ik heb hem afgebroken omdat ik geen concentratie meer hadquote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:54 schreef Rewimo het volgende:
Ik had 118 met de test. Scoorde het beste op ruimtelijk inzicht
Die vraag over de routebeschrijving had ik ook fout en op de BNN site stond dat die vraag fout in de quiz zat, het juiste antwoord stond er niet bij. En sommige dingen gingen mij ook te snel. Ik werd ook een paar keer afgeleid en dat wil niet, je moest je de hele tijd blijven concentreren.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 21:50 schreef octopussy het volgende:
Het antwoord van de routebeschrijving vond ik vreemd. Sommige dingen gingen wel erg snel, zoals die datingvraag. ik kon niet alles op tijd lezen![]()
goeiemorgen!quote:Op woensdag 9 mei 2007 07:31 schreef Isabeau het volgende:
Goeiemorgen allemaal. Geen regenen een strakblauwe lucht.
Mediale collaterale band (knieband aan de zijkant van de knie) is stukquote:Op woensdag 9 mei 2007 08:59 schreef debuurvrouw het volgende:
Wat zei de dokter van je knie Isa? hopelijk valt het allemaal mee.
auw! da's niet zo mooi van die knieband... maar gelukkig! hulp is on the way.. hopelijk kan die sportfysio je van al je ongemakken afhelpen!quote:Op woensdag 9 mei 2007 09:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mediale collaterale band (knieband aan de zijkant van de knie) is stukIk heb een verwijsbrief voor een sportfysiotherapeut, dus daar ga ik straks even langs om een afspraak te maken. Komt wel mooi uit
misschien kan hij me ook adviseren over mijn blaren
En krijg je daar regen volgens buienradar?Hier is het zulk mooi weer! (en wie is 'vriendje zoonlief'?)
Met stuk bedoel ik: er is iets mis mee en het doet pijnquote:Op woensdag 9 mei 2007 09:47 schreef Rewimo het volgende:
Isa, da's balen, is ie echt stuk, niet "alleen maar" verrekt of zo?
Ah! Logischquote:Op woensdag 9 mei 2007 09:49 schreef debuurvrouw het volgende:
"vriendje zoonlief" daar bedoelde ik een van de vriendjes van mijn oudste zoon mee...Viert vanmiddag zijn verjaardag. Lastig trouwens, want wat koop je voor een jongen van 8
![]()
* Isabeau noteert cadeau voor volgende week: Lego.quote:
Ik wist niet eens dat je zo'n ding hadquote:Op woensdag 9 mei 2007 09:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mediale collaterale band (knieband aan de zijkant van de knie) is stuk![]()
Ik vind het zelden vervelend. Tenzij mensen (zoals een bepaald familielid) nooit opbellen omdat ze belangstelling voor mij hebben, maar altijd alleen voor medische vragenquote:Op woensdag 9 mei 2007 10:36 schreef miss_dynastie het volgende:
Mag ik een medisch vraagje stellen? Of vind je dat vervelend
Wij hebben hier hetzelfde, maar dan met de mister en computers, of met mij en juridische vragen. (Hoi! alles goed? Mijn computer is stuk!quote:Op woensdag 9 mei 2007 10:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind het zelden vervelend. Tenzij mensen (zoals een bepaald familielid) nooit opbellen omdat ze belangstelling voor mij hebben, maar altijd alleen voor medische vragen(ja, die mensen heb je!)
Dat eerste is mij wel verteld (tussen de 10 en 20% als ik het me goed herinner, het is al even geleden), dat laatste wist ik nietquote:Op woensdag 9 mei 2007 10:47 schreef Isabeau het volgende:
Het rendement op een reanimatie is überhaupt bizar laag. Dat vertellen ze je meestal niet bij reanimatie-trainingen, dat de kans het grootst is dat iemand het niet overleeft. En van de mensen die na een reanimatie blijven leven gaat het gros ook nog binnen een jaar alsnog dood.
Volgens mij bedoelde zij niet 2 op de 100 mensen, maar 2% rendement als hulpstuk bij de reanimatie, dus dat het eigenlijk weinig nut heeft zo'n ding te gebruiken. Want normaliter is de kans bij een directe reanimatie al hoger dan 2% (als ik tenminste goed ben voorgelicht, en we hadden het over sportvelden, waar meestal getrainde EHBO-ers rondlopen) Ik had niet de indruk dat ze bedoelde dat je 2 mensen extra kan helpen.quote:Maar dan nòg vind ik elke kans een mensenleven te redden er één die je moet aangrijpen. Hoe sneller je kan ingrijpen hoe beter en die 2% betekent waarschijnlijk 2 op de 100 mensen meer die het overleven. Als er duizenden mensen per jaar zijn die een hartinfarct krijgen zullen er dus best veel mensen baat kunnen hebben bij dat soort apparaten. Voor die "2 mensen op de 100 " betekenen die defibrillators een gróót verschil.
ik heb nu redelijk kunnen slapen, nog wel een paar keer wakker geweest, maar was in ieder geval langer door slapen dan de vorige keerquote:Op woensdag 9 mei 2007 08:59 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
goeiemorgen!
Wat zei de dokter van je knie Isa? hopelijk valt het allemaal mee.
Heb je een beetje goed geslapen GB? er nis niets zo vervelend als niet kunnen slapen...![]()
ik ga zometeen maar even op de fiets naar naburig dorp om een kadootje te kopen voor vriendje zoonlief..
volgens de buienradar kan ik zeker voor de bui weer binnen zijn, dus daar gok ik maar op dan..
De meeste mensen sterven binnen een jaar na een reanimatie aan de gevolgen van de onderliggende ziekte die in de eerste plaats het hartinfarct al had veroorzaakt.quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:02 schreef miss_dynastie het volgende:
Dat eerste is mij wel verteld (tussen de 10 en 20% als ik het me goed herinner, het is al even geleden), dat laatste wist ik nietKomt dat dan door de medische problemen die tot de reanimatie geleid hebben of echt door de reanimatie zelf?
Volgens mij bedoelde zij niet 2 op de 100 mensen, maar 2% rendement als hulpstuk bij de reanimatie, dus dat het eigenlijk weinig nut heeft zo'n ding te gebruiken. Want normaliter is de kans bij een directe reanimatie al hoger dan 2% (als ik tenminste goed ben voorgelicht, en we hadden het over sportvelden, waar meestal getrainde EHBO-ers rondlopen) Ik had niet de indruk dat ze bedoelde dat je 2 mensen extra kan helpen.
Is misschien ook wel logisch. Een buurman hier heeft hartklachten en is eigenlijk op sterven na dood, ze kunnen niets meer voor hem doen. Ik heb me weleens afgevraagd wat je dan moet doen als zo'n iemand op straat neervalt. Reanimeren? Zodat hij later alsnog kan sterven? En ja, we gaan allemaal een keer dood, maar dat is dan wel zo letterlijk uitstel van executie...quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:26 schreef Isabeau het volgende:
De meeste mensen sterven binnen een jaar na een reanimatie aan de gevolgen van de onderliggende ziekte die in de eerste plaats het hartinfarct al had veroorzaakt.
Dat weet ik niet, ik hoopte dat jij het wistquote:En die 2% rendement begrijp ik dan niet helemaalIk dacht: 2 mensen meer die het overleven bovenop het gemiddelde wat een reanimatie overleeft. Als dat het niet is weet ik niet waar de 2% voor staat: 2% 'effectiever reanimeren'
Wat is dat dan?
Ik heb de laatste 3 minuten met een half oog gezien, dus van mij moet je het niet hebbenquote:Op woensdag 9 mei 2007 11:47 schreef Fargo het volgende:
Heeft iemand gisteren dat TV-programma waarin het Atkins-dieet werd onderzocht gezien?
Waar keek je met dat andere anderhalve oog naar dan?quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:18 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik heb de laatste 3 minuten met een half oog gezien, dus van mij moet je het niet hebben
tja, lego is al gauw goed natuurlijk...quote:Op woensdag 9 mei 2007 09:57 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb een jongen van 6,5 en die is Legofanaat. Daar heb je tegenwoordig Bionicles en Exoforce van (weet niet wat je uit wilt geven maar de goedkoopste kosten net onder een tientje). Hij vindt dat helemaal super, zijn een soort figuurtjes die je bouwt, beetje robotachtig. Misschien is dat wat? Knex is ook leuk. Maar goed, Christan houdt van dingen waarmee hij kan bouwen en die hij steeds kan veranderen
Gelukkig gaat eht ietsje beter!!quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:50 schreef omearos het volgende:
Ik zit nu te snoepen van een restje salade (tomaat, komkommer en feta)
Gelukkig doet mijn keel nu wat liever, zolang ik niet te lang niks drink of sabbel![]()
omearos, alvast ter voorbereiding, bij mij deed het 3 dagen pijn, en nu de 4de dag begint het een beetje af te zakken. maar ook pijn met drinken en eten en zoquote:Op woensdag 9 mei 2007 12:50 schreef omearos het volgende:
Ik zit nu te snoepen van een restje salade (tomaat, komkommer en feta)
Gelukkig doet mijn keel nu wat liever, zolang ik niet te lang niks drink of sabbel![]()
pff wat lang!quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:52 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
omearos, alvast ter voorbereiding, bij mij deed het 3 dagen pijn, en nu de 4de dag begint het een beetje af te zakken. maar ook pijn met drinken en eten en zokan nu eindelijk gewoon normaal drinken en eten
Leuk ideequote:Op woensdag 9 mei 2007 12:51 schreef debuurvrouw het volgende:
tja, lego is al gauw goed natuurlijk...Wij hebben daar ook bakken vol van, en vriendje ook. heeft ook een oudere broer...
had echt geen idee wat te halen. de zoveelste bionicle is ook wat jammer. Maar ik heb wat leuks bedacht!heb zaadjes voor in de tuin met een tuin-gereedsschapsetje! hij is dol op tuinieren en ze gaan verhuizen naar een boerderij. kan ie daar helemaal los gaan...
(alhoewel mijn zoon en hij balen, want dan wonen ze niet meer naast elkaar. kennen elkaar vanaf de geboorte en zijn beste vrienden..
)
maar heb wel veel beweging gehad en een supergezonde salade als lunch. Goed bezig al zeg ik het zelf...![]()
wij hebben nu zonnebloemen staan. was project van school van middelste zoon. Die staat nu te pruilen bij de zaadjes: Mam dat vind ik ook leuk hoor...Geef je dat weg?quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:56 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Leuk ideeWij gaan ook verhuizen naar een boerderij en onze zoon verheugt zich ook enorm op het kweken van zijn eigen plantjes en zo
hmm, da's niet handig aangezien ik vanaf vrijdag studiedagen zang hebquote:Op woensdag 9 mei 2007 12:52 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
omearos, alvast ter voorbereiding, bij mij deed het 3 dagen pijn, en nu de 4de dag begint het een beetje af te zakken. maar ook pijn met drinken en eten en zokan nu eindelijk gewoon normaal drinken en eten
Hoi hoi,quote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:43 schreef gothic-blackie het volgende:
alvast slaap lekker iedereen, ik duik me bedje in, in de hoop in ieder geval te kunnen slapen vanacht. express overdag niet in bed gaan liggen (terwijl ik dat normaal wel vaak doe door de CVS, normaal ook geen last van) en ben nu zo moe dat ik gewoon wil gaan slapen, maar ja, dat wou ik gisteren ook.
heb trouwens wel een sportschool bij ons in de buurt gevonden, maar weet niet echt of het wat is. want vinden jullie ervan, van de website af bekeken en zo? http://www.gosh.nl
hij lijkt me op zich wel goed, maar wil nog even een prijslijst zien te bemachtigen, en kijken of het mogelijk is om een soort proefabbotje te nemen.
Ergens in de zomervakantie is de bedoeling. Moet nog ff een baan hebben die kant op en zoon moet eerst vakantie hebben uiteraard.quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:58 schreef debuurvrouw het volgende:
wij hebben nu zonnebloemen staan. was project van school van middelste zoon. Die staat nu te pruilen bij de zaadjes: Mam dat vind ik ook leuk hoor...Geef je dat weg?![]()
tja, wachten tot ie zelf jarig is...(of zijn zwemdiploma haalt
) wanneer ga je verhuizen?
van het zwembad wist ik (woon echt super dichtbij en ging er altijd met de tram langsquote:Op woensdag 9 mei 2007 13:19 schreef jessie het volgende:
[..]
Hoi hoi,
Ik lurk hier een beetje en zag je berichtje. Ik sport daar dus. Het is wel duur. 59 euro per maand en 100 euro inschrijfkosten. Maar het is wel super vind ik. Je mag dan alles doen. Er is ook een zwembad in aanbouw en dat is in september af en dan mag je ook zwemmen.
Is denk ik geen deel 2, meestal zijn er vier verschillende documentairesquote:Op woensdag 9 mei 2007 20:03 schreef Isabeau het volgende:
Liejannuh, komt deel 2 van de documentaire die jij hebt gezien nou op tv vanavond? Maatje XXS op RTL4?
Je kan een proefles nemen van 15 euro. Als je dan lid word, word dat weer van de prijs afgetrokken.quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:05 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
van het zwembad wist ik (woon echt super dichtbij en ging er altijd met de tram langs) maar weet je misschien ook of je een proefabbo kan nemen, bv een maandje proberen? want ze hadden nu wel reclame dat je tot 80 euro korting kreeg. daarom leek het me wel wat, alleen was die korting volgens mij gericht op de diplan methode, en die lijkt me dan weer niets. maar ga in ieder geval een mailtje sturen.
mwahhhhhhh spreek je snel op msn!quote:
Geen idee! Ik zat gister BBC te kijken, dus ik kan het me niet voorstellen.quote:Op woensdag 9 mei 2007 20:03 schreef Isabeau het volgende:
Liejannuh, komt deel 2 van de documentaire die jij hebt gezien nou op tv vanavond? Maatje XXS op RTL4?
500 kcal per dag? dat valt nog wel mee, alleen 2 maanden is wat lang.. Ik doe 3 weken lang 450 kcal per dag en dan 3 weken 1300 kcal per dag etc etcquote:Op woensdag 9 mei 2007 20:15 schreef Isabeau het volgende:
Liejannuh had het over een journaliste die 2 maanden lang op een 500 kcal dieet had geleefd. Dat schijnen modellen ook vaak te doen![]()
Modellen doen dat wel wat langer dan 2 maanden.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:09 schreef locutus51 het volgende:
500 kcal per dag? dat valt nog wel mee, alleen 2 maanden is wat lang.. Ik doe 3 weken lang 450 kcal per dag en dan 3 weken 1300 kcal per dag etc etc
Wat je lichaam nodig heeft is natuurlijk nogal relatief... je hebt reserves welke op zo'n moment worden aangesproken. Minder dan een kwart? dus je bent meer 2000 kcal nodig? dat is veel hoor....quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:29 schreef Jojogirl het volgende:
500 per dag valt nog wel mee? Dat is minder dan een kwart van wat je lichaam nodig heeft dagelijks.
Dan is het echt niet gezond nee, pff... 3 weken vind ik meer dan genoeg....quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Modellen doen dat wel wat langer dan 2 maanden.
zolang je maar geniet, denk ik maar zo. ook al moet je niet meteen elke avond aan de patat zittenquote:Op woensdag 9 mei 2007 23:44 schreef Fannetje het volgende:
Ik ga eve niet alles lezen, maar ik wilde jullie toch even de groetjes doen uit Orlando. 't is hier geweldig, we vermaken ons uitstekend!
Voor degenen die meer willen weten, ik schrijf een live verslag op mijn weblog: http://marjolengerbert.web-log.nl.
Lijntechnisch gezien gaat het iets minder hier, maar lekker is het allemaal wel
dat soort dingen heeft rtl wel vaker. maar normaal gaat de docu wel door tot 12 uur en nu dus niet. wel een beetje jammer.quote:Op woensdag 9 mei 2007 23:52 schreef Jojogirl het volgende:
Haha, DieetclubverslaafdeFijn dat jullie vakantie zo gaaf is
Wat werd die uitzending trouwens raar afgekapt op RTL4. Morgen deel 2?
Ben je dat nu niet dan?quote:Op donderdag 10 mei 2007 07:01 schreef teigan het volgende:
En wanneer ik nou lief voor mezelf(mijn lijf) zou zijn..
en dat doet teigan?quote:Op donderdag 10 mei 2007 07:34 schreef Rewimo het volgende:
In elk geval ben je niet lief voor je lijf als je langdurig maar 500 kcal per dag eet
2000 is voor een vrouw een normale hoeveelheid (als je dus niet op dieet bentquote:Op woensdag 9 mei 2007 22:40 schreef locutus51 het volgende:
[..]
Wat je lichaam nodig heeft is natuurlijk nogal relatief... je hebt reserves welke op zo'n moment worden aangesproken. Minder dan een kwart? dus je bent meer 2000 kcal nodig? dat is veel hoor....
Je moet eens zien welke hoeveelheden je nog kunt eten voordat je op 450 kcal (in mijn geval) zit:
- 3 maal daags 250 ml joghurt
- 2 maal drinkboulion
- 2 crackers met honing
- 2 stuks fruit (elk niet zwaarder dan 125 gram)
- 250 gram groente
- zoveel water als mogelijk, maar minimaal 2 liter.
Al met al verhonger ik niet.
Nee, maar als je even terugleest kun je zien waar mijn opmerking op slaat.quote:Op donderdag 10 mei 2007 07:35 schreef Miss_S het volgende:
en dat doet teigan?
nee, het liefst doe ik nog steeds alsof het niet bestaat... Dat is mijn overlevingstactiek (geweest), al heel lang..quote:
Niets van leren? Het leert je dat je suikerspiegel belangrijk is voor het afvallen. Deze eerste drie weken van 500 kcal zorgen ervoor dat je suikerspiegel naar beneden gaat en dat je afvalt zonder hongergevoel. Vooral de 3 weken erna dat ik ongeveer 1300 kcal mag eten zorgen voor het stabiel houden van je gewicht. Je valt niet heel snel af hoor, ik ben nu 4 maanden bezig en zit op 16 kilo kwijt.... dus het is niet bepaald een crashdieet.quote:Op woensdag 9 mei 2007 23:10 schreef Jojogirl het volgende:
Je hebt wel reserves ja, maar als je op 500 kcal per dag gaat zitten zijn die snel op.
En ja, het is een kwart. Een gemiddelde vrouw heeft ongeveer 2000kcal/dag nodig en een gemiddelde man 2500.
Verder vind ik het een slechte manier om af te vallen aangezien je er niets van leert.
Mijn eetpatroon was qua tijden heel verkeerd, denk aan geen ontbijt en 's avond na 20:00 uur nog een keer warm eten. Nu eet ik op vast tijdstippen en dit bevalt mij stukken beter. Ook het hebben van een vastendag 1 maal per week, zorgt ervoor dat je bloedsuiker op peil blijft of weer komt zodat je geen hongergevoel krijgt. Toen wij aan dit dieet begonnen was ons duidelijk dat het een nieuwe manier van leven ging worden omdat we niet meer van die vastendag afkomen. Er zijn mensen die doen het al 30 jaar en zijn al 30 jaar op hetzelfde gewicht.quote:Op donderdag 10 mei 2007 09:24 schreef Jojogirl het volgende:
Maar je leert er geen normaal eetpatroon van, dus hoe ga je het straks doen, als je op je streefgewicht bent? Je normale eetpatroon was niet OK, anders was je niet te zwaar geworden en als je dat straks weer oppakt kom je dus weer aan (zeker na zo'n periode van 500 en 1300 kcal/dag). Maar een nieuw gezond eetpatroon heb je nog niet, dus hoe ga je dat streefgewicht behouden?
helemaal super ikiskoelquote:Op donderdag 10 mei 2007 10:47 schreef Ikiskoel het volgende:
Effe offtopic:
Mn lief en ik hebben toch het huurhuis gekregen wat we graag wilden! De eerste op de ranglijst wilde het bij nader inzien niet hebben. Ik ben héél erg blij!
Beetje jammer wel dat we afgelopen weekend als een gek hebben staan klussen in een anti-kraak woning in Gouda, maar ach... ik zie dat maar als goede lichaamsbeweging![]()
Dit weekend gaan we dus niet naar Gouda verhuizen, maar naar het centrum van Leiden. Heerlijk!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |