. op 13-05-2007 12:25:06 ]
pi_49328494
quote:
Op zondag 13 mei 2007 11:33 schreef CurtlyAmbrose het volgende:
Waar is de echte doping gebleven ?
Een goeie fles champagne nuttigen aan de voet van een berg om de pijn te verzachten en in een roes omhoog te fietsen?
Of nog erger: de bidon met bier en suiker ????
Mag dit eigenlijk nog steeds ? Of valt dit ook onder de doping wet ?
Nou, volgens Landis lag zijn hoge testosterongehalte aan het bier dat hij de dag van te voren had gedronken. Dus blijkbaar is bier ook gewoon pure dope!
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_49328578
Gisteren was Jens Voigt te gast bij Aktuelle Sportstudio op de ZDF. Het interview staat nog niet online, echter ik vond wel dit filmpje:
http://www.zdf.de/ZDFmediathek/inhalt/23/0,4070,5272535-5,00.html
pi_49339296
quote:
McQuaid also said UCI lawyers are digging through an additional 6000 pages of documents accumulated by Spanish authorities. An initial review by a UCI attorney indicated there are not additional names expected to be implicated in the damaging affair/
Lijkt erop dat die eerdere verhalen van nog eens 50 renners die betrokken zouden zijn niet kloppen.
  maandag 14 mei 2007 @ 01:34:57 #105
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_49351211
Sepp Blatter wil weten wie in dossier Puerto staat

MONTREAL - Sepp Blatter, de voorzitter van de internationale voetbalfederatie (FIFA), eiste zondag om te weten 'wie in het dossier Puerto staat'. Blatter deed dat bij zijn eerste bijeenkomst van de raad van het werelddopingsagentschap (WADA).
'We willen het weten. Het is belangrijk voor de sport en voor het voetbal', aldus Blatter, die voor de eerste keer in het beslissingsorgaan van het WADA zetelde.

Javier Lissavetsky, vertegenwoordiger van de hoge raad voor de Spaanse sport, antwoordde aan Blatter dat de raad 'alles wil verduidelijken en een volledig juridisch en gerechtelijk onderzoek wil doen'. Hij zei wel dat men de scheiding van machten in de Spaanse democratie moet respecteren.
De heropening van het Puerto-dossier werd geklasseerd nadat het Madrileens parket geen gevolg aan het dossier gaf. Het dossier is nog niet effectief heropend. Het proces liep vertraging op na een verzoek van het WADA om zich burgelijke partij te stellen.

Operatie Puerto ontdekte in mei 2006 een dopingnetwerk in het wielrennen, maar er zouden ook Spaanse voetballers vernoemd worden in het netwerk rond dokter Eufemiano Fuentes.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_49352643
Ook enkele voetballers zullen het dus wel warm beginnen te krijgen.
Welke Spaanse topclub presteert er ook alweer heel slecht sinds de heropening van het dossier?
pi_49354531
quote:
Op maandag 14 mei 2007 08:05 schreef Biggs. het volgende:
Ook enkele voetballers zullen het dus wel warm beginnen te krijgen.
Welke Spaanse topclub presteert er ook alweer heel slecht sinds de heropening van het dossier?
pi_49367948
http://www.tuttobiciweb.it/main.php?page=news&cmd=cerca_d&id=10929

tuttobici meldt dat de guardia civil besvestigd heeft dat valv-piti idd Valverde is als ik dat goed begrijp. Geheel onverwacht is het niet in ieder geval
pi_49368222
quote:
Op maandag 14 mei 2007 15:57 schreef Bartoli het volgende:
http://www.tuttobiciweb.it/main.php?page=news&cmd=cerca_d&id=10929

tuttobici meldt dat de guardia civil besvestigd heeft dat valv-piti idd Valverde is als ik dat goed begrijp. Geheel onverwacht is het niet in ieder geval
Een bron binnen de Guardia Civil zou dat bevestigd hebben aan l'Equipe. Nog even afwachten dus wat dit op zal leveren.
pi_49368277
De definitieve ondergang van Valverde
pi_49369784
It's about time.
  maandag 14 mei 2007 @ 16:51:43 #112
40566 Ericr
Livewrong
pi_49369894
Eigenlijk te treurig voor woorden als het zo is, een hele rits renners die niet betrokken waren bij Fuentes en co hebben belangrijke wedstrijden gemist en Valv (Pitti) mag gewoon nog maanden rondrijden en grote prijzen wegkapen of meedoen voor de prijzen.
  maandag 14 mei 2007 @ 16:54:00 #113
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_49369989
Samuel Sanchez wint de Pro-Tour .

Jan Modaal reageert met "Wie "
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_49370090
quote:
Op maandag 14 mei 2007 16:51 schreef Ericr het volgende:
Eigenlijk te treurig voor woorden als het zo is, een hele rits renners die niet betrokken waren bij Fuentes en co hebben belangrijke wedstrijden gemist en Valv (Pitti) mag gewoon nog maanden rondrijden en grote prijzen wegkapen of meedoen voor de prijzen.
Inderdaad, ik ben benieuwd of de Spaanse (b)(h)onden hier ook voor gestraft worden (mocht uitkomen dat ze hem beschermden).

Vino (voorbehoudend dat hij ook niet eens gepakt wordt, heeft ie de Vuelta van een nieuwe farce gered)
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_49370676
quote:
Op maandag 14 mei 2007 16:56 schreef Gitanki het volgende:

[..]

Inderdaad, ik ben benieuwd of de Spaanse (b)(h)onden hier ook voor gestraft worden (mocht uitkomen dat ze hem beschermden).

Vino (voorbehoudend dat hij ook niet eens gepakt wordt, heeft ie de Vuelta van een nieuwe farce gered)
Vorig jaar werd er in een hotel waar Fuentes renners dopeerde een kaartje gevonden met drie codes erop: Vino, Popo en Ivan May. Niet te vroeg juichen dus
pi_49371420
quote:
Op maandag 14 mei 2007 17:13 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Vorig jaar werd er in een hotel waar Fuentes renners dopeerde een kaartje gevonden met drie codes erop: Vino, Popo en Ivan May. Niet te vroeg juichen dus
Volgens mij zit Mayo al zo lang aan dat spul dat het niet meer werkt bij hem

Of hebben ze het hier over Ivan Mayoz
pi_49371489
quote:
Op maandag 14 mei 2007 17:36 schreef wimderon het volgende:

[..]

Volgens mij zit Mayo al zo lang aan dat spul dat het niet meer werkt bij hem
Waarschijnlijk heeft die alle doktoren al eens gezien
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 14 mei 2007 @ 23:08:17 #118
862 Arcee
Look closer
pi_49384836
Interessant gesprek met Smeets bij Knevel en Kneuvel op 1.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 14 mei 2007 @ 23:34:56 #119
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_49385998
http://www.wieleruitslagen.be/nieuws/nieuws.php?subaction=showfull&id=1179169439&archive=&start_from=&ucat=1

Het wachten is nog steeds op de onttroning van Armstrong. Ga maar na: zijn voormalige directe belagers (Olano, Züllle, Basso, Ullrich, Pantani, Beloki(?) etc.) zijn allemaal betrapt, dan is het erg moeilijk te geloven dat hij een supermens is. Eigenlijk wel jammer dat we nu in dit achterdochtige tijdperk leven
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_49388927
quote:
Op maandag 14 mei 2007 23:34 schreef Klopkoek het volgende:
http://www.wieleruitslagen.be/nieuws/nieuws.php?subaction=showfull&id=1179169439&archive=&start_from=&ucat=1

Het wachten is nog steeds op de onttroning van Armstrong. Ga maar na: zijn voormalige directe belagers (Olano, Züllle, Basso, Ullrich, Pantani, Beloki(?) etc.) zijn allemaal betrapt, dan is het erg moeilijk te geloven dat hij een supermens is. Eigenlijk wel jammer dat we nu in dit achterdochtige tijdperk leven
Klöden en Vino nog niet en natuurlijk Boogerd die hem de Amstel door de neus boorde
pi_49390802
quote:
Op maandag 14 mei 2007 23:34 schreef Klopkoek het volgende:

Er zijn dan ook sporen van EPO gevonden in de stalen van Armstrong uit de tour van 1999. Tsja.. er konden geen regelementaire gevolgen aan worden gegeven, maar in ieder geval genoeg reden om niet meer zo naief te doen.
pi_49402718
quote:
Petacchi also mentioned someone that he considers like a "second father" who has also helped him a lot and deserves the dedication for this Giro stage win. However, he maintained that this person wants to remain anonymous, although many of the assembled media suspected it to be Dr Luigi Cecchini who is now under investigation for the Italian arm of Operación Puerto. The Tuscan coach was quoted in Milan daily newspaper Il Giornale as having only five riders under his wings now: Damiano Cunego, Petacchi and three others that he wouldn't name.
pi_49403247
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 15:08 schreef wimderon het volgende:

[..]

dat is toch algemeen bekend dat Petacchi een klant was/is van Luigi, net zoals TD dat ook is
  dinsdag 15 mei 2007 @ 15:44:26 #124
pi_49404323
En Landis zou bij het IOC het ontslag van Dick Pound als hoofd van het WADA geeist hebben ...
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 15 mei 2007 @ 16:11:53 #125
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_49405640
en dossier wordt weer 3000 pagina's groter
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_49407975
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 15:21 schreef Bartoli het volgende:

[..]

dat is toch algemeen bekend dat Petacchi een klant was/is van Luigi, net zoals TD dat ook is
Ja maar moet hij hem dan zo nadrukkelijk bedanken? Kan me niet voorstellen dat zijn trainingsschema's 2x zo goed zijn geworden de afgelopen maand
  dinsdag 15 mei 2007 @ 17:47:54 #127
pi_49409357
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 17:10 schreef wimderon het volgende:

[..]

Ja maar moet hij hem dan zo nadrukkelijk bedanken? Kan me niet voorstellen dat zijn trainingsschema's 2x zo goed zijn geworden de afgelopen maand
Misschien uit schrik dat Checchini dingen rond hem zou noemen bij zijn verhoor ?
pi_49409768
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 17:10 schreef wimderon het volgende:

[..]

Als hij het over een 'second father' heeft zal dat niet zijn om zijn trainings schema's. Waarom zou je niet iemand mogen bedanken met wie je meerdere keren per week aan tafel schuift, of op trainingstochten gaat?
  dinsdag 15 mei 2007 @ 18:15:13 #129
pi_49410211
Rasmus Damsgaard, the man who is responsible for Team CSC's antidoping programme has discovered irregularities in two of the CSC riders' blood profiles. The programme, which involves frequent examinations of the riders' blood profiles along with screens for doping products and blood transfusions is designed to detect changes in the riders profile which could indicate illegal practices.

"I can say that much about my preliminary results of the CSC riders, that by far most of their blood profiles show very little variation and are more or less identical to the normal population, but there are some that display deviations, and these we are keeping a close eye on. If something crops up that I don't like, I discuss it with other experts around. I'm never alone on these decisions," Damsgaard told the Jyllands-Posten.

While the names of the riders weren't given, CSC press officer Brian Nygaard told the Danish newspaper, "If Rasmus Damsgaard discovers such results, it is only natural that he takes extra tests, and they have all shown that there is no doping involved. This is what the whole programme is about, to react this way if there is something suspicious, and it shows that Rasmus is doing a good job."
pi_49410438
Hoorde het gister ook al bij "de belg"
pi_49410488
Ik snap niet wat het nut hiervan is. Als tests hebben aangetoond dat die twee renners geen doping hebben gebruikt, waarom dan dit naar buiten brengen? Wordt het wielrennen echt geloofwaardiger als elke keer dat er ook maar iets verdachts gebeurd dat direct in de media komt?
pi_49410568
Inderdaad, een vorkje mee prikken , na een trainingsrit , bij je trainer lijkt me heel normaal.
Een lekker wijntje erbij , heerlijk !
Daar zoek ik echt niks achter hoor.
De man kan gewoon goed koken , anders deden ze dat echt niet :)
Ennnnnnnn....misschien bedoelde Petacci met "second"gewoon : seconden.... ( Italianen en Engels..tsja)
In de wielrennerij gaat het om seconden, ja zelfs splitseconds ( daar istie) om tijdens een sprint te bepalen wanneer je uit het zog van de tegenstander komt ennnnn je laatste jump te plaatsen.
Zijn trainer is gewoon de man die hem dat weer heeft bijgebracht na zijn zware knie blessure.
Hij is als een vader met hem aan de slag gegaan en hem het secondenspel weer aangeleerd .

[ Bericht 1% gewijzigd door CurtlyAmbrose op 15-05-2007 21:31:36 ]
pi_49441860
quote:
Basso in Germany prior to 2006 Giro
Ettore Torri has received evidence from the Bergamo anti-doping investigating attorneys, in association with the German officials, that Ivan Basso was in Germany on the eve of the 2006 Giro d'Italia. The parties are working on a drug trafficking case and, according to La Gazzetta dello Sport, there is evidence to support that Basso was together with Jan Ullrich and Eufemiano Fuentes in a Freiburg hotel before the departure of the three week race which the Italian won.

It is expected that this morning, or tomorrow, that Paolo Ferraro of the Rome Justice department will include Basso's name with Michele Scarponi and Alessandro Kalc for the violation of anti-doping law 376/2000. This action appears to be in response to Basso's non-cooperation in his last visit with Italian Olympic Committee's (CONI) Ettore Torri.

Yesterday, Torri noted to AP, "During the second questioning, he seemed willing to cooperate. ... Then, he was clearly approached not only by his defence lawyers, but sponsors and technical directors who have pushed him to backtrack."

Ferraro is expected to summons a number of foreign riders from Operación Puerto, including José Enrique Gutierrez, second in the 2006 Giro, Santiago Botero, Marcos Serrano, Alberto Contador, Dariusz Baranowski, Sergio Paulinho and Sergio Ribeiro. Fuentes' sister, Yolanda, could also be summons regarding a possible role in transporting blood from Madrid to riders in Italy. Their summons is based on 'crimes committed on Italian soil' related to anti-doping law 376/2000.
Toch Paulinho en Contador?
  woensdag 16 mei 2007 @ 14:14:04 #134
pi_49441880
Eddy Merckx getuigt in de zaak-Landis

di 15/05/07 - Eddy Merckx wordt als getuige opgeroepen in de dopingzaak rond Floyd Landis. Ook Greg LeMond gaat gehoord worden

Floyd Landis won vorig seizoen de Ronde van Frankrijk, maar de Amerikaan vloog tegen de lamp tijdens een dopingcontrole.

In Los Angeles ging maandag de hoorzitting van Landis van start. Op de lijst van getuigen staan meer dan 40 namen.

Eén van hen is Eddy Merckx, die is opgeroepen door de advocaten van Landis.

Merckx kent Landis goed. De Amerikaan was een ploegmakker van zijn zoon Axel, toen die in 2006 voor Phonak fietste (foto).

Ook Greg LeMond, die de Tour drie keer won en een landgenoot van Landis is, komt getuigen. Hij werd wel opgeroepen door de aanklager, het Usada (Amerikaans antidopingagentschap).

Het is nog niet bekend wanneer beide wielergrootheden gaan getuigen. In ieder geval voor volgende week, want dan wordt een punt gezet achter de getuigenissen.

LeMond: "Hopelijk zegt hij de waarheid"
Greg LeMond wordt opgeroepen door aanklager Usada. Toch heeft hij sympathie voor Landis. "Hij is geen slechte gast. Hij is enkel het slachtoffer van een verziekte sport."

"Ik zou willen geloven dat Floyd niks pakte maar ik hoop dat hij de moed heeft om met de waarheid naar buiten te komen." Opmerkelijk is dat het Usada ook Landis zelf als getuige heeft opgeroepen. Bij de andere getuigen zijn 17 mensen van het lab dat Landis' staal onderzocht.
  woensdag 16 mei 2007 @ 14:15:26 #135
pi_49441950
Italiaans Olympisch Comité betreurt druk op Ivan Basso

De antidopingprocureur van het Italiaans Olympisch Comité (Coni), Ettore Torri, heeft verklaard dat hij het betreurt dat er druk zou zijn uitgeoefend op de Italiaanse wielrenner Ivan Basso, die vorige week zijn aandeel toegaf in de bloeddopingzaak rond de Spaanse dokter Eufemiano Fuentes. "De resultaten van de eerste fase (van het onderzoek, nvdr) zijn een beetje minder goed dan we hoopten", aldus Torri op een persconferentie op de zetel van het Coni in Rome.

"Na een eerste volledig negatieve ondervraging heeft Basso zich bij het tweede verhoor bereid verklaard om mee te werken, om ons, weliswaar met veel voorbehoud, namen en concrete elementen te geven", vertelde Torri. "Dat had moeten bevestigd worden tijdens de derde ondervraging, maar dat was niet het geval. Natuurlijk is hij gecontacteerd geweest, niet enkel door zijn advocaten, maar ook door de sponsors en door de sportdirecteurs, die hem hebben aangezet om een stap terug te zetten". Torri betreurde ook dat Basso niet meer zou bereid zijn om mee te werken.

Vorige week gaf de 29-jarige Basso, winnaar van de Giro in 2006, toe dat hij contacten had gehad met Fuentes, en dat hij de intentie had om zich te doperen voor de Tour de France van 2006, maar dat hij nooit werkelijk verboden substanties had gebruikt. (belga/hln)
pi_49456444
http://www.zdf.de/ZDFmedi(...)130-6-wm_dsl,00.html

De reaktie van Voigt op de uitlatingen van Manzano
  woensdag 16 mei 2007 @ 21:30:44 #137
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_49459079
Opnieuw beschuldigingen tegen Landis
Uitgegeven: 16 mei 2007 21:24

LOS ANGELOS - Nog twee urinestalen van Floyd Landis, afgenomen tijdens de Ronde van Frankrijk, zijn positief getest op synthetische testosteron. Dat zei woensdag Cynthia Mongonfu, werkneemster van een Frans laboratorium dat de onderzoeken deed.

Ze deed de uitspraken op de tweede dag van het tribunaal van het USADA, het Amerikaanse antidopingbureau. Drie experts moeten daar oordelen of Landis terecht is aangeklaagd wegens gebruik van verboden middelen.

Mongonfu sprak, voor alle duidelijkheid, niet over de controle na de bewuste 17e etappe. Op die tests werd Landis positief bevonden.

Landis loopt, indien zijn naam niet wordt gezuiverd, een grote kans voor twee jaar te worden geschorst. Hij zou dan ook de eerste zijn die de zege in de Tour moet inleveren.

(c) ANP
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  woensdag 16 mei 2007 @ 21:55:02 #138
pi_49459995
Het grappige is dat de advocaten van Landis op dat proces nu zelfs claimen dat zelfs als zijn testosteron zo hoog was hij daar geen voordeel uit zou gehaald hebben ...
pi_49470981
Stel dat Landis dus inderdaad schuldig is aan doping...gaat de schorsing dan pas in als de uitspraak definitief is ?
Of telt het afgelopen jaar, waarin hij niet kon koersen vanwege die beschuldigingen, dan ook mee?
In het eerste geval zou hij dus 3 jaar uit koers zijn maar in het tweede geval zou hij nog maar een jaartje aan de kant staan.
Precies genoeg om weer in vorm te komen voor de herintreding .
pi_49471106
Waarom wil de Tour de France-directie nog niet Pereiro als winnaar verklaren, terwijl het ondertussen wel al Landis geschrapt heeft.
pi_49471130
Kwenie. Is dat proces tegen Pereiro al afgesloten dan?
pi_49471139
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 09:26 schreef thijsdetweede het volgende:
Kwenie. Is dat proces tegen Pereiro al afgesloten dan?
Ja.

Alle bezwaren zijn ingetrokken toen Pereiro zijn dossier naar de Franse anti-doping organisatie stuurde.
  donderdag 17 mei 2007 @ 12:05:45 #143
pi_49474057
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 09:23 schreef Leatherface het volgende:
Waarom wil de Tour de France-directie nog niet Pereiro als winnaar verklaren, terwijl het ondertussen wel al Landis geschrapt heeft.
Volgens mij wachten ze de zaak Fuentes af. Niet eens zo vreemd, was de vrouw van Pereiro zelfs geen familie van Fuentes (of omgekeerd) ?
pi_49486495
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 12:05 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Volgens mij wachten ze de zaak Fuentes af. Niet eens zo vreemd, was de vrouw van Pereiro zelfs geen familie van Fuentes (of omgekeerd) ?

Dat zou wel zijn!
  donderdag 17 mei 2007 @ 20:32:07 #145
pi_49489758
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 18:59 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Dat zou wel zijn!
Ik heb even opgezocht wat het is: de "trainer" van Pereiro (en ook van bv Sastre) , ene Luis Pascua Piqueras, was ook de trainer van de vrouw van Fuentes (Cristina Perez) toen die (in haar atletiekcarriere) betrapt werd op doping, terwijl de broer van die Luis de "trainer" van Fuentes zelf was toen die in de jaren '80 een atletiekbelofte was. Begin jaren '90 zouden zowel Luis Pascua Piqueras als Fuentes via Vitalicio het wielrennen in gekomen zijn. Er doen vermoedens de ronde dat Piqueras het zogenaamde "lab van Valencia" runt waar Manzano onlangs over sprak.

Daar ligt nog een hele etterbuil die nog niet opengestoken is blijkbaar ...
pi_49492998
En vergeet niet dat Pereiro en Landis vrienden zijn...
pi_49493290
Ik vind het echt niet leuk meer dat je tegenwoordig bij bijna elke overwinning of fraaie prestatie jezelf moet afvragen of deze wel zuiver tot stand kwam.
  donderdag 17 mei 2007 @ 23:53:20 #148
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_49497333
quote:
Laboranten geven fouten toe in zaak-Landis
Uitgegeven: 17 mei 2007 22:22
Laatst gewijzigd: 17 mei 2007 22:50

LOS ANGELES - Twee laboranten die de urinemonsters van Tourwinnaar Floyd Landis hebben onderzocht, hebben donderdag toegegeven dat in de procedure fouten zijn gemaakt. De analyses toonden een verhoogde testosteronwaarde aan, waardoor de Amerikaanse wielrenner zijn Tourzege dreigt kwijt te raken.

De onderzoeken vonden plaats in het dopinglab nabij Parijs. Cynthia Mongongu (dinsdag en woensdag) en Claire Frelat (donderdag) werden verhoord over de wijze van testen.

Op geen enkel moment werd duidelijk of de 'technische' fouten in de testmethode gevolgen gehad kunnen hebben voor de uitslag van de analyse. De advocaten van Landis beweren van wel.

Vergeten

De bewuste tests werden vorig jaar uitgevoerd na afloop van de zeventiende etappe, de bergrit die Landis op indrukwekkende wijze op zijn naam schreef. Frelat, die de B-staal onderzocht, beschreef donderdag voor een panel van het Amerikaanse antidopingbureau gedetailleerd hoe enkele procedurele verplichtingen werden 'vergeten'.

Landis hangt een tweejarige schorsing boven het hoofd, alsmede het verlies van zijn eindzege in de Tour. Mocht hij schuldig verklaard worden, dan zal hij in beroep gaan bij het sporttribunaal in Lausanne. Bij een vrijspraak zullen de betrokken instanties (WADA, het Amerikaans antidopingbureau en waarschijnlijk de internationale wielerunie UCI) hetzelfde doen.
Bron

Voldoende om landis vrij te spreken? En dan puur op vormfouten. Benieuwd wat de tour directie dan doet.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  donderdag 17 mei 2007 @ 23:58:11 #149
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_49497518
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 22:04 schreef Leatherface het volgende:
Ik vind het echt niet leuk meer dat je tegenwoordig bij bijna elke overwinning of fraaie prestatie jezelf moet afvragen of deze wel zuiver tot stand kwam.
Gewoon steeds* veronderstellen dat het onzuiver is gebeurd, dat maakt het leven veel simpeler.

* behalve bij Rabobank uiteraard
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_49499068
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 23:58 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

*

* behalve bij Rabobank uiteraard
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')