abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 mei 2007 @ 11:17:46 #201
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_49218303
Waar precies eik ikiskoel? (als je het wil vertellen hoor)
pi_49218966
Thanks allemaal!!

Stiekem baal ik ook wel dat we afgelopen weekend voor niks hebben staan klussen, hoor. Maar ja, het nieuwe huis is echt veel mooier! In Gouda hebben we alles gewit, lampen opgehangen, trap opnieuw gedaan, bomen gesnoeid, véél schoongemaakt. Ach....

Jojo, ons huis staat schuintegenover Hoogvliet, ken je dat?

Rewimo: een K&W topic? Wellicht zal ik dat wel gaan doen, haha. Eerst morgen maar eens foto's maken. Morgen gaat mn vriend tekenen. Ik ben nu nog bij mn ouders, heb zorgverlof opgenomen zodat ik het huishouden bij mn ouders een beetje draaiende te houden (mn pa moet nog 7 tot 11 weken in het ziekenhuis blijven).
It is your friends who make your world!
  donderdag 10 mei 2007 @ 11:55:00 #203
4177 Jojogirl
pi_49219539
In het rijtje van de Christine le Duc, aan de kant van de sportprijzenzaak of aan de Hooigracht kant? Of is het in het steegje tegenover de parkeergarage ingang?
Sowieso echt middenin het centrum dus. Echt gaaf.
pi_49219576
Vanavond om 20:30 op Nederland 3:
quote:
Anno 2007 gaan er wereldwijd meer mensen dood door overgewicht dan door ondervoeding (1 miljard zwaarlijvigen versus 820 miljoen ondervoeden). Wat is het toch dat we het niet kunnen laten ons dood te eten, koste wat kost? Dit wrange gegeven vormt voor makers Britta Hosman en Jorien van Nes het startpunt van een speurtocht naar de relatie tussen onze vetzucht en hun honger. Met welke simpele ingrepen kunnen we onze eetgewoonten voor hen en onszelf minder schadelijk maken? Want mensen met onder- en overgewicht hebben te kampen met hetzelfde tekort: een gebrek aan vitaminen en mineralen, dit alles als gevolg van onze voedselproductie.

Is deze grootschaligheid de reden dat we niet meer nadenken bij wat we eigenlijk eten? Hoe kan het dat er nog steeds honger is, terwijl er wereldwijd per dag bijna drieduizend calorieën per persoon worden geproduceerd? Waarom zijn steeds meer mensen te dik? Wat weten we eigenlijk van de herkomst van ons voedsel? Veroorzaakt onze manier van produceren elders honger? Kunnen we iets aan slechte productiemethodes veranderen en tegelijkertijd meer mensen voeden dan nu het geval is?

Aan de hand van interviews, animaties, archiefmateriaal, YouTube-filmpjes wordt het onmodieuze probleem van honger gekoppeld aan het modieuze probleem van vetzucht. In de associatieve zoektocht naar de oorzaken van honger en vetzucht en de pogingen dit probleem op te lossen, komen verschillende mensen aan bod, zoals voormalig Unilever-man Hans Eenhoorn, betrokken bij de hungertaskforce van de VN, Eelco Fortuyn van Fairfood, Louise Fresco, freegans (mensen, die met eten uit prullenbakken koken), Marc Janssen van CBL en Vindi Banda van Unilever.
pi_49219952
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 11:55 schreef Jojogirl het volgende:
In het rijtje van de Christine le Duc, aan de kant van de sportprijzenzaak of aan de Hooigracht kant? Of is het in het steegje tegenover de parkeergarage ingang?
Sowieso echt middenin het centrum dus. Echt gaaf.
Ehm.... ik moet even goed nadenken... De straat heet de Oranjeboomstraat, wellicht dat dat je meer zegt
  donderdag 10 mei 2007 @ 12:57:40 #206
4177 Jojogirl
pi_49221686
Straatnamen zeggen me niks, maar routenet doet wonderen Leuke huisjes heb je daar idd. Ik kom er trouwens regelmatig langs met de auto dus als ik dit weekend iemand zie verhuizen zwaai ik wel even
pi_49221836
wat leuk Ikiskoel

mijn vriend gaat trouwens 1 juni beginnen bij een bedrijfje aan de fruitweg in Leiden (dichtbij de Lammeschansweg)
pi_49223884
Ik heb niets gelezen, reageer helemaal nergens op ( ), maar mijn gemiddelde bloeddruk was 134/81.
Gewoon goed dus.
Ik snap er niets van.

Moet wel afvallen trouwens van mijn huisarts! Zal ik me dan maar aanmelden voor de dieetclub?
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 10 mei 2007 @ 13:54:17 #209
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_49224042
Niks mis met jouw bloeddruk dus. Merkwaardig dan die eerdere metingen. Nou ja, des te beter
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_49224058
lekker dat je bloeddruk gedaald is
pi_49224315
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 13:50 schreef Liejannuh het volgende:
Moet wel afvallen trouwens van mijn huisarts! Zal ik me dan maar aanmelden voor de dieetclub?
Weet waar je aan begint met al die chagrijnige vrouwen (en mannen, maar die zijn meestal niet zo humeurig) op dieet.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_49225065
Liejannuh, jij hebt toch niet zo veel overgewicht?

Als ik met jouw postuur bij de dokter had gehoord dat ik moest afvallen, dan zou ik hem/haar wurgen.
  donderdag 10 mei 2007 @ 14:18:22 #213
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49225071
Leiden centrum is leuk.

Wilde hij zelf een andere baan octopussy? Gefeliciteerd iig daarmee.

Dat is hoog Liejannuh, heb ik tijdens mijn zwangerschap niet eens gehaald geloof ik. Meld je maar niet aan, het is veel te ongezellig. Moest ik jou nog terugmailen eik? Er staat me iets bij van wel, maar ik kan het niet vinden.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  † In Memoriam † donderdag 10 mei 2007 @ 14:19:53 #214
43556 miss_dynastie
pi_49225140
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 14:18 schreef octopussy het volgende:

Als ik met jouw postuur bij de dokter had gehoord dat ik moest afvallen, dan zou ik hem/haar wurgen.
Dat zat ik me nou ook al te bedenken...
  donderdag 10 mei 2007 @ 14:22:09 #215
35189 Troel
scherp en bot
pi_49225275
Rare arts hoor Liejannuh
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_49228051
Hoi
Liejannuh: toffe bloeddruk Ben jaloers!

Ik heb zonet een cranberry-citroen kwartaart gemaakt Helemaal zelluf!
En de was gedaan en opgehangen, de vorige was opgevouwen, boodschappen gedaan, de kamer opgeruimd en de afwas gedaan.
Nog op het lijstje voor vandaag:
De wc poetsen, inclusief tegeltjes
  † In Memoriam † donderdag 10 mei 2007 @ 15:22:30 #217
43556 miss_dynastie
pi_49228089
Herken ik SOG freecell?
pi_49228167
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 15:21 schreef freecell het volgende:
De wc poetsen, inclusief tegeltjes
nee!!

Kan ik morgen bij je eten trouwens? Of stond er een bepaalde tijd in het mailtje
* Isabeau mompelt iets over 'ik en e-mail'
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_49228710
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 15:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]

nee!!

Kan ik morgen bij je eten trouwens? Of stond er een bepaalde tijd in het mailtje
* Isabeau mompelt iets over 'ik en e-mail'
Jawel
Het staat nu echt bomvol, alle tegeltjes zijn vol. Morgen mooi fris begin
(het is natuurlijk niet de bedoeling dat de tegeltjes schoon blijven! )

In het mailtje stond wel een bepaalde tijd slinger je MSN eens aan
  donderdag 10 mei 2007 @ 15:35:19 #220
35189 Troel
scherp en bot
pi_49228752
heb je op de tegeltjes zitten tekenen ofzo?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_49229739
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 15:35 schreef Troel het volgende:
heb je op de tegeltjes zitten tekenen ofzo?
Ik niet
Ik had een whiteboard in de wc hangen, daar zóu je op kunnen tekenen.
Al mijn bezoek is er echter voor om dat op de tegeltjes te doen En op de spiegel.
Prima, hartstikke leuk, maar nu is het vol, dus het moet er weer af
pi_49232070
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 15:58 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik niet
Ik had een whiteboard in de wc hangen, daar zóu je op kunnen tekenen.
Al mijn bezoek is er echter voor om dat op de tegeltjes te doen En op de spiegel.
Prima, hartstikke leuk, maar nu is het vol, dus het moet er weer af
Hmm, gelukkig beperken ze zich bij mij thuis nog wel tot het whiteboard
pi_49232824
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 16:51 schreef omearos het volgende:

[..]

Hmm, gelukkig beperken ze zich bij mij thuis nog wel tot het whiteboard
Nóg wel!
Als één persoon een poppetje op de tegels tekent, voelt iedereen zich volledig vrij om daar op te gaan kalken is mijn ervaring
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 10 mei 2007 @ 17:19:59 #224
13151 crew  Rewimo
pi_49233259
*noteert: geen whiteboard op de wc in het nieuwe huis*
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_49233354
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 17:19 schreef Rewimo het volgende:
*noteert: geen whiteboard op de wc in het nieuwe huis*
Ik ben nu een FAQ aan het maken voor op de deur
pi_49233422
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 17:22 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik ben nu een FAQ aan het maken voor op de deur
Die wil ik dan wel zien
pi_49233454
Hm, wanneer mag ik weer tegeltje komen beschrijven?
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_49233543
een faq op een wc deur...
Not all those who wander are lost. - J.R.R. Tolkien
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 10 mei 2007 @ 17:38:42 #229
13151 crew  Rewimo
pi_49233895
Vanaf onze nieuwe wc kom je echt niet met je armen bij de deur

pi_49234029
Onze FAQ:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
VGV (Veel Gestelde Vragen)

- Waarom hangen hier twee stiften aan de deur?
- Om op de tegels en de spiegels te tekenen en te schrijven natuurlijk!

- Ok, leuk! Maar wat moet ik dan op de muur zetten?
- Nou, een tekeningetje, of een toffe tekst, of gewoon de groeten

- Ok, en zijn er dan nog regels ofzo?
- We hebben liever niet dat je op de voegen tekent, maar verder niet echt. Als we het irritant vinden, poetsen we het er wel weer af.

- Ik had een leuke tekening gemaakt, maar er is iets mislukt
- Probeer het eens weg te poetsen met WC papier!

- Als ik iets op die muur van jullie zet, hoe lang blijft het dan staan?
- Dat ligt eraan, af en toe maken we de tegels natuurlijk wel schoon, maar meestal blijft het er wel een tijdje op staan. Hoe leger de muur nog is, (net weer schoongemaakt) hoe langer het blijft staan.

Waarschijnlijk was dit wel genoeg informatie, zo niet, dan kan je het ons altijd nog vragen natuurlijk!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Iemand nog aanvullingen? Of aanmerkingen?
pi_49234073
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 17:38 schreef Rewimo het volgende:
Vanaf onze nieuwe wc kom je echt niet met je armen bij de deur

[afbeelding]
Ik zie wel tegeltjes waar je met je armen makkelijk bij kan
Bij ons schrijft er ook nooit iemand op de deur. ( Dat is maar goed ook trouwens, daar wil het niet meer af)
pi_49234164
Hij is leuk!
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_49234234
- Ok, en zijn er dan nog regels ofzo?
- We hebben liever niet dat je op de voegen tekent, of op de deur, daar krijgen we het niet meer vanaf.
Verder niet echt regels. Als we het irritant vinden, poetsen we het er wel weer af.

(aangepast)
pi_49234259
Leuke FAQ, misschien ook maar eens maken als mensen toch besluiten op de tegels te tekenen
pi_49234531
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 17:26 schreef teigan het volgende:
Hm, wanneer mag ik weer tegeltje komen beschrijven?
Wanneer je maar wilt
Alleen wel eerst ff bellen of msnnen
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 10 mei 2007 @ 18:27:09 #236
13151 crew  Rewimo
pi_49235402
Ik hang maar gewoon geen stiften in de badkamer
pi_49235614
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 18:27 schreef Rewimo het volgende:
Saai
pi_49236145
ik zal eens kijken wanneer ik tijd/zin heb..
pi_49236203
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 18:27 schreef Rewimo het volgende:
Dan nemen we die zelf wel mee
pi_49236281
http://www.onemorelevel.com/games.php?game=438

Tof testje.
Ik heb hem in één keer gehaald, maar moest er bij de laatste wel een liedje van maken voor ik het kon onthouden
pi_49236512
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 18:53 schreef freecell het volgende:
http://www.onemorelevel.com/games.php?game=438

Tof testje.
Ik heb hem in één keer gehaald
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
pi_49236850
Deze is veel moeilijker.
http://www.onemorelevel.com/games.php?game=474
Heb er verdorie 4 keer over moeten doen en zat echt te kraken.
pi_49238279
Ik heb van een leerling van mij de documentaire Super size me gekregen..

Ben benieuwd, ik ga hem nu eens kijken...
pi_49238729
Wel even eten voor je gaat kijken, je wilt niet bij de Mac eindigen
pi_49238820
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 20:02 schreef Isabeau het volgende:
Wel even eten voor je gaat kijken, je wilt niet bij de Mac eindigen
Zie mijn vorige reactie op jou
pi_49239038
Ah
  † In Memoriam † donderdag 10 mei 2007 @ 20:15:59 #247
43556 miss_dynastie
pi_49239272
Oooooh jongens, songfestival vanavond
pi_49240030
Ik kijk nu naar dat programma over overgewicht op Nederland 3.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 10 mei 2007 @ 20:32:50 #249
13151 crew  Rewimo
pi_49240117
Ik wil het net hier neerzetten, Isa. Het gaat erover dat er wereldwijd meer mensen sterven aan overgewicht dan aan honger
  donderdag 10 mei 2007 @ 20:32:58 #250
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_49240127
en ik vond marshmellows achter in de kast....

hmm lijkt een beetje ongepast zo, maar dat bedoelde ik niet...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_49240421
Wat vreselijk herkenbaar nu bij dat programma
  donderdag 10 mei 2007 @ 20:41:19 #252
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_49240543
ik ga het gauw ook aanzetten. had er wel over gelezen in de krant.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_49240592
hm, ik hoop dat die op uitzending gemist komt nog, ik wil nu toch zo deze documentaire uitkijken..
Ik heb nu wel de neiging om er voorlopig niet te eten, na het stukje over de kipnuggets...
pi_49241138
Ik heb neiging om spontaan een aziatisch eetpatroon aan te nemen...
Ik eet altijd vrij mediteraan, is dus blijkbaar niet heel handig...
pi_49241532
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 20:53 schreef freecell het volgende:
Ik heb neiging om spontaan een aziatisch eetpatroon aan te nemen...
Ik eet altijd vrij mediteraan, is dus blijkbaar niet heel handig...
wat bedoel je met aziatisch, veel vis?
pi_49241767
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 21:01 schreef Tangarine het volgende:

[..]

wat bedoel je met aziatisch, veel vis?
En rijst

Als die japannertjes zijn altijd zo dun....
Maar hun eten vind ik echt niet lekker
pi_49241797
Ik dacht dat die documentaire over overgewicht zou gaan, maar gaat nu meer over wereldeconomie en onze voedselproduktie (en hoe slecht het is dus) dan over overgewicht.
pi_49241915
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 21:05 schreef freecell het volgende:

[..]

En rijst

Als die japannertjes zijn altijd zo dun....
Maar hun eten vind ik echt niet lekker
Er zijn genoeg Japanse dingen zonder vis enzo, als je daar niet zo van houdt Teriyaki bijv met biefstuk, mjum
pi_49242065
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 21:08 schreef Tangarine het volgende:

[..]

Er zijn genoeg Japanse dingen zonder vis enzo, als je daar niet zo van houdt Teriyaki bijv met biefstuk, mjum
Teriyaki is jummie!

Ik heb nu ook ned 3 erop dankzij jullie, best een intrigerende documentaire hoor....
pi_49242226
Wow, er wordt voor ongeveer 2700 kcal per aardbewoner per dag aan voedsel geproduceerd en toch zijn er 1 miljard mensen die zwaar ondervoed zijn...
pi_49242236
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 21:08 schreef Tangarine het volgende:

[..]

Ik houd niet van de kruiden in combinatie met de sojasauzen
En alles heeft een beetje dat smaakje...
pi_49242393
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 20:42 schreef teigan het volgende:
hm, ik hoop dat die op uitzending gemist komt nog, ik wil nu toch zo deze documentaire uitkijken..
Ik heb nu wel de neiging om er voorlopig niet te eten, na het stukje over de kipnuggets...
Ik ben hem aan het opnemen, omdat ik al met film zou kijken. Ik zal eens prutsen of ik die van mijn hd-recorder op mijn computer kan zetten, mocht hij niet op uitzendinggemist komen.
Ik had hier al iets gekopieerd van tvgids.nl
pi_49243744
Hm, ik hou mij aanbevolen omearos..

Ik ben klaar met Super Size Me, maar echt, wat een documentaire.. Die blijft nog wel even hangen bij mij..
pi_49244024
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 21:36 schreef teigan het volgende:
Hm, ik hou mij aanbevolen omearos..

Ik ben klaar met Super Size Me, maar echt, wat een documentaire.. Die blijft nog wel even hangen bij mij..
Sinds ik heb hem gezien een paar jaar geleden, ben ik echt bijna nooit meer bij de Mc of Burgerking geweest... aanrader voor iedereen die daar niet meer heen wil
  donderdag 10 mei 2007 @ 21:49:52 #265
57434 Marloes
Digital Love
pi_49244618
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 20:42 schreef teigan het volgende:
Ik ben wel benieuwd nu wat erover wordt gezegd (kipnuggets)
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_49244698
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 21:49 schreef Marloes het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd nu wat erover wordt gezegd (kipnuggets)
Dat het gewoon echt gemaakt wordt van alles wat niet op een andere manier gebruikt kan worden van een kip, dat daar dus ook geen goede omschrijving van te geven is... En ergens wist ik dat ook wel, maar met je neus op de feiten gedrukt worden is soms best goed..
  donderdag 10 mei 2007 @ 22:05:56 #267
57434 Marloes
Digital Love
pi_49245638
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 21:51 schreef teigan het volgende:

[..]

Dat het gewoon echt gemaakt wordt van alles wat niet op een andere manier gebruikt kan worden van een kip, dat daar dus ook geen goede omschrijving van te geven is... En ergens wist ik dat ook wel, maar met je neus op de feiten gedrukt worden is soms best goed..
Ow, ik dacht serieus waar dat dat wel gewoon kipfilet was
Ook geen kipnuggets meer voor mij dus Ik at sowieso al niet meer die hamburgers van de mac.. Alleen soms nog frietjes en milkshakes.
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_49245951
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 21:51 schreef teigan het volgende:
Tsja, als iedereen alleen kipfilet wil blijft er wel wat over van een kip hè. En wat is daar mis mee? Is vlees wat rond de kop zit 'minder' vlees dan vlees op de borst van een kip? Het is gewoon kipvlees hoor, het is niet ineens 'afval'.
pi_49246327
IK ben geen fan van de MacDonalds, maar:
quote:
Just a few examples:

--Spurlock writes in his book that McDonalds uses beef that has been fed the ground-up remains of other cows. But the FDA has banned this practice of feeding ruminant (search) remnants to other ruminants since 1997. Spurlock essentially accuses McDonalds of breaking federal law for the past eight years, and provides no sources for his accusation.

--In one particularly egregious passage, Spurlock tells his readers that the FDA has linked the artificial sweetener aspartame (search) to side effects such as headaches, dizziness, nausea and hallucinations. But Spurlock's own source for that passage -- a 1999 issue of the FDA Consumer -- lists these effects only to specifically refute them. The newsletter attributes the claims to "[w]ebsites with screaming headlines," and finds them wholly without merit.

--Spurlock writes that "a friend" told him McDonalds no longer calls its shakes "milkshakes" because they're all chemicals, and no milk. This is an urban legend. The primary ingredient in a McDonalds shake is "whole milk."

Spurlock did not respond to numerous requests to be interviewed for this column.

Of course, these are just a few examples. Much of the book rests on the same kinds of poor sourcing and shoddy research. Spurlock appears to have run with any dirt on the food industry he could find. He even dismisses the Ronald McDonald Children's Charities, which he implies are merely a ruse to get sick kids hooked on the Big Mac.

None of this is to say that McDonalds or the food industry in general are perfect corporate citizens. Nor are all of Spurlock's criticisms of them without merit. For a long time, for example, McDonalds claimed its fries were vegetarian, even as it continued to flavor them with beef tallow. Vegetarians and people with religious dietary restrictions were rightly upset. The company apologized, and paid a settlement. McDonalds also reneged on a promise to cut the trans-fats from its food. Here too, the company apologized, and paid a settlement.

"Super Size Me" was in many ways a hoax that generated false public outrage against a food company, while netting Spurlock fame and fortune. In this regard, he's not much different from Anna Ayala (search), the woman who falsely claimed to have found a human finger in her bowl of Wendy's chili last April in order to win a big settlement.

Good police work stopped Ayala's scam, which cost Wendy's $25 million in lost sales, and may cost Ayala up to nine years in prison. Unfortunately, the media, which should be acting as Spurlock's watchdog, have yet to hold Spurlock accountable for his inaccuracies. Only a few opinion columnists and restaurant industry spokesmen have taken him on, people Spurlock dismisses in his book not by actually addressing their arguments, but by merely pointing out where they get their funding.

Ironically enough, Spurlock began his television career at MTV on a show called "I Bet You Will," in which he paid people to eat disgusting things on camera. He once paid a woman $250 to shave her head, then eat a giant ball of her own hair mixed with butter. He paid another man to eat an entire jar of mayonnaise. Still another to swallow dog feces. When asked if he felt his show was exploitive, he replied, "No way. Everybody knows what they're getting into. Everybody has a good time. If somebody walks by and doesn't enjoy it, hey, it's a free country. Just keep on walking, man."

Spurlock has apparently had an epiphany about personal responsibility and good nutrition. Today, he wants tight government controls over how food companies market their products. But a close reading of Spurlock's oeuvre thus far suggests he's no Upton Sinclair.

The media should stop fawning over Spurlock, and take his future output with a healthy helping of skepticism.
Hele tekst op: http://www.foxnews.com/story/0,2933,165794,00.html
pi_49246457
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 14:18 schreef octopussy het volgende:

Wat lief! Ik ben zelf vooral blij dat het dus wel meevalt, alhoewel ik die bovendruk nog wel aan de hoge kant vind eigenlijk.
Ik heb 10 kilo overgewicht en dat mag er best van af en als mijn bloeddruk net dat duwtje in de rug is wat ik nodig heb, dan is dat alleen maar mooi. Mag nu ook van mezelf geen drop en zoute snacks meer, dat zal ook wel helpen met afvallen.

Gefeliciteerd met je huisje Ikiskoel! Leuk!
En feliciteer je vriend maar met zijn nieuwe baan Octo! Leuk!

Ik ben heel druk met het songfestival kijken vanavond.
pi_49251329
oh het songfestival. wat een dieptepunt zeg, die uitslag
  † In Memoriam † donderdag 10 mei 2007 @ 23:50:49 #272
43556 miss_dynastie
pi_49251687
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 23:44 schreef octopussy het volgende:
oh het songfestival. wat een dieptepunt zeg, die uitslag
Ik zit te wachten op de dag dat Turkije een keer NIET door de voorronde komt. Voor de rest kan ik er wel aardig mee leven.
pi_49252115
Ik vond het nog steeds leuk!
Zaterdag ga ik het opnemen, want dan moet ik naar een feestje in Leiden.
  † In Memoriam † vrijdag 11 mei 2007 @ 00:11:29 #274
43556 miss_dynastie
pi_49252593
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 23:59 schreef Liejannuh het volgende:
Ik vond het nog steeds leuk!
Zaterdag ga ik het opnemen, want dan moet ik naar een feestje in Leiden.
O wat erg Ik wil niet meer weg op dit soort avonden. En ik wil ook niemand op visite, een ander snapt die beleving toch vaak niet
  vrijdag 11 mei 2007 @ 00:13:50 #275
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_49252668
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 00:11 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

O wat erg Ik wil niet meer weg op dit soort avonden. En ik wil ook niemand op visite, een ander snapt die beleving toch vaak niet
Ik krijg toch niemand zo gek om het hier te komen kijken, bijna iedereen die ik ken vind het Songfestival stom. Dus ik ga gewoon naar een verjaardagsfeestje van een collega.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 11 mei 2007 @ 08:09:31 #276
13151 crew  Rewimo
pi_49256687
Ik ben klaar voor de Wii-meeting, ik heb mijn Wii
pi_49256720
Dus jij gaat vanavond tennissen of boksen Rewimo?
pi_49256726
Of golfen, das ook leuk!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 11 mei 2007 @ 08:14:32 #279
13151 crew  Rewimo
pi_49256738
Honkballen Ik heb gesoftbald, ben benieuwd of ik nog wat raak
pi_49256882
ik heb geen wii maar ben er wel klaar voor.

zometeen richting huisarts. de pijn bij het slikken was toch weer erger geworden, en vanacht ook nog ongelovelijk oorpijn erbij gekregen dus weer slecht geslapen.

ennn. ik heb exceem (of zoiets), iets wat ik al meer dan 10 jaar niet heb gehad, uit mijn hoofd. ook heel raar dus, maar het jeukt gelukkig nog niet
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
  vrijdag 11 mei 2007 @ 09:06:48 #281
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_49257388
Oew! Dat is flink waardeloos Gothic Blackie! Hoop dat het snel weer over is!

Tof je Wii Rewimo.
pi_49257400
Pff, hier gaat het ook niet best, nog steeds keelpijn en nu ook verkouden erbij Vannacht nauwelijks geslapen, ben mijn afspraken voor vandaag maar aan het afzeggen. Bah, ik haat ziek zijn vlak voor een leuk weekend, heb geen zin om af te zeggen
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 11 mei 2007 @ 09:12:03 #283
13151 crew  Rewimo
pi_49257503
Sterkte aan iedereen in de ziekenboeg
  vrijdag 11 mei 2007 @ 09:39:52 #284
105850 Fuente
mamamuts
pi_49258174
Beterschap voor diegenen die ziek zijn
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_49258327
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 08:31 schreef gothic-blackie het volgende:
ik heb geen wii maar ben er wel klaar voor.

zometeen richting huisarts. de pijn bij het slikken was toch weer erger geworden, en vanacht ook nog ongelovelijk oorpijn erbij gekregen dus weer slecht geslapen.

ennn. ik heb exceem (of zoiets), iets wat ik al meer dan 10 jaar niet heb gehad, uit mijn hoofd. ook heel raar dus, maar het jeukt gelukkig nog niet
nou ben bij de huisarts geweest. ik heb een zware oorontsteking, een lichte keelontsteking en een klein gaatje in mijn trommelvlies. voor die laatste moet ik terug komen als de oorontsteking weer rustig is.

en de exceem was geen exceem maar een of ander virus, die vaak in het voorjaar voorkomt, wat rode vlekken geeft met witte schilfers, en wat vooral op de romp voorkomt. na 4 tot 6 weken moet het over zijn.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 11 mei 2007 @ 09:49:05 #286
13151 crew  Rewimo
pi_49258405
Nah klinkt fijn, g-b (NOT ). Sterkte ermee!
pi_49258630
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 09:49 schreef Rewimo het volgende:
Nah klinkt fijn, g-b (NOT ). Sterkte ermee!
oftewel geen wonder dat ik al een week lang niet kan slapen en dat eten en drinken pijn doet
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 11 mei 2007 @ 10:01:13 #288
13151 crew  Rewimo
pi_49258734
IJswater drinken
pi_49258994
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 10:01 schreef Rewimo het volgende:
IJswater drinken
ranja ook goed?
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 11 mei 2007 @ 10:33:11 #290
13151 crew  Rewimo
pi_49259576
Als het maar goed koud is Gewoon een bekertje in de diepvries zetten en gaan drinken als er net een vliesje opkomt.
pi_49259932
zit me trouwens wel te bedenken dat ik nu zeker geen auto mag rijden daar baal ik dan weer van.

edit: ga in ieder geval nu even proberen te slapen, kijken of dat met die pijn lukt.
pi_49260724
Wereldrecord wespentaille in Rotterdam

word je toch gewoon bang van??
pi_49260894
Huh? Is dat echt? Damn zeg!
  vrijdag 11 mei 2007 @ 11:24:03 #294
105850 Fuente
mamamuts
pi_49261005
Hallow zeg! Dat kan toch nooit goed voor je zijn
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 11 mei 2007 @ 11:26:42 #295
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_49261072
Whoehaha, ik ben zo druk bezig de hele morgen dat ik hier even kom relaxen achter mijn computer.
Kijk ik op de klok en realiseer ik me ineens dat ik mijn 11 uur tussendoortje gewoon vergeten ben

Normaal gesproken kijk ik al vanaf 9 uur of het al bijna 11 uur is. Leuk begin van de dag zo

Ik hobbel even snel naar de keuken voor een stuk meloen. Brb
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 11 mei 2007 @ 11:28:43 #296
13151 crew  Rewimo
pi_49261128
Ieks, ja dat zag ik vanmorgen ook al die foto, is gewoon hartstikke eng. Er stond bij dat ze inmiddels niet meer zonder dat ding kan omdat het al haar organen van hun plaats heeft gedrukt.

En waarom zou je jezelf in hemelsnaam zo pijnigen
  vrijdag 11 mei 2007 @ 11:54:04 #297
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_49261952
Zo, ben weer helemaal bijgelezen en heb een lekker stuk meloen verorberd

Wat zijn jullie trouwens allemaal ontzettend fel (in diverse topics verspreid) over crashdiëten zeg.
Ik zal een crashdieet zelf zeker niet aan iemand aanbevelen, maar tis ook weer niet zo dat je er
per definitie helemaal niets van leert. Als je serieus gemotiveerd bent om je levensstijl te veranderen
kun je in mijn ogen best eerst een tijdje crashen simpelweg om het gevoel te hebben dat het lukt.

Ik weet niet of het duidelijk is zoals ik het nu omschrijf eigenlijk. Ik ben persoonlijk nog nooit iemand
tegengekomen die zólang een crashdieet heeft volgehouden als ik dus ik kan alleen van mezelf uitgaan.
Het zal allemaal wel een beetje extreem zijn, maar volledig hopeloos of mislukt voel ik mij echt niet
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
pi_49262020
Ik ben ziek

Ontzettend buikpijn.. Maar met het lijnen gaat het nog steeds goed. Vanochtend weer 0,3 eraf.
Ik ben echt zo gemotiveert niet normaal
pi_49262039
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 11:28 schreef Rewimo het volgende:
Ieks, ja dat zag ik vanmorgen ook al die foto, is gewoon hartstikke eng. Er stond bij dat ze inmiddels niet meer zonder dat ding kan omdat het al haar organen van hun plaats heeft gedrukt.

En waarom zou je jezelf in hemelsnaam zo pijnigen
Ik denk eigenlijk niet dat ze er overdag nog pijn aan heetf...
Maar idioot is het wel. Het is ook echt NIET mooi!
pi_49262277
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 11:56 schreef ymme het volgende:
Ik ben ziek

Ontzettend buikpijn.. Maar met het lijnen gaat het nog steeds goed. Vanochtend weer 0,3 eraf.
Ik ben echt zo gemotiveert niet normaal
we krijgen echt een ziekenboeg hier. zal zeker door die plotselinge weersverandering komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')