Ik wil verpleeghuisarts worden omdat ik sowieso niet de rest van mijn leven in een ziekenhuis wil werken en ik vind de omgang met oudere mensen gewoon heel erg leuk. Daar kwam ik ook pas achter tijdens mijn co-schappenquote:Op maandag 7 mei 2007 21:37 schreef Fuente het volgende:
Whahahaha je hoort het echt vaker hoor, dat op chirurgie krengen zitten. Ik zie mezelf er ook niet werken naar mijn opleiding. Wel leuk dat dat bij 'jullie artsen' ook gemerkt wordt
Is dat onderzoek voor het promoveren (of hoe noem je dat?)? En wat wil je uiteindelijk gaan doen?
Ik heb Rock me Amadeus gevonden van Falco, maar dat bedoelden ze vast nietquote:
Ik voelde me serieus niet zo slim tijdens het maken van de testquote:Op maandag 7 mei 2007 22:48 schreef Jojogirl het volgende:
Oe, je neemt het wel heel erg serieus, Isa. En dat terwijl je het niet heel erg meer nodig hebt volgens mij![]()
Truste alvast
Of je houdt het lekker luchtig met "Eine kleine Nachtmuzik" ofzo, ook mooiquote:
Zal dat de hersenactiviteit ook stimuleren?quote:Op maandag 7 mei 2007 22:52 schreef Faat het volgende:
Of je houdt het lekker luchtig met "Eine kleine Nachtmuzik" ofzo, ook mooi![]()
Als ik dat zou doen ben ben ik bang dat de onderburen zich afvragen wat daar zo bonktquote:Op dinsdag 8 mei 2007 10:29 schreef ymme het volgende:
Tvp....
Het gaat hier super met lijnen. Ben ook maar eens begonnen met elke ochtend lekker 10 min springtouw-en
Heerlijk vind ik het!
Volgens BNN moet ik proberen zonder dat de wekker afgaat op te staan. Maar dan word ik dus rond dit soort tijden wakker en dat lijkt me ook niet handig. Ik heb het wel vaker geprobeerd om te kijken hoeveel slaap mijn lijf zelf denkt nodig te hebben en dan kom ik meestal rond de 9-10 uur uitquote:Op dinsdag 8 mei 2007 11:08 schreef omearos het volgende:
Hier nog een uitslaperIk zit nog in de vakantie-stand denk ik, gelukkig heb ik nu alleen zelfstudie en geen colleges om half 9 oid
Kan je de wekker niet afplakken op de plek waar je hem uit kan zetten? Alhoewel ergens anders neerzetten ook erg handig isquote:Op dinsdag 8 mei 2007 11:09 schreef miss_dynastie het volgende:
De mister heeft vanochtend de wekker uitgedrukt zonder dat hij of ik er wakker van is gewordenDe wekker verhuist nu dus naar mijn kant van het bed, want dit was niet de eerste keer....
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 11:09 schreef miss_dynastie het volgende:
De mister heeft vanochtend de wekker uitgedrukt zonder dat hij of ik er wakker van is gewordenDe wekker verhuist nu dus naar mijn kant van het bed, want dit was niet de eerste keer....
Ik word wel altijd rond 8 uur wakker, ongeacht hoe laat ik ben gaan slapen, maar dan draai ik me gewoon nog weer even om als ik het te weinig slaap vind, zoals vannacht (lag er pas om 2 uur in)quote:Op dinsdag 8 mei 2007 11:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Volgens BNN moet ik proberen zonder dat de wekker afgaat op te staan. Maar dan word ik dus rond dit soort tijden wakker en dat lijkt me ook niet handig. Ik heb het wel vaker geprobeerd om te kijken hoeveel slaap mijn lijf zelf denkt nodig te hebben en dan kom ik meestal rond de 9-10 uur uit![]()
Ik ken Pete Murray nietquote:Op dinsdag 8 mei 2007 11:30 schreef Liejannuh het volgende:
Veel langslapers hier! Ik ben eigenlijk helemaal niet zo'n langslaper. Meestal slaap ik een uur of 6.
In het weekend wel iets langer trouwens.
Als ik te lang slaap of in bed blijf liggen, dan word ik nogal brak. Meer mensen daar last van?
Iemand trouwens zin om mee te gaan naar de opnames van That's Live a.s. maandag in Hilversum?Pete
Murray
komt optreden.
Ik sta op de gastenlijst en mag iemand meenemen.
Maar ik had dus wel om half negen werkgroep hequote:Op dinsdag 8 mei 2007 11:16 schreef omearos het volgende:dat doe ik ook altijd, of er gewoon straal doorheen slapen (zo'n ding gaat toch vanzelf wel weer uit) Toen ik nog samenwoonde werd ik ook alleen wakker van mijn eigen wekker, als mijn ex dan eerder op moest merkte ik daar helemaal niks van, al lag hij soms een half uur telkens op snooze te drukken
Ik ben dus niet de enige met die belachelijke slaaptijdenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 11:34 schreef Levitation het volgende:
Als ik om 22 uur in bed kruip, word ik nog niet uit mezelf op tijd (7uur) wakker...
Toen ik een jaar of 15 was kroop ik iedere avond om 21 uur in bed en werd dan om vijf voor zeven 's morgens uit mezelf wakker. Ik voelde me in die tijd wel super fit. Blijkbaar heeft mijn lichaam ongeveer 10 uur slaap per dag nodig.![]()
Heb alleen nu echt geen tijd meer om om 21 uur in bed te gaan liggen.![]()
Ik heb 's morgens (vooral in de winter) vaak het gevoel dat iemand geklooid heeft met de wekker en dat 't eigenlijk nog midden in de nacht is.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 11:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben dus niet de enige met die belachelijke slaaptijdenIk word ook pas een beetje op tijd wakker als ik om 21:00 naar bed ga, maar hey, dat vind ik echt te vroeg hoor.
En wat gaan we bespreken in de slaapclub danquote:Op dinsdag 8 mei 2007 11:43 schreef Troel het volgende:
Kunnen we niet een keer een slaapclub oprichten?
Jammer!! Ik ga nu natuurlijk aan alle prijsvragen mee doen die er zijn op Pete Murray gebied.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 11:33 schreef Isabeau het volgende:
* Isabeau is blut
En het is zo leuk!! Ik ben al een keer bij That's Live geweest en dat was gewoon reuze gezellig en ik wil mee!! Kutterdekut. (je kan nl. gewoon met Pete Murray kletsen in de zithoek!!)
* Isabeau gaat gewoon mee als dat nog mag/kanquote:Op dinsdag 8 mei 2007 11:47 schreef Liejannuh het volgende:
Jammer!! Ik ga nu natuurlijk aan alle prijsvragen mee doen die er zijn op Pete Murray gebied.
En voor iedereen die zich afvraagt wie Pete Murray is: www.petemurray.com
Meld zichquote:Op dinsdag 8 mei 2007 11:30 schreef Liejannuh het volgende:
Veel langslapers hier! Ik ben eigenlijk helemaal niet zo'n langslaper. Meestal slaap ik een uur of 6.
Als ik te lang slaap of in bed blijf liggen, dan word ik nogal brak. Meer mensen daar last van?
Ik word na een tijdje gewoon echt wakker, en dan sta ik ook op, als ik dan blijf liggen word ik ook brak. Maar meestal is dat na 8 uur slaap, 6 is voor mij te weinig.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 11:30 schreef Liejannuh het volgende:
Iemand trouwens zin om mee te gaan naar de opnames van That's Live a.s. maandag in Hilversum?Pete
Murray
komt optreden.
Ik sta op de gastenlijst en mag iemand meenemen.
Leuk!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 11:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
* Isabeau gaat gewoon mee als dat nog mag/kan![]()
mijn ouders zijn totaal geen wijnliefhebbers, maar op zich wel een leuk ideequote:Op maandag 7 mei 2007 21:52 schreef octopussy het volgende:
Ik had een wijnproefcursus geregeld voor het 30 jarige huwelijk van mijn ouders. Was 90 euro, verdeeld over 6 man
ze vonden het erg leuk
mijn ouders zijn echt saai in dat opzicht, een sauna vinden ze ook niets. van mijn ouders weet ik wel dat als je geld geeft het niet meteen op een grote hoop terecht komt. hun bewaren dat dan echt om er iets speciaals mee te gaan doen.quote:Op maandag 7 mei 2007 22:03 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik zou een weekendje of dagje weg doen naar een sauna o.i.d. Geld zou ik niet zo gauw doen, voor hetzelfde geld verdwijnt het op de grote hoop en da's ook niet leuk.
ik heb wel even gekeken op de pluimen site, maar denk niet dat daar echt iets leuks tussen zit. voor hun in ieder gevalquote:Op maandag 7 mei 2007 22:07 schreef Jojogirl het volgende:
Ik zou ook gaan voor iets als een pluim denk ik. Zo kunnen ze zelf iets leuks kiezen (wie weet wat voor iets onverwachts ze leuk blijken te vinden) en gaat het in elk geval niet op de grote hoop.
op zich een heel erg leuk idee, mijn ouders zijn wel echt fotoverslaafd (in ieder geval, mijn moederquote:Op maandag 7 mei 2007 22:35 schreef teigan het volgende:
Je kan ook een leuke foto laten maken van iedereen, dat wordt ook wel op prijs gesteld meestal..
(is misschien wat afgezaagd, maar mijn ouders vonden het toen wel mooi..)
Dan knutsel je een leuke tegoedbon in elkaar voor een fotoquote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:55 schreef gothic-blackie het volgende:
op zich een heel erg leuk idee, mijn ouders zijn wel echt fotoverslaafd (in ieder geval, mijn moeder) maar we hebben zondag dat etentje, en we zien elkaar (de kinderen) daarvoor eigenlijk niet, maar ik zou het in ieder geval wel kunnen voorstellen, wat ze ervan vinden en zo.
nou mijn zus had al het idee, om een hele mooie grote fotolijst te kopen, en dan een goed fototoestel mee te nemen, met een rolletje en dat mijn ouders dan de foto zelf kunnen maken. dan kunnen ze ook beslissen of ze alleen de kleinkinderen wil, of alleen de kinderen, of iedereen.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:12 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dan knutsel je een leuke tegoedbon in elkaar voor een fotoKun je op je gemak een tijdstip afspreken om de foto te laten maken.
Je hebt zelf al iets heel goeds bedacht. Allemaal licht verteerbaar. Niet teveel vet gebruiken en geen scherpe kruiden. De groenten trouwens wel goed gaar maken en niet beetgaar. En geen rauwkost nemen.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:59 schreef Cutie het volgende:
Wat zou een goed idee kunnen zijn als avondeten?
Ik zat zelf te denken aan zilvervliesrijst met kipfilet en wat roerbakgroente?
Succes vanmiddag met het laatste onderzoek!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:13 schreef Cutie het volgende:
Dank je Omearos.
De 'zware' dagen heb ik al gehad hoor; heb om 3 uur mijn laatste onderzoek.
Verbazingwekkend eigenlijk hoe lang je normaal kunt blijven functioneren zonder eten!
Dat is wel een heel leuk idee!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:20 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
nou mijn zus had al het idee, om een hele mooie grote fotolijst te kopen, en dan een goed fototoestel mee te nemen, met een rolletje en dat mijn ouders dan de foto zelf kunnen maken. dan kunnen ze ook beslissen of ze alleen de kleinkinderen wil, of alleen de kinderen, of iedereen.
edit: en mams kan wel een mooie foto maken want ze is zelf fotografe geweestdaarom ook die fotoverslaving. ik weet nog van vakanties dat ze 16 fotorolletjes mee nam van 36 foto's, plus 4 geheugenkaarten van een digitale camera, en dat dat dan vaak nog te weinig was
Nog iemand die dol is op haar bedquote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:28 schreef ymme het volgende:
Isa, ik ben dan nog niet uitgeslapen. Ik probeer 's ochtends ook altijd 's smoesjes te bedenken, om maar niet te hoeven gaan stage lopen. Als ik eenmaal op ben is het goed. Maar ik kan nooit opstaan. Ben dan niet te genieten etc. Bah, maar uitgeslapen wel, maar ik kan ook zo 24uur lekker gewoon in bed gaan liggen...
Er zijn 2 dingen in het leven waarvan ik teveel hou... slapen en eten.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nog iemand die dol is op haar bedIk voel me dan altijd zo lui als ik maar blijf liggen
En 's morgens vroeg opstaan is ook niet mijn ding. Ik vond mezelf ook heel zielig toen ik 2 jaar lang om 5 uur uit bed moest. Maar inmiddels zie ik mijn medemod Automatic Rock elke dag om 4 uur opstaan en vind ik hem zieliger.
Ook al herkenbaarquote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:10 schreef Levitation het volgende:
Er zijn 2 dingen in het leven waarvan ik teveel hou... slapen en eten.Ik kan verschrikkelijk sjago worden als iemand aan mijn nachtrust komt.
Kan ook echt gestressed en onrustig worden als ik dènk dat ik wel eens niet aan mijn 8 uur slaap zou kunnen komen.
![]()
Dat heb ik dus ook. Ik begin 's avonds om 22.00 uur al te stressen dat ik 22.30 op bed móet liggen, omdat ik anders niet aan de 8 uur kom. Vaak zeg ik tegen mezelf, leer dat nou eens af. Maar het lukt me niet. Ik zit dan ook nooit lekker op een verjaardag doordeweeks.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ook al herkenbaarAls ik bijv. om 23:30 naar bed ga en de wekker staat om 6:30 dan kom ik heel slecht in slaap omdat ik bang ben te weinig slaap te krijgen. Heel paradoxaal dus eigenlijk.
Geef je ouders een tegoedbon voor een foto met het hele gezin erop, dus met alle kinderen, maar ook met je ouders!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:55 schreef gothic-blackie het volgende:
op zich een heel erg leuk idee, mijn ouders zijn wel echt fotoverslaafd (in ieder geval, mijn moeder) maar we hebben zondag dat etentje, en we zien elkaar (de kinderen) daarvoor eigenlijk niet, maar ik zou het in ieder geval wel kunnen voorstellen, wat ze ervan vinden en zo.
euhm de kamer hangt al helemaal vol met losse foto's van ons en de kleinkinderen, ze heeft alleen geen foto van ons allemaal, op 1 foto, behalve dan bij trouwfoto's van broer en zus, maar dat is meteen weer zo formeelquote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:28 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Succes vanmiddag met het laatste onderzoek!
[..]
Dat is wel een heel leuk idee!
Misschien ook wel leuk om een grote en een paar wat kleinere lijstjes te geven? Dan kunnen de kinderen en kleinkinderen ook nog apart op de foto!
Ik zat ophouden met gitaarspelen te overwegenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:00 schreef freecell het volgende:
En isa: nu kunnen we samen gitaren
En ja, borsten zitten in de weg. Negeren is de kunst (of een amputatie overwegen)
Het is ontzettend tof enquote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:47 schreef freecell het volgende:
Ho Stop!
Wat is dat BNN dinges?
Kan ik dat ook?
Is dat leuk?
Huh?>
Ik kan helemaal niet 14 meiquote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:51 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Het is ontzettend tof enPete
Murray
is erg
![]()
Aanmelden kan via thatslive@bnn.nl
Gewoon even mailen dat je naar de opname van 14 mei met Pete Murray wilt komen.
Ow! Dat is idd ook van BNN!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:05 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik kan helemaal niet 14 mei
Ik bedoelde meer een test waar Isa iets over mompelde. Of heeft dat weer niets met BNN te maken?![]()
Tof! Goed man! Lekker ook!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:05 schreef teigan het volgende:
Ik kreeg vandaag een verslag van mijn coach over mij... Hij vindt dat ik mijn startkwalificatie ruimschoots gehaalt heb. Nu hopen dat de opleiding ook overtuigd is.
Super!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:05 schreef teigan het volgende:
Ik kreeg vandaag een verslag van mijn coach over mij... Hij vindt dat ik mijn startkwalificatie ruimschoots gehaalt heb. Nu hopen dat de opleiding ook overtuigd is.
Maar.... Er zaten olijven inquote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:46 schreef Rewimo het volgende:
Appel en salade daar zit zowat niks in natuurlijk. Kan qua hoeveelheid best veel zijn maar niet qua voedingswaarde.
Waarom moest ik dan lid wordenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:42 schreef Troel het volgende:
Oew, ik scoorde 131 op de test
iedereen kan gewoon een ego aanmaken en daarmee testen.
Geen ideequote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Waarom moest ik dan lid worden
En het gaat erom dat je de test volgende week beter maakt![]()
Mijn geheugentest heb ik het best gemaakt en creativiteit ronduit belabberdquote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:57 schreef Troel het volgende:
Geen idee
EN ik hoop dat die niet al te moeilijk is. Mijn geheugentest was ronduit belabberd, rekenen en taal was prima.
Ik heb alleen nog geen mail gehad met de uitslag
ik heb hem afgebroken omdat ik geen concentratie meer hadquote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:54 schreef Rewimo het volgende:
Ik had 118 met de test. Scoorde het beste op ruimtelijk inzicht
Die vraag over de routebeschrijving had ik ook fout en op de BNN site stond dat die vraag fout in de quiz zat, het juiste antwoord stond er niet bij. En sommige dingen gingen mij ook te snel. Ik werd ook een paar keer afgeleid en dat wil niet, je moest je de hele tijd blijven concentreren.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 21:50 schreef octopussy het volgende:
Het antwoord van de routebeschrijving vond ik vreemd. Sommige dingen gingen wel erg snel, zoals die datingvraag. ik kon niet alles op tijd lezen![]()
goeiemorgen!quote:Op woensdag 9 mei 2007 07:31 schreef Isabeau het volgende:
Goeiemorgen allemaal. Geen regenen een strakblauwe lucht.
Mediale collaterale band (knieband aan de zijkant van de knie) is stukquote:Op woensdag 9 mei 2007 08:59 schreef debuurvrouw het volgende:
Wat zei de dokter van je knie Isa? hopelijk valt het allemaal mee.
auw! da's niet zo mooi van die knieband... maar gelukkig! hulp is on the way.. hopelijk kan die sportfysio je van al je ongemakken afhelpen!quote:Op woensdag 9 mei 2007 09:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mediale collaterale band (knieband aan de zijkant van de knie) is stukIk heb een verwijsbrief voor een sportfysiotherapeut, dus daar ga ik straks even langs om een afspraak te maken. Komt wel mooi uit
misschien kan hij me ook adviseren over mijn blaren
En krijg je daar regen volgens buienradar?Hier is het zulk mooi weer! (en wie is 'vriendje zoonlief'?)
Met stuk bedoel ik: er is iets mis mee en het doet pijnquote:Op woensdag 9 mei 2007 09:47 schreef Rewimo het volgende:
Isa, da's balen, is ie echt stuk, niet "alleen maar" verrekt of zo?
Ah! Logischquote:Op woensdag 9 mei 2007 09:49 schreef debuurvrouw het volgende:
"vriendje zoonlief" daar bedoelde ik een van de vriendjes van mijn oudste zoon mee...Viert vanmiddag zijn verjaardag. Lastig trouwens, want wat koop je voor een jongen van 8
![]()
* Isabeau noteert cadeau voor volgende week: Lego.quote:
Ik wist niet eens dat je zo'n ding hadquote:Op woensdag 9 mei 2007 09:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mediale collaterale band (knieband aan de zijkant van de knie) is stuk![]()
Ik vind het zelden vervelend. Tenzij mensen (zoals een bepaald familielid) nooit opbellen omdat ze belangstelling voor mij hebben, maar altijd alleen voor medische vragenquote:Op woensdag 9 mei 2007 10:36 schreef miss_dynastie het volgende:
Mag ik een medisch vraagje stellen? Of vind je dat vervelend
Wij hebben hier hetzelfde, maar dan met de mister en computers, of met mij en juridische vragen. (Hoi! alles goed? Mijn computer is stuk!quote:Op woensdag 9 mei 2007 10:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind het zelden vervelend. Tenzij mensen (zoals een bepaald familielid) nooit opbellen omdat ze belangstelling voor mij hebben, maar altijd alleen voor medische vragen(ja, die mensen heb je!)
Dat eerste is mij wel verteld (tussen de 10 en 20% als ik het me goed herinner, het is al even geleden), dat laatste wist ik nietquote:Op woensdag 9 mei 2007 10:47 schreef Isabeau het volgende:
Het rendement op een reanimatie is überhaupt bizar laag. Dat vertellen ze je meestal niet bij reanimatie-trainingen, dat de kans het grootst is dat iemand het niet overleeft. En van de mensen die na een reanimatie blijven leven gaat het gros ook nog binnen een jaar alsnog dood.
Volgens mij bedoelde zij niet 2 op de 100 mensen, maar 2% rendement als hulpstuk bij de reanimatie, dus dat het eigenlijk weinig nut heeft zo'n ding te gebruiken. Want normaliter is de kans bij een directe reanimatie al hoger dan 2% (als ik tenminste goed ben voorgelicht, en we hadden het over sportvelden, waar meestal getrainde EHBO-ers rondlopen) Ik had niet de indruk dat ze bedoelde dat je 2 mensen extra kan helpen.quote:Maar dan nòg vind ik elke kans een mensenleven te redden er één die je moet aangrijpen. Hoe sneller je kan ingrijpen hoe beter en die 2% betekent waarschijnlijk 2 op de 100 mensen meer die het overleven. Als er duizenden mensen per jaar zijn die een hartinfarct krijgen zullen er dus best veel mensen baat kunnen hebben bij dat soort apparaten. Voor die "2 mensen op de 100 " betekenen die defibrillators een gróót verschil.
ik heb nu redelijk kunnen slapen, nog wel een paar keer wakker geweest, maar was in ieder geval langer door slapen dan de vorige keerquote:Op woensdag 9 mei 2007 08:59 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
goeiemorgen!
Wat zei de dokter van je knie Isa? hopelijk valt het allemaal mee.
Heb je een beetje goed geslapen GB? er nis niets zo vervelend als niet kunnen slapen...![]()
ik ga zometeen maar even op de fiets naar naburig dorp om een kadootje te kopen voor vriendje zoonlief..
volgens de buienradar kan ik zeker voor de bui weer binnen zijn, dus daar gok ik maar op dan..
De meeste mensen sterven binnen een jaar na een reanimatie aan de gevolgen van de onderliggende ziekte die in de eerste plaats het hartinfarct al had veroorzaakt.quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:02 schreef miss_dynastie het volgende:
Dat eerste is mij wel verteld (tussen de 10 en 20% als ik het me goed herinner, het is al even geleden), dat laatste wist ik nietKomt dat dan door de medische problemen die tot de reanimatie geleid hebben of echt door de reanimatie zelf?
Volgens mij bedoelde zij niet 2 op de 100 mensen, maar 2% rendement als hulpstuk bij de reanimatie, dus dat het eigenlijk weinig nut heeft zo'n ding te gebruiken. Want normaliter is de kans bij een directe reanimatie al hoger dan 2% (als ik tenminste goed ben voorgelicht, en we hadden het over sportvelden, waar meestal getrainde EHBO-ers rondlopen) Ik had niet de indruk dat ze bedoelde dat je 2 mensen extra kan helpen.
Is misschien ook wel logisch. Een buurman hier heeft hartklachten en is eigenlijk op sterven na dood, ze kunnen niets meer voor hem doen. Ik heb me weleens afgevraagd wat je dan moet doen als zo'n iemand op straat neervalt. Reanimeren? Zodat hij later alsnog kan sterven? En ja, we gaan allemaal een keer dood, maar dat is dan wel zo letterlijk uitstel van executie...quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:26 schreef Isabeau het volgende:
De meeste mensen sterven binnen een jaar na een reanimatie aan de gevolgen van de onderliggende ziekte die in de eerste plaats het hartinfarct al had veroorzaakt.
Dat weet ik niet, ik hoopte dat jij het wistquote:En die 2% rendement begrijp ik dan niet helemaalIk dacht: 2 mensen meer die het overleven bovenop het gemiddelde wat een reanimatie overleeft. Als dat het niet is weet ik niet waar de 2% voor staat: 2% 'effectiever reanimeren'
Wat is dat dan?
Ik heb de laatste 3 minuten met een half oog gezien, dus van mij moet je het niet hebbenquote:Op woensdag 9 mei 2007 11:47 schreef Fargo het volgende:
Heeft iemand gisteren dat TV-programma waarin het Atkins-dieet werd onderzocht gezien?
Waar keek je met dat andere anderhalve oog naar dan?quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:18 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik heb de laatste 3 minuten met een half oog gezien, dus van mij moet je het niet hebben
tja, lego is al gauw goed natuurlijk...quote:Op woensdag 9 mei 2007 09:57 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb een jongen van 6,5 en die is Legofanaat. Daar heb je tegenwoordig Bionicles en Exoforce van (weet niet wat je uit wilt geven maar de goedkoopste kosten net onder een tientje). Hij vindt dat helemaal super, zijn een soort figuurtjes die je bouwt, beetje robotachtig. Misschien is dat wat? Knex is ook leuk. Maar goed, Christan houdt van dingen waarmee hij kan bouwen en die hij steeds kan veranderen
Gelukkig gaat eht ietsje beter!!quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:50 schreef omearos het volgende:
Ik zit nu te snoepen van een restje salade (tomaat, komkommer en feta)
Gelukkig doet mijn keel nu wat liever, zolang ik niet te lang niks drink of sabbel![]()
omearos, alvast ter voorbereiding, bij mij deed het 3 dagen pijn, en nu de 4de dag begint het een beetje af te zakken. maar ook pijn met drinken en eten en zoquote:Op woensdag 9 mei 2007 12:50 schreef omearos het volgende:
Ik zit nu te snoepen van een restje salade (tomaat, komkommer en feta)
Gelukkig doet mijn keel nu wat liever, zolang ik niet te lang niks drink of sabbel![]()
pff wat lang!quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:52 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
omearos, alvast ter voorbereiding, bij mij deed het 3 dagen pijn, en nu de 4de dag begint het een beetje af te zakken. maar ook pijn met drinken en eten en zokan nu eindelijk gewoon normaal drinken en eten
Leuk ideequote:Op woensdag 9 mei 2007 12:51 schreef debuurvrouw het volgende:
tja, lego is al gauw goed natuurlijk...Wij hebben daar ook bakken vol van, en vriendje ook. heeft ook een oudere broer...
had echt geen idee wat te halen. de zoveelste bionicle is ook wat jammer. Maar ik heb wat leuks bedacht!heb zaadjes voor in de tuin met een tuin-gereedsschapsetje! hij is dol op tuinieren en ze gaan verhuizen naar een boerderij. kan ie daar helemaal los gaan...
(alhoewel mijn zoon en hij balen, want dan wonen ze niet meer naast elkaar. kennen elkaar vanaf de geboorte en zijn beste vrienden..
)
maar heb wel veel beweging gehad en een supergezonde salade als lunch. Goed bezig al zeg ik het zelf...![]()
wij hebben nu zonnebloemen staan. was project van school van middelste zoon. Die staat nu te pruilen bij de zaadjes: Mam dat vind ik ook leuk hoor...Geef je dat weg?quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:56 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Leuk ideeWij gaan ook verhuizen naar een boerderij en onze zoon verheugt zich ook enorm op het kweken van zijn eigen plantjes en zo
hmm, da's niet handig aangezien ik vanaf vrijdag studiedagen zang hebquote:Op woensdag 9 mei 2007 12:52 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
omearos, alvast ter voorbereiding, bij mij deed het 3 dagen pijn, en nu de 4de dag begint het een beetje af te zakken. maar ook pijn met drinken en eten en zokan nu eindelijk gewoon normaal drinken en eten
Hoi hoi,quote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:43 schreef gothic-blackie het volgende:
alvast slaap lekker iedereen, ik duik me bedje in, in de hoop in ieder geval te kunnen slapen vanacht. express overdag niet in bed gaan liggen (terwijl ik dat normaal wel vaak doe door de CVS, normaal ook geen last van) en ben nu zo moe dat ik gewoon wil gaan slapen, maar ja, dat wou ik gisteren ook.
heb trouwens wel een sportschool bij ons in de buurt gevonden, maar weet niet echt of het wat is. want vinden jullie ervan, van de website af bekeken en zo? http://www.gosh.nl
hij lijkt me op zich wel goed, maar wil nog even een prijslijst zien te bemachtigen, en kijken of het mogelijk is om een soort proefabbotje te nemen.
Ergens in de zomervakantie is de bedoeling. Moet nog ff een baan hebben die kant op en zoon moet eerst vakantie hebben uiteraard.quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:58 schreef debuurvrouw het volgende:
wij hebben nu zonnebloemen staan. was project van school van middelste zoon. Die staat nu te pruilen bij de zaadjes: Mam dat vind ik ook leuk hoor...Geef je dat weg?![]()
tja, wachten tot ie zelf jarig is...(of zijn zwemdiploma haalt
) wanneer ga je verhuizen?
van het zwembad wist ik (woon echt super dichtbij en ging er altijd met de tram langsquote:Op woensdag 9 mei 2007 13:19 schreef jessie het volgende:
[..]
Hoi hoi,
Ik lurk hier een beetje en zag je berichtje. Ik sport daar dus. Het is wel duur. 59 euro per maand en 100 euro inschrijfkosten. Maar het is wel super vind ik. Je mag dan alles doen. Er is ook een zwembad in aanbouw en dat is in september af en dan mag je ook zwemmen.
Is denk ik geen deel 2, meestal zijn er vier verschillende documentairesquote:Op woensdag 9 mei 2007 20:03 schreef Isabeau het volgende:
Liejannuh, komt deel 2 van de documentaire die jij hebt gezien nou op tv vanavond? Maatje XXS op RTL4?
Je kan een proefles nemen van 15 euro. Als je dan lid word, word dat weer van de prijs afgetrokken.quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:05 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
van het zwembad wist ik (woon echt super dichtbij en ging er altijd met de tram langs) maar weet je misschien ook of je een proefabbo kan nemen, bv een maandje proberen? want ze hadden nu wel reclame dat je tot 80 euro korting kreeg. daarom leek het me wel wat, alleen was die korting volgens mij gericht op de diplan methode, en die lijkt me dan weer niets. maar ga in ieder geval een mailtje sturen.
mwahhhhhhh spreek je snel op msn!quote:
Geen idee! Ik zat gister BBC te kijken, dus ik kan het me niet voorstellen.quote:Op woensdag 9 mei 2007 20:03 schreef Isabeau het volgende:
Liejannuh, komt deel 2 van de documentaire die jij hebt gezien nou op tv vanavond? Maatje XXS op RTL4?
500 kcal per dag? dat valt nog wel mee, alleen 2 maanden is wat lang.. Ik doe 3 weken lang 450 kcal per dag en dan 3 weken 1300 kcal per dag etc etcquote:Op woensdag 9 mei 2007 20:15 schreef Isabeau het volgende:
Liejannuh had het over een journaliste die 2 maanden lang op een 500 kcal dieet had geleefd. Dat schijnen modellen ook vaak te doen![]()
Modellen doen dat wel wat langer dan 2 maanden.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:09 schreef locutus51 het volgende:
500 kcal per dag? dat valt nog wel mee, alleen 2 maanden is wat lang.. Ik doe 3 weken lang 450 kcal per dag en dan 3 weken 1300 kcal per dag etc etc
Wat je lichaam nodig heeft is natuurlijk nogal relatief... je hebt reserves welke op zo'n moment worden aangesproken. Minder dan een kwart? dus je bent meer 2000 kcal nodig? dat is veel hoor....quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:29 schreef Jojogirl het volgende:
500 per dag valt nog wel mee? Dat is minder dan een kwart van wat je lichaam nodig heeft dagelijks.
Dan is het echt niet gezond nee, pff... 3 weken vind ik meer dan genoeg....quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Modellen doen dat wel wat langer dan 2 maanden.
zolang je maar geniet, denk ik maar zo. ook al moet je niet meteen elke avond aan de patat zittenquote:Op woensdag 9 mei 2007 23:44 schreef Fannetje het volgende:
Ik ga eve niet alles lezen, maar ik wilde jullie toch even de groetjes doen uit Orlando. 't is hier geweldig, we vermaken ons uitstekend!
Voor degenen die meer willen weten, ik schrijf een live verslag op mijn weblog: http://marjolengerbert.web-log.nl.
Lijntechnisch gezien gaat het iets minder hier, maar lekker is het allemaal wel
dat soort dingen heeft rtl wel vaker. maar normaal gaat de docu wel door tot 12 uur en nu dus niet. wel een beetje jammer.quote:Op woensdag 9 mei 2007 23:52 schreef Jojogirl het volgende:
Haha, DieetclubverslaafdeFijn dat jullie vakantie zo gaaf is
Wat werd die uitzending trouwens raar afgekapt op RTL4. Morgen deel 2?
Ben je dat nu niet dan?quote:Op donderdag 10 mei 2007 07:01 schreef teigan het volgende:
En wanneer ik nou lief voor mezelf(mijn lijf) zou zijn..
en dat doet teigan?quote:Op donderdag 10 mei 2007 07:34 schreef Rewimo het volgende:
In elk geval ben je niet lief voor je lijf als je langdurig maar 500 kcal per dag eet
2000 is voor een vrouw een normale hoeveelheid (als je dus niet op dieet bentquote:Op woensdag 9 mei 2007 22:40 schreef locutus51 het volgende:
[..]
Wat je lichaam nodig heeft is natuurlijk nogal relatief... je hebt reserves welke op zo'n moment worden aangesproken. Minder dan een kwart? dus je bent meer 2000 kcal nodig? dat is veel hoor....
Je moet eens zien welke hoeveelheden je nog kunt eten voordat je op 450 kcal (in mijn geval) zit:
- 3 maal daags 250 ml joghurt
- 2 maal drinkboulion
- 2 crackers met honing
- 2 stuks fruit (elk niet zwaarder dan 125 gram)
- 250 gram groente
- zoveel water als mogelijk, maar minimaal 2 liter.
Al met al verhonger ik niet.
Nee, maar als je even terugleest kun je zien waar mijn opmerking op slaat.quote:Op donderdag 10 mei 2007 07:35 schreef Miss_S het volgende:
en dat doet teigan?
nee, het liefst doe ik nog steeds alsof het niet bestaat... Dat is mijn overlevingstactiek (geweest), al heel lang..quote:
Niets van leren? Het leert je dat je suikerspiegel belangrijk is voor het afvallen. Deze eerste drie weken van 500 kcal zorgen ervoor dat je suikerspiegel naar beneden gaat en dat je afvalt zonder hongergevoel. Vooral de 3 weken erna dat ik ongeveer 1300 kcal mag eten zorgen voor het stabiel houden van je gewicht. Je valt niet heel snel af hoor, ik ben nu 4 maanden bezig en zit op 16 kilo kwijt.... dus het is niet bepaald een crashdieet.quote:Op woensdag 9 mei 2007 23:10 schreef Jojogirl het volgende:
Je hebt wel reserves ja, maar als je op 500 kcal per dag gaat zitten zijn die snel op.
En ja, het is een kwart. Een gemiddelde vrouw heeft ongeveer 2000kcal/dag nodig en een gemiddelde man 2500.
Verder vind ik het een slechte manier om af te vallen aangezien je er niets van leert.
Mijn eetpatroon was qua tijden heel verkeerd, denk aan geen ontbijt en 's avond na 20:00 uur nog een keer warm eten. Nu eet ik op vast tijdstippen en dit bevalt mij stukken beter. Ook het hebben van een vastendag 1 maal per week, zorgt ervoor dat je bloedsuiker op peil blijft of weer komt zodat je geen hongergevoel krijgt. Toen wij aan dit dieet begonnen was ons duidelijk dat het een nieuwe manier van leven ging worden omdat we niet meer van die vastendag afkomen. Er zijn mensen die doen het al 30 jaar en zijn al 30 jaar op hetzelfde gewicht.quote:Op donderdag 10 mei 2007 09:24 schreef Jojogirl het volgende:
Maar je leert er geen normaal eetpatroon van, dus hoe ga je het straks doen, als je op je streefgewicht bent? Je normale eetpatroon was niet OK, anders was je niet te zwaar geworden en als je dat straks weer oppakt kom je dus weer aan (zeker na zo'n periode van 500 en 1300 kcal/dag). Maar een nieuw gezond eetpatroon heb je nog niet, dus hoe ga je dat streefgewicht behouden?
helemaal super ikiskoelquote:Op donderdag 10 mei 2007 10:47 schreef Ikiskoel het volgende:
Effe offtopic:
Mn lief en ik hebben toch het huurhuis gekregen wat we graag wilden! De eerste op de ranglijst wilde het bij nader inzien niet hebben. Ik ben héél erg blij!
Beetje jammer wel dat we afgelopen weekend als een gek hebben staan klussen in een anti-kraak woning in Gouda, maar ach... ik zie dat maar als goede lichaamsbeweging![]()
Dit weekend gaan we dus niet naar Gouda verhuizen, maar naar het centrum van Leiden. Heerlijk!![]()
quote:Anno 2007 gaan er wereldwijd meer mensen dood door overgewicht dan door ondervoeding (1 miljard zwaarlijvigen versus 820 miljoen ondervoeden). Wat is het toch dat we het niet kunnen laten ons dood te eten, koste wat kost? Dit wrange gegeven vormt voor makers Britta Hosman en Jorien van Nes het startpunt van een speurtocht naar de relatie tussen onze vetzucht en hun honger. Met welke simpele ingrepen kunnen we onze eetgewoonten voor hen en onszelf minder schadelijk maken? Want mensen met onder- en overgewicht hebben te kampen met hetzelfde tekort: een gebrek aan vitaminen en mineralen, dit alles als gevolg van onze voedselproductie.
Is deze grootschaligheid de reden dat we niet meer nadenken bij wat we eigenlijk eten? Hoe kan het dat er nog steeds honger is, terwijl er wereldwijd per dag bijna drieduizend calorieën per persoon worden geproduceerd? Waarom zijn steeds meer mensen te dik? Wat weten we eigenlijk van de herkomst van ons voedsel? Veroorzaakt onze manier van produceren elders honger? Kunnen we iets aan slechte productiemethodes veranderen en tegelijkertijd meer mensen voeden dan nu het geval is?
Aan de hand van interviews, animaties, archiefmateriaal, YouTube-filmpjes wordt het onmodieuze probleem van honger gekoppeld aan het modieuze probleem van vetzucht. In de associatieve zoektocht naar de oorzaken van honger en vetzucht en de pogingen dit probleem op te lossen, komen verschillende mensen aan bod, zoals voormalig Unilever-man Hans Eenhoorn, betrokken bij de hungertaskforce van de VN, Eelco Fortuyn van Fairfood, Louise Fresco, freegans (mensen, die met eten uit prullenbakken koken), Marc Janssen van CBL en Vindi Banda van Unilever.
Ehm.... ik moet even goed nadenken... De straat heet de Oranjeboomstraat, wellicht dat dat je meer zegtquote:Op donderdag 10 mei 2007 11:55 schreef Jojogirl het volgende:
In het rijtje van de Christine le Duc, aan de kant van de sportprijzenzaak of aan de Hooigracht kant? Of is het in het steegje tegenover de parkeergarage ingang?
Sowieso echt middenin het centrum dus. Echt gaaf.
Weet waar je aan begint met al die chagrijnige vrouwen (en mannen, maar die zijn meestal niet zo humeurig) op dieet.quote:Op donderdag 10 mei 2007 13:50 schreef Liejannuh het volgende:
Moet wel afvallen trouwens van mijn huisarts!Zal ik me dan maar aanmelden voor de dieetclub?
Dat zat ik me nou ook al te bedenken...quote:Op donderdag 10 mei 2007 14:18 schreef octopussy het volgende:
Liejannuh, jij hebt toch niet zo veel overgewicht?
Als ik met jouw postuur bij de dokter had gehoord dat ik moest afvallen, dan zou ik hem/haar wurgen.![]()
quote:
Jawelquote:Op donderdag 10 mei 2007 15:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]nee!!
Kan ik morgen bij je eten trouwens? Of stond er een bepaalde tijd in het mailtje
* Isabeau mompelt iets over 'ik en e-mail'
Ik nietquote:Op donderdag 10 mei 2007 15:35 schreef Troel het volgende:
heb je op de tegeltjes zitten tekenen ofzo?
Hmm, gelukkig beperken ze zich bij mij thuis nog wel tot het whiteboardquote:Op donderdag 10 mei 2007 15:58 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik niet
Ik had een whiteboard in de wc hangen, daar zóu je op kunnen tekenen.
Al mijn bezoek is er echter voor om dat op de tegeltjes te doenEn op de spiegel.
Prima, hartstikke leuk, maar nu is het vol, dus het moet er weer af
Nóg wel!quote:Op donderdag 10 mei 2007 16:51 schreef omearos het volgende:
[..]
Hmm, gelukkig beperken ze zich bij mij thuis nog wel tot het whiteboard![]()
Ik ben nu een FAQ aan het maken voor op de deurquote:Op donderdag 10 mei 2007 17:19 schreef Rewimo het volgende:
*noteert: geen whiteboard op de wc in het nieuwe huis*
Die wil ik dan wel zienquote:Op donderdag 10 mei 2007 17:22 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik ben nu een FAQ aan het maken voor op de deur
Ik zie wel tegeltjes waar je met je armen makkelijk bij kanquote:Op donderdag 10 mei 2007 17:38 schreef Rewimo het volgende:
Vanaf onze nieuwe wc kom je echt niet met je armen bij de deur
[afbeelding]
Wanneer je maar wiltquote:Op donderdag 10 mei 2007 17:26 schreef teigan het volgende:
Hm, wanneer mag ik weer tegeltje komen beschrijven?
Saaiquote:Op donderdag 10 mei 2007 18:27 schreef Rewimo het volgende:
Ik hang maar gewoon geen stiften in de badkamer
Dan nemen we die zelf wel meequote:Op donderdag 10 mei 2007 18:27 schreef Rewimo het volgende:
Ik hang maar gewoon geen stiften in de badkamer
quote:Op donderdag 10 mei 2007 18:53 schreef freecell het volgende:
http://www.onemorelevel.com/games.php?game=438
Tof testje.
Ik heb hem in één keer gehaald
Zie mijn vorige reactie op jouquote:Op donderdag 10 mei 2007 20:02 schreef Isabeau het volgende:
Wel even eten voor je gaat kijken, je wilt niet bij de Mac eindigen
wat bedoel je met aziatisch, veel vis?quote:Op donderdag 10 mei 2007 20:53 schreef freecell het volgende:
Ik heb neiging om spontaan een aziatisch eetpatroon aan te nemen...
Ik eet altijd vrij mediteraan, is dus blijkbaar niet heel handig...
En rijstquote:Op donderdag 10 mei 2007 21:01 schreef Tangarine het volgende:
[..]
wat bedoel je met aziatisch, veel vis?
Er zijn genoeg Japanse dingen zonder vis enzo, als je daar niet zo van houdtquote:Op donderdag 10 mei 2007 21:05 schreef freecell het volgende:
[..]
En rijst
Als die japannertjes zijn altijd zo dun....
Maar hun eten vind ik echt niet lekker
Teriyaki is jummie!quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:08 schreef Tangarine het volgende:
[..]
Er zijn genoeg Japanse dingen zonder vis enzo, als je daar niet zo van houdtTeriyaki bijv met biefstuk, mjum
![]()
Ik houd niet van de kruiden in combinatie met de sojasauzenquote:Op donderdag 10 mei 2007 21:08 schreef Tangarine het volgende:
[..]
Er zijn genoeg Japanse dingen zonder vis enzo, als je daar niet zo van houdtTeriyaki bijv met biefstuk, mjum
![]()
Ik ben hem aan het opnemen, omdat ik al metquote:Op donderdag 10 mei 2007 20:42 schreef teigan het volgende:
hm, ik hoop dat die op uitzending gemist komt nog, ik wil nu toch zo deze documentaire uitkijken..
Ik heb nu wel de neiging om er voorlopig niet te eten, na het stukje over de kipnuggets...
Sinds ik heb hem gezien een paar jaar geleden, ben ik echt bijna nooit meer bij de Mc of Burgerking geweest... aanrader voor iedereen die daar niet meer heen wilquote:Op donderdag 10 mei 2007 21:36 schreef teigan het volgende:
Hm, ik hou mij aanbevolen omearos..
Ik ben klaar met Super Size Me, maar echt, wat een documentaire.. Die blijft nog wel even hangen bij mij..
Ik ben wel benieuwd nu wat erover wordt gezegd (kipnuggets)quote:Op donderdag 10 mei 2007 20:42 schreef teigan het volgende:
hm, ik hoop dat die op uitzending gemist komt nog, ik wil nu toch zo deze documentaire uitkijken..
Ik heb nu wel de neiging om er voorlopig niet te eten, na het stukje over de kipnuggets...
Dat het gewoon echt gemaakt wordt van alles wat niet op een andere manier gebruikt kan worden van een kip, dat daar dus ook geen goede omschrijving van te geven is... En ergens wist ik dat ook wel, maar met je neus op de feiten gedrukt worden is soms best goed..quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:49 schreef Marloes het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd nu wat erover wordt gezegd (kipnuggets)
Ow, ik dacht serieus waar dat dat wel gewoon kipfilet wasquote:Op donderdag 10 mei 2007 21:51 schreef teigan het volgende:
[..]
Dat het gewoon echt gemaakt wordt van alles wat niet op een andere manier gebruikt kan worden van een kip, dat daar dus ook geen goede omschrijving van te geven is... En ergens wist ik dat ook wel, maar met je neus op de feiten gedrukt worden is soms best goed..
Tsja, als iedereen alleen kipfilet wil blijft er wel wat over van een kip hè. En wat is daar mis mee? Is vlees wat rond de kop zit 'minder' vlees dan vlees op de borst van een kip? Het is gewoon kipvlees hoor, het is niet ineens 'afval'.quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:51 schreef teigan het volgende:
Dat het gewoon echt gemaakt wordt van alles wat niet op een andere manier gebruikt kan worden van een kip, dat daar dus ook geen goede omschrijving van te geven is... En ergens wist ik dat ook wel, maar met je neus op de feiten gedrukt worden is soms best goed..
Hele tekst op: http://www.foxnews.com/story/0,2933,165794,00.htmlquote:Just a few examples:
--Spurlock writes in his book that McDonalds uses beef that has been fed the ground-up remains of other cows. But the FDA has banned this practice of feeding ruminant (search) remnants to other ruminants since 1997. Spurlock essentially accuses McDonalds of breaking federal law for the past eight years, and provides no sources for his accusation.
--In one particularly egregious passage, Spurlock tells his readers that the FDA has linked the artificial sweetener aspartame (search) to side effects such as headaches, dizziness, nausea and hallucinations. But Spurlock's own source for that passage -- a 1999 issue of the FDA Consumer -- lists these effects only to specifically refute them. The newsletter attributes the claims to "[w]ebsites with screaming headlines," and finds them wholly without merit.
--Spurlock writes that "a friend" told him McDonalds no longer calls its shakes "milkshakes" because they're all chemicals, and no milk. This is an urban legend. The primary ingredient in a McDonalds shake is "whole milk."
Spurlock did not respond to numerous requests to be interviewed for this column.
Of course, these are just a few examples. Much of the book rests on the same kinds of poor sourcing and shoddy research. Spurlock appears to have run with any dirt on the food industry he could find. He even dismisses the Ronald McDonald Children's Charities, which he implies are merely a ruse to get sick kids hooked on the Big Mac.
None of this is to say that McDonalds or the food industry in general are perfect corporate citizens. Nor are all of Spurlock's criticisms of them without merit. For a long time, for example, McDonalds claimed its fries were vegetarian, even as it continued to flavor them with beef tallow. Vegetarians and people with religious dietary restrictions were rightly upset. The company apologized, and paid a settlement. McDonalds also reneged on a promise to cut the trans-fats from its food. Here too, the company apologized, and paid a settlement.
"Super Size Me" was in many ways a hoax that generated false public outrage against a food company, while netting Spurlock fame and fortune. In this regard, he's not much different from Anna Ayala (search), the woman who falsely claimed to have found a human finger in her bowl of Wendy's chili last April in order to win a big settlement.
Good police work stopped Ayala's scam, which cost Wendy's $25 million in lost sales, and may cost Ayala up to nine years in prison. Unfortunately, the media, which should be acting as Spurlock's watchdog, have yet to hold Spurlock accountable for his inaccuracies. Only a few opinion columnists and restaurant industry spokesmen have taken him on, people Spurlock dismisses in his book not by actually addressing their arguments, but by merely pointing out where they get their funding.
Ironically enough, Spurlock began his television career at MTV on a show called "I Bet You Will," in which he paid people to eat disgusting things on camera. He once paid a woman $250 to shave her head, then eat a giant ball of her own hair mixed with butter. He paid another man to eat an entire jar of mayonnaise. Still another to swallow dog feces. When asked if he felt his show was exploitive, he replied, "No way. Everybody knows what they're getting into. Everybody has a good time. If somebody walks by and doesn't enjoy it, hey, it's a free country. Just keep on walking, man."
Spurlock has apparently had an epiphany about personal responsibility and good nutrition. Today, he wants tight government controls over how food companies market their products. But a close reading of Spurlock's oeuvre thus far suggests he's no Upton Sinclair.
The media should stop fawning over Spurlock, and take his future output with a healthy helping of skepticism.
Wat lief!quote:Op donderdag 10 mei 2007 14:18 schreef octopussy het volgende:
Liejannuh, jij hebt toch niet zo veel overgewicht?
Als ik met jouw postuur bij de dokter had gehoord dat ik moest afvallen, dan zou ik hem/haar wurgen.![]()
Ik zit te wachten op de dag dat Turkije een keer NIET door de voorronde komt. Voor de rest kan ik er wel aardig mee leven.quote:Op donderdag 10 mei 2007 23:44 schreef octopussy het volgende:
oh het songfestival. wat een dieptepunt zeg, die uitslag![]()
O wat ergquote:Op donderdag 10 mei 2007 23:59 schreef Liejannuh het volgende:
Ik vond het nog steeds leuk!
Zaterdag ga ik het opnemen, want dan moet ik naar een feestje in Leiden.
Ik krijg toch niemand zo gek om het hier te komen kijken, bijna iedereen die ik ken vind het Songfestival stom. Dus ik ga gewoon naar een verjaardagsfeestje van een collega.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 00:11 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
O wat ergIk wil niet meer weg op dit soort avonden. En ik wil ook niemand op visite, een ander snapt die beleving toch vaak niet
![]()
nou ben bij de huisarts geweest. ik heb een zware oorontsteking, een lichte keelontsteking en een klein gaatje in mijn trommelvlies. voor die laatste moet ik terug komen als de oorontsteking weer rustig is.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 08:31 schreef gothic-blackie het volgende:
ik heb geen wii maar ben er wel klaar voor.
zometeen richting huisarts. de pijn bij het slikken was toch weer erger geworden, en vanacht ook nog ongelovelijk oorpijn erbij gekregendus weer slecht geslapen.
ennn. ik heb exceem (of zoiets), iets wat ik al meer dan 10 jaar niet heb gehad, uit mijn hoofd. ook heel raar dus, maar het jeukt gelukkig nog niet
oftewel geen wonder dat ik al een week lang niet kan slapen en dat eten en drinken pijn doetquote:Op vrijdag 11 mei 2007 09:49 schreef Rewimo het volgende:
Nah klinkt fijn, g-b (NOT). Sterkte ermee!
Ik denk eigenlijk niet dat ze er overdag nog pijn aan heetf...quote:Op vrijdag 11 mei 2007 11:28 schreef Rewimo het volgende:
Ieks, ja dat zag ik vanmorgen ook al die foto, is gewoon hartstikke eng. Er stond bij dat ze inmiddels niet meer zonder dat ding kan omdat het al haar organen van hun plaats heeft gedrukt.
En waarom zou je jezelf in hemelsnaam zo pijnigen
we krijgen echt een ziekenboeg hier. zal zeker door die plotselinge weersverandering komen.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 11:56 schreef ymme het volgende:
Ik ben ziek
Ontzettend buikpijn.. Maar met het lijnen gaat het nog steeds goed. Vanochtend weer 0,3 eraf.
Ik ben echt zo gemotiveert niet normaal
Het halve Groningentopic is ook al ziekquote:Op vrijdag 11 mei 2007 12:04 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
we krijgen echt een ziekenboeg hier. zal zeker door die plotselinge weersverandering komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |